A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rukverc (15) rükverc (11) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Szlovákia vs. magyarok

2009.08.20. 07:00 R_John

Az utóbbi időben mindig szörnyülködve hallgatom/olvasom a híreket Szlovákiáról. Szinte mindegyik arról szól, hogy a szlovák kormány milyen módon próbálja meg ellehetetleníteni az ott élő, amúgy jelentős lélekszámú magyar kisebbséget. Felsorolni is nehéz az eseteket, de talán az első ijesztő jel Malina Hedvig ügye volt, ahol úgy tűnik, hogy az egész államszervezet részt vett az ügy elkenésében, például a lányt vizsgáló orvos, illetve azok, akik a feltételezett tettesek hazugságvizsgálatát végezték. Az ügy évek óta tart, és a hírek egyre rémisztőbbek, annyi tűnik innen nyilvánvalónak, hogy etnikai okokból lehet a kormány érdeke az eset ilyen módon történő kezelése.

Ennél sokkal rosszabb, amit Szlovákia az államnyelv-törvény esetében tett. Ezzel az új törvénnyel embereket azért akarnak büntetni, mert valamilyen nyelven szólalnak meg, már a szűk nyilvánosság előtt is, feltéve, ha állampolgárok. Egészen elképzelhetetlennek tűnt, hogy embereket ilyen módon fosszanak meg identitásuk egy fontos részétől, szabadságuk jelentős darabjától. Az ügyhöz nem nagyon lehet azon kívül mit hozzátenni, mint amit Ablonczy Balázs írt néhány hete a komment.hu-n, vagy amit a Narancs szerkesztőségi álláspontjában közölt.

Tegnap, a Páneurópai-piknik emléknapján derült ki a szlovák kormány számára, hogy Sólyom László 21-én Révkomáromba utazik, hogy felavassa a Szent István szobrot. A köztársasági elnök hivatala szerint a szlovák kormány megfelelő embereivel egyeztettek is az útról. Azonban a három legfőbb közjogi méltóság tiltakozik és Szlovákia szuverenitását félti, hiszen 1968-ban ezen a napon vonultak be a Varsói szerződés csapatai Csehszlovákiába, valamint - szerintük - Sólyom a magyar államiságot akarja Szlovákiában, ezzel gyengítve az államiságukat.

Sólyom valóban ott lesz, de nem 20-án, ahogy a korábbi években mindig elszelelt, ha kínosnak érezte az adott nemzeti ünnepet. Most csak 21-én megy. Szerintem egy magyarok által sűrűn lakott terület meglátogatása a legfontosabb nemzeti ünnep után egy nappal nem csorbítja Szlovákia szuverenitását, inkább valamiféle szolidaritást mutat a határon túl élő magyarokkal szemben. A másik érv - a bevonulás - teljesen mondva csinált. Sólyomról köztudomású, hogy gyűlöl mindent, ami a kommunizmus idején történt,  igazi pacifista, ráadásul komolyan veszi az alkotmányos jogokat, semmiféleképpen nem menne be egy revizionista, határ módosítós, elmebajos játékba. Sólyom László iszonyatosan sok hibát követett el, például cigányügyben, de most egy államfő normál feladatkörébe tartozó műveletet fog végrehajtani.

A szlovák főnökök kirohanásának magyarellenességét bizonyítja, hogy Fico nem tudja garantálni, hogy nem fognak dolgok történni. Természetesen egy demokratikus ország miniszterelnökének garantálnia kell, hogy nem fognak dolgok történni. Nem azért, mert annyira szeretné Sólyom Lászlót - tudjuk, hogy nem szereti - hanem azért, mert ez a dolga. Nem lehetnek zavargások, nem lehet magyarokat lincselni, ezek az emberek szlovákok és magyarok - a saját honfitársai, még ha szeretné is, hogy ha nem lennének azok. Fico ezen mondata fenyegetésnek tűnik, ha nagyon rossz indulatú lennék, akkor felvethetném, hogy ha dolgok fognak történni, akkor abban az ő keze is benne lesz, de ezt inkább meghagyom az összeesküvés elméletek kedvelőinek.

