A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Nincs esély

2009.07.13. 10:00 R_John

Tegnaptól új elnöke van az SZDSZ-nek. Többször írtam már erről a pártról, azonban végül sosem publikáltam. Azért, mert liberálisként jóval több és összetettebb bajom van az SZDSZ-szel, mint a többi párttal, hiszen elméletileg nekik kellene az én értékrendemet képviselni. Eddig sosem éreztem úgy, hogy elég jót írtam volna róluk, elég erős lett volna, hogy azt kirakjam.

Az SZDSZ - szerintem - közel sem a legrosszabb párt ma Magyarországon. Pusztán pragmatikus szempontokból sem, hiszen nem tartom valószínűnek, hogy korruptabbak lennének bárki másnál, vagy sokkal kevésbé érdekelné őket az országuk sorsa, mint politikustársaikat. Ez azonban nem szolgálhat mentségül. Egy liberális párt számára az átláthatóságnak és a korrupciómentességnek alapvető fontosságúnak kellene lennie, hiszen elveiből fakadóan ezek alapvető értékei.

Sajnos az SZDSZ iszonyatosan sok hibát követett el. Ezeket felsorolni is nehéz lenne, ezért kiemelek néhányat a legnagyobb hibáiból; ez természetesen szubjektív, személyes lista. Nyilvánvalóan - számomra - a legnagyobb hibájuk az 1994-es koalíciókötés volt. Természetesen ennek az eseménynek vannak nemzetközi vonatkozásai is, miszerint a nyugat félt attól, hogy a szocik visszatértével leáll a rendszerváltás, ez azonban nem menti, legfeljebb magyarázza a tettüket. Ugyanis azzal a párttal kerültek szoros kapcsolatba, amely 4-5 évvel korábban még működtetője, megrendelője volt annak a hálózatnak, amelyik szoros megfigyelés alatt tartotta őket. A pártállami múltat ilyen módon felmentve hatalmas hibát követtek el saját elveikkel szemben - még ha azóta is az SZDSZ az egyetlen párt, amelyik folyamatosan tisztázni szeretné az ügynökügyeket.

Nagyot ugorva, és kihagyva a Medgyessy-féle 100 napos program megszavazását, valamint a miniszterelnök szt. tiszti múltján történő átsiklást, a következő legnagyobb, és talán igazán megbocsáthatatlan bűne az SZDSZ-nek a 2006 őszi rendőri fellépéshez nyújtott asszisztálásuk. Egy valódi emberi jogvédő liberálisnak az akkor történtek elfogadhatatlan események voltak, melyeket Gergényi kitüntetése csak tetézett.

Valójában nagyon nagy kár, hogy ez történt az SZDSZ-el. Ugyanis szükség lenne egy olyan formációra, ami az emberi jogokat, a kisebbségek ügyét, valamint a szegényeket, kirekesztetteket képviseli. Ezeket a rétegeket már nem, vagy csak szavakban képviseli az SZDSZ, bár ez a párt legalább szavak szintjén kiáll mellettük, ha nem is mindig. (Példa erre az, amikor az SZDSZ miskolci szervezet kiállt Pásztor rendőrkapitány mellett, országos cigányozása után.) A szóbeli kiállás azonban kevés. A leszakadók mellett nem lehet egy-két nyilatkozattal kiállni, hanem csak iszonyatosan kemény munkával lehet valamilyen módon segítséget nyújtani. Ez nem feltétlenül egy párt feladata, azonban valódi liberálisoknak az ilyen terveket mindenképpen támogatniuk kellene. Az SZDSZ ilyen pártnak indult, amire jó volt szavazni, jó volt odatartozni. Ma már nem ilyen, a saját elveit sem képviseli.

Retkes Attila bocsánatot kért számos hibájukért, bűnükért. Azonban ez is kevés lesz ahhoz, hogy újra érdemes legyen eszdéeszesnek lenni. Ebben a pártban már senki olyan nincsen, aki valójában követné, és hitelesen tudná képviselni a SZETA-s hagyományokat. Akik erre képesek lennének (Solt Ottilia, Kőszeg Ferenc, Eörsi István, Kis János, Havas Gábor stb.) már rég kiszálltak a politikából, vagy meghaltak. Persze, Retkes lehet, hogy vissza akar térni a múlthoz, a párt azonban már nem.

