A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Tatárszentgyörgy reloaded

2009.04.11. 10:20 R_John

Úgy néz ki, hogy Tatárszentgyörgy körül még nem lesz egy ideig rend. Volt a héten ez a háztűz, amiről nem lehet tudni, hogy mi történt, de rasszista dühöngésre természetesen azonnal okot szolgáltat.

Azonban a februárban történt gyilkosság és gyújtogatás körülményeiről néhány furcsa információ derült ki, ha nem is nagy nyilvánosság előtt. A linkelt cikkből nem sokat lehet megtudni, azonban a Klubrádió Kontra című műsorának április hetedike adásának vendége Kárpáti Miklós ügyvéd volt. Ő a tatárszentgyörgyi áldozatok jogi képviselője, tehát elméletieg minden nyomozati cselekményről, ami az áldozatok érinti tudnia kellene.

Állítása szerint azonban a Nemzeti Nyomozó Iroda nem a törvényeknek megfelelően járt el. Március 26-án felhozták az anyukát és a kislányt az NNI nyomozói, hogy mindkettőjüket pszichológus vizsgálja meg. Erről már nem értesítették az ügyvédet, pedig ekkor már volt megbízása, a rendőrség tudott róla. A pszichológusi vizsgálatra azért volt szükség, mert az alig hat éves kislány a László kórházban egy pszichológusnak mesélt valamit a lövöldözésről, és emiatt rendőrségi szakértő is meg akarta hallgatni. Ezzel nyilvánvalóan semmi gond nincsen, ez bevett, rendben lévő dolog. Azonban a kislány meghallgatásán nem volt jelen az anyukája és nem is adott engedélyt erre az eseményre, az ügyvéd állítása szerint, mivel nincs erre vonatkozó papír. Ez nyilvánvalóan törvénytelen dolog, mivel az áldozatot nem lehet személyes szabadságában korlátozni. Ráadásul az ügyvédet csak a meghallgatások után engedték fel a képviseltjeihez, ami szintén nincs rendben, mert nem tudott arról meggyőződni, hogy az áldozatok tisztában vannak-e azzal, hogy nem kötelesek alávetni magukat az eljárásnak. Ebből természetesen következik, hogy az ügyvéd nem lehetett jelen a meghallgatások alatt, ami teljes nonszensz. Ilyen nem történhetne meg egy demokratikus jogállamban. Kárpáti állítása szerint nem beszélte volna le az áldozatokat a pszichológusi vizsgálatról, csak meg akart bizonyosodni arról, hogy tisztában vannak a jogaikkal. Nem volt rá lehetősége.

A rendőrség úgy tűnik nem járt el megfelelően, ennek oka lehet az is, hogy a helyszín átvizsgálásánál orbitális nagy (khmkhm) hibákat ejtettek. Egy ilyen eljárás alapjaiban kérdőjelezi meg, hogy a rendőrség mit is akar elérni, mit is akar bizonyítani.

Csak remélni tudom, hogy az igazságot.

62 komment

Címkék: magyarország társadalom cigány

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr711056746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.04.11. 12:53:43

"Egy ilyen eljárás alapjaiban kérdőjelezi meg, hogy a rendőrség mit is akar elérni, mit is akar bizonyítani."

Szerintem most ők sem tudják, felkészülnek erre is, arra is, aztán az épp aktuális helyzettől függően lesz bizonyíték bármire is, amire kell.

Csak nehogy az legyen a vége, mint Kiskunlacházának és Ráckevének. Mármint hogy ha elég ideig "nyomoznak", akkor minden bizonyíték eltűnik, és el lehet tussolni az egészet.

2009.04.11. 13:14:43

Annyi történt, hogy hiába hazudoztak a cigányok árpádsávos terepjáróról...

2009.04.11. 13:20:29

@szmoker: azt csak hiszik, hogy el lesz felejtve nekik Kiskunlacháza, Ráckeve, Olaszliszka, Galgagyörk, Makó, Tarnabod, meg a többi aljasság, amit magyarok ellen követtek el.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.11. 15:25:59

@calam

A rendőrség a jogállamiság mintaállamában is követhet el orbitális eljárási hibákat. Csak a jogállamiság mintaállamában ilyenkor a rendőrség villámgyorsan korrigál és nyilvánosan bocsánatot kér. Itt meg...


