A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Több fényt a KDNP-be! VI - Simicskó papa

2009.11.27. 07:00 R_John

A Fideszből a KDNP nemzetbiztonságisává átalakult Simicskó papa gondolta, nyilatkozik egy jó gyengét. Nem is akármivel kapcsolatban tájékoztatta a sajtót. A mai rémes és ijesztő pécsi egyetemi lövöldözésről volt néhány - pontosabban egy gondolata. Az mondta, hogy:

"egy normális országban, egy tisztességesen működő kormány a rendet és a biztonságot garantálja az ott élő állampolgárok számára"

Ez valóban váratlan fordulat. Simicskó képes volt egy tragédiát felhasználni néhány ezreléknyi többletszavazért - igazán aljas módon, amolyan igazi bolsevik tempóban. Nyilvánvalóan az járt az okos fejében, amikor ezt nyilatkozta, hogy ha nem Bajnainak, hanem Orbánnak hívnák a miniszterelnököt, akkor nem lenne néhány ember egy tíz milliós országban, aki ilyesmire képes. Aki képes lenne gyilkolni, valamiért, például, mert valamilyen pszichés gondja van. Nyilvánvaló az ok-okozati viszony. Bajnai tehet arról, hogy nincs rend, ezért volt valamiféle baja a hallgatónak, ezért gyilkolt, tehát tulajdonképpen Bajnai gyilkolt.

Hirtelen kapkodom a fejemet, hogy az USA-ból melyik rémes gyilkosságot hozzam ide példának. Az USA nem azért érdekes ebből a szempontból, mert ott viszonylag sok ilyen cselekmény történik, hanem mert a három csapás néven elhíresült javaslatát onnan importálta a Fidesz. Vagyis, ott rend van, és a kormány garantálja a biztonságot, legalább  is törvényi szinten.

Álljon itt néhány példa a rémes amerikai gyilkosságok közül, ahol a rendőrnek és a három csapásnak van ereje.

1979. január San Diego: a tizenhét éves Brenda Ann Spencer karácsonyra kapott (!) vadászpuskájával megsebesítette nyolc társát és megölt két, a gyermekek segítségére siető felnőttet. Ok: „Nem szeretem a hétfőket. Ez legalább feldobta a napot.”

1997-es Heart High - i iskolai lövöldözés során elhunyt három gyermek, az elkövető: a tizennégy éves Michael Carnael.

1998. március 24. Jonesboro, Arkansas: 4 diák és egy tanár meghalt, több mint tízen megsebesültek a Westside-i Középiskola előtt, amikor egy téves tűzriadó miatt mindenki kisereglett az épületből. A 13 éves Mitchell Johnson, a 11 éves Andrew Golden a közeli erdőből lőtt rájuk.

1998. május 21. Springfield, Oregon: 2 diák meghalt, 22-en megsebesültek a gimnáziumi ebédlőben, amikor egy 15 éves fiú lövöldözni kezdett. Őt nappal a támadás előtt letartóztatták, mert fegyvert vitt az iskolába. A fiú szüleit később otthonukban holtan találták.

1999. április 20. Columbine Gimnázium, Littleton, Colorado: 14 diák és 1 tanár meghalt, valamint 23 diák megsebesült, a 17 éves Eric Harris és 18 éves Dylan Klebold egy éven át tervezett akciójában, amelyben 500 embert akartak megölni az iskolából. Egy órás őrjöngés után főbe lőtték magukat.

1999. április 28. Tabor, Alberta, Kanada: 1 diák meghalt és egy megsebesült a Meyers Gimnáziumban. Kanadában 20 éve ez volt az első végzetes kimenetelű iskolai lövöldözés. Az elkövető egy 14 éves fiú volt, aki azért hagyta ott az iskolát, mert társai kiközösítették.

1999. május, Georgia: Hat társát lőtte agyon az iskolában egy diák.

2000. február, Michigan: Egy elsős agyonlőtte hatéves osztálytársát.

2000. május, Florida: Egy 13 éves diák lelőtte a tanárát.

2001. március 5. Santee, Kalifornia: a 15 éves Charles Andrews Williams megölte 2 társát, 13-at megsebesített, amikor lövöldözni kezdett a Santana Gimnázium mosdójából.

2001. november 12. Caro, Michigan: egy 17 éves diák két légpuskával több, mint négy órán keresztül túszként fogva tartott egy tanárt és egy diákot, majd miután őket szabadon engedte végzett magával.

2002. január 5. Tampa, Florida: a 15 éves Charles Bishop egy Cessna-val egy felhőkarcolóba csapódott, miután engedély nélkül felszállt. Búcsúlevelében Osama Bin Ladent és a szeptember 11-i terrortámadást dicsőítette. Bishop volt az egyetlen halálos áldozat.

2002. január, New York: Lövöldözés volt a Martin Luther King középiskolában. Két 16 éves fiú megsebesült.

2002. január, Grundy, Virginia: Egy jogi felsőoktatási intézményben hat személyt lőttek meg, közülük hárman meghaltak.

2002. október, Tucson, Arizona: 41 éves bukott diák lelőtte három tanárát, majd magával is végzett egy állami egyetemen.

2006. január, Florida:  Rendőrök lelőttek egy 15 éves fiút, aki hátizsákjában pisztollyal érkezett az iskolába, és túszul ejtette osztálytársát.

2006. szeptember, Bailey, Colorado: A város középiskolájában egy férfi lövöldözni kezdett, majd hat diákot túszul ejtve bezárkózott egy terembe. A túszok kiszabadításakor a férfi egy diáklányt súlyosan megsebesített, majd öngyilkos lett.

2006. október, Pennsylvania Lövöldözés tört ki egy túszszedő akció közben az államban az amis vallási közösség iskolájában. A vérengzésnek öt halálos áldozata volt.

2007. január, Tacoma, Washington: A tacomai középiskolában egy 18 éves diák háromszor rálőtt 17 éves társára.

2007. április, Virginiai Műszaki Egyetem: Összesen 33 ember halt meg, több tucat hallgató megsebesült az amerikai Virginia állam műszaki egyetemének kollégiumában és egyik osztálytermében történt lövöldözésben. Minden idők legsúlyosabb iskolai lövöldözése volt ez.

2008. február 11. Memphis Tennessee - A Mitchell High Schoolban egy diák súlyosan megsebesült. A lövöldözőt őrizetbe vették. Tettének okát még nem tudni, csak annyit, hogy osztálytársak voltak. Múlt héten négy hasonló eset - kettő iskolákban - történt az USA-ban. Szintén Memphisben február 4-én két diák zenehallgatás közben összeveszett, s az egyik lábon lőtte a másikat.

2008. február 14, csütörtök [...] Dekalb, Illinois: Hat ember meghalt, tizenhatan megsebesültek, amikor lövöldözés tört ki csütörtökön a Chicagótól 100 kilométerre nyugatra fekvő Northern Illinois Egyetemen.

 Akkor azt szeretném már csak kérdezi Simicskó papától, hogy mi a helyzet a három csapással és a Renddel?

155 komment · 1 trackback

Címkék: politika orbán bajnai gordon több fényt a kdnp be

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr511555168

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért? 2009.11.28. 16:18:06

Sajnos szomorú apropója van az „Egyetemes felelősség” című bejegyzésemnek. Pécsett, az Orvostudományi karon, ahol a tavasszal öngyilkosságot elkövetett fiatal is tanult. Egy szó jár ilyenkor gondolom mindenki fejében: Miért? És ez...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molaris 2009.11.27. 08:09:06

Kéretik figyelembe venni, Simicskó Úrnak nehéz éjszkája volt.

TD223 2009.11.27. 08:42:25

Elsőre akár azt is mondhatnám, Simicskó hülye. Bár nem látom, hol utal a konkrét esetre. De aztán...

Hirado.hu:

"Nem meglepetés a tegnapi pécsi tragédia, a hasonló eseteknek egyre nagyobb esélye van – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Nagy Zoltán, a Semmelweis Egyetem tanára.

A pécsi egyetem rektora a Magyar Televízió Ma Reggel című műsorában cáfolta azt a hírt, hogy a férfi folyamatos pszichiátriai kezelés alatt állt.

A szakember kiemelte, hogy az Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet (OPNI) két évvel ezelőtti BEZÁRÁSA (!!!) óta annak volt lakói közül aránytalanul sokan követtek el öngyilkosságot. A hasonló lelki válságba kerülő pszichiátriai betegeknél pedig nem lehet kizárni, hogy mások ellen fordulnak – szögezte le a szakember. "

Az is lehet, hogy még drogos is volt ez a barom.

Még két eset az amcsi listához:

2009 UCONN, Jasper Howardot megöli egy tetű egy késsel

Kicsit más:

2009 Richmond, California, 10-15 latin és néger 10-15 nézővel a helyszínen megerőszakol egy 15 éves fehér lányt.

asmodean 2009.11.27. 09:05:01

Csodálatos.
Így kell szándékosan nem érteni, hogy mire szánják a 3 csapást.

Az iskolai lövöldözések nehezen illeszthetőek be a folyamatos bűnöző életmódot körébe vagy szerinted igen?

A lelkizavarok és az idiótizmus ellen nem véd semmi.

Simicskó egy sötét és demagóg ember aki gerinctelenül próbál felhasználni egy tragikus eseményt. Tudod, hogy ki ilyen még? Te.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.11.27. 09:22:29

@asmodean: Megnyugtató, hogy te is elítéled Simicskó megnyilatkozását. Komolyan pozitív meglepetés volt számomra.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2009.11.27. 09:25:06

szia Calam,

Vettem a fáradtságot, beléptem és nem tudok nem egyetérteni az írással.

Ez a mindenben szavazatszerzést látunk mentalitás most már kezd az agyamra menni... vö.: h1n1 story...

Csatmar (törölt) 2009.11.27. 09:31:29

Szerintem csak reflexből megint mindent a az MSZP-re akartak kenni, ahelyett, hogy gondolkoztak volna egy kicsit.

Azért az MSZP-s is valami hülyeséget motyogot, csak neki nem sikerült akkora baromságot mondani.

Hogy még ezen is képesek összeveszni? Hajjjj

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.27. 09:32:21

Sőt, Simicskó intézte úgy, hogy a srác lövöldözni kezdjen, mi? Barom.

papamaci1 2009.11.27. 09:32:59

A pszichiátriai esetek az OPNI-ra tartoznak,amit Fletó bezáratott.Az EÜ-re amit meggyilkolt.

A három csapás a bűnözésről szól.

És ki mondta ,hogy az USA NORMÁLIS ország ?

papamaci1 2009.11.27. 09:34:53

@newtehen: Ő rugatta ki a a pszichiáterek felét, ezért nem vették észre hogy dilis a gyilkos....

S. Annyi 2009.11.27. 09:38:24

Simicskónak abban van igaza - és most nem erre az esetre gondolok, talán ő sem, sőt ez biztos - , hogy az iskolákban oly mértékben elterjedt az erőszak, ami már tarthatatlan. A tanárok kezéből kivettek szinte minden fegyelmezési lehetőséget, csak a diákoknak vannak jogaik. Makarenkót vissza!

snakekiller23 2009.11.27. 09:42:04

@S. Annyi:

Izé, ez most mellé, merthogy a srácot a hírek szerint előbb kiküldték óráról, mert zavarta a többieket. Aztán visszajött...

S. Annyi 2009.11.27. 09:44:18

@snakekiller23: Nem mellé, mert nem erről a konkrét esetről írtam.

Joseph Adama (törölt) 2009.11.27. 09:45:00

Ez egy hihetetlen tragédia.

Két észrevételem lenne:
- Pszichiáterek ellehetetlenítése.
- Közbiztonság lezüllesztése.

Calam meg gondolj bele, hogy holnap akár téged is tarkón lőhetnek az egyetemen. Tudom te már nem tudsz félni, hiszen életed legnagyobb tragédiáját az szdsz szétesésével elszenvedted.
Azért mi (normális emberek) szeretnénk biztonságban élni. Lehet ez neked fura... Nekem (meg még pár millió embernek) ez viszont fontos.

További szép napot !

S. Annyi 2009.11.27. 09:45:07

@snakekiller23:

Íme: "Simicskónak abban van igaza - és most nem erre az esetre gondolok"

snakekiller23 2009.11.27. 09:52:25

@Joseph Adama:

Mi köze van ennek a közbiztonságnak? Hiányzott egy rendőr az óráról? Nem hiszem, hogy pl. az USA-ban, vagy pláne németeknél, skandinávoknál a pszichiátria hasonló problémákkal küzdene, mégis... Ne hülyjünk bele a politikába, könyörgöm!

Joseph Adama (törölt) 2009.11.27. 09:55:34

@snakekiller23:
Érthetően leírtam szerintem.
Ez itt Magyarországon nem elfogadható. Meg kell minden részletet vizsgálni. Nem lehet elfogadni, hogy véletlen volt. Mert nem volt véletlen. Volt fegyvere. Amivel nyugodtan tudott közlekedni. A rendszer nem szűrte ki, hogy dilinyós.

snakekiller23 2009.11.27. 09:57:06

@S. Annyi:

Ok, bocs, azt nem regisztráltam első olvasásra; de tényleg nem értem, hogy jön ez a lerágott csont pont most ide. A srácon nem hiszem, hogy segített volna...

tanár úr 2009.11.27. 09:58:13

Ez a Simicskó és az egész Fidesz banda hülye,mert nem látja, hogy már a saját szavazóik is röhögnek az ilyen beszólásokon .

na meg azon, hogy Orbán egyre több állami vezetővel találkozik( akik ugyan a kormány-hoz hivatalosk),..ilyenekkel :
Alig egy hónap alatt négy külföldi vezető - Nguyen Tan Dung vietnami miniszterelnök, Toomas Hendrik Ilves észt, Boris Tadic szerb és Hoszni Mubarak egyiptomi államfő találkozott a gonosz törpével.....a kormány találkozása után...hehehehe na ezek aztán igazán nagy nemzetközi állami vezetők........Európa meg leszarja a Fidesz és bandáját. A Putyin story olyan hazugság, mint mikor Sárközi itt volt és Orbán azt hazudta hogy 25 percet beszélgettek...hehehee, Sárkozi 11 perc után úgy ott hagyta a kis marhát mint a pinty!
nesztek hülye Magyarok ilyen Miniszterelnök kell...???

k.o.d.i. 2009.11.27. 10:00:04

1. Magyarország és az USA egy igen fontos ponton nem hasonlít egymásra. Ez pedig a fegyvertartás törvényi háttere és kultúrája. Itt tudna az állam szerepet vállalni. A jelenlegi állam nem fog. Draskovics nyilatkozik kettőt és ezzel le van tudva minden érdemi lépés.
Kérdem én: Milyen alapon adnak fegyverviselési engedélyt egy 23 éves fiatalembernek, aki sportlövő. Nem rendőr, vagy katona, még csak nem is biztonsági őr. Hanem sportlövő...Na most a parabellum, nem az a kifejezett sportpisztoly.

2. igenis tehet a jelenlegi vezetés az általános erkölcsi lezüllésről és arról a problémáról, ami általában ezen tettek elkövetéséhez vezet. Ez pedig a családok akaratlagos szétverése. Azt nem tudjuk megakadályozni a mai világban, hogy a gyerekek ne legyenek kapcsolatban az erőszakkal. De beszélgethetnénk velük erről.
Ha...lenne időnk, energiánk, türelmünk. Ha nem azon kéne pörögni reggeltől estig, hogy hogyan adjunk nekik enni, miből fűtsünk, lesz-e munkahelyünk holnap, miért váltunk el, miért neveljük egyedül a gyereket...stb, stb. A mai gyerekekkel nincs foglalkozva. Pedig ez sok dolgot megoldana. De ez az ország mai formájában szinte ellehetetleníti a gyermekek gondos, szerető, odafigyelő felnevelését. Pedig csak ez jelentené a megoldást. Ép lelkű emberek kitermelése.

Simicskóért nem rajongok különösebben, de nem értem, hol van ebben a kiszólásban a szavazatszerzés vágya. Általános problémáról beszél, aminek a jelen eset csak egy vetülete, sőt talán a jelképévé fog válni az évek óta egyre durvább iskolai erőszaknak. Lépni kéne!

A poszt amúgy szar! Bocs!

S. Annyi 2009.11.27. 10:01:20

@snakekiller23: Ez igaz, de tudod kezdődik a kampány és nálunk szokás a másikat ütni-vágni. Mondjuk a maszop meg is érdemli, de ez is más lapra tartozik. :-)))))))))

snakekiller23 2009.11.27. 10:01:44

@Joseph Adama:

Tudtommal ilyen helyzetben (lőegylet) egyáltalán nem is szűrnek. Gondolom régi kiskapu a rendszerben amire nem figyelt fel senki; szigorítanak a szabályozáson és kész.

k.o.d.i. 2009.11.27. 10:02:57

@tanár úr: te meg fordulj orvoshoz...orbanofóbiás vagy! (ja és csak hogy felkúrjam a gőzös agyad, ma a zorbán viktor a legtámogatottabb magyar politikus)

egyszerű polgár 2009.11.27. 10:07:38

@molaris:
Egy baj van ebben a q..va országhban mindenki mással foglalkozik, minta amivel kellene. Pl az EÜ miniszter és az ANTSZ a redőrségre testálja a vakcina kiszállítást! Mikor tolják már el ezeka hivatali barmok a biciklit? Közben a bűnözők a rend őreinek tehetetlensége miatt nyugodtan rabolnak, lopnak, csalnak. Az üzletek dolgozóit és a sokezer betöréses lopást elszenvedetteket kérdezzék meg. Milyen érzés kiszolgáltatottnak lenni. Ugyanakkor vannak szállítmányozó szakcégek! Meg távfelügyeletet biztosító őrző-védő cégek, akiknek a piacát erősítik a bűnesetek, csak ugye mindennek ára van, fizess egyéni társadalom, ha van miből!
Ergo a rendőr biztosítsa a rendet, a hülye narkosokat meg szűrje ki a társadalom, a dealerekről nem elfeledkezve!

okostojgli (törölt) 2009.11.27. 10:08:15

@Joseph Adama: "Azért mi (normális emberek)"

Tehát aki nem ti vagytok az nem normális.

Gratu.

OVID 2009.11.27. 10:10:37

A móri eset sajnos 8 áldozattal járt, de annak idején ők voltak kormányon, nem a "szocik". Akkor Orbán és kormánya volt a hibás?

okostojgli (törölt) 2009.11.27. 10:11:27

@k.o.d.i.: "igenis tehet a jelenlegi vezetés az általános erkölcsi lezüllésről és arról a problémáról, ami általában ezen tettek elkövetéséhez vezet."

Te már tudod, hogy az az ámokfutó vadbarom miért tette? Még ki sem hallgatták, hülyegyerek.

Netuddki. 2009.11.27. 10:13:18

Kijafszomazasimicskó? He?

Megmondom én a tutit. Az egészről a fájlmegosztás tehet. Ha nem lenne fájlmegosztás, nem néznének a fiatalok számolatlanul mindenféle szennyet.
Ja meg a benkő. Nem tudom ki az, de annyit írkálnak róla mindenféle blogokon, hogy mennyire rombolja az erkölcsöt, akkor biztos az is ludas.
Apropó ludas. A bajnai, na az is felelős.
Kihagytam valamit? ;)

Joseph Adama (törölt) 2009.11.27. 10:13:34

@okostojgli:
Ennyit szűrtél le ? Gratulálok. :) Igen, aki szerint ez elfogadható, az nem normális ember. Akinek nem számít a biztonság, az szintén nem normális ember.

o̝͚̣͔̙̜̜̞͉̺̞̬̖̱͉̼͛̑ͧ́̀̓̈́̓̾̇ͭͣ̆͊͌̑m͕̘̻̬̙̟͔̼̳̬̜̪͕͍̫ 2009.11.27. 10:14:59

Orbán a legtámogatottab politikus HÁHÁHÁHÁHÁ

bazmeg, az emberek 25%-a szavaz egyáltalán, ezek közül 20% "támogatja" Viktort. az emberek nagyobb része fossal keni be vastagon Viktor barátodat az mszp-vel, fideszfaszokkal együtt.

okostojgli (törölt) 2009.11.27. 10:16:00

@egyszerű polgár: "Pl az EÜ miniszter és az ANTSZ a redőrségre testálja a vakcina kiszállítást!"

Az megvan, hogy október elejétől már rendelhető volt a vakcina csak a sok faszkalap gyógyszerész baszott megrendelni mert megijedt a kibaszott propagandától? Egyszerűkém, gondolkodj.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 10:16:20

@politicus: most nem tudom, hogy ironizálsz-e, akár igen, akár nem, köszönöm a hozzászólást.

Amúgy tisztázzuk: ami Pécsen történt, igazi tragédia. Nem is erről van szó. Aki szerint én vonom kétségbe a tragédiát, olvassa el Simicskó nyilatkozatát.

daito 2009.11.27. 10:18:04

"Milyen alapon adnak fegyverviselési engedélyt egy 23 éves fiatalembernek, aki sportlövő. Nem rendőr, vagy katona, még csak nem is biztonsági őr. Hanem sportlövő...Na most a parabellum, nem az a kifejezett sportpisztoly."

Höj. Törvényi előírások alapján. (253/2004. (VIII. 31.) Korm. rendelet, 49/2004. (VIII. 31.) BM rendelet és 50/2004. (VIII. 31.) BM rendelet)
Semmi gond, keverni tetszik a dolgokat.
Fegyvertartási engedélyt bárki szerezhet, aki a törvényi feltételeknek megfelel (elmúlt 18, büntetőjogi dolgok, stb.) és elvégzi a tanfolyamot, levizsgázik belőle.
Nem túlságosan különb, mint pl. egy jogsi. De a jogsinál is egy papírt kapsz, nem autót. Capisce?

Ez úgy működik, hogy fegyvert nem tarthatsz akárhogy legálisan. Nem vehetsz, nem adják el a boltban.
Alapvetően a rendvédelmi szervek tagjainak és a kiemelt kasztok tagjainak jár, a normál polgár meg formáljon sünt a hátsójával; ha úgy gondolná, hogy önvédelemre lőfegyvert használna.
Akik a munkájuknál használnak, azoknak a cég/rendőrség megoldja a tárolást, de nekik is tanfolyam+vizsga szükséges. (Tipikusan a biztiboyok ilyenek.)

Ezért idehaza az az út működik, hogy sportlövővé avanzsálja magát az ember; eljár lőtérre, elvégzi a tanfolyamot, taggá válik és így szerez lőfegyvert. Csak ennek még szigorúbb szabályai vannak, mint az önvédelmi vagy munkacélú fegyvereknél. Tehát, amikor a srác az egyetemen magánál tartotta, az legalábbis gázos. (Persze indokolhatja, hogy óra után lőtérre megy, stb; de nem túl életszerű, hogy egyetemi órára, délelőtt, sportlövészet céljára tartott lőfegyvereddel menjél be. Mivel vigyázni kell rá, külön a lőszer, folyamatos para.)

A lényeg az, hogy sportlövő, az nem azt jelenti, hogy az ember 0.22-es pisztollyal, vagy légpisztollyal gyakorol és készül a bajnokságra, olimpiára. Nem űrméretfüggő alapvetően.

Az meg, hogy a parabellumot nem lesportpisztolyozod, jelzi, hogy nem is láttál ilyet.
A Parabellum az egy űrméret, 9x19mm Parabellum, bár ma a szakma inkább a 9x19mm Luger -t használja. Ellenben a köznyelv, és az újságok, a média mindig parabellumozik. (Sokszor a rendőrök is.)
A srácnál valószínűleg egy CZ75-ös lehetett, ebben az űrméretben az egyik legnépszerűbb, idehaza elterjedt típus.

S valamit azért ki kell jelenteni. A tegnapihoz hasonló szituáció, a fegyvertartás még idiótább, szigorúbb szabályozásával, vagy ilyen ködös, félidióta 3 csapás elvekkel SEM KERÜLHETŐ EL. (Azon túl, hogy egyik nagyobb hülyeség, mint a másik.)

Netuddki. 2009.11.27. 10:18:23

@k.o.d.i.: "ma a zorbán viktor a legtámogatottabb magyar politikus)"

Mit értesz támogatás alatt? Ha arra gondolsz, hogy ugyanúgy fizetjük az adónkból, mint a többi léhűtő politikust, akkor bizony az ország fele támogatja. Akarata ellenére. :P

okostojgli (törölt) 2009.11.27. 10:21:00

@Joseph Adama:
Tényleg ekkora barom vagy?! KI MONDTA, hogy ELFOGADHATÓ? Ez az "elfogadható" hogy keveredik ide egyáltalán?

asmodean 2009.11.27. 10:21:43

@calam (cvd):

Ez a poszt csak kis részben szól Simicskóról, nagyobb részt a 3 csapás elleni propaganda Simicskó és a tragédia apropóján.
Na ez az amiért mélységesen elítéllek.

desmentir 2009.11.27. 10:22:39

Azért szörnyű, hogy egy tragédia + egy tényleg politikai tartalmú idióta nyilatkozat után még itt a kommentek között is ilyen hülyeségeket tudnak többen leírni. Simicskó védőinek: ma reggel még Navracsics is elhatárolódott attól a baromtól.

Zozi79 2009.11.27. 10:23:26

Simicskó megszólalásának színvonala megközelíti egy átlagos szerda délutáni Nyakó sajttájét...

okostojgli (törölt) 2009.11.27. 10:25:09

@k.o.d.i.:" (ja és csak hogy felkúrjam a gőzös agyad, ma a zorbán viktor a legtámogatottabb magyar politikus) "

Vezet is kemény 46%-kal. Az elenyésző 54% kisebbség véleménye meg kit érdekel.

k.o.d.i. 2009.11.27. 10:26:03

@okostojgli: "ÁLTALÁBAN ezen tettek elkövetéséhez vezet"
hülye gyerek!
@bazmegbazmeg: Viktor nem a barátom. Nem azt mondtam, hogy az ország teljes lakosságára nézve ő a legtámogatottabb. @daito: Nyilván a szavazni akaró, pártválasztó emberekre gondoltam. E tekintetben ez meg egy tény bazmegbazmeg!

k.o.d.i. 2009.11.27. 10:27:00

bocs daito...véletlen kerültél oda az ugye nem nekd válaszol, hanem bazmegbazmeg úrnak.

paskom 2009.11.27. 10:28:23

Mórickának mindenről AZ jut az eszébe. És mondja.És van, akinek tetszik!

okostojgli (törölt) 2009.11.27. 10:29:34

@k.o.d.i.: ÁLTALÁBAN MELYIK tettekről beszélsz, hülye hülyegyerek?

k.o.d.i. 2009.11.27. 10:30:32

@daito: amúgy értem én hogy te vágod a fegyvereket én meg nem, bár a fegyver tartás és viselés közti különbséget talán ismerem. Viszont hogy jön ez ide? Akár egy AK is lehetett volna a gyereknél, azt is letojnám, egyanis pont azzal az elvvel nem értek egyet, hogy valaki indokolatlanul, kellő ellenőrzés nélkül, nem elég körültekintően vizsgálva személyét, hátterét, fegyverhez jusson! ennyi! ha ezen nem lehet segíteni, akkor kurva nagy a gáz...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 10:30:55

@asmodean: nem, ez Simicskóról szól, és mellesleg az általa propagált faszságról

Joseph Adama (törölt) 2009.11.27. 10:30:55

@okostojgli:

Kisfiú, elhiszem, hogy káromkodás nélkül képtelen vagy kifejezni a véleményed. De elfogadni viszont nem tudom, és nem is kell.
Mi normális emberek (akik barmozás, faszozás nélkül is tudunk kommunikálni ) nem így szoktunk beszélgetni.
Neked is szép napot ! ;)

Gremlin (törölt) 2009.11.27. 10:32:29

Renben van smincska,izé simicskó(egy hülyeság).
Akkor a fidesz kormány az első gyilkosság miatt,ami a regnálásuk alatt történik mondjon le!
Mert ugye :"egy tisztességesen működő kormány a rendet és a biztonságot garantálja az ott élő állampolgárok számára"

k.o.d.i. 2009.11.27. 10:36:13

@okostojgli: általában szociokultúrális környezetről beszélek, ami bizony fontos az ember szellemi egészségének tekintetében. aki ilyet tesz az kérlek nem egészséges lekileg, ebben pedig a szociális fejlettség és a társadalmi érettség igen komoly szerepet játszik. Arra gondolok, hogy talán ennek a szociokultúrális környezetnek a kialakításában van szerepe az aktuális vezetésnek. Hogy mit közvetít, milyen lehetőségeket teremt, hogyan nyúl az oktatás, szociális szféra, közbiztonság kérdéséhez. Talán nem kell külön bizonygatnom, milyen csodás eredményeket ért el az utóbbi 7 évben ezeken a területeken kormányunk. Azon meg ne kapd fel a vizet ha "hülyegyerekezel", aztán visszakapod.

Delinquent 2009.11.27. 10:40:36

Ennel mar csak az volt szanalmasabb amikor Schmidt "sportdiplomata" Pal a kormanyt tette felelosse azert mert nem volt eleg aranyermunk az olimpian.
Ezeket az okossagokat maguktol mondjak vagy kiosztjak nekik hogy ezt kell mondani?

Deneware. 2009.11.27. 10:42:06

Egy normális országban normális politikusok abnormális dolgokról IS normálisan nyilatkoznak...

okostojgli (törölt) 2009.11.27. 10:42:23

@Joseph Adama:

Mi nemnormálisak el merjük mondani, hogy hülyeséget beszélsz, te konkrétan akkorákat, hogy az már kiérdemli a BAROM jelzőt, ugyanis még mindig nem árultad el, nagypapi/nagymami, hogy az "elfogadható"-t milyen perverz gondolkodásmóddal voltál képes idekeverni.

Gyeprefing Padrafos (törölt) 2009.11.27. 10:43:51

Simlisko arra gondolt,hogy a középkorban fél európát kiirtották a keresztesek (aki nem azt a vallást gyakorolta mint ők).Hát ott a "kormány"garantálta a rendet és a biztonságot!!!
Ja igen,régen volt,hogy jön ez ide?
Aztán a kommunizmusban is kiirtották aki nem úgy gondolkodott ahogy a fennálló hatalom megkívánta.Volt is rend.
Nem is lövöldöztek az iskolákban!!!
Jövőre Simicskó is ott lesz a kormányban...
Lesz is rend!

politicus · http://mandiner.blog.hu 2009.11.27. 10:48:32

@calam (cvd):

Nem ironizáltam. Aki egy ilyen simicskó féle állásfoglalással egyetért, az min. hülye...

