A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Sztrájkszervezet

2010.01.15. 07:00 Horváth Andor Márton

Olvasgatom a híreket a Hírszerzőn, és napról napra erősödik a meggyőződésem, hogy helyesen döntöttem, amikor nem siettem el az ehavi bérletvásárlást. És hogy miért nem? Ez számomra ma derült ki végérvényesen. Nem mintha a BKV-val kapcsolatban volnának illúzióim, de attól még, hogy az idei üzleti terv átadását ma estére nem, csak holnap reggelre tudták vállalni, nem kellene a tárgyalások folytatását délutánra időzíteni. Ha fél tízkor a szakszervezet megkapja a szükséges adatokat, miért ér rá három órán keresztül várakozni a tárgyalások folytatása előtt? A tárgyalásoknak folyamatosaknak kellene lenniük, és mindkét résztvevőnek gyorsan kellene cselekednie. Ugyanis a BKV nem egy közért: ha nem járnak a közlekedési eszközök, akkor minden órával százezrek élete válhat jelentősen nehezebbé. Az általános emberi jogi normák alapján van egy olyan sejtésem, hogy a napokig húzott BKV-sztrájkok nem is egészen jogszerűek. Az embernek joga van a munkához, a boldogságért való küzdelemhez, és nem Los Angeles-ben élünk, ahol mindenki kocsival jár. Itt akkor lehet közlekedni, dolgozni, ha van közlekedési eszköz. A sztrájkolóknak joguk van gazdasági veszteséget okozni a vállalatnak, de nincs joguk mások mozgási szabadságát mértéken felül korlátozni.

A szabadságjogok esetében - ezt rettentő sokan tudják nálam jobban és pontosabban - mindig mérlegelni kell, az aktuális helyzet ismeretében. Azaz tíz ember nem zárhatja le az Erzsébet-hidat, de húszezer már igen. Táborozni, lacikonyhát nyitni, pavilonokat építeni, vécéket telepíteni nem lehet a Parlament előtt, de gyülekezni és tüntetni igen, és ezt kordonnal megakadályozni szintén nem szabad. Néhányezer BKV-alkalmazott nyugodtan sztrájkolhat egy nagyot, de napokig feltartani százezernyi budapestit, ez túl sok.

S hogy miért kell ilyen hosszú ideig tartania a sztrájknak, az is világos. Mert a BKV kurvára ráér fénymásolgatni az üzleti tervet. Az a gazdasági veszteség, amely elvben a sztrájkolók fegyvere, a BKV-nak meg se kottyan, hiszen a BKV-nak nincsenek tulajdonosai, akik a veszteséget nehezményezhetnék...azaz várjunk csak, hülyeséget írok. Mi vagyunk a BKV tulajdonosai, az államon keresztül. De az állam, úgy tűnik, rossz gazda. Most akkor mi legyen? Csapjuk el az államot és hívjuk ide helyette Putyint (majd ő rendet tesz), vagy adjuk el a BKV-t, és fektessük a pénzt svájci értékpapírokba?

59 komment · 2 trackback

Címkék: bkv reggel sztrájk

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr141673691

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kösz, elvagyunk - a politika és a sztrájk 2010.01.15. 12:07:03

Lassan már hivatalos sztrájklapot is indíthatnék, amennyit foglalkozom mostanában vele. Azonban most másik oldalról közelítem meg a témát, mégpedig onnan, hogy pártjaink mit szűrtek le a sztrájkból és hogyan viszonyulnak hozzá? Vagy egyáltalán, a hivat...

Trackback: Abszurdisztáni érdekvédelem 2010.01.15. 08:57:32

„Ha a sztrájk változtatna valamin, már rég betiltották volna.” No, azért ennyire ne legyünk pesszimisták a rendszerváltás egyik legfontosabb vívmányával, a sztrájkjoggal. Nyilvánvaló, hogy egy ember mindig kihasználható, megalázható, de

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.15. 09:07:54

Úgy tudom napi 50 milliót spórol a BKV ezzel az akcióval. Embereknek meg úgyis be kell jutni valahogy.
Szerintem meg fognak szűnni, előkerülnek az eddig hátul mosolygó alvállalkozók és szépen visszaáll a "rend".

