A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Vége a picsogás idejének

2010.03.03. 13:00 R_John

Viszonylag sokszor kerül kínos helyzetbe a magyarországi Tiszta Korrupciómentes Igaz Turbómagyarok pártja, a Jobbik. Volt a keszthelyi, khm, ingatlanos, aztán a Tiszta Pártnak  éveken keresztül nem sikerült pénzügyi beszámolót írnia, amikor sikerült az is csak mérsékelten volt komolyan vehető. Olyanokat is álmodik a díva pártja, és a párt dívája, hogy az államtitkokat a kurucoknál hozná nyilvánosságra a Mosott Erő. (Az új törvényt természetesen olyanok is támadják, akiknek az osztó igazságosság dobott némi intelligenciát.)

És hát az ember, a nemzet hőse, a politikai fogoly, a szabadságharcos, a Szabadság téri kommer emlékmű hős Don Quijotéja melletti kiállás sem biztos, hogy a Rend feltétlen híveként tünteti fel őket, bár erről nem vagyok meggyőződve.

Nem elég, hogy a párt hőse egy ideje pihenni kényszerül, most még az is kiderülni látszik, hogy a bicskei elnök segíthetett a Frontharcosnak fegyverhez jutni. Ez tulajdonképpen rendben is van. Aki fegyverhez tudhat jutni, az el is adhatja. A kínos természetesen az, hogy a bácsi jobbikos főnök. És annak a pártnak az alelnöke, ahol nemhogy terroristák, de még politikusbűnözők sincsenek mit mondott? Hát a következőt: „Ha ilyen ügyben közreműködött volna, akkor lebukás esetén a betyárbecsület alapján ő maga lemondana a tagságáról, hiszen nyilvánvalóan ezt a Jobbikkal nem lehet összemosni, még ha egy tagja is követte el” – mondta Novák Előd, a Jobbik alelnöke." Bőven elég lett volna, ha csak kibasszák pártból. Semmi több. Ha olyan erővel követelik az elszámoltatást és a tisztaságot, akkor itt most nincs helye kussolásnak. Azonnal cselekedni, már csak a gyanúba keverődés miatt is.

Mondjuk ki: vége a picsogás idejének. A Jobbikban már most olyam figurák vannak, akiket a többi pártnak hosszú évek kemény munkájával sikerült csak kitenyészteni, terrorista-gyanús alakokról pedig nem is álmodhatnak. És ezt mind 2006 óta sikerült elérniük.

(A szombati blogos szerkesztőségi bulin megdöbbenve beszéltük meg - már azok, akik eljöttek -, hogy mindannyian biztosak voltunk benne, hogy a Magyarok Nyilai egy vicc, valaki csak kitalálta. Krokodil azt is hozzátette, hogy akkor lett biztos abban, hogy kitaláció, amikor megalakult a Magyarok Nyilai Nemzeti Felszabadító Hadsereg Solymosi Eszter Csapásmérő Alakulata. Aztán kiderült, hogy mindenki tévedett. Ma úgy tűnik, a Magyarok Nyilai tényleg létezett és támadásokat szerveztek. Nem volt vicc.)

(Frissítés: Lemondott a bicskei főnök.)

66 komment · 4 trackback

Címkék: politika demokrácia jobbik

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr971804529

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Morvai: Bayer hiszteroid 2010.03.04. 23:06:41

A Magyar Hírlapban támadta meg Bayer Zsolt nemrég Vona Gábort és a Jobbikot, de Morvai Krisztinának is beszólt írásában. A Jobbik államfőjelöltje visszaszólt Bayernek, hiszteroidnak nevezve a publicistát.

Trackback: Sólyom, Bayer, Novák...Hírek és hírmagyarázatok 2010.03.03. 19:22:23

Fontos történések a mai napon.   Sólyom rákosi és a viperák Köztársasági elnökünk túrázott egyet. Egyenlőre nem a Sávolyi versenypályán, hanem a kies Kiskunságban. A kiveszőfélben levő rákosi viperákból engedett néhányat

Trackback: Jobbik: a két pofon kiosztva 2010.03.03. 18:50:53

Vona Gáborék most méretnek meg először. Kiderül, hogy valódi politikai erő-e a Jobbik, vagy csak szerencsés hullámlovas. (Fotó: jobbik.hu) A múlt héten új időszámítás kezdődött a Jobbik életében. Elkezdték őket komolyan venni. Ott kezdték el a pártot...

Trackback: Nocsak, nocsak... II. 2010.03.03. 16:56:35

Alakul ez :-) Először csak beszállító, most meg már résztvevő...Persze mindez szigorúan az ártatlanság vélelme mellett :-)Nem csak a lőszerek beszerzésében segített a Magyarok Nyilai csoportnak a Jobbik bicskei elnöke, Rihó Krisztián, hanem legalább eg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ralf 2010.03.03. 13:41:02

Ilyenek a forradalmak. Lenin se mondta meg becsületesen, hogy a burzsujok már eleget voltak gazdagok, most legyünk mi, a szocializmusért mégis ebből az indíttatásból harcoltak a legtöbben. A kevés naiv álmodozónak egyébként tiszteletem, de ők hamar otthagyták az egészet.

