A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Persze, hogy cigányok voltak?

2009.06.26. 18:45 Horváth Andor Márton

Hét hónapja történt, hogy Kiskunlacházán egy fiatal lány, Horák Nóra gyilkosság áldozata lett. Azóta a "nemzeti radikális" média és a hasonló nézeteket valló polgármester többször is minden kétséget kizáró bizonyossággal állította, hogy az eseményt cigányok követték el. A radikális ügyességi önképzőkör, a "Magyar Gárda" is jelenlétével szerzett érvényt ennek a véleménynek. Nos, ma megkerült a gyilkos, és nem cigány.

Mi ad ennek az esetnek különleges jelentőséget? Az, hogy többszázezer magyar állampolgárt származási alapon, ráadásul alaptalanul megvádolni egy gyilkossággal - ez bűn. Nem törvény szerinti bűncselekmény, de nem is puszta tévedés. Bűn. Hát mutasson rá ez a példa ismételten arra, miért hülyeség radikálisnak hívni a neonácikat, civilszervezetnek a neonyilasokat Magyarországon.

112 komment

Címkék: politika náci cigány rasszizmus magyar gárda

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr741210618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lovastengerész 2009.06.26. 23:45:36

na, EZÉRT nem/sem érdemes cigányozni...
meg zsidózni, meg libsizni, meg álmagyarkodni,feketeingben massirozni vagy éppen rémhíreket és összeesküvéselméleteket terjeszteni, vagy éppen világraszóló hazugságokkal büntudatot fenntartani...

és tessenek elhinni SOHA A BÜDÖS ÉLETBE nem fog kiderülni a gyilkosság igazi mibenléte, esetleges további elkövetői, vagy más körüéményei.
és ha valaki megpróbál magánnyomozni (ujságiró pl. ) az azonnal fajgyülölő, rasszista, szélsőjobbos náci lesz...

ezt főzte magának szegény ostoba nép, tessenek megenni!

sivatagi n. 2009.06.27. 00:03:30

@cukicica: aki kapásból cigányozott, az nyilván TGM-től és a jogvédő-liberális söpredéktől tanulta a módszert. Tudod ők voltak azok, akik a moszkva téri kardozós cigány esetében azonnal rasszizmust ajvékoltak. De lehet hogy mohácsi bagázsa és a szintén bizonyíték nélküli rasszistázásuk adta az ötletet.

Lovastengerész 2009.06.27. 00:10:36

@sivatagi n.:
várj, sok ez már ilyen későn... ki kell szótáraznom

1.TGM= ? (wtf?)
2.jogvédő liberális söpredék = jogvédők, TASZ,
médiaagymosástól függetlenül gondolkodó, ösztönös és/vagy tanult jogérzékkel megáldott emberek ilyemi?
3.rasszizmust ajvekol= zsidók szóváteszik a rasszizmust?

DeMarco 2009.06.27. 00:47:28

@cukicica: Tényleg késő van már.. Mivel felhős az ég, nem látszanak se a csillagok, se a hold, nincs ami világítson.

1. TGM: Tamás Gáspár Miklós (szadesz alapító tag, munkássága: no comment)

2. Azok a figurák, akik képtelenek észrevenni az állampolgárok jogos igényeit, problémáit, úgy mint a magántulajdon védelme, élethez való jog stb. Akik rögtön ott vannak és telisikítják a sajtót, ha cigányt ér vélt (általában), és/vagy valós sérelem, de ha egy nem cigánnyal történik, akkor le se sza*ják.

3. rasszizmust ajvékol: valóban zsidók, de nem szóvá teszik a rasszizmust, hanem ők maguk a rasszisták és úgy csinálnak, mintha mindenki más az lenne... nácikat, nyilasokat, barna esőt látnak minden szembejövő alakban és farkast kiálltanak ha kell, ha nem, ha van rá bizonyíték, ha nem.

Bell & Sebastian 2009.06.27. 01:01:15

@DeMarco:

Azért nem illendő TGM -et sárba taposni, mert nem (mindig) velünk van...

Eredeti és szórakoztató filosz. Szerintem.

(Átváltottam Tűzrókára, (majdnem) minden szót aláhúz pirossal. Ez miért van? Mentségemre: 64 bites Vista nem közösült az Adobe lejátszóval, csak azért!)

Corry 2009.06.27. 10:02:06

Én úgy látom, hogy valami köztes álláspont kialakítása lenne a legkedvezőbb mindenkinek.

A rendőrök a médiából megismertek szerint (ami azért lássuk be, nem szokott mentes lenni a manipulációktól), lelkiismeretes és alapos munkát végeztek. Most hangsúlyozom, hogy a kisrendőrökről van szó!! Ha ez igaz, mit hallottunk, akkor az örvendetes, hiszen ne feledjük, hogy futott a fél magyar igazságszolgáltatás minden lényegi utólagos következmény nélkül pléhre a móri ügyben. De most remélem alapos és jó munkát végeztek, én bennük (a kisrendőrökben) megbízok.
Ezzel már nagyon, de nagyon nem vagyok így azokkal, akik a kisrendőröket vezetik, mert az ő szavukat személy szerint akkor sem hiszem el, ha egy pohár vizet kérnek inni. Ezek az emberek több vonalon eljátszották a becsületüket, lejáratták magukat és csak azt nem tudom, hogy mi a fenét csinálnak ott, ahol vannak.

Az a tény, ha tényleg nem cigány volt az elkövető, véleményem szerint mértékletességre és önvizsgálatra kéne intse azokat az embereket, akik azonnal a cigányokra gondoltak a bűncselekmény kapcsán. De hangsúlyozom, hogy ugyanezeket a mondatokat kell elmondanom azoknak az eseteknek a kapcsán is, ahol a felállás pont ennek a fordítottja, mert ott a másik csoportnak kéne végiggondolnia ugyanezt, esetleg alkotói szabadságra menni, letenni a tollat és nem büfögni nagyobbfajta baromságokat a nyugati médiákba.
A nagy baj az, hogy ez a fajta önvizsgálat nem fog egyik oldalon sem bekövetkezni.

Végezetül a posztírónak:
A poszt a kikunlacházai eset kapcsán íródott, de most fordítsuk meg az egészet, vegyük elő azokat az eseteket, ahol a vélekedés, a (nem csak magyar) sajtóban elhangzottak és a tények fordítva nem igazak. Olvassuk el hozzás az utolsó bekezdésedet (az utsó mondat kivételével) és láthatjuk, hogy a botnak két vége van.

DeMarco 2009.06.27. 10:33:36

@Bell & Sebastian: Nem tapostam a sárba TGM-et. Egyszerűen nem kommentáltam a munkásságát. Döntse el mindenki, hogy neki mennyire szimpatikus...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.27. 11:44:59

Félve jegyzem meg: egy DNS-vizsgálat ára (esetünkben, ahol elég komolyan kell vizsgálódni) köbö 140-160 ezer forint. Azt állítják, cirka 100 embert minimum megvizsgáltak. Szorozzunk!

Megvan? Tovább megyünk.

Azért, hogy ne tudjunk "belekötni" a nyomozásba, és a tettes ne fusson messzire lóhalálában, nem közölték, hogy találtak egy vörös kukiszőrt, ami feltételezi, hogy vöröske lehetett a gyilkos. Azért nem mondták, hogy szemmel tarthassák az összes vöröskét a városban. Vannak vagy tizenketten. Mint a gonoszok.

