Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (13) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (85) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (27) európa (6) evolúció (9) fantasy (8) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (18) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (7) holokauszt (11) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jézus (10) jobbik (73) jog (7) kádár (7) katolikus egyház (6) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (232) kommunizmus (14) közélet (9) közgazdaságtan (21) krimi (16) külpolitika (20) kultúra (24) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (12) mongol (18) mszp (62) náci (50) nacionalizmus (9) németország (10) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) obama (21) oktatás (10) orbán (55) oroszország (7) összeesküvés (6) palesztin (15) politika (208) pszichológia (8) rasszizmus (19) regény (26) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (6) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (58) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (139) tüntetés (6) usa (43) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (10) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (47) Címkefelhő

Designerünk

Csodatábla: a hülyének is megéri.

2008.11.18. 04:07 Krokodil

Gyurcsány Ferenc már a 2007-es évértékelőjében felvázolta, hogy a magyar közoktatást 30000 (harmincezer) darab digitális táblával fogják megreformálni. "Ehhez kapcsolódik a második zászlóshajó, amely egy modern, korszerű közoktatás szolgálatában áll, s a XXI. század iskolájáról szól. Arról szól, hogy újítsuk meg a magyar pedagógiát, hogy ne egyszerűen csak megtanítani legyen képes a gyermekeinket nagyon fontos tényekre, de tanítsa meg őket megtanulni tanulni, és segítsen abban, hogy életük végéig képesek legyenek megtartani a nyitottságukat. Arról szól, hogy a magyar iskola alkalmas legyen a nagyon sokfajta, egymástól eltérő nevelési igényű gyerekekkel bánni. És megújítunk vagy ezer iskolát, 100-120 milliárd forintot fogunk erre ebben a fejlesztési periódusban költeni. Vagy 30 ezer tantermet fel fogunk szerelni tábla és kréta helyett a kétoldalú virtuális kommunikációt lehetővé tevő, a világot kinyitó, úgynevezett digitális táblákkal. Nagy-Britannia példája - ahonnan jön ez a minta - azt mutatja, hogy a gyermekek tanulási eredménye, a felzárkózás tempója radikálisan növekedett ezen új, modern technológiák pedagógiai alkalmazásával."

A dolognak az az aktualitása, hogy decemberben kihirdetik a 24 milliárd forintos pályázat győztesét, és még idén megérkeznek az iskolákba a csodatáblák. Így gazdasági válság idején, amikor éppen elkerültünk egy államcsődöt felmerül az emberben, hogy digitális táblákra költsünk-e. A dolognak az az érdekessége, hogy a beszerzések EU-s forrásokból is történnek, azt azonban nem az EU mondta meg, hogy erre ad pénzt, hanem a magyar kormány volt az, aki erre kért. Ilyenkor pedig (nem a demagógia végett, hanem önkéntelenül is) felsejlik előttem a kép az osztályteremről, ahol van digitális tábla, de fűtésre nincs pénz, ezért akkor se nyitnák ki az ablakot, ha ki lehetne nyitni anélkül, hogy kiesne az üveg.

De ha legalább tényleg csodatábla lenne a digitális tábla...

Sajnos azonban a Gyurcsány Ferenc által példaként említett Nagy-Britannia példája egyáltalán nem olyan egyértelmű, ahogyan azt a miniszterelnök felvázolta. A brit szakembereket megosztja a kérdés, hogy szükség van-e a digitális táblákra. Egy dolog azonban biztos az ottani helyzetről. Hadd idézzem itt egy brit cikk megállapítását a Guardian című napilapból: "The problem with ICT as a panacea, is that it's been thrown at us with neither instruction manual nor time to read one if one existed." Szabadfordításban: az a baj, hogy hozzánkvágták ezeket a szarokat anélkül, hogy lett volna idő elolvasni a használati utasítást, bár azt úgysem kaptunk. Ha ezt nem is vesszük szó szerint, világos, hogy hirtelenjében a britek sem tudtak mit kezdeni a csodatáblákkal. Akkor milyen lehet a helyzet (a felkészültség) Magyarországon?! Nos a helyzet illusztrálására hadd álljon itt egy személyes élményem:

