A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Matekos BKV-sok

2009.02.20. 06:00 R_John

A BKV-nál jók lehetnek matekból. Ez kiderült, hiszen 1 milliárd forintot akartak spórolni, mindez gyenge 250 millió forintba került. Vagyis ennyivel számolták el magukat. Rossz bázisévet választottak: egy olyan évet, amikor a munkaszüneti napok hétköznapokra estek, idén pedig hétvégére, vagyis idén nyilvánvalóan ezek a napok többletköltséget okoznak a tervezetthez képest.

A kalkuláltnál sokkal többet fogyasztanak a buszok, és elfelejtették, hogy felújítások is vannak a városban, így a kieső villamosokat buszokkal kell pótolni. Nem sikerült az 1-es villamosok vonalára Combinokat telepíteni a hétvégékre, mert technikailag nem lehetséges. Így a kisebb befogadó képességű Tátra villamosokat kell közlekedtetni, ami megint csak többletköltség.

És ezek csak a legújabb ügyek a BKV körül. A Szabadság-híd felújítása után derült ki, hogy összeérhetnek a villamosok tükrei, ezért a hátsókat be kell hajtani, hogy elkerüljék a balesetet. Úgy tűnik, hogy ott a BKV csak elszenvedője volt a hibának és nem elkövetője. A 4-es metró körüli stiklik pedig hosszú évekre témát adhatnak még az újságoknak és a blogoknak.

A BKV rossz számítása csak dühítő és sokba kerül. Azonban a 4-es metró körüli ügyek korrupcióra utalhatnak, ami azt jelenti, hogy a kifizetendő sok száz milliárd forint egy része nem a megfelelő helyekre megy. Ez pedig felháborító.

11 komment

Címkék: budapest politika bkv magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr2953882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2009.02.20. 07:40:00

Demszkygrád lakói most élvezhetik az állandó rettegésük eredményeit. Nem, nem kell végiggondolni a jeles napon, hogy kit vagy mit, az a fontos, hogy a rohadt náciktól legyen aki megvédi őket.
Aztán itt van ez a kocsis nevű istván. Amint olvastam, a BKV-t szét akarja szedni, szét akarja darabolni.
Hát...
Meglátszik, hogy a paksi atomerőműben is dolgozott, mert itt is hasítani akar (atom hasad a gyengébbeknek) meg hát a kicsi, esetleg jól működőd részeket el lehet rabolni, vagyis privatizálni, a szar meg marad az adófizető nyakán. És hát a részek között még nehezebb lesz a kommunikáció, és akkor majd örülnek, ha csak olyan problémájuk lesz, hogy a villamosoknak a tükre ér össze...

Thorwald 2009.02.20. 08:39:32

@lac1:
Mint a MAVnal?
Cseppet sem volt erdekes, hogy a MAVbol ahogy a szetvalasztas eldolt rogton kivagtak a bevetel 90%at hozo teherszallitast es a leheto leggyorsabban privatizaltak....
Aztan most folytatodik a szetdarabolas, de szerintem csak azert hogy ugy latszon mintha tenyleg komolyan gondoltak volna.
A Cargo kiment, a tobbit meg ugy sem lehet eladni. Aztan majd jonnek a blogok meg a cikkek, hogy a MAV milyen veszteseges... az.
Minden logisztikaval es vasuttal egy felevet foglalkozo ember (de boven eleg altalanossagban logisztikai konyvet olvasni a vasutrol) tudja, hogy a vasuttarsasagok penzforrasa a teherszallitas. A szemelyszallitas rafizeteses es az alam altal tamogatott...

Kivancsi vagyok a BKVnal mit es hogy csinalnak majd...
(amugy csinalnak neha nem hulyeseget is... pl a felujitott tatrak, ICS-k meg szerintem mar az uj combinok is olyanok, hogy fekezeskor pumpaljak vissza az aramot a rendszerbe... igy kevesebbet fogyaszt a BKV.)

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.02.20. 09:50:16

A BKV-nál is eddig az volt, hogy összevonnak, mert úgy költséget lehet megtakarítani. Most ugyanaz az ember, Kocsis azt terjesztette elő, hogy daraboljanak, mert az takarékoskodás. Szerintem nem a forma a fontos, hanem a szervezés, jó gazdálkodás. Tanultak Vállalatgazdaságtant, Szervezést? Vannak kétségeim.

lac1 2009.02.20. 13:29:25

@thorwald:

Pontosan, mint a MÁV-nál. A combino és más, az újdonság varázsával nyújtó eszközről meg az a véleményem, hogy inkább a régi villamost kénbe felújítani, mert ha teszem azt San Francisco-ban is kiválóan működnek a régi villamosok (feltételezem, hogy az erőátvitel és a fékrendszer nem az eredeti) akkor a budapesti utcaképhez jobban illik, jobban mutatNA a régi villamos.
De hát... nem én vagyok a király.

Bell & Sebastian 2009.02.21. 18:24:42

Ilyen az, amikor maga az Állam sem tud megélni a saját maga által megteremtett szabályrendszerek keretei között.

A magánembereknek, vállalkozásoknak meg kutya kötelességük! Hogyan lehetséges ez?

Mondom, hogy palesztinek vagyunk...

niklex 2009.02.25. 20:20:38

A BKV-ra hirtelen rájött hogy X száz millióért használt belga buszokat vesz...
Mondjuk ember nincs kiképezve a karbantartásukra. Mondjuk a 300 ekm-t már futott buszokra mennyi pénz lesz alkatrészekre költve.Mondjuk van Magyarországon két komoly buszgyár ahonnan jó buszokat lehetne venni (Kravtex egyszerű megbízható, NABI -nak 6000 busza fut a nem kisigényű USA-ban) de magyar buszt ugye nem veszünk, mert másnak kell adni a pénzt, a magyar munkást meg rúgják ki.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.25. 20:48:26

@niklex: ez is érdekes kérdés, de nem kell magyart venni azért, mert magyar, a legmegfelelőbbet kell venni ár-érték arány szempontjából.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.02.25. 22:41:11

@niklex: ha esetleg nem csak a címet olvastad volna el a cikkből, akkor tudnád, hogy a tényleg nevetséges árban benne van az alkatrész-utánpótlás, és a sofőrök meg karbantartók betanítása is. 20M-ért 8 éves csuklós busz, ha nem valami iszonyúan elqrt konstrukció, a hülyének is megéri. Ennél többe került a piros 7-es régi dögeinek felújítása sok évvel ezelőtt (21M/darab).

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.02.25. 22:41:56

@calam: vigyázz, ha ilyet írsz, még hazaárulónak fognak nevezni...