A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Oltós théma

2009.10.30. 07:00 R_John

Eddig is tudtuk, hogy a Helyi Théma egy igénytelen politikai bulvárlap, a jobboldali hagyomány legmélyebb bugyraiból. Kicsit csöcsös, kicsit helyi és leginkább vulgárpolitikai. Az utóbbi hetekben egyre erőteljesebben terjednek pletykák arról, hogy az új H1N1 elleni vakcina nem jó, nem egészséges blabla. Hogy a rémhíreket eloszlassák az ÁNTSZ vezetője színpadiasan beoltatta magát. A fényképet fel is tették a honlapjukra:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ehhez képest a Helyi Thémában a következő kép jelent meg, azzal a szöveggel, hogy lehet, be sem oltották az országos tisztifőorvost.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebből a hamisított képből vonták le azt a következtetést, hogy Falus Ferenc valójában nem is kapta meg az oltást, hiszen látható, hogy kupak van a tű végén. Az ÁNTSZ honlapján látható képekből nyilvánvaló, hogy ez hazugság.

Igazából nehezen érthető, hogy mi szüksége van erre a hazugságra  a jobboldali hetilapnak, amikor még az egyik Fideszes egészségpolitikus, Pesti Imre is az oltás mellett kampányol. Csak az elbizonytalanítás, az egyszerű gonoszság húzodhat meg a rémhírterjesztés mögött.

*

 Ma délután az egyik betelefonálós rádióműsorban egy nő a következő történetet mesélte el. Állítása szerint a barátnője háziorvosa azt mondta barátnőjének, hogy ne oltassa be magát, mert az oltóanyagot gyártó cég mögött Gyurcsány és Kóka áll, de két hét múlva jön a jó oltóanyag, amivel nem őket támogatja. Természetesen nem tudom, hogy a történet igaz-e, vagy sem, valószínűleg nem az. Érdekes azonban megfigyelni, hogy az évszázados rémhírterjesztő mechanizmusok mennyire jól működnek.

Adott egy járvány, amitől azért elég sokan félnek, és mértékadó szakmai körök is komolyan veszik a veszélyt, akárcsak a világ többi része. Természetes igénye a társadalomnak, hogy ettől megvédjék. És itt lép be a rémhírterjesztés folyamata, amihez értelmiségiek szakemberek is csatlakoznak. Egy orvos azt állítja, hogy a gyógyszer nincs ellenőrizve, ami ráadásul a gyűlölt személyek pénztárcáját gazdagítja - a pletyka szerint. A nem megfelelően ellenőrzött gyógyszer, valamint a gyűlölt személyek péntárcája mellé beszüremkedik a kútmérgezés vádja is. Vagyis, hogy szándékosan nem jó gyógyszert kínálnak, nekik csak a profit számít, talán még érdekük is a nemzet pusztítása.

Ez pedig már a teljes irracionalitás, babonaság terepe lenne. Ez alapján politizálni, újságot írni vagy egy ilyen fontos kérdésről dönteni nem lehet. Aki rémhíreket terjeszt, emberi életekkel játszik. Azt pedig nem hiszem, hogy a Helyi Théma akár csak egy falevélért is kész lenne felelősséget vállalni.

141 komment · 2 trackback

Címkék: politika magyarország oltás

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr631485149

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elnök úr, voltak költségeink 2009.11.06. 13:32:06

A jobboldali médiacsászárok harca már most megkezdődött. Egyfajta szépségverseny ez. Ki tud jobban tetszei a kassza leendő őreinek. Tegyék meg tétjeiket. Hiába erőszakolják be minden héten több mint egy millió postaládába a Helyi Théma tendenciózusan s...

Trackback: Oltás 2009.11.02. 23:40:29

Ma délelőtt az üzemorvossal beoltattam magamat a H1N1 vakcinával. Eredetileg a szezonális vakcinát is szerettem volna kiváltani, de az éppen nem volt az irodánk melletti patikában, sőt, a piac mellettiben sem, így azt majd legközelebb szerzem be. Már h...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.10.30. 10:36:21

bocsánat, az én hibám. A képeket rosszul tettem be. A honlapon az eredeti sorrend úgy néz ki, hogy ami itt a harmadik, ott az első. Szóval mindent fordítva érdemes nézni. Bocsánat!

egy_ember 2009.10.30. 10:36:52

3_v2) Lehet, hogy pont olyan dokik nem adják be egyszerre a kettőt, akik egyébként a H1N1-t be sem adnák??
Mindegy, én beoltatom magam rövidesen, mert nagyon szarul érezném magam, ha a családom pont tőlem kapná el...

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.10.30. 10:37:41

mégis ki olvassa a helyi thémát? én a macska almát takarítom vele... minden politikai megfontolást mellőzve, szimplán színvonalon aluli.

Terézágyú 2009.10.30. 10:39:45

@Cpt. Flint:
"Csak ezzel nagyon sok probléma van, ezt (más) orvosok is mondják (veszélyeztetettebb korra elmúló védettség, veszélyesebb kórokozók előtt megnyíló élettér, hamis biztonságérzet, egyéb oltási komplikációk stb.)."

Tudod ezzel csak az a baj, hogy az élet minden területén ez van. Építészek mondják azt, hogy ezt vagy azt az épületet fel kell újítani és hogy az ennyibe fog kerülni, és ugyanúgy építészek mondják, hogy nem kell felújítani, és különben sem kerülne ennyibe. (vagy éppen egy hidat... vagy egy völgyhidat...)
Akkor most az emberek, akik nem építészek kinek higgyenek???

Nohát itt lép be a politika... egyszerűbb azt gondolni, hogy ez vagy az az építész hazudik, mert ő más pártállású mint én.

Milyen véletlen, hogy ugye baloldali a kormány, amely szorgalmazza az oltást, és aki meg ellenzi, az mind jobbos...

Vajon ha most a fidesz kormányozna, akkor más volna a helyzet? Az nem propagálná mindenütt az oltást (amely ugyanez lenne)???

WildBear 2009.10.30. 10:40:10

@Cpt. Flint: Én pont gyógyszerkutatással foglalkozom, bár nem védőoltásokkal. Igen, 60 éve sokan átestek olyan betegségeken, amik ellen most már kötelező a védőoltás. Meg sokan bele is haltak. Az influenza elleni védőoltás maga az elölt vírus.

Russell Coutts 2009.10.30. 10:45:26

Egy dolgon gondolkodjon már el mindenki... Ha beoltatod magad és elkapod, az biztosan rosszabb rosszabb, mintha nem oltatod be magad és elkapod?
Viszont ha nem oltatod be magad/feleséged/férjed/gyereked, és meghal, onnan már nincs visszaút...

Joseph Adama (törölt) 2009.10.30. 10:49:36

@Russell Coutts:" Ha beoltatod magad és elkapod, az biztosan rosszabb rosszabb, mintha nem oltatod be magad és elkapod?"

