A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Mire elég potom 617 milliárd font?

2009.02.26. 06:00 Krokodil

Először vala a hitelpiaci válság, ami megrendítette a világ pénzügyi intézményrendszerét, és globális gazdasági válsághoz vezetett. Minthogy a globalizálódott pénzügyi világ, azaz a hálóvá összenőtt pénzügyi intézményrendszer nem azt jelenti, hogy ha egy bank csődbe megy, a rendszert azért fenntartja a háló többi része, hanem pontosan azt, hogy egy gyenge láncszem elesése magával rántja az egész hálót, ezért a kormányok kénytelenek megmenteni a csődhelyzetbe került bankokat, biztosítókat. Legalábbis amelyeket tényleg muszáj. ( Ez persze nem igaz, mert Amerikában folyamatosan megy az " Ezt a bankot most miért menti meg a kormány, ha azt nem mentette...".) Így történt meg, hogy a Northern Rock nevű angol bankot nem segítette ki az állam hitellel, csődbement, és a britek 150 év után először láttak olyat megint, hogy bezárt bankfiók előtt kígyózik a sor, mindenki szeretné még kivenni a pénzét az utolsó utáni pillanatban.

Megmentette viszont a csődtől a Royal Bank of Scotlandet, aminek (és egyéb kisebb hiteleknek, veszteségeknek) teljes költsége a Gurardian számításai szerint 617 milliárd font lesz. Azaz 215.950.000.000.000 Forint. Ha kíváncsi, hogy hány iskolát lehetne építeni, hány olimpiát lehetne rendezni, hány éhező afrikai gyereket lehetne belőle élelmezni hány évig, avagy hány korsó sörre futná a pénzből, akkor olvasson tovább!


A Guardian számításai szerint a következőkre futná a pénzből (külön-külön):

24680 új iskola (25 millió £/db)

66 londoni olimpia (9,3 milliárd £/db)

423 év katonai jelenlét Irakban (1,46 milliárd £ évente)

237 repülőgép anyahajó (2,6 milliárd darabja)

1 év brit költségvetés (618 milliárd £)

Amikor Magyarország megkapta a 20 milliárd Eurós nemzetközi hitelt, mert a Gyurcsány kormány az államcsőd szakadékának szélére sodorta az országot, akkor Varga Mihály megkérdezte a Parlamentben, hogy mire kívánja költeni a Kormány a pénzt; egy mszp-s képviselő azt válaszolt: "Elisszuk!". Az Index pedig kiszámolgatta, hogy mennyit is lehetne belőle inni. Én az indexes számokat szoroztam csak fel: 

Az egész magyar népesség alkoholfogyasztását (úgy, hogy az alkoholistáknak dupla adag jár) 143 évig fedezné a pénz jófajta ír whiskeyből.

A jófajta Gere Kopárból 312 évig ihatna a nemzet (már 15 éves kortól).

Igazán olcsó sörből akár 1834615385000 dobozzal is kijön.

Gyermekkorom ízét, a Csévi vodkát 646556886200-szor két deci erejéig idézhetném fel.

Azonban, hogy valami humánusabbra, humanitáriusabbra is gondoljunk kíváncsi lettem, hogy a közeli pubban, ahol délután 3-tól 3,50 £ a menü (azaz hamburger, sültkrumpli, és egy pint jóféle skót sör) hány éhező gyereket lehetne megvendégelni. 

176285714300 éhező gyerek lakhatna jól. Ez azonban több mint a Föld teljes lakossága, így az összes éhező embert akár több napig is lehetne élelmezni. Konkrétan 220 napig.

A Royal bank of Scotland kötelezettségeinek (tartozásainak) összege egyébként 1800 milliárd font, azaz nagyjából 3-szor akkora, mint az összeg, amivel e postban számolgattam (Azaz csak az RBS adósságállománya 30%-kal több mint a brit GDP). Tehát a bank adósságaiból 3-szor annyit lehetne venni mindenből, mint amit írtam. 

