A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Hogyan juthattunk ide?

2010.03.09. 13:00 Sárdobáló

Az alábbiakban Corry vendégpostját olvashatjátok:

Calam az "Egy év után" című posztjában feltette a kérdést, hogyan juthattunk, juthatott el az ország idáig, hogy ártatlan emberek halnak meg pusztán a származásuk miatt. Ez a tény engem is elkeserít, sajnos az is látható, hogy az ilyenfajta bűncselekmény mind a kisebbségek, mind a többség tagjait is sújtotta az elmúlt időszakban és a rasszizmus is kétirányú dolog a véleményem szerint. Nem szeretném azonban az egyes eseteket párhuzamba állítani és az egyiket a másikkal magyarázni, mert én a rasszizmust és az ártatlan emberek halálát minden esetben elítélem és a legkomolyabb büntetés kiszabását tartom helyesnek és szükségesnek. Ezért kapcsoltam ki pl. cifra káromkodások közepette a Magyar Televízió egyik esti műsorát, amikor ez egyik ilyen gyilkosság már jogerős ítéletének súlyosságán siránkozott az egyik meghívott vendég. Tömegtájékoztatás, antirasszista gyűlés, egyéb népnevelési eljárások ellenére a helyzet nagyon elmérgesedett. Véleményem szerint minél előbb meg kell találni a módját, hogy ezt az állapotot megszüntessük. Nehéz lesz.

Az előző mondataimból némi rosszindulattal az is kiolvasható esetleg, hogy én nem értek egyet a politikai korrektséggel, az antirasszizmussal. Aki ezt gondolná téved, én mást tagadok, mással nem értek egyet; azzal, ahogy az elmúlt 8 évben ezeket a fogalmakat, eszméket használták, felhasználták és kihasználták a hatalmon lévők. Végül is az elérendő célokkal homlokegyenest ellenkező eredményt sikerült elérni. A hangoztatott elvek ugyanis bármennyire is tiszteletre méltóak, köszönő viszonyban sincsenek a valós helyzettel, nemhogy legalább a látszólag megoldják azokat a problémákat, amelyekkel a hétköznapok embere találkozott. Úgy érezték ezek az emberek, hogy magukra hagyták őket, mert tolerancia-oktatást kaptak, amikor leszüretelték a kiskertjüket és ez nem tetszett nekik. Külön említést érdemel -a már megszüntetett- cinikus 20 ezer forintos szabálysértési összeg, amibe ezek a lopások mind bőven belefértek (hipermarket áron számítva az ellopott zöldség árát), pedig a kárvallottnak jelentős munkája feküdt benne. A másik hasonlóan cinikus fogalom a "megélhetési bűnözés" ami ténylegesen bemutatja a visszásságokat; lényegében köztörvényes ügyeket kíván társadalmilag elfogadottá tenni, az elkövető nélkülözése okán. Az elkövető oldaláról és szigorúan csak ezt a felét nézve a dolognak elmondható, hogy ugyan a korrektségtől távol álló, de talán elfogadható dologról van szó. Ha a meglopottak mind kizárólag nagyon gazdag emberek, vagy cégek lennének, akkor egy újfajta államilag támogatott betyárvirtusról beszélhetnénk. Abban a pillanatban azonban, amikor a kárvallottak oldaláról szemléljük a dolgot; és figyelembe vesszük, hogy a kárvallottak is sok esetben szegény emberek már jócskán más a helyzet. Látható, hogy egy olyan dolgot (szegénység) amit a kormányzat nem tud kezelni, az egyes, sok esetben a kisemberek kárára történik a kompenzáció (magyarán mondva a lopás). Ez viszont már tűrhetetlen és sok elkeseredett, egyébként szorgos dolgos embert produkál, akik megpróbálnak boldogulni ebben a méltatlan környezetben. Ennek az elégedetlenségi hullámnak a tetejére ültek rá a radikálisok és törvényszerű, hogy sikert arattak.