Az fel sem merül benned, hogy baromira nem kapod el?

asmodean 2009.10.30. 10:52:04

@Russell Coutts:
Eh ez mellé ment. Aki amellet van, hogy ne oltsák a tömeget, nem azért van ellene, mert nem használ esetleg, hanem mert a káros mellékhatások tekintetében nem érzi bizonyítottnak, hogy nincsennek (nem a bőrpír meg ilyemikre gondolnak).

Terézágyú 2009.10.30. 10:58:18

@asmodean:
"a káros mellékhatások tekintetében nem érzi bizonyítottnak, hogy nincsennek"

Na de a kétkedő, az mikor fogja bizonyítottnak érezni? Egy év tesztelés után? Kettő? nah, legyen húsz év, elvégre régi gyógyszerekről is derült már ki, hogy mégis veszélyesek...

És ha a gyártó húsz év után közli, hogy a szer 99,9%-osan mellékhatás nélküli, akkor szerinted nem lesz olyan ember aki éppen ebbe a 0,1%-ba fog belekapaszkodni???

Egyébként megnézted már a kalmopirin papírját, hogy milyen mellékhatásai lehetnek? :)

WildBear 2009.10.30. 10:59:47

@asmodean: az elölt vírustól nem várható a bőrpírnál (stb.) károsabb mellékhatás. Max. extrém esetekben pl. ha allergiás vagy valamelyik komponensre, pl. tojásfehérje.

Tudomásul kell venni, hogy 100%-ban veszélytelen dolog az életben nincs. Értelmes ember mérlegel.

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:01:14

@Terézágyú: Én nem a kormányról meg a politikusokról beszélek alapban. Az orvosok, kutatók, biológusok között is nagy a megosztottság, jelen esetben különösen.

Yasashi Tanuki 2009.10.30. 11:03:16

A Helyi Théma baloldali - pontosan úgy mint a Fidesz vagy a Jobbik. Az MSZP viszont sajnos már jó ideje nem baloldali.

WildBear 2009.10.30. 11:03:18

@Terézágyú: Pontosan. Az influenzavírus folyamatosan változik, azaz szezonális oltásokra van szükség. (Rá is van írva a dobozra, hogy melyik szezonális vírustörzsek ellen véd). Azaz ha most elkezdik éveken keresztül tesztelni, akkor mire a végére érnek, már rég nem lesz értelme beadni.

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:13:32

@WildBear: Nem a feketehimlőről beszélek, ugyebár...
Nagyon sok betegségről (járványról) kiderült amúgy is, hogy pusztán higiénés rendszabályokkal elejét lehet venni. Mondjuk ez a vírusokra kevésbé érvényes, bár a fertőzés megelőzése nyilván ott is alapvető. A másik, hogy nagyon sok betegségnél nem maga a fertőzés, hanem a kísérőjelenségei, szövődményei okozzák a súlyos állapotot vagy a halált (pl. tífusznál magas láz és kiszáradás); de ezek a mai életszínvonalon és tudásszinten sokszor az oltásnál kevésbé kockázatos módon, eseti kezeléssel kiküszöbölhetők.
"Az influenza elleni védőoltás maga az elölt vírus." Azért ez nem ilyen eccerű, ugyebár, mert akkor minden vírus ellen egy nap alatt lehetne oltást csinálni, akár otthon is. De az biztos, hogy az influenza(típusú)vírusok elleni oltóanyagkészítésnek már bevett módszerei vannak.

asmodean 2009.10.30. 11:14:30

@Terézágyú:
@WildBear:

Engem baromira nem érdekel, hogy a mellékhatásokkal kapcsolatban ki milyen vallási/tudományos állásponton van és hogy a knb álláspontok az emberiség hány százalékát teszik ki :)

Csupán felvázoltam, az érintett személynek, hogy az ellenzők és a támogatók érvei/ellenérvei másik koordináta rendszerben mozognak, mint ő. Gondoltam rávilágítok, hogy luftot rúgott, "én nem vagyok olyan nyegle, hogy itt útirányt szabjak." :)

szigiri 2009.10.30. 11:14:54

Én beoltattam magam, aki tömegközlekedik, szerintem kötelező. Nem tudom mikor próbáltátok az influenzát a gyakorlatban, de felnőtt korban az már nem olyan buli, mint a suliban.

Remélem sokan elkapják és páran bele is halnak (mint minden évben) csak most majd felfújja a sajtó és akkor észbe kapnak az emberek. És szoptok hanyatt, mert a járvány közepén várhatjátok, hogy elteljen a 10 nap az oltástól a védettségik és imádkoztok, hogy csak most ne kapjam el. Elolvasta valaki a tájékoztatót? Egy náthás gyógyszernek ugyanennyi mellékhatása van! Nem tudom mit kell itt hisztériázni az egészen.

Amúgy Mikola is védte az oltást, nem?

@Joseph Adama:
Az fel sem merül benned, hogy baromira nem kapod el?

És benned az, hogy ezt nem te döntöd el? Persze, ha egyedül dolgozol a családi házadban otthon és fényt eszel, akkor ki lehet küszöbölni, de a hetes buszon elég nehéz megtiltani az embereknek, hogy ugyan ne rád tüsszögjön.

na mindegy, kell egy csomó halott a magyarnak, mert enélkül soha nem térünk észhez.

Joseph Adama (törölt) 2009.10.30. 11:17:34

@szigiri:" na mindegy, kell egy csomó halott a magyarnak, mert enélkül soha nem térünk észhez."

Szerintem autóbalesetben többen halnak meg, mint H1N1-ben.
És ige, én nem vagyok a veszélyeztetett körben.

Terézágyú 2009.10.30. 11:18:31

@Cpt. Flint:
"Én nem a kormányról meg a politikusokról beszélek alapban. Az orvosok, kutatók, biológusok között is nagy a megosztottság, jelen esetben különösen."

Hát ezt mondom én is!

Ha tehát két orvos ellenkező véleményen van, akkor melyikre hallgat az átlagember??? akiről tudja, hogy "rendes ember", hiszen ugyanazok a politikai nézetei...

