A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Mese a kifliről

2010.12.06. 12:00 R_John

Azt mondta a szenátorasszony (Schmitt Pál nevű kedves olvasónknak: Szenátorasszony, a forraszték kedvéért), hogy a magánnyugdíjrendszerből az államiba való visszalépés során nem kell adózni, kivéve

"ha valaki a reálhozamát, tehát nyereségét egy összegben kiveszi a magánnyugdíjpénztárból".

Ez hatalmas könnyebbség, ugyanis a kifliszakértőnek (S.P-nek: Kifliszakértő) már a múlt héten is azt mondták a jogászok, hogy bocsi, de muszáj adót fizetni. Nem világos pontosan, hogy ez miért újdonság, hiszen eddig is erről volt szó. Mármint, hogy nem elég, hogy ellopják a befizetett magánvagyont, de még adót is szednek utána. Valójában az izgalmas kérdés az, hogy mikor kezdik a polgárok kimenekíteni a pénzüket az országból, de legalábbis a bankokból, hiszen nyilvánvalóan nincsen biztonságban senkinek sem a megtakarítása olyan helyen, ahova Orbán Viktor enyves keze elér.

 

 

Néhány kérdés önkéntelenül is feltolul az egyszeri emberben (S.P-nek: Emberben): akkor most mégis csak van reálhozam? Lehetséges ilyet kérdezni, vagy ez már maga a megveszekedett gyurcsányizmus és Szalai Annamária személyesen fog igazságot (S.P-nek: Igazságot) szolgáltatni?

 

A magánynyugdíjpénztárak tönkretétele felvázolja, hogy a kormány milyen társadalmat is képzel el. Ugyanis, ha a nyugdíjak egy része nem függ a kormány aktuális bolondériájától, a polgár függetlenedni tud. Ez a megjelenő nyugdíjas-réteg iszonyatosan veszélyeztetné a Legfelső Hely elképzeléseit. Hiszen - legalábbis kis részben - öngondoskodóak lennének, akik nem függnek a Kedves Vezető napi szeszélyeitől (mindent csak a forraszték kedvéért). Ezek az emberek sokkal nyugodtabban kritizálhatnák a kormányt, ugyanis egzisztenciájukat nem fenyegethetné semmi - legalábbis polgári viszonyok között. Orbán Viktor pedig nem akar polgárokat, nem akar tőle egzisztenciálisan függetlenedni tudó választókat. Ezért is kellett ellopni a megtakarításokat.

És persze ezért van szükség a beteges kifliimádóra, hisztériaügyi megbízottként.

 

238 komment · 5 trackback

Címkék: selmeczi gabriella nyugdíj kifli

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr652495839

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "Garantálni kell" 2010.12.09. 11:55:55

Mire jó egy politikai nyilatkozat, és helyettesítheti-e a jogszabályokat?A miniszterelnök politikai nyilatkozat elfogadását kezdeményezte a kötelező magány-nyugdíjpénztári tagok védelméről, miközben a (ma már amúgy nem kötelező) tagság megszüntetését ö...

Trackback: Az ország mészárosa? 2010.12.07. 10:53:16

meseAtyafiak, vannak hivatások, szakmák, melyek koronként más és más megitélés alá esnek! Napjainkra, látván a húsárak emelkedését, a hentes és mészáros szakma az én szememben nívós pénzkeresetnek minősül! Gondoljuk csak végig, erre mindig van kereslet...

Trackback: Mi a bajuk Matolcsyval? 2010.12.07. 08:50:17

Miért minősített le két fokozattal a Moody's? Mi a baja a Financial Times-nak Matolcsy Györggyel? Miért kritizálják üzleti lapok a magyar gazdaságpolitikát? A Moody’s két fokozattal leminősítette hazánkat, Matolcsy György az utolsó előtti helyr...

Trackback: Elfogtunk egy levelet 2010.12.07. 08:22:46

A zoknibáb, amikor még önálló egyéniségnek tűnt, írt egy levelet a nyugdíjasoknak. Az volt benne, hogy Gyurcsány hazudott reggel, éjjel meg este és most is hazudik nyilván. Ezzel szemben ő (mármint a Zemberek Zembere) igazat szól. Azt írja például: &qu...

Trackback: Az A8-megmaradás törvénye 2010.12.06. 17:02:08

A Költségvetési Tanácstól elvett pénzeken összekaptak a romaszervezetek (Index.hu)." (...) A romatámogatásokat felügyelő miniszteri biztos, a Lungo Drom-elnök Farkas Flórián berágott a MACIKÁ-s, szintén fideszes Varga József képviselőre, és magána...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kimdzsongil 2010.12.07. 11:26:52

@Komponista: Csányi, Demján, Szélesi: ezek pénzelték Viktort 8 évig, most meg várják a jussukat.
Ezekre az emberekre volt egy jó újságírói megállapítás: a magyar állam csecsét szívó nagyvállalkozók, akik külföldön nem annyira sikeresek, ezért kell itthonról biztosítani a nagyságukat!

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 11:27:33

@Rocso Cafe: Igen ez a véleményem ! Nálunk, a mostani gazdasági helyzetben nincs helye az egykulcsos adónak , mint pl. Nyugaton, ahol egykulcsos ,DE A MINIMÁLBÉRBŐL MEG LEHET ÉLNI ! Addig nem helyeslem , igenis aki havi többszázezret , esetleg több milliót keres progresszíven fizessen több adót ! Úgy is bőven marad neki kivinni a Kajmán-szigetekre!

kisa 2010.12.07. 11:28:31

@newtehen: Hanem? Ráadásul nem adómentességről van szó.
Igen, át kéne gondolni a rendszert az alapoktól, de ez az elmúlt 20 évben nem történt meg, és most sem látom a jeleit.
Mert most az egyik réteg adócsökkentését kompenzáljuk egy másuk réteg manyup-pénzének a lenyúlásával. Szerinted ez így rendben van. Szerintem meg nincs. Adót akkor csökkentek, ha megvan a legális fedezete a kieső befizetésnek. Most nem volt meg, tehát illegálishoz nyúltak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.07. 11:29:53

@kíváncsivagyok: Értem én, hogy mit mondasz.
De egy témakör, hogy keveset keres valaki, és egy másik az, hogy szerepet vállal a közösben.
Ha valaki keveset keres, akkor emelje fel a hangját a munkahelyén, keressen másikat, dolgozzon többet, stb. De nem az a megoldás, hogy akkor vegyük el attól, akinek van!
Egyből a kötelezettségek alól kibújni.

@Zigomer Trubahin: Azért vágesz mi különbség van az államkötvény kibocsájtás és az IMF hitel közt, nem?

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 11:30:29

@Rocso Cafe: Még most sem érted ? A mostani , a gazdagok adócsökkenését jelentő hiányt a kispénzűekkel fizetteti meg a kormány ( a különadók mindenféleképpen megjelennek az árak emelkedésében , ezt már minden (normális) gazdaságpolitikus elismeri ! Vagy a magánnyugdíjakból ?? Az jobb ??

2010.12.07. 11:32:01

A posztban egy hülyeség van: Orbánékat nem félnek attól, hogy tőlük függetlenedő nyugdíjas réteg alakuljon ki... ennyi időre nem néznek, csak a mai napot éljék túl. Minden áron. A jövőnk tönkretétele árán is.

kimdzsongil 2010.12.07. 11:32:34

Piros szőnyeget a jól keresőeknek meg a diplomásoknak azért, mert a Pokorniék kitalálták anno, hogy csak ők számítanak embernek aki meg dolgozik a két kezével annak hiánya fel sem tűnne senkinek.
Egyikünknek sem lenne létjogosultsága a másik nélkül!

