A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

20 éve halott a gyilkos

2009.07.06. 08:00 Lodovik Trema

Pontosan húsz évvel ezelött halt meg Kádár János.

Nagy Imre gyilkosa

Sok csodálója ma sem képes elfogadni ezt, habár  történelmi tény, hogy '56 leverése után a szovjet pártvezetés nem ragaszkodott Nagyék kivégzéséhez, Kádár volt az, aki ezt végig akarta vinni '56 lezárása és a status quo véglegesítése érdekében. A kivégeztetésuket még undorítóbbá teszi a tény, hogy '56-ban október 30. és november 4-e között a Nagy Imre-kormány államminisztere volt. [Az is igaz, hogy a hatalmat nem volt ideje gyakorolni, hiszen november elsején felszívodott a szovjet követségen és legközelebb már a forradalmi Munkás-Paraszt kormány vezetöjeként tért vissza.] Néhány éve sokat foglalkoztatott a kérdés, hogy mi járhatott Kádár fejében 1956. november 1-e és 4-e között. Hatalommániás örult volt? Nagyék féltékeny ellenfele? Egy egyszeru hithu kommunista vagy csak egy zavarodott és megtört ember? Az ezt követö évtizedekben tanusított magatartása [1968 - Prága/Dubćek és az új gazdasági mechanizmus, valamint 1981 - A lengyelek lerohanásának megtagadása] arra enged következtetni, hogy Kádár a magyar történelem azon vezetöi közé tartozik, akiket a hituk hajtott elore és nem a nyers hatalomvágy. A hatalmat is akarta nyilván, de ezt nem a hatalomért önmagában, hanem, mert Machiavelli elveit [A Fejedelem] követve az ország érdekét minden más elé helyezte.

50 év gyilkosa

Az egészben csak ott van a hiba - utólag már tudjuk -, hogy a nevével fémjelzett éra nem hogy használt volna az országnak, hanem fél évszádra parkolópályára tette azt. Egyetlen ember tévedése nehezen okozhatna ennél nagyobb károkat egy országnak. Neki sikerult. A legsúlyosabb sérulése ket egyébként éppen az okozta a magyar társadalomnak, amire még a maiak is nosztalgiával tekintenek: A teljesítmény nélkuli, hitelböl finanszirozott relatív jólét. A rendszerváltozás és az azt követö évek anti-kapitalista [=VERSENYKÉPTELEN] generációkat hagytak maguk után, ami még Kádár halála után 20 évvel is komoly akadálya a magyarság felzárkózásának a Nyugathoz. [Erröl részletesebben már írtam egy korábbi bejegyzésben: Kádárnak mennie kell] Rendszerében közel nem szenvedtek annyian, mint Horthy, vagy bármelyik korábbi rendszer alatt [A dualizmus környékén nem szabad elfelejteni a nemzetiségek helyzetét], viszont ennyire hosszútávú negatív hatást sem volt képes még senki összehozni.

A Kultúra gyilkosa

Kádár Rákosiéktól még egy hivö társadalmat örökölt és a rendszerváltóknak már egy javában ateistát adott át. Ezt persze nem azért tartom szomorúnak, mert magam is vallásos lennék [nem vagyok], hanem mert az, a magyar identitásban korábban kulcsfontosságú szerepet töltött be. A kereszténység és erkölcsi normáinak ismerete jelentösen visszaszorult [visszaszorították]. Ezt leszámítva még az építészetet, a zenét, de még a gasztronómiát is akkora sokk érte, hogy azóta sem nagyon sikerult magukhoz térniuk.

20 éve halott a gyilkos.

43 komment

Címkék: rendszerváltás kádár jános nagy imre

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr901228957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.07.06. 13:35:32

Azért ehhez kellett egy birka magyar nép is, amely a forradalom leverőjétől, Nagy Imre gyilkosától elfogadta azt a "teljesítmény nélküli, hitelből finanszírozott relatív jólét"-et, és cserébe elfelejtett neki mindent...

DeMarco 2009.07.06. 13:41:40

Hát jah. Sajnos még mindig sok hülye él itthon akik istenítik és még mindig nem akarják ezeket belátni. Ami még rosszabb, hogy az utódpártjukat nem szüntették be a rendszerváltáskor és nem zavarták el a jó pi*ába mindet. Többek között ennek isszuk a levét 20 éve. Talán majd most...
Mindenesetre krumplileves-elvtárs messze nem volt szerény. Hatalmas villája áll a mai napig a Club Aliga elzárt részében. Saját jachtkikötővel. Nem is olyan messze Rákosi villájától, ahol annak idején Rákosi megbotoztatta... Sajnos nem eléggé. A clubot megvette egy izraeli zsidó (jéé, ki gondolta volna?!) és ezt a részt lezárta, biztonsági berendezésekkel figyelteti... vajon miért?! Talán a víz felől még meg lehet nézni, ha nem lőnek az emberre... Érdekes módon egyéb fejlesztés nem történt a területen azóta.