Semper Augustus 2010.01.15. 09:15:26

Ha napi 50 milliót spórol a BKV, az azt jelenti, hogy normál esetben, sztrájk nélküli időkben naponta 50 millió a vesztesége. Ezt az állapotot kellene megszüntetni. (Igaz, hogy ahhoz is előbb befektetni kell, de valamit kéne már csinálni vele.)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.15. 09:22:54

@Semper Augustus: Azt mondják, egy ország olyan, amilyenek a lakói. Azaz egy cég olyan, amilyenek a dolgozói.
Ők tették kollektíven veszteségessé! A szerelők, a buszvezetők és mindenki, aki letojta, hogy mit lop el a másik.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.01.15. 09:25:24

Hú, Andor, szerintem ebben picit sok a tévedés. Egyrészt nem csak az üzleti terv miatt tart annyi ideig a sztrájk, hanem mert a sztrájkolók lehetetlen követelésekkel álltak előtt. Ezt kihagyni szerintem nem lehet.

Aztán az Erzsébet hidat 20 ezer ember sem zárhatja le, miért is tehetné? Ezt milyen elméleti alapon állítod?

És végül: a bíróság nem mondta ki - úgy tudom -, hogy ne lehetett volna kordont állítani a Parlament köré. Ugyanis tudjuk, hogy mi szükség volt erre, kik buliztak ott. Ellenben kordont bontani az kifejezetten törvénytelen.

Escobar888 2010.01.15. 09:27:53

A BKV jelen formában működés képtelen. Ez évek óta látszik, de csak tömik a döglött libát tovább.
És erről nem a sofőrök tehetnek.
Az egész vezetőségét el kell zavarni és kezdeni újra mert ez így tarthatatlan.
A sztrájk pedig lehet nem lesz célra vezető, de figyelem felhívó mindenképpen.
Eredménye csak akkor lenne, ha blokád alá vennék az egész várost.

Semper Augustus 2010.01.15. 09:28:06

@espadazo: vezetői feladat ellenőrizni a lopásokat is. Valószínű, hogy minden szinten megvan az uram-bátyám a BKV-nál is, de a valódi ok a politikában keresendő. Most az, hogy százmilliókat kifizetnek embereknek, nagyon ronda dolog és büntessék meg az elkövetőket, de az egész éves költségvetésben elenyésző tétel.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.15. 09:34:30

@Semper Augustus: Vezetői feladat motiválni a dolgozót is arra, hogy bejelentse, ha valaki lop, hanyag vagy nem az előírásoknak megfelelően dolgozik. Ez nem vamzerság, hanem ezzel tudja fenntartani a munkahelyét.
Politikának nem sok köze van ahhoz, hogy 1-2 szakszervezetis meg tud vezetni ennyi sofőrt. Ők meg most megdolgoznak a tagdíjért!

Sherpa_1 2010.01.15. 09:43:08

Nagyon szeretném, ha a mentőautó vezetők is sztrájkolnának. Főleg akkor amikor apukájukhoz hívják őket infarktus miatt.

Semper Augustus 2010.01.15. 09:46:39

@espadazo: ha nyereséges lenne a BKV, senkinek nem lenne egy szava sem, akkor a munkavállalóknak is több jutna. Tehát a kérdés, hogy mitől állt elő ez a helyzet? Egyértelműen a veszteségek és a szervezetlenség miatt és ebbe beletartoznak a munkakörülmények, a bérszínvonal stb... Politikusok irányítják a vállalatot. Budapest a tulajdonosa, szóval egyértelmű a politikusok felelőssége a vezetésben.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.15. 09:52:52

@Semper Augustus: Lényeg, hogy csomóan stoppolnak a városban és sokan megállnak nekik. Ha így halad a lakosság szellemi evolúciója, hamarosan nem lesz szükség a bkv-ra.

belekotty 2010.01.15. 09:59:52

@Semper Augustus: "Ha napi 50 milliót spórol a BKV, az azt jelenti, hogy normál esetben, sztrájk nélküli időkben naponta 50 millió a vesztesége." Na vazze, te se egy matematikus vagy!

ralf 2010.01.15. 10:02:22

A baj az, hogy ki korlátozza a mozgási szabadságunkat? A sztrájkolók nem jogi személy, ellenük nem tehetsz panaszt. A BKV? Másra sem vágynak jobban a sztrájkolók, mint hogy még inkább lehetetlen helyzetbe hozzák.
Szerintem a megoldás annyi: nem a sztrájkolók és a cég megegyezéstől kell függenie, mi az a minimális szolgáltatás, amit nyújtani kell, hanem közüzemek esetében törvényben le kell írni.

Valaki meg tudja mondani, miért csak állami cégeknél vannak sztrájkok? A magáncégek alkalmazottai elégedettek a fizetésükkel?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.01.15. 10:09:30

@calam: persze az időhosszal lehet vitatkozni.

Vidéki 2010.01.15. 10:10:16

A sztrájk a munkavállalók legális eszköze, amely ellensúlyt képez a munkáltatók túlhatalmával szemben és a fejlett világban elfogadottnak tekintik.

A szerző ne akarja visszaforgatni az idő kerekét a „létező szocializmusba” vagy a még régebben létezett „vadkapitalizmusba”.

Escobar888 2010.01.15. 10:11:30

@ralf: Nincs szakszervezet. Magán cégnél nincsenek törvények. Felvesznek mást és kész.
Nekünk lenne jó egy blokád. Akkor a magán vállalkozó is tehetetlen lenne.

OkoskaTo:rp 2010.01.15. 10:17:16

@Vidéki: Amiről te beszélsz, az egy évszázaddal ezelőtt volt. Ott a gonosz nagytőkés ellen szervezkedett a munkásosztály, akit a tőkés kiszipolyozott. Itt viszont mi van? A tulajdonost (az államot) büntetik? Nem. A döntéshozót (Kocsist) büntetik? Nem. Azokat büntetik, akik eltartják őket, akiknek köszönhetik, hogy van munkahelyük.

Dr Kangörény 2010.01.15. 10:21:12

Jó pár éve a főiskolán a közgazdaságtan tanárom úgy hozta fel a bkv-t, mint a legrosszabban kezelt, irányított céget. A végső következtetése az volt, hogy csak úgy lehetne rendbetenni a fővárosi tömegközlekedést, hogy felszámolják a bkv-t és teljesen új vezetéssel, egy tök új céget hoznak létre, megfelelő üzleti tervvel, finanszírozással stb.

csárli hárper 2010.01.15. 10:24:37

most azt hazudják hogy hétvégére felfüggesztik a sztrájkot....talán a hétvégi pótlék miatt ami megdobja "kicsit" a fizut?

Szakura 2010.01.15. 10:30:06

Szokatlan, mi, hogy a birkák országában valakik nem vesznek be mindent!? Hogy beintenek a békák, akik alól ki akarják csapolni a mocsarat?!
Annyi azért már lejöhetett, azért veszteséges a BKV, mert Demszkyék nem fizetik ki a szolgáltatás árát. (Mondjuk a MÁv-nál is ez a helyzet. Vegyük csak kedves ismerősömet, a rokkantnyugdíjas body-edzőt, aki a nyáron 1000 forintos vonatjeggyel ment Debrecenből a Balatonra nyaralni. A kedvezménye a MÁV vesztesége lesz, aztán lehet sírni, miért olyan a vasút amilyen.) A kapzsi vezetők meg majd csökkentik a béreket. A birkák meg leintik azokat, akik szót emelnek.

Vidéki 2010.01.15. 10:30:57

„De az állam, úgy tűnik, rossz gazda”.

Az állam csak egy fogalom.

A hatalmát személy szerint azok gyakorolják, akiket a választók a választói érdekek képviseletével, szabad választáson megbíztak.

Személy szerint azok hibáztathatók, akik a választói érdekeket nem megfelelően képviselik.

A BKV esetében a vezetéssel és az ellenőrzéssel feladatra alkalmatlan embereket bíztak meg és pozícióban tartottak.

Megosztott tulajdonosi szerkezetű magántársaságok is a feladatra alkalmas menedzserek kiválasztásának problémájával találják szemben magukat. Azt tapasztaljuk hogy náluk ez többnyire nem megoldhatatlan feladat.

Elvileg a köztulajdonú vállalatoknál sincs ennek semmi akadálya.

kolbenheyer 2010.01.15. 10:35:59

@Vidéki:
Örülök, hogy visszajöttél.