Így most se Retkes Attilával, se mással nincs esély arra, hogy az SZDSZ visszatérjen a régi arcához, amire viszont nagyon nagy szükség lenne. Erre a mostanira, Kóka Jánossal és Horn Gáborral, bármilyen fájdalmas is, nincs szükség.

45 komment · 3 trackback

Címkék: politika szdsz

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr741242773

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ubi904 2009.07.14. 10:01:10

A megszűnt 2% betiltaná a 15%-otAlig hullott látványosan a már ak orábbról (KDNP, MIÉP) ismert módon a devnullba az SZDSZ, Bárándy SZDSZ-es exakármilyenminiszter betiltaná, de izizbe a JOBBIK-ot. http://nol.hu/archivum/20090714-barandy_peter__meg_kell_fon…

Trackback: Mandiner 2009.07.13. 16:10:02

Kóka megmakacsolta magátRetkes azt kérte Kókától, hogy mondjon le frakcióvezetői posztjáról, amit az SZDSZ küldöttgyűlése óriási tapssal fogadott, de Kóka leszögezte: nem mond le. Weinek azonban kilép.

Trackback: MALAC NEWS 2009.07.13. 10:21:37

Te vagy a leggyengébb láncszem, János. Viszlát! Mottó: "A legügyesebb emberek egy életen át úgy tesznek, mintha megvetnék a ravaszkodást, holott amikor alkalom kínálkozik rá és ha fontos érdekükről van szó, akkor alaposan élnek vele." (Francois de…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.07.13. 10:24:03

"nem tartom valószínűnek, hogy korruptabbak lennének bárki másnál"

Én meg pont ezt tartom a legvalószínűbbnek!
Mi az hogy? Nagyon is!
"Az szdsz tele van korrupciós ügyekkel" - mondá anno Medgyessy, és le is váltotta a szadesznyik.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.07.13. 10:30:38

Abban igazad van, h az ősbűn a 94'-es koalíció volt.
Nem igaz, h azért kellett, mert félő volt, h rendszervisszacsinlást hajt végre a maszop, hanem azért, mert végre el kellett indítani a párt és a főarcok kasszájának rendbetételét. A 94' utáni években lettek tehetősek azok, akiket ma csak Nagy Öregeknek hívunk.
A hazudozás a 94'-es koalíció megmagyarázásával indult be.

Nem Medgyessy 100 napos programjának a megszavazása volt a bűnük, hanem az, h amikor 2004-ben besegítették a hatalomba gyurcsányit, akkor a maradék két évben nem csináltak semmit. Az őszödi beszéd róluk is szólt.

Medgyessy 100 napos programja tartható lett volna, ha hozzátesznek egy gazdaságélénkítő programot, amit a szocik sosem tudtak. Már épp ehhez állt volna neki megyó, amikor elhajtották.

Az valóban gáz volt, h D209 nem verte ki a biztosítékot 2002-ben a pártvezetőknél.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.07.13. 10:35:11

@sün!malac69 a fegyelmezett renitens: Kőszeg is azt írja, hogy valójában a pénz miatt szálltak be. Ezt nem tudom.
Számomra nyilvánvaló, hogy egy liberális párt nem szavazhatta volna meg a 100 napos programot. Osztogatás mellett nem marad miből gazdaságot élénkíteni...

rockjano 2009.07.13. 10:42:01

Sok igazság van ebben de azért én még nem temetném az szdsz-t.

Persze nem lesznek bent a következô parlamentben de talán parlamenten kivülrôl is vissza lehet kerülni, persze az is nagy kérdés hogy a Fidesz erôs szélsôjobbos nyomás alatt hogy fog politizálni (nincsenek nagy reményeim).

Nincs ma más liberális párt magyarországon (az LMP nem az) és kell egy párt amely azt az ideológiát képviseli nállunk is ha ma még nem is népszerû, de ez idôvel változhat.

Az a vicc hogy pont most kell... kéne visszahozni a pártot haláltusájából mert néhány év és megint nagy igény lesz rá.

