A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Horn vagy Schmitt?

2010.06.16. 07:00 Horváth Andor Márton

Vajon mi kínosabb az eljövendő generációk történelemkönyveiben? Horn Gyula 1994-es miniszterelnöki kinevezése, vagy Schmitt Pál küszöbön álló köztársasági elnöki mandátuma? Horn védelmében elmondható, hogy akkor még fiatal volt a demokráciánk, éppencsak lezajlott a rendszerváltozás, és a régi struktúrák jelentős része érvényben volt. Talán nem volt olyan nagy csoda, hogy az egy évtizeddel azelőtt még erős hatalmú ex-kommunista köröknek sikerült megfelelő támogatást szerezniük.

Schmitt pedig nem is olyan ciki, mint Horn. Horn '56-ban pufajkás volt, meg '89-ben is hosszú ideig zárva tartotta a műszaki határzárat. Olyan igazi komcsi. Schmitt csak sportolni szeretett volna, meg a sportpolitikában akart részt venni, azért vállalt miniszterelnök-helyettesi rangot.

Ugyanakkor lassan 21 éve történt a rendszerváltás-rendszerváltozás. Most már kicsit érzékenyebbnek kell lenni, mint 1994-ben - nem mintha akkor nem lett volna vérciki olyan embert választani vezetőnek, aki valószínűsíthetően '56-os forradalmárokat gyilkolt. 1998-ban 2000-ben Mádl Ferenc még megfelelt köztársasági elnöknek, bár az ő múltja is kétes, hiszen például 1961-ben nem akárkit engedtek ki Strasbourgba egyetemistának. De most a Nagy Megtisztulás ideje van. Elvileg új, a '49-es törvénytől alapjaiban és szerkezetében különböző alkotmányt kapunk, vége lesz a korrupciónak és a pazarlásnak, törvény és rend lesz itt, és vége a kommer-uralomnak. Ehhez képest nem elég, hogy az alkotmányt az MTV-n "kizsákmányoló külföldi nagytőkésekről" óvni próbáló Pozsgay lesz az egyik újraalapító atya, de az alkotmányváltás idejére a Fidesz egy ilyen kedves, kisportolt kádert tehet meg köztársasági elnöknek.

A megoldás: Horn '94-ben és Schmitt most egyaránt elfogadhatatlanul kínos. A Fidesz nem cáfol rá az újra és újra bebizonyosodó tételre: Magyarországon az exkommunisták hatalma akkor ér véget, amikor meghalnak. És ha Pozsgay 80 évesen még ilyen aktív, akkor ez az időszak még évtizedekig eltarthat. Örüljünk, hogy Schmittnek legalább a fogai tisztességesen állnak.

77 komment · 4 trackback

Címkék: politika fidesz magyarország rendszerváltás kommunizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr432085112

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Már a rokonait sem ismeri fel Horn Gyula 2010.07.07. 14:19:01

Előrehaladott agysorvadásban szenved a volt miniszterelnök. Egyedül ápolói tudnak kapcsolatot tartani a magatehetetlen Horn Gyulával - számol be a Napi Ász.

Trackback: Kis magyar demokrácia 2010.06.16. 10:51:29

Az a baj ezzel a demokráciával és a kérdezzük meg az embereket mindenről dologgal, hogy nem mindenkinek való. Más szóval ez is egy érési folyamat és bizony el kell odáig jutni, fel kell nőni politikailag is ahhoz, hogy a nagy sikereket és a nagy veresé...

Trackback: Ki legyen a köztársasági elnök? 2010.06.16. 09:54:34

Az alábbiakban a sajtóban felröppent, legesélyesebbnek tűnő jelölteket értékeljük aszerint, hogy vajon mennyire lehetnek képesek a Sólyom László által megemelt lécet átugrani. Hamarosan köztársasági elnököt választ a parlament. Nem tudjuk, hogy kit ...

Trackback: A törvény urai 2010.06.16. 08:10:16

Non omne, quod licet, honestum est - vagyis nem minden tisztességes, ami szabad. Ez a latin bölcsesség (köszönet T.-nek) tökéletesen jellemzi a Fidesz tetteit. Mert kétség se férjen hozzá: semmi törvénytelenség nincs például abban, ahogyan köztársasági...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2010.06.16. 07:29:37

"1998-ban Mádl Ferenc még megfelelt köztársasági elnöknek,"

Inkább 2000 lesz az, barátom, különben meg egyet értek, Schmitt vérciki...

ikaruss 2010.06.16. 07:41:16

"Schmitt csak sportolni szeretett volna, meg a sportpolitikában akart részt venni, azért vállalt miniszterelnök-helyettesi rangot."
Szerintem helyettes államtitkár volt.
Nem is ez a legnagyobb baj, hanem az, hogy hozzájárult ahhoz, hogy sportolóink nem vehettek részt az olimpián Los Angelesben.

yafet 2010.06.16. 08:01:06

Ha Schmitt olyan karakán módon fogja védeni a magyar érdekeket, mint sportdiplomataként a magyar sportolókat, akkor mindegy ha megint Horn Gyufát húzzák elő az elfekvőből.

