A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Rudolf Hess, a nácik Che Guevarája

2009.08.24. 07:00 Sárdobáló

(Matlák Gábor vendégposztja.)

Gyerekkoromban, amikor a történelem és a politika összefüggései nem alkottak egységes rendszert fejemben, Rudolf Hess-t leginkább Nelson Mandelához hasonlítottam. Két világszerte ismert politikus, akiket ádáz politikai ellenfeleik sok évvel születésem előtt börtönbe zártak, és nagy valószínűséggel halálukig ott fognak tartani. Később megértettem, hogy míg Mandelát azért tartották bezárva, hogy a faji kirekesztés elleni mozgalmat megfosszák vezetőjétől, addig Hess-t egy letűnt kor szimbólumaként, mintegy a korral szembeni kollektív ellenérzés jelképeként tartották börtönben. Persze, Hess-t a bűnei miatt ítélték el. A közfelfogás szerint azonban a náciknak leginkább azért kellett bíróság előtt felelniük, mert emberek millióit gyilkolták le faji alapon, kíméletlen hidegvérrel. Csakhogy Hess nem csak amiatt lóg ki a Göringek, Rosenbergek és Streicherek sorából, mert bűneit a Nürnbergi Törvényszék nem találta elegendőnek a halálbüntetéshez, hanem azért is, mert ő maga 1941-ben esett brit fogságba, tehát a zsidók iparszerű megsemmisítésének nem csak lebonyolításában, de elrendelésében sem vett részt.

És ez az a pont, ami Hess-t törvényszerűen ikonná emeli. Van ugyanis szerte Európában számos egyén és csoport, akiket a hatalom hiánya egyelőre megfoszt attól, hogy embertársaikat faji alapon haláltáborokban semmisítsék meg, de a szólásszabadság lehetővé teszi számukra, hogy gátlástalanul ilyesmire uszítsanak. Az ő szemükben Rudolf Hess, a Mein Kampf társszerzője a szólásszabadság mártírja, akit szavaiért ítéltek el, szemben a többiekkel, akiket tetteikért. Ha Hess ennek alapján ártatlan, akkor az ő uszításuk is csupán a szólásszabadság gyakorlása, akkor ők sem felelősek azért, ha honlapjuk elolvasása után valaki fekete terepjáróba ülve, töltött puskával keresi fel a cigánysort.

Ezt a gondolatmenetet egy cseppet sem zavarja meg, hogy Hess-t nem a holocaustban való részvételéért ítélték el, hanem a hatalom megragadása és megtartása során alkalmazott antidemokratikus cselekedeteiért, illetve a háború kirobbantásában való részvételéért. 1933-ban és 1939-ben pedig Hess Berlinben tartózkodott, többnyire a kancellárián, de semmiképpen sem a londoni Towerban.

Rudolf Hess személyisége és életének nem egy mozzanata szintén hizlalta a köré épült mítoszt. Bár a náci párt majd minden vezetőjének életrajzában ott díszlett az első világháborús frontszolgálat, Hess a többiekkel ellentétben valóban háborús hős volt. Szemben a többi páváskodó nácivezérrel, akik hatalmukat vesztve látványosan szánalmas figurákká váltak, Hess a nürnbergi eljárás minden megaláztatását is képes volt elképesztő hidegvérrel, méltóságát megőrizve tűrni. Az őt kihallgató szövetségesek megdöbbentően intelligens, de autista jegyeket mutató, őrült zseninek írták le. Bár sosem élt angol nyelvterületen, anyanyelvit közelítő szinten beszélt angolul. Egy szóval, míg a többi bűnösről az derült ki, hogy ezek teljesen hétköznapi sarki patikusok és postások, akik elképesztő mértékű hatalomhoz jutottak, Hess szinte mindenben megfelelt a zseniális, de ördögi náciról alkotott sztereotip elképzeléseknek, melyek később oly sok irodalmi mű alapját képezték.

Életének egy döntő fordulata azonban a személyiségének különlegességén is túltett. 1941. május 10-én máig tisztázatlan okból, teljesen önként Nagy Britanniába repült, ahol elfogták és bebörtönözték. Ekkor még Hitler nem hogy a Szovjetuniót nem támadta meg, de Nagy Britannia ellen sem folytatott komoly hadműveleteket. Vagyis szó se volt arról, hogy a kétfrontos háború mocsarába süllyedő Német Birodalom megmentésére tett kétségbeesett kísérlet állt volna Hess útjának hátterében. Már a háború alatt önálló irodalma keletkezett a találgatásoknak. Egyesek szerint Hesst valójában a brit titkosszolgálat rabolta el, mások szerint Hitler inspirálta a titkos küldetésre, mert így akart megszabadulni tőle. Ezeknél is kalandosabb elméletek születtek arról, hogy nem Hesst ítélték el Nürnbergben, hanem egy alteregóját. Arról megoszlanak a teóriák, hogy a cserét a németek hajtották-e végre még az út előtt, vagy a britek az út után. Akinek még ez sem elég, annak igényeire szabták azt az elméletet, hogy Hess azért repült Skóciába, hogy a rosslyni kápolna pincéjéből megszerezze a Szent Grált, és elvigye Hitlernek, biztosítva ezzel a nácik győzelmét és ezeréves uralmát a világ felett.

És ezek után Hess – csak hogy elítélése után is tegyen valamit a legendáért – képes volt több mint kilencvenhárom évet élni, túlélve összes fogolytársát és bíráját, vagy egyátalán bárkit, aki felnőtt fejjel tanúja volt pályafutásának. A spandaui fegyház minden lakója kihalt mellőle, az egész épületbe nem zártak már senkit, csak miatta tartották fenn. Cellája sokak szemében az a pár négyzetméter volt, ahová visszaszorult a Harmadik Birodalom a berlini bunker eleste után. Spandau még életében zarándokhellyé vált, ahol elítélése után született neonácik nemzedékei vonultak fel a Negyedik Birodalom eljövetelét várva. Halála is méltó volt a legendához. Egy villanydrót által megfojtva találtak rá.

Hess tehát legendává vált, ami egyetlen XX. századi politikushoz tette igazán hasonlatossá. Egy másik emberellenes eszme elkötelezett harcosáról, Ernesto Che Guevaráról van szó. Guevara életét nem ismertetem, mert a köré szőtt legenda szalonképesebb volta miatt könyv- filmeposzok tucatjai tették ismertté. Hesshez hasonlóan ő is egy kis, erőszakos csoport belső köréhez tartozott, majd korlátlan hatalmi távlatok nyíltak meg előtte. A hatalom konszolidálása érdekében százakat, mások szerint ezreket végeztetett ki, koncentrációs táborok építését szorgalmazta. Hruscsov 1956-os beszédét elítélte, kitartott sztálinizmusa mellett. Ő, az állítólagosan megalkuvást nem tűrő forradalmár a magyar forradalom szovjet eltiprását üdvözölte. A kubai gazdaság lerombolása, tízezrek deportálása azonban nem elégítette ki, ő világforradalomról ábrándozott. A cinikus Castro kapva kapott az alkalmon, és támogatta, hogy elv- és vetélytársa Kubától minél messzebb kezdjen forradalmi terrorakciókba. Kongóból még az utolsó pillanatban kimentette, de Bolíviából már nem.