WildBear 2009.10.30. 11:18:40

@Cpt. Flint:
""Az influenza elleni védőoltás maga az elölt vírus." Azért ez nem ilyen eccerű, ugyebár, mert akkor minden vírus ellen egy nap alatt lehetne oltást csinálni, akár otthon is"

Már hogy a rákban lehetne otthon oltást csinálni?
Amit írtam:"Az influenza elleni védőoltás maga az elölt vírus." Ez így van, és pont. Az adott vírustörzseket tojásban szaporítják, majd kivonják, formaldehiddel elölik, tisztítják. Ennyi az elve. Technikailag sokkal összetettebb, mint hogy ezt otthon meg tudnád csinálni. És nem jelenti azt, hogy más vírusokkal is működik.

szempontpuska 2009.10.30. 11:18:42

@Vidéki: jellemző mentalitás.
Mintha csak ennyi volna a választás:
Népszava vagy HelyiThema

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:19:23

@Terézágyú: Nem is arról van szó, hogy bizonyítottan teljesen mellékhatás nélküli legyen valami... az a kérdés, hogy megéri-e a kockázatot? Amíg a betegség (elkapásának esélye, lehetséges szövődményei, halálozási rátája) kisebb kockázatot jelent, mint az oltás (abszolút ismeretlen), addig nyilván nem oltatom magam.
Azért a Kalmopyrinnek kicsit hosszabb a múltja és legalább ismertek a mellékhatásai.
Az autózásnak is van halálozási kockázata, mégis beülsz. Sokan az övet sem kötik be, ugye. A betegségeknek is megvan a maga kockázata. Nem lehet mindent kivédeni, és ismeretlen eredőjű emberi belepiszkálásokkal még veszélyesebb is lehet.

Joseph Adama (törölt) 2009.10.30. 11:19:38

@szigiri: "Remélem sokan elkapják és páran bele is halnak "
Szerintem neked egyéb oltás kellene. :p

Terézágyú 2009.10.30. 11:20:31

@Joseph Adama:
"Szerintem autóbalesetben többen halnak meg, mint H1N1-ben. "

de arra még nem fedezték fel a védőoltást :))))))

Egyébként egészen biztos vagyok benne, hogy ha ez a járvány 10-15 évvel ezelőtt üt be, akkor nem lenne ez az egész hercehurca... ezt már a politika tette hozzá.

WildBear 2009.10.30. 11:21:21

@Joseph Adama:
"Szerintem autóbalesetben többen halnak meg, mint H1N1-ben. "

Igen. És ??
Szív és érrendszeri megb.-ben többen halnak meg, mint autóbalesetben. És ezért most ne használjunk biztonsági övet ?
Semmi összefüggés nincs a kettő között.
hacsak az nem, hogy az autóbalesettel szemben is igyekszel védekezni (bizt. öv, légzsák, stb.), és H1N1 ellen is (oltás).

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:22:45

@WildBear: "Pontosan. Az influenzavírus folyamatosan változik, azaz szezonális oltásokra van szükség. (Rá is van írva a dobozra, hogy melyik szezonális vírustörzsek ellen véd). Azaz ha most elkezdik éveken keresztül tesztelni, akkor mire a végére érnek, már rég nem lesz értelme beadni."
Ebből is látszik, hogy nagyjából egyáltalán nincs értelme beadni.

WildBear 2009.10.30. 11:24:51

@Cpt. Flint: Miért ne lenne értelme beadni..? Idén beadatod, és megvéd az idei (és jövő év elei) időszakban.

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:28:00

@WildBear: Mint ahogy utána leírtad, nem olyan eccerű.
Különböző vírusokat másban és masban lehet szaporítani, mással és mással lehet elölni, mással és mással lehet tisztítani, más és más vivő- és segédanyagok szükségesek mellé, hogy hatékony legyen (azaz a maradék vírusfehérje kiváltsa az immunválaszt, de nem betegítsen). Egyes esetekben az elölt vírus nem is jó, csak az élő (gyengített).
Ennyit akartam sommás megjegyzésedhez fűzni gondolatban.

Terézágyú 2009.10.30. 11:29:27

@Cpt. Flint:
"Nem is arról van szó, hogy bizonyítottan teljesen mellékhatás nélküli legyen valami... az a kérdés, hogy megéri-e a kockázatot? Amíg a betegség (elkapásának esélye, lehetséges szövődményei, halálozási rátája) kisebb kockázatot jelent, mint az oltás (abszolút ismeretlen), addig nyilván nem oltatom magam."

Ez most úgy hangzik, mintha marha nagy racionalitás lenne... de valóban az??? :)))
Nem arról van szó, hogy te jobban FÉLSZ az egyiktől mint a másiktól? Valaki a füledbe sugdosott, hogy "hülye vagy? mit tudod te, milyen oltás ez!"... neked meg azóta is ez visszhangzik a füledben... "erről az oltásról nem tudunk semmit... nem tudunk semmit... ki tudja mi ez... nem tudunk semmit... a kalmopirint legalább ismerjük, de erről nem tudunk semmit..."
És lám, mások is vannak, akik azt mondják amit te... akkor tényleg lehet ebben valami...

Egyébként persze én nem ösztönzök arra senkit, hogy beoltassa magát, mivel nem vagyok orvos.
Gondolom a járványügyi szakemberek okosabbak ebben a kérdésben nálam, és okosabbak a mezei háziorvosoknál is.

Persze lehet, hogy a Tót Józsi bácsinál nem okosabbak, aki azt mondta a múltkor a buszmegállóban, hogy "ki tudja mi van ebben az oltásban"....

dr. Wilbur Swain 2009.10.30. 11:31:17

@szigiri: "Remélem sokan elkapják és páran bele is halnak" - de jó fej vagy :|

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:31:38

@WildBear: ami ilyen szinten mutálódik, annál nincs biztosíték arra, hogy "szezon" közben nem változik, hogy te nem egy régebbit kapsz el, ami ellen nem oltattál, hogy nem olyat kapzs el, ami ellen egyáltalán nincs oltás (mert kicsi a regionális előfordulása) stb.
Ha jól tudom, meningococcusból pl. olyan ellen ajánlgatják az oltást, ami magyarországi (európai) viszonylatban meglehetősen ritka. Ami viszont gyakrabban előfordul, az ellen nincs oltás. Csak ezt többnyire nem kötik az orrodra a rendelőben.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.30. 11:35:23

Hát, ez csak egy adalék a helyi théma szokásos szinvonalához.

Az oltás elleni kampányban meg szerintem több dolog is benne van. Pl. az, hogy a mostani kormány sikeresen magára haragította az orvostársadalmat (is), akik kapnak az alkalmon, hogy ott vágjanak vissza, ahol tudnak. Ehhez persze sokan csatlakoznak mások, akik szintén haragszanak. (Félreértés ne essék, ez a harag lehet indokolt, csak éppen az oltás körüli hisztériával magunknak lövünk öngólt...)

Benne van aztán a szenzcióéhes sajtó, mert ugye az ugye sokkal izgalmasabb, ha valami bűzlik, mintha minden rendben lenne...

Joseph Adama (törölt) 2009.10.30. 11:39:10

@WildBear:
Értelmezd amit írtam, és ne hörögj ! Köszi. :)
Én nem érveltem az oltás ellen. Leírtam, hogy nincs mindenkinek szüksége rá. Vannak kivédhetetlen kockázati elemek, és egyéb esetben ez nagyobb is lehet ( amitől persze nem rettegünk).
Azt is elárulom, hogy az "oltás" sem ad 100 %-os védettséget.

