A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Vajon a Fidesz mennyi jattot kér majd a tüneti kezelésért?

2010.09.22. 17:00 Horváth Andor Márton

Budapest patkánymentes város. A Kádár-korszakban szigorú előírásokkal kiűztük a kártevőket a fővárosból. Mert büdös, piszkos, járványokat terjeszt, csövekben él. És ez akkor is igaz, ha igen intelligens állatfajról van szó. És ez tulajdonképpen helyes is volt, mert a város az embereké.

A budapesti csövesek is legtöbbször büdösek, piszkosak, TBC-t terjesztenek, az utcán alszanak. Bár megint csak intelligens állatfajról - a homo sapiens-ről - van szó, a Belügyminisztérium ötlete alapján ki kell tiltani őket. Hogy a hajléktalanok, akik az utcán eddig is folytonos életveszélyben voltak a téli hideg idején, hova mennek, azzal az ötlet nem törődik. Látjuk: az utóbbi időben tele lett velük a város. Itt rend, törvény lesz. Akár a Kádár-korszakban, a közveszélyes munkakerülőket megbüntetjük, kiebrudaljuk, eltüntetjük. A város ugyanis az embereké.

Hoppá, dehát nem azt mondtuk az imént, hogy a hajléktalanok is emberek? A Fidesz tüneti kezelést javasol, eltiporva emberek jogait. A közterület az enyém. És a kedves olvasóké, amennyiben magyar állampolgárok. És Orbán "Cigánybűnözőkvannak" Viktoré is, meg az Erzsébeteké is, de nem jobban, mint az enyém. És én, a magyar társadalom többségével egyetértésben, az emberi jogok, a demokrácia és a szabadság mellett foglalok állást a szavazásokon. Íme az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának 23. cikke első paragrafusa:

Minden személynek joga van saját maga és családja egészségének és jólétének biztosítására alkalmas életszínvonalhoz, nevezetesen élelemhez, ruházathoz, lakáshoz, orvosi gondozáshoz, valamint a szükséges szociális szolgáltatásokhoz, joga van a munkanélküliség, betegség, rokkantság, özvegység, öregség esetére szóló, valamint mindazon más esetekre szóló biztosításhoz, amikor létfenntartási eszközeit akaratától független körülmények miatt elveszíti.

A kormány feladata az, hogy ezt a paragrafust minden állampolgár, még a büdös, piszkos, járványhordozó állampolgár - sőt, legfőképpen a büdös, piszkos, járványhordozó, azaz: a rászoruló állampolgár - számára biztosítsa. A Fidesz pedig tünetileg akarja kezelni a gazdag (=van szappanja, fürdőkádja, háziorvosa) budapestiek azon súlyos életproblémáját, hogy kellemetlenül érzik magukat, ha egy csöves mellett kell elmenniük.

A tüneti kezelés pedig orvosi dolog. A Fidesz pedig, mint jó magyar orvos, jattot akar. Azt akarja, hogy a rendért és törvényért cserébe, amely, ha emberek halnak is meg érte, mégiscsak szép és takaros, szavazzunk a jelöltjeikre az önkormányzati választásokon. Na azt már nem.

94 komment · 1 trackback

Címkék: fidesz önkormányzat hajléktalan emberi jogok humanitárius

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr742314559

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A hazai cégek ellen a helyi MSZP 2010.09.22. 19:51:02

Az MSZP egyik kőbányai képviselő-jelöltje, Tóth András bemutatkozó levelében a megszokott "mindent megígérek" szövegen kívül, újszerű, eddig még nem látott ígéretet tesz, " képviselni kell a baloldal érdekeit a kis és-középvállalkozók (t...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flea 2010.09.22. 17:39:47

Nem 23., hanem 25. cikk.

Azt gondolom, hogy a problémát azok a hajléktalanok okozzák, akiknek biztosítják ugyan a jogot, de önszántukból nem élnek azzal. (Nem kevés van ilyen, ráadásul többségük épp a belvárosban. Amúgy hány hajléktalant ismersz? Nem látásból, rendesen.)

Az első olyan esetnél, ahol egy hajléktalant úgy zavarnak el valahonnan, hogy nem kínálnak fel neki lehetőséget, hogy mégis hová, téged túlkiabálva fogok hőbörögni. De addig?... Ráadásul ezzel "a Fidesz ezt meg azt akarja, na azt már nem" dumával, ami megelőlegezi, hogy mit _fognak_ csinálni?

Zsigerből kár posztot írni, mert ez lesz belőle. Dögölj meg a fűnyíróddal együtt! Aha...

2010.09.22. 17:48:14

Lesz 200000+1 baro...liberális, aki azt szeretné, hogy a köztereken összehugyozott, összeszart járdákat, a BKV-n pedig 9800 forintos bérletért cserébe hasonló állagú üléseket és elviselhetetlen bűzt kapjon?

Lesz 200000+1 seggf...liberális, aki már megint azt hiszi, hogy a nyúl viszi a vadászpuskát, és a cigányoknak meg a hajléktalanoknak csak jogaik vannak, a többség pedig köteles minden mocskukat tolerálni?

Dehogy lesz :)

Pjotr Verhovenszkij · http://konyec.blog.hu/ 2010.09.22. 19:10:45

A méltányosság elve. Azt kellene számon kérni Orbántól. Hiszen erre hivatkozik a cigánybűnözés kapcsán is, hogy a méltóság jószerével az egyetlen, ami sok embernek ma van, illetve megmaradt. S a többieknek, akik többel rendelkeznek a méltányosságot kell gyakorolniuk, ha mást nem is tudnak, mert ez a legalapvetőbb, lényegében pusztán gesztusszinten működő viszonyulási forma, ami az emberi kapcsolatokat jellemzi. Vagy kellene neki. Ezért nem mondjuk a romákra hogy cigánybűnöző, mert ezzel a méltóságát vesszük el, s ezért nem mondjuk a hajléktalannak, hogy dögölj meg, te társadalom mocska, mert ezzel azt az utolsó semmit is megvonjuk tőle, ami emberré teszi. S ezekután már nem mint embert, hanem mint dolgot, problémát, tünetet nézzük. Vagyis elhelyezhetővé, megoldhatóvá, kezelhetővé tesszük. Azon az áron azonban, hogy lemondatjuk illetve önkényesen megfosztjuk emberi mivoltától. Ez pontosan az a gondolatmenet, amit Orbán Viktor használt a Parlamentben, Vona felszólalására adott válaszában. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy mindenki dögöljön meg, aki a parlamentben van, mert a saját mondandójukban sem konzekvensek. Ráadásul fingjuk nincs hogyan oldhatnának meg egy problémát, s legtöbbször zsigerből alkotnak véleményt, csakúgy mint az emberek többsége, anélkül hogy végiggondolnák azt, amiről beszélnek. És ahhoz tartanák magukat.

TroppauerHümér 2010.09.22. 19:22:22

Kedves Posztoló!