40 komment

Címkék: gazdaság alkohol bank egyesült királyság

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr98959054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Phoenix_ 2009.02.26. 09:25:15

Igen...szép kis összeállítás, de azt nem írod, ha ez a bank bedől, akkor az angolok kb 60%-nak a jelzáloga is vele dől. Ami azt jelenti, hogy a lakosság ennyi százaléka kerülne utcára.

porthosz 2009.02.26. 09:32:24

Hát jah. Meg ismered az örökbecsü mondást:
A nyereséget privatizáljuk, a veszteséget államositjuk...

Amúgy sosem szerettem ezeket a számolósdikat, mert mindig az jön ki belőle hogy mekkora marhák vagyunk. Pl. ha azt a pénzt amit az amcsik az iraki vagy éppen afgán háborúra költöttek odaadták volna a NASA-nak... esetleg valami rák vagy aids gyógyszert kutató cégeknek...

Phoenix:
"az angolok kb 60%-nak a jelzáloga is vele dől" nem hiszem. Az a nagy helyzet, hogy per pillanat a világból egy olyan "pénz" tünt el ami sosem létezett,
csak a bankok generálták mesterségesen. Most meg a világ helyrerakja magát.
Gondolj bele, ha ennek a banknak 617 milliárd font vagyona tünt el, akkor az hová lett? Ha utánnaszámolsz akkor azt fogod látni hogy az egész egy nagy fiktiv manipuláció. A pénz ott van elveszve hogy egy reálértéken 5 milliót érő házat felértékeltek 20 millióra, majd adtak a tulajnak rá 15 millió hitelt... Picit olyan ez mint amikor a jogvédők kiszámolják hogy a magyar letöltök az amerikai gdp 3x-sának a kárát okozzák a magyar államnak...

2009.02.26. 09:35:57

Nem lehet végtelenségig fenntartani az angol arroganciát. Igenis dőljön be, tudják meg mi az a szegénység. És jöjjenek rá az angol bankárok is, hogy több millió fontos prémium nem jár nekik havonta. Amiatt nagyon gazdagok a fejlett országok lakosai, hogy légvárra építkeztek, a hitel fedezett mindent. Ideje ezt abbahagyni. Magasról lehet nagyot esni. Most rá fognak jönni.

Rav Antal 2009.02.26. 09:55:19

"Gyermekkorom ízét, a Csévi vodkát"

Sanyarú egy gyerekkorod lehetett. :)

Balázs1983 2009.02.26. 10:08:36

És mi lesz a lélegeztetőgépekkel? :D

Aston Kanál 2009.02.26. 10:16:06

@roli101: azért atz se feledjük, hogy pl. a brit gazdaság éves GDP-je az 1200 milliárd font. Összehasinlításul: a miénk hozzávetőleg ennek a 1/15 része. Szóval nem csupán a hitel miatt gazdagok.
Persze, vesznek fel hitelt, de ki nem? és ugye több pénzre több hitelt adnak. Márpedig nekik jóval több pénzük van.

Szűcslaci 2009.02.26. 10:16:26

Ennyi pénz a mi elvtársainknak, pl. Bajnai elvtársnak, Gyurcsány elvtársnak, Veres elvtársnak a körme hegyére sem lenne elég.

CyberPunK 2009.02.26. 10:16:34

237 repülőgép anyahajó (2,6 milliárd darabja)

Baromság. Jóval drágább egy hordozó (és nem anyahajó). A Nimitz osztály két utolsó tagját sac/kb 4 milliárd dollárból építették, míg az új generációs hajók tervezési és építési költsége 8-10 milliárd lesz. Arról nem is beszélve, hogy ebben nincs benne a gyártelep, mert az se két fillér. Forrás: www.thememoryhole.org/crs/more-reports/RS20643.pdf

Manyizga (törölt) 2009.02.26. 10:19:20

@roli101: ja. az egész "fejlett világ" hitelből élt. A hitel pedig nem más, mint a jövőbeli jövedelem mostani felhasználása...