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 11:34:28

@newtehen: Akkor , ha szerinted nem helyes " attól elvenni akinek van " - akkor a multiktól se helyes ? Ez a Fideszesek baja : MÁS MÉRCÉVEL MÉRTEK , a saját igényeiteknek megfelelően !

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.07. 11:34:37

@Knorr: Látom leverte a kultúra a biztosítékot. De továbbra sem indokoltad meg: MIÉRT KELL A MAGASABB KERESETŰEKNEK FINANSZÍROZNI AZ ALACSONYABBAK KERESETŰEK EXTRA IGÉNYEIT?
Szerintem aki minimálbért keres, az ne akarjon parkosított környezetben élni, hanem örüljön, ha közvilágítás van. Mindenki el van szállva, hogy ez jár, az jár. Hát nem! Az jár, amit kifizetsz.
Biztos Te szívesen fizetsz mások helyett, de az én terheim már magasabbak, mint a szociális küszöböm.

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 11:37:10

@Kulics: Az eddigi arrogáns retorikát figyelembe véve nem kizárható vészforgatókönyv :
az államadósság törlése ! Fogadok hogy meglépik, ha szorul a hurok !

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.07. 11:38:07

@kisa: Álj! Itt félreértés van. Én az elején kifejtettem, hogy a manyup lenyúlása nem helyes. Pont azért, hogy a sok élősködőt ne az öngondoskodók rovására segítsék meg. Erről beszélek reggel óta....
Majd ha megvágták az exkomcsik 300.000 Ft-os nyugdíját, a sok kissességi rokkantnyugdíjas újra dolgozik, és az irodista rendőrök nem 40 évesen mennek nyugdíjba mintegy azonnal másodállásba visszatérve elvéve még egy munkahelyet. Ha ezek megszűntek, akkor hajlandó leszek elgondolkozni, hogy lehet, hogy tényleg segíteni kéne... De addig le lehet szállni a megtakarításomról.

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 11:38:55

@newtehen: Ugyanazon ( orbáni !) logika alapján : onnan kell elvenni ahol(sok) van !!

Caprica99 2010.12.07. 11:40:44

@Rob67: aki nem itt él, nem itt adózik és fizeti a nyugdíjjárulékot, az mit pofázik bele?
Neked itt KUSS a neved!

Knorr 2010.12.07. 11:40:49

@newtehen:

"Ha valaki keveset keres, akkor emelje fel a hangját a munkahelyén, keressen másikat, dolgozzon többet, stb. De nem az a megoldás, hogy akkor vegyük el attól, akinek van!
Egyből a kötelezettségek alól kibújni. "

te hülye vagy. A magas fizetésű állások száma korlátozott, már csak ezért sem kereshet mindenki sokat. Nem (csak) az egyén felelőssége hogy mennyit keres.

De ezzel a logikával, akkor te meg keress keveset, számodra ez a megoldás, és akkor majd keveset is adózól. hülyegyerek :)))

Most meg épp az van hogy elvezsnek attól akinek van egy kevés, és azok kapják akiknek sok van. Ez neked a normális... Szánalmas vagy

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 11:42:23

@newtehen: Ezért nyaljátok Orbán seggét ,ezért nem érdekel titeket a forint romlása, az infláció elszabadulása ,a KT ,az AB megszüntetése, , egy gyengeelméjű kinevezése KE - nek és semmi , de semmi sem - mert kaptatok (bocs. csak nálatok hagyott ) szeretett vezéretektől havi 150 - 300 ezer forintot ! Opportunista banda !

Knorr 2010.12.07. 11:45:15

@newtehen:

"lj! Itt félreértés van. Én az elején kifejtettem, hogy a manyup lenyúlása nem helyes. Pont azért, hogy a sok élősködőt ne az öngondoskodók rovására segítsék meg. "

Hát ez nagy öngól, ugyanis jelen helyzetben te vagy az élősködő, ti. az szja csökkentés 400 mrdjából csak a felső tízezer kap 200at. A szegény tömegektől. Örüjjé neki, hűdejó! 2 évig ki is tart, aztán államcsőd!

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 11:45:46

@Knorr: A disznók is boldogok mikor kapják a moslékot - arra nem gondolnak hogy ezt előbb-utóbb a disznótor követi.... Majd felhízlal Viktorotok....aztán jön a sarc , mint a multik esetében. Avagy miért is tartjátok vagyonkáitokat a Kajmán-szigeteken ??

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 11:51:45

@Caprica99: Már ne is haragudj, de az Én Fiaim is külföldön dolgoznak és ugyan nem szólnak bele, de NEM IS JÖNNEK HAZA befektetni a pénzüket - lehet hogy az ilyenek miatt , mint Te és párttársaid ?!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.07. 11:53:35

@Knorr: Továbbra sem válaszoltál a kérdéseimre:
-MIT kaptak a magas jövedelműek? Szám szerint, mi az az összeg, amit nekik utal az állam, mely fizetés felett jár, mi a jogcíme? Szerintem semmit, még így is magasabb adót fizetnek.)
-MIÉRT NEM kellene részt venniük az alacsonyabb jövedelműeknek a közteherviselésben?

Kérlek, hogy a hülyegyerekezésen és a szánalmasozáson kívül valami érvet próbálj meg felsorakoztatni álláspontod megvédésére.
Már ha rendelkezel olyannal...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.07. 11:55:45

@Knorr: "szja csökkentés 400 mrdjából csak a felső tízezer kap 200at."
Tényleg? Kap? Az állam ezek szerint átutal nekem 20.000.000 Ft-ot? A szerinted rám eső részt?

Rocso Cafe 2010.12.07. 11:56:34

@kíváncsivagyok:
Viszont te sem érted meg, hogy az alacsony fizetésű réteg nem fizet adót (vagy csak nagyon minimálisat), de kap kórházi ellátást, utat, közvilágítást stb. Ez nem jár, ezt ki kell fizetni valakinek. Az nem állapot, hogy a cég hivatalosan minimálbért fizet az alkalmazottnak, mert akkor nincs vagy minimális az adóteher, a többit zsebbe teszi. Utána meg kiabáljuk meg a bruttó fizetésű embereket, hogy mekkora kulákok, el kell venni tőlük minden pénzt.
Fordítva ülsz a lovon. Én befizetem az adómat, járulékaimat. nem kapok segélyt, nem kapok támogatást, adóvisszatérítést semmit. Két gyereket nevelek. És ettől még nincs jachtom Hawai mellett. Te mennyi adót fizettél be? Az dögöljön meg aki több adót fizet? Ugyan már!
Azon nem gondolkodtál még el hogy lehet az, hogy sok cégtulajdonos nagyházban él, nagy kocsival jár az alaklmazottai mégis minimálbéren tengődnek? Na itt a pénzed amit az én zsebemből akarsz kihúzni. Talán elsősorban ezeket kell megfogni megadóztatni legálisan tisztességesen, arányosan, nem "progresszíven". Egy mutyiországbn ezt nem teszik meg mert mindenki benne van a buliban akár piros akár narancs.
Az MSZP amit csinált hitelből tette, és ahogy mondják nem a hitel felvétele a nehéz, hanem a visszafizetése. Az előző kormány a visszafizetéssel nem bajlódott, a mostani meg meglátjuk mit fog csinálni.
OFF

Knorr 2010.12.07. 11:59:36

@newtehen: Neked elment a maradék eszed is. Már hússzor leírtam ugyanazt, hogy mi a szitu az szja csökkentéssel, miből fedezik stb. Azt meg egyszer sem írtam le hogy az alacsony jövedelműek ne vegyenek részt a közteherben.

