A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Cigánynak nem jár kártérítés

2009.01.28. 06:00 R_John

Öt diákot szegregált az önkormányzat Miskolcon roma származásuk miatt, mégsem kapnak kártérítést. A bíróság szerint nem származott káruk abból, hogy csak szegregált iskolába járhattak, hiszen az átlageredményeik nem voltak rosszabbak az országos átlagnál és középiskolába is tudtak menni, hiszen oda csak az átlag számít.

A dolog pikantériája, hogy ugyanaz a bíró, aki kimondta a szegregációt, indoklásában arra hivatkozva, hogy az az iskola, ahova a diákok járhattak köztudomásúan rosszabb minőségű, mint a többi miskolci tanintézet, most ő állítja, hogy szerinte mégsem bizonyítható, hogy emiatt (az elkülönítésre utalva) bármi káruk keletkezett volna.  Érdekes az is, hogy Miskolcon akkor csak abba a középiskolába nem volt felvételi, ahova végül a roma gyerekek be tudtak iratkozni, az összes többi tanintézetbe volt valamilyen vizsga. Fura, hogy a bíró úgy tesz, mintha Magyarországon egységes lenne az osztályozás, vagyis, hogyha az átlagok azonosak két iskolában, akkor az azonos tudást is jelentene.

Mint kiderült, a diákoknak keletkezett káruk, hiszen csak rosszabb minőségű középiskolába tudtak beiratkozni, ahol, Mohácsi Erzsébet állítása szerint, csak teljesen piacképtelen szakmákat tanulhatnak. A bíróság elsőfokon tehát nem ítélt meg kártérítést, még ha újra ki is mondta a szegregáció tényét.

Számatalan szociológiai felmérés bebizonyította, hogy azok az iskolák, ahova zömében cigány gyerekek járnak rosszabb minőségű oktatást nyújt, esetleg a pedagógusok sem rendelkeznek megfelelő szakképesítéssel. Az sem ritka eset, hogy cigány gyerekeket kisegítő/felzárkózató osztályokba osztanak be, ami nyolc év elvégzése esetén is csak hatot ér. Erre nem lenne szükség, hiszen a cigány gyerekek szellemi képességei nem rosszabbak, mint a nem-cigányoké, csak a rasszista, szegregációpárti döntések miatt kerülnek az alacsonyabb szintű oktatás keretei közé.

Ilyen körülmények között nem meglepő, hogy a cigányok (vagy cigányoknak véltek) körében nagyon magas a munkanélküliség, illetve alacsony az iskolai végzettség. (Természetesen a kutatások különböző módszereket alkalmaznak annak megállapítására, hogy ki cigány és ki nem)

*

Nagyon rossz üzenetet küldött ezzel a döntéssel a bíróság. Egyszerre mondja ki a szegregációt és dönt úgy, hogy ez mégsem olyan nagy baj, kártérítést azért nem érdemelnek. Képzeljük csak el ennek az öt gyereknek az életét. Papírjuk van róla, hogy megkülönböztették őket cigányságuk miatt, ám emiatt semmiféle kárpótlást nem kapnak. Ez a kirekesztés ráadásul egész életüket befolyásolta, hiszen nagyon nehezen fognak tudni munkát találni. Egy ilyen elkülönítés az oktatási rendszer kudarca is egyben. Nem tud mit kezdeni olyan gyerekekkel, akiket cigányoknak néznek, vagy a nem-cigány szülők annak néznek, ezért elviszik a gyerekeiket az iskolából. Nem tud mit kezdeni a rendszer sok szegény gyerekkel, akiknek nem olyan a családi háttere, hogy könyvet adjon a kezükbe, hogy, valamiféle rendszerességet mutasson nekik, mert a szülők életében sincs. Részben a képzetlenség, részben a szegregáció részben egyéni okok miatt.