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:41:12

@Terézágyú: "Ez most úgy hangzik, mintha marha nagy racionalitás lenne... de valóban az??? :)))
Nem arról van szó, hogy te jobban FÉLSZ az egyiktől mint a másiktól?"
Mondok én neked erre egy példát:
Odaállítanak két ajtó elé. Valamelyiken mindenképp be kell menned. Elmondják, hogy az egyik mögött egy medence van, magas peremmel, felette foszladozó kötélhíd. Lehet, hogy elbír a kötélhíd, mikor átmész. Az is lehet, hogy beleesel a medencébe, de még akkor is, ha elég ügyes vagy, kiúszol és kimászhatsz belőle.
A másik ajtó mögötti dolgokról nem tudnak biztosat mondani. Lehet, hogy virágos rét van mögötte, de lehet, hogy aknamező, halálos sugárzású sivatag, lávafolyó.
Melyiket választod (v. melyiket választja az emberek többsége)? Az ismert kockázatot, vagy az ismeretlent?
Persze nem kell ilyen meseszerűen előadni ezt, a mindennapi életben, üzletben is mindig választani kell ismert és ismeretlen kockázat közül.

WildBear 2009.10.30. 11:42:28

@Cpt. Flint: "Különböző vírusokat másban és masban lehet szaporítani, mással és mással lehet elölni, mással és mással lehet tisztítani, más és más vivő- és segédanyagok szükségesek mellé, hogy hatékony legyen (azaz a maradék vírusfehérje kiváltsa az immunválaszt, de nem betegítsen). Egyes esetekben az elölt vírus nem is jó, csak az élő (gyengített)."

Persze. De most az infuenzáról beszélünk.

asmodean 2009.10.30. 11:42:41

@promontor:

Ebben az országban nem kell mesterségesen generálni olyat ami bűzlik, ezt kormány és párt függetlenül állítják elő általában közpénzből, a média legcsekélyebb erőfeszítése nélkül. :))))

WildBear 2009.10.30. 11:43:38

@Joseph Adama: "Azt is elárulom, hogy az "oltás" sem ad 100 %-os védettséget. "

Pontosan, mint ahogy a biztonsági öv sem. Mégis bekötjük.

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:43:51

@Terézágyú: "Gondolom a járványügyi szakemberek okosabbak ebben a kérdésben nálam, és okosabbak a mezei háziorvosoknál is."
Lehet, hogy okosabbak, de egyrészt részrehajlók, másrészt nem elsősorban ők propagálják az oltást tudtommal.
De maradjunk annyiban, hogy a vegyészmérnök(ök többsége) is a műtrágyát és a növényvédőszereket fogja neked ajánlani, nem a biokertet.

WildBear 2009.10.30. 11:46:39

@Cpt. Flint: "ami ilyen szinten mutálódik, annál nincs biztosíték arra, hogy "szezon" közben nem változik, hogy te nem egy régebbit kapsz el, ami ellen nem oltattál, hogy nem olyat kapzs el, ami ellen egyáltalán nincs oltás (mert kicsi a regionális előfordulása) stb."

Persze, épp ezért nem ad az oltás 100%-os védettséget. Csak mondjuk 80-90 -et. A 0-nál az is végtelenszer több.
Biztosíték meg semmire sincs. Pl. bennéghetsz az autóban azért, mert a biztonsági övtől nem tudsz kimászni.

WildBear 2009.10.30. 11:48:03

@Cpt. Flint: "De maradjunk annyiban, hogy a vegyészmérnök(ök többsége) is a műtrágyát és a növényvédőszereket fogja neked ajánlani, nem a biokertet."

Ez nagyon mellément. :) Pont vegyészmérnök vagyok eredeti végzettségemre (BME). Jobb lenne a biokert, csak akkor nem 99 Ft lenne a Tescoban az alma. És nem tartana el 6 milliárd embert a Föld.

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:49:58

@WildBear: persze. illetve annak egy törzséről. én csak az esetleg kevébé tájékozottak kedvéért jegyeztem meg, hogy az (influenza)oltás nem egyszerűen csak "elölt vírus"

Terézágyú 2009.10.30. 11:52:05

@Cpt. Flint:
szóval szerinted az oltás akár halálos is lehet????? :)))) miért is?
azt megemlítetted, hogy ha elkapod az influenzát, akkor akár a szervezeted le is gyűrheti (ami persze igaz), de az miért nem merül fel benned, hogy az oltással elkapott mellékhatást is legyűri a te erős szervezeted?

Miért bízol benne az egyik oldalon, és miért nem a másikon? :)

"Lehet, hogy okosabbak, de egyrészt részrehajlók"

ja vagy úgy. Hát erre céloztam én fentebb. A bizalomvesztés. A járványügyi szakember a járványról beszél - mi meg nem hiszünk neki. Áááá, biztosan részrehajló!!!!

"De maradjunk annyiban, hogy a vegyészmérnök(ök többsége) is a műtrágyát és a növényvédőszereket fogja neked ajánlani, nem a biokertet."

Hát nem tudom, mi otthon nem használunk semmilyen növényvédőszert - meg is eszi az összes almánkat a kukac... de ez nem tartozik ide...

De rendben, akkor a vegyészmérnökökben se bízzunk... akkor kikben is? Kik azok az abszolút bizalommal rendelkező emberek, akik az oltás ellen vannak???

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:55:05

@WildBear: "Ez nagyon mellément. :) Pont vegyészmérnök vagyok eredeti végzettségemre (BME). Jobb lenne a biokert, csak akkor nem 99 Ft lenne a Tescoban az alma. És nem tartana el 6 milliárd embert a Föld."

Ez a megjegyzés bizonyítja, hogy mennyire igazat mondtam. Ezt hívják amúgy szociális demagógiának. És az alternatívákról nem is akarsz tudni, tudománytalan és/vagy kivihetetlen marhaságnak aposztrofálva. (Vegyük csak azt a verziót, hogy nem kellene 6 milliárdan lenni. :o))
Mondjuk én más mérnök vagyok, de a középfokú végzettségem éppen vegyész.

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:56:14

@WildBear: Nem csak ezért nem ad 100%-os védettséget. Van akinél pl. nem váltja ki a megfelelő immunválaszt.

Cpt. Flint 2009.10.30. 11:58:41

@WildBear: "A 0-nál az is végtelenszer több."

De nem nulla, baszki. Van immunrendszered! Csak az egyik esetben nem kell elviselned a "kellemetlen mellékhatásokat" (a betegséget). Cserébe kapsz ismeretlen (kutatatlan és kutathatatlan) kockázatokat.

citromosjegestea · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/marketing-es-reklamugyintezo.php 2009.10.30. 11:59:32

Jó utalás volt a kútmérgezés [kolera járvány-bizmut-kolera lázadás].
Tényleg hasonló a helyzet. Remek alkalom, hogy lázítsuk a népet. Sajnálatos.

