A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Pokorni szerint a világ

2011.01.26. 07:00 kolbenheyer

Három hónapja levelet írtam Pokorni Zoltánnak, kerületem országgyűlési képviselőjének, amiben arra kértem, hogy ne szavazza meg az Alkotmánybíróság hatáskörének megnyirbálását. Tulajdonképpen hamar választ kaptam, hiszen megszavazta. Ma viszont válaszlevelet is kaptam tőle.

A személyes válasz önmagában is jó hír. Jó hír továbbá a levél hangvétele: nyoma sincs annak a hatalmi gőgnek, ami a fideszes szóvivők magyarázatait manapság jellemzi. Nem próbál meg betolni a piros sarokba sem, érti, hogy attól még, hogy elutasítom a politikájukat, nem támogatom az ellenfeleikét. És nagyon értékelem azt az őszinteséget is, amivel leírja, hogy az AB kiherélésére a válságkezelés miatt van szükség, azaz, hogy ne lehessen elkaszálni pl. a különadókat. De a jó híreknek itt vége is van.

Pokorni levelében azzal védi a különadókat, hogy nélkülük a költségvetés összeomlana, és az IMF diktálná a feltételeket. Engem mindig erkölcsileg riaszt az okos emberek hiányos érvelése: az elhallgatás persze nem hazugság, de valójában ilyenkor a vitázó azzal játszik, hogy vitapartnere nem tud valamit, nem vesz észre valamit. Mit hallgat el Pokorni?

1.    A költségvetés leginkább azért omlana össze, mert a Fidesz gigászi adócsökkentést hajtott végre. Az egy kulccsal és a családi kedvezményekkel én személy szerint nagyon jól jártam, de akkor sem tisztességes úgy érvelni, hogy a különadó nélkül hiány lenne, hiszen csak adócsökkentéssel és különadó nélkül lenne hiány, adócsökkentés nélkül viszont nem.
2.    Az IMF „diktátuma” biztosan szörnyűbb lenne, mint Matolcsyé? Honnan tudjam, ha egyiket sem ismerhetem? Ha számokkal meg tudnának győzni arról, hogy jobban járok a különadókkal és a magánnyugdíjak lenyelésével, mint az IMF hiteleivel, akkor miért nem ezt teszik?
3.    Végül miért a különadókról beszél csak Pokorni? Az eltelt három hónapban sokkal fontosabb kérdéssé vált a nyugdíjrendszer államosítása, hiszen ez nem csak költségvetési kérdés, hanem egy nagy szociális rendszer kétes reformja is. A hallgatás azért kínos, mert kénytelen leszek találgatni, és netán az jut eszembe, hogy a külföldi vállalatokra kivetett különadók egyszerűen jobban kommunikálhatók, mint az elvett nyugdíjam.

Természetesen az elmúlt hónapok után nem voltak illúzióim, nem vártam más, jobb választ. Még most is hihetem akár azt is, hogy Pokorni kifelé mérsékelten képviseli a pártja álláspontját, de belül vitába száll vele. Ezt az interpretációt erősíthetné az is, ahogy szembefordult Hoffmann Rózsával az oktatásügy kérdéseiben. De nem akarok spekulálni. Legyünk őszinték: valódi választ nem kaptam azon túl, hogy erre a „nem elegáns” lépéssorozatra a Fidesz-kormányzás tartóssága miatt van/volt szükség.
 

59 komment

Címkék: fidesz pokorni alkotmánybíróság magánnyugdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr812613504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Presszós Laci 2011.01.26. 08:13:57

Azért az durva, hogy három hónap kell egy sablonválaszra, amit valószínűleg nem is ő írt.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.01.26. 13:07:07

minapi hír: az IMF üdvözli, hogy a román kormány betartotta a megállapodásban szereplő feltételeket, egyúttal sajnálkozását fejezi ki, hogy a gazdasági növekedés nem indult be.

így összehasonlítva a kettőt én szívesebben nyelem le az IMF rosszallását, mint a nulla növekedést.

ettől független megállapítás, hogy matolcsy gazdasági ámokfutónak tartom, akit nem szabad minisztérium közelébe engedni.

de a döntés nem is kétpólusú (IMF vagy Matolcsy), szóval ez egy hamis dilemma.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.01.26. 13:08:04

Ha egy "IMF-diktátumra" vagy kíváncsi, példaként itt az ír, azt az IMF diktálta :-)

nivo.blog.hu/2010/11/22/mit_tervez_az_ir_kormany

Egy ilyen átültetése a hazai gyakorlatba szó szerint nyomort eredményezne...

csoko20 2011.01.26. 13:09:25

@Lekoid: Az a durva, hogy a többi társa meg nyíltan szarik a választói akaratára, véleményére...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.01.26. 13:13:17

@Droli: hat igen..
az agyatlan dozsolesnek - gazartamogatas, 13. havi nyugdij, vizfeju allam, keves aktiv dolgozo, megsem halnak ehen tobszazan evente, pedig ugy kellene.. - nyomor a kovetkezmenye..
minnel tovabb huzzuk, annal nagyobb nyomor.

nandras01 2011.01.26. 13:19:31

@csoko20: pokorni is szarik rá, csak ő megpróbálja egy kis kendővel eltakarni. persze attól, hogy nem látszik, még éppen olyan büdös.

varvizib 2011.01.26. 13:36:01

Nem tudom mégis mire számított. Azért csak nem várja el Pokornitól, hogy 20 oldalas esszét fog összedobni mindenkinek, hatástanulmánnyal, egyéb hasznos csatolmányokkal?

Ha úgy érzi a blog szerzője, hogy a kérdésére kapott válasz nem elég részletes, hát akkor tegyen fel új kérdéseket, kérdezzen rá a részletekre!

Minek kell hangulatot kelteni, elméleteket gyártani, amikor van mód arra, hogy teljesebb választ kapjon?

Az persze sajnálatos, hogy csak 3 hónap után válaszolt Pokorni az elküldött levélre (valószínűleg kisebb gondja is nagyobb annál, hogy érdeklődő levelekre írogasson - persze ezzel nem azt akarom mondani hogy nincs értelme, hanem inkább azt hogy a fontosabbnak vélt hivatali teendői lekötik az idejét).

Ha nagyon fontos dologról van szó, akkor lehet hogy telefonon vagy ügyfélfogadási időben könnyebben el lehet őt érni.

