Tudom, némileg megkopott az aktualitása, de Karácsony előtt még én is szeretném tisztázni viszonyomat a Jobbik kettős keresztjeihez. Kérdezz – felelek.
Miért nem baj?
Nézzük távolról, mintha semmiről semmit nem tudnánk. Egy világnézetileg elkötelezett politikai szervezet vallási jelképeket állít közterületen az illető vallás egyik fő ünnepe előtt. Hogy lehetne az ilyesmi baj? És ne tessék azzal jönni, hogy a vallás magánügy, ez pedig itten közterület. A közterület ugyanis attól köz, hogy bárki bármit állíthat rajta, ami nem sért másokat. A kereszt nem sért. Aki nem keresztény, elsétálhat mellette. Máskor mások mást állítanak, nekik is joguk van hozzá.
Miért lehet baj?
Nézzük közelről. Kereszt van a KDNP és a Jobbik logójában is, jelezvén világnézeti elkötelezettségüket. Na most, ha ezek után egy politikai párt állít keresztet, akkor az ugye nem egyszerűen vallási jelképként jelenik meg, hanem az adott párt jeleként is. Azaz nem lehet zokon venni, ha valaki a kettős kereszt láttán nem a vallásra, hanem a Jobbik politikájára asszociál. Végül is nem egy egyház állította.
Akkor most mit jelképez?
Hát ez fogas kérdés. A felirat szerint a Karácsony keresztény tartalmát. De a kettős kereszt nem egyetemes keresztény jelkép, leginkább katolikus. De a Katolikus Egyház nem kér belőle. Némely protestáns kisegyházak meg vehemensen tiltakoznak ellene. Volt, aki úgy vélte: nemzeti jelkép, hisz ott van a címerben is (bár oda pont a Szent István-i katolikus államalapítás miatt került). De hát a felirat nem ezt állítja. Körbeértünk, és ez csak egyet jelenthet: ami mindenkinek eszébe jut róla, az a Jobbik.
És?
Jogilag semmi: a kereszten nem lehet fogást találni, állítani meg mindenkinek szíve joga. Erkölcsileg viszont: ha egy politikai párt vallási jelképeket használ az adott vallás követőinek rosszallása mellett, az nem helyeselhető. Ha a keresztény egyházak nem látták szükségét a keresztállításnak, akkor nem kell ezt helyettük pótolni (ők valahogy a jászolra szavaztak, azt látni sok helyütt, és talán több köze is van a jelen ünnephez). Mondjuk ki: ez bizony csak reklám, árukapcsolás. Politikai marketing, ami persze nem csak a sugallt üzenetet közvetíti, hanem az üzenő módszereit is. Átjött?
Kinek a keresztje?
2009.12.23. 07:00 kolbenheyer
154 komment
Címkék: jobbik keresztény kereszt
A bejegyzés trackback címe:
https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr851615734
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
k.o._laci 2009.12.23. 14:03:51
Baliquez: Ott a Pont.
A post írójától kérdezném, KOlberheyertől:
Hogyan lehet valamit kisajátítani amikor ebben az országban senkinek sem tilos a keresztállítás. Senkinek. Kisajátítani akkor lehet valamit ha kizárólag x vagy y használhatja és SENKI MÁS NEM. Kérdezem újra, miért nem állított a kormány 8 év alatt egy keresztet sem? Nyilván eszébe se jutott. Más fontosabb volt. Ok, na most a te logikádat követve egy Jobbikos sem teheti be a lábát egy katolikus templomba ezek után hiszen azt kisajátítaná. Ha Vona Gábor Audival járna akkor kisajátítaná az Audit gondolom. Politikai célokra használná szerinted meg árukapcsolásra. Persze ha fordítva mások a zsinagógába mennek az pusztán vallásgyakorlás, szabadság. Én nem mosom össze a Jobbikot a keresztény egyházakkal, de nem lep meg hogy keresztény vallású emberek kereszteket fognak állítani. Milyen meglepő. Magyarán vagy elítéled minden esetben, vagy egyikben sem. Különben demagóg és képmutató vagy.
A post írójától kérdezném, KOlberheyertől:
Hogyan lehet valamit kisajátítani amikor ebben az országban senkinek sem tilos a keresztállítás. Senkinek. Kisajátítani akkor lehet valamit ha kizárólag x vagy y használhatja és SENKI MÁS NEM. Kérdezem újra, miért nem állított a kormány 8 év alatt egy keresztet sem? Nyilván eszébe se jutott. Más fontosabb volt. Ok, na most a te logikádat követve egy Jobbikos sem teheti be a lábát egy katolikus templomba ezek után hiszen azt kisajátítaná. Ha Vona Gábor Audival járna akkor kisajátítaná az Audit gondolom. Politikai célokra használná szerinted meg árukapcsolásra. Persze ha fordítva mások a zsinagógába mennek az pusztán vallásgyakorlás, szabadság. Én nem mosom össze a Jobbikot a keresztény egyházakkal, de nem lep meg hogy keresztény vallású emberek kereszteket fognak állítani. Milyen meglepő. Magyarán vagy elítéled minden esetben, vagy egyikben sem. Különben demagóg és képmutató vagy.
k.o._laci 2009.12.23. 14:04:59
Sry: Kolbenheyer nevét elírtam
valójábannemberci 2009.12.23. 14:19:41
@Psyman: Még csak nem is, mert a Crux Orthodoxa az hármaskereszt: felül a keresztfelirat táblája, alul pedig a lábat megtámasztó deszka van - csak az ortodox egyházra jellemző igazán.
A crux gemina a kettőskereszt, avagy apostoli kereszt, pátriárkakereszt, érseki kereszt - ezekből a nevekből kitalálható az eredeti felhasználása, jelenleg használja mind az ortodox (pátriárkák), mind a katolikus (érsekek) egyház, valamint az anglikán Amerikai Episzkopális Egyház vezetője.
Az egyszerű kereszt (crux ordinaria) a latin kereszt, ez az általánosan használt jelkép.
Érdekesség a pápai kereszt, ami hármaskereszt, de nem úgy, mint az ortodox kereszt.
A crux gemina a kettőskereszt, avagy apostoli kereszt, pátriárkakereszt, érseki kereszt - ezekből a nevekből kitalálható az eredeti felhasználása, jelenleg használja mind az ortodox (pátriárkák), mind a katolikus (érsekek) egyház, valamint az anglikán Amerikai Episzkopális Egyház vezetője.
Az egyszerű kereszt (crux ordinaria) a latin kereszt, ez az általánosan használt jelkép.
Érdekesség a pápai kereszt, ami hármaskereszt, de nem úgy, mint az ortodox kereszt.
kolbenheyer 2009.12.23. 14:32:42
@ko_laci:
Te kivel vitatkozol?
Hol írtam, hogy kisajátít?
:D
Figyelj, amíg egyetlen kommentben megpróbálsz vádat emelni, ítéletet hozni és azt végre is hajtani, addig nincs miről vitatkozni.
Te kivel vitatkozol?
Hol írtam, hogy kisajátít?
:D
Figyelj, amíg egyetlen kommentben megpróbálsz vádat emelni, ítéletet hozni és azt végre is hajtani, addig nincs miről vitatkozni.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.23. 14:37:03
@kolbenheyer: "Azaz nem lehet zokon venni, ha valaki a kettős kereszt láttán nem a vallásra, hanem a Jobbik politikájára asszociál."
Ez egy beteg mondat, de lehet hogy van rá magyarázatod. Kiváncsian várom.
"Végül is nem egy egyház állította."
De igen egy egyház állította, mivel pap szentelte fel.
Ez egy beteg mondat, de lehet hogy van rá magyarázatod. Kiváncsian várom.
"Végül is nem egy egyház állította."
De igen egy egyház állította, mivel pap szentelte fel.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.23. 14:39:07
@ko_laci: "Amikor kiment a teljes SZdsz és fél Mszp a cigány áldozatok temetéseire az mi volt ha nem a politikai marketing legalja?"
Az bizony az volt.
Az bizony az volt.
kolbenheyer 2009.12.23. 14:39:15
@Talon Karrde:
Biztos elolvastad a többit is, ott a megoldás.
De nem. Én jobban hiszek Erdő Péternek ebben a kérdésben.
Biztos elolvastad a többit is, ott a megoldás.
De nem. Én jobban hiszek Erdő Péternek ebben a kérdésben.
valójábannemberci 2009.12.23. 14:39:50
@berciXcore: Tehát jelenleg magyar viszonylatban három használati lehetősége van a kettőskeresztnek:
a) heraldikai szimbólum, és mint ilyen, az államiságot jelképezheti;
b) egyházi szimbólum, mely az ország prímását, az esztergom-budapesti érseket jelképezi;
c) történelmi szimbólum, mely az ország katolizálását jelképezi.
Ezek persze mind kapcsolatban állnak egymással.
Szóval, ha már kereszt, akkor célszerűbb lett volna egy egyszerű keresztet állítani. Mert így tényleg kicsit zavaros a dolog, és Erdő Péter reakciója is teljességgel érthető.
a) heraldikai szimbólum, és mint ilyen, az államiságot jelképezheti;
b) egyházi szimbólum, mely az ország prímását, az esztergom-budapesti érseket jelképezi;
c) történelmi szimbólum, mely az ország katolizálását jelképezi.
Ezek persze mind kapcsolatban állnak egymással.
Szóval, ha már kereszt, akkor célszerűbb lett volna egy egyszerű keresztet állítani. Mert így tényleg kicsit zavaros a dolog, és Erdő Péter reakciója is teljességgel érthető.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.23. 14:41:32
@Fedor: Ez így ebben a formában nem igaz Fedor!
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.23. 14:41:59
@kolbenheyer: még nem olvastam el a többit, most olvasom...
kolbenheyer 2009.12.23. 14:43:42
@berciXcore:
Mindjárt jön valaki, és megmondja, hogy hülye vagy és a kettőskereszt
a) ősmagyar szkíta-hun jelkép
b) a református templom tornyán látta, tehát ... ööö ... rendben van
Mindjárt jön valaki, és megmondja, hogy hülye vagy és a kettőskereszt
a) ősmagyar szkíta-hun jelkép
b) a református templom tornyán látta, tehát ... ööö ... rendben van
Bell & Sebastian 2009.12.23. 14:46:45
Hát ja!
