A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Ócskavas és tojómadár

2010.09.28. 07:00 kolbenheyer

Budapest leendő főpolgármestere, Tarlós István úgy nyilatkozott, hogy az ötvenhatos emlékmű egy rakás ócskavas, és az eltakarításától sem zárkózna el. Furcsa dolog egy értelmes, józan, felnőtt emberrel ebben a hangnemben vitázni művészeti kérdésekről, de hát nem én kezdtem. Ez az ügy sajnos nem vicces, mint a szemüvegleverés, hanem szomorú. Három szempontból az: művelt emberként, politikusként és jobboldaliként rossz és káros, amit Tarlós mond. Kár így kezdeni egy ígéretesen induló ciklust.


Veszett fejsze nyele műalkotások „mondanivalójáról” vitatkozni, pláne az a szépségükről. De valahol mégis meghökkentő, ha 2010-ben valaki azt mondja, hogy ez az emlékmű ronda, le vele. Nem kell különösebb furmány ahhoz, hogy átlássunk az alkotás szimbolikáján: az elszigetelt vasoszlopok valóban bánatosan rozsdállanak, de összeállva fényes ékként törik fel a kövezetet. Most tényleg fordítsuk ezt le, kedves Tarlós István? Hát, ha muszáj: a megalázott magyar társadalom azon a pár őszi napon olyan közös erőt mutatott, amit az egész világ csodált. Ahhoz sem kell túl nagy műveltség, hogy körülnézve észrevegyük: manapság óvatosak a művészek a figurális ábrázolással. Szépek persze a 19. század szobra, Széchenyi, Kossuth, Deák, de tényleg nem lenne mérhetetlenül ódivatú ilyeneket emelni most is? És mégis kit ábrázolna egy ötvenhatos emlékmű? Nem az a legszebb benne, hogy nem egy (nem létező) hőst emel ki, hanem magának a nemzetnek, az ismeretlen forradalmároknak állít emléket?

Az nem baj, ha ez az emlékmű nem tetszik Tarlós Istvánnak. Őszintén szólva nem az ízléséért fogják megválasztani. Azt hittem, ezt ő is tudja, de most némileg elbizonytalanított. Egy politikusnak nem az a dolga, hogy egy világváros köztereinek ízlésvilágát egyedül kialakítsa. Elég lenne, ha hagyná szabadon dolgozni azokat az embereket, akiknek valóban van ízlése. Tényleg visszatérnénk azokhoz az időkhöz, amikor a vezetők személyesen döntöttek mindenről, a művészet pedig egyszerű beszállítóként szerepelt? Minden új, nagyszabású építmény kivált tiltakozást is. De aki jár arrafelé, az tudja, hogy az ötvenhatos emlékmű már beleilleszkedett a város közegébe: a bámészkodó turisták mellett unatkozó iskolai osztályokat, napozó nyugdíjasokat és vagány gördeszkásokat láthatunk nap mint nap.

Az emlékmű a balliberális kormány alatt készült el. Örüljünk neki. Hiszen korántsem volt egyértelmű, hogy ők ötvenhatot valóban meg akarják ünnepelni. Megtették. Ez az emlékmű kivételesen lehetett volna konszenzusos kegyhely: jeleként annak, hogy a forradalom immár a közös nemzeti emlékezet része. De nekem más is eszembe jutott. Most készülünk elzavarni egy városvezetést, amelyik puszta politikai rosszindulatból akart lebontatni egy engedély nélkül épített, ám sokak számára fontos szobrot. Igen, a XII. kerületi Turulról beszélek. Ha az új, magát kereszténydemokratának (is) nevező rezsim a törzsi háborút folytatva szimbólumokat akar bontatni, akkor pontosan mennyivel is jobb azoknál, akik dülledt szemű tojószárnyasnak nevezték az Árpád-ház totemállatát?