Még akkor is veled értek egyet, ha olyanokkal kerülök egy platformra, mint a különböző blogokat a baromságaival telehányó "Tanár úr"...

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.11.27. 10:50:00

Az túlzás, hogy ez Simicskótól aljas volt, meg főleg, hogy bolsevik. A sárdobálás tényálladékét mondjuk kimeríti ez az állítás. Nem volt az ilyesmi. Ha valamit érdemes mondani rá, az az, hogy meggondolatlan (nagyon), és rossz refleksz. Értelmetlen sárdobálás volt ez tőle, butaság.

ajvéból jelentik 2009.11.27. 10:51:29

@snakekiller23: Sajna, késő.
Már bekövetkezett, lassan az egész országra ki lehetne tenni a
Magyar Pszichiátriai (Köz)társaság táblát.
Ápoltak és "hozzátartozók" szomorú gyülekezete.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 10:52:13

@politicus: ő az, aki szerint a fidesz 100%-ban nácikból áll?:)

okostojgli (törölt) 2009.11.27. 10:53:39

@k.o.d.i.:
Bebaszna, ha az én "szociokultúrális" környezetemet a mindenkori vezetés szabná meg.

A merénylőről senki nem tudja, hogy miért tette. Rajtad kívül. És simán az elmúlt hét év nyakába varrod. Tehát ha a móri 8 halott az azelőtti négy év gyümölcse, akkor még 15 embert 2010-ig ki fognak végezni. Ez nagyon beteg gondolkodásmód.

Batu 2009.11.27. 10:54:30

Olvasgatok itt békében és nyugalomban,aztán belebotlok Simicskóba és k.o.d.i.-ba.Ekkor belémhasít a felismerés:Már megint nyitva felejtettem az ajtót az állatkertben.Megyek is megpróbálom becsukni.Legalább a többi ne szabaduljon ki.

beleszolok 2009.11.27. 10:55:22

A gyurcsány féle kamu pityergésre a vonatbalesetnél volt poszt?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 10:55:28

@politicus: tanár úrról először valamiért Havasra asszociáltam

k.o.d.i. 2009.11.27. 10:56:08

@Delinquent: Nem! A kormánynak semmilyen ráhatása nincs arra, hogy sportolóink a szarból építik a várat. Sőt, hogy megszüntették a sportminisztériumot, vagy hogy nincs magyar külpoitika és sportdiplomácia....hááááháháháhá! bazze...ez komoly...bocs, tényleg meg kell hogy mosolyogjam.
@Gyeprefing Padrafos: Arról, hogy melyik kormányunk, hogy képzeli el a rendet inkább ne is beszéljünk? Vajon, ahol ártatlan embereket nyomorítanak meg a rendőrök egy pártrendezvényen, vagy ahol letartóztathatnak egy pártvezetőt minden indok nélkül, egy másik politikust meg szarrá verhetnek, az milyen rendfenntartás??? Be akarnak szaratni, hogy jön a zorbán viktor rémuralma, miközben itt gyuriferi óta, akkor visznek be indok nélkül a zsaruk amikor akarnak!!!! Ha túlfeszíted a szabadszólás határait lekóterolnak mint a sicc! Ha meg van pofád tüntetni vmiért, nem elég, hogy körbe röhögnek/lesajnálnak a médiában, még jól meg is könnygázoznak, kardlapoznak, aztán a zárkában meg ki verik belőled a xart is! Miről beszélsz??? Ezt a demokráciát félted azorbánéktól??? OMG!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 10:56:51

@A Nép - Te vagy!: lehet, hogy elhamarkodott volt, beismerem

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.11.27. 10:58:57

@ajvéból jelentik:

Igen, de nem ápoltak. Ápolatlanok. Sőt „csak” hozzátartozók sincsenek. Tömegpszichózis van.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2009.11.27. 11:00:16

@calam (cvd):

Tényleg? Ezt még nem olvastam tőle... bár nem meglepő :)

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.11.27. 11:01:20

@calam (cvd):

Helyes! Szeretném, ha étvennéd a Magyar Demokrácia Díj alsó fokozatának középső kitüntetését.

pistii 2009.11.27. 11:05:07

@bazmegbazmeg: Még mindig többen szavaznak Orbánra, mint a libásra, az elkúróra, vagy miki egér kókára meg a tolvaj, hazug bandájára!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 11:08:47

@politicus: csak tippeltem

@A Nép - Te vagy!: ma fáradt vagyok. nem tudom már megint, hogy ez irónia-e vagy sem:(

Delinquent 2009.11.27. 11:09:51

@k.o.d.i.: Nem latok bele a spottamogatasokba, errol neked nyilvan reszletes kimutatasaid vannak otthon a fiokodban, a "Viktor es eletem legszebb 4 eve" mappaban.
Egyszeruen izlestelen ilyen megjegyzest tenni es politikai celoka felhasznalni az esetleges kudarcokat amikor az egesz orszag partallastol fuggetlenul egyszerre szurkol.
Ha szerinted ez igy rendben van akkor surgosen kezeltesd magad te birka.
Ja es mielott lekommunistazol, nem, nem vagyok kormanyparti.

2009.11.27. 11:12:18

aki még egyszer leírja, hogy három CSAPÁS, az bazmeg szarjon sünt

k.o.d.i. 2009.11.27. 11:23:00

@okostojgli:
kevered a szezont a fazonnal...melyik bankrablást varrtam én a kormány nyakába? vagy melyik közúti balesetet? vagy melyik árvizet???
próbáljunk már különbséget tenni!
Segítek, hogy megértsd!
A szociokultúrális környezeted nem azt jelenti, hogy anyukád hithű katolikus szellemben nevel-é vagy az ortodox zsidó hitfelfogás a sorvezető a nevelésed tekintetében. Fontos vetület, de nem minden. Az is számít, hogy villany nélküli tanyán nevelkedsz-e, vagy cigánysoron. Esetleg a hűvösvölgyben, vagy a 8. kerületben.
Azt látom, hogy a gyerekere a szülők egyre nagyobb része nem tud elég időt fordítani, mert az köti le az ideje 90%-át, miként oldja meg, hogy a családja ne haljon éhen. Ebben bizony nagy a szerepe a kormánynak. Abban is nagy, hogy az iskoláknak telik-e saját pszichológusra, szociális munkásra vagy sem. Nem telik, bazze, van ahol krétára se. Közben meg jön az elektronikus tábla...wow!
Vagy hogy a drága kormányunk a közszolgálati médiából lassan az összes kultúrát száműzni kívánja költségtakarékosság címszó alatt!
Nem varrok én mindent a nyakába annak akit nem illet, de azért vegyük már észre a tendenciákat. A társadalom helyzetéért felelősek. Nem mondom, hogy kurva fix, hogy ez a gyerek azon okból gyilkolt mint a többi az usában mostanság, de azért merjük valószínűsíteni az hogy nem szerelemféltésből lyuggatott ki mindenkit aki épp az adott helyen tartózkodott. Ha mentális problémái voltak, akkor igenis elvárom, hogy legalább legális úton ne juthassanak hasonlók fegyverhez.
Az az amerikai cserediák, aki pedig le akart számolni az őt övező cikizéssel és a gazdag diákok megvetésével...nos az ő esetében is van némi társadalmi vonatkozása a történteknek. Az eddigi információk alapján a honi eset is mutat ilyen jeleket. Ha nem erről van szó és a fiatalember mégis pl. féltékenységből ölt, akkor ez az eset nem példázza azt amiről én beszélek. Viszont a probléma attól még adott!

csárli hárper 2009.11.27. 11:34:49

hát bazmeg ez tényleg hihetetlen! van egy megzakkant valaki aki elkezd összevissza lövöldözni, nem tudjuk miért, csak azt hogy sajnos vannak áldozatok, erre mi megy itt? a kormány, a zorbán, a bajnai, a simicskó, az ufók, a három csapást nem írom le mert sünt szaratnak velem:)kardlapozás, megjegyzem kimaradt a gumilövedék és a magunkfajták-magukfajták...Magyarország 2009, szánalom

k.o.d.i. 2009.11.27. 11:36:49

@Delinquent: Már megbocsáss, de te is megelőlegezel nekem néhány dolgot úgy érzem. Ha más fog ilyen katasztrofálisan kormányozni azt is bírálom majd. pont.

Azt nem értem, hogy akkor most jobb, ha azokat az edzőket, vagy sportolókat okolom a kudarcért, akik a lehetetlen körülmények ellenére mégis lemennek edzeni nap mint nap és nem vándorolnak el a picsába mondjuk amcsiba, ahol tényleg megbecsülik őket. mind pénzügyileg, mind pedig azzal, hogy biztosítják számukra a megfelelő körülményeket.
Igazad van, ha ezért mindenki szurkol, akkor már a kormány nem is lehet hibás, mert már megint csak ásom itt az árkot, ahelyett hogy összeborulnék a felelősökkel és együtt mosdatnám őket, mondjuk veled.
Én igenis felelőssé teszem azt aki felelős. leszarom milyen párti. kurva egyszerű mindig előhúzni fikázódás céljából pl. a schmidt pált, de ki a fax tett mostanság akármit is a magyar diplomáciában a sportért??? nem mondom hogy ő a tuti, de akkor mondj valakit és meghallgatlak...tényleg.
Vagy tényleg nem felelős az a kormány amelyik totál leépíti a testnevelést az iskolákban?
Semmilyen összefüggés nem tapasztalható a kormány tényleges munkája és egy adott ország olimpiai szereplése között???

Avatar 2009.11.27. 11:39:31

@TD223: "Az is lehet, hogy még drogos is volt ez a barom."

Hát igen, akkor könnyen el lehetne intézni a dolgot, rá lehetne kenni arra, hogy drogos volt és amiatt tette. Szép kényelmes magyarázat lenne, szinte már sajnálom, hogy a Simicskó féle "A kormány a hibás" mellett nem lehet futtatni egy "a drog a hibás" mantrát is.
Bár én úgy tudom, hogy a srác - egyetemistától nem meglepő módon - nem vetette meg az alkoholt, az meg ugyebár drog, még ha nem is illegális.
Szóval, ha gondolod mégis indulhat a bűnbak kijelölés, az alkohol a hibás és Tilcsák Bea.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2009.11.27. 11:41:39

@calam (cvd): most azt hiszem, ha egyáltalán segíthetek, hogy egy nagy adag iróniába futottál... :)

paranoid T.R. marcipan 2009.11.27. 11:42:41

Nem kell összehasonlítani Magyarországot és az USÁ-t a fegyvertartásban. Mindegy h ki mit csinál, milyen törvényt hoz, őrültek mindig lesznek. És nem mindig lehet kiszűrni őket.
Ez egy tragédia, semilyen formában nem kell ennek politikai szinezetet adni.
Bár nem olvastam minden kommentet de eszébe jutott már valakinek azt is leírni h őszinte részvétem?

k.o.d.i. 2009.11.27. 11:45:07

@ezittenkéremmagyarország: igazából igazad van...de azért a téma feldobása magában rejtette ezeket a dolgokat. ettől azért még nem kell hosszútávú és általános következtetéseket levonni. Más megközelítésből én sem csak ezeket írnám ám le. a világméretű tendenciákba pl. nincs beleszólás egy 10 milliós ország vezetésének. meg arról sem lehet lebeszélni a bulvármédiát, hogy csámcsogjon a történteken. az internet is olyan amilyen, meg az egész világ változik, egyre gyorsabban...erről sem a MSZP/Fidesz koordináta rendszerében kell beszélni...ez most ide lyukadt ki...

desmentir 2009.11.27. 11:47:49

@berciXcore: Navracsicsról? Abban azért, azt hiszem, ártatlan.
Egyébként a blogbejegyzés címét (Több fényt..)tartom a témakörben igen előremutató megoldásnak. Nem ártana ugyanez néhány, a védhetetlent is foggal-körömmel védeni szándékozó kommenttársunk fejébe sem.

k.o.d.i. 2009.11.27. 11:50:28

@paranoid T.R. marcipan: azért tudom hogy populista meg demagóg meg minden, de azért én mégis ajánlom figyelmedbe a "Kóla, puska, sültkrumpli" című filmet. Tényleg nem lehet megelőzni mindent. Kockázati faktort csökkenteni azért érdemes. El kéne dönteni, hogy ebbe az irányba kívánunk haladni, vagy megpróbálunk lépni vmit. Nem biztos, hogy az lesz a legjobb lépés, de meg kell próbálni. A mostani irány látványosan nem működik.

daito 2009.11.27. 11:51:49

@k.o.d.i.:
"ár a fegyver tartás és viselés közti különbséget talán ismerem. Viszont hogy jön ez ide? Akár egy AK is lehetett volna a gyereknél, azt is letojnám, egyanis pont azzal az elvvel nem értek egyet, hogy valaki indokolatlanul, kellő ellenőrzés nélkül, nem elég körültekintően vizsgálva személyét, hátterét, fegyverhez jusson! ennyi! ha ezen nem lehet segíteni, akkor kurva nagy a gáz..."

Nézd, ez roppant egyszerű. Vagy juthat fegyverhez a honpolgár, és arra alkotunk szabályokat, vagy nem juthat. Ez viszont nem valósítható meg úgy, hogy van sportlövészet, vadászat, ilyen-olyan hobbilövészet. Ezek azzal járnak, hogy a parasztnál is lehet lőfegyver. Egy 1770-es fekete lőporos puskával is meg lehet ölni egy embert, a 0.22-es kispuska is alkalmas erre.

S nincs olyan szabály, törvény, ami ne volna kijátszható. Ha mégis, akkor kikerülik. Pont.

Azt értsd meg, hogy ha valaki eljut arra a pontra, hogy bűncselekményt követ el (hirtelen felindulásból, előre megfontolt szándékkal, csakmert), azt nem a viselési, tartási jogszabályok tartják vissza az elkövetéstől. Ha az illetőnek elszáll az agya, akkor egy 4 ezer forintos konyhakéssel is fel tudja szeletelni az embert; akkor majd betilthatjuk az IKEA-t, a SPAR-t, stb; mint a bűnpártolás melegágyát.

A fegyverhez jutás pedig nem olyan könnyű. Önvédelem céljára, normál állampolgárnak szinte lehetetlen. Marad ez a sportcél; ha ezt is még jobban korlátozzák, az nem fog érdemben változtatni a helyzeten.
Aki professzionális bűnöző, az úgysem foglalkozik ezzel a jogi sz*rsággal, ami a lőfegyverhez kell; az egyszerű állampolgár szintjén meg előjön a kérdés, hogy mert egy 23 éves problémás egyed így tett, azért a 45 éves cégvezető miért bűnhődjön?
S ha hiszed, ha nem, ellenőrzik ezt a dolgot, de azért túlzásba sem lehet esni. Azért nem fognak mindennap projektív igazságügyi pszichológiai teszted csinálni rajtad, mert fegyvered van.

Igen, benne van a pakliban, hogy ha valakinek fegyvere van, bekattan és elkezd lövöldözni. Ahogy az is, hogy a kocsimmal hajtok az emberek közé, nekiugrok az utasoknak egy fával, stb.

Csak picit túllihegitek a dolgot.

csárli hárper 2009.11.27. 11:55:30

@k.o.d.i.: pont az a baj sajnos hogy bármi történik kicsiny hazánkban, valamelyik oldal (és hát lássuk be főleg a jobb) rögtön elkezd rinyálni hogy ki a hibás (a bal)és ez szörnyű hogy így átszövi egyesek életét ez a rohadt politika.....

paranoid T.R. marcipan 2009.11.27. 11:58:00

@k.o.d.i.: egyetértek ezzel, mondjuk szerintem nálunk azért elég szigorú a szabályozás. csak annyit mondok, h nem lehet minden balesetet/gyilkosságot/verekedést/erőszakot megakadályozni, mindegy, h ki kormányoz. de a hangsúly amúgy az utolsó mondaton volt.

eszkep 2009.11.27. 11:59:03

@politicus: Akinek van fegyverviselési engedélye, jól tudja, hogy teljesen komolytalan a jelenlegi rendszer - ami a pszichológiai alkalmasság vizsgálatát illeti. (Amúgy meg nevetségesen bonyolult.)
Csak azt nem tudom, aki ezzel nincs tisztában, minek fröcsög???

Zetek 2009.11.27. 12:02:51

Szabad megkérdeznem, hogy mit keresett a helyszínen egy Hiller nevű hugyos józsi? Mi köze a történethez?

eszkep 2009.11.27. 12:03:36

"Hirtelen kapkodom a fejemet, hogy az USA-ból melyik rémes gyilkosságot hozzam ide példának."

Teljesen rossz példa, hisz ott pont igen liberális fegyvertartási szabályok vannak (bár államonként különbözőek).Ott fokozottan érvényes a magyar rendszer legnagyobb hibája: a hiányos pszichológiai vizsgálat és RENDSZERES ellenőrzés (most nem az értelmetlen vegzálásra gondolok, hogy otthon szabályosak-e a fegyver elhelyezésének körülményei)

eszkep 2009.11.27. 12:04:45

@politicus: Neked van fegyverviselési engedélyed??? Mert amennyire okoskodsz, azt hinném, hogy van (csak akkor meg tisztában lennél a jelenlegi rendszerrel.)

Delinquent 2009.11.27. 12:05:26

@k.o.d.i.: Ebben mind igazad lehet, de mondom nem astam bele magam a sportfinanszirozasba. Talan az elmult 7 evben tenyleg "leepitettek" a sportot, ezen ne vitazzunk. A kerdest nem high level tarsadalmi-szociologiai osszefuggesekben vizsgaltam, mint ahogy te.En magat a megnyilatkozast tartom gusztustalannak. Mindket eset tipikus es visszataszito, egyszeruen nem kell emberi tragediakat vagy sportbeli sikertelenseget politikai celokra felhasznalni, ennyi.Ebben egyetertunk? A Jobbik miatt most hirtelen mindenkinek kurva fontos lett a kozbiztonsag es nem gyozik tullicitalni egymast igeretekben, pedig eddig szartak bele mindket oldalon (nem, jobbikos sem vagyok). Alszent es populista. Raadasul politikai ongol is ilyet mondani, bar ez nem az en problemam.

eszkep 2009.11.27. 12:06:10

@politicus: ÖÖÖ bocsi, nem láttam,hogy másra reagálsz idézettel...

Void Bunkoid 2009.11.27. 12:06:19

@k.o.d.i.: az a baj, hogy ez nem egy terrorista népfelkelő harcos volt, aki a kormány gazságai ellen készült demonstrálni egy terrorakcióval. Ez a tegnapi lövöldöző egy sima pszichopata zizis hülyegyerek volt. Akkor is lőtt volna, ha történetesen épp te vagy a miniszterelnök. Az ő közveszélyessége k*rvára nem függött semmiféle politikai viszonytól. De szeretett papánk azért belekeverte a beszédébe.

Egyáltalán, mi az hogy "kereszténydemokrata"? Mióta demokratikus a kereszténység??? Ha az, miért van kvázi monarchikus saját államuk, saját világi uralkodóval? Nem elég nekik a Jézus Krisztus? Ő ha jól emlékszem, pont a világi csúnyaságok ellenében hirdette a szeretet, hit és egyenlőség igéjét...

politicus · http://mandiner.blog.hu 2009.11.27. 12:07:19

@eszkep: Okoskodtam volna?? Pusztán egyetértettem azzal, hogy Simicskó tegnap ezt az alkalmat is kormánygyalázásra használta fel és én ezt a magam részéről elítélendőnek tartom.

Hol itt az okoskodás???

Nem vagyok fideszes 2009.11.27. 12:08:19

I.: Simicskó egy fasz, aki meg egyetért azzal, hogy ebben az esetben BÁRMI felelőssége van a kormánynak (és volna egy akármilyen más kormánynak), az egy elborult barom, mániákus idióta. Van bőven mivel baszogatni kormányt, de ez az, amihez aztán tényleg semmi köze. Pont.

II.: A posztíró helyében nem az amerikai példákat hoztam volna fel, mert Amerika és Európa két teljesen más világ. Több értelme lett volna a finn, a német, vagy a svájci példát felhozni. Mind földrajzilag, mind kulturálisan közelebb állnak hozzánk.

