A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

"Kedves Viktor"

2011.04.17. 14:30 Horváth Andor Márton

Pac-Manizáció holnap 2-kor! Hogy mi az? Innen megtudhatja!

Fodor Gábor nyílt levelet intézett Kedves Viktorhoz. Ez a levél igazi kincs: lépten-nyomon megtalálható benne az, ami miatt az SZDSZ megbukott. Ilyeneket ír:

Nem szabad visszamenőleges hatállyal törvényeket alkotni, a független intézmények hatáskörét és funkcióit, a sajtó szabadságát korlátozni.

Igaz: nem szabad visszamenőleges hatállyal törvényeket alkotni, a sajtó szabadságát korlátozni. Viszont a független intézmények hatáskörét, funkcióit korlátozni szabad, kell is, meg kell változtatni, újakat kell létrehozni, miközben a rosszul működőket (Alkotmánybíróság) meg kell szüntetni vagy átalakítani. A probléma a Fidesszel nem az, hogy független intézményeket korlátozott, hanem hogy gyakorlatilag amit tudott (szinte mindent), amikor csak akadályt támasztott, kinyírt.

Nem az a baj, hogy az AB jogköreit korlátozta, hanem hogy azóta sincs semmi más szerv, amely akadályozhatta volna a magánnyugdíjak kommunista mintájú államosítását. Kedves Viktorék felelevenítették a politikát: "jó lesz belépni a kolhozba, mert ha nem, úgyis elvesszük".

Mi mindannyian azért vettünk részt a rendszerváltásban, hogy szívvel, ésszel, tisztességgel teremtsünk jobb életet Magyarországon.

Igen, ez az. Ezért érdemes volt nyílttá tenni a levelet: hogy a hajdani SZDSZ-szavazók ama töredéke, aki még mindig bízik Fodor Gábor és barátai szívében, eszében és tisztességében, szembehelyezkedjen a Fidesz-kormánnyal. Kedves Gábor, ezek az emberek már definíciójuk szerint is szembe vannak helyezkedve kedves Viktorral.

[...] a kormánytöbbség nem alkotmányozó többség.

Magyarország Alkotmánya értelmében "Az Alkotmány megváltoztatásához, valamint az Alkotmányban meghatározott egyes döntések meghozatalához az országgyűlési képviselők kétharmadának a szavazata szükséges". Tehát Fodornak megint igaza van. A kormánytöbbség nem alkotmányozó többség. De a kétharmados kormánytöbbség - sajna! - alkotmányozhat. Kivitelezheti ezt jogszabálymódosítással is, vagy egyszerűen az egész tákolmányt lecserélheti, megvan rá a joga.

Nem ez a baj, hanem az, hogy hazánk ideiglenes demokratikus alkotmánya helyére olyan kerül, amelynek születésénél gerinctelen kommunisták, Pozsgayk és Schmittek bábáskodnak. Ilyenkor a "kereszténység nemzetmegtartó szerepe" belekerül az alkotmányba, de a "kereszténység nevében elkövetett népirtások" nem kerülnek bele. Az új alkotmány nem ismeri el az 1949-es törvény jogfolytonosságát, amely alapján az említett Pozsgay és Schmitt a '80-as években kormányzott, és (mivel az van ma is hatályban) amely alapján a kétharmados kormánytöbbség szavazni kíván az alkotmányról. Az új alkotmány egyetértést ír elő, mintha tilos volna az egyet-nem-értés. Az új alkotmány még a történelmet is meghamisítja.

Fodor Gábor levelével az a baj, hogy minden szava álszent, pontatlan, rettegve próbálja jogi úton megfogni az igazán csak erkölcsi szempontból támadható kormányt. Ugyanis az SZDSZ ezt felejtette el 1994-ben és azután mindig: hogy a politika, a jog, a világ igenis megítélhető erkölcsi alapon. Ha "nem-lesz-koalíció-az-MSZP-vel"-ek, Tocsikok, Kókák, illetve Pozsgayk, Schmittek, Horn Gyulák, Medgyessyk, Gyurcsányok és persze Orbánok kezébe kerül az ország, akkor a politikai erkölcsrendszer, amelyet a rendszerváltás lendülete adott nekünk, leépül. És mostanra elérkeztünk oda, hogy az erkölcsrendszer hanyatlása a jogrendszert is magával rántja. Ugyanis a jogrendszernek lehetősége van önmaga elpusztítására. Csak erkölcstelenség kell hozzá.
 