Most sincs másképp: A Jobbik összegyűjti azokat, akiknek eddig nem volt alkalmuk lopni, és miután már mindenki kockára lopta magát, nekik is ideje. Ez rendben is van. Ilyet kimondani persze nem szabad, csak az a baj, hogy amint a páncélszekrény közelébe kerülnek, kiderül.
A különbség csak annyi, hogy ebben az esetben a naiv hungarista álmodozókat nem sajnálom.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.03.03. 13:46:40

Komolyan ilyen naivak voltatok, hogy az évek alatt összegyűlt információk ellenére nem hittétek el, hogy Budaházy terrorista bandája létezik? Persze nehéz elhinni ilyen amatőr terroristák létezését, de hát ez Abszurdisztán :-)

k.o._laci 2010.03.03. 14:17:32

Nos valami biztosan létezett, csak ezt elég vicces terrorista csoportnak nevezni. Az általuk elkövetett tettek súlyossága nagyjából egy átlag Borsodi falu hétvégi termésével vetekszik. Az hogy Budaházy olyan amilyen, még nem jelenti azt hogy mindenki egyet ért vele, mint látjuk most jött el az az időszak amikor a radikálisaktól kezd eltolódni a parlamentarizmus valamilyen formája felé a Jobbik. Nem indították az ő listájukon, ebből vita is volt de a választási eredményeiket nem befolyásolja. A 2014est viszont nagyon is fogja.

Azért legyünk őszinték, Draskovicsék mindent megtettek a bombagyártól kezdve a terrorvideó bemutatásával annak érdekében, hogy komplett lejárassák magukat, és ezeket az eljárásokat. Innentől kezdve én nem csodálom, ha pusztán "gyanú" miatt nem dobja be valaki azonnal a törülközőt. Ez a Jobbikosoknak nem fog fájni, hiszen ők a korrupcióban, elprivatizálásokban látják a "politikusbűnözést", nem abban ha valaki lőszert ad el. Persze egy jogállamban másképp működne a dolog, csak ott Bácsfi Dianákat sem tenyésztenek a demokraták.

Ami viszont mégiscsak mókás, a terroristák elleni per koronatanúja arccal mutogatja magát a ker. tvkben, szerintem ez sok mindent elárul az ügy komolyságáról. Azt viszont imádom hogy az általánosítás, előítéletektől mentes réteg már most tudja ki mennyit fog lopni a következő 4 évben. Hiszen ennek örülne a nép:) Holott ilyen logikával ne is legyenek új pártok, maradjon minden a régiben mivel ők már végre kilopták magukat, az újak meg csak még többet akarnak. Érdekes azért, de természetesen madár aki elhiszi hogy több 100, 1000 ember közül nem lesz senki akinek maga felé hajlik a keze. Csak ugye megint az a kérdés, hogy hány párt kampányolt e eddig azzal hogy "mi lopni fogunk". Egy sem, így a Jobbik szent fogadalmát is csak 4 év múlva tudjuk ellenőrizni. Mindenesetre az MSZP, SZDSZ már behozhatatlan előnyre tett szert, ezért ha a Fideszt nem sikerül felülmúlni akkor az már valami, nem sok csak legyünk realisták. Amikor valaki elszámoltatásról beszél mindig a többiekre gondol. Bármelyik párt esetében.

k.o._laci 2010.03.03. 14:23:23

sok a viszont-viszont:(

molaris 2010.03.03. 14:41:16

Hát igen. A reflexszerűen működő kettős mérce tipikus esete.
Ezt a műsort is szépen adta elő Sipánka Néni. Sajnos ő már hiteltelen, de Katikát nem lehet előrángatni, beintett. Ugyebár az éllovas cucikáim egyre erősödő börtönfrakciójára az volt a válasz: a párt becsületes, csak a megtévedtek alkotnak tömeges esetszámot. Most, hogy találtak két Jobbikost, akit meggyanúsítottak, máris itt a közellenség.
Mondjad kicsi calam? Gondolkozol is, vagy csak fújod a dalt?
@k.o._laci gondolatmenete is megszívlelendő. Abból is tanulhatsz.

molaris 2010.03.03. 14:46:19

@bm613:
Várj még! Lehet, hogy kiderül a végére, hogy a jó öreg ürgebőrbe kötött doboz is megvan!
Olyan hihetetlen lenne. Ez még kapcsolódhat a Flores- ügyhöz is.:D:D

maldin 2010.03.03. 15:02:24

azért az is elgondolkodtató,hogy ki az a kretén,aki gázolajjal megy gyújtogatni.Nekem innen kezdve volt vicc az egész

k.o._laci 2010.03.03. 15:32:39

Budaházy
"... konkrét eljárási szabálytalanságok között említette, hogy az egyik vidéki városban tartott 12 órás házkutatást hatósági tanú nélkül végezték, a cselekményről jegyzőkönyv nem készült, a családi házban egyedül ott tartózkodó 25 éves nőt pedig úgy helyezték el, hogy ő semmit sem látott a történtekből."

