A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

EuroVici

2010.01.24. 07:00 Horváth Andor Márton

Azért a környezetvédőkre sem szabad mindig hallgatni. Ezúttal hatvanas évekbeli szinten akarják tartani az európai vasúthálózatot. Bizony, az alagutak, különleges pályák értékes természeti területet vesznek el, és rontják a kilátást is. Azonban az elsődleges közlekedési eszköz rövid távon az autó, hosszú távon a repülőgép a mi nyugati társadalmunkban. Én aztán igazán repülőbarát, sőt, repülő-fanatikus vagyok, de ez mit sem változtat azon, hogy a vonat sokkal energiatakarékosabb, pláne sokkal környezetbarátabb a repülőgépnél, pláne a kocsinál. Márpedig senki nem fog tizenöt órát vonatozni, ameddig mindenestül öt-hat óra alatt repülőgéppel ugyanazt az utat megteheti ugyanannyi pénzért. Az aktivisták ez esetben nem lelkes környezetvédők, sőt éppen ellenkezőleg, ingatlanjuk értékét védik a repülés környezetbarát és korszerű alternatívájával szemben. Szerencse, hogy ezek a kérdések minket egyelőre nem érintenek - a MÁV egy centi új vasútvonalat nem épít, pláne nem nagysebességűt.

85 komment

Címkék: reggel környezetvédelem vasút tgv

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr851696496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.24. 07:39:01

"Márpedig senki nem fog tizenöt órát vonatozni, ameddig mindenestül öt-hat óra alatt repülőgéppel ugyanazt az utat megteheti ugyanannyi pénzért."

Az ilyen nagyon határozott kijelentésekkel van elsősorban bajom nálad Andor.
"Márpedig senki nem fog!" Már hogy a LÓF45ZBA ne?
Én példának okáért simán! Csak pár ok a sokból:
- a vonat sokkal energiatakarékosabb (ezt említetted)
- a vonat sokkal környezetbarátabb (ezt említetted)
- a vonat sokkal olcsóbb
- a vonat sokkal biztonságosabb
- a vonat sokkal kényelmesebb

"mindenestül öt-hat óra alatt repülőgéppelugyanazt az utat megteheti ugyanannyi pénzért"
Úgy érted hogy kijutni a reptérre, check-in, biztonsági ellenőrzés, felszállás a gépre, effektív repülés, leszállás a gépről, check-out, bejutni a városba?
Mondanál egy példát ahol a start és a cél ugyanazon a kontinensen belül van és áll rá minden felvetésed?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.24. 09:49:03

"MÁV egy centi új vasútvonalat nem épít"

Mibol epitene?
A tobb milliardos adossagabol?
Ne irjunk mar hulyesegeket.

genya80 2010.01.24. 09:50:35

@Talon Karrde: sztem félreértetted, mert egyébként igaza van. Arra gondolt, h mongyuk 1 Milano-Parizs repülőút az kb 2 óra, plusz becsekkolás, plusz leszállás után a csomagokra várakozás, stb az olyan 4-5 óra. Ezzel simán felvenné a versenyt a nagysebességű vasút, ami ugyanennyi idő alatt tudná ugyanezt (mármint 4-5 óra alatt), csak ott 5 perc a becsekkolás, megérkezéskor meg semennyit nem kell várni a csomagokra, viszont ha ez nem épül meg, akkor marad a "lassú" vasút, ami most van, ami 10en valahány óra alatt tudja ezt a távot.

NAR 2010.01.24. 09:50:43

Stockholm-Budapest, taxi+repülő+taxi háztól házig általában 5-6 óra. Vonattal minimum 25 óra. Nem elhanyagolható különbség. Szerintem már a Stockholm-Koppenhága útvonalon is veri a repülő a vonatot időben (hozzátartozik, hogy mindkét repülőtér 20 percen belül van a főpályaudvarhoz képest).

ruba 2010.01.24. 09:53:14

Én nyáron tuti vonattal megyek majd Moszkvába, lehet, hogy 37 óra az út, de sokkal nagyobb élmény egy igazi orosz vonattal átszelni azt a 2100km-et, mint egy nyugati kapszulában(repülő) pár óra alatt megtenni ugyanezt. Még egy kicsit olcsóbb is, igaz nem sokkal.

ruba 2010.01.24. 09:54:03

Ja és amúgy pont az ilyen környezetvédők miatt nem vagyok én is környezetvédő, mert egyszerűen irreálisan hülyék, és mindenre ugranak, hogy az se, meg ez se legyen.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.24. 09:58:14

@ruba: AZ árba beleszámoltad a másfél nap kajálást is ?:)
Én repülővel mennék.

Nagymoli 2010.01.24. 10:13:47

Van autóm... Most parkoljak le egy vasútállomás mellé, és onnan vonatozzak tovább drágábban, és lassaban, mintha kocsival mennék?

öntelt radírpók 2010.01.24. 10:13:47

@NAR: nyilván nem a Stockholm-Budapest viszonylatra kell vasutat építeni, de egy Budapest-Bécs, Bp.-München, London-Párizs, Brüsszel-Berlin stb. stb. viszonylatra a vasút (lenne) a legjobb, leggyorsabb, legbiztonságosabb, leginkább környezetbarát megoldás

öntelt radírpók 2010.01.24. 10:17:27

@Nagymoli: egy korszerű gyorsvasút 160 km/h-s ÁTLAGsebességet is tud (tehát nyílt pályán akár 200-220-szal is repeszt), ráadásul az utazás alatt is végig tudsz dolgozni/kikapcsolódni/enni-inni

itt nem a Nagykáta-Szolnok viszonylatról van szó

joerg 2010.01.24. 10:27:02

@Talon Karrde:
rendszeresen repülök, havonta akár 4x is, nem nagy távolságokat, repülési idő átlag 2 óra 50 perc, van mikor rövidebb 10 perccel, van mikor hosszabb

ezzel több probléma van

1, elötte ki kell menni a reptérre, nem tíz perccel, hanem legalább 1,5 órával
2, késhet a gép
3, leszállás után még legalább fél óra mire kijutsz a reptérről, ergo a tiszta utazási idő így rögtön 6 órára ugrik

magyartarka 2010.01.24. 10:31:55

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:
Már miért lenne hülyeség?
Tényleg nem épit:)

Osztrigás Pici 2010.01.24. 10:35:16

@öntelt radírpók:
Azért hol van a 160km/h átlag a shinkansen, a tgv, vagy az ICE3 sebességétől?