Nem vagyok gyógypedagógus, de úgy hallottam az OPNIt megnyitják ismét, ezért van még számodra remény :))

Perse tudom, hogy nem vagy hülye csak már nincsenek érveid ezért adod a hülyet, de így már duplán szánalmas :)) aki valóban hülye az legalább nem tehet róla, te meg direkt vagy az.

Knorr 2010.12.07. 12:03:08

@newtehen:

""szja csökkentés 400 mrdjából csak a felső tízezer kap 200at."
Tényleg? Kap? Az állam ezek szerint átutal nekem 20.000.000 Ft-ot? A szerinted rám eső részt? "

Nem bazdmeg, az szja csökkentéssel tőled elvesznek. Hülye Debil.

Camappa 2010.12.07. 12:04:32

Most megy az ország láncraverése, elvégre rajtunk fog keresztülmenni az a kurva gázvezeték...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.07. 12:07:19

@Knorr: Látom az érveid fogytán előtérbe kerül a személyeskedés, viszont én az ez irányú kommunikációra nem vagyok nyitott. Mivel a kérdésemre továbbra sem kaptam választ, a válasz elkerülését tekintem a válasznak. További szép napot, részemről az eszmecserénket lezártnak tekintem.

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 12:09:44

@kisa: Szomorú ez : a 70' -es években mehettem volna nyugatra sok pénzért dolgozni, de nem mentem, mert szakmunkásként meg tudtam élni tisztességesen a jövedelmemből. Még a 80' -as évek végén lettem vállalkozó , akkor is ! A két Fiam 4 és 8 éve vannak kint , eleinte csak pénzgyűjtési céllal , de mára odáig fajultak a dolgok , hogy a kisebbik angliában akar házat venni , a nagyobbik ugyan be szeretné fejezni (de csak a mostani munkáját) de máris nézi a külföldi álláshirdetéseket, ahelyett ,hogy azt tenné amit tervezett , hogy itthon vállalkozik a megdolgozott pénzével . szomorú és itt hiába az orbáni porhintés , látják (mégpedig jobban mint Mi itthon !) hogy merre felé tart az Ország !

nemecsek ernő áruló 2010.12.07. 12:11:40

Viktoréknak nagyon sok pénzük parkolhat valutában, úgy érzem. Ha ezt tudom, tavasszal minden filléremet beváltottam volna, kaszáltam volna rendesen... :S

Leonard Zelig 2010.12.07. 12:12:26

@Rocso Cafe: "... belekezdtünk a 4-es metróba,"

Miről vartyogsz, fideszzsoldoska? A 4-es metró 2008-ban már gurult volna szépen a körtérről a gellértre, ha törpemussolini meg nem torpedózza torgyibohóccal, mondván, hogy "nem csak Budapest az ország".

Knorr 2010.12.07. 12:13:55

@newtehen:

Mivel olyan kérdéseket tettél fel amelyekre már hússzor válaszoltam, illetve olyan állításokat adtál a számba amelyeket nem mondtam, ezért valóban kifutottam az érvekből. Egy nyomorult debil köcsög troll vagy. Ennyi.

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 12:16:50

@Rocso Cafe: Őszintén bevallom, csak az első mondatodat olvastam el , erre reagálnék : AZ CSÓRÓ SZAKMUNKÁS (A FIAM AUTÓSZERELŐ, 75000 FT - ÉRT NAPI 10- 12 ÓRÁT DOLGOZOTT , AMÍG KI NEM TÁNTORGOTT KÜLFÖLDRE !) NEM TEHET RÓLA , HOGY ELLENTÉTBEN A VALÓDI POLGÁRI DEMOKRÁCIÁKKAL - NÁLUNK SEMMIBE VESZIK A MUNKÁJÁT ! Ezen gondolkozzál el - ugyanazt csinálja a ködös Albionban és kényelmesen élve is félretesz havi 200000 -et ! Tehát nem a Te érdemed , hogy sokat keresel , hanem a rossz társadalmi elosztás szégyene !!! De beszélhetünk a Pszichiáteredről is, aki szintén nem járt jól az új adórendszerrel !

nemecsek ernő áruló 2010.12.07. 12:18:11

@newtehen: "a sok kissességi rokkantnyugdíjas"
Nézz körül! A rokkantnyugdíjasok között kevés a kisebbségi, mert ahhoz nem árt, ha volt már munkaviszony, és abba nyomorodott bele. Márpedig ha egy cigányember dolgozik, ő nem fogja rokkantosítani magát akkor se, ha a vonat levágja a lábát, inkább kétszer annyit melózik. Tudom, mert ismerek ilyeneket.

A csaló rokkantnyugdíjasok jelentős hányada fehér, igaz magyar ember. Ismerek Jobbik képviselőt is, aki papíron rokkant, és vállalkozó, és egy büdös kurva fillér adót nem fizetett az elmúlt X évben, viszont éhbérért dolgoztatja az alkalmazottait. Közben persze vadul Gyurcsányozik. Ez a megtisztulás pártja, mi?

Ébredj fel!

diktatorikus kleptokrácia 2010.12.07. 12:20:20

nyitva még a határ. belépés saját felelősségre, a kilépés lehetősége adott. go.
ki az a hülye, aki ezek után kalandvágyból itthon marad?

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 12:21:50

@Rocso Cafe: Baszki , csak végigolvastam . Az előző kormány hitelből tette . A mostani miből teszi ? A jövőnkből , a nem tudható , nem látható , meg sem születettek pénzéből !! Ez mennyivel tisztességesebb ? Várjuk ki a végét ? Várjad ! Már egyszer bebizonyították mennyire értenek a kormányzáshoz. Akkor csak nem lettek megválasztva ! Most komolyabb a helyzet , el lesznek zavarva előbb - utóbb és fogadjunk hogy TI FOGJÁTOK ELZAVARNI , AKIK MEGVÁLASZTOTTÁTOK !

forgodssake 2010.12.07. 12:23:38

nem is tudja a poszt iroja h mekkora bajban van. majd a medialkotmany is visszamenoleges lesz, oszt mint szerkesztett blog kohogheti ki a 25 millios birsagot a fenti cikkert. es akkor meg szerencseje van, mert orszagos tv nek is nezhetik tevedesbol es akkor mar 200 millio a fizetendo

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.07. 12:24:12

@Gerzsonka: Két dolog:
-A kisebbség nem csak cigány lehet, de amúgy oké, ebben igazad van.
-Teljesen mindegy nekem, hogy jobbik, vagy balik, vagy "Lóvét Még, Paraszt!" párt. ne az én manyupomat kóstolgassa.

tomwar 2010.12.07. 12:28:28

@Győ:

Nem, nem vagyok, pontosan tudom...sot azt is, hogy en jan.1-tol gazdagnak szamitok....nos, azt kell mondjam, hiaba jarok jol, en nem akartam ezt az adocsokkentest, mert pontosan olyan hatasokat general, amit latunk... Reszemrol vissza lehetne csinalni, akar annyira, hogy maradhatna Bajnai a miniszterelnok...:-)))) Persze szocik es szadesz nelkul...

konrada 2010.12.07. 12:35:09

Selmeczy megint hülyeséget beszélt.

Befektetett pénz esetén nem a reálhozam után kell fizetni, hanem a hozam után.