53 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr432833435

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Feudális alkotmány 2011.04.21. 01:27:58

Werbőczy Istvánnak az ő Tripartituma volt a legutóbbi efféle, az adott közállapotokat közjogilag is konzerváló, hosszú távú normaszöveg, amit most ránk eresztett a kétharmad. Akkor a Dózsa-féle „parasztháború” tanulságainak figyelmen kívül ...

Trackback: Piroslap: A Charta-tüntetésről 2011.04.17. 23:09:58

A szombat nem volt jó nap az Orbán kormánynak. Délelőtt 15 ezer tűzoltó, rendőr, vámos tüntetett az őket büntető megszorító intézkedések ellen, délután pedig egy szintén komoly méretű tömeg jött össze a Charta-tüntetésen az új "Orbán-alkotmány&quo...

Trackback: Fodor Gábor nyílt levele Orbán Viktornak 2011.04.17. 22:38:28

Fodor szerint egy népszavazás hitelesíthetné ezt az Alkotmányt. Lárifári....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.04.17. 15:30:29

Először is. Nem mondod meg, miért bukott meg az szdsz, csak utalsz valamire homályosan. eszdéeszezéssel könnyű népszerűséget, hovatovább index-címlapot szerezni.

másodszor pedig: intézmények hatáskörét lehet módosítani, azonban dühből, indulatból azonba nem. az ugyanis nem jogállam, ha indulatból felrúgom a jogrendszert. ráadásul itt most az van kialakulóban, hogy bizonyos hiányszintek eléréséig akármilyen alkotmánysértő költségvetést is elfogadhat a kormány. ráadásul a KT és az államfő összeműködésével simán lehet kormánytbuktatni. ami ugye nem menő.

fura, hogy a mostani alkotmányra hivtakozva véded azt a pártot, amelyikre szavaztál, ők ugyanis mostanában csak technokrata szabályhalmazként szoktak rá tekinteni, és úgy is viselkednek azzal szemben.
itt ugyanis jogfilozófiai kérdésről van szó, vagyis szerte a világon a konszenzusos alkotmányok tudják betölteni az egységesítő szerepet. Orbánékra 3 millióan szavztak, ami a teljes választókorú népesség kevesebb, mint fele. Mivel az alkotmány a teljes lakosság életét alapvetően szabályozó dokumentum, ezért hasznos azt valamilyen módon legitimálni, és nem rákosista módon elfogadni.

legeslegujabbkor 2011.04.17. 19:29:11

Te most azon mérgelődsz, hogy Fodor Gábor túl finoman fogalmaz, a te indulataidhoz képest. Először a korlátozza helyett írhatott volna kinyírást, utána pedig meglepődsz, hogy Orbán Viktor erkölcsét keresi. Bár a 3. idézetnél te is valami ilyesmire hivatkoznál Fodor helyében, bár szerintem ő is az alkotmány szellemét keresi.(ami szerint még 2/3-os kormánytöbbséggel sem illik egyedül újat írni)

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2011.04.17. 20:11:25

@calam: Azt hiszem, egyáltalán nem értetted meg, amit írtam. Én jogi szempontból védtem a pártot, amelyre szavaztam, ugyanis mindenki megérdemli a jogi védelmet. Azért, mert valaki meggyilkol egy másik embert, még nem lehet bolti lopásért is elítélni.

Orbánék szétzúzzák a demokráciát szépen lassan, nem is olyan lassan, de az, hogy alkotmányoznak, jogi szempontból támadhatatlan. Az alkotmány nem a népesség akármekkora részéről beszél, és ha Orbánék nem tisztelik is a Magyar Köztársaság törvényeit, én tisztelem azokat, és nem érdekel, milyen motivációt sejtesz a jogkövető hozáállásom miatt.

