A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

A nem létező fasizmusról avagy fasiszta-e a Jobbik

2009.10.20. 21:31 kolbenheyer

Novák Attila amellett érvel a mai Népszabadság vélemény rovatában, hogy a ma oly gyakori fasisztázásnak a növekvő cigány- és zsidóellenesség ellenére sincs valós alapja, sőt mivel fő művelői a lejáratódott baloldali-liberális politikai-közéleti elit emberei, a fasisztázás még kontraproduktív is. Részben egyetértek Novákkal, részben vitáznék vele, részben hiányolok bizonyos dolgokat elemzéséből. Egyetértek azzal, hogy a fasisztázás visszafelé elsülő, manipulatív politikai fegyver. Nem értek egyet azzal, hogy a fasizmus és a mai szélsőjobb között húzott minden párhuzam erőltetett. És hiányolom a két politikai formáció összevetését, hogy akár a hasonlóság, akár a különbség nyilvánvalóvá váljék. Kezdjük a legutóbbival.

A politika- vagy a történelemtudomány nem rendelkezik olyan egzakt definíciókkal, mint a természettudományok, de azért nagyjából megmondható, mi is az a fasizmus. A fasizmusra kirekesztő, harcos nacionalizmus jellemző, sőt sok esetben rasszista, szociáldarwinista nézetek is. A fasizmus a közösség érdekét teljes mértékben az egyén érdekei fölé emeli, ezért aztán kritizálja a személyes szabadságjogokat. A fasizmus demokrácia-ellenes, vezérelvű, a politikai hatalmat sokszor misztikus fogalmakkal magyarázza. A fasizmus erős államot, és azon belül erős erőszakszervezeteket akar. A fasizmus önellátó gazdaságot preferál, erős állami ellenőrzéssel, sőt tervezéssel. A fasizmus széles népjóléti programokat ígér. A fasizmus megveti a hagyományos elitkultúrát, és ellenkultúrát hoz létre. A fasizmus alapja a jól szervezett tömegpárt, különböző korosztályos, szakmai, korporatív és félkatonai testületekkel. Végül a fasizmust, illetve különböző változatait vagy más felfogásban rokon-ideológiáit (nácizmus, falangizmus, hungarizmus stb.) a két világháború közötti Európában találjuk meg. Ha ebben egyetértünk, akkor megnézhetjük, hol áll ehhez képest a magyar szélsőjobb, pontosabban mai vitathatatlan vezérpártja, a Jobbik.

Természetesen rögtön beleütközünk abba a problémába, hogy nem fedi egymást teljesen a Jobbik leírt programja, képviselőinek retorikája, pláne nem társszervezetének, a Magyar Gárdának néhány kiszólása. Ennek ellenére próbáljuk meg elhelyezni őket. A kirekesztő és harcos nacionalizmust hivatalosan sem tagadják, a „magunkfajta-magukfajta” szóhasználat pedig magáért beszél. A cigánysággal kapcsolatban a leírt szövegek mindig defenzívek („csak a problémákra mutatnak rá”), szóban azonban sokszor eljutnak a nyílt rasszizmusig. A Jobbik bizonyos szabadságjogokat harcosan véd, de csak a saját közössége számára: tiltakozik a rendőri erőszak ellen, de betiltaná a melegfelvonulást. Hivatalosan a demokrácia kiszélesítésén dolgozik (pl. az EU „diktatúrájával” szemben), de pl. az Alkotmányt a Szent Korona-tan alapján írná át, akármit is jelentsen ez. Visszaállítaná a magyar holokausztot lebonyolító csendőrséget. A mezőgazdaságban önellátásra, az iparban a globalizáció-ellenes országokkal való együttműködésre (?) törekszik, az állam fellépését követeli a multikkal szemben. Az ingyenes oktatás és egészségügy fenntartását ígéri. Kifejezetten kultúrapárti, de megválogatja, mit tekint a magyar kultúra részének, bizonyos kérdésekben (őstörténet) viszont saját ellenkultúrát működtet. A Jobbik sosem állította, hogy egyeduralkodó párttá akarna válni, és egyelőre csak egy működő társszervezete van, a félkatonai Magyar Gárda.