Az meg lehet kevesebb is, mint az az összeg, mely a befektetés+hozam esetén reálértéket adná ki a lejárat, illetve felvétel esetén. (Aki ezt nem hiszi, az nézze meg a bankok átlagos -nem akciós - kamatait több havi, de akár éves lejáratra. Szinte mind az infláció alatt van, de ettől még a kamatadó ketyeg belőlük.)

Studt 2010.12.07. 12:44:43

Selmeczi a kócósfogú kiflitolvaj...semmihez sem ért----ez kell Orbánnak..ilyen bamba buta emberek, mint ez meg a Kósa,..--hogy a házi papagájról ne is beszéljek, a SZÍj Melindáról..vagy SzíjÁrtóról :D heheheh?
na ..az a buta kuglifejű:)

értelmes egy társaság---csak lopáshoz, korrupcióhoz értenek--igazi tolvaj banda:)

Rocso Cafe 2010.12.07. 12:47:41

Még mindíg nem értitek! Kicsit leszállt a köd a szemetekre!

"Az előző kormány a visszafizetéssel nem bajlódott, a mostani meg meglátjuk mit fog csinálni." Ez nem azt jelenti, hogy meg is oldják, hanem azt, hogy meglátjuk. Nem mondtam, hogy tisztességesebbek, nem montam, hogy jobb lesz, nem montam, hogy ezek az igaz emberek. Ezeket ti szajkózzátok.
Én csak annyit írok -most lassaban, hogy mindenki megértse- adózni mindenkinek kell akár szegény, akár gazdag. A nagyon gazdag kimenti a pénzét a változások ellenére is, ha tetszik, ha nem. A következő réteg a középréteg lesz aki a ti szemetekben vér gazdag kulák. Miért is? Ha ez a réteg megdöglik -mert őket lehet szarrá adóztatni- akkor ki fog adót fizetni, akkor ki lesz az oka a problémának? A kevésbé szegények?
A 20 év alatt nem volt lehetőség rendbetenni a gazdaságot mert mind a 3 párt (MDF MSZP FIDESZ) a szavazóbázisát féltette.
És abban igazad, van hogy a mostani FIDESZ szavazók 1/3-a fogja elküldeni a kormányt, ha rossz vége lesz a döntésüknek.:)
Ami biztos, hogy soha nem lesz 100%-os elégedettség az országban.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.12.07. 13:03:01

latom, ez a "menekuljon ki merre lat" hangulat nem csak engem ert el..:-)

asszem, keresni kell valami normalis hazat...

@Gerzsonka: en ezt beemondtam meg aprilisban, hogy aki teheti, az tartsa a penzet valutaban, mert viktorek ugy megbasszak a forintot, hogy a fule kette fog allni.
es lon;-)

Take-it-Easy 2010.12.07. 13:04:53

A több sávos adórendszerrel nem volt semmi baj, csak mondjuk az átlagjövedelmet nem a legfelső sávba kellett volna sorolni...
Az adócsökkentésről annyit, hogy a bérkalkulátorok szerint az én nettó bérem jövőre havi 5000 forinttal lesz kevesebb.
A nyugdíjrendszerről meg annyit, hogy én már megkérdeztem a munkáltatómat, hogy nem venne-e át Németországba állományba. Ha nemleges a válasz, keresni fogom a további lehetőségeket, hogy hogyan vigyem a nyugdíjamat külföldre.
Mert ezt máshol rekvirálásnak hívják, amit itt reformnak.
Ja, és én erre a kormányra szavaztam. Az állítólagos akaratom kivitelezéséről meg annyit, hogy én ERRE senkinek nem adtam felhatalmazást. Úgyhogy a következő választásokra az MSZP nyert egy szavazót. Ja, jut eszembe, az alkotmányt is úgy akarják módosítani, hogy egymás utáni két kormány módosíthatja csak. Nos, ez esetben a következő két választásra nyert meg engem az MSZP...

Leonard Zelig 2010.12.07. 13:07:34

@Easyke: Ott szoptál, hogy nem biztos, hogy lesz következő választás. Hacsak nem Kalasnyikovokkal.

Take-it-Easy 2010.12.07. 13:11:37

Hová lett a kommentem?!?

Take-it-Easy 2010.12.07. 13:12:11

Na azé....
@Leonard Zelig: az az igazság, hogy én is ettől tartok... De Isten őrizz, hogy ötleteket adjunk...

KG2000 2010.12.07. 13:12:37

Ez úgy, ahogy van, jobb esetben gigahülyeség, rosszabb esetben gigahazugság:

"Ez a megjelenő nyugdíjas-réteg iszonyatosan veszélyeztetné a Legfelső Hely elképzeléseit. Hiszen - legalábbis kis részben - öngondoskodóak lennének, akik nem függnek a Kedves Vezető napi szeszélyeitől (mindent csak a forraszték kedvéért). Ezek az emberek sokkal nyugodtabban kritizálhatnák a kormányt, ugyanis egzisztenciájukat nem fenyegethetné semmi - legalábbis polgári viszonyok között. Orbán Viktor pedig nem akar polgárokat, nem akar tőle egzisztenciálisan függetlenedni tudó választókat. Ezért is kellett ellopni a megtakarításokat."

Egyrészt a Fidesz szavazói között nagyon sok jól kereső van, igaz, nem a milliárdosok, de számszerűen egyértelműen a Fideszre szavazott a legtöbb jól kereső. Másrészt itt nem az öngondoskodás a probléma, ahogy a posztoló hazudja, hanem az, hogy az állam fuldoklik a költségvetési hiányban és az államadósságban (az önkormányzatok is). Ezt a probkémát eddig egyetlenegy kormány sem tudta megoldani, a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai kormányok CSAK FOKOZTÁK A BAJT. Ja, egyébként, hazug posztoló, a Bajnai is megengedte 2009-ben, hogy emberek visszalépjenek az állami nyugdíjba, a pénzükkel együtt. További szép hazudozást, elvtárs. Mondjuk ennyi pnzért, amit te ilyenekért kapsz, talán én is hazudoznék.

KG2000 2010.12.07. 13:15:09

@Easyke: "Ja, és én erre a kormányra szavaztam. Az állítólagos akaratom kivitelezéséről meg annyit, hogy én ERRE senkinek nem adtam felhatalmazást. Úgyhogy a következő választásokra az MSZP nyert egy szavazót. Ja, jut eszembe, az alkotmányt is úgy akarják módosítani, hogy egymás utáni két kormány módosíthatja csak. Nos, ez esetben a következő két választásra nyert meg engem az MSZP... "

Egy dologban biztos vagyok, te soha nem szavaztál a Fideszre. Én szavaztam a Fideszre, de ha elégedetlen lennék, egy dolgot biztosan NEM TENNÉK: NEM SZAVAZNÉK AZ MSZPre.

Könnyű utolérni a hazug kommentelőt.

Take-it-Easy 2010.12.07. 13:20:36

@KG2000: ne te mondd meg, hogy kire szavaztam. Azt én tudom. De látok. Némelyekkel ellentétben. És ezzel azt akarom érzékeltetni, hogy mennyire nem értek egyet azzal, hogy a fidesz visszaél a 2/3-dal.

ZX 2010.12.07. 13:37:35

Most jött a hír, hogy valószínű mégsem kell adózni majd a hozam után.
- Nesztek cukorka mert jók voltatok és visszaléptek.
Na, hát dugja fel magának Orbán.

alfredo07 2010.12.07. 13:41:32

A nagy feszültség oldásra elküldöm a legújabb nyugdíj javaslatot:

Nyugdíjreform
5 tipp, mit tegyünk a kötelező magánnyugdíj-pénztárban lévő
megtakarításunkkal?