@imperial

Ha valóban hazudtak a terepjáróról, az szívás, mert az a hatóság félrevezetése.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.11. 17:58:57

@imperial: impi, ez egy másik ügy, nézz utána

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.11. 20:46:04

"Volt a héten ez a háztűz, amiről nem lehet tudni, hogy mi történt,..."

Másik? Ezzel az üggyel kezded a posztot!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.11. 20:55:15

@gloire: igen, de a poszt a gyilkosságról szól, nem arról.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.04.11. 21:40:31

a mai Magyar Nemzet is hoz egy hosszú cikket az ügyről, abban is van említve jó néhány ellentmondás, csak éppen az áldozatokat érintő...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.11. 21:44:55

@sasika61: azt nem olvastam, de egy 5 éves kislányról feltételezed, egy ilyen trauma után, hogy tudatosan nem mond igazat?

Esetleg belinkeled a cikket?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.12. 11:35:31

@calam:
A MN hétvégi magazinjában jelent meg. Annak
a tartalmát nem tudom egyáltalán felrakják-e
a netre, de ha igen, akkor is jókora késéssel.
Ma talán még megkapod valahol. Érdemes volna
elolvasnod, elég sok érdekes dolog kerül elő,
benne. A jövő hétre folytatását igérik.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.12. 11:54:30

@gloire: hát, ma minden zárva van:) Tuti nem fogom tudni megvenni.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.12. 12:01:12

"Két órán belül megérkezett Budapestről
Mohácsi Viktória is, shatározottan intézkedni
kezdett, addigra láthatóan kész cselekvési
terve volt. A rendőrök szerint a család
egészen addig "nem tudott semmit", míg
a helyszínre nem érkezett Mohácsi, aki
félrehúzódott húsz percre Csorbáékkal.
A hozzátartozók utána már nyilatkoztak
a feltételezéseikről mindenkinek."

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.12. 12:04:51

@gloire: ebben azért sok mindennel lehet vitatkozni. Egyrészt, mi az, hogy nem tudtak semmiről, másrészt politikusként Mohácsinak nyilván tudnia kell, hogy mit kell ilyenkor csinálni, hogyan kell irányítani az embereket, hiszen ez a dolga. Aztán én úgy emlékszem, de lehet, hogy tévedek, de Mohácsi reggel ért oda, és akkor volt ideje végiggondolni, hogy mit kellene tenni. Aztán tény, hogy a rendőrség szarul járt el, hiszen ők is elismerték, és az is, hogy két ember meghalt. Ez a poszt meg csak a rendőrség eljárásáról szól, egy 5-6 éves kislányból meg ugye egyikünk sem nézi ki, hogy politikai érdekek miatt nem mondana igazat, miután lelőtték, és megölték az apját és a testvérét.
Azon meg fel vagyok háborodva, hogy ezek szerint elkezdődik az áldozatok kriminalizálása. Ez szánalmas.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.12. 12:07:02

" A tanú meglepődött, hogy az épület körül
nem látni sürgés-forgást, nem hallani
jajveszékelést, senki sem próbál oltani.
Mintha tábortűz lobogna, nem pedig egy család
otthona válna a lángok martalékává. Minden
hatósági forrásunk hasonlóképpen számolt be
a család viselkedéséről."

2009.04.12. 12:40:21

A rendőrség már ott tart, hogy nem a mocsári vészbanya által kitalált fasisztanácirasszistakirekesztő halálosztag, hanem egyetlen ember követte el a bűncselekményt. Aki akár cigány is lehetett, teszem hozzá.

Ha így van, akkor mohácsi törheti a fejét valami újabb hazugságon. Árpádsávos terepjáró és halálkommandó kilőve.
Na persze várjuk meg, hogy mit mondanak az olyan hiteles, mértékadó médiumok, mint például a Népszabadság, vagy a drága Bolgár úr a Klub Rádióban.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.12. 12:55:58

Nézd, van még egy két érdekes momentum
a cikkben, olvasd el ha tudod, bármelyik benzinkúton megkapod ma még.