Megvan? Tovább megyünk.

Az elmúlt hónapok alatt "hagyták", hogy a jobboldal keményen cigányozzon, vért követeljen, és még a polgármester is szélsőséges megjegyzéseket tegyen (vagy idézőjeles a "szélsőséges"?), és egész egyszerűen úgy csinált az összes az ügy nyomozására kirendelt sündőr, mintha egy helyben topognának - pedig keményen figyelték a tizenkét vöröskét.
Hagyták, hadd ülepedjen le a gyilkosság hetében felröppent hír, miszerint ötféle DNS-t találtak szegény lány testén.
Mostanra már leülepedett a hír. A magyarok többsége elfelejtette.

Megvan? Tovább megyünk.

A világon egyedülálló orvosi szenzáció történt Magyarországon, mert elkaptak egy vörös kukiszőrrel rendelkező gyilkost, akinek ötféle DNS-mintája van! A világ első olyan embere, aki nem is egy, hanem öt! És ez nem vicc.

Szeretnék én hinni ebben az elméletben, amit ekkora marha nagy pihenés után összeállított nekünk (nektek) az ÁVH, de azért okosabb emberek azt mondogatják magukban, hogy inog ez az elmélet.
Nagyon is.

Ez persze nem hozza vissza a lányt. Sajnos.

Megvan? Itt most megállunk.

Lovastengerész 2009.06.27. 12:11:12

irjunk ki pályázatot, "tényfeltáró" riport/könyv készítésére.
a zsüri elnökének meghivjuk Franka Tibort...
na?

2009.06.27. 14:04:30

@Tom Bobb: elég sokan gyanakodnak, hogy csak egy újabb Táncos Gábort szedtek elő a valódi elkövetők helyett...

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.06.27. 15:24:33

@imperial:

"elég sokan gyanakodnak" = a mélysötét kurucok újabb összeesküvés-elméletet gyártanak a számukra kényes tények negligálására.

Sztem még szolidaritásból menetet is szerveznek az elkövetőnek.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.06.27. 15:58:55

Kedves posztíró!

Akkor is így fogsz hörögni, ha kiderül hogy a tatárszentgyörgyi gyilkosságot cigányok követték el, vagy akkor mély kuss lesz?

Bell & Sebastian 2009.06.27. 16:03:26

Pierre, aki behugyozott!

Hülye antifasiszta, gyere ki a sötét erdőből, szökjél meg medve-anyutól, próbáld ki humán-nősténnyel is egyszer, meglátod, az se rossz!

Csak el ne szaporodj! Tudod mit? Meggondoltam...
Húzzon a jegesmedve...
Pörögjön az a rulettkerék!

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.06.27. 16:10:07

@Bell & Sebastian:

csak nem egy kuruc személyesen? :))
mer' lenne egy kérdésem.
mi az ok?
1: netalán anyád vagy/és apád vert
2: vagy nem volt gyerekszoba?

Válaszodat előre is köszönöm!

2009.06.27. 18:44:49

@Pierre (Bezuhov): mi van hülyegyerek, nem találod a helyed mióta bezárták a Lipótot? Netán a Vastagbőrről is kiutáltak már a sötétséged miatt?

wladyslawsky (törölt) 2009.06.27. 18:45:38

2008. november, Pécs:kézigránátot dobtak egy pécsi család házába. A család éppen tévét nézett, két felnőtt azonnal meghalt, két gyermek pedig könnyebben megsérült. Az áldozatok roma származásúak.

"Az egyre erősödő RASSZIZMUST teszik felelőssé a kedden történt pécsi merényletért kisebbségi önkormányzati vezetők."

index.hu/bulvar/pecs2817/


2005. május, Bp.: Mortimer-ügy: Az ügynek óriási visszhangja volt, mivel a sértett cigány származású,ezért a sajtó felelőtlenül azonnal RASSZISTA támadást kezdett emlegetni.
TGM vezetésével antifa tüntetés, elég volt a RASSZIZMUSBÓL jelszóval.
A sajtó RASSZISTA támadást emlegetett, erre utaló jelnem merült fel. Később kiderült, hogy Mortimer is cigány.

hu.wikipedia.org/wiki/Mortimer-%C3%BCgy

--------------------------------------


Hét hónapja történt, hogy Kiskunlacházán egy fiatal lány, Hornyák Nóra gyilkosság áldozata lett. A radikális média CIGÁNYBŰNÖZÉST emlegetett. Megkerült a gyilkos, és nem cigány.

--------------------------------------


Látszólag mindkét "oldali" esetben ugyanaz történt: még a tettes elfogása előtt meggyanúsítottak egy csoporthoz tartozókat (cigánybűnözők / rasszista nemcigányok).


Csakhogy van án egy aprócska kis különbség: míg rasszista indítékú cigányellenes atrocitások ebben az országban NINCSENEK VAGY NAGYON RITKÁK (ergo ÉPESZŰ ember egy cigány sérelmére elkövetett bűncselekménykor nem arra gondol, hogy "na már megint ezek a rasszisták voltak"), addig cigányok által magyarok ellen elkövetett bűncselekmények (lopás, rablás, garázdaság, testi sértés, gyilkosság) NAGYSÁGRENDEKKEL GYAKRABBAN fordulnak elő ( ergo: egy cigánybűnözés-fertőzött településen ÉPESZŰ embernek jó oka van arra gondolni, hogy már megint a cigányok voltak...)

Amíg a cigánybűnözés szerte az országban tombol, addig cigányellenes rasszizmus max. véleményekben/szavakban erősödik...


pár ÖKÖRSÉG a posztból:

"többszázezer magyar állampolgárt származási alapon, ráadásul alaptalanul megvádolni egy gyilkossággal"

Ki gyanúsított meg TÖBBSZÁZEZER MAGYAR ÁLLAMPOLGÁRT ??? Eszednél vagy te ??? A kiskunlacházi cigánybűnözőket gyanúsították meg, azok meg tudtommal nincsenek több százezren...


"Hát mutasson rá ez a példa ismételten arra, miért hülyeség radikálisnak hívni a neonácikat, civilszervezetnek a neonyilasokat Magyarországon"

Szerinted, aki az elkövetés után cigány elkövetőkre gyanakodott, az mind nyilas meg náci, mi ?


" ...a hasonló nézeteket valló polgármester többször is minden kétséget kizáró bizonyossággal állította, hogy az eseményt cigányok követték el"

A polgármester soha nem mondott olyat, hogy cigányok lettek volna a tettesek.


Továbbá: a k.lacházi közbiztonság mindezektől függetlenül továbbra is katasztrofális. A cigány bűnözők miatt, elsősorban.

2009.06.27. 18:54:28

@anti_troll: komolyan önkritikát vársz ezektől? Lapítani fognak, mint ahogy tették a pécsi kézigránátos gyilkosság és a tatárszentgyörgyi öngyújtogatás kapcsán is. A bősz rasszistázás ellenére ugyanis kiderült, hogy cigányok voltak az elkövetők.

Bell & Sebastian 2009.06.27. 22:38:40

@Pierre (Bezuhov):

Ne nekem köszönd, a nickneved melletti linknek, amely alulról súrolja az Irigy Hónaljmirigy magas "művészetét".

Csak semmi önálló gondolat, előre az antifasiszta harc rögös út_ján! (by Kádár)

Amúgy fizu honnan? Elég-e? Több kellene? Dolgozz!