A Budapesti Corvinus Egyetem tavaly adta át a PPP program keretében épített új hiperszuper épületét. Itt tartják a nyelvórákat, a nyelvi termek digitális táblákkal vannak felszerelve. Azt gondolná az ember, hogy az új eszközzel legalább az átadás óta eltelt év alatt megbarátkozhattak a nyelvtanárok. Ezzel szemben az idei szeptemberi félév második hetében órára érkező diákot a következő kép fogadja: a digitális táblára négy különböző nyelven (magyarul, angolul, franciául, oroszul) írtak hagyományos filctollal. Talán mondanom sem kell, hogy az írást nem igazán lehet a digitális tábláról eltávolítani. Aki pedig hitetlenkedett volna azzal kapcsolatban, hogy egy egyetemi tanár nem tudja, hogy erre a táblára ne írjon filctollal az nemsokára maga is megbizonyosodhatott róla. Az órára érkező franciatanár filctollal írna a táblára, a diákok szólnak neki, hogy hát erre ne, mert ez digitális tábla, amire számítógép segítségével lehet írni, de a tanár ezt válaszolja: "Ez lehetetlen, hiszen itt nincsen számítógép." (A monitorra gondolt.)

Csodatábla: a hülyének is megéri.

42 komment

Címkék: oktatás magyarország gyurcsány világ válság csodatábla

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr28774779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vincemate 2008.11.18. 09:32:57

Oké, egy csomó mindenen lehet vitatkozni a digitáblábal kapcsolatban, de azért az ne legyen már érv, hogy egyes tanárok csökkent értelmi képességűek. Ilyen alapon ne támogassa a kormány az internet bevezetését se az iskolákba, mert úgyis egy pillanat alatt összeszednek valami durva vírust, aztán lehet lecserélni a teljes rendszert. Vagy ragaszkodjunk a krétás táblához, mert a whiteboard-ra úgyis olyan tollal fognak írni, amit nem lehet lemosni.

Krokodil, ilyen fordított érveléssel bármit meg lehet magyarázni.

Egyébként az, hogy a digitábla ennyire abszurdnak tűnik nekünk, nem kis részben annak a következménye, hogy eltöltöttünk 12 évet egy olyan iskolarendszerben, ami alig alkalmaz vizuális segédeszközöket. (Ennek elég sok oka van, de ezt most hagyjuk.) Ha nem így lettünk volna szoktatva, akkor most a digitábla sem tűnne olyan távoli és felesleges dolognak.

vincemate 2008.11.18. 10:04:06

Egyébként eszembe jutott még, hogy amikor elkezdtem egyetemre járni (ami azért ugye nem annyira volt régen), akkor még voltak évfolyamtársaim, akik könyörögtek, hogy hadd adják be a 6-8 oldalas szemináriumi dolgozatukat kézzel írva, mert ők nem tudják használni a szövegszerkesztőt. És ezt jogos követelésnek tartották.

De egy kérdés: azt honnan lehet tudni, hogy "beszerzések EU-s forrásokból is történnek, azt azonban nem az EU mondta meg, hogy erre ad pénzt, hanem a magyar kormány volt az, aki erre kért." Ez tökre érdekelne. Mert lehet ugyan, hogy a kormány kifejezetten erre pályázott pénzre, de ennek az is lehet az oka, hogy mondjuk fűtéstámogatásra nem írtak ki éppen pályázatot, digitális fejlesztésre meg igen. A pályázati rendszerekből elég sok furcsaság következik. Mostanában nézegettem különböző angliai egyetemek honlapjait, és mindenhol egészen elvadult elnevezésű projektek futnak, nyilvánvalóan azért, mert éppen ilyenekre lehetett az EU-tól pénzt kunyerálni. Szóval ez elég bonyolult kérdés, de ha van forrásod, az komolyan érdekelne, mert én csak szóbeszédekből értesülök egy-két dologról, az meg ugye...

Vidéki 2008.11.18. 11:49:25

Nagyon jó a cikk, a befejező ironikus rövid mondat nagyon találó.
„Csodatábla: a hülyének is megéri.”
Mivel nekünk adófizetőknek kell megfizetni a méregdrága csodatáblák árát, minket néztek hülyének azok akik ezt a programot a nehéz gazdasági helyzetben (amikor sok más fontosabb dologra is hiányzik a pénz) kierőszakolták és tűzön-vizen át keresztül vitték.
Akik forszírozták az ügyet, valószínűleg nem hülyék. Ilyen nagy tranzakcióknál valakiknek mindig lepottyan az égből egy hatalmas sikerdíj (mint nemrég a MÁV CARGO privatizációjánál).
Az SZDSZ szóhasználatában ezt a fajta tevékenységet reformnak nevezik!