A helyzet értékeléséhez szerintem nem szabad elfeledkezni arról a bizalmi válságról, ami a jelenlegi kormányzó erőkkel szemben kialakult. Ez a gondolat mostanában a kampány során többször előkerül, én azonban teljesen más okból írom le itt. Rá szeretnék ugyanis világítani arra, hogy egy rendes jóravaló demokráciának az is része kellene legyen, hogy a valamiért hiteltelenné vált ember, vagy politikai erő még idejében hátralép. Nálunk ez nem történt meg és meglátásom szerint a hiteltelenség mélyebbre sikeredett a vártnál és olyan területeken is rombolást végzett, ahol nem volt előre látható. Nem állt meg az egyik-másik politikai erő elutasításánál, hanem továbbment és átalakította az eddig elfogadott/megtűrt társadalmi tabukat és a kialakított értékrend egy részét is. Itt természetesen a néptömegek értékrendjére gondolok, a közbeszéd megváltozásának ténye is közismert, az a nagy kérdés, hogy az a bizonyos nehéz kő hol is áll meg. Ez utóbbi mindannyiunkon múlik, de azt észre kell venni, hogy egy másfajta kommunikáció és hatalomgyakorlás szükségeltetik ehhez.

A továbbiakban még egy fontos területet érintenék. A kommunikációról szeretnék beszélni és arról, ha egy politikai erő "oktatja" az ország népét a szerinte hasznos, követendő és jó dolgokra, akkor azt milyen formában nem szabad, sőt tilos megtenni. Erre láttunk tökéletes példát az elmúlt években. A hatalmat gyakorló politikusaink képesek voltak 4 évig úgy kormányozni, hogy praktikusan nem volt érdemi kapcsolatuk az ország népével. Mindenfajta, a nép irányából érkező ellenvéleményt figyelmen kívül hagytak, pedig a nép változatos formákban fejezte ki a nemtetszését. Gondolok itt a radikális (tüntetések, utcai harcok), és a mérsékelt (gyakorlatilag az időközben megtartott összes szavazáson igen markáns kormányellenes véleményt fogalmazott meg az ország népe) formákra. Mindez szemmel láthatóan nem zavarta őket semmiben, "tették a dolgukat" a saját szájuk íze szerint.

Természetesen az ilyenfajta hatalomgyakorlásnak is megvan egy átmeneti ideig a létjogosultsága, de ennek időtartama semmiképpen nem 4 év és amikor ezt a most végnapjait ülő regnáló hatalom elkezdte, a társadalom szempontjából semmi érdemleges indoka nem volt erre, csak a saját hatalmát akarta 4 évig biztosítani. Ez üt most vissza sajnos, olyan területeken is, ahol egyrészt kevesen számítottak erre, másrészt megerősödtek olyan indulatok is, amelyeket majd hosszú és fáradságos munkával lehet majd lecsitítani.

Sajnos viszont a pártok körül tevékenykedő "írástudók", "független gondolkodók", médiamunkások is hasonlóképpen viselkedtek; annyira biztosak voltak az egymás között verifikált tanaik és dogmáik megfelelőségében, hogy a feléjük is hangoztatott kétkedéseket és az esetleges nyilvánvaló felsüléseiket sem vették figyelembe. Amikor a birodalmukat veszélyeztetve érezték, hirtelen hisztérikus jellegű támadásféleségbe lendültek. Ezzel két probléma adódott; egyrészt a hisztit egy idő után már kevesen vették komolyan, mint az egyszeri kiskakast a mesében, másrészt már a társadalom egy nem elhanyagolható része már a megközelítésmódjukban sem hitt, mert a megvalósulás során túl sok ellentmondást illetve ellentmondásnak tűnő dolgot tapasztalt, amit gyakran az értékrendjével is összeegyeztethetetlennek talált.