Az emberi méltósághoz való jogot úgy kívánod-e biztosítani, hogy mindenki a mocskában fetrenghessen (továbbra is) bármely közterületen, a BKV-t is beleértve? Ha ez megvalósul, akkor teljesül az idézett cikkely?

gif 2010.09.22. 19:25:35

kedves posztolo!
kivanom neked hogy utazz minden nap egy vagy tobb szarszagu kotekedo hangoskodo csovessel bkvn, esetleg kutyaval, ahogy en. majd menj ki a parkba kipihenni az utazas faradalmait ahol epp ugyanugy fekszenek a sajat mocskukban mint tegnap vagy egy hete vagy egy eve. gratulalok a vadliberalis hozzaallashoz, ide vezetett, eleg is volt, koszi.

kvadrillio 2010.09.22. 19:26:15

Hajléktalanok mindig lesznek.
Hozhatnak akármilyen törvényt.
DE!

16 %-os szja, na, az nem lesz !

hirdetés
2013-tól lesz egykulcsos

Az államtitkár szavai szerint 2013-ra alakítja ki a kormány az egykulcsos, 16 százalékos, családokat támogató adórendszerét. Azt mondta: 2013. január elsejétől az új szabályok szerint számíthatják ki az adófizetők keresetük közterhét.

Kármán András szerint az adójóváírás jelenleg rendkívül bőkezű: amellett, hogy a minimálbért teljes egészében adómentessé teszi, az átlagos keresetet meghaladó jövedelmek közterhét is csökkenti. "Az adójóváírást nem töröljük el, ám szűkíteni szeretnénk, méghozzá úgy, hogy a lehetőség leginkább a csekély jövedelemből élők anyagi helyzetén javítson" - fogalmazott.

Muad\\\'Dib 2010.09.22. 19:49:38

Nekem van egy építő jellegű ötletem. Horváth Andor Márton meg hasonszőrű sleppje, egyenként fogjon kézen egy hajléktalant, sétáljon vele el a háza/lakása bejáratához és költöztesse oda. Ugyanis az is közterület, és így legalább valódi bizonyságot tesznek arról az emberi vonásukról, hogy ők bizony a liberalizmus jegyében megtűrik mindenféle közterületen a hajléktalanokat, még az sem zavarja őket, hogy oda végzik a dolgukat a bejáratuk elé.
Ameddig viszont ez nem történik meg, addig mélységesen fogják be a pofájukat, ugyanis erős sejtésem van róla, hogy azokon a helyeken , ahol élnek, nem sok hajléktalan tanyázik...

mréveiller 2010.09.22. 19:52:50

kár volt azért az 5 percért amíg megírtad.

Rotfuchs 2010.09.22. 19:59:56

@kvadrillio: Csatlakozom. :)

Amúgy nem lenne rossz, ha lenne valamiféle a hajléktalanokat felkaroló, de mégis végrehajtható és anyagi téren túlzásokba eső rendeletcsomag.

Szerintem az ember normális létkörülményekhez (munka, létbiztonság) való joga fontosabb, mint a szabadsághoz és magánélethez való joga. Aki oda került nagy valósínűséggel nem tud onnan saját erejéből kijutni. Így felesleges az ő jogaival érvelni. Intervenció kell, beavatkozni a személye szférájába és megmondani neki mit mikor csináljon, keményen, nevelő célzattal, illetve azért mert párezer embert kis létszámú szociális munkás nem tud egyenként pátyolgatni.

Amúgy az egészből úgy sem lesz semmi, ez is "majd" kategóriás, mint az egykulcsos adórendszer. Csak a parasztvakítást kapjuk instant.

Rotfuchs 2010.09.22. 20:00:32

Bocsánat: túlzásokba nem eső, természetesen :)

Rotfuchs 2010.09.22. 20:03:39

Személyi szféra és kis számú.

Nem az én napom. :(

Amúgy a szerzőnek nem sikerült megtartóztatnia magát, és így ez csak egy minden józan észt nélkülöző fröcsögés lett. Tényleg kár az 5 percért.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.22. 20:06:00

Gondolom a postíró szereti az öszehugyozott aluljárókat és bennük a büdös kéregetőket.

blokkos 2010.09.22. 20:06:12

"Fidesz pedig tünetileg akarja kezelni..."
mindent!
Igérget fűt, fát és a beteg mégis beledöglik.
Mikor jön rá ez a birka magyar nép, hogy ez nem más mint beetetés?
Jókai megfilmesített regénye - a Karpáthy Zoltán, - amikor a Bárdy György párbajra megy és veszít, több sebből vérzik, mikor odaér a küldönc akivel üzenik, hogy NE! (mármint, hogy ne ölje meg az ifjú Kárpáthyt) és visszaszól: azt üzeni, hogy ne?! Jókor!
Na itt tartunk!
Jókor! De hiába is üzengetünk!"Két láb jó, négy láb rossz" (Orwell) minden birka kétlábon jár.

mobo 2010.09.22. 20:16:13

És hogy döntik majd el, hogy ki a hajléktalan? Ránézésre/rászaglásra? Vagy tilos lesz hajléktalanszerűen kinézni? Na, ilyen már volt. Egypártrendszer, b+

Corry 2010.09.22. 20:18:37

No nem baj, nemsokára egy szegénységkutató áll majd munkába és megoldja a problémát, a városnak már egyébként is nagy szolgálatot tett eddig is. De ez az emberi jogos dolog eléggé érdekes olvasmány, csak azt nem tudom, hogy mindezt az ENSZ ki fogja fizetni nekünk, avagy küld ENSZ békefenntartókat aluljárókat takarítani. :-)

similarthings 2010.09.22. 20:33:43

Szvsz. a kádári megoldás nekem jobban tetszett.

Nem dolgozol mert nincs rá lehetőséged/kedved/etc: majd mi elviszünk dolgozni, kapsz fedelet és munkát is.

És nincs máris probléma.

Nem humánus, de egyelőre ennél nincs jobb.

A FIDESZ-é egyelőre ebben a formában nem jó. Habár gondolom a kádásri megoldást már csak azért sem állítanák vissza, mert az "komcsi".

Pedig ami jó és működik, azt hasznákni kell, teljesen mindegy hogy "liberál", "bolsi", "keresztény" netán "konzervatív". ÉS magasról tenni kell arra, ha valaki ezt felrójja, hogy bezzeg a "keresztények is használtak kerti vécét, az az ő találmányuk"!