Terézágyú 2009.10.30. 12:05:00

@Cpt. Flint:
"De nem nulla, baszki. Van immunrendszered!"

:))))
Na ez az. Az egyik oldalon büszkén közlöd, hogy a te erős szervezeted legyőzi az influenzavírust oltás nélkül is, ugyanakkor attól cidrizel, hogy jajistenem mihez kezdene a szervezeted az oltás mellékhatásaival...

asmodean 2009.10.30. 12:07:42

Ha már vegyészetnél tartunk, egyik jó ismerősöm, gyógyszerek kutatásával, előállításával foglalkozik, na például az ő szájából hangzott el az a mondat, hogy "ő gyógyszert soha nem vesz be, vagy oltatja be magát, csinálni viszont szereti őket" :)))

Terézágyú 2009.10.30. 12:12:48

@asmodean:
""ő gyógyszert soha nem vesz be, vagy oltatja be magát, csinálni viszont szereti őket" :))) "

És akkor most mi van?
Eszerint mindenki hülye, aki valamilyen gyógyszert vesz be?

asmodean 2009.10.30. 12:16:23

@Terézágyú:

"Eszerint mindenki hülye, aki valamilyen gyógyszert vesz be?"

Nem, szerintem inkább nagyrészük beteg, de tőlem lehet hülye is, ha úgy gondolod. :)

Én szoktam élni a civilizációnk ezen vívmányaival, ha szükséges. Francnak van kedve gyógyteákkal szötymörögni. :)

asmodean 2009.10.30. 12:17:54

@asmodean:
Jah nem beszélve arról, hogy gyógyszernek még nem volt rám káros mellékhatása, viszont kamilla és hársfa teát nem iszok többet erre letettem a nagyesküt. :)

Cpt. Flint 2009.10.30. 12:18:38

@Terézágyú: "szóval szerinted az oltás akár halálos is lehet????? :)))) miért is?"
Igen, az oltás úgy általánosságban (most nem konkrétan a hazai H1N1 oltásra gondolok) lehet akár halálos következményű is.
Többek között azért, mert amelyeket nem elölt, hanem csak gyengített kórokozóból készítenek, ritka esetben maguk is kiválthatják a betegséget, ami nyilván halálos lefolyású is lehet.
Emellett a segédanyagok hatására akár halálos allergiás reakció is felléphet, illetve egyes esetekben nem kellően vizsgált és együtt (v. egy időben) adott oltóanyagok közötti keresztreakciók is okoztak már halált.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.30. 12:23:57

@asmodean: Persze, sok példa van rá. De ez nem zárja ki, hogy néha abból is ügy van, amiből nem kellene.

Cpt. Flint 2009.10.30. 12:25:43

@Terézágyú: "Na ez az. Az egyik oldalon büszkén közlöd, hogy a te erős szervezeted legyőzi az influenzavírust oltás nélkül is, ugyanakkor attól cidrizel, hogy jajistenem mihez kezdene a szervezeted az oltás mellékhatásaival..."
1. Csak éppen ott már nem (csak) az immunrendszeredről van szó. Ismeretlen és ellenőrizetlen vivőanyagokról, mikroszennyezésekről, azok esetleges keresztreakcióiról. És mindezt önként nyomatod magadba, nem véletlenül. Egyes orvosok más oltásokkal egyidejűleg adják be, anélkül, hogy bármilyen kutatás lenne erről.
2. A fertőződés esetleges, jelenlegi kockázata nagyon alacsony (és természetes folyamat). Az oltásra magadtól mész, és ha ott vagy, 100%, hogy megkapod az anyagot (minden egyéb benne levővel) és pofánbaszod vele a szervezetedet.
JELENLEG az oltásnak nagyobb (ismeretlen) kockázatát látom.

Cpt. Flint 2009.10.30. 12:29:16

@Terézágyú: "És akkor most mi van?
Eszerint mindenki hülye, aki valamilyen gyógyszert vesz be?"
Nem. De csak akkor, ha nagyon-nagyon-nagyon muszáj. (És akkor is minél régebben ellenőrzött hatásúakat.) De ez most nem ez az eset szerintem.

Russell Coutts 2009.10.30. 12:31:34

@Joseph Adama: Aki irodában dolgozik, tömegközlekedéssel jár, ügyfélszolgálatra, áruházba megy bevásárolni, az szerintem elkapja. Legfeljebb nem mindenki jelentkezik orvosnál. A kollégák nagy része nálunk is mindig elkapja, és kb harmada megy orvoshoz. A többi otthon kúrálja magát, és fertőzi bent a többieket munkaidőben. Az ilyen vírusos megbetegedések - tapasztalataim szerint - a környezetemben lévők 95%-án átmegy, ha nincs beoltva.

Szóval igen, nem hiszem, hogy nem kapnám el.

Cpt. Flint 2009.10.30. 12:31:58

@Terézágyú: "De rendben, akkor a vegyészmérnökökben se bízzunk... akkor kikben is? Kik azok az abszolút bizalommal rendelkező emberek, akik az oltás ellen vannak???"
Senkik. De pont ezt mondom, baszki... hogy a H1N1 kockázatai PONTOSAN ismertek (fertőzöttek száma, halálozási ráta), az oltásé meg nem (sőt, az oltás még szerintem hatásosság szempontjából is nagyon kis mintán volt tesztelve). És én inkább a tényeknek hiszek, mint az ígéreteknek meg a rémisztgetéseknek.

Russell Coutts 2009.10.30. 12:33:15

@asmodean: ehh ez mellé ment. Mi a jobb? Meghalni, vagy átmenetileg szenvedni valami mellékhatástól?

Nekem az izgalmakat és az adrenalint nem az oltás fel nem vétele jelenti az életben. :)

Cpt. Flint 2009.10.30. 12:35:18

@Russell Coutts: "Az ilyen vírusos megbetegedések - tapasztalataim szerint - a környezetemben lévők 95%-án átmegy, ha nincs beoltva."
És hányan haltak meg (vagy szenvedtek maradandó károsodást) közülük? Nahát.

Cpt. Flint 2009.10.30. 12:39:28

@Russell Coutts: Mi van, ha a gyereked fogyatékosnak születik? Lehet, hogy az oltástól. Az is lehet, hogy sose derül ki, de mégis attól. Volt már ilyen (leghíresebb példa a DDT [bár ez nem gyógyszer], ma is használják elmaradott országokban, mer' eccerú gyártani meg már nem kell licencdíjat fizetni).
De nálunk is használnak olyan oltóanyagot, amit a "művelt nyugaton" már betiltottak.

asmodean 2009.10.30. 12:48:34

@Russell Coutts:

Ja csak ennek nem sok köze van ahhoz, amire felhívtam a figyelmed, de sebaj.

