A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Nyomor a cigányok körül

2009.04.24. 12:00 R_John

Érdekes két-három napon vagyunk túl Magyarországon. Tegnap lehozta a hírt a Népszabadság, hogy Szarvason egy kísérlet keretében kiderült, hogy diszkriminálják a cigányokat, a nem-cigány szülők gyerekeit inkább felveszik a helyi evangélikus általános iskolába, mint a cigányokét. Egy ilyen eset önmagában is égbekiáltóan káros és kétségbeejtő, hiszen borzasztó állapotot mutat az ország egyes területein meglévő rasszista, kirekesztő, szegénységet konzerváló hozzáállásból. Ugyanis ha egy gyerek nem tud, nem engedik jó iskolába járni, akkor nagyon kicsi esélye lesz arra, hogy kiemelkedjen a szegénységből. Ami így újra termelődik.

Tegnap emellett lelőttek egy férfit Tiszalökön, aki ráadásul cigány volt. Az eset nagyon hasonlít a korábbiakra, például a Tatárszentgyörgyire. Ott is a cigánysor szélén lévő házban élőket támadták meg, itt is hasonlóan jártak el. A cigánysor szélén élő, éppen munkába induló férfit, akit a munkatársai, főnökei nagyon sokra tartottak, gyilkoltak meg egy szívlövéssel. A környékbeliek itt is láttak korábban fekete terepjárót, autópályához közel fekszik a település, sok az érdekes egybeesés.

Bencze József szerint a korábbi esetek helyszíneiről DNS nyomokat tudtak venni, és azokat két elkövetőhöz tudják kötni. Érdekes az a felvetése, hogy a gyilkosok "túlságosan biztos kézzel ölnek", esetleg korábban, vagy még most is valamilyen fegyveres testületben szolgálnak. A rendőrség újabb 10 millió forintot ajánlott fel a nyomravezetőnek, meglátjuk, hogy ez végre segíteni fog-e.

Azonban a nyomort nem emiatt írtam a címbe. A nyomort a következőben látom, és ez a többségi társadalom nyomora, nem a cigányságé.. A legutóbbi hasonló esetek óta elmúlt a döbbenet, a gyilkosságot szinte teljes közöny veszi körül. Korábban, ha egy cigánynak vélt ember gyilkolt napokig-hetekig zengett az internet, hogy A cigányok gyilkoltak. Most nincs hasonló, ellenben van nagy hallgatás. Pedig itt is embert öltek, aki teljesen ártatlan volt, csak élt és élni akart. És lehet, de ezt nem tudhatjuk, hogy esetleg cigánysága miatt kellett meghalnia. De ameddig nem tudjuk, hogy mi az indíték, addig ez lényegtelen. A fontos, hogy megöltek egy embert, aki csak egy ember volt.

Ameddig hallgatás vesz körül egy-egy esetet, ameddig marad a nyomor, addig biztosan nem fog tudni megoldódni a probléma, hiszen könnyen feltételezhető, hogy ilyen esetben a rezignáltság annak tudható be, hogy a többségi társadalmat egyszerűen nem érdekli a dolog.  Nem érdekli, pedig jól érzékelhetően valakik cigányokat gyilkolásznak országszerte, talán rasszista indítékból, talán nem, de szinte azonos módon. Ebből következőleg pedig nagyon is jól érthető, ha cigány családok elkezdenek félni, cigányságuk miatt.

Hogy a többségi társadalmat miért nem érdekli? Csak azért, mert az áldozat cigány volt.

94 komment · 2 trackback

Címkék: politika magyarország cigány

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr951083551

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.04.27. 17:45:06

Na most van rajta sapka, vagy nincs?Ha van valami, ami kihoz a sodromból, az az álszentség. Márpedig ezt a FIDESZ mesterfokon műveli. Az általam amúgy nem igazán kedvelt Draskovics miniszter a Parlamentben a romagyilkosságokról beszélt: beszámolt a nyomoz…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.04.24. 13:44:41

Tatárszentgyörgy 2.0Amikor februárban, a tatárszentgyörgyi gyilkosság mögött etnikai okokat véltem felfedezni, egy csomóan nekem rontottak, hogy miből gondolom én ezt, biztos csak uzsorás leszámolás volt, cigány elkövetőkkel, és biztos magyargyűlölő vagyo…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.04.24. 12:37:04

Gondolom fel sem merült benned, hogy a társadalom a gusztustalan, féreg viselkedésetek miatt kezeli távolságtartással az ilyen ügyeket. Ha egy cigányt bánatnak, akkor a balliberális oldal visítása Brüsszelig zeng. Tatárszentörgyön ott nyüzsgött az összes szaros fajvédő és megélhetési politikus. Olaszliszkára vagy Kiskunlacházára hányan mentek el közülük?

Amíg a drágalátos liberálisok leszarják a cigányterror miatti problémákat, addig a társadalom is le fogja szarni a cigány áldozatokat.