¿Qué tapas hay? 2010.01.24. 10:36:41

Ez nagyon leegyszerűsített kép. A vasút versenyképessége abszolút az alternatív közlekedési módok fejlettségének, illetve azok infrastrukturája kapacitásának függvénye.

Nyugateurópai példát alapul véve, hagyományos vasúti rendszer vmax<160 km/h esetén elővárosi forgalomban, vmax>=160 km/h 400-600 km távolságon, nagysebességű vasúti rendszer vmax>=230 km/h 800-1200 km távolságon versenyképes.

Sokan (többek között Talon Karrde) figyelmen kívül hagyják az utazó idejének értékét. Alapszinten ez csak a táplálkozás költségét jelenti, de ugyanígy számolni kellene pl. a korlátozott szabadidő felhasználásának költségét, üzleti utaknál az utazási időre eső munkabér, illetve napidíj ktg-ét is.

Mindazonáltal teljesen egyetértek, hogy a környezetvédelem ügyének a lelkes civil környezetvédő szervezeteknél senki nem tud jobban ártani.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.24. 10:50:24

@joerg: "2, késhet a gép"

jah. a vonat sosem késik, mi? :)

Cradle 2010.01.24. 10:53:10

@Talon Karrde:
- a vonat sokkal olcsóbb
Nem olcsóbb sokkal, főleg a fapados járatok korában.
- a vonat sokkal biztonságosabb
Én úgy tudom hogy még mindig a repülés a legbizonságosabb. Legfeljebb a biztonság illúziója jobb a vonatban.
- a vonat sokkal kényelmesebb
Itt gondolom a nyugati (méregdrága) vonatokra gondolsz és nem a Kazincbarcika-Miskolc járatra a leszakadt körbehugyozott vécékkel?

Szerintem teljesen igaza van a cikkírónak. A vonatok csak akkor jó alternatívái a repülésnek ha nagyon gyorsan mennek.

regression 2010.01.24. 10:53:14

@¿Qué tapas hay?: "Sokan (többek között Talon Karrde) figyelmen kívül hagyják az utazó idejének értékét. Alapszinten ez csak a táplálkozás költségét jelenti, de ugyanígy számolni kellene pl. a korlátozott szabadidő felhasználásának költségét, üzleti utaknál az utazási időre eső munkabér, illetve napidíj ktg-ét is."

Utaztam már repülővel és vonattal is hosszú távon, és bátran állíthatom, hogy a repülőgép nettó időveszteség, a vonat viszont egyáltalán nem. Modern vasúti kocsikon van konnektor, így egy 8-9 órás utat végig dolgozhatok, ráadásul nincsenek hülye kollégák, hülye kérdésekkel, simán behozhatom magam, mert nincs ami elterelje a figyelmem. Ha még az internetelérést is megoldanák a vasút még sokkal üzletbarátabb lenne a repülésnél.

Hatalmas szégyen lenne, ha éppen a zöldek miatt állna le a vasútépítés.

Hozzászóló 2010.01.24. 10:54:02

Mi rendszeresen utazunk London - Bp (azaz Esztergom) között. Ha számolgatom, akkor a rendszeres utazási idő háztól-házig olyan 8-10 óra között alakul (vannak olyan emberek, akik nem a reptér mellett laknak, tudtátok?).
Ezért legközelebb mi kocsival fogunk menni, ami benzinköltségben kb. 300 font lesz oda-vissza, szemben az egyre dráguló repjeggyel, ami utoljára olyan ~450 volt. Igaz, hogy a menetidő olyan 15-16 óra lesz, de nem kell sorban állni, becsekkolni, robbanóanyag-tesztet csinálni stb. amit rühellek. Vihetek fél mázsa töpörtyűt is, nem kell a bőrönd súlyát kicentizni a szobamérlegen (vagy fizetni a túlsúlydíjat). Nekünk ennyit megér.
De pont a napokban gondolkodtam én is azon, hogy milyen jó ötlet lenne egy nagysebességű vasút mondjuk a kettő között. Ha tudná tartani a mondjuk 160-as átlagot, akkor nagyjából ott lennénk, mint a röpcsivel, csak ezerszer kényelmesebben.
Repülni is jó, de inkább csak messzebb éri meg, vagy ha az embernek közel van dolga a reptérhez.

regression 2010.01.24. 11:01:20

Na igen, ráadásul a vonatra vihetek kaját nyugodtan, így azzal is lehet spórolni, nem kell bőrönd, vihetem a sporttáskámat ami sokkal kényelmesebb, stb.

¿Qué tapas hay? 2010.01.24. 11:01:40

@Hozzászóló: Az a 16 óra a menettartam lesz, nem a menetidő. Bár megfelelő kapacitású húgyhólyaggal, illetve tüzelőanyag-tartállyal az is összehozható.

¿Qué tapas hay? 2010.01.24. 11:04:27

@regression: Oké, kihagytam a helyettesítési költséget. Sajnos nem csak az excel-menedzsereket kell utaztatni. :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.24. 11:14:05

@Hozzászóló: Azért 15-16 órából kihozni a London - Esztergomot, az nem püré! Nekem Bp - Brüsszel útvonalon 14 óra a legjobb időm, és csak azért siettem, mert egyedül veszettül unalmas volt. (Igaz, azt egy fapados Suzukival csináltam mert az volt a "legolcsóbban futó" autó a családban. Ma ugyan van jobb autó, de azzal sem csinálnám gyorsabban, mert abban meg kényelmesen elvagyok, nem sürgős.)

Hozzászóló 2010.01.24. 11:15:09

@¿Qué tapas hay?: :D Ezt a 16 órát azon emberek tapasztalatai alapján gondoltam, akik 14-15 óra alatt végeznek ugyanezzel a távval. Én nem vagyok hivatásos sofőr, lassabban menne valószínű, meg amúgyis felváltva asszonnyal. Szóval így jön ki a 16.
Amúgy mi a különbség a menettartam és a menetidő között? Én a 16 órát háztól-házig értem, akkor az mi?
Egyébként meg ha mondjuk 1500 km vasúti pályával számolunk (tudom, hogy nem annyi), akkor még mindig él a becslésem: kevesebb, mint 10 órás vonaton töltött idő. Ezalatt végig lehetne dolgozni, ahogy fentebb említette valaki, csomagból is többet vihet magával az ember, tehát lenne létjogosultsága.
Ha meg menne mondjuk 200-as átlagot (hűha), akkor tuti azzal járnánk!