Che – Hesshez hasonlóan – már életében legendává vált, hiszen az ötvenes-hatvanas évekre már a legtöbb kicsit is értelmes ember előtt nyilvánvaló volt, hogy a kommunista forradalmároknak az a legfőbb bajuk a kizsákmányolással, hogy nem ők zsákmányolnak ki, Che viszont azzal, hogy a nagy íróasztal, szolgálati autó, repikonyak meghatározta életmódot felcserélte a dzsungelharccal, ellentmondott ennek a sztereotípiának. Halálát a szabadság ellenfeleinek összes bérdalnoka megénekelte Sartre-tól Csoóri Sándorig, sőt, még II. János Pál is azt nyilatkozta róla, hogy „Isten trónjánál kapott helyet”. Arról nem szólt az egyházfő, hogy ebben a mennyei ültetési rendben a rendszer ellen prédikáló papokat lágerbe küldő Guevara milyen messze ül Torquemadától vagy Szent Domonkostól, akik jámbor keresztények ezreit égették el annak idején. Guevara születését és halálát is Jézuséhoz hasonlítják, a róla készült pólók, bögrék a világ minden városában megvehetőek. A világ egyik leghíresebb képe lett az a fénykép, amelyen vörös csillagos sapkában, kitörni készülő, dühös oroszlánként próbál nem belenézni a kamerába, hiszen éppen szeretőjével kíván találkozni, de ebben a fotós piócák megzavarják.

Kíváncsi lennék, hogy mit szólna a sok Guevara-pólós fiatal, ha mások Rudolf Hesst ábrázoló pólót viselnének, ahol a nácivezér horogkeresztes vagy SS-jelvényben pompázna. Bizonyára fel lenének háborodva, anélkül persze, hogy egy pillanatra is elgondolkodnának, ők kinek is ápolják a kultuszát. Ezért persze a mai húszévesek csak a konzumidióta fogyasztó szintjén felelnek, az igazi felelősség a rendszerváltó generációé, amelyik hagyta, hogy a múlttal való szembenézés és a legalább szimbolikus nürnbergi perek helyett a felelősség elkenése és a kéz kezet mos gyakorlata legyen az alapja mindennek. Ezen könnyelműségünk férges gyümölcsei érnek be mostanában, amikor a neonácik Hess halálának dátumát felhasználva, betiltott tüntetésükkel a szólásszabadság bajnokaiként tetszelegnek, miközben a véres kezű Guevara elvtárs nemzedékek bálványa.

325 komment

Címkék: társadalom náci zsidó cigány kommunizmus che guevara vendégpost rudolf hess

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr1001332219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mithrandir 2009.08.24. 11:59:37

@Pirx: "a világ nyugati felén vajon miért eltűrhető Che, és miért nem Hess?"

Mert soha nem éltek kommunizmusban. (Pedig rájuk fért volna)
Nácizmus alatt, vagy közvetlen szomszédságában viszont igen.

MoxNox 2009.08.24. 11:59:57

A világ nyugati felén talán azért eltűrhető Che, mert a kommunizmus, mint olyan, szerencsére mára csúfosan megbukott. Nincs már igazán szélsőbalos fenyegetés, még a Vörös Hadsereg Frakció is feladta, az a pár, mutatóban lévő kommunista képviselő semmi erőt nem képvisel, senki nem hangoztatja, hogy gulágokat vagy erőszakos kolhozosítást akarna, nem ölnek le sorban bankárokat, nálunk sem Che polós kisnyugdíjasok verik szét a belvárost.

Ezzel szemben a szélsőjobb bizony igencsak jelen van, és nem cicóznak, erőszakosak, bevándorlókra gyújtanak házakat, nálunk például éppen cigányokat öltek, és nem rejtik véka alá milyen terveik vannak hatalomra kerülésük esetén. Szóval az emberek nagy része számára jelen vannak, mint reális fenyegetés.

Szerintem ha a Nyugati világban ismét komoly veszély lenne a szélsőbalos fenyegetés, a Che poló is hirtelen nagyon nem lenne menő. Ilyen egyszerű. Vagy nem :)

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.08.24. 12:00:08

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt: @robinzone: félreértettetek: nincs ideológia mögötte abban az értelemben, hogy viselője nem ideológiai indokból hordja.

Pirx 2009.08.24. 12:00:28

@mithrandir: Aha. Tehát akkor itt azért szalonképesebb a nácizmus?

Ratpack 2009.08.24. 12:01:01

Lenne egy kérdésem! A tiltott önkényuralmi jelképes, köztudottan tömeggyilkos Che pólóját viselő fiatalt vagy a Hess féle SS vagy horogkeresztes pólót viselőt "dobálnák" meg először?
Sztem nem kéne tömeggyilkosokat pólón hordani, főleg olyan eszmékért amelyek csak pár évet vagy évtizedet működnek. Ha ilyen pólója lehet bárkinek akkor én NERO császár, Stalin vagy Cortez logójával csinálok "bizniszt".

Pirx 2009.08.24. 12:02:05

@MoxNox: Igazad lehet...
De akkor Che pólót viselők nem ideológiából hordják. Viszont a Hesst életetők keményen ideológikusak. Nem?

mithrandir 2009.08.24. 12:03:48

@Pirx: Bocs, nem értem.
Hogyhogy itt?

Egyébként nem az.

nina2000 2009.08.24. 12:05:56

@MoxNox:

majd, ha olyan kurvanagy lelkesedéssel azon lesz a "balos" értelmiség, hogy számonkérhető legyen minden olyan vezető, aki él és résztvett a kitelepítésekben, recsk "létrehozásában" a koncepciós perekben, akkor majd igazad lesz az ingerküszöbökkel kapcsolatban.
Ja, hogy Simon Wiesenthal központ van ???
...kommunista "vadász" központ miért is nincs ???
...na ez a kettős mérce :)

Azhát 2009.08.24. 12:10:29

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt:
"Ja, hogy Simon Wiesenthal központ van ???"

Az nem egy magánalapítvány?

nina2000 2009.08.24. 12:11:35

@solaitid:

..öööö kint voltál, most a rasszizmus elleni tüntetésen (aug 15)???
Na ott volt ideológia :)..és legalább annyi idióta is volt, mint a másik térfélen...a zene jó volt.

nalazo 2009.08.24. 12:12:48

@MoxNox: A liberálist nem kellene összetéveszteni a demokratikussal.

MoxNox 2009.08.24. 12:14:22

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt: Sorry, az egész hozzászólásod egy nagy logikai bukfenc :)

Muad\\\'Dib 2009.08.24. 12:14:30

@MoxNox:
Sajátos gondolatok, lévén 2009 egyik legnagyobb balhéját Görögországban (folyamatos zavargások) szélsőbaloldali csoportok vitték végbe. Ezen kívül szélsőjobboldali terrorista csoport számottevő nincs Európában, míg a baszk ETA-ról mindenki tudja, hogy erősen baloldali gyökerei vannak.

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 12:15:03

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt: miért vársz el olyat másoktól, amit magad is megtehetsz? Csinálj te kommunista-vadász központot! Mi tart vissza?

Egyébként - csatlakozva az előttem szólóhoz - a Wiesenthal Központ magánintézmény.

nina2000 2009.08.24. 12:15:45

@Azhát:

...szerinted lényeges, hogy magán vagy állami ???
Az a lényeg, hogy működik és hatásosan működik!!!