Füredi 2.0 (törölt) 2010.06.16. 08:04:05

Iszonyatos hibák vannak a cikkben. Miniszterlnök-helyettes soha nem volt, még miniszter-helyettes sem.
Mádl pedig 2000-ben jött, nem 98-ban.

(Soha nem fogok rájönni, hogy mi az a kritérium, amivel index-főlapot lehet kapni...)

hááááát 2010.06.16. 08:06:00

Mindig azt hallottam a FIDESZ-től, hogy a sok kommunistát meg kell büntettni.Szemforgató büdös bagázs.Kedves narancsfanok, lehet gerincesnek lenni és eltüntetni a színről.Ez az ember a Magyar Parlament Elnöke.Gratulálok.Köztársosági elnok azért már ne legyen.Vagy ha igen, akkor köpjetek fel és álljatok alá.

ralf 2010.06.16. 08:38:43

1994-ben a választások során az MSZP nem nevezte meg miniszterelnök-jelöltjét, úgyhogy az emberek - legalábbis formálisan - nem rá szavaztak. Aki egy kicsit figyelte a híreket, kiszámíthatta ugyan, hogy ő lesz, de ez a fajta azóta is kisebbségben van.

Schmitt Pált lehet nem szeretni, de a legerősebb érv ellene az, hogy fegyelmezett és szófogadó pártember. Az ő köztársasági elnöksége arra kell, hogy az elnök ne képezzen ellensúlyt. Nincs az a jellemhiba, ami ennél t9öbbet nyomna a latba ellene.

Roy 2010.06.16. 09:03:47

A kettő nem ugyan az.
Miniszterelnök mindig a nyertes párt soraiból van.
Köztársasági elnököt elvileg a parlament szavazza meg.

csorsza 2010.06.16. 09:04:40

@ralf: fegyelmezett és erő pártember volt már 1980-bqn is. na, ezért vérciki ez az ember.

Mind1 2010.06.16. 09:14:56

Nem menteni akarom Hornt, de ő legalább "egy vonalon" politizált, míg Schmitt végignyalta az összes segget, amivel találkozott.

Láttuk őt független főpolgármester jelöltnek is. Megőrizte ugyanezt a függetlenséget.:)

Meggyőződéesem, hogy korrekt, független ellenpólusa lesz a kormánynak, a nemzeti egység pártokon felül álló intézménye (muhahahahaha)

EGYPÁRTRENDSZERT Az ALKOTMÁNYBA!!!

II.Briandrew 2010.06.16. 09:26:43

Drága Szerző!

Honnan a fenéből vetted a bátorságot, hogy egy lapra vedd Schmittet és Hornt?

Pusztán ez a kérdés...ez önmagában botrány, nem az amit épp manipulative le akarsz nyomni a torkunkon!

fepe 2010.06.16. 09:27:45

@Roy: Hát kedves Roy nem akarlak elkeseríteni, de hatalmas ostobaságot írtál. :)

Miniszterelnököt is a parlament választ, nem csak köztársasági elnököt. És emiatt elvileg bárki lehet az. Párttag sem kell hogy legyen nem hogy a győztes párt tagja. :D
2002-ben a Fidesz volt a győztes párt, aztán a Meggyessy-t választották meg miniszterelnöknek, csak hogy a legkirívóbb ellenpéldával szolgáljak... ;-)

De amikor az MSZP kereste a Feri utódját, a felkértek 1%-a sem volt MSZP tag, ugye rémlik? Gordonka se...

II.Briandrew 2010.06.16. 09:30:23

@Mind1:

Schmitt sohasem nyalt seggeket és nem navigált egyik oldalról a másikra. Sőt pufajkás sem volt, csak sportoló és később sportdiplomata. Volt ő a NOB alelnöke is. Biztos rémesen szar ember, ha ezt elérte. Biztosan pocsék ember volt akkor is, mikor az EP megválasztotta alelnöknek...