xxxxz 2010.01.24. 11:20:32

Hát, érdekes vita alakult itt ki...
A legnagyobb gond, hogy a repcsipártiak összemossák a gyorsvasúti szolgáltatásokat a MÁV mellékvonali "szolgáltatásaival".
De ha már a MÁV-nál tartunk: Budapest-Bécs távolság belvárosból belvárosba 2 óra 58 perc railjettel. És van konnektor, sőt, ha jól tudom, wifi is. Most akkor számoljuk ki a repülőt is: 1,5 órával indulás előtt kinn kell lenned a reptéren, hogy még a seggedbe is feltudjanak nyúlni, hátha egy kisebb pokolgépet rejtegetsz. A repülési idő durván fél óra (8-900 km/h repülési sebesség, 350 km táv, de ugyebár a repülőnek is el kell érnie az utazási sebességet és magasságot), és akkor nem beszéltünk a be-és kicsekkolásról. Plussz elérni a repteret, illetve ejönni a reptérről, és máris ugyanott tartunk... És ez csak egy helyenként 160 km/h-val közlekedő vonat.

Nem véletlen, hogy a tgv hálózat kiépülése után szinte teljesen leállt (tönkrement) a franciaországi belföldi légiközlekedés.

Összefoglalva: 1000-1500 km-en belül a nagysebességű (vmax>250 km/h) vasút gyorsabb, gazdaságosabb, kényelmesebb, környezetbarátabb közlekedési eszköz, mint a repülő. És az már tényleg csak hab a tortán, hogy az utazás közben laptopozhatsz és netezhetsz, sőt mobilozhatsz...

Hozzászóló 2010.01.24. 11:22:02

@Csokis: Hm, jól van, nekem mindegy, majd meglátjuk. Ha legközelebb megyünk, bekommentelem a részidőket, célnál pedig pezsgőt bontunk és lefröcskölöm vele a verdát. Jah, a repülőt lelocsolni se lehet, de ciki...
Amúgy én úgy terveztem eredetileg, hogy elkanyarodnánk még Dél-Fr., Olaszo., Svájc stb irányába, de mindenki sír a családban, hogy 'Jaj, de hát az olyan sok'. Én meg már hülyét kapok, hogy lehetnek ennyire beszariak. Nah, mindegy, ha nem egyeznek bele, akkor majd egyszer felkerekedem, és megyek egyedül barangolni Európába kocsival vagy vonattal vagy gyalog, bringával... :)

Hozzászóló 2010.01.24. 11:23:29

@xxxxz: Számból vetted ki a szót.

xxxxz 2010.01.24. 11:28:35

@Hozzászóló: Örülök, hogy más is tud logikusan gondolkozni. Most néztem, hogy a hozzászólásom hosszabb, és "szakmaibb", mint maga a bejegyzés, Lol:)

Azért az érdekes, hogy egy pár soros, minden szakmaiságot nélkülöző blogbejegyzés kikerül az index címlapjára.

pecs2010 2010.01.24. 11:32:49

@Talon Karrde:

Angyalkám!

Te beteg vagy, vagy még nem vasútaztál, főleg nem repültél.

Ajánlanám a Budapest-Varsó vasútvonalat kedves szíves figyelmedbe, vagy menj Londonba vonattal, majd miután ezeket megtetted akkor számolj be, hogy melyik volt hosszabb, KÖSZI!!!!!!!

¿Qué tapas hay? 2010.01.24. 11:37:01

@Hozzászóló: A menetidő az indulás és az érkezés között eltelt időtartam, a menettartam a tényleges haladásra fordított idő, amibe pl. a tankolás, kaja, pisi, cigiszünet stb. nem számít bele. Mondjuk én a kb. 700 km-es németországi szakaszt 130 km/h-val számoltam, ebben azért van tartalék bőven.

Másrészről a vonatnak egy igen nagy hátránya van a repülővel szemben, nevezetesen a jegyvásárlás. Ennek az időigénye többszörös. Számtalanszor próbáltam meg repülőgép helyett vonattal nagy távolságra utazni (Bp-Genf, Bp-Hamburg, Bp-Hannover), valahogy a repülés összességében egyszerűbb volt. A repülő-vonat kombináció viszont nagyon jól működik. A vasúti utazásnál a Bp-Bécs szakasz volt mindig a fekete lyuk.

Hozzászóló 2010.01.24. 11:41:20

Szerintem több dolog is közrejátszott, hogy a repülés elvesztette lényegét (eljuttatni valamit/valakit A-ból B-be), míg a vasút továbbra is őrzi ezt a 'hagyományt' sőt, manapság kezdik kialakítani az igazán színvonalas szolgáltatásokat ezen téren. Pl. helyjegy, tisztaság, büfékocsi, internet stb. És továbbra sem a Bivalybasznád-Nevesincs közötti MÁV-szolgáltatásról van szó!
Ugyanakkor repülésnél (főleg rövidebb távolságnál) tovább tart a becsekkolás, mint maga az út a nevetséges biztonsági előírások miatt. De tényleg, néha már fáj, amikor zokniban toporgok (mert a cipőt is le kell venni sokszor, ugye, főleg hölgyeknek a csizmát), fél kezemmel a gatyám szorongatva (mert az övet is le kell venni), egy szál pólóban (mert a kabátot is le kell venni), ezután még megmotoznak (van szakállam, és alapból gyanús vagyok, tehát ez jár). Utána mindent vehetek vissza, hogy még ténferegjek a gyutifríben további 1-2 órát, késéstől függően.
Vasútnál ez jóval gyorsabban megy (még, lekopogom).

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.01.24. 11:42:26

London/Párizs/Brüsszel háromszög gyorsabb vonattal, mint repülővel. London-Párizs 2h15 Eurostaron.
Van ennek a vonat témának létjogosultsága.

pecs2010 2010.01.24. 11:42:49

@xxxxz:

Te most sarat dobsz a blogíróra...

fourgee 2010.01.24. 11:43:00

@genya80: "Ezzel simán felvenné a versenyt a nagysebességű vasút, ami ugyanennyi idő alatt tudná ugyanezt (mármint 4-5 óra alatt), csak ott 5 perc a becsekkolás"

Azért ott sem 5 perc, hiszen pont a nagysebességű vasút veszélyessége miatt ott is átvilágítják a csomagjaidat és átvizsgálnak. Valószínűleg nem indulás előtt 5 perccel fogsz megérkezni, hanem ott is már 1 órával előtte.

