A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

A Jobbik zsenialitása

2010.07.15. 07:00 Horváth Andor Márton

A tegnapelőtt botrányt kavart eset, hogy a Jobbik szelektív táplálással próbálja kitenyészteni a "színtiszta magyar" fajt, valójában komoly politikai manőverként is értelmezhető. Maga az akció mit eredményezhet az árvíz által sújtott faluban? Az adományozottakban minden bizonnyal elmélyül a cigányellenesség: valamivel mégiscsak meg kell indokolni, hogy ők miért kaptak, amazok meg miért nem. A cigányokban sem kelthet valami pozitív érzést a nem-cigány szomszédokkal kapcsolatban: az ember nem szereti azokat, akik kirekesztik és igyekeznek ellehetetleníteni az életét.

Azonban miután a Jobbik-akció országos visszhangot kapott, ugyanez a jelenség országosan sokakban megismétlődhet. Aki nem szíveli a cigányokat, az most majd még szilárdabbul nem szíveli őket. A társadalom csoportjainak etnikai alapon való szétválogatása, majd a csoportok ellentéteinek mélyítése pontosan abba a neonáci retorikába illeszkedik, amit a Jobbik a választási kampány óta használ. A Jobbik harcot akar, nem békét. Fel akarja forgatni az országot, bármilyen eszközökkel, és ennek érdekében ezúttal egy falu öt családjával szemben követett el jogsértést.

242 komment · 1 trackback

Címkék: náci cigány jobbik rasszizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr552151462

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A megvont szó, a piké pólós Pörzse és az édesdeden alvó fideszes I. 2010.07.15. 20:54:40

A megvont szó, a piké pólós Pörzse és az édesdeden alvó fideszes - avagy egy általános vita anatómiája -   Aki nem követte a múlt hét hétfői parlamenti közvetítést az interneten keresztül, úgy este tizenegy magasságában, az sok minden...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balbágy 2010.07.15. 12:55:44

@newtehen: Tényleg?
Biztos a sógorok is így emlékeznek erre.
A jó, öreg szemellenző.

jozicsenko 2010.07.15. 12:56:06

@tapangász: az én adómból könnyű ugatni

a segély elosztásába meg igenis bele akarok szóln, ha hozzájárulok

márpedig ha ebből az jön le, hogy a jobbik csak magyaroknak oszt, akkor igen, csak a jobbiknak fogok adni: nem náci vagyok: ADÓFIZETŐ

szvsz 2010.07.15. 12:56:57

@J.G.: mert a gyurma nem tud ellenalni a viznyomasnak

gazsenka 2010.07.15. 12:57:02

@szvsz: képzeld, én a TASZT-t a saját szememmel láttam. Hopp?

khmm... 2010.07.15. 12:57:08

Itt eg yjó kis leírás egy szivattyútelepről.

www.hidrologia.hu/vandorgyules/26/3szekcio/Kovacs-DemeOK.htm

Hogyan képzeeld ezt fém részek nélkül?????

(volt már olyan is, hogy a cigók a szivattyút kapták szét... :-( )

Wrex 2010.07.15. 12:58:55

@gazsenka: Ha bemásolod hogy miből tudtad levonni azt a következtetést, hogy
1. én
2. minden cigányt
elítélek, azonnal bocsánatot fogok kérni.

solesz · www.index.hu 2010.07.15. 12:59:06

@newtehen: a zsidók két dolgot nem szeretnének, 1. a felségterületükön keresztül menjen a támogatás (egyiptom felöl bárki bármit vihetne)
2. ha mégis rajtuk keresztül menne,akkor meg megnéznék, hogy nincs-e benne valami gyanus.

e második pontot kis hazánkban is betartják. sokan idegesek lettek, amikor kiderült hogy használt reaktor fűtőelemeket szállítottak keresztül az országon...

szóval egyik sem olyan indok, amit a nem zsidók sem akarnának.

a gátlopási kérdésről. terrorizmus és lopás között tudod-e mi a különbség? a szándék. és nem lehetsz jogtudós, mert akkor tudnád, hogy a bűntényt az indíték minősíti, már jogilag.

ha te azért lopsz gátat, mert eladod, akkor sem sima lopás, hanem felelőtlenségből okozott tömegszerencsétlenség lesz, ha azért lopsz gátat, hogy kiirtsd az ott élő cigányokat (és vagy olyan hülye, hogy rád is tudják bizonyítani), akkor terrorizmus is lehet a vád.
Ja, ahhoz, hogy ilyen váddal ne illessenek, még egy véletlen "dögöljön meg a cigány" mondat se hagyja el a szádat. Ha mégis, akkor felhasználható ellened. A bíróság nem ismeri azt az érvet el, hogy "jaaa, azt csak úgy mondtam, de nem gondoltam komolyan".

és képzeld el, hogy egy komolyabb bűnesetnél bizony az IP címedről érkező kommentek terhelőek lehetnek rád.

xenuka 2010.07.15. 12:59:14

@Balbágy:

Nem. Viszont én nem síránkozom éjjel-nappal segílyért és nem lopok el mindent, ami nincs lebetonozva.

2010.07.15. 12:59:17

"(...)amikor korábban a polgármester osztotta az önkormányzathoz érkezett adományokat, azokból szinte kizárólag roma családok részesültek, ezért is vették fel a szalonnaiak a kapcsolatot a gárdistákkal - írja a Stop."

Nocsak, emiatt nem sipákoltak a libsik. Pedig ez is diszkrimináció és sérti az egyenlő bánásmódot. Na mindegy, végül is nem először derül ki, hogy az úgynevezett jogvédők etnikai alapon szelektálnak és különböztetik meg hátrányosan a magyarokat.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.15. 12:59:54

@szvsz: Küldj már lécci egy képet, amin az általad említett cigányság épp dolgozik. (a kábellopás nem meló)

Amúgy érdekes, hogy más országokban pld a vasúti jelzőberendezés megrongálása minimum közveszély okozásának minősül, nálunk meg fel sem derítik, pedig csak a füst felé kéne menni...

gazsenka 2010.07.15. 13:02:23

@khmm...: mostmár hallottam sokmindent. a nácik egynek mondják a jobbikot a gárdával. te, ez tulajdonképp tökmindegy, mert a jobbik segitett a gárdának (ami mellesleg be van tiltva) - tehát intézkedés volt. (mellesleg egy betiltott szervezettel karöltve)

üres duma? inkább lol amit művelnek.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.07.15. 13:03:33

Teljesen felesleges post. Kár hőzöngeni. Az emberek véleményét ebben a témában sem az Index, sem a hétesi "riportok", sem a Jobbikellenes cikkáradat, sem ez a post nem fogja megváltoztatni.

Egyszerűen nincs olyan ember, aki ne tudná, mi a helyzet a cigányokkal. Aki ez ellen hőzöng az hülye, aki hisz abban, hogy ők meg akarnak változni és segít nekik stb. annak minden tiszteletem, de sajnos szélmalomharc.

Úgyhogy csak dolgozzanak a "parasztok" a többit meg láthajuk a myvip-en, iwiwen stb...

gazsenka 2010.07.15. 13:05:07

@Wrex: Wrex 2010.07.15. 09:15:33 @Six: Van ahol ezt, van ahol azt. Bíróság még nem mondott semmit, addig pedig az ártatlanság vélelme alapján NEM KÖVETETT EL JOGSÉRTÉST. Csókolom.

Te ezzel szemben minden cigányt jogsértőként könyvelsz el, másik oldalon meg elvárod, hogy a farkast ártatlan bárányként kezeljék.

A bocsánatkérést elfogadom.

khmm... 2010.07.15. 13:05:35

@newtehen: Pontosan erről van szó! Egy vasúti biztosítóberendezés, vagy árvizi berendezés ellopása tömegszerencsétlenséget okozhat!

Nem értem, miért nem lehet ezt terrorizmusnak nevezni. :-(

J.G. 2010.07.15. 13:05:39

@szvsz: Ez végül is egy logikus válasz.
Nagy kár, hogy csak ez a két anyag létezik.

szvsz 2010.07.15. 13:07:04

@newtehen: ???? Hö? Szerintem valamit csunyan felreertesz...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.15. 13:07:58

@solesz: Itt álljon meg a bicikli... A nemzetközi vizek mióta számítanak Zsidó felségterületnek? Konkrétan katonai blokád alatt tartanak egy területet, ostromszerűen kiéheztetik őket. És ők SOHA nem is akarták ellenőrizni a hajókat, konkrétan a saját kikötőjükbe szeretnék terelni, ahol aztán szépen "elolvad" a segély.

@Balbágy: Hát igen, a szemellenző. Sok ember nem is látja, hogy rárakták.
Szerinted a sógort érdekli, hogy magyar, vagy cigány az illető? Kér tőle családfát? Ha azt mondja a kokeró, hogy magyar, akkor magyar, ráadásul magyar útlevele is van, sz@rja ő le.
Ugyanezzel a problémával máshol is lehet találkozni. Pld a román cigányok és olaszország esete, ahol végül hazazavarták őket. Szerinted az olasz rendőrt érdekli, mi a különbség a székely magyar és az oláh között? Vagy ugyanez Malmőben, vagy még rengeteg helyen.
A Mi dolgunk itthon, Magyarországon, hogy rendet rakjunk, megrendszabályozzuk őket, mert ha külföldre mennek, minket képviselnek.

xenuka 2010.07.15. 13:08:04

zsidó, cigány egyremegy - segíly, kárpótlás, siránkozás

hát ezért utálnak titeket mindenhol

Wrex 2010.07.15. 13:11:17

@gazsenka: Neked valami orbitális nagy problémád van vagy a szövegértéssel, vagy a logikai képességeiddel. A beidézett szövegnek kb. annyi köze van a cigányok elítéléséhez, mintha egy intelligens mosópor reklámját másoltad volna be. Bár annak valószínűleg több intelligenciája van mint neked...

