A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Vesszen a Költségvetési Tanács!

2010.11.22. 11:00 Horváth Andor Márton

A kétharmados kormányú parlament a költségvetés ellenőrzésének egyik utolsó bástyáját igyekszik kidönteni. A 2009 óta sikeresen és eléggé kormányfüggetlenül működő Költségvetési Tanács (KT) költségvetését évi 835 millióról 10 millióra csökkentik (ez valamivel több mint 98% - a 98 szerencseszám a Fidesznek).

A Fidesz megint az átlépett Rubicon túloldalán ugrál, amikor gyakorlatilag a magántulajdonú sajtót teszi meg a kormány egyetlen költségvetési ellenőrző testületévé. Már írtuk, hogy Orbánnak mennie kell, és ez ma sincs másképp.

Ugyanakkor a KT kurva sokba került. Elég volt a Google-ba beütni a számokat, és rögtön kijött, hogy a 835 milliós költségvetésből a KT vagy 330 alkalmazottat fizethetett a magyar átagbéren (bruttó 216 ezer forint). Fogalmam sincs, hányan vannak a Költségvetési Tanácsban, de 330 túl sok. Ha némi rezsit is számolunk, és csak százan vannak, ami még mindig túl soknak tűnik, akkor is kérdés: miért kell annak a száznak a magyar átlagbér háromszorosát kapnia - bő kétszer annyit, mint amennyit egy egyetemi tanár keres?

A helyes döntés a KT költségvetésének erős megnyirbálása lett volna, de természetesen nem úgy, hogy működését teljesen ellehetetlenítik.

Update: a kommentek buzdítására kiszámoltam a KT havi kiadásait, és felszoroztam 12-vel. Körülbelül 270 millió forint jött ki. A havi személyi kifizetések, telefon-előfizetések, bérlet mind kijön ebből. Azt mondom: legyen 350 millió a költségvetésük, és máris spóroltunk 500 milliót, s a KT is költhet ugyanannyit, mint eddig.

Update 2: Oké, rosszul számoltam. A poszt második két bekezdése meg az előző Update marhaság, marad az eleje, de azt a Véleményvezér már úgyis megírta.

60 komment · 7 trackback

Címkék: fidesz kdnp költségvetési tanács

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr292465071

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Járj egyenes úton! 2010.11.28. 07:50:03

A közismert szólásmondás tulajdonképpen minden törvény lényege, főleg, ha hozzátesszük a kiegészítést: "... ha nem járhatsz görbén." Egy jó törvény olyan szabályokat fektet le, amik a jóra ösztönöznek, például azáltal, hogy a deviáns, tö...

Trackback: Hezitátorok 2010.11.24. 06:23:07

Az új undokok mintha új stílust hoztak volna. Még mindig mindent a népért, és már a nép által is: nemzeti konzultáció, kétharmados fölhatalmazás, az emberek elnökének kinevezése, a nép jussának visszavétele a közszolgáktól. Mindent a nép álta...

Trackback: Hiánylista 2010.11.23. 13:35:19

Dolgok, amelyek valahogy nem kerültek szóba tavasz óta, pedig ha valamire, ezekre érdemes lenne használni a kétharmados többséget. A pártállami titkosszolgálatok teljes nyilvánossága Már az első szabadon választott parlament egyik legelső törvényjavasl...

Trackback: Vesszen a Költségvetési Tanács! 2010.11.22. 15:01:38

A kétharmados kormányú parlament a költségvetés ellenőrzésének egyik utolsó bástyáját igyekszik kidönteni. A 2009 óta sikeresen és eléggé kormányfüggetlenül működő Költségvetési Tanács (KT) költségvetését évi 835 millióról 10 millióra csökkentik (ez valam…

Trackback: Péter és Pál. Rokonok! 2010.11.22. 13:56:19

tanulságos meseAtyafiak, egyszer egy választás elött, tisztaságról, átláthatóságról, korrupciómentességről beszéltek a szavazat érdekében. Elmondták, hogy nem lesz több mutyi, nem lesz ügyeskedés.  Láttunk azóta már egy-két dolgot, tudjuk, hogy ni...

Trackback: A magyar-tenger kalózai 2010.11.22. 13:55:54

rablómeseAtyámfiai, egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ütött-kopott kis hajó. Elevickélt a világot jelentő tengereken, de mivel a matrózinasokon kívül senki sem törődött véle, sok baja lett, majdhogynem elsüllyedt a hosszú szolgálatban. A kap...

