A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Tud olvasni Navracsics?

2009.08.18. 17:00 R_John

Régóta gondolkozom azon, hogy a PISA vizsgálatot nem csak a diákoknál kellene elvégezni, hanem az idősebb korosztályoknál is. Például a 40-60 közöttiekkel. Tippem szerint csuda eredmények jönnének ki, ugyanis például szövegértési problémák már nagyon rég óta vannak, az oktatási rendszer hosszú évtizedek óta termel olvasni, számolni alig tudó embereket.

A Magyar Hírlap minibotrányt okozott azzal, hogy engedély nélkül lehozta Bächer Iván cikkét, ami a szombati Népszabadságban nem jelenhetett meg. A cikk kb. arról szól, hogy a szocik lopnak, ami miatt szerinte megerősödtek a fasiszták Magyarországon és neki ezekből elege van. A cikk amúgy érdektelen lenne, csakhogy mindenki rácsapott, és az utolsó mondatok egyikét emelik ki, ami így hangzik: "A Jobbikra kell szavazni." Természetesen így önmagában úgy tűnhet, mintha ő a Jobbikra akarna szavazni. Erről nyilván nincsen szó, csak a tisztelt újságírók nem tudnak olvasni. Ez ugyanis egy teljesen jól bevett írói szokás, a cikkben egész végég a fokozás eszközével él, a végére, pedig elhelyez egy csattanót. Ezt körülbelül 14 évesen mindenki meghallgatja irodalom órán. És ezzel együtt megtanulja az irónia fogalmát is. Vagyis, hogy ezt nem úgy kell érteni, ahogy írja. Nem is az ellenkezőjét, csak valami mást. Ez esetben azt, hogy a szocik szarok, nem többet. Azt biztosan nem, hogy a Jobbikra való szavazásra buzdítana a publicista. Ehhez csak picit kellene rendelkezni az értő olvasás képességével. Bächer ma a Népszabadságban megírta, hogy természetesen soha nem tudna a jobboldalra szavazni, így nyújtva segítséget az olvasási nehézségekkel küszködő publicistáknak és politikusoknak.

Ugyanis a Magyar Hírlap főszerkesztői súllyal csapott le a lopott cikkre, majd a csatársor másik tagja is bizonyította, hogy nem tud olvasni, és akkor jött a független blogger, Navracsics Tibor, a mértékadó Jobbklikk gárdájából. Ő egészen odáig ment, hogy mi történt volna, ha - a hozzá hasonlóan mértékadó - Bayer Zsolt, Lovas István stbstb. írná ezt. Szerinte most állna a bál, mindenki vizsgálatot követelne és elhatárolódna. Természetesen az első megállapítás, hogy Navracsics Tibor sem tud olvasni. Ez kínos egy egyetemi tanár, frakcióvezető esetében, vagy, ami rosszabb, hogy tud olvasni, csak direkt magyarázza félre. Ebben az esetben ugyanis ezután semmilyen erkölcsi alapja nincs bárkin bármit  is számon kérni. Aztán az is nyilvánvaló, hogy Bayer Zsoltról mindenki tudja, hogy miket ír, miket gondol. Senki nem lepődne meg, ha nyilvánvalóvá tenné, hogy ő Jobbik szavazó, maximum a padtárs, a másik Zsolt. Lovas István pedig annyira marginális lett, hogy évek óta nem hallani róla. De ezek mind lényegtelenek. Fájdalmas, hogy Navracsics ilyen módon mossa össze a valóban szélsőséges Bayer Zsoltot - aki minden egyes alkalommal uszít a cigányok ellen - egy ironikus, túlzó cikkel, mintha az egyenlő lenne egy jó kis hírlapos cigányozással, zsidózással.

Az egész történetnek egy igazi tanulsága van: PISA tesztet a közéletbe is!

74 komment · 2 trackback

Címkék: politika navracsics bächer iván

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr401319965

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Iván, most sértegesselek? 2009.08.19. 12:13:30

Iván! Tudod jól, hogy milyen ingerlékeny vagyok. Gyuri barátodat is lefaszoztam egy kretén cikke miatt, erre most jössz te is. Mi van veletek? Olyanokat írsz, hogy a hajam az égnek áll. Azt írod (nyilván azért, mert nem vagy magadnál), hogy az MSZP &qu...

Trackback: Iván a zongoránál 2009.08.18. 18:40:24

Annyira, de annyira uborkaszezon van, hogy még a Népszabadság és egyik publicistája/fő/almunkatársa közötti összezördülés/félreértés/kibékülés is hírértékű. A sztori alapja eléggé ismert már: Bächer Iván valamelyik barátja fasisztákkal barátkozik, és e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

states 2009.08.18. 17:17:42

Hagyjuk a rizsát, Bacher besokalt, besokkolt attól, hogy az MSZP és kurmánya hatalmának minden hátra lévő percét lopásra használja, és lopásra használta az eddigi 7 évét is. Ez a lényeg, és nem az hogy mit olvas ki a cikkből Navracsics...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.08.18. 18:30:44

Úgy látszik Calam sem tud olvasni. XD
Semmi gond én sem!
Senki sem.

