A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Gyurcsány ismét

2010.09.24. 14:00 Horváth Andor Márton

Az Index ma reggel:

Gyurcsány Ferenc úgy látja: a rendőrök - minden hiányosság ellenére -  a köztársaságot, annak intézményeit védték, a demonstrálók jelentős része pedig átlépve az alkotmányosság kereteit, a köztársaság rendjére tört. "Ezért én, és az akkori kormánypártok alapvetően a rendőrök, és (...) a köztársaság pártján álltunk, önök ezzel szemben a bajkeverőket, a randalírozókat mentették"

Gyurcsány a cikk szerint a vizsgálóbizottság érintettségét támadja. Ezzel két probléma van. Egyrészt a vizsgálóbizottság nem bíróság, tehát nem érdekes, hogy érintett-e vagy sem, miután az eredménynek nincs közvetlen jogi következménye. Másrészt Magyarországon mindenki érintett abban, hogy a 2006-os rendőri túlkapás-politika félelmet, ennek eredményeképpen társadalmi nyugtalanságot szított. Kinek mi fáj jobban az eredmények kapcsán, annyi bizonyos, hogy az alapvetően és teljesen hibás rendőri akciók nagyban hozzájárultak a jelenlegi Fidesz-kormány túlcentralizált hatalmához és ettől függetlenül a nácizmus megerősödéséhez is itthon. Tehát bárki magyar állampolgár vizsgálná is, mindenképpen érintett volna.

A volt miniszterelnök így megpróbálja saját magát mártírnak beállítani egy pártos bíróság előtt - amely nem bíróság, hiszen ezért sem kötelező megjelennie előtte. Emellett azonban a várható módon nem ismeri el részességét a történtekben, és menteni próbálja az egyértelműen jogszerűtlen rendőri intézkedéseket.

Az ilyen esetek a Fidesz támogatottságát, a politika egyoldalúságát növelik, amire pedig most nincs semmi szükség. Köszönjük ismét Gyurcsány Ferencnek.

84 komment · 1 trackback

Címkék: 2006 fidesz magyarország gyurcsány rendőr jobbik

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr482320164

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyurcsány szarul látja a dolgokat 2010.09.24. 19:24:58

Gyurcsány Ferenc nem vett részt a 2002 és 2010 közötti törvénytelenségeket vizsgáló parlamenti albizottság meghallgatásán. Ez ugye önmagában véve nem meglepő. Megszoktuk, hogy bármennyire is etikátlan, bármennyire is undorító volt az előző 8 év kormány...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

schnee 2010.09.24. 14:30:50

"és ettől függetlenül a nácizmus megerősödéséhez is itthon. "

Ezt a bar*mságot. Tudtok olyan posztot írni amiben nincs benne a náci és/vagy az antiszemita szó?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 14:36:51

Jaj de unom már a nácizást.... (Igen, a zsidózást is.:P)

Vidéki 2010.09.24. 15:18:57

Az öszödi hazugságbeszéd fűtötte például az MTV székház ostromát.

Rejtély, hogy a vezetés miért hagyta, hogy ott egy kis rendőri egység órákon át küszködjön egészen addig, míg elfoglalják a huligánok a székházat, miközben a közelben ehhez képest hatalmas rendőri erők állomásoztak és mégsem kaptak bevetési parancsot?

Kik irányították akkor az erőszakszervezeteket, és kiknek állhatott érdekében ez az irracionális passzivitás?

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.09.24. 15:42:35

Nagyrészt igazat adok Vidékinek:

Az egész az ösződi beszéd nyilvánosságra kerülésével indult, ami az MTV Székház elleni ostromban csúcsosodott ki.

Ott a rendőri alakulatok tényleg nem álltak a helyzet magaslatán, mintha nem lettek volna erre fölkészülve, és csak viszonylag gyenge védekezés volt, aminek következtében idővel bevették a helyet (viszont amit ott vettek fel a kamerák, no, az már durva volt: csávók ott neteztek az aulában, egy másik meg kipakolta a büféből az ásványvizes zsugorokat).

Ez a dolog mindkét oldalt érintette:
1. A rendőröket, főleg a vezetést, gondolom elkeserítette, hogy az erőszak minimalizálás jegyében nem sokat cselekedtek, emiatt joggal pojácának érezhették magukat. Gondolom erre úgy reagáltak, hogy legközelebb keményebben lépjenek.
2. A másik, tüntetői oldalt viszont fölbuzdította a dolog. Amire elkezdték a rendőri kordonokat dobálni.

Kérdem én: mégis mit gondol bárki, hogy egy rendőr mit reagáljon arra, ha elkezdik hajigálni? Mert szvsz ideges lesz, amit egy "Tartástok a sort!" szerű parancs csak tovább gerjeszt benne. És aztán a destruktivitás bűnétől megszédült emberek (érthetőbben: "Dobjuk meg a k*cs*g zsarukat, vazze'!") csodálkoznak, ha az eddig "szeliden" nyugvó oroszlán egyszer csak felpattan, és megkarmolja az őket cseszegetőket...

Amúgy szerintem a vádlók és az élvonalbeli résztvevők örüljenek inkább, hogy nem vetettek be éles lőszert ellenük! (vö. Napoleon annak idején beleágyúzott a tüntető tömegbe)

2010.09.24. 17:33:40

@schnee - NOKIA dobozokat elfogadok!: a demokráciaféltő liberálisok, antifasiszták, tarka chartások és a többi hasonszőrű elmebeteg ismérve, hogy csak valakikkel szemben tudják meghatározni magukat. Ezek pedig a nem létező nácik, pontosabban azok az emberek, akiket ők paranoiás víziók keretében nácinak képzelnek.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2010.09.24. 18:31:59

@schnee - NOKIA dobozokat elfogadok!: Nem tudok olyat írni, amiben nincs benne a náci vagy az antiszemita szó. Bassza meg, látod, már megint mindkettőt leírtam.

Valójában azért fizetnek minket (nem mondhatom meg, kik), hogy ezekről a témákról írjunk. 1000 forintot kapunk minden egyes alkalommal, amikor leírjuk az "antiszemita" vagy a "náci" szót, és 300-at, amikor egy kommentben jelennek meg ugyanezek a szavak. Úgyhogy kösz a hozzájárulást!