Nem fogom szidni Hornt, mert olyan, amilyen, de egy lapon említeni ezt a két személyt kb olyan, mintha Teréz Anyát és Sztálint emlegetnénk együtt!

Vidéki 2010.06.16. 09:31:29

A választott nép is negyven évig bolyongott a pusztában, büntetetésül azért, mert imádta az aranyborjút.

Csak miután az aranyborjút imádó nemzedéke kihalt, nyílt meg az út az ígéret földje felé.

Terézágyú 2010.06.16. 09:41:26

@II.Briandrew:
"Schmitt sohasem nyalt seggeket és nem navigált egyik oldalról a másikra."

Bezzeg te most nyalod az övét :)

Terézágyú 2010.06.16. 09:42:40

"Horn ... '89-ben is hosszú ideig zárva tartotta a műszaki határzárat."

Érdekes a németek meg úgy emlékeznek rá, hogy KINYITOTTA... :)))

bryan 2010.06.16. 09:44:00

"1983 és 1986 között a Magyar Népköztársaság sportot irányító központi hatóságának, az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) az elnökhelyettese volt miniszterhelyettesi rangban[1][2], ebbe az időszakba esett a Magyarország által politikai okokból bojkottált 1984. évi nyári olimpiai játékok (Los Angeles) is. Az olimpiai részvételről szóló szavazáson azonban nem vett részt.[3]"
(Wiki)
Csak a tisztánlátás kedvéért. Schmittet egyébként elnyomták és üldözték, már akkor is. Ha nem üldözik, nyilván még magasabbra jutott volna. :)))
A NOB-os pályafutás egyébként szerintem szintén elég ciki, a NOB-nál szarrágóbb, korruptabb, gusztustalanabb társaság kevés van.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.06.16. 09:45:33

@II.Briandrew: igazad van, a rendszer legádázabb ellenségei kaptak szállodaigazgatói állásokat akkoriban, és helyettes államtitkári beosztást.

Ezek a kommancsok tudták, hogyan bánjanak el valakivel.

sárkányfő 2010.06.16. 09:45:59

@II.Briandrew:
"Nem fogom szidni Hornt, mert olyan, amilyen, de egy lapon említeni ezt a két személyt kb olyan, mintha Teréz Anyát és Sztálint emlegetnénk együtt!"

Schmittet Teréz Anyához hasonlítani? :D

Édes istenem...

Terézágyú 2010.06.16. 09:47:35

@ralf:
"Schmitt Pált lehet nem szeretni, de a legerősebb érv ellene az, hogy fegyelmezett és szófogadó pártember."

Igen. Aki a MI emberünk az fegyelmezett és szófogadó pártember. Aki meg az Ő emberük, az agymosott szavazógép :)

gastro vazze 2010.06.16. 09:53:57

@ikaruss: nem hozzájárult, hanem a főkolompos volt! Hiszen Ő jelentette be vastagbőrrel a képén, hogy "hiába készültetek szerencsétlenek vazze, itthon szoptok, mert ezt a parancsot kaptuk Moszkvából", és gondolom mellé kivillantotta azt a fél perc szünetet az első két foga között.
Aztán 96-ban köztudott volt a Kőbán Ritához fűződő szeretői viszonya - itt a nagy erkölcsi mintakép tessék, a szerető férj...
Hornéktól akkor pártolt el, amikor nem támogatták az újboli nagyköveti kinevezését.
egy klasszikus, álságos kis seggnyaló ez a szakadék ember...

baba jaga 2010.06.16. 09:53:58

@II.Briandrew:

láthatóan a tények egyáltalán nem zavarnak.

schmitt amúgy volt már minden a világon,csak benne legyen a jóban.
kommunista,független,konzervatív.
hiteltelen,szavahihetetlen,semmirekellő,igazi
udvaronc.simulékony hernyó.
kár,hogy orbánnak pont ő kell.
igaz,hugo chavez is biztos kedvelné.