Szemmel látható, hogy teljesen más megközelítés kell a bárminemű eredmény eléréséhez. Az első lépés az kell legyen, hogy meghallgatjuk a másikat -és ahol lehet- az elveinkből is engedünk néhány területen azért, hogy ne okozzunk még nagyobb bajt. Utalok az ország egyik kedvenc hegymászójára, aki a saját testén hozott meg egy drasztikus döntést azért, hogy továbbra is tudjon majd hegyet mászni. Nem elhanyagolandó momentum lenne az sem, hogy nem egy budapesti elit agymenése a domináns, hanem az olyan embereké, akik látják a kisemberek problémáit és a nép elhiszi, hogy értük dolgoznak. Ezt nagyon nehéz, sőt talán lehetetlen megvalósítani, de ha a gyakorlat ennek láthatóan a szöges ellentéte az biztos nem vezet jóra, ez látjuk ma, amikor körbenézünk a hazánkban. Én a magam részéről nem tartom lehetetlennek a helyzet megváltoztatását, azonban sok bölcsességre, türelemre, megértésre lesz szükség az emberek és embercsoportok között az elkövetkezendő időkben.

33 komment

Címkék: politika magyarország társadalom cigány

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr51822474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sivatagi n. 2010.03.09. 13:24:14

"Nem elhanyagolandó momentum lenne az sem, hogy nem egy budapesti elit agymenése a domináns, hanem az olyan embereké, akik látják a kisemberek problémáit és a nép elhiszi, hogy értük dolgoznak."

Ez találó gondolat, a magukat mérvadónak képzelő ballibek teljesen alkalmatlanok bármiféle előrelépésre ezen a téren. Akik például támadták Pásztor Albertet az igazság kimondásáért, azok menthetetlenül hülyék és már nem is fognak változni. A szemellenzős "rikácsolunk a cigány áldozatok miatt, de észre sem vesszük a cigánybűnözés magyar áldozatait" mentalitásuk pedig jogosan kelt undort minden egészséges igazságérzetű emberben. Be kell látni, hogy a belvárosból jogvédősködő liberális "értelmiség" mindössze kerékkötő ebben a történetben, ergo nélkülük kell megoldást találni a közbiztonság javítására és a bűnözés csökkentésére.

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2010.03.09. 13:49:52

Hát igen, ez a két nagy kérdés, hogy hogyan jutottunk ide, és hogyan fogunk kimászni innen.

2010.03.09. 16:22:48

Corrynak maximálisan igaza van.Az, hogy idáig juthatott az ország, az szégyen. A politika szégyene--meg a liberális jogvédöké, a liberális politikusoké, az öket támogató ostoba kormányé a felelöség.Könnyebb orditani, rasszistázni, szegregációt emlegetni, mint nevelni,tanittatni a gyerekeket, a rendre, a fegyelemre, stb, stb. Biztos jobban fizet, mint ha dolgoznának.

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2010.03.09. 17:12:26

@jános515: nem vagy kicsit egyoldalú? Pontosan nehéz lenne megmondani, hogy milyen arányban, de az, hogy a felelősség többeké, és megoszlik az azért egészen biztos.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.03.09. 17:27:32

Azért azt érdemes lenne észrevenni, hogy mondjuk amerikában a polgárjogi mozgalom után évtizedekkel kezdtek el politikai korrektkedni, amikor már volt valami fejlődés. Itt meg páran úgy gondolták, hogy az elnyomott kisebbségek felemelése felesleges, elég, ha a politikai korrektséget bevezetjük. Valami miatt nem jött össze...

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2010.03.09. 20:45:34

Mindenki szégyellje magát háromra!

1, 2, 3!

A szokásos, realitástól elrugaszkodott bullshit. Köszönjük szépen. Érzem, ahogy indoktrinálódom!