Ezt már hallottam valahol, vajon igaz e vagy sem? Ki tudja?

k.o._laci 2010.03.03. 15:37:04

ezzel nem Budaházyt akarom feltámasztani, csak arra utalni hogy a rendőrség is elég érdekesen tud viselkedni, nyomozni amikor a "radikálisokról" van szó

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.03.03. 16:09:25

Hmm, én nem gondoltam, hogy vicc, bár valóban voltak erre utaló jelek. És valóban hihetetlen lett volna valami hasonló olyan tíz-tizenöt évvel ezelőtt.

k.o._laci 2010.03.03. 16:15:02

@Horváth Andor Márton: "És valóban hihetetlen lett volna valami hasonló olyan tíz-tizenöt évvel ezelőtt."

Miért is? Kifejetnéd pls.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.03. 16:58:42

@k.o._laci: "Nos valami biztosan létezett, csak ezt elég vicces terrorista csoportnak nevezni."

Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mienk :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.03. 18:45:04

mszp-s politikusra rálőni nem bűn:-))
hanem érdem:-) végre csinál valamit valaki.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.03. 18:46:13

csak a hatalom szerint teroristák,szerintem meg a kormány terrorista ,sok ezer ember nyomorít öl meg a bajnai féle csapat a terrorista

tsimora 2010.03.03. 18:56:01

@Gyurma73:
ha azon a szinten is beszélsz mint amin írsz, hát... született lúzer vagy

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.03. 18:58:54

kinában ennél kevesébbért fölakasztanak korrupt politikusokat.

sivatagi n. 2010.03.03. 19:04:37

Bojzasztó, döbbenet! Tűjhetetlen ez a tomboló fasizmus! Ejrópa segíccs!

vincemate 2010.03.03. 19:27:04

@sivatagi n.: jol sejtem, hogy az elso mondatig jutottal? Nem baj, toled ez is szep teljesitmeny. Majd masodik osztalyban megtanitjak nektek, hogy elobb vegig kell olvasni, es csak utana tudod megmondani, hogy mirol szol. Ez most nem nyert.

reccs 2010.03.03. 19:33:20

@Gyurma73:
kinában ennél kevesébbért fölakasztanak korrupt politikusokat.

De az ilyen robbantgatós-lövöldözős gyerekeket is melléjük lógatják szemrebbenés nélkül. :D

Kamee 2010.03.03. 19:39:07

A postíró hű maradt a névhez, tényleg sárdobáló. Ha tisztában lenne a dolgokkal, akkor ez a post sem születhetett volna meg.

elp 2010.03.03. 19:41:04

Lemondott.Kicsit európaibb mint
Gyurcsány "much more complicated-elcsórt fontok" Ferenc

Nándesz 2010.03.03. 19:42:04

Igazat adok gyurma73-nak.

baliquez 2010.03.03. 19:44:13

Mindennapi súlytalan és nevetséges Jobbik-gyalázásunkat add meg nekünk ma is az index főoldalán, ámen.

Oszt a pirosbögrédet, megkaptad-e már?

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.03.03. 19:49:44

fröccs fröccs fröccs.
gagyi.

Ez a nyomorúság miért index címlap? még ha normális kritika volna, nem csak mszp-fidesz erőlküdés. Nevetséges.

Streelok 2010.03.03. 19:53:09

Húha, a párezer jobbikos funkci közül vannak mocsok helyezkedő hiénák is?:D Nahát... Ez a mindenki lop szemlélet már uncsi, de pölö az mszp bevalottan rá van szerveződve a közpénzék el/kijátszásának a zuschit is ezzel akarták védeni hogy ő beleszületett ebbe a politikai kultúrába.

Kálmán Mihály 2010.03.03. 20:13:52

Hm, Dani, úgy tűnik néha mégis lehet ítélkezni részinformációk alapján. De ez sem jött be. Rihó lemondott, a keszthelyi elnököt azonnal kizárták. Te hallottál már esetleg olyan magyar pártról, ahol nem ez a tipikus?

portis · http://www.online-szallas.com 2010.03.03. 20:24:30

@Gyurma73:

Kínában kommunista diktatúra van...

szavapart 2010.03.03. 20:53:41

@Gyurma73: És akkor kire lehetne szavazni?
Akasztott embereidre......?