Elég-e mindez ahhoz, hogy a Jobbikot fasisztának nevezzük. Szerintem nem elég, hiszen sok esetben csak részleges, vagy felületes hasonlóságot mutat a klasszikus fasiszta eszmékkel. De az sem állítható, hogy a különbség fényévnyi. Az pedig, hogy a fasizmust korhoz kötött fogalomnak tartjuk-e, végül is konvenció. A mai liberalizmus vagy pláne a konzervativizmus is csak néhány vonásában emlékeztet 19. századi elődjére. Ha valaki megindokolja, hogyan és miért teszi, szerintem tudományos alapon használhatná a fasiszta jelzőt mai politikai alakulatokra. Még akkor is, ha azok magukra nem használják, sőt elutasítják. De pont itt van a kutya elásva, ugyanis az elutasításnak jó oka van.

Mivel a fasizmus 1945-ben történelmi vereséget szenvedett, az európai közemlékezet a szóhoz alapvetően annak legvisszataszítóbb változatát (vagy rokonát), a nácizmust, illetve az általa kirobbantott háborút és véghezvitt népirtást köti. Ez az oka annak, hogy a mai szélsőjobb nem használja a szót magára, és ugyanez az oka annak is, hogy balliberális politikusok ezzel akarnak stigmatizálni. Ezért értek egyet Novákkal abban, hogy a fasisztázás zömmel tudatos manipuláció, ami azonban mára ahhoz vezetett, hogy a valóban aggasztó jelenségek felett is elsiklunk. Ne fasisztázzunk. Mondjuk meg mindig konkrétan, mi nem tetszik a Jobbik politikájában. Ugyanis nem az a baj, ha hasonlít valamire, csak az, ha embertelen vagy káros. A konkrét kritika meghallgatásra is találhat, a stigmatizálás csak elutasításra, anti-antifasiszta egységfrontra. Ami ugyan nagy ostobaság, de az emberiséget sosem az eszéért szerettem.
 

32 komment · 2 trackback

Címkék: politika fasizmus jobbik

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr891464156

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tévéostrom 2.0 2009.10.22. 21:46:00

Több százan tüntettek csütörtökön az MTV budapesti épülete előtt egy szélsőjobboldali párt vezetője ellen, akit a tévé meghívott egy politikai vitaműsorába. Harmincan a rendőrökön átjutva az épületbe is betörtek, de hamar kivitték őket.A legnagyobb szé...

Trackback: 2009.10.20. 22:03:53

A Tudózsidó hírolvasója

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TD223 2009.10.20. 22:38:46

"Visszaállítaná a magyar holokausztot lebonyolító csendőrséget."

Vagyis, ha létrehoznák ténylegesen a csendőrséget, akkor azokat megszállná azonnal pár rég meghalt csendőr szelleme és elkezdenék deportálni a zsidókat? Esetleg a mai hadsereg meg akármelyik régi hadsereg is azonos, mert mindkettőt hadseregnek nevezzük?

A többi csúsztatásra no comment.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.20. 23:20:42

@TD223: Vajon miért épp csendőrségnek neveznék? Miért nem azt mondják, hogy erősebb, jobban szervezett és megfizetett rendőrséget akarnak? Miért a szélsőséges, kirekesztő Horthy-rendszerből és még szörnyűbb utódaiból ismert fogalom szimpatikus nekik? Úgyhogy aki itt csúsztat, az te vagy.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.20. 23:21:22

utódjából, mielőtt belekötne valaki

szeszesember 2009.10.20. 23:36:19

@bm613: Nem, itt te csúsztatsz. A csendőrséget nem Horthy hozta létre. Mikor ő hatalomra jutott, akkor már közel 40 éve létezett csendőrség. Persze a bűnözők számára már akkor is baljósan csengett ez a szó, de hát őket meg ki nem szarja le?

Drang 2009.10.20. 23:38:21

Ez a poszt is egy álláspont. Csak már senkit sem győz meg, akkor sem, ha eltekintünk a benne foglalt féligazságoktól és hazuságoktól (vagy félműveltségtől). Az antifasizmusról meg általában a Komintern meg Sztálin jut az ember eszébe.

TD223 2009.10.20. 23:40:33

@bm613: A Horthy-rsz csak a mai, deviáns világot kedvelőknek szélsőséges és kirekesztő. A csendőrség pedig a 19. században is létezett és külföldön is létezett és jelenleg is létezik.