Ez a baja ennek a túlideologizált világnak: racionalitás az egyre kevesebb.

pakesz (törölt) 2010.09.22. 20:37:59

"amikor létfenntartási eszközeit akaratától független körülmények miatt elveszíti."

itt egyedul az akarattal vannak a gondok...
hogy ok igenis szarban hugyban akarnak fetrengeni

amugy a Kadar rendszerben is voltak ilyenek de akkor kollegakent es szomszedkent kellett elfogani, legalabb most nem kell szomszedkent hallgatni a kvartogasukat

Kukacospista 2010.09.22. 20:39:52

De tényleg,kedveskéim,ez így rendben van?
Az igaz,megint olyanok döntenek,akik hajléktalant csak újságban,tv-ben látnak.De a kedves BKV-én,miért nem szólnak hozzájuk az ellenőrök?Miért néz félre mindenki (rendör,közteres, stb),amikor szarnak,hugyoznak az utcán? Ahol laknak,minden tiszta szemét,már alig lehet kimenni a buda környéki erdökbe,parkokban ezért nem ücsörög senki,mert nem arra kíváncsi,hogy a hajléktalan "polgár" épp ott szarik-hugyozik,erőszakosan kéreget! Végülis vihetik jó hírünket a világban,igazi balkán feeling...
Tényleg ez a szabadság?
Bakker,én havonta 300(vagy még több) órát dolgozom,azért, minden sarcot kitudjak fizetni(hogy ne kerüljek közéjük)...
Van közfürdő(Dandár utca),legalább próbálnának meg felállni...
Ugyan az a propléma, mint egy másik népcsoporttal,legalább a szándék látszana...
Apropó!
Hol az a lé(zseton), amit elvileg rájuk költenek?

Csak beugrottam 2010.09.22. 20:41:51

@mobo: " mobo 2010.09.22. 20:16:13
És hogy döntik majd el, hogy ki a hajléktalan? Ránézésre/rászaglásra? Vagy tilos lesz hajléktalanszerűen kinézni? Na, ilyen már volt. Egypártrendszer, b+ "

Ha a hajléktalant kicseréled gárdistára akkor már is megkaptad a mai "több"(etlopó) pártrendszert.
Ez nem pártfüggő, csak önvédelem.

gerebje 2010.09.22. 20:43:17

Azok emlegetik a kádár-korszakot akik az utódpárttal kéz a kézben 20 év alatt eljuttatták főleg Budapestet a jelenlegi állapotáig? És kritizálni próbálják azt a kormányt aki végre tenni próbál a balkáni állapotok felszámolásáért? Hát ez nagyon liberáltempó, de szerencsére rövidesen elfelejthetjük őket…

Dr. Bélus___ 2010.09.22. 21:05:03

Alapvetően egyetértek, de azért néhány megjegyzés:

1. "a büdös, piszkos, járványhordozó, azaz: a rászoruló állampolgár" - El vagy csúszva. Attól, hogy valaki büdös, piszkos, járványhordozó, még nem rászoruló. Elismerem, komolyan korrelál a kettő (a gyengébbek kedvéért: átfedés van a két halmaz között) de nem egyezik meg. Szerintem sokkal inkább rászoruló lehet egy olyan valaki, aki majd megszakad, h éppen ki tudja fizetni a rezsit + az albérletet (éppen nem hajléktalan, de csak azért, mert küzd mint az állat), mint aki széjjel szipuzta az agyát. Azon kell segíteni, aki mindent megtesz; a hajléktalanok között sokan igenis tehetnek arról, h oda jutottak, akkor is, ha nem általában nem 100%-ban ők az okai.

2. El vagy csúszva még az egyenlőség - jogegyenlőség témakörében. Az emberek egyenlő jogokkal kell rendelkezzenek, de ettől nem lesznek "egyenértékűek"; pl. ne mondd nekem, h egy Nobel-díjas rákkutató annyit ér, mint az alkesz hajléktalan! Innentől kezdve viszont ELVILEG van neki alapja, hogy azt mondjuk, hogy a város, a terek azokéi, akik megfizetik, azaz az enyém, a tied, meg a hasonlóké, akiknek az adójából épült, akiknek az adójából fenntartják. A jogegyenlőség ekkor áll, hisz ha az alkesz hajléktalan valami isteni csoda folytán elkezd adót fizetni, akkor mehet ő is a terekre.
Hangsúlyozom, ez ELVILEG igaz. Én mint adófizető állampolgár (és nagyon nem kevés adót fizető, jó sok minimálbéres kijönne belőlem) azt mondom, h a terekről ilyen formán ne tiltsuk ki a hajléktalanokat, mert van szociális érzékenység is a világon. Viszont ha ténylegesen tolerálható (nem wellness szintű, hanem épp csak a minimum) "dologházakat" hozunk létre, amik a társadalomba való visszatérést segítik azoknak, akik igazán akarják (és senki másnak), akkor az oda "bezárással" kvázi egyetértek, akkor legyenek kitiltva a közterületekről.
Érzem én, h ez durva dolog, de ezek az emberek durván elszakadtak a normális élettől; visszavezetni őket csak durva eszközökkel lehet... Szerintem...

aszekelyek 2010.09.22. 21:07:50

Az a hazugság ennek a mozgatója, ami ki van emelve , biztosan véletlen, posztírókám, ugye? Rádobni a vona félék sarát Orbánra. Aztán modd már a főváros vezetése hogyan is biztosította a hajléktalanok idézett jogait? Úgy, ahogy itt sokan leírják. Hozzátenném, hogy a szocik és szadisták kormánya bitang sok pénzt vont el a hajléktalanok ellátórendszerétől. Mert az is jobb helyen van biztosan az IMF_EU uzsorások zsebében. Akik persze segíteni jönnek, mint az oroszok.....Csak éppen nagyon drágán. Az elég beszédes tény, hogy az államtitkár lemondott, akivel meg akarták csináltatni, a hajléktalan ellátást botrányosan kevés pénzből. Azt a költségvetésüket ünneplik éppen, magukkal együtt. Miféle jogokról vartyogsz te itt? Bezárták a hajléktalanszállókat előttük a rohadt kormányok ezelőtt, hadd fagyjanak meg mnél többen az utcán. Te meg itten zorbánozol és a rohadt, aszociális szoci-szadista kormány minden sarát átdobálnád erre a 3 hónapja még meg se melegedett kormányra? eléggé hasonlóan aljas képmutatás, mint amit az eddig, 8 éven át hajléktalan tömegeket termelő kormányok követtek el a hajlékukból kitett magyar, állítólag teljes jgú állampolgárokkal szemben.Akkor hol is írkáltál ilyeneket? A jogaikról. Miközben mindent szétloptak a szadisták a fővárosban, amit értek és titkosítottak is mndent. Ezt művelték a hajléktalanokkal. Egyetlen olyan főváros nincs egész Európában, ahol olyan mérhetetlenül aljas módon kergették volna őket koldulni, bizniszt építve rájuk, a fedél nélkül árusítását, mint az szdsz.Sehol nem megengedett a belvárost összerondítani. Ugathatnak a veszett liberális kutyák és károghatnak a szoci varjak..., akkor sem lehet ilyen állapotokat tovább tűrni. El fogják őket helyezni. A mocskos banya, horváth mengelica simán kidobatta a potenciálisan betegeket az OPNI-ból, no csak, hogy tudd, kik és miért is vannak most olyan sokan az utcán és nem képesek az életüket tűrhető mederben tartani. A szadisták konkrétan és szándékosan halálra, lassú és rémes halálra ítélték ellátás helyett azokat, akiket képtelenség is lett volna olyan volumenkorlát mellett egyáltalán elhelyezni, amennyit kidobattak ők az utcára. Bármit is megoldott az a sok hazug és tolvaj kormány 2oo2 óta ezzel kapcsolatban??? nem, csak rontott az amúgy sem jó helyzeten. Sokat.Persze van aki ha esik, ha fúj, egy nótát fúj. A zorbántehetróla nótát. Gratulálok. Nyilván azok közül való a poszt írója, akik ezeket az állapotokat ilyenre alakították. Rühellem az ilyen jogvédőket.Rühellem a hajléktalanokkal bánását az előző kormányaitoknak. Jelmez ez, a rosszindulat belebújt a jogvédő álruhába.

aszekelyek 2010.09.22. 21:10:58

@Bélus___: Egyeseket igen. Másoknak lenne esélyük, ha kapnának. Eddig nem kaptak. Pszichésen totál le vannak pukkanva. A jó kis jövedelmed nélkül te is le lennél. Egyből nem érnél többet náluk. Visszataszító az önértékelésed. Sok a diplomás közöttük. Ha nem tudnád. Minden ilyen önimádót kiraknék egy fillér nélkül az utcára egy hétre. Hogy a baromi nagy arca lemálljon a randa pofájáról.