Csudálatos Mary 2008.11.18. 12:40:41

Elsősorban azt szeretném leszögezni, hogy a digitális tábla tényleg csodatábla, ezért is neveztük el annak.

Amúgy mondhatnám, hogy igazán ütős lett a kis írásod, de azért te is tudod, hogy a sztori nem ilyen egyszerű, ez az utolsó bekezdésben felvázolt történet egy vicces (és kicsit elszomorító) helyzet, de vincematenak is üzenném, hogy nem egy csökkent értelmi képességű tanárról van szó, hanem egy meglehetősen idősről. (nem tippelnék kort, de szerintem eléggé közelít a 70-hez és egy nagyon művelt, intelligens ember.)
(és amúgy azon te is meglepődtél, hogy monitor tényleg nem volt a géphez.)

Szóval nem akarom itt kicsinyíteni a poénod durvaságát meg minden, főleg hogy amúgy gyakran a fiatalabb tanárok se foglalkoznak az egésszel, mert nincs kedvük megtanulni, de én is azt mondom, hogy ha már van lehetőség az ilyen típusú dolgokra, akkor ne az legyen az ellenérv, hogy a tanárok nem képesek/hajlandóak megtanulni az új eszközök használatát.
Más ellenérveidet megértem, nem vagyok pro-csodatábla bármilyen áron, csak kicsit eltúloztad a dolgot...

Mellesleg azzal kapcsolatban is vannak kétségeim, hogy a nagyon hangzatos Guardian idézet mennyire igaz, az egyetemről nincsen információm, de középiskolai szinten a tanároknak szokott lenni kötelező továbbképzés csodatáblahasználatból, csak hát azt hiszem, hogy mindannyian el tudjuk képzelni, hogy egy csomóan hogy állnak ehhez hozzá.

Én pedig mind a brit mind a magyar oktatási rendszerben szinte csak pozitív példát láttam arra, hogy milyen az, amikor egy tanár tényleg felkészülten használja a csodatáblát, sőt, ha egy egész történelemórát szervez köré, amivel sokkal jobban fel tudja kelteni a 14-15 éves diákok érdeklődését és megkönnyíti az új típusú érettségifeladatokhoz való hozzászokást.

Persze tudom, hogy ezek kis dolgok, de olyan sötéten állítottad be a helyzetet...

Vörös BLORóka · http://fulke.blog.hu 2008.11.18. 14:27:44

Azt hiszem itt nem is arról van szó, hogy kerüljük el a drága, és látszólag nélkülözhető technológiai újításokat az oktatásban, hanem tényleg kérdéses, hogy az adott helyre az adott időben megfelelő-e, hogy digitábla kerül.
Félreértés ne essék, nem vagyok technofóbiás, ellenkezőleg, de szerintem nem lehet az oktatás színvonalát csak a technológia fejlettségével megemelni. Számomra a lényeg ott van, hogy a mai fiatalok hogyan is tekintenek a világra. Száz évvel ezelőtt egy gyerek számára a rongybaba és a faló/fakard teljesen kielégítő szórakozást nyújtott, 20 éve a kisvasút vagy éppen a távirányítós autó volt a sláger, ma meg egy rendes gyerek csak a PC-n vagy PlayStation-ön játszik. Ami amúgy nem baj, csak jellemző, hogy más féle képességek fejlődnek ki ezáltal a gyerekben ma, mint régebben. Ennek köszönhetően a digitábla, mint egy interaktív számítógépes program, nagyon izgalmas tud lenni a diákok számára, és az oktatás színvonalát jelentősen növeli az, ha figyelnek az oktatóra.
Az más kérdés, hogy a Quake-en és Microsoft Office-on felnőtt nemzedék nem tud kézzel írni, vagy rajzolni, nem ritka az, hogy aki mondjuk tervező mérnöknek készül, csak a felvételi előtti rajzalkalmasságin döbben rá arra, hogy nem is tud rajzolni.
Nem arra akarok kilyukadni, hogy krétával írni olyan szuper dolog lenne, és mennyire is fejleszti a gyerek kézügyességét. Elgondolkodtató viszont, hogy ugyan ma a kréta+tábla kombó mennyire lenézett és elavult, de vajon nem ez lesz-e pár évtized múlva a szövegszerkesztő, vagy akár az egész számítógép? (“A computer terminal is not some clunky old television with a typewriter in front of it. It is an interface where the mind and body can connect with the universe and move bits of it about.” Douglas Adams alternatív valósága) Egyetértek azzal, hogy a számítógépek rengeteg lehetőséget nyitnak meg előttünk, de a digitábla még egy lépés affelé, hogy még jobban bezárkózzunk az informatika által nyújtott kényelmes kis burokba. Ne írjunk krétával, hanem használjuk a kényelmes multimédiás eszközünket. Ne sportoljunk, hanem játszunk az XBox-on a legújabb FIFA/NBA/NHL/NFL játékkal. Ne találkozzunk, hanem írjunk egymásnak MSN-en, iWiW-en, meg Skype-oljunk.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.18. 17:04:02

Alapvetően azt gondolom, hogy a digittábla nem hülyeség, ezt a környezetemben lévő pedagógus félék, akik még innovatívak eléggé preferálnák. Az, hogy nem hajlandóak megtanulni sokan, az a tanárok hibája. Érzékeltetésként: néhány hónapja egy általános iskolai igazgató tombolt az inforádióban, hogy nekik (mmint a tanároknak) miért kellene továbbképzésre járniuk, ők már mindent megtanulnak. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden tanár így áll hozzá, ezt nem gondolom. De érdemes lenne megnézni, hogy az ilyenekhez (továbbképzés+ digittábla) mi a tanárok véleménye, mégha tudom is, hogy sokszor saját maguknak kellene fizetni a tanfolyamot a tanároknak, ami nyilván non-sense.
VörösB:
Az egy viszonylag új dolog, hogy az emberek ilyen sűrűn találkoznak, úgy általában nehéz összehasonlítani ezeket. Mondjuk 100-150-e sokkal kevesebb volt a szabadidő. Amit én hallottam kutatást, az azt mutatta, hogy a tévé viszi el a többlet időt. Nem nagyon hiszem, hogy lenne olyan ember, aki ne tudna kézzel (leszámítva azokat, akiknek valamiféle problémája van) írni. A számítógép ezt csak egyszerűsíti, ezt te gondolom sokkal jobban tudod, mint én. Szóval abban a korban, amikor él az ember, mindig azt hiszi, hogy az egyel-sokkal korábbi jobb volt, csak nem biztos, hogy igaz.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.18. 19:15:27

bocsánat, de lenne egy kérdésem.
A pályázatot már kiírták, ahogy te állítod az erre szánt pénzt már régen beállították (2007-ben?),amit a kormány rakott össze, tehát ilyen típusú pénzt csak ilyenre lehet költeni. Ha igaz amit mondok, hogy hozod össze válsággal? Érted, ezt a pénzt csak erre lehet, ha jól tudom. Ha ez igaz, akkor viszont a válsággal összehozni finoma szólva csúsztatás.

heima (törölt) 2008.11.18. 22:26:51

Régóta kínoz egy kérdés: 2007-ben (06-ban) kimeríthetetlen dollárcsapot találtak Magyarország területén, amiből az utolsó falusi iskolát is felújítottak, és jobb híján csak a digitábla jutott eszébe a kormánynak, amire EU pénzt kéne szerezni, vagy éppen rossz szerkezetű kiigazítást, folyt, aminek keretében pénzt vontak ki az oktatásból (is)?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.18. 22:31:37

nem ismerek számokat, de a forráskivonást annak tekintetében kell nézni, hogy mennyivel lett kevesebb a gyerek, illetve, hogy sok falusi iskola teljesen rosszul funkcionált, rossz képzést adott.
Az én hozzászólásom egy logikai hibára hívta föl a figyelmet

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.18. 22:33:50

ja, amúgy a digittábla tényleg jó dolog, nem tudom láttál-e már ilyet működésben. Szóval elhiszem, hogy, jó programokkal együtt ez segít az oktatás minőségét javítani

heima (törölt) 2008.11.18. 22:46:20

A kórházi széf is jó dolog, a völgyhídról is szép a kilátás, sok geeknek okozott soha nem látott örömet egy sulinetes videokártya, meg az is hasznos ha a hivatalnokok beásul tudják kiutalni a segélyt, de egy 2002-es SZDSZ kampányszlogen jár folyton az agyamban: "Tarts sorrendet!"