disgust 2010.03.03. 20:59:55

Nos ismét kaptunk itt a fantasztikus és nálam sokkal intelligensebb blogos kölköktől egy ütős Jobbik-ellenes írást. Gratulálok, that was tough my boy!
Tulajdonképpen ha egy kicsit más szemmel járjuk körül ezt a pártot, akkor sokan rájöhetnének, hogy a Jobbik ugyebár biztos parlamenti erő lesz, de hogyan.....? Úgy, hogy minden parlamenti párt, média ellene van és próbálják a lehető legváltozatosabb módon lejáratni. És mégis eljutottak az emberekhez.....Mi az amiért talán megfontolandó választás? Volt egyszer egy Fidesz kormány, aki majd ha eljőőőő az idő választás után kiássák az szocialisták által elásott szart. Hm mondja ezt egy olyan párt, aki Torgyánnal alkotott édes szövetséget. Van egy szocialista pártunk, akik tevékenységét nem kell bemutatni. Lenne egy LMP és egy MDF-SZDSZ szerelem, akik ugyebár egyenlőek egy bizonyos Pesten koncentrálódó kisebbség bábjaival. Ja és persze van még kb. 170 kisebb-nagyobb pártocska.
Így talán a végén a lényeg, hogy megérdemelnek egy esélyt. Illúzióim nincsenek, itt is lesz korrupció, lebukás és minden egyéb politikával együtt járó móka. De ha már csak fele annyi lesz, mint a derék média által támogatott pártok esetében, akkor én elégedett leszek.

Kedves szerző! Terrorizmus??? ez annyira felkapott fogalom manapság, annyira jól megszerkesztett írás volt az Öné, hogy elvárná az ember, hogy szebbet találjon ki....

kuki123 2010.03.03. 21:04:15

Kedves blogíró szép szép csak az a baj hogy ilyen vehemens kirohanás közepette inkább azon kellene elgondolkodnod, hogy lehetséges az hogy 9 hónapig a felvételt és bármilyen bizonyítékot nem ismerhette meg a vádlott...Budaházy...

2. 9 hónapig hogy a sunyikurva istenfaszán volt az ügyészség az állítólagos 50db 9mm-eres golyó ügyével...

3. a felvétel olcsó hamisítvány már csak a stúdióminőségű hangfelvétel miatt..hogy a szóbeli eltéréseket és azt a tényt hogy 2007 óta gyűjtögette...valamint az olyan információt hogy egy az a Benkő egy faszparaszt idióta és mindenki kerülte
Na most egy ilyen embernek majd kiteregeti a szennyest az egyik tag és úgy mondja el mint egy kisgyerek (Ezt ugye te sem hiszed el)

4. egy csomó hunnia tagot zaklattak, a nyomozások és lefoglalások során nem voltak jegyzőkönyek (egyébként most mondom emiatt simán felmentenek mindenkit, mert eljárási hiba)

de megmondom neked őszintén ha benne volt esetleg mindenki keze...már csak azért is rájuk szavaznék....nehogy már egy lopós szarházi 20 éves banda kerüljön már be újra és újra...most az egyszer lenne rá lehetőség hogy el lehetne takarítani a picsába őket egyszer és mindenkorra.

Te ezen elgondolkoztál miközben írtad ezt a mocskot?

kuki123 2010.03.03. 21:06:24

@k.o._laci:

ez sajnos igaz ez a bírósági szakaszban eljárási hiba is egyben...

bioLarzen 2010.03.03. 21:14:23

Nekem ez a "betyárbecsület" megfogalmazás tetszik - ezt általában arra használják, amikor egy BŰNÖZŐ csinál valamit becsületből, amit nem volna muszáj, vagy amibtől őneki nem lesz jobb - általában egy másik bűnöző felé. Pölö: XY lebukott, de betyárbecsületből nem buktatta le társait. XY-t lecsukták, de szabadon maradt tettestársa betyárbecsületből addig is anyagilag támogatta a családját. Stb...

Vagyis, a jobbikos al-főmufti akaratlanl is lebűnözőzte a városi főmuftit :)

Freud?

bio

gitáros 2010.03.03. 21:14:51

Ennek a Szarházy "szabadságharcosnak" az előzetesével mi a gond? A többi épp előzetesben ülő az nyilván OK, mert ők főleg "komcsik", meg cigányok, mi?

@Gyurma73:
Te mindenhova beböfögöd a mocskaidat, faszkalap?

levi009 2010.03.03. 21:14:54

Háláloss terrorveszíjj van Hungriában!
Az aggkorú botox lédi, a nemzet anyósa ezt úgy vonyította az éterbe, hogy azt hittem, ledobta a lapot a szalagfűrészem...
De megbocsátom neki, hisz 'campagne van - ilyenkor szabadon rikácsolhatnak a varjak, és most sokkal rosszabb lett volna, ha a fűrészem ment volna gallyra.

gitáros 2010.03.03. 21:16:17

@volánrulz:
BEnkő lehet épp "faszparaszt idióta", de abban a társaságban mi más is lenne?
:)

patchwork 2010.03.03. 21:20:09

Azt a celebtámogatást! David Hasselhof a naavikkal együtt a Jobbik mellé áll!
Vagy az ősmagyarok régesrég meglátogatták a Pandorát, mint az ufók Atlantiszt?

mangoman · http://parafilia.blog.hu/ 2010.03.03. 21:46:43

tényleg elég gagyi ez a cikk, na mindegy, van ennél sokkal rosszabb is index címlapon rendszeresen a legkülönfélébb témákban :(

vincemate 2010.03.03. 22:10:59

@Miohun:

Most mi bajod van? Ott van calam kommentjében, hogy lemondott.