Kassian 2010.09.24. 19:01:58

"A volt miniszterelnök így megpróbálja saját magát mártírnak beállítani egy pártos bíróság előtt"

Ezt ugyan miből szűrted le T. blogger??? Mi ebben a mártíromság? Neki ez a véleménye. Ennyi.
Egyébként őszintén szólva én is inkább a rendőrök pártját fogom, mint a magukat "forradalmárnak" beállító vagy inkább beállíttató egyszerű fosztogatóknak...

Lefetyke 2010.09.24. 19:11:04

Nagyon remélem, hogy Gyurcsány Ferencet nagyon hamar rácsok mögé juttatják valami miatt, amit elkövetett (és itt aztán van miből csemegézni). Még azt se bánnám, ha nem is a 2006 őszi események, hanem valamilyen korrupciós stikli miatt vonnák ki a forgalomból.
Al Capone is adócsalás miatt került dutyiba, mert azt tudták rábizonyítani. Lényeg, hogy a megérdemelt helyére jutott. Gyurcsányt elkaphatják felőlem akár Sukoróért is.

Nagyon nem hiányzik az országnak, amit ez az ember annak érdekében művel, hogy ismét vezető pozícióba jusson. Ép ésszel belátható, ehhez valami olyannak kéne történnie Magyarországon, amit senki sem kíván.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.09.24. 19:13:22

Istenkém, Ferenc ennél nagyobb bohóc már nem is lehetne. Ő tudomásul is veszi, hogy kritizálják rendesen.

Lefetyke 2010.09.24. 19:16:35

@Kassian: Ez igaz lehet a TV-székház ostroma esetében, de semmiképpen sem állja meg a helyét 2006. október 23-án. Ott volt egy hatalmas tömegnyi járókelő, és békés tüntető is. Nem is beszélve a kb. 150.000 emberről, akik a Fidesz rendezvényén voltak, és ahonnan a zavargók-tüntetők több utcatömbnyire voltak. Talán még emlékszel azokra a híradókban közölt illusztációkra, amik azt mutatták, hogyan zártak el a rendőrök minden útvonalat a zavargók elől, és terelték őket bele egyenest a Fideszes tömegbe. Ez hatalmas hiba volt. Akár szándékos volt, akár nem. És a szándékosságot szinte lehetetlen tagadni, hiszen több útvonal is volt, amerre terelhették volna a rendbontókat. Épp hogy a gyűlés és a rendbontók közé kellett volna rendőrkordont tenni, nem minden egyéb lehetséges út irányába. Ez már felveti a kérdést, hogy ki adta az utasítást. Mert ilyet ép eszű rendőr magától nem tesz.

okostojgli (törölt) 2010.09.24. 19:17:22

"2006-os rendőri túlkapás-politika félelmet, ennek eredményeképpen társadalmi nyugtalanságot szított"

A tévészékház ostromakor rendőri túlkapás? Hülye vagy te csak nem pörögsz.

Hóember 2010.09.24. 19:19:59

Én teljes mértékben támogatom a feri ilyesfajta megnyilvánulásait. Írjon minél többet (kibaszott jó könyveket a modern baloldalról), blogoljon, chartázzon!
Számos eset bizonyítja, hogy a pszichiátriai betegeknél a szabad művészi önkifejezés lehetősége (írás, festés, rajzolás) gyakran jobb eredményt hoz, mint a gyógyszeres kezelés.
Csak az irányítóterembe ne tessék többet beengedni, akkor nem lesz semmi baj(unk).

djukel 2010.09.24. 19:28:12

Az egész politikai szarkavarás Orbán műve, a többiek csak áldozatok.

stratez 2010.09.24. 19:30:10

Jó, csak ezt a nácikokázást hagyjad, mert ha nagyon feszegetjük, hogy ki a nácibb, aki szemeket lövet ki, vagy aki csak pofázik róla, én az előbbire szavazok.

Corry 2010.09.24. 19:30:59

@Hóember:
Maximálisan egyetértek, mint ahogy Vidékivel is. A Népünk Kedvenc Ferijét hagyni kell a semleges területen kibontakozni, minél hangosabb, annél kisebb az esélye, hogy valaha is újra politikai tényező legyen. Most még az, de erőteljes tempóban halad lefelé a lejtőn hála a jó égnek.

Azt meg, hogy Magyarországon a nácizmus erősödött meg, egy leegyszerűsítésnek és a helyzet félreértésének gondolom.

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.09.24. 19:31:08

@djukel: Te egy okos ember lehetsz :) mondjál még ilyen okos gondolatokat! Szerintem írj saját blogot, minden nap olvasni foglak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 19:34:02

@Vidéki:

Pusztán annak alapján nem rekonstruálhatunk egy eseményt, hogy kinek állt érdekében, mert az emberi butaság sokkal jelentősebb, mint az emberi gonoszság vagy ravaszság. Egyébként mi éppen erről folytattunk eszmecserét:

archiregnum.blog.hu/2010/09/06/tv_ostrom

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.09.24. 19:39:37

@Vidéki: A dologból, amúgy azt hallgatják el, hogy egy tízezres tömeg odament a székházhoz és megkérték annak vezetését, hogy ugyan-már azt az egy oldalt olvassák mán fel. Erre az a bizonyos vezetés asszondta, hogy nem és odaküldtek kétszáz rendőrt. Asszem az öszödi-beszéd után egy nappal elég egyértelmű volt, hogy egy ilyen provokációból mi fog kisülni. Hogy hagyták azt kétszáz rendőrt szarrá veretni az csak a hab volt a tortán.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 19:40:01

@bulvármédiás =>:

Napóleon nem egy demokratikus jogállam császára volt. Ráadásul XVI. Lajos korában sem volt szokás belelövetni a békés, nőkből álló tömegbe, ezt használta ki anno az asszonyok menete. Ezen kívül főleg nem túl demokratikus cselekedet egy eloszlani csak nagyon nehezen tudó, ártalmatlan tömeget hallható felszólítás nélkül, politikai okokból, fejmagasságban gumigolyóval lőni. Említhetnék még sörözőből kirángatott és összevert polgárokat, japán turistákat, babakocsis nőt a Nyugatinál meg Jack Daniel's-es üvegből bátorságot merítő, daruskocsi ablakát és kirakatot beverő rendőröket is, csak, hogy árnyaljuk a képet.

ki kicsoda 2010.09.24. 19:42:36

Horváth Andor Márton · sardobalo.blog.hu 2010.09.24. 18:31:59

"Bassza meg, látod"

... ezért kell kalapálnod egy billentyűzeten, hogy bebizonyítsd, még a "trendi" káromkodáshoz is hülye vagy?