Kolbenheyer kommentpolitikája
 

33 komment

Címkék: 1956 tarlós istván szobor turul

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr702325498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.09.28. 09:50:03

"művelt emberként, politikusként és jobboldaliként rossz és káros, amit Tarlós mond."
Művelt emberként valóban káros, csak ez érdekli a legkevesebb embert. Politikusként ez az agresszivitás 50 %-nál több szavazatot, és 2/3-os mandátumarányt eredményezett nekik. Jobboldaliként meg... Magyarországon az európai értelemben vett konzervatív jobboldalnak annyi szavazója sincs, hogy parlamentbe juttassa az irányzatot, az itt virágzó kelet-európai hőzöngő jobboldalnak és szavazóinak meg pontosan ez a szintje.

"Most készülünk elzavarni egy városvezetést, amelyik puszta politikai rosszindulatból akart lebontatni egy engedély nélkül épített, ám sokak számára fontos szobrot."
Egészen elképesztő, undorító cinizmus turullal megemlékezni azokról, akiket ennek a szimbólumnak a jegyében öltek meg. Nem politikai rosszindulat ez ellen küzdeni, hanem alapvető emberség.

schnee 2010.09.28. 10:24:25

SZVSZ ez az emlékmű olyan szintű hogy csak na.....

Nekem sok minden eszembe jut róla, csak az nem, hogy méltó ahoz, amiről meg akar emlékezni.

Véleményem szerint tipikus libsi szemét. Én nem bontanám le, de átnevezném: "acél ék rozsdásiodó vasoszlopkkal" névre :)

kolbenheyer 2010.09.28. 10:54:36

@bm613:
Szerintem valamit rosszul tudsz. A Turul a II. vh elesett katonáinak emlékműve, és éppen ezért van rajta egy régi magyar katonai szimbólum. Mint a Nemzetbiztonsági Hivatal címerében mind a mai napig.
Ha a turul nevében megöltek kapcsán a holokauszt áldozataira gondolsz, hát ennyi erővel a piros-fehér-zöld trikolór nevében is megölték őket.

Darth Revan 2010.09.28. 11:15:32

"készülünk elzavarni egy városvezetést, amelyik puszta politikai rosszindulatból akart lebontatni egy engedély nélkül épített, "

Engedely nelkul epitett...
Szoval lehet, hogy nem politikai rosszindulat miatt akartak lebontatni, hanem mert eleg rossz uzenete van annak, hogy engedely nelkul felallitott szobor a helyen maradhat.

flea 2010.09.28. 11:36:10

A poszt minden szava a helyén van.

Annyit tennék hozzá, hogy a névtelen hősöket azért nem csak nonfiguratív módon lehet ábrázolni - ott voltak pl. "a pesti srácok" -, de ez baromira nem egy főpolgármester(-jelölt) kompetenciája.

Egyébként tény, hogy a XIX. századi jellegű giccsesség elől sok középszerű modern "művész" úgy menekül, hogy szándékosan rondát vagy pedig öncélúan nonfiguratívat (és csak erőltetetten belemagyarázva értelmezhetőt) "alkot". Innen nézve érthető, hogy sokan rögtön hörögnek, ha bármi "modern" kerül a látókörükbe. (Érthető, de indokolatlan, mert ez az emlékmű jól sikerült, nincs benne ez az öncélúság-erőltetettség.)

A deszkások jelenlétét mondjuk én annyira nem üdvözlöm, de ez a legkevesebb.

Nadiposzi (törölt) 2010.09.28. 13:51:17

Tényleg ócskavas.
Ez az a szar, amit egy felejthetetlen gyurcsányi performansz keretében avattak fel,(Imre, te mit tennél, kérdezte féltérdre ereszkedve, sírós hangon) míg a pribékjei szarrá verték a békés civilek százait.
A turul baszogatással pedig kezd tele lenni a tököm.

dz02 2010.09.28. 16:08:55

@Nadiposzi: a lopcsány performanszát, sírásrívását én is sajnálom, de ettől még a szobor jó. nagyon jó. nekem nagyon tetszik, lebontani barbárság lenne.

nézz körül egyszer a dunaújvárosi dunaparton.

kokavec 2010.09.28. 16:40:36

@schnee - NOKIA dobozokat elfogadok!: és mit tennél a helyébe, ha már ilyen biztos vagy az ízlésedben?

flea 2010.09.28. 17:05:27

@Nadiposzi: @dz02: tisztázzuk: az említett performansz a Nagy Imre-szobornál zajlott, nem az emlékműnél.

kokavec 2010.09.28. 17:05:59

Van itt tehát egy jobboldali vezetés, akik köztudottan és bizonyítottan a minőségi művészetet (már ami egyáltalán van Mo.-on)szeretnék lecserélni olcsó giccsre és demagógiára. Mert O.V. azt gondolja, hogy mindennek az ő kedvenc ideológiáit kell zengenie. A művész legyen a politikai demagógia szószólója, vagy pusztuljon. És hát a 19. századi nemzeti-keresztény ideák a 19. századi művészeti kifejezésért kiáltanak.

Ezt megtetézik a 20-ad rangú kulturális zsarnokkal, Szőcs Gézával, aki dilettáns ötletbörzékkel kínozza a műveltebb társadalmi réteget.

És akkor jön még ez a tsz-elnök figura, és tessék neki is van egy arrogáns kirohanása, hogy majd ő helyre tegye a kortárs művészetet.

És ugye ilyenkor kellenének a demokráciában nélkülözhetetlen erős szakmai civilszervezetek, hogy a ezeket a szerepet tévesztett senkiket jól seggbe rúgja.

Éhesló 2010.09.28. 17:34:27

A művészet, a történetírás a politika eszközévé züllött évszázadokkal ezelőtt ezért kurzusfüggő.
Az volt régen is, de nem nagyüzemi méretekben űzték.
A művészeti alkotások, könyvek politikai szempontú pusztítását a nácik és nagy testvéreik a komancsok kezdték el ilyen méretekben.
Mivel ezzel egy precedenst teremtettek, ezért utódaik és azok a művészek akik a megrendeléseiket teljesítik sem gondolom, hogy jobb elbánást érdemelnének, különösen ilyen kirívó esetekben (ide sorolható még károlyi és nagy imre is).
Ők se sokat teketóriáznak, ha lehetőségük van jobboldali jelképek pusztítására, megjelenítésük megakadályozására.
A harc minden síkon harc: filmekben, médiában, irodalomban és a köztereken is.

kolbenheyer 2010.09.28. 20:29:57

@schnee - NOKIA dobozokat elfogadok!: @Éhesló:
Gyönyörű ahogy nem csak Tarlóst mentitek fel, hanem szabad utat adtok legközelebb a Turul bontásának. Hajrá Magyarország, bele a szakadékba!

Éhesló 2010.09.28. 21:05:08

@kolbenheyer: mert ki nem adott a Turul szobor bontására szabad utat? A mocskos komancs bírók hada, szadesz, a maszop, demszkíj, a ballib média?
Ki volt aki kiállt a művészi szabadság és a politikai hatalomban akkor kisebbségben lévő "jobboldal" és műalkotásai(lásd a Teleki szobor esetét is) mellett?
Ki volt az aki azt mondta, hogy egy sok ember számára fontos jelkép és műalkotás sorsa nem lehet a bontás, a kitiltás?
Várom a választ, hivatkozással adatolva.

Éhesló 2010.09.28. 21:05:41

@Éhesló: Jah és mindezt nem 40 évvel ezelőtt, hanem 2-4-6 éve!!!!!

kolbenheyer 2010.09.28. 21:10:55

@Éhesló:
Ha jogos az "ócskavas" eltakarítása, mert a "mocskos ballibek" csinálták, akkor jogos a Turul elbontása is majd legközelebb, mert a "náciak" csinálták.
Vagy egyik sem az.
Vagy-vagy.