Kóka meg nem egyedül bûnös ne felejtsük hogy Kunczéék álltak mögötte. A problémák mélyebbek.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.07.13. 10:45:05

@rockjano: persze, hogy nem (csak) Kóka a bűnös. Ő csak a végemunkát végezte el. Ez bizony Kunczéék felelőssége. És szerintem is kell, talán most a leginkább az utóbbi 10-15 évben egy liberális párt. Most ezt nélkülöznünk kell 4-8-12 évig.
Az LMP meg egy tőkeellenes párt, nem libsi, igazad van.

kamasuka 2009.07.13. 11:13:47

Az SZDSZ le van maradva egy évvel önmagához képest. Minimum egy évvel. A késést a MÁV országában nem lehet behozni, ez nem a japán szuperexpresz ...

Bambano 2009.07.13. 11:30:05

Az a ti nagy tévedésetek, hogy az a párt, amelyik a kisebbség jogait a többség jogai elé helyezi, az nem liberális párt. Liberális pártra, liberalizmusra, a kisebbségek érdekeit védő pártra szükség lenne Magyarországon. Az szdsz nem ilyen, nincs rá szükség, menjen a levesbe.

baliquez 2009.07.13. 12:42:27

A moszadeszre semmi szükség, ideje észrevenni hogy ez nem az az ország. Nem kell a nyíltan fajvédő, bőrszín alapon meghatározott rasszista pozitív diszkriminációjuk, és nem fog hiányozni Gusztos visítozása sem ha a terrorra tenyésztett szubhumánjaikra valaki ferde szemmel néz. Nem liberálisok a politikusaik már nagyon régóta, hanem közönséges hazaáruló bűnözők.

Szükség volna egy radikális, fiatalos, középre-rendezett szabadságpártra mert a liberalizmus szó még nagyon sokáig fog bűzleni a moszadesz bűzlő okádékától. Ugyanannyira bűzlik most mint amennyire súlytalanná alakították a rasszistafasisztanáci kifejezést amivel egytől-egyig mindenkit illettek akik nem értenek velük egyet azonnal és behódolva mindenben. Utálatosak énelőttem, nem kicsit, nagyon.

badb (törölt) 2009.07.13. 13:13:19

érthetetlen, miért félnek a számonkéréstől, nemde.

f.m.j. 2009.07.13. 13:16:01

Szerintem meg minden pártnál alapnak kéne lennie, hogy nem korrupt (tudom, álomvilág)
De nehogymá' annak kelljen örülni, hogy melyik kevésbé korrupt...

és pont az szdsz... ha valamelyik korrupt, akkor ők a legjobban...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.13. 13:23:32

Az tényleg igaz, hogy kéne egy igazi, normális liberális párt Magyarországon, mert a szadi nem az. Ilyen garnitúrával nem is lesz soha.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.07.13. 13:24:32

@laspalmas: én sem nagyon írtam mást, szerintem:)

Almostigris 2009.07.13. 14:28:06

Nem kell nekünk SZDSZ. Lejárt lemez. Azt sem értem,miért kell róluk írni...nem kell.Már.

ralf 2009.07.13. 15:09:31

Két dolgot liberálisként és (ex)SZDSZ-szavazóként én is hozzátennék.

Az egyik, alapvetően egyetértek, hogy az emberi jogi tevékenységük inkább csak szóbeli volt, és ennek csak tetézése, hogy ha valakit történetesen egy cigány rabolt ki (természetesen nem genetikája, hanem a szegénysége okán), és ő azt mondta, hogy őt kirabolták a cigányok, akkor először is rávertek a szájára, hogy ilyet nem szabad mondani (ez valahol jogos is), de ugyanakkor tökéletes nyugalommal mentek el amellett, hogy azért ez az illető mégiscsak egy bűncselekmény áldozata.

A másik, hogy az írásodban nem esett szó a liberális gazdasághoz való ragaszkodáshoz. Erre is egy példa: az SZDSZ egyik választási célja és a kormány program része volt a több-biztosítós egészségügyi rendszer. Amikor megszületett a kompromisszum (megyénként egy-egy pénztár 51-49 arányban állami ill. magántulajdonban) nekem az volt az első gondolatom, miért határozza meg a parlament vagy a törvény a pénztárak számát és tulajdonosi viszonyait. (Miért ne maradhatna akár állami is?). Na, a magát liberálisnak nevező párt ezt nem kérdezte meg. Ez volt az a pont, amikor szerintem ki kellett volna lépni a koalícióból és nem akkor, amikor már nyilvánvaló volt, hogy reménytelenül kihúzták a dugót.