Szerinted, ebben az országban engednének egy ilyen központ működését, olyan jogkörrel mint a fenti szervezeté, akik volt kommunista/szocialista bűnösöket kutatnak fel ???

nina2000 2009.08.24. 12:17:35

@MoxNox:

aha ....és miért is?
Tudom...csak, mert te írtad :)

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 12:17:59

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt: példának okáért itt Budapesten működik egy Terror Háza nevű intézmény. Nem tudom voltál-e odabent. Nos ott pl. bizony néven vannak nevezve(sőt kép is van róluk) azok az emberek, akik aktívan részt vettek a kommunista terror itthoni kiterjesztésében.

MoxNox 2009.08.24. 12:19:51

@nalazo: Nem keverem össze, de hogy jön ez most ide? Egyébként a modern, nyugati demokráciák a jelentős részben a liberális gondolkozásból nőttek ki, a teljes nevük nem véletlenül liberális demokráciák. A liberális persze nem az aktuális kormányerőt jelentik, tehát egy szociáldemokrata, vagy népi-konzervatív párt által vezetett demokrácia is liberális demokrácia. A liberális ebben az értelemben olyasmit jelent, mint, hogy biztosított a nők szavazti joga, a sajtószabadság, az egyenlő teherviselés, a véleménynyilvánítás szabadsága. Vagy más szóval a liberális minimum, amit politikai hovatartozástól függetlenül minden demokratikus politikai erő magáénak vall.

tommybravo 2009.08.24. 12:20:08

@Muad\\\'Dib: Az ETA _gyökerei_ balosak. És? Ma Che Guevarra pólóban robbantanak talán???

A görög megmozdulások okainak meg talán nézzél jobban utána. Aki nem huligánkodásból vonult fel, annak azért voltak valódi okai is. A huligánokat pedig csak a kuruc.info tekinti politikai tényezőnek.

Muad\\\'Dib 2009.08.24. 12:21:19

@Blackrock:
Semmi különös, pusztán jeleztem, hogy ez, -
"Ezzel szemben a szélsőjobb bizony igencsak jelen van, és nem cicóznak, erőszakosak, bevándorlókra gyújtanak házakat, nálunk például éppen cigányokat öltek, és nem rejtik véka alá milyen terveik vannak hatalomra kerülésük esetén. Szóval az emberek nagy része számára jelen vannak, mint reális fenyegetés." - nem kifejezetten állja meg a helyét, hogy a másikkal szemben. Ugyanis ők is erőszakosak, és erősen jelen vannak.

nina2000 2009.08.24. 12:21:35

@Blackrock:

höh..kő mi ! az bazzeg feket kő !..nagy fekete sötét kő !

írtam valahol, hogy állami legyen ?

írtam valahol, hogy a Wiesenthal állami ? ...nem.

..akkor mit okoskodsz.

MoxNox 2009.08.24. 12:22:14

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt: Majd akkor lesz igazam, ha a baloldali értelmiség Recsk felelősei megbüntetésén lesz? Hogy következik a kettő egymásból? Hogy jön ehhez a Simon Wiesenthal központ? Miért ne lehetne kommunistavadász központ?

Bocs, de nekem ez nekem inkább egy ideológiától fűtött, érzelmi kitörés, mint értelmesen megfogalmaztt hozzászólás.

tommybravo 2009.08.24. 12:24:15

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt:
"ajd, ha olyan kurvanagy lelkesedéssel azon lesz a "balos" értelmiség, hogy számonkérhető legyen minden olyan vezető, aki él és résztvett a kitelepítésekben, recsk "létrehozásában" a koncepciós perekben, akkor majd igazad lesz az ingerküszöbökkel kapcsolatban."

Volt 1 párt Magyarországon, amelyik azon volt, hogy minden, a múlt rendszerrel kapcsolatos iratot hozzanak nyilvánosságra. Ma már nem olyan divatos párt. Valamikor liberálisnak nevezte magát.

Azhát 2009.08.24. 12:25:19

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt:
"...szerinted lényeges, hogy magán vagy állami ???"
Igen. Nem az állam adja a pénzt, hanem kapja valahonnan mint alapítvány.

"Szerinted, ebben az országban engednének egy ilyen központ működését"
Milyen országban? a SWC az USÁban van.

"olyan jogkörrel mint a fenti szervezeté, akik volt kommunista/szocialista bűnösöket kutatnak fel ???

Milyen jogkörük van?

egyébként: Terror Háza.

MoxNox 2009.08.24. 12:25:22

@Muad\\\'Dib: Ok, természetesen ki lehet emelni egy két sarkalatos ellenpéldát, mindenesetre ha a teljes képet nézzük nekem ez az általános benyomásom.

nina2000 2009.08.24. 12:27:01

@Blackrock:

...és ? történt bármi ?...van egy szégyenfal...na puffneki, valószínű neked ennyi is elég. Mit kell azzal most foglalkozni...ááá..már régen volt.Nem volt az olyan nagy "tűz". Felejtsük el.

MoxNox 2009.08.24. 12:28:17

@Pirx: Valahogy így. Nem tudom miért hordanak emberek Che polót, gondolom tényleg azért mert egyszerűen csak ostoba divat. Talán annyit tudnak róla felszínesen, hogy kalandos élete volt, harcolt a gonosz diktatúrák ellen, és jó romantikus hősnek megfelelően időben meghalt, így nem vett részt a kommunista attrocitásokban. Nem véletlen, hogy a Castro póló már nem menő...

nina2000 2009.08.24. 12:45:51

@MoxNox:

...bocs, de ez a tipikus..." mert nekem van igazam"

Lapozd vissza pár évre a sajtót és nézd meg, milyen ügyek mellet szálltak síkra baloldalinak nevezett "értelmiségiek"...és mik mellet haladtak el csukott szemmel-füllel.Nézd meg, hogy mivé lett az SZDSZ, kik voltak benne és miért léptek ki....és nézd meg a mostani vezetést.Nézd meg a "nagy" tervekből mi lett.
Persze, ezután írhatod " hol vannak a hivatkozások" szerintem magad is megkeresheted. Jót fog tenni, ha egy kicsit felfrissíted az emlékezeted a hazai belpolitikai történésekről, néhány évre visszamenőleg.Főleg a liberális értelmiség közéleti szereplését illetően....talán ezután megérted, miért is következik az "egyik a másikból".

MoxNox 2009.08.24. 12:50:33

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt: Még mindig nem értem mi köze ennek ahhoz, hogy Kalmár szerint a liberálisokat nem zavarja nagyapja körmeinek letépése, vagy a vörösterror áldozatai. Kérlek frissítsd már fel az emlékezetem, hol mondta egyetlen liberális is, hogy ezek rendben lévő dolgok? Tudsz rá válaszolni, vagy kavarsz, csúsztatsz és félrebeszélsz továbbra is?

félemelet 2009.08.24. 12:55:57

Sok hozzászóló megfogalazta már a lényegi különbséget Hess és Che figurája, illetve az őket övező kultuszok közt. Én csak azért teszem, mert még absztraktabban fogalmaznék: Che a szenvedélyes (érzelmes) gyilkos archetípusa, míg Hess a hűvös (érzelemmentes) gyilkosé. Az emberek egyszerűen másképpen állnak érzelmileg ehhez a két típushoz, így más-más módon hajlandóak vakok lenni eme gyilkosok életének kényelmetlen részleteivel kapcsolatban. Egyszerűen látni kell, hogy az emberek többsége számára a szenvedélyből gyilkoló sokkal kevésbé taszító figura, mint az elvből (kvázi: intellektusból) gyilkoló, mégpedig olyan mértékig, amennyire az emberek többsége inkább szenvedély-, mint intellektuális lény.