A poszt ideje: 13.00
Az indexes hír ideje: 17:57
calam kommentje: 19:37
A te kommented: 20:13

Mellesleg azt sem értem: nem az lenne a normális, ha minden párt minden alapos gyanúba keveredett tisztviselőjét lemondatná? Nem ez a gyakorlat jelenleg Magyarországon, lehetne sorolni az ocsmányabbnál ocsmányabb példákat. A Jobbik a tisztaság pártjaként állítja be magát, majd nem hajlandó lemondatni a gyanúba keveredett emberét, ezzel saját választóinak azt sugallva: mi kiállunk mellette. Nem az lenne az elvárható minden tisztességes párttól, hogy ilyenkor nyíltan határolódjon el az ilyen tagoktól? (Ajánlom figyelmedbe Novák "Ha ilyen ügyben közreműködött volna" mondatát, s benne az irreális feltételes mód használatát.)

Ps. most látom, már a poszt is frissítve van, oda van írva, hogy lemondott. Tényleg nem értelek.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.03.03. 22:17:49

@vincemate: arról nem is beszélve, hogy Mió utal a korábbi beszélgetésünkre. ahol legalábbis nem választott csoporttagságról volt szó. itt nagyon is tudatos döntés következménye, hogy valaki jobbikos minivezér lesz.

Kálmán Mihály 2010.03.03. 22:30:22

@vincemate: @vincemate: Pl. az a bajom, hogy képes megírni egy cikket, ami gyakorlatilag tárgytalan lesz néhány órán belül. Ezen kívül nem írta bele, hogy a keszthelyi elnököt kirúgták. Nem értem mire utalsz a Novákos mondattal. Calam azt írja, hogy nincs helye a kussolásnak - nem is kussoltak sokáig.

És igen, nyugodtan fel lehet függeszteni a büntetőeljárás alá vont képviselők párttagságát. A mostani gyakorlat szerintem nem túl jó, nekem legalábbis ellenszenves amikor bebörtönzött képviselők milliókat vesznek fel és tisztségeket töltenek be. Nem értem mit nem lehet ezen érteni. Calam nekiáll vagdalkozni, és úgy közli ezt a cikket, mintha bárki is azt hitte volna, hogy a Jobbik patyolattiszta. Nos, más pártokhoz képest ebben az ügyben korrektül viselkedett. Az egyik szereplő lemondott, a másikat meg (ideiglenesen?) kirúgták.

Kálmán Mihály 2010.03.03. 22:31:44

@Miohun: néhány vessző kimaradt, gondolatban beírhatod.

vincemate 2010.03.03. 23:13:28

@Miohun:

"képes megírni egy cikket, ami gyakorlatilag tárgytalan lesz néhány órán belül." Ez mondjuk igaz az összes újságíróra is, akik lehozták a hírt, ugye? Amúgy meg nem teljesen tárgytalan: Nem annyira gusztusos, hogy úgy teszik ki a pártból, hogy közben azt kommunikálják: nem mi tettük ki, "betyárbecsületből" ő maga lépett ki.

Amúgy meg: "És igen, nyugodtan fel lehet függeszteni a büntetőeljárás alá vont képviselők párttagságát. A mostani gyakorlat szerintem nem túl jó, nekem legalábbis ellenszenves amikor bebörtönzött képviselők milliókat vesznek fel és tisztségeket töltenek be. Nem értem mit nem lehet ezen érteni." Én meg azt nem értem, hogy ezt miért írtad, amikor én is azt mondtam, hogy az lenne a normális, hogy ha valaki gyanúba keveredik, azt kirúgják. Szerintem ugyanazt mondtam, mint te.

A novákos mondatban pedig arra utaltam, hogy a "ha közreműködött volna" azt implikálja, hogy nem működött közre (ezt hívják irreális feltételes módnak, ahol a múltidővel jelzed, hogy a feltétel soha nem fog teljesülni, ugyanis már lejátszódott eseményről van szó.) Tehát: nem a Jobbik sem járt el korrektül, mert Rihót nem mondatták le/függesztették fel, hanem azt mondták, hogy nem követte el, és hagyták, hogy maga mondjon le.

Kálmán Mihály 2010.03.03. 23:25:41

@vincemate: Ez nem igaz az úságírókra, mert (még) nem támadták a Jobbik azon gyakorlatát, hogy nem határolódik el a köztörvényes tagjaitól.

A bicskei fickó kilépett, a keszthelyit zárták ki.

