A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Két légy

2009.11.27. 12:00 Horváth Andor Márton

A HVG legfrissebb száma révén igazi gordiuszi megoldás lehetősége jutott eszembe. Ha kicsi is rá az esély, talán van rá valami remény, hogy teljesül. Hát minden esetre az nagy oltás lenne, két legyet egy csapásra... Kattintson az „Olvasom tovább”-ra, és elárulom, miről is van szó.

Az egyik HVG-cikk az iráni atomdúsítással kapcsolatos nemzetközi helyzetről szól, a másik pedig a Jobbik kapcsolatairól a különböző hazai szélsőjobboldali szervezetekkel, valamint az országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságával. Az utóbbival az „Új Erő”  EP-választási kampányfinanszírozása miatt tarthat konfliktustól, miután a törvényi előírásokkal ellentétben nem hozta nyilvánosságra támogatóit.

A külpolitikai cikkből kiderül, hogy Iránnal szemben a gazdasági szankciók jelentenék az egyetlen nem-katonai módot az atomprogram megfékezésére. Irán eleve katonai beavatkozásra számít – erre utalnak például a föld alá ásott titkos nukleáris fejlesztési intézmények, vagy az, ahogyan Manuhser Mottaki iráni külügyminiszter leszólta a Nyugat fenyegetőzését. Azért a szankciókra – ha Irán nem változtat sürgősen nukleáris politikáján – mindenképpen lehet számítani. Ezek első lépése az iráni bankok európai átutalásainak leállítása volna.

A belpolitikai cikk felemlegeti a tippeket a Jobbik finanszírozásával kapcsolatban – melyek közül a legfrissebb komolyan megalapozottnak tűnik. Vona Gábor  az iráni forradalmi gárdát akarja importálni, és járt is az iráni követségen, Morvai Krisztina pedig Teheránban járt tárgyalni – ahogyan azt az ÉS még júniusban összefoglalta. Előfordulhat, hogy a Jobbikot – Irán támogatja.

És ha így van, akkor ki tudja? Talán még a választási hajrá előtt Irán átutalásait blokkolják, és mi lenne, ha ettől egyszerre elfogyna a Jobbik pénze? Nem kapnánk újabb cigánybűnözős szórólapot, nem mosolyogna ránk Morvai Krisztina kedves arca a nyilaszászló színei közül minden hirdetési oszlopon. És – csak úgy mellesleg – Iránban is erősödhetne az amúgy is növekvő társadalmi elégedetlenség.

24 komment

Címkék: politika magyarország irán jobbik

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr411555351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TD223 2009.11.27. 12:33:30

Zsidó világ-összeesküvés nincs, de a Jobbikot Irán pénzeli. LMAO.

Ha ezt komolyan gondolod, legalább párosítsd hozzá a parlamenti pártok izraeli befolyásoltságát.

Vörös BLORóka · http://fulke.blog.hu 2009.11.27. 12:42:34

Ki mondta, hogy nincs zsidó világ-összeesküvés? Akiben már benne van a chip persze, az tagadja, de mi, akik még nem vettük be a "háegyenegy" parát, tudjuk, hogy a New York - Tel Aviv tengely nem alszik....

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.11.27. 12:58:35

@Vörös BLORóka: És amúgy is, ki vádolhat minket azzal, hogy tagadunk bármiféle összeesküvést, amikor tegnap kérkedtem az obskurus szabadkőművesekhez fűződő szálaimmal?

De figyi, BLOR, úgy látszik, nem érkezett meg a legutóbbi direktíva a ZSÖM-ből (Zsidó Összeesküvési Mozgalom), nem tudtam, hogy a H1N1 csak hiszti, és beoltattam magam. Mi van, ha ezzel belém is került chip?

(Nem, TD223, nem mondtuk rád azt, hogy paranoid vagy.)

(Vagy mégis?)

TD223 2009.11.27. 13:11:19

Lehet viccelődni, de minek felhozni egy nagyobb abszurditást, ha a kisebb abszurditásban nem hisztek. Feltétezem, nem hisztek a zsidó világ-összeesküvésben. Én sem, (tudják ők maguktól is mikor, hol, hogyan kell összefogni).

Csak-hát a másik oldalon sem igaz minden baromság, amit fölhoznak egyesek. És termel a propaganda bőven baromságokat.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.11.27. 13:19:38

@TD223: Ha nem is pénzeli Irán Vonáékat, de valami kapcsolat csak van köztük. Különben nem pont tőlük kérne megfigyelőket... Az összekötő kapocs meg egyértelműen az antiszemitizmus.