A bíróság nem vállalt föl egy olyan döntést, ami pici reményt adhatott volna sok-sok ezer gyereknek, akik rossz, ócska minőségű oktatásban részesülnek a szegregáció, a rasszizmus és az oktatási rendszer tehetetlensége miatt.

31 komment

Címkék: politika bíróság tolerancia társadalom demokrácia cigány

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr98906653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Corry 2009.01.28. 09:29:27

Abban az általános iskolában ahol én végeztem a hetvenes években, a tanárok 20% -a képesítés nélküli volt. Hetedikben a matektanárom egy olyan lányka volt, akit nem vettek fel a tanítóképző főiskolára és eljött egy évig hozzánk matekot tanítani. Magyarból hasonló volt a helyzet.

Felvettek egy jónevű gimáziumba (felvételit is kellett írnom), ahol az elején nagyon megszenvedtem az általános iskolai hiányosságokat.
Nem tudom, hogy Miskolcon mi a helyzet és milyen a tanárok minősége, de félek, hogy ott nem az a szűk keresztmetszet.

Másutt is megírtam már, hogy nagyon hiányolom az akcióterveknek azt a részét, ahol a cigányokat szorítják rá arra, hogy a gyerekük iskolába járjon.

vincemate 2009.01.28. 10:23:44

@Corry: Amit leírsz a saját iskolai képzésedről, az nagyon szomorú. Nem tudom, hogy volt a 70-es években, de ez ma törvénytelen lenne (illetve van, tudom, hogy ma is előfordul, nem is ritkán). Viszont azt az érvelést, hogy "nekem szar volt, mégis embör lett belőlem, ezek meg minek nyivákolnak" nem tudom elfogadni.

Másrészt nem értem, hogy jön most ide az, hogy a cigányokat "rá kellene szorítani", hogy a gyerekeiket járassák iskolába. A miskolci történet éppen olyan gyerekekről szól, akik jártak iskolába, ugye?

Harmadrészt: az integrált oktatás alapelve az, hogy lehetőséget teremt olyan gyerekeknek is a többiekkel azonos minőségű oktatásra (következésképp továbbtanulásra, munkaerőpiaci lehetőségre stb.), akiknek önerejükből ez nem sikerülne, mert valamilyen hátránnyal indulnak, legyen az pl. testi, szellemi fogyatékosság, vagy szociálisan hátrányos helyzet. Ez a döntés most ennek a (jelenleg törvénybe iktatott) alapelvnek int be.

Számos felmérés mutatja, hogy a jelenlegi magyarországi iskolarendszer újratermeli (sőt elmélyíti) a gyerekek között az iskolába kerüléskor létező különbségeket, holott ha komolyan vesszük, hogy az iskolát az oktatás és a nevelés céljára üzemelteti az állam, akkor ennek az ellenkezőjét kéne elérnie. Azt kéne megérteni, hogy a társadalom szétszakadása senkinek, még a gazdaságilag legjobb helyzetben levőknek sem érdeke.

TD223 2009.01.28. 14:05:06

Mohácsi Erzsike menjen a börtönbe a kancigányokhoz, vizsgálgassa őket. Antimagyar, rasszista.

Ha tudósok sok-sok ezer, tízezer különböző rasszú ember intelligenciájának megvizsgálása után arra jutottak, hogy a legintelligensebbek az ázsiaiak, 2. helyen vannak a "kaukázusiak", 3. helyen az amcsi négerek, 4. helyen az afrikaiak, akkor el lehet fogadni rasszistázás nélkül, hogy nem minden rassz azonos intelligenciájú. Vannak különbségek az agytérfogatban is.

A konkrét témára térve. Az az öt gyerek teljesíthet remekül és megszerezhetik azt a tudást, amit a másik iskolában. A szegregáció fantasztikusan jó dolog. Viselkedés és tudás alapján szegregálni kellene az oktatásban.