Ha rendszeresen rossz gazdának bizonyul az állam a gyakorlatban, akkor lehet, hogy mégis elvi akadálya van. A leggyakoribb érv a valódi tulajdonos hiánya, és még nem hallottam jó cáfolatot erre. A BKV veszteségét végső soron mindig kifizetjük adóból, mert a buszoknak menniük kell. Tehát nincs valódi érdekeltség.
A problémát másban látom. Ha magánvállalat lenne a BKV, akkor se mehetne csak úgy csődbe, hiszen nem pótolható napokon belül. Azaz vagy akkor is csapolhatná az állami pénzt, vagy kockáztatnunk kellene, hogy nincs tömegközlekedés.

Munkaadó 2010.01.15. 10:38:59

Azért elég furcsa, hogy a szakszervezet a sztrájk harmadik napján kéri csak az üzleti tervet - ez olyan, mint ha ők is csak ürügyet keresnének.

Nem védem a BKV vezetését, de ebben a sztrájkban remélem belebukik a szakszervezet. Több szakszervezet számára elfogadható volt a kollektív szerződés, amit a többi szakszervezet kér, az túlzás.

A metró, hév és trolivezetők előtt pedig megemelem a kalapom, és köszönöm nekik, hogy legalább ők normálisak.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.15. 10:40:06

@espadazo: A BKV napi 50 milliót? Durva. Tegnap azt számolgatták,h aszakszervezetek napi 40 millót buknak rajta :F

@Sherpa_1: Szerencsére az egészségügyi dolgozók nem sztrájkolhatnak (katonák, rendőrök sem)

Azt azért senki sem tévessze szem elől, hogy bár a BKV vezetők visszaéltek mindenel amivel csak lehetett (optak, csaltak, hazudtak, maga a tömegközlekedés intézménye minden országban veszteséges. Valahogy ezaz apróság kimarad. Félreértések elkerülése végett ez nem csökkenti a vezetők bűnét. Sőt!

Üdv:
www.kitvalasztanal.hu
Tippelős választási oldal

SiKom 2010.01.15. 10:42:06

1 BKV sofőrre 3-4 adminisztrátor jut.
Talán itt is lehetne spórolni.

"Azért elég furcsa, hogy a szakszervezet a sztrájk harmadik napján kéri csak az üzleti tervet - ez olyan, mint ha ők is csak ürügyet keresnének."

Még furcsább, hogy NINCS IS üzleti terv. Legalábbis tegnap még nem volt. Mára már lesz :-)

Másik: azt írjátok, hogy nincs pénz a béremelésre. Talán körül kellene nézni, hogy hol lopják a pénzt, és onnan elvenni.

Pl:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/01/15/otmilliardba_kerul_az_eredetvizsgalati_rendszer_modositasa/

"Ötmilliárdba kerül az eredetvizsgálati rendszer módosítása"

Vidéki 2010.01.15. 10:42:58

@OkoskaTo:rp:

Ha nem csukod be a szemedet és a füledet, hallhatsz olyan híreket, hogy például Franciaországban a közlekedési dolgozók sztrájkoltak.

Noha a vasút és a metró ott is köztulajdonban vannak, a közvélemény túlnyomó része nem viszonyul ellenségesen a sztrájkolókhoz.

bolkonszkij 2010.01.15. 10:43:02

Gond persze, az is, hogy a sztrájktörvény, ami enyhén szólva nem egy jogalkotás mestermű, nem szabályozza egyértelműen, hogy egy közfeladatot ellátó cégnél mi az elégséges szolgáltatás. Ebből ered az a tényleg felháborító dolog, hogy el lehet kezdeni egy ki tudja meddig tartó sztrájkot anélkül, hogy megállapodnának az elégséges szolgáltatásról, amihez aztán mindenki tudná tartani magát. Például a BKV esetében az elégséges szolgáltatás lehetne a vasárnapi menetrend. Így viszont óráról órára változik a helyzet, hogy mi jár, meddig, hová? Bolondot csinálnak belőlünk - bónuszként.

SiKom 2010.01.15. 10:43:28

@kolbenheyer:
Így van! A bankok is magánkézben vannak, mégis rengeteg állami kölcsönt és támogatást kaptak most a válság során.

Ha az állam a legrosszabb gazda, akkor miért a bankok voltak csődközelben?

k.o._laci 2010.01.15. 10:45:26

@calam: Fel tudnád sorolni melyek azok a lehetetlen követelések? Komolyan érdekelne.

flimo13 2010.01.15. 10:45:52

@Vidéki: csak az a baj, hogy a mai szép magyar demokráciában két állatfaj _tud_ sztrájkolni, a vasutas meg a békávés.

kolbenheyer 2010.01.15. 10:46:35

@Sir Kommentor:
Az állami vállatok szinte mind csődközelben vannak, vagy meg sem próbálnak profitot termelni: BKV, MÁV, MALÉV, Bábolna.

Vidéki 2010.01.15. 10:49:10

@Sir Kommentor:

A BKV dolgozóit az is bosszantja, hogy a vezetés asszisztált a BKV fosztogatásához, szemet hunyt fehérgalléros bűnözök sokmilliárdos kárt okozó garázdálkodása felett, ugyanakkor nem volt lehetőség a járműállomány műszaki színvonalának fenntartására és most az új kollektív szerződéssel tovább akarják nyirbálni életszínvonalukat azok, akik olyan bőkezűek voltak hatalmas menedzseri fizetések és végkielégítések kifizetésénél.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.01.15. 10:50:19

"Ha fél tízkor a szakszervezet megkapja a szükséges adatokat, miért ér rá három órán keresztül várakozni a tárgyalások folytatása előtt?"

Mert nyilván nem azért kérték az üzleti tervet, hogy legyen min ülni a tárgyaláson. Az üzleti terv gondolom nem két oldal, hanem jóval több és idő azt átrágni.

Ez kicsit olyan, mint amikor a parlamenti képviselőnek is el kellene töltenie pár napot ismerkedni a törvénnyel amit megszavaz, de ugye sokszor volt példa arra, hogy csak a szavazás előtt fél órával állt rendelkezésre az ~500 oldalas törvény és háttérszöveg.

Lehet tippelni, hogy hányan olvasták azt el, amikor a törvényről szavaztak.

flimo13 2010.01.15. 10:50:51

Amúgy meg ez a kollektív szerződés veszélyes dolog, én nem kötnék velük. Ugyanis vakságot okoz. Eddig a buszvezetők nem vették észre, hogy milyen szar buszokat vezetnek, és hogy milyen szar körülmények között utazunk. Amint megszűnt a ksz, egyből észrevették, és azóta értünk sztrájkolnak, mert annyira szeretnek minket.

Minden egybeesés a fizetési követelésekkel csak a véletlen és gonosz fantáziátok szüleménye.

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2010.01.15. 10:53:06

A gazdag szakszervezeti vezetők és a orbanista Fidesz játszóterévé vált a sztrájk intézménye.

Amíg O. Viktor képben van, nem lesz béke a hazában!

Szakura 2010.01.15. 10:56:57

A BKV-nak van tulajdonosa, csak tehetségtelen és korrupt. Attól hogy állami cég, még nem kellene, hogy ez legyen. És főképp nem a sofőröknek a felelőssége erre rámutatni. Csak nem szabadna ilyen politikusokra bízni a dolgokat.

prometheus_X 2010.01.15. 11:07:26

Senkinek se tűnik fel, hogy véletlenül pont akkor lesz BKV sztrájk, amikor a bíróságok épp a volt BKV-s sikkasztókat, tolvajokat tépik? Ez az egész csak figyelem elterelés a politikával nem kicsit átszőtt disznóságokról.

prometheus_X 2010.01.15. 11:11:42

@Sir Kommentor: Az állami vállalatok a rendszerváltás óta veszteségesek (nyilván előtte is azok voltak, csak hiteles adatok nincsenek erről, tekintetbe véve az akkori rendszer sajátosságait). A bankok a válság hatására megroggyantak - változó mértékben - majd röviddel azután elkezdtek talpraállni, amiben egyébként az államnak majdnem semennyi szerepe nem volt.

Vagy Te egy másik országról beszéltél az előbb?

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.15. 11:16:19

Azért rossz gazda az állam mert korrupt,erkölcsetelen,gátlástalan emberek kezében van a gyeplő.Ez a kunczei örökség?Az állam rossz gazda=nem lehet jobban casinálni?!

prometheus_X 2010.01.15. 11:24:18

@prometheus_X: Elnézést, pontosítom magamat: Az SzRt nyereséges.

