A poszt egy hatrészes sorozat negyedik darabja, a folytatás szerdán jelenik meg. Az első rész a Fideszről, a második a Jobbikról, a harmadik az LMP-ről szólt.
Az ötlet a következő. Fogom az öt, érdemi országos listát állított pártot, és programjukat két alapvető üzenetre csupaszítom: egy tartalmira és egy hitelességire. Ezek alapján érvelek amellett, hogy miért érdemes rá szavazni, és miért nem. Aztán a hatodik részben ismertetem a saját álláspontomat.
Mire jó ez? Kötve hiszem, hogy tömegek olvasták mind az öt párt programját, és azok pontjainak összevetése után döntenek, hogy hova ikszeljenek. Maradjunk ezért annál, ami a plakátokról, a vezetők beszédeiből, a kampányszlogenekből sugárzik. A pártok üzeneteit természetesen többen máshogy dekódolják, mint én: nem tagadom, hogy az érvelés szubjektív lesz. De hátha sokan fogják úgy érezni, hogy ők is így értik, amit a pártok mondanak.
A pártokat ábécérendben vizsgálom: Fidesz, Jobbik, LMP, MDF, MSZP.
Az MDF üzenetei
Tartalom: Szabadpiac rulez
Hitelesség: Szakértelem rulez
Miért szavaznék az MDF-re?
Mert ez az egyetlen piacpárti program.
Ha a magyar pártokat az angolszász tipológia szerint kellene osztályozni, akkor egyedül az MDF maradna a jobboldalon: nincs még egy olyan magyar párt, amelyik egyértelműen a szabadpiac mellett kötelezné el magát. Miért baj ez?
Azért, mert a magyar vállalatokat és a magyar munkavállalókat nagyon magas adók terhelik. Az adók azért magasak, mert az emberek elvárják a hatalmas jóléti programok finanszírozását. Pedig ezek működése pazarló, ráadásul igazságtalan, hiszen mindenkinek fizetnie kell érte, annak is, aki nem veszi igénybe. Másrészről az állam ilyen mértékű szerepvállalása az egyéni felelősséget és szabadságot korlátozza.
A nyugdíj- és egészségbiztosítás, az egészségügyi intézményrendszer, a felsőoktatás mind-mind hatékonyabban és színvonalasabban működne magánkézben, az államnak csupán az ellenőrzési funkciókat kellene megtartania. Ha ugyanis fizetni kell a szolgáltatásért, akkor verseny alakul ki a fogyasztóért.
A kisebb adók nagyobb megtakarításokat eredményezhetnek, amik egyrészt a felelős öngondoskodást segítenék, másrészt a gazdaság számára befektethető forrásokat biztosítanának.
Mert ez az egyetlen szakmai program.
Még egyszerűbben: mert ezt a programot Bokros Lajos írta. Azaz ezt a programot nem kommunikációs szakemberek készítették szavazatoptimalizáló célból, hanem egy nemzetközileg is elismert gazdasági szaktekintély a köz szolgálatában. Bokros szakmai tekintélye és emberi integritása a garancia a program hitelességére.
Bokros nem csak azt mondja meg, hogy milyen terheket csökkentene, hanem azt is pontosan, hogy cserébe milyen juttatásokat szüntetne meg. Nem ígér lehetetlent, nem csapja be a választókat.
Bokros a Horn-kormány idején már bizonyított, a Bokros-csomag azóta is megkerülhetetlen eleme nem csak a politikai folklórnak, de a rendszerváltás utáni gazdaságtörténetnek is. Azóta többször is jelentkezett javaslataival, amik szakmai körökben mindig nagy visszhangot váltottak ki, és sok elemét mások is fontolgatják. Ugyanakkor csak Bokros személye a garancia, hogy a reformok elérik a „kritikus tömeget”.
Miért nem szavaznék az MDF-re?
Mert elég volt a megszorításokból.
Aki emlékszik a Bokros-csomagra, az azt is tudja, hogy minden tankönyvi egyszerűsége és nagyszerűsége mellett durván taposott bele tömegek életébe, és tökéletesen érzéketlennek mutatkozott szociális kérdésekben. Szükséges és fontos lépések mellett elvi alapon olyanokat is keresztülvitt, amik kis megtakarítással jártak, de látványos érdeksérelmet okoztak (pl. a családi pótlék jövedelemhez kötése). Ez nem politikus megközelítése, ezzel nem lehet sokáig kormányozni.
Másrészt korántsem egyértelmű, miért is kell mindent megváltoztatni, mégpedig gyökeresen. A reformok "kritikus tömege" jól hangzik, de pont a Bajnai-kormány válságkezelő intézkedései mutatják, hogy néha kisebb korrekciókkal is meglepően jó eredményt lehet felmutatni.
Végül ne tegyünk úgy, mintha a szakértelem mindent automatikusan megoldana. Bokros nem egyszerűen pénzügyi szakember, hanem libertariánus politikus: ez viszont már meggyőződés, világnézet kérdése. Én pl. nem szeretnék angolszász jóléti rendszert.
Mert nem létező pártra nem szavazunk.
Az MDF bejutása is kérdéses, azaz itt is felmerül, amit az LMP-nél már említettem, hogy a szavazatunk el is veszhet. Ebben az esetben pedig a bejutó pártok kapnak több mandátumot, azaz éppen azok, melyeket nem akartunk ahhoz juttatni.
Nagyobb kérdés azonban, hogy az MDF-re adott szavazatunkkal valójában kit is támogatunk. Nem arról beszélek, hogy az MDF kacskaringós utat járt be a rendszerváltás óta, hiszen ez mindegyik pártra igaz. Hanem arról, hogy az MDF a folyamatos lázadás állapotában lévő párt, arról, hogy Bokros külső ember, és arról, hogy az SZDSZ is a farvízen hajózik.
Nem tudhatjuk, Dávid Ibolya meddig őrzi meg hatalmát, és ha leváltják, ki következik. Zűrös szövetségkeresései (a TTT-től az SZDSZ-ig) teljesen kiszámíthatatlanná teszik. Ugyan az SZDSZ-t elhagyta minden emblematikus tagja, mégis furcsa a két ősellenség egyesülése. Bokros pedig az előkelő kívülállással nem lesz képes vezetni ezt az öszvért. Meddig fog működni egy ilyen, a kiesés határán egyensúlyozó frakció?
Miért (nem) szavaznék az MDF-re?
2010.04.05. 07:00 kolbenheyer
66 komment · 4 trackback
Címkék: politika mdf választások választás 2010
A bejegyzés trackback címe:
https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr301863826
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Szavazatszonda 2010.04.05. 12:20:49
Na, ez egy érdekes weboldal (http://szavazatszonda.hu, a Politikon Intézet égisze alatt. Remélem, azok is nem zsidók ;-).djhambi ajánlotta figyelmembe, de kapásból leütöttem azzal, hogy kamu. A kisördög azonban nem hagyott nyugodni, ezé...
Trackback: MDF-kísérlet 2010.04.05. 11:26:22
Van egy elméletem: az MDF mint „igazi politikai párt” valójában nem létezik, hanem egy szociológiai-pszichológiai kísérlet alanya. Legalábbis másként nehéz megmagyarázni a történteket. A kísérlet során a tudósok azt a kérdést vi...
Trackback: Mit keres még Bokros Lajos az MDF-ben? 2010.04.05. 10:30:59
Akár veszi a kalapját, akár kitart, ez a márka már nem az, ami 2009-ben volt. Az MDF magával együtt Bokros Lajos politikai potenciálját is ledarálta. (Fotó: mdf.hu) Az MDF a teljes csőd szélén áll. Az elnökség „kiszervezte” maga alól ...
Trackback: MSZP szavazó lettem?! 2010.04.05. 09:28:47
Már tényleg mindjárt itt van a választás időpontja, és remélhetőleg április 11.-én tiszta víz kerül a pohárba. (Nagy valószínűséggel a Fidesz elsöprő győzelmet arat, és az igazi kérdés az lesz, hogy Orbán Viktor és pártja megtudja e szerezni a kétharma...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Alfdam · http://alpha.blog.hu 2010.04.05. 09:39:33
"A nyugdíj- és egészségbiztosítás, az egészségügyi intézményrendszer, a felsőoktatás mind-mind hatékonyabban és színvonalasabban működne magánkézben, az államnak csupán az ellenőrzési funkciókat kellene megtartania. Ha ugyanis fizetni kell a szolgáltatásért, akkor verseny alakul ki a fogyasztóért."
El kéne vitatkozni azon, hogyan működhetne legjobban egy alapvetően köznek szánt intézmény, de egy biztos. A fenti kijelentés így, ilyen formában egyszerűen nem igaz. :)
El kéne vitatkozni azon, hogyan működhetne legjobban egy alapvetően köznek szánt intézmény, de egy biztos. A fenti kijelentés így, ilyen formában egyszerűen nem igaz. :)
APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.04.05. 09:45:38
"Mert elég volt a megszorításokból."
Félek, nem mi fogjuk eldönteni, hogy mikor elég a megszorításokból...
"Aki emlékszik a Bokros-csomagra, az azt is tudja, hogy minden tankönyvi egyszerűsége és nagyszerűsége mellett durván taposott bele tömegek életébe, és tökéletesen érzéketlennek mutatkozott szociális kérdésekben."
Egy bizonyos szinten megszorított.
Akik utálják szociálisan érzéketlennek mondják,
sajnos akik egyetértenek vele nem hangoztatják, hogy na de lehetett volna keményebb intézkedéseket is hozni!
Ez relatív dolog...
"de pont a Bajnai-kormány válságkezelő intézkedései mutatják, hogy néha kisebb korrekciókkal is meglepően jó eredményt lehet felmutatni."
A jelenlegi kormány azt vállalta, hogy megmenti a csődtől az országot és a hiányt lecsökkenti.