Tényleg ugyanazt mondtad, OK. De mondjuk azt is mondtad, hogy "a Jobbik a tisztaság pártjaként állítja be magát, majd nem hajlandó lemondatni a gyanúba keveredett emberét". Ez ugyebár így nem igaz.

Lehet, hogy a Novák nem tudta mi a helyzet, és azt feltételezte, hogy ha Rihó valamibe belekeveredett akkor lemond. Ezt meg is tette, ezzel gyakorlatilag beismerte a bűnösségét - azt pedig ne higgyük, hogy nem presszionálták. Az is lehet, hogy Novák tudta, hogy Rihó nyakig benne van, de jobbnak látta nem cselekedni a Vona utasítása nélkül. Nem tudom. De a végeredmény szempontjából vajmi kevéssé fontos. Rihó még nem vádlott, talán nem is gyanúsított, de már nem a Jobbik tagja, mert kilépett. Ez több, mint amit a többi párttól láttunk.

Félreértés ne essék, nem a szívem csücske a Jobbik. De ha ettől elvonatkoztatok, azt látom, hogy ebben az esetben korrektebbül viselkedett, mint más pártok. Sokkal. Lehet érzelmi alapon vagdalkozni, csak nincs sok értelme, ahogy ez az eset is bizonyítja. Uff.

Corry 2010.03.04. 07:01:23

@Miohun:

Én nem követem a tényeket, de elfogadom azt a mit írsz kizárásokról és a lemondásokról. Ezt azért célszerű lenne tárgyilagosan összevetni a más pártok gyakorlatával, mert van olyan is, aki letartóztatva kapta mindenféle járandóságát és valszeg még mind a mai napig párttag.

A calam nem tehet arról, hogy pár pillanat alatt megváltozott a posztja alapjául szolgáló helyzet.

Ettől eltekintve én egyetértek azzal, amit írsz, és hozzátenném, hogy ugyan én sem tartozok a Jobbik fanok táborába, de azt viszont pozitívumnak tartanám, ha egy radikális párt valami hasonló módon kezelné a tagságát is.

Kálmán Mihály 2010.03.04. 08:51:32

@Corry: Igen, én is ezt javasoltam, hogy viszonyítsuk a Jobbik gyakorlatát más pártokéhoz.

A calam arról tehet, hogy a keszthelyi elnök kizárásáról hallgatott, és pár óra után kérte számon a Jobbikon a bicskei elnök kizárását. Ez az érzelmi-ideológiai indíttatású vehemencia aztán vissza is ütött.

Szerintem a legjobb lenne, ha büntetett előéletű emberek nem lehetnének semmilyen párt tagjai, nem tölthetnének be állami tisztségeket, stb. Annak is örülnék, ha minden párt általános gyakorlata lenne, hogy felfüggesztik a büntetőeljárás alá vont tagok tagságát. Hiszen ez történik például az állami intézményeknél is, nagyon helyesen.

molaris 2010.03.04. 09:22:59

@calam:
Kopizzad már be sorba, hogy a cucilisták eljárás alá vont/ meggyanúsított jelöltjei miként követik a példát!!
Please! Please! Please!

molaris 2010.03.04. 09:24:25

@molaris:
Ja!!!!!- akkor nincs lista??????

vincemate 2010.03.04. 11:01:40

@Corry:
@Miohun:

Szerintem abban mindannyian egyetértünk, hogy az lenne a normális gyakorlat, ha a pártok megválnának az ilyen képviselőktől (arról nem vagyok meggyőződve, hogy büntetett előéletű személy lehet képviselő), és abban sincs véleménykülönbség köztünk, hogy gusztustalannak tartjuk ezügyben a pártok gyakorlatát: gyakorlatilag soha semelyik parlamenti párt se járult még hozzá képviselője mentelmi jogának felfüggesztéséhez se.

Viszont az nem igaz, hogy "pár óra után kérte számon a Jobbikon a bicskei elnök kizárását." Azután kérte számon, hogy Novák Előd a párt nevében ártatlannak nyilvánította Rihót (ld. amit fent írtam a feltételes módról). És ezt nem calam védelmében mondom, hanem mert épp emiatt nem gondolom, hogy a Jobbik bármivel is gusztusosabban járt volna el itt, mint a többi párt: nyilvánosan azt kommunikálták, hogy ártatlan, mi nem mondatjuk le, és közben szép csendesen titokban lemondatták. A Jobbik álláspontja így az marad, hogy szerintük ártatlan és a pártnak nincs oka lemondatni. Tehát nyilvánosan nem mondatták le, vagyis nem határolódtak el tőle. Ez hol jobb, mint amikor más pártok nem mondatják le az ilyen-olyan ügybe keveredett tagjaikat?