Azt az 5% túlélőt azt meg kellene vizsgálni, lehet, hogy ők a MacLeod klán :)))

Russell Coutts 2009.10.30. 12:54:49

@Cpt. Flint: Ez nem érv... Mert ezek szerint, ha egy ismerősöm sem halt meg autóbalesetben, akkor az autóbalesetekben senki nem hal meg?
Nahát.

Russell Coutts 2009.10.30. 12:59:07

@Cpt. Flint: Hogy jön a DDT a H1N1 védőoltáshoz??? Itt nem vegyileg előállított kemikáliákról beszélünk, hanem egy "egyszerű" influenza védőoltásról!
Ne gondoljuk már azt, hogy a H1N1 védőoltás gyártása a világ csodája! Csak a magyar gyógyszeripar gyorsabban tudta előállítani, mint más országok gyógyszeripara.
És aki járt valaha gyógyszeripar környékén, az tudja milyen komoly engedélyezési procedúra van, pláne Mo-on!

Ahelyett, hogy büszkék lennénk, hogy a magyar tudomány a legelsők között tudta produkálni az eredményt, inkább mindenki ködösít, és fikázik. Nem értem, miért nem az a téma, hogy mennyivel jobb a mi kutatási potenciálunk, mint pl. a többi európai kutatóközponté!

Russell Coutts 2009.10.30. 12:59:49

@asmodean: az nem lehet, mert azokból csak egy maradhat :D

WildBear 2009.10.30. 13:08:25

@Cpt. Flint: Fú, bazze! Szociálisan demagóg vagyok ? :-D
Tudomásul kell venni, hogy a jelenlegi népességszám, árszint, stb. az az intenzív művelés eredményeképp tartható fenn. Ha gondolod, csinálj egy biokertet, és bizonyisd be az ellenkezőjét.

WildBear 2009.10.30. 13:10:06

@Cpt. Flint: "Nem. De csak akkor, ha nagyon-nagyon-nagyon muszáj. (És akkor is minél régebben ellenőrzött hatásúakat.) De ez most nem ez az eset szerintem."

Akkor ne adasd be, ilyen egyszerű.

WildBear 2009.10.30. 13:11:34

@Cpt. Flint: "Igen, az oltás úgy általánosságban (most nem konkrétan a hazai H1N1 oltásra gondolok) lehet akár halálos következményű is.
Többek között azért, mert amelyeket nem elölt, hanem csak gyengített kórokozóból készítenek,"

Lassan írom:
ITT MOST AZ INFLUENZA ELLENI OLTÁSRÓL VAN SZÓ !!

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.10.30. 13:32:43

beoltattam magam és jól vagyok, semmilyen chip nincs bennem!
éljen gyurcsány!
:)

WildBear 2009.10.30. 13:38:36

Én is beoltattam magam, csak kezdek egy kicsit lebén...........

asmodean 2009.10.30. 13:40:14

@solaitid:

Igen látom a biojellemzőidet a monitoromon. Tényleg jó az a chip, még azt is elhiteti, hogy nincs benned. Viszont menj arrébb lécci az access pointtól, mert szerintem az zavarja kicsit a rádiójelet. :D

vincemate 2009.10.30. 14:06:32

Nagyon erdekes es szokatlanul normalis a vita (most tekintsunk el a par "remelem megdoglesz az influenzatol"-jellegu beszolastol), elvezem az erveket-ellenerveket. De azert arrol kozben szepen elfeledkeztunk, hogy persze lehet, hogy ez a jarvany tul van lihegve - ezt ugye egyelore nem tudjuk, mert meg ennek se lattuk a hosszutavu kifutasat -, de az is biztos, hogy minden alap nelkul azt allitani egy ingyenes orszagos terjesztesu lapban, hogy a miniszter nem is oltatta be magat, mert valojaban be van szarva a sajat maga altal ajanlott oltoanyagtol: nos azert ez eleg meredek... Mondjuk ugy, hogy felelotlen, hihetetlenul veszelyes aljassag.

Merthogy ugye azt sugallja, hogy a miniszter valojaban potencialisan szandekosan veszelybe akarja sodorni az allampolgarokat, es minderre mi a bizonyitek? kb. annyi, mint hogy ugyanaznap lefenykepezik Budapesten Gyurcsany Ferencet es Pelczne Gal Ildikot, tehat biztos viszonyuk van. Csak mig az utobbinak nincs komoly kovetkezmenye (en rohogok, masok meg esetleg meg ennel is jobban utaljak GyF-t/PGI-t), annak viszont, hogy a miniszter nem meri sajat magat belotani, nos az remhirterjesztes.
Es teljesen erthetetlen, hogy ez miert jo a Themanak, ahogy azt vdani is oly rendkivul frappansul megfogalmazta.

Bell & Sebastian 2009.10.30. 15:41:09

1., Kórokozó kifejlesztése
2., Pánikkeltés
3., Ellen-szar (hamis) ígérete
4., Szerződés az állammal
%., Az előző "projekt" megmaradt készleteinek elsózása
6., Pénzszámolás, új projekt indítása

Részletesen lásd: Jugoszlávia, Afganisztán, Irak, Irán címszó alatt, (hogy csak frisebb élményeket idézzek), mivel u.azon recept alapján oltanak be mindenkit újra és újra!

Vegyétek be!

vincemate 2009.10.30. 16:16:47

@Bell & Sebastian: "Vegyétek be!": Azon gondolkoztal mar, hogy mi a bizonyitekod a sajat letezesedre? Lehet hogy valojaban csak egy csunya gonosz demon akarja, hogy te azt gondold, hogy letezel. Az is lehet, hogy a csunya gonosz demon akarja, hogy azt gondold, hogy minden mogott egy ilyen osszeeskuves all. Es meg az is lehet, hogy holnap majd ugy tartja a kedve a csunya gonosz demonnak, hogy azt gondold, amit az elobb irtal iszonyu nagy hulyeseg, es jelentkezned kell a CIA-nal titkosugynoknek, hogy szolgald az igaz ugyet.

Es az is lehet, hogy tenyleg letezel, abban viszont tevedsz, hogy minden egy Nagy Osszeeskuves resze.

Bell & Sebastian 2009.10.30. 16:28:06

@vincemate:

A Mátrix alapmű.

Ha már beültem egy tréningre, igyekszem elsajátítani az ott hallottakat, kiegészítem az általam olvasottakkal, végül összevetenm a tapasztalataimmal, megtapogatom a zsebemet, előállítom a szintézist és arra gondolok, mennyi lehet még hátra, miért is ne mondanék igazat?

A naivitás a liberalizmus része, fiatal életkorból vagy tapasztalatlanságból fakad (a megélhetési postírást, kommentelést nem számítva).

