A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Mit várunk a Fidesztől?

2010.04.26. 17:00 Horváth Andor Márton

Vona Gábor máris eszembe juttatott egy ilyet. Azt állította, hogy "gárdista" egyenruhában fog bemenni az Országgyűlésbe. A magyar Országgyűlésben egy neonáci félkatonai szervezet egyenruhában fog megjelenni. A magyar Legfelsőbb Bíróság ítélete alapján ez a szervezet nem működhet Magyarországon. Az Országgyűlés mentelmi bizottsága, amennyiben a Fidesz úgy akarja, kétségkívül felfüggeszti Vona Gábor mentelmi jogát, amennyiben az Ügyészség perbe fogná, mivel tiltott szervezetet működtetett, ráadásul a Parlament falai között. És itt nem lehet azzal jönni, hogy önmagában a ruha viselete nem szabálysértés, nem alkalmas félelemkeltésre. Egy ilyen gúnyába öltözött ember az Országgyűlésben, ez nem tréfadolog. Vona Gábor nyilvánvalóvá tette, hogy a "Magyar Gárdát" képviseli, amikor ebben az öltözékben megy be a parlamentbe. Nincs mese, fel kell oszlatni. Ezt várjuk a Fidesztől.

45 komment · 1 trackback

Címkék: fidesz jobbik magyar gárda választás 2010 voks10

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr951952544

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hajdú Steve coming out-ja – A humor ismét ellenzékben 2010.04.26. 22:58:29

Gondoltam, ha már a Fidesz ilyen szépen megnyerte a választásokat, kapcsolok egyet, és kárörvendek picikét. Klikk, és máris az RTL-en voltam, ahol a humor nagyágyúi éppen előadták a heti rettegésüket. Egy egészen picit bizakodtam, talán mostantól tényl...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.26. 17:26:54

Akkor elég hamar meglesz az első csalódásod. Aztán meg a többi.

ralf 2010.04.26. 18:00:48

Bizonyám! Ugyanis azt, hogy a Magyar Gárdát képviseli, ő tudja, mi is tudjuk, de ha csak lajbit vesz fel, vagy csak nadrágot, esetleg árpádsávos kendőt, akkor nincs Gárda-egyenruhában. Az viszont, hogy valaki milyen ruhát vesz fel (ha ez bizonyíthatóan nem az egyenruha), az nem közjogi kategória.

Vidéki 2010.04.26. 18:05:33

Nem minden jogász látja olyan pofonegyszerűnek a kérdést, ahogyan azt a szerző teszi.

Vannak akik csak egy divat (izlés) körébe tartozó ügyet látnak benne. Előfordult már olyan a házban, hogy zsinóros Bocskay ruhát viseltek, mégsem akadt ki tőle senki és a demokrácia nagy ügye sem omlott porba.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.26. 18:27:30

@Vidéki: A Gárda be van tiltva. Lehet vitázni, hogy jogosan-e, de a tiltás tény, akkor pedig tilos az egyenruháját viselni.

kommentdante 2010.04.26. 18:59:42

Igen igen! Ezt a Vona Gábort jól zárják börtönbe! Hallgattassák el, ahogy azt a Budaházyt is! Nem akarjuk hallani! A magyar nép/nemzet nem ezt akarja...

Éljen Viktor és az Ö pártja! Hajrá hajrá!!!

zsiráffiú 2010.04.26. 19:17:28

Mit képzel ez? Ha fekete mellénye lesz, akkor börtönbe kell zárni és kész! Az árpádsáv meg egy mocskos bűnös dolog! Hiába volt nemzetünk zászlaja évszázadokon át, ha a fél évig tartó nyilasterror idején egy hasonló lobogóval masíroztak a nácik! Kisajátították, mint a nemzeti oldal a kokárdát!

Látszik a Vona Gáboron hogy Ö is náci! Ezért börtönbe kell zárni! Rosszat akar nekünk és ezt meg kell büntetni!

Imádkozunk érted drága Viktor! Büntesd meg ezeket a szegény eltévedt paranoid zsidó ellenes embereket!

Legyünk végre egy békés zsidó-magyar állam, ha Isten is úgy akarja! Ámen!

ralf 2010.04.26. 19:35:19

Márton! Ez ugyanolyan, mint hogy nem tehetsz magadra nyilaskeresztet, de más fogaskerék-keresztet, puskakeresztet, befelé mutató nyilas keresztet hordhatsz.És persze nyilvánvaló, hogy minden esetben "azt" hordod, közjogilag mégsem támadható.
Ha zsidózol, törvényt sértesz, de ha metélt farkincáról, vagy nagyorrúról beszélsz, nem bizonyíthat, hogy ugyanazt teszed.
Éppen ezért felesleges ilyen típusú törvényeket hozni. Ha valaki segg, az törvény hatására sem lesz észlény.

