A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rukverc (15) rükverc (11) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

2009 reggel: a magyar diplomácia csődje

2009.12.31. 09:00 Horváth Andor Márton

Robert Fico tegnap elkezdte támadni a 2010-es magyar kormányt. Joggal feltételezte, hogy Orbán Viktor lesz Magyarország következő miniszterelnöke. De nyilatkozatában azt feltételezte, hogy Orbán nem tud a jövőben olyan kijelentéseket, netán lépéseket tenni, amelyekkel szemben a szlovák miniszterelnöknek ne kellene fellépnie. Mintha Szlovákiát meg kellene védeni a nyelvtörvényt ellenzőktől. Mintha a nyelvtörvény Szlovákia érdekeit szolgálná. Ficónak már egy jó ideje mindegy, milyen stílusban folyik a szlovák-magyar diplomácia.

Erről a témáról tavaly jóval kevesebbet írtunk, mint kellett volna, és ez jövőre is így lesz egy darabig, ha semmi nem változik. A magyar diplomácia töketlenségeit ugyanis a kormányváltásig mindenképpen el kell viselnünk. Ahogyan a jelenlegi kormány miatt el kellett viselnünk, hogy az elnökünket kitiltsák az országból. Az utóbbi két évben Robert Fico következmény nélkül alázta meg Magyarországot több ízben: amikor a DAC-meccsen történtek után kijelentette, hogy Magyarország nincs egy szinten Szlovákiával, vagy amikor most decemberben kimaradt a kormányközi tárgyalásokról. A legújabb kirohanása a még nem is megalakult következő magyar kormánnyal szembeni bírálata megkoronázza ezt a művet. Én annak idején természetesen a kettős állampolgárság ellen szavaztam. De ha a nyelvtörvény érvényben marad, az némileg árnyalhatja a nemzetközi jogi helyzetet. Ugyanis nyelvhasználat tekintetében korlátozni egy nagyszámú kisebbség tagjait - ez nem európai szintű jogállamiságra vall. El kellene gondolkozni azon, hogy ne nyújtsunk-e politikai menedékjogot a továbbiakban a szlovákiai magyaroknak. Nem mintha ezzel akárki is élni akarna, de ha nem is ezt, valami hangos, erélyes dolgot mindenképp kellene tenni, mert ezt a nyelvtörvényt el kell törölni. Nem bízom különösebben Orbánban, bár a külpolitikájával általában nem volt gondom, sőt Grúzia ügyében például Fidelitas-tüntetésen is részt vettem. Az azonban biztos, hogy a mostani vezetés eredménytelenségében komoly szerepe van a kormány harmatgyenge legitimációjának. A kormány legitimációja ugyanis bár vitathatatlan, tény, hogy igen gyenge: a közvélemény megnyilvánulásai és az azóta tartott népszavazás, EP-választás alapján látható, mennyire kevéssé képes hitelesen képviselni Magyarország lakosságát.

Persze a frissen legitimált pártok sem mindig a legjobbak. Itt van például a Jobbik, amely Magyarország diplomáciai hangszínével játszott: kicsit nácisított minket azzal, hogy az EP-be a betiltott "Gárda" egyenruhájában vonultak be képviselői. De persze - kit érdekel, ha a Jobbik-képviselők tangájára akár rovásírással van hímezve, hogy "cigánybűnözés", hiszen nem ők vannak hatalmon, és nem övék a külügyminiszter.

Annyi bizonyos, hogy a magyar diplomácia legnagyobb eredménye Gyurcsány és Putyin informális, családi vacsorája volt az utóbbi időben. Én a Fidesztől a fenti diplomáciai hibák miatt két dolgot várok el: tüntesse el a szlovák államnyelvtörvényt, és gyengítse a Jobbikot, amennyire lehet.

Szolgálati közlemény. A jövő évtől a Reggel-sorozat szakít egyhónapos hagyományának néhány elemével. Egyrészt ezentúl reggel 7-kor jelenünk meg, másrészt rájöttünk, hogy a rovat zsidó, tehát vétek volna szombaton is dolgoztatni. Én meg majd írok szombaton más rovatokba. Valójában persze a mi kis neológ zsidó rovatunk így próbálja asszimilálni a "kolbenheyer ír" és "kolbenheyer olvas"-rovatokat, de erről nekik ne szóljunk.

12 komment

Címkék: orbán szlovákia reggel zsidó jobbik fico nyelvtörvény

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr31634252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.31. 09:12:36

Jó poszt, persze bele lehetne kötni bizonyos dolgokba, amik a posztoló személyes véleményét tükrözik, de minek...

IT's OFF:
mi ez az idétlen TABORDER? úgy esett, hogy nincs mouse-om és TAB-okkal akartam eljutni a poszthoz, hát nem végig kellett menjek az egész jobboldali FRAME-en, hogy eljussak a teljes posztra mutató linkhez??? számomra logikusabb és júzerfrendlibb lenne, a TOP, LEFT, RIGHT sorrend, mint a TOP, RIGHT, LEFT! xD

Corry 2009.12.31. 09:53:30

Én nem látom Gyurcsány úr vacsoráját olyan pozitív dolognak. Nem lehet tudni, hogy miről is volt szó és voltak pletykák az ex miniszterelnök körül, egy Gazprom pozíciót is emlegettek, tehát az is elképzelhető, hogy nem külpol. siker volt az egész, hanem valami más, amit nem kötöttek az orrunkra szokásuk szerint. (Mondjuk amíg a magyar adófizetők nincsenek érintve a kérdésben, addig elismerem, hogy semmi közünk hozzá).

