Jelenleg Magyarországon élénk, ám meglehetősen alacsony színvonalú vita folyik arról, hogy mekkora a cigány bűnelkövetők aránya. Erről hivatalos statisztika Magyarországon nem készül, és vannak, akik szerint nem is szabadna készíteni. A hangosabb álláspont szerint azonban ez az arány szemmel láthatóan („minden józan ember tudja”) „túl nagy”, és arról is sokan értekeznek, hogy mi az oka a cigányság feltételezett felülreprezentáltságának. Mint minden magyar vitában, mindenki a „külföldre” hivatkozik. Persze mindenki arra a „külföldre”, amelyik példája az érvelését erősíti. Az egyik ilyen kedvenc hivatkozási pont Anglia, ahol a rendőrség vezet rassz-alapú statisztikát. (Megjegyzendő, hogy az USA-ban is vezetnek ilyen statisztikákat, de a legtöbb európai országban ezt törvény tiltja.) Azt javaslom, először vizsgáljuk meg, mit mutatnak az angolok számai, aztán azt, milyen következtetéseket vonnak le belőle ők, majd tegyük fel saját kérdéseinket, végül bocsássuk útjára olvasónkat egy kis gondolkodnivalóval.
Az angol statisztika szerint az ország lakosságának 2,8%-a fekete. Nézzük a bűnözési adatokat. Az utcai igazoltatottaknak 15,9 %-a, a letartóztatottaknak 9,6%-a, a perbe fogottaknak 13,2%-a, a börtönben ülőknek pedig 11%-a fekete. Vannak azonban más adatok is a tanulmányban, nézzük meg közelebbről a gyilkosságokat. Az áldozatoknak is 11%-a fekete. A fehér áldozatok 86%-át ölte meg fehér, míg a fekete áldozatoknak 72%-át ölte meg fekete. A fehér áldozatok gyilkosainak felderítési aránya 82%, a fekete áldozatok gyilkosaié 77%. A fehér áldozatok 32%-át családtag ölte meg, a fekete áldozatoknál ez 19%. A fehér áldozatok 39%-ánál a gyilkos idegen volt, ez az arány a fekete áldozatoknál 48%. Találunk aztán adatokat a bűnüldözési rendszer működésére nézve is. A perbefogott fehérek közül 75%-ot ítélnek el, a feketék közül 71%-ot. A rendőri fogdában meghaltak 18,5%-a fekete és egyéb kisebbségi (igaz ez összesen „csak” 27 ember). A börtönőröknek pedig 4,8%-a fekete (sajnos a rendőrökre nézve nincsen adat).
Mi az angol politika és társadalom reakciója? Az aggodalom. Na nem azért, mert elárasztja az utcákat a fekete bűn. Hanem azért, mert egy kisebbségi közösséget aránytalanul nagy arányban sújt a bűnözés – és a bűnüldözés! A Parlament jelentése nem csak arra tér ki, hogy a fekete fiatalok bűnelkövetései aránya nagy, hanem arra is, hogy a bűnüldöző szervek is sokkal nagyobb arányban igazoltatják, tartóztatják le a feketéket.
Értelmezzük a fenti számokat. Az első probléma mindjárt az összehasonlíthatóságé. Az országos arányt az önbevallásos népszámlálás alapján tudjuk, míg a rendőrségi adatokat a rendőrök jelentéseiből, ahol ők döntik el, ki fekete. Ez persze lehetne egyértelmű, de nem az. Egy negyedrészt fekete minek vallja magát? És minek látja a rendőr? A másik kérdés a bűnüldözés esetleges elfogultsága. Látjuk, milyen nagy arányban igazoltatnak feketéket. De a letartóztatottak közti arányuk ennél jóval kisebb, azaz mintha túlbuzogna a rendőrség az utcai igazoltatásnál. Ugyanígy a perbefogottak közti arányuk nagyobb, mint a börtönben ülőké. Azaz kevesebben bűnösök a megvádoltak közül, mint a fehérek esetében. Ezt igazolja a jobb felmentési mutatójuk is. Feltűnően nagy arányban halnak meg fogdában is. Harmadrészt látjuk, hogy nem csak a gyilkosok, de az áldozatok között is „túl sokan” vannak feketék. Ráadásul többet ölnek meg közülük fehérek, mint fordítva. És többet idegenek, mint a fehérek esetében. De van pozitívum is: a börtönőrök (és remélhetőleg a rendőrök) között is szép számmal akadnak feketék.
Mit mutatna egy ilyen vizsgálat Magyarországon? Nem tudjuk. De ha már nemzetközi adatokra hivatkozunk, akkor legyünk óvatosak. Az angol adatok minden rasszista közfeltevést cáfolnak, és az is nyilvánvaló, hogy készítésük oka egyrészt a hatóság ellenőrzése, másrészt adatszolgáltatás egy hatékonyabb társadalompolitikához. Ha ez a cél, én örömmel venném, ha készülne nálunk is ilyen statisztika.
P.S. Még egy kis útravalót ígértem. Nem akartam arról írni, hogy miért nagyobb a bűnözés bizonyos kisebbségeknél. De érdekes a téma. A genetikai meghatározottság ki van zárva. Népszerű elmélet a társadalmi helyzet (szegénység), illetve a kirekesztettség (diszkrimináció). A szegénység hajlamosíthat, de amerikai konzervatív vélemény szerint nem elsődleges tényező: az oka a széthullott, apa nélküli család, az iskolai kudarcok, a széthullott közösség és az ezekből fakadó erőszakos környezet állandó visszacsatolása. Tony Blair is ezt értette „black street culture”-on, nem mást.
Rassz, bűnözés és statisztika
2009.02.21. 14:15 kolbenheyer
88 komment
Címkék: statisztika magyarország társadalom cigány
A bejegyzés trackback címe:
https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr55956539
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.21. 15:06:09
én úgy tudom, hogy ott a rendőrök nem azt mondják, hogy fekete, hanem hogy a többség szerinte fekete.
Valamint az adatokat tényleg nagyon szigorúan csak a megfelelő személyek láthatják, az adatvédelemre nagyon figyelnek. Ezen kívül pozitív diszkriminációs célokra használják fel az információkat, és amit, hogy önbevallásos az a lényeg, valamint, hogy mindig van lehetőség arra, hogy ne válaszoljon a megkérdezett.
az unknown kategóriát nehéz volt értelmezni Magyarországon...
Valamint az adatokat tényleg nagyon szigorúan csak a megfelelő személyek láthatják, az adatvédelemre nagyon figyelnek. Ezen kívül pozitív diszkriminációs célokra használják fel az információkat, és amit, hogy önbevallásos az a lényeg, valamint, hogy mindig van lehetőség arra, hogy ne válaszoljon a megkérdezett.
az unknown kategóriát nehéz volt értelmezni Magyarországon...
R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.21. 15:10:53
ja, és természetesen az általad amerikai konzervatív véleménynek mondott dolog szerintem Mo-on is jelen van. Ez a kettő, a szegénység és a felsoroltok dolgok együtt jelentkeznek, az egyik következik a másikból. Szóval nyilván a szegénység nem elég önmagában, annak konzerválódnia kell, stbstb.
lac1 2009.02.21. 15:14:06
És hogyan van kizárva a genetikai ok a bűnözés tekintetében? Az persze nyilvánvaló, és szerintem néhány hülyén kívül nem is állítja senki, hogy az egyik rassz génjeiben az "ölés" mint olyan bele van kódolva. Én sem. Azt azonban nyugton lehet állítani, hogy nem Isten ellen való vétek azt kinyilvánítani, hogy bizony az eltérő rasszok eltérő módon reagálnak bizonyos esetekre. Mondhatnánk tudományosan is: más a fajok interakciója különböző impulzusokra.
Engem ha megsértenek, legfeljebb otthagyom az illetőt, esetleg tenyérrel képenvágom, de ha öreg vagy nő akkor még azt sem, mert tudom (génjeimben van) hogy egyrészt NEM ILLIK, másrészt tudom (génjeimben van) hogy a társadalMAMBAN esetlegesen rám is negatív megítélés alá esik. Akár igazam van, akár nem.
De egy másik (bármelyik másik)csoportban már esetleg a sértés főben járó bűnnek érzékelik, főleg ha mondjuk egy férfinak a férfiasságára tesznek sértő megjegyzést. És akkor...
Ha egy konkrét példát mondok, ha megjegyzést tesznek a szaporítószervem méretére:
-kicsi a pöcsöd!
egy úriember ilyenkor nem kést ragad, hanem:
-lehet, de azért anyádnak tetszett...
megállapítással pontot teszek a poénkodás végére.
Persze az már baj, ha az illető az anyázást rosszul tolerálja...
de persze elfogadom egy HOZZÁÉRTŐTŐL, ha valaki bebizonyítja azt, a bűnözés - vagyis a mai ejrópai társadalomban bűnnek nevezett cselekmények kizárhatóak lennének a genetikára vonatkoztatva.
És szeretném minden kedves megélhetési állibsi figyelmét felhívni arra az érdekes tényre, hogy minden embertannal foglalkozó tudományág elismeri a genetikai sokszínűséget az emberi adottságok tekintetében, ha az
[b]nem a nyak fölött van[/b].
Kedves zsidó fajtársaink élen járnak a genetikai fegyver kifejlesztésében is, ugyanis olyan biológiai fegyvert kutatnak, ami az arabs emberi test egyik sajátosságán alapul: az arabok (közel-keleti népek) szervezete másképp bontja le a tehéntejben levő laktózt.
És ha nekik szabad, akkor talán nekem is a cigánybűnözés genetikai problémáin.
Szerintem.
Engem ha megsértenek, legfeljebb otthagyom az illetőt, esetleg tenyérrel képenvágom, de ha öreg vagy nő akkor még azt sem, mert tudom (génjeimben van) hogy egyrészt NEM ILLIK, másrészt tudom (génjeimben van) hogy a társadalMAMBAN esetlegesen rám is negatív megítélés alá esik. Akár igazam van, akár nem.
De egy másik (bármelyik másik)csoportban már esetleg a sértés főben járó bűnnek érzékelik, főleg ha mondjuk egy férfinak a férfiasságára tesznek sértő megjegyzést. És akkor...
Ha egy konkrét példát mondok, ha megjegyzést tesznek a szaporítószervem méretére:
-kicsi a pöcsöd!
egy úriember ilyenkor nem kést ragad, hanem:
-lehet, de azért anyádnak tetszett...
megállapítással pontot teszek a poénkodás végére.
Persze az már baj, ha az illető az anyázást rosszul tolerálja...
de persze elfogadom egy HOZZÁÉRTŐTŐL, ha valaki bebizonyítja azt, a bűnözés - vagyis a mai ejrópai társadalomban bűnnek nevezett cselekmények kizárhatóak lennének a genetikára vonatkoztatva.
És szeretném minden kedves megélhetési állibsi figyelmét felhívni arra az érdekes tényre, hogy minden embertannal foglalkozó tudományág elismeri a genetikai sokszínűséget az emberi adottságok tekintetében, ha az
[b]nem a nyak fölött van[/b].
Kedves zsidó fajtársaink élen járnak a genetikai fegyver kifejlesztésében is, ugyanis olyan biológiai fegyvert kutatnak, ami az arabs emberi test egyik sajátosságán alapul: az arabok (közel-keleti népek) szervezete másképp bontja le a tehéntejben levő laktózt.
És ha nekik szabad, akkor talán nekem is a cigánybűnözés genetikai problémáin.
Szerintem.
lac1 2009.02.21. 15:18:14
@calam:
Kedves calam, felhívnám a figyelmedet arra, hogy a "pozitív diszkrimináció" az negatív a többire nézve. És ezt tiltja a törvény.
Egyébként mint vállalkozó beleszarok a pozitív diszkriminációba, fizetem (ha-ha, vonják) a szolidaritási járulékot, ezen felül én a haszonra szerződtem, ráadásul hol van a vállalkozás szabadsága, mindezek után azt veszek fel akit akarok.
Kedves calam, felhívnám a figyelmedet arra, hogy a "pozitív diszkrimináció" az negatív a többire nézve. És ezt tiltja a törvény.
Egyébként mint vállalkozó beleszarok a pozitív diszkriminációba, fizetem (ha-ha, vonják) a szolidaritási járulékot, ezen felül én a haszonra szerződtem, ráadásul hol van a vállalkozás szabadsága, mindezek után azt veszek fel akit akarok.