tölgyes 2010.06.16. 09:54:47

Nem tudom eldönteni, hogy ebben az az írásban a sunyi aljasság-e a több, vagy a butaságból fakadó tájékozatlanság. Hasonlítható-e Horn és Schmitt??? Van-e ennek értelme.
1. Horn nagyon alulról jött.. bodegavárosból kapaszkodott fel a tehetségével és élt a lehetőséggel amit a rendszer olyanoknak biztosított mint amilyen ő is volt... Ezért aztán - úgy érzete - mindent meg kell tennie.. Később a politikai karrierje miatt az oroszok által elütött testvéréből hőst csinált Ő maga meg pufajkáskodott.. A rendszerváltás pedig mint kényszert fogadta el...Ezzel együtt a vasfüggöny fenntartásában nem volt szerepe, még akkor se, ha nem volt élharcosa a németek kiengedésének, ahogy azt szereti bemutatni. Mindennel együtt sokkal jobb miniszterelnök volt mint a "makulátlan" Gyurcsány.!!!!
2. Schmitt meg nyert két olimpiát, világbajnok lett, elvégezte a Közgázt. Megtanult nyelveket.. Élsportoló lett a felesége, akiből a TV sztárt csinált az esti tornával. Népszerű volt ő maga is család is... Sportvezető lett, de miniszterelnök-helyettesnek megfelelő rangot nem viselt (A szerző nem tudja megkülönböztetni a miniszterhelyettest a min. eln. helyettestől..)

A szerzőnek azt is tekintetbe kéne vennie, hogy Horn Gyula az OGY-ben abszolut többséget Schmitt pártja pedig 2/3-ot kapott... Ez pedig következményekkel jár...

Mégis nagy idétlenség két ennyire különböző ember közé egyenlőségjelet tenni.

Én nagyon jól érezném magamat, ha a szerző csak töredékét

stratez 2010.06.16. 09:56:04

Ha Schmittnek a "politikai" múltja kínos baszki, akkor az olimpiai aranyai is. Azt is Kádár-rendszerben szerezte ugyanis. Nem a politikai meggyőződése miatt lett az OTSH elnökhelyettese, hanem részben a sporteredményei, részben az iskolai végzettsége okán, közgáz diplomája mellett kitüntetéssel végezte a Testnevelési Egyetemet, majd doktorált is, és nem mellesleg beszél vagy hat nyelvet. Amúgy sunyi módon az OTSH nevét le sem írod, mert akkor rögtön kiderülne, hogy az Országos Testnevelési és Sporthivatali elnökhelyettessége jelenti azt az általad emlegetett miniszterhelyettességet, meg az is, hogy a nyolcvanas évek közepén már az égvilágon semmi köze nem volt ennek a tisztségnek a politikához. Azzal pedig, hogy Hornhoz hasonlítgatod Scmittet csak azt jeleni, hogy egy ótvaros bunkó vagy, és ennek a szarnak, amit ide rittyentettél köze nincs a valósághoz.

Terézágyú 2010.06.16. 09:57:09

@tölgyes:
"Mégis nagy idétlenség két ennyire különböző ember közé egyenlőségjelet tenni."

Az lenne, de a szerző NEM tesz egyenlőségjelet a két ember közé. :)

tölgyes 2010.06.16. 09:57:40

@baba jaga: Nyerejn olimpiát, végezze el a közgazdaság-tudományi egyetemet, tanuljon meg jól beszélni több nyelven..érje el hogy a NOB spanyol elnöke alelnökévé választja..(nyilván kommunista befolyásra) akkor talán Önnek is lesznek esélyei..

szmoker (Homo Trollicus) 2010.06.16. 09:57:49

Schmitt efftárs nagy sportsikere - javítsatok ki ha tévedek - az volt, hogy ő is benne volt abban a csapatban, melynek tagjai győztek. Nem tudom ő mennyit tett hozzá a dologhoz, idősebb kollégáim emlékei szerint semmit.

Mindig is jól tudott a farvizen lavírozni.

Nyelvcsapás balra, nyelvcsapás jobbra, nyelvcsapás fel és le, mikor merre.

Hofi szavaival, "hozzá képest a meztelen csiga egy igazi gerincoszlop".

Terézágyú 2010.06.16. 09:58:05

@stratez:
Tudtam, hogy te jössz, és védeni fogod :)))))

kukahontas 2010.06.16. 10:00:19

nekem már kommunizmus feelingem van 2 hete
úgy hogy Schmitt nem számít.
Legyen Orbán pajtásnak jó napja.

tölgyes 2010.06.16. 10:03:36

@Terézágyú: Már azzal megteszi, hogy együtt emlegeti őket..Gondolja, hogy nem a sározás kedvéért szokták Orbánt együtt emlegetni a patás ördöggel, Hitlerrel, Napóleonnal...Gondolja hogy ha önt kurvákkal(kurvapecérekkel) együtt emlegetik akkor azt a jó szándék vezeti???