A szlovák államnyelv törvény és az egész szlovák kérdés egy más tészta. A Sólyom urat sem engedték be, de ez nem az első ilyen jellegű afférja volt elnökünknek.
Szlovákia sok tekintetben megelőzött bennünket, most nem sorolom fel a bandát, akiknek ezt köszönhetjük, akinek nem inge...
Szlovákia egy fiatal állam és már nem Magyarország része, továbbá olyan politikusaik voltak, akik a Trianon után és óta igen erősen magyarellenesek voltak (az egyik ilyen volt a 19 kódjelű ruszki kém, aki még dekrétumokat is kreált). Valahogy olyan irányba kéne terelni a dolgokat, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon.

A szlovák nyelvtörvényt szerintem nem fogják eltörölni. Már csak azért sem és nem tudunk olyan nyomást rájuk gyakorolni, hogy ezt megtegyék. Szerintem ezt be kell látnunk.
A nyelvtörvény egyébként arról szólna eredetileg, hogy a Szlovák Köztársaság államnyelve a szlovák, és kéretik a hivatalos kommunikációt ezen a nyelven folytatni. Nálunk ilyen törvény explicite nincs, de pl. a Biztosítási Törvény ír nálunk is elő hasonlót (2003. évi LX. törvény).
Ha csak erről szól a dolog, békén kéne hagyni, de azért szólni kéne, ha az utcán, boltban satöbbi nem engednék a magyar nyelv használatát. Az előbbi erősen védhető a részükről míg a másodikat ki lehet kényszeríteni, ezt kéne megtenni.

molaris 2009.12.31. 10:12:26

Nagy vonalakban egyetértek. Ma nem kekeckedem.
Egyéni ízlések, meg mifene. Borítsa most álcafüst.
Áldott új esztendőt Mindannyiótoknak.

Ps.: szóval azt a kis zsidózást is sajnáljátok már???:D:D:D

molaris 2009.12.31. 10:18:54

De!- hogy minden a rendjén menjen, kritika. Igényes íróember ezt nem teszi:

"kicsit nácisított minket"--- legfeljebb úgy írja, hogy :náciasított. Szerintem.
Bár Diurnus ebbe is belekötne, és azt javallaná: nácinak minősített, vagy valami hasonló.

Bell & Sebastian 2009.12.31. 10:27:29

Nem kell hozzá nagy elemzőkészség, hogy kikövetkezzen, kik tartatják sakkban Magyarországot Ficoval. Az orosz nem lehet, különben is, ő tett már - ránk.

A franciát (és németet) sejtem e mögött.
Hiába, él még a beteg, pedig kezét-lábát még jó időben levágták (Trianon).

A visegrádiak a lengyel vezetéssel komoly tényezők lehetnének az osztozkodásnál. Ha Orbán nem (idétlenül) tör vezető szerepre, ha a szocikat nem erőszakolják meg a libsik ebben is, ha lenne haderőnk, és a többi.

Ha lenne külügyünk, (ami több szakértő szerint <mint olyan> nem is létezik), része a bel- és gazdaságpolitikának.

De az sincs.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.12.31. 12:29:59

@molaris: Hihi, vitatkozom: náciasított azt jelenti, hogy nácihoz hasonlóvá tett minket. Nácisított, ez az, hogy nácivá tett minket. Jelen esetben az EP szemében. Nem lettünk tőle hasonlóbbak nácikhoz, ellenben az EP hasonlóbbnak lát. :P Hülye bölcsész (vagyok).

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.12.31. 12:31:56

@Corry: Ne haragudj, finom iróniát vagy cinizmust próbáltam belefűzni a mondatomba, amikor ezt állítottam be legpozitívabbnak. Valóban úgy gondolom, hogy ez a leginkább pozitív ilyen jellegű esemény, és valóban igazad van: ez a legpozitívabb esemény is kissé gázszagú.

Duffman 2009.12.31. 12:33:49

Fico ey gerinctelen idióta, aki a párton és az országon belüli népszerűségért pontosan azt mondja, amit a szavazók egy nagy része hallani akar. Pontosan úgy viselkedik, mint bármely politikus vagy középiskolai bálkirálynő. So what?

Igen, a nyelvtörvény rossz, bár nem hiszem hogy bárki a blog olvasói közül a kezébe vette volna a magyar fordítást (ha igen, tisztelet a kivételnek) (én lusta voltam hozzá:)

Igen, a magyar külpolitikának a kérdésben gyakorlatilag nulla mozgástere van, de sztem ez max 10%-ban legitimációs és 90%-ban történelmi kérdés. A 90%-ba bele tartozik a Magyar Gárda akciózgatása is, mert ne legyen kétségetek, az sem javít a nemzetközi megítélésünkön.

Nyílt dorgálásra Szlovákiával szemben tehát a közeljövőben nem számíthatunk, teljesen mind1, hogy Orbán Viktor vagy Bajnai Gordon az ország miniszterelnöke.

Jah igen, és gondolom azok a katonák akiket hamarosan Afganisztánba vezényelnek nem feltétlenül értenének egyet azzal, hogy az utóbbi idők legnagyobb teljesítménye egy Gyursány-Putyin vacsi megszervezése volt...

Véleményem szerint az afganisztáni csapaerősítés és a Guantanamo-i fogoly befogadása elég nagy gesztus az USA felé és ha valahonnan, onnan számíthatunk egy kis "színfalak mögötti" támogatásra.

Baltasar Espinosa 2009.12.31. 16:37:23

Azt még értem, hogy a kettős állampolgárság ellen szavaztál, de az a "természetesen" fájt.

Corry 2009.12.31. 16:51:32

@Horváth Andor Márton:
Most már lehet akármilyen szagú: BUÉK mindenkinek!

molaris 2010.01.01. 07:49:12

@Horváth Andor Márton:
Egyetértek a konklúzióddal. :D:D

ÉS NE FELEDJÉTEK: az év első hsz.- e tőlem jött.