R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.21. 15:19:21
most olyat fogok írni, hogy ha én írnám, akkor elhánynám magamat, szóval leírom és rohanok.
Az, hogy te nem kezdesz el verekedni nem genetikai dolog. Ez társadalmi, Durkheim szerint (és ez volt a hányás) ezek a társadalmi tények. Vagyis nem cselekszel meg valamit, ami kiváltja a közösség negatív reakcióját.
Ez a közösségből és nem a génekből fakad.
Az, hogy te nem kezdesz el verekedni nem genetikai dolog. Ez társadalmi, Durkheim szerint (és ez volt a hányás) ezek a társadalmi tények. Vagyis nem cselekszel meg valamit, ami kiváltja a közösség negatív reakcióját.
Ez a közösségből és nem a génekből fakad.
R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.21. 15:21:30
@lac1: pontosan tudom, hogy a pozitív az negatív is egyben valakikre nézve,én csak azt montam, hogy pl az USÁban komoly pozitív diszkriminációs programokat folytatnak.
Az meg ugye kérdés, hogy a lemaradás nem a társadalom szerkezetéből adódik-e, vagyis nincs-e szükség valamilyen korrekcióra, ha a többségi társadalom tartja ezt fenn.
Az meg ugye kérdés, hogy a lemaradás nem a társadalom szerkezetéből adódik-e, vagyis nincs-e szükség valamilyen korrekcióra, ha a többségi társadalom tartja ezt fenn.
lac1 2009.02.21. 15:28:16
@calam:
Pontosítok: a késztetés és a reakciói mások lehetnek egy-egy rassz között. Nem gyökeresen, nem a két véglet között, de nagy mintán mérve SZERINTEM észlelhetően.
Pontosítok: a késztetés és a reakciói mások lehetnek egy-egy rassz között. Nem gyökeresen, nem a két véglet között, de nagy mintán mérve SZERINTEM észlelhetően.
lac1 2009.02.21. 15:31:32
@calam:
Feltéve ha elhiszem, hogy a többségi társadalom saját és önszántából a saját maga rovására alkalmazza a pozitív diszkriminációt.
És ezt szerintem te sem hiszed el...
Ismerem a vonatkozó kifejezést: sőt alkottam egy bővített formáját is: altruizmus.
Feltéve ha elhiszem, hogy a többségi társadalom saját és önszántából a saját maga rovására alkalmazza a pozitív diszkriminációt.
És ezt szerintem te sem hiszed el...
Ismerem a vonatkozó kifejezést: sőt alkottam egy bővített formáját is: altruizmus.
lac1 2009.02.21. 15:35:53
@calam:
Hát kedves calam, rossz hírrel szolgálhatok Neked:
Nietzsche szerint "nincsenek tények, csak interpretációk".
Persze, amikor ezt ta... olvastam, akkor felnevezettem: mert ezt hogy "nincsenek tények" azért mégiscsak tényként kijelenteni...
:-)
Hát kedves calam, rossz hírrel szolgálhatok Neked:
Nietzsche szerint "nincsenek tények, csak interpretációk".
Persze, amikor ezt ta... olvastam, akkor felnevezettem: mert ezt hogy "nincsenek tények" azért mégiscsak tényként kijelenteni...
:-)
kolbenheyer 2009.02.21. 16:50:20
@calam:
Nem egészen. Az angol rendőrök maguk állapítják meg, hogy az elkövető milyen rasszú, mégpedig kategóriák szerint: fehér (ezen belül angol, ír vagy egyéb), fekete (karbi, afrikai), ázsiai (indiai, pakisztáni, bangladesi), egyéb (kínai, egyébegyéb). Ismeretlen az, akit nem ismernek fel: kevert vagy mittomén eszkimó.
Önbevallás a népszámláláskor van, de itt is vannak megadott kategóriák.
Na most a kettő sztem eltérhet, nálunk legalábbis tutira eltérne, hogy ki vallja magát cigánynak, és kit lát annak a rendőr.
Mondjuk a cigány sehol nem rassz-kategória, USA-ban pl. a hispano-latin csak a fehér alkategóriája.
Nem egészen. Az angol rendőrök maguk állapítják meg, hogy az elkövető milyen rasszú, mégpedig kategóriák szerint: fehér (ezen belül angol, ír vagy egyéb), fekete (karbi, afrikai), ázsiai (indiai, pakisztáni, bangladesi), egyéb (kínai, egyébegyéb). Ismeretlen az, akit nem ismernek fel: kevert vagy mittomén eszkimó.
Önbevallás a népszámláláskor van, de itt is vannak megadott kategóriák.
Na most a kettő sztem eltérhet, nálunk legalábbis tutira eltérne, hogy ki vallja magát cigánynak, és kit lát annak a rendőr.
Mondjuk a cigány sehol nem rassz-kategória, USA-ban pl. a hispano-latin csak a fehér alkategóriája.
kolbenheyer 2009.02.21. 16:53:26
@lac1:
Sajna a zsidók is közel-keletiek, legalábbis egy részük. Ha kifejlesztenének egy arabellenes csodafegyvert, saját magukat lőnék vele seggbe. Ennyire szerinted sem hülyék. Megint felültél valami kacsának. :-)
És hát persze ez a fő baj. Amit mi rassznak nevezünk (te meg fajnak), az nem biológiai kategória. Nincsenek olyan szignifikáns genetikai jegyek, amik egy rassz majdnem minden egyedére igazak, de a másik rasszra már nem. Marad a legfelületesebb dolog: a bőrszín. Valakinek persze már az is elég.
Sajna a zsidók is közel-keletiek, legalábbis egy részük. Ha kifejlesztenének egy arabellenes csodafegyvert, saját magukat lőnék vele seggbe. Ennyire szerinted sem hülyék. Megint felültél valami kacsának. :-)
És hát persze ez a fő baj. Amit mi rassznak nevezünk (te meg fajnak), az nem biológiai kategória. Nincsenek olyan szignifikáns genetikai jegyek, amik egy rassz majdnem minden egyedére igazak, de a másik rasszra már nem. Marad a legfelületesebb dolog: a bőrszín. Valakinek persze már az is elég.
lac1 2009.02.21. 17:09:18
@kolbenheyer:
Egy jó tízéves hírt jegyeztem meg, és mint magyar - aki szerint a közmondások mégiscsak igazak, ergo nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél.
Amúgy igazad lehet a rassz kifejezéssel, ha náci akarnék lenni, akkor van emberi faj, meg még más izé... nem ember.
És valójában nincsenek szignifikáns genetikai jegyek, de ilyent nem is mondott senki. Én pláne nem. De még mindig fenntartom a véleményem a RASSZOK közötti eltérésre.
Ajánlott irodalom:
en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_bioweapon
Amúgy te tudnál mondani okot, amit egyszer kérdeztem, hogy a genetikai különbségek kitárgyalása miért akad meg mindig a nyaknál, sőt, ha valaki csak rákérdez, akkor miért van állandó rasszistázás?
Egy jó tízéves hírt jegyeztem meg, és mint magyar - aki szerint a közmondások mégiscsak igazak, ergo nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél.
Amúgy igazad lehet a rassz kifejezéssel, ha náci akarnék lenni, akkor van emberi faj, meg még más izé... nem ember.
És valójában nincsenek szignifikáns genetikai jegyek, de ilyent nem is mondott senki. Én pláne nem. De még mindig fenntartom a véleményem a RASSZOK közötti eltérésre.
Ajánlott irodalom:
en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_bioweapon
Amúgy te tudnál mondani okot, amit egyszer kérdeztem, hogy a genetikai különbségek kitárgyalása miért akad meg mindig a nyaknál, sőt, ha valaki csak rákérdez, akkor miért van állandó rasszistázás?
Bell & Sebastian 2009.02.21. 17:17:16
@calam:
Kár elmélkedni, a pozitív diszkriminációnak az egyik előfeltétele a pontos statisztika.
A DNA szerepe ugyan nem bizonyított (az agresszióra való hajlamosság megállapításánál), de spekulatív úton rá lehet jönni, hogy mégis van ilyen! Rövidebb emberöltő, gyorsabb testi fejlődés (nemi érés), atlétikusabb alkat, stb...
Minden arra mutat, a Természet nem királynőt, dolgozót alkotott itten, hanem "katonát".
Az meg előbb szúr, utána gondolkodik. Darwinnál kivesznének, és csupa szemüveges bölcsész maradhatna csak életben. (csak vicc)
Ettől nagyságrendekkel fontosabb kérdés a NEGATÍV megkülönböztetés teljes hiánya.
Pl.: japán ne igyon (nem bírja), homokos vidéken kötelező legyen a körülmetélés (ez megvolt), sokat lopnak (legyenek visszahívhatóak a képviselők), stb. ...
Sok a bűnöző cigány? Minden bankárgyerek ültessen a Harley-Davidson -jára egyet maga mögé. "Hogy ne menjenek szappan-túrára együtt többé!" (ez egy rossz vicc, de a Cusi mondta ezt is...) :(((
Kár elmélkedni, a pozitív diszkriminációnak az egyik előfeltétele a pontos statisztika.
A DNA szerepe ugyan nem bizonyított (az agresszióra való hajlamosság megállapításánál), de spekulatív úton rá lehet jönni, hogy mégis van ilyen! Rövidebb emberöltő, gyorsabb testi fejlődés (nemi érés), atlétikusabb alkat, stb...
Minden arra mutat, a Természet nem királynőt, dolgozót alkotott itten, hanem "katonát".
Az meg előbb szúr, utána gondolkodik. Darwinnál kivesznének, és csupa szemüveges bölcsész maradhatna csak életben. (csak vicc)
Ettől nagyságrendekkel fontosabb kérdés a NEGATÍV megkülönböztetés teljes hiánya.
Pl.: japán ne igyon (nem bírja), homokos vidéken kötelező legyen a körülmetélés (ez megvolt), sokat lopnak (legyenek visszahívhatóak a képviselők), stb. ...
Sok a bűnöző cigány? Minden bankárgyerek ültessen a Harley-Davidson -jára egyet maga mögé. "Hogy ne menjenek szappan-túrára együtt többé!" (ez egy rossz vicc, de a Cusi mondta ezt is...) :(((
lac1 2009.02.21. 17:26:49
@Bell & Sebastian:
A pontos statisztika EGYIK feltétele a pozitív diszkriminációnak. A másik meg az OK, amiért az egyik megérdemli esetleg a pozitív megkülönböztetést, a másik meg nem. Véleményem szerint e legalább annyira fontos.
A pontos statisztika EGYIK feltétele a pozitív diszkriminációnak. A másik meg az OK, amiért az egyik megérdemli esetleg a pozitív megkülönböztetést, a másik meg nem. Véleményem szerint e legalább annyira fontos.
lac1 2009.02.21. 17:36:39
@kolbenheyer:
Azért csak-csak megtaláltam, ha csak közvetve is a laktóz "toleranciát":
Földrajzi tagozódást mutat a tej alapú táplálékok emésztésének képessége is. Az Európából származó embereknél a laktóz tolerancia (az a képesség, hogy felnőtt korban is képesek a tejet megemészteni) a normális állapot. Azonban a világ teljes népességének 70%-ánál a laktóz intolerancia a normális állapot. Mindenki képes a tej emésztésére kb. ötéves korig (egyébként nem tudnánk anyatejjel táplálkozni), de azután a felnőtté válás során a legtöbb ember ezt a képességét elveszti. Azok, akiknél a laktóz tolerancia megmarad általában olyan populációkból származnak, amelyeknél az évezredek során a tejtermékek adták táplálékuk nagyobb részét. A legtöbb ilyen csoport európai volt.
Azt írtad, hogy saját magukat is veszélynek tennék ki, na de az askenázi zsidók éppen ejrópai zsidók, és hát az askenázi zsidók vannak a legtöbben, és ha nagyon érdekelne a dolog (annyira nem), akkor megkutatnám a jelenlegi bankárok és egyéb "főzsidók" származását, akkor teljesen biztos, hogy felülreprezentáltak lennének az összzsidósághoz képest.
Esetleg vitatod?