Bell & Sebastian 2009.06.27. 22:40:28

@wladyslawsky:

Horák, jegyezd már meg végre!

wladyslawsky (törölt) 2009.06.27. 23:57:27

@Bell & Sebastian: a poszt szövegéből másoltam azt a mondatot, és sajnos elkerülte a figyelmemet hogy rosszul van leírva

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.06.28. 12:17:47

@Bell & Sebastian:
mondja ezt a mélysötét kurucdroid, akinek minden más véleményen lévő ember fizetett komcsiprovokátor...

korlátolt vagy fiam, nem kicsit!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.28. 13:11:28

Azért azt jó lenne leszögezni, hogy ettől még KKlacházán van cigánybűnözés. A gyilkosság csak olaj volt, az eddig is intenzíven lobogó tűzre.
"Roma erőszak" ettől függetlenül volt/van a városban.

Azt is meg kell hagyni, hogy a rendőrség nem sietett elmondani, hogy csak 1 tettes van. 6os csoportban erőszakolni és gyilkolni tipikusan cigánytempó. Jóval óvatosabb lett volna mindenki, ha tudjuk, hogy csak egy tettes volt.

És nem tudom, mennyire paranoia feltenni néhány kérdést: miért mondták a rendőrök egészen mostanáig, hogy a tettesek többen voltak? Már az elején meg lehetett volna állapítani, hogy egyedül volt az illető.
Miután megtalálták a vörös fanszőrt, mi tartott ennyi ideig? Egyszerűen csak végig kellett volna nézni a környékbeli vörösöket, nem hiszem hogy olyan sok volt.

Nekem akkor is gyanús, hogy 7 hónap múlva fogják, és előveszik az összes bizonyítékot egy porszívóból, ráadásul úgy hogy kiderül mennyire könnyű lett volna elfogni a tettest.

Bell & Sebastian 2009.06.28. 14:04:20

@Pierre (Bezuhov):

Nem a zsömle nagy, a pofád kicsi!
(parafrázisa egy általad ismeretlen bon-motnak)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 14:14:47

gyerekek, most az egyszer fogjátok be. Ostobaságokat beszéltetek eddig is, a pofára esés fájdalmát pedig leszarom.
Kicsit most mindenki kezdjen el gondolkozni, hogy miért nem lehet 5-800 000 ezer embert monolit tömbként kezelni.

2009.06.28. 15:02:01

@calam: csak ti kezelitek őket monolit tömbként szavazatok reményében, de hát látod mennyire mentetek vele...amúgy meg így pár nap után nem ártana kijavítani a lány nevét HORÁK Nórára, legalább ennyi minimális intelligenciát próbáljatok felmutatni.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 15:07:05

ez jó volt:D mondja az aki cigánybűnözésről beszél, hogy nem kezeli monolit tömbként:D

Arkhimédész 2009.06.28. 15:14:57

calam, calam...

(Majdnem) mindenki ezt mondja: Hogy nem lehet egy teljes népességet monolit tömbként kezelni!

Ha egy cigány embert sérelem ér, akkor nem az egész cigányságot éri a sérelem. Ugye?

Ha a cigányság egy agresszív csoportját megvádolnak valamivel, (amiről később kiderül, hogy nem is volt igaz), az még nem jelenti az egész népesség megbélyegzését.

Éppen azok tekintik monolit tömbnek azt a népességet, akik minden kritikát, minden vádat az egész népességre értelmeznek ahelyett, hogy kiemelnék, különválasztanák az ocsút a búzától.

Az, hogy Horák Nórát nem cigány, hanem magyar állat ölte meg, a tényeken nem változtat: Vannak magyar férgek és vannak cigány férgek is. Egyiket sem szabad pátyolgatni, mert a féreg nagyon szapora állat. Az, hogy Pocsai József éppenséggel magyar, az lehet pofára esés néhány szélsőséges magyarnak, de annak, aki a föntiekkel tisztában van, semmiképpen nem az.

Nórának semmivel nem volt jobb attól, hogy egy magyar féreggel hozta össze a rossz sora. De annak a kislánynak sem jobb ettől, akiket helyi cigányok pár hete durván megerőszakolással fenyegettek, elvéve tőle a biciklijét...

És még azt sem mondom, milyen színű féregből van több. Arányában vagy akár abszolút értékben is.

csak azt mondom, hogy meg kellene nézni ezt. Azt mondom, hogy ugyanúgy nem kéne szégyellni azt, ha az elkövető cigány származású, mint azt, ha az áldozat az.

2009.06.28. 15:15:58

@calam: jaja, én is szoktam röhögni a sok cigányzenéről hablatyoló hülyén. Nem beszélve a fiatalkorú bűnözésről...ki az az állat, aki a fiatalokat mind bűnözőként kezeli? Mennyi-mennyi igazságtalan monolit tömb :D

Arkhimédész 2009.06.28. 15:18:49

@calam:

Az kezeli igazán monolit tömbként a cigányságot, akik Pásztor Albert híres mondatát miszerint (nem szó szerint) "Minden rablás elkövetője cigány volt, képesek úgy értelmezni, hogy minden cigány rabló...

IQ-hiány, vagy kettős mérce. Válassz!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 15:24:41

@Arkhimédész: majd pásztor olyasmit is mondott, hogy az aranyos cigány kisgyerekekből bűnözők lesznek

2009.06.28. 15:37:11

@calam: idézni csak szépen pontosan.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 15:47:50

nem is idéztem. nem látok idézőjelet

Arkhimédész 2009.06.28. 15:50:58

@calam:

És ebben mi a valótlan? Ennek a veszélye valóban óriási!
Ez bizony nagy százalékben így lesz, ha a társadalom megengedi, hogy az aranyos cigánygyerekek példaképe a bűnöző életet folytató helyi királycsávó legyen. Hogy ezt a politikai korrektség és az emelkedett antirasszista jellege miatt teszi, vagy csak gyenge törvényei miatt egyszerűen képtelen megbirkózni a feladattal, az édes mindegy.

Aki Pásztor Albertet egyenes, őszinte és tényszerű nyilatkozata miatt rasszistázza, annak azt kívánom, hogy Draskovics nyomozzon személyesen azok után, akik kirabolták és összeverték a saját vidéki házában.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.06.28. 16:39:05

Az helyzet kedves hazfyak, hogy ezzel az esettel nem az bizonyosodott, hogy nincs cigánykérdés, VÉLETLENÜL SEM. hanem az, hogy a MG, Jobbik és hasonszőrű deviánsok társadalomra erőltetett agresszív ideológiája és az ebben rejlő "megoldások" így cakkonpakk büdös nagy tévedés. Primitív emberek primitív válasza más primitív emberekre.

2009.06.28. 16:44:03

@calam: tényleg, most látom hogy csak a szokásos módon csúsztattál.

2009.06.28. 16:47:23

@Pierre (Bezuhov): a deviánsokat 0 és 3 százalék között keresd.

2009.06.28. 17:03:22

@Pierre (Bezuhov): pontosan, csak te vagy helikopter a maradék pár százaléknyi hasonszőrűvel együtt. Lassan röppenhettek melegebb éghajlatra....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.06.28. 17:09:11

Először is: hatalmas nagy bunkóság a rossz vezetéknevet benne hagyni a cikkben. Tisztelet, tisztesség nem mond semmit?