A roma többségű iskolákban azért vannak gyakran kevésbé jó tanárok, mert a rasszista kölkök elüldözik a fegyelmet és tiszteletet megkövetelő, teljesítményt elváró tanárokat. Hány tetves és szülője támadott meg tanárt az elmúlt 1 évben? 40-200?

Milyen érdekes, hogy a cigányok MINDIG pénzt követelnek azért mert cigányok.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.28. 14:08:40

@TD223: azért követelnek pénzt, mert jogsérelem érte őket. Azt, hogy mindig pénzt követlenek cigányságuk miatt azt nem tudom értelmezni.
Itt nincs szó rasszokról.
Persze, remekül megszerezhetik, pláne, ha csak a szar képzést nyújtó, piacképtelen szakisoklába mehetnek. A posztot elolvastad?

TD223 2009.01.28. 14:25:19

"Erre nem lenne szükség, hiszen a cigány gyerekek szellemi képességei nem rosszabbak, mint a nem-cigányoké, csak a rasszista, szegregációpárti döntések miatt kerülnek az alacsonyabb szintű oktatás keretei közé."

Ebben rasszokról van szó. Nem nagyrassz, de cigány és nemcigány eltérő szellemi képességű.

Pénzt követelnek. Ha a cigányt "sérelem" éri, rögtön rohan a média, ők rohannak pereskedni, pénzt követelni. Követelhetnék ebben az esetben, hogy engedjék át őket a másik iskolába, de nem, nekik PÉNZ kell. Ha többségi társadalmi személyt ér jogsérelem hovatartozása miatt, szarik rá mindenki. Csak a cigány, meg a zsidó lehet áldozat és kapjanak csak kártérítést.

TD223 2009.01.28. 14:27:21

Ilyen esetekben érdemes lenne meghallgatni az érintett iskola igazgatóját is. Ugye, mielőtt még Erzsike megbélyegezné.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.28. 14:31:16

@TD223: nem. Perelni kell és akkor lesz bírósági döntés. A bíróság kimondta a jogsérelmet.
Nem nincs benne szó rasszokról. Én azokról írtam, akik szerint azokról van szó. pedig nem.

Hannibal22 2009.01.28. 15:13:06

Miért csak 5 diákról mondta ki a bíróság,hogy szegregálva voltak?! Az osztálytársaik nem voltak szegregálva??

kolbenheyer 2009.01.28. 16:08:59

@TD223:
Az agytérfogatnak nincs köze az intelligenciához. Egyes emberek agytérfogata között 1000 cm3-es eltérés lehet, de ez semmit sem mond arról, hogy mennyire okosak.
Az IQ-felmérések pedig nem születési képességeket mérnek, hanem tanult készségeket.
Amiket írsz, azok rasszista legendák.

Corry 2009.01.28. 16:21:08

@vincemate:

Momentán abban igazad van, hogy a poszt nem szólt iskolakerülő gyerekekről. Ennek ellenére ez egy élő probléma és meg kéne oldani ezt is.

Nem szeretem az ilyen hozzászólásokat sem, amit a TD223 írt, mert nem vezet sehová és semmit nem old meg. De hasonlóan semmit sem old meg önmagában a mostan tapasztalható antirasszista fellépés.
Az együttműködés lehetne a megoldás, de ott mindenkinek van joga is és kötelessége és feladata is, nemcsak az egyik félnek.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.01.28. 16:40:47

TD: eltérhet az intelligencia, de nem rasszok közt. Hanem úgy, hogy az embereknek magasabb, mint a hozzád hasonló primitív faszoknak.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.01.28. 16:45:26

Rasszok közti különbséget amúgy marha egyszerű csinálni egy IQ-tesztben. Ugyanis iskolázottságban valóban eltérnek. És ez nem csak akkor látszik meg a teszten, ha az IQ definíciójával tökéletesen ellentétes módon műveltségi kérdéseket tesznek föl (ezzel a 20. század elején az amcsik ki is mutatták, hogy az európai bevándorlók is butábbak náluk... pedig csak föl se fogták a kérdéseket), hanem még akkor is, ha korrekt módon tiszta logikai feladványokat adnak. TD-félék nyilván nem láttak még ilyet, de a többiek biztosan értik, ha azt mondom,hogy ezeket is lehet ám gyakorolni; aki látott már százat, annak könnyebb lesz a 101. akkor is, ha tökhülye, elég ha beugrik az alkalmazandó, már százszor a szájába rágott gondolat.