@zsiráffiú: n nem vagyok maximalista. Ha lesz egy békés magyar állam, ahol békében hagyják a zsidókat, cigányokat és más kisebbségeket, már elégedett leszek. Gyerünk, mélymagyarok, mutassátok meg, a szlovákoknak, románoknak, hogy kell egy többségnek a kisebbséggel bánni. Ti tudjátok?

Corry 2010.04.26. 19:53:58

Azt, hogy ki mit vár a Fidesztől embere válogatja. Én pl. a gazdaság élénkítését várom elsősorban.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.26. 20:18:59

@Corry: A fideszesek cégei biztos, hogy fel fognak lendülni.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.04.26. 20:39:47

Azért Viki nagyon-nagyon óvatos lesz a jobbikkal. Mármint az önkormányzati választásokig... Utána meg ezerrel darálás. Keményen lecsapja majd Zazrvcz pajtit, de addig megpróbálja a szavazóbázisát lenyúlni. Nem is lenne ezzel gond, de meddig lehet még feszíteni??? Elvileg vannak tartalékok, hisz a szavazási hajlandóság mélyponton volt... A cocik nem ellenfél, evégre az épeszübbje már rég átszavazott Vikire, az LMP-s réteg úgysem fog idejönni, hisz liberálisok (?) - marad a jobbik nagy konca. Reális esélye csak neki van erre. Ha nem sikerül és elbarmolják (ami azért jelenleg lehetetlennek néz ki, de Kövér pajti mindig ügyes úttörő-KISZ-MSZMPs gyerek volt) akkor a jobbik darálja be a csalódott fideszesek nagyrészét, picike jut az etársaknak is...

flippant 2010.04.26. 20:44:10

Az Új Magyar Gárda azonban nincs be tiltva. De adná az Isten, hogy ez legyen a narancsosok legnagyobb problémája. Az ország romokban, vidéken tombol a CB, egekben a munkanélküliségi ráta, széthordták-szétlopták az országot.
Én a REND helyreállítását, a gazdaság felvirágoztatását és a 20 évre visszamenő elzámoltatást várom el a fidesztől. Utóbbit sajna nem lesz tökük meglépni mivel maguk is benne voltak a mutyikban, rablóprivikben.

Madarász Gábor 2010.04.26. 20:46:49

fekete mellényben, fehér ingben és fekete nadrágban? Ennyi erővel a ballagókat is le lehetne csukni... :D
A Cserkész Szövetségnek, az Úttörő Mozgalomnak stb. szabad egyenruhát hordani?!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.26. 20:54:06

@Madarász Gábor: Képzeld, szabad, mert legális szervezetek. A náci rohamosztag viszont nem az, bár pár évet eltökölt rajta az igazságszolgáltatás.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.26. 21:25:24

Tehát "Nincs mese, fel kell oszlatni" Vonát? :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.04.26. 21:43:58

@laspalmas: Nem, csak "dolgozni" rendesen, aztán oszlik az majd magától is... Ha ezek jól csinálják, 4 év múlva Vonáék a Blikkes 3 oldalnak is örülni fognak...

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.04.26. 21:47:08

Nekem már nagyon tele van a tököm a zsidókkal. Lassan megugatják hogy mit veszek föl. Mi a bánatos lófasz közük van hozzá?
Betiltják a fekete zoknit? Vagy a fekete mellényt mert olyanjuk van?

Jó édes anyjukat, a pajeszt meg a kipát nem kéne inkább betiltani?

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.04.27. 03:17:07

Szerintem is fel kell oszlatni ezt a frusztrált tanulatlan futballhuligánokból és fankadelit hallgatva masztizó menyecskéikből álló kocsmaklubot, de muszáj erre a gúnya-dologra kihegyezni a dolgot? Akármennyire is neonáci a gárda, a gúnyája az bizony a magyar népviseletre épül.
Meg most ezt hogy gondoljátok, ha most gondolna egyet és mackónadrágban és esőkabátban ülne be a Parlamentbe, akkor már nem is lenne náci?
A nímandok a magyar népi kultúra jelképeit sajátítják ki, és ha a többiek nem észlelik ezt, és ők is a nímandok által hozzájuk társított jelentést látják ezekben a jelképekben, az csak még jobban szétbassza a magyarság önértékelését.
A Fidesz meg kapja be.

Pelso.. 2010.04.27. 06:23:55

@Corry: Szintén. Az ilyen huszadrangú témákat, mint a gárdaruha, -amely esetén egyértelmű a megoldás-, jó kis "szellemi" táplálékként folyamatosan adagolni fogják a köztudatba, a nép meg elrágódik rajta egy hétig, aztán jöhet a következő "nemzetstratégiai" gumicsont.

sorokinV 2010.04.27. 07:28:20

Vona Gábort fel kell oszlatni? A parlament alakuló ülésén, mikor a végrehajtó hatalom még az ügyvezető kormánynál van? Hogyan? Vitya füttyentsen egy-két markos legénynek a frakcióból és verjék össze Vonát a mellékhelységben?

A poszt írója elfelejtett gondolkozni...

ralf 2010.04.27. 09:06:44

@Boli: Ha már a Fidesz került hatalomra, én is ezt várom tőlük, A képességük megvan rá, csak a szándékuk is meglegyen.

@anti_troll: A zsidók itt kicsit OFF-nak tűnnek, ugyanis a poszt nem róluk szól. De ha már: a zsidók szervezetei nincsenek betiltva. Ők ugyanis senkit nem akarnak bántani, megölni, megfegyelmezni. A fekete mellény és stb. ellen sincs senkinek alapból kifogása, csak mint egy bomlasztó, agresszív szervezet egyenruhája ellen. Amely szervezet mellékesen tiltott, tehát a jelképei is.
A törvények betartása pedig nem csak másokra vonatkozik, hanem mindenkinek saját magára is. A cigányokra se jobban, és nem kevésbé, mint rád.

molaris 2010.04.27. 09:32:21

"Vona Gábor nyilvánvalóvá tette, hogy a "Magyar Gárdát" képviseli, amikor ebben az öltözékben megy be a parlamentbe. Nincs mese, fel kell oszlatni. Ezt várjuk a Fidesztől."

Szóval Vona Gábor feloszlatását kell elérni.
Módszer?XG

molaris 2010.04.27. 09:37:51

@Boli:
Ha a Fidesz nem dolgozik rendesen, akkor 4 év múlva a szocik helyén lesz, és a Jobbik izgul a 2/3- ad miatt! Mert az LMP fogja szorongatni. 4 év múlva a szocik az MDF eredményét fogják hozni.

Az ugyanis, hogy megújulásról mesélnek, de a rohadt velő ott ül a parlamentben, teljesen hiteltelenné tesz mindent.

ralf 2010.04.27. 09:57:55

Ettől nagyon nagy a felelőssége a Fidesznek. Ugyanakkor szerintem ennyire nem tudják lenullázni magukat, mert nagyobb az a tábor,a melyik a Fidesz logóra vagy Orbán Viktor képmására szavaz, nem valamilyen (bármilyen) programra, mint az MSZP-hez bármi áron hűeké.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.27. 10:26:26

@ralf: A kemény mag mérete szerintem kb. hasonló, bár a szociké kétségtelenül jobban fogy a természetes halálozás miatt.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.04.27. 11:58:45

@ralf:
Kackackac
Nincsenek betiltva, saját magukat persze nem tiltják be....

Ők senkit se akarnak bántani, megölni....megintcsak muhaha...

ralf 2010.04.27. 16:00:48

Ha mindenki zsidó, aki nem ért egyet a hagymázas hülyeségeiddel, akkor igazad van, nagyon sokan vagyunk. Te szegény szerencsétlen kisebbség...

Csigorin 2010.04.27. 16:34:08

"Ezt várjuk a Fidesztől." Hm. Szeretném megkérdezni, ugyan kinek a nevében tetszik többes számban beszélni? Avagy jó demokrataként ki tetszik gondolni valamit és magát rögvest a többség felkent szószólójaként aposztrofálni?
Rossz hírem van, NEM ezt "várjuk". Egyszerű logika. Ti. ha a többség ezt várná / várta volna, akkor ahhoz nem kellett volna Fidesz kétharmad. Ezt örömmel tapsikolva az MSZP is megtette volna. Szóval talán mégiscsak mást várnak a Zemberek... Jóreggelt...

ralf 2010.04.27. 17:39:49

Egyszerű logika. Az MSZP is megtehette volna. De nem tette. Mostantól tehát a Fidesztől várjuk. És még mi mindent!
Ebben az elvárásban én például csatlakozom a cikkíróhoz.