... nem kéne ...

2010.10.23.

Vidéki 2010.09.24. 19:48:13

@Mj: Írod: "az emberi butaság sokkal jelentősebb, mint az emberi gonoszság vagy ravaszság."

Ez nem feltétlenül így van. Olvasd el Macchiavelli művét arról hogyan kell egy fejedelemnek a hatalmát fenntartani. Ott bőséges javaslatokat találhatsz a gonoszságra és a ravaszságra.

phaszfej 2010.09.24. 19:50:29

Engem is szarrá vertek kilencen és be is vittek, de esküszöm, ez a gyurcsány egyre szimpatikusabb. Inkább az mszp, mint ez a mézes-mázos fidesz. Egyértelműbb ellenfél. Csak azt teszik, amit hagyunk. És elég sokat tűrünk. De 6-ban em is mertek megölni senkit, mert akkor kő-kövön nem marad. Most jön a finom agymosás. De ez se fog összejönni nekik. Egy forradalom nem attól forradalom, mert vér folyik, hanem a tömeges, tettrekész akarattól a változásra.jönnie.

sanyix 2010.09.24. 19:53:49

mindenki tudja hogy 2006 is az zorbán a patásördög műve, ahogy a dinoszauruszok kihalása, róma bukása, a nagy londoni tűzvész, a 1. és 2. világháború, vietnám, korea, afganisztán, irak, és még a tenoristákokat is ő támogatja!

s.e.c 2010.09.24. 19:56:45

Nekem van rendőr ismerősöm aki ott volt, tudom hogy mit éltek át az első éjszakán. Azért abba gondoljon bele mindenki hogy a rendőrnek aki a sor elején áll nincs politikai véleménye, a munkáját végzi, parancsot teljesít. Az hogy nem volt rendesen megszervezve az egész nem az ő hibájuk, mégis őket rugdalták fejbe a földön fekve a tv székház lépcsőjén. Pedig nekik kötelező végezni a munkájukat, viszont a tömeget senki nem kényszerítette hogy állami tulajdont rongáljon, aki ott volt szégyellheti magát. A térkővel megdobált, betört fejű, lesántult rendőrségi lovak például mennyire voltak hibásak az öszödi beszéd kapcsán?
Félreértés ne essék nem a Gyurcsányt akarom védeni, utálom az összes politikust. A nácizást/zsidózást/kommunistázást meg tényleg be kéne fejezni, kezd elég kínos lenni szerintem mindenki szemében. Nem a nácizmus erősödött meg itthon hanem a szélsőséges gondolkodás, ami nem csak az öszödi beszédre, hanem a szar gazdasági helyzetre vezethető vissza. Tény hogy minden nagyobb gazdasági válságkor ami keményen érinti az emberek pénztárcáját, felerősödnek a nacionalista érzelmek. Valakiket hibáztatni kell a helyzetért.

rockjano_ 2010.09.24. 19:57:52

Teljesen igaza van Gyurcsánynak hogy nem megy el erre a kutyakomédiára.

Helyében Orbán sem menne el egyébként. (nem is ment el sok hasonlóra)

Egyébként sincs magyarországon semmi értelme ezeknek a parlamenti bizottságoknak, soha nem is volt. AZ egész politikai vircsaft ebből még semmi konkrét soha nem derült ki.

Senki ne álmodozzon rólla GyF, nem megy börtönbe. Mégpedig azért nem mert a Fidesznek semmi érdeke mártírt csinálni belőle, ráadásul tudhat olyan dolgokat amik kínosak lennének a fidesznek.

Corry 2010.09.24. 20:05:08

@rockjano_:
Ez utóbbival egyetértek, remélem, nem akarják becsukni ezt a jóembert. Az senkinek sem lenne jó, ha mártír lenne belőle. mondja csak a magáét, egy régi magyar közmondás meg is mondja, hogy milyen lukból milyen szelet lehet elvárni.

OsztJónapot 2010.09.24. 20:05:11

... ennél elfogulatlanabb, objektívebb vizsgálóbizottság el sem képzelhető...
... sem bosszúvágy, sem politikai megrendelés, sem egyéb fondorlat nem vezeti a T. parlamenti bizottságot ... - CSAK AZ IGAZSÁG TISZTA SZOMJAZÁSA....

Tényleg van aki így gondolja? :)

Neo07 2010.09.24. 20:15:25

Ha nagyon akarták volna, meg tudták volna védeni a TV-székházat... Valakik hagyták-terelték az eseményeket ebbe az irányba... Állítólag a mentősök elláttak olyan "tüntetőket", akiknek a ruhájuk alatt rendőrségi mellényük volt... Ebből le lehet vonni a következtetéseket. Lehet, hogy az volt az ország szerencséje, hogy a bértüntetők mögött nem volt valódi tömeg (ugye emlékszünk, mekkora tömeg nézte a cirkuszt, mindenfelé a tér szélén), és nem találták meg a véletlenül(?) otthagyott fegyvereket... Jó kis alap lett volna rendkívüli állapot bevezetésére, meg az alkotmány felfüggesztésére. De szerencsére nem így alakultak a dolgok, és a ballib oldal további tervei sem az általuk elképzelt módon alakulnak.

Látnok. 2010.09.24. 20:17:00

2002-ben Kövér László négyszer nem ment el a Parlament vizsgálóbizottságának meghívására. Hol voltál (voltatok) akkor nagyokosok? Írtatok ilyen magvas szöveget?

Érdekes, hogy azt semn kérdezi meg senki, hogy miért pont az Astoriánál volt a gyűlés. Nézzetek csak a térképre: félúton van a Parlament és a Corvin között. Érdekes módon pont útbaesik. Na ezt számolta ki Orbán barátotok. Lett is balhé.

Pedig mondták, hogy menjenek máshova. De ők fasza gyerekek voltak. Igaz pácélautója már akkor is volt. Lehet, hogy tudta, hogy mi lesz belőle. Bátor ember.

Nem veszitek észre, micsoda kétszínű számító ember ez az Orbán? Csak nehogy nagyobb baj legyen az országban. Mert a hatalom és bosszúvágya korlátlan. Most még felhatalmazást is kapott tőletek.