Heaviside 2011.01.26. 13:37:32

Írország, IMF, nyugdíjalapok.c
Csak, hogy konzisztensebb legyen a kép:
linearecta.blog.hu/

csoko20 2011.01.26. 13:43:22

@nandras01: Azért egy sablonlevél még mindig elegánsabb mint egy Szíjjártó nyilatkozat:)
De valóban, ez csak részletkérdés...

torró 2011.01.26. 13:43:27

A kedves posztolónak szeretném elmondani hogy aki ilyen tájékozódási akarattal rendelkezik, az ne tegye fel az ilyen banális kérdést hogy melyiknek higgyen.Annyi írás van az IMF viselt dolgairól hogy hetekig olvashatja.Azt meg még nem tudjuk hogy Matolcsi hová lyukad ki, de hogy nem járunk rosszabbul az biztos.Az iMF ha kölcsönt ad annak komoly következményei vannak hosszú évekre.Ha meg van bennünk akarat, talán ki tudunk lábalni.Ha nincs csak a marakodás akkor meg örökre elássuk magunkat.Én szerintem!

belekotty 2011.01.26. 13:46:20

Az hogy egy országgyűlési képviselő válaszolt, az önmagában egy tisztességes dolog. Ez szép volt Pokornitól. Azért gazdaság politikai elemzést ne várjon tőle senki, hiszen jelenleg nincs látható gazdaság politika. Azt meg hogy szembe megy a pártjával ilyen kérdésben, még kevésbé.

sárkányfő 2011.01.26. 13:49:46

mit akart tavaly az IMF?
- 2010-re 3,8%-os, 2011-re 3%-os hiányt
- és valami épkézláb gazdasági koncepciót.

Azon túl, hogy ezek nekünk is érdekünk, az EU mindkettőt ránk kényszerített, a gazdasági koncepció meg reform állítólag februárban jön.

Szóval megcsináltuk azt amit az IMF akart, de az ocsó hiteléből (amit fel se akartunk venni egy percig sem, ténylegesen csak maga a megállapodás kellett volna, hogy javítsa a hírünket) nem kaptunk.

Szép munka volt :)
Most hogy sajnálhatja Orbán, hogy az EU-t nem rúghatja ki az ajtón, mint az IMF-et...

the_line 2011.01.26. 13:54:21

Csak szerintem gáz alapból az, hogy végre nyíltan be is vallja, hogy alkotmányos jogokat akartak ezzel a lépéssel felszámolni, felfüggeszteni?

Az Alkotmánybíróságnak az a dolga, hogy védje az alkotmányos jogokat. Alapvetés, hogy ezek a jogok mindenkit megilletnek, igen, még a jogi személyeket is védeni kell, mert mögöttük is emberek (tulajdonosok, dolgozók, egyéb érdekeltek) állnak. És nem mentség, hogy ők csak egy szűkebb csoport (amúgy nem az, kis bérű dolgozók, beszállítók vagy kisrészvényesek, betétesek), meg hogy sok közülük külföldi (bár a dolgozók java része nem, a befektetők sem feltétlenül, max ők se tudnak róla...). Legalábbis egy jogállamban. Az Alkotmány megkerülése, kiiktatása nem lehet alternatíva! Meg lehet változtatni az Alkotmányt, ha hatalmuk van, csak akkor közvetlenül vállalják a felelősséget azért, hogy berakják, hogy "a nép jóléte érdekében diszkriminálhat a jogszabály, és bármilyen alapjogot felfüggeszthet bizonyos csoportra nézve".

Ha ezeket nem tartják be, akkor mire hivatkozhat az érintett, mikor olyan törvényt hoznak, hogy a 48 és 55 év közötti szőke férfiak minden vagyonát államosítjuk, erre azért van szükség, hogy ne növeljük a többiek adóját, és ne csökkentsük a nyugdíjat. Ugyanezt mondhatnák: hát ők sajna megszívják, de a nép összességében jól jár!

A demokrácia =/= többség diktatúrájával, sőt éppen arról szól, hogy ez ellen legyen...

Squid 2011.01.26. 13:56:35

"erre a „nem elegáns” lépéssorozatra a Fidesz-kormányzás tartóssága miatt van/volt szükség."

Na az a baj, hogy minden lépés amit ezért tettek visszaütött és pontosan a tartósságot ásta alá.

Forintshortolgatás = Devizahitelesek csalódnak.
AB Hazavágása = Értelmiség csalódik.
MNYP Lehúzás = 3,3Millió ember csalódik.
Médiatörvény = megszámlálhatatlan ember. csalódik.
16% SZJA = Február elején az adófizetők nagy része csalódik.

Ezután ott lesz a Februárban esedékes reformcsomag, ami megszorítás khmm elnézést "újragondolás" lesz, és megint csak tömegek fognak kiábrándulni.

Nem lehetett volna ésszel csinálni ezt és a 16% SZJA-hoz való görcsös ragaszkodás helyett ésszerűen lépni?

Egy normális országban először tették volna rendbe a gazdaságot és utána jöttek volna a 16%-os SZJA-val, úgy még a MNYP is megmaradt volna, és a médiatörvény sem kellett volna, hogy legyen mivel elterelni az emberek figyelmét az államosításról.

Squid 2011.01.26. 14:03:01

@the_line: "Csak szerintem gáz alapból az, hogy végre nyíltan be is vallja, hogy alkotmányos jogokat akartak ezzel a lépéssel felszámolni, felfüggeszteni?

Az Alkotmánybíróságnak az a dolga, hogy védje az alkotmányos jogokat. Alapvetés, hogy ezek a jogok mindenkit megilletnek, igen, még a jogi személyeket is védeni kell, mert mögöttük is emberek (tulajdonosok, dolgozók, egyéb érdekeltek) állnak. És nem mentség, hogy ők csak egy szűkebb csoport (amúgy nem az, kis bérű dolgozók, beszállítók vagy kisrészvényesek, betétesek), meg hogy sok közülük külföldi (bár a dolgozók java része nem, a befektetők sem feltétlenül, max ők se tudnak róla...). Legalábbis egy jogállamban. Az Alkotmány megkerülése, kiiktatása nem lehet alternatíva! Meg lehet változtatni az Alkotmányt, ha hatalmuk van, csak akkor közvetlenül vállalják a felelősséget azért, hogy berakják, hogy "a nép jóléte érdekében diszkriminálhat a jogszabály, és bármilyen alapjogot felfüggeszthet bizonyos csoportra nézve".