Mind a BKV-t, mind a MÁV-ot fel kéne számolni, és az alapjaitól újragondolni. Persze erre sosem fog sor kerülni, mivel ezekben a cégekben zsírosan keresnek azok, akik mindezt megtehetnék.

Ha a dolgozók valódi nyomás alá akarnák helyezni az államot és a vállalatokat, akkor egyszerűen szépen tömegével kilépnének. Ebben az esetben ugyanis már jeletős kár érné azokat, akik ezekből a cégekből lopnak, ugyanis egyértelműen megszűnne ez a lehetőségük. És akkor a társadalmi nyomást már ne is említsem.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.15. 11:35:30

@ORBÁN LÉPJ HÁTRA ÉS VÉGRE NYERÜNK!: Sokminden hiányzik a békéhez. Sok az ellentét. Sok a szándékosan generált ellenségeskedés.
Ez a jó a politikusokna, könnyebben lopnak, mikor nem figyel rájuk az ország...

@prometheus_X:Az, hoyg hangzik,h állami cég vezetősége csak a nyereségből kaphasson %-os arányban fizetést?:)

Üdv:
www.kitvalasztanal.hu
Tippelős választási oldal

k.o._laci 2010.01.15. 13:53:56

@ORBÁN LÉPJ HÁTRA ÉS VÉGRE NYERÜNK!: Valóban nemes próbálkozás - meglovagolva az emberek sztrájk miatta elégedetlenségét - ezt valahogy a Fideszre kenni, főleg a kampány idején. Azért is hálás dolog mivel több mió embert érint, valamint a BKV, Demszky és B. Gordon moshatja kezeit. Eddigi botrányokat meg el lehet felejteni. Ajánlom ezt a cikket www.hirszerzo.hu/cikkprint.135814 és máris világossá válik mennyi pénzt buknának havonta, ezek után nem csoda ha nem tapsikolnak miatta.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.15. 14:13:38

@ko_laci: ez az egymásre kenjük téma bazira nem működik. Sárdobálás, a másik vissza dobálja, ember meg már ne mtudja,h MSZP vagy Fidesz malmára hajtja a vizet a sztrájk.
Mindegy is szerintem, mivel a választásészérvek helyett szimpátia szavazás lett nemigen változtat az eredményen. Csak az emberek szívnak. Megint.

Üdv:
www.kitvalasztanal.hu
Tippelős választási oldal

Corry 2010.01.15. 20:38:38

Ma voltam este egy ismerősöm munkahelyén, ott 5-kor is a fele gárda dolgozott. Mintha a saját cégemet láttam volna, mert ott is ez van.
Csak az a baj, hogy ha ezt a munkatempót bevezetnék a BKV irodákban is, nem lenne szükség a vízfejre, mert 1/3 létszám ugyanezt megcsinálná. Azt pedig senki nem fogja tudni megmagyarázni nekem demokrácia ide meg oda, hogy mi a jó francnak kell egy ilyen rakás szar cégbe 24 szaxervezet. Mért nem elég egy?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.01.15. 23:24:37

@Corry: érted, azt mondjuk elhiszem, hogy mások a buszosok, villamososok stb érdekei, de bazmeg, a 24 az azt jelenti, hogy a csavarhúzóknak is van szakszervezete.

Én ma négyszer utaztam 4-6-oson. Hétfőig nem mozdulok ki a lakásból, mert ezt nem lehet könnyen kiheverni.

Corry 2010.01.16. 12:05:53

@calam:
Ez egy tipikus kommenista nagyvállalat, csak a függetlenített párttitkár hiányzik belőle.
Van egy ismerősöm, szerelési kellékanyagokat forgalmazó cégnél dolgozik. Van rálátása a dolgoknak, mert a nyugati autók márkaszervizei jobbára az ő termékeiket használják (huhh, megúsztam a cévnevek említését :-).
Na ugyanez az emberke a BKV számára is adott el csavarokat és egyéb szerelési anyagokat. Mondanom sem kell, hogy a haját tépve jött el onnan, és mondta, hogy ilyen a világon nincs, tisztára a 60-as években érezte magát (kb. 2006-2007 ben történt). Olyan volt a szerviz és a munkaszervezés.