@Talon Karrde: "a vonat sokkal biztonságosabb"
A gyorsvonat, meg a személyvonat az igen, de a nagysebességű vonat az nem biztonságosabb a repülésnél. A sínpályán bárhol bármikor bárki robbanthat, akadályt tehet a vonat elé, aztán egy csomóan meghalnak...

pecs2010 2010.01.24. 11:46:40

@peetmaster:

Van aki elvből nem megy le az alagútba, nagyon sokan!
Meghát nem egyszer gyulladt ki, rekedt benn az a vonat...
Amúgy jó, gyors, de biztonságosnak... hát nem tudom az-e.
Az egyik hülye is nevetségesnek nevezi a reptéri bizt. rendszert. Éppen az ilyen okoskodók vannak a legjobban meglepődve mikor a híradóban látják, hogy egy gép a levegőbe repült.
Köszönd a kevdes főleg szélsőséges arabokból álló agymosottaknak, hogy az elmúlt 60 évben máson sem morfondíroztak, csak azon hogy lehessen egy repülőt felrobbantani (vagy pályaudvart...).
Ha nem tetszik, menj te is moszkvába vonattal.

Hozzászóló 2010.01.24. 11:51:23

@¿Qué tapas hay?: "Másrészről a vonatnak egy igen nagy hátránya van a repülővel szemben, nevezetesen a jegyvásárlás. Ennek az időigénye többszörös."
Nem tudom, nekem kb. 5 perc, amíg jegyet veszek neten mind vonatra, ahogy repülőre. Bár igaz, hogy általában a vasúti jegyvásárlás kicsit macerásabb az esetleges átszállás stb. miatt. De azt hiszem pont ez a lényege a posztnak, hogy ha ezeken javítanának (és végülis miért ne?), akkor igazi versenytársa lenne a repülésnek. Az pedig mindenképpen a fogyasztóknak lenne jó, azaz nekünk.
És mindenképpen köszönöm az infókat, mindig tanul valami újat az ember! :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.24. 11:52:26

@Hozzászóló: Félre ne értsd, elhiszem. Csak megjegyeztem, hogy nem az tötymörgős tempó. Épp most futtattam át egy keresést májusra a Wizz - Easy - P&O + autó hármason, és az jött ki, hogy két gyerekkel a repülő egyelőre olcsóbb. Nem sokkal, 75k vs 85k HUF, de ha a londoni parkolást, plusz a két gyerek utazási nyávogását is beleveszem, akkor mégis sokkal. :-)

Hozzászóló 2010.01.24. 12:06:52

@pecs2010: Azt hiszem rám céloztál a hülyével.
Természetesen van létjogosultsága a biztonsági ellenőrzéseknek, hiszen az nem jó dolog, ha uzsisdobozban érkezik az ember haza. A gondom az erre fordított idővel van, szerintem kicsit gáz, hogy az ivólevemet is átlátszó nejlonszatyorba kell tennem, csak hogy felülhessek egy repülőre.
Egy volt kollégám mondta, hogy ha már fent ülsz a repülőn, akkor már nincs mitől félni, hiszen mi semmit nem tehetünk ha robbantanak, vagy leesik a jobb szárny. Ezért felesleges aggódni.
És ez ugyanúgy igaz a vonatra is. Mindkettőt meg lehet állítani, le lehet lőni, felrobbantani stb., a gondom csak az, hogy ezzel a hétköznapi ember túl sokat úgyse tud csinálni. Ha valaki meg akar ölni, akkor előbb-utóbb úgyis sikerül neki. Mert ha tegnap elkapták a feka csávót Amszterdamban, vagy ma egy másikat akárhol, attól még holnapra is fog jutni egy ilyen idióta barom, és ez így lesz sokáig, sajnos. De azt hiszem elkanyarodtunk, így erről nem vitáznék itt és most.

regression 2010.01.24. 12:07:56

@¿Qué tapas hay?: Excel menedzser? Ezt most rám értetted? Nincs is Excel a gépemen, sem Word, sem Outlook sem Powerpoint :)

Egyébként meg nem állítom, hogy a vonat mindenkinek jobb, de szerintem az utazók jelentős hányada jobban jár ha gyorsvasúttal utazik, mint repülővel. Én mindenesetre vonaton jobban szeretek utazni, még akkor is, ha valamivel hosszabb.

@pecs2010: "Az egyik hülye is nevetségesnek nevezi a reptéri bizt. rendszert. Éppen az ilyen okoskodók vannak a legjobban meglepődve mikor a híradóban látják, hogy egy gép a levegőbe repült."

Ajánlom figyelmedbe: www.cnn.com/2009/OPINION/12/29/schneier.air.travel.security.theater/index.html
("Bruce Schneier - Is aviation security mostly for show?")

virág elvtárs 2010.01.24. 12:15:21

Kedves Horváth úr,én szívesen kiegyeznék a 60-as évekbeli svájci vasúttal Mo-n...:)

Hozzászóló 2010.01.24. 12:22:35

Tehát az a bajom, hogy a bűnözők mindig egy lépéssel előttünk vannak, ugye. Namármost le lehet ellenőrizni, hogy van-e nálam stukker, ha átmegyek a fémdetektoron. Van-e nálam pukkanós plüssmaci, látják a röntgengép előtt ülők. Begyújtható-e a cipőm sarka, megintcsak látják. Robban-e a narancslé, látják. Bekapcsoltatják a laptopom, látják még a háttérképemet is. Köcsög-e vagyok, azt is tudják, mert már lefuttatták a nevem 9 különböző hárombetűs hivatal adatbázisában.
Viszont ha én ma úgy döntök, hogy Al-Kaida szimpatizáns leszek, és fent ülve a repülőn egyszer csak kikapom a légikísérő kezéből azt a baromi nehéz fém kávéfőzőt (ami ott a hátsó sorban a klotyó mellett szokott lenni) és kibúrom vele az ablakot, akkor mind meghalunk. A több millió szerencsétlen utasnak meg holnaptól pszichológiai tesztet kell kitöltenie becsekkolás előtt, nehogy megismétlődjön az eset.
Aztán holnapután megint valami új, és már 3 óra lesz a csekkolás.
Meddig lehet ezt feszíteni? Nincs más megoldás? De már tényleg nagyon eltávolodtunk.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.01.24. 12:24:55

@Talon Karrde: BUDAPEST - EINDHOVEN a wizzair-rel... :) 15.000-ért oda vissza, illetékestől, kb három és fél, négy óra alatt.