Ha ezeket nem tartják be, akkor mire hivatkozhat az érintett, mikor olyan törvényt hoznak, hogy a 48 és 55 év közötti szőke férfiak minden vagyonát államosítjuk, erre azért van szükség, hogy ne növeljük a többiek adóját, és ne csökkentsük a nyugdíjat. Ugyanezt mondhatnák: hát ők sajna megszívják, de a nép összességében jól jár!

A demokrácia =/= többség diktatúrájával, sőt éppen arról szól, hogy ez ellen legyen... "

Ha a blogíró tökös gyerek volna, akkor most fogná azt a levelet és elküldené az AB-be és Strasbourgba, hogy "voila beismerték, hogy alkotmányos és emberi aplapjogokat akarnak leépíteni". Ez az EU részéről igen durva retorziót eredményezne, hiszen szögellentéte az EU alapdirektíváinak.

Ezzel ha tényleg így van le lehet mondatni a fideszt, mivel egyenértékű egy beismerő vallomással diktatúra építéséről az EU-ban 2011-ben.

Think about it

varvizib 2011.01.26. 14:14:32

Én két forgatókönyvet kapásból el tudok képzelni, ami a Fidesz számára reális lehet.

Mindezen kívül is persze számos lehetőség van, ezeket viszont vagy nem látják, vagy nem akarják látni. (Ezeket viszont lehet hogy a Jobbik fogja kikényszeríteni belőlük.)

1. forgatókönyv:

A Fidesz átmenetileg egy diktatórikusabb irányt vesz fel (hogy az őket visszafogó erők megnyirbálásával tényleges haladást tudjanak elérni, szükség esetén gyorsan tudjanak reagálni változó körülményekre, válságadókat gond nélkül be tudjanak vezetni), majd amikor már a körülmények megengedik, és nem kell válságmegoldásokban gondolkozni, fokozatosan teret engednek egy valóban demokratikus berendezkedésnek.

Azért nem ismerik el, hogy ilyen irányban indultak el, mert nem akarnak pánikot kelteni, és ők maguk is csak átmeneti megoldásként, egy szükséges rosszként tekintenek ezekre az intézkedésekre.

2. forgatókönyv:

A Fidesz egy diktatórikusabb irányt vesz fel (szépen fokozatosan legyűrve az ellenállást), majd amikor már egyértelművé válik mindenki számára, hogy a demokratikus intézményrendszert teljesen lerombolták, addigra már nyíltan be tudják ezt ismerni, ugyanakkor senki sem tudja már megállítani őket abban, hogy valódi diktatúrában betonozzák be magukat a hatalomba.

Megoldás: egy új forradalom az elnyomás ellen, de azt már nem a fülkékben fogják vívni a szavazók, hanem az utcákon, fegyverekkel.

----------

Szóval emiatt nem kell megijedni az Alkotmánybíróság megnyirbálásán stb. Mindez előrelátható volt.

Megijedni akkor kell, ha itt már tényleg diktatúra lesz, és bebizonyosodik, hogy nem jó irányba haladunk. (Akkor viszont el kell majd zavarni a kormányt.)

varvizib 2011.01.26. 14:23:59

@Squid:

"Egy normális országban először tették volna rendbe a gazdaságot és utána jöttek volna a 16%-os SZJA-val, úgy még a MNYP is megmaradt volna, és a médiatörvény sem kellett volna, hogy legyen mivel elterelni az emberek figyelmét az államosításról."

Ebben abszolút igazat adok!

Szerintem előbb fel kell építeni a házat, amibe be akarunk költözni, mielőtt leromboljuk azt, amiben lakunk. Ennek tényleg így lenne értelme.

Ugyanez a gondolat visszaköszönt már a munkavállalással kapcsolatban is. Elkezdték megszüntetni a kamu munkahelyeket, nagyon sok helyen egyébként is leépítés van, viszont arról még mindig nem lehet hallani, hogy helyette mi lesz. Én tömeges munkahely teremtő programokat várnék a kormánytól, és csak akkor kezdtem volna el kirúgdosni az embereket (a költségcsökkentés jegyében) a különféle állami hivataloktól, ha már lehet tudni azt is, hogy az eddig kamu munkát végző emberek hol tudnának nagyobb hasznot hozni a társadalomnak.

Van önkormányzatban dolgozó ismerősöm, aki szerint a jelenlegi megszorítások a logikát nélkülözik, azaz korántsem biztos, hogy több haszna lesz az egésznek, mint amennyi kár származik a mindenféle koncepciót nélkülöző tömeges elbocsátásokból.

NewWay 2011.01.26. 14:25:41

@Squid:
"MNYP Lehúzás = 3,3Millió ember csalódik."

He-he-he. Álmodik a baloldal :)
3,3 millióból 3,25 milliót nem érdekel. Az MNYP is ellopta volna a pénzt, a kormány is.

"Médiatörvény = megszámlálhatatlan ember. csalódik."

He-he-he. Médiatörvény: nem érdekel senkit. Talán csak a 100 ezer ex-SZDSZ-est.

"16% SZJA = Február elején az adófizetők nagy része csalódik."

Kivéve a gyerekeseket. 2 millió gyerek van, az 2 millió szülőt jelent, akik nem csalódnak. A többieknek meg ott a lehetőség.

gyilkos fűegér 2011.01.26. 14:33:55

"Nem próbál meg betolni a piros sarokba sem, érti, hogy attól még, hogy elutasítom a politikájukat, nem támogatom az ellenfeleikét."

Ha megveszekedett maszopos lennél, és ezt be is vallanád, akkor is kutya kötelessége lenne kulturált hangnemben válaszolni, ugyanis közszolga, akit az állampolgárok juttattak a parlamentbe, és ők is tartanak el. Nehogy már elájuljunk attól, hogy egy fizetett alkalmazottunk udvariasan válaszol a munkaadójának...

Squid 2011.01.26. 14:42:04

@NewWay: "MNYP Lehúzás = 3,3Millió ember csalódik."

He-he-he. Álmodik a baloldal :)
3,3 millióból 3,25 milliót nem érdekel. Az MNYP is ellopta volna a pénzt, a kormány is."