Bizony, sokan csalódtak, hogy nem cigány a gyilkos. Én nem. Jobb ez így mindenkinek. Ha az bizonyosodik be, amit suttogtak Kiskunlacházán meg a kurucon, hogy 5-6 cigány tette, hááát.... jobb bele sem gondolni.

De az ügy ezzel a letartóztatással még érdekesebb, és rengeteg kérdést vet fel a rendőrség munkája.

Hitelesek meg akkor lennétek, ha a rakamazi plakátokról vagy a tszgy-i gyújtogatásról is írtatok volna. Na mindegy, nem lepődtem meg.

2009.06.28. 17:14:37

@laspalmas: hitelesek? hehe...

Amúgy egyelőre csak egy mágikus, 5 különböző DNS mintát hagyó gyanúsított van...

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.06.28. 17:34:03

@laspalmas:

Örülj neki, legalább így ti lehettek a "leghitelesebbek" (na azért se írom le, hogy MUHAHA)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 18:24:20

@laspalmas: na, az van, hogy elveinkkel ellentétben kijavítottam Andor írásában a nevet, anélkül, hogy egyeztettem volna vele. Lehet, hogy az áthúzott részt nem könnyű értelmezni, de próbálkozz meg vele.
Nos, van egy alapvető ideológiai különbség kettőnk között. Amikor mi (én) írtam cigányokat ért támadásokról (pl.: Tatárszentgyörgy, és a gyilkosság, nem az öngyújtogatás), akkor felmerült, hogy esetleg cigányságuk miatt támadták meg őket. Ez vagy így van, vagy nem, vagy kiderül, vagy nem. Azonban ti, ha egy vélelmezhetően cigányok által elkövetett bűncselekményről írtok, akkor kollektíven éls megbélyegzően írtok a cigányságról. Egy biztosítási család érdektelen, ezer ilyen történik nap, mint nap. Egy rasszista támadás alapjaiban rengeti meg a demokrácia alapjait. Pontosan azért nem írunk le olyat sosem, hogy magyarbűnözés, mert ilyen nincs. Ugyanis semmit sem tesz hozzá, vagy vesz el. A mi hitelességünkkel nincsen gond. Eddig is individuálisan vizsgáltuk a kérdéseket, problémákat, ezután is így fogunk tenni.
Viszont nálatok, a Vastagbőrön, ajánlanék egy gondos önvizsgálatot.

Yorick White 2009.06.28. 18:44:13

Hehehe. :)

Pont úgy reagáltatok, kedves liberálisok, mint amire számítani lehetett. El tudom képzelni, mekkora most az örömötök, hiszen végre, végre történt valami, ami látszólag alátámasztja álszent, zavaros maszatolásotokat cigány ügyben. És ez nektek elég is.

Persze-persze, tudjuk. Nincs itt cigánybűnözés, csak rasszista, kirekesztő magyarok.

Egyébként kár örömtáncot járnotok, kedves liberálisok, hiszen az ügy még nem zárult le. És mit mondjak, eléggé Tánczos-ügy szaga van ennek az egésznek...

Erről bővebben a blogomon (vigyázat, náci blog!).

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.28. 18:45:40

@calam:

"felmerült, hogy esetleg cigányságuk miatt támadták meg őket"
"Felmerült" ... Kiskunlacházán is felmerült, hogy roma a tettes.

"kollektíven éls megbélyegzően írtok a cigányságról"
nem írtunk. és nem hisszük azt, hogy minden roma gyilkos, ilyet csak a idióta Tomcat-féle szellemi droidok gondolnak.

"Egy biztosítási család érdektelen, ezer ilyen történik nap, mint nap"
1. nem történik ilyen, nap mint nap ezer.
2. ha történik is, nincs vele tele a sajtó.
3. Az "áldozat" nem vallja azt hogy a Gárda gyújtotta fel, a származása miatt.
4, Nem nyilatkozik Kolompár Orbán hogy újabb rasszista támadás, szokása szerint bizonyíték nélkül.

"Pontosan azért nem írunk le olyat sosem, hogy magyarbűnözés, mert ilyen nincs. Ugyanis semmit sem tesz hozzá, vagy vesz el."
egyetértek, nincs cigénybűnözés és magyarbűnözés is. Ezek szerencsétlen szókapcsolatok, de a "nép" rákattant, mert ezzel az egyszóval ki lehet fejezni, amit szeretnének.

"A mi hitelességünkkel nincsen gond. Eddig is individuálisan vizsgáltuk a kérdéseket, problémákat, ezután is így fogunk tenni."
Nos, azért ez picit elrugaszkodott álláspont:-)
Mondjuk azt, hogy liberális szemmel, egy picit elfogultak vagytok. Hogy szándékosan csúsztattok, azt nem hinném, mert szerintem vagytok annyira intelligensek, hogy ne tegyetek ilyet.

"Viszont nálatok, a Vastagbőrön, ajánlanék egy gondos önvizsgálatot."
Szoktunk ilyet csinálni, általában a meló után az Ibolyába, a Ferenciek terén eric-kel, és olyan 9-10 óra felé, mindig az jön ki, hogy minden a legnagyobb rendben ... :-)

Mellesleg szerintem mindketten ugyanazt szeretnénk,mármint romakérdésben, csak néha elbeszélünk egymás mellett ... de én akceptálom a véleményedet, sőt, volt már hogy igazat is adtam neked ;-)

heima (törölt) 2009.06.28. 19:12:08

@calam: azt nem tudom, hogy hogy a picsába állapítjátok meg, hogy ki cigány és ki nem. állítólag ilyet nem lehet, egy rendőrkapitány pl náci volt hasonló tettért. szóval hogy csináljátok, kedves LIBSIK?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 19:24:10

@zero: annak nagyon örülök. Megnyílt már az Ibolya? Amikor legutoljára néztem, akkor épp felújították.

De komolyan: örülök, hogy belátod, hogy a cigánybűnözés kifejezés megbélyegző. Az, hogy elfordul, elég gyakran valamilyen biztosítási csalás szerintem neked is egyértelmű.
Sajnos mindig nagyon nehéz helyzetben vagyok, amikor Kolompár Orbánnal jönnek nekem. Ugyanis szerintem ő egy rendkívül káros figura (nem mellesleg: asszem van ügye a bírósággal is). Azt az álláspontot, amit én is képviselek, ő hasonlót képivsel de nem azt. Ezért az én érveimet nem gyengítheti Kolompár.

Azt meg nem értem, hogy milyen liberális szemmel vagyunk elfogultak? Csúsztatni biztosan nem csúsztatunk, tudatosan tuti nem, mindig törekszünk minden infó tudatában írni. Hogy néha (sokszor- a mennyiséget mindenki eldöntheti, szerintem ritkán) melléfogunk az igaz. Szóval mi tényleg úgy csináljuk, hogy esetről írunk. ha történik valami akkor arról az egyén tehet. Nem a tatárszentgyörgyi, olasziszak cigányság, Cigányok, hanem akik elkövették. És ez nagyon fontos különbség. ugyanis senki nem lehet felelősség tenni, azért mert valaki, akit a többségi társadalom cigányként azonosít nem tehet egy mnásikról. Ezért logikailag hibás az érvelés.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.06.28. 19:33:36

"többszázezer magyar állampolgárt származási alapon"

Azért ez jelentős túlzás.

Ha azt mondták volna, h magyar állampolgár volt az elkövető, akkor pediglen megvádoltak 10 millió embert? Senki nem vádolta az összes cigányt, ez eszementség.

