A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Le a kampánycsenddel!

2009.06.06. 11:30 R_John

Magyarországon húsz éve létezik a versengő pártok demokráciája. Ezóta van hatályban a kampánycsend intézménye is. Ez  most szombat nulla órától lép életbe,  nem lehet kampányolni, hirdetni, a választókat befolyásolni. Szerencsére a törvény módosult, így még ma is olvashattuk a legfrissebb közvélemény-kutatásokat, régen egy hetes moratórium volt ezek publikálására. Húsz évvel ezelőtt az lehetett a jogalkotók gondolata, hogy így lehet a választások zavartalanságát biztosítani, feltehetőleg ez enélkül is megoldható lenne.

Mára teljesen értelmetlenné vált ez az intézmény, mivel betarthatatlan, ráadásul a blogokra, személyes sms-ekre nem is vonatkozik. Ilyen módon az elektronikus amatőr-média nagy része nem is esik a hatálya alá, pedig mára ezeknek komoly véleményformáló szerepe lett, egyes blogok komoly véleményvezéri szerepet vívtak ki maguknak. Természetesen a tévék, rádiók, blogok, hírlapok, hírportálok archívuma további is elérhető marad, a városokban kiplakátozott millió hirdetés, kiosztott tonnányi szórólap pláne nevetségessé teszi a tilalmat, ráadásul vannak olyan oldalak, amik nemhogy a kampánycsend amúgy ostoba intézményét nem tartják tiszteletben, hanem alapvető emberi jogokat vonnak kétségbe.

A pécsi választás után a panaszok több mint 70%-a volt kampánycsendsértéssel  volt kapcsolatos, miközben esetleges komolyabb felvetések vizsgálatára nem jut energia, ami viszont komolyan befolyásolhatja a választások eredményét. Ráadásul az sem lehet érv a kampánycsend mellett, hogy ne zargassák a választókat, hiszen  a procedúra eleve zargatással indul, hiszen a kopogtatócédulát valahogyan be kell gyűjteni.

Valószínűleg a kampánycsend létének az egyetlen oka az, hogy a pártok azt hiszik a választókról, hogy még mindig kiskorúak  (valamint érdekük, hogy adott esetben egy utolsó pillanatban intézett támadással ellehetetlenítse az ellenfelet, aki már nem tud reagálni). Pedig akik 1990-ben születtek, már azok is szavazhatnak vasárnap. Azt gondolom, ideje lenne nem korlátozni erre a napra sem a kampányolást, (ha már az előző 1,5 hónapban minden létező postafiókot teleszpemmeltek a pártok) a választókat pedig választóknak nézni.

Szóval: Le a kampánycsenddel, éljen a vasárnapi mozgósítás!

41 komment · 1 trackback

Címkék: választások

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr921166039

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Polgári engedetlenség 2010.04.11. 07:45:23

Már másfél órája lehet szavazni. Épp itt az ideje egy jó kis kampánycsendsértésnek:Hajrá Bokros!Hajrá Mesterházy!Hajrá Orbán!Hajrá Seres!Hajrá Schiffer!Hajrá Vona!Mint látjátok, ez csupán jelképes. Nem egy párt mellett szól, hanem ez ellen az elavult, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aba Sámuel 2009.06.06. 11:37:40

A pártok teljes joggal hiszik a választókról, hogy kiskorúak. Szerintem komoly tömegek szavaznak az alapján, hogy milyen rémhírt hallanak a szomszédasszonytól vagy valamilyen furmányos kampánymegoldás következtében. Utolsó pillanat pedig kampánycsend hiányában is van.

zsoltix 2009.06.06. 13:43:52

Tènyleg marhasàg. Soha nem làttam semmi èrtelmèt. Mèg ha volna is,akkor sem lehetne egy nap alatt eltüntetni az összes kampànyanyagot. Se az utcàròl,se a netröl. Mikor bevezettèk a kampànycsendet,a net mèg nem volt szàmottevö kommunikàciòs eszköz,mint ma.Ideje lenne màr haladniuk a korral. Engem most speciel az zavar a legjobban,hogy a nyüves kampànycsend miatt a Ràdiòkabarè is elmaradt:)

Bell & Sebastian 2009.06.06. 14:24:20

@zsoltix:

Menj a honlapjukra, hallgasd a régebbieket!