Azért csak-csak megtaláltam, ha csak közvetve is a laktóz "toleranciát":
Földrajzi tagozódást mutat a tej alapú táplálékok emésztésének képessége is. Az Európából származó embereknél a laktóz tolerancia (az a képesség, hogy felnőtt korban is képesek a tejet megemészteni) a normális állapot. Azonban a világ teljes népességének 70%-ánál a laktóz intolerancia a normális állapot. Mindenki képes a tej emésztésére kb. ötéves korig (egyébként nem tudnánk anyatejjel táplálkozni), de azután a felnőtté válás során a legtöbb ember ezt a képességét elveszti. Azok, akiknél a laktóz tolerancia megmarad általában olyan populációkból származnak, amelyeknél az évezredek során a tejtermékek adták táplálékuk nagyobb részét. A legtöbb ilyen csoport európai volt.
Azt írtad, hogy saját magukat is veszélynek tennék ki, na de az askenázi zsidók éppen ejrópai zsidók, és hát az askenázi zsidók vannak a legtöbben, és ha nagyon érdekelne a dolog (annyira nem), akkor megkutatnám a jelenlegi bankárok és egyéb "főzsidók" származását, akkor teljesen biztos, hogy felülreprezentáltak lennének az összzsidósághoz képest.
Esetleg vitatod?
Corry 2009.02.21. 20:32:02
@kolbenheyer:
A külföldre való hivatkozást a jogvédők kezdték.
Ezért került elő az angol jelentés, hogy nehogy már az legyen, hogy ilyen rassz alapú nyilvántartás nincs is a világon.
A vita színvonalával én sem vagyok megelégedve, de itt én a másik oldalt is minősíteném, nem csak a "szerintem minden cigány bűnöző" álláspontot képviselőket. nekem ez a folyamatos aláírás gyűjtés sem tetszik, amelynél mindig ugyanaz a száz értelmiségi írja alá, továbbá még néhány hozzájuk csapódó. Most éppen a közt. elnök a target, ahogy olvastam.
Kíváncsi vagyok, hogy egyet tudtok -e érteni velem abban, hogy két csoportnak kéne először is halkabbra vennie magát: a "mindencigánybűnöző" "eszméket" hirdetőknek, és továbbá azoknak is akik idén zsinórban a harmadik, vagy negyedik "kiáltványt" írják alá. Nélkülük jobb lenne az egész...
A külföldre való hivatkozást a jogvédők kezdték.
Ezért került elő az angol jelentés, hogy nehogy már az legyen, hogy ilyen rassz alapú nyilvántartás nincs is a világon.
A vita színvonalával én sem vagyok megelégedve, de itt én a másik oldalt is minősíteném, nem csak a "szerintem minden cigány bűnöző" álláspontot képviselőket. nekem ez a folyamatos aláírás gyűjtés sem tetszik, amelynél mindig ugyanaz a száz értelmiségi írja alá, továbbá még néhány hozzájuk csapódó. Most éppen a közt. elnök a target, ahogy olvastam.
Kíváncsi vagyok, hogy egyet tudtok -e érteni velem abban, hogy két csoportnak kéne először is halkabbra vennie magát: a "mindencigánybűnöző" "eszméket" hirdetőknek, és továbbá azoknak is akik idén zsinórban a harmadik, vagy negyedik "kiáltványt" írják alá. Nélkülük jobb lenne az egész...
Bell & Sebastian 2009.02.21. 20:42:29
@Corry:
Esetleg egy mélyebben szántó elemzést a kiváltó okokról, felelősi kör megjelölésével?
Tudod, most is kéz a kézben jár a cigányozás-zsidózás. Külön-külön egyik sem értelmezhető, olyanok ők, mint az érem két oldala.
De csak ritkán utaznak együtt. Majd a legvégén...
Esetleg egy mélyebben szántó elemzést a kiváltó okokról, felelősi kör megjelölésével?
Tudod, most is kéz a kézben jár a cigányozás-zsidózás. Külön-külön egyik sem értelmezhető, olyanok ők, mint az érem két oldala.
De csak ritkán utaznak együtt. Majd a legvégén...
Corry 2009.02.21. 21:47:46
@Bell & Sebastian:
A kiváltó okok max. annyiban kéne bennünket érdekeljen, hogy ne váltsanak ki továbbo okokat :-)
A zsidózás témakörét én nem szeretném érinteni. De ha szóba került, itt is ugyanaz a véleményem: nem tudom elfogadni a habzó szájat, de viszont azt sem, ha valaki megszorul és akkor hivatkozik esetleg saját önnön zsidó mivoltára, pl. a koncentrációs táborok felemlegetésével. Számomra mindkét magatartás visszataszító, értsd alatta, hogy nem csak az egyik. Ugyanúgy, mint fentebb, lásd egy hozzászólásommal elébb.
Ha ezeket a hangokat, értsd mindkét oldalt és nemcsak az egyiket száműzni tudnánk a közbeszédből, egy nagyon kiegyensúlyozott országot kapnánk, igaz ekkor nem lenne egy plusz látszatfeladat, amit elő lehet kapni figyelem elterelése céljából.
A kiváltó okok max. annyiban kéne bennünket érdekeljen, hogy ne váltsanak ki továbbo okokat :-)
A zsidózás témakörét én nem szeretném érinteni. De ha szóba került, itt is ugyanaz a véleményem: nem tudom elfogadni a habzó szájat, de viszont azt sem, ha valaki megszorul és akkor hivatkozik esetleg saját önnön zsidó mivoltára, pl. a koncentrációs táborok felemlegetésével. Számomra mindkét magatartás visszataszító, értsd alatta, hogy nem csak az egyik. Ugyanúgy, mint fentebb, lásd egy hozzászólásommal elébb.
Ha ezeket a hangokat, értsd mindkét oldalt és nemcsak az egyiket száműzni tudnánk a közbeszédből, egy nagyon kiegyensúlyozott országot kapnánk, igaz ekkor nem lenne egy plusz látszatfeladat, amit elő lehet kapni figyelem elterelése céljából.
lac1 2009.02.21. 22:09:24
@Corry:
Az a csoport, akiket a "mindencigánybűnöző" megjelöléssel illetted, vagy illeti valaki, egyszerűen hamisítás és rosszidulatkeltés. Tud-e valaki ilyen megnyilvánulást mutatni bármilyen formában, hogy ezt így valaki komolyan is gondolja, vagy egyszerűen a megélhetési újságírók/trógerek/politikusok ezzel a kifejezéssel egy stigmát raknak azokra, akiknek a jelenlétét terhesnek érzik?
Az utolsó gondolatodra egy példával hagy hozakodjak elő, márpedig arra, hogy ki kezdi a zsidózást. Annak idején amikor medgyessy az élre tört, akkor az akkori (és mostani) ellenzék a "bankárkormány" kifejezéssel illette az egész bagázst, akkor pont, hogy maszop azzal kezdett terrorizálni, hogy a kifejezés "tulajdonképpen egy burkolt zsidózás".
Az a csoport, akiket a "mindencigánybűnöző" megjelöléssel illetted, vagy illeti valaki, egyszerűen hamisítás és rosszidulatkeltés. Tud-e valaki ilyen megnyilvánulást mutatni bármilyen formában, hogy ezt így valaki komolyan is gondolja, vagy egyszerűen a megélhetési újságírók/trógerek/politikusok ezzel a kifejezéssel egy stigmát raknak azokra, akiknek a jelenlétét terhesnek érzik?
Az utolsó gondolatodra egy példával hagy hozakodjak elő, márpedig arra, hogy ki kezdi a zsidózást. Annak idején amikor medgyessy az élre tört, akkor az akkori (és mostani) ellenzék a "bankárkormány" kifejezéssel illette az egész bagázst, akkor pont, hogy maszop azzal kezdett terrorizálni, hogy a kifejezés "tulajdonképpen egy burkolt zsidózás".
Corry 2009.02.21. 22:25:08
@lac1: A "mindencigánybűnöző" -nél én nem egy csoportot említettem, hanem az ezen a véleményen lévőket. Ilyenek pedig vannak, ezzel nem hamisítok ésatöbbi. Sehol nem neveztem meg csoportot, csak véleményt és megnyilvánulást. Nyilván, ha a politikát belekevernénk a dologba, akkor minden magára valamicskét is adó politikus kerülné az ilyen fajta primitív általánosításokat.
lac1 2009.02.21. 22:29:11
@Corry:
Bocsánat a félrefogalmazásért.
tehát tudsz mutatni szóban-írásban olyant, hogy valaki is azt állította, hogy minden cigány bűnöző? Én nem hinném, hogy lenne ilyen.
Ezt csak elhitetik a választókkal, hogy vannak ilyen szélsőségesen általánosító e,berek, és ezektől csak a maszoposok és az állibsi rabmadarak (szadesz) tudja megvédeni a becsületes és jóravaló többséget.
Bocsánat a félrefogalmazásért.
tehát tudsz mutatni szóban-írásban olyant, hogy valaki is azt állította, hogy minden cigány bűnöző? Én nem hinném, hogy lenne ilyen.
Ezt csak elhitetik a választókkal, hogy vannak ilyen szélsőségesen általánosító e,berek, és ezektől csak a maszoposok és az állibsi rabmadarak (szadesz) tudja megvédeni a becsületes és jóravaló többséget.
Bell & Sebastian 2009.02.22. 00:11:28
@Corry:
Basic cselekvési terv:
A Nép: okosodunk, jobbakat választunk
A Kormány: amíg a Nép dolgozik nagyon figyelek a bankokra és a köztörvényes bűnözőkre
A Cigány: elég 3 gyerek
Az okos Zsidó: hagyom élni a hülyéket is (nem csak a biznic) és irtom a konkurenciát (gyüli,...)
Basic cselekvési terv:
A Nép: okosodunk, jobbakat választunk
A Kormány: amíg a Nép dolgozik nagyon figyelek a bankokra és a köztörvényes bűnözőkre
A Cigány: elég 3 gyerek
Az okos Zsidó: hagyom élni a hülyéket is (nem csak a biznic) és irtom a konkurenciát (gyüli,...)
Vidéki 2009.02.22. 10:10:29
A szerző egyik kulcsmondata: „Mit mutatna egy ilyen vizsgálat Magyarországon? Nem tudjuk.”
Miért nem tudjuk?
Mert nálunk a „politikailag korrekt beszéd” hívei inkvizitorokként eretnekséget látnak abban is , ha valaki ilyen témában gondolkodni merészel.
Habzó szájjal, óriási média erősítéssel rasszistának minősítik, kiátkozva őket a tisztességes emberek közösségéből és egzisztenciálisan is megsemmisítik (mint ahogyan azt a miskolci rendőrkapitánnyal is tették).
Nem vall logikus gondolkodásra, hogy ezek a „politikailag korrekt” „gondolkodók”, ha az iskolai szegregációról beszélnek, azonnal meg tudják állapítani, hogy ki a cigány és ki nem, míg bűnözők estében ez szerintük „elvi szempontból” lehetetlen.
Miért nem tudjuk?
Mert nálunk a „politikailag korrekt beszéd” hívei inkvizitorokként eretnekséget látnak abban is , ha valaki ilyen témában gondolkodni merészel.
Habzó szájjal, óriási média erősítéssel rasszistának minősítik, kiátkozva őket a tisztességes emberek közösségéből és egzisztenciálisan is megsemmisítik (mint ahogyan azt a miskolci rendőrkapitánnyal is tették).
Nem vall logikus gondolkodásra, hogy ezek a „politikailag korrekt” „gondolkodók”, ha az iskolai szegregációról beszélnek, azonnal meg tudják állapítani, hogy ki a cigány és ki nem, míg bűnözők estében ez szerintük „elvi szempontból” lehetetlen.
Corry 2009.02.22. 10:49:16
@Bell & Sebastian:
Ez nagyon népmeseire sikerült és a felsorolásaid és definícióid eléggé bugyuták, vagy talán pontosabban sokan nem ismernének rá magukra.
Továbbá ha ilyen egyszerű lenne az egész akkor már nálunk régebben, vagy a környező országokban bizonyára megcsinálták volna ezt.
Vidékihez hadd csatlakozzam egy kérdéssel: miért van az, hogy tendenciózusan Budapestről osztják az antirasszisták az észt és ugyanígy tendenciózusan vidéken tipikusan BAZ megyében lépnek fel egy ezzel szemben álló néha puccsszerű újítással??
