A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Vége a demokráciának?

2014.01.10. 07:00 Horváth Andor Márton

Egy katolikus paptól hallottam ezt a nagyon bölcs mondást: "a szabadság nem csupán azt jelenti, hogy lehetőségünk van bármit megtenni, hanem azt, hogy képességünk is van a végtelen lehetőségekből kiválasztani a leghelyesebbet". A pap átugrott azon az apró bökkenőn, hogy ebből nem következik, hogy neki igaza van, amikor leghelyesebb útnak a keresztény vallást jelöli meg. De mindenképpen helyes a szabadságnak ez a szigorú értelmezése.

Mesterházy Attila az ellenzék miniszterelnök-jelöltje. A szélsőséges Jobbikot nem számítom, ugyanígy a megcsonkított LMP-maradványt sem. Az ő miniszterelnök-jelöltjük puszán listavezető, és nem látni olyan tendenciát, amely alapján ezek a pártok akár 2018-ban miniszterelnököt tudnának adni. A magyarországi politikai ellenzék egyetlen emberbe veti minden hitét: Mesterházy Attilába. Az erő-összpontosításhoz csatlakozik az LMP igazodó része (PM), valamint az egyetlen miniszterelnök 2002 óta, aki nem rombolta a demokráciát - és talán csatlakozik a civil kezdeményezésű Milla is. Abban viszont biztosak lehetünk, hogy Gyurcsány Ferenc és pártja is részt vesz a Nagy Ellenzéki Összefogásban.

A probléma viszont az, hogy Magyarországon jelenleg nem a Fidesz ellenzékére van szükség. Lehet próbálkozni azzal, hogy a Fideszt olyan velejéig romlottnak állítsuk be, mint amilyennek a Fidesz állította be az MSZP-t a "fülkeforradalom" előtt. Helyes is, még romlottabbnak is akár. De azt nem kellene elfelejteni, hogy az MSZP (a miniszterelnök-jelölt Mesterházy Attilával együtt) és Gyurcsány Ferenc már bebizonyította, hogy szintén teljesen méltatlan a bizalomra. Az országunknak másfajta ellenzékre van szüksége: egy ellenzékre a Fidesz-MSZP-klikkel szemben.

Használjunk fideszesen régimódi hasonlatokat: ez a klikk olyan, mint a pestis. Ragályos. Badarság volt bárkinek azt hinnie, hogy ha az Együtt 2014 összeáll az MSZP-vel, akkor még mindig van lehetőség megújulásra. Az ellenzéki pártok csak egyetlen dologban értenek egyet: meg akarják szerezni a hatalmat. Ha külön-külön nem megy, hát együtt majd sikerül, és legföljebb majd osztozkodnak rajta. Ezért lett MSZP az egész ellenzékből.

A hazánk fölötti hatalmat bitorolja egy klikk, amely Horthytól és Kádártól örökölte az ideológiáját. Mind a Fidesz, mind az MSZP számos alkalommal ékes példáját mutatta, mennyire szereti a populista, autoriter, az országot korrupt módon fölemésztő politikáját, és mennyire érzéketlen szociális és etnikai kérdésekben. Ez a két párt a velejétől romlott, és aki csak összeáll velük, szintén romlottá válik, úgy tűnik.

Nem hiszem, hogy Magyarországnak sok ideje van arra, hogy kitermeljen egy olyan pártot, amelyben komoly és hozzáértő emberek helyes elvek alapján dolgoznak, és amely nem köt szövetséget a politikai élet egyik pólusával sem. Olyan párt kell, amilyen a Milla lett volna, olyan vezetővel, mint Juhász Péter, aki - mindegy, hogy milyen (normális) politikai irányzatot követ - hű maradt a kormányváltás helyett korszakváltás elvéhez. Ha ezt nem tudjuk megoldani, ha nem hívunk életre egy valódi ellenzéket, ha nem fejezzük ki egyértelműen, hogy ezt akarjuk, nem pusztán kormányváltást, akkor tovább búcsúzhatunk a pozitív, befogadó nemzettudatunktól, a nyelvünk és hazai kultúránk szeretetétől, és a szabadságtól, amelyben lehetőségünk van olyan választást hozni, amely nem a romlásunkat okozza.

