A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Hogy baltázza a Fidesz a nemzeti tudatot?

2011.04.20. 07:00 Horváth Andor Márton

A hétfőn megszavazott új alkotmányban a Fidesz és a KDNP nemzeti érzésekre alapozza a magyar állampolgárok jogait. Pedig hiába a nemzeties máz: ez az alkotmány ártalmas hazánknak. A Magyar Polgári Szövetség és a Kereszténydemokrata Néppárt nem a magyar polgárok, nem a demokraták és nem Magyarország népe, de még csak nem is a kereszténység iránt lelkesedik, hanem egyébként sokszor tartalmas nemzeti és keresztény frázisok unalomig való ismételgetése iránt. Íme, miért kerül ez nekünk sokba.

Én a többséghez tartozom: magyar nemzetiségű vagyok, és fontos is számomra a nemzeti identitásom. Ugyanakkor ismerőseim, barátaim között tartom számon olyan honfitársainkat, akik a többi csoport egyikébe-másikába tartoznak. (Aki a "többi csoport" hallatán izgatottá válna: nem kizárólag zsidó és cigány ismerőseimre, de nyugat-, sőt kelet-európai és ezekkel vegyesen magyar identitású barátaimra is gondoltam.) Természetesen mindenki, akiről ebben a bekezdésben szó volt, magyar állampolgár, és Magyarország az otthona.

Magyarország törvényei minket védenek: az állampolgárokat: Magyarország "a területén tartózkodó minden személy számára [biztosítja] az emberi, illetve az állampolgári jogokat, bármely megkülönböztetés, nevezetesen faj, szín, nem, nyelv, vallás, politikai vagy más vélemény, nemzeti vagy társadalmi származás, vagyoni, születési vagy egyéb helyzet szerinti különbségtétel nélkül."

Az alaptörvény feladata ennek biztosítása: hogy mindenki, kisebbség és többség egyaránt képviselve legyen a törvényhozásban, amely az életet szabályozza, és mindenkit egyaránt védjenek a hatóságok. Az alaptörvénynek természetesen rögzítenie kell Magyarország kulturális hagyományának folytonosságát is. Az ország neve, az ország jelképei (zászló, címer, himnusz) és a hivatalos nyelv pontosan ezt a kulturális folytonosságot határozza meg, ugyanis ezeket Magyarország állampolgárai választották vagy fogadták el, mint az egy társadalmi közösséghez való tartozásuk jelképeit.

Mi a nagyszerű ezekben a jelképekben? Az ország önállóságát és a demokráciát jelképezik, mégpedig csakis Magyarország kapcsán. Ugyanis azok, akik ezeket kivívták, pont ezt a zászlót, címert, himnuszt és nyelvet választották. Ha az alkotmány Magyarország jelképeit meghatározó részébe ezek mellé más szimbólumok is bekerülnek, az már nem Magyarország, hanem csak Magyarország egyes állampolgárainak szimbólumait erőlteti többi honfitársukra, vagy ami talán még rosszabb: valódi jelképeinket fölös díszítményekkel hígítja fel, és ezzel elveszi jelentőségüket.

A fontos dolgokat nem kell kétszer mondani, nem is szabad elhasználni őket. Ha kétszer van az alkotmányban, hogy "Isten, áldd meg a magyart", akkor biztosan nem olyan fontos a törvényalkotóknak. Ha politikai véleményeket raknak egy kupacba, és ezeket hitvallásként tálalják, máris sérül a "vagy más vélemény" kitétele. És amúgy is, ezeket a véleményeket más nem vallja magáénak? Az újdonsült Nemzeti Hitvallás minden egyes passzusát akárki, magyar vagy külföldi állampolgár egyaránt gond nélkül nyilváníthatja ki őszintén. Egy francia miért ne ismerné el a magyar kultúra hozzájárulását "az európai egység sokszínűségéhez"? Egy német miért ne vallaná, hogy "az emberi lét alapja az emberi méltóság"? A pápa, aki vatikáni állampolgár, miért ne ismerné el "a kereszténység nemzetmegtartó szerepét"?

Azt kérdezem: mi ebben az új alkotmányban a magyar? A régiben csupa jogi és csupa kizárólag Magyarországhoz kapcsolódó dolog volt. A mostani pedig egy halom politikai, vallási, erkölcsi nézetre és történelmi megállapításra épül, melyeknek semmi közük nincs minden magyar állampolgárhoz. Márpedig egy alkotmányban ilyennek helye nincs.

A Fidesz és a KDNP eladta a jogegyenlőségünket a nemzetközi nacionalizmusnak, amelyik nemzetállamok Európáját vizionálja. Hogy kedvében járjon azoknak, akik csak magyarokat akarnak látni Magyarországon, elveszi a jogunkat, hogy mint magyarok, büszkék lehessünk azokra az eredményekre, melyeket nem magyar nemzetiségű honfitársaink érnek el. És ha ez nem tűnik olyan súlyosnak, meg lehet kérdezni egy büszke és művelt amerikait, hogy hol találták fel a számítógépet. Azt fogja mondani, hogy ott, tök mindegy, hogy Neumann János eredetileg magyar nemzetiségű volt.