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 12:59:03

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt: mondott valaki ilyet? Nem! Akkor meg mit hőbörögsz??? Neked nem elég a Terror Háza? Csináld meg a magad kommunista-vadászatát! Baszki, megtiltja valaki neked?

Amúgy össze-vissza beszélsz és amit mondasz, annak pont semmi köze a blog cikk témájához!

Te is csak egy vagy azok közül, akik szerint a sztálini terror valamiféle, amúgy teljesen beteges módon, de felülírja a náci rezsim által elkövetett bűnöket.

preston 2009.08.24. 13:05:43

Ratpack 2009.08.24. 12:01:01 Lenne egy kérdésem! A tiltott önkényuralmi jelképes, köztudottan tömeggyilkos Che ....,
MIÉRT lenne köztudott, amit te valahol olvastál? Che egy romantikus hős volt, aki a képét kitűzi magára, erre gondol, nem többre, ha egyáltalán gondol valamire is.Biztos , hogy nem akarja a parasztokat akár erőszakosan is felszabaditani, akár élete árán is,leginkább semmit sem akar.
Hess egy patkány rendszer vezető patkánya volt, a rendszer alapvetése a meinkampf, ez sem született hess nélkül.Véletlenül sem romantikus diákok tüzik zászlajukra, inkább az
újnácik, akik ismét menetelnek, ahol engedik őket. Gondolom, az újnáciknak sem egy árnyaltabb történelemfelfogás van a szemük elött, ha már ilyesmit feltételezünk tőlük. Valakik hesst könnyebben eladhatónak találják, mégse lehet direktben a hitlerájt hirdetni, ez majd később jönne.

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 13:09:53

@Muad\\\'Dib: még mindíg na és? Attól "legitim" lesz egy neonáci/magyargárda stb. megemlékezés, mert a görögöknél - állítólag - szélsőbalos tüntetők kirakatokat törtek be vagy mert az ETA-nak - szerinted -"szélsőbalos" gyökerei vannak??? Ki a faszt érdekel ez?

Idehaza te hány szélsőbalos tüntetést vagy bármilyen megmozdulást láttál? Én egyet sem...

És szélsőjobbost???

BéLóg 2009.08.24. 13:12:34

Ez kérem, egy jó írás. Gondolkodni KELL rajta. Thx.

Kalmár 2009.08.24. 13:14:39

@preston: Az CSAK a komcsi propaganda hibája, hogy Che ilyen hős. Sajnos a demokrácia, sajtója inkább a Hess típusú hősök üldözésével foglalkozik. A jogelődje (mszmp-mszp)gyilkosságai valahogy nem téma. Szőnyeg alá, legyen csak homályos információk hiányában, romantikus hatása. Kicsit a Kádár nosztalgiai is ebből él. Nem belenyugodni kell, hanem tenni ellene a történelem megismerésével.
Azért mert a többség elől eltitkolva történtek a Che piszkos ügyei attól még tények.
Szóval nehogy már az legyen a megoldás, hogy ááá ezt nem azért hordják, hagyjuk csak.
Te is leszarod azokat akiknek viszont az ilyen emberek munkássága az életébe került.
Ez önző kétszínűség.

lúdadónátusz 2009.08.24. 13:14:42

Szihon, Hesbon királya ellenszegül, de az Úr, a mi Istenünk, kezünkbe adá őt és az ő fiait és minden ő népét…És elfoglaltuk minden ő városát abban az időben, és fegyverre hánytuk az egész várost: férfiakat, asszonyokat és kisdedeket; nem hagytunk menekülni senkit. (5 Móz 2:33-34) Hasonló sorsra jut Óg király népe is: És fegyverre hánytuk azokat, amint cselekedtünk vala Szihonnal, Hesbon királyával, fegyverre hányván az egész várost: férfiakat, asszonyokat és a kisdedeket is (5 Móz 3:6). Sámuel ajkával így parancsolja meg az Úr Saulnak a csecsszopókra, sőt a háziállatokra kiterjesztett népirtást: Most azért menj el és verd meg Amáleket, és pusztítsátok el mindenét; és ne kedvezz néki, hanem öld meg mind a férfit, mind az asszonyt, mind a gyermeket, mind a csecsemőt mind az ökröt, mind a juhot; mind a tevét, mind a szamarat (1 Sám. 15:3)

BéLóg 2009.08.24. 13:17:08

@Blackrock: Te, mennyé' csak egy picit is Németországba (!) és annyi SZÉLSŐBALOS tüntetésben lehet részed, hogy akár eleged is lehet belőle!
Sőt mit több, 1968 óta Ájrópában is sokkal több szélsőbalos városrombolás történt, mint szélsőjobbos.
Legtöbbször a szélsőbalos feltűnően (nyilván direkte) rendpárti tüntetést szélsőbalosok változtatnak kocsifelgyújtós, kirakatbetörő, üvegdobálós, rendőrverő "alkotmányos" ellentüntetéssé...

Összesen százmillió KOMMUNISTA áldozat jelentős kubai részének aktív résztvevője, Csegevara sosem lesz annyira gyilkos, mint a náci rendszer, ez kérem a híres Véralgebra alapelve.

preston 2009.08.24. 13:17:29

ha csak egy tucat (12 db) balos, de nem feltétlenül szélsőbalos fiatal lenne az ország ban, biztos megszórták volna büzbombákkal a náci gárda szentendrei gyülekezőhelyét, de ez nem történt meg, mert nincs egy sem. aki Che képes polót húz fel, nem feltétlenül baloldali, legfeljebb ilyen pólót kapott a leértékelésen.

lúdadónátusz 2009.08.24. 13:19:04

„A 20. század népirtó ’tevékenységében’ első helyen a japánok állnak, akik 1930-tól a második világháború végéig 44 millió kínait gyilkoltak le. A második helyen Sztálin a maga 35 milliójával. Gyenge harmadiknak Hitler futhat be a maga 11 milliójával; de már a kambodzsaiakat irtó kommunista Pol Pot (3 millió), az örményeket irtó törökség (másfél millió), a kurdokat irtó perzsák és irakiak rajthoz sem állnak.”

tommybravo 2009.08.24. 13:20:34

@lúdadónátusz: Na, ennek mi köze van Che-hez vagy Rudihoz? Vagy a komcsikhoz? Vagy bármihez a te Móricka-agyadon kívül???

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 13:23:03

@Kalmár: "Hess típusú hősök üldözésével foglalkozik" Neked hős. Nekem náci disznó.

Amúgy nekem nem tűnt fel, hogy bárki, bárhol a szőnyeg alá söpröné a Kádári kemény, majd puha diktatúra bűneit. Az egyetlen gond ezzel az, hogy itt kis barátom, egy ország 40 évig élt ebben. Ki jobban, ki rosszabbul, de ebben szocializálódott. Lehet, hogy te egész életedben harcos antikommunista voltál, de a többség nem foglalkozott ezzel.

Che-vel kapcsolatban meg itt a Wikipedia:
"Legendává válása szinte halálának pillanatában megkezdődött. Világszerte tüntetéseket tartottak tiltakozásul meggyilkolása ellen. Versek, dalok születtek életéről és haláláról. Pablo Neruda és Csoóri Sándor is megemlékezett róla,[13] Jean-Paul Sartre „korunk legteljesebb emberi lényének” nevezte őt. Alberto Korda kubai fényképész híres képének „grafikásított” változata a teáscsészéktől a pólókig szinte minden felületen megtalálható, korunknak talán világszerte legismertebb ikonjai közé tartozik.