Most, egy nappal Európa újraegyesülésének egyik fontos szimbóluma, a Páneurópai piknik után összesen annyit lehet kívánni, hogy Szlovákiában is értsék meg (és ezt  Magyarországon is jó lenne megfontolni), hogy egy kisebbség nem elnyomandó emberek csoportja, hanem értékes kulturális része a nemzetnek.  Olyan része a nemzetnek, amely semmiben nem akadályozza az ország felemelkedését, hanem csak növeli a kreatív energiák felszabadulásának valószínűségét a sokféle hagyomány, tudat, tudás és kultúra miatt. Ez pedig nem elvetendő, hanem támogatandó érték, még a türelemmel és ügyességgel kezelhető feszültségekkel együtt is.

30 komment · 2 trackback

Címkék: politika magyarország szlovákia demokrácia sólyom lászló

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr981324658

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Masaryk és a latin - intés a szlovák testvéreknek 2009.08.20. 20:37:34

Tomáš Garrigue Masaryk, Csehszlovákia első miniszterelnöke azt írta egyszer, hogy az új ország himnusza ne cseh és szlovák nyelvű legyen, a sok nemzetiségre való tekintettel; s az ország pénzére sem csehül vagy szlovákul írjanak, hanem latinul. Mindezt...

Trackback: Birkózás a történelemmel. Szent István király névnapjára 2009.08.20. 11:38:52

A magyarok nem építettek világbirodalmat, és a magyar állam területe ma csak harmadnyi töredéke a történelmi országnak. Még sincs okunk az elégedetlenségre, ha sorsunkat a térség más országaival, vagy akárcsak a rokon népek történelmével vetjük össze. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeMarco 2009.08.20. 10:34:30

Én csak részben hibáztatom Ficót és azt az ütődött Slota bohócot. Amikor a maszop és a szadesz hazaárulást elkövetve ellenkampányt indított a kettős állampolgársági szavazáson, amikor a D209-es a román barátjával vadászgatott, amikor fletó bohóc harmatgyenge külpolitikát folytatott, amikor kinevezték Göncz Kingát külügyminiszternek ami önmagában siralmas, amikor fletó kihasználta politikai célból, hogy lehet mutogatni ficóékra, stb... nos akkor miért is mutogatnánk odaátra?? Ott érezték, hogy gyengül a nyomás és kurvára lesza*ja ideát a komcsi kormány a határontúli magyarokat és ezt ki is használták. Könnyen habzik a szájuk, nincs aki megállítsa őket. Emlékszem a fidesz alatt is volt próbálkozás. Akkor Viktor behívatta a tartalékosokat és szépen kivitték őket piknikezni a határ mellé. Akkor csönd is lett jó darabig. Undorító amit odaát művelnek, de sokkal undorítóbb amit itthon műveltek/nek még mindig. Remélem jövőre végre erősebb, határozottabb fellépés lesz megint a Fidesztől. Azonnali hatállyal meg kellene adni minden felvidéki és határontúli magyarnak a kettős állampolgárságot, akkor mindjárt óvatosabbak lennének ott is, arról nem is beszélve, hogy rögtön agyvérzést kapnának...
Frankón rá kellene hajtani a területi autonómiára is és azt támogatni ezerrel.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.20. 10:43:47

@DeMarco: Tudjuk, mire kell nektek a kettős állampolgárság. Mikola népfrontalelnök elvtárs elmondta... az egyébként miért nem zavar téged és a hozzád hasonlóan gondolkodókat, hogy amikor kormányon volt a fidesz, akkor ugyanúgy ellenezte az automatikus kettős állampolgárságot, mint utána a szocik? Részükről miért nem hazaárulás?

DeMarco 2009.08.20. 10:57:19

@bm613: Örülök neki, ha te tudod, hogy mire kell nekem a kettős állampolgárság. De alighanem nagyot tévedsz és csak fújod az elvtársaid hazugságait...