Belinkelnéd a Mortimeres cikkedet, calam? Tudod, amiben elküldöd TGM-t és a többit a pi...a, mert rasszizmussal vádolt meg 9 milliónál is több embert alaptalanul.

Szóval, van linked a hasonlóan felháborodott cikkedről?
THX

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 19:35:27

Hornyák Horák Nóra

ezt nem áthúzni kellett volna, hanem kitörölni.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 19:36:28

@sün!malac69 a fegyelmezett renitens: nem pontosan értem mit kérsz, de arról az esetről nemsokára fogok írni egy posztot, ha lesz erőm. Nem fog tetszeni neked. Amikor volt a Mortimer ügy szerintem akkor még nem is volt blogolás Mo-on, de lehet,hogy volt. Ez akkor még tuti nem létezett.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 19:37:14

@tesz-vesz: ha az Andor visszaér kitörli. Nem akartam nélküle, meg normálisabb dolog, ha bevalljuk, hogy elkúrtuk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 19:41:18

"De miért is féltünk eddig Kiskunlacházán? Tavasszal egy 11 éves kislányt akartak erőszakkal elrabolni, ahol most állunk, fiatalkorú bűnözők iskolás gyermektől, több alkalommal, erőszakkal vették el telefonjaikat, kerékpárjukat. Mindennapossá vált, hogy gyermekeket vertek meg hazafelé az iskolából. Ismeretlen fekete autók cirkálnak iskoláink környékén. Idős emberek rettegésben élnek házaikban, mert rendszeresen atrocitások érik, leköpik, és kővel dobáljak meg őket, ellopják tőlük azt, amiért egy életen át dolgoztak. Vannak, akik nem ismernek sem Istent, sem embert, sem törvényt. (...)

Aki ma ide eljött, azzal a céllal jött, hogy azt mondja: elég volt a félelemből, elég volt a bennünket ért erőszakból! Féljenek az erőszakot tevők, a tolvajok, a gyilkosok! Kiskunlacházán nincs helye a erőszaknak, Kiskunlacházán nincs helye a bűnözőknek, Kiskunlacházán elég volt a romaerőszakból!"

a romaerőszak az első versszakban van.
de linkeljétek már be, hogy hol írtatok TI a rakamazi öngólról!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 19:42:20

@calam: jó, csak tudod, h divat itt a blogon, gúnyként használni ezt az áthúzásos trükköt.
egyébként vettem, brékó

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 19:43:48

egyébként én is azt hittem cigány volt, és az bosszant csak, hoyg most az mszp-s média, mint a kossuth rádió, felhasználja megint önös érdekeire az egész dolgot, úgy hoyg megint ez a töketlen fidesz van lépéshátrányban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.28. 19:47:54

@calam:

Ja, megnyitott kb. 1 hónapja, faszán kibővítették.
De ne oda menjetek, hanem ide, a Petőfi Sándor utca, Szervita tér sarka
www.silenus.hu/
120 féle sör :)

"a cigánybűnözés kifejezés megbélyegző."
Persze, de azért gondolj bele, egy mondjuk vidéken az emberek, akik csak a saját környezetét látják, egymás között beszélgetnek a tapasztalatikról, milyen más szót használjanak arra, amit tapasztalnak (nem amiről Budapesten beszélnek!) ?


"ő egy rendkívül káros figura (nem mellesleg: asszem van ügye a bírósággal is)."
egyetértünk, 130 milliós sikkasztással van gyanúsítva. A cigányság integrációjának egyik nagy akadálya, az ebben ellenérdekelt vezetőik.
Képzeled el azt, ha minden roma rendesen dolgozna,normális oktatást kaptak volna, normális polgári életet élnének, hány perc után rúgnák ki a megélhetési vezetőieket?

"ugyanis senki nem lehet felelősség tenni, azért mert valaki, akit a többségi társadalom cigányként azonosít nem tehet egy másikról."
Igen, de sajnos a nagy számok törvénye ... meg a sok rossz hír, meg tapasztalat ... most az én hibám, hogy felszáll a 7-es buszra egy hangoskodó roma csapat, inkább leszállok? Jobb félni, mint megijedni, előzzük meg még a balhé lehetőségét is (mit nézel köcsög?!) ...

Ráadásul, mennyi pozitív ellenpéldát látunk? Aki pont ilyen lehetne, az is inkább letagadja hogy roma ...

szét estét!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.28. 19:49:10

@calam:

Korrekt!
Értékeljük a gyurcsányi "coming out"-ot :)

Bevallom: néha mi is ...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 19:52:22

@Horváth Andor: most mit lovagolsz ezen állandóan? csak nem hiszed azt hogy a zsidózás bűn, netán antiszemitának tartod, azt aki kiejti a száján, hoyg zsidó? ajánlom egyébként a Fideszes zsidó c. doku-t és az abban elhangzó mondatokat: "ön ismer konzervatív zsidókat? nem, szinte senkit, statisztikai hibahatáron belülieket"
vayg: "mindig ha találkozok zsidókkal, mindig megrökönyödnek: >mi?! te fivadeszes vagy?! zsidó létedre?!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 20:05:58

@calam: megbélyegző lehet a néger galerik, bandáháborók képe is.
pedig vhoyg fehérekre nem jellemző ez.
uguyanez a helyzet a cigánybűnőzéssel, aki azt hiszi, hoyg ez midneg cigányra jellemző, hát - elsőre majdnem azt modntam analfabéta, dehát nem vok iylen szigorú - az kevéss értelmes, hiszen beszélhetünk magyar bűnözésről, ill a fehérgalléros bűnőzésnél sem minden fehérgalléros bűnöző. ennyit a megbélyegzésről, ezt le is zárhatjuk.
de hogy miért beszélhetünk mégis cigány bűnőzésről mégis? hát pontosan a néger galerik mintájára, itt is elkülönül a cigányok által elkövetett bűntípusok és elkövetési módok mintája: pl magyar nem ver agyon csoportosan, rokonokkal (ugye ez sem jellemző a magyarokra, hogy együtt lakik mind a 300 (!) rokonságával) egy embert csak azért mert majdnem, tehát majdnem elütötte a gyerekét autóval. ezt aki összehasonlítja a móri mészárlással az hülye, teljesen debil (arra egyébként nyugodtan mondhatjuk h magyarbűnözés, miért ne?). tehát Olaszliszka, és közben nem jellemző a magyarra, hogy a lincslés közben azt üvöltözze "öljétek meg a magyart" (a bíró mondta ezt a tárgyaláson, tehát tény)ami cigány sajátosság, tehát-> c-bűnőzés.
a magyar nem támad családostul rendőrre. csak a cigány. tehát cigánybűnőzés, aki ezt a rendőrre támadást, ami siófoki parkolótól elkezdve olaszliszkáig, ahol a cigány elvette a rendőr fegyverét (személyes véleményem hogy ott azonnal agyon kellett volna lőni a cigányt a rendőri fegyverrel a kezében) mind mind c-bűnőzés. és aki ezt a rendőrre támadást összehasonlítja egy politikailag felfokozott hangulattal, az téved.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 20:11:59

@DeMarco: "9 millió fasisztával nehéz a szocializmust építeni ebben az országban"

idézett Illyés Gyula, attól az embertől aki Babits tanítványa volt és nagyon szerette szavalni diákkorában az "Akasszátok fel a királyokat"-at

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 20:15:10

@berciXcore: "doublespeakből"

yes i know, you can speak the perfect english but the german language is adorable to me.

Jawohl Mein Führer! Blitzkrieg! Das ist ein übermensh.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 20:27:39

@wladyslawsky: ez korrekt,
viszont klacházán ne feledkezzünk meg a "gyerekcsíny"-ügy elkövetőiről, akik viszont cigányok. falhoz lettek állítva és a cigányjog-védők (a valódi fasiszta fajvédők itt és most a mohácsi-félék, de ezt ide ne írjuk mert a LIBSIK úgyse fogják fel, meg nem is érdekli őket) be a akrták perelni őket, mert ezzel a "csínytevőknek sérültek a jogaaaaaik"

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 20:33:24

@calam: 40 év múlva többen lesznek majd mint a magyarok, az lesz neked az aranykor, a magyarságnak meg a hanyatlása

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 20:38:38

@Pierre (Bezuhov): pontosan ezért jó párt a jobbik.
mert mindenki beteg körülötte és deviánsnak tartja az orvost

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.28. 20:40:09

@laspalmas: "sokan csalódtak, hogy nem cigány a gyilkos"
feltételezés

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 20:57:48

@tesz-vesz: ezt az általam ismert egyetlen kutatás sem támasztja alá, sőt erősen ellentmond ennek. Ráadásul az egyetlen ilyen előreszámítással is komoly módszertani problémák vannak. Szóval ez az állításod nem igaz.
@zero:
te is tudod, jobb bevallani az elkúrást, mint lehazudni, az rosszat (normális körülmények között) nem tesz.
Viszont az van, hogy a másik hosszabb hozzászólásodban sok dolgot vetettél fel. És az a bajom, hogy nagyon sok mindent lehetne mondani rájuk, cáfolva, vitatkozva. Megpróbálok egy-kettőre aztán egyszer leírom hosszabb, rengeteg ilyen írás kering a fejemben vár hónapok óta, csak sosem volt még rá alkalmas a helyzet.
1. a napi tapasztalattal nem tudok mit kezdeni. Összesen annyitl ehet mondani, hogy akit a hetesen látsz az a cigányságnak még csak nem is a kisebb része, hanem mérhetetlen szelete. A másik, hogy azokról csak te állítod, hogy cigányok, ők maguk nem biztos.
2. Jó, hát a Kolompárról köszi az adatokat, nem szerettem meg jobban:)
3. az van, hogy ez egy ördögi kör. Hogy a szegények gyerekei (és ez nem cigányspecifikus) nem tanulnak, nem nagyon jutnak el mondjuk érettségiig annak nagyon sok oka van. Egyrészt a rossz anyagi helyzet, másrészt a szülők, környezet hatása. Aztán, és ezen kár vitatkozni, az előítéletesség, illetve a szegregált oktatás (és ez már cigányspecifikus) is nagyon megnehezíti a továbbjutást. heima biztosan igazat adna nekem, de az, hogy a 8osztályt vagy kevesebbet körében kétségbeejtően alacsony a foglalkoztatottság főleg a szegényeket érinti.
Az utolsó, amit mondasz az viszont egy módszertani kérdés (is), vagyis, hogy ki a cigány? Ugyanis voltak arra kutatások, illetve mérések, hogy vizsgálták a cigányság helyzetét. És az derült ki, hogy amikor se önbevallásosan, se az összeíró szerint nem volt cigány a kérdezett, akkor is nagyszámban mondta a környezet, hogy cigány, mert az a kép él a fejükben, hogy úgy él a cigány. Ezzel azt akarom mondani, hogy ez egy társadalmi rétegződési küzdelem, hogy kit melyik csoportba sorolnak, hiszen eszerint kapják a társadalomtól az elismerést. Igazából még egy van, amit kicsit nehéz értelmesen leírni. Körülbelül úgy néz ki, hogy egyrészt egy (alsó)középosztálybeli cigányt, nem cigányként azonosítasz, hiszen, nem "úgy néz ki", mint egy cigány. Vagyis, sokszor ilyen módon eltűnnek a szociológiai kutatások szeme elől is a jobb körülmények között élő romák. Valamint azok a cigányok, akiknek sikerült kiemelkedniük azok a társadalmi nyomás miatt is sokszor szükségét érzik, hogy letagadják, hiszen a roma identitás a társadalom felől csak negatív ösztönzést kap, ezért borzasztóan emberi és racionális cselekvés. Ha valamit hülyén írtam le, akkor azt majd kiegészítem.

(köszi a söröző tippet, majd megnézem, de a honlapjuk elég csicsás, a gépem megint szar, szóval nem bírja:))

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 21:00:32

@heima: nem tudom, de vagy ma vagy holnap írok a rendőrségnek

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 21:02:21

Andor jóváhagyásával véglegesen javítottam a nevet. De most, hogy mondtam neki, hogy szarul írta, mondta, hogy nyilván, nem is tudja, hogy miért írta el. Előfordul. Bocs mindenkitől.

heima (törölt) 2009.06.28. 21:31:40

@calam: akkor miért e post? milyen alapon megy a arcoskodás?

heima (törölt) 2009.06.28. 21:37:56

@calam: legalább egyszer, és legalább egy hivatkozott tanulmányt linkelnél... olyan félkarú ez a vitakultúra így, folyamatosan ezekre hivatkozol, de 0 referencia...

wladyslawsky (törölt) 2009.06.28. 21:48:12

@calam: senki nem kezeli őket monolit tömbként, kedves üldözési mániás paranoid android antifa barátom!

Még maga Vonanáczi Oberführer is kijelentette (az áruló!)hogy a CB nem azt jelenti, hogy minden cigány bűnöző, és nem is genetikai , hanem szociális-kulturális okai vannak

heima (törölt) 2009.06.28. 21:48:18

@calam: a "szakma" lehető legnagyobb baromsága a szegénységre vagy az oktatásra fogni a konszolidált életvitelre igénytelen népek heréskedését.

Ez durván sértő a szegény körülmények között, de becsülettel és tisztességgel élő emberekre. Mindenkinek megvan a lehetősége a tanulásra, arról nem a tanárok tehetnek, ha a herék kölykei deviáns viselkedéssel és hozzáállással érkeznek a rendszerbe. Pénzbe meg gyakorlatilag nem kerül.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.28. 22:25:03

előítélességről:
Csepeli György: Szociálpszichológia: 455-533

Egyebek.
Cigánynak Születi ATA/Új Mandátum
Ladányi János-Szelényi Iván: Ki a cigány?
Havas Gábor - Kemény István - Kertesi Gábor: A relatív cigány a klasszifikációs küzdőtéren
Ladányi: - Szelényi: Az etnikai besorolás objektivitásáról
Hablicsek László: Kísérlet a roma népesség előreszámítására 2050-ig
Neményi Mária: Kis roma demográfia

aztánmég

Fazekas Károly: A magyar foglalkoztatási helyzet jelene és jövője. econ.core.hu/doc/parbeszed/fazekas.pdf

Tausz Katalin (2008): Segélyezés Abszurdisztánban.

Csapó Benő - Fazekas Károly - Kertesi Gábor - Köllő János - Varga Júlia: A foglalkoztatás növelése nem lehetséges a közoktatás átfogó megújítása nélkül. ÉS 2006. November 17., 46. szám

Szalai Júlia: A társadalmi kirekesztődés egyes kérdései az ezredforduló Magyarországán. Szociológiai Szemle 2002/4.


most ennyit szedtem össze, de van még, ha nagyon kell, sok is.

heima (törölt) 2009.06.28. 23:30:49

@calam: már Gyuri bánál megijedtem, de a linkelt pdfbe beleolvasva sírni támadt volna kedvem. Nézzük rögtön a bevezetőt:

"A magyar gazdaság sikeresen túljutott a piacgazdaságba való átmenet válságos évein,
szervesen integrálódott az Európai Unió gazdasági, politikai, szociális rendszerébe, a
gazdaság növekedése folyamatosan meghaladja az Unió átlagos növekedési ütemét. A tények
józan mérlegelése alapján egyértelműen kijelenthető, hogy határozott és megfelelő
kormányzati intézkedésekkel elérhetőek az Európai Monetáris Unió konvergencia
követelményei."

Ez volt az iszonyat friss, terepen készült munka? :D

De ez még semmi, ami utána jön, az botrány. Hihetetlen gyenge anyag, az érvelés, ok-okozati összefüggések minimális igénye nélkül (látszik, h a szerző nem tud kiszakadni a foglalkoztatáspolitika szűk kereteiből, makro nélkül viszont egy ilyen tanulmány halott) , ordító baromságokkal. Például:

"A magasabb adók terheit ugyanis a munkáltatók
alacsonyabb nettó bérek formájában idővel át tudják hárítani a munkavállalókra."

"a munkát terhelő adók és
járulékok tekintetében Magyarország helyzete nem kiugrón rossz a nemzetközi mezőnyben"

WTF? Ha komolyan ilyen anyagok alapján dolgozik a kormány, akkor nem csodálom az elmúlt 8 év hülyeségeit. Meg a te hülyeségeidet sem.

heima (törölt) 2009.06.28. 23:37:53

@calam: és csak hogy ne halj meg hülyén, és lásd, hogy milyen egy minőségi tanulmány:

kilabalas.hu/

Körbejárva a téma a munkakínálat és a munkakereslet oldaláról is, kikapcsolt bullshit generátor, világos ok-okozati összefüggések, nemzetközi összehasonlítások. Ilyen az, amikor értenek is a dologhoz, nem csak leöntenek egy tonna statisztikai adatot pár elavult dogmával...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.29. 00:03:31

@heima: valójában pontosan ezért nem linkelek veled szemben, mert a személlyel vitatkozol, nem azzal amit állít. a kilábalás meg nevetséges hülyeséghalmaz, kutatás nélkül.
BTW. érvelésedet erősen gyengíti, hogy összesen 1, azaz 1 db tanulmányt néztél meg, és abból az összes többire következtetsz. Ennyi vagy.
(egyébként foglalkoztatásról, hogy lehet terepen végezni tanulmányt, okoska???)
És akkor most abbahagytam, mert nem vagy tisztában érvelési szabályokkal. Nyilvánvalóan tisztában vagy azzal, amit ők írtak, és hitelt érdemlően tudod cáfolni. Ha megteszed, elhiszem, addig csak. Hozzám hasonlóan név nélküli blogoló senki...

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2009.06.29. 00:25:15

Kedves Kommentelők,

Köszönöm a hozzászólásokat. Az országot felosztó határvonal a vitában is látszott, és elég átjárhatatlannak tűnt. De ha valaki szem előtt tartja az alapvető erkölcsi értékeket, és képes bízni az emberiségben és az emberiességben, az megtalálja a helyes információkat - akár tévedések árán is. Tévedni szabad.

heima (törölt) 2009.06.29. 00:46:04

@calam: egy betűt nem írtam, csak az általad írt tanulmánynak nevezett viccről. A minősége az "eredményeiből" látszik a legjobban. Nem hogy nőtt, hanem zuhant a foglalkoztatás (válság előtt is) a seggkinyaló-felzárkóztató programok, tonnányi EU pénz elszórása, a "koordináció" javítása (tanácsok és bizottságok az elvtársaknak melegedni), Magyar Bálint oktatási ámokfutásai után.

"a kilábalás meg nevetséges hülyeséghalmaz, kutatás nélkül." Mondod ezt te, ilyen szintű referencia után, ahol megállapítják, hogy a munka adóterhelése nem magas...

"érvelésedet erősen gyengíti, hogy összesen 1, azaz 1 db tanulmányt néztél meg"

Olvasom, keresem a többit is, csak nem linkeltél, lassabban megy. Azt kel, hogy mondjam, hogy a többihez képest (szegénységóda 2002-ből) a PDF igényes munka... Ezerre állított bullshit generátor, a semmi ragozása, 0 érvelés, elnagyolt megoldási javaslatok, szánalom. Nagyon remélem, hogy ez csak a szociológia/társadalomtudományok balliberális ága, és nem az egész szakma.

"egyébként foglalkoztatásról, hogy lehet terepen végezni tanulmányt"

Mondjuk veszel X darab hasonló helyzetű (elsősorban földrajzi, képzettségi) aktív és inaktív családot, és megvizsgálod a kasszájuk bevételi és kiadási oldalát. Majd csodálkozol.
Munkakeresleti oldalról meg a térségi vállalkozásokat méred fel, a beruházási aktivitást vizsgálod. Esetleg szóba jöhető vállalkozások között készítesz beruházás-értékelési felmérést.

"Nyilvánvalóan tisztában vagy azzal, amit ők írtak, és hitelt érdemlően tudod cáfolni"

"Csak a nézőpont
Ami számít és nem a véleményünk íze
Ami nagyrészt éppen megtölti a szánk."

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.29. 10:03:01

@calam:

egyetértek veled, jól megírtad.
de jsanon nem mi fogjuk megváltani a világaot, de valamit sűrgőnen kellene tenni, mert itt van 1 millió ember (10%) akikkel kellene valamit kezdenmi.

Ráadásul tudodm milyen a korfájuk, olyan mint egy kurva nagy fenyőfa, harmadik világbeli, szóval évről-évre csak rosszabb lesz ...

de legalább a szegrágció-integráció magától megoldóik, mert nem lesznek magyar gyerekek a suliban ...

molaris 2009.06.30. 09:17:44

Az- az érzésem, hogy ebben a témában kapunk még meglepő híreket. A magányos gyilkos, mint a Kenedy ügyben. Én meg datolyapálma vagyok, és esténként sóhajtozom egy kicsit.

A probléma nem az ki- és mennyire cigány, hanem az, hogy cégéres gazemberek (bal- lib politikai vezérek), aljas indokból tönkre tesznek egy etnikumot. Ha maradt volna az orbáni iskolakényszer, valamint a szigorú számonkérés, 7 év után nem tartanánk itt. A köztörvényes cigány vezetőkről már nem is szólok.

A kiút keservesen nehéz lesz, mert az addig is hatalmas probléma, mára hatványozódott, és eltolódott a bűnözés irányába. Tanulás nélkül semmi esély a kiemelkedésre. A jogkövetésre pedig tűzzel- vassal rá kell szorítani őket. Kuncze et.- t meg máglyára vetni, mert Ő indította be a lavinát. Ha majd nem lesz mentőkörülmény a megélhetési bűnözés, mint fogalom, és felszámolják a védett fogyasztók társadalmát, na akkor kezdhetünk reménykedni.

Saját belső társadalmuk is megosztott, és jobban zsigerelik a sajátjaik őket, mint a többségi társadalom. Sajnos a cigány maffiával nem érdemben foglalkoznak. Mohácsi testőrgárdája oly szép, deli fiúkból áll, hogy szeretném tudni, mennyiért lehet kibérelni őket. Vagy elfoglaltak a szentjeim, sok egyéb biztosítási feladattal?- mint pénzbehajtás, zsarolás, stb. Persze, biztos mind iskolázott személy- őrző végzettségű, adózó honpolgár. Biztos rendben van a foglalkoztatási papírjuk, és a szervezeté is amelyik alkalmazza őket.
Ugyanezt végig zongorázhatnánk Kolompár Orbán társulatával is.

Amúgy, tényleg meglepő fordulatok vannak az ügyben, nekem különösen az tetszik, hogy a kezdetben rögzített autónyom teljesen kikerült a képből. Valamint a fentebb már említett genetikai csoda, miszerint egy ember produkált 5 genetikai nyomot. Ha ezt bizonyítják, övék a Nobel- díj.

Azt hiszem, sokáig kell még datolyapálmának maradnom.

xenuka 2009.06.30. 10:58:15

megélhetési bűnözés vagy túlélhetési bűnözőirtás

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.30. 12:56:22

Molaris tényállításokat tartalmazó kommentjét csak azért nem moderálom, mert saját magát minősíti.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.06.30. 13:49:26

@calam:

Egyre biztosabb vagyok benne, hogy nem vagy "rossz" ember (akit sokan általában a libsi jelzővel illetnek itt és máshol), nem csúsztatsz szándékosan, nem direkt alkalmazol kettős mércét cigánykérdésekben, hanem te vagy a mérhetetlenül idealista ember prototípusa (nem bántásnak szánom, ne sértődj meg), akire viszont azt szokták mondani, hogy "nem erre a világra való", mert a saját jóindulatodat feltételezed másnál is. De a világ és a mindenkori, hatalmon lévő emberek gonoszak. Ők úgy gondolkodnak, hogy egyszerűbb a problémát (szegénység, iskolázatlanság, társadalmi normák be nem tartása) a szőnyeg alá söpörni, látszatintézkedésekkel (segélyezés) tüzet oltani, és a lehető legtöbb politikai (mszp, szdsz), pénzügyi (kolor) hasznot kihúzni belőle. Ez van sajnos. És amíg ez van, addig csak egyre rosszabb lesz a helyzet. A cigányok egyre jobban leszakadnak, mivel nem ösztönzi, kényszeríti őket senki semmilyen eszközzel az életmódjuk megváltoztatására (pedig hosszútávon ez nekik lenne a legjobb), a magyarok pedig egyre inkább radikálozódni fognak kétségbeesésükben, tehetetlenségükben.

Amúgy ügyes húzás volt belinkelni hozzánk a cikketeket, egyből megugrott a kommentszám. :)

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.06.30. 14:07:35

@calam: No meg azért, mert egyébként sem moderálunk ilyenekért.

@laspalmas: A másodikat kiszedtem.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.30. 14:29:27

@laspalmas: később válaszolok hosszabban is, mert mos épp valamit csinálok, de a sok komment főleg a törzskommentelőinktől származott:)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 11:42:05

@calam: márpedig kib igaz. csak a hülye nem látja, már megbocsáss de az vagy, száva vincének 8 gyereke van, egy átlag roma családban (ha lehet egyátalá családnak nevezni azt, amiben pénzért szülik a gyereket) előfordul 5-10 gyerek is. miskolcon a csecsemők több mint fele cigány
a 10 éveseknél az egész lakosságot beleszámítva 50% a cigányok aránya.
sok polgármester mondja, ha elmennek az iskolába és megkérdezik hogy mit akarnak dolgozni, a cigányok azt mondják gyereket csinálni.
szánalmas h erről kell győzködni Magyarországon 2009-ben egyes embereket.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.07.01. 12:22:54

@tesz-vesz: tévedsz. A fent hivatkozott tanulmányokban tételesen cáfolnak. Úgyhogy bocs, de marhaságokat beszélsz. A megélhetési gyerekszülés meg, hát, nevetséges vád. Úgyhogy hagyjuk is.
Demográfiailag nincs igazad.

molaris 2009.07.02. 06:10:15

@calam:
Mi a probléma? A tények? Talán szélesebben kell meghúzni az infohálót, és akkor Neked is akad benne olyan, amit a mostani szép magyarázatok nem igazán tudnak bizonyítani.És nem csak erre az esetre gondolok.
Amúgy mi ütötte ki a biztosítékot? Nem értem. Közismert tényeket soroltam fel. Ez már náczivá avat? Vagy kényesen ügyelni kell, hogy a félrevezetés ösvényén haladjunk a "mi szép fényes jövőnk" felé? Avagy "Virág elvtárs" útja az utatok? Mert akkor tényleg felesleges időpocsékolás ez a vita.
Amíg rossz a diagnózis, eredménytelen a terápia. És a tények engem igazolnak. A Harlemet sem liberális elvek mentén tették biztonságossá. Csak ettől a mi politikusaink rettegnek, mert akkor elveszne az utolsó érvük.
Szebb jövőt, ahol rend és törvényesség uralkodik.
ó, mond,- Te mit választanál?

molaris 2009.07.05. 06:49:53

@calam:
Napok óta türelmesen várok, hogy logikus választ adsz kérdéseimre.
Várok tovább, mert gondolom nem futsz meg a vita elől.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.07.05. 21:53:36

@molaris: mire kellene válaszolnom?
Továbbra is lassú leszek, innen a Balatonpartról:)

molaris 2009.07.06. 07:01:07

@calam:
-Elégtelen, menj a helyedre és gondolkozz el, mit és mikor írsz le Fiam!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.07.12. 22:28:48

@laspalmas: na, akkor sorban, ameddig bírom.:)
Valóban nem gondolom magam rossz indulatú embernek, de ezt inkább a környezetemnek kellene eldöntenie.
Másrészt annyiban idealista vagyok, hogy azt gondolom, hogy vannak bizonyos elvek, amiket szerintem mindenkinek el kellene fogadnia, mert attól valóban jobb lenne a világ. Azt gondolom, hogy a kirekesztés, diszkrimináció nem csak a kisebbségeknek hanem a többségnek is rossz, mert sok, nagyon sok értékes embertől, tudástól, kultúrától fosztja meg magát.
A segélyezést nem mondanám látszat megoldásnak inkább tűzoltásnak. Ugyanis van sok százezer magyar, akiknek ez az utolsó pénzügyi bevételük (igen, vannak mások, de ez szerepel a közbeszédben), amit az Út a munkához program irreálisan, és bántóan korlátozott. Biztosan nem tenném ki a helyi önkormányzat ügyintézőjének önkényének a segélyezetteket. Egyébként van ennek a programnak egy bújtatott segélyezés jellege, még úgy is, hogy kicsit büntetésnek tűnik.

A másik, hogy szerintem ez kényszerítéssel nem megy. Azt gondolom, hogy az oktatás kényszerét meg kellene fordítani, és az állam kötelezettségévé kellene tenni a tankötelezettség betartatását. Erről írtunk itt:sardobalo.blog.hu/2009/03/06/de_a_mienk

Most ennyi jutott eszembe, majd még folytassuk, ha van mit:)
Ja, és nem sértődtem meg.