Csigorin 2010.04.27. 17:48:02

Felőlem... csak az ilyen huszadrangú bohóckodások mellett jusson idejük a tényleg fontos dolgokra is. Nem szájkosártörvénnyel, meg erőszakkal lehet megakadályozni a radikális igényeket, hanem úgy ha alternatívát mutatnak. Legyen rend, közbiztonság, tegyék rendbe a gazdaságot, akkor maguktól el fognak gyengülni a radikálisok, mivel nem lesz mire építkezni. De ha belemerülnek abba hogy nekiállnak hidrafejeket lecsapdosni amik helyett mindig nőnek újabbak, azzal csak az erőforrásokat fecsérlik.

ralf 2010.04.27. 22:26:36

Ebben teljesen egyetértek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.27. 23:03:08

Most jött el az a kor, hogy bármifajta elvárást rá lehessen zúdítani a kormánypártra, mert elvileg minden eszköze adott, hogy azon változtasson, amin Jóskapistabácsi és Manyisárinéni is szeretne. (Kivéve a 4/5-ös többséget az új alkotmányt elfogadó határozathoz.) Tehát ha egy ilyen kívánságot is kihagy, lehet rájuk ujjal mutogatni. Engem például rohadtul nem érdekel, hogy a jogi következmények miatt Új Magyar Gárda néven működő szervezet mellényében mutatkozik-e Vona, ha a Fidesz rendbe rakja az ország - és nem csak a fideszes cégek - gazdaságát meg a közbiztonságot. Egyébként nem is olyan egyszerű kérdés, hogy Vona ezzel jogsértést követne-e el, mert egyrészt "másik" szervezet lett a gárdából, amit még nem oszlattak fel, másrészt mindenki tudja, hogy miről van szó.

Pelso.. 2010.04.28. 06:11:59

@Mj: Hm. Minden egyébtől függetlenül, sok J és M azért húzta oda az ikszet, mert hisz (holnapután már csak hitt) az adócsökkentésben, a 3000 rendőrben, a gyors rendcsinálásban. Mivel azt hallották, amit akartak, hát katartikus élményben volt részük, őket csupán ezért nagyon sajnálom. A feleslegesen generált szavazatmaximálás-fagyi nem olvad, hanem visszanyal.

zsiráffiú 2010.04.28. 08:10:24

@ralf: Ha egy békés magyar állam lennénk, ahol békénhagynak minden kissebbséget, az király lenne.
Kissebbség alatt értem én itt a magyarokat, gárda ruhában...
ugy mint a felvonuló buzeránsokat, megy a metéltfarkúakat.

Apropó metéltfarok. Kezeket fel, kiknek metélt a farka a blogba? És kik a szimplán gyíkok?

ralf 2010.04.28. 08:46:47

@Mj: Az alkotmányváltoztatáshoz nem kell 4/5. A Horn-kormány ezt a törvényt csak a maga számára hozta, és a ciklusuk befejeződésével automatikusan megszűnt a hatálya.

droID 2010.04.28. 10:59:00

"Meg most ezt hogy gondoljátok, ha most gondolna egyet és mackónadrágban és esőkabátban ülne be a Parlamentbe, akkor már nem is lenne náci?"

na ugye:) lehet pörögni azon hogy a MG félkatonai, ami nem igaz, szervezet vagy ki mekkora nácikat lát benne ez pusztán ízlés kérdése. Mert szerintem meg a Vér és Becsület vagy a Paxx Hungarica közelebb áll a nácikhoz, mint a pornósokból és 40es vidéki kocsmafighterekből álló Gárda, de aki akar rettegjen. Tehát, felmerül a kérdés ha ezek az emberek holnaptól ledobják a fekete rucit, és civilben sétálgatnak százasával a cigánysoron akkor az rendben lesz? Nem fog károgni senki? Értem én amúgy, sztem is gáz ez az egyenruhásdi de sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonítanak neki, mint kellene. Betiltják a Gárdát, azt másnap Magyar Hobbicserkészek néven alapítanak egy újat. Wow, sok értelme van.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.28. 11:02:42

@ralf: nem szűnt meg automatikusan. Azt olvastam valamikor a Narancsban, hogy nem egyértelmű annak a helyzete, mindenesetre a 4/5-öt 2/3-al ki lehet kapcsolni.

ralf 2010.04.28. 12:33:27

@calam: "a 4/5-öt 2/3-al ki lehet kapcsolni."