Lajos bacsi 2010.09.22. 21:15:33

@aszekelyek: Nem megengedett a belvárost összerondítani?

Költözz messzebb, öcsém, tőled ronda.

aszekelyek 2010.09.22. 21:16:19

@pakesz: téged is ki kell te Mjd egy hét múlva, ha még élsz , meghallgatunk...nni egy szál gatyában az utcára.

aszekelyek 2010.09.22. 21:20:50

@Lajos bacsi: Önnek olyan liberálisan pocsék modora van bátyám, hogy még meg se kérdi, huga vagyok-e? Költözzön a szadistapárt. Vigyék magát is. Ha nem tetszik, akkor sincs ilyesmi a LAjtán túl. Tudja mit? Szegény emberek vannak mindenütt. Csak éppen nincs ez az anarchia.

DW73 2010.09.22. 21:30:07

Ostoba, setét liberális barmok! Szűnjetek már meg! Nem volt elég a 8 év rombolás?

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.22. 21:33:57

Aki nem fizet szja adót az ne pisilhessen közparkban!

aszekelyek 2010.09.22. 21:35:27

@Lajos bacsi: @similarthings: A kerti vécét ugye a saját területükön , maguknak megásva használták. Érdekelne , hogy oldották meg ezt 4o évig a pusztában vándorolva. A középkorban meg , ugye ez a cél főváros vezetése? egyszerűen köntötték az ablakon az éjjeli tartalmát. Volt sok hely, ahol erre volt egy lyuk, ezek már feljebb voltak a ranglétrán és a fal alatt még helye is volt... ahová essen. A balkánt ne sértegessük, mert ott talpas vc már volt a 8o-as években, klára honában, bulgáriában. Angol vécé pedig a nagyanyámék házában is volt már és fürdőszoba, kályhávaly a két háború között, csak az ,most Ukrajna. Nem, nem voltak liberálisok. Görög katolikusok voltak.

aszekelyek 2010.09.22. 21:37:01

@Myta: ami azt illeti, a nem hajléktalant eddig is keményen megbüntették érte. Ezt nem tudta?

zendre 2010.09.22. 21:39:20

Nem pártfüggő az az óhaj, hogy szeretek kultúrált városban élni. Elég sokat is fizetünk érte, had érezzem úgy, hogy van hozzá jogom. Lehet, hogy a mostani szabályok nem a legjobbak, de jó kezdet a probléma valamilyen kezelése felé. Vegyük észre, hogy ha ott hagyjuk a mocskos embereket a tiszta utcán, az is csak tüneti kezelés: Úgy tűnik a hajléktalan probléma meg van oldva, hiszen elvannak az utcán. Viszont bárhogy is ezt vallják az érintettek (dacból), ezzel nem boldogok, csak eddig minden más alternatívánál, ami rövid távon elérhetőné nekik, kedvezőbb.

Húsleves 2010.09.22. 21:41:30

Birom ezeket a liberó barmokat. Nem adják fel, nyomják az orbitális hazugságaikat. Beollózza az egyetemes emberi jogok nyilatkozatár, de azon még csak el se mélázik a baromarcú, hogy miből lenne minden embernek lakása. Különösen azok után, hogy a liberó köcsögök elloptak és elherdáltak mindent. A "Cigánybűnözőkvannak" utalás meg egyenesen szánalmas, hiszen egyértelműen különbséget tett Orbán cigánybűnözés és cigány bűnöző között. Talán nem létezik cigány bűnöző? Egy valamiben igazat adok a liberóknak: nem volt itt semmiféle forradalom, mert ha lett volna, akkor most nem pofáznának.

Húsleves 2010.09.22. 21:45:44

Egyébként meg ezek a liberó tetvek ne cikkekben aggódjanak a hajléktalanokért, és ne a köztereket adják nekik "alanyi jogon", hanem vigyék haza őket a rózsadombi vagy gazdagréti otthonukba, és etessék őket. Lenne miből, a fél országot ellopták. Álszent köcsögök.

pakesz (törölt) 2010.09.22. 22:03:13

@aszekelyek: nekem lesz akaratom, meg kornyezetem...
a legtobb csovesnek van gyereke es felesege
ok raktak ki
de te ha annyira oda vagy ertuk miert nem mosdatod le oket es veszed magadhoz

az aluljarok meg nem melegedonek epultek, igenis az a celja hogy az emberek KOZLEKEDJENEK

akinek nem tetszik el lehet menni Indiaba, mert ott alaptorveny es megszokott dolog hogy a porban fetrenghetsz... (meleg van ejszaka is)
de itt nalunk nem
kulturalis kulonbseg

2010.09.22. 22:04:56

"És Orbán "Cigánybűnözőkvannak" Viktoré"

Kurva jó móka kiszedni két szót, és ráragasztani a Zorbánra, úgy, hogy a kontextusában tökéletesen ellentéteset jelenti, mint magában.

Ajánlanám a "cigánybűnözés" és a "cigány bűnöző" frázisok közötti különbség tanulmányozását, különben a lakosság értelmes része hülyének néz.

Anti Anyag (törölt) 2010.09.22. 22:05:02

Nem eltüntetni kell őket, hanem nem tűrni, hogy tönkretegyék a várost.

Az adómból arra telik, hogy kapjanak naponta egy meleg levest és zsíroskenyeret hagymával, de arra már nem, hogy az általuk összeszart, lehugyozott, tönkrevágott dolgokat pótoljam.

Én is tudomásul veszem, hogy megkövetelik tőlem a pénzért azt, hogy napi 8 órát dolgozzak, akkor ő is tegyen le valamit. Ha nem tetszik, húzzon el a fővárosból.

A munkaképesnek közmunka, a betegnek OPNI, az őket menedzselő cigány maffiózónak meg sitt.