Mohácsi legutóbb 29 (!) rasszista indítékból
elkövetett atrocitásról beszélt fő műsoridőben
az m1-en, és mindet a magyar gárdának tulajdonította! Most már a rendőrséget is
vádolja.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.04.12. 13:52:42

Elég a ti szövegeteket látni, és egy kívülálló, aki semmit nem hallott az itthoni eseményekről, simán hihetőnek tartaná, hogy halálbrigád járja az országot. Aki meg nem kívülálló, az pláne... ha meg véletlenül mégsem igaz (bár a rendőrség pár hete azt mondta, hogy legalább 7 ügy között összefüggés látszik), akkor is olyan a helyzet, hogy a felvetés teljesen reális.

2009.04.12. 15:30:21

@bm613: az itt élők tisztában vannak a vidéket sújtó cigánybűnözés mértékével. Így maximum a kívülállókat, meg a maradék párszáz libbantat lehet hülyíteni a szegény ártatlan cigányokat ért rasszista támadások meséivel.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.12. 15:32:06

@imperial: azt tudod-e, hogy a felmérések szerint ott nagyobbak a konfliktusok cigányok és nem cigányok között, ahol még a nem-cigányok életükben nem láttak cigányt, úgy értem az előítéletek a városokban és különösen Budapesten erősek.

2009.04.12. 15:32:11

@gloire: "Mohácsi legutóbb 29 (!) rasszista indítékból elkövetett atrocitásról beszélt fő műsoridőben"

Gondolom az igazmondó mocsári szokás szerint adós maradt a bizonyítékokkal...

2009.04.12. 15:36:00

@calam: szólni kellene a cigányoknak, hogy nem muszáj késelni egy cigiért és primitív állatként viselkedni. Lehet hogy akkor nem lenne konfliktus, mint ahogy a többi itt élő, civilizáltan élő etnikummal nincs is probléma. Csak a cigányokkal van.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.12. 15:38:28

@imperial: látom nem értetted meg a kommentemet:)

2009.04.12. 15:42:41

@calam: Ja és majd nézd meg, hogy mennyien fognak szavazni vidéken a Jobbikra, meg hányan a fosztogató, rablógyilkos cigányokat "megélhetési bűnözőként" mentegető szdsz-re. Akkor majd rájössz, hogy mennyit ér a felmérésed.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.12. 15:58:31

@imperial: ha igaz is lenne, a kettő akkor sem zárja ki egymást feltétlenül...

2009.04.12. 16:19:57

@calam: elfelejtettél válaszolni, hogy a többi itt élő etnikum miért tud beilleszkedni és civilizáltan viselkedni és miért csak a cigányok nem hajlandóak erre.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.12. 16:47:54

@imperial: olyan kérdésre, aminek nincs értelme nem tudok válaszolni

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 16:57:09

@gloire:

"A rendőrök szerint a család
egészen addig "nem tudott semmit", míg
a helyszínre nem érkezett Mohácsi, aki
félrehúzódott húsz percre Csorbáékkal."

1. Ugye ezek ugyanazok a rendőrök, akik azt is hazudták, hogy a kiérkező orvos szerint egyértelműen a tűz áldozatai lett a két cigány?

2. Mohácsit a helyi kisebbségi képviselő hívta ki, nem magától ment oda, csak ez nem fér bele képbe, ezért a "nemzeti" oldal mély kussban van róla.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 17:03:41

@imperial:

a "többi itt élő etnikum" javarészt nagyvárosokban él, és nem mély nyomorban, mint azok, akik a "cigánybűnözés" kifejezés ürügyét képezik.

Egyébként mindenkinek ajánlom Illyéstől A puszták népét. Egy könyv egy rakat nyomorgó parasztról szól, de ha ügyesen átírnánk benne az összes "paraszt" szót és szinonímáit cigányra, sok esetben senki se venné észre.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.12. 17:08:06

"azt tudod-e, hogy a felmérések szerint ott nagyobbak a konfliktusok cigányok és nem cigányok között, ahol még a nem-cigányok életükben nem láttak cigányt..,"

Hát ha nem látnak cigányt, akkor kivel konfrontálódnak? :D
Profi felmérés lehet.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 17:09:36

@calam:

nos, konkrétan egy öt év körüli kislány simán manipulálható, illetve a képzelete is elég távoli határokig képes elmenni, konkrétan az állítólagos tanúvallomását gyermekpszichológussal át kell nézetni, mert majdnem biztos, hogy szó szerint elég kevés köze van a valósághoz. Ezért kellene a jó szakember aki nagyjából ki tudná szűrné a hasznos infót.