TD223 2009.01.28. 17:05:00

Ok - tavalyi NFL combine, Wonderlic test (IQ). Amerikai focisták azonos iskolázottságúak. Fehérek pontjainak átlaga messze magasabb a feketékénél. Mint minden évben.

Agytérfogat pedig nem mérvadó, de ha 1000-es mintákat néznek, akkor valahogy mégis a nagyobb agytérfogat nyer.

Dugjátok csak a földbe a fejeteket. Mindenki egyforma, minden rózsaszín, genetika nem is létezik.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.28. 18:17:31

Hello Calam!

A zoom.hu-n egészen pontosan ez vagyon írva:

"A gyerekek nemcsak azt állítják, hogy az általuk vágyott középiskolákba nem nyertek felvételt elégtelen tudásuk miatt, hanem azt is, tanév közben többször is próbáltak a nem cigány többségű tagintézményekbe átjelentkezni, de kérésüket megtagadták. Az osztályfőnökök szerint viszont ilyen kérelmek nem voltak."

www.zoom.hu/belfold/karteritest-kaphatnak-a-szegregalt-roma-gyerekek-37651.html?ref=hk

Az én olvasatomba ez azt jelenti, hogy ELÉGTELEN volt a tudásuk.

Vagy már a felvételit nem teljesítőket, az 1-es tanulókat is fel kell venni, met romák?

Mellesleg pont azért törülták el a középiskolai szóbelit, hogy a sulik ne tudjanak szelektálni.
Megírja a felvételeit, ha megvan a pontszám felveszik, ha nincs meg nem veszik. A gyereket nem is látják ...

Te most komolyan azt mondod, hogy az a legjobb, hogy egy 5.-es osztály egyik fele jó tanuló, a másik fele meg írni-olvasni sem tud? Így nem lehet tanítani, mert a lemarad gyerekek visszahúzzák a többieket és nem tudnak haladni a tantervvel.

Ha jó magatartűsú, jó tanuló roma gyereket szegregálják az bűn, az ellen fel kell lépni.

De ha a rossz magatartású, súlyosan lemaradt gyerekeket külön osztályba teszik (tökmindgy hogy magyar, roma, néger, kínai) az nagyon helyes. Speciális tanterv és szépen tudnak tanulni (ha akarnak)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.28. 18:46:03

@zero: Okk, ezt a hírt olvastam. Ellentmondásosak az infók, Mohácsi Erzsébet ilyet nem állított, és az index sem.
Amikor az eset történt, még volt szóbeli felvételi az eset asszem öt éve volt.
Szóval szakemberek szerint az mindenkinek jó, ha integrált az oktatás. Bizonyos számú gyengébb képességű gyerek a jobb képességűeknek tanít, sok ok miatt. Például azért, mert a jobb képességűek segítenek nekik a tanulásban, ezzel ők is jobban járnak. Az, hogy valakinek milyen a magatartása nem indok arra nézve, hogy kisegítőbe rakják.