Lesz itt még baj. Méghozzá gazdasági. Abból meg nagy balhé, mert üresek lesznek a zsebek. Na, ezért kell a vizsgálósdi, hogy eltereljék a figyelemet. Az olyan majmoknak sikerül is, akik nem tájékozódnak, csak tátott szájjal bámulják a kedvenc tévéiket (Echo, Hírtv).

rockjano_ 2010.09.24. 20:19:42

@Corry: Mindig nagyon veszélyes lebecsülni embereket és felülni a gyűlölködésnek. A pasival nekem is sok gondom van és volt, de még mindig a legtehetségesebb ember azon az oldalon és most már látszik hogy az ún. jobb oldalon is nagyon hiánycikk a tehetség. Gazdaságpolitikailag teljes a kapkodás és a bizonytalanság. (az az önkorm. választás után sem fog változni)

Orbán persze nagyon tehetséges de már akkora apártja hogy egyre kevésbé tudja mindenen rajta tartani a kezét.

Lehet hogy ma képtelenségnek tűnik az hogy az mszp visszarősödhet és mondjuk GyF még lehet miniszterelnök de 2002-ben ez Orbán kapcsán is teljes képtelenségnek tünt én még jól emlékszem rá.

Soha ne becsüljük alá az emberi feledékenységet. Néha még engem is meglep hogy bizonyos emberek mit mondtak, vagy pl. melyik párthoz tartoztak csak néhány évvel ezelött is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 20:21:07

@Vidéki:

Javaslatokból van bőven. (Amúgy olvastam.) Csakhogy a kivitelezés a legtöbb esetben minimum béna, még akkor is, ha elkötelezetten gonosz a szándék.

kopp 2010.09.24. 20:24:38

Sztem a legutóbbi választáson 1értelmű választ adott országunk jelentős többsége erre a gusztustalan emberre és tetteire....!!!

rockjano_ 2010.09.24. 20:25:20

@Neo07: A legjobban az ilyen összesküvés elméleteket utálom, mindkét oldal kapcsán. Ami a TV-nél történt az egyik pártnak sem volt érdeke és nem is számítottak rá szerintem.

Néha csak úgy történnek a dolgok a saját dinamikájuktól vezérelve.

Mindig a legegyszerűbb megoldás/magyarázat a jó és igaz

Mint Mór kapcsán...hogy ment a mese hogy milyen konspiráció áll mögötte, atán kiderült hogy egy elmebeteg és egy faszkalap lövöldözött értelem és cél nélkül.

Na ilyen volt ez az ostrom is. Senki nem tudta minek van ott és mit akar. Ment a nagy tömegpszihózis a sok ostoba ember meg mozgott vele.

A TV ostrom a butaság szimbóluma, sem több sem kevesebb

Neo07 2010.09.24. 20:25:32

@rockjano_: Gazdaságpolitikailga valóban vannak változások, de ennek az oka egész más, enm az , amit gondolsz. Ha a görög válság nem jön közbe (és itt van a szocialisták felelőssége, hogy nem mentek bele egy előrehozott választásba), akkor el lehetett volna fogadtatni egy átmenetileg nagyobb hiány fejlődés beindítása érdekében. (ugyebár, ha valamit meg akarunk mozdítani, hely kell). De jött a görög krízis, innentől kezdve a nagyobb hiány az ördögtől eredő dolog lett az unió szemében. B-terv kellett, annak hátrányival egyetemben.

rockjano_ 2010.09.24. 20:26:38

Ja kurva jó dukumentum film van erről a VIME-n 8amit persze nem adtak le a királyin

vimeo.com/15120242

Mindenkinek melegen ajánlom!!!

angyalföldi partizán 2010.09.24. 20:26:40

@bulvármédiás =>: Erőt,egészséget Elvtársak!Média Elvtárs jól beszél.Bár amiről csacsog ,az több mint kétszáz éve történt,de ez bennünket, haladó prolikat nem érint,nem érdekel.Ha kell,visszanyúlunk 2000 évre akár,de megmondjuk az igét. No Pasaran!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 20:28:30

@Vidéki:

Kiegészítés: Macchiavelli politikailag realista volt és nem gonosz. Nem indult ki abból, hogy az Isten kegyelméből uralkodó fejedelem automatikusan igazságos, hiszen neki is vannak hibái, de abból sem, (ami közhelyes tévedés) hogy a cél szentesíti az eszközt. Persze ettől még indexre tették - de még mennyire, első helyen volt sokáig -, hiszen az ígéret politikai célból való be nem tartása tényleg nem túl tisztességes dolog, viszont az tagadhatatlan, hogy a politikában rosszat is kell tenni. Macchiavelli pedig igen tárgyilagosan írta le, hogy ha már meg kell tenni a népszerűtlen, nem feltétlenül erkölcsös lépéseket is, azt mi módon a legtanácsosabb.

Neo07 2010.09.24. 20:31:19

@rockjano_: Alapvetően igazad van, én is azt mondom, hogy a konspirációs elméleteken maguk az érintettek nevetnek a legjobban. De jelen esetben az otthagyott fegyverek túl nagy hibának számítanak, és ha figyelembe vesszük, hogy hosszú órákon keresztül nem történt jelentős erősítés, miközben a teljes rendőri kar - az akkori miniszterelnök kitüntetett figyelmével övezve - ott ült a helyén, nos, ez egy kicsit elgondolkodtató dolog...

rockjano_ 2010.09.24. 20:34:20

@Neo07: Persze én is tudom mit szerettek volna (elméletileg) a kérdés az hogyha nem lett volna görög válság és lehetet volna 7-8%-os hiány magyarul lett volna pár száz milliárd plussz azzal vajh mit kezdtek volna.

Mert szerintem gőzük sincs rólla (és nem is volt). Abba senki ne ringassa magát hogy szimpla adócsökkentéssel be lehet indítani a magyar gazdaságot..sajnos nem.

A problémák ennél sokkal mélyebbek. A kisvállakozásoknak hiába csökkented az adóit abból nem lesz több munkahely. Több magyar nagyvállalat kellene de ez csak felvásárlásokkal megy az meg nem lesz népszerű.

De ez egy sokkal hosszabb vita.

A gond az az intellekuális hiány ami a fideszre ugyanúgy jellemző mint az mszp-re. Egyszerűen nem mennek igazán jó szakemberek állami szolgálatba ha meg mennének nem engedik őket.

Amíg ez a gyűlölködés van addig nem lesz sikeres magyarország. És hiába nyer meg most a fidesz mindent a gyűlölködésnek nincs vége...sőt!

Nem fognak tudni sikeres országot teremteni, így nem, az csak pacifikálással menne de azt nem akarják.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 20:35:13

@s.e.c:

"A térkővel megdobált, betört fejű, lesántult rendőrségi lovak például mennyire voltak hibásak az öszödi beszéd kapcsán?"