És jelzem, Bors nem forrás igényes helyeken ...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.12. 17:12:12

@gloire: figyi, pontosítottam, a mondtad második részében, nem hiszem, hogy szüksége kiforgatni, amit írtam, olvasd el a másik felét is.
@mavo: a borsot csak azért linkeltem be, mert a rádió műsort senki sem fogja meghallgatni rajtam kívül, és azt akartam, hogy legyen valami írásos hivatkozás is, és csak azt találtam. Az interjú alapján írtam a posztot. És megvizsgálta pszichológus...

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.12. 17:55:28

@mavo:

1.) Ha jólértem a cikket nem ugyanazok a rendőrök voltak,
de egy teljes oldalt nem gépelek be nektek.
2.) Ezt tudja mindenki.

Nézd, az egész ügyről az első naptól egyértelmű, hogy
manipulálva van. A kérdés, hogy az eset pont "jól jött"
valakiknek, vagy egyszerűen "megcsinálták".

Én azt gondolom, hogy vagy teljesen teljesen más, tehát
klasszikus bűnözői motiváció van a háttérben, vagy szándékos
provokáció. A szervezett szélsőjobb részéről egy ilyen akció
a mai helyzetben teljesen kontraproduktív, magyarul értelmetlen
volna. Elég gyorsan nő a népszerűségük, egy esetleges lebukás
egy gyerekgyilkossággal pedig most biztosan nem tenne jót nekik, még a szélsőségesen gondolkodó - nagyrészt idős emberekből
álló - rajongóik körében sem. Ők vonulnak, méghozzá "békésen",
és ezt a képet kell erősíteniük magukról, mivel választásokra
készülnek. Nem érdekük, hogy rájuk a gyanúnak akár csak az árnyéka is vetüljön, az másnak az érdeke.
Nem beszélve az esetleg életfogytig tartó szabadságvesztésről,
amivel egy előre megfontolt, különös kegyetlenséggel elkövetett
kettősgyilkosság után számolni lehet. Miért vinné bárki a vásárra
a bőrét, egy teljesen jelentéktelen, szegény, faluszéli, általa
megvetett ember miatt?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.12. 18:09:57

@mavo:
A puszták népe telitalálat (én a Lélek és kenyért olvasom éppen).
Sajnos a párhuzamok mellett a különbségek szembetűnőbbek.
A zsellérek, napszámosok szegénysége, számkivetettsége
hasonló mértékű lehetett, ez igaz. Csak mindig ott van az
a hajnali felkelés még sötétben, a munka, és a sötétben
hazaérkezés, egy egész életen át. Generációkon keresztül
csak a munka, semmi más.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.12. 18:19:24

@calam:
Értem én, bár nyilván való hülyeség, csak a megfogalmazásod
volt - hogyis mondjam - komikus. A "felmérésekben" nyilván
az ország egyik legnagyobb városa, Miskolc is szerepel,
ott senki nem látott még cigányt gondolom. Valószínüleg
tömeghipnózis áldozatai lettek, és a képzeletükben megjelent
szörnyek ellen tüntettek.

2009.04.12. 18:43:24

@mavo: a "mély nyomor", mint felmentő körülmény csak a liberálisok képzeletében létezik, a jogban nem.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.12. 19:29:54

@gloire: baszki, egy országos reprezentatív mintába Miskolciak is bekerülnek. És pl az ilyen nagyvárosokban alacsonyabb az előítéletességi szint, mint pl Budapesten. Egy komplex kutatást nem lehet így, egyes esetekre lebontani, mert rosszul fogsz következtetni.
www.marketingcentrum.hu/index.php?lang=hu&page=reszletek&id=28
@imperial: nem mentegeti, magyarázza, mert magyarázni kell, hogy megoldhassuk.

2009.04.12. 19:38:31

@calam: a mélynyomorral szeretnéd magyarázni, hogy a cigányoknál mindig van kés és sűrűn használják is?

Érdekes, a hasonlóan mélynyomorban élő magyarok nem késelik, vagy verik össze és rabolják ki csoportosan a cigányokat. Meg mást se.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.12. 19:39:43

@imperial: ez valami akkorra hülyeség, hogy már unom.