Szép gesztus lenne megszavaztatni az új alkotmányt, de:
1. amilyen a magyar népesség politikai hozzáállása, úgyis megszavaznák
2. NEM EZ A BAJ, hanem az alkotmány tartalma, az, ahogyan hozzáállnak az alkotmányhoz.

Másrészt: drága calamom, hát hiszen én is azt mondom, hogy dühből nem szabad intézményeket korlátozni, sőt, akár dühből is, de nem ész nélkül, nem letarolva mindent, ami az utadba kerül. Érdekes, hogy nem emelted ki, hogy itt egyezik a véleményünk.

Érdekes az is, hogy te, engem kritizálva, rákosizmussal vádolod Orbánékat, de a kolhozos hasonlatomat, amellyel én pontosan ugyanígy vádoltam meg Orbánékat, figyelmen kívül hagytad.

Az SZDSZ-szel kapcsolatban pedig kerek perec kimondtam, mibe bukott bele: "Ugyanis az SZDSZ ezt felejtette el 1994-ben és azután mindig: hogy a politika, a jog, a világ igenis megítélhető erkölcsi alapon."

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2011.04.17. 20:13:46

Ja, és nem voltunk címlapon. A "Kedves Viktor"-t szántam címlapra vivős elemnek, az eszdéeszezést nem.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.04.17. 20:36:12

@Horváth Andor Márton: jajj, ne is haragudj, ezért mondom, hogy fogalmatlan vagy.
Fodor tök nyilvánvalóan nem jogi, hanem filozófiai, erkölcsi aspektusról beszél. Ezt nem észrevenni

az pedig egyenesen felháborító, hogy a rettegés kifejezést kezded használni, amit tudjuk, hogy kik, és mire szoktak használni

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2011.04.17. 20:47:12

@calam: 1. Azt a fogalmat valóban nem ismerem, hogy "fogalmatlan". Mire gondolsz?

2. Azért nem vettem észre, hogy filozófiai, erkölcsi aspektusról beszél, mert nem írta, és nem vagyok jóindulatú. Ha ugyanis az erkölcsi aspektusról beszélne, akkor nem azzal volna baja, hogy a Fidesz kihasználja az általa is történelminek nevezett lehetőséget, és alkotmányoz; nem is azzal, hogy a kriminális MSZP-vel nem tárgyal sokat, és az LMP-vel nem tárgyal súlyának megfelelően keveset, hanem azzal jönne, hogy micsoda erkölcstelenségek kerültek ebbe az alkotmányba. Mivel ezekről nem szól, nem látom, miért kéne azt hinnem, hogy erkölcsi aspektusról beszél.

3. A "rettegés" kifejezést nem használtam volna, ha azt állítom, hogy nincs mitől tartani. Nem. Én azért használtam, mert mástól retteg, mint amitől tartani kell. Ha egy a Fideszt a jogrendszer elpusztításának szándékával vádoló bekezdésben beszélek rettegésről, az rendben van.

Másrészt a személyes indok: a nácik elrabolták már jó pár szavunkat és nemzeti és egyéb jelképünket (pl. árpádsávos zászló). Azért minden szót, minden jelképet (pl. rettegés, kokárda, a "nemzet" szó, amely némely körökben már rosszul cseng) nem adok nekik. Én nem a nácik nyelvét beszélem, és nácikkal nem vitatkozom, nekik nem írok. Nem érdekel, milyen szavakat használnak.

is 2011.04.17. 21:48:33

te is először megnézed, hogy ki írta, aztán jól beskatulyázod, aztán foglalkozol azzal, hogy az ilyetén előítéletedhez mit tudsz kibányászni a szövegből. jelen esetben nagyon, de nagyon görcsös lett. és általában is hülye hozzáállás ez a módszer.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.17. 21:50:50

@Horváth Andor Márton: beleolvastam az irományodba. Egy dolog világossá vált: te sem leszel már hülyébb.

Mást ne említsek:
"Viszont a független intézmények hatáskörét, funkcióit korlátozni szabad, kell is, meg kell változtatni, újakat kell létrehozni, miközben a rosszul működőket (Alkotmánybíróság) meg kell szüntetni vagy átalakítani."
Ez bőven elég volt a fenti vélemény kialakításához. Vitatkozni nem áll szándékomban, pusztán a tényt közöltem.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.04.17. 21:57:27

ha valami úgy néz ki, úgy viselkedik, úgy működik és még a szaga is olyan, akkor célszerű feltételezni, hogy az.