Visszafordítva: a Nyugatinál babakocsit tologató nő mennyire volt hibás az MTV ostromakor elkövetett bűncselekményekért? A különbség viszont az, hogy a térkővel dobálózó idióta barmot be lehet azonosítani a térfigyelő kamera felvételein, és a társai sem fogják védeni, a rendőröknek viszont a legtöbb esetben el volt takarva az arcuk, nem volt azonosítójuk, védik a társaik, és még az esküjük is arról szól, hogy betartják és betartatják a törvényt.

A nacionalizmus pedig akkor is erősödik, ha a magukat a náción kívül helyező emberek pusztán azért követnek el erőszakos bűncselekményeket magyarok ellen, mert azok magyarnak születtek. Hol volt még gazdasági világválság akkor, amikor Szögi Lajos meglincselése kapcsán elkezdődött az a folyamat, amit eddig a Jobbik lovagolt meg a legügyesebben?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 20:37:49

@Neo07:

Az alkotmány felfüggesztéséhez Sólyom is kellett volna. Az "állítólag" kezdetű mondatokkal pedig csak óvatosan, én október 23-ika estéjén hallottam egy önkívületben rikoltozó nőt, harisnyával a fején, hogy a rendőrök megöltek egy kisfiút, aztán mégsem hittem el, pedig ott voltam a Rákóczi úton, és éppen elég ideges voltam.

rockjano_ 2010.09.24. 20:38:32

@Neo07: Nem képzeld azt el hogy egyszerűen ennyire bénák. Igen ennyire... Otthagyják a fegyvereiket, igen.

Biztos elfeledkeztek a hátul lévő rendőrökről. Vagy nem tudom...

Soha ne becsüld alá a balfaszság erejét!!!

Volt rendőr aki még tájékozódni sem tudott budapesten, egy kurva térképet nem kaptak.

Ez az egész dolog egy nagy nemzeti faszkodás volt, mindeki részéről.

Gyf-Orbán, rendőrség, csőcselék mindenki hibázott és balfaszkodott.

Ilyenek vagyunk mi magyarok :-(( sajnos

Várúr 2010.09.24. 20:39:05

@rockjano_:
Én nagyon is értékelném, ha Ferencből mártír lenne. Épp ideje most már.

Várúr 2010.09.24. 20:40:55

@Mj:
Hm. Gyurcsány, a pápai machiavellista... KÖszönöm, széles mosoly :-)))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 20:41:18

@Látnok.:

Elnézést, de akkor miért vette tudomásul a rendőrség az adott helyszínre való bejelentést? Miért nem készültek arra, hogy majd szét kell választani a Deák tériek és az Astoria környékén lévő békés tömeg szétválasztását? Orbán Viktor tartott már nagygyűlést a Parlamentnél is, ennyi erővel még kézenfekvőbb lett volna odaszervezni, hiszen a páncélautó oda is be tud menni.

Rwindx 2010.09.24. 20:42:57

Tegnap az ENSZ volt antiszemita, ma a magyarok nácik. Holnap ki lesz a soron?

rockjano_ 2010.09.24. 20:43:19

Tényleg nézzétek meg a filmet

vimeo.com/15120242

Ahogy a sok üresfejü barom 56-ot skandál, hányni való

Az emberi butaság határtalan.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 20:43:24

@rockjano_:

Simán lehet ő még miniszterelnök-jelölt, még úgy is, hogy az MSZP-nél nem szokás egy vezető mellett kitartani. Horn Gyula megválasztása után én már semmin sem lepődöm meg.

rockjano_ 2010.09.24. 20:44:05

@Várúr: Nem lesz, ne aggódj. Te szeretnél mártír lenni???

Neo07 2010.09.24. 20:45:22

@rockjano_: Az adócsökkentés több országban bizonyítottan eredményeket hozott. Hátránya, hogy idő kell, félév, egy év, mire az eredmények jelentkeznek, Erre kell az átmeneti nagyobb hiány. Szimulációs játékokokban nagyon jól lehet ezt demonstrálni...
Hadd vitatkozzak veled: igenis a jellemzően a kis és közepes vállalkozások foglalkoztják a legtöbb munkaerőt, így nem tudom belátni, azt, hogy adócsökkentés jóvoltából felszabaduló jövedelmekből nem akarnának hízni, terjeszkedni a vállalkozások... Hitelből lehet terjeszkedni, megspórolt pénzből meg nem? Ugyanmár...

A gyűlölködés sokkal mélyebb gyökerei vannk, és biozonyos hatalomtechnikai gondolkodás eredményeképp létezik még mindig. (fasizmussal való riogatás, holott eddig nem létezett, ill. pont, hogy a riogatók termelték ezt a réteget a silány kormányzásuk "eredményeként"...

rockjano_ 2010.09.24. 20:45:44

@Mj: Én sem hittem hogy Orbán 2002 után visszatér, pláne hogy 2006-után...aztán mégis tévedtem.

Akármi lehet..nállunk ??? :-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 20:46:21

@rockjano_:

Én még mindig arra lennék kíváncsi, hogy látta-e valaki a Toroczkai által emlegetett "túszokat". Mert nekem akkor is gyanús volt és azóta is az a srác. (Speciel én azért nem mentem át a Szabadság térre a Parlament elől, mert féltem, hogy ha szétszakad a tömeg, apránként vernek szét a rendőrök.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 20:51:12

@Neo07:

A Parlament előtt is csak úgy lézengtek a rendőrök, ami egyáltalán nem zárja ki, hogy szimplán amatőrök voltak, mert '86 óta nem találkoztak ilyen méretű és jellegű spontán tüntetéssel.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 20:52:55

@Várúr:

Örülök, hogy mosolyra deríthettelek anélkül, hogy a nevetés tárgya én magam lennék.:)

rockjano_ 2010.09.24. 20:53:57

@Neo07: Én is kisvállalkozást vezetek. Nekem hiába adnak pénzt nem vehetek fel több embert amíg nincs nagyobb piac. Amíg nincs több meló.
Nekem akkor lesz jó ha tudok több nagyvállalatnak dolgozni, ehhez több nagy magyar nagy cég kellene. Szomszédainknál több is van pl. cseheknél

Ami másutt működik az nálunk nem biztos.
Az is gond hogy nehezen találsz jó szakembert az meg az oktatási rendszer hibája.

A kisvállalkozások alkalmazottjai nagyrészt csak részben vannak bejelentve. Ez sem fog változni.

A gyűlölködés kapcsán a fasisztázás mellett a kommunistázást se feledd el (ugyanannyira baromság). És pártosodott szélsőjobb van nálunk szélsőbal nincs (lehet hogy kéne :-) hoyg legyen)

rockjano_ 2010.09.24. 20:57:09

@Mj: Az egész nagyon zavaros, szerintem semilyen túsz nem volt lehet hogy Toroczkay találta ki. Egyébként mindegy, néhány szerencsétlen frusztrált barom törni-zúzni akart csak alkalmat kerestek rá és megtalálták. Ha nem ott akkor akkor máskor.

Forradalmat képzeltek maguknak és megcsinálták annak torz paródiáját..szánalmas...

angyalföldi partizán 2010.09.24. 20:57:51

@rockjano_: Elvtárs!Felsírt a szívem örömben,hogy még van ilyen karakán vérkommancs mint TE,csupa nagybetűvel,aki hiszi,hogy az idő megállt,és mienk a világ.Csak így tovább.No Pasaran!

s.e.c 2010.09.24. 20:58:28

@Mj: Nem vitatom, gusztustalanok voltak a rendőri túlkapások, aki ilyet csinált meg kell büntetni, és az is felháborító hogy nem volt azonosító a rendőrökön. De ettől még az első bűncselekményt, ami egyébként a túlkapások kiváltója is volt, a tüntetők követték el mikor megtámadtak egy középületet. Nekem is van véleményem sok mindenről, de nem megyek oda lázadni a köztévéhez hogy olvassák be, meg nem rongálom a köztulajdont, nem ütöm a rendőröket. Szóval nem mondom hogy a rendőrök nem hibáztak. Bénák voltak, szervezetlenek, később meg a túlkapások. De ez a rongálókat nem mentesíti semmi alól.

Tény hogy akkor még nem volt világgazdasági válság. De nem is azt mondtam hogy másnapra erősödött a nacionalizmus, a cikk sem ezt írja:

"...hibás rendőri akciók nagyban hozzájárultak a jelenlegi Fidesz-kormány túlcentralizált hatalmához és ettől függetlenül a nácizmus megerősödéséhez"

lüke 2010.09.24. 20:58:43

élvezi, hogy foglalkoztok vele, ez élteti

Neo07 2010.09.24. 21:01:57

@Mj, @rockjano: Lehetséges. Végülis a felszerelésük is eléggé régi és silány volt...

rockjano_ 2010.09.24. 21:07:52

@angyalföldi partizán: Kedves Partizán

A jó náncsi nénikéd térde kalácsa a vérkommancs.

Mi mondjak rád kedvesem??? nácizzalak le?? kedvem sincs hozzá

Szinten alul vagy...

rockjano_ 2010.09.24. 21:10:32

@s.e.c: "...hibás rendőri akciók nagyban hozzájárultak a jelenlegi Fidesz-kormány túlcentralizált hatalmához és ettől függetlenül a nácizmus megerősödéséhez"

Szerintem ez így nem pontos nácizmus helyett én szélsőjobbot írnék az pontosabb, a fidesz csak nagyon kis részben erősödött ezért, az emberek gazdasági irracionalátása sokkal fontosabb volt abban. Ja meg a baloldal balfaszkodása.

rockjano_ 2010.09.24. 21:12:05

Nézzétek a filmet!!!

NEM VOLTAK TÚSZOK!!!

angyalföldi partizán 2010.09.24. 21:25:59

@rockjano_: Ezt szeretem Elvtárs!Maga kemény és elhívatott!Ne hagyjuk a reakciósokat ránk nőni!Náncsi Néni elvtárs is velünk van!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.24. 21:29:12

Ha elment volna, akkor meg azzal erősítette volna a fideszt, hogy tercel ezeknek a vérbírót játszó bohócoknak.

Csak rossz választás van.

Csak itt keményebben dörgölődik az orra alá, mint egy katolikusnak...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 21:40:38

@rockjano_:

Ajánlom a saját blogunkat, ott sokkal árnyaltabb képet kaphatsz erről. Nekem most se időm, se energiám ennek a hosszadalmas kifejtésére. (Amúgy kommunistázni valamivel életszerűbb, mint nácizni, de ennek végtelenül egyszerű okait sem tárnám föl, mindenki rájöhet maga.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 21:42:58

@s.e.c:

A nacionalizmust azért ne keverjük a nácizmussal.:P Az meg magától értetődik, hogy a Btk. mindenkire vonatkozik, és itt már véget ér a "ő kezdte, én csak visszaütöttem" ovis érv.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 21:45:04

@rockjano_:

Bocsánat, de én most más filmet nézek. Egyébként van film a Köztársaság tér alatti kazamatákról is, ami attól még ugyanúgy legenda, tehát önmagában egy film számomra még nem igazol semmit.

rockjano_ 2010.09.24. 21:54:24

@Mj: Kedves Mj. Kommunistázni 2010-ben ugyan olyan baromság mint nácizni. Egyébként sem lehet ezekkel e fogalmakkal leírni embereket.
Blogodat megnéztem, sajnos ugyan olyan elfogult és nem túl szinvonalas mint annyi minden más ma az interneten.

Egy a száz közűl, sajnos nagyon unalmas már régen.

rockjano_ 2010.09.24. 21:58:24

@Mj: Így van. Mindent lehet nagyon sokféleképp bemutatni.

De a képek azok azért magukért beszélnek, látsz arcokat, látsz 56-os kiabálást, és én nem tudom hogy utáljam vagy inkább szánjam ezt a csürhét.