És rögtön utána még egy kifejezés is: "Alternatív költség".

Miért lehet ez, nem is értem?

heima (törölt) 2008.11.18. 22:47:29

Btw itt a helyi áltisiben barter üzlet keretében van egy-két példány, a tanárok kb kivetítőnek tudják használni.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.18. 22:49:14

jó, nem kezdek el vitatkozni arról, hogy szerintem jó-e a digittábla, mert szerintem az. Valóban sokkal jobb órákat lehet vele tartani, sokkal látványosabb, sokkal magával ragadóbb. Az kérdés, hogy ezt mikor kell beszerezni, de a poszt ebben a tekintetben csúsztatás, mert ha jól értem, akkor ezt a pénzt már régen lekötötték ilyesmire. TEhát nincs összefüggésben a válsággal, rosszul értem?
Szóval a völgyhíd széf idemosás, nem tetszik.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.18. 22:50:32

na ez viszont tényleg gáz, hogy a tanárok nem tudják használni, erre kurvára kellett volna rendes tanfolyamokat szervezni, ahova a tanárok elmennek és megtanulják, valamint jó programok hozzá ,de ezt már írtam/írtuk

heima (törölt) 2008.11.18. 23:13:38

"jó, nem kezdek el vitatkozni"

ezt nem kell külön bejelenteni, múltkori produkciód óta nyilvánvaló, hogy nem szereted a "kényelmetlen" vitákat. Még szerencse h elveid vannak.

"Szóval a völgyhíd széf idemosás, nem tetszik. "

Azt is tudom, hogy a nyilvánvaló, logikus vélemények se tetszenek, amik megcáfolják a saját kis világodat, de h őszinte legyek, nem igazán érdekel.

A helyzet az, hogy a kormánynak döntéseket kell meghoznia az élet minden területén, és ezek nem csak arról szólnak, hogy a döntés tárgya jó vagy rossz, hanem hogy mekkora a döntés alternatív költsége.

Ha az oktatási kormányzat úgy dönt, hogy az oktatás problémáira a digitábla a megoldás, és erre költi a pályázati pénzek nagy részét, illetve ennek koordinálásával köti le az apparátust, a szakmát, akkor ennek a költsége nem csak 40 akárhány milliárd forint.

Hanem egyrészt 2+ elvesztegetett idő az érdemi oktatási fejlesztésekben, a jobb döntés és a digitábla hatása közötti társadalmi veszteség (sejtésem szerint tetemes tétel), vagy akár a valószínűleg importból származó táblák külkermérlegre, foglalkoztatásra gyakorolt negatív hatása.

Másképpen fogalmazva ha van egy probléma (közoktatás színvonala), és arra van 128 lehetséges megoldás, különböző hatékonysággal, és abból te kiválasztod a százhuszonhetedik opciót, mint megoldást, akkor a döntésed kurva gyenge minőségű volt. De attól még a döntés tárgya valóban jó dolog. Csak van nála jobb is.

Néha nehéz sorba rendezni a döntéseket így módon, egy olyan bonyolult és összetett rendszerben, mint mondjuk a gazdaság, közlekedés, egészségügy vagy akár társadalompolitika. Viszont a jelenlegi kabinet sikeresen oldja fel a problémát, hogy olyan színvonalú megoldások önt ki magából, mint a felsoroltak.

Persze ezek csak vélemények, nyugodtan lehet az a véleményed, hogy a digitábla a n1 megoldás a közoktatás minőségére, vagy azt hogy minden párt hülye és kártékony, ami nem megy el egy olyan tüntetésre, amiről sejteni lehet h ellentüntetők dobálózni fognak.