Rwindx 2010.03.09. 20:56:03

Jó meglátás, de igazából már ezerszer elmondták ugyanezt az elmúlt években. Éppen annyiszor ki is lettek röhögve, le lettek fasisztázva, stb a "mértékadó" balliberális "értelmiség" által.

2010.03.09. 21:22:30

Korrekt írás. Ahogy mondanák a szellem kigyütt a palackbúl.

is 2010.03.09. 21:55:18

"Én a magam részéről nem tartom lehetetlennek a helyzet megváltoztatását, azonban sok bölcsességre, türelemre, megértésre lesz szükség az emberek és embercsoportok között az elkövetkezendő időkben."

De talán mindenkinek, aki az elmúlt 20 évben akár egyetlen tömegrendezvényen is hergelte az embereket, azt mondta, hogy legyenek dühösebbek, bosszankodjanak, elégedetlenkedjenek, annek le kellene lépnie. Van TV archívum, nem fogom elsorolni, remélem senki nem akarja majd letagadni: most éppen egy olyan kormány, és egy olyan miniszterelnök készülődik, aki nem egyszer és nem kétszer hergelt, megértést nem tanúsított, türelmet nem gyakorolt. Miért kapjon ő más elbánást, mint amit ő tett másokkal szemben?

vizesnyolcas 2010.03.09. 22:03:50

Mind a többség, mind a kisebbség nehéz helyzetben lévő tömegei nagyobb részben éppen a balliberális politika által erőltetett folyamatok veszteseiként fogtak padlót.
Ezt követően ugyanezen balliberális politika az említett vesztesekhez skizofrén módon viszonyult:
1. Mint gazdaságpolitika az összes vesztest (akár kisebbségit, akár többségit) a maga versenyképtelensége áldozatának vagy kifejezetten rosszindulatú potyautasnak könyvelte el.
2. Egyidejűleg magát a kisebbségiek, (kitüntetten a "megélhetési bűnözés" kapcsán) a kisebbségi vesztesek jogvédőjének állította be.
Természetesen sem a többségi, sem a kisebbségi vesztesek számára semmilyen kiugrási lehetőséget nem nyújtott, sőt azok lehetőségeit minden eszközzel szűkítette. Így egy egyre növekvő tömeg számára tényleg csak a "megélhetési bűnözést" kínálta kiútként. De úgy, hogy ennek minden veszélyét, költségét (káros következményét) a vesztesekkel érinkező, még éppen megkapaszkodó, de érdekeiket érvényesíteni legkevésbé képes rétegre csatornázta ki. Ezt követően az utóbbiak védekezési próbálkozásait kizárólag politikai korrektséget sértő jelenségként tudta értelmezni, és kétes értékű jogvédői aktivitással kezelte. Végül a maga által előidézett katasztrofális helyzetet "sikeresen" etnikai szembenállásá "fejlesztette", majd elégedetten hátradőlt: Bebizonyosdott, amiről eddig is meg volt győződve, a magyar egy rasszista fajta.

Corry 2010.03.09. 22:05:41

@is:
Tényleg volt itt elégedetlenség, a leendő kormány feje sem volt mindennel megelégedve és ezt hangoztatta is. Utaltam az írásban, hogy mivel is nem köteles ma egy magyar állampolgár megelégedve legyen.
Ahhoz képest, hogy nemcsak a leendő kormány feje nem volt türelmes, hanem a nép sem, ezek a emberek úgy ültek a hatalomban, mintha az járna nekik.

De a cikk alapvetően arról szólt, hogy miért szabadultak el az indulatok ennyire. Ha emlékeim nem csalnak erre nem biztatott azért senki, de ha a Te TV archívumodban van ilyen felvétel, tedd közzé kérlek.

harcsabajuszos 2010.03.09. 22:49:03

Végzetesen elkéstetek ezzel az új irányzattal.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.03.09. 22:58:52

Úgy jutottunk ide ,hogy a politikai "elit" gátlástalanul kihasználja/ta azt ,hogy 50 év agymosó,ringató,gulyás-kádár kommunizmus után a nép nem tud mit kezdeni azzal a szóval és dologgal ,hogy demokrácia.