80 komment · 4 trackback

Címkék: nemzet fidesz kdnp alkotmány nacionalizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr942839300

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ha Schmitt aláírja, megsérti az alaptörvényt 2011.04.20. 16:41:35

Úgyis aláírja, mert mindent aláír, amit aláíratnak vele....

Trackback: Új alkotmány - a szimbólumokon túl 2011.04.20. 15:50:36

A minap napvilágot látott alkotmánytervezettel kapcsolatos viták során az abban foglalt szimbolikus kérdések kerültek a média és a politikai pártok első reakcióinak köz…

Trackback: Induljon a banzáj, essen szét a szád! 2011.04.20. 15:06:11

Ferit visszahívták, és feri vissza is jött. Nincs más, aki megmenthetné a hazát - gondolja. Hát jött, látott és gőzölgött. Haragos, és haragot gerjeszt. Elemében van újra. Dániel Péter tapsol, igazolva

Trackback: Hogy baltázza a Fidesz a nemzeti tudatot? 2011.04.20. 14:57:36

A hétfőn megszavazott új alkotmányban a Fidesz és a KDNP nemzeti érzésekre alapozza a magyar állampolgárok jogait.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.04.20. 14:23:54

Innen is látszik, hogy a Fidesz a tavaszt kurva jól csinálja: ha az ember az elmúlt napokban követte az Index címlapot, mit láthatott? Pár száz ember pacmanezik, alkotmány, alkotmány, millió blog az alkotmányról, közben meg alig szól valami arról, hogy brutális megszorításokra készülnek. Ne haragudjon meg az általam amúgy igen tisztelt kedves szerző, de a fenti írás sima "szófosás", gyakorlatilag nulla befolyása lesz a mindennapi életünkre. De a Fidesznek ez jó - az alkotmány elleni tüntetés egy közepes NB1-es mérkőzés nézőszámát tudja hozni, míg egy megszorítások (milyensége) elleni tüntetés jóval nagyobb tömeget mozgatna meg. Ugyanez volt az év elején is, amikor a sok okos a médiatörvény ellen tüntetgetett (ami, valljuk be, ki a fenét érdekel?), miközben gyakorlatilag nyugodtan államosították a nyugdíjpénztárakat. (Most ezzel nem akarok állást foglalni sem a nyugdíjpénztárak, sem a megszorítások témakörében, azt a tényt nézzétek, hogy milyen sokat beszélünk gyakorlatilag lényegtelen, kevés embert megmozgató témákról, miközben a háttérben nagyobb, minket sokkal jobban érintő dolgok zajlanak!)

Krujs 2011.04.20. 14:29:58

"mi ebben az új alkotmányban a magyar?...
A mostani pedig egy halom politikai, vallási, erkölcsi nézetre és történelmi megállapításra épül...."

lol... ha a magyarokat nem a helyi politika, közös és dicső történelem, vallás és arra épülő erkölcsi nézetek tartják össze akkor mi? hogy egy határon belül (Neumannos gondolatod)élünk? ez így kevés...
a most születő Németországi muszlim generáció, aki majd mecseteket akar felhúzni de a mai tapasztalatok szerint németül megtanulni minimális szinten se akar, nem lesz attól német mert annak vallja magát...

gondold át ezt még egyszer...

wowerman 2011.04.20. 14:35:31

a csinálmány annyiban magyar hogy a Fidesz által vizionált Magyarországot testesíti meg. kár hogy köszönőviszonyban sincs a valósággal. Istent is vicces emlegetni benne miután a magyarok nagy része ateista vagy látszatkeresztény

nemecsek ernő áruló 2011.04.20. 14:36:13

@Droli: Ezzel csak az a gond, hogy a megszorításokkal pont nincs baj, mert kell. Mert már 10 éve kellett volna, és most nem lenne ez a gond. Ki kell böjtölni, és utána az kell, hogy ne jöjjenek 100 napos programokkal, meg ilyesmi baromságokkal.

wowerman 2011.04.20. 14:37:50

@Gerzsonka: mszp alatt nem pont a megszorításokkal volt baja a fidesznek? ha jól tudnának kormányozni most már nem kellene megszorítani, de kormányozni sosem tudtak. azért kell most megszorítás mert az adóbevételek nagy részét kidobták az ablakon az egykulcsos adóval.

wowerman 2011.04.20. 14:39:37

@Droli: szerintem ne nézd már annyira hülyének a világot hogy nem tud 2 dologra egyszerre figyelni :) a médiatörvény is olyan mint az alkotmány csak még nem tudod, mert július 1-től lép életbe. De hőbörgés azt még megakadályozhatta volna. A nyugdíjpénzek ellopását nem. Úgyhogy amiatt nem is hőbörögtek annyit.

ermi71 2011.04.20. 14:40:26

így van droli, tényleg jól csinálják.Még majd bedobják a választójogi törvényt is, ami a választókerületeket is érinti, lesz itt pampogás elég. Miközben a háttérben meg meghúzza a lépéseket, és senki nem figyel rá:) Amíg külföldre rohangálnak, packman bekapja az alkotmánytoznak, botos vén marhák habzószájjal gyurcsányt visszaváróznak, addig meghúzza a lépéseket az Orbán.A médiatörvényt és az alkotmányt se előtte se utána nem fogják elolvasni amúgysem.

okostojáska 2011.04.20. 14:40:57

Egyetlen kérdésem lenne a cikk írójához.