A fél ú.n. jobboldal azon nyüstöl, hogy Gyurcsány hazudott, holott nem nekik hazudott. Nos, az SZDSZ nekem hazudott.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.07.13. 15:23:35

ralf, igen. A gazdaságot csak érintettem a 100 napos program említésével. És igazad van, teljesen. Az előző Narancsban Bauer erről is ír, érdemes elolvasni.
Igen, nekem is hazudtak...

Rwindx 2009.07.13. 15:34:03

"Ugyanis szükség lenne egy olyan formációra, ami az emberi jogokat, a kisebbségek ügyét, valamint a szegényeket, kirekesztetteket képviseli. Ezeket a rétegeket már nem, vagy csak szavakban képviseli"

No igen, de ilyen párt nem volt az utóbbi n*10 évben Mo-n. Sokan levonták ezt a konzekvenciát már 94-ben (és a hibák kapcsán behúzták a minuszokat).

Akinek csak most sikerült, arra ami lehet mondani? Azt hogy csőlátású?

Aki még most is orbánozással, fasisztázással van elfoglalva, ahelyett hogy belátná a hiákat, arra mit lehet mondani? Hogy a törzsfejlődés korai szintjén rekedt? Lásd P.A. "A dög" című posztja.

És szörnyű látni de még mindig vannak tömegével ilyen... emberek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.13. 16:07:40

"vagy sokkal kevésbé érdekelné őket az országuk sorsa,"

valóban
(lehet h csak a jobbik, és fidesz szavazók látták ezt a videót?)
www.youtube.com/watch?v=y6LIBoNlQUA

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.13. 16:17:55

@kamasuka: 1 ével???
40 évvel van lemaradva, de mint a borravaló! tipikus komcsik vannak az szdszben

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.13. 16:28:32

@laspalmas: mi az h normális liberális párt? mire jó a liberalizmus? mi ma a liberalizmus? a saját szavaiddal. mert szerintem semmi szükség rá.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.07.13. 16:38:24

bennem két kérdés maradt:

1; az szdsz nem azért szűnt meg mint politikai tényező, mert semjén zsolt keresztett vetett és jobbikosok megállapították, hogy kihaltak a liberálisok. azért szűnt meg az szdsz, mert egykori tábora, a liberálisok, éppen liberális mivoltuk, liberális értékrendjük miatt nem képesek erre a pártra szavazni. viszont a liberális tábor nem szűnt meg - de akkor kire szavazzon?

2; mi lesz a müpa dzsesszprogramjaival? :)

Bit Rot 2009.07.13. 17:10:34

"Az SZDSZ - szerintem - közel sem a legrosszabb párt ma Magyarországon. Pusztán pragmatikus szempontokból sem, hiszen nem tartom valószínűnek, hogy korruptabbak lennének bárki másnál, vagy sokkal kevésbé érdekelné őket az országuk sorsa, mint politikustársaikat."

Abszolút a legrosszabb párt!

Lopni, azt tudnak! Nemhiába Strabag Demokraták Szövetsége a nevük!

Ki is nyerte dupla áron a Margit híd felújítást? Jééé, véletlenül megint a Strabag!

Persze ez biztosan csak véletlen!

Szerintem az SZDSZ egy dolgot tud jól: lopni a közösből.

De ez kevés ahhoz, hogy valaki rájuk szavazzon :)

Girhes Joe 2009.07.13. 19:43:52

Én pont fordítva látom, mint az előttem szólók, szerintem pont ezt az emberjoginak nevezett szájtépést kellene elfelejteni végre, mert látszik, hogy ebből nem, vagy alig jön össze az 5%, miközben a fennmaradó 95%-ot láthatóan rohadtul irritálja. Ezért nincs esélye a LEMP-nek se, mert ugyanezt hirdeti pepitában (azaz piacellenes változatban).

Szerintem ehelyett csinálni kéne egy hagyományos polgári értékeken nyugvó, de abszolút piacpárti alakulatot, az amcsi republikánusok (persze nem GWBush) stílusában. Ez nem csak max. 5%-nyi ilyen-olyan söp... bocsánat, kisebbséget célozna meg, hanem a jelenlegi mszp-ből és a jelenlegi fideszből is kiszedné a piacpárti szavazókat, akik csak jobb híján szavaznak ma oda, ahova. Piacpárti emberből ugyanis sok van, főleg a fiatalabbak között, csak éppen ők destruktívnak látják a kisebbségvédő "liberalizmust".

2009.07.13. 20:36:27

Retkes már bocsánatot kért a magyaroktól. A többi antimagyar libsi mikor fog?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.13. 20:48:19

@tesz-vesz:

Ez valami vizsga, vagy mi a frász? No mindegy.....
Szerintem meg igenis kéne egy (ismétlem magam) normális liberális párt, aki kiáll mondjuk a szólásszabadságért (pl. szólhattak volna Ferinek, mikor bojkottra szólított fel a Hírlap ellen), a vallásszabadságért (nem, nem úgy, mint most, hogy a zsidókat túlzóan védik, ugyanakkor a kereszténységből gyakran gúnyt űznek), a magántulajdonért (nem mentegetni a tolvajokat, hogy "megélhetési bűnözők" csak azért, mert cigányok), a jogállamért (okt. 23.), és még sorolhatnám. Emellett természetes, hogy profiljából adódóan a liberális párt képviseli a kisebbségeket (zsidókat, melegeket, cigányokat), azonban ezzel sem kéne átesni a ló túlsó oldalára, szándékosságot sejtető módon feszültséget kelteni az adott kisebbségek és a többségi társadalom között.

Szóval jó sok dolga lenne egy igazi liberális pártnak. Könnyű sem lenne a létük, de annál hasznosabb.

2009.07.13. 22:38:30

@laspalmas: normális liberális párt? Ezek már rég elkorcsosultak és nem csak Magyarországon. Multikulti, deviancia, buzerancia istenítése a polgári, nemzeti értékekkel szemben.

"Nyugat-Európában elviselhetetlen méreteket öltött a bűnözés, amelynek egyaránt oka a tömeges bevándorlás és a polgári értékek összeomlása. (...) Növekszik a fehérek elleni támadások száma, de ezt letagadják az antirasszista vulgáta nevében, amely szerint rasszisták csak született európaiak lehetnek"

Ismerő nem? Az szdsz és a libsi "értelmiségi" holdudvar ugyanazt csinálja itt kicsiben, ami Európa többi részén is zajlik.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.14. 00:37:30

@laspalmas:
"aki kiáll mondjuk a szólásszabadságért"
más párt nem tud? a fidesz nem állhat ki mellette?

"a vallásszabadságért, a magántulajdonért"
más párt nem tud?

"a liberális párt képviseli a kisebbségeket (zsidókat, melegeket, cigányokat)"
a zsidókat miért kel képviselni? a melegeket miért kell képviselni? mik ők? a cigányokat miért kell képviselni? ha csak a cigányokért állunk ki az nem-e fasiszta fajvédés? mert elárulom: dehogynem.

"Szóval jó sok dolga lenne egy igazi liberális pártnak. Könnyű sem lenne a létük, de annál hasznosabb. "
szerintem meg csak a pénzt, és a lehetőséget vennék el más értelmes párttól.

lelövöm a poént: a liberalizmus beépült ma már minden értelmes emberbe. nem lehetséges liberalizmus alapján épül tpárt, mert az nulla. gazdasági vonaluk kifejezetten kártékony. a liberalizmus ma élősködő ideológia.
ahogy Bell és Sebastian mondta: a liberálisok a szellemi bőrtangások.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.14. 00:38:57

@laspalmas: a cigányok nem cigányok, hanem magyarok. zsidók detto.
miért kéne őket különképviselni?

Lovastengerész 2009.07.14. 12:47:02

hihi
és még azt mondják h az SZDSZ "zsidópárt"
neeeeem, a zsidók azok összetartóak.
ezek nem, ezek tipikus, 150éves magyar recept alapján teszik tönkre magukat(is)
Pontosan ugy hullik szét mint a kdnp, kisgazdik, mdf, stb. ugyanaz a recept, csak más füszerekkel.
Szerencsétlen Jószándékú Retkes Bóhóc meg kb akkora tömegeket tud majd megmozgatni, mint az általa oly magas szinten képviselt überavantgard kamujazz. kb azt az 1-2 százalékot tudja managelni.
gratula.

Lovastengerész 2009.07.14. 14:13:05

@Bell & Sebastian:
de, végülis annak az 1-2 % nak jó :P

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.14. 15:22:30

@cukicica: "és még azt mondják h az SZDSZ "zsidópárt"
neeeeem, a zsidók azok összetartóak. "
Továbbá intelligensek és van humoruk. Most akkor nézz meg egy Heti Hetest.
Úgy látszik azok az idők már elmúltak.
A hatalom öl, butít és nyomorba dönt. Még a zsidókat is.

