A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Páneuroszkepticizmus

2009.06.28. 07:00 Horváth Andor Márton

A Vasfüggöny lebontásának huszadik évfordulóját a város útlezárásokkal ünnepelte. A delegációknak nem esett bántódásuk, a turisták pedig kérdezősködtek, hogy miért nem lehet megtekinteni a város nevezetességeit. A megemlékezés rendben lezajlott, és ezúttal nem voltak tömegmegmozdulások sem, pedig a várost keresztül-kasul behálózó kordonok vizuálisan is a műszaki határzárat idézték.

Műszaki határzár - legutóbb a 2005-ös EP-választások előtt kiadott MSZP-szóróanyagon olvastam ezt a szót. Azt a képet illusztrálta, amelyen a hős Horn Gyula erővágóval átvágja a kerítést. Gondolom, a kerítést már előtte áramtalanították. A határnyitás után alig öt évvel a hős Horn Gyula, nemzetünk nagy '56-relativizálója, a szabad Magyarország miniszterelnöke lett.

2004-ben, amikor hazánk az Európai Unió tagja lett, ismét olyan miniszterelnökünk volt, aki tevékenyen részt vett a rendszerváltásban, hiszen a '80-as években egyre jelentősebb posztokat töltött be. A csatlakozási ünnepségen felhangzott az Európai Unió himnusza, amely lényegileg annyiban különbözik a IX. szimfóniából kivágott Öröm-ódától, hogy rá van írva: Herbert von Karajan hangszerelte. Herbert von Karajan, aki két különböző sorszámú nácipárt-tagságival is rendelkezett az 1933-tól 1945-ig tartó időszakban.

És most, hatvanhárom évvel Churchill fultoni beszéde után, amelyben először használta a "Vasfüggöny" kifejezést, és húsz évvel Közép-Európa felszabadulása után, az Európai Parlamentben komoly szélsőjobboldali előretörésről ír a sajtó, és még mindig nem tudom kiverni a fejemből, hogy miért kellett az egész belvárost telepakolni kordonokkal. Aztán eszembe jut: nem akarták, hogy a "Magyar Gárda" és barátai felvonulást rendezzenek. Csakhogy a kordonok nem csak a gárdások elől zárják el az utat, előlem is, mindenki elől.

Európa a miénk, a demokrácia a miénk. Mi, európai állampolgárok döntjük el, mire használjuk. Ha belenyugszunk a jobbikos nézetek térnyerésébe, cserébe biztonsági intézkedéseket kapunk a nyakunkba. És persze mennél tovább van olyan kormányunk, amelyik nem mer kimenni az ünnepség színhelyére, csak ha százméternyi üres tér veszi körül, annál könnyebben tör előre a Harmadik Birodalom eszmeiségét idéző "Harmadik Erő".

A múltat végképp eltörölni nem lehet, nem is kell. Európa még sok-sok éven át fogja hordozni magával a húsz évvel ezelőtti és mostani konfliktusok nyomait. De ettől Európa és az európai összetartás nem lesz rossz. Csak egyelőre óvatosan kell bánni a lelkesedéssel, és durván a gyűlöletkeltőkkel.

18 komment

Címkék: politika magyarország eu európa demokrácia

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr491212913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lovastengerész 2009.06.28. 11:35:01

"...Herbert von Karajan, aki két különböző sorszámú nácipárt-tagságival is rendelkezett az 1933-tól 1945-ig tartó időszakban"

na ez az a fajta gondolkodásmód ami ide vezetett...
Most mondd meg kedves PostÍró, ez a mondat milyen érdemi információt ad hozzá -amugy elgondolkodtató- irásodhoz?!
Minősíti az EU-t?
vagy Beethovent?
vagy Horn Gyulát?
vagy mijafasz?

vagy ez egy bevett kommunikációs fogás, hogy mindenbe kell rakni egy kis zsidó-náci témát, hogy sose feledjük "miről szólnak a dolgok"?
ezt kell adni a népnek mint tyukoknak a kendermagot, legyen miből csipegetni? véletlenül se a dolgok érdeméről szóljon a polémia, hanem mindíg mindenből legyen zsidó/náci/rasszista kérdés?

ez pont olyan ostobaság volt mint ha mondjuk valami kurucfajmagyar idióta oldalon leirnák hogy "...Leonard Bernstein- aki köztudomásulag egy zsidó volt-..."
Az ilyet ugye kiröhögjük, nem tekintjük szalonképesnek, az európai kultúra és a józan ész nevében, és kizárjuk a kommunikációból.

akkor evvel mi legyen?
vagy legyen "kettős mérce" ? :)

2009.06.28. 11:59:39

Ez a poszt nyilván ironizálás akar lenni, mert ha durván bánnának a gyűlöletkeltőkkel, akkor a mohácsik, kolompárok, gusztosok már rég lámpavason lógnának, de legalábbis ki lennének toloncolva valami melegebb éghajlatra.

Majd pont a 2 százaléknyi szélsőliberális uszító fogja megmondani, hogy ki a gyűlöletkeltő. Nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát.

Drang 2009.06.28. 14:58:31

„Ha belenyugszunk a jobbikos nézetek térnyerésébe, cserébe biztonsági intézkedéseket kapunk a nyakunkba.”
Hát éppen ez a probléma, hogy ez valamiféle szükségszerűségként van beállítva, amiért a „jobbikos nézetek” hívei a felelősek. Csakhogy pl. a „fejlett demokráciákban” is mindennaposak az olyan megmozdulások, amiket itt kordonokkal, törvénytelen rendőri erőszakkal és az alapvető szabadságjogok korlátozásával (mutasd fel a 12 pont egyikét egy transzparensen, elvisznek) érez adekvátnak kezelni a regnáló hatalom.
Ne keverjük már össze az okozatot az okkal, és ne azok aggódjanak már a demokráciáért, akik szerint az arról szól, hogy négyévente el lehet menni szavazni, egyébként meg mindenkinek kuss legyen.
A „gyűlöletkeltésért” a Kádár-rendszerben megtanult hatalomgyakorlási technikákon és gátlástalanságon alapuló jelenlegi hatalom módszerei a felelősek, ugyanis más lehetőségük már nem maradt. Ennek része az az ordas hazugság is, hogy a „jobbikos nézetek” térnyerése miatt van úgymond szükség „biztonsági intézkedésekre”.
Ha a jelenlegi kormány és a mögötte álló erők végre buknak, el lehet felejteni a kordonokat és a „biztonsági intézkedéseket”, függetlenül attól, hogy egyébként mekkora teret is nyernek a „jobbikos nézetek”.

Bell & Sebastian 2009.06.28. 15:05:52

www.youtube.com/watch?v=7C0qBzM57HM

Örömóda (Tierra Santa) =Sánta Állat magyarul, de Szentföldnek is monnyák

Bell & Sebastian 2009.06.28. 15:18:43

Bepróbálkozom egy érdemi hozzászólással is:

III. Birodalommal riogatni a IV. épülése alatt nem kicsit perverz.

Lényegét tekintve úraértelmeztük at élettér-elméletet.

2009.06.28. 16:09:53

Ha ez a nagy európaiság, ami most van, akkor ez nem kell! Szabadság kellett? Itt van! Unio kellett? Itt van!De nyugodtan éhen dögölhetsz, mert ehhez is jogod van. Inkább arról irtál volna, hogy miért tartunk itt, és miért élünk rosszabbul, mint a szoc. 80-as éveiben. Na meg arról is, hogy miböl lettek milliárdosok a szegény elnyomott politikusok, valamint hová kótyavetyélték el az állami vagyont!De igy, ugye csak a szabadság maradt, meg az eu hátsó udvara, szemétdombja! Ezért kár volt belépni a politikusoknak. Bár ök jól jártak és jól járnak, hiszen milliárdosok lettek. De miből? erröl mikor akarsz irni?

DeMarco 2009.06.28. 16:38:48

Röviden: Szánalmas, sajnállak.

De ha már szóba került: Már nem is tudom hol olvastam, ki jegyezte meg, nagyon okosan: A maszop szándékosan nem ünnepelte meg és szándékosan nem csinált nagy nemzetközi parádét Nagy Imre újratemetésének ünnepléséből és a rendszerváltás egy valódi emberi mozzanatából. Mindenki tudja, miért. Ezzel szemben iderángatott külföldi vendégeket és próbált nagyobb hírverést csinálni a vasfüggöny Horn Gyuszi bácsi általi átvágásának. Az ok itt is nyilvánvaló.
Bennem csak egy kérdés merül fel újra- meg újra: Komolyan azt hiszik, azt hiszitek, hogy ennyire hülyére lehet venni az embereket???
Hogy még mindig nem látnak át a mesterkedéseken, a gyalázaton? Hogy beveszik a hazugságokat, az eléjük tálalt meséket? A maszop folyamatosan zuhan már alig 9%-os a támogatottságuk, pont annyi, mint a Jobbiké. De ez nem baj, pont az ilyen machinációk, a berögzött komcsi próbálkozásaik miatt csúsznak egyre lejjebb. Átlátunk rajtuk, átlátunk rajtatok... Meztelenek vagytok a szemünkben, nem működnek a bevált receptek. Bármit tesztek, minden a visszájára fog elsülni, bármit hazudtok kontraproduktív lesz.
A blogírónak nem tetszenek a kordonok?? Forduljon a kedves elvtársai felé a problémájával. Kérdezze meg tőlük, hogy miért tetszett így politizálni? Miért tetszett fütyülni a saját népére? Miért tetszett gazdasági csődbe vinni az országot? Miért tetszett az állampolgárok védelme helyett a saját politikai túlélésük érdekében kézileg vezérelni a rendőrséget és a titkosszolgálatokat? Miért tetszett kordonokkal körbevenni magukat? Kitől félnek és miért?
Netán van rá okuk?
"Durván kell bánni a gyűlőletkeltőkkel?"
Remélem ezt saját magadra vonatkoztatod kedves blogíró, mert te valóban gyűlőletet keltesz, miközben a Jobbik reményt... Reményt arra, hogy ők a nép felé fordulnak, meghallgatják a panaszaikat és tesznek a közbiztonság érdekében.
Jó úton haladtok, irány a 0% !!!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 16:59:20

jujj, csak a jobbik nehogy a nép felé forduljon, mert az nem lesz mókás

DeMarco 2009.06.28. 17:08:58

@calam: Ezt egyre többen gondolják másképp...
Szar ügy mi? :)) Egyébként az hogy a maszop a nép felé fordult az nemhogy mókás nem volt, de egyenesen siralmas és katasztrófális...

Bell & Sebastian 2009.06.28. 17:10:44

@calam:

Terólad azért többet képzeltem...
Jobbik lesz az, Te meg balfasz, szerbusz!

2009.06.28. 18:12:03

@DeMarco: szerintem nyugodtan kijavíthatnák a bemutatkozó szövegüket. Mondjuk így:

"A Sárdobáló egy olyan fiatalokból álló közösségi blog, akik nem fedik le a politikai paletta teljes skáláját, és utálják, hogy hiába próbálnak hülyének nézni másokat."

Semmi gond nem lenne ezzel a szöveggel, manapság hasonló cipőben jár a 0 százalék felé olvadó szélsőliberális tábor még megmaradt része is...

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.06.28. 22:41:52

@cukicica: A nácizásnak nem a zsidózás az ellentéte. elöbbit választod, utobbinak pedig szuletsz. A kurucos világnézetben ez nyilván nem igy van, de mi [a blog] nem abban mozgunk.

2009.06.28. 23:15:57

@Lodovik Trema: el kell hogy keserítselek. Senki sem náci csak azért, mert néhány csökött deviáns azt mondja rá. Az egyre jelentéktelenebb libsi világnézetben ez nyilván nem így van, de a normális többség szerencsére nem abban mozog.

Lovastengerész 2009.06.29. 17:46:13

@Lodovik Trema:
nem az ellentéte. csak összetartoznak, beletartoznak azon ezközök nagy csoportjába, amivel lehet a népet hülyíteni, hogy még véletlenül se a józan ész mentén gondolkodjon, hanem választhasson, mejik szekértáborba áll be.
És igy nincs gond a valósággal, hisz olyan lassan nincs is...Valami az vagy igazmagyarhazafinemzetikeresztényszentség, vagy pedig
nemzetrontózsidóbérenchazaárulócionistaösszesküvés.
ugyanigy a tulparton: Valami vagy
európaitoleránsliberálisérték
vagy
antiszemitafasisztaneonácifajgyülölőrasszista

csak ez utóbbiak nem kommunkiálják annyira nevettségesen...

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.06.30. 13:38:33

Most valóban le lett nácizva valaki, aki önkent belepett a Naci Partba. Ha Ö nem naci, akkor senki nem az.

Az egy masik dolog, hogy a magyar kozeletben az utobbi evekben divatta valt lenacizni mindenkit, aki egy bizonyos ponttol jobbra all. [Az is erdekes, hogy mit jelent a jobbra [lsd a Jobbik szocialista-kommunista gazdasagi programjat]

Lovastengerész 2009.06.30. 14:52:25

@Lodovik Trema:
igen, ez nálunk igy szokás.
sokan voltak tagjai az akkori nácipártnak, h csak a karmestereknél maradjunk, Karl Böhm, Wilhelm Furtwangler...és még sorolhatnánk a művészeket, tudósokat, mérnököket, vagy akár egyszerű embereket akik egy olyan korban éltek amikor ez volt a politikai rezsim, egy bizonyos szintfölött "illett" legalábbb hallgatólagosan megfelelni a rezsimnek.
Közülük nem egy mentett zsidókat, hamisitott papirokat, stb, stb... némelyiküket meghurcolták a háború után, de a hisztéria elmultával letisztult hogy nem ők irtottakk ki többmillió embert.

Ugyanígy le kommunistázunk meg ávósozunk bárkit, egyszerű becsületes embert, aki senkit nem bántott, nem küldött recskre, nem söpört padlást...csak belépett a pártba, -öszinte hitből vagy érdekből, ez mellékes- hogy el tudja tartani a családját, előrébb lépjen, művezető legyen, vagy osztályvezetőhelyetteselvtárs, vagy mittomén, és megkapja a wartburgját...érted.

Bell & Sebastian 2009.06.30. 18:03:23

@cukicica:

Persze hogy érti, de az a dolga, hogy ne értse, más magyarázat nincs.

(kíváncsi lennék, a belépés előtti szövegfelismerő tesztet hogy csinálja)