A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Kolbenheyer ír 27. Ipse dixit

2010.09.11. 07:00 kolbenheyer

Néha az ember kényszert érez arra, hogy írjon. Az eredményt látva aztán a józan ész, valamint a család és a barátok lebeszélik róla, hogy túl komolyan vegye. De arról már nem sikerül, hogy közzé is tegye. Íme.
Vigyázat, fikció! A kitalált történet szereplői is kitaláltak, mindennemű hasonlóság a valósággal a véletlen műve.


Boldizsár körbe-körbe harapdálja az almát, amíg a piros héja teljesen el nem tűnik: – Azt játszom, hogy ez a fehér itt a tenger, ezek a pirosak a szigetek meg a  sziklák, és én vagyok az évszázadok.

*

Lili reggeli közben, pontosabban két teli kanál csokoládés müzli közben: – Mama, én csak egy dolgot szeretnék! Ja nem, kettőt! Hogy a mennyországba kerüljek, és hogy szőke legyen a hajam.

*

A Gyűrűk Urát kezdjük esti mesének olvasni. A harmadik oldalnál Boldizsár felkiált: – Én tudom, miért az a címe, hogy A Gyűrűk Ura! Mert az a gyűrű nagyon szép és fontos. Olyan mintha főszereplő lenne. De mi az a kura?

*

–    Az óriáskígyó érzi a testünk melegét.
–    Tényleg, Boldi, nem is tudtam!
–    Pedig már mondtam.

*

Az óvodában meseolvasás van: – És akkor jött egy kicsi, kövér, kopasz ember …
–    Én tudom, ki az! Rákosi Mátyás!

*

–    Mama meglepi, hajolj le!
–    Jaj de jó, szeretem a puszi-meglepit!
–    Nem az!
–    A simi-meglepit is nagyon szeretem!
–    Nem az!
Ildikó lehajol, Boldizsár megpuszilja, megsimogatja, majd diadalmasan: – Puszi simivel!

*

Gondolkodtam sárkány-kardom hüvelyébe dugni – de nagyon kakilnom kellett.

*

Ha nincs is szülinapunk, akkor is kicsit növekszünk.

*

–    Mi az, ami jepül és bője van?
–    Denevér.
–    Nem. Tojása van.
–    Madár?
–    Bője van!
–    Nem tudom.
–    Akkoj mondd azt, hogy szabad a gazda!
–    Szabad a gazda!
–    Dinószajvusz!

*

–    Megvejem! Pofán júgom!
–    De Boldi!
–    De Mama, ez egy jossz boszojkány!
–    Akkor sem beszélünk így!
–    Jó. Akkor adok neki egy jossz csokit!

*

–    Pipi keke nem ham. Na ku bele. Hatya dén.
–    Anna, mit mondott Boldi?
–    Azt, hogy a kis kecskét nem kapja be. Nagy követ raknak a hasába. És aztán felvágják a hasát.

*

–    Én úgy képzeltem a boldogságot, hogy az egy madár, ami nagyon színes. De nem csíkos, hanem mindig más színű, mindig három színű. A hasa fekete, vagy az a legfeketébb. És abba a házba, ahol jók az emberek, hoz egy levelet. És mindig odamegy az Istenhez, és kap még levelet.
–    És itt már járt a madár?
–    Igen. Hozott vagy negyven levelet!

*

Amíg kicsi voltam, és nem tudtam, hogy mi a fütyizacskóm, azt hittem, és úgy is hívtam, magamban, hogy az a fütyi háza. Azt gondoltam, hogy éjszaka, amikor alszom, bemegy oda a fütyim, ott alszik, és nappal kijön. Még kibújik, mielőtt fölébredek, és onnan nézelődik.

Kolbenheyer kommentpolitikája
 

1 komment

Címkék: kolbenheyer ír

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr152078912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ralf 2010.09.13. 12:57:25

A gyerekeknél nincs jobb író. Csak oda kell figyelni rájuk. Én teljesen egyetértek Lázár Ervinnel abban, hogy az ember zseninek születik, aztán visszafejlődik felnőtté.