Ja és gratulálok az eufemizmushoz. A mohácsi-féle cigány bűnbanda rejtett kamerázását kísérletnek nevezni...nem semmi.

nudlee 2009.04.24. 12:46:06

Keresztény iskolákba nem nagyon vesznek fel cigány gyerekeket, szerinted vajon miért nem? :)

Haloperidol 2009.04.24. 12:47:06

Igen, az iskolai diszkrimináció. Az egyházi iskolák nem kötelezettek körzeti beiskolázásra, ez azt jelenti, hogy azt vesznek fel, akit akarnak.

Miért van az, hogy amiatt nem sipákol senki, hogy a nem zsidókat nem veszik fel a Lauderbe?

Rokonom egyházi iskola igazgatója. Csak úgy vesznek fel valakit, ha ajánlást hoz a plébánostól. Most ez diszkrimináció, hogy vallásos iskolába csak a vallásos családból származó gyerekeket veszik fel? A cigaretták közül hány volt evangélikus? Azt nem mondják Mohácsiék a videon?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 12:48:35

@LION_heart: A LAuderbe több görög-katolikus ismerősöm is járt. Ez mellément, okoska. Igen az igazgató dönthet, hogy kit vesz fel. Viszont ha az az érv, hogy cigány, akkor nem pálya, szabálytalan.

Kiváló Brigád 2009.04.24. 12:50:59

Na jah! A Lauder pl. tele van cigánygyerekkel.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 12:52:38

nem értem, hogy miért van mindenkinek zsidó-cigány fixációja.

Haloperidol 2009.04.24. 12:53:00

A "nagy hallgatás"-ról: Eddig túl sok "etnikai indítékból" elkövetett gyilkosságról derült ki, hogy cigók gyikolták a saját fajtájukat. Igazából sem Tatárszentgyörgyről sem Tiszalökről nem derült ki BIZONYOSAN, hogy nácifasisztamagyargárdások gyilkoltak volna. Tudod... az ártatlanság vélelme mindenkit megillet.

Ja igen, ártatlanság vélelme. Csak annyit, hogy arról a "magyar gárdista" csákóról, aki levágta a barátnője fejét, eléggé hamar kiderült, hogy már régen kirúgták a szervezetből. Az Indexen és hasonló uszító prekoncepciózus weblapokon természetesen nyoma nincsen a korrekciónak...

2009.04.24. 12:53:50

Sőt, a budapesti elitnek számító kerületek is tele vannak deszegregált iskolákkal.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 12:55:37

@LION_heart: mi nem írtunk arról az esetről. Nem vagyunk az index, szóval nem kérheted ezt rajtunk számon. A posztban benne van, hogy nem lehet tudni, hogy mi az indíték.

Haloperidol 2009.04.24. 12:55:51

@calam:
És a videón elhangzik ez az érv? "Te cigány vagy, és mi nem veszünk fel cigányokat."

Sokkal valószinúbbnek tartom, hogy vallási/tanulmányi/családi okok miatt nem vették fel a gyerekeket. Sajnos(!) eléggé ritka az a cigó, aki felveszi tanulmányi szinten a versenyt a nem-cigókkal.

Tényleg sajnálom, mert ha nem így lenne, nem lenne cigánykérdés!!!

2009.04.24. 12:56:01

@LION_heart: és a liberális uszítók sem kértek még bocsánatot a korábbi esetekért, amikor cigányok egymás közötti leszámolását az általuk rasszistának vélt magyar társadalomra óhajtották kenni.

Haloperidol 2009.04.24. 13:00:08

@calam:
Egyébként a belinkelt eset a Nóri-féle erőszakolós gyilkosságról eléggé rossz példa szerintem ide.

Hol van például a 10 milliós nyomravezetői díj? Hol van a gyanúsított (aki esetleg cigány, így természetesen nincsen meg...) Pedig kezdetben olyan nyilatkozatok voltak, hogy nagyon hamar meglesz az elkövető...

Pepe83 (törölt) 2009.04.24. 13:55:46

@LION_heart:

„Csak annyit, hogy arról a "magyar gárdista" csákóról, aki levágta a barátnője fejét, eléggé hamar kiderült, hogy már régen kirúgták a szervezetből”.

Miért? Mi a különbség a neonáci magyar gárda és a szintén neonáci magyar gárda őrző szárny között?
A becsületes gárdisták kivetik maguk közül a radikálisokat??....muhaha.

A gárda nem holokauszttagadó???