55 komment

Címkék: politika mszp orbán fidesz magyarország gyurcsány demokrácia választás 2014

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr175749753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flea 2014.01.10. 10:12:32

Kedves Andor!

Az egyik bekezdésben azt mondod, hogy az LMP (meg a Jobbik, de őket most hagyjuk) még a következő választáson sem fog tudni reális eséllyel indulni a győzelemért.

A másikban, hogy gyorsan kéne egy olyan párt, amelyiknek az a(z egyik) fő ismérve, hogy az MSZP és a Fidesz által egyaránt képviselt, idézlek, "populista, autoriter, az országot korrupt módon fölemésztő politikát" elutasítja.

Ebből így pusztán logikailag, függetlenül attól, hogy az értékeléseddel mennyire értek egyet, az jön ki, hogy a te pártod az LMP, de az életképtelen, ezért egy olyan LMP-ről álmodsz, ami nem életképtelen. (De vajon az LMP életképességét nem éppen az korlátozza-e, hogy elutasítja az eddigi kormányokat adó pártok politikai stílusát? És ha így van, felbukkanhat-e valaha is egy olyan párt, amilyet te szeretnél?)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.01.10. 17:06:43

Országunk olyan, mint a focija. Ott is tök mindegy, kit választanak szövetségi kapitánynak, úgyis folytatódik a lejtmenet.
Esetleg meg lehetne kérni az osztrákokat, hogy szálljanak meg minket és olvasszanak be egy új Osztrák-Magyar Monarchiába.
:)

Tyreo 2014.01.10. 17:07:33

és előttem mindent leírtak amit akartam..

♔batyu♔ 2014.01.10. 17:12:25

@flea: Azt akarja mondani, hogy a "liberálisok".

Csakhogy a nép nyilván nem veszi be, hogy a libsik 4 évente totálisan újjászületnek, míg a többi cipeli a bűneit.

Sexual Harassment Panda 2014.01.10. 17:14:28

Mar masfel eve olvasom hogy csodbemegyunk, kilepunk az eubol, es rettenetes a diktatura.

Sexual Harassment Panda 2014.01.10. 17:15:39

@♔batyu♔: ..es persze ugyanazok az
Arcok.
Gondolhatod mekkora megujulas van..

rockjano 2014.01.10. 17:21:13

LÓSZART!!!

Nincs más ellenzék és nem is less. Ez van ezt kell szeretni vagy legalább elfogadni. (és hatni rájuk hogy jobbak legyenek)

Minden más csak naív álmodozás.

Akármennyi gond is van ezekkel még mindig kilométerekkel jobbak mint a mostani elnyomorító rezsim.

Hidvégi Mihály 2014.01.10. 17:25:11

Helyes a cikk. Teljesen új politika kell, a magát elitnek nevezett csürhét (bocsánat a kifejezésért, de nem tudok ennél találóbbat perpill) el kell zavarni. Soha labdába nem rúghat sem Orbán, sem Gyurcsány, Mesterházytól amúgy sem kellene félni, nem komoly ember.

Megalakult a Polgári Konzervatív Párt, szeretnénk igazi demokráciát, igazi fejlődést, igazi piacgazdaságot kialakítani a nyugatos értékek mentén. Semmi harmadik út, semmi különcködés, járt úton megyünk.

Gyertek velünk, nem lesz könnyű az út, de együtt sikerülni fog.

hafr.blog.hu/

willdattaa 2014.01.10. 17:25:15

A Jobbik akkor fog győzni, amikor a széles tömegek rájönnek hogy a Fidesz-MSZP-Baynau-Gyurcsány "Mindannyian együtt Jeruzsálemért" cionista konglomerátumnak nem a magyar haza a fontos, hanem a felvásárlók és a hitelezők kiszolgálása.

♔batyu♔ 2014.01.10. 17:39:17

A balliberálisok el vannak tévedve. Nem az ellenzék szar, egyébként is, az embereket nem a passzív ellenzék érdekli, hanem a kormánypárt teljesítménye.