A keresztállítás eredeti célja, hogy felhívja a figyelmet arra, a második legfontosabb keresztény ünnepünket a konzumálás világhónapjává silányították. (Nnaa, kik?)
Ezért látni a miénket például a TESCO mellett.
Disznók elé gyöngyöt!
A keresztállítás eredeti célja, hogy felhívja a figyelmet arra, a második legfontosabb keresztény ünnepünket a konzumálás világhónapjává silányították. (Nnaa, kik?)
Ezért látni a miénket például a TESCO mellett.
Disznók elé gyöngyöt!
kolbenheyer 2009.12.23. 14:49:57
@Bell & Sebastian:
Naa kik? Csak nem azok, akik rohannak bevásárolni? Vagy valaki kergeti őket?
Naa kik? Csak nem azok, akik rohannak bevásárolni? Vagy valaki kergeti őket?
Bell & Sebastian 2009.12.23. 15:01:08
@kolbenheyer:
Fogyasztói társadalom lennénk elvégre, reklámot eszünk. Lapostévé, nullahitel, svédbútor, trandy cuccok, ilyesmi.
Az éjféli misével oszt' egy évre le is van tudva.
Egyébként az jó meglátás, hogy az ortodox-keresztény értelmiség felülreprezentált a Jobbikban. Főképpen a tradícionálisan zsidó közegben működők áramlottak oda, orvosok, ügyvédek, kereskedők, művészek.
(Talán olyasmit is láttak, amit mi ritkábban, és erre föl a nagy radikalizálódás.)
Vagy síma pénisz-irigység, pedig látatlanban nyertek! :)))
Fogyasztói társadalom lennénk elvégre, reklámot eszünk. Lapostévé, nullahitel, svédbútor, trandy cuccok, ilyesmi.
Az éjféli misével oszt' egy évre le is van tudva.
Egyébként az jó meglátás, hogy az ortodox-keresztény értelmiség felülreprezentált a Jobbikban. Főképpen a tradícionálisan zsidó közegben működők áramlottak oda, orvosok, ügyvédek, kereskedők, művészek.
(Talán olyasmit is láttak, amit mi ritkábban, és erre föl a nagy radikalizálódás.)
Vagy síma pénisz-irigység, pedig látatlanban nyertek! :)))
baliquez 2009.12.23. 15:05:10
@kolbenheyer: c) a Karácsony (Kerecsen) egyébként a sumér-párthus királyfi elrabolt ünnepe, a kettőskereszt pedig a magorok eredeti napját, a Rigel kettőscsillagot szimbolizálja. Ez utóbbi tényt megerősíti az is hogy az Orion csillagképet (Magorködöt) sok nyelven Három Királyok-nak hívják. Így lesz megcáfolhatatlanul kerek egész a csillagtörténelmünk. :)
Boldog Ünnepeket Mindenkinek, ne civódjunk!
Boldog Ünnepeket Mindenkinek, ne civódjunk!
kolbenheyer 2009.12.23. 15:38:52
@Bell & Sebastian:
Romlik a helyesírásod, ez meglep. Pedig a stílus maga az ember, a forma pedig a tartalom avatárja.
Ostorozd a fogyasztóit, prédikáld a vizet, nem lesz ellenemre. De ez az ujjal mutogatás, ez olyan illetlen, amellett, hogy bandzsít (talán görbe az ujjad?).
Talán láttak, talán nem. Talán tényleg irigyek. Csak esetleg másra. Csak nem? De bizony.
Romlik a helyesírásod, ez meglep. Pedig a stílus maga az ember, a forma pedig a tartalom avatárja.
Ostorozd a fogyasztóit, prédikáld a vizet, nem lesz ellenemre. De ez az ujjal mutogatás, ez olyan illetlen, amellett, hogy bandzsít (talán görbe az ujjad?).
Talán láttak, talán nem. Talán tényleg irigyek. Csak esetleg másra. Csak nem? De bizony.
k.o._laci 2009.12.23. 16:07:47
@kolbenheyer: Részben jogos, a kisajátítást nem te írtad. A többit viszont komolyan kihagyhatnád, ezekkel a vádemelés-ítélet szövegek még csak hangulatkeltésnek is gyengék. Mivel a legelső (09.8.55) kommentemre nem reagáltál gondolom egyetértesz annak állításaival. Hiszen erkölcsös ember lévén számos egyéb alkalomkor is fel kellett volna emelni hangodat amikor árukapcsolás, jelképek indokolatlan használata ellen. Ennek a legeslegalja a roma áldozatok temetésén való kormánykirándulás, míg fordított esetben egy temetésre sem mentek el. Az sem igaz hogy az adott vallás követőinek rosszallása mellett, ezzel burkoltan azt állítod hogy a világ összes katolikusa élesen elhatárolódott ettől. Nem, az egyház tette ezt politikai okokból. Én katolikus vagyok, az egész családom az és minket senki sem kérdezett meg erről ugyanis. Ha ezentúl minden pártot ilyen szigorú mércével mérsz majd akkor elhiszem hogy nem vagy elfogult csak ez a nagy erkölcs hirtelen köddé válik amikor a kedvencekről van szó, pontosabban nem esik szó hiszen csomó dolog nem hírértékű számotokra pedig történnek keményebb dolgok is mint a keresztállítás. Jut eszembe, Iványi művészúr nyilatkozatáról mi a véleményed (vastagbor link, 2es post)?
kolbenheyer 2009.12.23. 16:16:16
@ko_laci:
Továbbra is rossz címre mennek az üzeneteid.
Nem kötelességem sem posztot írni, de még csak kommentet sem csak a két szép szemedért.
A katolikus egyház nem demokratikus. Tőlem kritizálhatod Erdőt, de attól még az övé a hivatalos álláspont.
Nem vagy koherens. Ha a temetésre menés árukapcsolás, akkor a kereszt is az. Ezt mondom én. Te ezzel szemben csak az egyiket látod annak.
Iványira mutat az egyik linkem a posztban. Mondd csak, olvastad?
Továbbra is rossz címre mennek az üzeneteid.
Nem kötelességem sem posztot írni, de még csak kommentet sem csak a két szép szemedért.
A katolikus egyház nem demokratikus. Tőlem kritizálhatod Erdőt, de attól még az övé a hivatalos álláspont.
Nem vagy koherens. Ha a temetésre menés árukapcsolás, akkor a kereszt is az. Ezt mondom én. Te ezzel szemben csak az egyiket látod annak.
Iványira mutat az egyik linkem a posztban. Mondd csak, olvastad?
k.o._laci 2009.12.23. 16:57:47
Na végre témánál vagyunk.
Persze hogy nem kötelességed, én viszont levonhatok következtetéseket ha konzekvensen az egyik oldal felé billennek a postjaid. Ha elvek mentén haladnál akkor mind2őt kritizálnád. Ennyit az inkoherenciáról. Örülök hogy belátod, mindkét esetben árukapcsolásról van szó és én is feltehetném a kérdést vajon mit olvastál eddig ha nem jöttél rá hogy én is így gondolom. Ízlésen felesleges vitatkozni így nyitva hagynám melyik a gusztusosabb. A katolikus egyház ok, én értem hogy övé a hivatalos álláspont csak ez nem egyenlő az adott vallás követőivel. Te pedig ezt írtad. Ők a hívők, akik részben Jobbikosok és keresztet állítanak. Tehát keresztény és keresztény között is van nézetkülönbség. Az hogy Iványit, az SZDSZ házikuruzslóját te "Némely protestáns kisegyházak" címszó alatt futtatod valóban meglepő fordulat. Tényleg nem klikkeltem rá:) Pont neki kellett volna igazán csendben maradnia miután a temetésen össze vissza beszélt a "magyarság nevében". Ezek után te még hivatkozol is rá? Vehemensen tiltakozik ellene? Miket írt már össze a nagy toleranciabajnok? Nem baj ezentúl ez "vehemens tiltakozás néven fut" mint ahogy a Kuruc infón is csak "vehemensen tiltakoznak". Cukiság:)
Persze hogy nem kötelességed, én viszont levonhatok következtetéseket ha konzekvensen az egyik oldal felé billennek a postjaid. Ha elvek mentén haladnál akkor mind2őt kritizálnád. Ennyit az inkoherenciáról. Örülök hogy belátod, mindkét esetben árukapcsolásról van szó és én is feltehetném a kérdést vajon mit olvastál eddig ha nem jöttél rá hogy én is így gondolom. Ízlésen felesleges vitatkozni így nyitva hagynám melyik a gusztusosabb. A katolikus egyház ok, én értem hogy övé a hivatalos álláspont csak ez nem egyenlő az adott vallás követőivel. Te pedig ezt írtad. Ők a hívők, akik részben Jobbikosok és keresztet állítanak. Tehát keresztény és keresztény között is van nézetkülönbség. Az hogy Iványit, az SZDSZ házikuruzslóját te "Némely protestáns kisegyházak" címszó alatt futtatod valóban meglepő fordulat. Tényleg nem klikkeltem rá:) Pont neki kellett volna igazán csendben maradnia miután a temetésen össze vissza beszélt a "magyarság nevében". Ezek után te még hivatkozol is rá? Vehemensen tiltakozik ellene? Miket írt már össze a nagy toleranciabajnok? Nem baj ezentúl ez "vehemens tiltakozás néven fut" mint ahogy a Kuruc infón is csak "vehemensen tiltakoznak". Cukiság:)
Bell & Sebastian 2009.12.23. 18:29:59
@kolbenheyer:
Igen-nem, fekete-fehér.
Direkt tapasztalás híján a saját ismereti hálóm véleményére hagyatkozom, akik közt valami oknál fogva sok a pannonhalmán végzett, életútját és személyiségét tekintve feddhetetlen, egyenes ember.