DeMarco 2009.08.20. 11:06:49

@bm613: Egyébként őszintén: Szerinted mi szükség van a határontúli szavazatokra??? Nélkülük is simán meglesz a kétharmad...

Bell & Sebastian 2009.08.20. 11:45:21

Te beteg vagy Sólyom megítélését illetően!
(egyebekben is, de azokat most ne taglaljuk)

index.hu/belfold/2009/08/20/solyom/

Vagy korán lősz, vagy későn. Nyeretlen.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.20. 11:53:40

@DeMarco: Mikola mondta, nem az általad elvtársként megnevezettek. Vagy szerinted nem?
Most sajnos meglehet a 2/3, ez igaz. Amikor mondta, akkor ettől még nagyon messze voltak. No meg ez a 2/3 nagyon tűnékeny lesz, hiszen amint kiderül, hogy semmit nem tartanak be az ígéreteikből (mint 98-ban), azonnal elpártol tőlük egy csomó olyan szavazó, aki nem ideológiai alapon választotta őket.

DeMarco 2009.08.20. 12:21:00

@bm613: Kit érdekel, hogy Mikola mikor mit mondott... Az fényévekkel ezelőtt volt és már akkor se tükrözte a valós helyzetet. Arról már nem is beszélve, hogy lehetett volna szabályozni, hogy ki szavazhat és ki nem. Pl.: Állandó lakhely mo-n, stb. Engem az se zavart volna, ha szavaznak.
A 2/3 könnyen maradhat, ha kiderül, hogy jobban fogják csinálni, mint a maszop. Amit valljuk be, nem lesz nehéz elérni. A léc nagyon alacsonyra került... Persze akkor majd attól lesz hangos a média, hogy a "szakértői" kormány által spórolt pénzből csinálták. Bár azért azt nehezebb lesz elhinteni, mint anno a Bokros csomag meséjét...

DeMarco 2009.08.20. 12:29:29

@Bell & Sebastian: Én is így gondolom, de hát végül is érthető a felfogásuk. Van egy Köztársasági elnök aki nem úgy ugrál ahogy a komcsik elvárnák. Ez elég zavaró nekik, főleg, hogy a) nem tudják belerángatni a hazug antifasiszta harcukba lévén, hogy nincsenek fasiszták
b) marhára bosszantja őket, hogy miközben ők látványosan elfordulnak a határontúli magyaroktól és összekacsintanak az őket eltiprókkal, a közt. elnök pont annyira látványosan együttérez velük, látogatja őket, beszélget velük és kijár hozzájuk.
c) a magyarellenes törvényeket, mint pl. a szólásszabadság kárára történő próbálkozásokat sorban visszadobja ami szintén bosszantja a maszopot
d) már ők is tudják, hogy a következő közt.elnök is jobbról jön, talán épp Viktor lesz az és ettől végképp feláll a szőr a hátukon...

Bell & Sebastian 2009.08.20. 13:56:42

@DeMarco:

Most olvastam, Szent István levágott volna abból a nagy orrukból! (dupla visszafizettetés mellett)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.20. 14:00:35

@DeMarco: Akkor sem marad a 2/3, ha tényleg jobbak lesznek. Ugyanis még ha akarnák (nem akarják) sem tudnák betartani az ígéreteiket. És ezt sokan nem fogják díjazni.
Állandó hazai lakóhely most is feltétel a szavazáshoz tudtommal. De megoldották volna papíron. Engem amúgy baromira zavarna, ha olyanok szavaznának tömegesen az itteni kormányról, akik nem itt élnek. Nekem se jutna eszembe Görögország kormányára szavazni, pedig félig görög vagyok, könnyen kaphatnék állampolgárságot. De milyen alapon ugathatnék bele Görögország sorsába, ha nem ott élek?

ralf 2009.08.20. 14:50:40

@bm613: Ezzel egyetértek. Erősen pártolom, hogy minden magyar, aki Magyarországon akar élni, könnyen megtehess, ne állítsunk elé hosszadalmas adminisztratív akadályokat, és az áttelepüléssel együtt kapják meg az állampolgárságot is. Aki viszont a határon túl él, az ne legyen magyar állampolgár.

A határon túl átnyúló állampolgárságnak sok a hátránya is. Nézzétek csak meg, mi történt tavaly Grúziában, ahol a grúz hadsereg behatolt a saját országa szakadár területeire, mire az oroszok behatoltak, mondván, orosz állampolgárok kerültek veszélybe. Ugyanis a szakadárok nagy része aktív orosz közbenjárásra felvette az orosz állampolgárságot.

Ha a szlovákiak magyarok magyar állampolgárok lennének, nálunk is lenne elmebeteg, aki abból indulna ki, hogy magyar állampolgárokat ért sérelem. (Igaz, nem a mértékadó politikai erők között legalább.)

A nyelvtörvényre visszatérve, sajnos sokan az ottani magyarok közül is elsősorban politikai haszonszerzésre használják fel, pedig ez az a pont, ahol már a magyarországi erők is egyetértésre jutottak. wita.hu/index.php?show=post&post=883

DeMarco 2009.08.20. 15:09:17

@ralf: Magyar állampolgárokat most is ért sérelem. Mert függetlenül az árulástól és attól, hogy nem kaptak papírt róla, azért még magyar állampolgároknak tekintik sokan, köztük én is a határontúli magyarokat. A mi szemünkben minden nap 15 (vagy mára inkább 13) millió magyar kel fel minden nap... És kb. lesza*juk a határokat mind a valóságban, mind a fejekben. A szlovák nyelvtörvény nekem is fáj. Nem fizikailag, lelkileg. De az együttérzésen kívül, bennem harag is születik...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.08.20. 17:29:06

@bm613: gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/04/30/a_gorogok

Mást nem tudok hozzáfűzni.

Miért van az, hogy a románokat ez sosem izgatta, és megadják az állampolgárságot a bukovinai, moldvai, besszarábiai nemzettársaiknak? És egyik pártot, sem a határon belüli románokat nem az izgatja, hogy az vajon a liberálisokra, vagy a nagyrománokra fognak-e szavazni?
Meg lehet nézni Románia merre haladt 90 óta, és hogy Magyarország merre haladt. Erkölcs nélkül nincs gazdaság sem.

aachi2 2009.08.20. 18:19:01

@DeMarco:

"Kit érdekel, hogy Mikola mikor mit mondott..."

ez aztán az érv bammeg.

na és kit érdekel, hogy d209 és a többiek mikor mit mondtak?

ennyire nem lehetsz hülye.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.08.20. 19:35:53

@aachi2: Én leszarom hogy a d209 miket mondott. Az érdekel, hogy szt tiszt volt, és hatalmas szerepe van az ország tönkretételében.

Mikoláról melyiket lehet elmondani? Hülyének lenni meg alkotmányos alapjog, azért sem Mikolát, sem téged nem ítéllek el.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2009.08.20. 20:40:20

Nem érzem, hogy Sólyom sok hibát követett volna el. Bíróválasztás: a parlament szégyellje magát. Nem fogott kezet Feketével: az a szégyen, hogy felterjesztették kitüntetésre. Stb. Sólyom konfliktusai mindig azt jelzik, hol vannak fogyatkozások, hibák a magyar közéletben.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.20. 22:06:11

@G.d.Magister: cigányügy? melegek nem fogadása? gárda?

Bell & Sebastian 2009.08.20. 22:13:11

@calam:

Sémita nyomulás okézását kéred számon tőle?
Te elmekórtani alapeset vagy, az Index helyében most basznám ki a blogotokat a ketrecből!

Vagy mégsem, maradjon csak, elrettentő példának!