2011.04.17. 22:05:42

Igen, a fent idézett mondat valami borzalmasan szarul sikerült. Elolvastam 2x és nem sikerült rájönnöm, hogy tényleg jóhiszemű a szerző csak nem tudta leírni rendesen, vagy hülye.
Röviden: nem nem szabad, és AB-t sem szabad megszüntetni, de persze ez is rossz (pontatlan) válasz lenne, mondjuk én kommentelek, megengedhetem magamnak.

Káposztakukac 2011.04.17. 22:07:33

tehát akkor: az alkotmánybíróság miért is nem működik rendesen?

mert a hatályos alkotmány és a nemzetközi szerződésekből fakadó jogokat és kötelezettségeket akár a kormány ellenére is érvényre juttatja?

vagy miért is nem működik? ha valamit írunk, akkor azt illik alátámasztani érvekkel is...

ez így csak egy elvakult fideszes bértollnok gyenge, buta próbálkozása, hogy védje a mundér becsületét.

Káposztakukac 2011.04.17. 22:09:14

@LMP=SZDSZ: még jó, hogy tisztában vagy a liberalizmus értékeivel és kortörténeti jelentőségével...

ilyen idióták is csak magyarországon születhetnek...

antifideszklub 2011.04.17. 22:10:54

@LMP=SZDSZ: Jaj!!!Na az ilyen "vélemények" basszák szét a normális közgondolkodást. fidesz-propaganda ami 15 éve megy .nem csoldálom hogy már el is hiszed

rockjano 2011.04.17. 22:18:36

" Ugyanis az SZDSZ ezt felejtette el 1994-ben és azután mindig: hogy a politika, a jog, a világ igenis megítélhető erkölcsi alapon."

ha jól értem ez a lényegi üzenet. (persze azt sem tudom mi az a nagy baj az alkotmánybírósággal)

A politika, világ, jog sokféleképpen megitélhető és igen erkölcsi alapon is. Ez alapján nagyon sokan buknának, többek közt a mostani hatalom is (és bukott volna ellenzékben is az elmúlt 8 évben.

Az szdsz nem ezért bukott hanem saját belső tehetetlensége, széthúzása és sok egyéb hülyesége miatt. Értelmiségi klub, sok szimpatikus (no nem mindenki) de racionálisan nem mindig gondolkodni tudó emberek gyülekezete.

rockjano 2011.04.17. 22:20:59

Ja Fodor egy nagyon szimpatikus, nagyon szerethető ember, nem volt túl jó politikus sose, pártelnökként sem.

Persze ha valaki nagyon ügyes mint Orbán az is kétséges hogy jó-e.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.17. 22:31:12

Ezzel a bloggal az a baj, hogy NULLA. Ócska SZDSZ-gyűlöletre rájátszó kis írás, amely azonban még ebben a rájátszásban is nulla.

Legalább valamit letennél az asztalra, amin elcsámcsognának az SZDSZ-gyúl ölő kis olvasóid, de nem, még ennyi színvonal sincs benned.

Blogger Géza 2011.04.17. 22:34:01

@Káposztakukac:

"2009. december 15-én sok adószakértő vakarta a fejét, és azóta sem értik, miért törölte el az Alkotmánybíróság azt a törvényhelyet, amelyik a családi pótlékot adóterhet nem viselő járandósággá nyilvánította volna, "

"László Csaba, a KPMG partnere, expénzügyminiszter egyenesen azt mondja, hogy a családi pótlékos adószabály megsemmisítése, különösen a hozzá fűzött indoklás alapján az az ember érzése, hogy az alkotmánybírák elefántcsonttoronyban ülnek. Szerinte teljesen abszurd ugyanis a döntés indoklásában citálni a német alkotmánybíróság különböző ítéleteit, mintha a magyar jogszabályoknak a német jogrendszernek kellene megfelelniük.