Tanár-teológus (Erdő) a tanítványok (Jobbik) ellen?
Csak a felszínt látva - úgy tűnik.
A helyesírásomra tett megjegyzés azért nem teljesen jogos, mert ha elszakadnánk a hétköznapi, évszázados gyakorlattól, akkor meg modorosnak hatna. Ammeg ténykérdés, hogy a fentebb vázolt élethelyzet egyszer már előállt az első zárt szám előtt. Persze ilyen alapon a női mesterszakácsok, vagy a homi katonák hiányát (jogfosztottságát) is szóvá tehetném.
Persze csak akkor, ha a két utóbbi mesterség is az ősi egyiptomi hagyományokra épülne, de csak akkor. Szómágia, etimológia, a páternoszter van kinek felvonó, másnak meg nem.
Hogy a szavaknak hatásuk is van? Naná! Mindent a helyére! A kettőskereszt a TESCO előtt mementó, akiknek szól, szét is fűrészelik, mások meg eltüzelik. A Jobbik ilyen sajátságos módon is támogatja a városszéli szegényeket a limesen túl. - fogjuk fel pozitívan!
Iványival egy tandemre csak úgy ülnék, ha ő hajtana elöl, hogy végig szem előtt legyen, két keze a kormányon. Nem az igazi így se, - aki már hajtott lovaskocsit, az tudja miért -, de még mindig jobb, mint a hátam mögött tudni a támogatását.
Igen-nem, fekete-fehér.
Direkt tapasztalás híján a saját ismereti hálóm véleményére hagyatkozom, akik közt valami oknál fogva sok a pannonhalmán végzett, életútját és személyiségét tekintve feddhetetlen, egyenes ember.
Tanár-teológus (Erdő) a tanítványok (Jobbik) ellen?
Csak a felszínt látva - úgy tűnik.
A helyesírásomra tett megjegyzés azért nem teljesen jogos, mert ha elszakadnánk a hétköznapi, évszázados gyakorlattól, akkor meg modorosnak hatna. Ammeg ténykérdés, hogy a fentebb vázolt élethelyzet egyszer már előállt az első zárt szám előtt. Persze ilyen alapon a női mesterszakácsok, vagy a homi katonák hiányát (jogfosztottságát) is szóvá tehetném.
Persze csak akkor, ha a két utóbbi mesterség is az ősi egyiptomi hagyományokra épülne, de csak akkor. Szómágia, etimológia, a páternoszter van kinek felvonó, másnak meg nem.
Hogy a szavaknak hatásuk is van? Naná! Mindent a helyére! A kettőskereszt a TESCO előtt mementó, akiknek szól, szét is fűrészelik, mások meg eltüzelik. A Jobbik ilyen sajátságos módon is támogatja a városszéli szegényeket a limesen túl. - fogjuk fel pozitívan!
Iványival egy tandemre csak úgy ülnék, ha ő hajtana elöl, hogy végig szem előtt legyen, két keze a kormányon. Nem az igazi így se, - aki már hajtott lovaskocsit, az tudja miért -, de még mindig jobb, mint a hátam mögött tudni a támogatását.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.23. 21:48:04
@Bell & Sebastian: mint pannonhalmi öregdiák, megemlíteném, hogy a jobbikot az egyház tanítványainak tartani akkora bedőlés, mint ha a tescoról komolyan vennénk, hogy nekik a legkisebb is számít.
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.12.23. 22:03:29
@BearJew: Bocs, nem a kereszteket tiltják ki, hanem a karácsonyfákat...
www.bumm.sk/37010/izraelben-nehez-lesz-karacsonyozni.html
De a lényeg valami hasonló...
A mecset felgyújtása pedig itt olvasható:
www.egerjobbik.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=10552:zsido-terroristak-foelgyujtottak-egy-mecsetet-ciszjordaniaban&catid=38:kulfold&Itemid=60
www.bumm.sk/37010/izraelben-nehez-lesz-karacsonyozni.html
De a lényeg valami hasonló...
A mecset felgyújtása pedig itt olvasható:
www.egerjobbik.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=10552:zsido-terroristak-foelgyujtottak-egy-mecsetet-ciszjordaniaban&catid=38:kulfold&Itemid=60
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.23. 22:16:35
@Metal Warrior: no ennek az utóbbi linknek a legörömtelibb újdonsága, hogy végre nem titok, hogy a kurucinfó jobbikos lap. Eddig furamód nagyon haragudtak, ha szóvá tettem :)
Maga a cikk persze borzalmas, erre még általános iskolában is legfeljebb közepest adnának, többek között halmozott szóismétlésért :)
Maga a cikk persze borzalmas, erre még általános iskolában is legfeljebb közepest adnának, többek között halmozott szóismétlésért :)
Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2009.12.23. 22:27:08
Hotelekben, éttermekben és klubokban tilos karácsonyfát állítani, a vendégeket Mikulásokkal szórakoztatni, piros sapkákat osztogatni és egyéb karácsonyi szimbólumokat elhelyezni nyilvános termekben az izraeli főrabbinátus javaslata szerint - adja hírül az MTI
A Lobbi a zsidó értékekért elnevezésű rabbicsoport határozottan jár el azokkal a hotelekkel és éttermekkel szemben, amelyek nem tartják be ezeket a szabályokat. "Terveink szerint nyilvánosságra hozzuk azoknak az intézményeknek a nevét, amelyek a keresztény ünnep alkalmából karácsonyi szimbólumokat használnak, és bojkottot hirdetünk ellenük" - idézi a csoport tagjait a Jediót Ahronót című izraeli lap.
A jeruzsálemi rabbinátus is fellép a karácsonyi szimbólumokat használó vendéglátóhelyek ellen, és azzal fenyegeti őket, hogy megvonja tőlük a kóseroklevelet. A vallásos zsidók amúgy is kerülik azokat a helyeket, amelyek nem rendelkeznek ilyen okmánnyal.
Az izraeli külügyminisztériumba több panasz érkezett a rabbinátus javaslata miatt. Panaszt nyújtott be például Motti Levy vatikáni nagykövet, a washingtoni külügyminisztériumnál pedig a keresztény kongresszusi küldöttek jártak ez ügyben. Az amerikai külügyminisztérium kérésére ezért Oded Weiner, a főrabbinátus vezérigazgatója kifejtette: nem kötelező érvényű törvényről van szó, hanem "javaslatról", amely csupán ajánlja az intézményeknek, hogy ne állítsanak karácsonyfát.
A szállodák december 31-én szilveszteri mulatságot is rendezhetnek a zárt terekben anélkül, hogy elveszítenék kóserigazolványukat - mondta el Weiner. Hozzátette: a közterületeken ugyanakkor lehetőleg kerüljék a keresztény szimbólumok használatát, mert ezzel "sérthetik a más vallású emberek érzelmeit".
A Lobbi a zsidó értékekért elnevezésű rabbicsoport határozottan jár el azokkal a hotelekkel és éttermekkel szemben, amelyek nem tartják be ezeket a szabályokat. "Terveink szerint nyilvánosságra hozzuk azoknak az intézményeknek a nevét, amelyek a keresztény ünnep alkalmából karácsonyi szimbólumokat használnak, és bojkottot hirdetünk ellenük" - idézi a csoport tagjait a Jediót Ahronót című izraeli lap.
A jeruzsálemi rabbinátus is fellép a karácsonyi szimbólumokat használó vendéglátóhelyek ellen, és azzal fenyegeti őket, hogy megvonja tőlük a kóseroklevelet. A vallásos zsidók amúgy is kerülik azokat a helyeket, amelyek nem rendelkeznek ilyen okmánnyal.
Az izraeli külügyminisztériumba több panasz érkezett a rabbinátus javaslata miatt. Panaszt nyújtott be például Motti Levy vatikáni nagykövet, a washingtoni külügyminisztériumnál pedig a keresztény kongresszusi küldöttek jártak ez ügyben. Az amerikai külügyminisztérium kérésére ezért Oded Weiner, a főrabbinátus vezérigazgatója kifejtette: nem kötelező érvényű törvényről van szó, hanem "javaslatról", amely csupán ajánlja az intézményeknek, hogy ne állítsanak karácsonyfát.
A szállodák december 31-én szilveszteri mulatságot is rendezhetnek a zárt terekben anélkül, hogy elveszítenék kóserigazolványukat - mondta el Weiner. Hozzátette: a közterületeken ugyanakkor lehetőleg kerüljék a keresztény szimbólumok használatát, mert ezzel "sérthetik a más vallású emberek érzelmeit".
Bell & Sebastian 2009.12.23. 22:46:27
@flugi_:
Fogadd el, hogy kívülről nézem.
Ilyesmit nem mondtam. De látom az affinitást, nem felrovólag, megértőn.
Ha visszajársz még, kérdezz rá nyugodtan, de a kiskapun menj be.
Fogadd el, hogy kívülről nézem.
Ilyesmit nem mondtam. De látom az affinitást, nem felrovólag, megértőn.
Ha visszajársz még, kérdezz rá nyugodtan, de a kiskapun menj be.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.23. 22:54:38
@Bell & Sebastian: az is igaz, hogy a mai qpaciak között sok a jobbikos - de hát gyerekek még, bedőlősek..
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.23. 23:01:49
@Conv: szerintem ez egy kiváló szövegértési feladat. Akinek tehát fontos a kóseroklevél, az érintve van a kérdésben, lévén kizárólag erről van szó.
Az nemigen világos, hogy ide hogy kerül a hír, főleg így, kommentár nélkül. Gondolom valamiféle kultúrfasizmus-példa akar lenni, annak ellenére, hogy nem az: bárki karácsonyfázhat, legfeljebb elveszik a kóseroklevelét. Mármost akinek fontos a kóseroklevél, az szerinted mennyire ragaszkodik a karácsonyfához?
Az nemigen világos, hogy ide hogy kerül a hír, főleg így, kommentár nélkül. Gondolom valamiféle kultúrfasizmus-példa akar lenni, annak ellenére, hogy nem az: bárki karácsonyfázhat, legfeljebb elveszik a kóseroklevelét. Mármost akinek fontos a kóseroklevél, az szerinted mennyire ragaszkodik a karácsonyfához?
Bell & Sebastian 2009.12.23. 23:08:38
@flugi_:
Az még csak hagyján, de a tegnapiak közt sem ritka.
(Innen indult a beszélgetés, el is jutottunk ugyanoda.)
Az még csak hagyján, de a tegnapiak közt sem ritka.
(Innen indult a beszélgetés, el is jutottunk ugyanoda.)
vincemate 2009.12.23. 23:11:07
Mielőtt felteszem a két kérdésemet, előre bevallom, hogy <irónia> igen, én zsidófajvédő polkorr megélhetési magyargyűlölő vagyok,</irónia> mint ez a kérdéseimből ki is fog derülni. Ezt most azért szögeztem le előre, hogy ezt a részét megspórolhassuk a válaszaitoknak. Szóval lécci ezt ugorjátok át, és válaszoljatok nekem 2 kérdésre.
1. @ko_laci: "Kérdezem újra, miért nem állított a kormány 8 év alatt egy keresztet sem? Nyilván eszébe se jutott." Keresztet valóban nem. Karácsonyfát viszont minden évben állít minden kormány. Ha jól tudom, a karácsony jelképe a karácsonyfa, az újszülött Jézus, az adventi koszorú, stb. Ha valaki nem ezeket használja arra, hogy a karácsonyra emlékezzen, akkor azzal valami célja van, méghozzá annak kiemelése, hogy ő máshogy emlékezik meg a karácsonyról, mint mások, és számára fontos, hogy ezt mindenki észrevegye. A kérdésem, hogy miért? Miért nem volt jó a jászol (stb.) a Jobbiknak? Miben akarta kinyilvánítani a különállását?
2. @14,77 %: @baliquez: Kérlek, magyarázzátok meg nekem, hogy mi a baj a menórával. Elvesz a karácsony fontosságából? Ha (keresztény) emberek menórát látnak az utcán, akkor kevésbé fogják ünnepelni a karácsonyt? Ha egy adott pillanatban két ünnep van, de az egyik ünnep csak az emberek egy kisebb csoportját érinti, akkor nekik nincs joguk ugyanúgy ünnepelni? Miért nem lehet egyszerűen örülni, hogy ünnepi hangulat van, és ki így, ki úgy ünnepel?
1. @ko_laci: "Kérdezem újra, miért nem állított a kormány 8 év alatt egy keresztet sem? Nyilván eszébe se jutott." Keresztet valóban nem. Karácsonyfát viszont minden évben állít minden kormány. Ha jól tudom, a karácsony jelképe a karácsonyfa, az újszülött Jézus, az adventi koszorú, stb. Ha valaki nem ezeket használja arra, hogy a karácsonyra emlékezzen, akkor azzal valami célja van, méghozzá annak kiemelése, hogy ő máshogy emlékezik meg a karácsonyról, mint mások, és számára fontos, hogy ezt mindenki észrevegye. A kérdésem, hogy miért? Miért nem volt jó a jászol (stb.) a Jobbiknak? Miben akarta kinyilvánítani a különállását?
2. @14,77 %: @baliquez: Kérlek, magyarázzátok meg nekem, hogy mi a baj a menórával. Elvesz a karácsony fontosságából? Ha (keresztény) emberek menórát látnak az utcán, akkor kevésbé fogják ünnepelni a karácsonyt? Ha egy adott pillanatban két ünnep van, de az egyik ünnep csak az emberek egy kisebb csoportját érinti, akkor nekik nincs joguk ugyanúgy ünnepelni? Miért nem lehet egyszerűen örülni, hogy ünnepi hangulat van, és ki így, ki úgy ünnepel?
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.23. 23:16:50
@Pelso..: tudtommal nem idén kezdték ezt a keresztállítgatást, vagy tévedek?
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.23. 23:20:54
@BearJew: anyád p..csája, hogy ezt ("el tudod kepzelni Jezust, amint jovahagyja a magyar gardat? kikerem a neveben") le merted írni!!!
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.23. 23:27:22
@Talon Karrde: nyugizzál, mert igaza van. Egy erőszakszervezetet a kereszténység nevében csinálni minimum következetlenség.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.23. 23:36:07
@Bell & Sebastian: igaz, ez az én generációmra is kábé igaz (mondjuk jobbik helyett fideszesek, mert ebbe nőttek bele)
Sajnos a qpaci öregdiákság nem garancia semmire.
Sajnos a qpaci öregdiákság nem garancia semmire.
Bell & Sebastian 2009.12.23. 23:49:15
@flugi_:
Hidd el, meglepett engemet is.
@Talon Karrde:
Szépecsém, lehetnél közlékenyebb is. Ha már mindenkit levágtál, elviszed a csajt?
Neked adom bármelyiket, válassz hát egyet Zorró, szüzek is vannak! :)))
Hidd el, meglepett engemet is.
@Talon Karrde:
Szépecsém, lehetnél közlékenyebb is. Ha már mindenkit levágtál, elviszed a csajt?
Neked adom bármelyiket, válassz hát egyet Zorró, szüzek is vannak! :)))
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 00:06:27
@baliquez: Hmm, érdekes, megcsináltam a tesztet és pontosan Gandhi fölé tett picivel a vízszintes tengely alá:(Economic Left/Right: -6.38 és Social Libertarian/Authoritarian: -0.21)
Ezt hogy értelmeznéd?
Ezt hogy értelmeznéd?
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 00:11:49
@kolbenheyer: OK, elolvastam eddig a kommenteket és
"Azaz nem lehet zokon venni, ha valaki a kettős kereszt láttán nem a vallásra, hanem a Jobbik politikájára asszociál."
Én zokon veszem, sőt ha valaki tényleg CSAK a kettőskereszt LÁTTÁN, aza nem most, Karácsonykor, hanem CSAK ÚGY belefut az utcán egy kettőskeresztbe, és egyből a Jobbik politikájára asszociál, az nem keresztény, nem vallásos és erősen paranojás, de ez csak az én véleményem.
"Azaz nem lehet zokon venni, ha valaki a kettős kereszt láttán nem a vallásra, hanem a Jobbik politikájára asszociál."
Én zokon veszem, sőt ha valaki tényleg CSAK a kettőskereszt LÁTTÁN, aza nem most, Karácsonykor, hanem CSAK ÚGY belefut az utcán egy kettőskeresztbe, és egyből a Jobbik politikájára asszociál, az nem keresztény, nem vallásos és erősen paranojás, de ez csak az én véleményem.
vincemate 2009.12.24. 00:18:40
@Talon Karrde: A teljes poszt arról szól, hogy mit jelent szembesülni az utcán a Jobbik keresztjeivel. Tehát nyilvánvalóan nem arról van szó, hogy minden szembejövő kettős keresztről a Jobbik politikájára lehetne asszociálni, hanem azokról, amelyek most vannak kitéve.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 00:20:51
@Conv: Édes Istenem, NOOOÓRMÁÁÁÁLIS????
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 00:24:26
@vincemate: "Miért nem lehet egyszerűen örülni, hogy ünnepi hangulat van, és ki így, ki úgy ünnepel?"
Mert mindkét oldal radikális szemétemberei nem bírják befogni a szájukat, azért.
Mert mindkét oldal radikális szemétemberei nem bírják befogni a szájukat, azért.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 00:25:43
@flugi_: azt hiszem, hogy nem veled beszéltem, vagy?
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 00:26:57
@Bell & Sebastian: LOL. Még nem végeztem!
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 00:30:40
@vincemate: Alapjában véve arról van szó, hidd el nekem.
vincemate 2009.12.24. 00:36:11
@Talon Karrde: Lehet, hogy vannak olyanok, akik esetében arról van szó, de ebben a posztban nem. Olvass! "Karácsony előtt még én is szeretném tisztázni viszonyomat a Jobbik kettős keresztjeihez. Kérdezz – felelek.", majd utána jönnek a kérdések és feletek, köztük ez, hogy "Na most, ha ezek után egy politikai párt állít keresztet, akkor az ugye nem egyszerűen vallási jelképként jelenik meg, hanem az adott párt jeleként is. Azaz nem lehet zokon venni, ha valaki a kettős kereszt láttán nem a vallásra, hanem a Jobbik politikájára asszociál. Végül is nem egy egyház állította.": vagyis egyértelműen a karácsonyi Jobbik-keresztekről beszél kolbenheyer, hiszen 1. az egész írás ezekről szól, mint az elején jelzi, 2. az idézet utolsó mondatából kiderül, hogy nem az egyházak által pl. templomok tornyára állított keresztekről van szó.
vincemate 2009.12.24. 00:37:47
@Talon Karrde: "Mert mindkét oldal radikális szemétemberei nem bírják befogni a szájukat, azért." Attól még te vagy én vagy baliquez örülhetne neki.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 00:38:26
@vincemate: Örülök is, én most csak kommentelek.
vincemate 2009.12.24. 00:39:36
@Talon Karrde: ok, csak amit írtál, nem volt válasz a kérdésemre.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 00:41:54
@vincemate: A Jobbik által felállított kettőskereszteket papok szentelték fel, tehát HIVATALOSAN közük van az ügyhöz, hogy nem egyeztettek Erdő Péter bíborossal, hát pech. Engem nem zavarnának, sőt. Ha valakit zavar és még szóvá is teszi, sőt hisztizik, az szerintem beteges természetre vall.
vincemate 2009.12.24. 00:55:06
@Talon Karrde: Úgy tudom, hogy a katolikus egyház hierarchikus, tehát ha Erdő Péter azt mondja, hogy az egyház ezt nem engedi, akkor egy alatta álló pap nem teheti meg. Vannak katolikus papok, akik úgy gondolják, hogy a cölibátus nem vezethető le a Bibliából, mégse házasodnak meg...
Amúgy a keresztek ügye azért sem ilyen egyszerű, mert ugye szöveg is szokott hozzájuk lenni, ami időnként kirekesztő tartalmú (igazi magyarok emlegetése meg ilyenek), de bevallom, idén még nem néztem meg, hogy mi van kiírva.