Kálmán Mihály 2010.03.04. 11:25:32

@vincemate: Az van, hogy elég ambivalensen kezeli a Jobbik a Rihó-ügyet. Novák azt mondja, hogy náluk a bűnösök maguktól lemondanak. De ezzel nem zárja ki azt - ami a Jobbik hivatalos álláspontja - hogy Rihó nem bűnös, de mivel gyanúba keveredett, lemond. Így nem határolódnak el tőle, legalább Rihó nem párttag többé. Remélhetőleg el is határolódnak majd tőle, szerintem mindenképp ezt fogják tenni, ha Rihót bűnösnek találja a bíróság. Aki gyanúsított, mondjon le, ha bűnösnek találják, a pártja határolódjon el tőle. Szerintem ez így renbben lenne.

kolbenheyer 2010.03.04. 15:11:38

@Miohun:
Teljesen igazad van, hogy rendben lenne.
A kérdés az, hogy a nem-elhatárolódás emiatt van-e (gyanú), vagy amiatt, hogy a vád szerintük nem bűn (= Budaházy szabadsághős). Mivel erős jelek utalnak utóbbi magyarázatra, mégis inkább vincemate-val értek egyet.
Végül megjegyezeném, hogy a poszt elején utalat calam a pénzügyi elszámolás hiányára is. Ez pedig alapjaiban semmisíti meg a "tiszta párt" érvelést, és pont emiatt akiindulópont miatt nem ellenérv itt, hogy de mások is. Ugyanis akkor a Jobbik sem más.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.03.05. 06:59:17

khm...

"Novák Előd, a Jobbik alelnöke a múlt héten nyilvánosságra került hangfelvételek ellenére úgy nyilatkozott: a Magyarok Nyilai szerinte nem terrorszervezet. Úgy vélte, a média jelentősen túloz, mivel ártatlan embereknek nem esett bántódása, ráadásul a támadások komolyabb károkat nem okoztak. Ezért ezeket a támadásokat inkább "gyerekes csínytevésnek" tekinti, amiket a média most felnagyít."

www.hirszerzo.hu/cikk.fletonak_granatvetot_szant_orbant_pedig_ugyanugy_utalja_a_magyarok_nyilai.142366.html

Kálmán Mihály 2010.03.05. 08:23:05

@kolbenheyer: Eddig nem Budaházyról volt szó, és mivel az ő viszonya a Jobbikkal nem tisztázott (pl. Vona azt mondta, hogy nem segítenek neki kopogtatócédulát gyűjteni), ez kemény dió. Egyetértek azzal, hogy a Jobbik, de legalábbis Vona és Novák, nem gondolják, hogy a Magyarok Nyilai - Budaházy - Betyársereg - stb. bűnözők lennének, sőt valóban inkább szabadságharcosként állítják be őket. De ez látnivalóan nem gátolja meg őket abban, hogy aki gyanúba keveredik, azt kirúgják, vagy lemondásra kényszerítsék. Nekem az a benyomásom, hogy a Jobbik kínosan ügyel arra, hogy tisztességes legyen (é. annak látsszon), és ha elítélik a volt tagjait, elhatárolódik majd tőlük. Majd pár év múlva megtudjuk, mire odáig jut az ügy. Mindenesetre az, hogy a Jobbik gyorsan reagál a tagjait ért gyanúsításokra és megszabadul tőlük, szerintem jópont a többihez képest.

"Ez pedig alapjaiban semmisíti meg a "tiszta párt" érvelést, és pont emiatt akiindulópont miatt nem ellenérv itt, hogy de mások is. Ugyanis akkor a Jobbik sem más." Ezt nem igyzán értem. Én soha nem mondtam, hogy a Jobbik tiszta párt, és nem hasonlítgattam finanszírozási szempontból másokhoz. Irán, Oroszország, vagy más, mindenképpen sárosak.

@calam: Nem vagyok jogász, de a MNy nem tűnik de jure terrorszervezetnek (BTK 261. §). Egy "ártatlan" embernek esett bántódása, komolyabb anyagi kárt nem okoztak, a "gyerekes csínytevés"-sel szerintem mindketten tudjuk, mire utal.

kolbenheyer 2010.03.05. 10:38:09

@Miohun:
Dehogynem Budaházyról volt szó. Hát nem azért dobták ki a fickót, mert fegyvert adott Budaházynak? Akkor viszont minimum kettős beszéd, hogy ki is rakom, meg szabadságharcosozok is.
Valóban nem mondtad, hogy a Jobbik tiszta, én meg nem mondtam, hogy mondtad volna. :-) Csupán azt írtad, hogy viszonyítsuk a többi párthoz. Erre írtam, hogy ezzel az a baj, hogy ők épp azzal érvelnek, hogy ebben a kérdésben egész mások.

Kálmán Mihály 2010.03.05. 10:56:31

@kolbenheyer: Igen, tehát nem Budaházyról volt szó, aki nem Jobbik-tag, hanem Rihóról, aki az (volt). Kettős beszéd, egyértelmű cselekvés. Én ezt hasonlítottam más pártok gyakorlatához. Ebben a kérdésben egész másként *cselekedtek*, hiszen kidobták a tagjaikat. Engem viszonylag kevéssé hat meg, hogy mit mondanak a politikusok, az érdekel, hogy mit tesznek.