(Mellesleg én nem látom, nyilván mert nem tudok olvasni, hogy Navra miért ne tudna olvasni. Leírta, hogy amikor jobboldali publicista a "túlzás eszközével él", akkor beindul a visítókórus Budapesttől Berlinen át New Yorkig, és egy pillanatra sem teszik fel, hogy azt nem pont úgy kell érteni, jobb esetben, rosszabb esetben azt sem hiszik el, hogy az van odaírva ami, és nem valami kódoltizé. És ebben igaza is van.)

ui: Hogyha Bächer logikusan levezeti miért jó a jobbikra szavazni, aztán azt írja, hogy a jobbikra kell szavazni az egyébként miért irónia? Mert túlzásnak, vagy hisztinek még elmegy...

ufó - a keményvonalas egzisztencialista 2009.08.18. 19:10:49

rájött, hogy "a szocik szarok"
de
"természetesen soha nem tudna a jobboldalra szavazni"

most akkor mi lesz?
nyugtalanul várom a választ... :P

amúgy meg a pisa-teszt az egy dolog
rendszeres neurológiai vizsgálat is kellene a közéletbe, gondolom, mindenki tudná sorolni a neveket, hogy kik miatt... :P

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.18. 19:23:34

@ufó - a keményvonalas egzisztencialista: "rendszeres neurológiai vizsgálat is kellene a közéletbe, gondolom, mindenki tudná sorolni a neveket, hogy kik miatt"

Én tudom.
- Tarlós, a súlyos identitászavarban szenvedő (liberális vagy konzervatív? amelyiket épp jobban fizetik), szemüvegleveréssel fenyegetőző vadparaszt
- Mádly, a kereszténydemokrácia mintaképe, aki bebassza vitapartnere képét egy mikrofonnal
- Orbán, akit a 2002-es bukta után a Kútvölgyiben kellett kezelni, sajnos láthatjuk, hogy sikertelenül, hiszen a cezaromániája csak erősödött
Folytassam?

DeMarco 2009.08.18. 19:30:18

Egyre jobban düledeznek a hazugsággyár falai. Már a fizetett publicisták is lázonganak. Ekkora balfékséget képtelenek félremagyarázni, nincs akkora fizetés amivel takargatni lehetne a folyamatos szabadrablást amit a maszop művel. A borzasztó, hogy még mindig vannak olyan főszerkesztők, akik nem adják le a szerintük nem megfelelő cikket, ami egy kicsit is rossz színben tüntetik fel a baloldalt, bízva abban, hogy majd az író nem adja közkézre azt. A manipulatív megvett újságírás még mindig dívik a baloldalon, a fizetett cenzúrázott sajtó ontja az orbitális baromságokat a szerencsétlen nyuggereknek, meg annak a pár megtévedt fanatikusnak akik még veszik ezeket a lapokat.
A fő mondanivalója a cikknek az volt, hogy végtelenül nyomorult helyzetbe vitték a szavazóikat a maszoposok, ami nem lenne baj, ha nem ezt csinálják az egész országgal...
Őrült aki ezek után egy árva voksot is nekik ad, akkor már inkább jöjjön a Jobbik. Azért ez az utóbbi, mert a maszopnak egyetlen célja maradt, nem akarnak kétharmados Fidesz győzelmet. Oszd meg és uralkodj...

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.18. 19:44:59

@DeMarco: Jut eszembe erről a nyuggerezésről: ez a jobboldali, konzervatív értékrend, hogy az időseket a társadalom szemetének tekintitek, és folyamatosan gyalázzátok? Nem tudom, mennyi idősek, akik ezt teszik, de bizonyára mindnek van idős rokona. Anyátoknak, apátoknak, nagyanyátoknak, nagyapátoknak is a szemébe mondjátok, hogy rohadék élősködő nyuggerek, és dögöljenek meg, vagy csak a net arctalanságában van ekkora pofátok? Undorító hányadékok vagytok mind...

ubi904 (törölt) 2009.08.18. 20:30:18

@bm613: apánk, anyánk nem volt komcsi és nem selejtet meg adóságot gyártott kádár alatt. Ők tisztes nyugdjasok.

Nyuger = agyhalott kádártapsonc szociszavazó, aki akkor is a maszopra szavaz, ha gordonka kilövi az űrbe sipánkát.

ubi904 (törölt) 2009.08.18. 20:31:40

navra teljesen jó cikket írt, ez a bacher(?) becher(?) (baszki már, miféle név ez, magyar ember ez?) meg vagy kiakadt a tolvaj bagázsra, vagy csak simán kavarja a szart.