Terézágyú 2010.06.16. 10:03:55

@tölgyes:
"Nyerejn olimpiát"

Erre már válaszoltak mások :)

"végezze el a közgazdaság-tudományi egyetemet"

Hát ez valóban rettenetesen nagy dolog :)))))

Főleg egy volt élsportolónak. Mert természetesen az élsportolóknak NEM volt protekciójuk a felvételinél/vizsgáknál ugyebár :)

tölgyes 2010.06.16. 10:04:43

@Terézágyú: Maga is nyalt segget, de az előrejutáshoz az is kevés volt..::))

No de olimpiát nyerni, világbajnokságot nyerni, egyetemet végezni, megtanulni három nyelvet..így együtt...majd a NOB elnökének helyettesévé válni..

Terézágyú 2010.06.16. 10:05:02

@tölgyes:
Az semmi, de az én nevem is egy kommentben szerepel a tiéddel... :-O

isssti 2010.06.16. 10:06:42

@Füredi 2.0: zs faktor, mint mindenhol!

Terézágyú 2010.06.16. 10:07:03

@tölgyes:
"Maga is nyalt segget, de az előrejutáshoz az is kevés volt..::))"

Én? Nem, azt nem tettem :)

Te viszont éppen most is nyalsz neki :) Előrejutsz vajon? :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.16. 10:07:33

Hát Horn 89-es tevékenységére a világ nem egészen úgy emlékszik, hogy "hosszú ideig zárva tartotta a műszaki határzárat". Hány éves voltál te akkor? Ha még túl fiatal, akkor miért nem olvasol tisztességesen utána? Amiket Horn Németh Miklóssal együtt 89-ben tett, azért a Nyugat-Európában a mai napig tisztelik, kitüntetésekkel halmozták el, és Németországban utcát neveztek el róla, és ez bőven ellensúlyozta a fiatalkori tévelygéseit. Az ő miniszterelnöki kinevezése minden volt, csak nem ciki, és az ő négy éve volt összességében a legeredményesebb ciklus a rendszerváltás óta...

sárkányfő 2010.06.16. 10:12:18

Amúgy tényleg kicsit hibádzik a Horn-Schmitt összevetés.

Nekem ugyan nagyon nem szimpi Horn élete, de azt meg kell adni, előbb komcsi volt, majd az utódpárt tagja, egész életében következetesen vállalta magát. Ez nem volt jó, de vállalta.

Palika? Neki mindig mindegy: a rendszer változhat, de a nyalás marad.

Amúgy nem Plaika itt a lényeg. Ő csak egy gerinctelen szolgalélek, az ilyet minden rendszerben szeretik, mert abszolút lojális, nem csak nem akar, de nem is képes önálló gondolatok kidolgozására és képviseletére, azaz tökéletes dróton rángatható báb.

Palika tehát a gerinctelen lojalitásában sokkal inkább Szijjártóra hasonlít, aki gyakorlatilag Orbán szája (hogy más testnyílását ne is emlegessük).

De lehetne emlegetni más "független" embereket is: az ÁSz elnökét, a főmédia elnökasszonyt, stb.
Pont ilyen önálló akarat nélküli emberekre van szüksége Orbánnak, nem véletlen, hogy ilyenekkel veszi körbe magát.

Én amúgy támogatom a döntést, sok vidám percet fog még nekünk okozni ez a Pali, és majd mindig le lehet írni, hogy Orbán sózta a nyakunkra :)

sárkányfő 2010.06.16. 10:13:50

Amúgy tényleg kicsit hibádzik a Horn-Schmitt összevetés.

Nekem ugyan nagyon nem szimpi Horn élete, de azt meg kell adni, előbb komcsi volt, majd az utódpárt tagja, egész életében következetesen vállalta magát. Ez nem volt jó, de vállalta.

Palika? Neki mindig mindegy: a rendszer változhat, de a nyalás marad.

Amúgy nem Plaika itt a lényeg. Ő csak egy gerinctelen szolgalélek, az ilyet minden rendszerben szeretik, mert abszolút lojális, nem csak nem akar, de nem is képes önálló gondolatok kidolgozására és képviseletére, azaz tökéletes dróton rángatható báb.

Palika tehát a gerinctelen lojalitásában sokkal inkább Szijjártóra hasonlít, aki gyakorlatilag Orbán szája (hogy más testnyílását ne is emlegessük).

De lehetne emlegetni más "független" embereket is: az ÁSz elnökét, a főmédia elnökasszonyt, stb.
Pont ilyen önálló akarat nélküli emberekre van szüksége Orbánnak, nem véletlen, hogy ilyenekkel veszi körbe magát.