Minden érintettet érdekelni fog amikor nyugdíjba megy, és realizálja mit vesztett 2011-ben. Arra, hogy "ellopta volna a pénzt, a kormány is." mint érvet felhozni csak a sötétségedet bizonyítja. (a "baloldal" kommentedről nem is szólva)

"Médiatörvény = megszámlálhatatlan ember. csalódik."

He-he-he. Médiatörvény: nem érdekel senkit. Talán csak a 100 ezer ex-SZDSZ-est."

Meg az egész világsajtót, beleértve a jobboldali sajtót is! Tudtad, hogy az Európai Néppárt (OV tag!!) monitorozást kért a magyar demokrácia ügyében az országra?

"16% SZJA = Február elején az adófizetők nagy része csalódik."

Kivéve a gyerekeseket. 2 millió gyerek van, az 2 millió szülőt jelent, akik nem csalódnak. A többieknek meg ott a lehetőség. "

320.000bruttó/hó alatt mindenki csalódni fog, kisebb nagyobb (gyerek v nem) mértékben.

Br nem is tudom miért válaszolok neked, aki nem tűri az ellenvéleményt, vagy uram bocsá a kritikát menjen vissza a homokozóba
királykodni ott menő ez a stílus.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.01.26. 14:50:31

@the_line: De igen. A demokrácia egyenlő a többség diktatúrájával.
Hogy ne így legyen, kellenek a rendszerbe NEM demokratikus ellensúlyok. Pl. Alkotmánybíróság.

Heaviside 2011.01.26. 14:54:08

itt a nyugdíjakról, minden boldog-boldogtalan már szakvéleményt mond. Amit itt a mostani kormány megcsinált, azt mecsinálták az írek novemberben. Az ottani nemzeti nyugdíjalapot -17,5 milliard eurot- nagyjábol mind elköltik. Ott az IMF még meg is dicsérte ezért őket (már egyszer beírtam, de jobb kétszer:linearecta.blog.hu/), ide pedig vagy két hete azt üzenték, hogy nem lesz az jó amit csináltok. Ennyire egzakt itt minden-

BaSa · http://basa.blog.hu 2011.01.26. 14:57:06

@Squid:

MNYP - nagyjából 2800 milliárdos összeg, ebből az idei költségvetésben 529 milliárd elköltése szerepel. 2800/529 = 5,3 Tehát az államnak nagyjából 5 évbe és 4 hónapba telik elkölteni azt, amit 12 év alatt sikerült félrerakni. Lehet hogy a magánnyugdíjpénztár is elköltötte volna, de azért nem 2-szer olyan gyorsan, mint ahogy a tagok megkeresték.

Médiatörvény - Nem az a baj, hogy már visszaéltek volna vele (vagy hogy akarnának, hanem hogy megteremti a lehetőséget a visszaélésre. De ugye még sosem láttál olyan kormányt, amelyik visszaélt a hatalmával? :-))

SZJA - Na jó, az elmegy, bár hogy a gyerektelenek előtt is ott a lehetőség, az barokkos túlzás. Kivéve persze azokat, akik az "én megcsinálom, az állam majd felneveli (ad rá segélyt)" elvet követik. Sokan szeretnének ugyanis, de ha még nem állnak úgy anyagilag, hogy felneveljék, akkor inkább elhalasztják a dolgot.

duplagondol, de minek 2011.01.26. 14:59:48

@NewWay: "Kivéve a gyerekeseket. 2 millió gyerek van, az 2 millió szülőt jelent, akik nem csalódnak. A többieknek meg ott a lehetőség."

Azért egy kis családismeret nem ártana.
Kétmillió gyerek nem egymillió családban nő fel.
Sajnos az egy gyerekesek egyértelműen szívnak (kis jövedelemnél). És ma ezekből van több.

Bár csak időpazarlás meggyőzni valakit aki ennyire vak.

Squid 2011.01.26. 15:01:48

@Heaviside: "itt a nyugdíjakról, minden boldog-boldogtalan már szakvéleményt mond. Amit itt a mostani kormány megcsinált, azt mecsinálták az írek novemberben. Az ottani nemzeti nyugdíjalapot -17,5 milliard eurot- nagyjábol mind elköltik. Ott az IMF még meg is dicsérte ezért őket (már egyszer beírtam, de jobb kétszer:linearecta.blog.hu/), ide pedig vagy két hete azt üzenték, hogy nem lesz az jó amit csináltok. Ennyire egzakt itt minden- "

Az Íreknek nem volt választása mivel államcsődben/államcsőd közelében vannak EU/IMF mentőcsomagból élnek, ezért helyeselt az IMF.

Nálunk nincs államcsőd mint azt OV többször hangoztatta, mivel "világbajnokok" vagyunk költségcsökkentésben. A MNYP vagyon lenyúlására sem lenne szükség ha nem mindenáron 2011-ben kellett volna bevezetni a 16% SZJA-t amikor nem engedhetjük meg magunknak az ekkora bevételkiesést.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.01.26. 15:02:35

Nem kell azon tűnődni, kinek a diktátuma szörnyűbb. Az IMF a piacinál alacsonyabb kamatra adott volna pénzt, tehát rosszul jártunk, amikor azt a pénzt mégis felvettük mástól.

Idén meg jövőre viszont nem kell felvenni, mert pár évig fedezi matolcsi a nyugdíjpénzek lenyúlásával. De aztán 2013-14 környékén ez elfogy, és akkor koppanni fog. Növekedés meg (pl. az extraadók miatt) nem lesz. Plusz le leszünk minősítve a bóvliba, és csak csillagászati kamatért kapunk pénzt, és akkor is csak a kínaiaktól.

Én ezt konkrétan leszarnám, ha tudnám, hogy addig már sikerült kivándorolnom. Már látom, hogy bele kell húznom.

duplagondol, de minek 2011.01.26. 15:04:29

@varvizib: "Megijedni akkor kell, ha itt már tényleg diktatúra lesz, és bebizonyosodik, hogy nem jó irányba haladunk. (Akkor viszont el kell majd zavarni a kormányt.) "

Látszik, hogy nem éltél diktatúrában.
Akkor már cseszheted a kormány hirtelen felindulásból való elzavarását.
Nem kellene hagyni a kialakulását. Az jóval kevesebb szenvedéssel jár.