TD223 2009.11.27. 13:28:39

@bm613: Már nincs antiszemitizmus a szó eredeti értelmében. Az antiszemitizmus már csak egy bélyeg, amit megkapnak az igazságot akaró emberek és mindenki, akiknek a pofája nem tetszik legalább egy zsidónak.

kolbenheyer 2009.11.27. 13:47:26

@TD223:
Tetszene ezt értelmezni? Mivel te folyamatosan "a zsidókról" papolsz, akik ezt meg azt rosszalkodnak (no, meg "Izrael", gondolom minden lakójával teljes egyetértésben), elárulnád mi is lenne már szerinted is antiszemitizmus?
Nincs (bal)szerencsém ismerni a pofádat és a fitymám is ép, oszt mégis antiszemitának tűnsz a szememben.

TD223 2009.11.27. 14:01:52

@kolbenheyer: Az antiszemitizmus egy bélyeg, amit zsidó emberek, szervezetek vagy velük kollaboráló nem zsidó emberek, szervezetek rásütnek politikai ellenfeleikre, másképp gondolkozókra, más ideológiát vallókra, vagy olyanokra, akik bármit kritizálnak, ami zsidónak kedves.

Valahogy így.

TD223 2009.11.27. 14:10:58

Azt lehagytam, hogy a megbélyegzett szinte minden esetben jobb ember a megbélyegzőnél.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.11.27. 14:12:42

@TD223: Az antiszemitizmus, barátocskám, az embereket "szemita-nemszemita" alapon felosztani, majd a "szemita" oldalt negatívabb színben feltüntetni. Mivel az említett felosztás származáson alapul, következésképp rasszista. Nem minden zsidó jó, nem minden zsidó rossz - ezt mondják azok, akik nem antiszemiták. Olyat, hogy "általában", hogyan is mondhatna bárki, aki tudja, hogy naponta születnek és halnak meg zsidók, hát a statisztika is naponta változhatna. De felnyitom a szemed: antiszemitizmus a franciaországi arabellenesség is. Mert az arabok is szemiták.

Igazságtalanul antiszemitázni éppolyan ronda dolog, mint zsidózni. De zsidózni nem lehet igazságosan - mert az antiszemitizmus eleve igazságtalan.

TD, szállj le a zsidókról. Vannak a világban nagy, ronda összefüggések, de ezek nem származási alapon szerveződnek, egyáltalán nem. Tulajdonképpen kedves ez az idealizmus, amivel azt képzeled, hogy emberek között ekkora szívélyes hálózat működhet, és hogy a világ dolgait ilyen átfogóan, egy mondattal el lehet intézni. De ennél bonyolultabb és rondább a világ.

schnee 2009.11.27. 14:41:13

@Horváth Andor Márton: Micsoda definíció! LoL

Mondok neked valamit: egyszer kijelentettem (és ma is tartom), hogy nem értek egyet izrael Palesztin politikájával és véleményem szerint semmi keresnivalója zsidó telepeknek és telepeseknek a Palesztin földön. Erre egyből napsütötték, hogy antiszemita vagyok? A köznép így értelmezi az antiszemitizmust.

schnee 2009.11.27. 14:41:52

napsütötték = rámsütötték :(

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.27. 14:46:07

@schnee: ez az értelmezés nyilván rossz.
az elírásod viszont vicces volt :)

schnee 2009.11.27. 14:55:00

@Krokodil: De a többség így érti (mármint akik antiszemitát kiáltanak). Az egyszerűsített (pl. újságírói) antiszemita értelmezés: ha valaki a zsidókról vagy az államukról rosszat mond akkor az antiszemita. Érdekes, hogy a legfrissebb ENSZ jelentésre (ami elítélte izraelt IS) egyből antiszemitának bélyegezte izrael és az usa egyből támogatta ezt, így izraelt ismét nem lehetett elítélni háborús bűntettekért. Ez erősíti azokat akik hisznek az összeesküvés elméletben, hogy izraelnek mindent szabad....

az elírás tényleg vicces, a Firefox helyesírás ellenőrzője tréfált meg...

Az elirás

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.11.27. 15:06:14

@schnee: Kövesd a blogunkat! Épp a minap jelent meg az írásom, amelyben Izrael jelenlegi palesztin-politikáját kritizálom:

sardobalo.blog.hu/2009/11/25/telepites_12

mégsem vagyok antiszemita. Az a vélemény, hogy olyan embereknek, akiknek joguk volt letelepedni egy földön, el kellene hagyniuk hazájukat - származási alapon, az már azért rasszizmus, és volt rá éppen elég példa itt, a Kárpát-medencében is az elmúlt évszázad során. Ne akarj kiköltöztetni többmillió izraeli zsidót a hazájából - de persze nekik kutya kötelességük a velük egy területen osztozó palesztinoknak kisebbségi jogokat, illetve a Palesztin Autonómia területén önálló államot biztosítani. Ez a vita hosszúra nyúlhat - de attól még, hogy valaki kritizálja az izraeli politikát, nem lesz rasszista.