Akkor a figyelmedbe ajánlanám a következő videót:

www.youtube.com/watch?v=kiQqDhEylnE

Pepe83 (törölt) 2009.04.24. 14:15:38

@mavo:

Jó kis videó. Ezentúl ezt fogom belinkelni azoknak, akik szerint a gárda nem antiszemita és még véletlenül sem tagadja a holokauszttal kapcsolatos történelmi tényeket:)

capor_ 2009.04.24. 14:28:24

csodálkoznak a romák, hogy nem kell a gyerekük az iskolának? Csodálkozik bárki, hogy elviszik a szülők a gyereküket ha kettőnél több cigánygyerek kerül az osztályba? Nos ezeknek a csodálkozóknak tudom melegen ajánlani azt, hogy nézzenek meg 1-2 olyan osztályt ahol többségben vannak a roma tanulók...
Ez nem rasszizmus, nem kirekesztés, ez kérem szépen racionalitás. Mindenki a legjobbat szeretné a gyerekének.

valójábannemberci 2009.04.24. 14:52:30

@Pepe83: ők egy másik gárda. Tudod, Gárdista Népfront, meg Gárda Népe Frontja, meg a Gárda Nemzeti Front, meg a Szabad Gárdáért Mozgalom...


KÖPKÖDŐŐŐŐK!!

;]

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.04.24. 14:53:15

@LION_heart: Voltak gyanúsítottak. Állítólag cigányok voltak, a hivatalos közlemény nem szólt róla természetesen. Amiről viszont szólt, az az, hogy a DNS-vizsgálat bizonyította az ártatlanságukat. Ezt ti valahogy hajlamosak vagytok elfelejteni, amikor szóba kerül az eset.

ralf 2009.04.24. 14:54:05

@nudlee: Nem tudom, mi lehet az oka, mert állítólag isten előtt minden ember egyenlő.

@Kiváló Brigád: A Lauderbe azért nem vesznek fel cigánygyerekeket, mert a cigáényok Magyarországon keresztények. És attól még, hogy egy keresztényt felvesznek a Lauderbe, valahol érthető, hogy egy keresztény, ha hívő, keresztény vallási iskolába akar járni.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.04.24. 15:10:34

@calam:
"nem értem, hogy miért van mindenkinek zsidó-cigány fixációja."

költői volt, ugye? :)

egyébként a poszthoz:
pont ezt figyeltem meg én is.
Míg Cosma estében a wiw-től kezdve az MSN-ig át a szomszéd is ezt jajgatta, addig ez esetben semmi...(max egy "megérdemelte a büdös cigó")

2009.04.24. 15:13:03

@capor_: a racionalitás meg a libsi fajvédők két összeegyeztethetetlen fogalom.

2009.04.24. 15:19:48

@Bezuhov: Nem elég a Híradó meg az Index címlap? Ahhoz képest, hogy egyelőre szimpla gyilkosság, elég nagy a liberális ajvékolás körülötte. Mint a keselyűk várjátok, hogy legyen egy ici-pici rasszista indíték és máris mehet a fajvédő tombolás.

Tomi from There · http://fotobolt.blog.hu 2009.04.24. 15:28:24

Fasz post. Munkatársaim gyerekeit rendre agyonverik a bekéreckedett cigány gecik az iskolában.

Kívánom hogy a posztíró fattyai is egy iskolai retyón végezzék egy késsel a hátukba. Mer az nem diszkrimináció. Köcsög.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.04.24. 15:37:16

@imperial: ti meg rettegtek, hogy nehogy tényleg úgy legyen, mi?? :) ...azt már nehéz lenne leszappanozni. bár titeket ismerve, ez sem lehetetlen

TD223 2009.04.24. 15:54:00

@Bezuhov: Ha minden felderítetlen cigány-gyilkosság rasszizmusból származna is, akkor is többször ölt meg cigány nemcigányt az elmúlt 1-2-3-4-5-10 évben, mint fordítva.

ralf 2009.04.24. 17:08:49

Azért ami a Gárda-videót illeti, nekem az tetszett a legjobban, hogy világbirodalmak vezetői is a Szent Korona-tant tanulmányozzák.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.04.24. 17:34:14

@ralf: meg a hogy a szemét zsidók nem csipázzák a kétkezi munkát, ezért lesznek pszichológusok és ügyvédek...

..ennek fényében átgondolnám pl morvai krisztike szerepét :)
-----

@TD223: hát ez a mondat se engem minősít

TD223 2009.04.24. 17:54:12

@Bezuhov: Nem is téged. A cigányságot és az őket védőket.

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.04.24. 19:11:28

Nos emberek egyezzünk meg abba, hogy nem a cigánygyerek nem kellett, az ominózus iskolának, hanem a sajnos ciogány mentalitás, ami nagyon sok szempontból az európai társadalmi trendekben nem elfogadható. Viszont azt is látni kell, hogy ez a mentalitás a tradicióikban még ma is be van épülve, amit folyamatosan át örökítenek az utódokban is. Itt lép be az ugynevezett integrálódási hajlamuk meg kérdőjelezhetősége.Csak egy pl.-a eddig volt tanár verés, s mindjárt lenne esetleg paptanár verés is. Mindettől eltekintve azért laszögezhetjük, hogy nem feltétlen a gyerek a vétkes mindenért.Hol van a szülői felelőség?