Ja még az volt, hogy nem egy ember vette át tőle az anyagokat, hanem a 6-os anyát az egyik kollega, a 8-as anyát meg a másik. Így lehet a létszámot növelni, és lehet, hogy a 6-os anya átvevőknek is kölön szaxervezetük van.
Nagyon gyorsan rendet kéne itt is tenni, csak két baj lenne, nagyon sok felesleges és máshoz nem értő ember kerülne az utcára, jó alaposan megnövelve evvel a ti (szociológusok) feladatait.

k.o._laci 2010.01.16. 12:39:16

@calam: ko_laci 2010.01.15. 10:45:26
@calam: Fel tudnád sorolni melyek azok a lehetetlen követelések? Komolyan érdekelne.

MÉG NEM VÁLASZOLTÁL!

k.o._laci 2010.01.16. 12:44:08

@Corry: A 24 szakszervezet (én 26ról hallottam) valóban túl sok, de így legalább a felül dolgozik tovább. Az hogy a BKVban túl sok ember dolgozna? Könnyen meglehet, de mondjuk azért buszsofőr általában 1 jut egy buszra, ergo nem rajtuk lehet/kellene spórolni. Az hogy évek óta nem vettek buszt valamint a meglévők mennyire silány állapotban vannak sem az a terület amin milliárdokat lehetne megszorítani. Ezen kívül nyugodtan rúgják ki az emberek felét ha ez segít vagy megoldja a problémát bár van egy olyan sejtésem hogy ennél jóval bonyolultabb a helyzet.

k.o._laci 2010.01.16. 12:50:39

@prometheus_X: Nem, nem minden állami vállalat volt veszteséges. Érdemes végigolvasnod az egészet, de csak 1 apróságot emelnék ki:

"Az energiaprivatizáció szakmailag nem volt előkészítve (nem volt erőműfejlesztési koncepció, tisztázatlanok voltak az energiaárak költségösszetevői, mégis 8% eszközarányos nyereséget garantáltak a vevőknek"

Gondolj bele egy MOL, Gyógyszer és Vegyipar, Budapest Bank, Enerigaipar, Gázszolgáltatók, MÁV CARGO mitől lett volna veszteséges?

"Rossz kibocsátási {II-702.} áron kelt el a Magyar Olaj- és Gázipari Rt. (Mol), az olajipar 30%-ának részese (1997-re a részvények 3,5-szeres árfolyamon álltak)."

Corry 2010.01.16. 14:02:45

@ko_laci:
Busz és villamos sofőr esetében meg kéne nézni a vezénylést, mert 1 busz ki tud szolgálni 2-3 buszsofőr munkaidejét. Egyébként én a vízfejre gondoltam, ha az ilyen helyeken kicsit átszerveznének, akkor nagy baj lenne és évekig tartó kutatómunka a calaméknak.
Pont ott lehetne kezdeni, hogy minek 26 szaxervezet, fogadjunk, hogy ezeket nem a tagdíjakból tartják fent, hanem van valami törvényi izé, ami miatt a BKV fal státuszt tart fent nekik. Ha ők a munkaidejük után, a szabadidejükben szaxervezkednek, egy büdös szót nem szóltam és nagyon mély bocsánatkérést rebegek mindenfelé.
Minden normális cég manapság számítógéppel készíti a számláit, most már a Volán is eljutott ide, de a BKV még nem. Képzelheted mit lehetne spórolni az adminisztráción ha gépesítenék...

k.o._laci 2010.01.16. 14:33:24

@Corry: Ez ennél szerintem bonyolultabb,de nem fogunk összeveszni:)

Corry 2010.01.16. 16:04:05

@ko_laci:
Jó, persze tudom, pl a Hagyó és bandáját kihagytam a dologból. Én csak a BKV-t néztem mint céget.
Összeveszni meg nem akarok senkivel. Kolbenheyerrel szoktam jókat vitázni, azt pedig külön élvezem, hogy addig nem hagyjuk abba, amíg valami közös nevező szerűséget nem találunk...

k.o._laci 2010.01.18. 10:40:59

@calam: k.o._laci 2010.01.16. 12:39:16
@calam: ko_laci 2010.01.15. 10:45:26
@calam: Fel tudnád sorolni melyek azok a lehetetlen követelések? Komolyan érdekelne.

MÉG NEM VÁLASZOLTÁL!

... MÉG MINDIG:)