Óóó látom itt is van is elvtárs akinek az nem nagyon tetszik,hogy a zemberek kezdik kapizsgálni a domokraszit...Az a félelmetese ,hogy ha a balliberális "elit" nem kúrja el ennyire és a tolvajlás közepette megpróbálja fenntartani a morált még eljátszhattak volna pár évig.

Thomas Rattler 2010.03.09. 23:20:53

A cigányság kérdését nem lehet fél vállról venni, részarányuk 10 éves kor alatt 52%, 3éves kor alatt 73%!(nem tisztázott megbízhatóságú adatok alapján).
Számoljon mindenki bátran, és tekintsen 20-25évvel előre az időben...
Tegyük hozzá azt is hogy az "átlagember" 20 évesen még bőszen tanul , a roma már gyerekes szülö, 40 évesen meg sokszor már nagyszülő.
Mindezt -hadd ne mondjuk - a maszop kormány csodálatos segélyezési rendszerének köszönhetjük.
Ahelyett hogy a kissebb létszámú de perspektívával rendelkező, jövőképes cigányvcsaládokat -a tanulást- támogatták volna, a gyereklétszámért fizettek.(tudatosan?)
Figyelembe véve a jelenlegi, szociális -mentális-gazdasági- helyzetet, ez a folyamat egy nagyon durva és megdöbbentően gyors latin-amerikanizálódáshoz fog vezetni, amely beláthatatlan következményekkel fog járni.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.03.09. 23:34:36

@Thomas Rattler: ezek az adatok érdekelnek, el tudod küldeni a forrását?

Corry 2010.03.10. 00:02:56

@Oreg:
Én vendégposztot írtam...

rockjano 2010.03.10. 02:59:10

Sok igazság van leírva a kormányzás módjával és annak minden hibájával kapcsolatban, de azért néhány szót szóljon valaki az ellenzék tevékenységéről is, mert az is benne van rendesen az egészben.

Ja és ne feledkezzünk meg a világgazdasági válságról is.

Nagyon könnyű mindent ráverni a most távozó politikusokra, csak nagyon veszélyes mert nem hiszem hogy a jövendőek sokkal jobbak lesznek és akkor tudjuk ugye kik erősödnek...

Levéltetű 2010.03.10. 04:39:33

"Ha a meglopottak mind kizárólag nagyon gazdag emberek, vagy cégek lennének, akkor egy újfajta államilag támogatott betyárvirtusról beszélhetnénk."

Ez nem enyhítő körülmény.

Suum Cuique · http://magyarkodo.blog.hu 2010.03.10. 05:24:36

Azt hiszem még Tóta W. írta le pár éve, hogy a (bal)liberális romapolitika a következőképpen írható le:

"Tömjük tele őket segéllyel és ne beszéljünk olaszliszkáról".

Hát, igen.

Szigfrid 2010.03.10. 07:22:17

@Thomas Rattler:
Igaz, csak figyelembe kell venni azt a tényt, hogy a cigányság egyben a leghalandóbb "réteg" is. Nem egy orvos elmondta már például, hogy valójában azért olyan magas a rákosok aránya Magyarországon, mert a cigányság növeli. Csak sajnos erről nem lehet statisztikát vezetni, hála a liberális vezetésnek.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.03.10. 08:55:30

@is: Hol látod a posztban, hogy Orbánéknak más elbírálást kérne? Nem arról van szó, hogy esetleg te is azok közé tartozol, akik támadásként élik meg, ha a gondolataikkal ellentétes véleményt olvasnak?

fourgee 2010.03.10. 09:15:02

Itt az a fő gond, hogy az emberek nincsenek tisztában a fogalmakkal. Antirasszista gyűlésről igazából még nem nagyon hallottam, viszont "antifasiszta" gyűlésről már igen. Hát hol vannak a fasiszták? A II. Világháborúban voltak, de ma már nincsenek...

