A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Mérlegkeverés

2009.06.09. 11:00 Horváth Andor Márton

Kedves olvasóink egy része többször vádolt már MSZP-szimpatizánssággal. Ezt többnyire a szélsőjobboldalt kritizáló írásaim hatására tették. Pedig szélsőjobboldal-ellenesség nem azonos a magyarországi baloldal kedvelésével. Ezért írom le most, az EP-választások másnapján, hogy mit várnék a magyar politikai élettől, és mire számítok.

Történelem

Vasárnap a magyar választók történelmet írtak. Bár a 2002-es választások környéke óta tart az ország teljes kettéosztottsága, a fideszes oldal sokszor ostoba dühe és az MSZP időnként elfogadhatatlan akciói, a szocialista kormány legitimációja - bármit is mondtak az ellenzéki szónokok - mindvégig töretlen maradt. Most is az. Mégis elmond valamit a szavazópolgárok véleményéről az, hogy 1998 óta először a Fidesz országos listája győzött.

Orbán Viktor szerint

az ország talpra állt. Valójában a legtöbben ülve maradtak, amire Lendvai Ildikó fel is hívta a figyelmet parlamenti beszédében: a Fidesz 1,6 millió szavazata nem elég a győzelemhez. Az a 34%-os részvételi arány azonban magasabb a környező országokénál. Ez pedig két dolgot mutat. Egyrészt: Orbán Viktornak igaza van - az ország talpraállt, és viszonylag magas részvételi aránnyal hozta ezt a rendkívüli választási eredményt. Másrészt: Lendvai Ildikó sem hiába mosolyog olyan hamisan: neki is igaza van. Egy EP-választás nem elég a kormánypárt leváltásához. Mindenki tudja ezt, ezért nem mentek el olyan sokan választani, ami győzelemként könyvelhető el az MSZP szempontjából. Ők ugyanis kifárasztásra játszanak.

Kifárasztásra és még valamire. A szélsőjobboldalra. A legitimáció ugyanis az Országgyűlési helyek számától függ. Ezeket pedig az MSZP csak úgy tudta megszerezni 2002-ben, majd megtartani a következő hét egyre szűkebb esztendő során, hogy a Fidesz sokszor sértő, agresszív és gusztustalan nemzeti politikáját összemosta az egyre erősödő szélsőjobboldal fenyegetésével. Hiszen a koronaúsztatás idején volt-e szervezett neonyilas hadsereg? Kellett-e a Rendőrségnek tini nindzsa teknőcök hadát kivezényelni az égő benzint fröcsögő utcai rendbontók ellen?

Azt, hogy a Rendőrség eközben talán kormányzati nyomásra azonosító nélküli rendőrökkel veretett meg békés és békétlen tüntetőket, valamint feloldhatatlan cigány-magyar ellentétről nyilatkozott, és hogy a teljesen alkotmányellenes "Magyar Gárda" mind a mai napig aktív, nos, ezt mind el tudta fedni a Fidesz agresszív politikája.

Az MSZP zseniális volt.

Hiába láttuk sokan, akik valamelyik kormánypártra szavaztunk 2006-ban, hogy az egész csak színjáték mégsem bírtunk volna a kokárdát hétköznapi viseletté alacsonyító Orbán Viktorra szavazni. Sokan még március 15-én sem tűztek kokárdát, annyira megundorodtak a jobboldal 2002-ben megváltozott beszédstílusától. Az MSZP-nek gyakorlatilag egy fűszálat sem kellett keresztbe tennie, a Fidesz annyira magára haragította az országot, amikor a viszonylag békés politikai életből háborút csinált.

A Fidesz pedig duplázott.

Növelte a tétet. A politikája egyszerű és töretlen volt, mint az MSZP legitimációja. A párt mindig az ellenkezőjét mondta annak, amit az MSZP, és a nemzetre hivatkozott az állammal szemben. Ez a politika a túlságos nacionalizmus és a populizmus további felerősödésével járt, de most látszik: megérte. Ugyanis elérkezett az államcsőd-közeli helyzet, miközben az MSZP a (meg sem kezdett) reformok megállításáról beszélt, és így Orbán Viktor lett a reformer, aki nemzeti, így érzelmileg sokak számára hiteles alternatívát nyújt a döglött állami struktúrák helyett.