Ugyanezen a véleményen van Vámosi-Nagy Szabolcs, az Ernst&Young adószakértője is"

index.hu/gazdasag/magyar/2010/01/25/az_alkotmanybirosag_adougyi_gyakorlata/

hunpolgár 2011.04.17. 22:34:19

Valami miatt a tekintélyelvű antidemokratikus pártok tagjai, szimpatizánsai mindig meg akarják mondani, hogy amit olvasok vagy hallok vagy látok azt hogyan is kell érteni.

Az SZDSZ pedig azért bukott meg amiért a többi rendszerváltó párt is szerte K-Európában. Bár eléggé sokáig húzta, de törvényszerüen elhasználódott. Ebből megállapításból persze az is következik, hogy a jelenlegi FIDESZ nem rendszerváltó párt, bár Orbán elvtársék szeretnek ebben a szerepben tetszelegni.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2011.04.17. 22:35:43

@Káposztakukac: Azért nem működik rendesen, mert átengedte pl. a vizitdíj-népszavazást, amelyet ugye a Fidesz szeretett volna. De nagyon lényeges, hogy az ellensúlyokat pótolni kell más független intézményekkel, olyanokkal, amelyek hatékonyabban működnek.

Köszönöm, SZDSZ-bértollnoknak már kiáltottak ki sokszor, fideszesnek még nem. Érdekes, hogy amikor a jogrendszer lebontásával és erkölcstelenséggel vádolom a Fideszt, miért kapom meg a hozzám hasonlóan ellenzéki olvasóktól, hogy fideszes vagyok.

Azok, akik arra gondolnak, hogy az SZDSZ-gyűlöletre játszom rá, vajon mire gondolnak? Mire jó nekem az SZDSZ-gyűlölet? Írtam én már olvasott cikket anélkül is eleget.

Sok hasznos info egy helyen! · http://www.zseni.info 2011.04.17. 22:41:00

a kormánytöbbség nem alkotmányozó többség. MI? kétharmad alkotmányozó többség!!!!!!

Mr. Hilter 2011.04.17. 22:46:54

Hm, gratulálok a poszt írójának, sikerült neki hat sornál kevesebbet kiragadni egy levélből és mögé odaizzadni egy sor koncepciózus fikázást. A módszer emlékeztet arra, hogy múlt rendszerben az Anti-Dühringből tudni kellett, hogy miért nincs igaza Dühringnek, de azt senki sem tudta, hogy mit is írt valójában, mert a könyve indexen volt.

Anti Anyag (törölt) 2011.04.17. 22:49:22

Hogy, hogy Fodor nincs sitten?

Trollbamondás 2011.04.17. 22:50:08

@mcs:

Igen, a Jobbik nevű képződmény ezért fasiszta.

Trollbamondás 2011.04.17. 22:50:41

Ja, a poszt írója meg nettó idióta.

alien 2011.04.17. 22:54:35

mi volt a baj az ab-vel, mi az hogy az nem működött jól?

alien 2011.04.17. 22:59:36

@Mr. Hilter: ja her Schicklgruber sajnálattal látom, hogy még lélegzik, remélem mielőbb békében nyugszik

Mr. Hilter 2011.04.17. 23:02:47

@alien: nézd meg mégegyszer, öcsisajt.

Gabbesz 2011.04.17. 23:09:44

Azt hiszem az egész levél lényegéből nem értettél meg semmit. Nem egy politikus szimpátiát/támogatókat/szavazatokat nyerni próbáló nyilatkozatáról van szó, hanem egy volt barát, akivel együtt kezdték a politizálást kéri, hogy vegye már észre mennyire eltért attól az úttól, amin anno együtt indultak el. Fodor nyilván az életben nem akar már többet politikával foglalkozni, egyszerűen a lelkiismerete nem engedte a hallgatást. Én ennyit szűrtem le ebből a levélből.

Blogger Géza 2011.04.17. 23:13:19

@Horváth Andor Márton: Vagy el kell vetni azt a koncepciót, hogy annál jobb, minél több, a választópolgároktól (és olykor a józan észtől is) független hatalmi centrum határozza meg az életünket, hanem lehetőleg mindenkitől számon lehessen kérni a döntései hatását.

Végül bevezethetnénk még egy felsőházat, egy Őrök Tanácsát, 28 megnövelt hatáskörű ombudsmant, Elnöki Tanácsot, Nőtanácsot és még ki tudja mit, hátha attól majd jobban fog működni a magyar állam.

