A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Ajánló

2009.06.15. 23:25 R_John

Ajánlom Kőszeg Ferenc írását a Hírszerzőn:

"Lehajtott fejjel, szégyentől és kétségbeeséstől gyötörten, szörnyűségek előérzetétől rettegve kellene az emlékezetünkben őriznünk azt, ami 2006. október 15-én (véletlenül éppen a nyilas hatalomátvétel hatvankettedik évfordulóján) Olaszliszkán történt. Ehelyett az elsőfokú ítéletet a mérsékelt sajtó elégedett ujjongással fogadta, a radikális pedig még végletesebb bosszút követelő gyűlöletkórussal. 

Pedig a szörnyűségnél, ami történt, annál hogy Szögi Lajos tanárt a gyerekei szeme láttára halálra rugdosták, szörnyűbb az, hogy megtörténhetett. Hogy az indulatok kitörését nem előzte meg a körülnézés, mi történt Horváth Kittivel, aki hirtelen eltűnt szülei, testvérei szeme elől. Hogy a szülők, testvérek első reakciója miért nem az volt, hogy segítsenek a vélhetően balesetet szenvedett gyereken, hanem az, hogy leszámoljanak az autóssal, aki feltevésük szerint elgázolta a lányt? Hogy a magyar társadalom - cigány kisebbség, magyar többség - olyan elgyötört lelkiállapotban van, hogy egy félreértés, amelyet józan körülmények között könnyű lett volna tisztázni, tragédiához vezethet. 

A bekövetkezett tragédia pedig ahelyett, hogy kijózanodásra késztetne, újabb tragédiákkal fenyegető indulatokat vált ki. Az áldozat tragédiáját a vétkesek tragédiája tetézi."

(Az írás további részét a Hírszerzőn olvashatják.)

26 komment

Címkék: politika ajánló magyarország társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr691187790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heima (törölt) 2009.06.16. 01:16:51

hullagyalázás.

nektek már semmi se szent?

DeMarco 2009.06.16. 01:31:15

Ajánlom Kőszeg Ferenc írása alatti kommenteket, ne kelljen őket megismételni...
Ismét egy remek kontraproduktív írást olvashatunk, amihez fölösleges érdemben hozzászólni. Persze, ha kikerülsz index címlapra lesz majd komment bőven, két hétig csuklani fogsz tőle...

valójábannemberci 2009.06.16. 02:41:18

@DeMarco: Én csak egy kommentet ajánlok: "A szerző, Kőszeg Ferenc, a Kádár-rendszerben üldözött ellenálló, a Gergényi-attakban sértett tüntetők védelmét ellátó és jogaikért kiálló Helsinki Bizottság akkori elnöke."

Így reméljen majd bárki jogvédelmet tőle. Ez lenne a magyar virtus?

2009.06.16. 07:53:03

Érdekes, hogy mikor nem cigány bűnözőkről van szó, akkor soha nem kezdenek el relativizálgatni, meg a társadalom helyzetéről értekezni ezek a szerencsétlen (ex)szadeszos hülyék.

2009.06.16. 08:46:24

Egyébként az itteni toleráns bandának mi a véleménye erről a cigányok által szervezett magyarellenes provokációról?:

www.mno.hu/portal/643654

Eszembe jutott a saját magára horogkeresztet karcoló zsidó esete. Ezek a szegény, elnyomott, rettegő kisebbségek egymástól tanulják az aljasságot? A többség provokálását?

DeMarco 2009.06.16. 09:05:41

@berciXcore: Én is elolvastam azt a kommentet is, meg a többit is. Lehet jókat mondani, jó dolgokat tenni, de bizonyos témákban lehet rosszul felfogni dolgokat és rosszul felmérni a problémát. Ebben a cikkben ő erősen mosdat, miközben a közvélemény simán felkötné őket, ha lenne halálbüntetés. Én pl. simán megszavaznám és alkalmaznám is, mindenkire aki szándékosan embert öl, bőrszínre függetlenül. Nem értek egyet azzal, hogy nem lenne visszatartó ereje. A cikkben megjegyzik, hogy a börtönőrök lilára verték az egyik mocskot. Ezt én isteni igazságtételnek gondolom, csak azt kapta amit megérdemelt és ő még bele sem halt. A szerző elveti a súlykot amikor mosdatja a gyilkosokat és nem akarja büntetni őket. Ezzel senki nem érthet egyet. SENKI. Maximális börtönbüntetés nekik és sztem még ezzel is keveset kaptak. A liberalizmus nem arról szól, hogy engedjük szabadon a gyilkosokat. Az bűnrészesség.