"Vajon miért épp csendőrségnek neveznék?"

Tuti, hogy a zsidók miatt. Mi másért. :D

Esetleg félsz a csizmától is és átneveznéd tutyira?

Bell & Sebastian 2009.10.21. 00:04:45

Sem a cikkbe, sem a kommentárba nem kötnék bele, egyik sem adott rá okot.
A maga módján jószándékú és még korrekt is mindkettő.

- sajnálom, hogy éppen a népszabóban jelent meg
- reflexszerűen jobban érdekelne a rejtett értelme (ha van neki olyanja)
- nem maga a politika forrong, csak a pici egyéni irányváltások, útkeresések adódnak ilyenre össze (úgy 80.ooo mázsa lepke)
- hol vagyunk ma már a 20 évvel ezelőtti, 8 évvel ezelőtti, félévvel ezelőtti önmagunkhoz képest?
- nem a Jobbik a primeri veszély
- mégcsak nem is Orbán vagy egyik-másik félcédulás harcostársa
- a Medve bejön, ha máshol nem - a kéményen
- lovat, autót, sinkanszen-t (新幹線), vagy űrhajót irányítani egy teljesen más tészta
- meggyőződésem, a blogoszféra befolyása a közvélekedésre és az útkeresőkre egyre csak erősödik
- szart se ér a kifinomult ideológia és kvázi-demokrácia, ha az maga tör a megsemmisítésünkre, de egy egészen más síkon, mint ahogyan azt az antifasiszták hirdetik, tükörből csőlátásuk okán
- ásni, csak ásni lefelé vagy 220 évet, egészen a L'Amorosa menzogna -ig (Kegyes hazugság)
- de azt nem Antonioni rendezte

Lasst und fest zusammenhalten: in der Eintracht liegt die Macht, ...
Laß uns, eins durch Brüderbande, gleichem Ziel entgegengehn: ... Heil dem Lande: Ungarnland wird ewig stehn!

DeMarco 2009.10.21. 00:44:00

Bár éppen ma viccújságoztam le, de ezek szerint vaktyúk is talál szemet történt és kivételesen vki meglátta az igazságot. Ez az egész fasisztázós blabla, remélhetőleg kiveszik a köztudatból a szadesszel együtt és a maszop középpártá avanzsálódásával. Ez az egész cirkusz csak egy nagy terelés, a tehetségtelenség, a brutál rossz kormányzás, a borzasztó gazdasági teljesítmény elfedésének igen béna kísérlete. Már az első pillanatban át lehetett látni a szitán. Igaza van Bellnek, jön a medve és megvette már a "barátait". Jó nagyot rá kellene vágni az orrára, vagy legalább kiengedni a méheket a kaptárból, de elkeserítő a tegnapi nap amit Verdi áriájával műveltek...

Bell & Sebastian 2009.10.21. 01:01:25

offoffoffoffoffoffoffoffoffoffoffoffoffoff

Michelangelo Antonioni: L'amorosa menzogna (Italia, 1949)

www.youtube.com/watch?v=1oMv4uIVNIs

A L’Amorosa menzogna a legérdekesebb rövidfilmje, mivel ez adta az ötletet Federico Fellini első önálló filmjéhez, A fehér sejkhez.
Jancsó Miklós nagy példaképe.
(futott bár derekasan - de utol nem érte) :)

magyar-magyar szótár 2009.10.21. 06:09:12

A jobbik félfasiszta és gömböcpárt. A gömbörcpárt az, ami: a hatalomban kipukkad, ahány komolyabb tőőtelék van benne. De itt nem ez a téma.
Kezdetben volt a félfasiszták nácivá felnagyítása.
Sok az a fél, az a még-nem-egészen. Itt még lehetne tenni valamit, elsősorban pl sokat röhögni. Emlékszem, 15 éve még, amikor az akkori ggambánny -ban a hóttifaszizmúss rémével ijesztegettek vidékinek lenézett bácsikat meg néniket a megmondóembereink, alig voltak képesek a röhögésüket legyűrni az arcukról, de hát a Szakértői Kormány -miatt szükséges fel-hazudozás volt.