Szerintem nem működne jobban, a magyar állammal nem az a baj, hogy túl kevés a szervezete, hanem az, hogy a sok bába közt elvész a gyermek.

Blogger Géza 2011.04.17. 23:16:25

@Gabbesz: "Fodor nyilván az életben nem akar már többet politikával foglalkozni, "

Akkor ezt még gyakorolni kéne neki, mert ahhoz képest ismét azzal foglalkozik.

alien 2011.04.17. 23:21:20

@Blogger Géza: legyen csak viktor kerál aztán minden rendben lesz

vgab 2011.04.17. 23:46:30

Fodorral nem ez a baj, hanem az, hogy nem ért a politikához (ezt áttételesen be is vallja a levelében). Ennek ellenére kiharcolta magának a belső ellenzéki vezetői, majd a pártelnöki funkciót az SZDSZ-ben, ami hozzájárulhatott az SZDSZ megsemmisüléséhez, így Orbán kétharmadához (elég marginálisan volt meg) és ezzel a jogállam lebontásához. Ez lehet, hogy zavarja picit. Persze könnyen lehet, hogy ha jobban politizál, akkor is minden így történik, de ez már sosem derül ki.

Tojglitojas 2011.04.17. 23:59:00

Jól mondod vgab. Nekem is ez a gondom. Ha a jelenlegi demokratikus ellenzék nem politizál és kormányoz ennyire látványosan katasztrofálisan akkor ma nincs 2/3. Mert azt még a legvéresszájúbb fidesznyikok is el szokták ismerni, nem azért kaptak 2/3-ot, mert olyan legendásan jók voltak ellenzékben.
Továbbá az is egy aprócska gond, hogy jó, akkor Viktor király menjen a sunyiba, de gyorsan… És? Jön megint Gyurcsány Feri, Mesterházy Ati esetleg Vona Gabi és minden rendben lesz?
Na, innentől nézve szoktam elszomorodni… csöppet. Bár lehet 4 év múlva lesz rá ember, de addig...

potyus 2011.04.18. 00:23:19

@vgab: Nincs igazad!
Fodor egy tisztességes ember. Pont ez volt a baj, amikor elnököt faragtak belőle. Nem volt hajlandó együtt üvölteni a farkasokkal. Bele is bukott.
Ő volt az az elnök, aki elment Orbánhoz békét ajánlani, már csak azért is, mert anno, egyetemista, kollégista korukban bensőséges jó barátok is voltak.
De Orbán már akkor ellökte a feléje nyújtott kezet.
Már akkor tudta, nem véletlenül tagadta meg a liberalizmust. Magát a szabadságot, már akkor tudta és ismerte ferde hajlamait, mely időben felszínre tört, és megjelent mint a világ diktátorainak egyike a politika színterén.
Fodor nem tudta ezt elfogadni, csalódott volt, de nem volt megosztó személyiség az SZDSZ en belül. Viszont vezetőnek tapasztalatlan és gyenge volt. De nem ő miatta bukott meg a párt.
A párt Orbánék kommunikációjának köszönhetően ellehetetlenült, és főleg Kóka személye volt a bomlasztó. Így járt az MDF is, annak felszámolódásához is köze van Orbánnak.

fedkvas 2011.04.18. 00:41:26

@legeslegujabbkor: mármint, hogy 2/3-os többséggel sem illik szart írni, ez itt a lényeg.
ha a mű, amit kiadnak a kezükből értékes, mindenki [maximalizált számú érdek és érdekszövetség,(lehetőleg utóbbi, csoportszinten már formálódott, stabilabb tényező legyen az uralkodó]) számára (részéről) (legalábbis az elfogadás pillanatában), egyértelműen elfogadható, emellett közjogi mellett köznapi, eldöntendő vitákban is elfogadott hivatkozási alapul szolgál, akkor az Alkotmány jó. ha viszont bármi nem teljesül, akkor az Alkotmány ilyen-olyan egyéb pártok bevonása nélkül is szar lesz. azaz, hogy szar lesz és nem Alkotmány.