Én amúgy támogatom a döntést, sok vidám percet fog még nekünk okozni ez a Pali, és majd mindig le lehet írni, hogy Orbán sózta a nyakunkra :)

tölgyes 2010.06.16. 10:14:23

@Fedor: Nem volt Horn élharcosa a határnyitásnak, de kerékkötője se...Rá a végrehajtó szerepe hárult. A döntést Pozsgay, Nyers, Grósz, Németh hozták meg. A koordinálást Németh csinálta.. Horn pedig végrehajtotta.De ez nem vitatható el tőle.. és semmikép se róható fel neki a határzár, aminek lebontását Pozsgay kezdeményezte 1988-ban és 1989 februárjában már meg is kezdték a bontást..még a kormánydöntést se várta meg a Határőrség.

tölgyes 2010.06.16. 10:15:16

@Terézágyú: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!! DE HOGY!!!:::::))))

tölgyes 2010.06.16. 10:18:12

@ó jaj: Nyaljon maga is két olimpia arannyal, világbajnoki címmel, három nyelv elsajátításával, közgazdász végzettséggel.. és legyen Ön is Samaranch alelnöke...Csak el ne kpojon a nyelve..::::)))

atlbilbaoo 2010.06.16. 10:20:11

Schmitt Pál sportdiplomata? Két magyar érem úszott el, Athénban, nem volt semmi bizonyíték, bezzeg a tuti koxoló fehéroroszok, akik megbuktak a teszten megtarthatták érmeiket!
Érdekes, pedig nekik nincs ekkora tótumfaktumuk a NOB-ban!
Gerinctelen féreg, aki a saját országának versenyzőit inkább eláztatta, mintsem segítette!

tölgyes 2010.06.16. 10:21:09

@Fedor: Horn nem volt se élharcos, se kerékkötő. Ő megcsinálta amit neki mondtak. Nem ő döntött, hanem Grósz, Németh, Pozsgay, Nyers..A határzár elbontását pedig Pozsgay kezdeményezte 1988-ban.. azt a Hör,. meg is kezdte már 89 februárjában...

tölgyes 2010.06.16. 10:22:39

@baba jaga: No és kérem legyen az egyik legrangosabb világszervezet alelnöke.. Vagy gondolja, hogy azt is az elvtársak intézték el neki???:::))))

baba jaga 2010.06.16. 10:23:13

@tölgyes:

olimpiát nem nyertem ugyan,de a nyelvek ismerete és némi felsőfokú végzettség is van,
hogyha érdekel a dolog és számít-e egyáltalán.
visszatérve SP-re,a gerinc azért egy elég fontos alkotóeleme az emberi szervezetnek,
különösen,ha élsportoló,ill.ha közt.elnök.
na ez az,ami nála hibádzik.

még egy dolog,nem érdekes,hogy magyar sportoló nem volt az la-i olimpián,de ő ott villogott a barátjával,samaranch-csal együtt?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.16. 10:23:35

@tölgyes: Egy szóval se írtam, hogy az csak ő ötlete volt, jól tudom, hogy ő inkább csak a kirakat volt, mert Németh nem szeretett annyira szerepelni, de ez a szerepét attól még olyan sokat nem csökkenti.

A szerzőnek meg ajánlom elolvasásra a Volt egyszer egy rendszerváltás c. könyvet:

www.libri.hu/konyv/volt-egyszer-egy-rendszervaltas.html

Mert alapmű, nekem is ott van a polcomon...

tölgyes 2010.06.16. 10:25:10

@baba jaga: Nem nyert mert tehetségtelen, nem jutott előre mert tehetségtelen.. nem lett a NOB alelnöke mert tehetségtelen..DE NINCS EZZEL SEMMI BAJ!!! CSAK MOST SAVANYÚ A SZŐLŐ!!!!

tölgyes 2010.06.16. 10:29:12

@Fedor: Nincs Önnel vitám. Horn szerepét sokan sokáig túlértékelték. Mégis érdemei nem vonhatóak kétségbe.

Horn csinálta a dolgát a németek ügyében. Schmitt meg nyert két olimpiát egy világbajnokságot..Samaranch alelnökévé választotta.. a sok senki meg károg a tehetségtelenségtől..:::))

egy maréknyi dollár 2010.06.16. 10:30:22

@Terézágyú: Én is úgy emlékeztem,de most elbizonytalanodtam. Lehet,hogy rossz a memóriánk.

tölgyes 2010.06.16. 10:30:52

@atlbilbaoo: És Ön mit csinált akkoriban????Feljelentett, vagy gyűjtötte a feljelentéseket???

burlamaqui 2010.06.16. 10:31:54

@tölgyes: A pártfogója sem volt hótiszta jellem. Egy cikk Samaranch halálakor: "Szintén felrótták neki, hogy a fasiszta Franco-rezsim alatt pozíciókat töltött be, egy orosz könyv pedig azt írta, hogy a szovjet titkosszolgálat (KGB) ügynöke volt."