Squid 2011.01.26. 15:10:54

@BaSa: "MNYP - nagyjából 2800 milliárdos összeg, ebből az idei költségvetésben 529 milliárd elköltése szerepel. 2800/529 = 5,3 Tehát az államnak nagyjából 5 évbe és 4 hónapba telik elkölteni azt, amit 12 év alatt sikerült félrerakni. Lehet hogy a magánnyugdíjpénztár is elköltötte volna, de azért nem 2-szer olyan gyorsan, mint ahogy a tagok megkeresték."

3000Milliárd fölötti az összeg, és (Oszkó szerint, aki sztem képben van) 45%-a van államkötvényben.

A fennmaradó 55% tőzsdei portfóliót, költhető pénzzé kell tenni..Ha ez névértéken menni fog én meztelenül "I love Matolcsy" táblával fogok hátrafelé kőröket futni a Hősök Terén. A reális verzió az, hogy szétmutyíizzák a fijjuk és messze érték alatt adják el, kb 1600Milliárdot NEM lehet névértéken kivonni a magyar értékpapírpiacról. Irgalmatlan kínos és botrányos lesz, shortolás hegyekkel ez a folyamat!

"Médiatörvény - Nem az a baj, hogy már visszaéltek volna vele (vagy hogy akarnának, hanem hogy megteremti a lehetőséget a visszaélésre. De ugye még sosem láttál olyan kormányt, amelyik visszaélt a hatalmával? :-))"

Nemcsak a lehetőséget teremti meg, de a kontroll nélküli szubjektív szelekciót is lehetővé teszi. És itt jön amit te mondasz, hogy a hatalommal meg ugye a kőbalták kora óta megbízhatóan visszaél mindenki.

"SZJA - Na jó, az elmegy, bár hogy a gyerektelenek előtt is ott a lehetőség, az barokkos túlzás. Kivéve persze azokat, akik az "én megcsinálom, az állam majd felneveli (ad rá segélyt)" elvet követik. Sokan szeretnének ugyanis, de ha még nem állnak úgy anyagilag, hogy felneveljék, akkor inkább elhalasztják a dolgot. "

Ezt nem értem, gondolom valaki másnak akart menni.

torró 2011.01.26. 15:14:15

"Sqid" Oké, váltsuk le az Orbánékat! És kit teszel a helyükre? Mindenki aki kicsit foglalkozik a jelenlegi állapotunkkal, függetlenül a kormányzati megoldásoktól, tisztában kell lenni hogy mérhetetlen rossz a helyzetünk. És most nem hiszem hogy bárki helyre tudná tenni drasztikus intézkedések nélkül. Hiába ugrottak Orbán torkának az EU-n a média a legkisebb problémánk.És az EU képviselők is jobb lenne ha az erejüket az eurózóna stabilitására használnák mert ugyancsak hajszálon lavíroznak.
Lehet itt átkozni az Orbánt, de attól még nem jutunk előre.És azt miért nem követeli senki hogy fizessék vissza a szétlopott pénzeinket???Függetlenül a tolvajok kilététől!

Avatar 2011.01.26. 15:25:24

@Mészáros Laci: "így összehasonlítva a kettőt én szívesebben nyelem le az IMF rosszallását, mint a nulla növekedést."

Szívesebben nyelem le a 0 növekedést, mint a jogállamiság felrúgását. Kína növekszik, mint állat, de mégse örülnék, ha az ottani módszereket vezeték be nálunk is.

@NewWay: >>"16% SZJA = Február elején az adófizetők nagy része csalódik."
Kivéve a gyerekeseket. 2 millió gyerek van, az 2 millió szülőt jelent, akik nem csalódnak. A többieknek meg ott a lehetőség.<<

Csak éppen abból a 2 millióból töredék lesz aki valóban jól jár, ugyanis ahhoz nem elég annyi, hogy legyen gyereke az embernek. 3 gyerek és kb a magyar átlagfizu duplája egyszerre meg kell legyen, hogy valóban jelentősen jobb helyzeted kerülj, mint a régi adórendszerben. Ez fog kiderülni februárban.

Squid 2011.01.26. 15:31:11

@torró: ""Sqid" Oké, váltsuk le az Orbánékat! És kit teszel a helyükre? Mindenki aki kicsit foglalkozik a jelenlegi állapotunkkal, függetlenül a kormányzati megoldásoktól, tisztában kell lenni hogy mérhetetlen rossz a helyzetünk. És most nem hiszem hogy bárki helyre tudná tenni drasztikus intézkedések nélkül."

Várjálvárjál!

Rossz a helyzetünk? Na miért is? Meg tudod nekem mondani, mi az oka annak, hogy te azt gondolod "rossz a helyzet"?

Kíváncsi vagyok milyen okait látod!! Légyszi írd le és megvitatjuk!

Köszi
(a félreértések elkerülése végett szerintem is rossz a helyzet, de kíváncsi vagyok a te álláspontodra is mindenféle pejoratív jelentés nélkül)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.01.26. 16:13:18

@Avatar:

1. Az IMF-nek semmi köze a jogállamisághoz.

2. Nem kéne eszkatologikus kifejezésekre ragadtatni magunkat azért, mert Pokorni formalevelet küldött Dr. Ezésez Géza választópolgárnak.

abaka 2011.01.26. 16:18:02

@torró: Hat azert ehhez tegyuk hozza, hogy ha az IMF ad kolcsont egy orszagnak, akkor ott altalaban mar nagyon nagy a baj, amibol meg sokszor nem konnyu kilabalni. Tehat lehet, hogy nagynak tunik a korrelacio az IMF hitel es az azt koveto komoly gazdasagi visszaeses kozott, de ez altalaban nem jelenti azt, hogy az elobbi okozza az utobbit.

Heaviside 2011.01.26. 16:18:57

@Squid: Írország sem többé sem kevésbé "él" úgymond az IMF-ből, mint Magyarország. Azt viszont tudni kell, hogy majd minden eszközt be kell vetni a jelenlegi helyzetben az adósságok csökkentésére.
Ami az ír és a magyar fejleményeket illeti, szembeötlő a kettős mérce.(linearecta.blog.hu/)

Dr Kangörény 2011.01.26. 16:26:54

Van 2 alapvető tévedés a posztban:

Amit a nyugdíjrendszerrel művelnek azt sok indennek lehet nevezni, de az biztos, hogy nem reform, mert a visszaállás a felosztó-kirovó rendszerre nem reform, hanem késleltetett öngyilkosság. (Az más kérdés, hogy a svéd típusú nyugdíjrendszerre átállás valóban reform lenne, de ha ezt úgy teszik meg, hogy előtte visszakényszerítenek mindenkit a magánpénztári rendszerből, az gyomorforgató kétszínűség lenne.)