DeMarco 2009.06.07. 08:47:25

Nálunk azzal kezdődött a kampánycsend, h a maszop szombat reggel telepakolta a postaládákat tömény hazugsággal amire a fidesz már nem tud reagálni. Ennyit a kampánycsendről...

Spiro 2009.06.07. 09:39:28

A lett preferenciális választási módszert annyival egészíteném ki, hogy a pártlistákra ténylegesen leadott szavazatoknak megfelelő pártlistás mandátumot lehessen csak betölteni. Úgy, hogy azok a pártok kapnak mandátumot, akik pártlistájára leadott szavazatok elegendőek 1 képviselői hely megszerzéséhez az összes választásra jogosult arányában (pl.: parlament, jelenleg 0,55%*183~=1 (~45.000 szavazat).

Azaz a párt képviseletet nem kérők nevében ne üldögéljen senki a Parlamentben, Önkormányzatban.

Magyar viszonylatban a parlamenti választási körzetek és Önkormányzatok számát és hatókőrét a meglévő 113 városi bíróságnak megfelelően kellene kialakítani, kvázi 90.000fő/körzet. (jelezném a 3200 Önkor éves költségvetése ~egyenlő az SZJA bevételekkel, így demagóg módon azt is mondhatnánk, ha csak 113 Önkori lenne az SZJA maximális kulcsa 1,5% lehetne).
A 113 Polgármester egyben lehetne automatikusan, 1 választás keretében Országgyűlési képviselő is.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.06.07. 10:00:30

@Spiro: "a párt képviseletet nem kérők nevében ne üldögéljen senki a Parlamentben, Önkormányzatban."
Miért is ne? Ha az emberek x %-a nem a pártok jelöltjeit szeretné, ők nem számítanak?

"A 113 Polgármester egyben lehetne automatikusan, 1 választás keretében Országgyűlési képviselő is. "
Egy seggel nem lehet két lovat megülni, pláne nem a mi pénzünkön. Hiba volt annak idején ezt engedélyezni.

Vörös BLORóka · http://fulke.blog.hu 2009.06.07. 11:30:50

@Spiro: "(jelezném a 3200 Önkor éves költségvetése ~egyenlő az SZJA bevételekkel, így demagóg módon azt is mondhatnánk, ha csak 113 Önkori lenne az SZJA maximális kulcsa 1,5% lehetne)"

jó vicc :))

DeMarco 2009.06.07. 11:30:54

@Spiro: Nagyon mulatságos ahogy feszegetik ezt a kevesebb önkormi kérdést. Érdekes módon ez persze csak Pesten evidens. Ilyenkor újra - meg újra leírom, hogy az elmúlt 20 év távlatában minden folyamat ennek az ellenkezőjét mutatja. Számtalan város vált szét az elmúlt időszakban, köztük Boglárlelle Balatonboglárra és Balatonlellére vagy Várpalota - Pét, vagy akár most Miskolc - Miskolctapolca. De említhetném Budapest - Pest megyét is ami hosszú évek óta akar leválni. Nincs az országban olyan falu/város aki azt szeretné, hogy a szomszéd falu/város döntsön a helyi fejlesztésekről, pénzek elosztásáról, felhasználásáról. Ezek minden esetben korrupcióhoz, érdeksérelemhez vezetnek. Ráadásul több rossz példa is van már arra, hogy mekkora hülyeség összevonni dolgokat. Pl. Fehérvári központtal összevonták Komárom-Esztergom, Veszprém megye egyik nagy hivatalát. Kirúgtak 300 embert a másik két megyében. Mi történt? Hatékonyabb lett? Egy fenét. Összeomlott az egész. Naponta kellett szállítani az iratokat, hatalmas logisztikai költség keletkezett, fel kellett venni 600 új embert a rutinos régiek helyett, vagyis dupla annyi embert, mint aki eredetileg ellátta ezt a feladatot. Összeségében az összevonás dupla annyi pénzbe került, mint előtte. Borzasztó belegondolni, hogy minden marhaságért be kellene menni a városokba, ahol ezáltal hatalmas sorok lennének és jó nagy káosz. Mekkora költség lenne ez az egyéneknek és mennyi utánajárás. Munkaidőben hozzáteszem.
Kizártnak tartom, hogy ebbe belemennének a települések. Minden folyamat ezzel ellentétes irányba mutat. Ráadásul meggyőződésem, hogy ez az egész cirkusz csak a maszop trükkje, hogy a vidéktől elszipkázzák a pénzt és akkor csak a városokat kell megszerezniük, ahol egyébként is erősebbek.