Ez a csodás a demokráciában.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.18. 23:19:42

heima, remekül bizonyítod azt, hogy hogyan TILOS idézni, ugyanis ezt írtam: "jó, nem kezdek el vitatkozni arról, hogy szerintem jó-e a digittábla, mert szerintem az." Ez azt jelenti, hogy nem kezdek el arról vitatkozni, hogy ezt gondolom-e vagy sem, nem a vitától zárkózom el.
A másik amit bizonyítottál, hogy milyen amikor az ember egy funkcionális analfabétával vitatkozik. Egyrészt nem állítottam, hogy ez a Nr1. megoldás, azt mondtam, hogy szerintem ez nagyon jó. A másik amit állítottam, hogy ezt nem most döntötték el, hanem régen, valamikor tehát ezt a pénzt ilyesmire lehet költeni.
Ja, valóban nem válaszoltam neked, megtette ezt más helyettem, nem zárkózóm el kínos vitáktól, láthattad, hogy a reakción mekkora hátrányban vitatkoztam. Azonban keresd vissza, hogy hány kérdésemre nem válaszoltál abban a vitában.
Igen a politikának meg kell védeni mindenkit az erőszaktól. El tudok képzelni megoldást arra, hogy a fidesz kinyilvánítsa, hogy nem ért egyet a házassággal, de az erőszakot sokkal nagyobb gondnak érzi, pl: a tüntetés előtt megy, után megy ilyesmi, vannak erre módszerek. Igen az összes párt elmehet a picsába ebben a témában (kiv. Horn)

heima (törölt) 2008.11.18. 23:33:03

Neked annyit sikerült bizonyítanod, hogy jó öreg liberális módjára szőrszálhasogatással, definíciós álproblémákkal próbálsz terelni ezerrel, ellenben személyeskedni nagyon szeretsz.

"Nr1." vs. "nagyon jó", komolyan úgy érzed, hogy ennek kéne lennie a vita tárgyának?

Vagy annak, hogy 2007-ben mennyire volt válság?
Próbáltam már rá célozni, de ha nem megy: 2007-ben, a kiírás pillanatában egy fillérrel nem volt jobb az állam helyzete, az oktatásé méginkább, azaz kurvára ugyanúgy olyan szar döntés volt, mintha most hoznák.

(btw, világválság 2007 nyara óta van. Magyarországon közvetlenül 2006 óta, mióta elfogyott a tér az államadósság növelés elől.)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.18. 23:37:35

jó hallani egy olyan embertől, hogy személyeskedek, aki az utóbbi hetek vitáiban rendre előhozakodott "fura" érvekkel.

Ne viccelj, a nagyon jó és Nr1 nem ugyanaz, másrészt nem tudom mennyit tudsz a pedagógiáról, én sem sokat, viszont a környezetemben van néhány frissen végzett, akiknek igen, és nincsen ellenükre a dolog, ettől még nem biztos, hogy jó. A válságot krokodil világgazdasági értelemben használta és korábban volt a bejelentés

heima (törölt) 2008.11.18. 23:38:47

"Ja, valóban nem válaszoltam neked, megtette ezt más helyettem, nem zárkózóm el kínos vitáktól, láthattad, hogy a reakción mekkora hátrányban vitatkoztam."

Nem az a kínos, ha sok emberrel kell vitatkozni, hanem az, ha éppen a logika szabályai alapján csúnyán megcáfolják a véleményedet.

"Azonban keresd vissza, hogy hány kérdésemre nem válaszoltál abban a vitában."

Nézd, mondtam hogy végigmegyünk mindegyiken, de sajnos már az elsőn elcsúsztál. Értékelem, hogy a haverodat odaküldted, de szegény sajnos már olyan dolgokat is látott, ami nem volt ott, szóval legközelebb próbálkozz meg saját magad.

És írtam, szíved joga ezen véleményen lenni.

Én azon véleményen vagyok, hogy minden liberális, humanista, szocialista, zsidó, cigány, meleg, hippi hülye és kártékony, aki 2006 október 23-án nem ment ki az utcára és védte meg saját testével a békés tüntetőket. Vannak erre módszerek.
Ez is csak egy vélemény.

heima (törölt) 2008.11.18. 23:47:35

A pedagógiáról nem sokat tudok, de a gazdálkodásról igen, meg diák is voltam sokat, és tudom mennyire zavaró lehet amikor lebegnek a függönyök zárt ablakoknál ha fúj a szél, vagy ha atomkomcsi a földrajztanár, meg faszán össze tudok hasonlítani OECD oktatás-gazdálkodási adatokat, és az egészből nekem nem az jön le, hogy digitáblára van szükség.