Igen, kontraproduktív volt a túlkorán farkast kiáltást, hülye bohóc prérikutyát, ami a mi aranysakálunkhoz, toportyánunkhoz hasonkló kis féregállatt, hazudtak föl JÚÚJJÓROSZLÁN!!-á. Ettől respektje lett bátor újdondászoknak, sokt fényezett pl Tótán a harczos antinácizmusa, de megérte-e Tóta személyes karrierje ennyit? Ezek szerint meg.
Összesen két dimenzió lehet, a Bacher-képlet szerint vagy mink vagy vannak még a nácik, harmadiklehetőség nincsen.
És ez a baj, a síkra döbgölt, csakis két végletet ismerő sikamika.
Tehát Novák is laposra lesz taposva, mert harmadik nézőpontból nem lehet ábrázolni .
Gondolok a Polanski ügyre is, vagy aszondom, bűűdösspédofill, bűnhőggyön, mint Tyúktoszó Jaóska vagy átatlan műűvész FREE. De olyan árnyalt vélemény, mint a Mászáros Mártáé, elhalkul a sikamikálás zajában.
Az a baj, hogy a történet elvonultával , majd, amikor kidferül, hogy a Jobbik az olyn, mint Torgyán vajszínű öltönye. Senki nem fog kiállni 2012-ben az előrehozott választások kampányhajrájában, , hogy bocsika, mink azt hazudtuk 1999-ben, hogy a Tóggyán a Hóttifasszizmus Réme. Oszt akkó se lett igazunk.

H Stahl 2009.10.21. 10:55:05

A ballib és mérsékelt konzervatív médiának már egy pozitív üzenete sincs, csak a riogatás, félelemkeltés. Az a helyzet, hogy a nemzeti oldalhoz való tartozás büszkeséggel, kitartással, céltudatossággal, becsülettel stb. (pozitív érzelmekkel) tölti el az embert. Az ilyen ember nagyjából lefedi a hazafi fogalmát, akikből igen kevés van a mai politikai elitben. Ezeket az érzelmeket más politikai párt nem igazán tudja kiváltani a követőiből, pedig -szerintem- olyan állampolgárokra van ma szükségünk, akik a HAZÁJUKÉRT dolgoznak, nem pénzért.
Fasiszta, félfasiszta, nem érdekel, csak, hogy tegyen végre valaki valamit az országunkért! Persze lehet azt mondani, hogy "majd ők is...," meg "úgyis...", de egyedül ők nem bizonyították még be, hogy "úgyis", a többiek igen. Pont.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.10.21. 12:14:46

A poszt pótol végre egy komoly hányosságot:

Próbálja definiálni azt a kifejezést, amiről ír.

Sokan írnak fasizmusról, meg rasszizmusról, de nem defíniálják. Ezáltal gyakorlatilag az jön le az írások többségéből, hogy márpedig az a fasiszta, akit én annak mondok.

Ez a poszt megpróbálja a definíciót, ezáltal le is leplezi magát: ugyanis ezek a leírások,

"A fasizmus széles népjóléti programokat ígér"
"A fasizmus megveti a hagyományos elitkultúrát, és ellenkultúrát hoz létre. "
"A fasizmus alapja a jól szervezett tömegpárt, különböző korosztályos, szakmai, korporatív és félkatonai testületekkel."
"A fasizmus demokrácia-ellenes, vezérelvű, a politikai hatalmat sokszor misztikus fogalmakkal magyarázza."

Nos nem akarom idemásolni az egész írást, de ha az idézeteket alaposan végig gondoljuk rájövünk, hogy ezek a dolgok mind-mind igazak a 7 éve kormányzó mszp-szdsz rezsimre.

Mostan akkor ki a fasiszta?

"A cigánysággal kapcsolatban a leírt szövegek mindig defenzívek („csak a problémákra mutatnak rá”), szóban azonban sokszor eljutnak a nyílt rasszizmusig."
Ez egy jó nagy csúsztatás/hazugság. Ki, mikor, mit is mondott pontosan?

Bell & Sebastian 2009.10.21. 12:58:14

@anti_troll:

Most tévedtél egy jó nagyot maszopaszadesz dolgában, mivel pont az ellenkezője igaz, annak, amit állítasz. Persze ez egy cseppet se vígasztaljon senkit a valóságot illetően!
(pontról-pontra cáfolhatnálak - de minek?)