1. Nyomtassuk ki az utolsó egyenleget, keretezzük be és emlékezzünk rá!

2. Vegyük fel a lengyel állampolgárságot, kérjük át a számlánkat,
ott még pár évig királyok lehetünk.

3. Küldjük el a kivonatot Selmeczi Gabriellának és kérdezzünk rá,
hogy ennyiért megéri-e?

4. Hagyjuk bent egy évig és a pénztár magától is lenullázza, ami az
addigiból megmaradt.

5. Szenvedjünk maradandó egészségkárosodást és kérjük a
rokkantosításunkat.

10 dolog amit a kormány tenni fog a magánnyugdíj pénzekkel.

1. Megveszi az összes Tesco-t meg Auchan-t, most úgyis olcsón
lesznek eladók.

2. Kósa Lajos számára megfinanszíroz egy OKJ-s gazdaságpolitikusi
tanfolyamot.

3. Ha Kósa mégse megy el, akkor vesz svájci frankot.

4. Olcsóbb magánnyugdíjasokat vásárol Kínából.

5. Létrehozza a világ első állami magánnyugdíjpénztárát, amit
Bakondi György felügyel, majd letartóztatnak valakit.

6. Módosítják az Alkotmányt, így minden 4 életben töltött év csak 2
évnek fog számítani a jövőben.

7. Matolcsi György felteszi a 24-esre Monte Carloban.

8. Félreteszi egy Gyurcsány-letartóztatási bankettre.

9. Megveszi a Chelsea-t a Videotonnak.

10. Keres egy olyan excel rovatot a költségvetésben, ahova befér ez
az összeg, és beírja.

10 alternatív javaslat a nyugdíjrendszer reformjára.

1. Nyugdíjasok bárhol játszhatnak Texas hlod'em pokert.

2. A születéskor várható élettartam drasztikus csökkentése.

3. Felosztó-kirovó rendszer helyett sorsolásos - aki nyer, az
nyugdíjas lesz, aki nem, az dolgozik tovább.

4. Egyéni nyugdíjszámla - mindenki annyit fizet be, amennyit akar, a
kormány meg kap hozzá egy PIN kódot.

5. Testvérnyugdíjas program - mindenkinek kisorsolnak egy
testvérnyugdíjast, akit el kell tartania, ezzel párhuzamosan a
nyugdíjjárulék megszűnik. Akinek nem jut testvérdolgozó, az így járt.

6. GDP rulett - a kormány minden évben egy szektortól vagy egy
nagyobb cégtől elvesz annyit, amennyi a nyugdíjra kell. Ehhez
szerencsekereket használ Alkotmánybírók jelenlétében.

7. Nyugdíjszerző háborúk indítása szomszédos országokba, akikre nem annyira figyel a nemzetközi közvélemény.

8. 13. havi munka bevezetése - ennek bevételét a Nyugdíjasmentő
Alapnak ajánlják fel.

9. Nyugdíjasok havi egy ingyen beszédet kapnak DVD-n, nyugdíjat
pedig majd később.

10. A nyugdíjasok megkapják a BKV-t, mint kisrészvényesek.

Az 5 legrosszabb mondat, amit a nyugdíjas postástól hallhatunk 20 év múlva

1. Marika néni 12 hónap múlva jövök.

2. Tessék megnyugodni, ez a pénz jó helyen van az államnál.

3. Az öngondoskodás jegyében ide tetszene tudni adni a nyugdíja 90
százalékát, hogy utána kihozhassam?

4. Ne tessék aggódni, a Gitta néni a 3/d-ből sokkal rosszabbul járt,
tőle minden hó végén elviszek 980 forintot a diákhitelére.

5. 82 évesen már nem szedem olyan gyorsan a lépcsőket, de már csak 6 évem van hátra a nyugdíjig.

ZX 2010.12.07. 13:43:30

@KG2000: "az állam fuldoklik a költségvetési hiányban és az államadósságban"
Először 600 mrd-ot hazudtak, aztán ez felment 900 mrd-ra.

Kósa: "Egyrészt a hiányzó 500 milliárd forintos költségvetési rést nem az emberek sanyargatásával próbáljuk betömni, hanem a különadók rendszerével."

Különadók: Telekom adó 61 mrd, ker. adó 30 mrd. bankadó 200 mrd. Akkor a maradék hiány 200 mrd.

Holnap mennyi hiányt fognak hazudni?

2010.12.07. 14:24:02

@kíváncsivagyok: miért is ne ? Ha elvesztik a nemzetközi gazd/pü. világ rokonszenvét amúgy is: - zuhan a forint, bedől a tőzsde - akkor minden mindegy alapon idehazára jópofizásból megléphetik ezt is.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2010.12.07. 14:49:13

@newtehen: Utánam idén az állam kb. 700 ezer forintot kapott havonta, vagyis kb. 8,5 milliót fog kapni összesen idén. Személy szerint nagyon jól fogok járni a jövő évi adórendszerrel, mégis azt mondom, hogy nincs itt az ideje, ráadásul nem fogja felpörgetni a belső fogyasztást...

Több vecsési káposztát nem fogok enni, mint eddig... ahogy kenyérből se fogok jobbat és hazaibbat venni mint eddig, ekkora fizetésnél nem tudsz már több hazai terméket venni, mint eddig vettél... ellenben meg lehet takarítani külföldi bankszámlán, lehet belőle külföldön nyaralni, lehet belőle külföldi cuccokat venni, amelyekből minimálisat profitál a magyar állam... ha a többi nagyobb keresetű ember is így tesz, akkor mi fogja felpörgetni a belső fogyasztást?

Egyébként én is úgy gondolom, hogy fontos és jó dolog az egykulcsos adó, de most még nincs itt az ideje.

Rocso Cafe 2010.12.07. 15:50:34

@Easyke:
"Ja, és én erre a kormányra szavaztam. Az állítólagos akaratom kivitelezéséről meg annyit, hogy én ERRE senkinek nem adtam felhatalmazást. Úgyhogy a következő választásokra az MSZP nyert egy szavazót"
Ez igen, ezt én is hangoztatnám. Ezt a döntést TE hoztad, de pár hónap után visszaszívnád, most az MSZPre szavaznál, aztán inkább az LMP-re. Ez tükrözi pontosan hogy hoznak döntést az emberek. Gondolom 4 évvel ezelőtt is elhitted dübörög a gazdaság és "NEM LESZ GÁZÁREMELÉS" szlogeneket, énekelted az igen-igen indulót, aztán az öszödi beszéd után ott áltál nagy boci szemekkel hogy nem ezt a lovat akartad, akkor inkábbb a FIDESZ...Te hoztad a döntést, ha nem volt fogalmad arról, hogy a FIDESZ a középosztályt támogatja, és lenyírja a baloldal anyagi forrásait akkor nem volt megalapozott a döntésed.
Az X behúzásakor ilyeneket is érdemes figyelembevenni nem csak érzelemből huzigálni a jobb, vagy baloldali média sugallatának megfelelően. Aztán meg fenyegetőzni a külföldre rohangálással. Itt vagyunk az unióban mindenki megteheti, akkor meg a törpe lesz az oka, hogy külföldön is válság van és nem kell a magyar munkaerő.
Már csak egy kérdés mikor éreztétek úgy, hogy a 20 év alatt eljött a váltás ideje?

ZX 2010.12.07. 15:53:52

@Rocso Cafe: "a FIDESZ a középosztályt támogatja"
Nem, a Fidesz a saját vagyonos elvtársait támogatja. Szarik aközéposztályra.

Take-it-Easy 2010.12.07. 16:02:22

@Rocso Cafe: ha már a szavazólapomon turkálsz, akkor elmondom, hogy én eddig - egy kivétellel - a fideszre szavaztam (az az egy kivétel-szavazat is a jobboldalra ment). Nem ugrálok ide-oda az aktuális "ki ígér többet"-szlogeneknek bedőlve. A maszop végiglopta az előző 8 évet, de nyilván ők sem úgy kampányoltak, hogy majd mi kilopjuk a szemeteket is... A fidesz sem hangoztatta, hogy mi majd a demokráciát számoljuk fel szépen lassan...
Én annak idején hangosan felkacagtam a "nem lesz gázáremelés" elhangzásakor. Amely, ha jól emlékszem, a bal oldalról hangzott el...
DE! Valahol megálljt kell parancsolni a "párthűségnek" is, ha a preferált párt hülyeségeket csinál. Én most itt mondom, hogy állj, ennél ne tovább.

Rocso Cafe 2010.12.07. 16:21:52

@ZX:
Valakinek kell szavaznia kell a FIDESZRE, ezért igyekszik kedvezni -ez nem azt jelenti, hogy megtömi a zsebét, csak csökkenti a terheit-annak a fix jelenleg 40-50%-nak. A bizonytalanoknak elég az ígéret. A pártban meg mindkét oldalon vannak "tehetséges" üzletemberek. És igazad van szarnak ránk.
Easyke!
Mire számítottál? Az állam továbbra is két kézzel fogja szórni a zsét a por népnek, és nem lesz böjtje a sok hitelnek? Ugyan már! Szarul megy a gazdaság, nincs adóbevétel a szokásos forrásokból, de bemegyünk a kórházba, nyugdíjat is akarunk... 4 év múlva ismét lehet gondolkodni, de a szavazás után ne várjatok nagy csodát! Ugyanazok a politikusok fogják kiforgatni a zsebünket, max helyet cserél az első sor a másodikkal.

Take-it-Easy 2010.12.07. 17:03:20

@Rocso Cafe: hogy mire számítottam? Értelmes, hosszú távú takarékossági, gazdaságélénkítő intézkedésekre. Tudom, hogy szarul megy. Tudom, hogy az adófizetőknek kell mindent megfizetniük. De ez az intézkedés rövid távú, szűk látókörű gondolkodásra vall (gondolom, ebben egyetértünk). Az nyugdíjak államosításával nyert pénz hamar el fog menni, és akkor utána mi lesz? Te például mit csinálsz majd? Szavazol? Nem szavazol? Kire szavazol? Látod még értelmét...?

Leonard Zelig 2010.12.07. 17:03:21

@KG2000: Egy dologban biztos vagyok, te soha nem szavaztál a Fideszre. Én szavaztam a Fideszre, de ha elégedetlen lennék, egy dolgot biztosan NEM TENNÉK: NEM SZAVAZNÉK AZ MSZPre.

Igazi egybites fideszes agyhalott. Mintaszöveg, mehet a tankönyvbe.

Rocso Cafe 2010.12.07. 19:31:56

@Easyke:
Na lassan egy nevezőre jutottunk. Én is hosszútávú kiszámítható jövőt szeretnék, de amíg politikusok írányítják az országokat szakmai tudás nélkül, csak önös érdekből, jobbra nem számíthatunk. A szavazásnak sem látom értelmét, mert itt nincs jó vagy rossz. Csak szar és még szarabb. Ebből megpróbálom a számomra megfelelőt kiválasztani. És elmegyek szavazni 4 év múlva is.
Ja és itthon maradok, mert itt születtem, és kint csak egy koszos magyar bevándorló lennék.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.07. 22:31:13

@midnight coder:

Elnézést, de az bolsevik puccs volt, ami ott kezdődött, hogy Lenint hazavitte a német titkosszolgálat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.07. 22:36:40

@Studt:

"felőlem a Rákosi is feltámadhatna az is jobb lenne"

Te normális vagy? És még te írsz forradalomról...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.07. 22:38:40

@Studt:

Na jó, a cigányság genetikai eredetű bűnözésének fejtegetése után inkább nem szólok hozzád, fölösleges.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.08. 01:36:44

@A közutált Szíjj ártó, Kósa, Pintér, modjon le!:

A gond csak az, hogy jogszabály csak általánosságban rendelkezhet, külön XY-ra nem lehet törvényt alkotni. Vagy ha minden kártérítésre kötelezett, de fizetni képtelen egyén helyett az állam vállalna felelősséget, pár hét alatt csődbe menne. Persze jó lenne ismerni a részleteket, mert így az egész homályos.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.08. 01:58:18

@Publius Decius Mus:

Végre egy pozitív komment, máris mosolygok.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.08. 02:19:39

@diktatorikus kleptokrácia:

Akinek egy hazája van, és hatnak rá a Szózat sorai. Tök jó, hogy lassan hülyének nézik azt, aki a hazájában akar élni, és uram bocsá, még a hazája javára is akar tenni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.08. 02:35:51

@Rocso Cafe:

"Az X behúzásakor ilyeneket is érdemes figyelembevenni nem csak érzelemből huzigálni a jobb, vagy baloldali média sugallatának megfelelően."

Pedig a választók többsége ezt teszi, szinte már reprezentatív tapasztalat.:-/
Egyébként én is a Fideszre szavaztam - számomra nem volt más alternatíva -, de kimentem tüntetni az egyetemistákkal, pont azért, hogy jelezzem, bizonyos kérdésben - a visszamenőleges hatályú törvénykezés sérti a jogállamiságot - nem jó az irány.

diktatorikus kleptokrácia 2010.12.08. 06:22:47

@Mj: még egy ilyen búvalb@szott népet... olyan, mint a himnusza vagy a szózata (himnuszunk, szózatunk). pszichiátriai tanulmánynak elmegy :)
leszarom a megzenésített műveket, nem attól vagyok magyar, hogy fújom a sorait. tennék az országért, de az ország nem tesz értem. megszűnt a lojalitás. sajnálom.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 16:30:46

@Rocso Cafe: "FIDESZ a középosztályt támogatja"
Nem, a FIDESZ a középső ujját nyújtja...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 16:33:30

@auth.gabor: "Több vecsési káposztát nem fogok enni, mint eddig" :-D :-D :-D

Esetleg alkalmazhatsz egy kertészt, vagy bejárónőt?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.08. 22:21:13

@diktatorikus kleptokrácia:

Ha neked szimpla pszichiátriai tanulmány a Szózat és a Himnusz, nemcsak, hogy nem érted őket, de még nem is tiszteled. Ezek után igazából nem is tudom sajnálni, hogy elmész innen.
Mit gondolsz, én a 90 ezres tanári fizetésért akarok tenni az országért? Azért remélem, az édesanyádat nem azért szereted, mert ruházott és eltartott téged gyerekkorodban...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.08. 22:23:21

@boros1124:

Tavaly is írt már könyvet Vendégjárás Budapesten címmel.

diktatorikus kleptokrácia 2010.12.08. 22:24:44

@Mj: nem kommentálom a heccelést :)
anyámról semmit nem tudsz, s mindeddig a nyilvánvalóan ostoba és tudatlan megszólalásodig én sem gondoltam rólad, hogy ennyire lúzer vagy. béke veled

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.08. 22:37:50

@diktatorikus kleptokrácia:

Azt tudom, hogy normális dolog önmagáért szeretni az édesanyánkat.
Na, lúzer még nem voltam a neten.:D Ha a tanári fizetés miatt írod, ám legyen, boldog lúzerként fogok dolgozni, akinél a hivatástudat többet nyom a latban, mint az, hogy szétvessen az eddig sem szokványos anyagi jólét.:)

diktatorikus kleptokrácia 2010.12.08. 22:41:15

@Mj: 'Azt tudom, hogy normális dolog önmagáért szeretni az édesanyánkat.' ebben egyetértünk.
akarsz vitázni? fölösleges. szerencsére attól sokszínű a világ, hogy ahányan vagyunk, annyiféleképp látjuk.
egyébként olvass, értelmezz a hely szellemében.
most már ne válaszolj, megyek aludni

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.08. 22:53:15

@diktatorikus kleptokrácia:

Pusztán nem szeretném, ha félreértenél, miközben leírom a véleményemet. Szerintem nem tesz jót az országnak, hogy ennyi érdekember lakja, akiknek csak a személyes anyagi jólét számít, aztán majd rájönnek, hogy pont ettől üres az életük.:-/ (És itt nem az éhezőkről beszélek, azok általában nem is szoktak netezni.)
Akkor majd elolvasod holnap, ez nem chat.:P

különvélemény 2010.12.11. 10:34:56

@Gazz: Miből van a reálhozam?
Állampapírból? Azt ki fizeti?
Tanulj már egy kicsit komplexebben gondolkodni!

különvélemény 2010.12.11. 10:37:33

@Terézágyú:
Pedig így van, ha nem is szándékosan hanem kötelezően kellett belépni, de hiányzott a kasszából.
Úgy képzeld el, hogy mostantól az szja-m egy részét a saját alapítványomba pakolom.
Tehát nem az ÉN megtakarításom, hanem a nagy büdösbe fizetett adóm egy része.

Gazz 2010.12.11. 10:38:43

@különvélemény: Kinek jó, hogy megveszik az állampapírt? Az államnak. Meg neked is. Azt nem szívességképpen nyújtja az állam, hanem lejárt adósságokat törleszt belőle. Válság megvolt, vagy aludtál éppen? Amikor az IMF-hez kellett fordulnunk, mert senki sem vett magyar állampapírokat.
Fociban az nyer, aki a gólokat az ellenfél kapujába rúgja, nem a sajátjába.

különvélemény 2010.12.11. 10:41:40

@MyOpinion:
Ja a maszop mindent a hátadmögött csinált, a fityesz meg nyíltan... itt van nesze, ezt lenyúljuk mert ne fizess magáncégeknek adót.
Na melyik a jobb?
Melyik diktatúragyanúsabb? A titkosszolgálatokat politikai célra használni, megfélemlíteni embereket, vagy a nyílt törvényváltoztatás?
lásd: index.hu/belfold/budapest/2010/12/10/vitezy_david_feljelentest_tesz_a_megfigyelesi_ugyben/

különvélemény 2010.12.11. 10:44:33

@Gazz: Bakker.
Az állampapír kamatait is te fizeted, gondolkodj már egy kicsit.
Szóval kivettük az államkasszából a mnyp lóvét, és még annak nyereségét is te fizeted ki.
Erre kimutatják az okosok, hogy milyen jó, hogy nyereséget termelt. Ja de nem munkából, vaqy okos külföldi befektetésekből, hanem úgyszintén adóból.
Dupla bukta.
Ééééééééérted?

különvélemény 2010.12.11. 10:48:01

@Gazz: "Még azt odaszúrom, hogy az állami nyugdíjkassza meg állandóan hiányos, rád bízom annak eldöntését, hogy ezek után hol van nagyobb biztonságban a befizetésed."

LOL
Az nem malacpersely, hanem adóbevétel, tanulj már meg gondolkodni. A világ összes országában kevés kivétellel a nagy büdös közös, az bizony hiányt mutat, mert a hatalmon lévők szeretik túlkölteni magukat, maszop fityesz egyre megy.

különvélemény 2010.12.11. 10:51:04

@Komponista: "például az Ön bizonyára tiszteségben megőszült szüleit is"

Az Ön szüleitől a maszopos barátai nyúlták le a lóvét, tessék már észrevenni.
A fityesz csak vissza akarja rakni a kasszába, ami oda való.

Gazz 2010.12.11. 10:55:49

Ez csak nézőpont kérdése. Persze, hogy az adófizetők fizetik az állampapírok kamatait, de állampapírok nélkül nem működne az ország. Ezt azért remélem belátod. Ha a magánnyugdíjpénztárak nem vették volna meg az állampapírokat, hanem más tőzsdéken hoztak volna hasznot, akkor mondjuk lehet, hogy más sem vette volna meg, mert más is arra a nyereségesebb piacra koncentrált volna.
Ez az állam hamarabbi bedőlését és csődjét jelentette volna, ami neked valszleg sokkal több pénzedbe került volna. Úgy néz ki, elég közel van a horizont, ameddig ellátsz, hogy a személyeskedésedre is reagáljak.
"Az egy adó". Figyelj, elárulok neked egy titkot, a passzátszél nem Matolcsy seggéből fúj, képzeld milyen büdös lenne. Technikailag adó. És, te jobban szereted a pénzedet adóként befizetni, mint megtakarítani? Most mire akarsz tulajdonképpen kilyukadni, jó, hogy elveszik a megtakarítást, vagy sem? Ideje lenne eldönteni, hogy tulajdonképpen miről is akarsz velem vitázni.

Gazz 2010.12.11. 10:56:25

@különvélemény: Ez az előbbi hozzászólás neked volt válasz.

Gazz 2010.12.11. 11:01:16

@különvélemény: Amiről meg (talán szándékosan) elfelejtkezel, hogy választhattál olyan portfóliót a pénzednek, hogy nagyobb kockázattal, nagyob nyereséget ígérő papírokba fekteti az MNYP a megtakarításodat. Na, magyarázzam még?
Vagy beszéljük meg a kockázat/nyereség összefüggést?

különvélemény 2010.12.11. 11:04:48

@Gazz: Ok, gondoltam. :P

Azt hagyjuk, hogy nem működne, dehogynem, ha nem költenének többet, mint amennyi befolyt.
Mutass már egy olyan állami befektetést, amiért megéri államkötvényt kibocsátani és nyereséget termel hosszú távon!
Na ugye, hogy nem tudsz.

"Ha a magánnyugdíjpénztárak nem vették volna meg az állampapírokat, hanem más tőzsdéken hoztak volna hasznot, akkor mondjuk lehet, hogy más sem vette volna meg, mert más is arra a nyereségesebb piacra koncentrált volna."