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2009.08.20. 23:27:52

@calam: na igen, a cigányügyben léphetett volna hamarabb, bár nem tudom, hogy ebben konkrétan neki kellene-e felszólalni (különösen amíg nincs konkrétum). A melegek provokáltak, őt akarták zászlajukra tűzni az etikailag legalábbis kifogásolható, puccos, harsány felvonulásukhoz. Gárda: oké, bár azt tisztázni kéne, mikor kell egy közt. elnöknek felszólalni. Ez tök szubjektív, hiszen amikor az egész baloldal meg a kormány ezeken az (általad felsorolt) témákon kérődzik, és fő témává teszi, akkor miért kell még a közt. elnöknek is? Ő olyankor szólal meg, amikor egy nagyon fontos üggyel senki sem foglalkozik, vagy legalábbis igen lanyhán (Heiligenkreutzi szemétégető, Rába, ukrajnai magyarság stb.).

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.20. 23:52:23

@G.d.Magister: persze, hogy szubjektív, ha nem lenne az, akkor nem vitatkoznánk:)
A melegek nem provokáltak, fel akarnak vonulni, és a jobbik és pajtásai készülődnek ellenük. Szerettek volna némi erkölcsi támogatást kapni.
Cigányügyben amit mondott az szerintem majdnem teljesen rendben volt - ha nem teljesen - de ezt 2 gyilkossággal korábban is elmondhatta volna.
Az meg, hogy kiáll a Rába mellett sztem nagyon is rendben van, de két ilyen dolog nem olthatja ki egymást.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.21. 09:52:41

@TaTa86.: Ők nem is szavazatszerzési céllal adták meg az állampolgárságot.
Arra adjon már választ valaki, hogy a Fidesz kormányon miért volt ugyanúgy az automatikus állampolgárság-megadás ellen, mint később a szocik, miért változtatta meg 2 év alatt a véleményét, és mindehhez ráadásul miért nevezte kapásból hazaárulónak a szocikat, akik az általuk is 2002-ig hangoztatott véleménnyel értettek továbbra is egyet.

DeMarco 2009.08.21. 10:41:02

@bm613: Lehet, hogy a Fidesz nyíltan nem támogatta a kettős állampolgárságot előtte két évvel és azt már akkor is konfliktus-elkerülésnek gondoltuk. Csakhogy ez köszönő viszonyban sincs azzal a gyűlölettel és ellenkampánnyal amit a baloldal folytatott a szavazás kapcsán. (23 millió románnal való riogatás stb.) Másrészt a Fidesz alatt még élt az a remény, hogy ha belépünk az unióba és főleg schengenbe, akkor nem lesznek fontosak a határok és közelebb kerülünk egymáshoz. Mára tudjuk, hogy nemhogy közelebb nem kerültünk, de egyre távolabb evickélünk. Erre szomorú példa Szlovákia esete. A kettős állampolgársági szavazáson már lehetett érzékelni, hogy csak ezzel a hathatós segítséggel, (ami persze főleg érzelmileg segítség) tudunk közelebb jutni a testvéreinkhez. Aki ezt akkor és azóta sem látja be, az a szememben ma is áruló. Ez egy olyan megbocsáthatatlan bűn, amit nagyon sokáig nem fognak elfelejteni a komcsiknak. Igaz, nem csak ezt a bűnűket, naponta gyarapszik a lista...
Az általad oly fontosnak tartott "szavazhatnak-e vagy sem" kérdés huszadrangú valami, ami simán technikai kérdés, de számunkra ez tök' lényegtelen. Sajnálom, hogy leragadtál ennél és képtelen vagy messzebb látni...