Egyszerűen nem értem, hogy a liberálisok ennyire nem dolgoznak? Úgy tekintenek a munkára mint ha halálmenet lenne. Basszus, libsik, ebben az országban több százezer ember dolgozik szarért-húgyért igen szar körülmények között. Talán őket kellene sajnálni és megérteni, hogy nem akarnak összeszart BKV járműveken utazni és szeretnének egy tiszta várost.

pakesz (törölt) 2010.09.22. 22:07:04

@Húsleves: en liberalis vagyok

de a legtobbet a a csovesekert akkor lehetne tenni ha 5ot evente agyonlonenek...
furcsa de igaz

persze ez egyedul nem eleg, ossze kellene gyujteni es munkataborba vinni
heti 2 nap melo aztan annyit ihatnak es fuvezhetnek amit akarnak (latod csak megis libero vagyok :))) )

aki nem akar abba a munkataborba bekerulni, annak az Emberi Jogok Nyilatkozata szerint AKARNIA kell
hogy ne az utcan aludjon :))

szerintem ez tok liberalis hozzaallas :)

Lajos bacsi 2010.09.22. 22:08:06

@aszekelyek: Hát, öcsém, eddig azon kívül, hogy ne legyen hajléktalan az utcán, nem tudtam meg semmit arról, hogy ezt HOGYAN csinálják majd.

@Húsleves: tedd meg, testvérem és tétess magadra fedőt, mert fortyogsz csak.

pakesz (törölt) 2010.09.22. 22:10:17

@zendre: "Nem pártfüggő az az óhaj, hogy szeretek kultúrált városban élni. Elég sokat is fizetünk érte, had érezzem úgy, hogy van hozzá jogom. Lehet, hogy a mostani szabályok nem a legjobbak, de jó kezdet a probléma valamilyen kezelése felé"

eddig nem lehetett hozzajuknyulni mert nem volt ra torveny
akartak volna, pl. az onkormanyzatok, de hat rogton jottek hogy torvenyellenes...
most csak egy hattertorveny valtozott
a DONTEST az okormanyzatnak kell meghoznia

nem feltem oket ahogy a anti-csovi padokat is kiraktak ok meg fogjak csinalni

a csovesek meg a polgarmesterre es az ottlakokra haragudjanak
vagy menjenek a hires libsi kornyekre a rozsadombra :)

Húsleves 2010.09.22. 22:15:12

Demszkáj főpolgármester úr már bejelentette, hogy miután visszavonul a politikától, a szegénység problémájával foglalkozik majd. Lesz rá ideje a temérdek lopott pénzén, a horvátországi várában (inkább várra vagy erődre hasonlít, mint közönséges nyaralóra).

Húsleves 2010.09.22. 22:18:55

@Lajos bacsi: tehetek magamra fedőt, attól hülye maradsz "testvérem". Amúgy ha már így összebarátkoztunk, inkább azt cáfold amit írtam.

Húsleves 2010.09.22. 22:24:20

Az is érdekelne még, hogy most lett hirtelen ez a sok hajléktalan? A FIDESZ telepítette be a hajléktalanokat? Budapestnek ugyanis 20 éve liberális vezetése van. Hol voltak akkor az egyetemes emberi jogok? Hogy lehet hogy 20 év alatt nem tettek semmit, és most ezek kárognak?

Neo07 2010.09.22. 22:25:49

Látszik, javában folyik a kampány, ezerrel próbálják itt is az éppen hatalomra került Fideszt ekézni... Igen, a hajléktalannak is vannak jogai, a tiszta és egészséges környezethez. Csak éppen nem kíván élni vele. Inkább választja a hideget, a szart és a bűzt, és a piát, minden mennyiségben.
Komolyan azt hiszi a blogíró, hogy az a legjobb megoldás, hogy hagyjunk mindent a régiben, és a hajléktalanok fagyoskodjanak tovább a közterületeken? Nézzük végig lassú agóniájukat, miközben könnyesen hatódunk meg a nagyszerű liberalizmusunktól?

Gratula, ez a blogbejegyzés ismét egy kitűnő példa, hogy miért nem érdemes a "Hazudtunk reggel, délben, meg este" pártjaira szavazni...

Lajos bacsi 2010.09.22. 22:29:58

@Húsleves: dehogy cáfolom, igazat írtál, bizony, azért nincs a hajléktalannak lakása, mert a liberók ellopták.

Ezt írtad, ez akkora okosság, hogy ideje fegyvert ragadnod és forradalmat csinálnod, mert az kell ahhoz, hogy a hajléktalannak lakása legyen.

Lajos bacsi 2010.09.22. 22:31:02

@Neo07: Te már tudod, mit tartalmaz a FIDESZ javaslata? Mert még senki sem tudja.

Húsleves 2010.09.22. 22:35:41

@Neo07: olyan hiteltelenné váltak, hogy már csak egy esélyük van: úgy beállítani a jelenlegi helyzetet, mintha Magyarországon az emberi jogok veszélyben lennének. Reggel, délben és este azon munkálkodnak, hogy a választott kormányt illegitimnek állítsák be. Gondolhatod, mennyire hiteles ennek a tolvaj bandának az aggódása akár a hajléktalanokért, akár a cigányokért.

Neo07 2010.09.22. 22:36:46

@Lajos bacsi: Éppen az egyik hírportálon írnak erről. Erről nem kell sokat beszélni, csinálni kell.

blokkos 2010.09.22. 22:43:07

@Húsleves:
Nem is vagy te nagyon fidesznyik! Ilyen embereket minek is hord a föld a hátán?!

Neo07 2010.09.22. 22:43:26

@Lajos bacsi: A hajléktalanellátó-rendszer átvilágítása, fejlesztése. És szó sincs az elszállítás utáni szélnek eresztésről, ezt nyilatkozta egy egyik politikus.

Lajos bacsi 2010.09.22. 22:44:53

@Neo07: Ezt helyeslem, mert k. hideg tél lesz....

Húsleves 2010.09.22. 22:46:39

@Lajos bacsi: látod ez a baj Lajos bátyám, hogy ilyen egyszerűen látod a dolgokat. Igen, azt mondtam, hogy az áldott jólelkű liberók, akik most aggódnak, ellopták a pénzt. És tudod honnan veszem? Láttam a híradóban, ráadásul nem egyben, hanem sokban. Ezért bármennyire viccesnek próbálod ezt beállítani, attól így van.
A mondandód további része - az "ideje forradalmat csinálnod" blabla - eléggé értelmetlen. Az ostoba képzelgéseidet ne úgy add elő, mintha bármilyen jel arra utalna, hogy ezekhez a gondolatokhoz bármi közöm volna. Viszont azt határozottan gondolom, hogy a közéletet meg kell tisztítani az álszent, kártékony, élősködő tetvektől.

flippant 2010.09.22. 22:47:59

"Kettő hét alatt fogunk rendet tenni az ország olyan pontjain, amelyek ma még reménytelennek tűnnek"

flippant 2010.09.22. 22:49:21

"Mindkét kezünk tele van munkával, s ez még jó ideig így is lesz."

flippant 2010.09.22. 22:49:52

"A magyar kormány elkötelezte magát arra, hogy minden nehézség közepette is érvényt szerzünk a választók akaratának, vagyis kiszámítható, biztonságos életet teremtünk Magyarországon, ezért Önöket személyes munkatársaimnak tekintem, és lépésről lépésre minden feltételt meg fogok teremteni a tisztességes és sikeres munkához."

flippant 2010.09.22. 22:50:29

Bukni fogsz orbán, bukni fogsz.