Minek hozzanak neked magasabb hasznot? Mi érdekük? Ők csak a működési költséget tarthatják meg, ami jó magas, de fix.
Az önkéntes, az más, viszont onnan elviheted a lóvédat máshova és nem kötelező, tehát akár meg is szüntetheted, ha nem produkálnak.

különvélemény 2010.12.11. 11:12:46

@Gazz:
Portfóliót te soha a büdös életbe nem választhattál szabadon, csak a tőzsdei / egyéb hányadot választhattad, de semmi konkrétum.
Továbbra is úgy játszottak a pénzeddel, ahogy akartak, nem mondhattad meg, hogy márpedig az én egyenlegemet a "Hunvald gyarapodási alapba" fektessék. :P

Gazz 2010.12.11. 11:15:43

@különvélemény: Nekem jössz itt hogy meg kéne tanulnom gondolkodni szélesebb körben, meg hasonlók, közben meg bődületesen tájékozatlan vagy. Szóval ha kérhetném, ezt inkább ne erőltesd, mert nagyon hiteltelen tőled.
1. Államadósság mond valamit? Szerinted mekkorát örököltünk a szüleinktől? Elárulom hogy kurva nagyot, persze még hozzá is tettünk. Szerinted miből finanszírozzák az államadósságot? Segítek. Ez úgy megy, nemcsak nálunk, hanem mindenhol, hogy a lejáró államkötvények (amiben az adósság van), helyett kibocsátanak újakat. Ha éppen kedvező a hitelbesorolásunk, akkor azokat alacsonyabb kamaton tudjuk kibocsátani, mint a régiek, de ez fordítva is lehet. A lényeg az, hogy az újonnan kibocsátott kötvények eladásából befolyt pénz megy a lejáró kötvények kifizetésére. Persze ha van egy kis pluszpénz a költségvetésben, akkor azt is belevonják, ekkor kevesebb új állampapírt kell kidobni a piacra. Ezzel együtt, a lejáró kötvények döntő többségét csak új kötvények kibocsátásával lehet fedezni. Ezt egyébként a többi ország is így csinálja. Akkor van gond, ha az újonnan kibocsátott államkötvényeket nem veszi meg senki. Ekkor jön az államcsőd, vagy segítséget kérünk az IMF-től. Ez történt 2008-ban, amit úgy látszik tényleg átaludtál.

különvélemény 2010.12.11. 11:27:53

@Gazz:
"Segítek. Ez úgy megy, nemcsak nálunk, hanem mindenhol, hogy a lejáró államkötvények (amiben az adósság van), helyett kibocsátanak újakat"

Micsoda stratégia, kölcsönből fizetni a kölcsönöket. Hát ennyit tanultál a szociktól?

Putyin bezzeg diktatórikusan/antidemokratikusan/antnimindenhogy államosított egy oligarchát, plusz nem fektetett be "infrastruktúrális" (lásd pénzeltüntető) beruházásokba (autópálya, négyesmetró, kormányzati negyed...) és lásd, az államadósságuk 8% körül van. Lám szocik is tudnak hazafiasan gondolkodni.

Gazz 2010.12.11. 11:35:30

Na látom már kezd kibújni a szög a zsákból.
Ne szívd mellre, nem a szocik módszere ez, a nyugati demokráciákban mindenki így csinálja. Azért fuss neki mégegyszer az elolvasásának, mert úgy érzem nem teljesen ment át, különösen az a része, hogy hogyan eredményezheti mindez mégis az adósság csökkenését.
Ami meg a Putyin féle puha, maffiával összefonódó diktatúrát illeti, ha neked az orosz módszerek az üdvözítendők, akkor részemről befejeztem a vitát, semmi kedvem ötvenedszer is elmagyarázni holdkóros széljobbereknek, hogy miért jobb demokráciában élni, mint diktatúrában, csak annyit jegyeznék meg, hogy különös módon a migráció nem ebbe a csodálatos államba irányul, hanem a mindent rosszul csináló balfasz puhapöcs nyugati demokráciákba.

különvélemény 2010.12.11. 11:56:37

@Gazz: "hogy miért jobb demokráciában élni, mint diktatúrában"

Hol nincs demokrácia? Oroszországban? Nálunk? USA-ban?
Na ugye, hogy mindenhol van, csak az oroszoknál a hazaszeretet erősebb, nálunk a mutyizás, amcsiknál meg a pénzeszsákok.

"a nyugati demokráciákban mindenki így csinálja"
Ja, dőlnek is be sorra, hajrá majmoljuk azt.

"hanem a mindent rosszul csináló balfasz puhapöcs nyugati demokráciákba"

Jajaj, komoly médiamaszlagbeszopás áldozata lettél.
Miért megy a mexikói az usába? Mert csak ott van meló. Miért van ott meló? Mert az amcsiknak csak a lóvé számít. Nagy a pofájuk, amikor a bevándorlókról kell lenézően dumálni, de az amcsi lenne a legjobban felháborodva, ha 2x annyi lenne a hambuci, mert nem bevándorlót alkalmaznak.
Gondolod olyan királyul élnek a bevándorlók a nyugati országokba?
És miért nem tud a saját országuk megállni a lábán? Mert globalizáció van és elnyomják a kis országok termékeit a milliárdos multik.
Már mi is csak léalmát termelünk a nyugati piacra 30ft-ért, amit visszahoz a multi 350-ért dobozolva.
Mi is csak csicskák lettünk, ez van.

Gazz 2010.12.11. 12:18:08

@különvélemény: Ezt a verklit már elég sokszor végighallgattam, és már unom a sok csúsztatást, meg ezeket a színvonaltalan "médiabeszopás" szerű bumfordiságot... Szerintem zárjuk le a vitát, ahol most tartunk, annak az mnyp-hez már semmi köze.

különvélemény 2010.12.11. 12:39:31

@Gazz:
Látom te is hárítod a köztudomású dolgokat, jól működött az agymosás.
Egyébként meg ennek a blognak a neve "sárdobáló", ha nem tetszenek egyes szavak, menj egy irodalmi blogra.
Ha meg csúsztatást látsz valahol, javíts ki, vagy az már nem megy?

Gazz 2010.12.11. 12:40:56

@különvélemény: Ezen a színvonalon asszem más vitapartnert kell keresned magadnak.

különvélemény 2010.12.11. 12:42:28

@Gazz: Hát zárd le a vitát, ha annyira akarod, vagy kényszerét érzed a válaszadásnak?

különvélemény 2010.12.11. 12:50:53

@Gazz:
Egyébként meg ha már úgy sem vitatkozunk, gondolkozz el azon, milyen jó is az általad úgy istenített nyugati demokrácia, amelyik éppen most akarja ellehetetleníteni a wikileaks alapítóját.
Roppant demokratikusok, semmi diktatúra.
Még Svájc is a csicskájuk, aki mondvacsinált indokokkal befagyasztotta a számláját. Pedig Svájc még náci vagy zsidó pénzeket is nehezen ad ki 60 év után sem
.

MyOpinion 2010.12.12. 10:33:06

@különvélemény: más bénasága, gonoszsága, butasága nem indok arra, hogy mi is ilyenek legyünk.
Lefordítom: a nyugat értékeit kéne alkalmazni, nem a wikileaks üldözését. Nálunk éppen az üldözés folyik. Közellenség, aki mást mond. Nem ellenzék, hanem ellenség. Nagy különbség.
Attól hogy a maszop gennyláda volt, ez még nem hatalmazza fel a fideszt ugyanerre.
Azt az érvelésedet, hogy a hozamokat az állampapírok hozzák az a válaszom, hogy ezen könnyű változtatni. Előírom, hogy ne tartson annyit a portfolioban. Kész.
Távolodj már el egy picit és vedd ki a nyelved Viktor seggéből. Akkor látni fogd, hogy vigyorog rád, miközben nyalod. És mellette ott áll Fletó szintén vigyorogva.

különvélemény 2010.12.17. 20:26:34

@MyOpinion: "Távolodj már el egy picit és vedd ki a nyelved Viktor seggéből"
Néked is ezt kívánnám ha már így belejöttünk.

Szóval valami ténymorzsa, állításszelet, realitásmolekula ha jönne irányodból, az üdvözítő lenne, a demagóg maszlag helyett.