Látlelet a magyar demokrácia állapotáról. :-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.28. 15:37:40

@Pelso..:

Én nem hiszek, hanem maximum remélek olyan dolgokat, ami a Fidesznek is az érdeke. Csalódni egyik pártban sem tudok már évek óta, a fanatikusokat pedig megvetem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.28. 15:49:09

@ralf:

Valóban, megnéztem a Complex Pluszban, és a lábjegyzetből is egyértelműen kiderül, hogy 1998-ig volt hatályban:

"1995. évi XLIV. törvény indokolása
a Magyar Köztársaság alkotmányáról szóló, többször módosított 1949. évi XX. törvény módosításáról
INDOKOLÁS
Az Országgyűlésben képviselettel rendelkező pártok képviselőcsoportjai - a kisgazdapárti frakció kivételével - annak érdekében, hogy hazánk ideiglenes jellegű alkotmányát új alkotmány váltsa fel, megállapodtak abban, hogy módosítják az Alkotmányt és a Házszabályt, továbbá felállítják az új alkotmányt előkészítő bizottságot.
Az Alkotmány módosítása arra irányul, hogy az új alkotmány előkészítésének részletes szabályait megállapító országgyűlési határozatot - amely határozat a Házszabályba beépülő rendelkezéseket tartalmazza - a képviselők jelentősebb minősített többségével kelljen elfogadni. Az Alkotmány 24. §-ának (4) bekezdése értelmében a Házszabályt a képviselők kétharmadának szavazatával fogadja el az Országgyűlés. Jelenleg a koalíciós frakcióknak ennél nagyobb többségük van, így a Házszabályt egyedül is meg tudják változtatni. A törvényjavaslat ezért az ellenzék jogainak megóvása és az alkotmányozásban való érdemi részvételük biztosítása érdekében ezt az arányt a képviselők négyötödében határozza meg.
A képviselőcsoportok megállapodása minden tekintetben a jelenlegi parlamenti erőviszonyokat veszi alapul. Ezért, továbbá mert a képviselőcsoportok szándéka szerint az új alkotmányt a jelenlegi Országgyűlés megbízatásának végéig meg kell alkotni, a törvényjavaslatban szereplő, minősített többségű döntéshozatalt előíró szabály csak a jelenlegi Országgyűlés megbízatási idejére alkalmazandó."

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.28. 15:51:05

@droID:

A Vér és Becsületet pont ezért oszlatták fel, de az utódját, a Pax Hungaricát még nem. Láttam is múltkor Domokos Endre Jánost, ahogy metrós szekusként masírozott a mozgólépcsőn, piros karszalaggal a bicepszén.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.28. 15:52:08

@calam:

Te tényleg a Magyar Narancsból akarsz jogászkodni?:D Nincs több kérdésem.:P

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.28. 16:36:33

@Mj: és innen: index.hu/belfold/2010/valasztas/csak_a_fideszen_mulik_hogy_mihez_kezd_a_ketharmaddal/

amúgy ezt nem nevezném jogászkodásnak, de mindegy. És a Narancs sem írta azt, azt hiszem, hogy van, vagy nincs, hanem hogy alkotmányjogászok vitatkoznak rajta.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.28. 19:50:23

@calam:

Arról beszéltem, hogy a négyötödös problémáról nem a Mancsból kellene következtetéseket levonni. Csak meg kellene nézni a hatályos alkotmányt, vagy ha nem segít, keríteni egy Complexet, amiből kiderül, hogy mi mikor és hogyan vesztette hatályát.

KóserKároly 2010.04.30. 21:04:11

@Mj: Örülök, hogy ilyen jól ismeri a Complex használatát, kedves Mj, milyen kár, hogy mondjuk az olvasás órán, meg aztán a jogi alapismeretek órán hiányozni tetszett. Mondja már meg nekem, hogy egy törvény indokolása mióta jogforrás? Főleg mióta írja felül az Alkotmányt? A Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 24. § (5) bekezdése még mindig hatályban van. Ez azonban nem az Alkotmány módosítására vonatkozik, hanem az új alkotmány előkészítésének részletes szabályairól szóló országgyűlési határozat elfogadására. Ehhez szükséges az ogy. képviselők négyötödének szavazata.

Kérem, helyezze hatályon kívül magát. És egyébként valóban, ezt a rendelkezést kétharmaddal lehet módosítani - mivel a 24. § (3) bekezdése ez esetben is egyértelműen alkalmazandó.

Elégtelen, mondaná Dezső Márta professzor asszony...