Trackback: A jóslat: a gazdaságpolitikánk vagy beválik, vagy nem! 2010.11.22. 13:55:42

gazdasági meseAtyámfiai, képzeljétek újabb nagyszerű tehetségét villantotta meg az ország megmentője. Jós lett belőle!Ami azt illeti, gondolkodtam róla, hogy meg kellene kérdezni valami jövőbelátót, mégis kell-e idegeskednem a jövőm miatt, avagy nyugi,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fromdtod 2010.11.22. 11:23:13

Én azt hittem, hogy ez egy komoly blog. 216 ezer ft-ért egy ügyfélszolgálatos munkatársat kapsz Pesten, aki telefonokat vesz fel. Én nem akarnám, hogy egy ügyfélszolgálatos ellenőrizze Magyarország költségvetését. Miért kell azt feltételezni, hogy aki a közért dolgozik, annak mindnek elhivatottságból, és önfeldáldozásból kellene dolgoznia. Pénzért dolgozzon! Sztem 2160 ezer forintot is símán megérdemel egy ilyen szakember.

donci2 2010.11.22. 13:37:57

@fromdtod: na de akkor, amikor a miniszterelnök 600eFt-t a képviselők 300eFt-t keresnek...
hova gondolsz???? :)

Rive 2010.11.22. 13:42:34

www.mkkt.hu/download/000/163/Gazd%C3%A1lkod%C3%A1sra%20%C3%A9s%20foglalkoztatottakra%20vonatkoz%C3%B3%20k%C3%B6z%C3%A9rdek%C5%B1%20adatok201003h%C3%B3.pdf

Remélem helyesen jelenik meg a link, de ha nem, akkor ez egy havi költségük tavaszról.

Tkp. olcsójánosok, azt kell mondjam.

Rive 2010.11.22. 13:45:18

@Rive: bocs', nem egy havi, hanem negyedéves/havi, melyik tétel hogy'.

Pláne olcsójánosok.

Sehol egy audi, százezres havi költségelszámolással, bah...

theneverlate_Wizard 2010.11.22. 13:46:16

elég transzparens módon dolgoznak, most hogy utánanéztem. mindenki tudja, hogy ez nem pénz kérdés (mennyibe is kerül a debreceni stadion?)

pl. név szerint fent van, hogy a 2db tanulmányi útjukon ki vett részt, ki rendezte a kurzust, és mennyibe került.

mindenttudó 2010.11.22. 13:48:44

@fromdtod: Egy közszolga mennyivel ér többet, mint egy ügyfélszolgálatos munkatárs, vagy egy tanár? Szerintem semmivel.

De akár elköltözhetne a tanács mondjuk egy borsodi kis faluba, ahol a 216 ezres bér már extra magasnak számít.

Azt pedig jó lenne eldönteni, hogy most azért nyafogunk, hogy nem lehet ellenőrizni, vagy azért mert mostantól kevesebbet keresnek az ellenőrző kollégák.

Amúgy pedig egy demokratikus országban a kormány egyetlen ellenőrző szerve a népakarat, és a nyilvánosság, még ha ez bizonyos köröknek nem is tetszik.

Igazi 2010.11.22. 13:52:41

Had kérdezzem már meg attól, aki egyetért azzal, hogy Orbánnak mennie kell; ki jöjjön helyette??
Jobbik?? Lmp?? (nagy kacagás)Mszp?????????? (kib.. nagy kacagás) A Fidesz átlépte a Rubicont? Akkor miért nem vinnyogtatok, amíg 2009 előtt nem volt KT? Röhej! Építsetek fel a semmiből egy balos pártot, mutassatok alternatívát, aztán mehet az Orbán takarodj!

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.11.22. 13:54:31

"A 2009 ota sikeresen es elegge kormänyfüggetlenül müködö..." Azert ez a mondat egy vicc, egy ev utän kijelenteni, hogy milyen sikeres.
Különben mi volt a hatalmas siker? A 2010-es költsegvetes gyakorlatilag tarthatatlan lett. Csak Bajnaiek alibiszervezete volt.

ineralisi · http://degzfigyelo.blog.hu 2010.11.22. 13:58:04

@fromdtod: Ó, ez igazán nagyszerű! Mond csak, mikor küldhetem az emilt, h nem kell aggódni, sőt fromdtod 2160 ezer forintra emelte a fizetésüket (!!!), amit.. ööö.. mikor is fog utalni..? Ja, lehet, h nem fogja utalni. A forradalmi kormány, meg nem igazán csippantja, ha akárki is belepofázik a költségvetésébe, vagy bármilyen döntésbe, tevékenységbe, így aztán ha az urak nem csak a pénz miatt vívták a papírháborújukat, hanem komolyan gondolták, tán szándékukban áll folytatni, h azért mégse legyen olyan költségvetése Magyarországnak, amin mindenki elbukja a nyugdíját meg az összes megtakarítását háromszáz évre előre. Nem mintha olyan sok mindent lehetne tenni ennek megakadályozására, így tehát teljesen érthető, ha az ember inkább a saját nyugdíjára koncentrál, azt próbálja kimenteni a forradalmárok mancsából.