Áruld már el, hogy amikor a haza szót leírod, akkor melyik országra gondoltál?

nemecsek ernő áruló 2011.04.20. 14:42:20

@wowerman: "mszp alatt nem pont a megszorításokkal volt baja a fidesznek?"
De. Eltartott egy ideig, de csak belátták, hogy nincs jó útra állított gazdasági pálya megszorítás nélkül, és bizony a magas keresetűek adócsökkentése sem indítja be a gazdaságot. Van ez így. Mondjuk én a progresszív adózást állítanám vissza, de most.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.04.20. 14:45:35

@Gerzsonka: Hát ezaz! Nem a megszorításokkal van baj, hanem a módjával néhol. De az már egy másik téma.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.04.20. 14:47:59

Narancsos bukta receptje

Gyúrd össze liszttel tésztába a szólás és sajtószabadságot. Majd tegyél bele tölteléknek egyházállami alkotmányt. Hajtogasd megfelelő formába. Süsd meg. A végén a sütőből kivéve a lelkiismereti és vallásszabadságot reszeld rá a tetejére. Kész, ennyi volt. Kisütötték. Megehetik. Nem kérünk belőle.

vilagnezet.blog.hu/2011/04/13/narancsos_bukta_receptje

wowerman 2011.04.20. 14:52:21

@Gerzsonka: volt már a világon jó egykulcsos adózás, de nem 16 százalékon. egy olyan országban ahol ilyen nagy a rés a szegénység és az audis gazdagok között viszont nem jó. azt hitték hogy a felsőbb rétegek majd a felszabaduló pénzt vásárlásra költik, és a megugrott fogyasztás majd beindítja a gazdaságot, de már látszik hogy nem így alakult.

Napkutya 2011.04.20. 14:53:04

Van a Magyar, aki inkább fideszes Magyar, mint gondolkodó. Aztán van a Magyar, aki inkább gondolkodik, minthogy fideszes Magyar legyen.

Olyan Magyar is van, aki csak Magyar szeretne lenni, aki gondolkodik. Én ezek közé tartozom.

Fogyunk, mi Magyarok!

Balt 2011.04.20. 14:57:42

@ermi71: Apropó: az ugye megvan, hogy a pacmanusok a bot rossz végén állnak? :)) A játékban ugyebár a címszereplő a jó fiú, a didergő szellemek (kék, zöld, piros) meg a rosszak. :))

okostojáska 2011.04.20. 14:58:36

@wowerman: "volt már a világon jó egykulcsos adózás, de nem 16 százalékon. egy olyan országban ahol ilyen nagy a rés a szegénység és az audis gazdagok között viszont nem jó"

Elárulok egy titkot, csak neked :) Az audis gazdagokat baromira nem érdeki, hogy 16, 26 vagy 36 % az adókulcs. Tőlük akár 99% is lehetne.

Aki viszont bérből él azt igen. És mert 300 ezernél többet keres valaki, valószínűleg fényévekre van a gazdagtól. A gazdag nem dolgozik, dolgoztat. Persze az irigység és rosszindulat az más. Mert a minimálbéres már 100 forint felett kivetné a 98%-ot. Ennyi :)

Balt 2011.04.20. 14:59:32

@Napkutya: pláne kisbetűvel...

Balt 2011.04.20. 15:01:58

@okostojáska: Jogos. A felső 10 ezer jellemzően nem "bérből és fizetésből élő", hanem offshore-lovag.

wowerman 2011.04.20. 15:10:03

@okostojáska: látom annyira azért nem vagy okos. őket nem érdekli az adókulcs de a költségvetést igen. Vajon miért van az hogy a jó gazdaságó államokban (pl Németország) 3-4 adókulcs van.

alekosz a görög 2011.04.20. 15:10:09

érzik a fideszkutyák, hogy jön a 2012...de addig még semjén és társai egy-két kloákát kitisztítanak...

dbeata 2011.04.20. 15:15:53

Hadd legyek én is irigy és kicsit rosszindulatú. Engem történetesen akár zavarhat (és zavar is) az is, hogy pl. az álláshelyeket nagyon sok helyen magyarok helyett magyarokkal (!) töltik be. Olyan magyarokkal, akik a határon túlról érkeztek. Olyan magyarokkal, akik sokkal kevesebbel is beérik (egy ideig legalábbis). Olyan magyarokkal, akiket olyan oktatási rendszerben tanítottak, ami - legalábbis reál tantárgyakat illetően - sokkal erősebb, mint nálunk (pl. Románia). Akkor most mit tehetünk? Megnyitottuk, liberalizáltuk a munkaerőpiacunkat, és ugyanakkor protekcionistán is viselkedünk (szeretjük a határon túli magyarokat, akik idejönnek), és mindeközben pedig elvesszük az itthoni magyaroktól az álláslehetőségeket. Persze, igaz is, menjenek azok Angliába (vagy akárhova), vagy menjenek Fidesz (vagy akármelyik kormány) segget nyalni, hátha jut nekik egy zsíros állás.