2010.07.15. 13:11:48

@Balbágy: a "kedvezményezettjeid" gyakori szereplői szamurájkardos utcai leszámolásoknak, késelős gyilkosságoknak, fosztogatásoknak, rablásnak és számtalan egyéb bűncselekménynek. Amire te gondolsz, az nem az irigység, hanem az irritáció, amiért olyanoknak jár az adónkból segély és a pozitív diszkrimináció, akik cserébe semmit sem adnak azon kívül, hogy megkéselnek a telefonodért vagy mert rájuk néztél. Nem is beszélve a közbiztonságról lenullázásról egyes helyeken.

Normális társadalomban az eltartóikat gyilkoló és fosztogató ingyenélő "kedvezményezetteket" nem sajnáltatják, hanem 30-40 évre munkatáborba küldik, hogy valami hasznuk is legyen.

solesz · www.index.hu 2010.07.15. 13:11:54

@khmm...: az indíték miatt nem lehet terrorizmusnak nevezni.

A vasúti biztosító berendezésből való lopás (kábellopás) sem egyszerű lopásként van elkönyvelve. Hanem közérdekű szolgáltatás veszélyeztetése, meg ehhez hasonló.

A ha valaki átállítja szándékosan a jelzőt zöldre, miközben tudja, hogy piros lenne, és ezzel a célja két vonat karamboloztatása, az szándékos tömegszerencséltenség okozásában lesz vádlott.

Ha a demokratikus hatalom megdöntésére tesz erőszakos ilyen-olyan cselekedetet, akkor lesz terrorizmus.

Persze nem elvárt egy kommentelőtől, hogy tisztába legyen azzal amiről ír. De az sem járja, hogy lesüllyed arra a szintre amit maga kritizál.

szvsz 2010.07.15. 13:11:58

@gazsenka: es mit lattal konkretan? En azt, hogy kipaban vonulgatva keltenek felelmet. Istenbizony be kene mar tiltani...
Vagy konkretan azt lattad, hogy gyujtenek? Netalan osztogatnak es nem csak a ciganysoron? Csak hogy tisztazzuk, ki mirol beszel.

Mon3 2010.07.15. 13:12:09

Léteznek természeti törvények, amelyeket az emberek nem tudnak megváltoztatni, csak elfogani. Ilyen törvény az evolúció. Nem kell figyelembe venni, de ettől függetlenül hat, és azzal büntet, hogy aki fütyül rá, az kihal. Az a nemzet, amelyik nem a saját érdekét figyeli, az elpusztul. A cigány érvényesíteni tudja az akaratát, megszerzi a segélyt, lop, csal, hazudik, és így megteremti magának az életfeltételeket. Szaporodik is rendesen. A magyar pedig fogy, mert tesz a saját, jól felfogott érdekére, mert hát a liberális, pol.korr gondolkodás ezt várja el tőle.
Akkor most kit is kéne támogatni???

szvsz 2010.07.15. 13:13:32

@J.G.: Kar, hogy valamihez nem ertesz, de kotekedsz. Nem velemenyt mondasz, hanem kotekedsz.

Balbágy 2010.07.15. 13:14:28

@newtehen: Basszus, te komolyan azt akarod bebizonyítani, hogy csak - magukat magyarnak álcázó - cigányok lopkodták, húgyozták végig Bécset (v.ö.: Kossuth tér, 2006. forradalom a négyzeten)?
Vagy a nagyon jobbos gondolatmenetet folytatva: szerinted egy osztrák nem tudja megkülönböztetni a cigány származásút a nem cigánytól?
Burgerlandban sem azt írták ki, hogy cigányok ne lopjatok, ugyi?
Mivel próbálom úgy leélni a szaros életemet, hogy előbb igyekszem megérteni a másikat, oszt majd utána "ítélkezek", ezért ezt a szemellenzős dolgot nem erőltetném a helyedben.

solesz · www.index.hu 2010.07.15. 13:14:28

@xenuka: a nicked alaján téged sem szerethetnek sok helyen. szerintem te szcientológia rajongó vagy. és mint olyan elég gáz.

(persze lehet, hogy te személy szerint jó fej szcientológus vagy, és elfogadod, hogy az egyházad kizsákmányoló volta alapvetően helytelen. még az is lehet, hogy nem vagy szcientológus)

a lényeg, hogy a szcientológusok mind élősködő rabló emberek.

ismerős a levezetés?

solesz · www.index.hu 2010.07.15. 13:18:01

@newtehen: ennél olvassál többet az ügyről, ne csak a haverokat hallgasd meg.
Az első akció, amiben megöltek törököket egyértelmű izraeli hiba volt. mégha provokálták is őket, a fegyver az ő kezökben volt.

de most már alaposan odafigyelnek, hogy nem a nemzetközi vizeken menjen a móka.

nem is lesz ebből balhé.

lásd észak-korea - dél-korea hajósüllyesztési botrány.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.07.15. 13:19:12

Augusztus 30.
Házat akarunk építeni, de sajnos nincs pénzünk. Majd
csak összedobjuk valahogy.
Szeptember 1.
Elhíreszteltük a rokonságban, hogy dédapánk 14
méter hosszan, 6 méter szélesen és 3 méter mélyen
kincset ásott el. Így aztán 3 nap alatt elkészült a
ház alapja.
Szeptember 22.
A ház már alá van pincézve, viszont a Tüzép-ről
napokkal ezelőtt nagy mennyiségű tégla tűnt el. Azért
a biztonság kedvéért ráírtuk a mi tégláinkra, hogy
Fizetve
Október 1.
A ház már áll. Az ácsok is remekül dolgoztak, de a
belső munkák még hátra vannak. Ma este eldöntjük, hogy
ki és mit fog nekünk felajánlani a házhoz. Ez azért
szép tőlük, sírva is fakadtunk.
Október 5.
Öcsémmel úgy döntöttünk, hogy vendégségbe megyünk.
De nem volt otthon senki. Ezt nem hiszem el! Mondtam
öcsémnek, hogy adjon egy pofont. Úgy megütött, hogy
tokostul kivittem az ajtót. Haza is hoztuk.
Október 8.
Az öcskössel körülnéztünk a környéken. Délután
felé megszomjaztam. Be is csöngettem az egyik házba.
Azt mondták a függöny mögül, hogy igyak a kerti
csapból. A csap nehezen működött, ezért hazahoztam. A
30 méteres vízvezetékkel együtt. Otthon vettem csak
észre, hogy a vezeték végén bojler is van. Viszont a
bojlerhez egy kád is tartozott, amiben egy gyönyörű nő
fürdött. Ennek furcsa módon a feleségem örült a
legjobban. Holnap az asszonyt orvoshoz viszem.
Október 10.
Az éjjel nagy vihar tombolt. De akkora, hogy a
szomszéd összes cserepét a mi tetőnkre fújta át. Éppen
illett rá.
Október 12.
Tegnap megünnepeltük, hogy eddig saját erőnkből
hoztuk össze a házat. Egy étteremben mulattunk. Az
öcskös úgy berúgott, hogy padlót fogott. Azt is
hazahoztuk.
Október 20.
Nagyon szép kovácsoltvas kaput láttunk. Becsöngettem.
Kiszóltak: szabad!
Haza is hoztuk.
Október 24.
Unokabátyám, Kálmán bolondul a téli sportokért. A
minap fölvett egy hátizsákot, fejére sísapkát húzott,
és kezében egy jégcsákánnyal betoppant az OTP-be, ahol
magához kérette az egész bevételt. Legutóbb
Sopronkőhidáról írt levelet, melyben közölte velünk,
hogy itt áll Európa Kapujában, de sajnos belülről.
Kért babakrémet, hajolajat, bőrápoló kenőcsöt és
szemceruzát. Kár hogy bent van, mert nagyon
hiányzik az építkezésnél. Főként a keze.
Január 4.
Öcsém Balatonföldváron sétálgatott az egyik villa
szobájában. Egyszer csak előugrott egy kutya, és
megkergette, mire ő fejest ugrott a medencébe. A
medence tele volt száraz falevéllel. A fejestől az
öcsém 10 centivel rövidebb lett. Most behúzott nyakkal
közlekedik, ettől úgy néz ki, mint egy teknősbéka. Az
esettől olyan dühös lett, hogy hazahozta a medencét.
Hogy eltüntesse a nyomokat, megette a kutyát. Így
mindenki jól járt, és a káposzta is megmaradt.
Január 7.
Hatalmas dörrenésre ébredtünk. Valaki a kerítésen
keresztül bedobott 6 db komplett ablakot. De az is
lehet, hogy maguktól repültek be, mert az ablakoknak 2
szárnya volt.
Január 11.
Találtunk egy megbízható villanyszerelőt, aki a mi
fogyasztásunkat rá tudja kötni a szomszéd
villanyórájára. Most neki pörög. Kész főnyeremény.
Február 15.
Lakásügyben a szerveknél annyit kilincseltem, hogy
mindegyik a kezemben maradt. Így aztán lassan
összeállt a ház.
Február 16.
Este becsöngetett a jó szomszéd. Áthozta a Satelit
antennáját és a nagyképernyős Sony televízióját. Azt
mondta: Használják egészséggel! A bíróságon ezt a
tényt tagadta.
Február 24.
Öcsém késő este jött haza egy komplett
hálószobabútorral. Azt mondta, hogy az utcán találta,
és biztos valaki véletlenül húzta ki a zsebéből, a
zsebkendőjével együtt. Csak neki lehet ilyen
szerencséje!
Február 25.
Öcsém részt vett egy délutáni futóversenyen. Ő
szaladt elöl, hóna alatt egy padlószőnyeggel. Az
áruház dolgozói csúnyán lemaradtak. Azért mit tesz az
állandó edzés!
Február 26.
Megtartottuk a házavatót. A társaság jól érezte magát.
A vendégek éjfél felé távoztak. Kora reggel vettük
észre, hogy hiányzik a bejárati ajtó, 70 méter
elektromos vezeték, 12 kapcsoló, a WC csésze, 7
négyzetméter válaszfal és a cserépkályha. De nincs
baj, mert holnap mi is házavatóra megyünk!

