Barack Obama kampányfőnöke, David Plouffe előadást tartott a Fidesznek és magyar cégeknek arról, hogyan csinált elnököt a mosolygós politikusból. Előadásának lényege az online hírverés különböző módszereiről szólt. Szerinte az Obama-kampány 13 millió amerikait egyesítő internetes hálózata alapvető tényezője volt a győzelemnek.
Ezt az idilli viszonyt az informatikával némileg árnyalja a Fehér Ház egy pár tulajdonsága. Egyrészt: mindössze egy héttel Obama beiktatása után leállt az egész ház levelezőrendszere. Ha Obama a Facebook-kampányát szeretné nyomon követni, akkor is problémába ütközne: a hálózaton tiltva vannak a közösségi oldalak; csakúgy, mint az iTunes. A Bush-kormányzat alatt két stábtagnak volt megengedve az iTunes használata: az egyik a beszédeket töltötte föl rá, a másik pedig az elnök iPodját látta el friss zenékkel. És persze aztán ott van az a probléma, hogy az Ovális Irodában elnöki szék néha négy is van, de számítógép egy sem. Be lehet persze vinni oda notebookot, ahogyan már Clinton elnök is többször megtette, na de őneki biztosan nem hiányzott a wifi - az ugyanis nincs a Fehér Házban. De talán nem is kell annyira az a notebook, hiszen van ott más, amivel lehet játszani.