2009.04.12. 19:52:57

@calam: utazz mondjuk a 21-es vagy a 28-as villamossal egy hónapon keresztül az esti órákban. Utána nem fogod hülyeségnek tartani. Unatkozni meg végképp nem fogsz, mert a kisebbség gondoskodni fog a szórakoztatásodról.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 20:22:15

@gloire:

"A magántulajdonról például, hogy a legkínálkozóbb fonalnál kezdjem, a puszta egészen más véleményt formál, ha vallani nem vall is, mint aminőt a ma fennálló törvény követel. [...] Szerentsésék éheztek, egyöntetűen és itthon egész szemérmetlenül. A velük egy fedél alatt lakó család is éhezett. Általában az egész puszta evett volna valamit. A szemük nem kopogott az éhségtől, hasukat fogva ordítani sem ordítottak. Csendesen, rendszeresen, de nyilvánvalóan éheztek. Gombát szedtek az erdőben, és azt ették. Amikor gomba nem volt, akkor az uradalmi cukorrépa-földekre jártak répalevelet lopni, és azt ették."

És így tovább. Egyébként persze, akkor nagy hányada dolgozott azoknak, akikről Ilyés írt (és közben lopta a terményt ott, ahol dolgozott), de most ugyan mit dolgozzanak ott, hol nincs munka? Márpedig akinek akkor nem volt munkája ugyanúgy lopni járt. Hogy aki dolgozott, az is lopott, az más kérdés.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 20:27:34

@imperial:

évekig dolgoztam a VIII. kerületben, Práter, Illés, Leonardo, Szigony csak mond valamit. Még egy anyázásba sem sikerült belefutnom.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 20:28:59

"a cigányoknál mindig van kés és sűrűn használják is"

aztakurva ... azért az kemény lehet, amikor a média-szakos cigány előkapja és beléd böki

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 20:30:27

@imperial:

"Hányszor láttam magam is kivillanni a vasárnapi csizmaszárból a hosszúnyelű kést, mert a bálba is késsel mennek. Ha etnográfusaink még nem ismernék, itt nyujtom át egyik hazai közmondásunkat, amelynek két változatát is tudom. Az egyik szerint a "bicska a templomban is jó"; a másik szerint "magyar ember kés nélkül a kiskapun se lép ki"

Illyés magyarozik, haj, haj.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 20:31:13

@imperial:

"Hányszor láttam magam is kivillanni a vasárnapi csizmaszárból a hosszúnyelű kést, mert a bálba is késsel mennek. Ha etnográfusaink még nem ismernék, itt nyujtom át egyik hazai közmondásunkat, amelynek két változatát is tudom. Az egyik szerint a "bicska a templomban is jó"; a másik szerint "magyar ember kés nélkül a kiskapun se lép ki"

Illyés magyarozik, haj, haj.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 20:32:53

@imperial:

"De a tájról beszélek, a puszta határairól: a falvakról. Bár érzem, hogy aki ezekről ejt szót, nem kerülheti el az előbbi tárgykört, mert minden falunak megvan a maga sajátos verekedési módja, amely jellemző rá, s amely nélkül leírása hiányos lenne. A pálfaiak például arcba szúrtak, a simontornyaiak elnémultak, amihelyt a verekedés megkezdődött s a késelést kísérteties csöndben végezték, akár egy szertartást. Az ozoraiak módszere a boncoló orvosok szerint beható anatómiai ismeretről tanuskodott: a nyakhajlatba döftek, a csontok közt pontosan az ütőérbe. Érdekesnek tartom megjegyezni, hogy hasba, általában mellen alul sehol sem szúrtak, amiben nemzeti jelleget is állapíthat meg az, aki ilyet is számba vesz, mert vannak népek, amelyek a köztudomás szerint a gyomrot kedvelik. Ennek oka, hogy a késtartásnak is megvan a szabálya, a hüvelykujj a nyél végére feszül, ahogy erről már libaőrző barátaim tüzetesen kioktattak. Ilyen markolással csak felülről lefelé lehet sujtani. A rácegresiek a bicska mellett kedvelték a járomszöget is, amely körülbelül fél méter hosszú vasrúd, felső végén gyermekököl nagyságú gömbbel; úgy kezelték, mint a buzogányt, ütöttek vele, de hajították is. Ilyen utakon fedeztem fel a táj lelkét, amely az enyém is."

Ej, ezek a magyarok,ezek a magyarok. Genetika ez, nyomorhoz, iskolázatlansághoz köze sincs ...