burt lancaster 2011.04.20. 15:18:22

"ez az alkotmány ártalmas hazánknak"

Nem is tudtam, hogy a bölcsészkaron oktatnak alkotmányjogot

l.x. 2011.04.20. 15:18:53

@wowerman: Fordítva áll alattad a ló. Az állam által elszipkázott pénz növelésétől nem jobb a gazdaság, viszont csak az eleve erős gazdaságok viselik el, ha az állam elkezd mohón szipkázni.

wowerman 2011.04.20. 15:20:15

@dbeata: az a baj hogy pl az erdélyiek gyakran jobb emberek, alázatosabbak, szeretik a munkát, jobban dolgoznak. nem csoda hogy őket veszik fel. de nem kell félni, a fidesz 1 millió új munkahelyet ígért. 10 év alatt...

porquenotecallas · http://antiblog.blog.hu 2011.04.20. 15:46:37

Gondoltam, hátha most végre lesznek konkrétumok, amelyek tételesen megmagyarázzák, hogy miért káros ez az alkotmány.
Hát nem voltak.
Ez tehát a 2187431241854 ezredik ilyen írás, megszólalás.
Egy kis hiszti, egy kis tüntetés (pár százan), jó pár nagyotmondó-de-semmitmondó cikk - ennél többre eddig még senkinek sem futotta.
Nem is valószínű, hogy fogja, ugyanis ennek az alkotmánynak nagyjából semmi komoly baja nincs.

porquenotecallas · http://antiblog.blog.hu 2011.04.20. 15:48:18

Ami baja pedig van, az épp nem a divatos jogvédő-kisebbségvédő-européerdemokrata-ántifásiszta kánon mentén kifogásolható.

Bobby Newmark 2011.04.20. 15:49:23

@Napkutya: Meg van az olyan magyar is, aki képtelen helyesen leírni a "magyar" szót.

yejo 2011.04.20. 15:50:11

tulajdonképpen az állam túlköltekezik, szóval, elsősorban ezen a téren kellene orvosolni a dolgokat

jobbcsapott 2011.04.20. 16:10:37

szerintem index jobban baltázza a magyar nemzeti tudatot.

akimellon 2011.04.20. 16:36:08

@jobbcsapott: annyira frappáns vagy! szánalmas!
Nekem Kristian Morgernstern versének két sora jut az eszembe:

Kroklokvaki?
Szemmelemmi!

Kb. a te megjegyzéseidnek is ennyi értelme van.

Aerion 2011.04.20. 16:39:48

Tessék mondani, tisztelt Horváth úr, a jelenleg még hatályos, az utolsó kommunista parlament által elfogadott, 20 évvel ezelőtti erőviszonyok alapján korabeli pártok által paktumált, a választók által soha meg nem erősített alkotmányban mi volt a magyar?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.20. 16:40:01

@wowerman: Ó, csak azt a 100.000 új munkahelyet látnánk már legalább, ami az elmúlt egy évre esik időarányosan...

Rwindx 2011.04.20. 16:45:22

"ez az alkotmány ártalmas hazánknak"

Jó lett volna valami olyasmit látni hogy káros, mert:
1.: ...
2.: ...
3.: ...
...

Aerion 2011.04.20. 16:46:40

@Napkutya: Aztán van a Magyar, aki inkább gondolkodik, minthogy fideszes Magyar legyen.

Fideszes magyar nincs, nem volt és nem is lesz, csak magyar van, és nem magyar. Ha képes lennél a gondolkodásra, mint ahogy azt állítod, erre már rég rájöttél volna magadtól.

Szerintem rá is jöttél, 'éppen ezért' osztottad fel a nemzetet, tetszésed szerint.

Aerion 2011.04.20. 16:49:23

@Rwindx:

1. Káros, mert nem ad lehetőséget az ország további eladósítására.

2. Káros, mert nem lehet majd eladni a víz és földvagyont külföldieknek.

3. Káros, mert a házasságot férfi és nő kapcsolataként definiálja, miközben nem érvényesíti azt a progresszív gondolatot, hogy a házassághoz két igen kell, és nem két nem.

etc-etc.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.04.20. 17:03:47

@Droli: "száz ember pacmanezik, alkotmány, alkotmány, millió blog az alkotmányról, közben meg alig szól valami arról, hogy brutális megszorításokra készülnek. "

ez az alapveto kulonbseg a prolik es apolgarok kozott ugyanis.

a polgarok tisztaban vannak vele, hogy megszoritas kell, a jogaik viszont erinthetetlenek. a proli az, amelyiknek mind1, hogy megvannak-e a szabadsagjogai, vagy nincsennek, 1000 ruppoert a jo edes anyjarol is lemond...

burt lancaster 2011.04.20. 17:13:34

Az alkotmány egy jogszabály, tehát elsősorban jogász szakmai alapon lehet (és kell is, mert van mit) bírálni.