Amúgy a keresztek ügye azért sem ilyen egyszerű, mert ugye szöveg is szokott hozzájuk lenni, ami időnként kirekesztő tartalmú (igazi magyarok emlegetése meg ilyenek), de bevallom, idén még nem néztem meg, hogy mi van kiírva.
baliquez 2009.12.24. 00:56:58
@flugi_: Súlyos fogalmi tévedés (és a közbeszédbe beletiport szándékos ferdítés), a MG nem erőszakszervezet hanem önvédelmi mozgalom, se több, se kevesebb. Erőszakszervezet ott kezdődik hogy felfegyverkezve erőszakot alkalmazva szolgál érdekeket. A gárdánál ebből egyik sem áll, és csak valami ködös "megfélemlít társadalmi csoportokat" váddal tudták betiltani (a MGM-at).
A fehérvérsejteket is erőszakosnak ítéled amikor a szervezetet úgy védik meg a testidegen anyagoktól (vírustól, bacilustól) hogy körbekerítik, elszigetelik és akár önnön pusztulásuk árán is felfalják, megvédve a testet és annak egészséges, természettől való folyamatait? Nem elvárható hogy egy élőlény kiirtassa az immunrendszerét azért hogy a színes és becsülendő kultúrájú, szép másságot büszkén képviselő bacilusok és vírusok békében tudjanak szaporodni benne.
Ez totálisan életszerűtlen és abszurd elvárás. Mégis ezt követeli a nemzetektől a liberális dogma, elvárja hogy a kívülről érkező, táj- és kultúridegen valóságokért lelkesedjünk, miközben a sajátot hanyagoljuk, és bólogassunk egyetértően mikor azt mindenféle jöttmentek rendszeresen és megtapossák miután leköpködték.
Nem lenne a liberális világképpel meg a multikultival semmi baj egyébként ha nem vinnék túlzásba - fényévekkel túllőve a normalitáson -, és a befogadó kultúrákba beilleszkedést látványosan elutasító inkompatibilis hátterű egyének csoportjai nem élnének vissza vele. De így ez nem működik, nyilvánvalóan öngyilkos eszme.
És hogy Vincemate kérdésére reagáljak, a pesti menóraállítgatással az a baj hogy azt egy olyan szélsőségesen xenofób (nem csupán magyargyűlölő, mindenkit gyűlölnek aki nem zsidó) rabbi szektája állítgatja akiknek - nézeteik miatt - semmi keresnivalójuk nincs Magyarországon. Azért nincs mert Európa, és Európa szívében Magyarország népe is elutasítja azt a faji és vallási megkülönböztetést amit említett szekta nyíltan képvisel.
Az ő menórájuk nem az ünnep menórája hanem a gyűlöleté és az elutasításé, azé a gőgös, irigy, lekezelő, ultimátumot nem ismerő stílusé amit már volt szerencsétlenségünk közelről megismerni mind a politikában mind a médiában.
Nemzeti ellenállásra van szükség. Becsületes öntudatra. Elutasítani a közbeszédből a faj- és aberrációvédő finomkodó műszavakat, nem üzletelni azokkal akik meglopnak, egyszerű dolgok ezek. És végre elfelejteni hogy ki balos meg ki jobbos, ez az osztás csak azoknak kedvez akik uralkodnak. Együtt kell rácsapni a tolvajpolitikus kezére, együtt kell orrbavágni az erőszakos bűnözőt, együtt kellene élni végre. Rádöbbenni hogy ugyanolyan koszos mindannyiunknak a BKV, ugyanannyiba kerül a villany is ami az ünnepi asztalt megvilágítja.
Békés, Boldog, Politikamentes Karácsonyt kívánok!
A fehérvérsejteket is erőszakosnak ítéled amikor a szervezetet úgy védik meg a testidegen anyagoktól (vírustól, bacilustól) hogy körbekerítik, elszigetelik és akár önnön pusztulásuk árán is felfalják, megvédve a testet és annak egészséges, természettől való folyamatait? Nem elvárható hogy egy élőlény kiirtassa az immunrendszerét azért hogy a színes és becsülendő kultúrájú, szép másságot büszkén képviselő bacilusok és vírusok békében tudjanak szaporodni benne.
Ez totálisan életszerűtlen és abszurd elvárás. Mégis ezt követeli a nemzetektől a liberális dogma, elvárja hogy a kívülről érkező, táj- és kultúridegen valóságokért lelkesedjünk, miközben a sajátot hanyagoljuk, és bólogassunk egyetértően mikor azt mindenféle jöttmentek rendszeresen és megtapossák miután leköpködték.
Nem lenne a liberális világképpel meg a multikultival semmi baj egyébként ha nem vinnék túlzásba - fényévekkel túllőve a normalitáson -, és a befogadó kultúrákba beilleszkedést látványosan elutasító inkompatibilis hátterű egyének csoportjai nem élnének vissza vele. De így ez nem működik, nyilvánvalóan öngyilkos eszme.
És hogy Vincemate kérdésére reagáljak, a pesti menóraállítgatással az a baj hogy azt egy olyan szélsőségesen xenofób (nem csupán magyargyűlölő, mindenkit gyűlölnek aki nem zsidó) rabbi szektája állítgatja akiknek - nézeteik miatt - semmi keresnivalójuk nincs Magyarországon. Azért nincs mert Európa, és Európa szívében Magyarország népe is elutasítja azt a faji és vallási megkülönböztetést amit említett szekta nyíltan képvisel.
Az ő menórájuk nem az ünnep menórája hanem a gyűlöleté és az elutasításé, azé a gőgös, irigy, lekezelő, ultimátumot nem ismerő stílusé amit már volt szerencsétlenségünk közelről megismerni mind a politikában mind a médiában.
Nemzeti ellenállásra van szükség. Becsületes öntudatra. Elutasítani a közbeszédből a faj- és aberrációvédő finomkodó műszavakat, nem üzletelni azokkal akik meglopnak, egyszerű dolgok ezek. És végre elfelejteni hogy ki balos meg ki jobbos, ez az osztás csak azoknak kedvez akik uralkodnak. Együtt kell rácsapni a tolvajpolitikus kezére, együtt kell orrbavágni az erőszakos bűnözőt, együtt kellene élni végre. Rádöbbenni hogy ugyanolyan koszos mindannyiunknak a BKV, ugyanannyiba kerül a villany is ami az ünnepi asztalt megvilágítja.
Békés, Boldog, Politikamentes Karácsonyt kívánok!
vincemate 2009.12.24. 00:59:17
@Talon Karrde: elolvastam. kissé zagyva. (pl. úgy állítja be, mintha ez csak a magyar katolikus egyház elhatárolódása lenne, de ha olvastál más híreket, akkot tudhatod, hogy egyáltalán nem csak az övék, szóval nem Erdő Péter enged az "erkölcstelen és vallástalan" lobbinak...) De ez most mire volt válasz? vagy csak cikkajánló?
vincemate 2009.12.24. 01:15:38
@baliquez: Ne haragudj, de a vírusos hasonlatod egészen gyomorforgató. Megpróbálom egy példán keresztül elmagyarázni neked azt a bizonyos ködös érvelést, hogy miért félemlít meg ok nélkül embereket a Gárda.
A gárda-pártiak mindig arra hivatkoznak, hogy csak az féljen, akinek van félnivalója. Képzeld magad egy cigánysor lakója helyébe, aki mondjuk soha nem követett el semmit. Képzeld el, hogy a gárda végigmasírozik az utcádon, demonstrálandó, hogy féljen, aki rosszat tesz, mert ők majd tesznek róla. Te, bár tudod, hogy nem csináltál semmit, nyugodtan ülnél otthon? Úgy éreznéd, hogy nincs mitől félned, hiszen ők tudják, hogy te becsületes vagy és nem fognak bántani?
Én valami hasonlót éltem át tavaly a meleg-felvonuláson. Látva az örjöngő tömeget a kordon túloldalán, nem éreztem úgy, hogy ha ezek beszabadulnának, akkor először odajönnének, udvariasan köszönnének, megkérdeznék, hogy buzi-e vagyok, és csak akkor ütnének, ha igennel felelek. Próbálj egy kicsit belehelyezkedni mások szemszögébe is.
És sajnos kénytelen vagyok ünneprontó lenni. Akkor érezném őszintének a karácsonyi jókívánságaidat, ha fentebb a hozzám hasonlóan gondolkodóktól (tehát tőlem is) nem tagadtad volna meg vagy hússzor a magyarságunkat.
A gárda-pártiak mindig arra hivatkoznak, hogy csak az féljen, akinek van félnivalója. Képzeld magad egy cigánysor lakója helyébe, aki mondjuk soha nem követett el semmit. Képzeld el, hogy a gárda végigmasírozik az utcádon, demonstrálandó, hogy féljen, aki rosszat tesz, mert ők majd tesznek róla. Te, bár tudod, hogy nem csináltál semmit, nyugodtan ülnél otthon? Úgy éreznéd, hogy nincs mitől félned, hiszen ők tudják, hogy te becsületes vagy és nem fognak bántani?
Én valami hasonlót éltem át tavaly a meleg-felvonuláson. Látva az örjöngő tömeget a kordon túloldalán, nem éreztem úgy, hogy ha ezek beszabadulnának, akkor először odajönnének, udvariasan köszönnének, megkérdeznék, hogy buzi-e vagyok, és csak akkor ütnének, ha igennel felelek. Próbálj egy kicsit belehelyezkedni mások szemszögébe is.
És sajnos kénytelen vagyok ünneprontó lenni. Akkor érezném őszintének a karácsonyi jókívánságaidat, ha fentebb a hozzám hasonlóan gondolkodóktól (tehát tőlem is) nem tagadtad volna meg vagy hússzor a magyarságunkat.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.24. 01:38:19
@Talon Karrde: úgy láttam te annak szólsz be akinek akarsz, gondoltam elviseled ezt te is, de úgy tűnik tévedtem :DD
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.24. 01:46:12
@baliquez: te aztán nem kispályázol! Első bekezdésben a gárda erőszakmentes önvédelmi szervezet, második bekezdésben már az erőszak magyarázata! Neked aztán mindenre van válaszod, akár szavanként külön-külön.