Éhesló 2010.09.29. 08:57:11

@kolbenheyer: a sorrended rossz.
Ha a komancsok mindent eltakaríthattak ami a kezük ügyébe került a múlt nekik nem tetsző hagyatékából és utódaik ebben a tempóban folytatják, akkor a leváltásukat követően lehet-e velük/jelképeikkel/műveikkel hasonlóan eljárni?
Avagy amikor szétütik az orcádat, kell-e a másikat is szétüttetni, miközben a verőlegény röhögve hivatkozik mindenféle általa soha be nem tartott jogokra?

Éhesló 2010.09.29. 08:58:15

@kolbenheyer: minden estere egy kérdésemre sem válaszoltál.

orica 2010.09.29. 09:03:22

Én még ilyen fél-felülnézetből nem láttam a műalkotást, csak a rozsdaerdő felől. Úgy nem tetszett, így nagyon:)
Ezt a dülledt szemű tojószárnyas dumát még nem hallottam, óriási:))Miközben az identitás-kereső fiataloknak nem feltétlenül hasznos az ilyen cinikus szöveg.
Amúgy egyetértek a vagy-vagy állásponttal, és nem szeretném, ha Tarlós ízlésvilága határozná meg BP kulturális szellemiségét ( egyébként senkit, ha egyszemélyi kompetenciának vindikálja ezt a kérdést)

kolbenheyer 2010.09.29. 13:04:39

@Éhesló:
Igen a sorrend nagyon fontos: "Úgy kezdődött, hogy a Pistike visszaütött."
Ebből a körből csak úgy törhetsz ki, ha abbahagyod. Ha nem, akkor lehet, hogy nem te kezdted, de alkalmazkodtál, lesüllyedtél. Szíved joga. Én nem tenném.
A kérdéseidet nem értem. Ha érdekel, nézz utána, ki mikor mit mondott, én nem vagyok lexikon. Én csak a kommentedre válaszoltam, jelezve a logikai bukfencet: erkölcsi fölényed megsemmisül, ha az ellenfél nemtelen eszközeivel küzdesz.

flea 2010.09.29. 13:12:44

@Éhesló: annyit tennék hozzá @kolbenheyer: mondásához (bár senki se kérdezett), hogy ha nem most kell kilépni a háborúzásból és elkezdeni a normális viselkedést, amikor kétharmad van és minden hatalmi pozícióban haverok ülnek, akkor nem tudom, hogy mikor. Ugye alternatívaként az van, hogy fogadjam el, hogy négy, nagynéha nyolc évente arra megy el az ország erőforrásainak X=bazisok százaléka, hogy emlékműveket meg dizájnokat cserélgetnek. Hát kösz, nem.

(És fenntartom, hogy az emlékmű ráadásul egyáltalán nem is rossz.)

Éhesló 2010.09.29. 14:45:54

@kolbenheyer, flea: a lényeg pont az volt a kérdéseimben is és a hozzászólásomban is, hogy amilyen am osdó olyan a törölköző.
Vagy másképpen: amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten.
A háború pedig folyik.
Minden létező dimenzióban.
A művészet ebből az egyik.

flea 2010.09.29. 14:56:33

@Éhesló: a háború folyik, ezt nem vitatja senki. Részemről az a mondás, hogy abba kéne hagyni, például most. Mintha ebben nem értenénk egyet.

Éhesló 2010.09.29. 15:05:42

@flea: dehogy nem. A kérdés az, hogy ki hagyja abba?
Az akit alaposan elporoltak, jelképeit, történelmét, könyveit, művészetét elpusztították, eltüntették, elhazudták, reprezentánsait kivégezték, elüldözték, ellehetetlenítették, agyonhallgatták és most lehetősége van a visszavágásra és valamiféle reprezentációt kialakítania akár a korábban őt őt pusztítók kárára is?
Én nem gondolnám, hogy amikor a diktatúra és örökösei vannak vesztésben, akkor kellene békét kötni velük.
Le kell őket verni, mint ők tették volt anno.
Ezért kértem példákat arra, hogy 2-4-6-8-12-25 éve kik voltak azok a bátor liberálisok akik a kultúrharc a médiafron vonalán békét akartak kötni és gesztusokat tettek?
Appel, pető, magyar, hiller, demszki?
Melyikük volt toleráns és megengedő a jobboldal ikonjai kapcsán?
miért számítanak a híveik, a sleppjük más elbánásra?
Hülyének nézik azokat, akiket eddig csesztettek?