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.16. 10:32:34

@tölgyes: Schmitt sportsikereit senki ne vitatja, csak azt, amit azóta tett :-) Talán olvassa el a @atlbilbaoo: által ajánlott bejegyzést...

baba jaga 2010.06.16. 10:35:44

@tölgyes:
örülök,hogy ilyen jól ismer mindenkit,aki nem azt hajtogatja,amit ön szeretne hallani.
ahogy nézem,bármennyit is nyalt,maga nem lehet egy sikeres ember.
amúgy itt és most nem a szőlőről,hanem a köztársasági elnök tisztségéről van szó.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.06.16. 10:38:22

Hát Gyula Bácsi aki a nagyapám elmondása szerint előszeretettel térdeltette le az embereket ugyanis a kis termete miatt csak így tudta fejbe-szájba rúgni őket nem hiszem hogy cikibb lett volna mint Schmitt. Legalábbis ilyen szempontból.

Ha ezzel 2/3-al eltakarítják az elmúlt 20 év mocskát akkorm ár boldog leszek. Na és persze remélem hoznak fellendülést is.

sárkányfő 2010.06.16. 10:39:22

Valamit tisztázzunk. A NOB-ban bármilyen tisztség nem érdem, hanem szégyen.

A világ legkorruptabb szervezete volt, talám ma is az, Samaranchnál nagyobb gazembert meg talán nem is hordott a hátán a föld. Neve vilgszerte a korrupció szinonímája. Neki köszönhető az a világraszóló szégyen, hogy a kommunista Kína megkapta az Olimpiát, minden nemzetközi emberi jogi és demokratikus tiltakozás dacára.

Szóval Schmitt nem csupán az utolsó komcsi kormány tagja volt, de a korrupciójáról hírhedt Samaranch egyik lojális seggnyalója is.

atlbilbaoo 2010.06.16. 10:41:15

@tölgyes:
"Horn csinálta a dolgát a németek ügyében. Schmitt meg nyert két olimpiát egy világbajnokságot..Samaranch alelnökévé választotta.. a sok senki meg károg a tehetségtelenségtől..:::)) "

biztosan rosszul emlékszem, de nem egyénit, hanem csapatot! És egyetlen győztes csörtéje sem volt az olimpián! Kulcsárék voltak az igazi tehetségek!
68-ban Kulcsár 72-ben Fenyvesi dr nyerte az egyénit!

bryan 2010.06.16. 10:41:37

Három kérdés:
Vajon, ha az állambiztonság irattára nyitva lenne, akkor is megválasztanák Schmittet? Nem tudok semmit erről, de a miniszterhelyettesi rang azért gyanús, Schmitt ha jól tudom nem lett átvilágítva, de mondjátok, ha tévedek.
Vajon muszáj olyan embert megválasztani, akit már polgármesterként sem választottak meg Demszky(!) ellenében?
Nem emlékeztet ez a helyzet titeket a 2000-es választásra, mikor bedobták Torgyán nevét, aztán mikor mindenki röhögő/síró/dühöngő görcsöt kapott, előhúztak a kalapból a valamivel vállalhatóbb Mádlt?

baba jaga 2010.06.16. 10:42:35

@tölgyes:

látja,látja,
samaranch, a KGB ügynök,maga mellé emeli palikát,s alelnököt csinál belőle.
izgalmas,nem?

ha valaki élsportoló,biztos,hogy köztársasági elnököt kell belőle csinálni?

farkas péter for president!!

bryan 2010.06.16. 10:46:01

@bryan:
Na, jó Mádl sokkal vállalhatóbb volt, mint Torgyán.

atlbilbaoo 2010.06.16. 10:47:43

Egy Világkupa egyéni első a legjobb egyéni teljesítménye! Nem kell túldicsérni.

sárkányfő 2010.06.16. 10:47:46

Olimpiai bajnok vívóknak hallatlan tehetségük van abban, hogy egy fém pálcával megbökjenek egy másik embert.

Ezt bármikor elismerem, mert ez így is van.

Roy 2010.06.16. 10:48:01

@stratez: Rosszabb mint Horn, mert egy köpönyegforgató, seggnyaló.

thwarter 2010.06.16. 10:48:03

Hornt a szavazok tobb, mint fele valasztotta miniszterelnokke, tetszik, nem tetszik. Schmitt esetleges kijelolesehez meg csak kommentart sem nagyon lehet fuzni.
Szerintem az effajta autoriter, antidemokratikus cselekvesek mindenkeppen kinosabbak, mint akar a legrosszabb demokratikus megvalasztasa.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.16. 10:50:03

@bryan: "Schmitt ha jól tudom nem lett átvilágítva, de mondjátok, ha tévedek."

Minden országgyűlési képviselő átesik az átvilágításon...

bryan 2010.06.16. 10:51:00

@Fedor:
Akkor rosszul tudtam, köszi.

ThomasGreg 2010.06.16. 10:52:00

uhh, sorry a kérdésért, de ritkán olvasom a kommenteket, ezért nem vagyok tisztában néhány dologgal. De csak egy kérdésem lenne: "tölgyes" az Tölgyessy Pétert jelenti/takarja? //csak kíváncsiságból kérdezem//

egy maréknyi dollár 2010.06.16. 10:53:23

@Prof. William: Nem tartozik a lényeghez,de szerinted/nagyapád szerint/ egy magas termetű ember könnyedén szájba tud rúgni egy álló személyt?

sárkányfő 2010.06.16. 10:54:36

Itt a legújabb fideszes botrány! :)

Fidesztrollok, nagy levegő, újabb kemény meló vár rátok! :)

"Három parlamenti ciklus alatt összesen 15 millió forintot vett fel adómentesen lakhatása támogatására Domokos László fideszes képviselő, akit a kormány az Állami Számvevőszék elnökének jelölt. Domokosnak Budapesten és szarvasi választókerülete közelében is van lakása, a pénzt nem is lakásbérlésre költötte. Elvileg a hasonló visszásságok felderítése lesz majd a feladata."

thwarter 2010.06.16. 11:10:53

@egy maréknyi dollár: Ez a szajbarugando szemely magassagan is mulik. Sokkal konnyebb egy torpet szajbarugni meg egy, az atlagnal magasabb ember szamara is.

lepojka 2010.06.16. 11:30:33

Teljesen mindegy ,hogy most ki lesz a Köztársasági elnök, csak megmelegíti a széket Orbánnak. Emlékezzünk rá két év múlva.

nemecsek ernő áruló 2010.06.16. 11:40:26

"valószínűsíthetően '56-os forradalmárokat gyilkolt"
Ez azért elég demagóg olyan embertől, aki nem volt ott Budapesten a "dicsőséges" forradalomnál, amikor Nyíregyházától az ország elhagyása közben azért fordultak vissza az orosz tankok, mert a kiengedett köztörvényes bűnözők rálőttek az orosz KATONÁKra. (Ugye tudod, hogy a tűzparancs megtagadása függelemsértés, és ha a seregre rálőnek, kötelesek viszonozni a tüzet? Ja, hogy a bűnözők mellett civilek is voltak a tömegben? Az gáz, de miközben lőnek rád az ilyenek valahogy nem nagyon érdekelnek!)

Nem ártana nagyon sok embernek tájékozódnia azokról az eseményekről.

nemecsek ernő áruló 2010.06.16. 11:42:28

@ThomasGreg: Elég valószínűnek tartom az eddigi megnyilvánulásai alapján.

ThomasGreg 2010.06.16. 11:53:31

@GerzSonka: kösz, én is így gondoltam.
// és tényleg csak kíváncsi voltam. nincs bajom a hozzászólásaival. érdekesnek találtam a vitát, amit folytat.

mucsai 2010.06.16. 12:28:33

@Fedor: Hát ha te is arra a színvonaltalan fröcsögésre utalsz, akkor lebuktál.

InteriorLulu 2010.06.16. 12:34:21

@ThomasGreg: ""tölgyes" az Tölgyessy Pétert jelenti/takarja?"
Kizárt. Tölgyessy, mint a talán legjobb, legfelkészültebb hazai politikai elemző nem írna ilyen maximum középszerű, sokszor felszínes és pongyolán fogalmazott kommenteket. Eleve nagyon remélem, hogy Tölgyessy nem kommentelget rendszeresen politikai, közéleti témájú posztokhoz, s főleg nem alacsonyodik le kommentelgetni ilyen tucattermék politikai bulvárhoz, mint amilyen ez a bejegyzés is. Nagyon remélem, nem ilyenekkel fecsérli a munkaidejét,...
Amúgy visszakérdeznék: ha tölgyes nem magázódna, vajon felmerült volna benned ugyanez a kérdés?...

szmoker (Homo Trollicus) 2010.06.16. 16:27:10

@atlbilbaoo: erről beszéltem. Meg a farvizeken való evezésről heves nyelvcsapásokkal :)