A "gigászi adócsökkentés" pedig csak porhintés, még akkor is, ha a dolgozók egy kis része valóban jobban jár vele, még kisebb része iszonyatosan jól jár vele, csak sajnos a munkavállalók döntő többségének csökkenni fog a nettója.

Ezt én nem nevezném gigászi adócsökkentésnek, hanem szimplán baromságnak. (Én a baromira jól járók közé tartozom, tehát az irigy prolizásomat kéretik mellőzni!)

torró 2011.01.26. 16:29:50

"Squid" Tényleg írjam most le amivel a média és aki tud mindenki ezzel foglalkozik? Na mindegy, röviden az én szemszögemből: a legrosszabb a nagy adósságunk,kevés effektíve termelő szektor, elöregedett ország, fiataloknak külföldre kell menni megélhetést szerezni,az egymást követő kormányok tehetetlensége,szemérmetlen közvagyon szétlopás, a politikusok mérhetetlen szemben állása, azt hiszem még lehetne sorolni. Az igazság az hogy én szerettem ezekről beszélgetni,de egyre inkább elegem van ebből a végtelen szócséplésből.

next48 2011.01.26. 16:40:31

pokolninak túl sok a dolga, ja kérem 4 állás az négy állás, kerületi kérdésekre se szokott válaszolni, mert nem ér rá. itt azt olvastam, hogy másfél évet is késett már válasszal: kiralyhago.vilaga.hu

Squid 2011.01.26. 16:52:31

@Heaviside: "Írország sem többé sem kevésbé "él" úgymond az IMF-ből, mint Magyarország. Azt viszont tudni kell, hogy majd minden eszközt be kell vetni a jelenlegi helyzetben az adósságok csökkentésére.
Ami az ír és a magyar fejleményeket illeti, szembeötlő a kettős mérce."

Tévedsz sajnos! Az IMF 77Milliárd Ł (!!!) mentőövet kellett, hogy adjon az Íreknek különben game over és államcsőd. Ezen mi 2008-ban túl voltunk és javuló tendencia kezdődött. Most azért vagyunk "szarban", mert Április óta gazdasági koncepció nélkül megy az ország valamerre, pillanatnyi döntésektől és politikai érdekből való nyilatkozgatások mentén. Emellett reformokról szó sem lehetett és 16% SZJA-t mindenképp be kellett vezetni.

Ha lett volna koncepció és először megteremtettük volna az egyensúlyt ami lehetővé teszi a 16%SZJA által okozott bevételkiesés kompenzációját akkor nem lennénk "szarban". (és a MNYP sem kellett volna)

Kb ennyi

torró 2011.01.26. 16:53:10

"abaka"
Persze, de az IMF hitel ugye a előtte levő gazdasági pangás következménye is. Amúgy növeli a problémát az euró ellen folytatott spekuláció is. Mert hát ugye Amerika nem igazán lelkesedik érte, mert úgy hitték hogy konkurenciát jelent nekik . Most már viszont egyértelmű Kína nagyon erős előretörése a pénzpiacon is, sőt már Amerikát is finanszírozzák.Úgy látszik Orbán sem véletlenül utazott Kínába.

Squid 2011.01.26. 16:55:57

@next48: "Tényleg írjam most le amivel a média és aki tud mindenki ezzel foglalkozik? Na mindegy, röviden az én szemszögemből: a legrosszabb a nagy adósságunk,kevés effektíve termelő szektor, elöregedett ország, fiataloknak külföldre kell menni megélhetést szerezni,az egymást követő kormányok tehetetlensége,szemérmetlen közvagyon szétlopás, a politikusok mérhetetlen szemben állása, azt hiszem még lehetne sorolni. Az igazság az hogy én szerettem ezekről beszélgetni,de egyre inkább elegem van ebből a végtelen szócséplésből. "

Nekem is elegem van belőle, "Heaviside"-nek írt válaszomban (e fölött) ott van mit látok rövid/középtávú problémának. Elhűlve nézem mi történik ezzel az országgal és szerintem nem itt fogom felnevelni a majdani gyerekeimet.

torró 2011.01.26. 17:09:39

Egyébként most olvasom itt az INDEX első soraiban hogy hogy robban szét az euró zóna.
Lehet hogy már nem emlékszik senki rá ,talán két évvel ezelőtt egyik kommentemben leírtam hogy volt szerencsém a bajor pénzügy miniszter munkatársával beszélgetni, de jóval az írásom előtt.Akkor megemlítettem neki hogy lehet mi is be fogunk lépni a zónába. Nevetett és azt mondta : Johann , addigra már lehet hogy nem is lesz! És már több némettől hallottam hogy fontolgatják a márka vissza vezetését.? Hát?

the_line 2011.01.26. 17:13:50

@Nathan D'Xantine: Igazad van, a demokrácia sokféleképpen értelmezhető :) Én azt a modern értelemben vett demokrácia-fogalmat használtam, amely egy működőképes, korszerű, emberi jogokat a demokrácia elveivel párhuzamosan tiszteletben tartó, sőt arra épülő jogállamot takar. Ez =/= többség diktatúrájával, és az Alkotmánybíróság intézménye ennek eleme.

@Heaviside: Írország kicsit nagyobb bajban van, mint mi az elmúlt két évben bármikor. Amellett az is különbség, hogy amennyire én tudom az ír nyugdíjalap állami "megtakarítás" és nem magán, bár célja hasonló, csak nem az egyes embereknek gyűjtenek(így pl nincs egyéni számla ami gyűlik vagy nem, nincsen több pénztár amelyek között választhatsz, vagy azon belül portfóliót stb), hanem a 2025 utáni jóléti kiadásokra előre tartalékolja az állam, és addig saját maga fialtatja, hogy utána szétossza az általános szabályok szerint. Emellett különbség az is, hogy az írek tervezik ezt hosszú távon visszarakosgatni, de most kegyetlen szarban vannak nyakig (és nem úgy mint mi). Az ilyenekbe való belenyúlás egyébként kizárólag nagy krízisben van helye, a sima szar helyzetben nem bölcs, legalábbis a gyerekeikkel/unokáikkal basznak ki.