kolbenheyer 2010.09.29. 16:34:16

@Éhesló:
Egyrészt a visszavágás lehetne építés pusztítás helyett. Ja, hogy ahhoz ötlet, akarat és forrás kell?
Másrészt mi közöm nekem az általad felsorolt figurák vélt vagy valós bűneihez? És mi köze a szerencsétlen emlékműnek az ő vélt vagy valós bűneihez? Tényleg azt hiszed, hogy az emlékmű lerombolása árt a liberálisoknak? Ezzel szemben árt Budapestnek, Magyarországnak, a magyar nemzetnek. Minden puskalövés árt.
A 1998-2002 közötti ciklusból a kedvencem a Millenáris. Újrahasznosított múlt, csupa ötlet, közösségi tér, semmi ideológiai háború. Én ezt bírtam a Fideszben.

Nadiposzi (törölt) 2010.09.29. 18:22:08

@flea: @dz02:
Ok. Kösz a pontosítást,attól még a produkció gyomorforgató volt.
A dunaújvárosi szoborpark a maga nemében zseniális, de azért más tészta. Nem a nemzeti történelem kiemelkedő kegyhelye, egy egyszerű művészeti park, amolyan modern művészetes ócskavas halom, no politika. (Az másutt van Dunaújvárosban, pl. Dózsa szobor.)
A legnagyobb gondom az volt vele bohó ifjúként, hogy sehol nem találtam a szobrokon egy élt, amivel ki tudtam volna nyitni a söröm, kénytelen voltam a fogammal.

Nadiposzi (törölt) 2010.09.29. 18:40:28

A rendszerváltáskor elindult egy normális folyamat, mely sajnos megakadt. Megszabadultunk a Vörös hads. útja, Saruhin tábornok, etc. szerű szörnyűségektől, számos közintézmény újra az alapítójáról, híres tudósáról lett elnevezve mindenféle parasztvezér, vagy kurucbrigadéros helyett. Ez a folyamat sajnos megállt, és egyetértek Éheslóval,most, a teljesen szétesett ballib genyák ne sírjanak. Kukába Károlyival, el kéne végre takarítani a Doktor Doktor Sándorok, Ho Shi Min elvtársak szobrait. Elég a műanyagtehén, buzi és egyéb parádékból, az örökös nyugat majmolásból, nem bazzmeg Bp nem Amszterdam, de ne is legyen.
És ezt ésszel, de határozottan ennek a kurzusnak kell elvégeznie, még pedig azért, mert különben a szélső jobb ugrik a témára, ld. Szabó Ervin-ügy.

Éhesló 2010.09.29. 19:06:38

@kolbenheyer: közöd annyi van, hogy véded őket és a silány politikai töltettől túlcsorduló teljesítményüket, melyet a nekik parírozók állítottak elő közpénzeken.
A szerencsétlen emlékműnek pont annyi köze van hozzá, mint Teleki szobrának, a turulnak, és sok sok ezer a komancsok által elpusztított műalkotásnak, százezerszám bezúzott könyvnek. Ezek sem ártottak senkinek, még is elpusztították el akarják pusztítani őket, mert harcot vívtak és vívnak bármi ellen ami a kurzusuktól eltér.
Ehhez a harchoz kell a hatalom és a pénz.
Ez eddig a komancsoknál volt, most nem ott lesz.
Ezért nem érdemes velük semmilyen alkut megkötni.
A híveikkel és fizetett művészeikkel sem.
Minden puskalövés használ, ami az egyensúly helyreállítását és az igazságtételt szolgálja.
Az 1998-2002 közötti fidesznek vége lett 2002 tavaszán.
(Remélem)megtanulták egy életre, hogy ha a politikai hatalmat akarják, akkor el kell olvasni és alkalmazni kell a hatalom megragadásának és megtartásának évezredes törvényeit, mert ellenségeik is ezt tették és teszik.
A harc pedig nem csak bűnügyi, politikai, kulturális, ideológiai, hanem propaganda és média harc is amiben kiemelt jelentősége van az ellenség jelképei pusztításának.
Ezért támadta demszkíj és bandája a Teleki szobrot és a Turult is(apropo ezen felháborodott bárki is errefelé, vagy az kóser, akárcsak a Gömbös szobor felrobbantása???).
Ezért kell eltakarítani minden komancs és libsi szemetet.
Ha buktor nem teszi meg, megteszi helyette majd más aki a helyére lép.
Idő kérdése.