TD223 2009.04.24. 19:28:40

@idosb: Az se tetszett a Mohácsi Erzsiéknek pár éve, hogy egy magániskola nem vett fel pár cigót, mert a szüleik nem írták alá (amit mindenki más) a felvételi nyilatkozatot, amelyben olyan elvárások voltak, mint időben érkezés, napi mosdás, tiszta öltözék használata...

Pepe83 (törölt) 2009.04.24. 19:35:54

@TD223:

Ezeket az egyetemes baromságokat honnan szeded? Ha te magad találod ki akkor elég jó a fantáziád.

Én is hallottam ám egy hasonlót:

Egy másik magániskola meg azért nem vett fel egy gárdistát, mert a szülei nem írták alá, hogy a gyerek nem fogja levágni az osztálytársai fejét és nem takarja be őket horogkeresztes zászlóval.

TD223 2009.04.24. 20:06:27

@Pepe83: Ja, nem hallgattad meg az iskola véleményét az ügyről, csak Mohácsiét? Hát ez a te bajod.

heima (törölt) 2009.04.24. 20:20:23

témák és vélemények elképesztő sokszínűsége...

holnap buzi vagy zsidó nap lesz? esetleg füves, vagy az antifasiszta harc következő állomásáról lesz post? annyira izgalmas lehet ott az újlipótban srácok, bárcsak én is ilyen jól képzett értelmiségi lehetnék!

TD223 2009.04.24. 20:23:19

@heima: Milyen más témában tudnának elérni 15-nél több kommentet? Nem értenek semmihez, nincs értelmes véleményük másról. (Ezekről sem értelmes persze.)

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.04.24. 20:30:10

@TD223: ha nem tetszik, akkor te miért nem a Vastagbőrön teszed pl az arcod? Ott éjjel-nappal várják a magadfajta cigózót, a te értelmi színvonaladra igazított posztokkal, természetesen :)

TD223 2009.04.24. 20:46:37

@Bezuhov: Hát te aztán szörnyen képesített lehetsz mások értelmi színvonalának megállapítására!

Csak megnézem mik itt az új cikkek:

blog.hu/?feedtag=kozelet

és a Vastagbőrt nem teszi ki a blog.hu. Meg azért nem megyek oda, hogy azt mondjam, igazad van, remek.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 23:01:32

@heima: tényleg nem értelek. Minket ezek a témák érdekelnek, ezeket ismerjük, olvastunk, tanultunk ezekről. Ha téged nem érdekel nem kell olvasnod minket. Ha meg igen, akkor ne a blogot minősítsd, hanem mond meg, hogy mi a gond az írással, melyik pontokkal nem értesz egyet. Tudod, a racionális vita szabályai szerint.

heima (törölt) 2009.04.24. 23:40:43

@calam: hát, végül is igazad van, mindenki alanyi jogon hülye, ha idáig jutottál a fejlődésben, akkor tényleg bunkóság többet elvárni.

csak hát amikor tavaly ősszel azt mondtam, hogy ez lesz, akkor le lettem hülyézve, aztán most meg mégis, érdekes :D

BTW a cikkel csak annyi a baj, hogy megint sikerült leszólni egy egész népet - te komolyan ennyire jó embernek tartod magad, ekkora erkölcsi lángoszlopnak, hogy számon kéred a társadalmat?

bevezetlek egy alapvető emberi tulajdonságba, amit lehet h nem tanítanak az eltén, igazából én se tanultam, tudod ez egy olyan intelligencia dolog: szóval az emberek azokat a gondokat/problémákat/eseményeket érzik magukénak, amik saját magukkal, családjukkal, vagy közösségükkel történik. és ma Magyarországon a cigányok hosszú szívós munkával elérték, hogy a többségi magyarság ne vállaljon velük közösséget(hiába van magyar útlevelük) ezért kurvára le se szarja ha ölik a cigányokat, ellenben hallatja a hangját, ha cigányok ölnek magyarokat. és ezért nem megvetendő köcsög rasszista, meg rossz ember, mint ahogy te beállítani akarod, mert mindeközben nem akar cigányt ölni (pedig lenne rá oka, hevesebb vérmérsékletű országokban nem nagyon érne el már ideig se a helyzet), sőt azt se támogatja, hogy cigányokat ölnek. egyszerűen csak EMBER, emberi érzelmekkel és emberi tulajdonságokkal, amiket sajnos nem fog tudni felülírni egy eszmerendszer, egy dogmakönyv sem.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 23:49:50

nem tudom, hol szóltam le egy egész népet:S

heima (törölt) 2009.04.24. 23:52:26

@calam: elég szomorú h még észre sem veszed magad, de várjál segítek:

"Azonban a nyomort nem emiatt írtam a címbe. A nyomort a következőben látom, és ez a többségi társadalom nyomora, nem a cigányságé"

és kb erről szól a teljes életműved.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 23:55:36

@heima: életművem nincs. Ellenben alá tudom támasztani kutatási eredményekkel, hogy milyen a rasszizmus Mo-on. Ha egyébként a kiváló olvasási képességedre annyira büszke vagy, akkor remélem tovább is olvastad az írást. Ha nem, akkor segítek: onnantól a közönyről szól, ami magyarokkal szemben, akik történetesen cigányok nyilvánul meg magyaroktól.

heima (törölt) 2009.04.24. 23:58:37

@calam: én eltudom olvasni az életműved a nevedre kattintva :) örülök a kutatási eredményeidnek, jó látni hogy már jogalapot is találtál a embergyűlöletednek.

"onnantól a közönyről szól, ami magyarokkal szemben, akik történetesen cigányok nyilvánul meg magyaroktól. "

de neked nem erősséged az olvasás, fuss neki még1x az előző kommentemnek.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 00:00:17

@heima: veled ellentétben, bennem nincs gyűlölet.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 00:00:51

és mielőtt megkérdezed: holnap zsidó nap lesz, hiszen már beállt a Sabbat.

valójábannemberci 2009.04.25. 00:06:28

@calam: Sabbat Salom! Git Sábesz!
;)

Pepe83 (törölt) 2009.04.25. 00:08:28

@heima:

Nem az eszmerendszer írja felül az emberek gondolkodását. Ha valakit úgy neveltek, hogy mindig mindenkit tekintsen egyenlőnek, az képtelen ettől elvonatkoztatni. Sajnos Magyarországon inkább az jellemző, hogy másra fogjuk a saját sikertelenségünket.

heima (törölt) 2009.04.25. 00:13:58

@calam: minden írásodból süt a gyűlölet.
utálsz mindenkit, aki nem rajong a cigányokért/buzikért/zsidókért

pedig tényleg csak azt kéne megérteni, hogy aki nem cigány/zsidó/buzi etc és nem érzi magáénak a problémáikat, közössége tagjainak, az nem rossz ember, és nem homofób/rasszista/antiszemita, csak normális ember.

igazából ez a bunkóság nem hogy javítja, hanem éppen hogy rontja adott kisebbségek helyzetét. csak hát ugye ahhoz 0 ész és 0 intelligencia kell h valaki 2009-ben lelkes antifasiszta legyen, hát rárepül a selejt a témára. kár érte.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 00:18:24

@heima: nem, én tényleg nem gyűlölök senkit, még azokat sem, akiket nem érdekel a téma. Akik tesznek azért, hogy ez a helyzet fennálljon azokkal vitám van. Azt pedig pillanatig sem állítottam, hogy akit nem érdekel a téma rossz ember lenne. Ha jön velem szemben egy ember, hidd el nem azon fogok gondolkozni, hogy ez most mit is gondol a cigányokról.
Addig, ameddig valakit nem ismerek, nyilván nem tudom se gyűlölni, se szeretni. Ez nem egy bonyolult logikai dolog
Az, hogy te minek minősítesz engem, valójában téged minősít.

heima (törölt) 2009.04.25. 00:18:30

@Pepe83: hát valakit balfasznak nevelnek, akkor annak nevelték, ez van. de akkor se fog alapvető emberi tulajdonságokat felülírni, és nem fog közösséget vállalni olyanokkal, akikkel nem tud, akármilyen okból. te sem vállalsz közösséget a magyar gárdával.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 00:19:18

@heima: gárdistának lenni vállalt dolog. Cigánynak bélyegezve lenni társadalmi hatás.

heima (törölt) 2009.04.25. 00:19:45

@calam: mégis sikerült az egész magyar társadalmat nyomorultnak titulálni, mert kurvára nem mozgatja a népet h ölik a cigókat....

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 00:21:06

@heima: nem, nem a népet tituláltam nyomorultnak, hanem a tétlenséget. És ezzel szembe állítva írtam, hogy a másik irányból érzékelhető aktivizmus bánt.

Pepe83 (törölt) 2009.04.25. 00:21:55

@heima:

Balfasz az, aki szerint minden ember egyenlő?

valójábannemberci 2009.04.25. 00:25:28

Másik írásra adott kommentjeimben már mutattam, ezt a modellt kellene erősíteni, támogatni, nagyobb mozgásteret és több erőforrást adni nekik - Uszka, a mintafalu:
www.nol.hu/archivum/archiv-374241
www.hetivalasz.hu/index.php?page=pages/cikk&cikk_id=20370&print
www.mtv.hu/videotar/?id=34205
(Az m1 videóban kéretik csak az uszkai riportra koncentrálni. Nem óhajtok olyan randomgenerált sorokat olvasni, ami a műsorvezető zakójából kihozza a liberális meleg kínai zsidókat.)

heima (törölt) 2009.04.25. 00:27:45

@calam: pici gerinc kéne csak, hogy elismerd a dolgaidat, de látom nem megy.

komolyan, a tétlenséget bírtad nyomorultnak titulálni, ez olyan dolog, hogy úgy lóg a levegőben, vagy netán az embereknek szokott tétlensége lenni?