@magyar-magyar szótár:

Miféle előrehozott választások 2012 -ben? Rossz diagnózis - rossz következtetés. (ez is)

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.10.21. 13:03:40

@Bell & Sebastian:
Ne is próbálj megcáfolni, úgyse fog sikerülni.
Főleg amilyen érveid vannak :DD

ralf 2009.10.21. 14:11:16

@anti_troll: Igen lehet ilyennek látni a maszopszadeszt, de ehhez legalább az egyik, de inkább mindkét szemednek csukva kéne lenni. A vizitdíjat például ők találták ki (nesze neked népjólét) és az ellenfeleik szavazták le. Az állami túlhatalmat is inkább őket igyekeztek csökkenteni (nem nagy átéléssel, az igaz) és az ellenfeleik ragaszkodnak hozzá. Akkor ki is a fasiszta? Egyik sem.
De rossz ismérveket választottál ki, ugyanis ezek minden diktatúrára többé-kevésbé érvényesek. Ha a marxista meghatározást vesszük alapul: "nyílt terrorista diktatúra", akkor sem vonhatjuk ki alóla a kommunistákra sem.
A különbség a "A fasizmusra kirekesztő, harcos nacionalizmus jellemző" meghatározásban van, a kommunista diktatúra ugyanis nem a nemzeti, hanem az osztályhovatartozást tekinti alapnak.

Noha valóban a szóhasználatban a fasiszta szóról a nácik jutnak mindenki eszébe, a történészek klasszikus fasizmusnak inkább az olasz és a spanyol diktatúrát tartják, amelyekben a szociáldarwinizmusnak, faji kérdéseknek sokkal kisebb hangsúlya volt.

ralf 2009.10.21. 14:12:56

Ami a csendőrséget illeti, valakitől én azt a magyarázatot kaptam, hogy a lényege a rendfenntartás és a nyomozóhatóság szervezeti kettéválasztása. Nyilván a név alkalmatlan, de a szerkezeti változtatás mérlegelhető.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.10.21. 15:55:28

@ralf:
Igen, csukva vannak a szemeim, de sajnos a fülem nem tudom becsukni....

Népjólét: Igenis a maszop kormány rengeteg pénzzel támogatja a lumpen réteget. Segélyek, kamu rokkantnyugdíjak, stb.

Erőszakszervezetek: Rendőrség, Rebisz, Készenléti egységek, IN-KAL, ügyészség, bümntetés végrehajás stb.
Átpolitizált, politika által vezérelt szervezetek.

Igenis, rá lehet húzni a maszop kormányra hogy fasiszta, de a célom nem ez, hanem az hogy mindenki tisztán lássa:

Ha a Jobbikot lefasisztázzák (jobbára azért amit a szájába adnak olyanokat, amiket sose mondott)

Akkor lehet fasiszta a maszop kormány is nyugodtan.

Nem védem a jobbikot sem, csak korrekt próbálok maradni:

www.senkinemmondja.blog.hu

kolbenheyer 2009.10.21. 16:48:11

@TD223:
A csendőrséget nem megszüntetni (pl. Ausztria, Olaszo. Franciao. stb.) és újraéleszteni nem ugyanaz. Nálunk pont azért szüntették meg, mert a Horthy-rendszerben, majd a nyilasuralom alatt lejáratódott. A közrendet mindenki növelni akarja. Arra való a rendőrség.

@Drang:
Antifasizmusról nekem Churchill meg Roosevelt szokott eszembe jutni, de hát nem vagyunk egyformák.

@anti_troll:
Valóban a szocializmus is széles népjóléti programokat ígér, ez az érintkezési pontja a fasizmussal. A liberalizmus viszont ennek ellentéte.
A ballib kormány kifejezetten elit-kultúra párti, és fordítva: az értelmiségi elit jó része ballib.
Se az MSZP, se az SZDSZ nem rendelkezik félkatonai szervezettel (és persze a Fidesz és az MDF sem). A szocik a világon mindehol összefonódnak a szakszervezetekkel, de ez sem fasiszta jelenség.
A szocializmus és a liberalizmus racionális ideológiák, semmi misztikus nincs bennük.
Következtetés: csak akkor mondhatod a jelenlegi kormányra, hogy fasiszta, ha a szót teljesen kiforgatod. Van miért utálni, de nem ezért.