Win Elen 2009.06.16. 09:39:31

Szerintem ez nagyon jo cikk, volt. Es igen fontos dologra hivja fel a figyelmet. Meghozza arra, hogy tudjunk hosszutavon, es arnyalatokban is gondolkodni. A vagyaink, amik egy ilyen eset kapcsan a buntetes elvarasat szulik, erzelmi alapon, a tenyek, a korulmenyek ismerete nelkul keletkezik, es jobbara csak ngativ kovetkezmenyeket hozhatnak. Ezert is hasonlitja ossze a lincselesekkel, hogy kicsit jobban lathato legyen, mennyire veszik el a jozan esz munkatevekenysege ez ilyen esetekeben, es az azokat koveto esemenyekben.

@DeMarco: Azt en nem tudom mibol szurted le, hogy enyhiteni kivanna a bunteteset, vagy hogy nem buntetne a tetteseknek. Pusztan reagal a buntetes sulyosbitasat ohajto hangokra.
Es nekem ugy tunik, hogy inkabb a sajat gondolataid megeresitese erdekeben forgatod ki, egyfajta ideologiai ellenlabasnak beallitva ezzel a szerzot. De minek? Az indulatokat ertem en is, azt ne magyarazza senki. En is kitepnem a belet az olyan embernek aki, ilyen tetteket kovet, el. Es adott pillanatban lehet nem is jutna idom masra. De ez csak az indulat. Ami eddig engem csak bajba sodort. A dolgokat meg kell nezni kicsit jobban. Mert nem igaz hogy az elso reakcio a jo megoldas. Az csak a reszinformaciokbol gyorsan meghozhato dontesrol szol.

Win Elen 2009.06.16. 09:53:55

Azzal mepdig egyetertek hogy komolyan fogalkozni kellene a ciganysag problemaival. Ami sok esetben abbol fakad, hogy a nevelesi szokasaik, egy olyan kulturakonstrukcio reszei, amelyek a magyarorszagieval nem osszeegyeztethetoek. Itt lep eletbe a hulye liberalis felfogas, hogy de hat szabadon gyakorolhatja barki... igen, szabadon, de egy tarsadalmi rendszerbe be kell csatlakoznia vagy. Vagy ne tegye. De akkor milyen aprobol varja el ettol a tarsadalomtol, hogy a vedelmebe vegye, tamogassa. A jo johet csak a rossz nem? De hangsulyozom, ez a problema nem abbol fakad hogy L.Karoly ugy gondolja hogy... hanam az okok amik L.Karoly gondolkodasahoz vezetnek. Ezt pedig egy tanult embernek illene felfognia. Azzal hogy L.Karolyot bucira verjuk, kivegezzuk lesiteljuk, a problemat csak L.Karollyal azonositjuk. De nem o a problema, es nem a sok hozza hasonlo. Ok a tunetei. Es ebben igaza volt a szadesznek, hogy turelem, es eloiteletektol mentes hozzaallasra van szukseg a ciganysaghoz. Az mas kerdes, hogy attol hogy meghatarozom a palya parametereit, nem lesz labdarugo merkozes. Hol a labda? Hol a csapat? A biro? Stb. Remelem ertheto amit mondani akarok.

De ugy latom itt mar csak a valtozas igenye van. Ha ez kell hat legyen. Kapaval kaszaval fegyverrel. De ez a megoldas szempontjabol akar kihagyhato szakasz is lenne. Csak annyi haszna van, hogy aki ezt nem latja be, majd utanna belatja. (es Koszeg is errol ir)

2009.06.16. 10:49:10

@Win Elen: igen ám, csakhogy ezek az überokos liberális megmondóemberek évek óta a mindössze békésen élni kívánó többséget akarják toleranciára nevelni. Érdekes módon az ezt lehetetlenné tévő cigányoknak egyszer sem szólnak oda, hogy figyeljetek cigányok mi lenne ha abbahagynátok a fosztogatást, családi háborúkat, lincselést, gyilkolást?

A tisztességes embereknek ezért fordul már fel a gyomra mikor megszólal egy liberális baromarcú, és a deviáns cigányok helyett csak azért is a cigányterrort nyögő lakosságnak magyarázza a jogvédő humanista faszságait.