Egyébként nekem az általad idézett bekezdés zavaros. Hiszen ha az elégtelen tudásuk miatt nem veszik fel őket az okké. De akkor miért próbálkoznának év közben az átjutásra?
Ez egyébként irreleváns abból a szempontból, hogy szegregálták őket.
Az ofő állítását meg ugye egyikünk sem tudja ellenőrizni. Szóval túl nagy égés lenne az ügyvédeknek, ha ez igaz lenne, ráadásul ingyen látták el a képviseletet (asszem), ezért nem érdekük, hogy hamis infókat adjanak ki.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.28. 18:48:01

"Bizonyos számú gyengébb képességű gyerek a jobb képességűeknek tanít, sok ok miatt" ennek nincs értelme. Bocsánat.
Bizonyos arányú gyengébb képességű gyerek még a jobb képességűeknek is segít a haladásban sok ok miatt.
Asszem így már értelmes:)

vincemate 2009.01.28. 19:24:33

@zero: "Te most komolyan azt mondod, hogy az a legjobb, hogy egy 5.-es osztály egyik fele jó tanuló, a másik fele meg írni-olvasni sem tud? Így nem lehet tanítani, mert a lemarad gyerekek visszahúzzák a többieket és nem tudnak haladni a tantervvel."

Igen, amit mondasz borzasztó logikusan hangzik, épp ezért nagyon veszélyes, viszont nem igaz. Nyisd ki bármelyik az elmúlt 30 évben írott pedagógiai szakkönyvet, nézd meg az "integrált oktatás" fejezetet, vagy pillants bele a magyar pedagógiai folyóiratokba, több fenn van a neten is, még a könyvtárig se kell elfáradnod: Azt fogod találni, hogy a különböző képességű gyerekek együtt oktatása (ebbe beleértve az enyhén szellemi fogyatékosokat is!!!) mind a jobb képességűek, mind a rosszabb képességűek teljesítményére pozitív hatással van. Ezt számos kutatás igazolta, máshol már régóta működnek integrált iskolák sikeresen.

Bell & Sebastian 2009.01.28. 20:11:41

Jó kis műbalhé volt. Próbáltak kis píízt keresni (ügyvédi segítséggel). Nem sikerült.

Horgot bekaptam, most kiköpöm!

kill004 2009.01.28. 22:00:11

Calam: "Érdekes az is, hogy Miskolcon akkor csak abba a középiskolába nem volt felvételi, ahova végül a roma gyerekek be tudtak iratkozni, az összes többi tanintézetbe volt valamilyen vizsga."

Nem tudom hány éve volt az eset, de 5 éve biztos, hogy központi írásbeli felvételi volt.
A miskolci középiskolák nagy részébe közp.felv.+ 7.évvégi+ 8. félévi jegyek alapján lehetett bekerülni. Tudom, mert a fiam 5.éves miskolci szakközepes.( az ide felvett 160 tanulóból 1 sem cigány; hogy miért???)

kill004 2009.01.28. 22:04:48

@kill004: Még valami! Az az 1 iskola amit emleget, az szerintem az ún: "gyűjtő" középiskola. Azt jelenti, hogy akit egy iskolába sem vettek fel, ahova jelentkezett, ebbe KÖTELEZŐ felvenni!( Már az iskolakötelezettség miatt is)

kolbenheyer 2009.01.29. 08:54:38

@TD223:
Már miért lennének azonos iskolázottságúak? Együtt tenyésztik őket?

Genetika pedig természetesen van. Épp ezért lenne érdemes megismerkedned az eredményeivel, és akkor nem áltudományos legendákat terjsztenél.

Nzoltan 2009.01.29. 12:09:01

Nem tegnap volt egy cikk a neten, hogy a szocializáció elsajátítása bizonyítottan genetikai adottság?