DeMarco 2009.08.18. 21:04:16

@bm613: Ha tudnád, hogy a nagyszüleim mennyire gyűlölték/gyűlölik a komcsikat, akkor visszavennél a habzó írásodból. Semmi bajom a normál öregekkel, de az elvakult félhülye kádárista nyuggerektől kiráz a hideg... Egyébként meg akiket te öreg szerencsétleneknek gondolsz, azok sok esetben 50-60 éves emberek akik olyan durva nyugdíjakat kapnak, hogy te csak álmodsz arról, h valaha annyit keress... Az én ismeretségi körömben többnyire olyan nyugdíjasok vannak, akik a földgömböt pörgetik, h hova menjenek egy hónapra a köv. félévben...

heima (törölt) 2009.08.19. 00:21:19

szerintem Navra nyilvánosan akassza fel magát, figyelembe véve az ügy súlyát!

Bell & Sebastian 2009.08.19. 00:25:45

Szerintem Navracsics egyáltalán nem is tud olvasni, a pártállása ezt eleve kizárja.
(a kis felkapaszkodott senki, aki még a doktori címét se használja, a narancsszínű magyar, az év oktatója, az angolul-szerbhorvátul beszélő buta paraszt)

Ebből természetesen az is következik, hogy minden cigány honfitársunknak is priori joga az olvasni nem tudás megszerzése óvodáskorától az egyetemi ösztöndíj-rendszer adta szédületes lehetőségek ki nem használásáig.

Navracsics Tibor tehát cigány!
Mi lenne, ha úgy is kezelnéd, fajvédők virága?

heima (törölt) 2009.08.19. 00:33:37

@Bell & Sebastian: valljuk be ez a cikk a jogvédő skálán megkapja a 8-ast minimum!

Bell & Sebastian 2009.08.19. 00:44:14

@heima:

Tegnap elborult az agya teljesen! Csak a tiéd a felelősség (senki másé)! :)

stramm kabinos a Mare Imbrium partjáról 2009.08.19. 00:59:48

@Bell & Sebastian: " priori joga "
az nem ' á priori ' joga ? vagy ez valami újféle jóga ?
nem tudom, csak képzelem, én a tojáshéjjal a fenekemen bazseváló kistücsök :)

@bm613: aha, folytassad a sort, apám, mert mádly-ról az életbe' nem hallottam még
amúgy az, hogy nyakó pityu napi 2x odavissza ( vasár- & ünnepnapon is ) lezúzza pöpec kis tragacsán a miskolc-bp távot, ez vajon minek a neurológiai tünete lehet?
más: " vagy csak a net arctalanságában van ekkora pofátok? "
a névtelenség a web átka
nem tudtad?... :)))

Bell & Sebastian 2009.08.19. 01:27:09

@ufó - stramm kabinos a mare imbrium partján:

Olyan ez mint a pápai nunciatúra! Lehetőség, de nem élnek vele.

Hun játszik, Tücsi! :)

stramm kabinos a Mare Imbrium partjáról 2009.08.19. 01:40:24

@Bell & Sebastian: jó, jó, lehetőség meg minden, no de ' nem járhatsz egyenesen, ha kanyarog az út ' ( roma közmondás, állítólag )

nem hun, hanem punk jáccok, electrokiberpunk :)

www.youtube.com/watch?v=5_eynS3dn1Y

kađ 2009.08.19. 06:09:16

az a teljesen nevetséges, és elképesztő módon furcsa, hogy embereket, személyeket bizonyos dolgokról alkotott véleményük, nézetük alapján végleg besorolnak egyesek ilyen-olyan kategóriába.
és tök mind1, h. politikai nézetről van szó, azaz a kategorizálók minden esetben és mindenkit mérnek, hogy dobozolhassák is őket. Az, hogy adott vélemény, nézet, stb milyen személyé, az érdektelen. Úgy tűnik, kissé fordítva működik ez, nem?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.19. 10:13:06

@ufó - stramm kabinos a mare imbrium partján:
Mádly Zsolt a fóti polgármester, akinek a mocskos ügyei pár héttel ezelőtt sok témát szolgáltattak a sajtónak. Keress rá nyugodtan.
Az, hogy Nyakó ennyi utazásnak megfelelő költségtérítést tett el, azt mutatja, hogy egy tolvaj gazember, éppen úgy, mint mindkét oldali parlamenti kollégáinak többsége. De ez nem tartozik a neurológiai kérdések közé, míg az ellenoldali képviselő bántalmazása igen.
(amúgy jó, hogy Nyakót így megtalálták a derék Fidesz-fanok, de ne feledjétek, hogy a legtöbb pénzt a ti Lázár Jánosotok rakta zsebre)

ufó - a keményvonalas egzisztencialista 2009.08.19. 10:16:17

@bm613: nem vok fidesz-fan :)
mádly-ról lemaradtam, gondolom, a nyár miatt
további szép nyarat Neked is

sorokinV 2009.08.19. 10:32:37

Calam!

Irodalomórán azt is megtanulták jobb helyeken, hogy a mű megírása/kiadása után annak értelmezése szabad. Nem kell kötelezően elfogadni a mű alkotójának célját/értelmezését, minden olvasónak/végfelhasználónak/befogadónak meg van a joga, hogy saját maga értelmezze. Ez a befogadói interpretáció.
A "vajh mire gondolhatott a szerző" tematikájú órák outpotja a hülyegyerek, mint a poszt szerzője!