II. János Pál pápa közvetlenül 1998-as kubai látogatása előtt Che-ről egy kérdésre válaszolva ezt nyilatkozta: "Isten trónjánál kapott helyet, az Úr joga ítélkezni érdemeiről. Meg vagyok győződve arról, hogy a szegényeket akarta szolgálni."[14]

Halálának helyszínén, La Higuerában turizmus épül a Che kultuszra, a falu máskülönben degradálódó közösségének így valóban Che Guevara vált az egyetlen kézzelfogható reményévé.

2008. június 14-én Che Guevara születésének 80. évfordulóján szülővárosában, Rosarióban felavatták emlékművét is. A háromezer kilós egész alakos szobrot Andrés Zerneri szobrászművész készítette a Che 15 ezer rajongója által adományozott 75 ezer kulcsból és más kisebb bronztárgyból."

hu.wikipedia.org/wiki/Che_Guevara

lúdadónátusz 2009.08.24. 13:24:26

@tommybravo: Ha nem esik le a mögöttes mondanivaló nem is magyarázom el neked buzzer. Miért is van móricka agyam? Mi köze ennek az agyamhoz? Hülye vagy?

Ratpack 2009.08.24. 13:24:54

@preston: Teljesen igazad van csak én arra akartam kilyukadni, hg ha a történelmi tényeket nézzük, vagyis felsorakoztatjuk pro-kontra...egyik sem jobb a másiknál, Hess egy eszmét hozott létre ami miatt sokan meghaltak, a Che meg egy másik eszméért küldte az embereket a halálba. Ha Che romantikus hős akkor Hess is és Stalin is Nero is...meg a többi tömeggyilkos akivel valaha szimpatizáltak.

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 13:25:05

@lúdadónátusz: Hitler a maga 11 milliójával...nem tudom honnan az infó, csak sejtem... Majd számold hozzá még azt a 20 millió embert is, akik CSAK és kizárólag a Szovjetúnió elleni agressziónak estek áldozatul. Agytröszt.

lúdadónátusz 2009.08.24. 13:27:38

@Blackrock: Agresszív vagy? Gyere és bunyózzuk le.

preston 2009.08.24. 13:29:48

Kalmár 2009.08.24. 13:14:39

mik azok a piszkos ügyek,amikről te tudsz és mások nem, hogyan viszonyul mindez a nácik rémtetteihez? nem kellene a dolgokat összemosni, relativizálni. én elitélem a kitelepitéseket, az ÁVH piszkos ügyeit, a koncepciós pereket, de azért recsk nem hasonlitott egy náci haláltáborra.

tommybravo 2009.08.24. 13:31:28

@lúdadónátusz: Mórickának mindenről "az" jut eszébe. Neked mindenről az jut eszedbe, hogy milyen pici kukival áldott meg a sors. Erről pedig rögtön a zsidók jutnak eszedbe.

BéLóg 2009.08.24. 13:34:34

@Blackrock: Az én ismereteim szerint az EGÉSZ második világháború keleti frontja áldozatainak száma volt húszmillió, ebből kétmillió volt német, 18millió orosz, lengyel, magyar, román.
Civil és katonai.
Benne az oroszok által megölt lengyelek éppúgy mint a nácik áldozatai.
Nem tudom tudod-e, 1941 előtt Sztalin a teljes szovjet tisztikart nagyjából ezredesig bezárólag kiirtott, a seregeket meg a politikai tisztek irányították sokáig, ezért is "sétáltak" egészen Moszkváig a nácik.

Szar dolog a Véralgebra, szerintem nem kéne belemenni.
Tény viszont, hogy a kommunizmus nevében messze több halott van mint a nácizmuséban, sőt míg a nácik az ellenségeiket irtották, a kommunisták előszeretettel és nagy hatékonysággal a sajátjaikat is.
Ettől a náci rendszer aljassága nem kisebbedik.
A szégyen az, hogy a kommunista viszont folyamatosan relativizálódik.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.24. 13:35:04

látom elszabadultak a trollok:)

tommybravo 2009.08.24. 13:36:21

@BéLóg:
Csak kiegészítésként ( en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties ):
Lengyelország: 5-6 millió;
Szovjetúnió: kb 23 millió
Németország: 7-8 millió
Jugó, Románia: 1-1 millió.

tommybravo 2009.08.24. 13:39:18

@BéLóg: "míg a nácik az ellenségeiket irtották, a kommunisták előszeretettel és nagy hatékonysággal a sajátjaikat is"

Azért elképzelem, hogy "Józsikám, előléptetlek, kérlek fáradj a kivégzőosztag elé". Ne nevettess.

"kommunizmus nevében messze több halott van mint a nácizmuséban"
Csakhogy a nácik mennyi ideig és hány országban voltak hatalmon? A kommunistáknak sokkal több idejük volt erre a teljesítményre.

Véralgebra, ész megáll.

preston 2009.08.24. 13:41:21

Ratpack 2009.08.24. 13:24:54
még mindig más hullámhosszon adunk. Che maga ment a halálba és sorsát büszkén vállalta egy olyan eszme jegyében, és itt a boliviai parasztok földhöz és szabadsághoz juttatására
gondolok, ami elfogadható és talán aktuális, őt mint ilyent tüzik a pólóra. Hess eszméje a
meinkampf volt, az emberirtás, nem Hess és eszmetestvérei mentek a halálba, hanem precizen megtervezve milliókat küldtek oda. ez politikai hovatartozástól függetlenül is lényeges különbség.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.24. 13:45:53

@preston: Olvastad már, hogy hogyan történt elfogása és mit is keresett ott ahol volt? Mert eléggé doridzónás eset az is.

lúdadónátusz 2009.08.24. 13:46:48

@tommybravo:Fúú, ezzel nagyot rúgtál belém, ezt nem heverem ki egyhamar, ezzel most nagyon nagy fájdalmat okoztál. Igen. Pici a kukim, mint a zsidóknak. Nekik még rövidebb is egy centivel. Neked nagy kukid van. Én írígy vagyok rád. Ezt akartad hallani? :))) Amúgy kik kéne, hogy eszembe jussanak ha a kommunisták vagy a nácik népirtásairól van szó? Az eszkimóknak? Mégis. Az egyiket a zsidók találták ki, a másikat meg ők szponzorálták, mert biznisz volt nekik a háború. Ennyi. Bár hálával is lehetne tartoznunk nekik, hogy aktívan tettek a túlnépesedés ellen. És egyébként is mi ez a heves reakció arra, hogy a zsidók jutnak eszembe? Megtiltod? Zsidózsidózsidó. Annyiszor írom le és annyiszor gondolok rá ahányszor akarok.

egyenlítő 2009.08.24. 13:46:57

Nem lehet egyik embert sem a környezetből és a történelemből kiemelve szemlélni.

Egyrészt fontos a cél. A francia forradalomnak és a kommunizmusnak az alapelve az, hogy minden ember egyenlő. A nácizmus alapelve a német faj világuralmi elhivatottsága. A kettőt nem lehet egyenlővé tenni egymással.

Másrészt fontosak a körülmények is. Az orosz és a kubai forradalom véres polgárháborúban (az oroszoknak még ott volt az I. Vh. és a külföldi invázió is) győzött, míg a nácik egy demokratikus köztársaságot buktattak meg.