vincemate 2008.11.19. 01:38:42

A reggeli megjegyzésemet azzal egészíteném ki (ami némiképp válasz arra is, hogy mi a helyzet a továbbképzéssel), hogy a pályáztatásnak van még egy oldala, amiről eddig nem volt szó. TUDTOMMAL (nem tudom bizonyítani, csak azt tudom elmondani, amit erről olyan tanároktól hallottam, akik használnak digitáblát): a digitáblát nem csak úgy osztogatja a kormány. Tehát nem az van, hogy ha valahol nincs fűtés, oda automatikusan visznek 3 digitáblát, hanem arra is pályáznia kell az iskoláknak, hogy megkapják. És a pályázatban vállalni kell bizonyos dolgokat, például azt, hogy továbbképzéseket szerveznek a tanároknak, amiken megtanulhatják a tábla használatát. Mondom, ez csak hallomás, de egyelőre Krokodil cikkében is csak egy állítás szerepel ("azt azonban nem az EU mondta meg..."), ellenőrizhető forrás nélkül.

Nincs pontos információm, de én továbbra is úgy sejtem, hogy a kormány nem pályázhatott akármire (lehet hogy azt megválaszhatta, hogy milyen arányban költ táblára, és milyen arányban internetre), de az EU-s pályázatok nem úgy szoktak kinézni, hogy "Itt van X pénz, mondjátok meg, hogy mire akarjátok költeni", hanem bizonyos kereteket szab (Pl. informatikai fejlesztés). Tehát a digitábláról nem biztos, hogy úgy kell gondolkozni, mint amire más HELYETT költöttek, hanem mint amire más MELLETT.

Ettől még persze szörnyű, hogy az oktatási intézmények olyan pénzügyi helyzetben vannak, amilyenben. De ez innen nagyon bonyolult kérdés és extra messzire vezet a poszt témájától (Tanárképzés minősége, felesleges mennyiség, diákok számának radikális csökkenése, a tanárképzésben résztvevők motivációi, hogy csak párat említsek az alapvető kérdésekből.)

heima (törölt) 2008.11.19. 12:50:17

Krokodil állítása nem ellenőrizhető forrás nélkül lóg a levegőben, hanem az EU pályáztatási rendszer logikáját mutatja be.

A kormány összeállítja a fejlesztési tervét előre, adott időszakra (korábban ez volt a Nemzeti Fejlesztési Terv, a mostani az Új Magyarország Fejlesztési Terv), amiben részletesen alprogramokra le van bontva, hogy mire akar pénzt kérni az ország. Ezt küldik Brüsszelbe, ahol értékelik, elfogadják, majd ezután indul maga a konkrét pályáztatás.

A digitábla egy TIOP (Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program) pályázati kiírás mögé van becsomagolva, de természetesen más célokra is lehet pályázni. De ha 30-40 milliárd forint EU pénz erre kötnek le, akkor más HELYETT sikerül azt elkölteni. Nem végtelen forrásokkal rendelkezünk...

heima (törölt) 2008.11.19. 14:53:03

gratulálok, sikerült magatokat beküzdeni a fidesz.hu blogajánlóba :D

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.19. 19:54:21

Tényleg az.:] Az egyetlen normális párthonlap.

A másik meg az, hogyha bármelyik párt honlapjára is kikerülünk, az a Fidesz legyen.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.19. 21:22:20

Azzal nem nagyon lehet vitatkozni, hogy a fidesz.hu van a legjobban megcsinálva. [Itt most nem a szinvilágról meg stílusról beszélek, hanem a szerkezetéröl és a kódjáról - világos és szép munka - átlátható]

Pont te voltál az, aki szerette volna lemosni a blogról a ballib bélyeget és a fidesz.hu ebben segít, nem? Ha meg már jobb oldali párt, akkor nem kérdés, hogy Fidesz, KDNP, MDF vagy Jobbik.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.19. 21:24:20

hát az eddigi posztok alapján ballibnek nem lehet mondani, talán 1 kivételével az összes a szociknak ment neki. Ha vki szerint ballib a blog, akkor azt simán előítéletei alapján mondhatja. de a fidesz.hu segít, mindenben:D

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.19. 21:38:51

abban igazad van, hogy a fidesz.hu jobbra húzza a dolgot, csak én semmilyen pártnak sem örülök.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.19. 21:49:12

mmint az olvasók percepciója szerint

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.19. 22:00:47

Amugy a fidesz még csak nem is politikai alapon választ. Az izland bloggal is voltam kint egyszer - jobban mondva a növérem volt kint. A lényeg, h az nem kepviselt semmilyen politikai nezopontot.