Win Elen 2009.06.16. 11:03:40

@imperial: Mint ahogy erre millioszor utaltam már máshol is direkt, es egy kommentel feljebb itt, indirekt modon is. ("igen ám").

"A tisztességes embereknek..." Ez pedig elo bizonyiteka az altalanosito - es azt gyakran hibasan alkalmazo - kirekeszto hozzaallasnak. Tehat aki nem tisztesseges, csak annak nem fordul fel ettol a gyomra. Ez nem tisztesseg kerdese. Ertelem kerdese. Ne mossuk ossze a dolgokat. Es az hogy elfordulok valamitol, mert szar, nem jelenti hogy az annak helyettesitesere szolgalo dolog nem lesz ismet szar. Tudom hogy nuansznyi dolog, nem vonok le hosszutavu kovetkztetest, csak hordoz egy olyan jelentest ami zavar.

2009.06.16. 11:18:28

Ajánló:

www.youtube.com/watch?v=VegM8qC9Iig

A videón cigányok terrorizálnak csoportosan egy magyar lányt a származása miatt. Vajon erről fog írni a liberális média? Az FBI segít nyomozni az ügyben? "Civil" emberjogi szervezetek kiállnak a lány jogaiért?

2009.06.16. 11:25:31

@imperial: de gyorsan leszedték...

Win Elen 2009.06.16. 11:53:54

A kettosmerce tarthatatlansagarol, amirol te is beszelsz többekközött, szerintem senki nem velekedik maskepp. Csak mashogyan fejezi ki magat. (sokan pedig nem latjak hogy errol lenne szo, ezekkel nincs is mit foglalkozni)

Tehat mit akarsz bizonyitani? :)

A video, amit meg leszedtek, mit bizonyit, amit amugy nem tudunk?

2009.06.16. 12:01:56

@Win Elen: azért van igény a változásra, mert a magyar társadalom rohadtul régóta türelmes az őt fosztogató és terrorizáló hordával szemben. Az EP szavazás egyértelműen azt mutatta, hogy elég volt a liberális bűnözőpárti szarkenegetésből.

Másrészt vannak olyan régiók, amelyek lényegében élhetetlenné váltak a cigányoktól való félelem és a cigánybűnözés miatt. Szerinted például a cigányok által elüldözött galgagyörki házaspárt hol érdekli az integrációs folyamat? Az ilyen helyeken sürgős tüneti kezelés kell a pozitív diszkrimináció eltörlésével, zéró toleranciával és szigorított törvényekkel. A cigányok bűnözésre és élősködésre berendezkedett része ugyanis nem ért a szép szóból.

2009.06.16. 12:08:46

@Win Elen: a videó egy újabb adalék lett volna ahhoz a gyomorforgató, undorító kettősmércéhez, amit a liberálisok alkalmaznak (remélhetőleg már nem sokáig). Ugyanis fordított esetben (magyarok csoportosan bántalmaznak egy cigányt) a liberális média illetve jogvédők visítása Brüsszelig hallatszott volna. Erről viszont egyedül a kuruc.info tudósított, míg eközben az indexen az aktuális vezércikkben valamelyik csökött a cigány Martin Luther Kinget keresi. Komolyan ezek hova süllyednek még? Azt hittem a hétesi cigányokról szóló riporttal megvolt pár napra a libsi agyhalál.

Win Elen 2009.06.16. 12:28:24

:) Nem ertem tovabbra sem a kerdesek nekem szegezeset, hiszen egyetertek veled, errol beszelek. Csak azt fuztem hozza, hogy hoszabb tavra, ezek az intezkedesek nem nyujtanak megoldast. Lehet hogy lenne par honap fellelegzes, amikor tunetek nem jelentkeznenek. Es aztan? Megeri ket het nyugi, hogy aztan a jelennel sulyosabb helyzet alakuljon ki? A torvenyek es a szabalyok (rogzitett) jo dolgok, de onmagukban, csak az itelkezesben segitenek. Preventativ hatasa, ha a kulturaba, ertekeben es ertelmeben nem kerul be nem sok van.

"A cigányok bűnözésre és élősködésre berendezkedett része ugyanis nem ért a szép szóból." Ez igaz is. De altalaban minden bunelkovetore. Es ezert itt rosszul fogalmazol ismet. Valamiert ugy tunik, mitha a bunozest te csak a ciganysagnak tulajdonitanad.