Abból itt egy egy sort sem látok.

Ezért "az alkotmány ártalmas hazánknak" hipotézisért + az azt követő szdsz-szavazó-voltam-most-már-lmp-szavazó-vagyok fingszaggal átitatott zavaros magyarázatért kár volt bekapcsolni a számítógépet.

silent76 2011.04.20. 17:16:27

Jó nagy hülyeség ez az egész post. Semmi baj nincs az alkotmánnyal. Olvasd végig és rájössz.
A szociknak az abajuk, hogy nem ök csinálták.

Monçada bíboros 2011.04.20. 17:17:49

@Aerion: azt ne mond már, hogy attól a 20%-nyi változtatástól "magyarabb" lett az alkotmány...

sziapo 2011.04.20. 17:19:50

@Droli: Az ALAP-TÖRVÉNY NEM alkotmány,
legjobban a VAS-SZŰZRE HASONLÍT, 48 lyukkal, és beverhető tüskéikkel:
virtus.hu
Richárd Király tévedése
Probil-Éma - 2011.04.20 12:34

Akkor csak nyomor fokozódott, most Soklyukú alaptörvényt átjárja 48 szeg, sarkallatosan kínoznak?

Monçada bíboros 2011.04.20. 17:22:07

@Balt: "hanem offshore-lovag" még több Orbáni beszédpanelt, ha kérhetném:)

Zozi79 2011.04.20. 17:22:47

Szánalmas ez az erőlködés, ahogy nap mint nap új dolgot találtok ki, amivel fikázni lehet az alkotmányt. De nem baj, majd megunjátok.

Aerion 2011.04.20. 17:28:09

@silent76:

Készítettek ők már - és közvetlen szellemi elődeik - alkotmányt. Először 1949-ben, aztán 1989-ben is. Mindkettő csodálatos, magyarságtudattól átitatott, nemzetére, hazájára büszke, a magyar érdeket a legmesszebbmenőkig óvó alkotmány volt.

Éppen ezért is sikerült 20 év alatt szinte megint ellopni a kommunisták által a nemzettől 1948 és 1988 között egyszer már ellopott vagyont - ezúttal a maguk zsebébe, amivel párhuzamban 20.000 milliárd forint fölé növelni az államadósságot, amelyből a külső államadósság a GDP 120 %-a felett van.

Aerion 2011.04.20. 17:31:23

@Monçada bíboros:

Hogy magyarabb lett-e, azt nem tisztem megítélni, hogy kevésbé ad lehetőséget a megmaradt nemzeti vagyon gazdasági érdekek szerinti kiárusítására - amiből a 2010 áprilisában bukott gazember, politikai bűnöző banda finanszírozni kívánja a politikáját - az biztos.

Aerion 2011.04.20. 17:33:05

@Monçada bíboros:

Ha kérhetném, gyurcsányi beszédpanelből is kellene még!

Öreg Sam 2011.04.20. 17:53:01

@Aerion:
Igazad van!
Dögöljön meg az összes rabló kommunista!
DE!
Van valami tipped,miből finanszirozta az elmult 8 évet a Fidesz?
Párttagdij esetleg?
Én nagyjából egyformán utálom mindkét formációt,már csak az a kérdés maradt,hogy ki fog a Dunába lőni?

Monçada bíboros 2011.04.20. 18:06:10

@Öreg Sam: "Van valami tipped,miből finanszirozta az elmult 8 évet a Fidesz?"

A Fideszes önkormányzatok közbeszerzéseiből, haveroknak kiadott tanácsadói szerződésekből...stb.

azapistagyerek (törölt) 2011.04.20. 18:16:54

GUMICSONT!!!

Már megint a hülyeségen rágódtok! Alkotmány? (piha!) A lényegi részekben alig tartalmaz változást, a maradékot meg úgysem értelmezheti senki, mert az AB-t jól lekorlátozták. A nemzeti maszlag meg csak az árvalányhajas szavazóknak szól, amiből úgysem következik semmi; igaz, hogy az egész egy röhej, de úgysem olvassa el senki részletesen ezt a szart, tehát még a viccfaktor is ugrott. Bár azért egy kis kacagnivalót nyújt Pozsgay és Szili személye.

Öreg Sam 2011.04.20. 18:23:18

@Monçada bíboros:
Ugyehogyugye?
Most akkor indul a verseny: ki a nagyobb rabló?
Ne válaszolj,egyformák sajnos,de ezt se az Mszp,se a Fidesz fanok nem veszik észre.
A fidesz kalkulo minimo 4.5 milliárd forint adósságot halmozott fel,ezt az összeget valakik kölcsönbe adták a "szebb" jövő érdekében,és most benyujtják a számlát.Kamat felső határa a csillagos ég,mert ha nyilvánosságra kerül az ügylet,a hiveket nehéz lenne a tények ellenkezőjéről meggyőzni.
Ha milliárdos lennék,én is valamelyik váltópártba fektetnék be,és élvezném,hogy a nagy arcokat dróton rángathatom :)

gyilkos fűegér 2011.04.20. 18:24:18

Ennek az alkotmánynak messze az a legkisebb problémája, amit a posztoló említ, az igazi gondok majd a csak most kidolgozandó ú.n. sarkalatos törvényekkel (kétharmadosak) lesznek, amelyek adott esetben lebéníthatják a következő kormányt, nyilván pontosan erre találták ki őket.