Avatar 2011.01.26. 17:19:24

@Mészáros Laci: "1. Az IMF-nek semmi köze a jogállamisághoz."

És a visszamenőleges hatállyal kivetett adóknak (amit az IMF helyett választottak pénzforrásként vezetőink)?

dr kíváncsivagyok 2011.01.26. 17:21:34

"A Fidesz átmenetileg egy diktatórikusabb irányt vesz fel (hogy az őket visszafogó erők megnyirbálásával tényleges haladást tudjanak elérni, szükség esetén gyorsan tudjanak reagálni változó körülményekre, válságadókat gond nélkül be tudjanak vezetni), majd amikor már a körülmények megengedik, és nem kell válságmegoldásokban gondolkozni, fokozatosan teret engednek egy valóban demokratikus berendezkedésnek."
.....na igen, ...erről híresek ! Ekkora naiv vagy ?!

dr kíváncsivagyok 2011.01.26. 17:23:54

@torró: "Egyébként most olvasom itt az INDEX első soraiban hogy hogy robban szét az euró zóna." Te Andersent is tényfeltáró riporternek hiszed ?

NewWay 2011.01.26. 17:28:29

@Squid:
"320.000bruttó/hó alatt mindenki csalódni fog, kisebb nagyobb (gyerek v nem) mértékben."

nettober.hu
Bruttó 100 ezer Forint, 1 gyerek:
2010: 76 510 nettó
2011: 82 500 nettó
Ez ám a nagy csalódás!

Bruttó 150 ezer Forint, 1 gyerek:
2010: 107 215 nettó
2011: 115 370 nettó

Hol a csalódás?

Mr. Rocketfinger 2011.01.26. 17:30:59

a hiányos érvelés abból fakad, hogy nettó hülyének néz, mint az összes többi embert ebben az országban. és a helyedben nem lennének illúzióim azzal kapcsolatban, hogy tulajdonképpen ki is írta ezt a levelet.

Rob67 2011.01.26. 17:34:01

Valaki itt felvetette, hogy a Fidesz esetleg átmenetileg diktatórikusabb irényt vesz fel, hogy az Őket visszahúzó erők (ellenzék, média) ellenében is végrehajtsa a szükséges reformokat.
Amikor a most ellenzékben lévő gárda bármit is megpróbált (a rengeteg borzalom mellett) meglépni, akkor ott volt ez az eszement aki csakis visszahúzó erőként viselkedett nyolc éven kersztül, zsigerből megvétózva bármilyen szükséges reformot.
Ha akkor a dunéba lövik, a haverokkal együtt, mondván nemzetgazdasági okok és a reformok miatt szükséges az alkotmány és a demokrácia korlátozása átmenetileg - nehogy a visszahúzó erők ellehetetlenítsék a reformokat - akkor elfogadható, de nem elegáns lett volna?
Viktorka a koszos homokozójában csak olyat tegyen amiért maga nem gyújtotta volna meg a molotovot.
Egy kétszínű és köpönyegforgató csapat. A késő kádári rendszer kegyeltjei, aki Soros külföldi ösztöndíjjával próbálta ellesni hogy mitől működik ezer éve máshol a kapitalsta/demokratikus rendszer.
Hát nem így, nem őgy hogy alkotmányos jogokat korlátozbak.
Ha ennyit sikerült megtanulni egy méregdrága angol egyetemen, akkor Orbán úr nem egy eszes tanuló.
Persze mint tudjuk a kádár rendszer nem az inteligenciának, hanem ugyanannak a hátsófél nyalogató káderpolitikának volt vehemens híve mint ami ma is zajlik.
Na ezt megtanulta...
És gyakorolja is.
Ügyes Vikike, cukrot neki.
Mondjuk a diplomát meg villámgyorsan vissza.

NewWay 2011.01.26. 17:36:51

@Rob67:
Lehet utálni a Fideszt, és biztos van rá sok érv is.

De azért ne felejtsük el az alternatívát: az MSZP 8 év alatt semmit se tudott előremozdítani a lényeges területeken. Semmit!
Se reformok, se MÁV, se BKV, se egészségügy (a vizitdíj az NEM reform!), se rokkantnyugdíjasok, se jelentős adó vagy SZJA csökkentés...

Az MSZP nem tudott semmit. Akkor meg, mi az alternatíva? Se MSZP, se Fidesz? Akkor ki?

legeslegujabbkor 2011.01.26. 18:52:22

@NewWay: Ha kiszámolnád a házastárs bérét is? Ketten az inflációt szinten tartják?

Heaviside 2011.01.27. 07:12:25

@the_line: azért ha megnézzük az ír 2010 45mrd dollarra rugó külker aktivumot, és utána magyart -ami az utóbbi 20 talán legjobb ilyen száma- 6mrd, akkor a látszik, ki van jobb helyzetben. Ennek fényében Magyarország 20 év döglődés. Izland és Irország is, különböző jellegű - de mégis csak pénzügyi lufik miatt (többek között) került bajba.
Az már csak hab a tortán az a kérdés, hogy hová lehet még szorítani Magyarországon, főleg azokon akik normális munkát végeznek.
Azért elmondanám egy német vagy egy holland havi élelmiszer bevásárlása lényegesen kevesebbe tud kerülni mint egy magyaré. Bosszantó tud lenni a különbség. Hald és lásd: kereken kétszeres.
Itt minden áron, azonnal csökkenteni kell az ország adosságait.

Heaviside 2011.01.27. 07:14:59

bocs siettem, most látom, h egy-két helyen elgépeltem.

kolbenheyer 2011.01.27. 08:00:16

@Kangörény_:
Kíváncsi vagyok, melyik posztot olvastad?
Sehol nem neveztem reformnak a magánnyugdíj-pénztárak megszüntetését, hanem csupán államosításnak, azaz pont azt írtam, amit hiányolsz.
Az adócsökkentés pedig összértékét tekintve gigászi attól még, hogy kevesen részesülnek belőle. A baromság jelző nem zárja ki ezt az állítást.