egyébként a jó Alkotmány egészen rövid. ez viszont nem.

vgab 2011.04.18. 00:45:56

@potyus: Nem állítottam, hogy Fodor nem tisztességes (ezt nem tudom megítélni, valószínűleg te sem, mindenesetre nem tudunk semmilyen balhéjáról). Azt állítottam, és ezt te is megerősíted, hogy nem jó politikus ("tapasztalatlan és gyenge"). Komolyabb pozíciókat töltött be, mint amit a képességei indokoltak és ezzel valamennyire tisztában kellett lennie. Kóka még gyengébb volt nyilván és vélhető, hogy az SZDSZ szétesése elkerülhetetlen volt, de Fodor mindenesetre nem tud sok pozitívumot felmutatni. A levele lehetne szimpatikus is, ha nem ugyanaz a végtelen naivitás sugározna belőle, ami politikusi teljesítményére is rányomta a bélyegét.

Bár a posztnak nem témája, de nem hagynám említés nélkül amit Orbánról írsz: az előző posztomból talán világos, hogy mit gondolok róla és a politikájáról, de "ferde hajlamokról" írni erős túlzás: sértő, személyeskedő és pontatlan is. Az indulatod persze érthető.

Azt is írod még, hogy "A párt Orbánék kommunikációjának köszönhetően ellehetetlenült". Miért, Orbánéknak hogy kellett volna kommunikálniuk? Vigyázva, nehogy megbántsák szegény kicsi SZDSZ-t? Orbánék sikeresen démonizálták az ellenfeleiket (elsősorban Gyurcsányt, és persze nem válogattak az eszközökben), de ez ellen lehetett volna tenni is.

lujo22 2011.04.18. 05:55:32

Nem értem, mi a baj Fodor levelével. Fogalmazott volna durvábban, nyersebben? Akkor jobban tetszene?
Ahogy Orbánék most kormányoznak, alkotmányoznak, nyugati demokráciákban nem szokás. Lehet, h OV híveiknek tetszik ez a stílus, de vszínűleg majd visszaüt a dolog. A nyugati befektetők nem nagyon jönnek majd a kiszámíthatatlanság miatt. Utána meg lehet majd rinyálni, a gaz EU, külföld, meg a hazai liberális kommunista ellenzék összefogott, h hazánkat, meg a hős nép fiát OV-t ellehetetlenítsék. És sajnos OV hívei ezt el is fogják hinni,és meglesz a bűnbak, miért nem sikerült.

lujo22 2011.04.18. 06:06:05

@lujo22: De azért van, ami tetszik a kormányzásukban is! Pl. a munkára ösztönzés, segélyek csökkentésével. A rendvédelmiek, katonák, tűzoltók túl korai nyugdíjazását megszüntetése. Hogy az emberek tulajdonukat vhogy megvédhessék, mert az eddigi gyakorlat kudarc.

nu pagagyí 2011.04.18. 06:29:01

A posztoló hol erkölcsi, hol jogi érvet kér számon Fodortól. Bár nem olvastam el az eredetit, de úgy gondolom ez a levél kizárólag erkölcsi alapon íródott, a rendszerváltáskori közös célok feladásával vádolja Orbánt. Akkor még tudták mi ellen küzdenek, mára Orbán ezt elfelejtette, sőt a rendszerváltást is visszacsinálná.

Blogger Géza 2011.04.18. 06:44:43

@lujo22: "A nyugati befektetők nem nagyon jönnek majd a kiszámíthatatlanság miatt. "

Az adótörvények most várhatóan sokkal stabilabbak lesznek, mint az elmúlt 8 évben, mikor jellemzően pár hónapig voltak érvényben, aztán jött a módosítás. Ráadásul az AB sem kavarhat be. Márpedig a külföldi befektetőket ezek érdeklik, nem az, hogy mit mond egy 2000 fős tüntetésen Schiffer, vagy mit handabandázik a visszavonulása előtt álló antikapitalista Cohn-Bendit.

Csak az Audi és Opel most induló új beruházásai várhatóan 17 ezer új munkahelyet fognak teremteni.

Arthur Dent 2011.04.18. 06:50:02

Valóban elég szar poszt. Az SZDSZ-t és Fodort az idő a helére tette, ezek nem érnek ennyi szájtépést.