"másik irányból érzékelhető aktivizmus bánt."

értem én, az aktivizmus, nem az, hogy az emberek aktivkodnak... gigalol :D

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 00:31:02

@heima: najó, most még válaszolok, aztán nem etetlek tovább.
Szóval a gerinc témát már néhányszor lejátszottuk. Mivel én tudom magamról, hogy igazat mondok, ezért köszönöm a gerincem tök jól van. Igen, a tétlenséget, közönyt, hogy így szó nélkül átlépünk egy bestiális gyilkosságon, igen ezt. Más esetben, ha cigánynak vélt gyilkol, akkor van az ellentéte. Komolyan, nem bírom jobban a szádba rágni.

Segítsek az aktivizmus szót megérteni, vagy megoldod magadtól is?

heima (törölt) 2009.04.25. 00:33:06

@calam: értem én, vannak ezek a szavak, de emberek nincsenek mögötte.

van az aktivizmus, meg van a közöny, ami ellen calam harcol, de aktív meg közönyös emberek nincsenek. világos :D:D

Pepe83 (törölt) 2009.04.25. 00:34:20

@heima:

Ez biztos csak vicc volt...haha

heima (törölt) 2009.04.25. 00:39:59

@Pepe83: jogilag egyenlő persze mindenki, de én nem tudok egyenlőséget tenni egy 30 éves alkoholista szipus hányásában fetrengő csöves és egy 30 éves többgyerekes, adófizető családapa közé... nem PC tudom, de ez van.

Pepe83 (törölt) 2009.04.25. 00:46:45

@heima:

...és egy becsületes takarítónő, illetve egy szintén becsületes jómódú cégvezető között??

A válaszodra csak holnap reagálok:))))

heima (törölt) 2009.04.25. 00:48:31

@Pepe83: miért tennék különbséget?

valójábannemberci 2009.04.25. 01:07:38

@heima: akkor most vonjad le a következtetést, hogy mi az az egyetlen tényező, ami Uszkán megvan, és előre mozdította a falut, és Csenyétén hiányzik, és szemmel láthatóan nem hogy stagnál, de csúszik lejjebb a falu.
Na?
Na?

Ezért írtam azt, hogy "ezt a modellt kellene erősíteni, támogatni, nagyobb mozgásteret és több erőforrást adni nekik", és ezt teljesen komolyan is gondolom.
Amíg nem kapják meg az erkölcsi-etikai alapokat, addig nem lesz semmi előrelépés.

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.04.25. 08:49:50

@Pepe83: Nos egy per mai eset, az egyik gyerek szüleivel aláírattak egy olyan nyilatkozatot, ha nem teszi helyre a viselkedését / sokadik szóbeli kérés, és egy álltala okozott baleset / úgy a gyereket el kell távolítani az iskolából. Távol álljon tőlem, hogy Önt bíráljam, de van elég rálátása az adekvált iskolák vonatkozó problémáira? Tudniillik én naponta szembesülök a gondokkal.

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.04.25. 08:56:45

@berciXcore: Soha ne hagyja ki a gondolataiból, hogy javakkal, hatalommal lehet élni, és visszaélni. Nos ez utóbbit kellene redukálni valamellyest.

molaris 2009.04.25. 09:00:55

Egy egyházi iskola prioritásnak tekinti, hogy a saját felekezetének gyermekei kerüljenek az intézményébe. Gondolom ez igen csak tolerálható, mivel a fenntartó hívek, minden felekezetnél elég mélyen nyúlnak a zsebükben. A fennmaradó helyekre kerülnek más felekezet béliek, de elvárások velük szemben is vannak. Tiszteletben kell tartani azt a szellemi rendet, ami a felekezetre jellemző. Ráadásul az ilyen tanulók külön terhet is jelentenek, mert a saját felekezeti hittanoktatásról gondoskodni kell számukra.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.04.25. 11:08:25

'Ugyanis ha egy gyerek nem tud, nem engedik jó iskolába járni, akkor nagyon kicsi esélye lesz arra, hogy kiemelkedjen a szegénységből.'

Ha pedig beengedik a cigányokat, senkinek nincs esélye tanulni, mert kezelhetetlenek, semmilyen erkölcsi normát nem tartanak be, és bármilyen nevelési kísérletet - szigorúan a törvényi és pedagógiai keretek között - megtorolnak a szülők. Ezenfelül reménytelenül buták, mivel a szülőt csak a segély érdekli, egy percet sem beszélget a gyerekével. Felfogod ezt, calam?