2009.04.12. 20:33:16

@mavo: tudom és legalább 10 rendes, feddhetetlen életű cigány ismerősöd van, nem egy közülük agysebész.

Ne fárasszál.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 20:35:17

@imperial:

bakker, akkor te már ugye nem is élsz?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 20:36:18

@imperial:

te csak olvasgasd Illyés élvezetes leírását a genetikailag bűnöző alkatú magyarokról ...

2009.04.12. 20:43:21

@mavo:

Képzeld a honfoglaló magyaroknál nem csak kés, hanem még íj is volt. A kőkorszaki ember meg kőbaltát használt.

Illyés leírása enyhén irreleván, ugyanis ha nem tűnt volna fel, most 2009-et írunk. De azért te csak olvasgasd, hátha attól megszűnik a cigánybűnözés.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.12. 22:08:22

@imperial:

"Illyés leírása enyhén irreleván, ugyanis ha nem tűnt volna fel, most 2009-et írunk."

Látod, ez a baj veled. Ha Illyés a múlt században a puszták népét olyannak írja le, mint a cigányokat, az irreleváns, le kell szarni. Nem számít, kuss, ide jöttem. Véletlen egybeesés. Hogy a munkanélküliség, az iskolázatlanság és a nyomor a közös szál, az is irreleváns.

Idézhetlek?

"a mélynyomorral szeretnéd magyarázni, hogy a cigányoknál mindig van kés és sűrűn használják is?"

Hm, Illyés pont erről írt, csak nem cigányok voltak az alanyok. Olvastad? Nem? Itt lenne az ideje.

Ráadásul Illyés büszke volt a puszták népére. Büszkén írta, hogy kést hordanak, büszkén írta, milyen pontosan böknek. Büszke volt, közülük valónak vallotta magát. Neki szabad volt?

Ha egy cigány írna ekkora büszkeséggel arról, hogyan hordják a kést, bicskát a cigányok, melyik faluban hová bök a cigány a késsel, arra mit mondanál te, aki a villamoson randalírozó cigánytól is fosol?

De félre a demagógiával. Nézzük inkább a tényeket. Volt mély nyomor akkor? Iskolázatlanság? Hm? Mert Illyés arról ír. A nyomorról, iskolázatlanságról és azok következményeiről: lopás, késelés, erőszak.

Inkább azon gondolkodnál, miért szűnt meg ez az állapot a puszták népénél. Mert elmondható, hogy megszűnt. Nem mondhatom, hogy száz százalékban, de megszűnt. A cigányokon az a gyógymód garantáltan nem segítene?

2009.04.13. 08:19:59

@mavo: "Hogy a munkanélküliség, az iskolázatlanság és a nyomor a közös szál,"

Látod ez a baj veled. Még "szerencse", hogy volt a Cozma-gyilkosság, amely után elhalkultak a hátrányos helyzetről hadováló hangok. Ugyanis a kigyúrt, fuxos kancigányt elég nehéz megélhetési bűnözőnek hazudni. A VIII-IX. kerületi villamosokon sem az éhezők köpködnek és ordítanak, hanem ezek a becsületes, dolgos városi bodzaszedők.

Ha a cigányok hajlandóak lennének civilizáltan élni - volt rá elég idejük, hogy megtanulják - akkor cigányozás sem lenne, mint ahogy svábozás, vagy szlovénezés sincs. És ez kizárólag a cigányok mocskos, agresszív mentalitásának és az úgynevezett "kultúrájának" kérdése, mert érdekes módon a többi etnikum tud viselkedni.

Amíg pozitív diszkrimináció helyett nem lesz a deviánsokkal szemben zéró tolerancia és nem a jogkövető, békés állampolgárok megvédése a cél, hanem a cigánybűnözés relativizálgatása, addig nem fog itt semmiféle gyógymód hatni.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.04.13. 10:35:47

@imperial: "nézd meg, hogy mennyien fognak szavazni vidéken a Jobbikra, meg hányan a fosztogató, rablógyilkos cigányokat "megélhetési bűnözőként" mentegető szdsz-re"
A nép az nagyon bölcs ám. Mindig a legjobbra szavaz. Lásd Németország 1933...

2009.04.13. 13:01:30

@bm613: a párhuzamod kb. annyira ül, mintha Gyurcsányt Sztálinhoz hasonlítanánk.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.04.13. 14:54:23

@imperial: Mindössze azt mondtam, hogy a népnek nem mindig van igaza. Bár azt hiszem, szerinted a németeknek is igazuk volt 33-ban...