Viszont ha valaki ggódik az ország jövőjéért, akkor lassan észre kéne venni, hogy azt csak együtt, konszenzussal lehet helyre tenni. Nos ez mint mondanivaló nem jött át.

ORBÁNGÖRÉNY HÍGFOSÁBAN FÜRDŐZŐ MAGYAR. 2011.04.18. 07:07:03

határozott NEM!!!-et orbánia elnyomó hazug középkori tákolmányára!

durcás 2011.04.18. 08:02:35

@LMP=SZDSZ: Azért túrkálj az emlék képeidben! biztosan emlékszel a "kossuthtéri minőségi csapatra" ? Szerintem csipetnyi különbség van a mostani tüntetők és a sátortáboros, hugyozós (részben fizetett) wittnermáriák között. Nem vagyok libsi!! Ne kezd ezt. No pá.

nemecsek ernő áruló 2011.04.18. 08:09:06

"Magyarország Alkotmánya értelmében "Az Alkotmány megváltoztatásához, valamint az Alkotmányban meghatározott egyes döntések meghozatalához az országgyűlési képviselők kétharmadának a szavazata szükséges"."
Mármint annak az alkotmánynak az értelmében, amit a jelenlegi alkotmányozó többség nem ismer el, ugye...

nemecsek ernő áruló 2011.04.18. 08:10:13

@Con Storm: Bazze', te mit szívtál? Én is kérek!

nemecsek ernő áruló 2011.04.18. 08:11:51

@Káposztakukac: Pontosítanék: Nem csak itt, de máshol, a fejlett világban körbe állják, és kiröhögik őket. ;)

nu pagagyí 2011.04.18. 08:28:06

@Con Storm: Több pontban felsorolt tárgyi tévedéseidet pontosítanám:

1. A járulék az nem adó. A különbség az, hogy járulékért konkrét szolgáltatás jár. Az MNYP tagdíjat járulék helyett fizetted. Az MNYP-nek te voltál a tulajdonosa, ezért is nevezték tagdíjnak. Természetesen nem volt jogellenes. A kapitalizmusnak az a lényege, hogy nem az államnak kell elsősorban gondoskodnia a lakosság jólétéről, hanem az emberek gondoskodnak egymásról és magukról szabad vállalkozás keretében.

2. A sajtó szabadsága természetesen korlátozva lett az eddigiekhez képest, lásd köztévé működése, egypárti médiahatóság bírságolási joggal.

3. Az összes párt akkor alkotmányozna, ha valamiféle konszenzusra jutottak volna először is a szükségességében, másodszor pedig tartalmi kérdésekben. Ez nem sikeredett, mivel a kétharmados kormánypárt nem gondolta komolyan az általa hazudott nemzeti egységet. Jellemző, hogy még a biodíszletnek használt Szili Katica javaslataiból sem vettek át egy kötőszót sem.

4. Tehát a zsidótörvényeket a zsidók hozták saját maguk megsemmisítésére? Nettó hülyeségnek (hazugságnak) hangzik.

legeslegujabbkor 2011.04.18. 13:17:36

@fedkvas: Azért szoktak többpárti alkotmányt írni,mert "értékes és mindenki számára elfogadhatót" csak sok ember különböző világnézettel tud összehozni. Szobatársaknak 9 nap alatt csak ilyen sikerül. (nem tudom elképzelni, hogy jobbat is írhattak volna)

Mr. Hilter 2011.04.18. 16:10:13

@alien: Hát, hogy ki itten a Shicklgruber. Nézz utána a nickem névadójának a youtue-on.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2011.04.19. 04:14:57

Az szadesz, de az egesz rendszervaltas szamomra hiteltelenne valt, amikor 1994-ben beszaltak a komcsik melle a kormanyba.
MO-n tovabbra is bolsevizmus van, teljesen fuggetlenul attol, hogy magat milyen szinekben es oldalon hirdeto part van kormanyon.
Nem tudtuk es mar nem is fogjuk soha megtudni - nyilvanvalo ex-mszmp vezetokon kivul - kik voltak az os-bolsevizmus szekertoloi.