Más kérdés, hogy egész mások a pártfinanszírozással kapcsolatban is, hiszen eddig nem voltak kormányon és most sem lesznek, ezért sokkal érdekesebb, hogy honnan van pénzük.

kolbenheyer 2010.03.05. 11:08:23

@Miohun:
Jó, akkor nem róla volt szó, de akkor én sem róla írtam, hanem a Jobbik viszonyáról a törvénysértéshez. És az nem egyértelmű, illetve nagyon is az.
Ha meg a tetteik érdekelnek, nem a mondataik, akkor pontosan mit vársz? A Jobbik nem volt és nem lesz kormányon, azaz csak mondatai vannak.

Kálmán Mihály 2010.03.05. 11:16:15

@kolbenheyer: Egy párt viszonya a törvénysértéshez bonyolult, ebbe én nem is akartam belemenni. A Jobbik bizonyos fajta bűncselekményeket fedez, más pártok másféléket.

Én konkrétan arról írtam, hogy a Jobbik kirakja a bűnözők szűrét, mások meg nem. Ez egy tett, nem mondat. Olyan tett, ami szerintem ésszerű, de ennek ellenére nem tartozik bele más pártok eszköztárába.

kolbenheyer 2010.03.05. 11:21:33

@Miohun:
Ebben igazad van
Szerintem ugyanakkor fontosabb, hogy milyen bűncselekményeket fedez, azaz nem elég orrot fújni, fontosabb, hogy ne késeljünk.

Kálmán Mihály 2010.03.05. 11:36:30

@kolbenheyer: A jelenlegi helyzet szerint a Jobbik - ha ugyan - testi sértést, szándékos károkozást, és emberölési kísérlet előkészületét fedezi (persze a Jobbik és a MNy kapcsolata nem tisztázott). Ebből csak az utolsó súlyos bűncselekmény - de annak is csak az előkészülete. Könnyű mondani, hogy majd jól szerzünk egy gránátvetőt, és megölünk egy csomó politikust, de a megvalósítás ettől nagyon messze van. Ez tényleg egy kisiskolás szintű képzelgés volt.

vincemate 2010.03.05. 12:17:47

@Miohun:

Na azert egy pillanat: a politikusok eseteben a nyilvanos megnyilatkozasaik nem a tetteik koze szamitanak nalad? Egy politikus tevekenysegenek kb. 90%, hogy hol mit mond, hogyan allit be tenyeket, mi mellett ervel. A politikusnak minden szava cselekves.

Kálmán Mihály 2010.03.05. 12:39:07

@vincemate: Ebben nem teljesen értünk egyet. Nekem pont nem számít semmit, hogy mit mond, csak az, hogy mit tesz, hogyan szavaz, szervez, érvényesít, stb.

Ha pl. felvirágoztatja a gazdaságot, elismeri a melegházasságot, felkarolja a romákat, és legalizálja a marihuánát, tőlem kormányozhat a Jobbik is, nem fogom magam zavartatni a szar dumájuktól.

vincemate 2010.03.05. 13:16:06

@Miohun:

Ezzel csak az a baj, hogy a magyar tarsadalom nem 10 millio beloled all.

Vagyis ha egy part folyamatosan gyuloletet szit mondjuk a ciganyok ellen, szoban antidemokratikus cselekmenyeket tamogat (betyarok, akik idonkent az allamrend megdonteserol almodoznak), akkor pl. hiaba karolja fel a romakat, mert a tarsadalom a hazugsagaik folytan kozben meg jobban a ciganyok ellen fordul, es kovetkezo valasztasokkor elzavarja a partot, es hoz helyette olyat, aki vegre tenyleg meg is csinalja azt, amit az elozo csak igergetett.

Nem tudom, szerintem az a politikai nyilvanossag egyik axiomaja, hogy egy politikus a nyilatkozataiert pont akkora erkolcsi felelosseggel tartozik, mint a tetteiert (merthogy azok is a tettek koze tartoznak).

vincemate 2010.03.05. 13:22:46

@vincemate:

"Ezzel csak az a baj, hogy a magyar tarsadalom nem 10 millio beloled all."

Vagyis: neked, ha tamogatod a meleghazassagot, akkor tok mindegy, hogy mit mondanak. Ellenben ha azoknak, akik pl. a tavalyelotti melegfelvonulason hordaztak, azt mondod, hogy igen, a buzik mocskosak, megrontjak a gyerekeinket, elsatnyitjak a magyar vert, es minden eszkozzel meg kell magunkat vedeni ellenuk, akkor az erositi a gyuloletet es agressziot szul. Amibol a felvonulason tapasztaltak alapjan mar most sincs hiany...

Ezert nem lehet elvonatkoztatni a politikusok nyilatkozataitol, akar azt mondjak, hogy mocskos buzik, akar azt, hogy 32. havi nyugdijat, mert az mindenkinek jar.