2009.04.13. 18:53:56

@bm613: Az szdsz-nél nem nehéz jobbat választani. Bölcsnek sem kell lenni hozzá, elég ha nem vagy komplett hülye.

kolbenheyer 2009.04.13. 18:56:55

@mavo: @bm613:
Örülünk, hogy olvastok minket, de ezzel a vitával csak az időtöket vesztegetitek. Észérvekkel csak arra lehet hatni, akinek van esze.
Illyés nagyon jó példa, én is sokszor előhozom. De ha valaki nem tudja, hogy akkoriban egy uradalmi cseléd nem becsületből dolgozott, hanem mert kényszerítették, ma viszont van egy jóléti államunk, akkor annak kár magyarázni.
Aki nem járt se keletre, se nyugatra, az sosem fogja fel, Hogy a "tiszta udvar" relatív fogalom: Ukrajnához képest patika vagyunk, de Ausztriával összevetve egy trágyadomb. Ennyit az etnokultúráról.
Aki megtanulta azt a szót, hogy etnokulturális, de azt hiszi, hogy az kizárja a szociális helyzetből fakadó jegyeket, az nem vitapartner.
Gyertek, olvassatok, és várjuk az építő kritikátokat.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.13. 21:17:59

"Inkább azon gondolkodnál, miért szűnt meg ez az állapot a puszták népénél."

Én például gondolkodtam már ezen. Nem nagy
titok egyébként. Az érdekesebb inkább az,
hogy egy mára létszámában is, és mint Illyésnél is látjuk, bizonyos tekintetben
életformájában, és gondolkodásában is
hasonló társadalmi osztály, vagy réteg
felemelkedése miért nem valósult meg máig?

Hiszen az egy sikertörténet volt, dacára
annak, hogy a szocialista szörnyvilág keretei
között valósult meg.

"A cigányokon az a gyógymód garantáltan nem segítene?"

Mi is volt az a gyógymód?
Iskola, és megélhetés, ahogy te is írod.

Ma úgy látjuk, hogy nem segített.
Sőt, úgy látjuk, már többet kaptak, mint
az a valaha volt puszták népe, akik
gyakorlatilag néhány évtized alatt
felszívódtak, és ma boldog panelprolik
minimum, de sokan közülük egész sokra
vitték.

Mi a különbség? Iskola van, a segély
felér azzal, amit az alföldi TSZ tehenészete
biztosított a volt marokszedő nincstelennek.

Mi a probléma akkor? Érti valaki?
Egy Szolnoki lakótelepre bekerült volt
bicskásnak, és családjának miért sikerült?

Nem egyszerű kérdés ez, és én nem ismerem
a különböző felzárkóztatási kisérletek
pontos történetét, kudarcaik okait.
Pedig több ilyen nekibuzdulás is elhalt
már. A hatvanas évek óta hány?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.13. 21:34:53

Mindenesetre egy biztos: a Mohácsi Viktória
féle ámokfutók, A "roma nemzetté" válás élharcosai, a "pozitív diszkriminálók",
felmérhetetlen károkat okoztak.
Évtizedekkel vetették vissza ezt a folyamatot.

A szavazat vásárlók, a társadalom végletes megosztásának kisérletében aktívan részes roma-magyar polgárháborút vízionáló ballib propagandisták gyakorlatilag emberiesség elleni bűnöket követnek el.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.04.13. 21:48:51

A dolognak egyébként az adja a pikantériáját,
hogy a jobbik táborát, illetve a magyar gárda
legénységét pontosan az a puszták népe adja,
akiről itt szó van. Pontosabban az utódaik.

Ugyanis pont ők azok, akik látják ezt az aránytalanságot.

2009.04.13. 22:53:03

@gloire: ezzel maximálisan egyetértek, bár ez sem magyarázza meg, hogy egy koszos cigány miért szúr hátba azért egy 55 éves fóti tanárnőt, mert az nem tud neki cigit adni. És hány ilyen példa van még.

Ebben a témában mohácsiék meg az Illyésezők is mélyen kussolnak. Persze könnyebb elméleti síkon a rasszizmusról meg a többi baromságról ugatni, mint megvédeni az állampolgárokat a késelő, bűnöző cigányoktól.