Balbágy 2010.07.15. 13:19:37

@libbancs: Normális társadalomban nem általánosítanak,nem fenyegetnek megsemmisítéssel, leszarják, hogy van-e rajtam kaftán, vagy sem.
lyen egyszerű. Nem fogom magam azért utálni, mert te utálsz engem. Sőt.

mese-mese-meskete 2010.07.15. 13:22:20

@Lefetyke: A Vásárhelyi-terv egy a Tisza szabályzásáról szóló program, mely nevét Vásárhelyi Pál után kapta, aki Széchenyi mellett sokat tett a Tisza folyó szabályzásáért. Vásárhelyi Pál 1846 áprilisában meghalt, nem érhette meg, hogy a program ténylegesen elkezdődik. A Tisza-szabályozás koncepciója az ő munkája. Vásárhelyi Pál halála után, külföldi szakértő, Pietro Paleocapa velencei építési főigazgató fejezte be a munkát.

Új Vásárhelyi-terv [szerkesztés]
A magyar kormány 2003. február 26-i szolnoki kihelyezett ülésén elfogadta a Tisza-völgy árvízi biztonságának növelésére vonatkozó koncepció-tervet. 2004-2007 között valósul meg az első ütem, melynek költsége 130 milliárd Ft. A programban szerepel vidékfejlesztés, tájgazdálkodás, infrastrukturális fejlesztés. Az Új Vásárhelyi-terv javaslatot tesz a Cigánd-Tiszakarádi, Szamos-Kraszna közi, nagykunsági, Hanyi-Tiszasülyi, Tiszaroffi árapasztó tározók, valamint a Nagykörüi tározó első ütemének kivitelezésére, mellyel 60 cm-rel csökkenteni lehet a Tisza esetleges árapadását.
Ha jól emlékszem, 2003-ban nem Orbánék voltak hatalmon.

gazsenka 2010.07.15. 13:24:51

@Wrex: lol! az nem az én értelmi problémám, hogy nem tudok párhuzamot vonni. Ha az egyiknek kijár, akkor a másiknak is. Ha a másiknak nem, akkor ezzel elítéled. Ennyi. Ülj le fiam, egyes.

2010.07.15. 13:27:16

@Balbágy: abban nincs vita, hogy nem normális társadalomban élünk. Az ugyanis nem normális, hogy az adónkból élő kisebbség nyugodtan fosztogat, gyilkol és tart félelemben egész településeket és a többségi lakosságot. Az sem normális, hogy van egy politikai réteg, aki szerint ez teljesen rendben van, sőt még adja is alájuk a lovat meg a hamis öntudatot és az állatias brutalitással elkövetett bűncselekményeiket "megélhetési bűnözésként" relativizálja.

gazsenka 2010.07.15. 13:28:09

@szvsz: nem gyűjtenek, küldik nekik mert tudják, hogy ott járnak és osztanak. nem, nem csak a cigánysoron. nem rasszista felfogásban csinálták mint a jobbik. és nem, nem kipában, ellentétben a megfélemlítő gárdista (betiltott) egyenruhát.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.15. 13:28:24

@solesz: A lényeg akkor is a segélyszállítmányok begyűjtése, hiába terelsz. :-D
Amúgy gratulálok, hogy egy segélycsapat kiirtását csak így jellemzed: Hiba volt, de már odafigyelnek... :-D Azokat a könyveket, amiket Te olvasol inkább nem ajánlom másoknak.

@Balbágy: Látom átjött a lényeg. Nyiss már egy boltot egy borsodi területen, nagyon hamar megtapasztalod kik lopnak. De komolyan! Ha már ennyire meg akarod ismerni más emberek gondolkozását. Talán még a szemellenződ is lehullik.

Droidfigyelő (törölt) 2010.07.15. 13:33:56

@Wrex:

A többség "diszkriminációja" pl. az amerikai Affirmitive Action. A lényege, hogy tekintettel arra, amit a kisebbségi közösség tagjai elszenvedtek - és most talán ne nevezzük az amerikai fekete bőrű lakosságot pl. a rabszolgaság haszonélvezőjének -, és mivel visszamenőleg nem lehet segíteni, akkor segítsünk most, mondjuk a munkahelyekre való bejutáskor, egyetemi felvételinél stb. A cigányságot segítő ilyen döntések hasonlítanak ehhez.

Cipollina 2010.07.15. 13:35:06

@gazsenka: Tehát ha nekem nem jár segély, akkor az ugyanúgy diszkrimináció, igaz?

Balbágy 2010.07.15. 13:36:11

@libbancs: Kérlek, hagyjál már ezzel, Így, ebben a formában.
Nem az egész kisebbség követi el a fentieket, csak egy része. Más származásúakkal egyetemben. Természetesen matekozni lehet, hogy ki van felülprezentálva, de ez messzire vezetne nagyon.
Továbbá nincs olyan politikai réteg - így, egyben, kollektívan, - amely ezt támogatná (lopás, rablás, stb.)
Megkockáztatom, nincs ilyen józan gondolkodású ember - bármelyik oldalról, - aki ezt támogatná.
Van ilyen ember, meg olyan, mint tudod te is nyilván. Lopott már meg "magyar" is. Nem egyszer. De nem szemét magyarozok, mert ennél ez (is!) komplikáltabb dolognak tűnik.

Cipollina 2010.07.15. 13:36:17

@gazsenka: B+, amikor rendet akarnak, akkor megfélemlítő a gárdistaruha, ha meg osztanak valamit, akkor NEM????

LOL

Balbágy 2010.07.15. 13:43:37

@newtehen: Ember, szemellenzővel nehéz "ismerkedni".
Amúgy miért baj az, hogy igyekszem megérteni, megismerni mások véleményét (akár még a cigányokét is)? Hogy nem gondolom, mindenre tudom a helyes választ, ráadásul kapásból, farzsebből, megfellebezhetetlenül állatnak titulálva egy komplett népcsoportot?
Én is itthon élek, nem kell Borsodba mennem, hogy legyenek - jó/rossz - tapasztalataim a cigányokkal. És mégis. Nem találom keresztényi megoldásnak a ciánkapszulát.

árnyékgyuri 2010.07.15. 13:43:45

Na ne hülyéskedjünk már. Törvénysértő módon adakozni? Micsoda állatság ez? Tudtommal nem máshonnan kapott segély oosztottak szét, hanem a magukét. Mezőkövesden a munkaügyi központ előtt még ötkor is állnak a cigányok, mert egy ember, aki örökölt valami kis vagyont majdnem mindennap kimegy és egy két ezrest kioszt, gondoltam leutazom, de nem lehet mert csak cigányoknak adja. Biztos jobbikos, fasiszta rasszista stb. Én sem ezt sem azt nem bánom, liberálisként az a véleményem, hogy a magáéval mingenki azt tesz, amit akar.

Wrex 2010.07.15. 13:45:01

@gazsenka: Akkor szerinted bizonyára a "nem zöld" = "piros". Mert kb. ezt vezetted le. Én ugyanis sehol nem mondtam, írtam, sugalmaztam hogy a cigányoknak nem járna az ártatlanság vélelme a jogértelmezésnél. Az általad beidézett mondatban meg pláne nem. Sőt, abban épp a törvény előtti egyenlőségre szeretnék utalni, ugyanis aki a segélyszétosztás miatt jogszabályra hivatkozva vinnyog, az szerintem - szintén jogszabályra való hivatkozással - inkább kussoljon. Ennyi. És hogyha ezt nem vagy képes agyilag feldolgozni ("nem tudok párhuzamot vonni"), akkor az tényleg nem a te hibád, hanem azé aki bezárta a lipótot.

szvsz 2010.07.15. 13:47:16

@gazsenka: "Ha az egyiknek kijár"
Hat itt baszod el, nem kicsit, nagyon. NEM JAR KI! Szivem joga eldonteni, hogy kit segitek es kit nem. Es nem segitek annak akirol ugy gondolom, hogy holnap potencialisan kirabol, meglop, megol vagy csak egyszeruen eloskodik rajtam. Lehet eloiteletes vagyok, de nem sokan probaltak kozuluk racafolni. Annal inkabb tobben igazoltak az eloiteleteimet.
Es hogy fejlesszem a parhuzamvono kepessegeidet: ha minden jobboldali mocskos nacifasiszta, akkor igen, minden cigany naplopo, tolvaj, bunozo, minden zsido-libsi ajvekolo kepmutato verszivo, es minden hozzad hasonlo ugato, eszervekkel mondanivalojat alatamasztani nem tudo, am ostobasagait masra raeroltetni probalo suttyo gyoker.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.15. 13:52:50

@Balbágy: Akkor élj köztük egy kicsit, oszd meg velük a napjaid. Fogadj be mondjuk egy árvíz miatt hajléktalanná lett roma családot. Kérd meg őket, hogy időnként hívják meg rokonaikat, barátaikat is! Ugye milyen remek ötlet? Majd vezess blogot a tapasztalataidról, nagyon kíváncsi volnék!
Jó ismerkedést.

Nicknév1 2010.07.15. 13:53:15

@rcfan: Kevesen vagyunk így ezzel. Sajnos.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.15. 13:54:14

Faszomnak kell olyan helyen házat építeni, amit elönt a víz...

költözzenek a dombra.

Ha ugyanoda felépítik a dzsipónak, parasztnak a házát, ahol volt, megen el fogja vinni a víz.

Ha felsőzsolca van rossz helyen, ürítsék ki az egész falut. vagy várost, vagy mi a fasz az a putri a sok cigánnyal.

De ne már a mi pénzünkön építsenek a mocsárba valami olyat, amit pár év múlva megint elvisz a víz.

Szóval segélyt juttatást, kártérítést eszemfaszomat csak olyannak, aki elmegy onnan.

Aki maradni akar, az meg ne kapjon semmit.
Se segélyt, se támogatást semmit.

Nicknév1 2010.07.15. 13:54:46

@Balbágy: Pedig mehetnél borsodba, ha valóban tapasztalni akarsz és nem okoskodni a saját kis elit környékedről...mondjuk menj ároktőre....de van ezer kis falu arrafelé. Ha pár ilyen helyen laktál mondjuk 1-1 hónapot, akkor várlak vissza.

