A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Reggel – 2009. december 1.

2009.12.01. 09:00 Horváth Andor Márton

Kedves olvasóink, elhatároztam: egyszemélyes kísérletbe kezdek. Kedves olvasóink, megígérem, hogy a következő egy hétben - próbaképpen - minden reggel itt fog várni Titeket egy friss cikk. Igyekszem majd mindig valami aktuálisról vagy nagyon régen történtről vagy várhatóról vagy beláthatatlanról, esetleg lehetetlenről beszámolni. Aztán meglátjuk, lehet, hogy így is marad. Ez egyelőre beláthatatlan. Most kezdetnek jöjjön valami várható és aktuális.

 Az SZDSZ-MSZP koalíció tegnap megkezdte (egyelőre) utolsó együttműködését. A kis, „liberális” párt már darabokban, de képviselői továbbra is a helyükön. A párt nem meri kidobni frakcióját, és mikor végül mégis megteszi, a frakció már nem hallgat rá. A költségvetést pedig – ismét megszavazza az Országgyűlés. Egy éve a Fodor Gábor-vezette SZDSZ fenyegette a kormányt a koalíció felmondásával, dehát akkor is végül összejött az a költségvetés, amely közvetlenül előzte meg Gyurcsány Ferenc bukását. Csak ez után lépett ki a kék párt a koalícióból, mikor már semmi értelme nem volt. Annak legalábbis nem, amit a „kilépés” jelentett. A Sárdobálón általában továbbra is MSZP-SZDSZ-koalícióról beszélünk; hiszen az elmúlt bő fél év alatt az együttműködést a korábbi zökkenők helyett inkább a veszélyhelyzet (bukás az EP-választásokon) miatti összekovácsolódás jellemezte a frakciók részéről. SZDSZ-es miniszterek persze már nincsenek, és a pártvezetés is lecserélődött (lelépett), ám a kormányt még az utolsó pillanatban sem volt hajlandó leváltani Horn Gábor („még mindig SZDSZ tag vagyok”) és csapata.

Tegnap az utolsó-utáni pillanat lett volna, amikor már gyakorlatilag lehetetlen volna előrébb hozni a választásokat. Nem várhatunk sok jót a választások után sem, de legalábbis némi politikai mozgást igen. Ez pedig korábban izgalmas szokott lenni, s most mégsem lesz az. A választási kampány úgyis egyik oldalról erőtlen, másik oldalról erőltetetten sulykolt lesz; új értékek nem jönnek be egyhamar a politikai közbeszédbe, hiszen évekkel ezelőtt látni lehetett jópár olyan problémát, amelyet az MSZP-SZDSZ-kormányok nem oldottak meg.

Reméljük, ma valami jó történik.

10 komment

Címkék: politika szdsz reggel

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr861565288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.12.01. 10:59:02

azt nem értem, hogy a párt hogyan dobhatná ki a frakcióját? a párt nem dobhatja ki a frakcióját, az SZDSZ-ből meg tagokat iszonyatosan nehéz kizárni, ráadásul a mandátumot elvenni sem lehet.
szóval ezt nem érte

Corry 2009.12.01. 11:42:28

Nekem az SZDSZ frakció piszkálja egy kicsit a csőrömet, mert nem értem miről beszélünk. Adott egy párt támogatás nélkül, jó, legyen 2006 -ban megszavaztuk.
Ezek után most adott egy frakció a párt támogatása nélkül, sőt a párt demokratikus módon megválasztott vezetése a frakció ellen van.

Na most akkor ők kiknek a képviseletében ülnek ott? Az SZDSZ -ében akiket megszavaztunk 2006 -ban?
Avagy annak indején a nép a Szadesz frakcióra szavazott? Az egyéni képviselőkről nem beszélek, csak a pártlistásokról.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.12.01. 12:18:59

@calam (c.vcd): Corry-nak, azt hiszem, igaza van: a frakciónak komolyan kéne vennie, amit a pártvezetés mond; a pártvezetésnek sokkal korábban, sokkal keményebben kellett volna szakítania a frakcióval; és akkor lett volna idő a kizárásra is. A listáról beszélek én is.