Tomi1973Wien 2010.01.24. 12:29:01

nos, én a vonatok fejlesztese mellett tennem le a voksot, es bevezetnem / suritenem / hozza a szgk szallitasi lehetoseget.

az en problemam egyszeru. adott egy csalad 3 kutyaval (gyerek [még] nincsn). a kutyakkal kiallitasokra jarunk, sokszor nagyobb tavolsagokra is. nekem kenyelmesebb es jobb lenne egy tempos vonat + kocsi hatul, mint csak kocsival megtenni az utat, az sem zavarna, ha kicsivel dragabb lenne, mint a sima kocsiut. a repules nalam alapbol kilove....

tyberius 2010.01.24. 12:48:24

@Hozzászóló: Valójában annyit érnél el, hogy dekompresszálódna a kabin. Ez zajos lenne, meg kapkodnának levegő után az utasok (aztán a légzőmaszk után), de egy kis pánikon kívül semmi bajt nem okozna, a kapitány meg azonnal lenyomná a madarat 4000 méter környékére, ahol légzőmaszk se kell, aztán keresne egy repülőteret. Gratulálok, sikerült leszállásra kényszerítened egy repülőgépet, cserébe leülheted a teknősbéka életkorát.

¿Qué tapas hay? 2010.01.24. 12:50:49

@Hozzászóló: "Nem tudom, nekem kb. 5 perc, amíg jegyet veszek neten mind vonatra, ahogy repülőre."

No ez engem is érdekelne. Eddig minden ilyen próbálkozásom, amikor a kommunista blokk országaiból/országaiba történő (kivéve NDK) vasúti utazásra akartam online jegyet foglalni, kudarcba fulladt. Mondjuk nem is szántam napokat a dologra.

tyberius 2010.01.24. 12:51:57

Egyébként én is a vasúti közlekedés fejlesztése mellett vagyok. A légiközlekedés tényleg macerásabb, zajosabb, környezetszennyezőbb. A sötétzöldek nem látják a fától az erdőt, hogy klasszikus képzavarral éljek.

Tájfájter 2010.01.24. 13:04:46

Elnézést, de mindkettőnek van létjogosultsága, előnye, hátránya, és még akár ugyanazon a távon is.

HA kifejezetten csak a nagysebességű vasútról beszélünk, akkor hiába takarékosabb a fajlagos energia felhasználásban, ha le kell neki telepíteni egy olyan sínt-csalagutat, ami pl kettévágja a zöldhasú ugróbéka populációt, az Alpokat, meg kell emelni miatta az autópályát, el kell keríteni miatta több hektár termőföldet.

A gyorsvasutat olyan rendszerben elképzelni, mint az itthoni MÁV-ot nagy butaság, tényleg csak olyan relációkban van értelme, ahol nagyvárosokat tudnak felfűzni rá, nem fog megállni senkinek sem Piripócson, így az az érv a repülőgép ellen, hogy ki kell jutni a reptérre, ugyanúgy igaz lesz a gyorsvasútra is, nem fog minden bokorban lenni egy pályaudvar és lehet hasonlóan sok időt vesz el egy pályaudvarra bejutás mint egy reptérre akár a távolság, akár a biztonsági ellenőrzés miatt.

Másik, hogy a személyszállító repülőgépen folyik áruszállítás is, míg a gyors semély vonatokon nem. Illetve ugye nem képzeltük, hogy a tehervonatok is 260-300-as sebességgel fognak száguldani.

Magyaországi viszonylatban is egyre inkább csak olyan relációkon éri meg a személyvonat ahol elég ember van, Szeged-Kecskemét-Budapest... Máshol a busz sokkal gazdaságosabb és lefedettségben is többet nyújthat ugyanazon gazdaságosság mellett, nem is beszélve arról, hogy a busznak nem kell külön kiépíteni-karbantartani a pályát, hiszen a sima közutat használja, míg a vasúti pálya erősen bekorlátozza a vasúti közlekedést.

Anno, mikor a vasút a lovasszekér versenytársa volt személy és áruszállításban, óriási előrelépés volt, most már a kamionok-személyautók és a repülők mellett egyre inkább értelmét veszti, és max a nagy sebességű vonat fog versenyben maradni.

sncf 2010.01.24. 13:06:49

fourgee 2010.01.24. 11:43:00 Nem tudom, hogy mennyit utaztál gyorsvasúttal, de én már néhány százszor igen. Egyszer nem világították át sem a csomagomat, sem engem.

qwertzu 2010.01.24. 13:08:06

@Hozzászóló: Szerintem
1. Nem tudod kiütni.
2. Ha mégis akkor az utasoknak igen kellemetlen útja lesz, de senkinek nem lesz semmi baja.

Hozzászóló 2010.01.24. 13:12:05

@tyberius: Ennyit én is értek hozzá (hisz magyar vagyok, értek a focihoz is), mondandóm lényege felett viszont ügyesen elsiklottál.

@¿Qué tapas hay?: "Eddig minden ilyen próbálkozásom, amikor a kommunista blokk országaiból/országaiba történő (kivéve NDK) vasúti utazásra akartam online jegyet foglalni, kudarcba fulladt."
Pontosan erre mondtam előbb, hogy:
"Bár igaz, hogy általában a vasúti jegyvásárlás kicsit macerásabb az esetleges átszállás stb. miatt. De azt hiszem pont ez a lényege a posztnak, hogy ha ezeken javítanának (és végülis miért ne?), akkor igazi versenytársa lenne a repülésnek."
A jegyvásárlásnál egy szóval sem említettem, hogy Magyarországon olyan jó, hiszen a kontinens közlekedéséről van szó itten, én pedig más országok lehetőségeiről beszéltem.
Hogy is említhetném egy lapon őket, amikor pl. BKV-jegyet is valami hírlapárusnál tudtunk csak venni a Nyugatinál. Vicc. Oda egész közel van Albánia.
De én már csak ilyen kis bizakodó vagyok, és remélem, hogy hamarosan otthon is sokkal-sokkal jobb lesz a helyzet ezen a téren is. Naív lennék?

szobatars 2010.01.24. 13:15:52

@Cradle: Akkor utazz Miskolc és Kazincbarcika között repülővel...

Jó lenne, ha mindenki figyelne arra, hogy összehasonlítható dolgokat vessen össze.

Pl. Nápoly - Bologna, autópályán kb. 5 óra (+ kijutni és bejutni a városközpontból/ba). Ennek költsége (min. 1 max 5 emberre) kb. 140 Euro (benzin és sztrádadíj)

Ugyanez vonattal kb. 3,5 óra (városközpontból városközpontba), ára két embernek másodosztályon 130 Euro.

Milyen gyakran ül kettőnél több ember egy autóban?
Az autóval való utazásnak járulékos költségei is vannak (amortizáció, olajfogyasztás, biztosítás, stb.)

Szóval egy normális országban a vonat igenis alternatívája az autózásnak.

átlátó 2010.01.24. 13:16:06

Vidéki embernek tiszta macera a repülő. Magyarország Budapest és vidék országból áll.
Csak ennyit akartam most mondani. Meg azt, hogy vonat.

Hozzászóló 2010.01.24. 13:20:06

@qwertzu: Egy újabb eltévedt ember.
Nem ez volt a lényege a hozzászólásnak.
1. De ki tudom, mert megeszem a spenótot is.
2. Tudjuk, de senkit nem érdekel, mert nem ez a mondandóm veleje.

átlátó 2010.01.24. 13:21:43

@átlátó: ...és még azt is mondom most, hogy nem arra gondoltam, hogy vidék és Budapest között repkedjek,ez eszembe se jutott.

genya80 2010.01.24. 13:25:37

@fourgee: hát én mentem már ilyennel Romából Milanoba (ott egyáltalán nem volt csekkolás) meg Malagából Madridba, de egyik helyen sem voltam ott 10 percnél többel indulás előtt.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.24. 13:29:45

@genya80:
az eredeti cikkben írja:
"Franciaország és Olaszország 2001-ben állapodott meg, hogy a térségben az európai hálózat újabb részeként kiépítik a nagysebességű szerelvények vonalát, amelyen a Milánó és Párizs között közlekedő vonatok menetideje az eddigi hétről négy órára csökkenne. 15 milliárd euróra becsülik a költségeket."
Te írod:
"viszont ha ez nem épül meg, akkor marad a "lassú" vasút, ami most van, ami 10en valahány óra alatt tudja ezt a távot."

Az út 7 óra most, tehát nem tizenvalahány.
Bocsi engem kurvára nem zavar az a két (kettő) plusz óra, látom a tájat, beszélgetek az emberekkel, stb.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.01.24. 13:31:37

@qwertzu: Közel 1000 km/h-val betörő -50 fokos szél biztos, hogy ártalmatlan, simán megoldható kis probléma?

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.24. 13:40:21

@pecs2010: Ez igen tartalmas hozzászólás volt, gratulálok!

Hozzászóló 2010.01.24. 13:40:37

@Hozzászóló: Hanem az, hogy ha lenne alternatíva (pl. vonat, több autópálya a nagyobb városok irányába stb.), akkor több választása lenne az embereknek, ergó az árak is lejjebb mennének, ami mindannyiunknak jó lenne. Elképzelhető, hogy egy normálisan kiépített Bp.-Bécs- München - Strasbourg - Párizs vonalon a jegyárak akár a felére csökkennének a megnövekedett utasszám miatt, vagy hogy egy jól megépített vasútvonal mondjuk a Fekete-tenger, Ázsia irányába mennyi plusz forgalmat generálna nemcsak Magyarországon, hanem mindenhol körülöttünk.
A lényeg (itt kezdődik, figyelem kötekedők), hogy legyen választási lehetőség, mert a világ egészségesebbik felén jelen pillanatban ez viszi előre a szekeret. És Magyarországon ill. környékén egyelőre ilyen nincs. Ha meg se tapasztalhatjuk, hogy milyen lehetNE, akkor mi értelme a vitának?
Örülök, hogy itt sokan jártak már erre-arra a világban és tapasztaltak sok helyen sokfélét, ugyanakkor elszomorít, amikor mindenféle ürüggyel támadnak meg építkezéseket, amik egyértelműen a köz javát szolgálnák (említhetnénk az 50? éve épülő m0-ást is akár).
Amerikaiak szokták mondani: "A tett az elsõ, a szó a második!" - mintha már hallottam volna, és bizony van benne igazság. :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.24. 14:03:40

@Talon Karrde: "Bocsi engem kurvára nem zavar az a két (kettő) plusz óra, látom a tájat, beszélgetek az emberekkel, stb."
Igen, mert te ezt utazásként éled meg. Aki viszont rendszeresen jár azon az útvonalon, annak ez a mindennapjai része, és időveszteség. Mi évente egyszer elmegyünk Bécsbe, megnézni az ádventi vásárt. Nem érdekel, hogy a MÁV a legfontosabb fővonalán ezt a 240 km-t több, mint 3 óra alatt teszi meg, mert _nekem_és_akkor_ belefér. De akinek ez heti, sőt majdnem napi ingázás, annak pont olyan bosszantó, mint nekem az, ha a békávé képtelen összehangolni a menterendet, és potyára kell várakozni 10 percet reggelenként egy átszállásra.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.24. 14:10:20

@Hozzászóló: Pár éve felmerült az ötlet egy Berlin - Drezda - Prága - Bécs - Budapest gyorsvasútra. Amolyan TGV-Thalys kategóriájúra. Valami egész hihetetlen időt mondtak rá (3-3,5 óra?), de gondolom kiszámolták, és az jött ki, hogy az akkori, illetve a tervezett kereslet mellett a büdös életben nem jönne be az ára, hát ejtették.

genya80 2010.01.24. 14:31:54

@Talon Karrde: akkor 7. majdnem a fele lenne a 4-gyel, amivel fel tudná venni a versenyt a repülővel, a 7-tel meg nem tudja. a célközönsége se te vagy vszeg, hanem azok, akik nem passzióból utaznak, hanem muszájból, és nem mindegy nekik, h 7 vagy 4. fölösleges vitázni rajta, te ráérsz, mások meg nem. attól még ők se hülyék meg te se, csak mások a szempontjaik.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.24. 14:35:39

@genya80: Pici genya bogaram, elolvastad azt a genya posztot az indexen? A kérdés az: nyomjanak-é bele 15 milliárd JURÓT abba, hogy a vonatok menetideje 7-ről (figyelem!!!) 4 (NÉGY) órára csökkenjen Milánó és Párizs között.
Szerintem IGEN, ha van pénzük, hajrá, eresszék!!!
Szerinted?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.24. 14:39:53

@Talon Karrde: Nem, éppen nem a 15 mrd-ról volt szó a cikkben, hanem elvi vita van arról, hogy kell-e, vagy sem? Mert tönkreteszi a természetet. Itt a blogban meg arról van vita, hogy ennek az alternatívája a repülő, az vajon nem teszi tönkre? Esetleg nem még jobban?

fourgee 2010.01.24. 14:45:10

@sncf, @genya80: Én a London-Párizs közötti Eurostar járatra gondoltam. Azt nem tudtam, hogy máshol nem veszik komolyan a nagy sebességű vonatok veszélyességét... :S