kolbenheyer 2010.09.30. 08:30:25

@Éhesló:
Örülnék, ha elolvasnád, amit írok, ha vitázni szeretnél.
Hol védtem én a balliberálisokat?
Azt is elárulhatnád, hogy az ötvenhatos emlékmű hol csordul túl politikai töltettől?
És a mostani kétharmadnál azon sírni, hogy a kommancsoké a hatalom és a pénz, csúnya önbecsapás.
Akár le is zárhatjuk: te háborúzni szeretnél, én nem. A háború pusztít, mégpedig mindenkit. Először az agresszort, lelkileg, erkölcsileg. Ez van.

kokavec 2010.09.30. 10:28:55

Szerencsétlen nyomorultak. Tényleg azt hiszitek, hogy művészetről beszéltek? Be vagytok zárva a magyar politikai felosztósdiba, azt hiszitek, hogy az egész világ fidesz-szoci viszonylatban létezik.

A művészet magasról tesz erre a kis provinciális hajtépésre. Az amiről ti beszéltek, az nem művészet, hanem politikai reprezentáció, demagógia-közvetítő dekoráció, 20-ad rangú kézműves szemét. A művészetet művészek csinálják, nem politikusok ötletelik.

A művészet még szép, hogy liberális nézeteket kíván, de ennek semmi köze az éppen Magyarországon liberalizmusra hivatkozó pártokhoz. Ha lenne, akkor szar lenne.

Ez szerintem egy közepesen jó köztéri szobor, akkor lenne igazán jó, ha az emberek szeretnének a környezetében időzni, leülni, valami közösségit csinálni (és persze gördeszkázni is). Egyébként meg egy egyszerű jelkép, ami szerencsére mentes a politikai oldalak szimbólumaitól, tehát senkire nem elölteti a fárasztó ideológiákat.

kolbenheyer 2010.09.30. 10:54:12

@Éhesló:
Személyeskedni kezdtél, ezért töröltelek.
De tényleg jobb lenne, ha olvasnál:
sardobalo.blog.hu/2009/06/13/az_allatorvosi_turul

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.09.30. 12:02:13

A XII. kerületi turult én szívesen elbontattam volna, mivel engedély nélkül állították - és az ötvenhatos emlékművel szemben például annak tényleg volt politikai töltése. Természetesen az MSZP-SZDSZ-oldal messzemenően sáros abban, hogy ez a politikai töltés kialakult.

Azonban a bíróságra gyakorolt politikai nyomás mindent megváltoztat. Mert ha egy szobrot színtisztán politikai okokból akarnak betiltani - és most azért nem egy Adolf-szoborról van szó -, akkor mégis a szobor megmaradása mellett vagyok.

kolbenheyer 2010.09.30. 13:01:13

@Horváth Andor Márton:
Szerencsére nem te döntöttél, mert hülyeség lett volna.
Már miért lenne politikai töltete egy világháborús emlékműnek? És miért nem lehet engedélyt kapni rá? És utólag miért csak a bontás opció?
Remélem, hogy te legalább tudod, hogy a Turullal párhuzamosan épült az Igazak fala is.