Ezt teljesítette.
A nagy reformokkal ezt összevetni olyan, mint keverni a szezont a fazonnal.
"Mert nem létező pártra nem szavazunk."
Itt a teljes bejegyzésedre reagálok.
Mi ez a T/1 hirtelen?!
És akár létezik akár nem a párt, itt is meg vannak adva a jelöltek, hogy kik mennének az országgyűlésbe!
RÁJUK KELL VOKSOLNI. (Vagy más párt JELÖLTJÉRE.) Nem a pártra.
A parlamenti munkát nem befolyásolja, hogy van-e párt mögöttük vagy sem. :)
VÉGÜL
Olvasva téged van egy olyan érzésem, hogy mikor az eszedre hallgatsz, akkor az MDF felé húzol, amikor meg a szívedre, érzelmeidre, akkor viszont nagyon utálod őket... (És nevetséges dolgokat írsz.)
De ez nagyon sokakra igaz... Nyugi.
Aztán április 11-én kiderül hogy egy több százezres tömeg az eszére vagy az érzelmeire hallgatott-e a szavazófülkében.
(Ezen múlik az MDF sorsa.)
Félek, nem mi fogjuk eldönteni, hogy mikor elég a megszorításokból...
"Aki emlékszik a Bokros-csomagra, az azt is tudja, hogy minden tankönyvi egyszerűsége és nagyszerűsége mellett durván taposott bele tömegek életébe, és tökéletesen érzéketlennek mutatkozott szociális kérdésekben."
Egy bizonyos szinten megszorított.
Akik utálják szociálisan érzéketlennek mondják,
sajnos akik egyetértenek vele nem hangoztatják, hogy na de lehetett volna keményebb intézkedéseket is hozni!
Ez relatív dolog...
"de pont a Bajnai-kormány válságkezelő intézkedései mutatják, hogy néha kisebb korrekciókkal is meglepően jó eredményt lehet felmutatni."
A jelenlegi kormány azt vállalta, hogy megmenti a csődtől az országot és a hiányt lecsökkenti.
Ezt teljesítette.
A nagy reformokkal ezt összevetni olyan, mint keverni a szezont a fazonnal.
"Mert nem létező pártra nem szavazunk."
Itt a teljes bejegyzésedre reagálok.
Mi ez a T/1 hirtelen?!
És akár létezik akár nem a párt, itt is meg vannak adva a jelöltek, hogy kik mennének az országgyűlésbe!
RÁJUK KELL VOKSOLNI. (Vagy más párt JELÖLTJÉRE.) Nem a pártra.
A parlamenti munkát nem befolyásolja, hogy van-e párt mögöttük vagy sem. :)
VÉGÜL
Olvasva téged van egy olyan érzésem, hogy mikor az eszedre hallgatsz, akkor az MDF felé húzol, amikor meg a szívedre, érzelmeidre, akkor viszont nagyon utálod őket... (És nevetséges dolgokat írsz.)
De ez nagyon sokakra igaz... Nyugi.
Aztán április 11-én kiderül hogy egy több százezres tömeg az eszére vagy az érzelmeire hallgatott-e a szavazófülkében.
(Ezen múlik az MDF sorsa.)
Öreg Sam 2010.04.05. 09:52:03
Sajnos a mai viszonyok közt ennek az országnak nem politikusokra,hanem hideg fejű technokratákra lenne szüksége.
Bokros elindult egyszer egy jó irányba,de a politika elgáncsolta.
Most rossz időben van rossz helyen.
Maradnak az akármilyen szinezetű politikusok,akik a hatalom oltárán feláldozzák a racionalitást.
Bokros elindult egyszer egy jó irányba,de a politika elgáncsolta.
Most rossz időben van rossz helyen.
Maradnak az akármilyen szinezetű politikusok,akik a hatalom oltárán feláldozzák a racionalitást.
2010.04.05. 10:12:14
azért az LMP programja is van olyan szakmai, mint az MDF-é...
lorantka_a_gall 2010.04.05. 10:22:35
@Spirál: hát igen, ha például téged megerőszakol három benga néger, aztán kicsit megpörkölgetnek öngyújtóval itt-ott, akkor majd mondhatod, hogy relatív, nem is volt olyan rossz, mert közben szurkálhattak is volna injekcióstűkkel. Hát a nagy ....t. Az orvos attól lesz orvos, és nem hentes, hogy operál, és nem ész nélkül vagdos. A politikus meg attól lesz politikus, hogy tisztában van vele, hogy emberekről szólnak a döntései.
Ha a szavazók az eszükre hallgatnak 11-én, akkor eboláéknak még pirítósra sem lesz pénzük állami forrásból.
@VulpesVulpes: hát igen, ezt mindenki el teccik felejteni.
Ha a szavazók az eszükre hallgatnak 11-én, akkor eboláéknak még pirítósra sem lesz pénzük állami forrásból.
@VulpesVulpes: hát igen, ezt mindenki el teccik felejteni.
remekelek64 2010.04.05. 10:53:22
MDF! Nyugodjék békében! Az életnek (a politikainak is...)azonban folytatódni kell. Oszt jónapot! Vagyis Zöld Jövőt!:)
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.04.05. 10:57:38
"Ha ugyanis fizetni kell a szolgáltatásért, akkor verseny alakul ki a fogyasztóért."
HA-HA-HA Nagy verseny lesz vidéken, ahol 60 km-en van egy kórház, 30 km-en szakorvos.
HA-HA-HA Nagy verseny lesz vidéken, ahol 60 km-en van egy kórház, 30 km-en szakorvos.
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.04.05. 10:59:00
@Spirál: Bakura,bocsánat a személyeskedésért, de te egy ballib sztereotip vagy. Ez az egyetlen esélye az MDF-nek, nem program.
Dezsőke001 2010.04.05. 11:13:09
@VulpesVulpes: a komcsi LMP :D tele van bullshittel az a program. A sértődöt ifjúszocik közül kiebrudalt Schiffer ugyanúgy akarja bizonyítani alkalmasságát, mint az ENSZ-ből kiebrudalt Nyilas Barbi... Az egyetlen pozitívuma a választók szemében az LMP-nek a zöldsége és az újdonság ereje... Láttam egy közvéleménykutatást, az LMP szavazók 60%-ának másodlagos pártprefenciája a JOBBIK... nemhiába zöldezik úton-útfélen a jobbik 2-3 hete.
torró 2010.04.05. 11:14:23
Az MDF lazán leamortizálta magát . Köszönheti ezt Dávid Ibolykának és hűséges fegyver hordozójának Herényinek.Aki végig követte tevékenységüket elmondhatja amit Ferencünk mondott: párt még ilyen böszmeséget nem csinált!Mondjuk hál istennek ezzel nincsenek egyedül.Hiába a tandíjat meg kell fizetni mindenkinek.És rájuk már több időt nem is érdemes pazarolni.
Diopapa_sok 2010.04.05. 11:19:16
Mondja már meg a blogíró, hogyan lesz verseny, ha felosztják X régióra az országot és minden régióban 1 biztosítótársaság lesz? (Ha a Hordágyági-féle többbiztosítós modellt erölteti) Most harcol a fogyasztókárt az eon a tigázzal? vagy valamiről lemaradtam? :P :D BTW a piaci alapú egészségbiztosítást aki erölteti, annak üzenem, hogy remélem a jó Édes Anyukájának fogják azt mondani, hogy nem végzik el a szükséges beavatkozást, mert neki csak "B" tipusu biztosítást fizet a magánnyugdjpénztára, de a műtéthez "C" tipusu kellene...
quodlibet21 (törölt) 2010.04.05. 11:23:30
A valódi kérdés, hogy melyik ellenzéki párt lesz a Fidesznek az ország szempontjából hasznosabb (azaz konstruktív) ellenzéke? Melyik fogja a populista baromságok irányába és melyik a takarékos és okos állam irányába lökni a Fideszt?
flippant 2010.04.05. 11:31:08
A kalapost csak megzsarolták ausztráliai fiacskája kisiklásával. Aztán befeküdt a komcsiknak. De ez teljesen mindegy mert az elmúlt 20 év alatt a parlamenti pártoknak/elitnek nevezett politikai maffia a szó-szoros értelemben leamortizálta hazánkat. A privatizációval szarért-hugyért eladtak mindent ami jó és termelő. Energiaszektorunk külföldi kézben van és az államadósságunk megtízszereződött. A költségvetés által behajtott adók csak a kamatos kamat törlesztésére elegendőek amit még ükunokáink is fizetni fognak.
Terjeng egy nagyon velős mondás a neten:
MSZP=FIDESZ=MDF=SZDSZ/LMP
Azaz egyik kutya, másik eb.
Van benne valami...
Terjeng egy nagyon velős mondás a neten:
MSZP=FIDESZ=MDF=SZDSZ/LMP
Azaz egyik kutya, másik eb.
Van benne valami...
sanyix 2010.04.05. 11:32:23
egy jó gazdasági program azzal kezdődik hogy keményen nekimennek az állami korrupciónak, csökkentik a közalkalmazottak számát (főképp a politikusok számát, mert ugye egy politikus jóesetben kb 6 sima közalkalmazott kiadásával jár, de ez a szám persze 1000x-es is lehet). Amíg nem ezzel kezdik, hanem rögtön az emberekről lehúznak még egy bőrt a 75+%-os adók mellett, addig csak sima korrupt mutyis faszkodást jelentenek, amire egyébként még egy értelmi fogyatékos is képes lenne (épp ezért nem kéne dícsérni a libajnait, sem a bokrost, amit tettek).
Chuck No Risk 2010.04.05. 11:37:42
"Ha ugyanis fizetni kell a szolgáltatásért, akkor verseny alakul ki a fogyasztóért."