Trex59 2010.07.15. 13:56:00

@Balbágy: Most már csak egy példát szeretnék kérni egy normális társadalomra.Nekem némi módosítással megfelel a mostani is.Remélem csak Jobb lesz és ez nem "Balvágy"

Nicknév1 2010.07.15. 13:56:24

@kolbászoszsömle: Ezzel az a baj, hogy sok település a tisza szabályozatlan idejében jó helyen volt, nem ment oda a víz...majd szabályozni kezdték a folyót és az máshol öntött ki. A víznek elég egy méteres rés és képes elönteni két megyét.

Nicknév1 2010.07.15. 13:58:01

@Nicknév1: De ne beszéljünk a levegőbe. Bontsák el a budapesti rakpartokat és kiderül, hogy természets úton hol önt ki a folyó....óbuda és pest 70%-a mehetne kiürítési listára. ...és azok a települések, akik a rakpart miatt szívnak, nem fognak többé víz alá kerülni, mert a duna visszakapja az eredeti ártereit. "tecciktu'nni óbuda ártér, pest ártér...."

Wrex 2010.07.15. 13:58:29

@Droidfigyelő: Ugyanide tartozik az alábbi idézet is: "In some countries which have laws on racial equality, affirmative action is rendered illegal because it doesn't treat all races equally." És ezzel tökéletesen egyetértek. Ha valaki azért kap segélyt vagy bármilyen más előnyt mert cigány, ne sírjon ha más meg azért kap segélyt mert nem az. Fentebb volt idézve rengeteg ilyen-olyan cigánytámogatási program - oké, értem én a célját, de ha olyan lehet, akkor miért nem lehet nemcigány-támogatási program? Mert az diszkriminatív? A cigánytámogatási is az, sőt az még diszkriminatívabb, mert a cigányokon kívül mindenkit diszkriminál. Akkor most vagy tessék tudomásul venni hogy nem vagyunk egyformák és vannak olyan nemcigányok akik csak nemcigányokat támogatnak (és fordítva), vagy egyformák vagyunk, de akkor az ún. "pozitív diszkriminációt" is szüntessék be.

Trex59 2010.07.15. 13:59:28

Egy éve betörtek az üzletembe.Kamerán visszanéztük nem Magyar volt a neve hanem Kalányos...

jürgen baromartz 2010.07.15. 13:59:28

ne legyünk már folyton demagógok a kurva életbe is, már kezd nagyon-nagyon unalmassá válni. inkább örülni kéne, hogy végre a többségi társadalomnak is megvan a maga érdekképviselete a parlamentben. a kisfaszom is televan már az ilyen neonácizókkal... ők nyilván még sosem futottak megvadult fosztogató cigányhorda elől (hát, én már igen). nekik még sohasem törték be a kocsijuk hátsó szélvédőjét egy pár nyavalyás nyolcezer forintos ovál hangszóróért, ami később valamelyik belülről sötétített orosz limuzinba került bele (bátyámmal ez megtörtént). ők még nem láttak fukszos, mercis dzsipsziket segélyért sorban állni (édesapám már igen - bár ő nem segélyért állt sorba). sorolhatnám még. a lényeg, hogy átkozott pofátlan banda lett a cigányoké, nem szorulnak ők további ajnározásra - legalábbis ÍGY, ahogy a szerző teszi, semmiképpen. már most is nehéz eldönteni, hogy melyik okozott több kárt az elmúlt 10-15 évben: maguk a cigányok, vagy a vérben forgó szemű kurvaliberális jogvédők.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.15. 14:00:49

@Wrex: Én nem sírok, hogy vannak csak cigányokat támogató források. De ha lehet, ezeket a forrásokat csak cigányok teremtsék elő. van nagyon sok gazdag cigány. Ők vajon mennyivel támogatják a szegény rokonokat?

Trex59 2010.07.15. 14:01:43

Cigánytámogatási program vs Kolompár Orbán

yarisugi 2010.07.15. 14:02:02

@Droidfigyelő:
Remélem hogy nem ilyen párhuzamok mentén gondolkoznak az illetékesek.
Amerikában több száz éves múltja volt a feketék rabszolgaságának, a kisebbségek elnyomásának, egészen az 1950-es évekig.

Felsorolnád hogy nálunk a cigány kisebbség mikor volt rabszolgasorban dolgoztatva és a modern korban mondjuk a 20. században milyen diszkriminációs törvényekkel nyomták el őket? (pl mint az USA-ban a közlekedési eszközök vagy a vendéglátó helyek használatánál)

Én ilyesmiről nem tudok. Elítélem azt az aljas és rasszista húzást hogy valaki az európai cigányság európai szintű problémáit képes párhuzamba állítani az amerikai feketék sorsával. Semmi köze a kettőnek egymáshoz. A cigányok sem az etnikai migráció, sem a társadalomban elfoglalt pozíció, sem a jogok, sem az önszervező törekvések, sem a felemelkedés motivációja terén nem kapcsolható az amerikai feketékhez. A Porajmost ide se hozza senki mert az nem itt nem érv.

Arról viszont tudok hogy a cigányság nagy része a többségi társadalom szemében szinte már indokolatlan mértékben kap kedvezményeket, támogatásokat, olyan dolgokat amiről a többségi állampolgár nem is álmodhat és ezt a kiemelt figyelmet sajnos a cigányságnak csak töredéke hálálja meg szorgalommal, eredményekkel. Teljesen logikus hogy a társadalom a többiek hálátlansága miatt felháborodik. A társadalom ad, cserébe nem köszönetet hanem sokszor bűnözést kap és letolást hogy mért nem ad még többet. Ez a hozzáállás simán kitermelheti a szélsőradikális mozgalmakat amit nagyon nem kéne hagyni.

Még valami: sokan beszéltek itt pozitív diszkriminációról. A Magyar Köztársaságban a diszkrimináció tilos, tehát MINDEN diszkrimiáció tilos. A pozitív diszkrimináció a kedvezményezetteken kívül mindenki más számára negatívan diszkriminál ezért tilos.
(Igen, a csak romáknak szóló programok rasszista alapú, alkotmánysértő kezdeményezések, akkor is ha ez furcsának tűnik.)

Balbágy 2010.07.15. 14:03:07

@newtehen: Mert? Miért is?
Mi vagyok én, Teréz anya? Ezt még tőled sem várom el, te szentéletű.
De tényleg: ezt a két lehetőséget tudod csak elképzelni? Vagy azok pártjára kell állnom, akik szerint dögöljenek meg, vagy költözzek össze a legnyomorultabbal? E gesztus nélkül kussoljak, vagy bólogassak a véresszájúaknak?
Ha téged átver egy nő és elkeseredésedben szidni kezded a fajtájukat, az összesre gondolsz (anyu, feleség, lány gyermek akár)?
Vesszen az összes? Ha vitába szállnék veled, azt javasolnád, hogy a legolcsóbb, útszéli, rosszindulatú, alig nővel éljem a továbbiakban az életem, hogy tisztában legyek a negatív érzéseiddel/tapasztalataiddal, mert csak akkor adekvát a véleményem? Picit önzőnek tűnsz.

Balbágy 2010.07.15. 14:04:48

@Nicknév1: Te honnan veszed az én elitségemet?
Szívesen látlak a környékünkön egyébiránt.

Trex59 2010.07.15. 14:05:48

@newtehen: Mindenki a közösbe befizetett után kapjon támogatást! Nem teszünk semmit de a markunk nagy.A bodzaszedő vállalkozók mennyi SZJA-t fizettek?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.15. 14:06:55

@Nicknév1: Az idők változnak.
Ami száz éve jó volt, ma már nem biztos, hogy jó.

Itt a lehetőség egy kis racionalizálásra.

Az árvíz miatt leomlott ház értérre való visszaépítésére nem szabad pénzt adni.

dupla vé 2010.07.15. 14:08:25

@solesz: "olyan helyen dolgozok, ahol a munkát végzők között 20-25 főből 5-6 roma mindig van. tiszták, dolgosak."

na ezek kérlek szépen a magyarok. ezeket a cigányok kirekesztik maguk közül.

én olyan városban lakom, ahol 8 éve a postai nyilvántartás szerint 6500 cigány élt. ez azóta változott, szaporodtak, telepítettek be a választások előtt is pár százat.