Autógyárak: egy nagykategóriás autó gyártása se annyival drágább, mint amennyivel többért adják egy kiskategóriáshoz képest. Most a piac észheztérítette az embereket, hogy 1 kg vas meg 1 kg réz meg 1 kg alumínium összerakásából hiába dolgozik vele sok-sok ember, nem jöhet ki tartósan 1000kg vas és 1000 kg réz és 1000 kg értékű cucc...

vincemate 2009.02.26. 10:22:30

Az a baj, hogy nem pontosan értem, hogy most ezzel mit mondasz, azon kívül, hogy bemutatod: jól tudsz számolni. (Persze lehet hogy azt se tudsz, de bocs, nem számolok utána.) De most komolyan! Mi az állítás?

@roli101: Még ha a szegény kifosztott indiánokról, a megcsáklyázott kalózhajókról vagy a kihasznált gyarmatokból vezetnéd le, hogy miért gyűlölöd "fejlett országok lakosait" (értitek: így, mind, de főleg az angolok, szarszemét, mert gazdagok!) akkor azt mondanám, hogy oké, hát mai szemmel tényeg nem volt szép minden, amit csináltak. De így...? Majd a habot töröld le a szádról, mielőtt kimész az utcára, nehogy kinevessenek.

"angol arrogancia": Atya Isten!

Rob67 2009.02.26. 10:23:24

@roli101:
Egyem az édes szívedet...
Ez igen, az igazi magyar virtus: tudják meg mi a szegénység.
Nekünk szar, legyen nekik is.
Ez azért elég szánalmas gondolkodás, de ettől magyar a magyar.
A kommented második fele (légvár, hitel) pedig mintha Magyarisztánt idézné, nem?
Vagy ez valami angol specialitás.
Előszőr körül kellen nézni a saját portán, plazmatévés-lakésvásárlásmentes rendet tenni, aztán mehetne az ész osztás.
Addig?
Kuss.
Lapítson a magyar, plazmatévével.

Rob67 2009.02.26. 10:33:17

Még egy kis kiegészítés.
Én Angliában élek és látom, hogy ez az összevetősdi (mit lehetne tenni ennyi pénzből) maximum január elejéig volt itt téma, azóta az itteni sajtó le se szarja a gazdasági válságot.
Van, majd elmúlik. Addig egy kicsit szerényebb lesz.
Ne felejtsük el, hogy Ők elég régóta játszák ezt a kapitalizmus nevű játékot, volt válságban részük ez előtt is. És lesz még ezután is.
Edzettek, MO még nem.
De majd megszokja.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.26. 10:37:32

Az a baj ha az éhező gyerekeknek adjuk, az nagyon szép PR fogás, csak épp semmit sem ér - legfeljebb 200 nap múlva halnak éhen. Ahogy az ősi bölcsesség is mondja: ne halat adj az éhezőnek, hanem tanítsd meg halászni. A britek tudnak, csak épp a tó van kiszáradófélben és ezt töltik fel vízzel ebből az irdatlan mennyiségű pénzből. Afrikának hiába adnák, ott ugyanúgy kiszáradna, sajnos vannak olyan területei a bolygónak amelyek alkalmatlanok a civilizáció fenntartására. Esetleg mesterségesen fenn lehet tartani az illúziót, hogy de igen, de kérdem én: minek?

milesteg 2009.02.26. 10:37:33

Ki a franc akarna _ir_ whiskeyt inni, amikor van skot whisky is?

Rob67 2009.02.26. 10:37:43

Itt a The Guardian cikke
www.guardian.co.uk/business/2009/feb/26/rbs-record-loss
Nem találtam benne ezt a 610 milliárd fontot.
Persze lehet hogy csak vak vagyok.
Mint ahogy az is lehet hogy csak egy vérhíradókon nevelkedett újságíró bulvárhíre ez...