Lajos bacsi 2010.09.22. 22:55:17

@Húsleves: Gondoltam, hogy csak a szád jár forradalmilag...

Én is tudom, hogy loptak sokat, de nem kell minden témánál elénekelned a Magyar Nemzet vezércikkeit.

Fatman 2010.09.22. 22:57:30

Fontos tudni, hogy az elhanyagolt kéregetők nagy része egyáltalán nem hajléktalan! Pár évvel ezelőtt egy - látásból már ismert - kutyás kéregetővel akadtam össze egy pesti társasház bejáratánál. Meglehetősen erőszakosan érdeklődött, hogy mi a fenét keresek ott? Már éppen kezdtem volna elküldeni a pokolba, amikor kiderült, hogy ő az egyik földszinti lakó!

Húsleves 2010.09.22. 23:03:57

@Lajos bacsi: hogy érted, hogy "csak a szám jár forradalmilag"? Nem járt a szám, azt írtam, hogy ha lett volna forradalom, akkor most nem azok ugatnának, akik miatt itt tartunk. Ez egy állítás, ebből nem következik hogy én mit akarok. Egyébként világosan leírtam mit gondolok, kár erőlködnöd hogy kiforgasd a szavaimat. A Magyar Nemzetet pedig abból a pofonegyszerű okból nem szoktam idézgetni, hogy nem olvasom. Ha még mindig nem értesz valamit, nyugodtan kérdezzél, ráérünk, beszélgetünk.

Húsleves 2010.09.22. 23:10:16

Véget ért a móka mára - további jó rettegést kívánok a hivatásos rettegőknek - good luck

hrcs_123 2010.09.22. 23:31:10

én a hajléktalanok után szeretném, ha a pantomimosokat is kiebrudálnák. Kurva idegesítőek. Azt még nem láttam, hogy hova szarnak, de szerintem a nadrágjukba, és még egy arcizmuk sem rándul közben.
Ja, és szeretném, ha a rendőrség hivatalból eljárást indítana a munkaidőben kommentelők ellen. Gondolom nem kell megmagyaráznom mekkora kárt okoznak a nemzetnek, közben meg vigyorogva veszik fel a hitelt devizában!

pakesz (törölt) 2010.09.22. 23:37:28

@Neo07: "Komolyan azt hiszi a blogíró, hogy az a legjobb megoldás, hogy hagyjunk mindent a régiben, és a hajléktalanok fagyoskodjanak tovább a közterületeken? Nézzük végig lassú agóniájukat, miközben könnyesen hatódunk meg a nagyszerű liberalizmusunktól?"

gyakorlatilag 3-5 even belul elpusztulnak
ha 2 hidegebb tel van inkabb 3 ev

ennel sokkal humanusabb ha osszegyujtik oket, es rendre fegyelmezik
en elvallalnam ezt a smasszer/kapo szerepet havi 2 millaert olyan 30 embert rendben tartanek tanyan

csak a hulye ombuccmann meg jonne hogy a FAGYHALALHOZ joguk van a csoveseknek

hat legyen de akkor menjen oda vizzel locsolgassa minel kevesebb idot toltsenek a koztereken

jet set 2010.09.23. 00:16:52

A normális, dolgozó embereknek nincs joguk a normális élethez, a tiszta közterülethez? A faszom kivan ezzel a sok álszent liberális köcsöggel. Fogadjatok be néhány hajléktalant, ha ennyire a szíveteken viselitek a sorsukat. De ne legyen már joguk megszállni az aluljárókat, bkv-t, parkokat, lépcsőházakat.
Legyen elegendő hajléktalanszálló, ahol kulturáltan élhetnek, nem verik, ölik, rabolják egymást, de tűnjenek el szem elől.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.09.23. 00:20:01

@pakesz: van erre valami forrás, hogy az ombudsman azt mondta volna, hogy joguk van a fagyhalálhoz?

pakesz (törölt) 2010.09.23. 00:23:02

@calam: csak az ember jozan paraszti esze

tudod en arra is szoktam hasznalni hogy megfigyelek, ertekelek es levonom a kovetkezteteseket

ha nem lehet osszefogdosni es eroszakkal rendes eletre birni akkor ott fognak megfagyni

te meg tomeggyilkos vagy ha ezt hagyod

pakesz (törölt) 2010.09.23. 00:28:03

@jet set: nem jo
most is van hajlekonyszallo

sot furdo is van, aki igenyelne be tudna menni lefurodni

a nagy resze emberi roncs, akinek mar csak a jo nagy kib.szott ruha hasznal

pakesz (törölt) 2010.09.23. 00:31:11

29. cikk

1. A személynek kőtelességei vannak a közösséggel szemben, amelynek keretében egyedül lehetséges a személyiség szabad és teljes kifejlődése.
2. Jogainak gyakorlása és szabadságainak élvezete tekintetében senki sincs alávetve más korlátozásnak, mint amelyet a tőrvény kizárólag mások jogai és szabadságai elismerésének és tiszteletbentartásának biztosítása érdekében, valamint a demokratikus társadalom erkölcse, közrendje és általános jóléte jogos követelményeinek kielégítése érdekében megállapít.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.09.23. 01:03:46

@pakesz: Ezek az emberek többségükben kevés évet tudnak kihúzni az utcán. Menj a picsába az erkölccsel és az általános jóléttel, ha ezért cserébe eltűrnéd, hogy még kevesebb esélyük legyen - a túlélésre.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.09.23. 01:07:00

A kérdésre, amely felmerült, válaszolhatok: nem kedvelem a hajléktalanokat. Nem szeretem a büdöset, a piszkot, a járványokat, a kéregetést, a rossz hangulatot, a részegeskedést stb.

De hogy én mennyire nem kedvelem ezt, az nem mérhető ahhoz, hogy nekik milyen sok múlik a gazdagok jóindulatán. Nekik: minden ezen múlik. Senkinek nem érdeke egy hajléktalant segíteni, hacsak nem a saját erkölcsi megnyugtatása végett. És az legtöbbször kevés.

pakesz (törölt) 2010.09.23. 01:24:18

@Horváth Andor Márton: gond hogy belinkeltem az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának egy masik cikkelyet?

erre adtad ezt az epuletes valaszt?
miert en megis ezzel mit allitottam?

amugy ha mar megkerdezted en eppen azt szeretnem ha tobb ideig elnenek
csak akkor a JOGAIT KORLATOZNI KENE
de leirtam sokszor

pakesz (törölt) 2010.09.23. 01:31:54

@Horváth Andor Márton:
a ti fajtatokra az a jellemzo, hogy nem voltatok kepesek felfogni az őszödi beszédet, csak ostoba bunko modjara idezgettek es elvezgetitek a hangotokat

most is en menjek el a picsába mert fel mertem hivni a figyelmet, hogy van egy 29. cikkely is

BKV reszelő 2010.09.23. 06:31:22

Sok itt a vak ember...mert ugye szép dolog, hogy - itt - mindenki sok adót fizet és cserébe tiszta kultúrált városban akar eljutni a mekkdonácba hízlalni a lufifejű kölykét, de a probléma azzal nincs lekezelve, hogy ezeket a csöveseket kitiltják a közterekről, ugyanis ettől ők még vannak...hová legyenek? Elmennek vidékre...no de kérem, miért olyan büdös paraszt minden budapesti, hogy más háza tájára teszi a szemetét? Mert ezt csinálják most bőszen.