Bladecatcher 2009.08.19. 10:47:59

Bächert a múlt héten láttam a 4-es 6-oson. Annyira részeg volt, hogy saját tükörképének biccentett - ez az életmód az íráson is érződött. Az pedig hogy ő - ahogy utólag fogalmazott - ököllel veri a zongorát, az kizárólag a ballib publicisták privilégiuma. A jobboldali újságíró nem viccelhet Magyarországon.

(Megjegyzem: ez abból fakadhat, hogy a legtöbbjük nem is tud, 99%-ban legalábbis ez nem szokott összejönni. Jobboldaliként én komolyan szégyellem magam emiatt.)

Az pedig ki f..szomat érdekel, hogy Bächer kire szavaz? A lényeg az, hogy már a komcsikat is utálja. A jobboldalt pedig gyűlöli, ő írta. Megjegyzem, ha Jobbikra gondolt, akkor téved, mert a Jobbik egy szélsőbaloldali párt, némi Wass Albert szósszal.

@bm613: muhahaha. Igen folytasd, folytasd. Csak inkább Bolgár úrnál, ő vevő az ilyenekre.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 11:08:08

@sorokinV: így van szabad az értelmezés. Nem is mondtam, hogy mire gondolhatott a szerző. Annyit mondtam, hogy szerintem mit ír. Szóval apa, óvatosan, inkább értelmezz egy kis Mozgó Világot, hátha most már menni fog.
Az kommented utolsó mondatát köszönöm,. Olyannyira mély buta vagy ,hogy az hihetetlen.

sorokinV 2009.08.19. 11:29:27

@calam:

"Annyit mondtam, hogy szerintem mit ír" Ez lefedi a "mire gondolhatott a szerző" interpretációs kiindulási pontot :)
Ne nagyon vergődj, mert ebből (sem) tudsz jól kijönni. Gyakorlatilag bevártad, míg a népszabóban kijön a "helyes értelmezési irányvonal", majd jólmegaszontad' Navracsicsnak. Ez finoman szólva is szánalmas. Elhiszem, hogy a ballibbancs vonalon néhány napig teljes volt a zavar, mert nem tudtátok eldönteni, hogy B.I. frontharcos megőrült és eltávolodott a mozgalomtól vagy árulóvá vált-é vagy ilyesmi :)

Amúgy meg a leírás és vélemény között igen nagy különbség vagyon. Tehát monnyuk' egy történelmi regényt lehet bírálni, miszerint a benne foglaltak nem felelnek meg a valóságnak, de egy monnyuk' lélektani dráma esetén ez igen nehézkés! Gondolom ezt neked is sikerül felfognod második-harmadik nekifutásra! Meg azt is, hogy ez egy példa volt.

Amúgy a MV-re visszatérve, mert látom nem tudsz túllépni rajta, mély sebet ejtettem érzékeny lelkeden: Mois nádort azóta se tudtad megmagyarázni. Persze személyeskedni mindig egyszerűbb, mint olvasni... ;)Meg azt sem, miért gondoltad, hogy a földvásárlási tilalom a középkorban csak a nem keresztényekre vonatkozott. Illetve, hogy jobbágynak lenni miért volt kiváltság szerinted...

Itt van a te kapacitásodnak is megfelelő szakirodalom a témában:
www.animakonyv.hu/index.php?BODY=BookInfo&OP=details&ID=93666&VISIT=1&t=szines-erettsegi-tetelek-tortenelem-kozepszint-szobeli

:D

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 11:39:57

@sorokinV: na, mivel a személyeskedést számon kéred idézek:
"Itt van a te kapacitásodnak is megfelelő"
"Ne nagyon vergődj, mert ebből (sem) tudsz jól kijönni."

Igazad van, ha azt mondom, hogy mi van a műben, szerintem miről szól, akkor lefedem, okos vagy.
BTW. eleve magadból indulsz ki, hogy szükségem lenne megfelelő értelmezésre. Ez nekem magamtól is megy. Az egész ügy nem érdekelt addig ameddig Navracsics nem kezdett el hülyeségeket írni. Tudod: irónia, fokozás, stb.

Te, a végén már tök másról beszélsz az MV-vel kapcsolatban. Szép az élet.

molaris 2009.08.19. 11:42:05

Tisztelettel: kérdésem lenne.
Akkor mitől is lett egyetemi tanár???
Vagy "calam", Te lennél irigy, ....... ......!
Na ezt moderáltam.

molaris 2009.08.19. 11:44:21

@sorokinV:
A mű utóélete!
Van az, hogy ezt "megmagyarázzák", a szerzőt törlik. Volt rá példa bőven. Meg van most is.

sorokinV 2009.08.19. 11:54:44

@calam:

Egy kommentben két témát is érintettem. Esetleg megzavart? Túl sok volt egyszerre?

Amúgy nem kértem számon a személyeskedést. Nyugodtan! Erre való a zinternet. Csak önmagában kevés a személyeskedés! Érvek, tények, miegymás is szükséges!

Más:
Látom az hermeneutikai problémákat nem sikerült feloldani. Mégeccer' megkísérlem, lemegyünk dedóba:
1, mire gondolhatott a szerző szerintem, mit írt a szerző szerintem
2, mit mond nekem a mű

Ennél primitívebben már nem lehet megmagyarázni mi a két interpretációs gyakorlat közötti eltérés. Remélem, így már sikerül felfogni!

Szal': Navra értelmezése eltér a ballibancs vonal értelmezésétől. Na és? Egyrészt jogában áll, másrészt a ballibancs értelmezést hitelteleníti, hogy ti is kivártatok. Tehát nem saját kútfőből állapítottátok meg, hogy Rettegő Iván csak ironizál meg ilyesmik, hanem kussoltatok. Féltetek, hogy esetleg tényleg így gondolja és akkor elveszítettetek egy nagyszerű elvtársat. Aztán néhány nap múlva elolvassátok a népszabóban, hogy mit is kell gondolni, ha valaki a véleményeteket kérdezi és minden frusztrációtokkal estek neki Navracsicsnak!

Ez egy gigalol!

heima (törölt) 2009.08.19. 11:57:22

@bm613: a mi Lázár Jánosunk az egyik legjobb polgármester az országban, nyakó elvtárs meg csak mogyit bírt osztani választás előtt a csenyétei cigányoknak. Tudod, teljesítmény.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.19. 12:05:12

@heima: A képviselői költségtérítésnek semmi köze a teljesítményhez. Ez az ember eltett ezen a jogcímen 4 év alatt 18 milliót. Tolvaj ő is és Nyakó is, hiába nem mondják ezt a törvények.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 12:05:25

mondjuk úgy, hogy egy értelmezést írtam le. Ráadásul a lehető legprimitívebbet. BI meg nekem annyira nem számít, hogy szerintem életemben most olvastam másodszor. AZtán, hogy mi van az én fejemeben, SV, az te nem tudhatod. mivel amikor én 3 nappal ezelőtt olvastam már akkor nyilvánvaló volt, hogy mit írt. Picit több intelligenciával könnyebb lenne élni, bár a Pázmány nem biztos, hogy alkalmas erre. A tények azok, hogy élt a fokozás és irónia eszközeivel, amit senki nem értet meg jobboldalon. Ennyi, nem több. És ez az igazán kínos.

sorokinV 2009.08.19. 12:07:08

@calam:

Meggyőztelek? Erre sem volt még példa! :)

@heima:

Jelentős részben az Lázár elődjének a teljesítménye, ahogy kinéz a városkátok!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 12:10:14

@sorokinV: na, akkor te is mész az iróniát nem értők közé

sorokinV 2009.08.19. 12:12:40

@calam:

Ezek szerint mégsem...

Mindenesetre elég gyenge a magyarázatod! Ha így lenne, nem lenne ez a mérhetetlen agresszívitás, ahogyan Navracsicsot próbálod a klaviatúrádra tűzni. És Ivánka azért pont elég nagy port kavart a zinterneten is, hogy legalább digitális nyoma legyen, hogy "te már akkor kurvára pontosan tudtad"! Nem tudta senki pontosan! Ezért volt a nagy hallgatás a ti oldalatokról!
Amúgy meg Ivánka magyarázata elég hiteltelen. Sötétség délben, ha érted mire gondolok.

heima (törölt) 2009.08.19. 12:14:42

@bm613: olyan apróságok ne zavarjanak, hogy még csak nem is képviselő 4 éve, a költségtérítése pedig pontosan havi 301 470 költségtérítés és 115 950 szállásköltség-térítés. Előbbi szám az alapdíj 130%-a, ennyi jár 150-200km között. (Hódmezővásárhely-Bp 175 km). Efölött van még +2 kategória, nem is értem hogy sikerült kipécézned magadnak.

Mit is lopott?

heima (törölt) 2009.08.19. 12:15:47

@sorokinV: nincs közöm Hódmezővásárhelyhez, és ha jól tudom elődje 2001 táján hunyt el. Ez olyan mint a zorbánkormány, az is képes 8 év után is hatni :D

heima (törölt) 2009.08.19. 12:16:48

@calam: iróniához előbb intelligencia kéne, de abból sajnos ivánnak nem sok jutott.

sorokinV 2009.08.19. 12:17:16

@calam:

Ahamm, most ez az új bonmot a ballibbancs oldalon. Nem "igazságbeszéd", hanem "irónia"!

Ez most irónia volt tőlem? Tipp? Kockáztass!

sorokinV 2009.08.19. 12:19:51

@heima:

Lázár nem cseszte el, ez a legnagyobb teljesítménye, ami ha félretesszük az IRÓNIÁT, akkor (valljuk be! - HG) manapság igen nagy teljesítménynek számít. :)

sorokinV 2009.08.19. 12:26:18

2034 érettségi középszint.

Rettegő Iván 2009-ben nagy port felkavaró publicisztikájában kijelentette: a fasisztákra kell szavazni, hogy rend legyen az országban!"

Fejtse ki maximum 2 írott oldalon mire gondolt a szerző, figyelembe véve a mű születésekor a szerző által megélt szűkebb fizikai környezetet (lerobbant/ellopott VII. kerület és a korabeli Magyarország állapotát, mind gazdasági, mind társadalmi aspektusból!
Érveljen mellette vagy ellene, hogy a szerző által használt prózai technika irónia volt, vagy a korra jellemző szenvedélyes igazságbeszéd!

(10 pont, maximum 70 perc)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.19. 13:30:02

@heima: Nyakónál is az előző 4 évben felvett pénzről van szó. Lázár vette fel akkor a legtöbbet, 18 millió Ft-ot. Nem érdekel, milyen jogcímen. Nyilván ugyanúgy törvényes volt, mint Nyakóé. Ettől még tisztességtelen.

heima (törölt) 2009.08.19. 13:40:45

@bm613: "Lázár vette fel akkor a legtöbbet, 18 millió Ft-ot"

Két kategória még fölötte van a törvényben, de valszeg ő vette fel jah. Ez honnan vetted, valami népszabadság vagy hvg gyűjtés?

"Ettől még tisztességtelen"

Mi is a tisztességtelen rajta?

Bell & Sebastian 2009.08.19. 16:08:03

@ufó - stramm kabinos a mare imbrium partján:

Kár, hogy mozgókép nincs hozzá, láthattuk is volna (Őufóságodat).
A stílus jó, de ezt tényleg így is hívják?
Mert: Jobb ma egy cyberpunk, mint holnap még egy dzsihád-libsi!

sorokinV 2009.08.19. 17:14:27

@calam:

Véletlen belenéztem egy korábbi posztotba, ahol a reprezentativitást a vételezett minta méretével kevered. Te tényleg semmihez nem értesz?

sorokinV 2009.08.19. 17:43:38

A mintavétel egy eljárás, a reprezentativitás meg egy jellemző. Péel 1800 fő bőven elég egy repi mintához. A lényeg, hogy a minta összetétele (százalékosan) ugyanolyan legyen, mint az alapsokasága. Ha van egy alapsokaságod, péel 100.000 fekete és fehér golyód, akkor szerinted mekkora mintát kell kivenni belőle, hogy onnan már becsülni lehessen az alapsokaságban a fekete és fehér golyók számát?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 17:45:10

@sorokinV: jó, köszönöm. Tehát nem kevertem össze, csak nehezen megy az olvasás.

sorokinV 2009.08.19. 17:49:00

@calam:

De. Összekeverted és még az olvasás sem megy! Minden egyes felmerült társadalmi kérdés kapcsán előveszed a reprezentativitás, mint módszertani elvárást, miközben fogalmad sincs arról, hogy az mi!
De próbálj meggyőzni! Saját szavaiddal írd le, mit értesz te reprezentativitás alatt!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 17:50:46

@sorokinV: nem, Sorokin. most kérlek idézd azt a részt, ahol azt írom, hogy a reprezentativitáshoz nem elég 1800 válasz. Ezt mondtad, erre válaszolj. Azt írtad, hogy idézlek:
"reprezentativitást a vételezett minta méretével kevered". nos, ezt mutasd ki nekem, légyszíves.

sorokinV 2009.08.19. 17:54:30

@calam:

"Pedig nyilvánvaló tény, hogy az 1800 szavazó még az internetezőket sem reprezentálja, nemhogy a lakosságot."

Amúgy meg nem intervallumot adnak meg, hanem hibahatárt, ami többé-kevésbé ugyanaz, de mégis más :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 17:58:26

@sorokinV: így van, ezt írtam. Az az 1800 szavazó, akik szavaztak. Tehát ez nem a mennyiségre vonatkozott, hanem az alany. Ők akik szavaztak. Ez nincsen összefüggésben a mennyiséggel, mint a poszt többi részéből kiderül. A hangsúly a szavazón van, hiszen az oldalon csak regisztrált, tehát eleve szűrt figurák vannak. Van még kérdésed?

(konfidencia-intervallum és szignifikanciaszint)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 18:03:36

ja, és olvasd újra mozgó világos cikket, meg fogsz lepődni. nem a kis lelkem miatt, az tök rendben van, hanem mert nem akarom, hogy tudatlan maradj

sorokinV 2009.08.19. 18:06:49

@calam:

Legalább most utána olvastál... :)
És, ha vannak a zinterneten választ adók között midenféle zemberek, akkor mi a teendő? Megfeleltetjük az alapsokaság (magyar társadalom) arányainak, méghozzá a súlyozás nevű igen bonyolult művelettel! És onnantól mondhatjuk, hogy repi a minta! Ezért szoktak minden kérdőív elején az ún. kemény ismérvekre rákérdezni. Tehát, ha a mintába minden társadalmi csoportból kerültek bé zemberek a minimális mennyiségben (ez sok mindentől függ), akkor egy halál primkó spss mozdulattal repivé varázsolod az adatfájlodat.

Persze erre csak akkor van szükség, ha repi mintát akarsz, amire igen ritkán van szükség amúgy!

sorokinV 2009.08.19. 18:07:38

@calam:

Ha ettől megnyugszol, akkor dobd a linket és kivesézzük a tartalmát!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 18:10:27

@sorokinV: vagyis kimondhatjuk, hogy nem írtam, hogy a nagyságtól függ a reprezentativitás. Köszönöm. Ennyi volt a vita, nem több. De a poszt többi részében az is benne van, hogy a kérdezést még folytonosan csinálják, tehát ezért sem.
De köszönöm, hogy kiderült, hogy alapszintű problémákkal küzdesz az olvasás terén. ennek megfelelően foglak kezelni.

Hát, ha valaki a profession.hu-nál dolgozik, akkor biztos ritkán van szükség reprezentatív mintára.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 18:11:21

@sorokinV: én tök nyugodt vagyok, nincs bennem idegesség és még igazolnom sem kell az állításomat, mert profik megtették helyettem:)

sorokinV 2009.08.19. 18:14:43

@calam:

Nem, nem a nagyságtól függ! Attól a hibahatár függ! A reprezentativitás a szándékban rejlik! Péel, hogy mire és mi alapján akarsz repi lenni!

Amúgy meg a profession.hu-ra állásajánlatot dobtam fel, de ezt csak azért ismétlem meg, mert vicces színben tünteti fel az én szövegértési képességemről tett gúnyos megjegyzésedet!(
Értsd az én cégem hirdetett meg egy státuszt)

sorokinV 2009.08.19. 18:16:56

@calam:

Te akartad, hogy olvassam újra! Ebben az esetben dobd a linket! És milyen profik igazoltak téged? MTA történelemtudományi részlegétől kértél egy állásfoglalást? Ebben az esetben szkenneld és oszd meg velem! :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 18:17:01

@sorokinV: de megint csak a következőt írtam:
"vagyis kimondhatjuk, hogy nem írtam, hogy a nagyságtól függ a reprezentativitás."
akkor azt félre értettem, bár egy korábbi komment a munkahelyedre is vonatkozott, ezt lássuk be.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 18:17:43

@sorokinV: nem a cikk, de nemsoká elmegyek, szóval nem vagyok benne biztos, hogy ma befejezzük eztet.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 18:18:47

de azt is elismerem, hogy kicsit félreérthető volt az idézett mondatom, akik személyesen ismernek pontosan tudják, hogy az ottan egy jelző (vagy hogy mondják), nem pedig arra vonatkozik, hogy jó-e vagy sem. Legközelebb pontosabban fogalmazok meg egy ilyen mondatot.

sorokinV 2009.08.19. 18:21:46

@calam:

Nem baj, majd úgy is írsz valami marhaságot a reakcióra és akkor találkozunk :)
Amúgy sem a munkahelyemről, sem a saját cégemről nem említettem semmi konkrétumot. Oda nem viszem be a politikát és lehet amúgy, hogy te is fogyasztottál már sorokin terméket vagy olvastál sorokin elemzést és ízlett/bólogattál! És ez így van jól!
Lehet te is adtál már nekem tanácsot, hogy telepítsem a gps-t a telefonomra... hehe

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 18:25:31

@sorokinV: azért a marhaságért (tied is) olvasom a reakciót és néha megpróbálom helyre tenni, de hát "nem az igazság, csak a hús irdatlan tömege".
nem tettél utalást, csak nem olvastam vissza a vitában arra az egy pontra, és ezért hittem, hogy az az állásomra vonatkozott.
Nem nagyon hiszen, hogy olvastam volna sorokin elemzést, tekintve, hogy a macskaszőr piaci lehetőségei hidegen hagynak, le is szarom.
aztán arról meg fogalmam sincs hogyan lehetne a telefonodra gps-t telepíteni, tudsz segíteni, hogy kell az enyémre, a call centeresek sok mindenre jók

sorokinV 2009.08.19. 18:27:59

@calam:

Mondom - ez a lényege! Nem tudhatod! :)
Valamint a helpdeskes poénomat visszafele elsütni gyerekes. Főleg, hogy már az első (enyém) sem volt különösebben vicces!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.19. 18:28:47

@sorokinV: call centertre gondoltam, mmint akik az adatokat vesznek fel a nézőpontnak

sorokinV 2009.08.19. 19:14:04

@calam:

Ebben a változatban sem túl szellemdús!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.19. 19:36:02

@heima: Emlékeztem a hírekből, de most a kedvedért utána is néztem.
www.parlament.hu/kepv/kepv_ktsg.htm
Ez talán megbízható még számodra is. Összesítés és sorrend sajnos nincs, és az excel nem volt hajlandó befogadni az adatsort, de Lázár tényleg 18M Ft-ot vett föl, ez gyors összeadással kiderül. Azt nem néztem végig, hogy ez tényleg a legtöbb-e mindannyiuk közül.

Mi a tisztességtelen? Az, hogy ennyit nyilván nem költenek a munkájukkal összefüggésben (ugye a költségtérítés ennek fedezésére szolgálna). Pl. ahogy ufó írta, Nyakónál elegendő volna a pénz a napi ingázásra Miskolcról. Ugyanez nyilván fennáll Lázár esetében is, hiszen Hódmezővásárhely sincs messzebb. És az is biztos, hogy egyikük sem ingázik naponta. Vagy ha mégis, az nem feltétlen szükséglet a munkájukhoz (különösen mivel mellette bp-i szállásra is felvesznek pénzt), fizessék a saját pénzükből. Hiába engedi a törvény, hogy ennyi pénzt felvegyenek bemondásra költségtérítésként, én tisztességtelennek érzem, ha a felvett összeg egyetlen forinttal is meghaladja a tényleges költségeket.

heima (törölt) 2009.08.20. 00:29:49

@bm613: el kéne olvasni a törvényt, és kiderülne hogy nem ingázásra kapják az általános költségtérítést, hanem csupán a távolság alapján alapján van besorolva az ÁLTALÁMOS költségtérítés.

btw te ezt mind összeadtad és Lázárnak jött ki a legtöbb?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.20. 09:50:06

@heima: Értem én, hogy arra kapják... de ufó érve volt Nyakóval szemben, hogy annyit kap, amiből naponta ingázhat, amit nyilván nem tesz. Ezt teljesen jogos érvnek tartom, de akkor Lázárral és mindenki mással szemben is érvényes. Mint írtam, a költségtérítés fogalma eleve nem jelenthetne egy általánosan meghatározott összeget, csak tényleges, számlával igazolt költségek megtérítését. Akinek van pofája többet fölvenni, még ha a saját maguk által meghozott rendelet szerint jár is, az az én szememben tolvaj.
Azt is leírtam, hogy nem adtam össze mindet, csak emlékeztem a hírre, miszerint Lázár vette föl a legtöbbet, 18M Ft-ot, és ezt a számadatot ellenőriztem. Bízom annyira a memóriámban, hogy ha az összeg stimmel, akkor az is, hogy ez a legtöbb. De nézd meg nyugodtan.

heima (törölt) 2009.08.20. 12:41:14

@bm613: én nem vagyok ufo, én nem hiszem hogy Nyakó többet vett fel, mint ami törvény szerint jár neki, vagy hogy csak autókázásra kellene költenie. Nekem Nyakóval az a bajom, hogy a hülyeségért veszi fel a nagy pénzt, még például Lázárról ez nem mondható el.

Mondhatni tudatos fogyasztás, mi vagyunk a megrendelők, és Nyakó elvtárs ár/érték aránya pocsék.

"a költségtérítés fogalma eleve nem jelenthetne egy általánosan meghatározott összeget, csak tényleges, számlával igazolt költségek megtérítését."

Az élet számos területén van költségátalány, nem ördögtől való az. A céges mobiltelefon-használat során például választhatod azt az opciót, hogy 20% a magánhasználat értéke, egyben adóalap, a tételes elszámolás helyett. Most akkor meglopod az államot, ha a céges mobilszámlád több, mint 20%-a magáncélú?

"emlékeztem a hírre" HVG? Népszabó? Népszava? Magyar Narancs? 168 óra?

Rá fogok nézni a listára, de mondom, az alapdíj százalékában, és a távolság alapján kapják-kapták a költségtérítést, és Lázár fölött (Hódmezővásárhely) két kategória is van, így pusztán logikai alapon is minimum furcsa.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.20. 12:55:57

@heima: De itt a költségátalány mértéke nyilvánvalóan irreális.
Az meg, hogy Nyakó vagy Lázár érdemelne több pénzt, szubjektív kérdés. Ráadásul ha Lázár érdemel is, akkor sem hiszem, hogy a viszonylag jelentéktelen parlamenti munkájáért, sokkal inkább a polgármesteri tevékenységéért tudnám elképzelni. Ez esetben viszont fizessen neki többet Hódmezővásárhely.
Más kérdés, hogy eleve képtelenség két ilyen komoly feladatkört rendesen ellátni. Horn jól elcseszte, amikor megengedte...

heima (törölt) 2009.08.20. 13:03:26

@bm613: nyilvánvalóan? miért, mert te azt mondod?
meg telefonszámlát is lehet irreálisan nagyot csinálni.

viszonylag jelentéktelen? miért, mert te azt mondod? Pont tökéletes példája annak, hogy nem feltétlenül rossz a PM és OGY tisztség együtt, sőt, -1 egyeztetési szint. Mondjuk a bizottsági elnöki tisztség más kérdés, azt én se tartom szerencsésnek.

"Ez esetben viszont fizessen neki többet Hódmezővásárhely." A polgármesteri javadalmazását is törvény szabályozza.

Megnéztem a listát, 2002-ben volt egy kiugró kölségtérítése (csak ő és Káli Sándor, Miskolc polgármestere kapott akkora összeget), hogy miért, azt meg nem mondom, ha jól tudom, akkor volt váltás a rendszerben (és az átalányt is akkor hozta be az MSZP-SZDSZ)