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2010.01.24. 14:46:16

@Csokis:
Ez az ötlet már nagyon régi (kb. 15-20 éves) és még mindig napirenden van, mint az Unió kelet-nyugati gyorsvasút hálózata. Egyébként innen menne tovább Moszkva, meg Isztambul felé is, de első lépcsőben Budapestig jönne. Most éppen keresik rá a pénzt Brüsszelben a honatyák két csík koksz között a mosdóban.

genya80 2010.01.24. 14:47:55

@Talon Karrde: olvastam. szerintem is IGEN.
akkor se a mondandóddal volt a fő bajom (ezek szerint), hanem a stílussal. ahogy most is.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.24. 14:48:41

@Csokis: "hogy kell-e, vagy sem?"
Szerintem kell, végsősoron nem mi döntünk róla, mondom ha van pénz, hajrá!
"Mert tönkreteszi a természetet."
Ezt kétlem, semmi konkrétum nincs, csak zötétzöld aberrált pattogás.

"Itt a blogban meg arról van vita, hogy ennek az alternatívája a repülő, az vajon nem teszi tönkre? Esetleg nem még jobban?"
A repülő is tönkreteszi sőt szerintem még jobban!

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2010.01.24. 14:54:53

Ja, és még annyit a poszthoz: a repülő/vonat összehasonlítás csak és kizárólag a indulási és érkezési pontok ismeretében értelmes. Pl. Budapest-Berlin relációban most 29 euróért (egy út, elővételben) lehet utazni. Akár este 10-kor indulva másnap reggel a másik városban ébredünk (igaz, a hálókocsis ár kicsivel drágább, asszem 49 euró, de sima "székes" jeggyel is fel lehet szállni a vonatra). Tehát éjszaka utazol, hasznos időt nem veszítesz, városközpontok között, meg látod is tájat reggel (szép). Repülővel mindez sokkal drágább, és nappal utazol mindennel együtt 4-6 órát.
Ugyanez érvényes a Budapest-München, meg hasonló távolságra (vagy annál kisebb) lévő városokra is.
Ha itt igazi gyorsvasút menne, akkor a most kb. 15 órás út simán a felére csökkenhetne.

intizar 2010.01.24. 14:55:09

@Talon Karrde: pl. Budapest-Berlin. De van még sok. (Pedig én is vonatpárti vagyok).

genya80 2010.01.24. 14:58:49

@Talon Karrde: Nem a stílusod a téma, de amiatt derül ki itt már nem az első kommentezőről, h tulajdonképpen egyetért veled, csak először félreértett

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2010.01.24. 15:09:25

Megnéztem: Budapest-Berlin 12-13 óra (van 15 órás út is). Az általam ajánlott éjszakai út: este 8-kor indul a vonat a Keletiből, másnap reggel 9-kor van Berlinben (Hauptbahnhof).

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2010.01.24. 15:22:15

Blogmotor megette: BP-Berlin 12-13 óra. Este 8-kor a Keletiből indulva másnap 9-kor Berlin főpályaudvaron lehet lenni. Aludtál egyet a vonaton másnap meg az egész nap még előtted van, gyakorlatilag nincs időkiesés.

Hozzászóló 2010.01.24. 15:22:54

@Csokis: Igen, valami ilyesmire céloztam én is. A legtöbb esetben gazdaságosság kérdése az egész, ilyen egyszerű. Viszont van az az 1%, amikor őrült pénzeket kellene befektetni őrülten hangzó dolgokba. Sokszor ezek a dolgok aztán feledésbe merülnek, de lehet, hogy egy nap gyökeresen változtatják meg világképünket.

Gazdaságos-e embert a Holdra küldeni? Dollárban számolva kétlem. Viszont ha a befektetett kutatásokból származó tudományos, orvosi, mérnöki, filozófiai stb. eredményeket vesszük, sokszorosan. (és közvetetten így már dollár is visszajön a rendszerbe)

Megérte-e a Kalifa-tornyot felépíteni? Ma még senki nem tudja, hiszen kong az ürességtől az épület, lehet, hogy csak évtizedek múlva térül meg, talán akkor se. Viszont mekkora bravúrt ért el az ország vezetése, ami pénzben nehezen kifejezhető? Mennyit tanult az építtető cég, a mérnökök, a dolgozók egy olyan dolog létrehozásakor, ami még nem volt előtte?

Ha nem is olyan nagy dolog ma már egy vasutat építeni, akkor miért ne emelnénk a tétet, és hoznánk létre egy gyorsvasutat mondjuk a példádban említett irányban? Ki tudja, hogy milyen, ma még nem számolható/számítható tényező fogja gazdaságossá varázsolni az egész beruházást? Kínában működik a világ leggyorsabb jelenlegi vasútja, és piszkosul drága volt. Ma emberek azért mennek oda, hogy megcsodálják. És ha már ott vannak, akkor ugye fizetnek a szállodai szobáért, elmennek máshova is, étterembe stb.
Ezt hiányolom én, hogy nálunk miért ne lehetne ilyen csoda? Miért kell nekünk mindig a kifogásokat keresni, elvetni minden ötletet, aztán csak morgolódni, hogy milyen szar otthon minden.
Anyám egy kis vegyesboltot működtet. Az a tipikus 70-es évekbeli csúnya kocka fajta épület. Mondtam neki, hogy fektessünk bele egy kis pénzt, tegyünk rá tetőteret, amit ki lehet alakítani irodáknak vagy lakótérnek, a boltot nagyobbítsuk meg, legyen végre vonalkódos leolvasó, stb.
'Háát fiam, az sokba kerülne.'
'Mondom, állom az anyagi részét, csak csináljuk már, mert így csak pang, és alig jön vissza pénz. Az irodákat kiadhatnánk, a nagyobb térbe többféle áru fér, jobb árat is ki lehetne harcolni a nagykertől, tehát olcsóbb lenne, többen is járnának. Elintézném a hirdetéseket is, még interneten is lehetne vásárolni, azt is megoldhatom.'

De nem, csak jönnek a kifogásokkal (az áram a bolt közepére lett vezetve a 60-as évek végén, és azt nem lehet csak úgy áttenni, meg hasonló okosságok), a bolt meg egyre gyengébben muzsikál. Hiszen az élelmesebbek letettek már új járólapot, nem pepecselnek kis árcetlik ragasztgatásával, szóval fejődnek. Ez hiányzik otthon, hogy merjenek merészet álmodni az emberek és belevágjanak olyan dolgokba is, amik új értékrendet hoznak létre. Legyen az egy új, merész szín a papa nappalijában, vagy egy űrlift az Alföld közepén, mindegy.