Osszfoglalva, az a politikai, ami mostanaban egyre divatosabb, az ugy vezetne ra a ciganysagot (holott az osszes bunozorol van szo) arra, hogy nem jo amit tesz, hogy addig lodozgeti fejbe oket, amig magatol egyszercsak ra nem jon, es szepen a tobbsegnek megfelelo eletet kezd el elni. Sarkos pelda, de jol latszik hogy ez faszsag.

En azt mondom hogy meg kell probalni olyan allapotot teremteni, ahol nem termelodnek ilyen szamban olyan egyenek, akik kriminalizalodnak a kesobbiekben. Ugyanis bunelkovetok a tarsadalom szemelyeinek sokszinusege veget mindig is lesznk. A bun onmagaban pl gyakorta ertelmtlen, ugyanis egy a normaktol eltero a tobbsegre nezve elfogadhatatlan viselkedest jelent, amelyet az a trovenyeiben szabalyozas es ertelmezes ala is von. Bunozo egy droghasznalo? Mai torvenyek szerint reszben igen.

Gondolom az eroszakos esetekrol van most szo. Arra meg hatvanyozottan igaz, hogy a torveny nem visszatarto ereju, hosz a legtobb ilyen a szemelyiseg rosszul szocializaltsagabol es a tettek hirtelensegebol fakad.

A bortonoket viszont alaposan flduzzasztanank. Es egy "arja-szellemiseget" is pikk-pakk beinditanank. Persze nem szabad hagyni, hogy elnyomjanak. De ne elnyomassal tiltakozzunk.

Amit en hianyolok az pont az hogy egyoldaluan nezzuk ezeket a dolgokat. Es lecumizhat a szadesz bonyallal, hogy az ilyen hozzaalast immaron a leertekelt liberalis fogalommal azonositva, inkabb meg sem akarjak hallani az emberek.

2009.06.16. 12:51:24

@Win Elen: abban nem értek egyet, hogy a bűnözőket és a cigánybűnözés bizonyos típusait egy kalap alá kellene venni. Például:

- szamurájkardos, kapás, kaszás családi háborúk
- gyorsan összeverődő lincselésre kész rokonság
- csoportos rablás ("van egy cigid?")
- etnikai alapon szerveződő, a többségi lakosságot terrorizáló, félelemkeltő utcai bandák
- ordenáré, primitív viselkedés buszon, vonaton, közintézményekben, orvosok, mentősök megtámadása, az elvárható viselkedési normák semmibe vétele napi jelleggel.

Ezek KIZÁRÓLAG a cigány kisebbségre jellemzőek és bizony ezt szigorral meg lehetne fékezni, nem kell ide semmilyen integrációs csoda. A Jobbik nem véletlenül csendőrségezik, mivel egy kellő tekintéllyel és erővel fellépő rendfenntartó szervezet féken tudná tartani a liberális évek alatt elkanászodott csürhét. És ha rend van, akkor biztos lehetsz benne, hogy az integráció/asszimiláció is simábban menne. De legalábbis a békés lakosság nyugodtan tudna élni és már csak ezért megérte.

Win Elen 2009.06.16. 13:23:31

tehat azt mondod, hogy kell egy torvenykonyv, egy szabalyrendszer, ami a ciganyokra vonatkozik, mert ugye az altalad felsoroltak a ciganyok privilegizalt buntettei. Es egy masik, ami a nem ciganyokera.

Es a kettos merce is csak akkor baj, ha ciganykerdesben, rajuk nem ngativ modon hasznaljak. Ertelek.

2009.06.16. 13:58:32

@Win Elen: egyszer már felsoroltam hogy mi kell. Pozitív diszkrimináció eltörlése, zéró tolerancia, visszaeső bűnözők súlyos büntetése és tekintéllyel rendelkező rendvédelmi szerv. Cigány ne védekezhessen azzal, hogy rasszizmusról hazudozik. A csendőrség rendet tudott tartani vidéken, mert keményen odacsaptak a deviánsoknak. Nem úgy mint ma, hogy a rendőr lassan hozzá sem mer nyúlni a szent tehénként kezelt bűnöző cigányokhoz. Inkább hagyja hogy a cigány csőcselék elvegye a pisztolyát, meg szétverje a rendőrautót. Vicc.