Nzoltan 2009.01.29. 12:10:04

Itt pénzről van szó, nem másról. Csak a hülye nem látja. Meg aki nem akarja.

kolbenheyer 2009.01.29. 12:25:58

@Nzoltan:
És el is olvastad? Mert tényleg az: EMBERI képesség.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.30. 13:56:27

@vincemate:

Ez érdekesen hangzik .. és működik is a gyakorlatban, vagy csak remek elméleti-laboratóriumi anyag?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.01.30. 14:56:11

@vincemate: Akárki is kutatta, ügyesen hamisíthatta a statisztikát. Nehogy már egy értelmesnek jobb legyen, hogy hülyék közt van, mint ha hasonló képességű társai inspirálják arra, hogy még jobb legyen...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.30. 15:21:05

@zero: igen, volt rá modellkísérlet Baranyában. Most nem fogom megtalálni a cikket, de mindenkinek jobb lett az eredménye.

kill004 2009.01.30. 16:29:13

@calam: Hanta! Ami nem megy, ne erőltessük!

vincemate 2009.02.01. 13:45:00

@bm613: Tehát akkor próbáljuk leírni a helyzetet. Vannak valakik, akik végeztek kutatásokat egy témában, valamilyen módszertannal, meghatározott esetszámmal, a nemzetközi szakirodalom alapján. Kijött nekik valami.

És itt vagy te, aki semmit se tudsz a témáról, nem olvastál utána (most se vagy hajlandó), nem végeztél kutatást, és ha jól sejtem, gyakorló tanár se vagy. De te jobban tudod, mint ők (ők=magyar és nem magyar pedagógusok, pszichológusok, szociológusok), hogy ez hogy is van.

Ugye érzed, hogy mennyire nevetséges vagy?

vincemate 2009.02.01. 13:57:36

@bm613:
1. Szép, hogy te eleve gyengébb szellemi képességet feltételezel gyerekekről, akikről semmit se tudsz azon kívül hogy cigányok. A történet épp arról szól, hogy nem azért nem kerülhettek be a többiek közé, mert buták, hanem mert cigányok. Ez az előítéletes rasszista gondolkodás, amiről a poszt szól.

2. Egyébként pedig nem annyira nehéz belátni, hogy hogyan működik az integrált oktatás, vagyis miért lesz jó mind az átlagos, mind a hátránnyal küszködő tanulók számára. Az, hogy egy kevésbé jó tanuló számára miért jó, gondolom nem kíván magyarázatot. Ha pedig esetleg próbáltál már valakit valamire tanítani, mondjuk korrepetáltál nálad fiatalabbat, vagy gyengébb osztálytársat, akkor tudhatod, hogy az, aki tanít/korrepetál, saját maga is mennyit tanul egy-egy ilyen alkalommal, akár olyan tantárgyból/témából is, amit amúgy jól tud, hiszen ilyenkor maga számára is rendszerezi a tudást.

Persze az integrált oktatás ennél jóval bonyolultabb, ez csak egy példa volt arra, hogy nem is annyira abszurd állítás, hogy "különböző képességű gyerekek együtt oktatása (ebbe beleértve az enyhén szellemi fogyatékosokat is!!!) mind a jobb képességűek, mind a rosszabb képességűek teljesítményére pozitív hatással van."

Az integrált oktatás egyébként nem azt jelenti, hogy az "értelmes hülyék között van", hanem azt, hogy valamilyen szempontból hátrányos helyzetű gyerekek _is_ bekerülhetnek a normális helyzetűek közé, adott keretek közt.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.02.01. 17:35:21

@vincemate: Több tévedést nehezen sűríthettél volna bele a szövegedbe. Így jár az, aki a vitapartnerrel foglakozik ismeretlenül :D

Nem EZEKRŐL a gyerekekről feltételeztem gyengébb képességet, hanem azokra gondoltam, akik tényleg gyengébbek. Az integrált oktatás koncepciója róluk szól, ha jól értem. Ha csak a tananyagban van lemaradva valaki, mert rosszabb helyen tanult, de amúgy jó képességű, az más. Neki természetesen ott a helye a többi jó közt.
Bár most, hogy átnéztem még 1x, amit írtál, kezdem azt hinni, hogy itt nem félreértettél, hanem szándékosan próbálsz csúsztatással hitelteleníteni. Teljesen egyértelmű ugyanis, hogy az előző írásomban kikről volt szó. Köze nem volt sem annak, sem már előtte a tiednek, amelyre reagáltam, a cikkbeli cigánygyerekekhez.
Max. akkor érthetted félre, ha te már ennek a csodás alternatív oktatásnak az eredménye vagy...

Korrepetálásban meg finoman fogalmazva is eléggé otthon vagyok, és valóban tanulok is vele. De az teljesen más, mint az, hogy az osztályban DIÁKKÉNT azt kell ismételgetnem, amit már ezerszer megrágtunk, csak azért, mert van, aki miatt még mindig nem lehet továbblépni. A jó képességű diák meg csak üljön, és nézzen ki a fejéből, mint én 5-6. osztályban matekórán (nem volt integrált osztály, akkor még nem is léteztek ilyenek, csak a megszokott vegyes szintű ált.isk. osztályról van szó; no meg nem is ismételtünk igazán, csak nem haladtunk; de ha ismétlünk, az is unalmas lett volna). Alsó tagozatban (1987-91) olyan tanító nénim volt, aki képes volt ilyenkor pluszfeladatokat adni a jobbaknak, ehhez nem kellett ez a baromi menő integrált izé, amire milliókat lehet lehúzni állambácsitól illetve alapítványi iskola esetén a beetetett szülőktől...
Abban meg halálbiztos vagyok, hogy sokkal jobban jártam a hatévfolyamos gimivel, ahova 600 (eleve a jobb tanulók közé tartozó, mivel 4,0 átlag kellett) felvételiző közül is csak a legjobb 64 került be. Biztos van, akinek jobb, ha sokkal gyengébbek is vannak a társaságban, nekem mindenesetre nem hiányoztak.
A gyengébbeknek nyilván jó, ha az erősebbek húzzák őket fölfelé. Kivéve, ha mindig szembesülnek a gyengeségükkel, és ezt nem bírják feldolgozni... akkor nekik is szívás. De hogy ez jó a jobbaknak... hát szép álmokat mindenkinek, aki elhiszi. Mondhatod nyugodtan, hogy egy elitista fasz vagyok, de azt mondom, hogy igenis válogassák ki a legtehetségesebb gyerekeket, akár már 4. osztály után, és foglalkozzanak velük külön. Ők fogják ugyanis később előrevinni az országot, nem pedig azok, akik egy vegyesebb társaságban előrelépve mondjuk az anyagnak 20 helyett 25 %-át sajátítanák el (nem megértenék... az reménytelen egy szint alatt... küzdöttem már ilyenekkel is, akiknél a maximális eredmény az, hogy bemagolják a képleteket, és jó esetben ki tudják hámozni a szöveges feladatból, hogy melyik adat micsoda, meg kapnak a definíciókra pár pontot, és megvan a kettes...).

Az egyetlen, amiben igazad van, az az, hogy nem olvastam utána a tanulmányoknak. Annyi érdekelne belőlük, hogy milyen mérést végeztek, ami szerint jobb lett a jó képességűeknek a gyengébbek közt. És hogy hány olyan mérés van, ami szerint nem...
Mert bizony akárhogy is nézzük, az eredményességet tekintve továbbra is a hagyományos elitiskolák vezetnek (ez is statisztika, tessék, lehet belőle tőlem tanulmányt is írni). Lehet, hogy az alternatív iskolákból mondjuk rohadtul kreatív gyerekek jönnek ki, de hogy a fejükben annyi sincs, mint egy átlag amerikaiéban, és a magasztos szövegek ellenére meg se tanultak tanulni, az tény (pl. ismerős gyerek csak 4 évet húzott le Waldorf suliban, aztán észhez tért az anyja, és átvitte normálisba, de egész ötödikben szívott, mint a bocika, pedig qrva okos kölök...). Márpedig hiába kreatív valaki, ha alapdolgokról gőze sincs.