Az ő problémájuk az, hogy 2010-ben elvesztették a balliberális pártok a bizalmat. Hiába próbálnak vissza mászni páran civil álarcba, vagy akár úgy, hogy köpködi a többit, mi vagyunk az őszinték a többi hazudik, az átlagember nem akar balliberálist.

♔batyu♔ 2014.01.10. 17:41:04

@Hidvégi Mihály: Most már nem a "civil" a menő, hanem a "polgár" és a "konzervatív"?

Nem baj, sőt örülök neki, hogy rájöttetek arra, a libsi gáz, csak kérdezem?

Bret 2014.01.10. 17:46:12

Flea-nak igaza van: az LMP-t hiányolja a szerző, pedig van. Értékek mentén politizál és mindkét korrupt gyűjtőpártot a történelem szemétdombjára kívánja. Btw. nem liberális és nem is SZDSZ utódpárt, akármennyire is akarják a jobberek sulykolni.

satibi 2014.01.10. 17:48:25

@♔batyu♔:
nem hiszem, hogy én símán liberális lennék, de azt látom, hogy a hozzászólók döntő többségének fogalma sincs, mit jelent ez a fogalom.
Segítségül:
hu.wikipedia.org/wiki/Liberalizmus

satibi 2014.01.10. 17:51:27

Amúgy Tétényi Évát miniszterelnöknek!

Hidvégi Mihály 2014.01.10. 17:53:41

@♔batyu♔: Kedves Batyu bátya, tudod, az apád faszát libsizd, ne engem, rendi!

sanyix 2014.01.10. 17:53:58

@willdattaa: a jobbik is már megmutatta hogy egy részük csak mondja hogy különb a fidesz-maszop-dk-együtt komcsitengelynél, de azért a jó kis költségtérítés mutyiban bennevannak...

righthook 2014.01.10. 17:54:11

@Bret: Most már tényleg nem az: Schiffer becsületesnek tűnik, számíthatnak a szavazatomra jövőre. Viszont ehhez azt kellett, hogy az SZdSZ-es figurák (Jávor, Karácsony) eltűnjenek végleg.

Szoboszlay György · http://anyoos.blog.hu/ 2014.01.10. 17:54:54

"Olyan párt kell, amilyen a Milla lett volna":
Na, mit tudsz, mit tudsz? Álmodban egy párhuzamos univerzumban jártál?

"Ha ezt nem tudjuk megoldani, ha nem hívunk életre egy valódi ellenzéket...": hallgatjuk javaslataidat.

willdattaa 2014.01.10. 17:59:39

@sanyix:

Az nem nagyon hihető hogy a Jobbik nem különb.

♔batyu♔ 2014.01.10. 18:08:15

"Olyan párt kell, amilyen a Milla lett volna"

A MILLA semmi perc alatt simán elérte, hogy a miskolci cigányvajdával készült riportfilmet (Pesty) ne vetítsék le az (amúgy Orbánista) MTV1-en.

Úgy hogy kell a faszomnak ilyen párt, el lehet képzelni miket tudna elérni, ha kormánypárt lenne. Azon is el lehet gondolkodni, hogy tudta elérni, mert, hogy nem a "civilek" erejével, az gondolom, mindenkinél
nyilvánvaló.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.10. 18:14:45

@flea:

"De vajon az LMP életképességét nem éppen az korlátozza-e, hogy elutasítja az eddigi kormányokat adó pártok politikai stílusát? "

Nem, az LMP életképességét az korlátozza, hogy nem utasítja el eléggé ismertem és hitelesen az eddig kormányokat adó pártok stílusát.

Az igény megvan, az igényre adott válasz rá nem meggyőző.

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.01.10. 18:16:05

"Ez a két párt a velejétől romlott, és aki csak összeáll velük, szintén romlottá válik, úgy tűnik."

Ideáig még oké, de rögtön aztán:

"Olyan párt kell, amilyen a Milla lett volna, olyan vezetővel, mint Juhász Péter, aki - mindegy, hogy milyen (normális) politikai irányzatot követ - hű maradt a kormányváltás helyett korszakváltás elvéhez."