TD223 2009.10.21. 18:49:50

@kolbenheyer: A rendőrség is lejáratta magát, a kormány is, most akkor szüntessük meg őket?! A csendőrség, létezésének 99%-ban remek dolog volt. A liberalizmus is lejáratta magát, ezt tényleg ideje felszámolni.

Bell & Sebastian 2009.10.21. 20:46:55

@anti_troll:

www.allacademic.com//meta/p_mla_apa_research_citation/1/7/6/6/7/pages176671/p176671-1.php

www.pink-floyd-lyrics.com/html/another-brick-2-wall.html

Olvasgatva nálad, gondoltam adok muníciót, ezzel akár a legelső lehetnél itthon... :)
Végülis minden mondat elhangzott már valahol valakinek a szájából, csak ügyesen össze kell vágni, akkor akár még önálló gondolatnak is tűnhet/ne.

Vidéki 2009.10.21. 20:58:20

Szerintem Novák Atilla látja jól a helyzetet, nem a szerző:

„Novák Attila amellett érvel a mai Népszabadság vélemény rovatában, hogy a ma oly gyakori fasisztázásnak a növekvő cigány- és zsidóellenesség ellenére sincs valós alapja”

Valójában: a fasisztázás, manipulatív politikai fegyver.

A propagandisták akik használják, azt várják tőle, hogy ez a személyes sértés megbénítja, harcképtelenné teszi azt az ellenfelet, akire ezt rásütik.

Működési elve hasonló a középkori inkvizitorokéhoz, akik, ha valakit megvádoltak azzal, hogy boszorkány, eretnek, a Sátánnal cimboráló, annak sorsa meg volt pecsételve.

A szerző beismeri, hogy „A politika- vagy a történelemtudomány nem rendelkezik olyan egzakt definíciókkal, mint a természettudományok.”

Mégis megpróbál olyan definiciókat megfogalmazni, amelyek értelmezése nagyon határozatlan.

A definiciók jó része szocialista sőt demokratikus berendezkedésű államokra is ráhúzható.

„Betiltaná a melegfelvonulást.” Moszkvában is betiltották, mégsem tekinthetjük ezért Oroszországot fasiszta államnak.

A csendőrség intézménye nyugat-európai demokráciákban is létezik, mégsem tekintjük ezért például a mai Olaszországot fasiszta államnak.

kolbenheyer 2009.10.21. 21:44:54

@Vidéki:
Kedves kommentelő! Mi lenne, ha egyszer, egyetlen egyszer megpróbálnád a szöveget egyben is megérteni, nem csak a mondatokat külön-külön? Meglátod, egészen különleges élményben lesz részed.

kolbenheyer 2009.10.21. 21:45:55

@TD223:
A holokauszt lebonyolítása kissé lejáratóbb, mint egy kis utcai bunyó, vagy némi elkúrás.

Bell & Sebastian 2009.10.21. 23:29:22

Címzés nélkül!

Azért felhívnám a figyelmet arra a nem elhanyagolandó tényre, hogy XVI. Benedek a gazdasági válság legfőbb okát az emberi mohóságban jelölte meg - nagyon helyesen és velem egyetértésben.

Ha a törekvés egyforma is (nem az), az ennek kiteljesítéséhez, kielégítéséhez (az egyén által) igénybevehető eszközrendszer igencsak különböző. Kinek PSZAF, kinek csendőrség kell ahhoz, hogy ezt megértse. De olyan is van, hogy elég az erkölcs és etika, §-buziknak törvény.
De ezeket lángszóróval irtják most is - irtották akkor is, az eredeti tőkefelhalmozás is, de inkább a vadkapitalizmus a kapcsolódási pont (nagy társadalmi átrendeződés, szétnyíló jövedelem-olló).

Hatás > ellenhatás. Mindig ez a sorrend. Méghogy a történelem nem ismétli önmagát? Haha.

Vidéki 2009.10.22. 07:06:02

@kolbenheyer:

A szöveg mondatokból áll.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.10.22. 08:16:14

@kolbenheyer:
Pontosan erre a kettősségre akartam felhívni a figyelmet, csak mindig kiforgatják a mondaniválóm.