Kár, hogy nem állnak össze logikus egésszé :D
Tehát a lényeg még egyszer, mert sikerült a lényegre nem válaszolni, csak néhány szóra (külön-külön :DD):
gárdát (sereget, katonacsapatot, stb, tehát erőszakszervezetet, de felőlem nevezheted önvédelminek is) csinálni a _kereszténység_ nevében problémás dolog, hiszen a kereszténység egyik üzenete, hogy ha pofon csapnak, tartsd oda a másik orcád is. A kereszténység lényegével NEM kompatibilis a "felvesszük a harcot" hozzáállás. Szeresd az ellenségedet. Rémlik valami?
Kár, hogy nem állnak össze logikus egésszé :D
Tehát a lényeg még egyszer, mert sikerült a lényegre nem válaszolni, csak néhány szóra (külön-külön :DD):
gárdát (sereget, katonacsapatot, stb, tehát erőszakszervezetet, de felőlem nevezheted önvédelminek is) csinálni a _kereszténység_ nevében problémás dolog, hiszen a kereszténység egyik üzenete, hogy ha pofon csapnak, tartsd oda a másik orcád is. A kereszténység lényegével NEM kompatibilis a "felvesszük a harcot" hozzáállás. Szeresd az ellenségedet. Rémlik valami?
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.24. 01:49:13
@Talon Karrde: ja, a jobbik már keresztényebbnek képzeli magát a keresztényeknél. Tényleg zavarba ejtő ekkora önhittség, az ember azt hinné, hogy neki már szólnia sem kell, a következő percben ráébrednek, mekkora barmok, és önként befogják a pofájukat, de nem..
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 07:26:58
@vincemate: Jó reggelt! Konkrétan mi a TE kérdésed? (kérlek ne gyere esetleg azzal, hogy szövegértés, meg miegymás)
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 07:27:30
@flugi_: Óh, én sokmindent elviselek, de az aberrációt nem!
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 07:29:08
@flugi_: Rémleni rémlik, de tökéletesen nincs igazad, és ezt szerintem te is tudod.
k.o._laci 2009.12.24. 08:49:20
@vincemate: Ezt már túltárgyaltuk, ugyanolyan politikai marketing mint a többi pártnál is napi szinten előfordul.
k.o._laci 2009.12.24. 08:58:07
Ja meg ez a Gárda erőszakszervezet stb:)
Gondolom az ilyen enyingi maffia féle, a rendőrökre 50-60an kapával, kaszával támadó, embereket csicskáztató, uzsoramaffia, a baltával utcán járőröző és autókat random megállító, igazoltató legényekkel nincsen baj. Az hogy napi szinten életveszélyesen megfenyegetik, verik azokat akik véletlenül egy helyen élnek velük és kisebb gondok adódnak. Csepelen felment az öreg mert hangos a zene és korházba verték. Na, ezzel tényleg semmi baj hiszen nem fekete ruhában és masírozva csinálják.
A szélsőjobbosok között is vannak erőszakos emberek, tény. Ha kimennek tüntetni akkor ott van balhé, focimeccsek stb. Meglepő a Gárdisták még eddig - pedig több évük volt rá - nem váltották be a hozzájuk fűző reményeket. Nem vertek meg senkit. Namár most tőlem nyugodtan oszlassuk föl a Gárdát, felejtsük el a ruhát mivel ezek valóban olyan formaságok amibe bele lehet kötni. Ott marad ugyanaz az embertömeg civilben, fegyelem és irányítás nélkül. Na akkor sikerült megoldani a problémát? Máris nem fog aggódni senki ha Lonsdale kapucnis pulcsiban mennek majd az utcán? Rugózzatok ezen még nyugodtan, hiszen a lényegen úgy sem változtat és mindenki féljen csak amitől akar.
Gondolom az ilyen enyingi maffia féle, a rendőrökre 50-60an kapával, kaszával támadó, embereket csicskáztató, uzsoramaffia, a baltával utcán járőröző és autókat random megállító, igazoltató legényekkel nincsen baj. Az hogy napi szinten életveszélyesen megfenyegetik, verik azokat akik véletlenül egy helyen élnek velük és kisebb gondok adódnak. Csepelen felment az öreg mert hangos a zene és korházba verték. Na, ezzel tényleg semmi baj hiszen nem fekete ruhában és masírozva csinálják.
A szélsőjobbosok között is vannak erőszakos emberek, tény. Ha kimennek tüntetni akkor ott van balhé, focimeccsek stb. Meglepő a Gárdisták még eddig - pedig több évük volt rá - nem váltották be a hozzájuk fűző reményeket. Nem vertek meg senkit. Namár most tőlem nyugodtan oszlassuk föl a Gárdát, felejtsük el a ruhát mivel ezek valóban olyan formaságok amibe bele lehet kötni. Ott marad ugyanaz az embertömeg civilben, fegyelem és irányítás nélkül. Na akkor sikerült megoldani a problémát? Máris nem fog aggódni senki ha Lonsdale kapucnis pulcsiban mennek majd az utcán? Rugózzatok ezen még nyugodtan, hiszen a lényegen úgy sem változtat és mindenki féljen csak amitől akar.
baliquez 2009.12.24. 09:12:04
@vincemate: Megfélemlítés, na hiszen. Ha 100, véletlenszerűen kiválasztott embert megkérdezel az utcán hogy mi az ami félelmet kelt benne, tucatnyi katonanótázó menetelő gárdista vagy tucatnyi handabandázó ordibáló cigány, borítékolható a válaszuk.
Előbbi max megmosolyogtató, utóbbi esélyesen életveszélyes, mert a rettegésbiznisz harcosai olyannyira felhergelték őket hogy mára már törvényenkívülinek és mindenkinél előbbrevalónak érzik (valamint a szégyenteljes bírósági gyakorlatnak köszönhetően tapasztalják) magukat.
A gárdisták soha senkit nem bántottak, ha egyetlen eset is előfordult volna akkor azért szüntették volna be a mozgalmat! Ezzel szemben naponta ölnek meg bűnözők védtelen magyar öregeket tanyákon, falvakban - mert a kultúrájukban nem csupán megengedett nem romákat megölni, kirabolni, meglopni hanem egyenesen dícséretes tett. Annak a kultúrának aminek elemi része a más népeken való erőszakos élősködés szerintem pusztulnia kell, mindegy milyen áron.
Egyre több roma származású ember áll be a gárdába, mert elegük van a politikusok uszításából, elegük van a bűnözésből és abból hogy a rendőrség nem a társadalmat szolgálja és védi hanem az elit erőszakszervezeteként működik, külföldi magánhadsereggel (pl. In-Kal) együttműködve.
Ami a melegfelvonulást illeti, ha nyilvánvalóan provokatív rendezvényen veszel részt akkor ne csodálkozz ha csúnyán néznek rád. Soha senki nem bántott melegeket a pl. a klubjaik előtt, pedig mindenki tudja hogy hol lehetne "buzikat verni".
A rettegés mocskos politikusok üzlete, nem kell bedőlni neki. Érdekük a káosz mert a zavarosban lehet legkönnyebben lopni.
Ami a bibliaidézetedet illeti, igencsak sántít amit írsz, Jézusi erényeket akkor lehet megkövetelni ha legalább a Tízparancsolatot betartaná mindenki. Úgy nagyjából. Ő sem szerette a rómaiakat, a kufárokat sem szeretetből kergette ki a Templomból.
Előbbi max megmosolyogtató, utóbbi esélyesen életveszélyes, mert a rettegésbiznisz harcosai olyannyira felhergelték őket hogy mára már törvényenkívülinek és mindenkinél előbbrevalónak érzik (valamint a szégyenteljes bírósági gyakorlatnak köszönhetően tapasztalják) magukat.
A gárdisták soha senkit nem bántottak, ha egyetlen eset is előfordult volna akkor azért szüntették volna be a mozgalmat! Ezzel szemben naponta ölnek meg bűnözők védtelen magyar öregeket tanyákon, falvakban - mert a kultúrájukban nem csupán megengedett nem romákat megölni, kirabolni, meglopni hanem egyenesen dícséretes tett. Annak a kultúrának aminek elemi része a más népeken való erőszakos élősködés szerintem pusztulnia kell, mindegy milyen áron.
Egyre több roma származású ember áll be a gárdába, mert elegük van a politikusok uszításából, elegük van a bűnözésből és abból hogy a rendőrség nem a társadalmat szolgálja és védi hanem az elit erőszakszervezeteként működik, külföldi magánhadsereggel (pl. In-Kal) együttműködve.
Ami a melegfelvonulást illeti, ha nyilvánvalóan provokatív rendezvényen veszel részt akkor ne csodálkozz ha csúnyán néznek rád. Soha senki nem bántott melegeket a pl. a klubjaik előtt, pedig mindenki tudja hogy hol lehetne "buzikat verni".
A rettegés mocskos politikusok üzlete, nem kell bedőlni neki. Érdekük a káosz mert a zavarosban lehet legkönnyebben lopni.
Ami a bibliaidézetedet illeti, igencsak sántít amit írsz, Jézusi erényeket akkor lehet megkövetelni ha legalább a Tízparancsolatot betartaná mindenki. Úgy nagyjából. Ő sem szerette a rómaiakat, a kufárokat sem szeretetből kergette ki a Templomból.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.24. 09:32:27
@Talon Karrde: ez aztán az összeszedett és alapos válasz :D
Lehagytad, hogy az apukád erősebb az én apukámnál, meg hogy "és különben is!"
Mindenesetre az látszik, hogy a kereszténységről valóban nincs fogalmad, lévén szerinted tökéletesen nem igaz, hogy a keresztényeknek a krisztusi elveket kéne követni..
Lehagytad, hogy az apukád erősebb az én apukámnál, meg hogy "és különben is!"
Mindenesetre az látszik, hogy a kereszténységről valóban nincs fogalmad, lévén szerinted tökéletesen nem igaz, hogy a keresztényeknek a krisztusi elveket kéne követni..
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.24. 09:36:03
@baliquez: a kufárok a templomban eléggé a jobbikosok a kereszttel, ha már a hasonlatoknál tartunk. Ha emlékszel, az a lényeg a sztoriban, hogy a tiszteletre méltó vallásos dolgokat földi érdekek szolgálatára használták. Ez pedig nem szép dolog.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 09:38:04
@flugi_:
"lévén szerinted tökéletesen nem igaz, hogy a keresztényeknek a krisztusi elveket kéne követni..."
ne adj szavakat a számba!
"látszik, hogy a kereszténységről valóban nincs fogalmad"
LOL
Lehet hogy a kereszTÉNYségről kevesebb fogalmam van, de a kereszTYÉNségről komoly ismereteim vannak.
"lévén szerinted tökéletesen nem igaz, hogy a keresztényeknek a krisztusi elveket kéne követni..."
ne adj szavakat a számba!
"látszik, hogy a kereszténységről valóban nincs fogalmad"
LOL
Lehet hogy a kereszTÉNYségről kevesebb fogalmam van, de a kereszTYÉNségről komoly ismereteim vannak.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.24. 10:00:09
@Talon Karrde:
már bocsánat, te mondtad, hogy a "szeresd ellenséged" és a "tartsd oda a másik orcád" elvek nem fontosak, helyette harcolni kell.
Ez kereken az ellenkezője a krisztusi elveknek.
Legutóbbi ismereteim szerint a reformátusok és az evangelikusok is a krisztusi elveket szokták hirdetni, úgyhogy azokkal sem lehetsz igazán tisztában.
Persze lehet, hogy a hívüknek vallod magad, és akkor egy olyan szégyenfoltja vagy az egyházadnak, mint a Hegedűsék, akiket a saját egyházuk is megfeddni kényszerült.
már bocsánat, te mondtad, hogy a "szeresd ellenséged" és a "tartsd oda a másik orcád" elvek nem fontosak, helyette harcolni kell.
Ez kereken az ellenkezője a krisztusi elveknek.
Legutóbbi ismereteim szerint a reformátusok és az evangelikusok is a krisztusi elveket szokták hirdetni, úgyhogy azokkal sem lehetsz igazán tisztában.
Persze lehet, hogy a hívüknek vallod magad, és akkor egy olyan szégyenfoltja vagy az egyházadnak, mint a Hegedűsék, akiket a saját egyházuk is megfeddni kényszerült.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 10:27:58
@flugi_: "már bocsánat, te mondtad, hogy"
ÉN ILYET NEM MONDTAM SEHOL ÉS SOHA!
A kommented többi részét nem kommentálom, mert csak káromkodnék és ma nem hiszem hogy ildomos lenne.
ÉN ILYET NEM MONDTAM SEHOL ÉS SOHA!
A kommented többi részét nem kommentálom, mert csak káromkodnék és ma nem hiszem hogy ildomos lenne.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.24. 10:39:24
@Talon Karrde: akkor csak nagyon félreérthetően fogalmaztál, mert ami ide van írva, az a következő:
én: "gárdát (sereget, katonacsapatot, stb, tehát erőszakszervezetet, de felőlem nevezheted önvédelminek is) csinálni a _kereszténység_ nevében problémás dolog, hiszen a kereszténység egyik üzenete, hogy ha pofon csapnak, tartsd oda a másik orcád is. A kereszténység lényegével NEM kompatibilis a "felvesszük a harcot" hozzáállás. Szeresd az ellenségedet."
te: "de tökéletesen nincs igazad"
én: "gárdát (sereget, katonacsapatot, stb, tehát erőszakszervezetet, de felőlem nevezheted önvédelminek is) csinálni a _kereszténység_ nevében problémás dolog, hiszen a kereszténység egyik üzenete, hogy ha pofon csapnak, tartsd oda a másik orcád is. A kereszténység lényegével NEM kompatibilis a "felvesszük a harcot" hozzáállás. Szeresd az ellenségedet."
te: "de tökéletesen nincs igazad"
baliquez 2009.12.24. 12:36:55
@flugi_: Nem tudom honnan veszed, nem a kereszténység nevében jött létre a gárda hanem immunválaszként a bűnözési hullámra és segítségül a reménytelen helyzetben levőknek.
k.o._laci 2009.12.24. 14:18:29
Azért a keresztények nem arról voltak híresek a történelemben hogy ne háborúztak volna vagy védték meg a hazájukat, értékeiket. Ha már így szóba hoztad a "felvesszük a harcot" hozzáállást.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.24. 15:12:32
@ko_laci: összekevered a kereszténységet az államisággal. Az állam háborúzott, nem a kereszténység. És amikor a kereszténység nevében háborúztak, azt ma már szégyellik az utódok. Ma már mindenkinek világos, hogy a keresztes háborúk miről szóltak, és távolról sem a krisztusi elvek ezek.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.24. 15:13:25
@baliquez: van egy ilyen ügyes megoldás a kommenteknél, hogy ráböksz, hogy ki mire válaszolt. Akkor majd tudni fogod, hogy ki mit mondott.
leveller333 2009.12.25. 22:00:08
Van egy mondat a cikkben:
"A közterület ugyanis attól köz, hogy bárki bármit állíthat rajta, ami nem sért másokat."
Ez biztos így van? Tehát a városom főterére bármit odarakhatok, ami nem sért másokat? Vagy a sétáló utca közepére bármikor odarakhatok, mondjuk, egy ötméteres hadoszlopot? Nem hiszem. Én úgy tudom, a köz attól köz, hogy bármit odarakhatok a köz hozzájárulásával, azaz a közt képviselő illetékes hatóságok engedélyével. A jobbik, ha jól tudom, semmilyen engedélyt nem kért, azaz önkényesen, a köz véleményének semmibevételével használja a közt.
Hogy miért? Mert a jobbik nem foglalkozik törvényekkel, a közzel, a velük élő többiekkel, azaz a néppel, a nemzettel. A jobbik a magyar nemzettel szemben fogalmazza meg önmagát, a jobbik nemzet- és magyar ellenes.
"A közterület ugyanis attól köz, hogy bárki bármit állíthat rajta, ami nem sért másokat."
Ez biztos így van? Tehát a városom főterére bármit odarakhatok, ami nem sért másokat? Vagy a sétáló utca közepére bármikor odarakhatok, mondjuk, egy ötméteres hadoszlopot? Nem hiszem. Én úgy tudom, a köz attól köz, hogy bármit odarakhatok a köz hozzájárulásával, azaz a közt képviselő illetékes hatóságok engedélyével. A jobbik, ha jól tudom, semmilyen engedélyt nem kért, azaz önkényesen, a köz véleményének semmibevételével használja a közt.
Hogy miért? Mert a jobbik nem foglalkozik törvényekkel, a közzel, a velük élő többiekkel, azaz a néppel, a nemzettel. A jobbik a magyar nemzettel szemben fogalmazza meg önmagát, a jobbik nemzet- és magyar ellenes.
leveller333 2009.12.25. 22:04:50
És nem csak nemzet- és magyarellenes. Színtiszta számításból, jól működő pr-fogásként propagandaeszközzé tett egy olyan vallási jelképet, amelynek a szellemiségéből a mindannak az ellenkezője árad, mint ami a jobbik politikájában manifesztálódik. Tehát a jobbik nem csak magyar- és nemzetellenes, hanem kereszténygyűlölő is egyben.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.25. 22:20:06
2003. november 28. óta állít a Jobbik kereszteket, pont 6 éve, miért csak most ekkora nagy baj?
k.o._laci 2009.12.26. 11:25:45
@flugi_: Persze hogy szégyellik. Ezt nem vitatom. Csak ugye melyik ország politikája, polgári mozgalmai állnak 100-os egyenlőségben a vallási előírásokkal? Európában? A tíz parancsolatra és hasonló dolgokra ugyan lehet hivatkoznod, csak amikor valakit sorozatosan meglopnak, megütnek talán még se kell eltűrnie a végtelenségig. Attól hogy én a magam részéről nem ártok másoknak, betartom a törvény de megvédem azt ami nekem fontos nem érzem magamat rosszabb kereszténynek.
k.o._laci 2009.12.26. 11:29:27
Illetve bocsánat, a 10 parancsolat betartása fontos ha valaki keresztény erkölcsökre hivatkozik, én inkább ezt a "ha valaki megüt tartsd oda az arcod másik felét" dolgot tartom elhanyagolhatónak. A gyakorlatban mindenképpen. Sztem a keresztények 90% eleve nem tartja be, ahogyan más vallásokból is elő lehetne ásni olyan dogmákat melyek a 21. században már nem aktuálisak.
Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.12.26. 12:43:24
@ko_laci: "Sztem a keresztények 90% eleve nem tartja be, ahogyan más vallásokból is elő lehetne ásni olyan dogmákat melyek a 21. században már nem aktuálisak."
Miert nem aktualisak? Mert a hivok ugy dontottek? Gondolod ez meg fog menteni a pokoltol?
Miert nem aktualisak? Mert a hivok ugy dontottek? Gondolod ez meg fog menteni a pokoltol?
k.o._laci 2009.12.26. 15:07:58
@Lodovik Trema: Azt írtam hogy szerintem, ettől még lehet nem így van. Katolikus létemre nem vagyok hívő keresztény. Szerintem egy embernek sem kötelező eltűrni ha megütik, de ha gondolod sétálj el egy templom elé vasárnap és pofozz fel mindenkit, máris lesz egy reprezentatív felmérésed.
k.o._laci 2009.12.26. 15:18:30
Lodovik: Akkor kérdés: Utcán látsz egy verekedést ahol egy öreg elesett embert vernek és ha nem lépsz közbe valószínűleg nagyon súlyos, végzetes sérüléseket szenved. Te mint jó katolikus mit csinálsz? Ott hagyod és továbbsétálsz vagy beszállsz a verekedésbe és megvéded? Valakik erőszakkal be akarnak törni hozzád és a családod élete veszélyben van. Jó katolikus módjára beengeded a betörőket vagy erőszak árán is de megakadályozod őket? Ezekre nem igen tér ki a Biblia.
Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.12.26. 16:33:27
@ko_laci: Arra akartam csak ramutatni, h a biblia azert fantasztikus konyv, mert az idok soran mindig talalni benne olyan reszeket, amit epp ki lehet emelni a tobbit meg ignoralni, vagy azt mondani, h isten azt biztos nem ugy ertette. :)
Egyebkent abban hiszek, h nem a vallas tesz minket jova, hanem mi tesszuk a vallast azza. Aki rombolni akar, az meruljon el batran az oszovetsegben, minden tamogatast megtalal hozza, akki meg epp a hippizmust imadja, az meg el fog jutni jezushoz.
Egyebkent abban hiszek, h nem a vallas tesz minket jova, hanem mi tesszuk a vallast azza. Aki rombolni akar, az meruljon el batran az oszovetsegben, minden tamogatast megtalal hozza, akki meg epp a hippizmust imadja, az meg el fog jutni jezushoz.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.26. 22:13:51
@ko_laci: pedig amikor a keresztény szellemiség ellen cselekszel, akármennyire is elemi érdeked fűződik hozzá, és akármennyire is önvédelemnek gondolod, olyankor NEM a kereszténység nevében cselekszel. Nem mondod a rablónak, hogy azért ereszted rá a kutyát, mert jó keresztény vagy.
Nincs persze baj azzal, hogy védekezel, mert valóban, senki sem tökéletes keresztény. A tökéletes keresztény _tényleg_ nem védekezne, erről szólnak a vértanúk történetei.
De itt nem is erről volt szó, hanem arról, hogy a kereszténységre _hivatkozva_ tesznek olyan dolgokat, amik nem rímelnek a kereszténységgel. Nem arról volt szó, hogy rossz keresztények, mert önvédelmük van, hanem arról, hogy a kereszténység _nevében_ nincs értelme az önvédelemnek.
Nincs persze baj azzal, hogy védekezel, mert valóban, senki sem tökéletes keresztény. A tökéletes keresztény _tényleg_ nem védekezne, erről szólnak a vértanúk történetei.
De itt nem is erről volt szó, hanem arról, hogy a kereszténységre _hivatkozva_ tesznek olyan dolgokat, amik nem rímelnek a kereszténységgel. Nem arról volt szó, hogy rossz keresztények, mert önvédelmük van, hanem arról, hogy a kereszténység _nevében_ nincs értelme az önvédelemnek.
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.26. 22:53:17
@flugi_: Téged még egy elsőéves teológus is ki tudna csinálni vallási vitában, nem hiszem hogy érdemes tovább rugózzál. Én nem vagyok sem teológus sem pap, sem senki, csak _hívő keresztyén_, de felháborít az érvelésed, előbb-utóbb emberedre fogsz akadni és helyedre fog tenni, hidd el.
Bell & Sebastian 2009.12.26. 23:23:54
Ja, mintha a Pápa körül is cirkálna pár fülhallgatós, a svájci operettgárdát nem számítva. Bár a reflexek kissé megkoptak az utóbbi időben. :)
@flugi_:
Nahát, hogy ez a szakma is hogy felhígult! :)
@Talon Karrde:
Ahányszor csak hullócsillagot látok, mindig azt szoktam kívánni, bár foglalnák végre vissza a határon túliak az országukat és vernék már ki végre innen a kufárokat végleg!
Egytől-egyig mind, azt se bánnám, ha a végére csak 15db kínai édes-savanyú köret maradna belőlünk tojásos rizsával! Komolyan mondom.
(Legjobbjaink már úgyis Izlandon dekkolnak.) :)
@flugi_:
Nahát, hogy ez a szakma is hogy felhígult! :)
@Talon Karrde:
Ahányszor csak hullócsillagot látok, mindig azt szoktam kívánni, bár foglalnák végre vissza a határon túliak az országukat és vernék már ki végre innen a kufárokat végleg!
Egytől-egyig mind, azt se bánnám, ha a végére csak 15db kínai édes-savanyú köret maradna belőlünk tojásos rizsával! Komolyan mondom.
(Legjobbjaink már úgyis Izlandon dekkolnak.) :)
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.27. 01:44:42
@Talon Karrde: Ennyire szépen ritkán látom megfogalmazva azt, hogy "én ugyan nem tudok fogást találni a szavaidon, de csakazértse hiszem hogy igazad lenne" :)
Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.27. 09:21:39
@flugi_: Itt nem az ÉN és a TE igazságodról beszélünk, fogást találni simán tudnék a szavaidon, de nincs kedvem most ezzel foglalkozni, megkérdezni vallástanár anyósomat, beszélni a pappal stb. (ennyi energiát nem érsz meg, sőt biztosan hülyének nézne mind anyósom, mind a pap, ha ilyesmivel stresszelném őket) Biztos lesz még lehetőségünk vitázni vallási dolgokról. Vicces, hogy megint a nevemben gondolkozol és szavakat adsz a számba, marhára nincs igazad, de nem látom érdemesnek veled tovább vitatkozni.
k.o._laci 2009.12.27. 10:39:56
Lodovik és Flugi: Jó, ezekben nincs nagy véleménykülönbség közöttünk. Én sem állítom hogy a Gárda vagy Jobbik tökéletes lenne, ill. minden szavuk szentírás. Nyilván ott is vannak furcsaságok, ahogyan más pártoknál, más vallásoknál is lehetne kutakodni. Mivel az árukapcsolás tényét már megállapítottuk ezért nem ragoznám tovább.
hapcika 2009.12.27. 20:04:57
A dombon álló kettős kereszt a nemzeti jelképünk része, a nemzeti címeré és ez védett. Legalább is a köztársasági elnökünk védelme alatt kellene állnia. Sólyom úr meg a nagy ballib gyűlöletében kiárusította nemzeti jelképeinket. Nézd meg egy határontúli 48-as megemlékezést. Nem a 48-as zászlókkal emlékeznek, hanem a Magyar Köztársaság zászlajával. Nekik szabad, akkor a Jobbiknak is szabad. A Székely Gárda árpádsávos zászlóval vonulgat odaát, ilyen jelvényt visel és teszi úgy, hogy egyenlőre az van beírva az igazolványába ,Szlovákia, Ukrajna, Románia, Szerbia állampolgára. Jelenleg nem lehet egy asztalhoz ültetni a trianoni feleket ( enélkül nehéz elképzelni a revízíót) és addig ne hozzuk nehéz helyzetbe határontúli magyarjainkat. Mehetünk Hágába, Strassburgba, fordulhatunk az ENSZ-hez, senki nem fog olyan határozatot hozni, amely egy asztalhoz ültetné a feleket. Vicc már az a hazugság áradat, amellyel egymásnak ugrasztják a feleket. Hozhatunk határozatot a kettős állampolgárságról az csak egyoldalú lesz, mert a másik ország nem járul hozzá. Legalább is amíg nem tudunk együtt élni velük.
A kettős keresztről csak annyit, szláv jelkép, nem sérti sem a katolikus, református és más keresztyén egyházat, ezért ne sértsük meg a szláv népeket azzal, hogy politikai mozgalmak által használjuk. Az árpádsávos zászlót pedig történelmi jelképként, országszászlófelvonáskor, eskütételkor, ünnepeinken vegyük elő. Ez is erősítse hazaszeretetünket, amely bal és jobboldali. Talán akkor kevesebb lesz az esküszegő rendőr, honvéd, politikus, mert nem a Fideszre vagy az MSZP-re,vagy a Jobbikra tették le az esküt.
A kettős keresztről csak annyit, szláv jelkép, nem sérti sem a katolikus, református és más keresztyén egyházat, ezért ne sértsük meg a szláv népeket azzal, hogy politikai mozgalmak által használjuk. Az árpádsávos zászlót pedig történelmi jelképként, országszászlófelvonáskor, eskütételkor, ünnepeinken vegyük elő. Ez is erősítse hazaszeretetünket, amely bal és jobboldali. Talán akkor kevesebb lesz az esküszegő rendőr, honvéd, politikus, mert nem a Fideszre vagy az MSZP-re,vagy a Jobbikra tették le az esküt.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.29. 15:39:54
@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=103): "Értsük meg, bárki mondhatja magát bárminek: szabad identitás választás van"
Senki nem mondta, hogy a jobbikosok, vagy bármely más párt hívei ne vallhatnák magukat bármely vallás követőinek. De ne akarjanak már keresztényebbek lenni a magyar katolikus egyház vezetőjénél, és ne sugallják azt, hogy ő pártjuk képviseli a keresztény szellemiséget, mert ez kirekesztő. Keresztény ember bármely párt hívei között előfordulhatnak, a vallást egy párttal összekapcsolni (pláne, ha az szélsőséges) nem túl szerencsés.
@Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt): Te teljesen hülye vagy.
Senki nem mondta, hogy a jobbikosok, vagy bármely más párt hívei ne vallhatnák magukat bármely vallás követőinek. De ne akarjanak már keresztényebbek lenni a magyar katolikus egyház vezetőjénél, és ne sugallják azt, hogy ő pártjuk képviseli a keresztény szellemiséget, mert ez kirekesztő. Keresztény ember bármely párt hívei között előfordulhatnak, a vallást egy párttal összekapcsolni (pláne, ha az szélsőséges) nem túl szerencsés.
@Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt): Te teljesen hülye vagy.
Göre Gábor 2010.01.01. 10:16:42
"Amíg a keresztény világ a Megváltó Krisztus megszületését ünnepelte, addig a TV2 karácsony másnapján Mózesre és a zsidók kivonulására emlékezett."
állítja a jobbik...
bővebben:
goregabor.blog.hu/2009/12/31/jobb_bal_jobb_avagy_a_jobb_bal_tenyleg_jobb
állítja a jobbik...
bővebben:
goregabor.blog.hu/2009/12/31/jobb_bal_jobb_avagy_a_jobb_bal_tenyleg_jobb
Az utolsó 100 komment: