A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Kolbenheyer ír 57.: Társasház

2011.11.05. 07:00 kolbenheyer

Néha az ember kényszert érez arra, hogy írjon. Az eredményt látva aztán a józan ész, valamint a család és a barátok lebeszélik róla, hogy túl komolyan vegye. De arról már nem sikerül, hogy közzé is tegye. Íme.
Vigyázat, fikció! A kitalált történet szereplői is kitaláltak, mindennemű hasonlóság a valósággal a véletlen műve.


Kedves Lakótársak! Azzal a kéréssel fordulunk Önökhöz, hogy engedjék meg, hogy a padlástérből egy nyolc-tíz négyzetméteres darabot beépítsünk, a lakásunkat kibővítsük egy kis szobával. Mint tudják, itt a harmadik emeleten csak a mi lakásunk van, mellettünk van a padlástér. Három gyerekünk közül a legnagyobb lány, már tizenkét éves, nagyon szeretne egy külön szobát, de nincs több helyiség a lakásunkban. A padlásteret senki sem használja, de a nagyobbik része meg is maradna, mi csak a lakásunk felőli sarkát szeretnénk. Természetesen megvizsgáltatnánk a fafödémet favédelmi szakértővel és statikussal, a szobát pedig építész tervezné és a kivitelezést is ő felügyelné. Az önkormányzatnál már érdeklődtünk, ha csak a tetősíkban lesz ablak, akkor lakásbővítésre nem kell előre építési engedély, csak utólag használatbavételi. Megértésüket köszönjük, és ha megengedik, felkeresnénk minden kedves Lakótársat, hogy megtudjuk a véleményét.

Igen? Ja, gyere, a padlás, ugye? Nem egészen értem ezt a dolgot, most arra kértek engedélyt, hogy majd egyszer beépítsétek? Akkor menjünk át a hídon, ha odaérünk, én nem szeretem ezeket az előzetes dolgokat. Miért, mennyi a szakvélemény? Száz rugó? Aha, értem, nem akarod potyára kifizetni. Na, de akkor itt van ez a régi szakvélemény, a ház nem bír el egy betonkoszorút meg teljes betonfödémet. Nem értek hozzá, nem tudom, hogy ez a fafödém elbír-e még egy szobát. De ez nem fog menni szerintem. Mi direkt úgy vettük a lakást, hogy nincs senki fölöttünk. Nem tudnátok megoldani a hangszigetelést úgy, ahogy nekünk kell. Hosszú távon akár mi is megvennénk a padlásteret, és akkor magunk fölött építkeznénk, de egy másik lakást nem szeretnénk. Nem, még egy szobát sem, bocs. Más megoldás nincs? Nagyobb kéró, hm?

Persze, jöjjenek csak beljebb. Jancsiii, gyere, tudod, a kedves szomszédok! Igen, hát olvastuk a levelet, de hát nem is tudjuk, igazából a lakás nem is a miénk, tudják, hanem hát a fiunké, igazából vele kellene megbeszélni. Hát, lehet, hogy hallgat ránk. Szerintem először el kellene menni az önkormányzatra, engedélyért … Mi az, hogy nem kell építési engedély?! A szemközti házban sem engedték a padlást! Miért? Hát a patak, tudják, ami itt folyik alattunk, és ’52-ben, vagy ’53-ban volt, Jancsi? Szóval, amikor be kellett injekciózni a szomszéd házat, innen az alagsorból, az Artúr lakásából, Isten nyugosztalja. És azóta ideépült az az irodaház is, az teljesen alánk terelte a patakot. Attól tartok, meg fog süllyedni a ház, jobb az ilyet nem bolygatni. Persze a kislánynak most kellene a szoba, de nem lehetne esetleg máshol, úgy értem, egy kényelmesebb, nagyobb lakás, és akkor nincs a kellemetlenség az építkezéssel. Mert azért a lépcsőház is tiszta kosz lenne, meg a zaj, ugye, de kérdezze meg a fiunkat, ha ő igent mond, mi nem ellenkezünk, de hát tudják, milyen az ifjabb Jancsi …

Parancsolsz egy pohár vöröset? Barikkolt cabernet-sauvignon, elég nyers. Hoppá, ez üres, csak a pofám volt nagy! Ja, igen a padlás. A többieket kérdezted már? És mik a reakciók, so far? Őszintén szólva, amíg be nem léptél ide, meg sem fordult a fejemben. De most, hogy belegondolok, nem lenne ellenemre keresni pár millát. Mert, ha be lehet építeni, akkor azt mondom, legyen nyílt verseny. Te is teszel egy ajánlatot, én is. Tudod, fel kell mérni a lehetőségeket, upsides, downsides. Az a peched, hogy ebben a házban legalább két közepesen tőkeerős csávó lakik, és az egyik én vagyok. Szeretem őszintén megmondani a dolgokat, semmi értelme, hogy itt kerülgessük a témát. Én megértem, hogy neked tanárként az élére kellett tenned a pénzt, hogy éppen erre meglegyen. De én tudok faktorálni a pénzemmel, rádígérek, megveszem a padlásteret, beépíttetem, aztán eladom. Ebben az utcában az simán harmincöt guriga. Arra nem gondoltatok, hogy elköltöztök? Néhány utcával arrébb már jóval olcsóbb a négyzetméter. Szerintem lenne vevő a lakásotokra …

Helló! De hát én mondtam, hogy tőlem beépíthetitek! A jegyzőkönyv? Igen, aláírtam. Miért, más volt benne? Ja, nem olvastam el …

Kolbenheyer kommentpolitikája

 

1 komment

Címkék: kolbenheyer ír

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr963219346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flea 2011.11.07. 08:32:13

Hát ez konkrétan az elkeserítően jó kategória. :)
(Én laktam olyan házban, ahol 50+ albetét volt...)