Személy szerint Hess a Mein Kampf szerint járt el. Benne van, hogy Anglia nem ellensége Németországnak, sőt, Olaszország mellett a másik lehetséges szövetségese, csak fel kell világosítani őket, hogy kik az árja faj közös ellenségei, és összefogni ellenük. Ezt a küldetést vállalta fel Hess. Ha sikere lett volna, a következménye valószínűleg a német-japán határ az Uralban, és nem mellékesen Magyarország sem létezne.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.24. 13:51:00

@molnibalage: portal.jobbik.net/index.php?q=node/6203

Az interjút készítő személye is érdekes. Én mondjuk semmit sem tudtam róla amíg meg nem halt...

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 13:52:16

@lúdadónátusz: na, látom kinyitották a karámajtókat a kurucinfón és kiengedték a barmokat legelni...

lúdadónátusz 2009.08.24. 13:52:18

@egyenlítő: Igen én is emlékszem, hogy a kommunizmusban mindenki egyenlő volt, csak azért voltak egyenlőbbek. A német faj világuralmi elhivatottsága valóban baj, csak az a baj még, hogy van még egy faj, akinek a világuralmi elhivatottsága a mai napig él, és mégsem baj. Azt lehet.

BéLóg 2009.08.24. 13:52:52

@tommybravo: Keleti Front a varázsszó. Az a SZU elleni háború.
Az adataid nem mondanak ellent az enyéimnek.

Az hogy a komcsik a sajátjaikat irtották, már csak Kádár által felakasztatott Rajk perből is kiderülhetne. Sztálin mellől -- híres sztori -- folyamatosan retusálták le a régi képeken a kivégzett "harcostársakat". Hogy a Trockij-féle gyilkosságról (erről a típusról) már nem is sokat beszéljek.

Bezony, bezony, a komcsik jóval több saját hullával rendelkeznek mint a nácik!

Ugye nem akarod azt mondani, hogy mivel a kommunista rendszer TOVÁBB volt uralkodó, JOGOSAN irtott ki több embert mint a náci?????????????

Hitler annakidején arra az aggodalomra, mi lesz ha kiirtja a zsidókat azt mondta, "Miért, az örményekre ki emlékszik már?"

Netán a hutu-tuszi milliós gyilkossága néhány hét alatt első helyre sorolná ezt a népirtást valamiféle általad kreált hulla/nap-hatalomban-levés top-ten listán?

Észre kéne venned, hogy valami sántít, éppen a Véralgebra miatt.

Például az amerikai híradásban észrevehető "mi kerül címlapra" súlyozás:
10ezer kínai halála -- ezer indiai halála -- száz európai halála -- tíz amerikai halála.
Ez a "polgári" Véralgebra aljassága.
A népirtási Véralgebra alaptételei ennél messze-messze gonoszabb.

Ratpack 2009.08.24. 13:54:27

@preston: Én nem vagyok egyik mellet és ellen sem. Úgy látom csak Hess bűneit és annak következményeit ismered. Rendben van hg a Che a bolíviai és kongói parasztok ért harcolt...de ne feledjük a kubai forradalom idején több tízezer embert deportáltatott, kivégeztetett és azt se felejtsük el hg a nagy katolikus hagyományokkal rendelkező Kubában, ha egy pap ellen vagy a rendszer ellen prédikált már, másnap ki is végeztette. Az én szemeben ugyanolyan mocskos gyilkos mind a kettő!!!

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 13:54:53

@BéLóg: olvasd el tommybrvo "vérstatisztikáját". De ebbe igazán nem akarok belemenni...semmi értelme.

lúdadónátusz 2009.08.24. 13:54:56

@Blackrock: Ki hát. pont az Agit.Prop. osztály hűséges barnanyelvű dolgozói.

BéLóg 2009.08.24. 13:57:42

@preston: Azt talán tudod, hogy Csegevarát azok a bolív parasztok adták hóhérkézre, akiket ő oly nagyon fel akart szabadítani!
Nem kértek a mocskok a komenizmusbólvagymi, nem tudom...
Éppen a komenizmus jár élen azokban a dolgokban, miszerint AKKOR IS boldoggá tesszük az embereket a MI boldogságunkkal, ha azok nem kérnek belőle. Majd átneveljük őket!

tommybravo 2009.08.24. 13:58:03

@BéLóg: "keleti frontja áldozatainak száma volt húszmillió, ebből kétmillió volt német, 18millió orosz, lengyel, magyar, román."

Lengyelország: 5-6 millió;
Szovjetúnió: kb 23 millió
Jugó, Románia: 1-1 millió.

Ez 30.

"Ugye nem akarod azt mondani, hogy mivel a kommunista rendszer TOVÁBB volt uralkodó, JOGOSAN irtott ki több embert mint a náci?????????????"

Seholsem, sohasem. Épp csak arra próbáltam utalni, hogy nehezen összevethető dolgokat akarsz összemérni. Mert 20 év alatt egyedül lezavarni egy 30-40milliós háborút, vagy 6 országban 80 év alatt összehozni 100milliót teljesen más műfaj.

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 13:58:15

@BéLóg: a nácik is irtották a sajátjaikat szép számmal, pl. Röhm és tsai. De ott van az eutanázia program és a hitler hatalomra jutásától kezdve folyamatosan létesülő koncentrációs táborok (pl. dachau), ahol a homoszexuálisoktól kezdve a politikai ellenfelekig mindenkit irtottak. Tehát nem tudom miről beszélünk.

Vagy az szerinted legitimálja egy tömeggyilkos tevékenységét, ha más ország polgáriat gyilkolja?? Ne legyél már röhejes...

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 13:59:46

@lúdadónátusz: figy, ha gondolod van nekem a kertben egy bazi nagy terméskövem, ha épp olyanod van, hogy valami nehezéket keresel, amit a lábadra köthetsz és azzal beugrasz a dunába, akkor szólj, ingyen és bérmentve a tiéd.:)

tommybravo 2009.08.24. 14:00:23

@lúdadónátusz: Kik? Csak nem azok a megátalkodott baszkok már megint? Valamit kellene csinálni velük, nem gondolod? Mondjuk gázosítsuk el őket, vagy lőjük a Dunába, nem?

Neked is csak egy valami jut az eszedbe mindenről, ugye, szegénykém.

lúdadónátusz 2009.08.24. 14:04:19

@Blackrock: Tetováltass a makkodra egy jó nagy csegevarát és matyizz egy sztálinos vöröscsillagos képre vele. Csak hogy jó legyen :))

lúdadónátusz 2009.08.24. 14:05:25

@tommybravo: A kis farkam igen....az jut eszembe nekem igen a kis farkam..szegény vagyok..kis farkú..ajjaj...

tommybravo 2009.08.24. 14:05:59

@lúdadónátusz: Te miért foglalkozol más férfi szerszámával? Gondolod, hogy neki jó lenne, amit írsz? Próbáltad?

lúdadónátusz 2009.08.24. 14:08:54

@tommybravo: te hoztad fel a faszt nem? Szóltam én egy szót is faszról előtte? Nézz utána. Ezt a kérdést inkább magadnak címezd. Azt nem tudoim, hogy jó lenne, de nekem kurva jó volt, nekem egy nagy rákosis tetkó van a makkomon a fülem pedig ötágú csillagosra van vágva. Nagyon jó érzés ilyen remek dolgokat tudni a testemen.

preston 2009.08.24. 14:20:11

ratpack 2009.08.24. 13:54:27
nem vagyok avatott történelmi szakértő, szavaidból itélve , te sem. olyan tizezrekkel dobálózol, amiről én nem tudok. viszont úgy emlekszem, hogy kubából castro tömegesen küldött el mindenkit, akinek a forradalom nem tetszett, ezek nagy része a miami maffia, ez nem volt talán önkéntes emigráció, viszont nem is volt népirtás. ezt Allende nem tudta, vagy akarta megismételni és többek közt ez lett a veszte. cubában gyakorlatilag nem maradt ellenzék, nem tudok azokról a tizezrekről, akiket te emlegetsz.
ami Che halálát illeti, valóban visszautasitották őt a megfélemlitett boliviai parasztok és elárulták.tényleg nem lehet senkit akarata ellenére boldogitani, ez akkor nem volt egyértelmü, ötven éve még más volt a világ és sokan hittek az ilyen boldogitásban. de ettől még Che a pólón és hess a náci zászlókon - ég és föld. mit akarnak ma a nácik, azt el is mondják, meg tudjuk is . mit akarhatna a mai Magyarország Cheje -
ez egy egészen más téma.