BKV reszelő 2010.09.23. 06:33:18

@pakesz: Te, az őszödi beszédben nincs semmi érdekes, az egy sima beismerő vallomás. Bátor tett sem volt, mert én is beismerek bármit, ha a rendőrség, ügyészség, bíróság az én vezényletem alatt áll. Bátor tett lenne, ha ma ez az őszödi szónok feljelentené magát, a szimpatikus férfinek látszó asszonyát, a haverokat, párttársakat. De ugye az őszödi szónok ma demokratát játszik, mert ellenzéki lett.

2010.09.23. 07:26:23

@pakesz: A turbótoleránsok szemében mindig vörös posztó, ha valaki rámutat, hogy az agyonsajnált kedvenceiknek nem csak jogai, hanem kötelességei is vannak.

sprenczl 2010.09.23. 07:30:40

Itt az ideje kidobni őket a belterületekről és az aluljárókból. Büdös, szaros, koszos banda. Ha nem tetszik, fogadd be őket te és a többi libsi, aki nem tett semmit 20 évig értük...

sprenczl 2010.09.23. 07:32:53

@BKV reszelő: nem vidékre kell őket deportálni, vannak üresen kongó laktanyák itt és egyéb épületek+akinek nem tetszik az húzhat Strassbourgba..:-)

Rahsid 2010.09.23. 07:55:45

A kedves ha poszter annyira oda van a csövesekért, meg az alkotmányos jogaikért, akkor minél hamarabb fogadjon be egy párat.

stratez 2010.09.23. 08:03:21

Nem is tudom, ki van 20 éve hatalmon a fővárosban, kinek volt rá ennyi ideje, hogy érdemi lépéseket tegyen ebben az ügyben? Az elmúlt 8 évnyi kormányzati hatalomról pedig már szó se essék. Az pedig tényleg már a röhejek röheje, hogy a hajléktalan-kérdés is csak ürügy némi szánalmas orbánozásra. Orbánt lehet, kell is utálni, de nem ártana a saját szemből legalább a nagyobb gerendákat kipiszkálni.

VaTi 2010.09.23. 08:29:29

"amikor létfenntartási eszközeit akaratától független körülmények miatt elveszíti." Hahó!!!Akaratától független körülmény!!! Namost: ne mondja már senki, hogy ezek kivétel nélkül mind rendes, böcsületes állampógárok voltak, dolgoztak, nem ittak, aztán akaratuktól függetlenül hipp-hopp utcára kerültek. Azért a legtöbb "megdolgozott" a hajléktalanságért...

Realista Polgár 2010.09.23. 09:10:56

@Pjotr Verhovenszkij:
Szerintem egy alapvető jog megoldana mindent: munkához való jog. De azt tudomásul kell venni, hogy az életszínvonal tükrözi a munkához/tanuláshoz való hozzáállást is. Minap vitatkoztunk egy hajléktalannal. Mondtam, ha kevés a jövedelme, elmenne-e hómunkásnak télen. Erre a válasza: menjen a k... anyja!
Na, ezek a lúzerek ezért tartanak itt. Kevés kivétellel mielőtt az utcára kerültek, sem voltak a szorgalom és családcenrikusság mintaképei. Aki pedig 10-15 évvel ezelőtt nem fogta fel, hogy az Állambácsi majd ad, megszűnt, annak már rég vége. Vissza kell állítani a munka és a tanulás becsületét: ügyes és/vagy okos (nem ügyeskedő!) vagy - viszed valamire, eltékozlod az idődet vagy nincsenek megfelelő képességeid - nem leszel a nyertesek között (hol leszel, az jórészt rajtad fopg múlni.). Enélkül az értékrend nélkül erkölcsileg és anyagilag is egyre lejjebb fog csúszni az ország - és aki alul va n, annak még rosszabb lesz. Remélem ez sikerülni fog a Fidesz kormánynak. Egyébként családosként nem szeretnék betegséget hazavinni a jórészt igénytelen hajléktalanoktól, vagy a bűzüket szagolni a buszon vagy a megállóban. Ehhez igenis jogom van, mivel: 1. az adomból (és sok tisztességes ember adójából) él a BKV, a MÁV 2. megvettem a bérletet, ami szerződés köztem és a szállító között - a szállító pedig tartsa be a szerződésben (utazási feltételekben) foglaltakat. Hová menjen a hajléktalan: ahonnan jött (gondolom nem barlangban jött a világra)! Ne kalandot keressen, hanem munkát!
De ott a hajléktalanszálló is, amit fennen hangoztatnak, hogy oda az'tán nem. Ez nem kívánságműsor.

pakesz (törölt) 2010.09.23. 09:40:27

@BKV reszelő: "Elmennek vidékre...no de kérem, miért olyan büdös paraszt minden budapesti, hogy más háza tájára teszi a szemetét?"

ha az osszes budos paraszt hajlektalant vagy csovest, aki nem budapesti, visszazsuppolnak a sok videki paraszt nemzettarsa melle le videkre, akkor kb harmada lenne Budapesten a csovesek szama

Pjotr Verhovenszkij · http://konyec.blog.hu/ 2010.09.23. 09:46:09

@Realista Polgár: Oké. Én nem vagyok minden hajléktalan védőszentje. Sőt.
Pusztán elvi szempontból közelítettem meg a kérdést. Felteszem van x csöves, akikhez odamész, és azt mondod, hogy dolgozzál. Erre az telibe szarja a bokádat. Akkor mondod neki, hogy menjél szállóra, erre telibe szarja a bokádat. Akkor mondod neki, hogy itt van ötezer forint ha elmegy legalább máshová aludni. Erre maga alá okádik, kicsit eligazgatja, majd elalszik. Na most. Ebben az esetben, elvi kérdés, hogy te, mint ember, főbelőnéd-e ezt a másikat, vagy erőszakkal táborba zárnád-e? Akár úgy is, hogy ezért nem jár büntetés, mert teszem azt a kormány, vagy akárki megszavazza. Akkor lelőnéd-e? Szerintem ennél a vonalnál kell konszenzust létrehozni Budapesten, mert amíg ezt nem tisztázzuk, addig össze vissza beszélünk, és egyébként bármennyire is szomorú, de pontosan itt, ennél a kérdésnél áll a mai magyar közélet.