Teljesen más területen dolgozom. Én pl. egy olyan informatikai projekten töröm a fejem naponta, ami merőben új szemlélettel vizsgálja az információk szállításának és tárolásának módját. Mertem azt mondani otthon, hogy ha egyszer bejön a dolog (ami reálisan min. 13-15 év múlva fogja 'megérni'), akkor még az olyan nagyok is, mint a Google vagy Yahoo beleinoghatnak ebbe a rendszerbe*, az én cégem meg vagyonokat kereshet, és tök jó lesz minden. Szóval otthon kinevettek, meg hogy hogy jövök én ehhez, ugyanmár (még a saját családomban is mosolyogtak csak rajtam, borzasztó érzés). Azóta eltelt egy kis idő és most milliós nagyságrendű (nem huf) befektetéssel várnak számomra teljesen idegen emberek, mert szerintük ez jó ötlet, és sokkal többet fognak kaszálni később, mint amennyit ma befektetnek. Aztán ha bejön a dolog, akkor mindannyian boldogok leszünk, ha nem, akkor is elmondhatjuk magunkról, hogy mi megpróbáltuk.
A szomorú az az, hogy ezt nem csinálhattam volna meg, ha Magyarországon maradok, mert ott csak elégedetlenkedni tudott mindenki, meg persze jól kiröhögni szegény fiút.

Valaki előbb mondta, hogy nem is tudnám a kávéfőzővel kiütni a repülő ablakát. Én olyan ember vagyok, aki megkeresi a módját, hogy betörhesse azt a fránya ablakot**. Az a valaki meg soha nem fogja utánam csinálni, mert nincs elég vér a pucájában :)

/*annyira talán nem is, mert az egyik részéről van az a bizonyos érdeklődés a technológia iránt/
/**jó, jó, nem is akarok kitörni semmilyen ablakot, kedves CIA, KGB, NNI, FBI megfigyelők, nehogy ti is kötekedjetek mán, he/

Nem akartam nagyot mondani, csak ez kikívánkozott belőlem, remélem másnak is megjön a kedve álmodozni sírás helyett :)

Mostmár kapcsolja ki.

Hozzászóló 2010.01.24. 15:35:20

A közlekedéshez meg nem nagyon értek (biciklizni ugyan tudok, de sínek vonalvezetési tervét nem tudom előkészíteni), de szerintem is jó lenne megnyitni mondjuk azt a kelet-nyugat vasúti átjárót. Aztán ha nem sietünk, akkor más fogja megépíteni, mi meg unott képpel toljuk majd a lángost a soha meg nem épült négyes metró üres alagútjaiban kialakított élményfürdő (értsd lámpa a víz alatt, wow) partján, valahol Gazdagrét alatt 30 méterrel. És lesz Bikini-koncert is, mi meg majd énekeljük hogy ki visz majd haza? Majd meglátjuk...

intizar 2010.01.24. 16:34:08

@bestpixel: Igen, repülővel meg kb. négy óra. Óbuda - BKV - Ferihegy - Schönefeld - S-Bahn - Weissensee (Berlin másik vége). Caeterum censeo, vasútpárti vagyok. De akkor is.

yda 2010.01.24. 16:42:46

Bivaly vontatású szekér jó lesz nektek,mert az csak ritkán de nagyot rondit a orrotok alá!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.24. 16:55:59

@Hozzászóló: Az ilyen "építek valami hájteket a pusztába" dolgok ritkán válnak be, leginkább nagy bukták lesznek. (ld. a mai cikk a Stadler Stadionról) Szegény Csalagút is döglődik pénzügyileg, és a Concorde sem hiszem, hogy valaha is visszahozta a 40 év alatt beleölt pénzt. Persze szegényebb lenne a világ ezek nélkül, imádom is őket, csak ne az én adómból finanszírozzák. :-)
Lehet, hogy a mamádnak is igaza van, csak nem gazdasági számítások, hanem megérzés alapján tudja. Persze van olyan, amikor ugyanez "szerves fejlődés" útján áll elő, és életképes. Egy példa:
Van Fejérben egy kis falu, Gánt. 1984-ben voltam ott először tájfutó edzőtáborban. Volt ott egy kis kocsma, ahová be lehetett fizetni enni, oda jártunk minden nap. igazi, fafödémes sváb parasztház, öreg, füstös, de jól főztek. Vele szemben egy kis bolt, de akkora, hogy ha két vevő volt bent, már zsúfolt volt. Egy testvérpár vezette (persze a tulaj az ÁFÉSZ volt), nagy szívvel és lelkesedéssel. Elkezdték szervezni a kitelepített svábok hazajárását (persze nem csak ők, az egész falu), bállal, nagy bulival, sátras etetéssel. Hagyomány is lett. Aztán egyik évben gondoltak egyet, és építettek egy új, nagy, önkiszolgáló boltot. Következő évben hozzáépítettek a vendéglőhöz. Aztán építettek egy raktár szárnyat. Aztán annak beépítették a tetőterét matracos turista szállásnak. Aztán az étterem tetőterét panziónak. Szóval minden évben valamit. Ma 200 fős étterem és sörkert, panzióval, ahol a klimatizált, fürdőszobás, tévés appartmantól a "matraclágerig" minden van. És a falu? A haldokló, poros bányászfaluból takaros sváb falu lett fedett lovardával, ahol szakmányban vadásztatnak, sétakocsikáztatnak. Ahogy Rejtő írta: "Benzintöltő állomásunk nincs, de minden pillanatban várjuk." Mindezt kb. 20 év alatt, önerőből.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.24. 20:14:53

@Hozzászóló:
OFF
"Én pl. egy olyan informatikai projekten töröm a fejem naponta, ami merőben új szemlélettel vizsgálja az információk szállításának és tárolásának módját."
A közölhető minimumot a projektről elküldenéd egy üzenet formájában?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.01.24. 20:15:32

@Talon Karrde: jaja, valami homoxem került a sínek alá, vagy mi :)
csak neked: www.ltf-sas.com/
(erről van szó a cikkben)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.24. 21:06:24

Eléggé OFF, de mintha ezeket a méregzöld aktivisták le se szarnák ami Verespatakon történik:
index.hu/gazdasag/blog/2009/12/22/romania_engedelyt_ker_a_verespataki_aranybanya-beruhazashoz/