az utcánk végén lakik kb 30 cigány származásúő magyar mentalitású ember (2-3 gyerek/család, munka). a sparban mikor látom őket bevásárolni, rácsap a gyerek kezére, hogy nincs pénz csokira, olyan is volt, hogy az apa visszatette a sört, hogy a gyerek vehessen egy zacskó csipszet. ők tiszták dolgosak. ők magyarok.
ellenben 5 db cigány osztálytársam volt, akik közül egyetlen egy volt, aki úgy kb 15 évvel ezelőtt dolgozott, konkrétan lapáttal túrta a földet a csatornának. aztán építési vállalkozó lett, az osztálytalálkozón pedig ezt mondta: "azok a büdös cigányok betörtek a félkész házba, és elloptak mindent ami mozdítható volt." ő most egy szakadt astrát hajt, két gyermeke van, és nem kap semmiféle segélyt. nem azért mert nem kapna ha kérne, hanem azért, mert saját erejéből akar boldogulni, és a gyerekeit tisztességesen felnevelni. cigány cigányozik? hát ez hogy lehet? úgy hogy ő is magyar, és utálja a cigányokat. nem érzi őket a saját fajtájának. a másik négyből egy lány, akit hetedik után nem láttunk iskolában. most kb harminc éves, hat gyerek, két unoka. a három fiú sosem dolgozott, egyiknek S500 + H3, másiknak Porsche Cayenne, harmadiknak ML merci. a palotáikról ne is beszéljünk. a háromnak együtt kb tizenöt gyereke van. az egyiknek szintén két unokája. na ők cigányok.
volt szerencsé(tlensége)m járni városunk egyik cigánysorán is, ahol csak annak köszönhettem hogy kijutottam élve, hogy régről megismertek a "szegény" cigányok. kívülről a telep úgy néz ki, hogy azt hinné az ember, ezek tényleg szegények. a peremén szakadt ladák, skodák wartburgok sorakoznak, de ahogy halad befelé az ember, már csak 10M+ audi, bmw, porsche, mercedes, parkol. és amit ott láttam azt sosem fogom elfelejteni: kb akkora kockák, mint az egykilós liszt, ismeretlen eredetű fehér por, azaz nem is por, hanem nedves volt és mint a takony úgy nézett ki, szépen kis mérlegen zacskózták be, és a kb 10-15 éveseknek nyomták a kezébe. nem tudom fogyasztásra vagy eladásra, de ők kapták. és ezekből a kockákból kb 20 darab volt az asztalon. ezen a telepen minimum ötszázan élnek, és rendőrautó mióta az eszemet tudom nem járt a közelében sem, nemhogy bent. és akkor ott vannak az olyan esetek, mikor egy kertvárosi utcát elárasztotta kb kétszáz ember, mert két családnak nézetkülönbségei adódtak, mi meg be voltunk szarva, mert ütötték verték a kocsit, és ordibáltak hogy "megdöglesz! qrva anyád!" kb 200E ft kár keletkezett a kocsiban. meg az olyan eset, mikor a rendőrörs előtt 30 cigány kardokkal késekkel a bezárkózott rendőröket akarta kinyírni, és csak akkor mentek el, mikor a haverjukat kiengedték a fogdából. vagy hogy az egyetlen szórakozóhelyen a városban - vagy épp előtte - minden hétvégén megvernek valakit a kirekesztettek. vagy hogy a városközpontban fényes nappal szemenköpi a tűzoltót a cigánygyerek, és mikor felemelte a hangját három felnőtt odaugrott és összevissza verték, hogy hogy képzeli hogy kiabál a gyerekkel. vagy hogy a buszmegállókban mindennaposak a adjegycigitmivansajnálodagyonverlek esetek.
sorolhatnám az ilyen eseteket, amik csak az én városomban - nem borsodban vagy zalában hanem pest megyében -történnek, és egy szóval nem említik a történteket a sajtóban. ha valamit említenek, akkor azt úgy állítják be, hogy azok a szegény kirekesztett cigányok, mert valaki vissaütött, biztos rasszista.
szóval én megértem, ha ezeket nem lehet elmondani a sajtóban, mert a közfelháborodás akkora mértéket ölthetne ami tényleg már már rasszista gyanús lehetne, de ne úgy állítsuk már be a dolgot, hogy a cigányok rendes dolgos népség, akiknek félniük kell tőlünk, mert az emberek nem hülyék, és egyszer oda fognak csapni. nem a magyar gárdától kell félni, hanem pl attól a szintén városombéli egyéntől - vagy az olyanoktól mint ő- akinek a cigány felgyújtotta a házát, mert nem akarta neki eladni a piaci ár tíz százalékáért, a biztosító nem fizet neki mert szándékos gyújtogatás történt, a rendőrség nem állítja elő a tettest mert féltik a rendőrök a családjukat, a sértett emberünk meg mindenét elvesztette, és azt fontolgatja, hogy a környékbéli cigányokat halomra öli. nem azoktól kell félni, akik arcukkal nevükkel vállalják hogy együtt fellépnek a bűnözés ellen, hanem azoktól akik elkeseredetten csendben főzik a kis terveiket, és bosszút akarnak.

mégegyszer hogy mindenki értse. a cigánybűnözés nem minden cigányt jelent, mint ahogy a fiatalkorú bűnözés sem minden fiatalkorút.
a cigány kifelyezés a köznyelvben - legalábbis abban a városban ahol én élek - nem bőrszínt jelent, hanem viselkedést, kultúrát. jó néhány fehér cigányt is ismerek.
folytathatnám, de minek, úgysem akarja megérteni aki nem él közöttük.

Trex59 2010.07.15. 14:12:57

@dupla vé: Nincs mit mondani erre,ez hibátlan!!!

gyilkos fűegér 2010.07.15. 14:18:30

1. Talán ,ha a MÉH-ben nem vennék át a zsilipkaput, meg a csatornafedelet, meg a kábelrezet, nem is lopnák el...

2. Én sem szívesen laknék cigánytelepen, vagy zsákfaluban, de ha minden roma úgy viselkedne, ahogy írjátok, ez az ország úgy nézne ki, mint Mordor mozgósításkor.

@dupla vé: A cigány öngyűlölet egy ördögi kör, mert így esély sincs rá, hogy kialakuljon egy olyan példamutató réteg, hiteles közéleti személyekkel, ami Amerikában a feketékkel megtörtént. Nem Kolompár Orbán kell ide, meg Farkas Flórián, Hanem vagy 100 Roma Martin Luther King...

Mikulka2 2010.07.15. 14:29:33

"Nem Kolompár Orbán kell ide, meg Farkas Flórián, Hanem vagy 100 Roma Martin Luther King... "

na ez végszónak is jó

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.15. 14:34:54

@Balbágy: Értem. így már nem is olyan fontos az ismerkedés és a támogatás, hogy valóban kell is tenni kelljen valamit, esetleg kimozdulni Budáról. Köszönöm, megkaptam a választ, innentől kezdve hiteltelenné váltál a szememben. :-D

szvsz 2010.07.15. 14:41:10

@gyilkos fűegér: "A cigány öngyűlölet egy ördögi kör, mert így esély sincs rá, hogy kialakuljon egy olyan példamutató réteg"

Ez igy azert eleg sarkitott. Ha nem azt latnam folyton hogy ejfelkor meg reszegen uvolt a szomszedban (amikor en pihennek) de masnap 8-kor (amikor en melozni megyek) mar a kocsmaban van, ha nem azt latnam, hogy mig en 35 evesen nem tudok 2 gyermeket vallani, neki mar 16 evesen van 4, ha egyszer normalisan szolalna meg, ha nem lenne az osszes gyilkossagban legalabb 1 cigo, ha nem TASZ-fele cigomosdatok hatasara nem olhetnenek buntetlenul mig engem elmeszelnek onvedekezesert vagy a tulajdonom megvedeseert, ha nem agyonvernek a tanart mert a gyerekuk nem hajlando tanulni, stb. akkor lehet elkezdenek mas szemmel nezni rajuk. Ezekhez nem kell am pozitiv diszkriminacio, hozzaallas kerdese. A veluk szembeni eloiteletet nekik kell megszuntetni, nem neked, nem nekem, nem is TASZ-nak vagy az LMP-nek.
Eleg sokat jarok Ausztriaba, a magyarokat ciganynak tartjak, de ez ellen nem ugy probalok tenni, hogy osszetorom ami az utamba kerul.

Balbágy 2010.07.15. 14:42:36

@newtehen: Tehát pesti vagyok, de tökmindegy.
Olvasni tudsz egyébiránt?
Tenni értük szerinted csak azt jelenti, hogy befogadok magamhoz (egy szoba) egy egész rögbicsapatot? Ennyi? Fogadj be te, aztán pofázhatsz kedvedre. De enélkül minek?
Tehát vagy halál, vagy Teréz anya, ennyi, nincs közápút,árnyalás, egyéb maszlagok?
Olcsóbbak az érveid, mint gondolod. De mindegy, majd Orbán pofáncsap és hazaküld, hiteles barátom.

gyilkos fűegér 2010.07.15. 14:45:56

@dupla vé: A kommented amúgy már nem aktuális, már letelt a két hét amit Pintér ígért, úgyhogy már rend van. :-D

gyilkos fűegér 2010.07.15. 14:59:03

@szvsz: Nem a deviánsokra gondoltam, hanem éppen az ebből kitört, normálisan élőkre! Épp az a baj, hogy a többségük azonnal elfordul a többi romától, azok meg kiközösítik őket, a két hatás egymást erősíti.Nem példaképek lesznek, hanem páriák. (Amúgy ez a jelenség sok más népcsoportnál, vagy társadalmi rétegnél megfigyelhető: "suttyó proli vagy! Te meg rohadt stréber" stb. Így vagy úgy, de ez rombolja a szolidaritást, széttépi a társadalom szövetét.)

Amúgy meg a lopásról: ha nálunk a romák egy része a lopásból, csempészésből, kábítószer-kereskedelemből, prostitúcióból ilyen szépen megtollasodik, az bizony azt jelzi, hogy a többségi társadalomban ezekre a "szolgáltatásokra" bizony igencsak van igény. Talán ezen is el kellene egyszer gondolkodni.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.07.15. 15:37:39

@Trex59: Nem. Sőt, gyalázatos. Ugyanis egyszerűen azt teszi, hogy aki tisztességes, azt magyarnak nevezi függetlenül attól, hogy honnan származik, aki meg nem, azt cigánynak. Ebből már persze könnyen jön a konklúzió, hogy a cigányok mind gazemberek. Miközben a származás szerint cigány emberek közt ugyanúgy elsöprő többségben vannak a tisztességesek, mint a többieknél.
Ez a legaljasabb manipuláció, ugyanis a sok egyszerű ember, akiknek ezek a dumák szólnak, csak annyit fog megérteni, hogy minden cigány mocskos rabló, bűnöző, akármi.

khmm... 2010.07.15. 15:51:39

@dupla vé:
dupla vé 2010.07.15. 14:08:25

Nem muszáj válaszolnod, de Nagykátáról írsz?

(a rendőrőrs megostromlása miatt gyanakszom rá)

dupla vé 2010.07.15. 16:27:49

@bm613: "Nem. Sőt, gyalázatos. Ugyanis egyszerűen azt teszi, hogy aki tisztességes, azt magyarnak nevezi függetlenül attól, hogy honnan származik, aki meg nem, azt cigánynak" - ???