Zetek 2009.11.27. 12:08:44

@tanár úr: Géza ez szánalmas. Ugye tudod, Szarközy miért hozta előbbre az összes budapesti programját? Ment Bruni nénihez. Putyin cáfolta a találkozót? Nem. De inkább gyere elő Gordonkával. Tudod, Tinnye és Washington!

eszkep 2009.11.27. 12:10:56

Az alapvető gond, az, hogy ha egyszer bekerültél a törvényileg meghatározott azon körbe, aki kérhet fegyverviselési engedélyt, az rengeteg papírmunkával és idióta adminisztrációs szabályok betartásával tarthat fegyvert. Ugyanakkor viszont a rendszeres pszichológiai felülvizsgálatot nagyon elhanyagolják (gyakorlatilag nincs), és ügyebár nem biztos, hogy aki pl. 23 évesen "normálisnak tűnik", annak pl. 35 éves korára nem borul el az agya. Én is ismerek olyan embert, akitől - így laikusan is (nem vagyok pszichológus) simán elvenném a fegyvert.
Ez igenis POLITIKAI akarat, hiába kap minden dilettáns idióta blogger Index-es linket egy kis KDNPS-fikázás erejéig. Talán olyan dolgokról kellene írogatni, amivel tisztában vagyunk, nemde???

eszkep 2009.11.27. 12:11:50

@politicus: Közben azért írtam egy hozzászólást, ami válasz a kérdésedre.

eszkep 2009.11.27. 12:13:16

Érdekes lenne konkrét eset kapcsán megvizsgálni, hogy az elkövetőnek milyen jogcímen volt fegyvere?
Merthogy erről marhára nem esett még szó.

ajvéból jelentik 2009.11.27. 12:13:55

Lehet fegyverviselési engedélye annak aki:
A) pszichiátriai kezelés alatt áll
B) környezete által köztudottan személyiségzavarral küzd és/vagy viselkedik
C) alkoholt vagy más tudatmódosító szert vesz (akár csak esetenként) magához
???
Ezt a tegnapi ámokfutó esetétől függetlenül kérdezem akire nem tudom hogy megállnak-e a fönti kritériumok.
Pozitív válasz esetén tisztelettel érdeklődnék: hol kapható golyóálló mellény?

prometheus_X 2009.11.27. 12:15:02

Simicskó debil. De erre az írásra is kiragasztanám a tolószékes kék matricát azért, szellemi értelemben véve.

eszkep 2009.11.27. 12:15:54

@bazmegbazmeg: "bazmeg, az emberek 25%-a szavaz egyáltalán, ezek közül 20% "támogatja" Viktort."

Nem tudom, hogy jön ide, de egy TÉNYT kár megcáfolni, bohócot ne csináljunk magunkból!
Hogy sok embert nem érdekli a politika, az "egyéni szoc. probléma, senkit nem érdekel".

eszkep 2009.11.27. 12:17:04

@prometheus_X: A blogger védelmében viszont elmondhatjuk, hogy a blog címével azért előre vetíti annak szellemi színvonalát. Végső soron nem éri az embert kellemes meglepetés...

kborzy 2009.11.27. 12:30:03

Na végre valaki észrevette mit művel a Fidesz meg a három tagú KDNP. Az is szép volt amikor a külföld kifejtette gond a rádiófreki, meg a pécsi vízszolgáltatás. Erre ők - új kormány kell az mindent megold. (nem mondom, hogy nem kell de legalább ne ilyen gusztustalan módon. A pécsi szarkeverés az új Fideszes polgálrmester alatt kezdődött, és ugyancsak Fideszes volt az a néni aki majd kiesett a padból úgy jelentkezett, hogy majd én, majd én megszüntetem a két régi rádiót.

Hű de f***a lesz a Viktor királyság...

ave 2009.11.27. 12:34:07

>"egy normális országban, egy tisztességesen működő kormány a rendet és a biztonságot garantálja az ott élő állampolgárok számára"

Tud peldat mondani normalis orszagra? :)
En nem! Izraelben mindent megprobalnak, meg egy aruhazba is femdetektoros kapun at kell bemenni. Aztan megis mindig hullanak idorol-idore.

De mashol sem probalnak garantalni semmi. Mekkora baromsag mar ez?

b2 2009.11.27. 12:34:19

k.o.d.i. vagyok, csak most máshonnan, és nem tom az új jelszómat fejből, szal ez a régi regem.

@daito: ezzel nem tudok, de nem is akarok vitatkozni. igazad van. @ezittenkéremmagyarország: természetesen a jobb, mivel ellenzékben van, ez a dolga. lehet emlékezni kuncze gáborra a "lopstoppos!" táblájával, ami pl. az elmúlt 7 évet nézve, több mint röhej, de mivel ellenzékben volt, próbálkozott. ez nem újkeletű dolog.
@Delinquent: én is elítélem, ha valakit felhasználnak, olyan dologra, amire ő nem szeretné, vagy ami nem tartozik a tárgyhoz, vagy ilyen-olyan nyereségvágytól hajtva esetleg.
De az sem járható út, ha a felelősök folyamatosan úgy ússzák meg az elszámoltatást, hogy azt állítják, minden nemű kritika, csak a politikai lejáratásuknak a része.
Természetesen jelen tragédiát nézve a politika ráhatása, felelőssége és a mozgás tere is, összemérhetetlenül kisebb, mint pl. a sport promótálásában és támogatásában.

Ja és köszönöm, hogy néhány ember képes érdemi vitát folytatni. Mindig kellemes meglepetés az ilyen.

ati27 2009.11.27. 12:44:28

@bazmegbazmeg:

Hát "bazmegbazmeg" aki elmegy szavazni az elmegy szavazni.. Saját dolga kire szavaz.. Aki meg nem megy el, annak meg nincs véleménye.. Utána meg ne sirjon.. Alanyi jogon szavazhatsz vagy nem? Ja, lusta vagy elmenni? Jahát kérem.. De ez a demokrácia.. De látom ezt sokan nem fogják fel.. Ugyhogy ez rohadt gyenge kifogás.

Bummer 2009.11.27. 12:47:16

@Lófasz Hadnagy:
Ki felelős a fegyverviselési engedélyek szabályozásáért, ha nem a kormány? Én?

ati27 2009.11.27. 12:54:02

Ajánlom figyelmébe mindenkienk az "unabomber" esetet.. Utána lehet nézni a neten is.. El lehet gondolkodni..Nem kell pisztoly hogy ölhess.. Meg lehet találni a módját.. A nagy számok és az idő függvénye alapján bármi megtörténhet, ami fizikailag lehetséges.. Ilyen egyszerű..

Hány Éves 2009.11.27. 12:56:58

Ez a nyilatkozat nagyon logikus, tényleg. A baloldal visszavághatna azza, hogy egy normálisan működő városban egy normális polgármester regnálásakor nem szabadna előfordulnia ilyesminek. Tehát Páva Zsolt a hibás. Kábé ekkora f@$zság lenne ez is...

kukahontas 2009.11.27. 12:57:13

és 1 év múlva mint mond hasonló esetben?
hara-kiri?

honi.ka 2009.11.27. 12:58:47

Teljesen igaza van a Siminek, ebben az országban semmi nem működik jól.
Következmények nélkűl megtehetnek bármit.
Olyan mint közbiztonság egyszerűen nem létezik.
Csak a kormány felelős a fegyverviselési engedélyekért,senki más! Törvényeknek kell megfelelőnek lennie és a korrupciót kell megszüntetni, mert lehet bármilyen szigorú előírás, ha van az apénz amiért egy gyagyás degenerált, elmbeteteg pszichopata is kaphat engedélyt!!!!!!!!

statez 2009.11.27. 13:00:56

Simicskózás helyett inkább azokra a kérdésekre kellene válaszolni, hogy az elmebeteg miért nincs a Hárs-hegyen (mert Horváth Ágicáék eladták), az elmebeteg miért kap fegyvertartási engedélyt, a lövészegyletből miért lehet hazahordani a fegyvert. Így hirtelen ennyi...

Delinquent 2009.11.27. 13:02:43

@Bummer: Teljesen mindegy milyen torvenyek vannak, barki fegyverhez juthat, te is, en is, ha annyira elkeseredett / pszichopata vagy hogy kepes vagy ilyet tenni.
Majd szepen bejelentik hogy kivizsgaljak az ugyet es kidolgoznak javaslatokat hogy ez ne tortenjen meg ujra. Persze egyreszrol ugyis elsikkad a dolog, masreszrol meg kurva mindegy mi a torveny, ugyis megteszi aki akarja.

fizetekmegegysort 2009.11.27. 13:03:08

Őszintén igen jól szórakozom a politikai pofozkodásotokon, mindenki védi a saját mundérjának vélt vagy valós becsületét, és néhány valóban józanul gondolkodó próbálja a véleményét kifejezni.
Off leszek: pár apró megjegyzéssel azoknak, akik a gyereknevelés mikéntjét (is) a kormány nyakába szeretnék varrni.
A gyermek ugyebár MINTÁT követ, elsősorban a szüleitől látott mintát. (Nem azért nem lopok mer anya aszonta nem szabad, hanem azért, mert anyától se ezt láttam. Kontra hiába mondta apa, hogy ne dohányozzak mert árt, mivel ő is bagózott én is rágyújtottam...) Ezen kívül a gyermekkel való foglalkozás során nem a mennyiségi hanem a MINŐSÉGI együtt töltött idő számít. Ha az napi fél óra, de abban 100 %ig rá, és kizárólag rá figyelek (nem nézem fél szemmel a híradót, nem főzök közben...stb), akkor igenis meglesz az eredménye, a pozitív eredménye. Szánalmas és szerintem elfogadhatatlan más nyakába varrni a saját nevelési kudarcainkat, a "sokat kell dolgoznom", "nem érek rá mert egyedül nevelem" és hasonló szlogenek alapján. Felnőtt emberek gyerekvállalás előtt felelősségteljesen el kell hogy tudják dönteni, mire vállalnak gyereket. Ha valaki ezt nem tudja megtenni, és minimális realitás érzéke sincs, akkor a gyerekének is ezt a példát fogja mutatni.Természetesen egyetértek abban, hogy jobb anyagi feltételek között, barátságosabb állami hozzáállás esetén könnyebb a gyereknevelés. De mivel jelenleg még senkinek nem üti a hátát az ÁllamBácsi, hogy kötelező gyereket szülni, hát kéretik ne ÁllamBácsin számonkérni azt, hogy mit ad hozzá. Különösképp gusztustalan ezt a soksoksokezer adócsaló országában megtenni, ahol csak akkor tartjuk a markunkat mikor kapunk, de mikor a közösbe kell betenni, akkor szét-trükközzük az adóbevállást "ezeknek én nem adok" alapon, nem észlelve, hogy hozzáállásunkkal a saját gyerekeinktől vesszük el.
Mielőtt mindenki agyonfikáz: igen van gyerekem, és azért született csak 36 éves koromban, mert eddig tartott (igen, 18 évig) felelősséggel megteremteni azokat a feltételeket, amik mellett leszarom, hogy az Állam mit tesz hozzá.
Bocs hogy off voltam...
egyébként Simicskó szerintem is balfék...:)

Kandabula 2009.11.27. 13:03:41

A múltkor elkéstem a moziból. Hogy azt a KDNP-s k' anyjukat!

nyg 2009.11.27. 13:16:25

Egy kicsivel több fény kellene a poszt szerzőjének, calamkának a fejébe is. Az idézetből gondosan kihagyott egy fontos részletet, mert Simi azt is mondta,hogy egyelőre nem ismeri az ügy részleteit, de jó lenne már, ha rend és a biztonság uralkodna az országban, amit ez a garnitúra nem tud biztosítani. Ráadásul mindezt kérdésre válaszolva nyilatkozta. Ez egy sima politikusi panelmondat, ami véletlenül igaz is, mert tényleg mindenhol kupleráj van. Hullik szét a társadalom, anómia, normaszegés nap-mint nap, Mounika show, nyilvános verekedés, és csodálkozunk, ha a fegyverek is előkerülnek. Ha kisiklik egy vonat, és az utasok súlyos balesetet szenvednek, azért a közlekedési miniszter felel. Ha ez igaz a közlekedésre, másra miért nem? Vagy most is a portása hibás?