Ma nagyon sok rasszista van, a rasszizmus ellen kellene összefogni. Viszont, akik sokat lovagolnak ezen az ügyön, azok számára egyszerű a képlet: van a fehér magyar, aki nagyon-nagyon rasszista (ők mégis fasisztának hívják) és vannak a zsidók, cigányok, buzik, akik meg szegények ennek elszenvedői...

Nos, ez nem ilyen egyszerű, mivel minden népcsoportban van rasszizmus. Amíg a többséget baszogatjuk azzal, hogy "ti szemét fasziszták (rasszisták)" és nem foglalkozunk azzal, hogy a kisebbségek nagy része is rasszista, utálja a többséget, addig itt nem lesz megoldás.

Globálisan, a rasszizmus ellen kell összefogni és el kell ismerni, hogy bőrszíntől függetlenül mindenhol vannak rasszisták. Amíg ezt nem tesszük meg, addig nem lesz változás.
És a sok antifasiszta gyűlés meg csak képmutatás. "Vicces", amikor olyanok gyűlnek össze a gyűlölet ellen, akik '56-ban ártatlan embereket öltek meg, meg kirugosták ártatlanok fogait...

Egyébként meg, kizárólag a többséget, a magyarokat rasszizmussal vádolni is faji megkülönböztetés, tehát rasszizmus.

Rám sokan mondták a véleményeim miatt hogy rasszista vagyok, aztán tessék, három afrikai lakótársam van, pedig lakhatnék magyarokkal is. Érdekes, hogy 1x sem volt velük konflikutsom, miközben a nagy antifasisztákkal meg mindig van...

Elgondolkodtató?

nestrot10 2010.03.10. 09:21:35

ORBÁN TAKARODJ!!!! -ez az új jelszó (fél év múlva a Fidesz banda seggnyalók többsége is ezt szajkózza majd!!!)

fourgee 2010.03.10. 09:27:05

@gordh: Faji és politikai nézetekben pont az ellenkezője vagyok annak, mint amilyenek a szüleim. Most akkor hogy is van ez?

2010.03.10. 10:08:04

Kedves KROKODIL! Azon lehet vitatkozni, hogy hogyan oszlik meg a felelöség, ám nem érdemes. Ha azt vesszük, akkor monden kormány felelös-többé , kevésbé azért -amit az országgal müveltek.Hiszen az ország vagyona mint olyan , eltünt. Hogy ennek mi volt az oka , azt is tudjuk--loptak, nagyon sokan és nagyon sokat.De az, hogy maga az állam müködése a béka segge alatt van, arról kimondottan a liberálisok tehetnek. Na meg a közbiztonság helyzetéröl is. Ugyanis, ha valaki a "megélhetési bünözést", mint törvényt bevezeti--már bocs, de az idióta.Az eü helyzetéröl ne is beszéljünk, mint ahogy az oktatásról.De ne emlegessük a gazdaság "pannon pumáját", a "bennünket irigyel Svájc" szlogent, vagy a "digi tábla" baromságot,a kórházi széfeket, mert ezek feleslegesek. Mint ahogy ezek a liberálisok, ebbe az országba.Csak tudd, ma a liberális szó, egy szitok szó lett.Hogy miért? A Horn, Kóka, Kuncze, Fodor, Demszky és a többi politikusnak nevezettek baromságai miatt.Aki valaha is részt vett a SZEKI -ben bujva megtartott vitákon ( 1986), az tudja--ez nem liberalizmus, hanem a hazugság és ostobaság magyarázata--liberális szinben feltüntetve.