Elmész Te a francba, sőt még azon is túlra!

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.10. 18:16:43

@willdattaa:

"A Jobbik akkor fog győzni"

A Jobbik nem fog győzni, a Jobbik egy centrum felé zárt, szélsőséges párt. És hiába az új, jólfésült imázs, ebbe a szerepbe már beleragadtak.

Sexual Harassment Panda 2014.01.10. 18:22:07

@Attitude Adjuster: a jobbik ugy ra fog
K.rni jovore, mint kovacs a f.szara.
Sokkal gyengebbek lesznek mint most.

Emiksz 2014.01.10. 18:26:15

Az a baj a demokráciával, hogy sok emberhez kell igazodni. Vagyunk közel tízmillióan. Hiába szeretném, hogy Pamela Anderson legyen a miniszterelnök, ha a többiek nem így vannak ezzel. Hiába gondolom, hogy a választékban nem találom meg álmaim szilikonját, és ez tarthatatlan. A nagy többség úgy gondolja, hogy Orbán, vagy Mesterházy. Ez van. Demokrácia. Ha ötmillió ember úgy gondolná, hogy két szép kerek duda kell a bársonyszékbe, akkor előbb-utóbb tolonganának a jobbnál jobb jelöltek. Mi meg ikszelhetnénk őket.

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.01.10. 18:26:20

@Bret: "Btw. nem liberális és nem is SZDSZ utódpárt, akármennyire is akarják a jobberek sulykolni."

A jobberek nem sulykolnak az lmp-ről semmit, ha jobban megfigyelnéd. Épp' ellenkezőleg: elismerő szavakkal éltetik, és barátságosan lapolgatják az lmp-sek hátát. Persze nem véletlenül.

Az lmp-nek egyetlen feladata van, becsapva ezzel saját kormányváltást kívánó vakhülye szavazóikat is: Orbán kedves díszellenzékének szerepében tetszelegni a NER égisze alatt. Ezt bizonyítja lassan 4 éves működésük.

♔batyu♔ 2014.01.10. 18:28:02

@Attitude Adjuster: A Jobbik önkormányzatin lesz jó.

dr kíváncsivagyok 2014.01.10. 18:29:26

"Mind a Fidesz, mind az MSZP számos alkalommal ékes példáját mutatta, mennyire szereti a populista, autoriter, az országot korrupt módon fölemésztő politikáját, és mennyire érzéketlen szociális és etnikai kérdésekben. Ez a két párt a velejétől romlott, és aki csak összeáll velük, szintén romlottá válik, úgy tűnik."

Azért az egyik csak jobb egy picikét..., nem ?
Oszt" nem a Fidesz...

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.01.10. 18:30:16

@Emiksz: "A nagy többség úgy gondolja, hogy Orbán, vagy Mesterházy."

Ezt csak a fidesz szavazói, és az mszp-szavazókon belűl is csak egy igen elvetemült szűk réteg gondolja.

Amadeus62 2014.01.10. 18:34:07

@Republic Forever!:

Igaz az, hogy rengeteg embert, akik amúgy kormányváltást akarnak Gyurcsány tántorítja el és nem pedig Mesterházy miniszterelnök jelöltsége?
Mit gondolsz erről?

♔batyu♔ 2014.01.10. 18:35:20

@Republic Forever!: Persze tekinthetjük egyfajta kísérletnek is, a liberális nem olyan mint Pető vagy a többi díszlibsi, ráadásul semmiképp nem áll össze azokkal, akik szellemi elődjeiket lesittelték.

Mária 2014.01.10. 18:39:05

@Hidvégi Mihály:

Kár, hogy pont olyan a stílusod is, Misi bácsi, meg a szóhasználatod is, meg az arroganciád is, mint azoké az elvtársaidé, akikkel állítólag szembe akarod magad pozicionálni.

Egyszerűen ordít rólad, hogy remegsz egy parlamenti székért és a vele járó apanázsért. Vagyis egy szállal se vagy különb, mint a szellemi atyáid.

Blogger Géza 2014.01.10. 18:43:54

Jaj, már megint vége van szegény demokráciának? Ez olyan unalmas... Főleg azoktól, akik antidemokratikus módon nem bírják feldolgozni, hogy a többség nem úgy fog szavazni, ahogy ők elvárják. :)

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.01.10. 18:45:36

@Amadeus62: Azt gondolom, hogy M.A-ban épeszű ember nem lát fantáziát, és erre a rengeteg negatív személyiségjeggyel megáldott, szánalmas, hatalomittas, valódi egyezkedésre képtelen, és úgy látszik a bölcsesség és a józan mérlegelőképesség szikrájával sem rendelkező emberre nemet mond.

Amadeus62 2014.01.10. 18:46:36

@Republic Forever!:

És a Gyurcsány? Mármint, hogy benn van a buliban?
Mennyi ellenzékit taszít?

Lovag Mihály 2014.01.10. 18:50:09

nézem Bajnait program coming out-ját ebben a nagy diktatúrában az atv-n. azon kívül, h mindjárt elalszok, olyan lassú és monoton. de a tartalom: lesz fehér köny (ala Kadhafi Zöld könyve), lesz 220000 munkahely 4 év alatt, béke lesz, szándékosan rosszul idézett Lázár szöveg, korszakváltás (lol). a lényeg, végtelen erőltetett. lesznek akikbe bele lesz rúgva, és lesznek akik jól járnak (jellemzően a lumpen elemek). zéró korrupció (üvegzseb 2). "civil szakértők" bevonása (gondolom a szárszóiak).

Egyallampolgar 2014.01.10. 18:50:17

@♔batyu♔:
Kedves Batyu én liberális vagyok. Tudok összefüggésekben gondolkodni és bizony nem felejtek (nokia-s dobozok). Többször támogattam szavaztommal az SZDSZ-t és az elqxó koalíciót. Soha többé nem fogok szavazni arra az impotens gárdára aki abban szerepelt. Sem Gyurcsányra, sem Fodorra, sem az MSZMP utódpártra.
Ön nyilván nem liberális ezért élvezettel nézi a ballibnak nevezett ellenzék kutyakomédiáját. Kisebb rosszra szavaztam már. Nagy rossz lett belőle.

Lovag Mihály 2014.01.10. 18:51:48

sokkal hitelesebb a medosan kurkumát reklámozó néni.

nick papagiorgo 2014.01.10. 18:59:37

A nagy demokráciában csak azt felejtjük el, hogy a párt alapításához ill. működtetéséhez PÉNZ kell. És aki a korpát osztja, az (is) mondja meg, mi legyen.

És bazi nehéz, hogy szűz is legyél, meg k...a is egyszerre. Most se sikerült némelyeknek.De akink sikerült, azt is kiikáltják oligarchának, maffiapártnak, mittudomén minek.

Így bazi nehéz, mindenkinek megfelelni.

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.01.10. 19:12:12

@♔batyu♔: Engem igazolsz. Orbánnak szüksége van neki tetsző ellenzékre, na.

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.01.10. 19:26:02

@Amadeus62: Én nem akarom, hogy Gyurcsány és pártja részt vegyen ebben az összefogásnak hazudott cirkuszban. Amely nem valós kompromisszumokon, egymást valódi, egyenrangú partnerként való elismerésen alapul; és amelyben nem látom biztosítottnak, hogy a NER lebontása lenne az elsődleges legfőbb feladat. Látom ezt pl. annak a mesterházy-féle mszp kapcsán, amely populista demagóg retorikában és ígéretek révén lihegve próbál szaladni a fidesz után, és ezáltal vígan dagonyázik Orbán mocskos rendszerében eleve a legnagyobb ellenzéki szerepre készűlve.

Az nem érdekel, mennyi ellenzéki érzelmű nem akarja a hamis "szövetségben" látni GYF-et, de az ő és az ország érdeke nem is az, hogy abban a MA és BG által kijelölt nehezékként benne legyen.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.10. 20:05:36

@Egyallampolgar:

"Ön nyilván nem liberális ezért élvezettel nézi a ballibnak nevezett ellenzék kutyakomédiáját."

Én sok tekintetben liberális vagyok, ezért élvezettel nézem a ballibnek nevezett ellenzék kutyakomédiáját. Mégpedig azért, mert meggyőződésem, hogy amit nézek, az a ballibnek nevezett ellenzék végső önfelszámolása.

Hannibal ante portas 2014.01.10. 20:11:56

Mindig elcsodálkozom, hogyan lehet ennyi szamárságot összehordani. De lehet, úgy tűnik.

2014.01.10. 20:17:47

@♔batyu♔: Már megint a liberálisok farkára hajtasz, ahelyett hogy felhívnád anyádat a sarokról.

2014.01.10. 20:29:34

@♔batyu♔: "Úgy hogy kell a faszomnak ilyen párt"

Miért, ha nem olyan volna, akkor elpártolnál a náci zombiktól?
Egy batyu faszt neked, az arcodba.

@willdattaa: "A Jobbik akkor fog győzni"

Amikor te lovat szopsz...

jet set 2014.01.10. 20:34:30

@dr kíváncsivagyok: De ez még nem ok arra, hogy visszakerüljenek a hatalomba. Takarodjanak ők is örökre!

Ezténírtam 2014.01.10. 20:36:51

Kedves Posztoló!

Annyira szomorú,hogy ezzel még mindig index-címlapra lehet kerülni... Sokszor leírtam már,de csak neked csak még egyszer: NINCS!!!!!!!!!!!! 2010 óta a Fideszen kívüli politikai erőtérben óriási vákuum keletkezett és SENKI nincs,akit ez a szívóhatás felemelt volna. Egyszerűen ebben az országban ezek az emberek akarnak politikával foglalkozni és kész. Ahelyett,hogy írnál még egy ilyen hülye posztot,csináld meg inkább az általad emlegetett pártot. ÉN neked drukkolok,de a tartalmatlan rinyálást fejezd be.

piszter 2014.01.10. 20:43:37

Hát, fentiekre a következő 10 esztendő nem ad majd politikailag helyes választ. Tessék firkálás helyett pártot alapítani, nem a választási hajrában rinyálni. Legtöbbünk is már kiokodkodta a lényeget.

Mizantrop 2014.01.10. 21:50:11

@Republic Forever!: Micsoda gondolatmenet. Az LMP 4 éves működése bizonyítja a feltétlen lojalitást a jelenlegi kormánypárt felé? Komolyan? Szerintem egyetlen olyan korrupciós ügyet (vagy lásd akár az ügynökkérdés kezelését) nem tudsz mondani széles e négy évben, amelynek napirenden tartásához ne lenne köze az LMP-nek, nem tudsz olyan mondatokat, gesztusokat idézni Mesterházyéktól, amelyek megközelítenék Schifferék fogalmazásmódját. És kik tettek keresztbe pl. NAV-ügyben kart karba öltve a Fidesszel? Hol van itt a dísz-ellenzék?

Amadeus62 2014.01.10. 22:57:54

@Republic Forever!:

Nekem meg mindegy, hogy ki lesz az összefogás miniszterelnök jelöltje. Ahhoz, hogy a fityisznek ne legyen még egyszer 2/3-a BÁRMELYIK jelöltre leszavaznék. Bármelyikre! De ahogy látom, sok a finnyás ember. Aztán a finnyáskodásuk miatt csodálkoznak majd, ha megint fidesz 2/3 lesz. Ezt nem engedhetjük!

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.01.10. 23:23:59

@Amadeus62: Teljesen mindegy, hogy a fidesz megszerzi-e az újabb 2/3-ot vagy sem. A rendszer készen van. A sarkallatos (a rendszer lényegét adó) kétharmados törvények megszavazva, van új földtörvény, oktatási-munkaügyi-választójogi stb. törvény, él az orbáni alaptörvény (mindennek alfája és omegája), alkotmánybíróság kiherélve, nyomozószervek a zsebben...

Semmivel sem lesz kevesebb hatalom Orbán kezében április után akkor sem, ha nincs meg a 2/3. A rendszer él és virul továbbra is.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2014.01.10. 23:37:58

Andor: "az egyetlen miniszterelnök 2002 óta, aki nem rombolta a demokráciát"
Ha Medgyessyt nem számolod, akkor esetleg. Ő aztán mivel rombolta? Nem volt jó vezetője az országnak, de ilyesmivel nem vádolhatod.

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.01.11. 00:02:54

@Amadeus62: Még valamit, hogy teljes legyek: elvileg én is összefogáspárti lennék, de az együttműködés olyan elvi és gyakorlati megvalósítását, mint ami most születik, azt épeszű ember elutasítja, több okból is.

Egyrészt mert, de erről már írtam, alá-fölé rendelő viszony működik, a felek nem valódi partnerként tekintenek egymásra. Olyan kerekasztal-szerű tárgyalásokra lett volna szükség az elmúlt hónapokban, félévben, de akár években is, mint ami a rendszerváltás idején volt. A legszélesebb civil-és politikai közönséget bevonva. Ez ami van lószar. Ez núdli. Itt az mszp új urai diktálnak. Ez nem összefogás.

A másik ok kicsit összetettebb. Az újabb fidesz 2/3 megakadályozására való hivatkozás mint előbb írtam, értelmetlen. Most tegyük fel, hogy az ellenzék győz. Kormányváltás ide nem elég. Attól még Orbán rendszere marad. Kormányváltás helyet rendszerváltásra van szükség. A NER eltörlésére. (Ajánlom Kerék-Bárczy Sz. minapi írását a Galamuson.) Csak így lehet újra egy normális, fejlődő jogállamot felépíteni.

A DK-ról tudom, hogy ezt akarja - az orbáni rendszerrel elvi szinten Gyurcsányék helyezkednek szembe a legélesebben. Nem véletlen, hogy a Fidesz Gyurcsányt támadja a legvehemensebben, ezért gyurcsányozik bőszen, erre kellett a karaktergyilkolászás. Az Együttből úgy-ahogy szintén kinézem a rendszerszintű változtatás igényét. De a mai, MA vezette mszp-ből nem. Az mszpt egy gátlástalan karrierista vezeti a csapatával, amely inkább populista-demagóg retorikában vív harcot a fidesszel. Nem érdekli a demokratikus jogállam visszaállítása. Ezt már mutatta számtalanszor. Namost egy ilyen mszp-vel, amely jól elvan az orbáni államrendben, képtelenség rendszert váltani, hiszen az igénye sincs meg rá. És itt most nem a trafikk-vagy a földmutyi fölszámolására gondolok, amit a szocik is ígérnek. Az csak a jéghegy csúcsa...

Én csak olyan valódi összefogásra szavaznék, amely teljesen szembehelyezkedik a NER-rel és világossá teszi, hogy a legfőbb célja a fidesz alkotta rendszer elpusztítása. A '89-es konszenzusos Alkotmány visszaállítása, egyebek. Az mszp (és az Együtt) retorikájában a nyomát sem lárom ennek! Helyette népüdvözítő, szociális-és gazdaságfejlesztő tervek vannak csupán, melyek ugyan fontosak, de messze nem elegek, mert az orbáni rendszerkeretek között valódi változásokat a rendszer megváltoztatása nélkűl nem lehet elérni. Arra viszont esély sincs.

Talán ebből most már megérted a problémámat.

A. Macska 2014.01.13. 21:06:33

Szép estét mindenkinek!

"Nem hiszem, hogy Magyarországnak sok ideje van arra, hogy kitermeljen egy olyan pártot, amelyben komoly és hozzáértő emberek helyes elvek alapján dolgoznak, és amely nem köt szövetséget a politikai élet egyik pólusával sem"

Tényleg nem sok idő van, de esély van rá:
www.youtube.com/channel/UC0vkX0ybq5jUcYZ1MsMOPMQ?feature=watch

Csak ehhez persze rátok is szükség van :)