A Preambulum meg olyan, amilyen, árad belőle a félműveltség, bornírtság, stréberség, Orbántól, Semjéntől mi másra számítottunk.

Monçada bíboros 2011.04.20. 18:34:41

@Öreg Sam: "Mszp,se a Fidesz fanok nem veszik észre"

Hát igen, a szemellenző nem segíti a dolgok objektív szemlélését...:(

fakopács 2011.04.20. 18:39:52

@Zozi79: Idióta! Ez a legfontosabb az országnak? Nem veszed észre hogy közben 500 milliárdos megszorítást jelentettek be?
"Ne az emberek fizessék meg!" - Emlékszel te barom? Most 2015-ig bérbefagyasztás a közszférában. Na akkor ki is fogja megfizetni?

jog-ász 2011.04.20. 18:44:21

az alkotmány azért alaptörvény(és nem vallásos, erkölcsös, nemzetieskedő elváráshalmaz) mert a jogrendszer összes elve, szabálya abból levezethető, vagy erre visszavezethető(egy demokráciában legalábbis igen)..ami az alkotmányba került azt egy pártrendezvényen, kiáltványban, transzparensen, vagy párt alapitó okiratban ki lehet fejezni és aki egyetért vele, az olvassa, de az alkotmány jogszabály, könyörgöm, azt alkalmazni kell és nem nagyokat élvezni tőle..csessze meg.

gyilkos fűegér 2011.04.20. 18:57:06

@fakopács:

A megszorítások sem érdekelnének, ha a nagy "kiigazítás", meg "áldozatot kell hozni" közben rózsadombék nem keresnének kétszer annyit.

A Fidesztől meg még egy rohadt ingatlanadóra se futotta.

nu pagagyí 2011.04.20. 19:03:59

Ezzel az alkotmánnyal az a baj, hogy csak az ország egy részének megfelelő. Ők csinálták, legyenek rá büszkék, nekem nem tetszik.
Ez az alkotmány nem azzal az igénnyel íródott, hogy minden hazáját szerető polgár alkotmánya legyen.

Egyfajta és nem is túlnyomó többségben lévő véleményt rögzít a múltunkról.

Az alapvető emberi jogokat írott malasztként kezeli:
- A gazdasági törvények alkotmányossági vizsgálatának tiltásával lehetőséget teremt arra, hogy bárkit megfosszanak tisztességesen szerzett vagyonától (pl. egy visszamenőleges 98%-os adóval).
- A véleményszabadság tiszteletéről a médiatörvényben már képet alkothattunk.
- Olyanok választójogát teszi lehetővé, akik nem viselik döntésük következményét.
- A szociális biztonságot teljes mértékben leépíthetővé teszi.

Ez az alkotmány, párosulva alkotói gátlástalanságával lehetetlenné teszi, hogy az ország hatékonyan alkalmazkodjon az állandóan változó környezethez:
- Ilyen a többciklusra kinevezett pártkatonák helyzete, akik egy szétfoszló Fidesz utáni légüres térben, szakmai és emberi önállóság hiányában, elszabadult hajóágyuként fognak funkcionálni.
- Hasonló hülyeség a forint alkotmányba rögzítése, a bírák életkori limitje.

Egy csomó lényegi dolog majd az úgynevezett sarkalatos törvényekben fog testet ölteni, amit a szokásos Fidesz homály burkol, de addig is klasszul vissza lehet élni az ex-lex álapottal. Az eddigi minőséget elnézve persze jobb is, hogy ezek még nem készültek el.

Összegezve: ez egy ideiglenes alkotmány, nem fogja mindenki tisztelni és remélem nem is lesz hosszú életű. Az urak és haverok alkotmányából a nép mintha kifelejtődött volna.

Blogger Géza 2011.04.20. 19:09:13

@wowerman: Ugyanez a vicc rajta van az amerikai dolláron (in God we trust), benne van német alkotmányban (Im Bewußtsein seiner Verantwortung vor Gott und den Menschen,), vagy épp a brit himnuszban (ott ugye még alkotmány sincs), mégsem hőbörög senki.

Blogger Géza 2011.04.20. 19:11:17

@jog-ász: Cseszd meg, olvass el más alkotmányokat is, főleg a preambulumukat. Ez nem egy adótörvény, ha az olyan paragrafusoktól élvezel el, olvass olyat.

svetapop 2011.04.20. 19:21:40

@wowerman: Ami az 1 kulcsos adózást illeti, az egy folymat vége: 1988.: 11 kulcs;1989.: 8 kulcs; 1990.: 5; 1991.: 7; 1992.- 93.: 4; 1994.-98.: 6; 1999.-2004.: 3; és 2005.-2010.:2 kulcs. 2011.-től 1 kulcs. Vegyétek már észre a tendenciát!