2010.09.23. 10:02:00

Azt hiszem, hogy Horváth A. csak féligazságokat mond el.Mert joga van mindenkinek, ám ez társul némi-nemű kötelességel is. A kettő egymás nélkül nem létezik, aki ezt állitja , az nem mond igazat.
Sajnálni lehet, sőt kell is ezeket az embereket, de TI, liberálisok mit tettetek értük, azon kivül, hogy megy a bla-bla-bla.Mutass példát és megfontoljuk ha követésre méltó.
Végül, már bocs, ha a stilussal foglalkozok.Mert ez a stilus nem ide való.Ha valakinek szerinted nincs igaza, akkor elküldheted a p.csába? Erre mondják azt, hogy lehet hogy diplomád van(netán szociológus-e), de hogy műveltnek nem mondhatod magad, az már biztos.

akkor most mi van? 2010.09.23. 10:13:12

Megemlíteném a posztolónak, hogy a "mindenkinek joga van" != "az államnak mindenkinek biztosítani kell" Szóval mindenkinek joga van dolgozni, pénzt keresni, egészségügyi biztositást kötni, lakást fenttartani aki ezeket megteszi attól nem veheti el erővel az állam ezeket a lehetőségeket, de ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek munkát, biztosítást, lakást kötelessége biztositani az államnak. Ha valaki esetleg nem értené, egy (persze nem tökéletes) analógia: Mindenkinek joga van saját személygépjárművel közlekedni, de ez nem jelenti azt, hogy az állam alanyi jogon mindenkinek vesz egy suzukit és jogsi nélkül száguldozhat vele akárki.

jet set 2010.09.23. 10:30:08

@VaTi: Szerintem függetlenül attól, hogy miért kerültek az utcára, nincs joguk arra, hogy a többi embert mocsokba kényszerítsék.
Utálom, hogy ebben az országban a hajléktalannak, bűnözőnek több joga van, mint a normális embereknek. Aki hajléktalan, nem akar hajléktalanszállóra menni, közmunkát végezni, azokat gyűjtsék össze és rohadjanak meg valami zárt helyen.

flea 2010.09.23. 11:45:23

Mivel már többen említették, hadd jegyezzem meg halkan:

az "akaratától független körülmény" egy olyan tagmondatban szerepel, ami előtt az áll, hogy "joga van [...] biztosításhoz".

Ami nem tudni, mire elég, meg fel is kell tudni használni. (Például a tb-t.) Valamint azért, mert a lehetőség ott van, a járulékokat még be kell fizetni, hogy igénybe vehesd.

Jogod van a nyugdíjbiztosításhoz, egészségbiztosításhoz stb., de a nyugdíjhoz, egészségügyi ellátáshoz stb. csak akkor, ha a biztosítás feltételeinek megfeleltél (nálunk: elegendő ideig fizetted a járulékot).

pakesz (törölt) 2010.09.23. 12:03:09

@akkor most mi van?: igen nagyon jo volt a pelda...

talan csak azt fuznem hozza, hogy most csak a hattertorvenyt alkotjak meg hozza
hiszen barmelyik onkormanyzat ugy donthet hogy csinal a kutyajatszoter helyett csoves tanyat

eddig pont az volt, hogy meghozott az onkormanyzat valamilyen rendeletet(lasd XI ker.) es jott az ombuccmann, hogy hat alkotmany meg torvenyellenes
na puff neki, torveny mar van ra...

ha emberi jog ellenes vagy alkotmanyellenes akkor lehet menni strassbourgba meg az AB -hez, valoszinu az "alszent libsik" meg is fogjak tenni de rendesen le fognak pattanni

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 14:08:19

Nincs időm végigolvasni a kommenteket, de annyit megjegyeznék, hogy Budapesten a Kádár-rendszer után is voltak patkányok. Én magam láttam egy termetes példányt a '90-es évek közepén egy Margit körútra nyíló utca táncklubjának öltözőjében - tehát nem a Havanna utcai panelgettó szemetese mellett -, csak gyerekfejjel még meg is akartam simogatni.:)
Az meg nyilvánvaló, hogy kiterjedtebb pszichiátriai kezelés kell - azok közül, akik kikerültek az OPNI-ról, sokan vagy öngyilkosok, vagy ön- és közveszélyes, kezelhetetlen hajléktalanok lettek -, nem is beszélve arról, hogy még hány hajléktalanszállót kellene építeni. A hajléktalankérdés gyökerét viszont gyakorlatilag lehetetlen kezelni, hiszen ma már sem a faluközösség - a házatlan zsellérek is házas jobbágyoknál lakhattak -, sem az egységes városi polgárság, sem a család védőhálója nem gátolja meg, hogy valaki az utcára kerüljön. A megelőzéshez tehát hihetetlen nagy társadalmi összefogás kellene, ami nem kifejezetten magyar sajátosság.:(

Intizar 2010.09.24. 21:49:14

Könyörgök, mi volna, mégis, a megoldás? Én kispolgár vagyok, már azt sem szeretem, ha alszanak nekem az utcán. Azt el nem mondhatom, mennyire utálom, ha teleszarják nekem a közparkokat. Amennyire tehetem, támogatom a hajléktalanszállásokat. De. Véletlenül tudok róla, hogy sok hajléktalan van, aki nem is akar szállásra menni. És ez nagyon érthető. Az ember mégiscsak ember, szereti, ha magánszférája van - ez a széplelkű érv -, és nem szereti, ha a nyomorult batyujából is kilopkodják, amit lehet - ez a földhözragadt érv. Nagyon megértem, hogy inkább lakik a híd alatt, mint hogy önkéntesen olyan helyre vonuljon, ahol megalázzák, kommandírozzák, és a tetejébe még meg is lopják. Másfelől viszont, ha csak a saját érzésemre figyelek, bizony markolóval takaríttatnám el őket a városomból.
Én valóban nem tudom, mi a megoldás. Nyilván irtózatosan sok pénzzel lakáshoz lehetne juttatni sok embert, akik még nem nagyon régen hajléktalanok, és képesek volnának visszarendeződni a társadalomba. (Tudom, hogy ez szörnyű cinikusan hangzik, de a hajléktalan életmód pusztítóbb, mint a TBC. Minél tovább vagy benne, annál reménytelenebb.) És, ez már nem annyira nyilván, inkább csak talán-talán, de talán mégis lehetne jobban szervezni a meglévő forrásokat. De mégis, ki? Hogyan?
Akármennyire utálom az agresszív nyárspolgáriságot, nem tudok teljes szívvel pfujolni arra, hogy egyesek el akarják takarítani a hajleszokat. Ha csak úgy rájuk nézek... hát, mit mondjak. De mi a megoldás? További intézményesítés? Ebben az országban? Önkéntes adakozás? mint fönt? Ki dönti el, hogy ki az, aki menthető még, és ki az, aki már örök életére kegyelemkenyérre szorul? és így tovább, és így tovább...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 22:10:49

@Intizar:

A hajléktalan-problémát nem lehet megszüntetni addig, amíg védőhálóul szolgáló alapvető közösségeink is széthullófélben vannak.

nemecsek ernő áruló 2010.09.26. 19:38:06

Semmi gond nem lenne, ha a hajléktalan szállók nem lennének rosszabbak a börtönöknél is. Beszéltem már hontalanokkal. Azért nem mennek oda, mert nem unták meg az életüket, és jól jön még a kabát, ami rajtuk van.

Őrzött, karbantartott hajléktalanszállókkal, és törvényileg betiltott koldulással lehetne kezelni a problémát szerintem.