Ezt vedd be, gyógyító hatású!

vincemate 2009.10.30. 17:28:54

@Bell & Sebastian: "a megélhetési postírást, kommentelést nem számítva"

Szerinted van itt olyan, aki penzt kap a kommentelesert? Sot, ebbol el? Mindenesetre amennyit en kommentelek, biztos nem ram gondoltal, mert akkor mar reg ehen haltam volna. TE viszont akkor mar eleg gyanus vagy...

vincemate 2009.10.30. 17:29:58

@Bell & Sebastian: "A Mátrix alapmű"

Meg van, ami meg annal is alapabb, de ebbe most ne menjunk bele.:)

Bell & Sebastian 2009.10.30. 17:35:38

@vincemate:

A rengeteg szabadidőnek nemsoká' vége:
Szkázke konyéc, igyí i rabótaj! - ha tudod, mire gondolok.

Kiengedtek az előzetesből, felfüggesztettet kaptam csak, nagy nyilvánosság előtt elkövetett izgatásért. :)))

Pelso.. 2009.10.30. 20:38:23

Kb másfél hónapja láttam a Nemzetőr c. valami címlapján: "Az oltóanyagban mikrochip van, s majd azzal fogják távirányítani az embereket"

Tényleg ez volt odaírva.

Cpt. Flint 2009.10.31. 00:40:12

@Russell Coutts: "Ez nem érv..."
Miért, a tied érv volt? Az, hogy 95%-on "átmegy" a vírusos megbetegedés, ha nincs beoltva, ez mire érv? Ennyi erővel én is mondhatom, hogy mivel 95%-unkat ér életünk során vmilyen baleset, ezért vonuljunk ki egy sivatagba, és ott üljünk a földön tétlenül. Úgy esetleg megúszhatjuk, de még akkor is a fejünkre eshet valami, vagy betemet a homok, vagy megcsíp a skorpió...
Arról nem is beszélve, hogy szerintem a 95 % nagyon erős túlzás, és azt sem tudhatod, hogy ki mire van beoltva.

Cpt. Flint 2009.10.31. 00:44:23

@WildBear: "Fú, bazze! Szociálisan demagóg vagyok ? :-D
Tudomásul kell venni, hogy a jelenlegi népességszám, árszint, stb. az az intenzív művelés eredményeképp tartható fenn."

Igen, az vagy, és megint. Nem kell tudomásul venni, meg kell változtatni, új utakat kell keresni. Ez a fajta intenzív művelés nem tartható fenn sokáig. Ráadásul az alapvető probléma jelenleg nem a hiányban, hanem az elosztásban (és a szegénységben, ami az egyik fő aspektusa) van.

Cpt. Flint 2009.10.31. 00:45:23

@WildBear: "Akkor ne adasd be, ilyen egyszerű. "
Nem is fogom, ha figyeltél, erről beszélek az elejétől fogva.

Cpt. Flint 2009.10.31. 00:48:10

@Russell Coutts: "Hogy jön a DDT a H1N1 védőoltáshoz??? Itt nem vegyileg előállított kemikáliákról beszélünk, hanem egy "egyszerű" influenza védőoltásról!"
Na, itt a másik okos, aki azt hiszi (vagy akarja másokkal elhitetni), hogy az influenzaoltásban csak elölt vírus meg desztvíz van.
Ajánlom szíves figyelmedbe:
index.hu/kulfold/2009/10/30/svajc/

Cpt. Flint 2009.10.31. 00:53:51

@WildBear: "Lassan írom:
ITT MOST AZ INFLUENZA ELLENI OLTÁSRÓL VAN SZÓ !!"
1. olvass is lassabban, és akkor látod, hogy én miről írok.
2. akinek válaszoltam, az (én értelmezésem szerint) általában "az oltás"-ról kérdezett.
3. ne akard már megszabni nekem, hogy miről "van szó", csak azért, mert te gyógyszerfejlesztő és oltáshívő vagy.

Cpt. Flint 2009.10.31. 01:02:59

@vincemate: hát figyi, legfeljebb be kell perelni a Thémát. De szvsz jobban járnak (kisebb a reklámja), ha hagyják a fenébe.
És azért jó a Thémának, mert egy hisztériahullámot meglovagolva olvasottságát növeli, hiteles, bátor, leleplező lapnak tüntetheti fel magát. Mondjuk az intelligensebb olvasók egy részét lehet, hogy elveszti, de úgy látszik, az a kisebb veszteség.
Amúgy Mo-i politikusból azt is simán kinézem, hogy tényleg nem (azzal) oltatta be magát.

Rivaldina 2009.11.02. 20:34:26

Arra nem gondol senki, hogy tényleg szar az oltóanyag, és óriási gyógyszerlobbi van a háttérben? Az a doki arról beszél, hogy gondolkozz, birkamagyar! Azé', mer az Omninvest legyártotta pártpolitikai hátszéllel a monopol oltóanyagot, és azt el kell adni, és azt akkor lesz eladva, ha mindenki beszarva a H1N1-től beoltatja magát.
2. Akkor mi van, ha már a magyar lakosság fele, de akárki is átesett a sertésinfluenzán? Ugyanis megtörténhetett, hiszen hasonlóak a tünetei, mint egy szimpla FLu-nak. Ha valaki úgy oltatja be magát, akkor az bizony műhiba. Beláthatatlan következményekkel. És ezért is nem akar oltani az az orvos, aki nyilatkozott. Fent van a blogján. Nem biztos, hogy mindent el kell hinni a médiának, de gondolkozni azért még nem szégyen.És nekem hitelesnek tűnik a doki, az észérveivel együtt. És igaz, hogy a háromféle vizsgálat, ami feltétele a jogszerű és etikus beadásnak, nem készült el, csak az egyik fele. Ezért nem olt a doki, mert neki ez bűzlik.
Hát nekem is.

Rivaldina 2009.11.02. 20:42:19

Jahh, és többek közt az is fent van a blogján, hogy nem engednek neki mintát küldeni vizsgálatra influenzagyanú esetén. Kizárólag sentinel orvosokhoz, akik elérhetetlenek, mert nem elég, hogy nem tájékoztatták a házi orvosokat arról, hoyg kik azok (kb öt az egész országban), de idő és távolság miatt szinte lehetetlen. Nem bocsátkoznék fejtegetésbe, de érdekes.

kartoffelpuffer 2009.11.03. 13:43:09

Engem az érdekelne, hogy kié ez az Omnivest? Annyit tudunk hogy offshore cég, de azon kivül semmit. Azt sem hogy milyen összetevöi vannak az oltóanyagnak, milyen klinikai eredmények születtek? Viszont a lefolyásáról sem irnak túl sokat. Néhány halálesetben hirtelen kialakult betegséget okoz az influenza, és gyorsan okoz halált.
Továbbá arról sem esik szó hogy milyen alternativ gyógymódok ill. megelőzési módok léteznek (pl. Oscillococcinum). Ebböl is látszik hogy erösen bizniszröl van szó.
Van egy külföldi cikk, miszerint mindenféle oda nem való dolgokat találtak az usa-ban kifejlesztett oltóanyagban.

vactruth.com/2009/09/11/ingredients-found-in-spermicides-cleaners-and-cosmetics-along-with-thimerosal-and-squalene-present-in-experimental-h1n1-vaccine/

andatti 2009.11.03. 14:07:57

Háát, nem tudom miért kell mindenbe belekeverni a politikát...
Én a médiában dolgoztam annó, és emlékszem amikor a helyi ÁNTSZ vezetőjével csináltam minden évben riportot az ilyen és ehhez hasonló oltásokról. Némi barátság kialakulása után a riport végén szólt, hogy ne siessek és "üzemen kívül" mondta, hogy nekik ki van adva, hogy kampányoljanak a beoltás mellett, mert x db-nak EL KELL FOGYNIA! És ez minden vakcinára igaz, majd megsúgta, "Ha rám hallgat nem oltatja be magát".