Többször feltettem a kérdést, most még egyszer felteszem: mi vezérli azokat az embereket, hogy ilyen a mai magyar jogkörnyezetben legalábbis az illegalitás határán levő cselekedetet hajtsanak végre? Hozzátéve hogy a miskolci rendőrkapitány jogász végzettségű tudtommal...
Miért csinálják???
Mert "primitív antirasszisták" habzó szájú kirekesztők,
vagy mert olyan dolgot látnak tapasztalnak, amit Budapesten a chartagyárban nem láthatnak, a távolság miatt??
És még egy fontos kérdés: honnan veszik a chartagyárban, hogy ők kellenek a probléma megoldásához, továbbá, hogy a probléma egyedüli korrekt megoldását ők tudják, a probléma gyökereitől többszáz kilométerre?????
Ez nagyon népmeseire sikerült és a felsorolásaid és definícióid eléggé bugyuták, vagy talán pontosabban sokan nem ismernének rá magukra.
Továbbá ha ilyen egyszerű lenne az egész akkor már nálunk régebben, vagy a környező országokban bizonyára megcsinálták volna ezt.
Vidékihez hadd csatlakozzam egy kérdéssel: miért van az, hogy tendenciózusan Budapestről osztják az antirasszisták az észt és ugyanígy tendenciózusan vidéken tipikusan BAZ megyében lépnek fel egy ezzel szemben álló néha puccsszerű újítással??
Többször feltettem a kérdést, most még egyszer felteszem: mi vezérli azokat az embereket, hogy ilyen a mai magyar jogkörnyezetben legalábbis az illegalitás határán levő cselekedetet hajtsanak végre? Hozzátéve hogy a miskolci rendőrkapitány jogász végzettségű tudtommal...
Miért csinálják???
Mert "primitív antirasszisták" habzó szájú kirekesztők,
vagy mert olyan dolgot látnak tapasztalnak, amit Budapesten a chartagyárban nem láthatnak, a távolság miatt??
És még egy fontos kérdés: honnan veszik a chartagyárban, hogy ők kellenek a probléma megoldásához, továbbá, hogy a probléma egyedüli korrekt megoldását ők tudják, a probléma gyökereitől többszáz kilométerre?????
lac1 2009.02.22. 13:49:26
@Corry:
Hát, el kell keserítenem mindenkit, mert azért nem tud senki ilyen példát, mert nincs is ilyen kijelentés senkitől. Teljesen logikátlan lenne, és a legelvakultabb ember is érezné, hogy ezzel bakot lő.
A végén - ha a megélhetési aláfirkálókra gondolsz, sajnos nem nyilatkozhatok, mert családilag érintve vagyok nagy szégyenemre, és hátha olvas "ő" is.
Véleményem azért van.
;-)
Hát, el kell keserítenem mindenkit, mert azért nem tud senki ilyen példát, mert nincs is ilyen kijelentés senkitől. Teljesen logikátlan lenne, és a legelvakultabb ember is érezné, hogy ezzel bakot lő.
A végén - ha a megélhetési aláfirkálókra gondolsz, sajnos nem nyilatkozhatok, mert családilag érintve vagyok nagy szégyenemre, és hátha olvas "ő" is.
Véleményem azért van.
;-)
lac1 2009.02.22. 13:53:29
@Corry:
miért Budapestről? Mert a kozmopolita "értelmiség" oda sűrűsödik, a vidéki bunkók környezete nem eléggé jó környezet nekik. Igazándiból nem tudom értelmesen elmagyarázni, de elég azokat a diákokat meghallgatni, akik oda vágyakoznak. Sajnos nem egyet hallottam.
miért Budapestről? Mert a kozmopolita "értelmiség" oda sűrűsödik, a vidéki bunkók környezete nem eléggé jó környezet nekik. Igazándiból nem tudom értelmesen elmagyarázni, de elég azokat a diákokat meghallgatni, akik oda vágyakoznak. Sajnos nem egyet hallottam.
Corry 2009.02.22. 14:31:05
@lac1: A saját véleményedre legyél büszke, vagy szégyelld magad ha szükséges. Az ember nem választhatja meg a rokonait, se a jókat, se a rosszakat...
kolbenheyer 2009.02.22. 15:06:12
Összegezzük, fiúk:
1. Magyarországon senki se gondolja, hogy a cigányok mind bűnözők.
2. Az álliberális közbeszéd az oka a bűnözés elburjánzásának, mert nem engednek statisztikát csinálni.
3. Budapest egy elszigetelt burok, ahol a tojásfejűek még nem láttak élő cigányt, ezért osztják az észt.
Hát gratulálok, megint sikerült ordenáré hazugságból (1), alattomos csúsztatásból (2) és szánalmas kisebbrendűségi komplexusból (3) igényes elméletet fabrikálni. Nézzetek tükörbe ...
1. Magyarországon senki se gondolja, hogy a cigányok mind bűnözők.
2. Az álliberális közbeszéd az oka a bűnözés elburjánzásának, mert nem engednek statisztikát csinálni.
3. Budapest egy elszigetelt burok, ahol a tojásfejűek még nem láttak élő cigányt, ezért osztják az észt.
Hát gratulálok, megint sikerült ordenáré hazugságból (1), alattomos csúsztatásból (2) és szánalmas kisebbrendűségi komplexusból (3) igényes elméletet fabrikálni. Nézzetek tükörbe ...
asmodean 2009.02.22. 15:12:05
@kolbenheyer:
Vagy komoly szövegértési problémával küszködsz, vagy szándékosan értelmezel félre.
Mindkét esetben szánalmas vagy.
Vagy komoly szövegértési problémával küszködsz, vagy szándékosan értelmezel félre.
Mindkét esetben szánalmas vagy.
kolbenheyer 2009.02.22. 15:21:01
@asmodean:
Te meg kinek vagy a fogadatlan prókátora?
Tehát lac1 nem állította, hogy Magyarországon senki sem állítja, hogy minden cigány bűnöző? És szerinted sincs ilyen közhangulat?
Nem írja-e vidéki, hogy a polkorrektség a baj? Milyen baj? Attól nő a betörések száma?
És nem írja-e corry, hogy Bp-en gyűlik a sok kozmopolita értelmiségi? Hm, ezt most pejoratívan gondolta?
Az se tűnt fel, hogy eddig mindenki ezt az angol statisztikát lobogtatta, én el is olvastam, ti meg még mindig nem értitek, és a lényeghez egy szavatok sincs?
Nem mintha meglepődnék. Ami nem megy, azt kár erőltetni ...
Te meg kinek vagy a fogadatlan prókátora?
Tehát lac1 nem állította, hogy Magyarországon senki sem állítja, hogy minden cigány bűnöző? És szerinted sincs ilyen közhangulat?
Nem írja-e vidéki, hogy a polkorrektség a baj? Milyen baj? Attól nő a betörések száma?
És nem írja-e corry, hogy Bp-en gyűlik a sok kozmopolita értelmiségi? Hm, ezt most pejoratívan gondolta?
Az se tűnt fel, hogy eddig mindenki ezt az angol statisztikát lobogtatta, én el is olvastam, ti meg még mindig nem értitek, és a lényeghez egy szavatok sincs?
Nem mintha meglepődnék. Ami nem megy, azt kár erőltetni ...
asmodean 2009.02.22. 15:56:57
@kolbenheyer:
Náczik fogadtak prókátornak, hogy rettegjél és elhatárolódjál.
Így van lac1 azt állította, hogy senki nem állítja, hogy minden cigány bűnöző, azt nem állította, hogy nincsen olyan ember, aki a cigányságot általában veti meg.
És nem, nincs ilyen közhangulat, ezt a közhangulatot ti szeretnétek belemagyarázni, abba, hogy az átlag embernek teli van a töke a cigánybűnözéssel, ami nem azt jelenti, hogy minden cigány bűnöző. Csak azt, hogy az emberek úgy gondolják, hogy eme jeles kisebbségünk bűnőző egyedeire igen jellemző bűncselekmény formák vannak. Továbbá, hogy igen nagy arányban kerülnek ki bűnözők közölük.
Ezt a liberálisok úgy állítják be, hogy a sok rásszistá, náczi minden cigányt bűnözőnek néz, ezt rajtatok kívül lényegében senki nem mondja.
Csak így lehet rásszizmust, meg náczimust kiabálni, a probléma lényegi érintése nélkül.
Írják, hogy a pc baj. Igen baj, ugyanis pont ez az álszent szöveg akadályozza azt meg, hogy a problémáról egyáltalán beszélni lehessen (persze a mibndenki náczi, az teljesen pc). Nem ez okozza a kisebbségi problémákat, de pont jól jön azok érdemi kezelésének elmismásolására (lehet náczizni, probléma megoldás helyett), érdemes a kolompár félék nyilatkozatait hallgatni, milyen jól játszák meg a pc kártyákat.
Az értelmiségit én már spec tényleg pejoratívan használom, és ki szoktam kérni magamnak, ha mint mérnököt értelmiségnek neveznek. Ezt köszönhető a sok bölcsésznek, szociológusnak, politológusnak, akik abból éllnek, hogy pollkorrektek, amúgy meg gombos villával kell őket forgatni nehogy összerohadjanak.
Én vidéken éltem 20 évet, azután költöztem pestre, hát némely "liliomfinak" tényleg fogalma nincs arrról milyen is a vidék.
Mindenki az angol statisztikát lobogtatta? Így van, csupán annyit csúsztatsz, hogy azért, hogy ím egy liberális ország, ahol igen, kimondani is szörnyű náczik vannak és jegyzik a rasszt. Nem a statisztika adataival pélkdálóztak, hanem annak meglétével. Egyébként magát az adatokat is megvizsgálták már előtted rohadt náczik mellékesen.
Ami nem megy nem kell erőltetni ... egyet értek, nem kell értened, hogy miről beszél a másik oldal, nyugodtan értelmezd azt amit mondanak úgy, ahogy te akarod (lásd az angol statisztikára való hivatkozás), aztán nácziz, rettegj és határolódj el.
Egyszer meg hátha jön egy olyan ember a liberális irányból, aki érti, hogy miről beszél a másik, aki nem az ő véleményén van, aztán kiderül róla, hogy mégse rasszista az aki a cigánybűnözést kiejti a száján.
Náczik fogadtak prókátornak, hogy rettegjél és elhatárolódjál.
Így van lac1 azt állította, hogy senki nem állítja, hogy minden cigány bűnöző, azt nem állította, hogy nincsen olyan ember, aki a cigányságot általában veti meg.
És nem, nincs ilyen közhangulat, ezt a közhangulatot ti szeretnétek belemagyarázni, abba, hogy az átlag embernek teli van a töke a cigánybűnözéssel, ami nem azt jelenti, hogy minden cigány bűnöző. Csak azt, hogy az emberek úgy gondolják, hogy eme jeles kisebbségünk bűnőző egyedeire igen jellemző bűncselekmény formák vannak. Továbbá, hogy igen nagy arányban kerülnek ki bűnözők közölük.
Ezt a liberálisok úgy állítják be, hogy a sok rásszistá, náczi minden cigányt bűnözőnek néz, ezt rajtatok kívül lényegében senki nem mondja.
Csak így lehet rásszizmust, meg náczimust kiabálni, a probléma lényegi érintése nélkül.
Írják, hogy a pc baj. Igen baj, ugyanis pont ez az álszent szöveg akadályozza azt meg, hogy a problémáról egyáltalán beszélni lehessen (persze a mibndenki náczi, az teljesen pc). Nem ez okozza a kisebbségi problémákat, de pont jól jön azok érdemi kezelésének elmismásolására (lehet náczizni, probléma megoldás helyett), érdemes a kolompár félék nyilatkozatait hallgatni, milyen jól játszák meg a pc kártyákat.
Az értelmiségit én már spec tényleg pejoratívan használom, és ki szoktam kérni magamnak, ha mint mérnököt értelmiségnek neveznek. Ezt köszönhető a sok bölcsésznek, szociológusnak, politológusnak, akik abból éllnek, hogy pollkorrektek, amúgy meg gombos villával kell őket forgatni nehogy összerohadjanak.
Én vidéken éltem 20 évet, azután költöztem pestre, hát némely "liliomfinak" tényleg fogalma nincs arrról milyen is a vidék.
Mindenki az angol statisztikát lobogtatta? Így van, csupán annyit csúsztatsz, hogy azért, hogy ím egy liberális ország, ahol igen, kimondani is szörnyű náczik vannak és jegyzik a rasszt. Nem a statisztika adataival pélkdálóztak, hanem annak meglétével. Egyébként magát az adatokat is megvizsgálták már előtted rohadt náczik mellékesen.
Ami nem megy nem kell erőltetni ... egyet értek, nem kell értened, hogy miről beszél a másik oldal, nyugodtan értelmezd azt amit mondanak úgy, ahogy te akarod (lásd az angol statisztikára való hivatkozás), aztán nácziz, rettegj és határolódj el.
Egyszer meg hátha jön egy olyan ember a liberális irányból, aki érti, hogy miről beszél a másik, aki nem az ő véleményén van, aztán kiderül róla, hogy mégse rasszista az aki a cigánybűnözést kiejti a száján.
Corry 2009.02.22. 16:03:39
@kolbenheyer:
Akkor röviden a pontjaid:
1. sajnos sokan gondolják ezt így, mindenféle antirasszista Charta ellenére. És nekem úgy tűnik, hogy bárhány ilyen készül, ettől még semmi nem lesz jobb.
2. az álliberális közbeszéd hatását az egészre most nehéz vizsgálni, mert ez akkor derül ki, ha jön valami más. Az valószínűsíthető, hogy az erős antirasszista nyomás akkor is kifejtette a hatását,a mikor nem kellett volna, itt a rendőrségen előállított cigány bűnözőkre gondolok. Abban azt hiszem egyet kell értsünk, hogy a bűnözők esetében nem kéne semmiféle megkülönböztetést alkalmazni.
3. Tényleg én írtam, hogy hol üldögélnek ezek az értelmiségiek, továbbmegyek egy ebédlőben szoktam enni néhányukkal, hadd írjam le, hogy nincs kisebbrendűségi érzésem. Nekem teljesen más a szakmám ugyanis. És én csak egy jelenséget írtam le, ami tendenciózus volt (nevezetesen, hogy Budapesten chartáznak a chartagyárosok és valamerre vidéken próbálják meg a konfliktusokat a maguk módján kezelni).
És ha tudni akarod, némileg pejoratívan gondoltam, de ez az előzőekből ki is következtethető.
Feltettem néhány kérdést, ami közül a legfontosabb: miért lázadnak emberek ez ellen a közbeszéd és közgondolkodás ellen? Még tovább megyek: ha lázadnak is, abból rögtön az következik, hogy a homlokegyenest ellenkezőjét akarják ????
Akkor röviden a pontjaid:
1. sajnos sokan gondolják ezt így, mindenféle antirasszista Charta ellenére. És nekem úgy tűnik, hogy bárhány ilyen készül, ettől még semmi nem lesz jobb.
2. az álliberális közbeszéd hatását az egészre most nehéz vizsgálni, mert ez akkor derül ki, ha jön valami más. Az valószínűsíthető, hogy az erős antirasszista nyomás akkor is kifejtette a hatását,a mikor nem kellett volna, itt a rendőrségen előállított cigány bűnözőkre gondolok. Abban azt hiszem egyet kell értsünk, hogy a bűnözők esetében nem kéne semmiféle megkülönböztetést alkalmazni.
3. Tényleg én írtam, hogy hol üldögélnek ezek az értelmiségiek, továbbmegyek egy ebédlőben szoktam enni néhányukkal, hadd írjam le, hogy nincs kisebbrendűségi érzésem. Nekem teljesen más a szakmám ugyanis. És én csak egy jelenséget írtam le, ami tendenciózus volt (nevezetesen, hogy Budapesten chartáznak a chartagyárosok és valamerre vidéken próbálják meg a konfliktusokat a maguk módján kezelni).
És ha tudni akarod, némileg pejoratívan gondoltam, de ez az előzőekből ki is következtethető.
Feltettem néhány kérdést, ami közül a legfontosabb: miért lázadnak emberek ez ellen a közbeszéd és közgondolkodás ellen? Még tovább megyek: ha lázadnak is, abból rögtön az következik, hogy a homlokegyenest ellenkezőjét akarják ????
kolbenheyer 2009.02.22. 16:11:02
@asmodean:
Olvasd vissza a szöveged: hemzseg a rasszista közhelyektől. Nem kell felismerned, sose gondoltalak volna értelmiséginek. És hidd tovább, hogy elég néhány liberálist kidobni, és megoldódik minden. Hihetetlenül szánalmas még mindig azt mondogatni, hogy itten nem lehet beszélni semmiről. Hol élsz te? Majd rádszakad ez az ország ...
Olvasd vissza a szöveged: hemzseg a rasszista közhelyektől. Nem kell felismerned, sose gondoltalak volna értelmiséginek. És hidd tovább, hogy elég néhány liberálist kidobni, és megoldódik minden. Hihetetlenül szánalmas még mindig azt mondogatni, hogy itten nem lehet beszélni semmiről. Hol élsz te? Majd rádszakad ez az ország ...
kolbenheyer 2009.02.22. 16:15:10
@Corry:
1. Akkor talán foglalkozzunk ezzel, ez a nagyobb gond.
2. Komolyan gondolod, hogy a rendőrök elnézőbbek a cigányokkal? Jártál te már börtönben? Már ezerszer megbeszéltük, a pc halott, temesd el.
3. Elég tendenciózusan írtad le. A Jobbik és Gárda Bp-ről indult, csakúgy mint anno a MIÉP. Székesfehérvár nem BAZ-ban van, és nem is tipikus "cigánybűnözés" volt, mégis üvölt a fél ország. A bűnügyi statisztikák javulnak (értsd: kevesebb a bűncselekmény), mégis állandóan a "cigánybűnözésről" van szó.
Miért lázadnak az emberek? Sok mindenért, de ezt rossz irányban erősíteni, több mint bűn.
1. Akkor talán foglalkozzunk ezzel, ez a nagyobb gond.
2. Komolyan gondolod, hogy a rendőrök elnézőbbek a cigányokkal? Jártál te már börtönben? Már ezerszer megbeszéltük, a pc halott, temesd el.
3. Elég tendenciózusan írtad le. A Jobbik és Gárda Bp-ről indult, csakúgy mint anno a MIÉP. Székesfehérvár nem BAZ-ban van, és nem is tipikus "cigánybűnözés" volt, mégis üvölt a fél ország. A bűnügyi statisztikák javulnak (értsd: kevesebb a bűncselekmény), mégis állandóan a "cigánybűnözésről" van szó.
Miért lázadnak az emberek? Sok mindenért, de ezt rossz irányban erősíteni, több mint bűn.
asmodean 2009.02.22. 16:23:12
@kolbenheyer:
Mondom én, rásszistá vagyok. Rohadt náczi. Hemzsegek a rásszistá közhelyektől.
Nem gondolom, hogy néhány liberális kidobása megoldaná a problémát, de első lépésnek nagyon jól megtenné.
Dehogynem, lehet beszélni, lehet csak éppen, rögötön az a reakció, hogy rasszista az ember, azután itt meg is áll a dolog, el van intézve az érdemi mondanivaló. Na ez a szánalmas.
"Majd rádszakad ez az ország" - miért te hol is leszel, vagy hol is vagy?
Mondom én, rásszistá vagyok. Rohadt náczi. Hemzsegek a rásszistá közhelyektől.
Nem gondolom, hogy néhány liberális kidobása megoldaná a problémát, de első lépésnek nagyon jól megtenné.
Dehogynem, lehet beszélni, lehet csak éppen, rögötön az a reakció, hogy rasszista az ember, azután itt meg is áll a dolog, el van intézve az érdemi mondanivaló. Na ez a szánalmas.
"Majd rádszakad ez az ország" - miért te hol is leszel, vagy hol is vagy?
asmodean 2009.02.22. 16:25:25
@kolbenheyer:
" A bűnügyi statisztikák javulnak (értsd: kevesebb a bűncselekmény), mégis állandóan a "cigánybűnözésről" van szó."
Erről a statisztika bűvölésről hallottam egy jó kis előadást belsőforrásból. Meglepődnél, hogyan is működik ez.
" A bűnügyi statisztikák javulnak (értsd: kevesebb a bűncselekmény), mégis állandóan a "cigánybűnözésről" van szó."
Erről a statisztika bűvölésről hallottam egy jó kis előadást belsőforrásból. Meglepődnél, hogyan is működik ez.
Corry 2009.02.22. 16:33:04
@kolbenheyer:
1. pontot nem értem.
2. Ez csúsztatás, mert a rendőr és a börtön között elég hosszú procedúra zajlik, itt most a bíróságra gondoltam.
3. Mi történt Székesfehérváron? A Jobbikhoz és a Gárdához semmi közöm és nem is nagyon lesz.
Veszprémben történt egy gyilkosság, és most ennek kapcsán egykét dologra szintén fény derült, ami nem feltétlenül cigánykérdés, de fel kell számolni sürgősen!
Figyu, engem is zavar, hogy nem jó irányba mennek a dolgok. De én azt is gondolom, hogy ezek a charták nem javítanak a helyzeten, ezért teljesen felesleges velük a népet hergelni.
1. pontot nem értem.
2. Ez csúsztatás, mert a rendőr és a börtön között elég hosszú procedúra zajlik, itt most a bíróságra gondoltam.
3. Mi történt Székesfehérváron? A Jobbikhoz és a Gárdához semmi közöm és nem is nagyon lesz.
Veszprémben történt egy gyilkosság, és most ennek kapcsán egykét dologra szintén fény derült, ami nem feltétlenül cigánykérdés, de fel kell számolni sürgősen!
Figyu, engem is zavar, hogy nem jó irányba mennek a dolgok. De én azt is gondolom, hogy ezek a charták nem javítanak a helyzeten, ezért teljesen felesleges velük a népet hergelni.
lac1 2009.02.22. 16:57:54
@Corry:
Kösz, az én véleményemmel nincs semmi baj (még ha egyeseknek nem is tetszik) de az értelmes ember nem vágja maga alatt a fát, ha nem feltétlen szükséges.
Kösz, az én véleményemmel nincs semmi baj (még ha egyeseknek nem is tetszik) de az értelmes ember nem vágja maga alatt a fát, ha nem feltétlen szükséges.
lac1 2009.02.22. 17:00:32
@kolbenheyer:
1. hát akkor csak mutasd meg, hogy ez hol hangzott el.
2. igen, szar érzés ezt megtudni, de hát...
3. itt csúsztatsz, mert a "tojásfejűek" nem csak cigánykérdésben "tojásfejűek".
1. hát akkor csak mutasd meg, hogy ez hol hangzott el.
2. igen, szar érzés ezt megtudni, de hát...
3. itt csúsztatsz, mert a "tojásfejűek" nem csak cigánykérdésben "tojásfejűek".
lac1 2009.02.22. 17:02:17
@kolbenheyer:
Ezt kikérem magamnak. A kozmopolita-t én mondtam!
És igen állítottam, sőt megint, hogy ilyent: MINDEN senki nem mondott.
De meggyőzhetsz, ha tudsz.
Ezt kikérem magamnak. A kozmopolita-t én mondtam!
És igen állítottam, sőt megint, hogy ilyent: MINDEN senki nem mondott.
De meggyőzhetsz, ha tudsz.
lac1 2009.02.22. 17:05:52
@asmodean:
Látod, hiába is magyarázod, úgysem hiszi el még magának sem, hogy olyan, hogy MINDEN nincs is. Az hogy sok, vagy éppen számarányukhoz képest, vagy éppen jellemzően cigányok az más más, de nem, ő csak köti az ebet a karóhoz.
Szerintem ne erőltesd, sokan olvassák ezt (?) a blogot, innét már nehéz beismerni, hogy tévedtem, mégse mondta senki, hogy MINDEN.
Látod, hiába is magyarázod, úgysem hiszi el még magának sem, hogy olyan, hogy MINDEN nincs is. Az hogy sok, vagy éppen számarányukhoz képest, vagy éppen jellemzően cigányok az más más, de nem, ő csak köti az ebet a karóhoz.
Szerintem ne erőltesd, sokan olvassák ezt (?) a blogot, innét már nehéz beismerni, hogy tévedtem, mégse mondta senki, hogy MINDEN.
lac1 2009.02.22. 17:11:54
@Corry:
Kedves Corry,
rajtad keresztül hagy mondjam el, hogy a chartások között van tanár, és van diák. (ugyanabban az intézményben persze) És melyik diák fog nemet mondani egy KÉRÉSNEK, egy aláírásra?
Persze ezt én csak HALLOTTAM, semmi élményem nincs ilyennel...
tehát a "chartásokat" nyugodtan oszd el kettővel - vagy hárommal - akik el is hiszik (persze tévednek) amit aláírnak.
Nem biztos, hogy elárulok vele rosszat, ha leírom, hogy amikor a Morvai "ellen" gyűjtötték az aláírásokat (magukfajták, magunkfajták) akkor az illető aláírók közül pár hónap múlva megkérdeztem párat, hogy mire is emlékezik, amit aláírt.
Szánalmas volt az egész jelenet, legyen ennyi elég.
Kedves Corry,
rajtad keresztül hagy mondjam el, hogy a chartások között van tanár, és van diák. (ugyanabban az intézményben persze) És melyik diák fog nemet mondani egy KÉRÉSNEK, egy aláírásra?
Persze ezt én csak HALLOTTAM, semmi élményem nincs ilyennel...
tehát a "chartásokat" nyugodtan oszd el kettővel - vagy hárommal - akik el is hiszik (persze tévednek) amit aláírnak.
Nem biztos, hogy elárulok vele rosszat, ha leírom, hogy amikor a Morvai "ellen" gyűjtötték az aláírásokat (magukfajták, magunkfajták) akkor az illető aláírók közül pár hónap múlva megkérdeztem párat, hogy mire is emlékezik, amit aláírt.
Szánalmas volt az egész jelenet, legyen ennyi elég.
lac1 2009.02.22. 17:13:53
@kolbenheyer:
Lehet itt beszélni valamiről? A miskolci rendőrkapitányt kéne erről megkérdezned, ő jobban tudna róla mesélni
Lehet itt beszélni valamiről? A miskolci rendőrkapitányt kéne erről megkérdezned, ő jobban tudna róla mesélni
lac1 2009.02.22. 17:19:41
@kolbenheyer:
Nem javulnak a statisztikák. Legfeljebb javuló számokat HAZUDNAK bele.
És hagy ne kelljen a börtönökbe járni, jól van az úgy ahogy, Sőt, ha rajtam múlna...
Vedd ki belőle a megfélemlített embereket, akik már nem is mernek szólni a rendőrnek, vedd ki belőle a kis értékre elkövett bűncselekményeket, és vedd ki belőle azt, hogy mmostanáig külön bűncselekményeknek számítottak a halmozott bűncsellekmények is. vagyis, ha te a blogon írásához egy lopott xp-t, word-t, tűzfalat és corel-t használtál, akkor ez régebben 4 db. cselekménynek minősült. Most meg simán egynek.
Így aztán könnyű a statisztikát javítani.
Nem javulnak a statisztikák. Legfeljebb javuló számokat HAZUDNAK bele.
És hagy ne kelljen a börtönökbe járni, jól van az úgy ahogy, Sőt, ha rajtam múlna...
Vedd ki belőle a megfélemlített embereket, akik már nem is mernek szólni a rendőrnek, vedd ki belőle a kis értékre elkövett bűncselekményeket, és vedd ki belőle azt, hogy mmostanáig külön bűncselekményeknek számítottak a halmozott bűncsellekmények is. vagyis, ha te a blogon írásához egy lopott xp-t, word-t, tűzfalat és corel-t használtál, akkor ez régebben 4 db. cselekménynek minősült. Most meg simán egynek.
Így aztán könnyű a statisztikát javítani.
Corry 2009.02.22. 17:21:53
@lac1:
Tök mindegy ebben a százas nagyságrendben, hogy 100-an vannak, vagy 300-an.
És arról is letettem, hogy megértsék: én nem csúsztatni, cigányozni, rasszista szöveget nyomni akarok, hanem egy olyan közgondolkodást végre, amelyben ez az egész indulatos környezet egy kicsit megnyugszik.
Úgy kéne ezt valahogy tenni, hogy még csak a gyanúja se merüljön fel annak, hogy valami köze van az aláíróknak a magát már végképp lejáratott politikai erőkhöz, mert ekkor még a legjobb szándék is mandinert kap. Én befejeztem, ennél többet erről nem akarok mondani most, de remélem a jó szándékomat senki sem vitatta el.
Tök mindegy ebben a százas nagyságrendben, hogy 100-an vannak, vagy 300-an.
És arról is letettem, hogy megértsék: én nem csúsztatni, cigányozni, rasszista szöveget nyomni akarok, hanem egy olyan közgondolkodást végre, amelyben ez az egész indulatos környezet egy kicsit megnyugszik.
Úgy kéne ezt valahogy tenni, hogy még csak a gyanúja se merüljön fel annak, hogy valami köze van az aláíróknak a magát már végképp lejáratott politikai erőkhöz, mert ekkor még a legjobb szándék is mandinert kap. Én befejeztem, ennél többet erről nem akarok mondani most, de remélem a jó szándékomat senki sem vitatta el.
kolbenheyer 2009.02.22. 17:23:52
@asmodean:
Nem én minősítelek, hanem te minősíted magadat. Szerinted ez a "rásszistá" vicces? Nem, nem az, csak szánalmasan rasszista.
@Corry:
1. Ez arra vonatkozott, hogy a rasszizmus jelneleg tombol, és ez nagy baj, ezzel kell foglalkozni.
2. Nem értem. Mivel a börtön tele van cigányokkal, elég hihetetlen lenne azt állítani, hogy a bíróság elfogult az irányukban. A rendőrség pedig elsősorban őket igazoltatja, mint ezt egy friss felmérésből tudjuk. Szóval, ha van, akkor cigányellenes elfogultság van, de semmiképpen nem fordított.
3. Bocs, Veszprémre gondoltam én is. Nem te vagy jobbikos vagy gárdás! Eszembe se jutott, ahhoz már régóta "beszélgetünk". Csak azt mondtam, ez mind Bp, azaz nem áll a liberális főváros, derék magyar vidék ellentét.
És ki védi itt a chartát? Ki védi Gyurcsányt vagy Gusztost? Olvastad a posztot, nem? Leírtam: tisztességes szándékkal kéne ilyen statisztikát csinálni, mert akkor a lac1-féléknek más hazugságokon kéne gondolkodniuk.
@lac1:
Szegény, szegény főkapitány! Nemzeti hős lett belőle, majd elered a könnyem ...
Nem én minősítelek, hanem te minősíted magadat. Szerinted ez a "rásszistá" vicces? Nem, nem az, csak szánalmasan rasszista.
@Corry:
1. Ez arra vonatkozott, hogy a rasszizmus jelneleg tombol, és ez nagy baj, ezzel kell foglalkozni.
2. Nem értem. Mivel a börtön tele van cigányokkal, elég hihetetlen lenne azt állítani, hogy a bíróság elfogult az irányukban. A rendőrség pedig elsősorban őket igazoltatja, mint ezt egy friss felmérésből tudjuk. Szóval, ha van, akkor cigányellenes elfogultság van, de semmiképpen nem fordított.
3. Bocs, Veszprémre gondoltam én is. Nem te vagy jobbikos vagy gárdás! Eszembe se jutott, ahhoz már régóta "beszélgetünk". Csak azt mondtam, ez mind Bp, azaz nem áll a liberális főváros, derék magyar vidék ellentét.
És ki védi itt a chartát? Ki védi Gyurcsányt vagy Gusztost? Olvastad a posztot, nem? Leírtam: tisztességes szándékkal kéne ilyen statisztikát csinálni, mert akkor a lac1-féléknek más hazugságokon kéne gondolkodniuk.
@lac1:
Szegény, szegény főkapitány! Nemzeti hős lett belőle, majd elered a könnyem ...
R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.22. 17:36:44
@kolbenheyer: szerintem a blogon nincs olyan tag, aki a Chartát védené, én legalábbis tuti nem vagyok ilyen. Szóval Corry, így állj hozzá.
lac1 2009.02.22. 17:39:22
@Corry:
A jó szándékodat nem vitatom el - bocsi ha ezt olvasod ki belőle. Viszont az aktualitását már neccesnek érzem.
De ez csak egy vélemény, még akár tévedhetek is.
A jó szándékodat nem vitatom el - bocsi ha ezt olvasod ki belőle. Viszont az aktualitását már neccesnek érzem.
De ez csak egy vélemény, még akár tévedhetek is.
kolbenheyer 2009.02.22. 17:45:59
@lac1:
Hú, most megijedtem! :-)
Minden egyes alkalommal leírtam. Próbálhatsz kisiklani, de nem kicsit feltűnő, hogy miről "hallottál" és "olvastál".
Hú, most megijedtem! :-)
Minden egyes alkalommal leírtam. Próbálhatsz kisiklani, de nem kicsit feltűnő, hogy miről "hallottál" és "olvastál".
lac1 2009.02.22. 17:49:21
@kolbenheyer:
Na mégegyszer:
hol hazudtam? Nem kellene neked az erec israel-ből szóló hangokat hallgatnod, és akkor talán a lényegre is tudnál koncentrálni.
Na mégegyszer:
hol hazudtam? Nem kellene neked az erec israel-ből szóló hangokat hallgatnod, és akkor talán a lényegre is tudnál koncentrálni.
lac1 2009.02.22. 17:53:01
Amúgy még tavalyelőtt a nej rendszeresen megvette az ÉS-t. Mindig egy fekete filccel bekarikáztam azokat a bekezdéseket, ahol vagy zsidókról vagy nácikról vagy Auschwitzről vagy éppen a soá-ról volt szó.
Ez persze azzal járt, hogy szinte az első betűtől az utolsóig el kellett olvasnom. Nem volt jó idő az a korszak.
Ez persze azzal járt, hogy szinte az első betűtől az utolsóig el kellett olvasnom. Nem volt jó idő az a korszak.
kolbenheyer 2009.02.22. 18:02:35
@lac1:
És fájt, hogy nem rólad van szó? Miért okozol magadnak ilyen sok fájdalmat? Miért nem olvasol náci honlapokat, jó sok van belőlük, ha kikerülünk az index főoldalára, dőlnek ide onnan a szarbarnák.
Bár igazából az a gyanúm, hogy te szimplán irígy vagy. Szerettél volna zsidó lenni, de nem ment. Próbáloztál a dajerral meg a hajfestékkel, talán még a sebészhez is elmentél, de hiába.
A helyzet az, hogy meguntalak. Azt sose hittem, hogy meg tudnálak győzni, de egy darabig szórakoztató volt a hülyeséged. De ez elmúlt. Itt senki sem moderál ki, de én befejeztem a veled való társalgást.
És fájt, hogy nem rólad van szó? Miért okozol magadnak ilyen sok fájdalmat? Miért nem olvasol náci honlapokat, jó sok van belőlük, ha kikerülünk az index főoldalára, dőlnek ide onnan a szarbarnák.
Bár igazából az a gyanúm, hogy te szimplán irígy vagy. Szerettél volna zsidó lenni, de nem ment. Próbáloztál a dajerral meg a hajfestékkel, talán még a sebészhez is elmentél, de hiába.
A helyzet az, hogy meguntalak. Azt sose hittem, hogy meg tudnálak győzni, de egy darabig szórakoztató volt a hülyeséged. De ez elmúlt. Itt senki sem moderál ki, de én befejeztem a veled való társalgást.
asmodean 2009.02.22. 18:06:53
@kolbenheyer:
"Nem én minősítelek, hanem te minősíted magadat. Szerinted ez a "rásszistá" vicces? Nem, nem az, csak szánalmasan rasszista."
Ennyit tudsz, hogy azt hajtogatod, hogy rasszista vagyok? Na kb. ezen a szinten van a liberális politika is kis hazánkba.
Tudod nem a "rásszistá" szó a vicces, hanem az szemlélet, amit képviseltek mögé. És ezt ti tettétek nevetségessé, nem a Jobbik vagy bárki más.
"Nem én minősítelek, hanem te minősíted magadat. Szerinted ez a "rásszistá" vicces? Nem, nem az, csak szánalmasan rasszista."
Ennyit tudsz, hogy azt hajtogatod, hogy rasszista vagyok? Na kb. ezen a szinten van a liberális politika is kis hazánkba.
Tudod nem a "rásszistá" szó a vicces, hanem az szemlélet, amit képviseltek mögé. És ezt ti tettétek nevetségessé, nem a Jobbik vagy bárki más.
lac1 2009.02.22. 18:09:37
@kolbenheyer:
Kedves kolbenheyer,
én általában mindent olvasok. Igen "náci" lapokat is. Csak hát... mi a náci? A te világképed szerinti nácit, vagy amit a tulajdonosa mond annak? Nem mintha dicsekedni akarnék, nem is tudom hogyan kerüljem el a látszatát, de a jelenlegi szétnyitott könyv a
Cseh-Szombathy László: Családszociológiai problémák és módszerek, Gondolat, 1979.
Amúgy miről is akarnál Te engem meggyőzni, vagy ha nem is engem bárkit?
És nem vagyok látens zsidó. De hit gyülde zenélést néha meghallgatom.
Kedves kolbenheyer,
én általában mindent olvasok. Igen "náci" lapokat is. Csak hát... mi a náci? A te világképed szerinti nácit, vagy amit a tulajdonosa mond annak? Nem mintha dicsekedni akarnék, nem is tudom hogyan kerüljem el a látszatát, de a jelenlegi szétnyitott könyv a
Cseh-Szombathy László: Családszociológiai problémák és módszerek, Gondolat, 1979.
Amúgy miről is akarnál Te engem meggyőzni, vagy ha nem is engem bárkit?
És nem vagyok látens zsidó. De hit gyülde zenélést néha meghallgatom.
R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.22. 18:13:07
@lac1: miért olvasol te Cseh-Szombathyt?
asmodean 2009.02.22. 18:21:43
@kolbenheyer:
Jól van legyen, elfogadom nem írtad le.
Kérdés akkor:
Amennyiben egy ilyen statisztika megnyugatólag hatna a közvélemyénre, vajon miért nem szorgalmazzák ezt sem a kisebbségi képviselők, sem a liberálisok képviselői?
Én azt mondom csináljuk meg akkor. Hozzuk nyílvánosságra, és akkor ott vannak a számszerűsített tények.
Készüljön ítélet stat, börtön stat.
Jól van legyen, elfogadom nem írtad le.
Kérdés akkor:
Amennyiben egy ilyen statisztika megnyugatólag hatna a közvélemyénre, vajon miért nem szorgalmazzák ezt sem a kisebbségi képviselők, sem a liberálisok képviselői?
Én azt mondom csináljuk meg akkor. Hozzuk nyílvánosságra, és akkor ott vannak a számszerűsített tények.
Készüljön ítélet stat, börtön stat.
asmodean 2009.02.22. 18:24:25
@lac1:
Amikor meg a Jobbikos ismerősöket bírálom, akkor meg komcsi vagyok. Bonyolult egy állapot egyszerre nácinak lenni, meg komcsinak is, de aszem baloghartur a múltkor már feloldotta ezt a dologot.
Amikor meg a Jobbikos ismerősöket bírálom, akkor meg komcsi vagyok. Bonyolult egy állapot egyszerre nácinak lenni, meg komcsinak is, de aszem baloghartur a múltkor már feloldotta ezt a dologot.
lac1 2009.02.22. 18:32:19
@asmodean:
A HIVATALOS statisztika az egy, amit meg látnak -hallanak az emberek az meg egy másik egy.
A baloghartúr meg egy neveletlen balfasz. Jól megmondta az egyik hozzászóló valamelyik förmedvényében, hogy ha ez a "tanult cigány" mércéje, akkor megette a fene az egészet, kár beléjük minden forint.
A HIVATALOS statisztika az egy, amit meg látnak -hallanak az emberek az meg egy másik egy.
A baloghartúr meg egy neveletlen balfasz. Jól megmondta az egyik hozzászóló valamelyik förmedvényében, hogy ha ez a "tanult cigány" mércéje, akkor megette a fene az egészet, kár beléjük minden forint.
lac1 2009.02.22. 18:37:17
@asmodean:
Amúgy én a szocikra szavaztam, talán most is arra fogok, mert ennek az országnak a legnagyobb ellensége a belső ellenség, a panelproli és a genetikai őskomcsi. Tömegük miatt lehetetlen bármit is tenni, hát akkor a gyurcsányiék tegyék a dolgukat, éheztessék, fagyasszák őket halálra, legyen drága gyógyszer, magas gázár, ne legyen 3,60-as kenyér, és majd szépen megcsinálják a piszkos munkát más helyett.
Szép kis szociológiai tanulmányt lehetne írni arról, hogy a 2002-es választás után mik voltak a trógerek szólamai, (ez jobb lesz, a "fiúk" vesztettek, savanyú a szőlő"), aztán kicsit később a "fidesz is emelt volna", most meg a "majd meglátjuk, hogy Zorbán..." tirádák milyen szép sorban következtek előre tök jól megjósolt módon.
Még mindig azt hiszi valaki, hogy van ingyenebéd...
Amúgy én a szocikra szavaztam, talán most is arra fogok, mert ennek az országnak a legnagyobb ellensége a belső ellenség, a panelproli és a genetikai őskomcsi. Tömegük miatt lehetetlen bármit is tenni, hát akkor a gyurcsányiék tegyék a dolgukat, éheztessék, fagyasszák őket halálra, legyen drága gyógyszer, magas gázár, ne legyen 3,60-as kenyér, és majd szépen megcsinálják a piszkos munkát más helyett.
Szép kis szociológiai tanulmányt lehetne írni arról, hogy a 2002-es választás után mik voltak a trógerek szólamai, (ez jobb lesz, a "fiúk" vesztettek, savanyú a szőlő"), aztán kicsit később a "fidesz is emelt volna", most meg a "majd meglátjuk, hogy Zorbán..." tirádák milyen szép sorban következtek előre tök jól megjósolt módon.
Még mindig azt hiszi valaki, hogy van ingyenebéd...
asmodean 2009.02.22. 19:11:34
@lac1:
Megpróbálok pozitívan hozzáállni, egy ilyen statisztikához (meg aztán, erősen bízok a "szivárogtatásban" :) ).
Off:
Én is a szocikra szavaztam, bár én meggyőződéssből, 2002-ben azt gondoltam, hogy na itten szép kemény reformok lesznek. Nem voltak. 2006-ban is pont ugyanezen ok miatt.
Azaz a kampányígérgetést teljese hülyeségnek gondoltam, nem annak dőltem be, abban bíztam, hogy nem lesznek hülyék. Párttag ismerősömmel, ezen vitatkoztam, szerinte, megéri a szociálisháló fenntartásának érdekében eladósódni, ezt vállalniuk kell. Én meg abban bíztam, hogy nem hülyék, jól megszaratnak 2 éven keresztül, aztán stabil alapokra helyezve a gazdaságot, építeni kezdenek. Ez egyik ciklusban sem jött be. Naiv vagyok tudom.
Megpróbálok pozitívan hozzáállni, egy ilyen statisztikához (meg aztán, erősen bízok a "szivárogtatásban" :) ).
Off:
Én is a szocikra szavaztam, bár én meggyőződéssből, 2002-ben azt gondoltam, hogy na itten szép kemény reformok lesznek. Nem voltak. 2006-ban is pont ugyanezen ok miatt.
Azaz a kampányígérgetést teljese hülyeségnek gondoltam, nem annak dőltem be, abban bíztam, hogy nem lesznek hülyék. Párttag ismerősömmel, ezen vitatkoztam, szerinte, megéri a szociálisháló fenntartásának érdekében eladósódni, ezt vállalniuk kell. Én meg abban bíztam, hogy nem hülyék, jól megszaratnak 2 éven keresztül, aztán stabil alapokra helyezve a gazdaságot, építeni kezdenek. Ez egyik ciklusban sem jött be. Naiv vagyok tudom.
lac1 2009.02.22. 20:01:34
@asmodean:
Uhhh...
bazz, amikor egy amúgy nem párttag szoci munkatársam is hasonlóan vélekedett az eladósodásról, akkor csak azt hittem, simán hülye az illető. De most látom, mindenki hülye. Hiszi valaki, hogy az adósság az kiút valamiből is? A Zorbán szépen csinálta, belehajszolta egy olyan ígérgetésspirálba a maszopot, amiből azután az lett ami. Mondjuk az ismerősöd könnyen vállalhatja, végül is a szociálisan támogatottak fogják - vagy a gyerekeik - visszafizetni a cehhet.
tehát igazam volt, amikor azt mondtam, hogy nincs ingyenebéd.
Uhhh...
bazz, amikor egy amúgy nem párttag szoci munkatársam is hasonlóan vélekedett az eladósodásról, akkor csak azt hittem, simán hülye az illető. De most látom, mindenki hülye. Hiszi valaki, hogy az adósság az kiút valamiből is? A Zorbán szépen csinálta, belehajszolta egy olyan ígérgetésspirálba a maszopot, amiből azután az lett ami. Mondjuk az ismerősöd könnyen vállalhatja, végül is a szociálisan támogatottak fogják - vagy a gyerekeik - visszafizetni a cehhet.
tehát igazam volt, amikor azt mondtam, hogy nincs ingyenebéd.
Vidéki 2009.02.22. 21:22:12
@Corry: Corry, nagyon jól rámutattál arra az ellentétes gondolkodásra, ami a Miskolci rendőrkapitány nyilatkozatával kapcsolatban világossá vált.
Vagyis a budapesti úgynevezett politikailag korrektnek mondott gondolkodású „elit” homlokegyenest más álláspontot foglalt el, mint akik a helyszínen élnek és bőrükön tapasztalják a problémát.
Ez a rózsadombi „beltenyésztésből származó” elit irányítja valóságtól elszakadt teóriái alapján már két évtizede az úgynevezett „roma integrációt”, ami nemhogy előre haladna, hanem egyre rosszabb eredményeket hoz, a befektetett hatalmas költségek ellenére.
Günther Wallraff, német írótól olvastam régebben egy nagyon jó könyvet.
Címe ez volt: „Legalul” és a németországi török vendégmunkások sanyarú helyzetével foglalkozott.
A szerző vette a fáradságot, hogy amit leír, azzal kapcsolatban személyes tapasztalatot szerezzen.
Haját, bőrét sötétre festette, szemére sötétbarna kontaktlencsét tett, sőt a törökös német akcentust is elsajátította.
Ezek után, mint török vendégmunkás a munkaerőpiacon állásokat keresett és töltött be ( hosszú hónapokig) és így szerzett tapasztalatokat.
A mi rózsadombi elitünk kényelmetlennek tartja, hogy személyes tapasztalatokkal gyarapítsa ismereteit.
Ehelyett inkább teóriái alapján osztja az észt.
Vagyis a budapesti úgynevezett politikailag korrektnek mondott gondolkodású „elit” homlokegyenest más álláspontot foglalt el, mint akik a helyszínen élnek és bőrükön tapasztalják a problémát.
Ez a rózsadombi „beltenyésztésből származó” elit irányítja valóságtól elszakadt teóriái alapján már két évtizede az úgynevezett „roma integrációt”, ami nemhogy előre haladna, hanem egyre rosszabb eredményeket hoz, a befektetett hatalmas költségek ellenére.
Günther Wallraff, német írótól olvastam régebben egy nagyon jó könyvet.
Címe ez volt: „Legalul” és a németországi török vendégmunkások sanyarú helyzetével foglalkozott.
A szerző vette a fáradságot, hogy amit leír, azzal kapcsolatban személyes tapasztalatot szerezzen.
Haját, bőrét sötétre festette, szemére sötétbarna kontaktlencsét tett, sőt a törökös német akcentust is elsajátította.
Ezek után, mint török vendégmunkás a munkaerőpiacon állásokat keresett és töltött be ( hosszú hónapokig) és így szerzett tapasztalatokat.
A mi rózsadombi elitünk kényelmetlennek tartja, hogy személyes tapasztalatokkal gyarapítsa ismereteit.
Ehelyett inkább teóriái alapján osztja az észt.
R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.22. 22:34:57
@Vidéki: csak kár, hogy nem így működik a kutatás, mint ahogy leírod:(
Corry 2009.02.23. 00:04:20
@Vidéki: Arra még nem kaptam választ, hogy van -e az én teóriámon kívül más elfogadható értelmes magyarázat a rendőrkapitány cselekedetére? Persze abból a premisszából kiindulva, hogy egy speciális területen gyakorló jogász emberről van szó.
Az a kényelmetlen ebben, hogy a rendőrkapitány nem volt PC, de azt már Kolbenheyer-el kitárgyaltuk, hogy már nincs is (mármint a PC).
Azért hozom őt többször elő példának, mert egy jószándékú, a tisztességes cigánynak ártani nem akaró emberről van szó, aki viszont, a budapesti dogmakörbe nem fért bele.
A dogmák mindig tökéletesek, hölgyeim és uraim??
Az a kényelmetlen ebben, hogy a rendőrkapitány nem volt PC, de azt már Kolbenheyer-el kitárgyaltuk, hogy már nincs is (mármint a PC).
Azért hozom őt többször elő példának, mert egy jószándékú, a tisztességes cigánynak ártani nem akaró emberről van szó, aki viszont, a budapesti dogmakörbe nem fért bele.
A dogmák mindig tökéletesek, hölgyeim és uraim??
asmodean 2009.02.23. 00:05:58
@Corry:
"A dogmák mindig tökéletesek, hölgyeim és uraim??"
Dehogy, erre már Kevin Smith is rámutatott :)))
"A dogmák mindig tökéletesek, hölgyeim és uraim??"
Dehogy, erre már Kevin Smith is rámutatott :)))
lac1 2009.02.23. 07:25:17
@calam:
Talán csak nem úgy, hogy előre kitalálják, hogy mi legyen az eredmény, és UTÁNA olyan adatokat kreálnak, vagy válogatnak, ami a kívánt eredményt hozz?
Természetesen ÉN nem hiszek az ilyen szóbeszédeknek, sőt olyant sem olvasok (bár nem teljesen ide kapcsolódik) hogy hogyan-miképp cserélték le a HSH igazgatóját, vagyis vezetését...
hvg.hu/velemeny/20080121_sooslorinc_ksh_pelle/page2.aspx
Talán csak nem úgy, hogy előre kitalálják, hogy mi legyen az eredmény, és UTÁNA olyan adatokat kreálnak, vagy válogatnak, ami a kívánt eredményt hozz?
Természetesen ÉN nem hiszek az ilyen szóbeszédeknek, sőt olyant sem olvasok (bár nem teljesen ide kapcsolódik) hogy hogyan-miképp cserélték le a HSH igazgatóját, vagyis vezetését...
hvg.hu/velemeny/20080121_sooslorinc_ksh_pelle/page2.aspx
Vidéki 2009.02.23. 09:44:11
Nagyon jó az általad mellékelt HVG interjú.
Kiderült belőle, hogy annak idején törvénytelenül váltották le a KSH elnökét és két elnökhelyettesét (bizonyos időbeli eltéréssel).
A KSH elnökségben utód Pukli Ferenc a kormány kívánságának megfelelően korlátozta a nyilvánosságra hozható statisztikai adatok körét.
Pukli „2004 nyarán egy drága, sok ezer példányban kinyomtatott KSH kiadványt visszavonatott, mert az akkori egészségügyi miniszternek, Kökény Mihálynak nem tetszettek a benne szereplő adatok.”
"Az inflációs adatokat a KSH nem bontja le társadalmi rétegekre."
…” a magyar egészségügyből és oktatásból hiányoznak a tisztességes, a döntések következményeivel számoló, hatásvizsgálatot tartalmazó mélyebb statisztikák.”
„Elitünk” úgy gondolkodik, hogy amiről nem beszélünk, az nincs is.
Amit Angliában természetesnek tartanak (rassz alapú bűnözési statisztika), az nálunk (rózsadombi elitünk szerint), égbekiáltó bűnnek számít.
Kiderült belőle, hogy annak idején törvénytelenül váltották le a KSH elnökét és két elnökhelyettesét (bizonyos időbeli eltéréssel).
A KSH elnökségben utód Pukli Ferenc a kormány kívánságának megfelelően korlátozta a nyilvánosságra hozható statisztikai adatok körét.
Pukli „2004 nyarán egy drága, sok ezer példányban kinyomtatott KSH kiadványt visszavonatott, mert az akkori egészségügyi miniszternek, Kökény Mihálynak nem tetszettek a benne szereplő adatok.”
"Az inflációs adatokat a KSH nem bontja le társadalmi rétegekre."
…” a magyar egészségügyből és oktatásból hiányoznak a tisztességes, a döntések következményeivel számoló, hatásvizsgálatot tartalmazó mélyebb statisztikák.”
„Elitünk” úgy gondolkodik, hogy amiről nem beszélünk, az nincs is.
Amit Angliában természetesnek tartanak (rassz alapú bűnözési statisztika), az nálunk (rózsadombi elitünk szerint), égbekiáltó bűnnek számít.
Bell & Sebastian 2009.02.23. 13:02:15
Én már láttam közelről cigányt. Rajosodott állapotjában veszélyes csak. Mint a komcsi, a náci, vagy a zsidó.
Egyetlen történelmi egyházra sem jellemzően...
Rossz könyvet olvastok.
Egyetlen történelmi egyházra sem jellemzően...
Rossz könyvet olvastok.
lac1 2009.02.23. 14:26:17
@Vidéki:
..és szerintem nincs is benne minden szaftos részlet.
De a ksh cikk alapján meg még a veres pénzügyér főtolvaj is eszembe jut, amikor nem hozta a választások előtt nyilvánosságra a gazdasági adatokat, mert még a végén rosszul befolyásolják a T. Szavazókat.
Valahogy eképpen van véleményem calam kijelentésével...
..és szerintem nincs is benne minden szaftos részlet.
De a ksh cikk alapján meg még a veres pénzügyér főtolvaj is eszembe jut, amikor nem hozta a választások előtt nyilvánosságra a gazdasági adatokat, mert még a végén rosszul befolyásolják a T. Szavazókat.
Valahogy eképpen van véleményem calam kijelentésével...
kolbenheyer 2009.02.23. 14:27:00
@Vidéki:
Wallraff könyvét én is olvastam már jó régen, és tényleg nagyon jó. De miért gondolod, hogy mindenkinek alá kell merülnie, ha van már elég adat? Magyarországon is készült rengeteg kutatás a cigányság életéről és szegregációjáról is. Másrészt az a könyv pont az előítéletesség elterjedtségét mutatja be, ha tehát Magyarországra vonatkoztatod, akkor arra gondolhatnál, hogy nálunk is az előítélet a legsúlyosabb probléma.
Viszont ezt a rózsadombizást, kérlek, hagyd abba. A liberális értelmiség nem a Rózsadombon lakik.
Wallraff könyvét én is olvastam már jó régen, és tényleg nagyon jó. De miért gondolod, hogy mindenkinek alá kell merülnie, ha van már elég adat? Magyarországon is készült rengeteg kutatás a cigányság életéről és szegregációjáról is. Másrészt az a könyv pont az előítéletesség elterjedtségét mutatja be, ha tehát Magyarországra vonatkoztatod, akkor arra gondolhatnál, hogy nálunk is az előítélet a legsúlyosabb probléma.
Viszont ezt a rózsadombizást, kérlek, hagyd abba. A liberális értelmiség nem a Rózsadombon lakik.
lac1 2009.02.23. 14:30:23
@kolbenheyer:
mármint amelyik értelmiséginek vallja magát. Vagy hiszi.
Egyébként tök felesleges dolgokon vitatkozunk, mert az előítéletesség nincs tiltva törvényileg. Mindenkiről azt gondolok, amit akarok.
(tudom, hogy rólam is, ezzel ne fárasszátok magatokat)
mármint amelyik értelmiséginek vallja magát. Vagy hiszi.
Egyébként tök felesleges dolgokon vitatkozunk, mert az előítéletesség nincs tiltva törvényileg. Mindenkiről azt gondolok, amit akarok.
(tudom, hogy rólam is, ezzel ne fárasszátok magatokat)
Vidéki 2009.02.23. 21:24:40
@kolbenheyer: Ha már van elég adat?
Ha elegendő adat lenne, mivel magyarázod, hogy a miskolci kapitány nyilatkozatával kapcsolatban a budapesti „közvélemény formáló értelmiség” álláspontja homlokegyenest ellenkezett miskolci MSZP és SZDSZ szervezet álláspontjával?
Ha feltételezzük mindkét oldalon a logikus gondolkodás képességét, akkor a döntő eltérés a rendelkezésre álló információkban keresendő.
A budapesti „közvélemény formáló, független értelmiség” hiányosabb információkkal rendelkezhet a miskolci problémáról, mint a helyszínen élők.
Ahelyett, hogy nagy mellénnyel ledorongolnak mindenkit, akinek a véleménye nem egyezik az övékkel, jobban tennék, ha követnék Günther Wallraff példáját, személyes tapasztalatokkal gazdagítanák tudásukat és az alaposabb tudás birtokában helyesbítenék a világról alkotott téveszméiket.
Ha elegendő adat lenne, mivel magyarázod, hogy a miskolci kapitány nyilatkozatával kapcsolatban a budapesti „közvélemény formáló értelmiség” álláspontja homlokegyenest ellenkezett miskolci MSZP és SZDSZ szervezet álláspontjával?
Ha feltételezzük mindkét oldalon a logikus gondolkodás képességét, akkor a döntő eltérés a rendelkezésre álló információkban keresendő.
A budapesti „közvélemény formáló, független értelmiség” hiányosabb információkkal rendelkezhet a miskolci problémáról, mint a helyszínen élők.
Ahelyett, hogy nagy mellénnyel ledorongolnak mindenkit, akinek a véleménye nem egyezik az övékkel, jobban tennék, ha követnék Günther Wallraff példáját, személyes tapasztalatokkal gazdagítanák tudásukat és az alaposabb tudás birtokában helyesbítenék a világról alkotott téveszméiket.
R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.23. 22:22:35
@lac1: te, a szociológusok nem csak a KSH-tól gyűjtenek adatot, mert nem ennyire finomak az adatok.
Kutatás módszertan órát kellene tartanom?
Kutatás módszertan órát kellene tartanom?
asmodean 2009.02.23. 22:34:07
@calam:
Az rendeben is van, nyílván van saját adatgyűjtése egy kutatásank. Ezzel szerintem senki nem vitatkozik, de bűnügyi statisztikráról volt szó eredetileg.
Az rendeben is van, nyílván van saját adatgyűjtése egy kutatásank. Ezzel szerintem senki nem vitatkozik, de bűnügyi statisztikráról volt szó eredetileg.
lac1 2009.02.24. 15:47:45
@calam:
ilyent nem is mondtam, De mivel én is (most az "is"-sel nagy udvariasságot mutattam Feléd) olvastam Csepelinek a könyvét meg a...a...a...
jah, Andorka: Bevezetés a... c. művét, ezért tudom, vagyis tudomásom van róla, ha nem is művelem ezt a tudományt.
Köszönöm a lehetőséget, hogy módszertan órát akarnál tartani.
ilyent nem is mondtam, De mivel én is (most az "is"-sel nagy udvariasságot mutattam Feléd) olvastam Csepelinek a könyvét meg a...a...a...
jah, Andorka: Bevezetés a... c. művét, ezért tudom, vagyis tudomásom van róla, ha nem is művelem ezt a tudományt.
Köszönöm a lehetőséget, hogy módszertan órát akarnál tartani.
kolbenheyer 2009.02.25. 09:23:04
@Vidéki:
Wallraff nem bűnözési statisztikát készített, hanem a kirekesztettséget bizonyította. Erről van nálunk is elég adat. Nem kell szoliba járnom, hogy tudjam, a cigányok rosszabb helyen laknak, rosszabb iskolába járnak és nem kapnak munkát, rövidebb ideig élnek stb.
Pontosan ezt tudják az antirasszisták, ezért emelik fel a szavukat a cigányság érdekében.
Wallraff nem bűnözési statisztikát készített, hanem a kirekesztettséget bizonyította. Erről van nálunk is elég adat. Nem kell szoliba járnom, hogy tudjam, a cigányok rosszabb helyen laknak, rosszabb iskolába járnak és nem kapnak munkát, rövidebb ideig élnek stb.
Pontosan ezt tudják az antirasszisták, ezért emelik fel a szavukat a cigányság érdekében.
lac1 2009.02.25. 19:22:25
@kolbenheyer:
Majd ha a gazdag cigány odateszi a magáét, akkor én is elgondolkodom a dolgon.
Majd ha a gazdag cigány odateszi a magáét, akkor én is elgondolkodom a dolgon.