DeMarco 2009.06.07. 11:46:25

@Spiro: Közben eszembe jutott még vmi az összevonásokról: Valami elmeroggyant kitalálta két héttel ezelőtt, hogy a kismamák egyik vérvételes vizsgálatát ezentúl csak az ántsz végezheti és csakis veszprémi központban ahová 6 azaz HAT megyét vontak össze. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy a helyi településén a kismamától leveszik a vért és megvizsgálják a normál vérképet. Aztán fogja magát bemegy Veszprémbe és ott leveszik az ántsz-nél (már ha megtalálja hol van) újra a vért, de ezzel még nincs vége, mert a veszprémi rendelőintézetben újra leveszik a vért egy harmadik vizsgálatra. Vagyis egy nap háromszor szúrják meg a kismamákat, három különböző helyen. Gondoljátok meg Dunaújvárosból ami cirka 100 km-re van Veszprémtől oda kell menni egy vérvételért. Jah és a héten csak két nap rendelnek és csak 8-10 óráig. Persze felajánlották, h vigyék el a kémcsövet és akkor csak egyszer kell majd megszúrni, csak majd legyenek kedvesek VISSZAVINNI !!! Arról nem is beszélve, hogy mennyi postaköltség mire a leleteket kipostázzák a megfelelő címekre három helyről. (Még jó, h azokért nem kell visszamenni.) Eddig érdekes módon tökéletesen megfelelt, ha a helyi rendelőkben levették a vért és megvizsgálták... Meg persze sokkal egyszerűbb lenne a kémcsövekből a megfelelőt leadni a helyi rendelőkbe, mint a kismamákat szopatni.
Na ezek miatt maximálisan el kell utasítani minden összevonást, mert abból jó még soha nem született.
De nézzünk egy másik példát:
Amikor az apeh-ot vmi eszes összevonta az illetékhivatallal hatalmas káosz kerekedett. Még mindig nem sikerült megbirkózni vele teljesen. Több, mint egy évig birkóztam az Apeh-el, mert az összevonáskor névazonosság miatt összekevertek vkivel és folyton rajtam akarták más illetékét behajtani, annyira, hogy elvették a jogos adóvisszatérítésemet is. Végül szerencsére rendeződtek a problémák, de ez is csak újabb bemutató arra, hogy nagyon óvatosan kell bánni a meggondolatlan összevonásokkal.

Gerardus A. Lodewijk 2009.06.07. 18:48:53

@Spiro:
"azok a pártok kapnak mandátumot, akik pártlistájára leadott szavazatok elegendőek 1 képviselői hely megszerzéséhez az összes választásra jogosult arányában"

Ez egy zseniális ötlet!
Tényleg nem a leadott érvényes szavazatok arányában kellene elosztani a listás mandátumokat, hanem a teljes választói létszámra vetítve, azaz ha pl. a választásra jogosultak fele nem szavazott, akkor a listás mandátumok fele ne le legyen betölthető. Ez egyfelől érdekeltté tenné a pártokat a magas választási részvételre való biztatásban, másfelől adott esetben a parlament létszámát is csökkentené.
Mondjuk addig nem sok esélye van ennek, amíg (a hatalommegosztáshoz nem igazán méltó módon) a parlamenti képviselők maguk határozzák meg a saját megválasztásuk szabályait.

A másik javaslattal viszont semmiképpen nem értek egyet. Polgármester ne lehessen országgyűlési képviselő (és fordítva). Továbbgondolva igazából polgármesterre sincs különösebb szükség: a polgármesteri tisztség láthatóan gyakran (tisztelet a kivételnek) cezaromániás személyiségtorzulást okoz. A képviselőtestület kollektív vezetésként járjon el, ha pedig feltétlenül szükséges, ülésenként sorsoljanak levezető elnököt.

Gerardus A. Lodewijk 2009.06.07. 19:07:18

@DeMarco:
Az, hogy egy ügyet valahol intéznek, normális országban (hangsúlyozom: normális országban) nem kellene, hogy azt feltétlenül jelentse, hogy az ügyfélnek ugyanott személyesen meg kell jelennie (fel kell utaznia). A centralizációnak normális országban (és ott is csak ideális esetben) az a fő előnye, hogy gyorsabbá, szakszerűbbé, egyenletesebbé, kiszámíthatóbbá, jogszerűbbé és végeredményben igazságosabbá teszi a közigazgatás működését.
Tehát normális országban nem az a cél, hogy minden ügyet el tudjanak intézni helyben (márpedig a magyar közigazgatás 1990 óta erre a téveszmére épül), hanem az, hogy az egész közigazgatáshoz hozzá lehessen jutni helyben, függetlenül attól, milyen hatóság és hol hozza meg az érdemi döntést. (Pl. az okmányirodák létrehozása ebbe a helyes irányba tett - ám suta és ellentmondásos - lépésnek tekinthető.)

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.06.07. 19:13:02

Egyetértek, bár azzal nem, hogy Magyarország demokrácia. A pontos jelző: áldemokrácia.

Azt sejtem, az ostoba kampánycsönd olyan indíttatású, amit finomkodásnak neveznék.

Joaquin 2009.06.07. 19:54:17

Sosem értettem a kampánycsöndet, mire jó... :-/ Visszaélések és kamufeljelentések tömkelegének ad csak lehetőséget. Pl. ha én kimegyek Fidesz színeiben kampányolni akkor őket büntetik meg?

DeMarco 2009.06.08. 12:53:27

Calam: Nektek is azt javaslom, mint a többi "liberális" blogíróknak. A tegnapi választások fényében, mielőtt a következő posztot megírjátok, nézzétek vissza az elmúlt időszak cikkeit és gondolkodjatok el rajta, hogy volt-e értelme annyit gépelni. Értékeljétek át magatokban, hogy vajon a jó válaszokat fogalmaztátok-e meg és hogy mennyire felesleges volt a hiszti. Netán ez még rá is hatott az eredményre, hiszen folyamatosan aktualizáltátok, hogy miért nem szabad a libsikre szavazni?!
Ahogy Fodor Gábor mondta tegnap: Szembe kell néznünk a valósággal. Igaz, hogy kitartottunk az elveink mellett úgy-ahogy, de ezekre az elvekre nincs szüksége a magyaroknak és alighanem rossz válaszokat adtunk a társadalmi problémákra. Igen Gábor, alighanem. Talán jobban oda kellett volna figyelni a lakosságra és nem ragaszkodni mindenáron a bársonyszékekhez. Talán már régen szakítani kellett volna a maszoppal, talán nem kellett volna a devianciákat terjeszteni, talán nem kellett volna gyűlőletkampányt folytatni a magyarok ellen, talán a kettős állampolgárságnál igennel kellett volna szavazni, talán... áá hagyjuk. Az utolsó kapcsolja le a villanyt. Nem fogtok hiányozni.

2009.06.08. 13:20:44

@DeMarco: szerintem meg ne gondolkodjanak el rajta, inkább éljenek tovább a torz, libbant álomvilágban. Ugyanis biztos vagyok benne, hogy minden egyes cigánymosdató, Jobbik-gyalázó, agyatlan neoliberális szellemiségű poszt egy koporsószög volt a libsik számára.

A gusztos és mohácsi-féle gyűlölködő "toleráns" söpredék és maguk a liberális blogok is kivették a részüket abból, hogy a Jobbik ilyen szép eredményt ért el. Csak így tovább! :)))

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.06.08. 14:34:36

@DeMarco: Vannak köztunk liberálisok, mint ahogy konzervativok és szocdemek is. Most gondolkodj el azon, hogy megérte-e ezt a kommentet begépelni.

DeMarco 2009.06.08. 15:47:20

@Lodovik Trema: Igen, tudom, hogy vannak elvileg. Csak valahogy ők nem jutnak szóhoz... Valahogy mindig csak a Jobbik gyalázó írások kerülnek ki... (Kivéve néhány semleges témát.) Ez tovább nem tartható. El kell kezdeni szembenézni azzal a ténnyel, amit idáig rendre kerültetek, hogy vajon mi a Jobbik sikere?! Mi az oka, hogy a Jobbik ott nyert nagyon ahol sok a cigó, a keleti megyékben, a nyugati megyékben kisebb sikert könyvelhetett csak el. Mi az oka annak, amit régóta mondogatunk, hogy a kormánynak nem fontos az állampolgárok biztonsága, különösen a vidéken élők biztonsága. Számukra csak Pest létezik, de most még ott is megbuktak. Épp itt lenne az ideje, hogy a látens, nemlétező antifasz harcot befejezzétek, (ez eddig se jött be és elég égő volt) és rátérnétek a VALÓDI problémák átbeszélésére. El kell kezdeni ekézni a kormányt a közbiztonság látványos és érezhető javításáért úgy vidéken, mint Pesten, el kell kezdeni Drazsé azonnali leváltását követelni stb. Nem akarjátok a Jobbikot? Oké. Én sem. De akkor ne ellene harcoljatok, hanem azok ellen a problémák ellen, amikből táplálkozik...