Ja, és kb 20 év múlva többségben lesznek, sokkal fiatalabb korfával, akkor majd érdekelni fogja a többségi társadalmat egy cigánygyilkosság, te pedig örülni fogsz.

heima (törölt) 2009.04.25. 11:36:10

@berciXcore: én nem látom h Csenyéte lecsúszna, a népesség robbanásszerűen nő, ezáltal a faluba áramló transzferek szintén. nincsenek köcsög rasszista magyarok, fogható a digitv, mi kell még a cigányparadicsomhoz?

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.04.25. 11:37:17

Ja igen, ez gondolom az első poszt volt a Nyomor a... sorozatból, lesz még szó a ruszinokról, szlovákokról, németekről, hogy még jobban alátámasszátok, hogy a többségi társadalom a hibás.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 11:52:34

@Bockó: egy konkrét esetről van szó. A többségi társadalom elvitathatatlanul súlyos felelőssége mellett, butaság lenne azt hinni, hogy a mostani helyzetben ne lenne a cigány társadalomnak felelőssége.

(Az persze egy elméleti kérdés, hogy létezik-e egyáltalán társadalom:)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 11:53:19

és még belőlem árad a gyűlölet:D Na, ez a GIGALOL:D

heima (törölt) 2009.04.25. 11:54:55

@calam: hát ez inkább sajnálatos...

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.04.25. 11:58:54

@calam: Két esetről volt szó, aztán az egész társadalom felelősségéről. Fenntartod magadnak az általánosítás (és a felelősség szétterítésének) jogát?

.strish. 2009.04.25. 12:32:19

Az a helyzet, hogy én a helyi roma iskolába tartoztam volna körzetileg, de édesanyám addig ment, amíg nem íratott rendes állami iskolába. Megjegyzem, a roma gyereket a város többi részéből csak oda járatják. Nincs keveredés, de nincs ágálás sem miatta. Mindenki tudja, h a roma iskolában nincs fegyelem, így ez inkább egy egyezség. És örülök, h így van, mert ha oda kellett volna járnom, sose jutottam volna egyyetemre, de mégcsak középiskolába sem.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 13:35:26

@Bockó: természetesen nem tartom fenn magamnak az általánosítás jogát. Azonban a meglévő rasszizmusról nincs miért vitatkozni. Egy konkrét esetről írtam, amikor szerintem nem megfelelő a reakció. És egyénekre ezt soha nem merném vonatkoztatni.
A felelősség szétterítését meg nem értem.

heima (törölt) 2009.04.25. 13:52:26

@calam: a reakció a nem megfelelő, nem a reagáló emberek mi? :D:D

szánalmas

óóóó 2009.04.25. 15:03:37

posztíró!
szerinted Magyarország egy rasszista állam?

óóóó 2009.04.25. 15:05:10

szerinted ez egy rasszista gyilkosság volt?
és Horák Nóráé?
Szögi Lajosé?
Marian Cozmáé?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 15:08:08

@óóóó: nem tudom mit jelent az, hogy rasszista állam.

erről nem tudom, hogy milyen gyilkosság volt, sejtésem lehet, amit alátámaszt a főrendőr és az nbh igazgatójának nyilatkozata, az általad felsoroltaokról, kizártnak tartom, hogy az lett volna.

óóóó 2009.04.25. 15:13:10

oké. szóval sejtésed ez. bár fogalmad sincs ki követte el, de már rasszistázol.
és szerinted miért nem rasszista az a gyilkosság ahol fehér embert gyilkol cigány, öld a magyart felkiltás közben?

óóóó 2009.04.25. 15:28:07

én csak azt nem értem, hogy ha ennyire borzalmas itt a cigányoknak, akkor miért nem lépnek innen? biztos van kevésbé rasszista ország a földön ahol tárt karokkal várnák őket.
ez a tanulmány amit az írásod elején emlegetsz annyira könyfakasztó. Hogy a szegény pici cigánygyerekek annyira tanulni akarnak, csak az a gonosz magyar többségi társadalom nem engedi. És emiatt nem képesek megtanulni írni és olvasni, mert hát a rásszisták!!! már bocs de rettenetesen nevetséges, hogy a cigányság felemelkedésének a zálogát és akadályát másokban keresitek, nem a cigányságban.

óóóó 2009.04.25. 15:35:32

mindegy. szégyeld inkább magad, hogy egy szerencsétlen ember halála neked annyit jelent, hogy rasszistázhatsz egy picit.

Sok sikert az élethez.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.25. 16:43:26

@óóóó: jó elmegyek szégyellni magam. De örülök, hogy a posztot elolvastad, a vége, és jól megértetted.

Dredd 2009.04.25. 17:07:24

Van egy viccem.
Vagy nem az?


Egy cigánygyerek kérdezi az apját:
- Mondd apám, hát mi az a demokrácia?
- Hát a demokráciánk kisfiam az, amikor már feléltük pár nap után a segélyt, jogosan elvesszük a gádzsók pénzét.
- A purdé elgondolkodva kérdi:
- És a gádzsók nem haragszanak ezért?
- Dehogynem, de ezt nevezzük rasszizmusnak.

Corry 2009.04.25. 23:15:13

Egyet kell értsek azzal, hogy nagyon rossz a helyzet a cigánykérdésben. A süketek párbeszéde folyik és sajnos emiatt a helyzet egyre romlik. A cigányokat masszívan és agresszíven támogatja a nép által egyik legjobban utált politikai formáció is. Ki kell ezt is mondani egyszer.

Az előbbi viccen vigyorogtam egyet, mert sok igazság van benne is, sajnos. Tudomásul kéne egyszer már venni, hogy a cigányok nagyobbik része teljesen más kultúrában él, mint mi. Ezzel is kéne valamit kezdeni, addig kéne csak eljutni, hogy a cigányok sajátos kultúrája ne legyen teher a többségi társadalom számára. Erről a témáról viszont a jogvédők hallani sem akarnak, pedig ha lesz egyszer megoldás ebben a témában, akkor valahonnan innen kell induljon.

A tiszalöki gyilkosság több szempontból is borzasztó: meghalt egy ártatlan ember.
Meghalt egy olyan cigány ember sajnos, aki már átjutott a kultúrális szakadék túloldalára és ha minden cigány ember eljutna egyszer eddig, mint ez a meggyilkolt ember, akkor nem lenni cigánykérdés Magyarországon.

Ez a sok lezáratlan bűnügy nagyon fokozza a feszültséget és a nagy számuk miatt egy idő után fásult lesz az ember.

Nincs ítélet az olaszliszkai ügyben, pedig már 2 és fél éve volt, nincsenek meg a tatárszentgyörgyi gyilkosok, de utána ott volt egy másik eset, amelynél nagy a hallgatás, az utolsó információ biztosítási csalásról szólt.
A kiskunlacházai eset is még nyitott, de lehet sorolni az eseteket, az a baj, hogy a tettesek nem kaptak az egyik ügyben sem példás büntetést, mert még meg sincsenek.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.26. 00:05:04

@Corry: kivéve Olaszliszka. Ott vannak tettesek, csak el kell még őket ítélni.

Corry 2009.04.26. 09:48:00

@calam:
Én az eseteknek a társadalomra gyakorolt feszültségkeltő hatásáról írtam röviden. Ebből a szempontból az olaszliszkai ügy még dühítőbb, hiszen az látható, hogy a bíróságnak és az ügyészségnek vagy az eszközei, vagy a mersze nincs meg ahhoz, hogy lesitteljék ezeket az "embereket". Az idézőjel a tettnek szólt nem a bőrszínnek.

2009.04.26. 12:13:10

@Corry: hányszor felhívták már a figyelmet, hogy kultúrális problémáról van szó. De neeeeem, libbanték ezt nem látják, csak nyomják tovább a süketelést a cociológiáról, meg a társadalom felelősségéről.

Corry 2009.04.26. 19:18:27

@imperial:
Nem is lesz a dolognak megoldása.
Van azért ennek a helyzetnek haszonélvezője is, lássuk be.

molaris 2009.04.27. 07:52:43

@imperial: @Corry:
Na- na, ebből még baj is lehet gyerekek. Persze a "francia légió" is megérne egy misét, nagy is a kuss róla, bár az emberölés nem tudom, hogy mikorra évül el. Különben igazatok van.
Tényleg- ki fosik itt? A rendőrség? Az ügyészség? A bíróság? Vagy ezek közül némelyek felvásárolva?
Na elhatárolódom magamtól.

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.04.28. 22:30:54

@Pepe83: Tudod szerencsés vagy az esetben ha azt hiszed, hogy ez afféle baromság, tudniillik akkor te hála Istennek olyan milljőben élsz ahol ez nincs. Sajnos van!

2009.05.02. 08:51:12

"Alig állítottak emléktáblát Kiskunlacházán a tavaly meggyilkolt Horák Nóra és mindazok emlékére, akik áldozatul estek egy embertelen világnak, helyi cigány fiatalok egy csoportja máris egy 12 éves kislányt bántalmazott. A kislány hatodik óra után kerékpárral tartott hazafelé, amikor egy nyolcfős, cigány fiatalokból álló csoport körbefogta egy kereszteződésben. Olyan erővel fogták le a kezeit, hogy a hüvelykujja meghúzódott, amit be kellett gipszelni – idézte fel a történteket Kobelláné Mária, a csütörtökön megtámadott 12 éves kislány édesanyja. Táskáját kiborították, biciklijét feldöntötték, majd olyan, szexuális tartalmú megjegyzést tettek rá, hogy a kislány sokkot kapott, és bepisilt."

www.mno.hu/portal/633651