és még mielőtt bárki lehurrogna elárulom, hogy ez nem idén volt és nem tavaly, és nem a régi szocializmusban, a kettő között.

Ha valakinek a szervezete nincs kizsigerelve, változatosan étkezik, beviszi a napi vitamint, (zöldség-gyümölcs) sportol is valamit annak nincs szüksége ilyen mesterséges szerekre... Persze, ha cigizem, iszom, túlórázom, keveset alszom és amúgyis éljen minden ami egészségtelen 'me az a trendi, akkor már a szervezet sehogy nem tud védekezni...

Miért nem lehet azt elhinni, ha valamibe beszáll az állam pénzel, akkor azt nem humanitárius okokból teszi, hanem azért, hogy anyagi hasznot húzzon belőle. (tökmindegy, h milyenpárti). Az állam is egy cég, csak jóval nagyobb... És kontrollcsoport ide, vagy oda, mindig vannak olyanok akik allergiások az adott szerre, termékre...

Bell & Sebastian 2009.11.03. 16:31:56

@riport:

1., Nem politika, üzlet.
2., Nem üzlet, emberiesség elleni bűntett.
3., Nem állam, rablóbanda.
4., Nem rablóbanda, fináctőke.
5., Nem finánc, ...vámszedő.
6., És a vírus hol terem? (mutálódtattatik)

Summa: Fizetsz, vagy így - vagy úgy! Választás, az nincs!

tommybravo 2009.11.03. 17:04:28

@Bell & Sebastian: Azt viszont eldöntheted, hogy beoltatod magad és megkíméled magad a betegség negatív következményeitől, vagy szőrös tökű, kemény legényként szállsz szembe a pénzéhes vírusokkal, minden segítség nélkül.

És ha omninvest fegyverrel szállsz szembe, akkor hazafi is lehetsz, hiszen a korrupt-de-magyar céget támogatod, nem a multinácit.

@riport: Az államnak az az üzlet benne, hogy nem a kezelésre kell költenie, ami többszörösébe kerül, hanem a megelőzésre. És azért támogatta az Omninvestet, mert a külföldi ellenanyagok szintén többe kerültek volna. Az más kérdés, hogy a támogatás nem volt-e aránytalanul sok és miért pont az a cég kapta.

Nukleáris Varangy 2009.11.03. 19:09:07

A probléma felismerése helyes. A magyarázat kicsit furcsa: egyszerű gonoszságból? Ne legyönk ennyire naívak kérem...

andatti 2009.11.03. 19:39:35

Én is azt mondtam, hogy nem politika...
mind1.
Eddig is megvoltam vakcinák nélkül, ezután is megleszek.
A homeopátia egy humbug, aki meg már kapott életében szteroidot tudja, hogy mikor kiürül a szervezetből (kb. fél év) sokkal rosszabbul érzi magát, mint mikor beteg volt és rájön, hogy sose lesz olyan mint régen... Persze aki fiatal, v. középkorú az ezt nem veszi észre, és nem is érdekli. Inkább beveszi a pirulát, vagy injekciót, csak tudja azt az életmódot élni, amit ő akar...
Szakállas vicc, ha szedi a gyógyszert 7 nap alatt meggyógyul, ha nem szedi? Beletelik abba egy hét is...

andatti 2009.11.03. 19:43:37

@tommybravo: Az államnak az az üzlet benne, hogy nem a kezelésre kell költenie, ami többszörösébe kerül, hanem a megelőzésre.

Húúú, ez akkora PR duma, mint ide Brazília. Te még elhiszed? Persze aki nincs benne...

tommybravo 2009.11.04. 12:04:56

@riport: Tegyük fel, hogy egyszerre lebetegszik az ország 20%-a. Szerinted annak mekkora költsége lesz, mondjuk a kieső termelés szempontjából? Nem kizárólag a gyógyítás költségeit (pl. tamiflu) kell figyelembe venni.

Ha pénzügyi szempontból nézed: egy doboz tamiflu (10 bogyó) 6 ezer forint körül van. Egy oltás ára 2000. Add ehhez hozzá a kórházi ápolás költségeit, és láss csodát.

valójábannemberci 2009.11.07. 12:21:31

Ugyan, mindannyian tudjuk, hogy az oltásban nanorobotok vannak, amivel a világot akarják irányítani a tuggyukkik.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.08. 14:27:36

@berciXcore: engem beoltottak. napok óta az irányításuk alatt vagyok. Borzasztó, folyton csak repülök és lila szagot érzek.
Jól vagyok

ellenanyag 2009.11.12. 19:08:02

"Ebből a hamisított képből vonták le azt a következtetést, hogy Falus Ferenc valójában nem is kapta meg az oltást, hiszen látható, hogy kupak van a tű végén. Az ÁNTSZ honlapján látható képekből nyilvánvaló, hogy ez hazugság."

HAMISITOTT KÉP?! mire alapozza a poszt iroja ezt a megjegyzést?

Az ÁNTSZ honlapján látható képek egyike sem bizonyitja, hogy megkapta volna az oltást. mire alapozza a poszt írója, hogy ezekből a képekből, hogy nyilvánvaló, hogy falusit beoltották?

jobban járt volna egy vitamin-injekcióval, soha nem derült volna ki.

több tucat oltásról készitett képet néztem meg, (10 perce a "Tények"-ben is volt egy oltás) és minden esetben a karra merőlegesen oltanak, és nem hegyes-szögben, bőr alá, mint a fotókon.
erre vajon mi a hivatalos magyarázat?

a kommentezők közül azok, akik már megkapták az adagjukat, azok nagy valószinüséggel elfogultakká is váltak, ha immunissá nem is.

Flint Kapitányt kivéve elég nagy a tájékozatlanság, és mégnagyobb a dezinformáltság

érdemes elgondolkodni a lengyel egészségügyi miniszter felvetésein, érvein - ők jelenleg nem kérnek a vakcinákból. eléggé egyedül maradtak a világon ezzel.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.13. 02:29:17

hehe, ellenanyag szerint is van csipp:D