Labasmaz 2009.02.26. 10:46:36

@CyberPunK: Szerinted a 4 milliard dollar/hordozo az mennyi font? Saccra 2,6 milliardnak pont jo lesz. Kis kerekitessel. Nem az ujakrol volt szo, hanem arrol, ami mar megvan, es tudni, hogy pontosan mennyibe kerult.

CyberPunK 2009.02.26. 10:48:05

@Labasmaz: Mennyibe is fájt annó egy gombóc fagyi? :)

_Phoenix_ 2009.02.26. 11:05:54

Rob67-nek igaza van. Anyósom is itt él Angliában és ha már lát egy bevásárlólistás angolt, akkor már azt monnya, hogy "jajj, érzik a válságot". Közben...köszönik szépen jól vannak, így maximum hetente nem 130 font-ot költenek bevásárlásra, hanem 100-at. Tudják, hogy egy kicsit összébb kell húzni magukat, de tudják, hogy működik ez. Majd lesz jobb is.

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.26. 11:22:42

@Rob67: ezt a cikket én nem is olvastam, a számokat még a jan20 számból néztem meg.
@Balázs1983: milyen igazad van. persze, hogy ki akartam számolni azt is, hogy hány lélegeztetőgépet lehetne venni, csak elfelejtettem...

Bergeroth 2009.02.26. 11:25:56

Afrikai éhezőknek adni a pénzt, a legnagyobb butaság. Nem azért mert sajnálom tőlük, hanem mert így ebben a formában, az oda küldött pénznek jó ha a 10-15%-a az ami célba ér. Gyanítom nem kell leírnom miért.

rszvsz 2009.02.26. 11:52:59

@CyberPunK:

Nem baj ugye, hogy Nagy Britannia NEM Nimitz osztályú repülőgéphordozókat épít?!

Innentől az egész hsz-ed 0 adattartalmú.

en.wikipedia.org/wiki/Invincible_class_aircraft_carrier
en.wikipedia.org/wiki/Queen_Elizabeth_class_aircraft_carrier

sonance · http://www.sonance.hu 2009.02.26. 11:56:16

Aki még nem látta, itt egy film a válság miértjéről. Azt hozzátenném, hogy a válság igazi megindulása előtt készült:

video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&ei=tgQYSYb7B4L82wKy96DHDQ&q=zeitgeist+addendum+magyar&hl=en

Tuvalu 2009.02.26. 11:57:16

"...Ha megrezdül az a talaj, amelyen állunk, a rezgés nagyságától függ, hogy vajon csak egyet-egyet rángatódzunk, avagy odavágódunk-e. Miután pedig egész gazdasági (tehát egész társadalmi) berendezkedésünk alapja a hitel, bizonyos, hogy megrázkódtatás éri a gazdasági élet minden szervét, ha a hitelezõ visszakéri pénzeit... Franciaország gazdasági fejlõdése lehetõvé tette, hogy a francia tõkések pénze otthon helyeztessék el gyümölcsözõleg, s miután a tõke egyik tulajdonsága, hogy a lehetõ legnagyobb biztosságot keresi (s ezt a közelben nagyobbnak véli, mint a távolban), azért a kikölcsönzött francia tõkék gyors tempóban megkezdték a hazájukba való visszavonulást... A francia tõkék visszavonulása nyomán a közép-európai összes piacok (legerõsebben a német) megrendültek. Mikor pedig néhány nappal ezelõtt a világ legnagyobb pénzügyi vállalatát, az amerikai acéltrösztöt egy kis állami beavatkozás hírének gyenge szellõcskéje megrendítette, megrendült a világnak minden piaca. Még a francia is. Ami egészen természetes is, ha meggondoljuk, hogy az amerikai trösztöknek tényleg több a vagyonuk, mint amennyi készpénz van a világon. Mi történnék, ha egy napon ezek a trösztök megkezdenék vagyonuknak készpénzben való összevonását?!

...A világ a túlspekuláció piszkos mocsarába süllyed. Most kénszagú lángok csapkodnak e mocsár fölött: a déroutenak lángjai. De lángok csak ott szokta fölcsapni, ahol rothad az alap. És a lángok mindég lobot vetnek, ha rothad az lap. És ahol a lángok lobot vetnek, ott - megindult a tisztulási folyamat...

A déroute-ok gyönge mécslángjait rövidesen egy általános pénzügyi krízis hatalmas lángoszlopa fogja követni. Ez lesz az a tisztító tûz, mely a XIX. század visszamaradt salakjától, a nagytõke korlátlan szabadságától meg fogja szabadítani az emberiséget."


Mindez 1911-ből. Szinte minden stimmel.

KateLondon 2009.02.26. 11:59:09

@Krokodil: Hello krokodil, megmondanad, hogy hol lattad a cikket? Most neztem a Guardian honlapjan es nem talaltam, pedig erdekelne az eredeti is!
Koszi

Bell & Sebastian 2009.02.26. 11:59:10

1., Micimackó szereti a mézet.
2., Otthon már felzabált minden csupor mézet.
3., Kölcsön kér mézet a méhektől a következő évek fejadagjának terhére.
4., Annyit zabál meg, amennyi nem is járna, a többieknek meg alig-alig jut.
5., A többiek nyilatkoznak a méheknek, hogy a jövőben lemondtak a részükről Micimackó javára, ameddig el nem fogy az adóssága.

Ez a Méh-mentőcsomag. (Micimackó zabált)
Megoldás, nem kell mézet tartalékolni, szét kell osztani, kinek mennyi jár!

De ha óvatosan higítják cukorsziruppal (a méhek) és valójában sok méz van náluk, csak papíron fogyott el. akkor mi van?

Halál Bika 2009.02.26. 12:07:03

@porthosz: "Az a nagy helyzet, hogy per pillanat a világból egy olyan "pénz" tünt el ami sosem létezett,
csak a bankok generálták mesterségesen."

A pénz a hitel megtestesítője, a hitel meg a bizalom megtestesítője. Ezek közül egyik sem fizikailag létező dolog. Tehát nemhogy porból lett és porrá lett, hanem gondolatból lett és elfelejtődött...

A krumpli, amit a pénzért veszel, na az már valóságos. De a pénz, amiért veszed, az csak a bizalom megtestesítője, hogy kapsz érte krumplit. Ha eltűnik a bizalom, akkor nem kapsz érte krumplit.

Akkor a porból kell krumplit készíteni, majd ha mindenki elhiszi hogy ez lehetséges, akkor lesz újra bizalom, tehát értéke a pénznek, amiért már újra lehet krumplit venni.

Bell & Sebastian 2009.02.26. 12:11:05

Ja, még valami: nem kellene a szemét méhek körmére nézni és feltúrni a raktárukat?
Esetleg a medvét rizsa-meghajtásúra átállítani?
Abból van bőven...

(lejegyezve Kolompár Brumi és Kohn Bee elbeszélése alapján)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.26. 12:18:03

@Halál Bika: Esetleg magát a krumplit kell kinevezni pénznek, mert az biztos, hogy létezik. Tíz szem krumpliért jár egy liter tej, tíz liter tejért egy borjú. Mint az ősidőkben: kizárólag fizikailag létező termékeket cserélünk szintén létező termékekre. Létező terméket előállító munkánkért cserébe létező terméket kapunk, a virtuális semmit előállító és azt nagy haszonkulccsal árusító virtuális vállalkozások pedig tönkremennek.

Halál Bika 2009.02.26. 12:22:20

@Gery Greyhound >: Szuper ötlet!

Majd később, miután mindenki megutálta hogy krumpliszsákkal hátán járkál, létesítenék egy nagy krumpliraktárat, ahová mindenki behozhatná a krumpliját, cserébe én egy igazolást adnék arról hogy elhelyezett nálam x kg krumplit, meg megszervezném az állandó forgalmát a krumplinak ne romoljon meg.