Persze, nem fasiszta a kormány, de ha a Jobbikot kikiáltjuk annak, a kormányt is ki lehet.

kolbenheyer 2009.10.22. 09:24:10

@Vidéki:
Vág az eszed, mint a penge. Mondatokból hát, csak épp a szöveg értelme nem azonos a mondatok értelmének összegével. Ilyen furi dolog ez a nyelv ...

@anti_troll:
Én nem forgatom, csak válaszolok. A Jobbik nem fasiszta, de - ahogy írtam - nem is áll fényévekre tőle, van bőven kapcsolódási pont. A ballib rezsimnek nincs. Azt kiáltsd ki másnak.

Bell & Sebastian 2009.10.22. 19:48:56

Rammstein - Donaukinder

Donauquell, dein Aderlass,
wo Trost und Leid zerfließen.
Nichts gutes liegt verborgen, nass
in deinen feuchten Wiesen.

Keiner weiß, was hier geschah.
Die Fluten, rostig rot.
Die Fische waren atemlos
und alle Schwäne tot.

An den Ufern, in den Wiesen
die Tiere wurden krank.
Aus den Auen in den Fluss
trieb abscheulicher Gestank.

Wo sind die Kinder?
Niemand weiß, was hier geschehen.
Keiner hat etwas gesehen.
Wo sind die Kinder?
Niemand hat etwas gesehen.

Mütter standen bald am Strom
und weinten eine Flut.
Auf die Felder, durch die Deiche
stieg das Leid in alle Teiche.

Schwarze Fahnen auf der Stadt,
alle Ratten fett und satt.
Die Brunnen giftig aller Ort
und die Menschen zogen fort.

Wo sind die Kinder?
Niemand weiß, was hier geschehen.
Keiner hat etwas gesehen.
Wo sind die Kinder?
Niemand hat etwas gesehen.

Donauquell, dein Aderlass,
wo Trost und Leid zerfließen.
Nichts gutes liegt verborgen, nass
in deinen feuchten Wiesen.

Wo sind die Kinder?
Niemand weiß, was hier geschehen.
Keiner hat etwas gesehen.
Wo sind die Kinder?
Niemand hat etwas gesehen.

Gondoltam - szólok, ha van sávszélesség gyerünk! :)

hapcika 2009.10.23. 11:41:55

A magyar állampolgárok döntő többségét életében meglopták már. Azért az emberek többsége a cigányokat emlegeti elkövetőként és hibáztatja őket. Nem a törvényeket emlegeti, amelyek lehetővé teszik a lopást (szoc.bűnözés), nem azokat teszi felelőssé akik a törvény megalkották, hanem azokat akik a kialakult helyzetben nem tehetnek mást. Még rosszabb a helyzet azáltal, hogy a cigányozás mögé odabújtatjuk az antiszemitizmust és akkor már nem is vagyunk messze a fasisztázástól. Mi lenne, ha egyszer kimondanánk ki tette rémálommá a 20 éves köztársaságot, megneveznénk az igazi felelősöket, akik kitalálták nekünk ezt a morbid társasjátékot, hogy nekünk nem szabad egymás mellett békésen élnünk, csak küzdenünk egymás ellen, tönkretéve a másik sikerét, jó eredményeit. Talán ott ment félre minden azon a 20 évvel ezelőtti október 23.-án amikor a megalakult pártok mindegyike irigységből sajátjának akarta a közt. kikiáltását és mindegyik csak a saját hősét akarta piedesztálra emelni 56 kapcsán. Ott kellett volna visszaszorítani a szélsőségeket és nem most, kígyót, békát kiabálva egymásra.

kolbenheyer 2010.02.06. 15:16:38

@NRG44:
Elovastam. És? Miért inkább?

NRG44 · http://althir.org 2010.02.07. 03:10:56

@kolbenheyer: Csak.

Elvesztettük a háborút, mi vesztettük el. Eltelt jópár évtized, most más ideje lenne összeszednünk magunkat, és nem hagyni, hogy a minket legyőzők erőszakolják ránk a teljes, neoliberális alapvetésű gazdasági-társadalmi-kulturális-politikai spektrumot. Magyar érdekek védelme a fontos.