mindenttudó 2010.11.22. 13:59:02

@Rive: jó kis kimutatás

Csak két apró észrevétel:

1. A 3 vezető annyit keres mint a 35 alkalmazott összesen. Fejenként havi 2,5 millió a mi pénzünkből. Ez pofátlanság.

2. A legnagyobb költség az irodabérlet amit az MNB-től bérelnek. Nem lehetne hogy mondjuk az MNB térítésmentesen rendelkezésükre bocsássa azt az irodát.

Don_Pipita 2010.11.22. 13:59:31

Jézusom, hogy lehettek ennyire manipulativak! Ez a költségvetési tanács egy vicc, anno egy kampányfogás volt, ilyen más országban nincs. Minek ez? Ott van az ellenőrzésre a pszáf meg meg a simor bandi. nekik ez a dolguk, avgy akkor tartsuk meg ezt és szüntessük meg azokat(nahjó ez a költői kéréds legalább annyira demagóg volt, mint a hiszti a kötlségvetési tanácsért)Másrészt tényleg kuma sok pénzbe kerül és csak megismétli, amit az mnb kiad...
és arról meg ne hogy már a mostani kormány tehessen, hogy anno nem működött a fenti két szervezet normálisan, mert impotensek voltak...

Rive 2010.11.22. 14:01:28

@Igazi: ahogy nézem, balos párt már van, épp kormányon, pöpec marxista/bolsevik gazdaságpolitikával és propagandával.

Valami jobboldali liberális párt kéne, még, ha efféle kategória a hazai 'jobbódal' kicsi fejébe nem fér is be.

@aesculus: ehhez képest igencsak izzadni kellett, hogy néhány marmadrangú 'csontvázat' előrángassanak az elvtársak, de efféle apróságokkal már ne is törődjünk, ugye, bagatell.

Rive 2010.11.22. 14:04:47

@mindenttudó: a fejenként/havi 2.5 milla az adóval, mifenével, munkáltatói oldalról. Ha a nettót nézed belőle, meg a hasonló kaliberű csókák versenyszférában átlagos fizetését, akkor biz' olcsójnosra jönnek ki. Tényleg, mennyi most Járai fizetése, nem tudja valaki?

flea 2010.11.22. 14:18:56

Andor, több gond is van itt.

Egyrészt 216 bruttóért nem kapsz jó pénzügyi szakembert. Valószínűleg a duplájáért se. Ráadásul ha 216 bruttóért foglalkoztatsz egy alkalmazottat, az neked nem 216-ba fog ám kerülni.

Másrészt ha a teljes költségvetést elköltöd munkabérre, akkor gondok lesznek a villanyszámlával, a papírral a nyomtatóba meg a wc-be, meg amikor kellene egy új számítógép vagy valakinek a hátsója alá egy új szék. Érted, mire gondolok.

Azt meg már csak halkan teszem hozzá, hogy minél többet keresnek az emberek egy ilyen szervezetnél, annál nehezebb őket megkenni, hogy bizonyos dolgokat ne vegyenek észre (persze továbbra sem lehetetlen).

A fentiek fényében a 835 milliós éves költségvetésről nem lehet azt mondani, hogy sok lenne.

Az már inkább kérdés, hogy kell-e KT egyáltalán. Én azt gondolom, hogy ha meghagynák, akkor úgyis teleraknák bólogatójánosokkal, mostanában nem divat független fékeket és ellensúlyokat üzemeltetni Magyarországon... Ha viszont így van, akkor a KT ellehetetlenítése logikus lépés. Díszletnek feleslegesek és valóban drágák.

aum 2010.11.22. 14:29:39

A választások környékén volt egy civil kezdeményezés, amely szakmai szempontból értékelte a pártok választási programját.
Ha jól tudom, Hollandiában régóta működik hasonló és nem is veszik komolyan azt a pártot, amelyik elbukik az előminősítésen.
A hazudozó politikusok ellen egy független szervezetre mindenképpen szükség van.
Láttuk, hogyan tette tönkre az országot Medgyessy és Gyurcsány, a mostaniak se jobbak.
Lehetne ez a Civil Számvevőszék.