Blogger Géza 2011.04.20. 19:21:44

@newtehen: Senki nem mondta hogy időarányosan fog keletkezni, csak az index olyan hülye, hogy ezt az elvárást sugallja), az nem is lenne reális, a munkaerő-piaci boom mindig késve követi a fellendülést.

"A Széll Kálmán Terv pozitív munkaerő-piaci hatásait konzervatívan becsülve, nagyobb mértékű, 1,5%-ot meghaladó foglalkoztatottság-bővülésre 2014-től lehet számítani.

...

Így 2014-re a foglalkoztatottak száma várhatóan mintegy 300 ezer fővel, 2015-re pedig összességében 400 ezer fővel fog növekedni."

www.kormany.hu/download/0/42/30000/Konvergencia%20program_2011%20%25C3%25A1prilis.pdf

treedog 2011.04.20. 19:29:08

@Blogger Géza: a preambulumokban valóban vannak olyan pátoszos szólamok, amire te talán kivered (hogy ezen a szinten mozogjunk) de a kontinentális rendszerben az alkalmazott jog tekintetében azért jog-ásznak sokkal inkább igaza van, mint neked.

Az alkotmányt ne félművelt politikuscelebek kókányolják már össze, hanem alkotmányjogászok (akik egyébként a jogtudomány egyfajta csúcsán állnak), marha nagy belerakott munkával, minden egyes szakaszt alaposan megfontolva. Az alkotmány nem egy jelentéktelen bevezetés, nem valami szabadvers. Az hatalmi ágakat, a többi jogszabályt az alkotmányból fogják eredeztetik, azokat az alkotmány mércéjével mérik majd meg az utólagos normakontroll bárdja alatt. Nem olyan bonyolult ez, kb. általános- vagy középiskolai tananyag szintje.

svetapop 2011.04.20. 19:31:02

@nu pagagyí: "Ezzel az alkotmánnyal az a baj, hogy csak az ország egy részének megfelelő." Az előzővel pedig az volt a baj, hogy csak az ország másik részének volt megfelelő
"Ez az alkotmány nem azzal az igénnyel íródott, hogy minden hazáját szerető polgár alkotmánya legyen." Az előzőnél pedig senkit sem érdekelt, mi a véleménye róla a polgároknak.
"Az alapvető emberi jogokat írott malasztként kezeli:" Hát ez így marhaság, ahhogy van. Egyáltalán olvastad-e már az új alkotmányt?
"Összegezve: ez egy ideiglenes alkotmány, nem fogja mindenki tisztelni és remélem nem is lesz hosszú életű. Az urak és haverok alkotmányából a nép mintha kifelejtődött volna." Hát kíváncsi vagyok, mennyire ideiglenes... Tisztelik, nem tisztelik, be kell tartani mint ahogy az 1949.-est is be kellett. A 4 elemis párttitkárok helyett az urak még mindig jobbak, legalább nem primitívek...

bcs222 2011.04.20. 19:34:20

@Rwindx: " "ez az alkotmány ártalmas hazánknak"

Jó lett volna valami olyasmit látni hogy káros, mert:
1.: ...
2.: ...
3.: ...
... "

Kedves Rwindx! 100 elég lesz?
www.es.hu/2011-03-16_szaz-pont-az-alkotmanytervezetrol

dbeata 2011.04.20. 19:42:25

@wowerman: Tudom, ez most off topic. Hadd válaszoljak mégis. Dolgoztam többször erdélyi magyarokkal. Tapasztalatom szerint tényleg igaz amit mondasz, de ugyanakkor munkahelyen pl. hihetetlen naív volt, és sokszor került bajba, általa pedig a cég is. Túlérzékeny is. De megerősödött idővel.

Öreg Sam 2011.04.20. 19:56:44

@Blogger Géza:
Nomármost te melyiket olvastad?
A nép elé tárt változatot,vagy az EU-nak elküldöttet?
Sajnálatosan két Széll fúj...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.04.20. 20:02:55

Azt a kifejezést természetesen ismerem, hogy elbaltázni, na de igekötő nélkül?

nyuszicska 2011.04.20. 20:17:56

Jó munkához idő kell, erre az alkotmányra pedig nem szántak elég időt, egy lelkiismeretes diák a házidolgozatára több időt fordít. Így ez csakis tákolmány lehet. Valóban nem kell, hogy mindenkinek megfeleljen, olyat úgyis képtelenség készíteni, de lett volna rá még 3 évük, hogy átgondolva, átvitázva, javítgatva a lehető legjobbat alkossák meg. Vagy nem bíznak a 3 évben?

Monçada bíboros 2011.04.20. 20:26:27

@nyuszicska: Az nem lett volna jó nekik. Ki tudja mi történt volna addig. Szépen sorban jönnek a megszorítások, lehet, hogy addigra teljesen kifogy alóluk a társadalmi támogatás, és akkor még nehezebben nyelnék be az emberek, hogy betonba öntik a kádereiket. Arról nem is beszélve, hogy akkor már nem lenne idejük kidolgozni, és átverni az alkotmányra épülő 2/3-os törvényeket.

nyuszicska 2011.04.20. 20:44:46

@Monçada bíboros: Na ja, tudom én, hogy nekik nem lett volna jó, na de nem az lenne a lényeg, hogy egy szinte tökéletes alkotmány jöjjön létre? Mindenesetre így kellene lennie.....