És azt üvöltözik hogy ők magyarok... na ja. Utána hamisan himnuszt énekelnek.
És érdekes hogy milyen jól öltözöttek ezek a mi "forradalmáraink"

s.e.c 2010.09.24. 22:16:15

@Mj: Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett :) Nem keverem a két dolgot, épp azt próbáltam írni az első hozzászólásomban hogy NEM a nácizmus, hanem a szélsőséges gondolkodás erősödött a beszéd és a romló gazdasági helyzet hatására, hosszú távon, nem egyik napról a másikra. Mivel te erre írtad hogy akkor még nem volt gazdasági válság, én válaszként idéztem a cikket, ami a mostani helyzetről szól és - szerintem tévesen - nácizmust ír.
Persze hogy mindenkire vonatkozik a Btk., ezzel sajnos sokan nem voltak tisztában amikor szétverték az épületet meg a rendőröket.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 22:26:13

@rockjano_:

2010 Magyarországán "Üsd a tőkést, ne siránkozz" feliratú transzparens társaságában majálisoztak a Városligetben. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg az olyan ember, aki közösséget vállal a kommunista Kádár-rendszerrel, illetőleg az MSZMP utódpártjával, amelyet pontos jelzővel posztkommunistának írunk le. Ők sem titkolják, hiszen Horn Gyulára is büszkék, és még Fletó is maga intézte el, hogy Pécsett ne legyen civil ellenzéki csoportosulás.
Náci utódpártot viszont ma nem látok Magyarországon, ami nem csoda, mivel nálunk csak hungarista szervezetek voltak. Ezek utódai viszont mind a mai napig működnek, tehát nyilasozni, hungaristázni sok esetben indokolt lehet.
Én a magam részéről nagyon nem szeretem a jelzőkkel való megbélyegzést, a kommunista és posztkommunista fogalmakat is csak indokolt esetben használnám, nem pedig szitok- vagy töltelékszónak.
Láttál már olyan embert, aki nem szubjektív, azaz elfogult?:D Naná, hogy egy blog elfogult.:) Azt viszont sajnálom, ha unalmasnak találod, bár őszintén szólva a kommentek valóban érdekesebbek, mint némelyik bejegyzés.

Ha elolvastad volna az MTV ostromáról szóló bejegyzés alatti kommenteket, talán le sem írtad volna ezeket a sorokat. 12 évig kórusos voltam, de jobban zavar, ha valaki nem énekli a Himnuszt, mint az, ha hamisan énekli, amiről nem tehet. Másrészt aznap este akkora volt a tömegpszichózis, ráadásul annyira nem lehetett megjósolni az eseményeket, hogy bárki azt hihette, lehet még egyszer '56. Főleg az, aki csak felületesen ismerte a történelmet.
Egy szerzőtársam is kiment az MTV-hez, aki a hétköznapi életben is jól öltözött és kulturált ember, más kérdés, hogy ő elment onnan, amikor látta, hogy hová fajulnak a dolgok. De rengeteg középosztálybeli és értelmiségi is ott volt, valószínűleg ezért volt akkora az ácsorgó tömeg a dobáló barmokhoz képest.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.24. 22:27:23

@s.e.c:

Így már oké.:) A gazdasági válság szerintem már csak rátett egy lapáttal, de nyilvánvaló, hogy szerepet játszott benne.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.09.24. 22:46:48

@Mj: A nem demokratikus jogállam részt aláírom, bár ugye a francia forradalmak alatt pont azért harcoltak...
A rendőri túlkapások meg sajnálatos, NAGYON sajnálatos dolgok, de még egyszer kérdem én: ki ébresztette fel az alvó oroszlánt? Mert nem hinném, hogy egy visszafogottabb tömegmegmozdulás estén is elszaladt volna velük a ló. És hiába bélyegzik meg őket, hogy bezzeg őket kiképezték meg a fegyelem szent - ők is emberek, érzelmekkel és állati énnel együtt, ami abban az időben sajnos elhatalmaskodott.
Ettől függetlenül a túlkapásokat tényleg számon kell kérni, de a fenti körülményeket az ítélet során figyelembe kell venni.

@angyalföldi partizán: Erőt, egészséget Neked is! Értem a célzást: foglalkozzak az aktualitásokkal, mivel az emberek többségét kitevő prolikat nem érdekli a régmúlt történelmi eseményei, legyen az 2000, 200 vagy csak 2 éve...

rockjano_ 2010.09.24. 22:53:48

@Mj: Szerinted ma ki a veszélyesebb magyarországra nézve a Jobbik vagy a Munkáspárt??? Ki az erősebb e két egyébként sok szempontból hasonló elveket valló csoportosulás közül?

Az hogy sok kulturált ember volt ott aki aztán elment amikor látta...háát lehet én nem voltam ott. De aki csak úgy elmegy annak esetleg nem jutott eszébe hogy szóljon annak a pár tucatnyi erőszakos baromnak hogy ezt talán nem kellene??? Tudom nehéz beszélni az ilyenekkel, de ha több százan kiabálnák hogy hagyjátok abba annak azért lehetett volna hatása.

Szerintem ilyenkot hazamenni az a megfutamodás egy fajtája és senki ne legyen rá büszke.

Aki meg az öszödi beszéd után egy demokráciában 56-hoz hasonló helyzetet vízionál az nincs magánál, párthovatartozástól függetlenül.

Az igazság hogy a békés átlag Fidesz szavazó nagyon is szimpatizált a randarílozókkal ott és akkor ők álltak hátul.

Az Mszp-s nyugdíjas meg biztos szimpatizál a vörös csillagot lobogtató marhákkal, az sem egy jobb dolog de tőlük kevésbé kell félni mert kevesebben vannak és idősebbek.

angyalföldi partizán 2010.09.24. 23:09:45

@bulvármédiás =>: Egyet ne feledj elvtárs!A prolik mi vagyunk,a mi hátunkat verik baseball ütővel.Unom a stolverket,unom az észtosztást.Lehet,hogy nem a te hátad kopog,de én unom az egészet,és egyet ne hazudjanak:hogy mi vagyunk a húnyók,akik szóvá tették hogy ez nem jó így,hazudnak,csalnak a mi érdekünkben,mert mi butuska prolik úgyse értjük.

rockjano_ 2010.09.24. 23:10:41

@angyalföldi partizán: Az van hogy nem is értitek :-))))

bierkamp 2010.09.25. 07:26:11

Mindenki emlékszik a Kossuth téri mindennapos 5 órai gyűlölet szeánszokra, az akkori fideszes lánglelkü szónokokra, Felléptek ott többek közt Áder János, a parlament alelnöke,Tömjén Zsolt, Deutsch Tamás (akkor még Für is), hogy csak a leglánglelkűbbekre emlékezzünk. Egyikük bezéde sem a nyugalom helyreállitásáról, a kedélyek lecsillapitásáról szólt. Ehhez jött még a 72 órás ultimátum és a " szép emlékü vekkeres naggyűlés". Előadó: Orbán Viktor.
A CSÜRHE FOLYAMATOS USZÍTÁSÁÉRT ÉS AZ EGÉSZ KIALAKULT RANDALÍROZÁSOKÉRT, GYUJTOGATÁSOKÉRT ORBÁN VIKTOR ÉS A FIDESZ A FELELŐS---AZT KELLENE VIZSGÁLNI EGY BIZOTTSÁGNAK ( a kordonbontással együtt, ahol megmutatták, hogy "bátran" csináljátok csürhe--mi is csinálhatjuk.