Corry 2009.06.08. 17:28:43

@Lodovik Trema:
Akinek nem inge...

Egyébként hadd csatlakozzam DeMarco -hoz.

Továbbá el kéne azon is gondolkodni, hogy amíg Európában számos liberális párt is bejutott sőt talán meg is nyerte hazája EP választását, addig itthon nálunk a "liberális" szitokszóvá vált az átlagember szemében (lásd még 2.16 -nál)...

valójábannemberci 2009.06.08. 20:00:41

Érdemes elgondolkodni azért a továbbiakon is.
Az EP-ben frakciókban gondolkodva még mindig az EPP-ED és a PES a legerősebb, harmadik erő a liberálisok, negyedik a zöldek. Négyük közül az első három csökkenő létszámot mutat, a zöldek viszont erősödtek az előző ciklushoz képest - ide ült volna az LMP-HP is, ha kijut.
Viszont ha nem csak frakciókban gondolkodunk, akkor a jelek szerint a föggetlenek adják a harmadik erőt, drasztikusan megugrott létszámmal. Viszont ők nem képviselnek egységes álláspontot. A jelek szerint a jobbik, az SNS és a Nagy-Románia Párt is a függetlenek közé ül. Az már a sors fintorán múlik, mennyire kerülnek közel egymáshoz.
Ami viszont még érdekes, az a jövő évi kampány. A Jobbik ellőtte 3 erős kártyáját Brüsszelbe. Itthonra most új arcokat kell gyorsan összeszedni, akikkel meg tudják ismételni a mutatványt. Kérdés lesz-e ilyen, és hogyan alakul majd a koalíciós hajlandóság.
Az LMP-HP, lévén nem jutott ki Brüsszelbe, jövőre újra bedobhatja a mostani listavezetőket.
És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy 5 év múlva egyszerre lesz EP és OGY-Önkorm. választás! Szoros lesz a meccs, és mindenkinek nagyon észnél kell majd lennie, hogy kit tart itthon és kit küld Brüsszelbe. ;)
Az LMP-HP szövetségnek meg szerintem jól jönne egy progresszív-zöld-keresztény platform. Főleg az 5 éves távlatban gondolkodva.

Corry 2009.06.08. 20:51:06

@berciXcore: Az LMP -nek egy fontos dolgot be kell tartania, hiszen még fiatal párt: senkit ne vegyen át a szadisok közül, mert azzal úgy kikezdik egy pillanat alatt, hogy nem jut be sehova.
A szadisok meg kövessék a pártból már rég kilépett volt tagjaikat: menjenek el dolgozni.

Ha 60 ezren szavaztak rájuk, akkor ne az ország megreformálásán törjék a fejüket, hanem valami máson kéne, például azon, amikor belépnek a Parlament épületébe, hogy tulképpen mit is keresnek ott.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.06.08. 21:28:27

@DeMarco: Liberális, konzervatív és szocdem egyként kell megvesse a nácikat. Normális országban ez így is van. A mi jobboldalunk bezzeg haverkodik velük 98 óta.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.06.08. 21:30:20

@berciXcore: Nem biztos, hogy azok mennek Brüsszelbe, akik a Jobbik listáján elöl voltak. Vagy ha mennek is, esetleg hazatérnek, ha bekerülnek az Országgyűlésbe.
"Az LMP-HP szövetségnek meg szerintem jól jönne egy progresszív-zöld-keresztény platform."
Keresztény? Hogy stílusos legyek: Isten ments... a vallás takarodjon a francba a politikából. Szerencsére az LMP-nél semmiféle erre utaló jel nincs.