Blogger Géza 2011.04.20. 21:27:55

@treedog: Ha figyeltél volna, láthattad volna, hogy jog-ász kezdett el jogszabályoktól való elévezéssel jönni.

Amúgy meg az alkotmányt nyilván jogászok írták és nem kohászok, szóval az írásod többi részének sincs sok értelme. :) (Amúgy hogy ki minősíti magát "alkotmányjogásznak", az megint tök szubjektív, ugyanis ilyen végzettség vagy foglalkozás nincs.)

Nem is szakmai, inkább politikai támadásokat kap. Illetve ízéles és pofonok szintű "szerintem ez túl pátoszos" megjegyzéseket. Olyat úgysem lehet ebben az országban összehozni, ami mindenkinek tetszik, ezt tudomásul kell venni.

Blogger Géza 2011.04.20. 21:35:27

@Öreg Sam: Jajj, ezt is beszoptad? Két dolog van:

1) Széll Kálmán terv.
2) Erre épülő konvergenciaprogram.

Ez a kettő nem ugyanaz, hiába élvezkedett azon egy oktondi újságíró, hogy nem szó szerint ugyanaz a magyar nyelven elkészített 1. és az angol nyelvű 2. dokumentum.

Amúgy közben lefordították magyarra is a konvergenciaprogramot. Így a különbség már a terjedelemből is látható, mert az 1. 37 oldalas, míg a 2. 82 oldal.

www.kormany.hu/download/4/d1/20000/Sz%C3%A9ll%20K%C3%A1lm%C3%A1n%20Terv.pdf

www.kormany.hu/download/0/42/30000/Konvergencia%20program_2011%20%25C3%25A1prilis.pdf

Blogger Géza 2011.04.20. 21:42:42

@nyuszicska: Nincs olyan, hogy "tökéletes alkotmány", maximum valami mesében, ahol nyuszicska megveri az oroszlánt. Minden politikai erő másféle alkotmányt írna, lehetetlen olyan szöveget csinálni, amelyik tetszik a Jobbiknak meg az MSZP-nak, LMP-nek stb is.

Az alkotmány elkészítése tavaly nyár óta folyik, szerintem hiba is lenne ezzel többet foglalkozni (egy másik blogoló így is türelmetlen, hogy megy ezzel az idő és nincs úgymond "idő a kormányzásra"), egy rész úgyis a sarkalatos törvényekbe van kiszervezve, év végéig még azokat is meg kell alkotni.

nyuszicska 2011.04.21. 05:37:28

@Blogger Géza: A tökéletes szó előtt ott volt egy SZINTE szócska is. Tökéletes nincs, sőt azt is írtam, hogy olyat nem lehet összehozni, ami mindenkinek megfelel.
A ráfordított időt viszont akkor is keveslem, erről azért illene az uraknak vitázni, átgondolni. Az persze más kérdés, hogy a jelen felállásban végül is teljesen felesleges, ez már akkor elfogadott volt, amikor hozzáfogtak. 2/3-dal ha úgy akarják nem a nyuszit várjuk hétvégén, hanem a Mikulást.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.21. 10:35:10

@dbeata: Én is dolgoztam. Általában az alábbiakat tapasztaltam:
-Ha egy állásra két ugyanolyan képzettségű, hozzáállású, kvalitású jelentkező közül az egyik "Erdélyi" magyar, akkor automatikusan ő kapja az állást.
-Ugyanazon a poszton több fizetést kapnak
-Ugyanabban a munkakörben ők kapják a "kímélő" munkát
-Leépítés esetén két azonos kapacitású dolgozó esetén ha az egyik "Erdélyi" magyar, akkor a "CSAK SIMÁN MAGYAR" dolgozó kerül automatikusan kirúgásra.

dbeata 2011.04.21. 11:36:54

@newtehen: Nem mondod!? Ez komoly? Ezek szerint ez létező probléma...

dbeata 2011.04.21. 11:40:05

@wowerman: Amúgy ez pesti kontra vidéki esetben is elő szok fordulni. Pl. hogy a vidéki egyrészt alázatosabb,szorgalmasabb, ambíciózusabb, mint a pesti dolgozó. Én sok ilyent láttam. De nem vagyok statisztikus, és nem akarok konzekvenciát levonni. Egyszerűen más kultúrkörben szocializálódnak és ez "látszik".

I_Isti 2011.04.22. 12:09:25

@Blogger Géza: Az úgynevezett "konszenzus" megkeresése és alkalmazása lett volna a legcélravezetőbb. Ez lenne ugyanis az úgynevezett politikusoknak a dolga. Nem a tökéletesség, vagy szinte tökéletesség, hanem az, amivel nem 2,2 millió magyar tud egyetérteni, hanem 10-ből 9.