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 14:22:02

@lúdadónátusz: okés, és hitler képét meg felvarratom a segglyukamra, hogy neked is legyen valami élvezet abban, ha nyalod a valagam.;)

Zsola777 2009.08.24. 14:25:16

@Blackrock: Na ja, de arról nem szóltak, hogy Che egy fogoly kivégzésével hívta fel magára a figyelmet (Che élete, dokumentumfilm).
A wiki következő sora igen hiányos, azt hiszem: "Che az akciókban eleinte orvosként vett részt, később fokozatosan egyre nagyobb szerepet vállalt a katonai vezetésben, és a kubai forradalom később legendássá vált alakjai közé emelkedett."

Ratpack 2009.08.24. 14:34:32

@preston:
Úgy látszik egy történelmi vagy eszmei kérdéseket feszegető blogba, az egyik hozzászólónak vagy a másiknak mindig jobba történelmi tudása. Én nem akarom tudni hg mit gondolnak az új nácik vagy hg :"..mit akarhatna a mai Magyarország Cheje...". Az én szemben gyilkosok mind a ketten. Preston tudod mi legyen!
Nyitok egy Póló boltot ahol Nero császáros cuccokat árulok....és akkor majd az lesz a menő! Majd rajta lesz hg, éppen egy embert kínoznak! Dől majd a lé!!!

lúdadónátusz 2009.08.24. 14:39:06

@Blackrock: Ó, jaj, de megtiportál. Hát ez most aztán de megalázó volt..Annyira számít a véleményed :))) Most megsértettél :))))) Annyira fontos nekem amit gondolsz :))) Kár, hogy élőben nem tudunk ennyire önfeledten vitázni az eltérő gondolatainkról, amelyek miatt legszívesebben megölnél. Pedig megpróbálhatnád. Volt kitől tanulni a kommunizmus alatt, amely annyira kellemes időszak volt mindannyiunk számára :))
Személyeskedhetünk még, én egész nap ráérek :) Amúgy is olyan sokakat érdekel a Hitleres segglyukad. Mikor mutatod meg?

egyenlítő 2009.08.24. 14:44:10

@lúdadónátusz:
"Igen én is emlékszem, hogy a kommunizmusban mindenki egyenlő volt, csak azért voltak egyenlőbbek"

Nem azt írtam, hogy egyenlőek voltak, hanem azt, hogy az volt a cél.

Az írásod másik része meg a fél Mein Kampf összefoglalója, egy mondatban.

lúdadónátusz 2009.08.24. 14:46:50

@egyenlítő: Mégsem sikerült a nagy akarás ellenére sem elérni az egyenlőséget, mint célt.
Ezek szerint olvastad te is a Mein Kampfot?

Blackrock (törölt) 2009.08.24. 14:56:15

@lúdadónátusz: bennem nem szokott olyasmi megfogalmazódni, hogy megölnék valakit. Ez a te meg a hozzád hasonló "emberutánzatok" privilégiuma. Ennek okán személyeskedni sem tudok veled...viszont van egy nagyon jó elmeorvos ismerősöm, szerintem neked inább vele kellene diskurálnod. Biztos lenne miről. Addig mennyé' tüntetni, meg zászlótlengetni, ha kell adok neked kolompot is.XDD

lúdadónátusz 2009.08.24. 15:05:01

@Blackrock: Azt hittem, az öngyilkosságom sikerének záloga, az obligát terméskő, ami olyan nagy, és ami a kertedben van és amit annyira szívesen ideadnál, azt próbálja sugallni, hogy szívesen látnál engem halottan. Tévedtem. Engem azzal sem lehet megbántani, ha történetesen egy baloldali ex-kommunista zsidó valaki emberutánzatnak nevez. Máskülönben ha nem vagyok ember, akkor minek elmeorvos? Vagy felétek az állatok-növények-ásványok elmeorvoshoz járnak? Te kis napkeltenéző:)))) Tüntetni még nem voltam, de ha a magadfajtát zavarja, akkor szívesen:) A kolompot a nyakadból pedig bármikor átveszem.

mithrandir 2009.08.24. 15:27:14

@egyenlítő:

"Másrészt fontosak a körülmények is. Az orosz és a kubai forradalom véres polgárháborúban (az oroszoknak még ott volt az I. Vh. és a külföldi invázió is) győzött, míg a nácik egy demokratikus köztársaságot buktattak meg."

Megsúgom neked, a bolsevikok is. Bizonyára hallottál a Kerenszkij-kormányról. Vagy tán nem?

"Egyrészt fontos a cél. A francia forradalomnak és a kommunizmusnak az alapelve az, hogy minden ember egyenlő. A nácizmus alapelve a német faj világuralmi elhivatottsága. A kettőt nem lehet egyenlővé tenni egymással."

Nos, ez "a cél szentesíti az eszközt" alapelve. Sokkal kevesebben haltak volna meg, ha ezt a maximálisan embertelen dogmát elfelejtette volna az emberiség.
Egyébként pedig a kiválasztott célcsoport ("árja faj" - "dolgozó nép") irányában, az elvek szintjén mindkét eszme nagyon szép volt.
"Csak" a részletekben durvult el.

BéLóg 2009.08.24. 15:37:49

@tommybravo: ... a te fejtegetésedből pedig az jön le, hogy aki hosszabb idő alatt öl meg ugyanannyi embert mint a másik, az JOBB.
Mondom, ebből ez jön le, egy az egyben.

Ja, és Röhm és társai ellenségei voltak a náciknak, azon túlmenően homoszexualitásuk miatt még az árja ideológiába sem fértek be.
Plusz a szervezet vezetőit ugyan megölték, de a tagságot szépen beintegrálták a Wehrmachtba, SS-be, gestápóba.
A példád így a kommunista elvbarát irtási GYAKORLATOT még csak szellentésnyire sem közelíti meg.

egyenlítő 2009.08.24. 15:39:44

@mithrandir: Nem gondolom, hogy a cél szentesíti az eszközt, de a cél is fontos. Folyamatos kölcsönhatásban vannak egymással.

Az "árja faj világuralma" pedig öngyilkos cél volt. Ki is derült, hogy "a német nép nem érdemli meg a túlélést". Arról nem is beszélve, hogy a német is keveréknép, "az igazi árja pedig magas, mint Göbbels, karcsú, mint Göring, szőke, mint Hitler". Himmler sokat dolgozott az igazi árja tulajdonságok meghatározásán, de a német nép döntő többsége sem fért volna bele a kritériumaiba. As SS-ből akarta "kitenyészteni" a győztes háború után, a saját államukban, "Ó-Burgundiában".

BéLóg 2009.08.24. 15:43:14

@Blackrock: Előző bej. második fele neked szólt.

Én nem próbáltam igazolni semmit semmivel, ELLENKEZŐLEG folyamatosan szóvá teszem a Véralgebra elvek következetes alkalmazását egyes véleményekben.

A példám a kommunizmus azon gyalázatát állította pellengérre, miszerint még abban is aljasabbak voltak a náciknál, hogy ők a saját fajtájukat IS irtották.
Ehhez képest a nácikat zsigerileg gyűlöljük, a kommunistákra meg legyintün, Csegevarát meg egyenesen istenítjük.

mithrandir 2009.08.24. 16:01:35

@egyenlítő:

"Nem gondolom, hogy a cél szentesíti az eszközt, de a cél is fontos. Folyamatos kölcsönhatásban vannak egymással."

Lehet, hogy nem gondolod, de amit írtál, abból ez következik.
Pedig a mégoly (szerinted, Marx, vagy Che G. szerint)jó cél sem ad felmentést az elérése érdekében elkövetett gonosztettek alól.
Önmagában erkölcstelen, nem pedig a nácikhoz képest.

Az pedig, hogy ez az árja dolog mekkora bornírt ökörség, végképp nem jelenti azt, hogy az emberek más szempontok szerinti osztályozására (vö. osztályelmélet) alapuló gyilkosságok, bármilyen módon menthetők volnának.

egyenlítő 2009.08.24. 16:25:07

@mithrandir: A cél nem szentesíti az eszközt, és ez nem következik abból sem, amit írtam. A célt viszont nem szabad figyelmen kívül hagyni (ezt írtam). Egy egyszerű példa: emberölés önvédelemből, vagy rablási szándékkal. Egy másik: védekező vagy támadó háború. Egyenlőségjelet csak igen-igen szélsőséges vallási meggyőződés tesz közéjük.

Nem írtam, hogy az egyik gyilkosság felmentést ad a másikra.

A kommunizmus hibája szerintem az emberiségtől idegen cél, hasonlóan néhány vallás alaptételeihez. Ezek csak annyiban működnek, amennyiben eltérnek az alapelveiktől, ezért előbb-utóbb mind rákényszerülnek az erőszakra.

A nácizmus pedig visszalépés mintegy tízezer évvel az emberiség történetében.

mithrandir 2009.08.24. 16:31:42

@egyenlítő:

"A nácizmus pedig visszalépés mintegy tízezer évvel az emberiség történetében."

Ezek szerint az emberiség története tart valahonnan valahová?
Érdekes, én az ismétlődést tartom jellemzőbbnek.
Legfeljebb a körítés változik. Meg az ideológiák a gonosztettek relativizálása érdekében.

Kain és Ábel óta nincs új a nap alatt.
A fejlődés csak az egyén szintjén értelmezhető. A vicc az, hogy ez éppen elég is lenne a szörnyűségek elkerüléséhez. Dehát, mint tudjuk az emberfaj sárkányfog-vetemény.

preston 2009.08.24. 19:07:50

miután itt már hitler ánuszától a sárkányfogakig mindenről szó esett, talán utoljára még utalnék arra, hogy eredetileg Che és hess képéről volt szó. a történelemben sokan és sokakat öltek meg. ezeket a dolgokat nem lehet a korukból és környezetükből kiragadni.ha nem lennének olyanok, akik egy elfogadható cél érdekében magukat is készek feláldozni, akkor a nácik uralkodnának ma európában, mi pedig szolganépek már nem léteznénk és nem folytathatnánk szép vitáinkat, beleértve hitler hátsó felét is.
ezért számomra Che mint romantikus hős elfogadható, a nácivezér pedig nem.

egyenlítő 2009.08.24. 19:46:30

@mithrandir: Van változás, mégpedig folyamatos alkalmazkodás a környezethez.

A tízezer év azért határkő, mert akkor szaporodott el annyira az ember, hogy le kellett telepednie. Addig, ha összetalálkozott két (nem rokon) horda, a gyengébbet vagy megették, vagy elmenekült. Ha a horda nagyra nőtt, osztódott. Attól kezdve nem volt hová menekülni, tehát feltalálták a politikát. Azóta a legkomolyabb alkalmazkodási problémát a népesedés jelenti.

A fasizmus (és a nácizmus) egy időbeli visszalépést jelent (pusztíts, vagy pusztulj), a kommunizmus egy sikertelen előrelépési kísérlet volt, eredményként hátrálással a feudalizmus felé. Most meg a "majd csak lesz valahogy, boldoguljon mindenki, ahogy tud" megy. A vallások pedig a "majd az isten megsegít" elvét vallják.

MoxNox 2009.08.24. 20:10:34

Egyébként engem ez lepett meg a leginkább:

II. János Pál pápa közvetlenül 1998-as kubai látogatása előtt Che-ről egy kérdésre válaszolva ezt nyilatkozta: "Isten trónjánál kapott helyet, az Úr joga ítélkezni érdemeiről. Meg vagyok győződve arról, hogy a szegényeket akarta szolgálni."

Nem tartom valószínűnek, hogy bármelyik náci főideológusról pápa ilyet mondana, szóval valami különbség azért csak van. De persze nem akarok méricskélni, kommunizmus, nemzeti szocializmus, mindkettő a történelem szemétdombjára való.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.24. 21:03:15

@egyenlítő: 10 ezer évvel ezelőtt komoly éghajlati változások is voltak, nem csak népesedés.

@preston: de valami rémeszme nevében gyilkolás után lehet hős valaki?

egyenlítő 2009.08.24. 21:47:33

@calam: Hát persze. De ettől még nem jött meg a vadászok kedve a kapáláshoz. A gyűjtögető életmódhoz viszont sokkal nagyobb terület, és folyamatos mozgás kellett. Ez a terület fogyott el.

egyenlítő 2009.08.24. 21:54:25

@calam: "gyilkolás után lehet hős valaki?"

A háborús hősök vajon miért kapnak kitüntetést? A katolikus egyházban is elég sok harcos szent van.

A háborúban elvadulnak az emberek. Megszokják, hogy ölni is lehet, sőt, kell is. Utána is könnyen megy, amíg ki nem hal a nemzedék.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.24. 22:04:42

@egyenlítő: nem, szerintem más a megítélése a támadó és a védekező hadvezéreknek, és az sem mindegy, hogy a civil lakossággal mit kezd.

preston 2009.08.24. 22:17:35

calam-sardobalo.blog.hu 2009.08.24. 21:03:15 :
nem szeretem, ha dobálózunk a szavakkal.nem hiszem, hogy valaki ésszel állithatná, hogy Che egy rémeszme képviselője volt.nézd meg Kuba történelmét, szerinted egy rémeszme, hogy valakik harcoltak hazájuk függetlenségért, hogy ki akarták az országot vezetni a nyomorból? rémeszme, hogy valaki ezt a harcot egy másik, rokon országban is folytatná, mert ezt tartja igazságosnak? a gond ott van, hogy a szép eszméket - spartakusztól napjainkig nem lehet megvalósitani, egyszerüen nem müködnek a gyakorlatban. és ne felejtd el, hogy mindez a hatvanas években történt, ötven éve, egy más korban. aztán észak-korea, kina vagy a mai kuba lesz a szép eszmékből. szóval az ilyesmit nem nevezném rémeszmének, amiért Che meghalt, az egy szép eszme volt, ma már tudjuk, hogy megvalósithatatlan. ne keverjük az intenciót a megvalósitással. és főképp ne keverjük ide a fasisztákat.