DeMarco 2009.08.21. 10:54:48

@calam: "cigányügy? melegek nem fogadása? gárda?"
Tudod úgy van ám, hogy a Köztársasági elnök az egész magyarságot képviseli, nem csak az evidenseket. Ugye tudod, hogy mi a véleménye a többségnek az általad felsorolt esetekről?
Cigányügy: Nincs "ügy". Esetek vannak amikről az égvilágon semmi konkrét nem derült még ki. Épp a minap jegyezte meg egy szabolcsi cigány vezető, hogy az elkövetőket a szabolcsi cigányok között kell keresni... Amelyik esetek eddig kiderültek, ott éppenséggel csalás, vagy uzsora volt a háttérben. Arról nem is beszélve, hogy vajon kinek az érdeke, hogy ártatlannak tűnő cigányokat gyilkolásszanak? Már kezd beérni a gyümölcsük akár a saját, akár külföldi titkosszolgálatok csinálják, mert a hordák már fegyverekkel állítanak meg autókat szabolcsban...
Melegek: Miért kellene a provokációnak felülni? A melegek bele akarták rángatni a közt.elnököt egy mocskos játszmába, azt a látszatot akarják kelteni, hogy támogatja őket. Holott valójában a társadalom messze elutasító a meleg felvonulásával kapcsolatban és undort kelt szinte mindenkiben. Ennek ellenére mégis ráerőszakolják magukat a népre és aztán csodálkoznak, hogy támadások érik őket. Ehhez egyáltalán nem kell a közt. elnöknek állást foglalnia, jól tette, hogy nem hagyta magát palira venni.
Gárda: Ki kell ábrándítsalak. Az állampolgárok nagy része szimpatizál a gárdával, főleg vidéken. Lesz itt még gárda akár tetszik, akár nem.
A komcsik hazug antifasz harcukat egy ovis is átlátja, hát még a köztársasági elnök. Én úgy gondolom, hogy nem kell ehhez sem asszisztálnia. Maradjon csak távol a mocsoktól, annál tisztességesebb marad.
És végezetül: bár ti folyamatosan támadjátok őt, de azt kell mondanom, hogy sokan nagyon becsülik őt és kiröhögnek benneteket. Elhiszem, hogy fáj, hogy nem úgy ugrál, ahogy azt szeretnétek, de nekünk nagy elégtétel, hogy így van. Rossz hírem van: a következő közt. elnök is jobbról fog jönni! :)))) Talán épp Viktornak hívják...

Bell & Sebastian 2009.08.21. 13:21:09

Most olvastam, megvannak a cigányok gyilkosai.
Ennek nagyon örülök, ha így van!

DeMarco 2009.08.21. 13:29:47

@Bell & Sebastian: No-no, lassan a testtel. Mór után erősen kétséges, hogy a valódi tetteseket találták-e meg, vagy csak fogtak pár balekot...
Mindenesetre ha a valódiakat, akkor végre nyugodtabban alszik mindenki.

molaris 2009.08.21. 15:54:44

@DeMarco:
Aha, meg arra jó, hogy eltakarjon ott is ezer más problémát.
@bm613:
Az orvos mit mond?- van reményed a jobbulásra?::))
@Bell & Sebastian:
Bár úgy lenne, de ez is csak arra jó, mint a nyelvtörvény, fedésre.

Bell & Sebastian 2009.08.21. 18:21:47

@molaris:

Amit itt megmozgattak..., csak nem!
Amit meg mások..., háát?

DeMarco 2009.08.21. 19:47:04

Visszaugorva a szlovák témára: A mai eset, hogy nem engedték be Sólyom Lászlót szlovákiába azt hiszem az eddigi eredmények mélypontja. Nem kellene várni, nyílt felhívást kellene közzétenni a szlovákiai magyarok felé, hogy kezdjék meg a felkészülést az autonómia kikiáltása felé. Úgyis ezzel vádolnak minket, akkor legyen így. Nyíltan meg kell lépni, minden jogi eszköz a kezünkben van. Folyamatos támadások a szlovák államtól, nyílt fasiszta üldöztetés a szélsőségesek részéről amit a kormánypártok támogatnak. Közben a határ ezen felén keménykedni kell. A határon túl meg kinyilvánítani határozottan az óhajt az autonómiára és megtenni a jogi lépéseket. A mi kormányunknak azonnal meg kell adni a kettős állampolgárságot a magyaroknak. Ha keménykedni akarnak odaát, akkor vegyük végre fel a kesztyűt és legyünk kemények mi is.