Avatar 2011.01.27. 09:22:47

@Mészáros Laci: Odaírtam. A visszamenőleges hatállyal kivetettek. A különadók, amelyekkel a "bűnös ágazatokat" terhelték meg. Ha elfogadod, hogy ez így rendben van, csak mert téged nem érint, sőt számodra kimondottan antipatikus cégeket szívatnak ezekkel, akkor nem sok alapod lesz reklamálni, ha egyszer majd rád is kivetnek egy ilyet, és mondjuk év végén szól a kormány, hogy mégse 16% volt a szja év elejétől, hanem 30% (kivéve a fidesz párttagok részére), mert a gazdasági helyzet szükségessé teszi a többlet forrás bevonásokat...
Ha megszavazzák 2/3-dal, és ennek megfelelően módosítják az alkotmányt is, akkor ez is rendben lenne?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.01.27. 10:29:00

@Avatar:

Re különadók

Van néhány ágazat, amelyben az elért gazdasági profit jelentősen meghaladja a nemzetgazdaság átlagát. Ezek jellemzően monopo (vagy, mint a mobilszolgáltatók, oligopol) helyzetben vannak. Mivel ezek egyúttal jellemzően infrastrukturális ágazatok, a ez a magasabb profit az egész gazdaságot fékezi.

Nagyon bölcs lépés ilyenkor a verseny erősítése, vagy hatósági árak (ármaximum) bevezetése.

Sokkal kevésbé bölcs lépés az extraprofitot hozó iparágak extra megadóztatása.

A "status quo", vagyis hogy tudomásul vesszük az extraprofitot, lehet jobb és lehet rosszabb, mint az extra adó, ez sok tényező függvénye.

Re személyes érintettség

"Ha elfogadod, hogy ez így rendben van, csak mert téged nem érint", de engem személyesen érint, és kifejezetten negatívan. Számomra személy szerint az lenne az optimális, ha extraadó helyett a versenyt élező szabályokat hoztak volna.

Re visszamenőlegesség

Itt félreértés lehet, az extraadót csak a hatályba lépést követő időszakra kell megfizetni.

the_line 2011.01.28. 17:25:52

@Heaviside: És? Úgy értem, rendben, hogy sokkal jobb a külker mérlegük, attól a 30+%-os hiány elég kellemetlen, a jó gazdasági eredmény is kevés lenne önmagában, hogy a befektetői kedvet fenntartsa vagy finanszírozza a hiányukat, extrém lépések nélkül bedőlne az állam, ez tény. Magyarországon finoman szólva sem nem hasít a gazdaság, viszont ehhez hasonló kényszerhelyzet sincsen. Az pedig eléggé magyaros (keleties) szemléletmód a kormánytól, hogy "mindent akarok most", tehát hogy hipp-hopp 1-2 jó húzással azonnal szárnyra kelti a magyar fejlődést. Ahhoz a szárnyaláshoz, amit pl Íro.(mellesleg amelyben nem kis részt vállaltak a későbbi ítélet szerint"lufit gyártó" pénzügyi és építőipari cégek) véghezvitt, nem 1-2 húzás, nem 1-2 év, nem 1-2 extrém intézkedés kell, hanem hosszú távú, lassú ám körültekintő és elővigyázatos intézkedési lépéssorozat(aztán ráadásul még ők is benézték).

Az, hogy Hollandiában meg Németo-ban olcsóbb bevásárolni csak részben igaz, előbbiben még nem töltöttem elég időt ahhoz, hogy magam cáfoljalak, bár első blikkre nekem k drágának tűnt, persze az alapvető élelmiszerben volt a legkisebb különbség(még így is nagy), ezen kívül ott élő/élt ismerőseim szerintem erősen cáfolnának. Németország már egy kicsit olcsóbb, bár ott is attól is függ, hova jársz vásárolni, azért a Lidl, a piac, stb nálunk is jelentősen olcsóbb, mint a CBA, Tesco vagy a Kaisers, ott is olcsó a török, mint nálunk a kínai piacok stb...Persze bér/áru ára arányban óriási a különbség.
Az adósságcsökkentés kell persze, de hogy milyen áron, feltételekkel, és mit érünk vele az más kérdés. Az árakhoz pedig nem értem, miért lenne -közvetlenül- sok köze.

Avatar 2011.01.29. 13:22:54

@Mészáros Laci: Az állam saját maga alakította ki a mobiltelefónia piacát, ő határozta meg a szereplők számát, eladta a koncessziós jogokat, nem kevés pénzért.
A mobil szolgáltatók ezzel a koncessziós díjjal kifizették az oligopol helyzet miatt érvényesíthető extraprofit ellentételezését, vállalva a kockázatot, hogy mégse tudják majd kitermelni. Aztán beruháztak olyan irgalmatlan összegeket, amit átlagember elképzelni se tud. Ezek után, ha veszteségesek lettek volna, senki nem ejtett volna egy könnycseppet se utánuk, de a profitra persze irigyek vagyunk.
Ha a cégek kartelleznek, vagy egyéb módon korlátozzák a piaci verseny érvényesülését, akkor megérdemlik a büntetést, de azt igazolni kéne, nem csak hasraütésszerűen kivetni extra adókat.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.01.29. 18:43:34

@Avatar:

1. vessünk már egy pillantást az egyszer valamikor befizetett koncessziós díjakra meg a telkók éves profitjára :-)

2. a beruházások ÉCS-jét becsületesen levonják az árbevételből. nem a profitról van szó, hanem a gazdasági élet többi szegmensében elérhető profitról, illetve a monopol/oligopol profitról.

3. egy felmérés több évvel ezelőtt rámutatott, hogy a mobiltávközlésben három szereplő esetén még nincs éles verseny, titkos háttéralkuk nélkül is lényegében hasonló árazási technológiai stratégiát követnek a szolgáltatók. egy negyedik fajsúlyos szereplő megjelenésével azonban valósi verseny alakul ki, az árak lényegében versenyárak lesznek és a technológiai fejlesztések felgyorsulnak.

bizonyára a magyarországi szolgáltatók is ismerik ezt a felmérést, mert eddig minden alkalommal sikeresen fúrták meg a negyedik szolgáltatói frekvencia pályázatait.

4. mivel az extraprofitot termelő cégek nálunk jellemzően infrastrukturális ágazatok, az általuk alkalmazott monopol-árak az egész gazdaságot fékezik. ezért én személy szerint melléfogásnak tartom a különadót, mert hosszú távon az egész gazdaság (így az adóbevételek) is fellendülnének ha különadó helyett a versenyt élesítő törvényeket (pl negyedik szolgáltató bevezetése) hozott volna a fideszkormány.