Egyebkent nem az mszpnek kell nekimenni, ha le akarod mosni a ballib bélyeget, hanem a szadinak. [Az mszps párttagok jelentös része nettó kádárista]

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.19. 22:02:40

szadinak nincs miért, alig létezik, egyébként készül ellenük is valami

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.19. 22:03:44

"[Az mszps párttagok jelentös része nettó kádárista]" :) ez szerintem nem csak ott igaz:)

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.19. 22:35:59

"szadinak nincs miért, alig létezik, egyébként készül ellenük is valami"

Végre! Liberális söpredék. Tolerancia meg szabadságjogok... Rosszul vagyok. Rend kell ide, meg hogy minenki befogja. Bombát, vegyifegyvert vagy korrupciós botrányt robbantunk?

""[Az mszps párttagok jelentös része nettó kádárista]" :) ez szerintem nem csak ott igaz:)"

Közben rájöttem, hogy tényleg.:( Egyébként vágod, hogy a magyar szélsöségesek értelmesebb fele beállt a Zöld Párt mögé? Tomcat indul a szineikben majd képviselöjelöltként. A programjukat is feltették [zoldpart.hu]. A gazdasági elképzeléseik bármelyik nyugati szélsöbalos párt dicsöségére válnának.

Adócsökkentést!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.19. 22:43:44

:D:D LT
A Szabó Ervin (érted, Ervin) könyvtárnál hetente látom a Tomcat plakátját. Kis konszolidált:)

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.20. 12:46:45

Milyen plakat? Oltonyos komolykodo? Egyebkent az Tomcat szamlajara irhato (szemben a politikai elit 95%aval), hogy tenyleg akar tenni az orszagert. Az mar egy masik kerdes, hogy hogyan. De en szivesen megneznem, ahogy a parlamentben felall es fenyiti az oreg komcsikat. >:)

vincemate 2008.11.20. 18:31:55

Továbbra is izgalommal várom az információk forrását. Eddig az én szavam áll szemben Krokodiléval, és nem látom, hogy miért ne nekem lenne igazam. Ez egy blogtól, amelyik elvileg kényesen vigyáz arra, hogy ne bizonyítatlan állításokból kiindulva pártpreferencia alapján vonjon le következtetéseket, eddig nem túl jó teljesítmény.

heima (törölt) 2008.11.20. 19:07:54

nézd, ha mondjuk a foglalkoztatás a téma, akkor sem fogják neked elmagyarázni, hogy mi az a munkanélküli, aktív/inaktív, teljes foglalkoztatottság stb. Nézz utána, NFÜ, NFGM, Meh, pályázatos cégek, kormányzati portál, Eu tájékoztató szolgálat... nehogy már alapokat kelljen bizonygatni.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.21. 10:21:43

Én is kíváncsian várom a válaszokat.

Vlaci 2008.11.21. 12:16:24

Emberek! Kissé elkanyarodtunk a cikk témájától. Jó-e a digitábla?

Mit tud a digitábla, ami szükséges és csakugyan hasznos funkció, de a sokkal olcsóbb számítógép + projektor nem tudja?

Egyébként amint minden iskolában le lehet húzni a vécét, nem esik be az eső, és köszönni, meg írni, olvasni már megtanították a gyerekeket, jöhet a digitábla. Az még odébb van.

Addig ácsi!

heima (törölt) 2008.11.21. 15:50:17

"Én is kíváncsian várom a válaszokat. "

ez különösen kedves annak tudatában, hogy már egyszer sikerült elismerned, hogy az állítás helyes az EU pályázati rendszerrel kapcsolatban. Még szerencse, hogy az elveid még megvannak :D

néha kezdem azt hinni, hogy nem is élő személy vagy, hanem egy médiahekk. Michael Scott az irodából, személyesen.

Csudálatos Mary 2008.11.21. 17:20:49

A világért se akarnám megbántani calamot, de nehezen tudom elképzelni, hogy mennyiben hasonlíthatnánk Michael Scotthoz, aki sokkal szórakoztatóbb...
De amúgy heima, ha már komolyan azzal töltöd az időd, hogy ilyeneken gondolkodsz, az nem túl jó jel...