Presszós Laci 2010.09.25. 14:22:45

Gyurcsány szemét mikor lövik ki?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 17:44:43

@bulvármédiás =>:

"A nem demokratikus jogállam részt aláírom, bár ugye a francia forradalmak alatt pont azért harcoltak..."

Anakronizmus. Ráadásul sem a girondiakat, sem a jakobinusokat, sem a kommünárokat nem érdekelte a demokrácia, nézd csak meg jobban a céljaikat.;-)

"A rendőri túlkapások meg sajnálatos, NAGYON sajnálatos dolgok, de még egyszer kérdem én: ki ébresztette fel az alvó oroszlánt? Mert nem hinném, hogy egy visszafogottabb tömegmegmozdulás estén is elszaladt volna velük a ló. És hiába bélyegzik meg őket, hogy bezzeg őket kiképezték meg a fegyelem szent - ők is emberek, érzelmekkel és állati énnel együtt, ami abban az időben sajnos elhatalmaskodott."

A törvények betartását és betartatását először is attól várom el, aki felesküdött rá. Mint ahogy először attól várom el, hogy szabályosan közlekedjen, aki letette a KRESZ-vizsgát. Ehhez természetesen hozzátartozik, hogy mindenkinek be kellene tartania a jogszabályokat.

"Ettől függetlenül a túlkapásokat tényleg számon kell kérni, de a fenti körülményeket az ítélet során figyelembe kell venni."

Az ítélet során azt kell figyelembe venni, amit a jogszabályok lehetővé tesznek. Az pedig nem enyhítő körülmény, ha bosszút akarsz állni, vagy hogy remeg a térded.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 18:08:31

@rockjano_:

"Szerinted ma ki a veszélyesebb magyarországra nézve a Jobbik vagy a Munkáspárt??? Ki az erősebb e két egyébként sok szempontból hasonló elveket valló csoportosulás közül?"

Arról cseréltünk eszmét, hogy Magyarországon még 21 éve is létezett kommunista diktatúra, a náci megszállókat kiszolgáló hungarizmust viszont 1945-től 1990-ig meg se lehetett találni az országban, hiszen a '45 utáni Magyarország egyik első dolga a nácitalanítás volt. (Nem teljesen pontos egyébként a fogalom, és kisnyilasokból is lettek ávósok.) Ebből kifolyólag még mindig meghatározza az ország történelmét a jelentős számú posztkommunista politikus - és ez bizony igen nagy veszély -, ugyanakkor a hungaristák semmilyen jelentős politikai döntést nem tudtak még eddig kieszközölni, hiszen ők a megmaradt posztkommunista elittel szemben a legalsó rétegekből kerülnek ki. (Nem véletlen, hogy Szálasi és Kádár kerülete is Angyalföld volt.)

"Az hogy sok kulturált ember volt ott aki aztán elment amikor látta...háát lehet én nem voltam ott. De aki csak úgy elmegy annak esetleg nem jutott eszébe hogy szóljon annak a pár tucatnyi erőszakos baromnak hogy ezt talán nem kellene??? Tudom nehéz beszélni az ilyenekkel, de ha több százan kiabálnák hogy hagyjátok abba annak azért lehetett volna hatása."

Ez pszichológia. Ha elszabadulnak 100 ember indulatai, azok megfékezésükre 500 sem lesz elegendő, éppen ezért kell nagyon vigyázni a tömeggel. Ráadásul tömegben olyan emberek agya is elborulhat a tömegpszichózis miatt - egyszerűen azért, mert ha sokan csinálnak valamit, az máris elfogadhatóbb -, akik hátán normál viszonyok között fát lehet hasogatni.

"Szerintem ilyenkot hazamenni az a megfutamodás egy fajtája és senki ne legyen rá büszke."

Ha ott lettél volna, és a tömeg elé mész, vagy szétszednek, vagy le se tojnak. Ha átmentem volna a Kossuth térről, valószínűleg én is hazamegyek, mert egyedül semmit sem tehettem volna. Akkor sem, ha rábeszélek legalább 100 embert - ami kimagasló szónoki képességet feltételez -, hogy csillapítsuk már le a barmokat. Én inkább még a Kossuth téren beszéltem rá kopaszokat, hogy maradjunk együtt, így legalább ők nem mentek rombolni.

"Aki meg az öszödi beszéd után egy demokráciában 56-hoz hasonló helyzetet vízionál az nincs magánál, párthovatartozástól függetlenül."

Az akkori, kint lévő fiatalság - köztük én is - nagyon szerette volna, ha a valóban diktatórikus eszközökkel is operáló Gyurcsányt tüntetéssel elzavarhatja, csakúgy, mint annak idején Rákosit vagy Gerőt. Szerettünk volna az '56-osok utódai lenni. (Személy szerint én így is egy '56-os utóda vagyok, de cselekedni is szerettem volna.) Vannak apró párhuzamok, és egy forradalmon is túl kellett volna esnünk már '89 óta, de én 2006 őszén is óvatosan fogalmaztam.

"Az igazság hogy a békés átlag Fidesz szavazó nagyon is szimpatizált a randarílozókkal ott és akkor ők álltak hátul."

Mivel nem voltál ott, ráadásul nem is tűnik úgy, hogy sok MTV-ostromnál jelen levővel beszéltél volna, ezért ki kell, hogy ábrándítsalak. Aki szimpatizált a garázdákkal, az előrement, és ő is igyekezett kivenni a részét a rongálásból. (Van ilyen ismerősöm, most egyébként igen népszerű parlamenti képviselő, de nem mondhatom meg a nevét.) A többiek kb. azért voltak ott, amiért nagy tömeg gyűlik össze nyilvános kivégzéseknél, vagy amiért olyan népszerűek a horrorfilmek. Szörnyű a dolog, viszont látványos, és nem bírod nem nézni.

"Az Mszp-s nyugdíjas meg biztos szimpatizál a vörös csillagot lobogtató marhákkal, az sem egy jobb dolog de tőlük kevésbé kell félni mert kevesebben vannak és idősebbek."

Félni elsősorban azoktól kell, akik meghatározzák az országunk sorsát, és ezzel már vissza is utaltam az első bekezdésemre.