Lovastengerész 2009.07.14. 17:18:24

@TaTa86.: na ja,
de azért ne a Heti7es ből itéljük meg pl a zsidókat, és a mónika shówból a cigányokat...
ez csak a cirkusz

és valóban , a rosszul értelmezett hatalom kártékony pszichés hatásait felfedezhetjük sokhelyen, orbánt is ez betegség döntötte le a lábáról, ugytűnik mostmár jobban van :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.14. 17:50:28

@cukicica: Persze a HH nyilván csak cirkusz, csak egy mindenki által ismert példa.

Vikiről más a véleményünk úgy látszik. Szerintem egyszerűen kiégett, 2002 óta nem találja magát.
Már nagyon rég nem diktál, csak tudomásul veszi az eseményeket, és sodródik. Persze próbál kemény lenni, határozott: pofonokat helyez kilátásba, meg ultimátumozik, de ebben nincs már erő. Már látszik, hogy ez blöff.
Lejellemzőbb mondata: 2006ban nem is akartunk nyerni.
Hát, hogy mondhat ilyet egy politikus?

Bell & Sebastian 2009.07.14. 18:06:06

@TaTa86.:

Ha egy csöpp esze van (márpedig van), előrelátja a sorsát, a gúzsbakötve táncolást.

A csatlakozással bezárták a játszóteret, kénytelen lesz olyanokkal összeszűrni a levet, akiket nem szívesen lát(ott) a kondér körül.

Ez pedig az SzDSz/klónja/trójaija.
Ezérz nem jó (anticionista)orosz ellenesnek beöltözni fellépés előtt.

Pár éven belül a nemzetiszocialistákat látjuk/gondoljuk majd haladóbbnak...

Ez az SzDSz-cirkusz a prelúdium ehhez!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.14. 20:07:36

@TaTa86.: "2006ban nem is akartunk nyerni. "

ezt mikor mondta? mer durva
mert van erről pár pletyka, h direkt vol tgyenge a kampány, és le volt zsírozva az mszp és fidesz között h akkor a maszop nyer.
hülyeségnek tartottam, de ha ilyet mondott a patás, akkor tán mégse olyan nagyon.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.14. 20:09:27

@Bell & Sebastian: gondolod h az mdfékkel lép koalícióra viki? nem a jobbikkal?
az vmi országos ostobaság lenne

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.14. 20:32:49

@tesz-vesz: Lehet, hogy nem ott, de mintha a Kéri-beszédben lett volna. (Igaz azt senki nem hallotta élőben...)

Bell & Sebastian 2009.07.14. 20:33:37

@tesz-vesz:

Se MDF, se szoci, se Jobbik, az tuti.
Na, mi marad?

Bell & Sebastian 2009.07.14. 20:35:41

@TaTa86.:

Méghozzá büntető szándékkal nem akart nyerni.
Lásd csodadoktor ámokfutása. Nem véletlenül engedték porondra.

Lovastengerész 2009.07.15. 19:17:23

@TaTa86.:
valóban más a véleményünk viktorról. nem hinném h kiégett, csak lenyugodott. szerintem ezek most ugy lehetnek mint abban az aranyhalas viccben a skinhead: "...én csak egy sört kérek..."

semmi más dolguk, mint várni, hogy a dolgok szelektálódjanak a természet törvénye szerint.
MSZP: jó ha felhozzák magukat 20-30 százalékra
(lehet "konstruktív" ellenzék)
MDF: Requiem aeternam dona Ei
SZDSZ: Léch bö-sálom, talán összesezdnek 5 % ot, talán nem
JOBBIK: akár 20% is lehet

Viktornak tehát most semmi dolga.
majd egy erős kampányhajrában kell biztosítania hogy ne kényszerüljön koalicióra a fajmagyar faszkodást helyette felvállaló polgártársaival. Így talán egy jobbközepes pozícióból kormányozhatnak normálisan.
Megbölcsülvén, megöszülvén talán már nem bassza meg a fent említett hatalombetegség, nem lesz kereszténykurzussal, és horthyrendszerrel félrekommunikálva az amugy jó, célszerű és országbarát gazdaságpolitika.