Annyi történt, hogy az SZDSZ-frakció legitimációja baromira lecsökkent tegnap - de vajon miért nem viselkednek a demokratikus hagyományokhoz méltón a képviselők? Miért nem tudják elfogadni a vereséget? Nyilvánvalóan az MSZP-kötődés a kulcs.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.12.01. 13:06:26

@Horváth Andor Márton: de ki lehet zárni őket, ettől még nem lehet elvenni a mandátumot. És miért pont tegnap csökkent volna le a legitimáció? Ha, akkor már sokkal nagyobb, mint Retkes Attiláé, akit biztosan nem juttattak volna be az OGy be a választók, ellenben a frakció tagjaival. Egyszerűen nyilvánvaló, hogy a frakciónál, csak a párt elnöke vehető kevésbé komolyan, ezért nem is értem, hogy az amúgy bunkósbotként használt "demokratikus hagyományok" hogyan is jönnek ide?

Corry 2009.12.01. 13:53:48

Ez a kérdés azóta áll fent, amióta a pártelnök, pártvezetés és a frakció külön úton jár.
Én úgy gondolom, hogy az egyéniben szerzett mandátum azé, aki megszerezte. A pártlistán szerzett mandátum viszont a párté, mert nem a személyre, hanem a pártra adott szavazat alapján került a parlamentbe valaki, aki ott képviseli a pártot.
A nép ennek a tudatában választott, amit most az SZDSZ frakció művel az a demokrácia megcsúfolása, de jó vastagon.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.12.01. 15:25:49

@Corry: Ezt nem csak te gondolod így, hanem a jog is. Az SZDSZ azonban nem él a jogaival. Ahogyan Dani is említette, az SZDSZ-ből nehéz tagokat kizárni. De van, amikor szükséges volna vállalni a nehézségeket. Ez persze csak a listásokra vonatkozik, az egyéniek nyilván maradhatnak. De a kormánybuktatást mindenképpen a költségvetés megszavazása előtt kellett volna megcsinálni. Ha szeptemberre lecserélődtek volna a képviselők, akkor az első parlamenti ülésen el lehetett volna érni az előrehozott választást. Akkor mostanában szavazhatnánk, és a költségvetést olyan parlament szavazhatta volna meg, amelyik mögött az ország lakossága és a pártok tagsága is egyértelműen ott áll. Tényleg abszurd helyzet, hogy az MSZP-SZDSZ koalíciónak sikerült elérnie, hogy ne csak a szavazóbázis, de az egyik párt is megvonja a támogatását az Országgyűléstől.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.12.01. 23:30:57

jog szerint a mandátum az egyéné, nem a párté. ez biztosítja a képviselő függetlenségét, ezért dönthet a saját lelkiismerete szerint.

és hogy konkrét legyek: az SZDSZ-ből nem, hogy nagyon nehéz, hanem nem lehet tagokat kizárni. Ez a kezdeti idők óta így van.

Corry 2009.12.02. 07:12:53

Hát most majd ki lesznek zárva nemsokára mindenhonnan. Tudod, ez az arrogancia, ahogy a média és saját maguk kezelik ezt a niemanddá vált egykor jelentős pártot (én is szavaztam rájuk anno), ez oda vezet, hogy most már a mostani kormányzó pártok egy egy időközi választáson éppen felférnek a dobogóra. Ennek, gondolom te sem örülsz...

Vidéki 2009.12.02. 09:49:29

@Corry:

Írod: „amit most az SZDSZ frakció művel az a demokrácia megcsúfolása, de jó vastagon.”

Külön érdekessége a dolognak, hogy ezek az SZDSZ-es képviselők mindig ájtatosan a demokráciáról szónokoltak, azzal feküdtek, azzal ébredtek, magukat képzelték a demokrácia felkent papjainak és nagy tanítómestereinek, most mégsem vetik alá magukat a demokratikusan megválasztott pártvezetés döntéseinek.

Most úgy viselkednek, mint a hamiskártyások, akik felborítják az asztalt, ha a játékban nem nyerésre állnak.

Corry 2009.12.02. 14:53:00

@Vidéki:
Igen, és ezek még a nemzetközi sajtót is telekiabálják, hogy mostanában Magyarországon csalnak a kártyában...