Most

A Fidesz győzött, és megérdemelte a győzelmet. A kialakult helyzetben súlyos felelősség is terheli ezt a pártot, mégis a Fidesz lesz az a párt, amelyik kivezeti az országot a válságból. Mennél hamarabb kezd hozzá, annál jobb, az MSZP-reformoknak ugyanis nincs lakossági támogatásuk, és parlamenti is egyre kevésbé. Az erkölcsi elszámolást természetesen nem szabad feladni, de ennek ez esetben semmi köze ahhoz, hogy ki kormányoz. A Fidesz demokratikus párt.

Az SZDSZ a nagy vesztes. Szintén megérdemelte ezt az eredményt. Gyakorlatilag egyáltalán nem támogatta azokat az ügyeket, amelyekért sokan rá szavaztunk 2006-ban. Ami mégis elindult, az is féloldalas volt, korrupciótól terhes, és hamar abba is maradt. A kormányhűség nem mindig kifizetődő. Hol volt a szabadság védelme 2006. október 23-a után, mikor Demszky kitüntette Gergényit? Csalódtunk az SZDSZ-ben.

(Miután az előző bekezdésben leírtam, hogy szavaztam már az SZDSZ-re, jeleznem kell, hogy nem vagyok pártszavazó. Előfordult már, hogy a Fidesz jelöltjét vagy listáját alkalmasabbnak találtam, és ilyenkor ennek megfelelően döntöttem.)

Az MDF a nagy nyertes. A Bokros-csel bevált, és én ezt is reméltem. Várhatóan a következő választás után (is) lesz MDF-frakció, amely képviselni fogja a nem-fideszes jobboldali szavazókat.

Az MSZP-ről elég annyit mondani: az erkölcsi elszámolást ennek a pártnak az esetében sem szabad feladni. De ennek itt sincs semmi köze ahhoz, hogy ki kormányoz. Az elszámolás a nyilvánosság, a sajtó, esetleg az igazságszolgáltatás feladata. A nyilvánosság vasárnap megmutatta, hogy kész elszámolni. Ha az MSZP hasonló eredményt ér el az országgyűlési választásokon, az valószínűleg éppen elég csapás lesz. Rosszabbul fognak élni, mint a Fidesz négy éve.

Addig

Az MSZP hatalmas feladatot vállalt, amikor ismét a Bajnai-kormány támogatása mellett döntött szombaton. Eddig is, de most aztán tényleg alapvetően a kormánypárt felelőssége, hogy a lehető legnagyobb mértékben visszaszorítsa a nácizmust súroló Jobbikot. El kell érnie, hogy a Jobbik szavazótáborának nagy része, amely közel nem olyan szélsőséges, mint maga a párt, ismét bízzon a parlamentáris demokráciában, és így a Fideszre szavazzon.

A Fidesz dolga az, hogy rokonszenves alternatívát nyújtson az erős nemzeti érzelmű embereknek. De ezt nem szabad a szélsőjobb ideológia felé tett engedményekkel elérnie. Nem szabad engednie a "Magyar Gárdának", a Magyar Hírlapnak és azoknak, akik "cigánybűnözést" emlegetnek.

Majd

Valószínűleg a Jobbik tartani fogja ezt a tűrhetetlen arányát a hatalomban. Valószínűleg minden újabb MSZP-kormányzással töltött nappal nőni fog ez az arány. Valószínűleg a Fidesz majd ismét megpróbálja kisöpörni a Parlamentből ezt a "pártot", és talán idővel sikerül is. A válságot mindenesetre valószínűleg végül a Fidesz fogja megoldani. Kérdés, milyen áron.

A cél tehát: mielőbbi kormányváltás. És nem szabad félni a Jobbiktól. A demokraták nem gyengék, csak nem szeretnek fegyvert fogni. De ha a "Magyar Gárda" még sokáig itt masíroz, a Köztársaság - előbb-utóbb - visszavág. Csak váltsuk már le a kormányt.

[A cikkben rengeteg utalást tettem közéleti eseményekre. A nap folyamán folyamatosan fogom ellátni hivatkozásokkal, ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy a többség ismeri az említett tényeket.]