:-D

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.02.26. 12:25:14

@milesteg: Barki ir whiskeyt akarna venni, aki egyszer eleteben kostolta. Nem allitom, hogy nem jo a skot, mert nagyon is jo, de az irnek van egy olyan kellemes karamell aromaja, amely utanozhatatlanna teszi.
Persze az izles nem lehet vita targya, de te vetetted fel. :)

Halál Bika 2009.02.26. 12:25:56

@Gery Greyhound >:

A fent vázolt módon kiadott igazolást (krumplijegyet) egymás közt cserélve lehetne érte más javakat csereberélni.

Majd később ha már bejáratódott a rendszer és mindenki bízik a működésében, a krumpliraktárat is elhagyhatnánk, persze egy ideig a krumplijegyet továbbra is be lehetne váltani krumplira, de kinek kell annyi krumpli otthonra...!

:-D

sandorn (törölt) 2009.02.26. 12:26:43

@roli101: Háhá ez jó vicc. A még viccesebb meg az hogy ha dőlés van mi fogunk először bedőlni mert anglia még csak-csak kap forrást de mi nem biztos...

Halál Bika 2009.02.26. 12:28:49

@Mao elvtárs: "Barki ir whiskeyt akarna venni, aki egyszer eleteben kostolta."

Vazze, mekkora lenne, ezt meg kéne csinálni!!!
Vennénk kurva sok whiskeyt, mindenki inna mint a gödény.

Mondjuk a másnap elég szar lenne. Illetve még a másnap előtt is lennének olyan whiskeygyárak, akik élnének a gyanúperrel hogy ki az isten fog a gyárban holnap dolgozni, ha mindenki ennyire bebaszik...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.26. 12:29:04

@Halál Bika: ...majd ezt az igazolást elnevezzük pénznek, és megint ott vagyunk, ahol a part szakad :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.26. 12:30:46

@Halál Bika: Tökjó, végre megértettem hogy működik a rendszer :)

guy 2009.02.26. 13:04:11

Jelenleg bedőlt a lakáshitel-piac, és bedőlt a személyi kölcsönök piaca is. Most már csak ezt tudnám, hogy ha a termelőerők - azaz az építőipar, és a plazmatévégyárak, stb. - ki tudták elégíteni a szükségleteket, azaz nem csak kajából, hanem még olyan felesleges dolgokból, mint saját tulajdonú ház meg plazmatévé meg IPhone, stb., kinek-kinek érzése szerint - szóval ha ilyen dolgokból annyit tud termelni az emberiség, hogy a szerencsétlen afrikaiakon kívül mindenkinek jusson, akkor miért van most válság? Szerintem a rendszerrel van baj, ha mindenkinek a szükségleteit ki lehet elégíteni, de csak akkor elégítik ki, ha lemegy torkosborzba. Legyen akkor ingyen a kaja meg a lakás(használat) és persze a plazmatévé, mert úgy tűnik, hogy ezek az átlagemberek legfontosabb szükségletei. Ezeket a dolgokat kevés ember meg tudná adni a többi embernek, a többiért meg dolgozzon az, akinek kedve van.

Bell & Sebastian 2009.02.27. 00:44:24

@guy:

Miért van most válság?

Rossz az elosztás.
Rossz az állami elosztás.
Rossz az állami újraelosztás.
Rossz az állami újraelosztás preferencia-rendszere.

Kérdés:
Mennyi idő kell a korrekcióra?
(kereset: 200.00/hó/2fő, adósság 2MFt/fő, megtakarítás 10%/év, kamat 10%/év)

Válasz:
Plusz végtelen!

Tuvalu 2009.03.02. 12:46:07

@Bell & Sebastian:
Szerinted 10 hónap van egy évben amúgy? :)))Mert 12 hónapnál, ha lassan is, de vissza tudják törleszteni.

Bell & Sebastian 2009.03.10. 16:15:30

@Tuvalu:

Te sem matek szakos vagy, az tuti. :)))