Hát én ezt úgy tudom elképzelni hogy az adott cég kitalálja hogy hoppá a rivális alacsonyabb árakkal dolgozik,nosza vigyük mi is lejjebb. Erre fogja utcára teszi a dolgozói felét a maradékból meg a szart is kifacsarja.Csak a profit számít nekik.
Hát én ezt úgy tudom elképzelni hogy az adott cég kitalálja hogy hoppá a rivális alacsonyabb árakkal dolgozik,nosza vigyük mi is lejjebb. Erre fogja utcára teszi a dolgozói felét a maradékból meg a szart is kifacsarja.Csak a profit számít nekik.
molaris 2010.04.05. 11:57:31
Esélyük annyi mint a Fradinak a BL döntőre.
Mondjuk az értéke is a maga helyén.
Mondjuk az értéke is a maga helyén.
lorantka_a_gall 2010.04.05. 12:09:15
@Dezsőke001: Szerencsére ez fordítva is működik, sok jobbikos másodlagos pártpreferenciája az LMP (mármint az értelmesebbik felének, nem az szdsz-ezőknek, akik nem vették észre az mdf-szdsz együttműködést, ugyanis még a Jobbikban is több szdsz-es van, mint az LMP-ben), úgyhogy a Jobbik támogatottsága attól függ, mit teljesítenek a Parlamentben. Ha továbbra is csak ugatnak és acsarkodnak munka helyett, akkor az IQ90+os támogatói rétege átszivárog az LMP-hez meg vissza a Fideszhez. Aztán marad a vegytiszta Jobbik.
@flippant: Az LMP számára igen megtisztelő(k) a felállított egyenlet(ek), miszerint az LMP a MINDEN. Ugyanis abból kiindulhatunk, hogy nullával nem osztunk, ergo az LMP=/=0; viszont a kommentedből arra következtetek, hogy a többi viszont az (MSZP=SZDSZ=MDF=FIDESZ=SZDSZ=JOBBIK=0). Vagyis eszerint (szerinted) LMP RULEZ! :D
@flippant: Az LMP számára igen megtisztelő(k) a felállított egyenlet(ek), miszerint az LMP a MINDEN. Ugyanis abból kiindulhatunk, hogy nullával nem osztunk, ergo az LMP=/=0; viszont a kommentedből arra következtetek, hogy a többi viszont az (MSZP=SZDSZ=MDF=FIDESZ=SZDSZ=JOBBIK=0). Vagyis eszerint (szerinted) LMP RULEZ! :D
lorantka_a_gall 2010.04.05. 12:11:32
@lorantka_a_gall: segítettem kicsit, ugyanis valószínűleg csak feledékenységed miatt maradt ki a Jobbik a felsorolásból. Persze ha nem fanatikus vagy. Akkor meg annyira mindegy, hogy melyik párt fanatizál, ugyanolyan nulla maradsz.
flippant 2010.04.05. 12:27:49
@lorantka_a_gall: Az egyenlettel semmi gond nincs, mivel az alegyenlet szerint az SZDSZ=LMP. Ezt már tudjuk azóta mióta a Kóka színt vallott, de előtte is sejthető volt.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.05. 12:39:41
Ha van egy csepp eszed a Jobbikra szavazol. Ha nincs, az a te bajod. De legalább ne irigykedj.
lorantka_a_gall 2010.04.05. 12:44:18
@flippant: Már ne is haragudj, de ezt "SZDSZ/LMP", bármivel is egyenlő, csak(!) "szdsz osztva lmp"-ként lehet értelmezni.
A trollok már a Kóka előtt is tudták, hogy szdsz=lmp (még véletlenül sem szdsz=mdf, lásd OGY-választás-együttműködés, meg "Demokratikus Centrum", és még véletlenül sem szdsz=mszp, lásd koalíciók, közös jelöltek, visszalépések 1994-2010), nem, szerinted lmp=szdsz.
Értelmes ember nem hisz el Kóka Pannonpuma Jánosnak semmit. Remélem, te annak tartod magad, és hajlandó vagy gondolkozni.
Ha felsorolsz 3 db szdsz-est az lmp-ből, akkor kapsz egy csokit. Kivéve, ha többet fel tudok sorolni a szent Jobbikból. ;)
A trollok már a Kóka előtt is tudták, hogy szdsz=lmp (még véletlenül sem szdsz=mdf, lásd OGY-választás-együttműködés, meg "Demokratikus Centrum", és még véletlenül sem szdsz=mszp, lásd koalíciók, közös jelöltek, visszalépések 1994-2010), nem, szerinted lmp=szdsz.
Értelmes ember nem hisz el Kóka Pannonpuma Jánosnak semmit. Remélem, te annak tartod magad, és hajlandó vagy gondolkozni.
Ha felsorolsz 3 db szdsz-est az lmp-ből, akkor kapsz egy csokit. Kivéve, ha többet fel tudok sorolni a szent Jobbikból. ;)
AnnaKarenina 2010.04.05. 12:48:09
"A nyugdíj- és egészségbiztosítás, az egészségügyi intézményrendszer, a felsőoktatás mind-mind hatékonyabban és színvonalasabban működne magánkézben, az államnak csupán az ellenőrzési funkciókat kellene megtartania. Ha ugyanis fizetni kell a szolgáltatásért, akkor verseny alakul ki a fogyasztóért."
Sajnos, a gyakorlat azt mutatja, hogy ezen intézmények magánkézbe adása a költséghatékonyság irányába mozdítják el a befektetőket, azaz minél kevesebb költséggel minél nagyobb hasznot szerezni, ami együtt jár az ellátás színvonalának csökkenésével, és tulajdonképpen így is a közpénzt veszik el (állami finanszírozás az eü-ben, fejkvóta az oktatásban). Már láttuk, hogy kórházakat üzemeltető cég csődöt is jelenthet, a magán-nyugdíjpénztárak pedig semmiféle felelősséget nem vállalnak a kötelező befektetésekért. Nem beszélve arról, hogy növekvő munkanélküliség mellett muszáj megoldani azoknak a problémáját is, akik rövidebb-hosszabb ideig nem tudnak eü. és nyugdíjjárulékot fizetni.
(Angliában lehetett látni, hogy pl. a vasút magánkézbe adása a biztonság rovására ment, ezen spóroltak, míg több baleset után -azt hiszem-, vissza is államosították.)
Szerintem ezek olyan területek, amiket az államnak illik magánál tartani és megoldani a leghatékonyabb működésüket, ellenőrzésüket.
Az MDF, mint párt: már szinte biztosan lehet tudni, hogy társadalmi támogatottsága nagyon alacsony, így az a törekvés, hogy legalább a parlamentbe bejussanak, szinte egyéni érdekké vált. 4 év alatt nem tudták a bázisukat növelni, az utolsó időszak kapkodó, következetlen cselekedetei, az utolsó pillanatban összeszedett jelöltségek nagy bizonytalanságot jeleznek. Bokros Lajos szellemi támogatásával jobb volna újra ki- és felépíteniük magukat. Más kérdés, hogy egy nagy Fidesz mellett ez sikerülhet-e.
Sajnos, a gyakorlat azt mutatja, hogy ezen intézmények magánkézbe adása a költséghatékonyság irányába mozdítják el a befektetőket, azaz minél kevesebb költséggel minél nagyobb hasznot szerezni, ami együtt jár az ellátás színvonalának csökkenésével, és tulajdonképpen így is a közpénzt veszik el (állami finanszírozás az eü-ben, fejkvóta az oktatásban). Már láttuk, hogy kórházakat üzemeltető cég csődöt is jelenthet, a magán-nyugdíjpénztárak pedig semmiféle felelősséget nem vállalnak a kötelező befektetésekért. Nem beszélve arról, hogy növekvő munkanélküliség mellett muszáj megoldani azoknak a problémáját is, akik rövidebb-hosszabb ideig nem tudnak eü. és nyugdíjjárulékot fizetni.
(Angliában lehetett látni, hogy pl. a vasút magánkézbe adása a biztonság rovására ment, ezen spóroltak, míg több baleset után -azt hiszem-, vissza is államosították.)
Szerintem ezek olyan területek, amiket az államnak illik magánál tartani és megoldani a leghatékonyabb működésüket, ellenőrzésüket.
Az MDF, mint párt: már szinte biztosan lehet tudni, hogy társadalmi támogatottsága nagyon alacsony, így az a törekvés, hogy legalább a parlamentbe bejussanak, szinte egyéni érdekké vált. 4 év alatt nem tudták a bázisukat növelni, az utolsó időszak kapkodó, következetlen cselekedetei, az utolsó pillanatban összeszedett jelöltségek nagy bizonytalanságot jeleznek. Bokros Lajos szellemi támogatásával jobb volna újra ki- és felépíteniük magukat. Más kérdés, hogy egy nagy Fidesz mellett ez sikerülhet-e.
bandeirante 2010.04.05. 12:50:39
@Spirál: Azért nem kell annyira ünnepelni a Bokros-csomagot. Nagyon sokak szerint a megszorítás helyett lehetett volna már 1995-ben is dinamizálni a gazdaságot, akkor is helyreállt volna az egyensúly, és magasabb szinten. Ráadásul élénken emlékszem a Bokros-csomagra (nem vagyok valami fiatal), benne arra, hogy a magyar államkötvényeket vásárló meg a dollárjukat forintra váltó külföldi spekulánsok betegre keresték magukat a mi megszorításunkon.
>A parlamenti munkát nem befolyásolja, hogy >van-e párt mögöttük vagy sem. :)
Na, ez nagyon nem igaz. Óriási mértékben befolyásolja.