25 komment · 2 trackback

Címkék: politika közélet mszp orbán fidesz magyarország gyurcsány választások demokrácia cigány

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr141172868

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Én vagyok az a srác 2009.06.11. 09:36:23

Végre lehet darabolniVonjuk le az EP-választás eredménynek tanulságait, mert a tanulság az mindig jó (az elejére meg egy prognózist is biggyesztettem). A bejegyzés alapjául egy rakás cikk, de főleg a területi eredményeket elemző Index-cikk szolgált. Összp…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.06.09. 14:10:27

Inkább vissza a kómábaHa Toller László a majdnem napra pontosan három évvel ezelőtti balesete után hirtelen magához térne, egy alapos körülnézés után azt hiszem a zártosztályon kötne ki. Felfoghatatlan lenne számára az az eszméletlen változás, ami ez alat…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Corry 2009.06.09. 11:57:26

Ez az összefoglaló és áttekintés még lehetne akár jó is, de az nekem kicsit morbid, hogy az elmúlt időszak legnagyobb hatású politikusa kimaradt, és csak címke szinten jelenik meg.
Igen, Gyurcsány Ferencre gondoltam, azért az ő politikai öröksége nem csekély, még akkor sem, ha ezt és őt magát minden jóérzésű ember MSZP-seket is beleértve szívesen elfelejtene.

Tehát megkérdem: a kedvenc ex miniszterelnökünk miért maradt ki, ő marginális személynek számít? Bárcsak így lett volna...

molaris 2009.06.09. 12:09:57

Ezek a sorok a szűkített elit gondolatait esszenciálja. Teljesen torz. Már jó pár helyen leírtam, hogy azért, mert kigolyózták a Civil Mozgalmat, csakis azért alakult ki ez az eredmény. 600- 650 ezerrel többen szavaztak volna, és akkor az MSZP még lejjebb csúszik, mert még tőlük is vettek volna el szavazót, talán még a jobbik alá is estek volna. Az már igazi földindulás lett volna, és nem vigyoroghatnának a parlamentben. Sopánka sem tudta volna megmagyarázni a két főt.

2009.06.09. 12:15:52

"És nem szabad félni a Jobbiktól. A demokraták nem gyengék, csak nem szeretnek fegyvert fogni."

Na, megint egy ócska libsi sirám, amely megpróbálja szembeállítani a Jobbikot a magukat kizárólagosan "demokratának" tartókkal. Nem sikerült még észrevenni, hogy ez a szélsőliberális kirekesztő retorika totális csődött mondott?

heima (törölt) 2009.06.09. 13:10:04

na a gyökér ballib megy át szektába... ehhez is gratulálok.

DeMarco 2009.06.09. 13:56:36

Juszt se akarjátok betemetni az árkokat. Duzzogtok a bukáson, de jottányit sem engedtek a hozzáállásotokból. Odáig már nagy nehezen eljutottatok, hogy megértsétek a baloldal csúnya hibákat ejtett és ők okolhatok a gazdasági/társadalmi problémák nagy részéért. De most csak annyit csináltok, h igen ők hibásak, NA DE az ellenzék !! Ők még jobban hibásak ÁM !!! Most elindult az összemosás, a felelősség kiterjesztése. Erre jó példa a "demokraták" szembenállnak a Jobbikkal retorika ami terjedőben van vezényszóra. Oszd meg és uralkodj mi? Nagyon szánalmas és átlátszó. Csak nem akartok lekattani a Jobbik anyázásától és a Fideszre mutogatásról. Ahelyett, h a kedvenc pártjaitokat cseszegetnétek, hogy kapjanak a fejükhöz. Ez a szöveg annyi ponton támadható, hogy reménytelen belekezdeni is. A gödör ásása helyett ideje lenne a valódi problémák felé fordulni, nem? Ne usszatok szemben az árral, mert felesleges. Most se jött be, legközelebb még ennyire se fog, ha továbbra is ezen pörögtök.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.09. 14:10:17

@DeMarco: Nem veszed észre, miről írok végig? Igen, a Jobbikot minden más jelentős pártnál jobban utálom, ez igaz. De a többiek között érzelmileg nem teszek különbséget. Sajnálom, ha nem fogalmaztam világosan - de lehet, hogy te nem értetted meg, amit írtam: szerintem az elmúlt hét évben valóban hibás az ellenzék, de a fő felelősség természetesen a kormányzó pártokat illeti, különösen 2006 óta. A Fidesz politikája szerintem javuló tendenciát mutat. Nem zárom ki, hogy legközelebb rájuk szavazok, ahogyan az EP-választásnál sem zártam ki. De ez nem változtat azon, hogy magát a pártot túl hiteltelennek tartom. Ezen pedig az sem változtat, hogy az SZDSZ-t, az MDF-et és az MSZP-t is túl hiteltelennek tartom. Az árkok nem két párt között vannak, hanem a cigányozó és a nem cigányozó emberek között.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.09. 14:17:41

@molaris: Direkt nem érted, amit írtam? Azt írtam, hogy ugyan igaza van Lendvainak, amikor azt mondja, nem elég a kormányra jutáshoz ennyi szavazat, azt is írtam, hogy azért van igaza, mert az EP-választás nem elég a kormányra jutáshoz. Hozzátettem, hogy Orbán Viktornak is igaza van, mert aránylag magas volt Magyarországon a részvételi arány. Tehát a Fidesz előnye valódi előny, és ha _lenne_ parlamenti választás ősszel, akkor a Fidesz valóban két hosszal győzne.

Valójában a Jobbik vett el a Fidesztől szavazókat. Az MSZP négy képviselője mindenképp bent lett volna. Én legalább 15 Fidesz-mandátumra tippeltem, meglepett ez az arány. Szerintem parlamenti választások esetén erősen túlmennének a kétharmados többségen. Miért torz ez a kép?

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.09. 14:20:23

@Corry: Értem, miért hiányolod Gyurcsány Ferencet. De alig nevesítettem bárkit is, és ők mind a mai politikai életben jelentős szereplők voltak. Medgyessy Pétert is kihagytam, pedig ő adta meg a kezdőlökést a 100-napos programjával.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.09. 14:28:16

@molaris: Egyébként köszönöm, hogy ezúttal, heimától eltérően, nem ballibeztél. Nem tartom, soha nem is tartottam magam ballibnek. Valójában gazdasági értelemben általában középjobb vagyok, Magyarország esetében mindenképp, és mindig az voltam. Kulturális-társadalmi értelemben pedig egyrészt nagyon toleráns és mérhetetlenül antirasszista vagyok, különösen az általában felhozott kérdésekben (cigányok, zsidók, melegek, bevándorlók). Másrészről ugyanakkor konzervatív is vagyok, talán nem is olyan kevéssé.

heima (törölt) 2009.06.09. 14:54:43

@Horváth Andor: ez a kedvencem, kipakolod a legalja ballib paneleket, amiket már a panelkocsmában sem hallani, mert ott is inkább cigányoznak a prolik, aztán csodálkozol hogy ballibnek neveztek :D

ez olyan, mint az LMP, hevesen nyomják h ők nem az szdsz átmentése, közben ugyanazt a szar ál-emberijogi szövegeket adták elő. aztán nem szavazott rájuk senki, csak exszdszesek, hihetetlen milyen meglepő, ki gondolta volna :D

DeMarco 2009.06.09. 15:16:34

Nem teszel különbséget??? Te nem szoktad visszaolvasni magad?

Akkor kezdjük az elejéről néhány kiragadott részlettel:
"a fideszes oldal sokszor ostoba dühe",
Ostoba düh? Miről beszélsz ember? A választások előtti miniszterelnöki beszédben amikor Viktor megmondta, hogy Megyó miatt nagy bajban van az ország gazdasága és a szocik be fogják vezetni a tandíjat és a vizitdíjat és Fletó lehazugozta , majd a lakosság szemébe hazudott, akkor én nem beszélnék "ostoba dühről" sokkal inkább jogos felháborodásról. Még akkor is, ha már akkor se hittük el neki, azt se amit kérdezett.

"a szocialista kormány legitimációja - bármit is mondtak az ellenzéki szónokok - mindvégig töretlen maradt."
Jah, szerinted. Szerintem meg már régen elvesztette. Mert lehet, hogy jogilag támadhatatlan ami a demokráciánk fejletlenségével van összefüggésben, de erkölcsileg már régen megbukott és nincsenek mögöttük választók, csak ők maguk, meg a bársonyszékeik.

"Valójában a legtöbben ülve maradtak, amire Lendvai Ildikó fel is hívta a figyelmet"
"ami győzelemként könyvelhető el az MSZP szempontjából."

Ismét egy frappáns félremagyarázás. Érdekes módon, ha valaki veszít és főleg ha nagyon veszít, akkor mindjárt előjön az "aki otthon maradt velünk van" baromság. Ráadásul ezt még győzelemként elkönyvelni maga a pofátlanság. Ember, ha nem lennének hatalommániás senkik és vasárnap megtartottuk volna az előrehozott választást, akkor több, mint kétharmada lenne a fidesznek !!! Akik meg otthon maradnak fogják be a szájukat, ők nem akartak részt venni, nem akartak véleményt nyilvánítani, ergo senki ne számoljon velük. Előtte tetszett volna úgy politizálni, hogy őket is meg tudják szólítani. Ez nem győzelem volt, hanem hatalmas történelmi vereség.

"Fidesz sokszor sértő, agresszív és gusztustalan nemzeti politikáját"

Erre csak egy válaszom van, "Magyarország a magyaroké". Ha valakinek gusztustalan a nemzeti politika és sértő, akkor talán fogadja meg Fletó tanácsát és menjen máshová...

"a koronaúsztatás idején volt-e szervezett neonyilas hadsereg"
Egyszerre két sértés. Lásd az előbbi hozzászólást.

"Rendőrség eközben talán kormányzati nyomásra"
"feloldhatatlan cigány-magyar ellentétről nyilatkozott"

TALÁN ??? Mi az, hogy talán? Ez megint akkora csúsztatás, mint a ház...

"el tudta fedni a Fidesz agresszív politikája."
Nincs érzelmi különbség mi?

"Az MSZP zseniális volt"
Nincs érzelmi különbség áááá... Nekem a katasztrófális jutna inkább eszembe.

És ez még csak az első két bekezdés volt...

Bocs, de nem vagy hiteles számomra. Ez nem kiegyensúlyozottság, látványos ferdítés. De biztosan csak én nem akarom megérteni és valójában fordítva gondoltad...

Corry 2009.06.09. 15:44:10

@Horváth Andor: Miért hiányolom GYF nevét??
Ha nevek elhangzanak az utóbbi idő magyar politikájával kapcsolatban, akkor az ő neve is el kell hangozzon, hogy mindenki tudja, merre van a gödör a völgyben. És én úgy gondolom, hogy mind a Fidesz, mind a Jobbik sokat köszönhet ennek az embernek, mert többet tett e két párt népszerűségéért, mint tulajdon párttagjaik.

De ha már a hálánál tartunk, szerintem a Jobbik a szadinak is hálás lehet, mert nem kellett neki azokat az óriásplakátokat kifizetnie, amelyen elhatárolódtak a Jobbiktól :-)

Mondjuk azt is megnézném, hogy fajlagosan, melyik pártnak mennyibe került 1% szavazat, mert ebben a nemes vetélkedésben a szadesz toronymagasnál is magasabban nyerne. Csak tudnám, hogy honnan van nekik erre pénzük, hiszen akármi is van, kispártról van szó... Most meg már még kisebbről.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.09. 16:01:59

@DeMarco: Nem fordítva gondoltam, de nem is úgy, ahogy mondod.
1. ostoba düh - nem állítom, hogy legalábbis jópár esetben ne lett volna indokolt a düh. Én is dühös voltam, például a hazugságok miatt. De ezt lehet ostobán kezelni, és a Fidesz sokszor ilyen utat választott.
2. A legitimáció jogi fogalom. A következő kormány - minden bizonnyal a Fidesz -, ha valóban kétharmados többséget kap, talán átírja az alkotmányt. Az MSZP-t erkölcsi felelősség terheli, amiért nem írt ki választásokat már rég, de jogilag nem támadható.
3. Ha kicsit helyesebben értelmezed a szövegemet, látod a mondatokban az állítást: az MSZP sikeresen játszik a kifárasztásra, és még most is sikerült ezt a célt elérni részlegesen, de ez a játék az államcsőd szélére juttatta az országot.
4. Magyarország a magyaroké? Ezek szerint Románia a románoké? A nemzeti politika nem gusztustalan és nem sértő. A Fidesz nemzeti politikája sokszor sértő, agresszív és gusztustalan volt eddig. Például: a kokárda nem zsebkendő, hanem ünnepi viselet, március 15-ére kell tartogatni.
5. A koronaúsztatásos bekezdést egyszerűen nem értetted. Nem mindig szidom az MSZP-t, de ebben a bekezdésben súlyosan vádoltam.
6. Talán, bizony csak talán. Ugyanis nincs bizonyítékom. Neked van? Nem elég, hogy "a vak is látja", valódi bizonyítékra van szükség. Ha megvan, menj az ügyészségre vagy egy országos napilaphoz, mert ha blogkommentbe írod, el se hiszem neked.
7. Igen: bármilyen súlyos tetteket követett el az MSZP, a Fidesz ostoba, agresszív politikája ezt sokáig elfedte a választók elől. Most billent át a mérleg, a vasárnapi választáson.
8. Üsd fel a lexikont, és nézd meg ezt a szócikket: irónia.
9: Üsd fel a lexikont, és nézd meg ezt a szócikket: bekezdés. A 3-6. bekezdésből szemezgettél.

Nem haragszom, ha valaki nem tart hitelesnek. Nem baj, ha valaki nem hisz nekem. Az eddigi választásokon leadott szavazataim alapján azonban bajos volna bármilyen párttal való szimpatizálással vádolni.

heima (törölt) 2009.06.09. 16:05:05

@Horváth Andor: nem a pártszimpátia itt a fő jellemző, hanem a nettó hülyeség :D

de nem baj, a klasszikus már megmondta, kihaló faj vagytok

molaris 2009.06.09. 18:14:17

@Horváth Andor:

Vannak itt hiátusok bőven. Mert nem mindegy, hogy a nap homályosítja el Chuk Norrist, vagy csak a fényét veri vissza. Nincs kedvem hosszan belemenni.
De!! Ha Európa az európaiaké/by Gurmai Zita/, Mo. a magyaroké. Románia is a románoké, ott a Regátban, a többit nem oly rég rabolták. I tak dalse.
Ígérem, hogy kipihenten megírom privátban, ne offoljuk szét mással ezt a postot.
Üdv: mollaris

2009.06.10. 10:44:56

@Horváth Andor:

"Az árkok nem két párt között vannak, hanem a cigányozó és a nem cigányozó emberek között."

Kétféle ember van, az egyik az antifasiszta, a másik akibe kötöttek már bele cigányok. Neked sem ártana egy kis tapasztalat.

2009.06.10. 11:37:11

www.kronika.ro/index.php?action=open&res=28889

Nocsak, úgy tűnik nem csak Magyarországon elégelték meg a cigányok garázdálkodását. Belegondolni is rossz, hogy hány borsodi vagy szabolcsi faluban szenvedhetnek a mindössze normálisan élni kívánó emberek a deviáns cigányok fizikai és pszichikai terrorjától.

Jó tudom, egy kávéházi jogvédőnek annyi jön le a belinkelt cikkből, hogy a falu nemcigány lakossága rasszista.

xenuka 2009.06.10. 18:23:05

Cigány és zsidó felmenők náci-fasiszta radikális gyermekeként biztosan állítom, hogy Jobbik se nem náci se nem fasiszta.

Kérem, a kizárólag engem, mint zsidó-cigányt egyedül megillető náci-fasiszta jelzőt ne akarja senki kisajátítani és főleg ne akarja a Jobbiknak adni.

Olyan ez náci-fasiszta jelző nekem, mint a holokauszt.
Csak ez adja meg az identitásom, zsidó-cigányként.

kolbenheyer 2009.06.10. 22:25:16

Hát Andor tényleg nem enged. Nem enged abból, hogy nem kell szeretni valakit azért, mert az ellenfelét is utálom.
Aztán meg fiúk, itt az idő, hogy eldöntsétek, hogy akkor most Fidesz vagy Jobbik. Mert mostantól van vége a nagy jobboldali egybeborulásnak. Viktornak óriási pofon ez a választás, egyértelműen kettő a zászló. Itt vér fog folyni, de ezért szoktunk szakavatott böllért hívni. Aki már kivéreztetett néhány disznót (MDF, KDNP, MDNP, MIÉP, FKGP).

Corry 2009.06.11. 09:50:49

@kolbenheyer:
Hát igen, akiknek a választás a szeretetről szól, annak néha tényleg nehéz dolga volt választani. Most is.

Most új a taktika kérem tisztelettel.
GyF végrehajtott egy történelmi tettet, kis túlzással megszüntette az országban a megosztottságot, mert szemmel láthatóan van egy dolog amiben az emberek egyetértenek. A Fodor Gábor is kezdte ezt kapisgálni, még a szocik hátravannak, talán ők is rájönnek egyszer. Különben nekik is jön a parlamenti küszöb...
A taktikáról kezdtem beszélni, illik ott is folytatnom. Azt elegánsan átugorjuk, hogy az egyik kormányzó párt a tagok szűkebb rokonságával összemérhető mennyiségű szavazatot kapott, a másik meg a nagyobb pedig majdnem kevesebbet, mint egy pár éve gründolt formáció. A mostani parlamenti kormányon levők-ellenzék eredménye 4-18. Bővebben itt:

www.valasztas.hu/hu/ep2009/7/7_0_index.html

Ergó erről nem célszerű beszélni, beszéljünk hát a jobboldal megosztottságáról. Ez megint eltereli a figyelmet az eléggé erőteljes vereségről és a szemére lehet hányni a Fidesznek, hogy miért is nem kapott 20 mandátumot. Túl sok mozgástér nincs kedves elvtársak majdnem ez lett belőle.

Tehát most új helyzet állt elő, GyF. & Co. láthatóan történelmi tettet hajtott végre ezt ne vitassuk el tőlük: megszüntették a magyarság megosztottságát. Ha most a két jobboldali pártnak egy csöpp esze van, nem hagyja, hogy a szocik maradványai megássák az árkot közöttük.

Corry 2009.06.11. 09:52:06

Bocs a gondolat ismétléséért, kicsi az ablak, nem láttam az elejét..

DeMarco 2009.06.11. 10:16:00

@kolbenheyer: Kit érdekel, hogy Fidesz vagy Jobbik ?? Senkit nem riaszt a Jobbik, észrevehetnétek már... A lényeg ahogy Corry is megírta, hogy ellenzék - kormánypárt: 18 - 5 !!! (Egyenlőre Ibolyka inkább kormánypártnak számít).
Lehet, hogy a Jobbik nem kedveli a Fideszt, de azért a komcsikat és libsiket mindennél jobban utálja és nem kétséges, hogy mit fog tenni, ha a fidesznek nem lesz meg a kétharmada... Úgyhogy felejtős a megosztó duma, van még 9 hónapjuk, hogy a szocik előszedjenek egy normális programot, normális emberekkel, különben mennek a levesbe. De remélem nem tesznek semmit, csak acsarkodnak továbbra is és tényleg mennek a levesbe, ahogy a libsik is... Ha egy ici-pici eszük lenne, akkor most lemondanának és felszólítanák a komcsikat, hogy szavazzák meg Orbán Viktort. Más reményük nem maradt, mert ha a Jobbik még erősebb lesz, abból csúnya elszámoltatás lesz...

kolbenheyer 2009.06.11. 11:34:42

@DeMarco:
Ha a Fidesz a Jobbikkal együtt fog kormányozni, annak csúnya vége lesz. Magyarország EU-tag, ez nem fog menni. Lehet azt mondani, hogy leszarjuk Európát, az kitűnő irány lesz, végleg le a szakadékba.
Ezen az ellenzék-kormánypárt felosztáson pont most léptünk át. Jelenleg a Fidesz egyedül a lehetséges kormánypárt. És kétoldali ellenzéke van. Viktor ezt nagyon jól tudja. :-)

DeMarco 2009.06.11. 12:43:39

@kolbenheyer: Nana... Nézd csak meg Szlovákiát... Én nem fogadnék arra, hogy mit lehet az eu-ban és mit nem...

kolbenheyer 2009.06.11. 14:37:14

@Horváth Andor:
Kedves Andor, én egy dologban vitáznék veled. Én nem szeretem ezt "a Fidesz kezdte a háborút"-dolgot.
Egyrészt ez a háború 1989 óta tart ("Apák és fiúk" vs. "Mucsa vagy szabaddemokrata többség").
Másrészt 1994-98 között azért tűnt csendesebbnek, mert a jobboldal szétesett, az MSZP pedig mindenre ráfeküdt, de néhány dologban visszafogott volt (őt lepte meg legjobban a győzelme).
Harmadszor pedig 2002-ben nem volt még háború. A Fidesz első utcai megmozdulásai középosztályi utcabálok voltak, de már rögtön ráaggatták a legdurvább jelzőket.
És a háborúhoz két fél kell. Olyan nincs, hogy Pistike visszaütött.