Remélem nem szeretnéd, hogy a nagy tolerancia közepette ide jussunk ( a cigányok mondjuk mindent megtesznek érte):

index.hu/kulfold/2009/06/10/kitelepitenek_a_romakat_a_csikszentmartoniak/

Win Elen 2009.06.16. 15:04:53

@imperial: termeszetesen nem. es egyet is ertek azzal amiket irsz, hogy szuksegesek. De e mellett kell egy preventativ politika is. Amibe nem fer bele a ciganysag kollektiv bunossnek tekintese. Ezert tartom fontosnak az olyan beszedet, ahol bar oszinten lehet foglalkozni a ciganyproblemaval vagy barmivel. De terjenek ki arra is hogy a szelsoseges (ertsd veszelyes es szinten elfogadhatatlan viselkedesre alapot ado, azt mosdato) megnyilvanulasokat nem turik. Sehogyan sem. Es orulnek ha lenne hely az ertelmisegnek is, nem csak le liberalisoznak (mint szitokszo) azt, aki felveti, hogy nezzuk meg mas aspektusabol is a dolgot.

A csendorsegtol en nem varok csodat. De nem is ismerem ilyen melysegeben a jelenseget, sem a torekveseket.

Amugy azzal, hogy a rendor nem baszhat pofan valakit en sem ertek egyett. Persze ha megcsapkodott valakit, amirol kiderul hogy nem kellett volna, akkor elbocsajtas. Aki az erokszak nyelvet beszele, az mast ugy sem ert. A borton nem visszatarto ero.

Persze nem tartom ezt humanusnak, es tobb aggalyt is meg tudnek fogalmazni ezzel kapcsolatban. Ugyanugy ahogy a jelenlegi, "melyebb okai vannak ennek" felismeresbol taplalkozo, semmittevest. Mondhatnam, a sertettek cserbenhagyasat.

Es a ciganysag oldalarol is kellene latni a valtoztatasra valo igenyt. Es halisten latunk is erre peldakat. De sok helyen ebbe is ertelmetlenul belegancsolnak. Es a kepviseloikrol mar ne is beszeljunk.

Meg arrol sem, hogy ez a sok dolog amirol csevegunk mennyi penzt emesztene fel :)

Meg egy gondolat. Mindannyiunkat azonos dolog hajt. Megpedig az eroszakos megnyilvanulasoktol valo tartas. Csak mig az egyik oldal a ciganysagban veli ezt felfedzni (van pelda ra boven), a masik a ciganysagon tul, az elozoekben is (Mivel erre mar volt pelda)

A nagy kulonbseg az, es ez ne legitamaljon semmit, hogy mig a ciganysag folyamatosan szolgal tapanyaggal az elso csoportnak, addig a masiknak csak a feltetelezesek jutnak. Amelyek bar konnyen megalapozotta valhatnak, egyelore nem azok, barmennyire is fujak a rasszistalufit. Es barmennyi buta is van egy tuntetesen, vagy libazason akkor is csak feltetelezes. (Ezen nagyon osszevitatkoztunk egy nagyobb "ertelmisegi" tarsasagban, de en akkor is tartom) (...)

DeMarco 2009.06.16. 15:47:55

Kicsit lemaradtam, de fél szemmel követtem amit írtatok. Imperialnak adnék igazat, előbb legyen rend, aztán majd lehet gondolkodni a felzárkóztatáson. Eddig csak "gondolkodtak" rajta és meg lehet nézni, hogy mi lett az eredménye...
Most már épp ideje tenni valamit. Rá kellene jönni, hogy a lakosság torkig van azzal, hogy nincs biztonságban az élete, vagyona. Amíg ezt nem szüntetik meg, nem lesz béke. Több börtön kell? Akkor építsünk többet. Szigorúbb törvények kellenek? Rendben, hozzunk szigorúbbat. Több jogosítvány kell a rendőrnek? Rendben adjunk nekik. (Mondjuk ez utóbbira figyelni kell, hogy mire kapják.) Be kell vetni a hadsereget, mint a szlovákoknál? Vessük be. Először rendet kell vágni, aztán lehet igazi, hosszú távú megoldást keresni. Ez nem csak a cigányokra igaz, csapjanak oda mindenkinek aki életre, vagyonra támad. Ha az állam erre nem hajlandó, akkor jöjjön a gárda, vagy a csendőrség...