Vidéki 2010.03.10. 10:52:35

A cikk fantasztikusan jól sikerült, nagyon alaposan, világosan, jól megválaszolja a címben megfogalmazott kérdést:

„Hogyan juthattunk ide?”

kolbenheyer 2010.03.10. 11:57:51

@Corry:
Korpa közé keveredtél ... :-)
Amúgy ki kell, hogy ábrándítsalak: nem lesz vita, egyetértünk. :-)

Corry 2010.03.10. 18:18:55

@kolbenheyer:
Miért is keveredtem? :-)
Sajnos az elmúlt másfél napban erőteljesen nem értem rá, továbbá figyeltem a kommenteket.

Számomra érdekes de sajnos magától értetődő dolog volt, hogy mennyire utálják az emberek mindent és mindenkit, akik és amik a liberálisokhoz kötődnek. De hát részben erről is szólt a poszt.

A posztot egyébként Nektek írtam, kicsit provokálásként, akkor ezek szerint egy "felsülést" elkönyvelhetek, hogy nem lesz vita :-) de talán ennek inkább most örülök.

kolbenheyer 2010.03.10. 22:42:02

@Corry:
"Az emberek"-ben éppoly kevéssé hiszek, mint "a zsidókban" és "a cigányokban". Azok a kommentelőink, akik azért járnak ide, hogy kinyilatkoztathassanak, most beléd is töröltek egy kicsit a sáros cipőjükből.
Engem ezzel nem provokálsz, én világ életemben középjobb szavazó voltam. Sajnos néhányan nem bírják felfogni, hogy ez nem egyeztethető össze a rasszizmussal és másfajta kirekesztéssel.
Én csak örülök, ha így sülsz fel, jobban aggódtam múltkor az ellentengernagy kielemzésekor. :-)

Corry 2010.03.10. 23:02:23

@kolbenheyer:
Az ellentengernagy egy más sztori volt, ott talán egy kicsit felületes voltam, nomeg igazából sosem lesz olyan mély korismeretem, adott esetben napi színtű, hogy ítélkezhessek. Talán nem vagyok ezzel egyedül, persze sokan e tudás nélkül is megteszik, helytelenül. Én nem éreztem azt felsülésnek, vállaltam eme tudatlanságomat.

Én jót mulattam azokon a kommenteken, amik útközben sajnos eltűntek, mert tudom, hogy nem nekem és az írásomnak szólnak, hanem inkább az írásomban említetteknek.

kolbenheyer 2010.03.11. 09:44:30

@Corry:
Félreértettél: a múltkor sem sültél fel, csak a vita hevében volt olyan pillanat, amikor aggódtam, hogy nem jutunk közös nevezőre. De aztán igen.
Én már nem mulatok rajtuk. És azt is tudom, hogy nekünk szólnak, te nem veszed magadra, hiszen vendégként léptél fel (bár, ha akarod, szerepelhetsz rendszeresebben is). Én viszont eljutottam oda, hogy nem vagyok köteles tűrni az ócskaságot magam körül. Valóban, most is kidobtam a szemetet a kukába.

Corry 2010.03.12. 10:08:02

@kolbenheyer:
Én úgy gondolom hogy volt egy poszt a kormányzóról, aminek a tartalma azért cizellálásra szorult. Elég csak a wikit elolvasni a poszt után, ez világosan látható. Az remélem senkiben fel nem merült, hogy én a deportálásokkal kapcsolatban valakit is érdemtelenül mentegessek. Azt viszont gondolom, hogy maga a deportálások és a holokauszt borzalmas dolgok voltak, és pont ezért kell minden érintett és akkor élt emberrel kapcsolatban igazságos képet festeni a felelősségéről. Ez nem egy fekete-fehér-igen-nem dolog, mert ez komolyabb kérdés, akárhonnan is nézzük, hogy ilyen leegyszerűsítve kezeljük. Ennyivel tartozunk azoknak az embereknek, akik ártatlanul meghaltak, de tartozunk azoknak is, akik megpróbáltak segíteni és emiatt haltak meg, vagy segítettek ugyan de az nem vezetett eredményre.