Jónás Tamás cigány származású kortárs költő a nők lapjában Vámos Miklósnak adott interjúban ezt mondta: "A cigány hagyományokban tényleg nincs ott a munka szeretete, ezt be kell vallani. Én sem szeretek dolgozni, inkább olyasmivel foglalkozom, amihez szerelem jellegű kapcsolat fűz."

tehát csak hogy értsd, nem én nevezem magyarnak a dolgos cigányt, hanem azok a cigányok akik nem szeretnem dolgozni,és a magántulajdont nem úgy értelmezik ahogy a normális emberek.
a magyar nemzet mindenféle kisebbségével együtt magyar nemzet. a magyar hagyományok része a munka, a cigány hagyományoké nem. egy cigány attól lesz magyar, hogy alkalmazkodik a többségi társadalom értékrendjéhez, egy magyar meg attól lesz cigány, hogy magáévá teszi az ő értékrendjüket. mondom, nem faji kérdés, mentalitás, értékrend választás. egy másik egyértelmű példával megpróbálom: ha egy zsidó származású magyar állampolgárságú ember magyar zászlót lobogtat egy felvonuláson, tüntetésen, otthon, és a mi értékrendünk szerint él, az magyar ember. (ismerek egyébként zsidó lányt, és cigány származásút is aki a jobbikra szavazott -nem furcsa, hogy ők értik miről beszél a jobbik?-) ellenben ha zsidó vallású magyar állampolgárságú ember mindenféle rendezvényen izraeli zászlókkal vonul, állandó jelleggel próbálja a többségi társadalomra eröltetni a világnézetét, értékrendjét, az bizony cionista zsidó. ha egy parlamenti képviselő izraeli kitűzővel a szíve felett teszi le esküjét, az izraelhez érez kötődést, ő is cionista zsidó.

magyarnak lenni nem valami faji kérdés, mint ahogy azt próbáljátok a szánkba adni, hogy mi ezt állítjuk, hanem egyfajta világnézet, ami ellentétes a kialakulóban lévő világpolgárias meghatározhatatlan mindenki egyenlő csak vannak egyenlőbbek és egyébként minden eladó értékrenddel. magyarnak lenni nem állampolgárság kérdése, és szerintem ellentétes a mai felfogással, hogy mindenkinek joga van mindenhez -függetlenül attól hogy annak a jognak van e egyátalán bármiféle értelme és hogy mások jogait az sérti e- és hogy az egyén önmegvalósítását a közösség érdekei elé helyezzük. elég régóta megy ez a f@szkodás ahhoz, hogy megértsék az emberek, hogy az egyén nem tudja érvényesíteni az érdekeit(itt nem a jogaira gondolok, hanem a szükségleteire), de a média -belátható anyagi érdekei miatt- folyton azt sulykolja, hogy az lúzer aki ezt meg azt nem szerzi meg, versenyezz, tegyél tönkre másokat, és akkor leszel király. ettől azonban csak lefelé süllyedünk, egyértelmű bizonyítéka az elmúlt 20 év. és még mindig vannak akik azt gondolják, ez egy nagyon jó módszer a fejlődésre csak...(valami kifogás). mindegy ez már nagyon más téma, de sajnos minden összefügg mindennel.

dupla vé 2010.07.15. 16:34:50

@khmm...: nagykanizsa nem pest megye, olvass figyelmesen :P egyébként meg bárki bármit mond, a rendőrség az ország nagy részében meg van félemlítve, egyrészt azzal, hogy a helyben lakó rendőrnek a családja szem előtt van a bűnöző csoportoknak, másrészt ha nem helybéli és mer is valamit tenni, akkor a média, a jogvédők hurcolják meg. ez sokáig már nem tartható állapot szerintem.

a_jo_pasztor 2010.07.15. 17:07:09

Az a gáz az anti-cigányista látásmóddal, hogy nem látjátok be, saját erőből, pusztán a kirekesztéssel nem hogy nem fog megváltozni a helyzet pozitív irányba, hanem ellenkezőleg. Indiát csináltok Magyarországból, csak mert nem vagytok képesek a másik fejével gondolkodni.

Ha egy réteg ennyire gáz, akkor azokat az okokat kéne megszüntetni, hogy ide jusson a következő generációjuk, ehelyett a nyomorukat kritizálja mindenki. Bocsássa meg a világ, de ismerem az embereket, mi magyarok sem vagyunk aztán sem jogkövetők, sem törvénytisztelők. Csak más szinten nyomjuk.

Ha fáj, hogy a másik másmilyen, akkor érjük el, hogy megérje neki is úgy élni, ahogy mi akarjuk. Máskülönben ez soha nem fog menni.

Nevezhetjük ezt pedagógiai érzéknek, vagy állatidomításnak, közben egyszerű politikai akarásra lenne szükség, nem pedig arra, hogy a sekélyes látásmódban dagonyázzunk.

khmm... 2010.07.15. 18:05:23

@dupla vé:

Nem Nagykanizsát, NAGYKÁTÁT írtam! :-)))
Meleg van, tudjuk be annak. :-D

Na szóval talált vagy nem talált? ,-)

rajen 2010.07.15. 18:26:43

Nini, egy újabb libbant: Horváth Andor Márton.

legeslegujabbkor 2010.07.15. 19:18:12

Remélem a segélyosztók arra is nagyon figyeltek, hogy a JOBBIK-nak adományozók szándéka szerint, a pénzből még véletlenül se kapjanak homoszexuálisok.

dupla vé 2010.07.15. 19:55:59

@khmm...: nem kicsit égtem, akkor javítva nagykanizsa nem pest megye, ÉN PEDIG olvassAK figyelmesen ;) nem talált :P

khmm... 2010.07.15. 21:55:14

@dupla vé: Szabad még tovább is találgatni? :-)) ERCSI?

dupla vé 2010.07.15. 23:27:05

@a_jo_pasztor:
Az a gáz az anti-cigányista látásmóddal,...
ez az elsőszámú probléma, amit meg kell oldani, ahhoz hogy jó irányba fordítsuk a dolgot. a konkrét probléma, hogy elhitetik a többséggel, hogy anti-cigányista látásmódú a jobbik, a gárda, vagy ezek szimpatizánsai. pedig még a szlovákok is azt mondják, hogy a jobbiknak van a legjobb kisebbségi programja. de mégis, ha hazai lapok vagy az ún. elit, a közélet alakítói úgy állítják be a dolgokat, hogy elbeszéljen az átlagember egymás mellett. semmi anticigányságról nincs szó. hacsak nem valljuk be, hogy a cigányság részéről meg van antimagyarizmus. az a baj a mainstream médiával, hogy nem azt csinálja ami a dolga lenne. nem tudom anyagi okból, vagy zsigeri gyűlöletből vagy csak mert hülyékből áll az egész bagázs, - nem is csak a jobbikkal kapcsolatban, hanem a politikával vagy bármivel mással is - a botrányt keresi folyamatosan. megfigyelhető, hogy pl azok az emberek, akik a gyurcsány beszédével kapcsolatban kioktattak minket szövegértésből, azok most szavakat, mondatokat emelnek ki 5-10 perces beszédekből és próbálnak belemagyarázni izzadtságszagú okokat, és a jónép kajázza....
egy példa. kisebbségi színházak támogatásával kapcsolatban elmondja a média, hogy a jobbik(novák előd) nem tiszteli a parlamentet mert kimondta többször is azt a szót hogy rasszista, pedig ők maguk a rasszisták, mert nem akarják hogy a kisebbségi szinházak több pénzhez jussanak. erre beindul a gépezet, minden blog minden újság elkezdi hozzátenni a véleményét és azt sulykolják egymásba az emberek, hogy ezek mekkora rasszisták. megtalálták a botrány részét, ez több látogatót vonz, több reklámfelület, több pénzpénzpénz...
ellenben a sajtónak úgy kéne működnie, hogy kielemzi minden párt álláspontját, ezekből mindenki számára érthető, várható pozitív vagy negatív hatásokat felvázolni. el kellett volna mondaniuk, hogy valójában egy képviselő a neki kedves szinházra szabatott egy javaslatot, ahelyett, hogy benyújtott volna egy pályázatot.
elmondja a sajtó, hogy a gárdisták a cigányoknak nem adtak, de azt nem, hogy azért, mert a többi segélyből a többségiek nem kaptak mert mind széthordták a cigányok, azért fordultak a gárdához.
lehetne sorolni. az a hírportál amelyik meg megmutatja a dolgok másik arcát, az üldözendő. szép dolog mondhatom. azt bezzeg nem terjesztik, hogy mindenféle blogokon cigányok magyarölésre bíztatnak, iwiwes adatlapjukon nyíltan vállalják hogy a gádzsó azért van hogy őket szolgálja és amúgy meg dögöljenek meg. azt, hogy arról beszélnek nyíltan nevükkel, hogy jól tették, hogy megölték Marian Cozmát, mert büdös magyar volt. azok vígan rohangálnak. csak azt az oldalt üldözik, amelyik közreadja ezeket, és nemzetközi példákat mutat be a probléma kezelésére. furcsa nem?
az a baj inkább, hogy a jobbik az egyetlen párt, aki szembe akar menni a folyamatokkal. ezért kell rásütni egy olyan jelzőt, ami undort kelt az emberekben. mert a globalizáció helyett a lokalizációra törekednek, és nem akarnak semmit eladni, sőt vissza akarnak szerezni. ezt kell üldözni. mert nem akar a birodalomhoz tartozni. mert nem egy robot társadalmat akar ahol minden az egyén lelketlen, önmegvalósításnak nevezett minél többet elvenni a közösből lehetőleg mások kárára elv érvényesül. közösségben, nemzetben, valódi összetartásban gondolkodnak, ezért kell üldözni. mert a nemzetállamok ki tudnak álni a saját érdekeikért. nem akarják, hogy a kisebbség rajtunk élősködjön. ez a legjobb támadási pont. azért mert rasszisták, mondja a közvélemény. hát persze, munkára kötelezni a cigányt, az rasszizmus. meg mert vissza akar térni egy olyan alkotmányhoz, ami szerint a természeti kincsek nem eladók. mert azt akarják, hogy igazságosság legyen ne jogosság.

jaj de nagyon hosszú lenne... egyszer írok egy könyvet.

dupla vé 2010.07.15. 23:31:13

@khmm...: nem az, legyen elég annyi hogy a közelében, de ercsiből is van egy-két "jó" sztorim sajnos.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.16. 09:25:51

@Balbágy: "Orbán pofáncsap és hazaküld" Értem. Ez a legfőbb érv. Éljen a demokrácia, és az egyenlő bánásmód. Akinek más a véleménye, pofán verjük, hazaküldjük.
Milyen hamar jutottál el a "másik megismerésétől" a "pofáncsap hazaküld" -ig. :-D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.16. 09:36:12

Most az az új módi, hogy a nem PC hozzászólásokat kicenzúrázzák? Gratulálok.

khmm... 2010.07.16. 10:09:12

@dupla vé:
OK, rendben, nem firtatom. :-)

a_jo_pasztor 2010.07.16. 10:39:08

@dupla vé:
Hát ez nagyon hosszú történet, de röviden:
az emberek többsége nagyon utálja a cigányokat, ez egy piaci rés volt, ahova a Jobbik betört, de semmi újat nem tudnak ők sem kitalálni, maximum annyit mondanak amit a nép akar hallani. "Dolgozzanak a cigányok is!" Hát nagyon szép ötlet, csak ez magától nem fog menni.

Rasszizmus pedig nyilván van mindenütt, hiszen a sztereotípiák természetes dolgok, nem csoda, ha sok emberben ebből előítéletek alakulnak ki, akár konkrét gyűlölet valakik ellen. Rossz emberek szintén akadnak szép számmal minden népcsoportban, én személy szerint nem tudnám támogatni abban a kurucot, hogy úgy állítja be mintha minden magyar ember becsületes jómunkásember lenne, csak a gonosz zs-c hordák teszik szarrá ezt az országot. Ráadásul elég hiteltelen az oldal, elég megnézni kik írják.

A birodalom kritika na az abszolút nem jogos. Végre történt valami jó is ezzel a szegény országgal, egyszerűen élni kell a lehetőségekkel. Sajnos az nem jövőkép, hogy mindenki szépen elkapálgat a földeken, a világ és a gazdaság nem így működik.

A rendszerkritika egyébként üdvös dolog, és jó hogy van jobbik, mert a demokrácia fejlődéséhez kellenek a kemény hangok, de ugye nem esel abba a hibába, hogy elhiszed ők hitelesebbek másoknál. Csak mert azt mondják amit hallani akarsz. Légy ennél több és kezd el őket is kritikusan látni!

dupla vé 2010.07.16. 13:53:42

@a_jo_pasztor:
"az emberek többsége nagyon utálja a cigányokat, ez egy piaci rés volt"...
szóval az okot az utálatra maguk a cigányok adják, amit erősít az államrészéről tanusított pozitív diszkrimináció. nem arról van szó, hogy a magyar becsületes, a cigány meg nem, hanem arról, hogy ez a rendszer az ellentéteket erősíti, és az ember úgy működik, hogy ha azt látja hogy a cigánynak szabad lopni, ölni, és még támogatást is kap az én adómból, nehogymár én becsületes legyek. ezen az nem változtat, hogy azt szajkózzuk, hogy legyen tolerancia, mert szegények nem tehetnek róla. tavaly kétszer betörtek anyámékhoz, a szomszédjukba háromszor, hozzám egyszer próbáltak, szerencsére nem jutottak be. a rendőr kijött fél nap után, és minden esetben azt mondta, hogy kár nyomot rögzitenie, havi hatvan-hetven ilyen eset van, és nem tudnak vele mit csinálni. ehhez hiába rakjuk a három csapást, ha nem kezdik el keresni a bűnöst, akkor semmi értelme a törvények szigorításának. egy megoldás van, kötelező munka fehérnek feketének, és nincs ingyen segély senkinek. munka mindig van, ha az kell, minden utcasarkon álljon egy segélyes, és ha valaki elpöcköl egy csikket, azt kapja el röptében, dobja ki. szedjen szemetet, kapáljon kaszáljon, ásson árkot, akár naponta háromszor tolja végig a fűnyírót az utcán, de ne lopja a napot. ez nem pénz kérdés, akarni kell.

a rasszizmus viszont ma már nem létező, vagy csak nagyon csekély mennyiségben jelen lévő dolog. nem az van, nint néhány évtizede, évszázada, mikor áltudományos módszerek eredményeire hivatkozva, vagy szimpla előítéletre épült a dolog. az van, hogy felgyorsult a világ, fejlődtünk technikailag, szellemileg. bármely népcsoportot utáló egyén, a körülötte zajló események, személyes tapasztalatok alapján UTÓítélkezik. ebben hazánkban nagyon nagy szerepe van az államnak, minden bizonnyal politikai, és/vagy anyagi megfontolások miatt. ezen nincs mit szépíteni, orbán ugyanúgy mint gyurcsány, a buta cigányokat hordatta szavazni. a városunkban minden választás előtt néhány száz cigány betelepítésre került. persze nem kellett fizetniük érte. hát még jó hogy nem szeretem sem a cigányokat, sem a vezetőinket....
az a félreértés szerintem, hogy lesarkítjátok, hogy a tolvaj cigány egy személyben, vagy a tíz hordába verődött cigány miközben agyonveri a biztonságiőrt, az tenné tönkre szerintünk az országot. hát pedig nem. hanem azok a folyamatok, amiket ezek gerjesztenek, vagy azok melyeket a pozitív diszkrimináció gerjeszt, vagy hogy a média folyamatosan egymás ellen hangolja az embereket, lehetne sorolni.

a hiteltelen oldalról egy gondolat. számomra az a hiteltelen, aki a saját profitjának maxmimalizálása érdekében közöl információkat. az a hiteltelen, hogy a közélet szereplői, az elvileg mérvadó emberek, a politikusok, a jogvédők, az akárkicsodák is, az elmúlt húsz évben bármit mondtak, az a saját pénztárcájukra gyakorolt hatásának pozitív elmozdítását szolgálta/szolgálja. az a hiteltelen, hogy más van leírva, elmondva a médiában, mint amit a saját szememmel látok.
ha ehhez képest hiteltelen egy olyan oldal, ahol az van közzétéve, amit az én személyes tapasztalataim is alátámasztanak, akkor nem is hiszem hogy bárkit meg lehetne győzni az ellenkezőjéről.

a birodalomkritika... hát hogyne lenne jogos. megy tönkre az ország. persze gyurcsány lopott. meg még sokan mások. de nehogy azt higgye valaki, hogy kizárólag miattuk van, hogy szarban vagyunk. pl 2011től először az eunak kell elfogadnia a magyar költségvetést. biztos komolyan elhisszük, hogy mondjuk brüsszelben el tudják dönteni helyettünk, persze csak a mi érdekünkben, hogy mire mennyit költsünk? hosszú ez a kérdéskör is, de attól hogy az index megírja, hogy eus forrásból épült valami, attól még nem biztos, hogy mi nem buktunk egy raklap lóvét az eu miatt. mondtam már, elsődleges probléma az egyoldalú tájékoztatás.
"a világ és a gazdaság nem így működik"
itt is baj van. a világ és a gazdaság kétféle képpen tud működni. egyik, az ha úgy alakítjuk és működtetjük, ahogy azt elképzeljük, ahogy működtetjük... vagy úgy, hogy fényesítjük azok ánuszát, akik jelenleg alakítják.(hát már megint azok a fránya zsidók.)

nem esem bele abba a hibába...
az nem úgy van mint ahogy sokan képzelik, hogy mondjuk adott egy jobbik szimpatizáns pl én, és minden egyes mondatukkal egyet értek. rengeteg dologgal nem. és más pártok is tudnak olyat mondani, amit "hallani akarok". nem erről van szó. lokalizáció vs globalizáció.
a globalizáció az emberek hülyítése és a lélektelen fogyasztói társadalom az okozója mindennek, tönkreteszi az országokat, nemzeteket, nem mellesleg a környezetet, természeti értékeket. csak amíg a nácikat üldözzük, a valódi problémákon nem kell gondolkodni...

after80 · http://sasfeszek.blog.hu 2010.07.17. 15:00:27

@solesz: Ha nem mondod, hogy dögöljön meg a cigány akkor is azt mondják hogy mondtad...
Kolompárék betanították őket.

a_jo_pasztor 2010.07.17. 19:27:04

@dupla vé:

jaj, nagyon összetett a téma, de:
- a cigányozással tényleg csak annyi a baj, hogy a cigányok nagyobb része nem kriminális
felőlem lehet utálni és piszkálni a bűnözőket, bár azokból is könnyebb észrevenni a cigányokat (egy átlag falusi polgármester többet lop az államtól, mint egy átlag tízfős cigánycsalád)

azaz, miért kell szenvednie sok százezer embernek? mert a többség kényelmében egy kalap alá veszi őket másokkal - számomra lényegtelen hogy hívjuk rasszizmus, vagy utóítélet, akkor is igazságtalan

a kuruc féle hozzáállás sántít, mert sokkal durvább bűnügyi összeállítást lehetne csinálni a magyar-bűnözőkből, csak ugye az nem hír sehol, hogy az elkövető magyar volt, de hidd el, ha nem lenne egyszerű és jó üzlet a dolog, akkor senki nem tartaná fenn azt a honlapot

a világ változásaira valóban reagálni kell, de sajnos jól látszik, a politikusok java része önző-kalandor, és ha valaha elhiszed amit az egyik párt mond, akkor onnantól nehéz lesz kiszállni és észrevenni, hogy "jé, hát azok is ugyanolyanok mint a többi"

szóval azért mert rossz a rendszer (média, politika stb.) nem dőlnék be bárkinek, csak mert leghangosabban kritizálnak

persze jól mondta a Markos-Nádas
- Nem mindig annak van igaza, aki a leghangosabb.
- De az rendeli a fröccsöt.

Részemről megoldás a civil önszerveződés, de az sok munka és kevés elismerés.

sullyedohajo 2010.07.17. 21:49:15

A bejegyzés írója "hazug, gonosz vagy ostoba". Az a baj, hogy az ilyen álhumánus, agyatlanul liberális fesztiválarcok miatt süllyed el a butaságban és a cigányszarban ez az ország.

2010.07.18. 19:00:17

@a_jo_pasztor: "sokkal durvább bűnügyi összeállítást lehetne csinálni a magyar-bűnözőkből,"

Hehe :)
A börtönök nyilván azért vannak tele cigányokkal, mert a rasszista rendőrség nem csukja le a lincselő, késelő, fosztogató, szamurájkardos magyarokat. Diszkriminatív módom ezt csak a cigányokkal teszik meg.
FYI: a közbiztonság nem egy-két sikkasztó polgármester miatt van a béka segge alatt.

Rasszizmus. Hehe :)
Olaszliszka után ("Öld meg a magyart!"), hasonló mondat hangzott el Grenoble-ban a randalírozó színesbőrű bevándorlók részéről. Idézem: "A főként fiatalokból álló csoport tagjai azt kiabálták, hogy vesszen minden fehér ember."

Az emberek egyre nagyobb része van tisztában azzal, hogy a rasszistákat nem a végletekig toleráns és befogadó fehérek között kell keresni. Ennek ellenkezőjét már csak a liberrált dogmatikusok és fajvédők szajkózzák.
És bizony a szemfelnyitásban része van a kuruc.infónak is.

a_jo_pasztor 2010.07.18. 22:43:16

@libbancs:

Kérlek a börtönstatisztikák kapcsán ne a kurucot tekintsd már hitelesnek!
Vannak elvetemült magyarok is, és le is buknak és sittre is kerülnek.
A károkozásban viszont nagyobb összegek jönnek ki a politikusok, vállalkozók és egyéb csalók kapcsán.
A teljes igazságot közölni nyilván hamis ábránd, de annyira egyértelműen csak egy szeletét mutatni az viszont már hazugság.
Ha pl. látod, hogy mit ferdít az rtl klub, de nem amit a kuruc, akkor nem tudom miért gondolod szemfelnyitásnak ami zajlik.

Részemről mert akadnak rasszista cigányok, vagy feketék, egyáltalán nem érzem szükségét, hogy a teljes csoportra kiterjesszem a negatív érzelmeim.

Az a fájó, hogy az ország nem fog egyről a kettőre jutni, míg a benne élő csoportok meg nem találják a közös hangot. Én csapatjátékos vagyok, nem azt nézem ki kezdte a széthúzást, hanem hogy lehetne leghamarabb összetartani.

2010.07.19. 08:19:06

@a_jo_pasztor: nem kell ehhez kuruc, elég megnézni az időnkénti börtönriportokat, ahol a kitakart arcok ellenére látszik, hogy a legtöbb rab cigány.

A "fehérgalléros" károkozásban pedig a kisebbség is vastagon benne van (szintén egy elavult liberális dogma, hogy ez csak fehérekre jellemző), elég a Borovszky-Kolompár típusú díszcigányokra, az uzsorásokra, vagy a segélyért mercivel guruló mélyszegényekre gondolni. Akiknek ki tudja honnan, de parabola antennára, autóra, cigire, piára mindig telik és minden bizonnyal nem adócsalók...

Egyébként az átlagembert nem is ez a számára félig-meddig elvont dolognak számító pénzügyi károkozás irritálja legjobban. Sokkal inkább az, hogy ahol több cigány van egy helyen, ott nem lehet félelem nélkül végigmenni az utcán.
Jogunk van a nyugalmas, biztonságos élethez és ez ma Magyarország egyes térségeiben az antiszociális, agresszív, rasszista cigányok miatt nem valósulhat meg. Tetszik, nem tetszik, ez az igazság.

a_jo_pasztor 2010.07.19. 10:18:03

@libbancs:

A börtönstatisztika nem ilyen egyszerű:
- alapvetően a mélyszegénységben élőket, tanulatlanokat és pitiáner, könnyen tetten érhető bűntettek elkövetőit láthatod ott - nos ezek között valóban dominálnak a cigányok
- amiről én beszélek, hogy legyen vidéki, vagy városi, magyar-magyar, vagy sváb, zsidó vagy keresztény - én mindenhol látok kisebb-nagyobb jogsértéseket, csak a legtöbb olyan elfogadott, hogy még az "elkövető" sem gondolja annak (gyorshajtás, adócsalás, segélyek jogosulatlan használata, visszaélés kereskedelmi garanciával, kalóz szoftverek, filmek, zenék használata és gondolom lehetne folytatni a listát) - egyszóval senki sem szent, csak más szinten vannak

És itt jön amit írsz, hogy mi is irritálja az átlagembert a legjobban. Nos mi a jobb, ha megfizetünk még húszezer rendőrt, és továbbra is fizetjük a nyomorát kétszázezer romának, vagy elérjük azt, hogy ezek a rétegek is nettő befizetői legyenek a közösségnek, ők is dolgozzanak, tanuljanak mint a többség, és "csak" úgy bűnözzenek, ahogy mi?

Részemről utóbbi elfogadhatóbb, de ahhoz egy kicsit tényleg perspektívát kell váltani a szemléletmódban, mert a folyamatos hibáztatásuk konkrétan sehova nem vezet.

És persze nem beszélek most arról a félmillió emberről, aki meg szenved az előítéletek tömegétől és attól, hogy a többség ugyanoda a mélynyomorba kívánja őket, ahonnan nincs visszaút.

2010.07.19. 11:51:08

@a_jo_pasztor: kérdezd meg bárkitől, hogy három kalóz szoftveressel, vagy három cigánnyal futna össze éjjel az utcán. Szerintem sejted a választ és azt, hogy a cigánybűnözőket miért nem érdemes összehasonlítgatni meg relativizálni.

Részemről amúgy itt az ideje, hogy jöjjön akár húszezer rendőr, mivel a cigányok jelentős része nem ért a szép szóból. Az integrációhoz ugyanis nem csak a mi adóforintjaink és kedvezményeink kellenek, hanem az hogy ők is akarjanak tanulni, beilleszkedni, művelődni.
Meg is van erre minden lehetőségük, de amíg náluk az a pujáró, akinek nagyobb szamurájkardja van, volt már börtönben, és esze ágában sincs dolgozni, csak a segélyért nyújtja a markát, addig nincs miről beszélni. Az ilyeneknek gumibot jár és zéró tolerancia, mert az sokáig nem megy, hogy egyes helyeken a cigányoknak köszönhetően törzsi állapotok uralkodnak és az erőszak az úr.

a_jo_pasztor 2010.07.19. 12:23:13

@libbancs:

Éjszaka részemről mindegy, hogy kalózszoftveres, vagy cigány, agresszív-támadó ne legyen.

És egyébként értem én, az emberek 90%-a azt a 20 ezer rendőrt akarja látni.
- Sokba kerül és nem hatékony
- Ezek a rendőrök megint nem a bűnözőket fogják molesztálni
- Örüljünk, ha ők maguk nem állnak neki bűnözni

Ja és itt van Franklin mondása:
"[i]Bármelyik társadalom, amelyik felad egy kis szabadságot, hogy biztonságot nyerjen, egyiket sem érdemli meg és elveszíti mindkettőt."[/i]

Legalább is eddig erre tanított a történelem.

2010.07.19. 17:28:42

@a_jo_pasztor: Hú mekkora veszteség lenne, ha a cigánybűnözők nem késelhetnének meg vagy rabolhatnának ki bárkit nyugodtan, mert több rendőr lenne az utcán. A megnövelt rendőri jelenlét mellé persze szükséges a zéró tolerancia, a kíméletlen fellépés és sokkal szigorúbb ítéletek az erőszakos bűnözők ellen. Azt se bánnám, ha amerikai módra bevezetnék, hogy aki betör máshoz, azt a tulajdonos lelőheti mint egy kutyát. A liberális cigányfétisiszták visítanának egy ideig, de a pozitív hatása igen hamar meglenne egy ilyen lépésnek.

Ja és Franklin korában simán megkorbácsolták vagy felakasztották a bűnözőket. Én benne vagyok, vezessék ezt be újra és akkor valóban nem kell majd annyi rendőr.

a_jo_pasztor 2010.07.19. 19:05:45

@libbancs:
Részemről teljesen mindegy milyen büntetési tételek vonatkoznak a bűnözőkre, a végletekig szigorítás mondjuk soha nem csökkentette a bűnelkövetési trendeket. Én annak örülnék, ha a megelőzésen lenne a hangsúly, és csökkenne a bűnözés minden formája.
Tudom a vonafeld-hívők a rendőrségben is hisznek, hát mit csináljak, inkább úgy mondom, a bűnüldözés puszta erőltetése konkrétan semmi változást nem hoz, maximum lesz egy sereg egyenruhás, aki rájön mekkora ökörség volt leszerződni a rendőrséghez, hogy fogatlan fatolvajokkal fussanak versenyt. Hajrá!
Ugyanis elvileg már most is van ugyanis rendőrségünk és büntető-törvénykönyvünk, de egyöntetű a vélemény, nem sok haszna van. A nyomor az marad, maximum még elviselhetetlenebb lesz. Ennyit az úgynevezett társadalmi hatásokról.

A puskát mindenki kezébe pedig attól tartok megint csak kontraproduktív lenne, pont az általad is elutasított elemeknek adnál egy újabb eszközt a kezébe. Ugyanis nem jobbos-bölcsész buliarcok vásárolnák be magukat puskákkal...

2010.07.21. 20:06:41

@a_jo_pasztor: a törvények hatástalanságát nem az adófizető többség okozza, hanem az a megélhetési szaporodással újratermelt deviáns bűnöző réteg, amely az utóbbi évek roppant toleráns légkörének köszönhetően törvények felett állónak képzeli magát. Mivel ennek a folyamatnak a megállítását egyik kormány sem vállalja magára, marad a puska és a több rendőr.

Amúgy ha minden marad így, akkor nem a gárdától vagy a hasonló kirakat szervezetektől kell félni, hanem azoktól a magányos emberektől, akik megelégelik a cigánybűnözők büntetlen garázdálkodását és saját kézbe veszik az önvédelmet. A kesznyéteni Szoboszlai bácsi csak az első fecske volt ilyen téren.