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.11.27. 13:17:56

@calam (cvd):

Közönséges hülyülés de annyiból komoly, hogy ma nálunk tényleg kivételesen nagy dolognak számít, ha bárki bármit képes elismerni. Bizonyára napi szinten tapasztalaod, hogy mennyivel gyakoribb, hogy kötik az ebet a karóhoz, verdesik magukat a földhöz mindenféle értelmetlen látszat fölösleges megmentéséért. Szóval humoros formában, őszinte elismerés.

ati27 2009.11.27. 13:25:21

@honi.ka:

Ez az eset semmiképpen nem róható fel a "közbiztonság" állapotára.. Nem lehet mindenkit naponta kivizsgálni profi pszihológussal.. Tudod az élet egy folyamat.. Néha egészen apró dolgokon "kattanak" be addig normális emberek.. Nehéz felfogni? Szánalmas, hogy ebből az esetből politikai ügyet csinálni. Dehát ez magyarország.. Basszus egy kellően bonyolult rendszernél nem lehet 100% os biztonségot elérni.. Pl egy autó is elromlik..Pedig az az emberi agyhoz képest kb mint az autó a kőbaltához.. De látom itt vannak okos emberek! Mint te meg Simicskó.. Tudod mit mond a buta ember? -Én mindent tudok! És egy intelligens: Minél többet tudok meg a világról annál inkább úgy érzem, mennyire keveset tudok.. Akinek inge vegye magára.. Ja és az egyik legjobb idézet, amit életemben hallotam: -Én nem értek hozzá, de szerintem ez így nem jó.. :) Lehet gondolkodni! Ha megy még!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 13:26:07

@Lófasz Hadnagy: valóban, ezen én is gondolkodtam. Csak az járt a fejemben, hogy a fideszes javaslatokból arra lehet következtetni, hogy az USA-t valamiféle büntetőjogi álomhelynek gondolják. Ezért idéztem onnan a példákat. De valóban No-ból is kellett volna példát hozni.

b2 2009.11.27. 13:29:11

@fizetekmegegysort: sok dologban egyet értünk. természetesen a hozott minta a legfontosabb. minden más tizedleges. de mitől is függ a hozott minta? Mit tud mutatni anyu-apu? Ők honnan hozzák a mintáikat? Ezek bizony össztársadalmi kérdések, nem pedig csak az egyén problémái. Mellesleg megnézném azt az embert aki váltott műszakban dolgozik, amikor ő hazaér a gyerek már alszik, amikor elmegy a gyerek még alszik. Hétvégére olyan mint a mosott szar. Ő meg tudja adni azt az odafigyelést?
Másrészről: nem gondolom, ha te most 36 éves korodra jutsz oda, hogy gyereket vállalj, a gyereked meg tegyük fel már csak 40-esként, akkor jó az esélyed, hogy ha nem is marad ki az életedből az unokázás, de a járókeret akadályoni fog. Természetesen nem ezt kívánom neked. De nem ezt a tendenciát kéne követni.
Ha egy állam, jó gazdaságpolitikát folytat, jó a fiatalokat gyermekvállalásra ösztönző politikája, tisztes munkáért tisztes bért kapsz, támogatják a lakáshoz jutást, akkor az az állam támogatja a szülőket. Ez nem ilyen!
Van olyan ember, aki akkor is leszarja a gyerekét ha kőgazdag. de sokan hendikeppel indulnak az életnek, és azok nem az úri gyerekek.
Ha ezekben nem tehet semmit egy kormány, akkor miben tehet???

Kandabula 2009.11.27. 13:34:21

@nyg: Logikád alapján le kellene mondania a gyilkos háziorvosának, a szüleinek, az egyetem teljes vezetőségének, a komplett tankörnek, a Rendőrségnek, a Büntetés Végrehajtás minden vezetőjének és beosztottjának (ott is voltak esetek), az üzletekből be kell vonni minden 6 cm-nél hosszabb pengéjű kést, ha valaki zavartan viselkedik, rögtön őrizetbe kell venni, (már ha lesz ki). Figyeljük és jelentsük fel egymást, legyünk éberek és bizalmatlanok. Maradjon és virágozzon viszont a focihuliganizmus, a csuklyás széptevők békés andalgása az utakon. Viszont, hogy a vonatbaleset miatt miért mondott le a miniszter, fingom sincs.

ati27 2009.11.27. 13:35:49

És persze németországból, Finnországból, ami tudvalevő nem annyira szar hely.. Ugye calam? Dehát a Magyarok mindent jobban tudnak, és mindenkinél okosabbak... Sajna ki kell ábrándítani benneteket.. Nagyon elment a világ melletünk.. Ideje lenne pofát alapra tenni, fogakat összeszoritani, és TANULNI! Mindennél fontosabbnak az oktatás megerősítését tartanám! Minden áron, mert csak abból profitálhatunk hosszú távon.. Most mondjam azt, hogy az egyik ismerősőm gyereke 2 éve kezdett itt suliba, már két nyelven beszél és még csak 9 éves. A feladatai között van olyan, hogy információt kell keressen a neten, abból kiszürni a lényeges elemeket, majd erről előadést kell tartani az osztály előtt! Mindezt angolul! Az itteni oktatás mottója: Gyors reagálásu egyéneket nevelni! Akik képesek gyorsan eredményt elérni, megtalálni, alkalmazni.. Nem kifelyezetten a lexikális tudásra fókuszálnak.. Persze az is fontos valamilyen szinten.. Tessék ezen nagyon-nagyon elgondolkodni.. A világ változik, vehetünk róla tudomást, de szembe nem hugyozhatunk a széllel..

nyg 2009.11.27. 13:36:01

Valaki, valakik fegyvert adtak egy elmebeteg kezébe. Ezért felelősség terheli őket. Nem kellene bagatellizálni azzal, hogy nem lehet mindenkit pszichológussal megvizsgáltatni. Fegyverengedély esetén miért is nem? Csak egy okot szeretnék erre hallani.

tölgyes 2009.11.27. 13:37:07

Horn azt mondta a 98-as robbantások idején, hogy ez minden csak nem közbiztonság. Most is ez a helyzet..Ez nem jó, de ez van. Ha ezt kimondja valaki, az még nem követ el hibát...Azt látjuk, hogy a rendőrség (állam) nem képes megvédeni az állampolgárait.Ezt már évek óta látjuk...Ma nálunk az erőszak gazdag tárházát látjuk... ezernyi példa és nem egyszer együttérző hangokat hallunk a gyilkosokkal...Ebből jó nem jöhet.

kolbenheyer 2009.11.27. 13:42:29

@calam (cvd):
Nem egészen értem.
Simicskó kihasználta a tragédiát, ezért lehülyézted. Igazad van.
Nem szereted a Fidesz három csapás javaslatát. Ez is rendben van, bár kifejthetnéd, hogy miért nem, mert nekem nem egyértelmű, hogy ez baromság (én nem ismerem ezt a témát).
De mi köze a kettőnek egymáshoz? Simicskó személyén kívül? Attól, hogy most hülye volt, még lehet igaza a másikban. Az is lehet, hogy mindkettőben hülye, de akkor is: mi a kapcsolat?

robinzone 2009.11.27. 13:43:07

először is: simicskó ezzel igen mélyre süllyedt, ebben egyetértünk.
másodszor viszont a további érveléseddel nem tudok egyetérteni. mi köze ennek a "három csapáshoz"? azt teljesen másra találták ki. amerikát hozni példának, ahol a hatéves colttal jár isibe (moore bácsi sokat akasztott ezen a témán), nem értelmezhető szerintem.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.27. 13:44:33

politikus, mit várunk tőle?

mindegyiktől el kellene venni az állampolgárságot és kiutasítani az országból.

ati27 2009.11.27. 13:44:47

@nyg:
Asszem én írtam.. Esetleg többeknek érdemes lenne megnézni a régi "klasszikus" filmet Michael Douglas Főszereplésében Összeomlás címen.. De fentebb leirtam részletesen, bocs hogy nem vetted észre.. Még valami? Vagy ragozzuk tovább..

nyg 2009.11.27. 13:46:12

@Kandabula: Bizony létezik felelősség ilyen vonatkozásban is. A felelősség ezen kívül kiterjed azokra is, akik a mostani anómiás állapotokban (tömeges norma- és szabályszegés)segédkeztek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.27. 13:49:15

@papamaci1: A srácnak volt fegyvertartásija, szóval simán átment egy vizsgálaton. Indifferens, hány pszichiáter van, őt megvizsgálta egy, és egészségesnek találta, fegyvertartásra alkalmasnak.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 13:54:25

@kolbenheyer: a kapcsolatot abban látom, hogy a Fidesz szerint erre van szükség, hiszen Amerikában is bevált. Erre hoztam példának, hogy ez ott sem visszatartó erő. És mivel minden ilyen bűncselekmény után be szokott indulni a politikusok fantáziája. És nekem is beindult, arra gondoltam, hogy megint valami hasonlóval fognak előjönni. Így próbáltam meg érzékeltetni a dolog abszurditását.

Nem vagyok benne biztos, hogy ez most hibátlan érvelés volt.
(A posztba van linkelve egy cikk az ÉS-ből, az alapján állítom, hogy nem egészen korrekt a három csapás.)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 13:55:28

de persze könnyen lehet, hogy a három csapást kár volt idekeverni, elég lett volna csak Simicskóról írni

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.11.27. 13:56:46

@nyg: Nincs rá pénz,vagyis kell másra,oda ahol el lehet mutyizni.

kolbenheyer 2009.11.27. 13:59:54

@calam (cvd):
Kösz, majd utánanézek a csapásoknak. De amit tudok róla, az alapján nem az őrültekre van kitalálva, hanem a visszaesőkre, akik a bűnözésből élnek.
És ha Simicskó most nem mondta (mondta?), hogy ha bezzeg lenne 3 csapás, akkor ez se történt volna meg, akkor sztem nincs kapcsolat.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 14:01:56

@kolbenheyer: elfogadom, lehet, hogy ebben is tévedtem. de lehet, hogy nem, ezt csak azért írom, mert még eszembe juthat valami, de az is lehet, hogy nem. na, elég:)

fizetekmegegysort 2009.11.27. 14:31:29

@b2: tényleg egyet érünk. Szerintem is tehet mindezekért a kormány. De ha csak ezen múlna, a jóléti társadalmakban nem lenne hasonló eset... Tesómék Finnországban élnek, ahol az Állam lakást ad és eltart ha gyereked van, mégis van ilyen lövöldözősdi. Szóval én csak attól megyek falnak, hogy ha adót kell csalni abban nagykirályok vagyunk, de ugyanakkor a problémákról CSAK az Állam (aktuális kormány) tehet... ezt nem tartom reálisnak. Ebben hiányolom az egyéni felelősségvállalást (20 évesen, sulipadból kijott semmire gyereket vállaló, majd "jajjengemnemsegítazállam" típusú hozzáállás...stb)

Delinquent 2009.11.27. 14:35:48

@fizetekmegegysort: "Különösképp gusztustalan ezt a soksoksokezer adócsaló országában megtenni, ahol csak akkor tartjuk a markunkat mikor kapunk, de mikor a közösbe kell betenni, akkor szét-trükközzük az adóbevállást "ezeknek én nem adok" alapon, nem észlelve, hogy hozzáállásunkkal a saját gyerekeinktől vesszük el."

Ott a pont.

nyg 2009.11.27. 14:36:07

@ati27: Lehetséges, de én maradnék a felelősöknél, nem ragadnék le amellett, hogy ha jön az összeomlás, nincs mit tenni. A felelősségnek ebben az esetben is van egy általános és egy konkrét szintje. Általános alatt értem a pl. törvényeket, amelyek megengedik, hogy a lövészklub tagja hazaviheti a fegyvert (miért is, hogy otthon gyakoroljon?), hogy 20 ezer fontint alatti lopás csak szabálysértés, hogy kifizetődő normát szegni. Konkrét pedig az, hogy a fiúnak nem vizsgálták meg az alkalmasságát, vagy nem jól vizsgálták meg. Vagy nem elégszer. A skizofrénia, vagy a borderline ma már elég jól megállapítható - korai stádiumában is.

Delinquent 2009.11.27. 15:04:12

@nyg: Azert ez eleg egyedi eset, nem hiszem hogy barmilyen elozetes torveny megakadalyozta volna. Nyilvan kellenek torvenyek, de ilyen helyzeteken ugy sem segitenek!

Kandabula 2009.11.27. 17:08:32

@nyg: emlékezzünk az első árpádsávos zászlólengetésekre és helyben vagyunk.

b2 2009.11.27. 18:09:52

@Kandabula: ez így off lesz, de: talán előbb arról emlékezzünk meg, hogy a 2002-es választásokat elég nagy valószínűség szerint elcsalták, a szavazatok újraszámlálását pedig megtagatdták, aki tüntetett miatta azt lehülyézték. Azt hiszem a normaszegést nem a zárpádsávosokon kéne számon kérni.

2009.11.27. 18:44:39

@fizetekmegegysort: lehet hogy ez a "soksoksokezer adócsaló" (nyilván van erre pontos statisztikád, mert az itteni cigányfetisiszták mindig ezzel jönnek) úgy van vele, hogy nem a gyerekei elől vesz el pénzt, hanem sokkal inkább a segélyt játékgépbe dobáló és elivó ún. "hátrányos helyzetűeket" fosztja meg az ingyenes bevételi forrástól, ezzel is próbálván a jogvédők és szociológusok kedvenc parazitáit emberi életmódra ösztönözni.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.11.27. 20:34:27

@b2: Kérdeztem már sokaktól, akik ezt hangoztatják, de válaszolni egy sem tudott: hogy a fészkes fenébe csalná el az ellenzék a választásokat? Tudtok erre a világtörténelemből egyetlen dokumentált példát is?

Kandabula 2009.11.27. 22:44:17

@bm613: Hát nem emlékszel miket mondtak? Tízezrével használtak különleges tintát, ami az "igent" "nemmé" és a "nemet" "igenné" változtatta, Orbán mondta, hogy a fülkékben "különös dolgok történhetnek" amire oda kell figyelni, hipnotikus fluidumokkal telt meg a Kárpát-medence, elvarázsolt szavazók kóvályogtak az utcákon. Sajnálatos, hogy akkoriban a Fidesz volt hatalmon, ezért muszáj volt egy kis misztifikált szarkeverés.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.11.27. 23:30:17

@Kandabula: Tényleg, a varázstinta. Meg amúgy is, a tömeg Fideszt írt, és MSZP olvastatott.

molaris 2009.11.28. 07:21:23

@egyszerű polgár:
Egyetértek Veled. Itt mindenki tudja, hogy mit kell csinálnia- a másiknak. Csak a saját feladatát nem látja el.

Különben meg az a hülye aki kritizálni sem tud. Az már más lapra tartozik, hogy igaza van- e.
Jót tenne a népléleknek, ha nem a sok agyatlan politikussal törődne, nem szerintük rendezné be az életét.

Saját példám, hogy bár hívő vagyok és jobb oldali, emberi/baráti kapcsolatomban nem ez számít. Van millió más dolog amiben egyetértünk, ha együtt vagyunk erről beszélünk, és nem marjuk egymást a különbségek miatt.

b2 2009.11.28. 11:39:09

@bm613: lehet azért nem válaszoltak mert nem értették a kérdést? Azt hiszem az emberi fantázia elég nagy. Vegyük például a cigánysorok kilóra való megvételét. Vagy a szavazáshoz busszal oda szállítottakat. Vagy a szavazóbiztosok lekáderezését. Vagy mondjuk a lakhellyel való manipulációkat...Lamperth Mónika nagy tudója annak, hogyan lehet egy személyt két helyen leszavaztatni, olvass utána. Ja és azon is lehet mosolyogni, hogy eltűnős tintával lehet-e manipulálni. Persze, hogy lehet. Roppant vicces is, amikor véletlenül valaki felfigyel arra, hogy egy adott választókerületben a lapok felén nincs semmi.

b2 2009.11.28. 11:56:21

@Kandabula: egyébként pont ez az a hozzáállás, amin nem tudom, hogy sírni vagy nevetni kéne. Ez a fajta cinizmus. Valahogy nem értem a poént. Tehát, ha tényleg nem csaltak, minden rendben volt, akkor fogjuk, újraszámoljuk, aztán le is csitítottuk a sok hülye mélymagyart. Ehelyett, mint mindig, a komcsi reflexek alapján cselekszünk és tagadunk, ellenkezünk, körömszakadtáig. Persze én tudom, hogy te és a veled gondolkodók, a messzemenőkig megbíztok ebben a bagázsban. Elvégre még akad köztük, olyan is akinek nem kellett bíróság elé állnia. (bár ami késik nem múlik) De nem akarlak én meggyőzni, mert valószínűleg nem lehet, ha az elmúlt 8 év nem győzött meg akkor én már tuti nem foglak. Meg amúgy is, a zorbánviktorék azok majd még aztán ennél is sokkal többet lopnak/csalnak/hazudnak, sőt királyság lesz, meg diktatúra és csak kárpátiát fog játzsani a petőfi és horty rádiónak fogják hívni. ja a cigányokat pedig a zsidókkal együtt lövik a dunába...ejjj de szörnyű lesz!

Chewbaca · http://pallas70.hu/tanfolyam/merlegkepes-konyvelo-tanfolyam.php 2009.11.28. 14:51:57

valahogy mindig simicskó pápának olvastam :) amúgy nem meglepő ez az újabb kis megnyilvánulás ami bizony eléggé vészjóslóan enged csak következtetni a jövőre...

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.11.28. 17:20:42

@b2: Az általad felsoroltakat nem derítené ki egy újraszámlálás sem. Az csak a számlálási csalások ellen alkalmas. Úgyhogy legalább döntsétek el, hogy melyik fajta rágalmat szórjátok, keverni nem érdemes...

Kandabula 2009.11.28. 22:20:26

@b2: mit is írjak, mit is mondjak?! Vannak ezek a szavazóhelyek, ahol minden párt képviselői jelen vannak és árgus szemmel figyelik egymást és az esetleges történéseket. Amennyiben a zárásig nem ölték meg egymást, este közösen, többször ellenőrizve összeszámolják a szavazatokat és az eredményt megküldik a CPU-nak. Ezt követően mi a gond? Amennyiben valamelyikük megjegyzéssel, vagy kifogással él, helyben ujjra számolják. Ha még mindig, megint ujjra, amíg fokhagymaszaga nem lesz. A szavazó mi a túrót tudna a fülkében valami "érdekes dolgot" csinálni? Legfeljebb kiveri a farkát, összefirkálja a cetlit, vagy elalszik, esetleg odaszarik. Emlékeztetőül: A Fidesz volt felelős annak idején a választások (és azok tisztaságának) lebonyolításáért, így legfeljebb ők manipulálhattak volna. Persze nem tették meg, nem is erről van szó, hanem arról, hogy ellenfelük pedig végkép nem.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.11.28. 22:45:30

@Kandabula: De valahogy meg kell magyarázni, hogy kerülhetett ellenzékbe a haza, ahogy a Vezér fogalmazott...