>A parlamenti munkát nem befolyásolja, hogy >van-e párt mögöttük vagy sem. :)
Na, ez nagyon nem igaz. Óriási mértékben befolyásolja.
bandeirante 2010.04.05. 12:51:16
@Ex_falso_quodlibet: A jobbik biztos nem. A maszop sem. Más párt meg nem fog bejutni. Szóval senki. Hacsak nem a választók meg a tagság.
lorantka_a_gall 2010.04.05. 12:58:25
Ja, még valami. Az elmúlthúszévezők figyelmét felhívnám arra, hogy Balszó Zoltán, a Jobbik alelnöke és EP-képviselője ebből 18-nak részese és felelőse volt, ezalatt 3 pártot járt meg. Hol fog kikötni legközelebb? ;)
hu.wikipedia.org/wiki/Balcz%C3%B3_Zolt%C3%A1n
hu.wikipedia.org/wiki/Balcz%C3%B3_Zolt%C3%A1n
lorantka_a_gall 2010.04.05. 12:58:55
@lorantka_a_gall: Balczó Zoltán, elnézést az elírásért
flippant 2010.04.05. 13:03:55
@lorantka_a_gall:
1. Meszerics Tamás
1964-ben születtem Győrött, de 1973 óta Budapesten élek. Nagyjából amióta olvasni tudok, azóta érdekel a történelem. Ha van valami, ami sosem untatott, az a múlt és annak lenyomata a jelenben. Egyetemista éveim a Kádár-korszak haldoklásának idejére estek. Azóta – talán nem meglepő módon – a politika sem hagy hidegen. A rendszerváltásban lelkes aktivistaként vettem részt, az SzDSz tagjaként, bár párttisztséget soha nem viseltem.
2. Mile Lajos
Mile Lajos vagyok, Debrecenben születtem, már elég régen. Egészen pontosan 1958. december 14-én. Tehát elég öreg vagyok. A Szatmár megyei Kisnaményban nőttem fel. Nem baj, ha kevesen tudják, hol van. Azaz mégis baj, mert ugyanolyan fontos tudni róla, mint mondjuk ismerni, hogy merre van Budapesten a IV. kerület. Felső tagozatba Jánkmajtisra jártam (lásd körzetesítés). Aztán a gimnáziumot Debrecenben végeztem a KLTE Gyakorló Gimnáziumában. Úgy láttam, egyetemre kellene járni, felvételiztem a KLTE magyar-francia szakára, gondoltam hátha, és mégis fölvettek. Aztán katonának vittek. 1983-ban megkaptam a diplomámat, majd tanítottam több helyen. Nősülésből kifolyólag Miskolcra kerültem, tanítottam, ismét katonának vittek, dolgoztam a múzeumban irodalomtörténészként. Kritikákat, recenziókat írtam, politizáltam. A nyolcvanas évek vége felé alapítottam MDF-et, egy kicsit SZDSZ-t is, meg FIDESZT is,
3.
olajkk.szoljon.hu/orszag-vilag/belfold/nem-leszek-az-mdf-listan-lmp-s-alapitok-szdsz-es-csatlakozok-282602
Ungár Klára
Léderer András
Dióssy László
Ara-Kovács Attila
Derdák Tibor és Rózsa Mihály
Karácsony Gergely
Mars csokit kérek! : D
1. Meszerics Tamás
1964-ben születtem Győrött, de 1973 óta Budapesten élek. Nagyjából amióta olvasni tudok, azóta érdekel a történelem. Ha van valami, ami sosem untatott, az a múlt és annak lenyomata a jelenben. Egyetemista éveim a Kádár-korszak haldoklásának idejére estek. Azóta – talán nem meglepő módon – a politika sem hagy hidegen. A rendszerváltásban lelkes aktivistaként vettem részt, az SzDSz tagjaként, bár párttisztséget soha nem viseltem.
2. Mile Lajos
Mile Lajos vagyok, Debrecenben születtem, már elég régen. Egészen pontosan 1958. december 14-én. Tehát elég öreg vagyok. A Szatmár megyei Kisnaményban nőttem fel. Nem baj, ha kevesen tudják, hol van. Azaz mégis baj, mert ugyanolyan fontos tudni róla, mint mondjuk ismerni, hogy merre van Budapesten a IV. kerület. Felső tagozatba Jánkmajtisra jártam (lásd körzetesítés). Aztán a gimnáziumot Debrecenben végeztem a KLTE Gyakorló Gimnáziumában. Úgy láttam, egyetemre kellene járni, felvételiztem a KLTE magyar-francia szakára, gondoltam hátha, és mégis fölvettek. Aztán katonának vittek. 1983-ban megkaptam a diplomámat, majd tanítottam több helyen. Nősülésből kifolyólag Miskolcra kerültem, tanítottam, ismét katonának vittek, dolgoztam a múzeumban irodalomtörténészként. Kritikákat, recenziókat írtam, politizáltam. A nyolcvanas évek vége felé alapítottam MDF-et, egy kicsit SZDSZ-t is, meg FIDESZT is,
3.
olajkk.szoljon.hu/orszag-vilag/belfold/nem-leszek-az-mdf-listan-lmp-s-alapitok-szdsz-es-csatlakozok-282602
Ungár Klára
Léderer András
Dióssy László
Ara-Kovács Attila
Derdák Tibor és Rózsa Mihály
Karácsony Gergely
Mars csokit kérek! : D
miva? 2010.04.05. 13:15:14
A jobbik azoknak a gyűlölködni vágyóknak van kitalálva, akik nem szeretnék tudomásul venni, hogy kik is alkotják a pártot.
A többi párt szimpatizánsai meg sokkal kevesebben vannak, mint a szavazóik, ui. a szavazók többsége jobb választás nem lévén ikszel ide vagy oda. Ők nem hívők - sztem a fideszesek nagy része sem - mint a jobbikosok. Ez így helyes. Ezért aztán éppen olyan bölcs döntés volt megtanulni együtt az mszp-szdsz idők alatt, hogy miért nem kell kollektív önátbaszásba menekülni, mint az első fideszes idők alatt azt, hogy agresszív kommunikáció és demagógia leple alatt is lehet normális oktatáspolitikát csinálni - a normálist itt Magyar Bálinthoz képest értem.
Sztem tiszteljük inkább egymást, hogy elgondolkozunk, és döntünk, akárhogy is alakul a végeredmény.
A többi párt szimpatizánsai meg sokkal kevesebben vannak, mint a szavazóik, ui. a szavazók többsége jobb választás nem lévén ikszel ide vagy oda. Ők nem hívők - sztem a fideszesek nagy része sem - mint a jobbikosok. Ez így helyes. Ezért aztán éppen olyan bölcs döntés volt megtanulni együtt az mszp-szdsz idők alatt, hogy miért nem kell kollektív önátbaszásba menekülni, mint az első fideszes idők alatt azt, hogy agresszív kommunikáció és demagógia leple alatt is lehet normális oktatáspolitikát csinálni - a normálist itt Magyar Bálinthoz képest értem.
Sztem tiszteljük inkább egymást, hogy elgondolkozunk, és döntünk, akárhogy is alakul a végeredmény.
bandeirante 2010.04.05. 13:18:05
@AnnaKarenina: Az, hogy magánkézben és fizetős szolgáltatásként minden jobban működne, mint közszolgáltatásként, egész egyszerűen dogma, amire a valóság rácáfol.
feketehun 2010.04.05. 13:20:34
Nagyon remélem, hogy az MDF-nek már csak ... hmm ... 6 napja van hátra. És a legkevésbé sem fognak hiányozni. Véleményem szerint DávidIbi a legunszimpatikusabb alak az egész magyar közéleti palettán, kenterbe veri Lamperth Mónikát, Deutsch Tamást, Kóka Jánost, de még Morvai Krisztinát is. Ibolya a legszarabb az összes között. Az én szememben legalábbis az ordenáré stílusa, a politikai gerinctelensége és a demagóg szövegei azzá tették.
Gondoljatok csak bele a legegyszerűbb összefüggésekbe, amik az MDF-fel kapcsolatosak: Ibolya folyamatosan csak "a populisták"-ként emlékezik meg arról a pártról, amelynek kormányában ő maga igazságügyi miniszter volt, és amely párt gyakorlatilag életben tartotta őket 2002-ben, hiszen bevitte őket a parlamentbe a közös listán. Különben már akkor a bányászló seggében lettek volna, ahová egyébként valóak, és ahova most el is fognak jutni. És 8 év alatt full lecserélték a szavazóbázisukat, miközben végig hirdették az "Antalli örökségüket", és szövetségre léptek azzal a párttal, amelyik nem is olyan régen még az ősellenségük volt. Ennél hiteltelenebb pártot elképzelni sem tudok.
Az LMP-SSZDSZ viszonyról meg szerintem elég árulkodó, hogy A) egymás ellen indultak az EP-választáson, ahol a szadesznek nagyjból az LMP adta meg a kegyelemdöfést, B) az SZDSZ az MDF-fel kötött szövetséget, és nem a lehetmásékkal. NC.
Gondoljatok csak bele a legegyszerűbb összefüggésekbe, amik az MDF-fel kapcsolatosak: Ibolya folyamatosan csak "a populisták"-ként emlékezik meg arról a pártról, amelynek kormányában ő maga igazságügyi miniszter volt, és amely párt gyakorlatilag életben tartotta őket 2002-ben, hiszen bevitte őket a parlamentbe a közös listán. Különben már akkor a bányászló seggében lettek volna, ahová egyébként valóak, és ahova most el is fognak jutni. És 8 év alatt full lecserélték a szavazóbázisukat, miközben végig hirdették az "Antalli örökségüket", és szövetségre léptek azzal a párttal, amelyik nem is olyan régen még az ősellenségük volt. Ennél hiteltelenebb pártot elképzelni sem tudok.
Az LMP-SSZDSZ viszonyról meg szerintem elég árulkodó, hogy A) egymás ellen indultak az EP-választáson, ahol a szadesznek nagyjból az LMP adta meg a kegyelemdöfést, B) az SZDSZ az MDF-fel kötött szövetséget, és nem a lehetmásékkal. NC.
AnnaKarenina 2010.04.05. 13:24:15
@krüger: Az első rész idézet a blogbejegyzésből, én ugyanazt írtam rá, amit te / Ön.
combo 2010.04.05. 13:27:26
@feketehun: A fidesz messze nem volt ennyire demagóg 1998-2002 között, mint most. (Pontosabban most már vesz vissza megint a demagógiából.) Mert sajnos kormányzati pozícióban a 2+2=4. A fidesz a nyomulása és a bigottsága miatt bukott meg amúgy (pl. Nemzeti Színház, Simicska Lajos...).
miva? 2010.04.05. 13:31:53
@feketehun: De a honi választási lehetőségek közül mégis lesz, akinek ez a kevésbé rossz, mert program végül is van - nem vagyok szagértő, de amit olvastam, az meggyőző - Lali, nem gerinctelenkedett még sokat, és aki jobban viseli az Ibolya féle szélkakas üzemmódot, mint a vérlázító baromságokat - pölö fidesz szóvivők - az könnyedén ide ikszel. Az persze nagy gáz lenne, ha az mdf a jelen állományával kormánypárt lenne
combo 2010.04.05. 13:35:20
@miva?: "lehet normális oktatáspolitikát csinálni"
Normális oktatáspolitikán azt értjük, hogy az általános iskola nyelvtanórájának az a legfontosabb feladata, hogy megtanítsa, hogy a helyhatározót hullámos vonallal húzzuk alá, nem az, hogy tudjon helyesen írni a kölyök? Illetve pl. biológiaórán sok részletre kiterjedően tanítják az emberi testet (vö. axondomb), de egy olyan kérdéssel már sokakat zavarba lehet hozni, hogy "hol van" a DNS. Töriórán meg mondjuk a spanyol abszolutizmust nyomatjuk erősen. Az egész oktatásunkra jellemző, hogy lexikonképző. Pl. "Egy mondat szerkezet szerint lehet egyszerű vagy összetett". Ezt a mondatot Pistikének "spontán" el kell mondania feleléskor. (Az már más kérdés, hogy ez olyan elvont mondat, amit egy átlagos általános iskolás nem ért, de az senkit sem érdekel.)
Olyan "alantas" földhözragadt dolgok, mint pl. közgazdaságtan nem férnek bele a mi emelkedett "akadémiai" oktatásunkba, az informatika is elég gyenge, a gyerekek általában maguktól tanulják meg.
Normális oktatáspolitikán azt értjük, hogy az általános iskola nyelvtanórájának az a legfontosabb feladata, hogy megtanítsa, hogy a helyhatározót hullámos vonallal húzzuk alá, nem az, hogy tudjon helyesen írni a kölyök? Illetve pl. biológiaórán sok részletre kiterjedően tanítják az emberi testet (vö. axondomb), de egy olyan kérdéssel már sokakat zavarba lehet hozni, hogy "hol van" a DNS. Töriórán meg mondjuk a spanyol abszolutizmust nyomatjuk erősen. Az egész oktatásunkra jellemző, hogy lexikonképző. Pl. "Egy mondat szerkezet szerint lehet egyszerű vagy összetett". Ezt a mondatot Pistikének "spontán" el kell mondania feleléskor. (Az már más kérdés, hogy ez olyan elvont mondat, amit egy átlagos általános iskolás nem ért, de az senkit sem érdekel.)
Olyan "alantas" földhözragadt dolgok, mint pl. közgazdaságtan nem férnek bele a mi emelkedett "akadémiai" oktatásunkba, az informatika is elég gyenge, a gyerekek általában maguktól tanulják meg.
lorantka_a_gall 2010.04.05. 14:03:47
@flippant: Háhá. Na ne nevettess. Az szdsz radikális kommunistaellenes rendszerváltó pártként indult. Sok normális ember bedőlt neki (mint most a Jobbiknak), aztán amikor kimutatta a foga fehérjét, ezek le is léptek. Olyat mutass pls, aki nem a rendszerváltáskor volt szdsz-es.
Léderer András jó példa lenne, ha lenne bármi köze az LMP-hez. Ungár Klára és a többiek szintúgy. Szerintem te összetéveszted az LMP-t A SZEMA-val (ungárék gittegylete).
Az általad írt 2 példa is elég lenne, de akkor ugye a Jobbik veterán tagozatát (Balczóval az élen) egy-az-egyben MDF-ességgel kellene vádolnotok és kizárni magatok közül (bocs, ha nem vagy tag, akkor maguk közül, stb), mert ugyebár 1992-ben MDF, onnan 1993 MIÉP, onnan 2003 Jobbik volt az általános áramlási irány.
Összegezve. Ezzel az erővel Jobbik=MDF (amit én nem feltételezek, de az érveid alapján kénytelen vagyok felhívni a figyelmedet). A többi felsoroltnak pedig vagy az LMP-hez, vagy az szdsz-hez nem volt közük, így nem tudom elfogadni őket. A két darabért nem jár csoki az eredeti felhívás alapján (3 db-ról volt szó), de akkor sem, ha kevesebb van, mint a Jobbikban:
Ja, csak mellesleg:
1, Léhmann György
kapos.hu/hirek/politika/2010-02-17/csaladi_szdsz__jobbik.html
2, Hegedűs Tamás
csepelinfoplusz.hu/tag/hit-gyulekezete/
Lusta voltam tovább keresni. Majd ha írsz még, akkor én is folytatom a listát. Kiegészíteném azért azzal, hogy fair legyen a verseny (ne figyelhessenek be mindenféle volt mdf-es jobbikosok, meg idealista (koalíciókötés előtti) szdsz-esek): csak 1994.07.15. (ekkor állt fel az MSZP-SZDSZ kormány) utáni tagság/jelöltség számít.
Ui: van ilyen is az LMP-ben, csak nem azok, akiket írtál, pl. Kiss Kálmán. De hát az a helyzet, hogy kevesebb, mint a Jobbikban (konkrétan 1 db) innentől pedig nehezen állnak meg az LMP=SZDSZ vádak.
Tessék leszállni a magas lóról és használni azt a szürke izét a fejedben.
Léderer András jó példa lenne, ha lenne bármi köze az LMP-hez. Ungár Klára és a többiek szintúgy. Szerintem te összetéveszted az LMP-t A SZEMA-val (ungárék gittegylete).
Az általad írt 2 példa is elég lenne, de akkor ugye a Jobbik veterán tagozatát (Balczóval az élen) egy-az-egyben MDF-ességgel kellene vádolnotok és kizárni magatok közül (bocs, ha nem vagy tag, akkor maguk közül, stb), mert ugyebár 1992-ben MDF, onnan 1993 MIÉP, onnan 2003 Jobbik volt az általános áramlási irány.
Összegezve. Ezzel az erővel Jobbik=MDF (amit én nem feltételezek, de az érveid alapján kénytelen vagyok felhívni a figyelmedet). A többi felsoroltnak pedig vagy az LMP-hez, vagy az szdsz-hez nem volt közük, így nem tudom elfogadni őket. A két darabért nem jár csoki az eredeti felhívás alapján (3 db-ról volt szó), de akkor sem, ha kevesebb van, mint a Jobbikban:
Ja, csak mellesleg:
1, Léhmann György
kapos.hu/hirek/politika/2010-02-17/csaladi_szdsz__jobbik.html
2, Hegedűs Tamás
csepelinfoplusz.hu/tag/hit-gyulekezete/
Lusta voltam tovább keresni. Majd ha írsz még, akkor én is folytatom a listát. Kiegészíteném azért azzal, hogy fair legyen a verseny (ne figyelhessenek be mindenféle volt mdf-es jobbikosok, meg idealista (koalíciókötés előtti) szdsz-esek): csak 1994.07.15. (ekkor állt fel az MSZP-SZDSZ kormány) utáni tagság/jelöltség számít.
Ui: van ilyen is az LMP-ben, csak nem azok, akiket írtál, pl. Kiss Kálmán. De hát az a helyzet, hogy kevesebb, mint a Jobbikban (konkrétan 1 db) innentől pedig nehezen állnak meg az LMP=SZDSZ vádak.
Tessék leszállni a magas lóról és használni azt a szürke izét a fejedben.
lüke 2010.04.05. 14:06:59
@Őrnagy Őrnagy: jobb,mint Svédo-ban ahol ez 2-300km-re van:)
lüke 2010.04.05. 14:08:10
@combo: látszik:)
AKKORA ITT IS A LEXIKÁLIS TUDÁS:)
AKKORA ITT IS A LEXIKÁLIS TUDÁS:)
ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.04.05. 14:47:57
És mi van a KDNP-vel? Vagy ők csak társtettesek a Fidesz mellett? Arra kíváncsi lennék, hogy milyen lenne az, amikor a KDNP frakció a Fidesz ellen szavaz. Vagy azon múlik a 2/3. Persze ez csak sci-fi. Nem is értem, hogy mi értelme van az egész pártszövetségnek.
öcsi55 2010.04.05. 15:34:36
Én meg azt nem értem,hogy Duna TV reggeli adá-
sában megkérdeztek tiz honfitársunkat!
Mit ünnepelünk húsvétor, nyolcnak fogalma sem
volt!Ez már enyhén szólva botrányos.
sában megkérdeztek tiz honfitársunkat!
Mit ünnepelünk húsvétor, nyolcnak fogalma sem
volt!Ez már enyhén szólva botrányos.
greybull 2010.04.05. 15:43:42
Ammán igaz, hogy az mdf egy vegytisztán thatcher-ista, pinochet-ista neokonzervatív ősliberális párt - na akinek az kell, hát szavazzon rájuk. Krédójuk röviden annyi: legyen egyenlő joga a bankárnak is meg a hajléktalannak is a híd alatt aludni!