ineralisi · http://degzfigyelo.blog.hu 2010.11.22. 14:29:46

Tegyetek már le ezzel a "versenyszférával".. húzzon a versenyszférába, ha ott annyi zsöcit fel tud marni, isten áldja! A versenyszféra pont el tud/akar tartani annyi kiemelt fizetésű aktakukacot, h minden frissenvégzett titán ott kezdi havi milliókért, ugye? Azért van a verseny a nevében, mert az arra utal, h azon versenyeznek, hol fizethetnek többet. Biztosan nem nyereségre és haszonra mennek, hanem arra, h javítsák az alkalmazási statisztikákat, amire a magyar kormányok képtelenek, de a versenyszféra fizetéseihez mérni, arra bizony kiemelten képesek. Da. Ez bizony így vagyon.

"Azt meg már csak halkan teszem hozzá, hogy minél többet keresnek az emberek egy ilyen szervezetnél, annál nehezebb őket megkenni, hogy bizonyos dolgokat ne vegyenek észre (persze továbbra sem lehetetlen)." - nos ez is egy sztenderd indok Kelet-Európában és egyéb korrupcióban döglődő helyeken, amire élből rá lehet vágni, h megfelelő ellenőrzéssel és a büntetési tételek emelésével is oda lehet hatni, h csökkenjen a korrupcióra való hajlandóság. Ha a csávó tudja, h simán lehet a belső ellenőrzés embere, aki bekínálta, és ha ez igaz, az neki 7 év letöltendő, akkor meggondolja. Ha csak simán nem vesz észre vmit, amit a pozíciójában lévő embernek észre KELL vennie, akkor megúszhatja egy megrovással díszített kirúgással, de nem kell sírni, mert ott a versenyszféra, ami az ilyeneket is szívesen alkalmazza, nekik is havi milliókat fizet. rofl!

Rive 2010.11.22. 14:36:46

@ineralisi: Tetszik vagy sem, az állami szféra a versenyszférával versenyzik megfelelő káderanyagért. Ha veszit, akkor lesz a hivatalokban olyan szép kontraszelektált alkalmatlan massza, mint mondjuk most. Elég csak a nemzetgazdasági min. jelen állapotát, immár több hónapos munkaképtelenségét nézni, hogy megértse valaki, mit is jelent ez.

@flea: ezzel az erővel számolják fel az alkotmánybiróságot is. Diszletnek ők is sokba' vannak.

sárkányfő 2010.11.22. 14:49:36

Orbán Viktor ezzel lemásolta Hugo Chavez úr módszerét.

A pénzen meg ne szarozzunk már, ez nonszensz. Ezreléke a költségvetésnek. És már a léte is önmagában javítja az országkockázati felárat, azaz _nyereséges_.

Nem is szólva arról, hogy a kontroll-szervek funkciója mennyire fontos és megtérülő alapból is... Persze kiszerelhetjük a kocsiból is a visszapillantó-tükröt, a féket, a hűtővíz hőmérsékletének jelzőjét, stb, sokat spórolunk...

sárkányfő 2010.11.22. 14:52:20

Apropó, ha már pénz...

A Vitézy gyerkőc mennyit keres miután a BKV nyakába ültették? Tényleg érdekelne. Csak hogy tudjam mennyit ér egy friss diploma a piacon ill. az állami szektorban... és mondjuk hozzá képest mennyit keres(ett) a vén profi Kopits?

flea 2010.11.22. 14:52:40

@Rive: nem mondtam, hogy helyeslem. De ha ehelyett csak simán schmittpálokat ültetnének oda, akik úgyse szólnak semmiért, csak a fizetést veszik fel, az még rosszabb lenne.

misc · http://misc.blog.hu 2010.11.22. 14:55:48

évi 800 millió nem sok egy ilyen szervezetnek. Demagóg a 216 ezer forintos átlagfizetéssel összehasonlítani a KT alkalmazottainak keresetét, nyilván az átlagosnál jóval nagyobb képzettséget és szakmai felkészültséget igénylő munkáról van szó.

A fentebb belinkelt költségvetésük szerint nincsenek pl hivatali autóik, ami elég ritka egy állami szervezetnél.

Link Elek 2010.11.22. 14:57:30

nem ertem mit nem ertesz.
nem lehet Mo-n senki, aki kritizalhatja Orbán elvtárs döntéseit. sem alkotmanybirosag, sem koltsegvetesi tanacs, sem senki.
ha sokaig blogolsz hasonlokat, akkor a blogolas elozetes regisztraciohoz lesz kotve.

ParadiseLost 2010.11.22. 15:08:21

Andor,
nyilván nem az utcasarkon fejszámolnak ezek az emberek. Hagytál pénzt bérleti díjra, kávéscsészékre, utazásra (London, Brüsszel), és sok mindenre, amit az első évben meg kellett venni (az volt a 850 milliós)?

De akár megnézheted, mibe kerül másnak a CBO vagy az IFS.

Vagy nekünk a Médiatanács vagy a Köztársasági Elnöki Hivatal. Vagy éppen az Alkotmánybíróság...

Csúnya balfogás.

is 2010.11.22. 15:11:09

@donci2: melyik miniszterelnok? melyik kepviselo? es vajon a miniszterelnok ennyit ert a kozgazdasagtanhoz? az egy olyan allas, hogy meg diploma se kell hozza (tudom, hogy a mostaninak is van, de nem kovetelmeny!) sot, 8 altalanossal is lehet valaki miniszterelnok, az egy olyan allas, tehat annyi penzt is erdemel. miniszterelnok barki lehet, de a KT munkatarsa csak elismert szakember. tobb penzt is erdemel, legalabb annyit, mint az OTP foosztalyvezetoje (az igazgato SOKKAL tobbet keres annal).

@poszt: meg a magyar atlagkeresethez vedd hozza a fekete bereket, es rogton nem 218 ezer, hanem 300 ezer az. ja, a brutto berre meg egyharmad munkaltatoi jarulek kerul. meg van mukodesi koltseg is. a KT bere 500 millio, es ha abbol 50 ember tartanak el, akkor az brutto 800 ezer havonta, netto 450. az netto 1600 euro, amit europaban bolti elado es nem evtizedes tapasztalatu kozgazdasz keres. magyar bert magyar tudassal (szar diploma, nyelveket nem beszel) lehet keresni (kiveve orvosok). europai tudasert europai bert illik fizetni. meg annyit, hogy ne menjenek el a magangazdasagba.

ez tenyleg sardobalas es szarragas volt.

ineralisi · http://degzfigyelo.blog.hu 2010.11.22. 15:11:29

@Rive: A hivatalokban attól van kontraszelektált garnitúra, mert eltűrik őket, gyakorlatilag senkit nem rúgnak ki, ha kirúgnak valakit, azt azért, mert a csókja bukott az aktaháborúban. Ez kezdődik onnan, h minden kormány elküldi a hozzáértőket, és saját félanalfabéta pereputtyát ülteti a zsíros székekbe, ahogy ez a mostani is tette. Teljesen mindegy, mennyi a fizetés, független hozzáértő ember magyar hivatalban nem kerülhet pozícióba, mert csak az a lényeg, kinek az embere. Tök kamu a fizetéseket a szabad piaci fizetésekkel indokolni. Szégyenteljes kamu. Csak a saját pénzüket akarják felverni, akik erre hivatkoznak, hiszen pontosan tudniuk kell, milyen színvonaltalan, bűnösen trehány "munkára" kérik el ezt a pénzt, de azt is tudják, nem lesznek megbüntetve, ezért aztán arcátlanul kamuznak tovább.

csárli hárper 2010.11.22. 15:14:22

@ó jaj: "Orbán Viktor ezzel lemásolta Hugo Chavez úr módszerét."
Nem nem, az ki van zárva! Hisz viktor a kezdet és a vég! Esetleg ez a Chavez nevezetű fent említett másolta meg nem engedett módon a Kedves Vezetőt! Na így már mindjárt más!
Tessék odafigyelni mert átnevelés lészen ebből!:)

A_ Közbiztonság Szilárd 2010.11.22. 15:14:41

Ebben a 825 millióban benne van a fűtés, világítás, víz stb. is, azaz a rezsiköltségek, valamint az ott dolgozó kb. 70 ember teljes bérköltsége, azaz nem havi 1 milliót kapnak, hanem kb. a felét vagy annyit sem. Bruttó.

Ami ekkora tudású emberek esetén nem nevezhető igazán soknak.

A_ Közbiztonság Szilárd 2010.11.22. 15:15:54

@ó jaj:
2 milliót, mivel ennyi az állami cégeknél a plafon pár hónapja.

A_ Közbiztonság Szilárd 2010.11.22. 15:16:45

(Már úgy értem, mine a kettő 2 milliót.)

is 2010.11.22. 15:20:25

@ineralisi: na ezert az a tanarallomany, aki, az ilyen hozzaallas miatt. gondolom amellett, hogy azt hirdeted az alja menjen az allmnak dolgozni, ne legyen olyan fizetes, ami mellett kicsit is ertelmesebb odamegy, emelett meg tapsolsz is az eros allamnak, tehat hogy az alja emberek dontsek el az eleted minden reszletet. kontraszelekcio, ujabb igazi kadari vonas. :((((

Rive 2010.11.22. 15:21:17

@ineralisi: Frászt kamu. Mélyedj el a 'szükséges' és az 'elégséges' közötti különbség mibenlétében - a megfelelő, versenyképes fizetés egy szükséges, de nem elégséges feltétele bármely minőségi kádergárda felállitásának. Lehet azon vitatkozni, mi kell még egy 'szükséges és elégséges' feltételrendszer felállitásához, de az adott esetben, adott bejegyzés kapcsán a 'szükséges' magában pontosan elegendő.

Mondom máshogy: jó fizetésért lehet, hogy becsekkol egy jó szakember. Sz@r fizetésért viszont vagy csak csapnivalót kapsz - vagy olyat, aki eleve lopni megy.

szita szita péntek 2010.11.22. 15:23:27

Bocs, de ez a 835 millió nekem nem tűnik szembántóan soknak. A honi viszonyokat látva kifejezetten visszafogott. Az megint más kérdés, hogy van-e szükség erre a tanácsra - ezt mindenki ítélje meg maga. Én azt mondom, hogy egy olyan, szakemberekből álló intézmény, ami az aktuális politikai übermanoknak hitelesen az arcába meri mondani, hogy költségvetési terveik hibásak... No ez megér ennyit. Többet is.

mindenttudó 2010.11.22. 15:30:45

Na úgy látom megkapták a riasztást a trollok. Megyek is innen a francba.

Csak még egy megjegyzés.

Hogy van az, hogy a közvélemény kutatások szerint az ország nagy része egyetért a kormány döntéseivel, mégis a média, a blogok, a kommentek többsége pont az ellenkezőjéről próbál meggyőzni?

Ezek az "emberek" vagy nem itt élnek, vagy egy szűk csoport érdekeit védik.

Tud valaki más lehetőséget, hogy miért lehet ez?

nja 2010.11.22. 15:33:26

@mindenttudó:
Kedves Mindenttudó!
Annyit mondanék, hogy kérlek pontosan olvasd el a kimutatást. A választott tisztségviselő az elnök és a tanácstagok (2) azaz összesen 3 személy, NEM 3 vezető van!
Tehát fejenként 1.125.467 Ft bruttó a fizetésük, ha abból indulunk ki, hogy az elnök meg a tanácstagok ugyanannyit keresnek! Tehát nem 2.500.000 Ft, ahogy Te írtad.

Publius Decius Mus 2010.11.22. 15:51:51

Amikor Julius Ceasar átlépte a Rubicon-t,akkor a Római Köztársaság saját szabályainak hálójában fetrengett, gyakorlatilag közeledett a vég, az uralkodó osztály pedig a szabályok tiszteletéről papolt. Ceasar felrúgta a szabályokat, újakat alkotott, megbarkácsolta az államot. Ezzel egy országot mentett meg és százezrek életét.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.11.22. 16:17:26

Nem egészen értem, mi köze van ennek a társadalmi igazságozsághoz. Piaccipártiként nem írhatnál egy ilyen masszívan komcsi posztot.

Egyrészt nem is értem, miért az átlagjövedelmekhez képest méred, hogy mennyit keresnek. Ha igazán ígényes lennél, összehasonlítanád az ÁSZ-szal, az MNB-vel, az NFÜ-vel vagy akár az MFB-vel.

Az adatok pedig itt vannak, forintra pontosan, az Államkincstártól:
www.allamkincstar.gov.hu/ext/index.php?act=6&doc=101&m=t&t=i

Nem kellett volna sokat keresgélni.

Ráadásul az igazán álszent dolog, hogy a Fideszt nem az zavarja, hogy sokba kerül, hanem, hogy egy watchdog, watchdogként működik.

mindenttudó 2010.11.22. 16:43:55

@nja: Lehet hogy benéztem a dolgot, de az én olvasatomban:

választott tisztségviselők = igazgatóság, felügyelő bizottság

vezetők: a 3 tagú vezető testület

munkatársak = 35 fő foglalkoztatott dolgozói létszám

Ha nem így van, hanem a 3 fő a választott tisztségviselő, akkor ott a pont

A végén kiderül, hogy mégsem olyan egyértelmű és átlátható a linkelt kimutatás.

Javaslom egy költségvetési-tanács költségvetési ellenőrző bizottság felállítását. A jövedelmük legyen a duplája mint a tanácsnak, mert hát ugye egyértelmű, hogy többet kell keresniük, mint akiket ellenőriznek. :))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.11.22. 18:46:26

@aum:

És kik lennének benne a "függetlenek"?;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.11.22. 18:54:46

@mindenttudó:

Lehetséges magyarázat lehet például, hogy az ország nagy része vagy hülye, vagy nem érdekli a politika, illetőleg ha mégis, leragad a tetszetős propaganda mondatok befogadásának szintjén.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.11.22. 18:56:40

@Publius Decius Mus:

"Ceasar felrúgta a szabályokat, újakat alkotott, megbarkácsolta az államot."

Ahogy Mussolini vagy Hitler is. Mind a háromra illik is az a név, hogy diktátor.

aum 2010.11.22. 21:33:35

@Mj: Kopits, Kovács Árpád, Csaba László, én :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.11.22. 21:48:53

@aum:

Nem is rossz, bár téged nem ismerlek.:)

aum 2010.11.22. 22:10:09

Szívesen lemondok más, jobban ismert szakemberek javára :)
Egyébként sokat foglalkoztam a témával, lévén államháztartás szakon végeztem, az államháztartás információs rendszeréből írtam a szakdolgozatomat.
Nagy kitolás lenne, ha civil adományokból egy az egybe adoptálnák a Költségvetési Tanácsot.
A társadalom természetes önvédelmi reflexe a kalandor politikus kaszttal szemben.

megmondomdom 2010.11.22. 22:29:39

A cigány Szaddam elhozta nekünk a bolsevizmust. Elzavartuk a korrupt, tolvaj, tehetségtelen " Gyurcsány cárt", erre megkaptuk cigány Szaddam Lenint. Lehet készülni az éhen döglésre és rabszolgaságra a fideszes, kádéenpés káderekkel , illetve a akik magas szintű bolsevik és/vagy alapfokú cionista kapcsolatokkal nem rendelkező családoknak!:)

Éhesló 2010.11.22. 22:31:15

Mi volt a kt sikere 2009 óta?
Libajnai hazug számai?
A sokatmondó hallgatás a sikkasztásokhoz?
Ezt fele ennyiért is bevállalja bárki.
Én a negyedéért is.

megmondomdom 2010.11.22. 22:35:40

Finomabban. A piacok nem fogják díjazni, ha elhallgattatja a cigány Szaddam a KT-t. Az a pár százmillió csekély kiadás ahhoz, amit a piacok fizettetnének meg velünk devizaárfolyamban, az országkockázati felárban, illetve a tőkekivonással.
Az ország már egy ideje a spekulációs besorolás környékén, nem kellene még egy utolsót belerúgni a szakadék szélén!
Nekem meggyőződésem, hogy a cigány Szaddam és köre szándékosan teszi tönkre az országot, hoyg olcsón felvásárolhassák a közmű- és energiaszolgáltatókat, a BUX leértékelt részvényeit, na és nem utolsó sorban az állami kezelésben lévő földeket. A földvásárlási moratórium ezért fontos nekik.
Lehet tervezni a kivándorlást!

megmondomdom 2010.11.22. 22:36:24

Rohadt jó ez a szám...

www.youtube.com/watch?v=LfhyUn_ezqw

Régi szép idők....:)

fromdtod 2010.11.22. 23:57:54

@mindenttudó: Szerintem meg sokkal... El kéne már felejteni ezt a nagy kommunizmust. A közszolga is meg a tanár is többet ér, mint egy ügyfélszolgálatos. A tudás érték. És a tudást fejezzük ki már pénzben, nem pedig abban, amivel kitörölhetem. A borsodi kis falu és a népakarat meg kit érdekel, és főleg vissza lehet élni vele. Nem a faluval.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.11.23. 00:11:43

@megmondomdom:

Kösz, de én inkább maradok, egy hazám van, akármilyen állapotban is legyen. Egyébként minek ez a "cigány Szaddam"-ozás? Balos urban legendre épülő állandó jelzők nélkül máris elfogadhatóbbak lennének a kommentjeid.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.11.23. 00:19:15

mi a halál ez a cigány szaddamozás???

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.11.23. 00:20:00

@Mj: jobbos urban legendekkel elfogadhatóak lennének? :)

megmondomdom 2010.11.23. 00:24:33

@Mj: Hát, a "ciganyszaddam"-technikát a politikusoktól tanultam el. A legolcsóbb, de egészen jól bevált fogás. Egyébként szerintem kifejezetten jó megjelölés Orbánra, nagyon illik rá! Persze kicsit közönséges, kicsit lumpenprolis, kicsit alpári, kicsit demagóg,de ez az ország már ilyen! :) Minek ide bonyolult körmondatok sora, szofisztikált megfogalmazás? Az csak megzavarná a "pógárokat". A lényeg, hogy egyszerű, ütős és kifejező legyen.:)
Egyébként olyan szinten kiütköznek rajta és családtagjain a rasszjegyek, hogy egyáltalán nem lepődnék meg rajta, ha lenne benne pár vonó.
Úgyhogy bocsáss meg, de legalább a "ius murmurandi" maradjon meg számomra!:) Néha ilyen demagógan, közönségesen, prolisan!:)

megmondomdom 2010.11.23. 00:32:22

@calam: A "cigány Szaddam" Orbán Viktor megjelölésére szolgáló kifejezés,
mely megtestesíti szellemét, s jellemét. Ennek a jelenségnekaz ókorra visszamenőleg vannak hagyományai. Úgyhogy az újmagyar Orbán Viktor büszke lehet arra, hogy ilyen nagy kegyben van része! 2000 év hagyománya érte utol őt! Ez általában csak kirívó, nagy személyiségeknek adatik meg, kire kortársai úgy tekintenek, mind jelentős formáló erőre, legyen az negatív, avagy pozitív!
A "cigány Szaddam" egy védjegy, egy brand!

megmondomdom 2010.11.23. 00:34:03

Na, jó éjt! Remélem, ma még nem jön értem az Orbánvédelmi Hatóság!:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.11.23. 02:24:20

@calam:

Nem, a balos jelző az eredetére vonatkozott.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.11.23. 02:27:18

@megmondomdom:

Csak nyugodtan, de ugye nekem nem kell lejjebb adni a szintből azért, hogy az országban lévő demagógok, primitívek és hülyék gondolatvilágának megfeleljek?;-)

Prinz Dániel · http://prinzdani.tk 2010.11.24. 23:49:54

@mindenttudó: Tévedés. A népakarat nem képes a fiskális politika fenntarthatóságát ellenőrizni, mert ehhez mélyreható gazdasági elemzéseket kellene végeznie a népnek. A politikusok rövidtávú érdeke az újraválasztásuk, míg a nép hosszútávú érdeke a jó minőségű fenntartható gazdaságpolitika. Ezért a népakarat által megválasztott politikusokon keresztül létre kell hozni egy független intézményt, amely képes független, hiteles elemzéseket végezni. Ez hasonló az MNB-hez, az AB-hez vagy a köztársasági elnökhöz. Őket sem közvetlenül választja a népakarat, mégis fontos ellenőrző szerepet töltenek be a jogállam működésében.

@Igazi: Attól, hogy momentán Orbánnak nincs jó alternatívája még nem lesz jó miniszterelnök. 2009 előtt nem létezett KT, de elég sokan elég hosszan dolgoztak azért, hogy létrejöjjön. És azzal talán te is egyetértesz, hogy 2009 előtt felelőtlen és rossz volt a gazdaságpolitika.

@aesculus: A kormány feladata és felelőssége a költségvetés. A KT feladata pedig annak véleményezése és jobbátétele. Nem a KT tehet arról, ha az előző és a mostani kormányok nem hallgatták meg. A 2010-es költségvetésről: a választások után a Fidesz nagyon sok időt töltött a csontvázak megkeresésével. Nem nagyon találta őket.

Prinz Dániel · http://prinzdani.tk 2010.11.24. 23:53:59

@mindenttudó: Szerinted mennyit kellene valakinek keresnie a KT vezetőinek a pozicíójában? Az MNB odaadhatná az irodahelyiséget ingyen, de akkor az MNB költségvetésében jelenne meg a költség, tehát nem spórolnál pénzt.

@Don_Pipita: A PSZÁF-nak és az MNB-nek teljesen más feladatai vannak. Az EU legtöbb országában, és főleg a régi tagországokban működik ilyen szervezet, van ahol több is. Informálódj.

@ineralisi: Jogos, hogy a közszférában alacsonyabbak legyenek a fizetések, de talán ne a versenyszféra töredéke legyen, mert akkor csak a legszarabb emberek fognak a kormányzatban dolgozni, ez pedig senkinek nem lenne jó.

Prinz Dániel · http://prinzdani.tk 2010.11.24. 23:56:27

Még egy megjegyzés: a Költségvetési Tanács szakmai gárdája egyébként a közszférában messze a legjobb, a legjobb emberek mentek át a Pénzügyminisztériumból.

flea 2010.11.25. 10:45:42

@Prinz Dániel: "a legjobb emberek mentek át a Pénzügyminisztériumból"

Ebben amúgy semmi meglepő nincs. Nyilván azok mennek át egy ilyen helyre, akiket a szakmai kihívások jobban motiválnak, mint a politikai seggnyalás és az azzal szerezhető előnyök.