Tegyük hozzá, hogy pont az izraeli-palesztin kérdésben az antiszemitizmus fura lenne, mert mindkét nép sémi-hámi nyelvet beszél, ugyebár.

Aldo · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.11.27. 15:58:34

kemény ötlet. jobbik és irán? mi van? azért ez durva lenne, dehát ki tudja :)

ralf 2009.11.27. 16:12:16

@Horváth Andor Márton: A Két Légyhez képest talán kicsit off, de valami nagyon idekívánkozik. Mint annál a cikkednél írtam, a telepépítések ügyében egyetértek veled.

Ugyanakkor nem tudom, mennyire tudjátok, hogy ami a kisebbségi jogokat illeti, az bizony nem európai típusú:
Izrael hivatalos nyelve az arab is, a TV-ben naponta több órán át van arab nyelvű adás, az arabok által is lakott vidékeken minden arabul is ki van írva. Ezek az arabok teljes jogú izraeli állampolgárok. Mindez jól mutatja az izraeli arabok státuszát, akik főképp északon, Haifa környékén és Galileában élnek.

Akiknek a terhére a telepek építése folyik és akik felett a palesztin hatóság gyakorol fennhatóságot, azok az ú. n. (megszállt) területeken élő arabok. Ezeket a területeket (a Golán-fennsík és Kelet-Jeruzsálem kivételével) nem annektálta Izrael, hanem csak a jobb védhetőség kedvéért szállta meg, akáércsak a Szinai-félszigetet. (Izrael Judea-Szamária nélkül itt kb 30 km széles, azaz könnyen kevés erővel kettévágható.)Feltételezhetően, akárcsak Egyiptom esetében történt, a Jordániával való békekötéskor kiürítették volna.
Lakói, amíg Jordánia meg nem tagadta tőlük, jordán állampolgárok maradtak és jordán törvények fennhatósága alatt éltek, kvázi megszállt jordán területként.
Ma semmilyen állampolgárságuk nincs, területük Izrael felől szabadon megközelíthető, visszafelé ez korántsem így van. Mindebben sok dicséretes nincs. Ez utóbbiak azok, akik terrorista támadásokat szerveznek, az előbbiek nem.

asmodean 2009.11.28. 00:20:14

Nagy csapást tervez Irán, a Jobbikon keresztül kebelezi be az európai államokat, megvilágosodtam.

Apropos Bajnai járt izraelben, abból miért nem volt itt valami hasonló teória, mondjuk az aktuális "minden rendben van Sukoróban" projket kapcsán (de lehet tetszőleges másik disznóságot is kiválasztani) ??

Nem tán ...

Nukleáris Varangy 2009.11.28. 10:47:49

Olyan ritka, amikor a humort próbálják egy poszt közepibe állítani. Erre meg itt is antiszemitázás alakult ki. Há ba+!

Mellesleg én szívesen evnném, hogy melyik szótárból, embertől vagy honnan a franctól szerzik az antiszemitázók a definícióikat.

kolbenheyer 2009.11.28. 12:41:03

@TD223:
Nem sikerült megérteni a kérdést, így aztán nem is válaszoltál.
Azt kérdeztem: mi lenne valódi antiszemitizmus szerinted? Ugyanis azt állítod, klasszikus értelemben ilyen már nincs. Mi nincs?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.11.28. 13:27:06

@kolbenheyer: Teljesen jól elmagyarázta az álláspontját, ami ugyan már évtizedekkel ezelőtt is viccként keringett, de hát neki még magas. A lényeg: ő nem antiszemita, csak a mocskos zsidók mondják annak...

kolbenheyer 2009.11.28. 14:27:51

@bm613:
Persze, de én nem az álláspontját kérdeztem, mert azt ismerem a kommentjeiből. Hanem azt, hogy mi lenne már szerinte is valódi antiszemitizmus, amihez képest ő csak az igazság megbélyegzett bajnoka.

Ma chi è questo Joker? 2009.12.01. 11:54:53

@Horváth Andor Márton: ez tévedés.
Antisemitism (also spelled anti-semitism or anti-Semitism) is prejudice against or hostility towards Jews, often rooted in hatred of their ethnic background, culture, or religion. While the term's etymology might suggest that antisemitism is directed against all Semitic peoples, since the term was invented it has been used to refer exclusively to hostility toward Jews.
(en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism)