A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Feloszlathatatlan?

2009.07.03. 07:00 Horváth Andor Márton

A Fővárosi Ítélőtábla tegnap jogerősen feloszlatta a Magyar Gárda Hagyományőrző és Kulturális Egyesületet (a továbbiakban, ahogy eddig is: "Magyar Gárda"). A "Magyar Gárda" portálján azt olvashatjuk, a holnapi, Szabadság téri hídfoglalás-évfordulós tüntetésen a "feloszlathatatlan Magyar Gárda" is ott lesz.

Szerintük tehát a mozgalom nem oszlatható fel az Egyesület feloszlatásával. Nos, az már bebizonyosodott, hogy ha fel nem is, de legalábbis megosztható a mozgalom, mikor Dósa Istvánt kizárták belőle, és ő külön utakon kezdett járni.

Holnap tehát meglátjuk, valóban feloszlathatatlan-e. A bíróság szerint az. Ugyanis demokráciában élünk, és itt az efféle mozgalmak jogi formája az egyesület. Mindenki egyesületben van, a szabadkőművesektől a csipkekészítőkön át a magyar tengerészekig (marha jó, hogy még ilyenünk is van). A "Magyar Gárda" is egyesületben...volt. Szombat délután feloszlathatatlanul ott lesz a tüntetésen. Ha én volnék a Rendőrség, azért megpróbálnám, tényleg nem lehet-e feloszlatni.

27 komment · 2 trackback

Címkék: magyar gárda

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr231223643

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.07.03. 14:09:46

Gárda Tanár úr Egy demokratikus társadalomban a közösség számára hasznosnak ítélhető cél sem valósítható meg a demokrácia értékrendjét sértő eszközökkel. részlet a Magyar Gárda feloszlatását kimondó ítélet szóbeli indoklásából Egyik állandó kommentelőmtő…

Trackback: Mindenes 2009.07.03. 09:52:59

A Gárda betiltásárólDraskovics Tibor az MTI-nek úgy fogalmazott: jogerősen bebizonyosodott, hogy senkinek nincs joga kikezdeni az állam rendfenntartási monopóliumát, senkinek nincs joga másokkal szemben fenyegető módon fellépni. Hozzátette: ezzel az ítéle…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lovastengerész 2009.07.03. 08:47:48

jó kis cirkusz...megint nem a tényleges problémákról van szó.

agyiszint.blog.hu/2009/07/03/bling_bling_1

na EZ a fasizmus, jópofaságba öltöztetve.
ha időközben leszednék, azért a lényeget ide másolom:
"Mi kérünk elnézést, hogy nem lehetünk ilyen rajok..... Hitler, wo bist du?"

tessenek összehasonlitani EZ káros a társadalomra vagy az ha valaki mondjuk történelmet kutat és aszondja nézzük már meg hogy is volt Auschwitzban azokkal a kamrákkal?!

Bell & Sebastian 2009.07.03. 11:33:33

Nagyokosok!

Mit kezdetek azzal a cca. 8% militáns beállítottságú hímmel, akik bármely populációban fellelhetők (hormonok, nem mormonok)?
(ezek "alkották" az Ifjúgárdát és a Munkásőrséget)

Se Nemzeti Gárda, se Csendőrség? (Drazsé már próbálja kifogni a szelet...)

A katonaság eltörlése után se ujjongjatok, ott szocializálódott az ún. lumpen-réteg, mellesleg egy ki Hazafiság se ártana! A Honvédség impotenciája lemérhető azon, ahogy bánnak velünk vitézlő szomszédaink.

Ehhez járul még egy drákói szigorúságú fegyvertörvény és ócska közbiztonság!

Leszokott itt mindenki a gondolkodásról, hülye szemforgatók?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.03. 11:46:33

@cukicica: "EZ káros a társadalomra"
Mármint a rajok? XD

A fasizmussal egyébként mi a gond?

@Bell & Sebastian: Jogos. A liberalizmus is csak olyan mint a kommunizmus: remek eszme, csak le kell hozzá cserélni a társadalmat.
Ha belegondolok egyedül a nácik voltak őszinték, és ők legalább csak a szelekciót akarták felgyorsítani (,illetve tették is, aztán jól kiszelektálódtak).

Mellesleg nem az a normális ha egy hím militáns beállítottságú valamilyen szinten? (És a Gárda azért alacsony szinten militáns, a cserkészeknek legalább csúzlijuk van...) Ehhez képest úgy kell az ilyen emberekre nézni, mint valami perverz deviánsra.

Andor: Nem tudom ez a poszt mennyire örömködés, de jobb ha tudod, hogy ez a ítélt maga is kb 1%-ot hoz a Jobbiknak. Most vannak a teljes népesség 7%án. Lehet számolgatni, meddig kell próbálkozni, amíg megkerülhetetlen erő lesz.

TD223 2009.07.03. 12:36:30

Hehe, szerezzen csak szavazatokat a Jobbiknak a nagy hazafi birónő és a demokrata Draskovics a jogkövető Kolompárral együtt... Már várom, hogy fog vinnyogni Andor, amikor a Jobbik kezelésbe veszi az antimagyarokat.

Azért kíváncsi lennék, hogy magyarázza a kedves birónő a mondvacsinált baromságai után, hogy az Mszp, Szdsz, OCÖ, In-Kal, Mazsihisz ... nincsen feloszlatva.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.07.03. 12:39:52

Az ítélet jogi nonszensz.

Egyrészt: a bíróság láthatóan túlterjeszkedett a kereseti kérelmen. Az Ügyészség, mint felperes az Egyesület feloszlatását kérte, mozgalomról szó nem volt. A polgári perrendtartás szerint a bíróság csak azokban a kérdésekben hozhat döntést, amiket a felperes a kereseti kérelmében megjelölt - ezt a szabályt a bíróság megszegte.

Másrészt: egy "mozgalom" nem oszlatható fel. A feloszlatás az egyesületre, mint magánjogi jogi személyre alkalmazható szankció. Magánszemélyek különböző kapcsolataira ez értelmezhetetlen. Ha magukat a Magyar Gárda tagjainak valló magánszemélyek a Magyar Gárda egyenruhájában mennek ki az utcára, az az egysületi jog szempontjából szabályozhatatlan. Legfeljebb a Rendőrség oszlathatja fel a csoportosulást, ha a gyülekezési jogot sértenék meg.

Ez az ítélet kábé olyan, mintha a bíróság feloszlatná a "Magyar Öltönyklub Egyesületet", ergo mostantól senki nem járhat az után öltönyben.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.07.03. 12:42:56

@TaTa86.: Ez a post nem a Jobbikrol, hanem a Gárdáról szól. SZVSZ nem nagyon foglalkoztam a Gárdával, csak a tunetnek tartottam. Viszont jogeros itélet után kimenni és szervezetten tuntetni, majd a legfelsöbb birosagnak beadni, hogy mi csak hagyomanyt orzunk, a torvenyt tisztelve... Eleg meredek.

Ha rajtam a mulna, a Jobbik mar holnap kormanyon lenne ketharmaddal. A gazdasag 1 ev alatt olyan szinten omlana ossze, hogy mindent ujra lehetne irni - a szemetet kisoporve - az alapoktol. [Persze kulfoldon elek, igy konnyu pofazni. Odaátrol nehezebben viselném a kádárista gazd.polt és a buta inkopetenciát. [Kaptunk eddig mindkettobol Jobbik nélkul is.]

Indexes Vona interjut ajanlom mindenkinek. Vona Gábor még az Ádernél is butább ember, ami pedig nagy szó.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.07.03. 12:45:49

@Lodovik Trema: Mielott leballib-zsidoznatok. Egyik sem vagyok, de ez a regi postokbol kiderul. Csupa-csupa jobbos [sokszor szélsöséges] gondolat. Csupán a tényeket szeretem.

TD223 2009.07.03. 12:51:57

@Lodovik Trema: Pedig eléggé tévedsz Vona intelligenciájáról.

Bell & Sebastian 2009.07.03. 13:00:17

@Lodovik Trema:

A nagy magyar jogszolgáltatás valójában egy mítosz (rakás szar), nem állja az összehasonlítást még a románnal sem, köszönjük is Lópitzy Zoltánnak, az őskomcsinak! (rózsadombi paktum)

A saját ügyeimmel példálódzhatnék, a legutóbbi sokmillióba fájt a cégemnek. (jobbra csap - ide fütyül)

De ugyanezek a barmok emelték Vonát és Budaházit piedesztálra!

Most próbálják a szellenetüket visszalapátolni a lóba, hogy min. hármas képzavarral éljel!

Bell & Sebastian 2009.07.03. 13:03:11

@Lodovik Trema:

Ez igaz, nem is vívtunk még egy jót...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.03. 13:11:00

@Lodovik Trema: Hát Vonára én azért ilyet nem mondanék. Közelebb van ő a zsenihez mint a hülyéhez. (Melyik párt tudott 1-ról 15%ra feljönni két év alatt?) Persze gazdasághoz lehet, hogy hülye, de neki nem az a dolga.

És nem akarok én itt semmilyen párhuzamot, de Hitlert is lehülyézték, a programját pedig merő demagógiának és megvalósíthatatlan fantazmagóriának titulálták. Aztán mikor odakerült, szépen odatett egy embert aki értett hozzá, és ő pedig politizált tovább, és nem szólt Speer dolgába.

Bell & Sebastian 2009.07.03. 14:52:22

@TaTa86.:

Albert Speert még a szövetségesek is respektálták, életben hagyták, sőt..., de ez egy mésik sztori.

Vonáék mennek jurtába, live-show lesz rajongókkal, plusz 2%! Főhet a fejük a dinóknak!

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.07.03. 16:32:49

@TaTa86.: Se hülyének, se zseninek nem tartom.Ahhoz a 15%-hoz vajmi kevés köze van Vona Gábornak hiába ő a jobbik elnöke.Egyszerűen az emberek tűrőképesség véges.Egyes országokban(főleg nyugatabbra) ezt ami itt van azt hiszitek tűrnék?Már kb. hat éve lett volna előrehozott választás...Az emberek megunták ,hogy igazságtalanul bántják őket,dolgozik(dolgozna ha lenne munka), adózik cserébe nem kap semmit csak:"adózz többet,el lehet menni," közbiztonság aggályos egyes helyeken erre az hallják a tévében ,hogy ŐK a nácik...

Haloperidol 2009.07.03. 18:45:13

@Lodovik Trema:
"Viszont jogeros itélet után kimenni és szervezetten tuntetni, majd a legfelsöbb birosagnak beadni, hogy mi csak hagyomanyt orzunk, a torvenyt tisztelve..."

A Magyar Gárda Kulturális és Hagyományőrző Egyesület feloszlatása után bírósági bejegyzésre kerül a következő Kulturális és Hagyományőrző Egyesület és a Gárda tagjai egyenruhában, magánemberként jelennek meg a rendezvényen. Hogyan lehetne ezt jogyszerűen megakadályozni? Ma mindenki olyan ruhát visel közterületen, amilyent akar.

Egy tömegmozgalmat tényleg nem lehet feloszlatni...

Haloperidol 2009.07.03. 18:48:56

@Lodovik Trema:

Konkrétan mi az, ami szerinted Vona ostobaságára utal az indexes interjúban?

Ha a Fidezsben levő emberek negyedannyit dolgoznának és feleannyi politikai érzékük és bátorságuk lenne, mint Vonának és a többi jobbikosnak, nem itt tartana az ország, hogy az EU és a kisantant velünk törli fel a padlót.,

Haloperidol 2009.07.03. 18:52:56

@blas - Ki szelet vet, vihart arat.:

Szerinted nem Vona és társai találták ki a Jobbik szervezeti felépítését, programmját, szlogenjeit, stratégiáját? Hogyan lehet ilyen marhaságot írni, hogy a Jobbik sikeréhez vajmi kevés köze van Vonának?

Egyszerűen egyik más politikai erőben sem volt meg a képesség, az ész és a bátorság, hogy a mai idők legfontosabb politikai-társadalmi kérdéseit egyáltalán fel merjék tenni. Ha fel merték volna tenni, akkor ma a Jobbik nem létezne.

Haloperidol 2009.07.03. 18:57:42

@TaTa86.:
Szerintem nagyon jó meglátás az, amit írtál. A személyzeti politika az egyik legfontosabb kérdés, ami minden szervezetben (pl. politikai párt) felmerül. Ha OV-nek nem lenne ENNYIRE pocsék a személyzeti politikája (Deutsch, Áder, Mikola, Kövér, stb...), akkor nem vesztett volna el 2 választást, és LEHET, hogy az ország nem itt tartana.

Egyszerűen dilettánsokat tesz kulcspoziciókba, csak mert együtt jártak a Bibóba. Saját hibáiból nem képes tanulni. Márpedig az a leghülyébb, aki erre sem képes...

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.07.03. 20:30:20

@LION_heart: Felőlem kezelheted zseniként... de Morvai és az mszp-szdsz tengely orbitális balfaszságai nélkül nem lett volna 15%,sokan Morvaival azonosították a jobbikot miközben nem is tag :),ez magánvélemény,személyes tapasztalatok alapján.

Bell & Sebastian 2009.07.03. 22:20:07

Tessék, itt van: Olaszország fasizálódik!

Létrehozzák a Nemzeti Gárdát is a Csendőrség mellé.

Legalább kiderül, mire mennek, de tartok tőle, a problémáikra a legmegfelelőbb választ adták.

Jut eszembe, anti-anti-kíníai blog nincs?
Jó, tudom hogy nincs, de miért nincs? Pedig se gitár, se ceglédi kanna, csak kereskednek, beszivárognak, ÁFÁ -t csalnak, érthetetlen a beszédjük, hangosan nézik a saját TV -jüket!

Megvan a válasz: kultúráltak (komcsi országból?), konfliktuskerülők és még mosolyognak is mindehhez!

Vajon mekkora parasztoknak látnak minket? Európába beékelődött rablóhordák maradványainak?
Esetleg távoli, elfajzott rokonnak? Gazdatestnek? Vagy fehérzajnak a zárt közösségük körül?

Mindegy is, kit zavarnak? Engem nem!

DeMarco 2009.07.04. 09:06:19

Ha én lennék a magyar gárda vezetője, akkor máris bejegyeztetném a Magyar Gárda 1.0-át, 2.0-át és 3.0-át... Aztán lehet perelgetni... Simán csak át kell nevezni és kész.
Sztem korán örül a posztíró és nagyon mulatságos ahogy elhiszi, hogy történt vmi.
Naívság azt hinni, h nem lesz gárda. Folytatni fogják. Van rá igény, nem is kicsi.
Mókás lesz nézni, ahogy savanyodik a tej. :)))

DeMarco 2009.07.04. 10:21:07

Jah még egy ötlet: Magyar Gárda Security Zrt. :))

Bell & Sebastian 2009.07.04. 12:12:15

@DeMarco:

Láttunk mi már olyan vállalkozást, amelyik az állami támogatás lenyúlása érdekében időnként átkeresztelkedik, (Dunaharaszti határában).

Jéghidegen az igazi!

Lovastengerész 2009.07.04. 22:46:37

@TaTa86.:
nokérem, Tessenek megnézni hogyan épül egy "igazi forradalmár vezér" image-e 2009ben!
a bátor hős Vona, előállitva a fogdában!
meg az egész ugy zusammen, szélsőjobbps radikális mélymagyaroktól ilyen ügyes kommunikációs stratégiát mint amit ezek csinálnak még nem láttunk...

változnak az idők kéremszépen, bünösöket ostorozó szigoru papbácsiként (pl csurka) már nem lehet megfogni a népet...

UJ GENERÁCIÓ, UJ STRATÉGIA A SZÉLSŐJOBBON!

molaris 2009.07.05. 06:43:48

Javaslatom, ránduljatok át az Archiregnumra, messze magasabb színvonalú vita ment/ megy e témában.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.06. 00:20:24

@cukicica: Tagadhatatlan. A Jobbik jelenleg az összes pártot magasan veri kommunikációban.

Azért azt pedig te vallhatod be, hogy ehhez a mostanihoz, azért nem kis bátorság és szervezés kellett. Nem tudom melyik párt találna 100 szimpatizánst amelyik le merne ülni, az ellenséges sündőrök elé, úgy hogy tudják ebből gáz és verés lesz. Orbán például 2006ban nem mert leülni a rendőrök elé, 88ban pedig volt vér a pucájában. (Mondjuk az igaz, hogy a vipera veszélyesebb mint a sün.)

"UJ GENERÁCIÓ, UJ STRATÉGIA A SZÉLSŐJOBBON!"
"Amit erősítenek, az gyengül, amit gyengítenek az erősödik." A radjobb egyszerűen nem engedhet meg olyan hibákat, amiket a parlamenti pártok(, és az lmp), így van egy erős szelekció. Csurka nem azért bukott el mert rosszabb a többi politikusnál, hanem mert magasabb mércének kellett (volna) megfelelnie. De ha Csurka nem esik ki a parlamentből, akkor Vonának nem hiszem, hogy sok keresnivalója lenne.

molaris 2009.07.06. 07:11:33

@TaTa86.:
Csurkának nagyon nagy hiányossága a közvetlen vitakészség. Pista bá' jól ír, jól gondolkodik, de élővitában meghal. Olyan mint Menuhin a prímás szerint:-Zseni a gyerek, de asztalnál meghal.

És valóban, Csurka fegyvere a toll, és nem a beszéd. Sokat beszélgettünk anno, de mindvégig akadozva. Akkoriban, Ő tényező volt, és nem is volt igazán támadó a mondandóm. És mindent ezen bukott el, hogy élőszóban könnyen lehetett verni. Pediglen a kidolgozott gondolatai azok, amikkel most sikerre megy a Jobbik.