Watchman 2010.04.05. 15:43:45
Már ezerszer hallottam ezt a véleményt, miszerint az MDF-re kell szavazni, mert az országnak Bokrosra van szüksége, és egyszerűen nem értem, hogy ennek ki és főleg miért dől be. Az mdf már évek óta a túlélésre játszik. Az egykori rendszerváltó pártból egy 5% körül ugráló törpe lett, amelyből a belső harcok miatt gyakorlatilag kikoptak a húzónevek. Őszintén jelentkezzen az az ember, aki szerint Dávid Ibolya és Herényi Károly kell Magyarországnak. Mert az MDF az ők kezükben van, nem Bokroséban. Tegyük fel, hogy valami csoda folytán az MDF komoly sikereket ér el a választáson, és meglesz a kellő támogatottság, hogy beleszóljon a kormányzásba. Hol a garancia, hogy Bokros programját tényleg megvalósítják? Ki hiszi azt, hogy Dávid és Herényi nem fogja lapátra tenni a támogatottság nélküli Bokrost, ha megcsappan a népszerűség? Azért az MDF szavahihetőségéről Csapodynak vagy Almássynak is meg lenne a véleménye. Vagyis aki az MDF-re szavaz, az nem Bokrosnak ad hatalmat,ő csak a párt arca. És semmi garancia nincs arra, hogy nem rakják ki, ha már kényelmetlen lesz a jelenléte. Értem én, hogy egyik párt sem sugározza a bizalmat, de pont Ibolyáékban látni a megbízható jövőt.. én nem értem, de győzzetek meg az ellenkezőjéről.
Watchman 2010.04.05. 15:58:07
@greybull: Köszönöm a tippet, de igazság szerint sosem hittem ezekben a "gazdasági nagytőke Mo-ra feni a fogát" típusú elméletekben. Nem vagyok különösebben multipárti, de a jobbik féle fóbiát sem osztom. Sorry, ez van.
peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.04.05. 16:00:30
Bokrosban épp az a szimpatikus, hogy rossz politikus. Arra lenne szükség, hogy valaki keményen végigvigyen egy megindokolt programot, attól függetlenül, hogy a zemberek mit szólnak hozzá.
De az MDF többi részéből a legkevésbé sem nézek ki semmi határozottságot, elvhűséget vagy bármi hasonlót.
De az MDF többi részéből a legkevésbé sem nézek ki semmi határozottságot, elvhűséget vagy bármi hasonlót.
miva? 2010.04.05. 16:03:00
@Watchman: sztem is így van. Meg tudom érteni ennek ellenére azokat, akiknek ez mégis kevésbé gáz, mint akármelyik másik -az nem feltétel, hogy valós információk alapján logikus gondolatmenettel jussanak el a döntésig, ha ugyanis ezt előírnánk, kb 30000 ember szavazna, és elképzelhető, hogy hasonló végeredménnyel, mint most a 8000000.
Ha elitista iq-demokráciában élnénk, akkor jogos lenne a sok sírás.
Oktatásról meg: pillanatnyilag van egy olyan oktatási rendszerünk, ahol a ttk-s valamint a mérnökkari hallgatók olyan 20%-ot bírnak írni gimis matekból meg fizikából az első évben - lehet, hogy van az 32% -is, nem emlékszem pontosan.
Az általános iskola nem a középiskolára készít fel, az meg nem a felsőoktatásra.
Lesz kb 3-4 év már tutira, mikor az elte-ről nem jön ki fizikatanár.
sorolhatnám még a tüneteket.
KURVA NAGY GÁZ VAN!!!
nem lexikális tudás kontra aktív problémamegoldó képesség, hanem totális elhülyülés.
mi leszünk a 10000000 kommunikáció szakot végzett, vagy vállalkozóis, vagy egyéb diplomás országa.
matematika tanár nélkül.
egy olyan világban, ahol a zoknit is számítógéppel varrják
gratulálok a magyar politika jövőképéhez!!
Ha elitista iq-demokráciában élnénk, akkor jogos lenne a sok sírás.
Oktatásról meg: pillanatnyilag van egy olyan oktatási rendszerünk, ahol a ttk-s valamint a mérnökkari hallgatók olyan 20%-ot bírnak írni gimis matekból meg fizikából az első évben - lehet, hogy van az 32% -is, nem emlékszem pontosan.
Az általános iskola nem a középiskolára készít fel, az meg nem a felsőoktatásra.
Lesz kb 3-4 év már tutira, mikor az elte-ről nem jön ki fizikatanár.
sorolhatnám még a tüneteket.
KURVA NAGY GÁZ VAN!!!
nem lexikális tudás kontra aktív problémamegoldó képesség, hanem totális elhülyülés.
mi leszünk a 10000000 kommunikáció szakot végzett, vagy vállalkozóis, vagy egyéb diplomás országa.
matematika tanár nélkül.
egy olyan világban, ahol a zoknit is számítógéppel varrják
gratulálok a magyar politika jövőképéhez!!
tlvajferi 2010.04.05. 16:19:21
@miva?:
hihetetlen, menniyre tisztánlátó módon rámutattál a lényegre...
mások is tudják, de ezeket az illetőket soha nem hívják meg sem az a-tv, sem a hír tv műsoraiba, a mónika showrol meg joshi barátról nem is beszélve
:-)
hihetetlen, menniyre tisztánlátó módon rámutattál a lényegre...
mások is tudják, de ezeket az illetőket soha nem hívják meg sem az a-tv, sem a hír tv műsoraiba, a mónika showrol meg joshi barátról nem is beszélve
:-)
Watchman 2010.04.05. 16:22:06
@miva?: Igen a felsőoktatásban nagy gondok vannak. Sajnos tényleg tömegképzésre álltunk át a minőség helyett. Szerintem felméréseket kellene végezni, hogy adott intézmény adott szakáról hányan tudtak szakmájukban elhelyezkedni, és milyen átlagfizetéssel. Majd ezt szépen a felvételi tájékoztatóban is feltüntetni. És szépen a finanszírozást is eszerint újraosztani. Csökkenteni nem kell, csak ugyanazt a pénzt harmadannyi helyre fordítani. 2-3 éven belül a mucsaröcsögei főiskolák kimúlnának, és a többiek foggal körömmel próbálnák bizonyítani, hogy náluk a minőség a fontos. Ilyen felmérések a BME-n pl. már vannak is. Kötelezővé kellene tenni mindenhol, és az OM ellenőrizné az adatok helyességét. Nem tudom, hogy jelenleg miszerint osztják szét a finanszírozást, de nevetséges, hogy milyen szakokat támogatunk, és az elvileg elitszaknak kikiáltott helyeken milyen pénzügyi gondok vannak. (pl. az ELTE-ÁJK-n a fűtésszámla kifizetése is problémás, a BME-VIK-en egy telefonvonal beszerelése is heves költségvetési vitát indíthat. :) )
oakeshott 2010.04.05. 16:48:10
Lehet az MDF-et kritizálni, van is miért... de annyi biztos, hogy ez az egyetlen párt, amelyik nem államfüggő, nem szocialista programot hirdet, hanem kiáll a szabad piac és a kapitalizmus mellett.
Akármilyen szörnyű, az MDF az egyetlen választás a liberálisok számára. Ha Bokros nem lesz képviselő, akkor egyetlen ember sem fog kiállni a kicsi állam és a szabadság mellett.
www.youtube.com/watch?v=z3LniKcAJsY&feature=related
Akármilyen szörnyű, az MDF az egyetlen választás a liberálisok számára. Ha Bokros nem lesz képviselő, akkor egyetlen ember sem fog kiállni a kicsi állam és a szabadság mellett.
www.youtube.com/watch?v=z3LniKcAJsY&feature=related
bmezei 2010.04.05. 16:55:07
6 nap és nagytakarítás.Remélem ez a szánalmasan vicces párt szánalmasan vicces képviselői nem jutnak be a parlamentbe.Továbbá remélem azt is hogy a Fidesznek meglesz a 2/3-ad.Hajrá Fidesz
droID 2010.04.05. 17:03:31
Bokros nem egy rossz szakértő, de ezt a "világon elismert" és hasonló jelzőket hagyjuk már. Bokros egy IMF és Soros keresztmetszetében tevékenykedő, exMSZMPs privatizátor. Bővebben: hetivalasz.hu/itthon/ki-van-a-bajusz-mogott-21853/
A Bokros csomag lófxxt sem ért volna a privatizációs bevételek nélkül, amiből végül is sikerült csökkenteni az államadósságot. hetivalasz.hu/itthon/ki-van-a-bajusz-mogott-21853/
Saját maga is elmondta, a Bokros csomag kidolgozott változatát a német kormány tette le elé, amikor a csőd elkerülése érdekében hitelért kilincseltek Horn Gyulával. Annyi érdeme volt benne, hogy szigorúan végigvitte és nem hagyta hogy elherdálják a bevételeket. Csak ne legyen már valaki azért zseni mert tud megszorítani. Bajnai dettó géniusz lesz emiatt, hitelfelvétel és megszorításból építik a mítoszok a baloldalon. Mint szakember nem utolsó Lajos, de a Wall Street azért nem remeg meg ha beteszi oda a lábát. Pusztán annyi történt hogy utólag minden megszépül, így lehet Lajos 2010ben a csodafegyver. Amiket mond, leír abban nincs semmi innovatív dolog, ő ez bizonyos gazdaságpolitika híve és ennek a részeit, esettanulmányait összeollózta. Én nem ellenzem különösebben azokat amiket állít, tőlem legyen minden fizetős ha cserébe csökkennek az adók. Nosza rajta, persze megnézném mekkora sírás lenne ha holnaptól az államon csüngő rétegeknek hirtelen piaci viszonyok között kellene elboldogulni. Ezért Lajos programját nem tartom megvalósíthatónak, pont azoktól venne el pénzt akiktől most szavazatokat remélnek. Hiszem ha látom hogy van kellő politikai akarat az MDFben ehhez.
A Bokros csomag lófxxt sem ért volna a privatizációs bevételek nélkül, amiből végül is sikerült csökkenteni az államadósságot. hetivalasz.hu/itthon/ki-van-a-bajusz-mogott-21853/
Saját maga is elmondta, a Bokros csomag kidolgozott változatát a német kormány tette le elé, amikor a csőd elkerülése érdekében hitelért kilincseltek Horn Gyulával. Annyi érdeme volt benne, hogy szigorúan végigvitte és nem hagyta hogy elherdálják a bevételeket. Csak ne legyen már valaki azért zseni mert tud megszorítani. Bajnai dettó géniusz lesz emiatt, hitelfelvétel és megszorításból építik a mítoszok a baloldalon. Mint szakember nem utolsó Lajos, de a Wall Street azért nem remeg meg ha beteszi oda a lábát. Pusztán annyi történt hogy utólag minden megszépül, így lehet Lajos 2010ben a csodafegyver. Amiket mond, leír abban nincs semmi innovatív dolog, ő ez bizonyos gazdaságpolitika híve és ennek a részeit, esettanulmányait összeollózta. Én nem ellenzem különösebben azokat amiket állít, tőlem legyen minden fizetős ha cserébe csökkennek az adók. Nosza rajta, persze megnézném mekkora sírás lenne ha holnaptól az államon csüngő rétegeknek hirtelen piaci viszonyok között kellene elboldogulni. Ezért Lajos programját nem tartom megvalósíthatónak, pont azoktól venne el pénzt akiktől most szavazatokat remélnek. Hiszem ha látom hogy van kellő politikai akarat az MDFben ehhez.
droID 2010.04.05. 17:05:30
és akkor az MDFről még nem is beszéltem ...
droID 2010.04.05. 17:08:04
@oakeshott: az a baj hogy az Szdsz is tudott ugyanilyen szépeket és okosakat írni a programjukba, majdnem el is hittem mert olyan jó volt. Akár egyet is értettem vele nagyrészt. Ehhez képest a valóság egy teljesen más képet mutat(ott).
miva? 2010.04.05. 17:08:18
@bmezei: én nem vagyok mdf-fan, de remélem, sokszínű lesz a parlament. remélem továbbá, hoghy megtanultuk, hová is vezetne a kétpártrendszer - ami egyenlő egypártrendszer. remélem azt is, hogy majd te is tisztelni fogod mások a tiédtől különböző véleményét, ha kicsit bölcsebb leszel.
gondolj csak bele, milyen lenne a világ, ha csak veled azonos gondolkodású ember élne benne.
amit te nbem tudsz azt más sem tudná pölö.
ha nem orvos vagy elég nagy szarban lennél, ha mondjuk megbetegednél, nem?
a sokféleség erő, csak a tisztesség minden ember alapfelszereltségébe tartozzon.
ezt úgy érhetjük el, ha nem tartjuk jenőt ügyesnek azért, mert áfa nélkül vette az x-boxát, hanem belátjuk, hogy pitiáner tolvaj
x 10000000 ember, és itt a kánaán
nem pedig a mi emberünk lophat mert a másik is lopott mentalitás
gondolj csak bele, milyen lenne a világ, ha csak veled azonos gondolkodású ember élne benne.
amit te nbem tudsz azt más sem tudná pölö.
ha nem orvos vagy elég nagy szarban lennél, ha mondjuk megbetegednél, nem?
a sokféleség erő, csak a tisztesség minden ember alapfelszereltségébe tartozzon.
ezt úgy érhetjük el, ha nem tartjuk jenőt ügyesnek azért, mert áfa nélkül vette az x-boxát, hanem belátjuk, hogy pitiáner tolvaj
x 10000000 ember, és itt a kánaán
nem pedig a mi emberünk lophat mert a másik is lopott mentalitás
bmezei 2010.04.05. 17:14:15
@miva?: Gondolom láttad a képviselő jelöltjeiket egyszerűen gáz.Egyetértek veled sokszínű parlament kell.Ámbár megjegyezném hogy egyrészt az emberek nagyrésze 2/3-adod szeretne.És még azt is megjegyezném hogy látjuk az elmúlt 8 év sokszinűsége már ami a parlamentetre vonatkozik hova vitte az országot.
loláb 2010.04.05. 17:14:47
Ha van párt, amire nem szabad szavazni, akkor az az MDF.
Egyrészt a Bokros féle gazdaságpolitika már a Bokros csomag alatt is politikailag vállalhatatlan, és csak a kényszerűség diktálta lépés volt, amint lehetőség nyílott az enyhítésre, Bokros ment, és ment vele a program is. Pillanatnyilag, éppen Bajnaiék válságkezelése miatt messze nincs szükség akkora mértékű beavatkozásra, amit a kormányprogramukból, illetve Bokros szakmai multjából következik. Ami jelentős változtatásra szükség van, az nem megszorítást kíván, hanem alapos reformot, és alapos átrendezést kíván. Azaz: nem kell holnapra 1000milliárdot vágni a költségvetésből bármi áron, hanem olyan szerkezeti átalakításra van szükség, ami ésszerüsít, és az ez alapján megtakarított összegekkel lehet terheket csökkenteni. És nem kell azonnal beavatkozni, belefér az, hogy alaposan előkészítve, de az esetleges szociális, társadalompolitikai, és gazdaságpolitikai szempontokat is mérlegeljük. Erre Bokros nem alkalmas. Ő megszorítani tud, az érdekegyeztetésekben már pénzügyminiszter korában sem volt kompromisszumképes.
Másrészt Bokros, bármennyire is ezt kommunikálja az MDF, nem fog hazajönni az EP-ből, hogy az MDF frakció egy tagjaként Herényi vagy Dávid Ibolya utasításai alapján nyomogassa a szavazógombot. Ennél ő becsvágyóbb, (ráadásul kivitte már a családját).
Harmadrészt az MDF mint párt megszünt létezni. A kizárások miatt nincs mögötte valódi pártszervezet, és nincsenek mögötte szakértők (Bokrost kivéve). Egy ilyen párt milyen álláspontot képvisel egy bonyolultabb szakmpolitikai kérdésben? Semmilyet, mert a törvényjavaslatokat nem is értik.
Ötödrészt az elvtelenség, és a bármi áron mandátumnál maradás görcsös igyekezete egyenes ember számára nem lehet vonzó vonása egy pártnak.
Akármelyik párt esetben fe lehet hozni olyan érvet, ami alaplyán érdemes lehet rájuk szavazni, kivéve az MDF-et.
Egyrészt a Bokros féle gazdaságpolitika már a Bokros csomag alatt is politikailag vállalhatatlan, és csak a kényszerűség diktálta lépés volt, amint lehetőség nyílott az enyhítésre, Bokros ment, és ment vele a program is. Pillanatnyilag, éppen Bajnaiék válságkezelése miatt messze nincs szükség akkora mértékű beavatkozásra, amit a kormányprogramukból, illetve Bokros szakmai multjából következik. Ami jelentős változtatásra szükség van, az nem megszorítást kíván, hanem alapos reformot, és alapos átrendezést kíván. Azaz: nem kell holnapra 1000milliárdot vágni a költségvetésből bármi áron, hanem olyan szerkezeti átalakításra van szükség, ami ésszerüsít, és az ez alapján megtakarított összegekkel lehet terheket csökkenteni. És nem kell azonnal beavatkozni, belefér az, hogy alaposan előkészítve, de az esetleges szociális, társadalompolitikai, és gazdaságpolitikai szempontokat is mérlegeljük. Erre Bokros nem alkalmas. Ő megszorítani tud, az érdekegyeztetésekben már pénzügyminiszter korában sem volt kompromisszumképes.
Másrészt Bokros, bármennyire is ezt kommunikálja az MDF, nem fog hazajönni az EP-ből, hogy az MDF frakció egy tagjaként Herényi vagy Dávid Ibolya utasításai alapján nyomogassa a szavazógombot. Ennél ő becsvágyóbb, (ráadásul kivitte már a családját).
Harmadrészt az MDF mint párt megszünt létezni. A kizárások miatt nincs mögötte valódi pártszervezet, és nincsenek mögötte szakértők (Bokrost kivéve). Egy ilyen párt milyen álláspontot képvisel egy bonyolultabb szakmpolitikai kérdésben? Semmilyet, mert a törvényjavaslatokat nem is értik.
Ötödrészt az elvtelenség, és a bármi áron mandátumnál maradás görcsös igyekezete egyenes ember számára nem lehet vonzó vonása egy pártnak.
Akármelyik párt esetben fe lehet hozni olyan érvet, ami alaplyán érdemes lehet rájuk szavazni, kivéve az MDF-et.
Egy igaz ember 2010.04.05. 17:24:13
Elnézegettem az MDF választási plakátját.
Bokros Lajos neve alatt a "munkahelyteremtő" fogalom szerepelt. Én emlékszem arra a mintegy 100 ezer emberre, aki a pénzügyminisztersége alatt vesztette el az állását. Nem felejtünk, Lajos!
Nem véletlenül keringett a Horn-kormány alatt a mondás: "amit elvesznek a szegényektől, odaadják a gazdagoknak"
Bokros egy haszonleső, akit más országokból pl. Horvátország, két lábbal rúgtak ki. Szemrebbenés nélkül vette fel öt éven át a többszázezres havi fizetést az ELTE gazdasági tanácsának vezetőjeként évente néhány óra munkáért és komolyan szomorkodhatott, hogy az Új Pillér Egészségpénztár nem mehetett rá az egészségügyi piacra, mert a népszavazás meggátolta.
Bokros kivállóan élősködik az állam emlőin, de valahogy a piacgazdaságban nem megy neki. Ebben nagyon hasonlít Kocsis Istvánhoz.
Bokros Lajos neve alatt a "munkahelyteremtő" fogalom szerepelt. Én emlékszem arra a mintegy 100 ezer emberre, aki a pénzügyminisztersége alatt vesztette el az állását. Nem felejtünk, Lajos!
Nem véletlenül keringett a Horn-kormány alatt a mondás: "amit elvesznek a szegényektől, odaadják a gazdagoknak"
Bokros egy haszonleső, akit más országokból pl. Horvátország, két lábbal rúgtak ki. Szemrebbenés nélkül vette fel öt éven át a többszázezres havi fizetést az ELTE gazdasági tanácsának vezetőjeként évente néhány óra munkáért és komolyan szomorkodhatott, hogy az Új Pillér Egészségpénztár nem mehetett rá az egészségügyi piacra, mert a népszavazás meggátolta.
Bokros kivállóan élősködik az állam emlőin, de valahogy a piacgazdaságban nem megy neki. Ebben nagyon hasonlít Kocsis Istvánhoz.
Egy igaz ember 2010.04.05. 17:25:15
Az MDF személyi kultusza Bokrosra építve meg különösen undorító
miva? 2010.04.05. 17:37:48
@B.Cs.: gyerekeket esznek, nekem egy teljesen szavahihető ember mondta ezt.
miva? 2010.04.05. 17:45:37
@bmezei: ha azért akarnak 2/+-ot, hogy valaki rendbe tudja végre rakni az egészségügyet, az oktatást, a foglalkoztatottságot, a pártfinanszírozást és azt a másik száz dolgot, amitől ennyire gáz ez az ország, akkor ok.
ha azért, hogy ne is legyen ellenvélemény, bármit akar a vezér, akkor gáz.
asszem a második verzió van.
ha azért, hogy ne is legyen ellenvélemény, bármit akar a vezér, akkor gáz.
asszem a második verzió van.
miva? 2010.04.05. 17:53:57
kérdés továbbá, hogy helyes-e az, hogy elég a 2/3 -hoz az is, ha a szavazópolgárok 40 % -a szeretné.
mert elég, ui elmegy 80%, és ennek kevesebb mint 55%-a elég a parlamenti helyek 66%-ához.
kúl.
40% nálunk a gimiben hitt abban, hogy a bross együttes a XX. század legjobb dolga, és imádni fogják halálukig, sőt pár hét múlva azok is, akik addig nem imádták.
ilyen a világ.
megitatták bürökkel a hőskorban is a nemzet lelkiismeretét, nincsen abban semmi új, hogy saját torkát vágja el egy nép.
sztem ezt mi megtettük 94-ben, 2002-ben, 2006-ban, és most is meg fogjuk tenni.
arra vagyok kíváncsi, hány ilyen betli után szakad ránk az ég.
ja? és hogy ne legyen titok, milyen nép is az, amelyik 250milás homokórát tud csinálni úgy, hogy az nem működik, kiküldjük Morvai Őnagyságát Brüsszelbe, ahol azt kiabálja, hogy ő bizony alá nem ír egy olyan szerződést, amit nem is kellene aláírnia akkor sem, ha nem fogadta volna el az egész eu már rég.
csuhajja
mert elég, ui elmegy 80%, és ennek kevesebb mint 55%-a elég a parlamenti helyek 66%-ához.
kúl.
40% nálunk a gimiben hitt abban, hogy a bross együttes a XX. század legjobb dolga, és imádni fogják halálukig, sőt pár hét múlva azok is, akik addig nem imádták.
ilyen a világ.
megitatták bürökkel a hőskorban is a nemzet lelkiismeretét, nincsen abban semmi új, hogy saját torkát vágja el egy nép.
sztem ezt mi megtettük 94-ben, 2002-ben, 2006-ban, és most is meg fogjuk tenni.
arra vagyok kíváncsi, hány ilyen betli után szakad ránk az ég.
ja? és hogy ne legyen titok, milyen nép is az, amelyik 250milás homokórát tud csinálni úgy, hogy az nem működik, kiküldjük Morvai Őnagyságát Brüsszelbe, ahol azt kiabálja, hogy ő bizony alá nem ír egy olyan szerződést, amit nem is kellene aláírnia akkor sem, ha nem fogadta volna el az egész eu már rég.
csuhajja
bmezei 2010.04.05. 17:54:59
@miva?: Nem tudjuk mi lesz én bizakodó vagyok és most sztem adjuk nekik oda a stafétát nézzük meg mire képesek.Nagyon de nagyon nehéz dolguk lesz.
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.04.05. 19:29:49
"Mert elég volt a megszorításokból." Hát ha valamelyik párt - tökmindegy ebből a szempontból melyik győz - ha ki akarja húzni az országot a kakiból, akkor komoly megszorításokkal kell kezdenie! Megszorítások a közigazgatásban (nagyon durván le kell építeni az önkormányzati léhűtőrendszert), a szociális támogatásokban (kivágni azokat, akik csak lógnak rajta és még az életben egy vasat sem fizettek bele, nem is tanulnak-értheti mindenki, ahogy akarja), a... egy csomó területen. Enélkül kár bármit elkezdeni, mert az ilyen és ehhez hasonló tételek a komoly pénzek, ehhez képest a politikusok költségei túrók! (na azért az is megér egy misét!)
Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.06. 10:50:59
"Mert nem létező pártra nem szavazunk."
Az Új MDF 2010, nem tömeg párt, hanem választási párt.
Elméletileg, gyakorlatilag meg az Antall-féle MDF tömegpárt romjain létrejött, egy teljesen más (számomra mondjuk szimpatikusabb) alapra épülő szervezet, amely gyakorlatilag tényleg nem létezik.
Virtuálisan összeállhat a szavazatok alapján parlamenti frakcióvá, ha valaki ebben szeretne résztvenni, akkor az bátran szavazzon rájuk. Helyi szervezetekről azonban ne is álmodjon!
Az Új MDF 2010, nem tömeg párt, hanem választási párt.
Elméletileg, gyakorlatilag meg az Antall-féle MDF tömegpárt romjain létrejött, egy teljesen más (számomra mondjuk szimpatikusabb) alapra épülő szervezet, amely gyakorlatilag tényleg nem létezik.
Virtuálisan összeállhat a szavazatok alapján parlamenti frakcióvá, ha valaki ebben szeretne résztvenni, akkor az bátran szavazzon rájuk. Helyi szervezetekről azonban ne is álmodjon!
MÁV tulaj 2010.04.07. 15:14:56
Miért nem szavazok az MDF-re?
Már bocsánat, de tényleg legalább enyhe értelmi fogyatékosnak kell lenni ahhoz, hogy az elmúlt évek követhetetlen bakugrásai, kitoloncolásai, magyarázhatatlan és elvtelen parlamenti szavazásai, cirkuszai után valaki fontolóra vegye e volt-párt támogatását. Az elmúlt hetek eseményei után pedig inkább már középsúlyos vagy súlyos értelmi fogyatékosnak kell lennie annak, aki még mindig oda akar szavazni. Csapody este példaértékű, vele is a szokásos "tisztességgel" jártak el - idézve az ötvenes évek legfényesebb napjait - miután rájöttek, hogy esetleges visszalépésével megakadályozhatja a bp-i lista állítását, vélhetően beígérték neki az országos lista 3. helyét, majd, amikor kiderült (lásd: Nógrád megyei MDF-es lista pár nappal korábbi ügye), hogy már hiába lépne vissza, a bp-i lista akkor is érvényes marad, szépen kirúgták az országos listáról.
Az MDF ajánlószelvényeiről pedig ne is beszéljünk. Zárt osztályon a helye annak, aki elhiszi, hogy az utolsó két-három napon csak úgy ömlöttek az ajánlószelvények... Ha jól emlékszem, a márc. 15-ei rendezvényükön vagy harmincan voltak, ha leszámítjuk a sajtót, legalább 5 olyan ember lehetett ott, aki vitt nekik ajánlószelvényt... Lehet, hogy több ajánlószelvényük gyűlt végül össze, mint ahány szavazatot kapnak majd...
Már bocsánat, de tényleg legalább enyhe értelmi fogyatékosnak kell lenni ahhoz, hogy az elmúlt évek követhetetlen bakugrásai, kitoloncolásai, magyarázhatatlan és elvtelen parlamenti szavazásai, cirkuszai után valaki fontolóra vegye e volt-párt támogatását. Az elmúlt hetek eseményei után pedig inkább már középsúlyos vagy súlyos értelmi fogyatékosnak kell lennie annak, aki még mindig oda akar szavazni. Csapody este példaértékű, vele is a szokásos "tisztességgel" jártak el - idézve az ötvenes évek legfényesebb napjait - miután rájöttek, hogy esetleges visszalépésével megakadályozhatja a bp-i lista állítását, vélhetően beígérték neki az országos lista 3. helyét, majd, amikor kiderült (lásd: Nógrád megyei MDF-es lista pár nappal korábbi ügye), hogy már hiába lépne vissza, a bp-i lista akkor is érvényes marad, szépen kirúgták az országos listáról.
Az MDF ajánlószelvényeiről pedig ne is beszéljünk. Zárt osztályon a helye annak, aki elhiszi, hogy az utolsó két-három napon csak úgy ömlöttek az ajánlószelvények... Ha jól emlékszem, a márc. 15-ei rendezvényükön vagy harmincan voltak, ha leszámítjuk a sajtót, legalább 5 olyan ember lehetett ott, aki vitt nekik ajánlószelvényt... Lehet, hogy több ajánlószelvényük gyűlt végül össze, mint ahány szavazatot kapnak majd...