DeMarco 2009.06.08. 23:37:39

@bm613: A liberális, konzervatív, szocdem meg is vetik a nácikat. De van egy rossz hírem, Magyarországon 45' óta nincsenek nácik. Ha a Jobbikra gondoltál súlyos tévedésben leledzel. Igaz, a ballibsi retorikában ők nácik és barna esők stb., de valójában ez csak mese amit a választók nagyon helyesen átláttak és elítéltek. Sőt még ki is tüntették őket. A te nácizós dumád NEM MENŐ, inkább égő. Folytathatod ugyan, de ezzel csak erősíted a jobboldalt, hogy óvakodjon azoktól akik farkast kiáltanak a nap minden percében, mert ők biztosan hazudnak...

valójábannemberci 2009.06.08. 23:37:57

@bm613: Meg fogsz lepődni, de az európai zöld irányzatok alakulásában jelentős szerepe volt a kezdetekben az akkor még létező progresszív balközép keresztény-szociális mozgalmaknak. Ezek többnyire felszívódtak a kizöldülő pártokban. Ezek egyáltalán nem (ultra-)konzervatív csoportok voltak, leginkább az amerikai Social Gospel késői lecsapódásai, vegyítve a hippi korszak Jesus Movement nevű, szintén amerikai eredetű civil mozgalom hatásával. Főleg az angol, a holland és a belga fiatalságban volt hatásuk.
Javasolt olvasnivaló:
en.wikipedia.org/wiki/Progressive_Christianity
Manapság inkább az amerikai fiatalok, fiatal felnőttek között népszerű, Európában eltűnt és nem is nagyon újult meg. Egyik jellegzetes megnyilvánulása az Emerging Church nevű jelenség:
en.wikipedia.org/wiki/Emerging_church

Érdekesség: A zöld politikai nézetekhez közel álló szervezetek közt akadnak quaker alapításúak. A quaker gondolkodás sok tekintetben illeszkedik a zöld gondolkodásba is.
Quaker alapítású, vagy társalapítású mozgalmak: Amnesty International, Greenpeace, Oxfam.

DeMarco 2009.06.08. 23:53:57

@berciXcore: Érdekes kérdéseket vetettél fel, amikről tényleg érdemes lesz beszélgetni. Ezek lesznek a jövő zenéi. Valóban az eu patkóban sokan lesznek a "szürkék", de ők nem képviselnek egységes álláspontot, sőt többnyire valós utálat van közöttük. Elképzelhetetlennek tartom, hogy a Jobbik össze tudjon működni a SNS-el, vagy a Nagy-Románia párttal.
Az hogy a Zöldek erősödnek, sztem jó dolog. Nálunk is elkelne egy komoly zöldpárt. Sajnos a hagyományok nálunk eléggé hiányosak ezen a téren. Ráadásul komoly akadályozó erő, hogy van egy nagy gödrünk, amit senki nem akar betemetni. Generációk feszülnek egymásnak, éles ellentétekkel. Egyik szavazóbázis sem engedheti meg magának, hogy másfelé szavazzon. Ha a feketék nagyot zuhannának, akkor talán lenne esély új irányokat nyitni. Speciel sokkal boldogabb lettem volna ha egy zöld párt ér el annyi szavazatot, mint a Jobbik...
Az LMP nagyot nyert ezen a választáson, mert felkerült a neve a palettára és mindenki megismerhette legalább a nevét. És mindenki látta, hogy megelőzték a szadeszt. Pl. a húgom felhívott a választása után és megkérdezte, hogy mi az az LMP?! Mégcsak nem is hallott róla. Ezzel nagyon sokan vannak így az országban, leginkább Pesten ismert a párt. Ezen javíthat a részvételük, de csak ha ki tudják használni és normális programmal, normális hírveréssel indítanak a választásokon. Ami a Jobbikot illeti, én is megkérdeztem tegnap valakitől, hogy ki marad, ha elmennek a hangok. Azt mondták, hogy nem mennek el a hangok, Krisztinán kívül. Vona marad és vannak még prominens emberek tartalékban. Hogy tényleg így lesz-e, az majd kiderül. Bár a tapasztalatok azt mutatják, hogy amint egy párt számottevő eredményeket kezd elérni, jönnek a kullancsok, meg a fagyigépek...

DeMarco 2009.06.08. 23:58:16

@bm613: Pedig nem ártana a politikába egy kis keresztényi erkölcsrendszer...

valójábannemberci 2009.06.09. 00:14:26

@DeMarco: Azért Balczó sem a kispados, tartalékos csapat tagja. Szegedi Csanádról nem tudok nyilatkozni.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.06.09. 00:35:05

@DeMarco: "Jobbik ott nyert nagyon ahol sok a cigó, a keleti megyékben, a nyugati megyékben kisebb sikert könyvelhetett csak el."

Ott nem csak a cigány sok, hanem a szegény is és a tanulatlan ember.

DeMarco 2009.06.09. 00:38:32

@Lodovik Trema: Egyetértek. Azért is volt mindig MSZP bázis... :))))

DeMarco 2009.06.09. 00:49:55

@berciXcore: Fognak ők találni megfelelő embert ebben biztos vagyok. Gondolj bele, odamennek valakihez és megkérdezik, hogy elvállalná-e a parlamenti helyet. Naná. Mit kellene csinálni? Mivel valszeg kevés mandátumot kapnának, különösebben semmit, magyarkodni, szidni a mostani kormánypártot... Kinek nem menne?

valójábannemberci 2009.06.09. 00:58:46

@DeMarco: Csak aztán meg ne kapják a "csak a fizu miatt vannak ott" című vödör tartalmát.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.06.09. 03:50:45

@DeMarco: Azt nem vitatom, hogy ez MSZP bazis lenne, viszont az atlag Jobbik szavazonak is megneznem az ertelmi kepesseget. Titeket elnezve szomoru a kep. [Es ti legalabb irni tudtok]

DeMarco 2009.06.09. 09:18:30

@Lodovik Trema: Ki kell ábrándítsalak, nem vagyok Jobbik szavazó és nem is leszek. Így azt sem tudom, hogy milyen az "átlag" Jobbikos szavazó. És elég messze lakom a keleti megyéktől, így hozzájuk sincs sok közöm. De ismerek Jobbikos szavazókat és ha ők az átlag, akkor bajban vagytok, nagyon... Van köztük orvos, üzletember, közgazdász, állami tisztviselő, rendőr. Mindegyikük értelmes ember, nem kopasz, autógyújtogató söpredék. A Jobbik szinte mindenhol elérte a 10%-ot. Sok helyen a 20-25-öt is. Ebbe elég sok ember belefér, ezért én a helyedben vigyáznék az általánosításokkal, már csak azért is, mert számszerileg majdnem annyian szavaztak rájuk, mint a szocialistákra. És ami azt illeti én inkább azok értelmi képességeit vizsgálnám meg, akik az elmúlt hét év után még mindig a maszopra szavaztak... mert ők biztosan nem normálisak.

DeMarco 2009.06.09. 09:19:35

@berciXcore: "csak a fizu miatt vannak ott". :))
Fognak ők ott kapni mindent és sztem ez lesz a legkisebb támadás ellenük.

kolbenheyer 2009.06.10. 22:35:04

Egyszer azért tisztázzátok magatokban, hogy mit jelent az a szó, hogy náci. És csak utána mondjátok, hogy a Jobbik nem az.
A támogatottság semmit sem jelent abban a kérdésben, hogy igazuk van-e. Ebben a világban nyert már náci és komcsi párt is, egyiknek sem lett igaza tőle.
Amúgy meg délnyugaton nem nyert annyit a Jobbik, pedig északkelet mellett ott él a legtöbb cigány.

2009.06.15. 10:50:40

@kolbenheyer: tudom hogy nektek lételemetek a boldogan nyálcsorgatva nácizás, de ezt pont az egyik LMP-s EP képviselő jelölt nyilatkozta:

"...a Jobbik nácinak semmiképpen sem nevezhető, egy nacionalista, sőt inkább irredenta, soviniszta, de mindenképp a jobboldal szélén elhelyezkedő párt. Ideológiáját tekintve azonban nem náci."

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.06.15. 12:28:51

@imperial: Másban is autentikus, mindenek fölött álló forrás számodra az LMP jelöltje, vagy csak ebben?

2009.06.15. 13:21:58

@bm613: figyelemreméltó, ha valaki képes a bégető, nácizó ballibsik között gondolkodni.

kolbenheyer 2009.06.15. 14:33:28

Értem: a náci definícója az, hogy az a náci, akire én mondom, akire meg te, az tuti nem az. Logikus és illeszkedik a vezéreszméhez.
Egy különbség van. Hitler nyíltan üldözte a kereszténységet, a Jobik viszont a vallásra is hivatkozik. Forog a gyomrom.

2009.06.15. 18:43:40

@kolbenheyer: a megnyilvánulásaid alapján beléptél a 2 százaléknyi hiszterolibsi közé. Nemsokára már állatkerti látványosságnak is kevesen lesztek.