Win Elen 2009.06.16. 16:29:14

@DeMarco: Nem tudok ezzel ilyen forman egyeterteni. A rend vagas mellett igenis elengedhetetlen fontossagu a hosszutavra valo gondolkodas. Ezt nem lehet sorosan kotni, csak parhuzamosan. Mert igenis van ennek a problemanak egy eletkorulmenybol, egy kulturabol, es egy a ciganysag megitelesebol fakado aspeketusa is. A rend ezeket nem oldja meg, csak a mi komforterzetunket pallerozza. S igy a problema ujra termelodik. Raadasul egyre brutalisabban. Es erre meg meg brutalisabb retorziok jonnek. Nem szabad tulertekelni a rend fontossagat, es hatalmat. Es pont ezert a rend csak tuneti kezeles. Falakat allit. Persze ha leszarod, hogy masnak milyen szar, hogy az o helyzete cseppet sem javult, de teged a "falaid" megvedenek, akkor nincs mirol beszelnuk, egesszen mas ertekek mozgatnak. (nem jobbak vagy rosszabbak masok). Tudom hogy a bunozokre erti itt mindenki amit, mond. De a tarsadalmi uzenetet rengetegen ertik majd felre. Es mivel mi is ciganybunozesben, es cigany idealtipusokban gondolkodunk, ketseg sem fer hozza, hogy egy egesz nepcsoport megbelygzesehz, hova tovabb uldozesehez vezet majd a jelenseg, ha csak rendparti modon kozelitjuk meg.

DeMarco 2009.06.16. 18:03:07

@Win Elen: Ezt mondd azoknak akiknek hetente lopkodják a terményeit, vagy bántalmazzák őket az iskolából hazafelé. Nyilván szükség van hosszútávú megoldásra is, de most nem ez a legfontosabb. A hosszútávú megoldások mennek már több száz éve... Én már azzal is elégedett lennék, ha bobbyt látnék minden sarkon. (Képletesen).

2009.06.16. 20:37:27

@imperial: a Vastagbőr is felfigyelt a cigányok aljas hazudozására:

vastagbor.blog.hu/2009/06/16/a_rakamazi_ongol

Corry 2009.06.16. 22:22:13

Az ajánlott cikkbe bele lett keverve apai és anyai, USA, 1956, Erdély, megminden.
Csak sajnos azt nem veszik észre, hogy ugyan most már lassan az emberré válást kivéve mindent megmozgatnak annak érdekében, hogy az általuk vélt "helyes" társadalmi megbékélési utat mindenáron kiverjék a magyar társadalomból.

Egyetlen apró bökkenő van és volt a dologgal: nagyon úgy néz ki a dolog,hogy maguk a cigányok sem e mentén az út mentén szeretnének haladni, ez az út nekik sem jó.
A liberók kaptak most 2,16 százalékot ez az adag arra nagyon jó lesz, hogy gondolják ezt e kérdést át töviről hegyire és akkor álljanak elő egy újabb ötlettel, ha az már kábé megvalósítható is lenne. Mert ilyen ötletük az elmúlt 20 évben nem nagyon volt a cigánykérdés megoldására.

Win Elen 2009.06.16. 22:27:15

@DeMarco: egyaltalan nincs a mai vilagban olyan megoldas, ami fontos kerdeseket kezelne. Olyanokat, ami kesobb minel tobb ember eletet konnyitene meg, tenne jobba. Egyetlen torekves, ami ilyen az a penzoligarchak totalis hatalomszerzese, es befolyas kizarolagosan sajat erdekeik kiszolgalasara a vilag nemzetei felett. Es ez a jelenseg gerjeszti kozvetve, vagy kozvetlenul a kulonbozo tarsadalmak belso konfliktusait is. Aki ebbe a korbe, vagy annak holdudvaraba belep, az elkezd hosszutavon is gondolkodni. Persze csak a penz sikjan a profitmaximalizalas eszmejeben furdozve.

Azok az emberek akiket, pedig ilyen serelmek ernek, bar vannak sokan, nem feltetlen a reakcios magatartas hataroz meg kizarolag. (pl en) Persze a torveny es a rendorseg tehetetlensege oket is ingerultebbe teszi. Es ez elobbi valoban fontos reformokat igenyelne, ebben mind tokeletesen egyetertunk. (a magantulajdon nulla szintu vedelmenek biztositasa, a rendorseg tekintelyenek hianya, a megelhetesi bunozes fogalmanak totalis kepzavara alkalmazasakor stb.)