Yasashi Tanuki 2009.07.06. 13:53:19

Magyarország sorsát nem Kádár döntötte el, hanem a Jaltai konferencián az USA és a Szovjetúnió vezetői. Ezért nem küldött segitséget a nyugat 56-ban.

A gazdaság tönkretételéért se lehet elővenni Kádárt. Az ő rendszere az adósságom mellett jelentős állami tulajdonban lévő ipart volt képes működtetni és a következő rendszerre hagyni, amig a jelenlegi rendszernek sikerült megsemmisitenie az ipar nagy részét és igy halmozott fel kb. ugyanakkora tartozást.

Talán nem a vadkapitalizmusba kellett volna konvertálni a Kádár rendszert, hanem a kinai példát követve egy olyan megoldást keresni ami nem jár az ország gazdasági teljesitményének a leépitésével.

Aki nem hiszi járjon utána:
www.kopatsy.hu

DeMarco 2009.07.06. 14:54:29

@Yasashi Tanuki: Kádár alatt az államadósság a 35-szörösére nőtt! Mi ez ha nem totális gazdasági csőd?? A Marshall-segélyt pökhendien elutasítottuk, részben persze szovjet nyomásra, de akkor is kellett volna az a lóvé. Utána meg felelőtlenül és minden alapot nélkülözve a "Vas országa" akartak lenni, amihez szinte mindent úgy kellett behozni a ruszkiktól, vagy valamelyik kgst országból, cserébe a kajáért. Régi vicc: Mi a KGST zászlaja: Zöld mezőben hét sovány tehén feji egymást...
Mivel az ipar nem a valós gazdasági helyzetre és nem a magyar nyersanyagokra épült, ezért ezt fenntartani képtelenség lett volna, vagy nagyon drága. Mint amikor kidurran a lufi és nincs mögötte semmi csak levegő... De abban igazad van, hogy a vadkapitalizmus rossz volt és szinte mindenhol katasztrófával végződött. Ugyanakkor ez nem menti Kádárt, sőt ha ő nincs, akkor a következmények sem lettek volna ennyire durvák. És bár ehhez Kádárnak nem volt sok köze, mert a kommunizmus kezdetén történt, de nem szabad elfelejteni, hogy a rengeteg működőképes családi vállalkozást, világhírű termékeket, nemzeti kincseket elvették, államosították és vmi gyökér tudatlan kádert neveztek ki a cégek élére, akik aztán gallyra is vitték a legtöbbször az üzemeket. Az emberek meg szétlopták a maradékot. Ugyanígy a működő gazdaságokat, majorokat belekényszerítették a tsz-ekbe és elhajtották az állatokat, lesöpörték a padlásokat stb. Az eredményt lehetett tapasztalni...
Hosszan lehetne sorolni még a bűnöket és a tévedéseket.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.07.06. 16:51:06

Járjuk az országot az asszonnyal, szombaton is kocsikázunk valami dél-balatoni, zalai falvakban, és beszélgetünk. Aztán előjön ez a téma, a "kádári élet", és beérünk egy faluba (nem tudom a nevét), és azt mondom, figyelj, mutatom, és aztán ahogy megyünk a főutcán, mutogatok jobbra és balra, szinte majdnem mindegyik házra (na, jó: a 100-ból köbö 75-80-ra), méghozzá így: ez is 70-ben épült, ez is, ez is, ez is, meg ez is...

Rá következő napon anyámmal kisebb összeszólalkozás történik amiatt, hogy a dobozban fontosabb a hírekben, hogy Ausztráliában egy hülye belehajtott a kocsijával a fedett medencéjébe, mintsem az, hogy zsidó terroristák (haditengerészet) kalóztámadást intézett egy segélyeket szállító hajó ellen. Összeszólalkozásunk közepette szembesítettem vele, hogy nekem van Pesten 45 négyzetméterem, míg neki ott van a kádári segítséggel felépített 170 négyzetméter, amit ketten laknak nagyanyámmal, mert ők bizony MSZP-sek, én meg eljobbuzltam magam, pedig hát a nevelésem, öcsém, az olyan szoci volt, hogy vöröset kakáltam, baszod!

Ami a lényeg: Kádár segítette őket, engem pedig már a kutya sem segít, és ebben ne vitatkozzunk! Ha meglesel egy-egy települést, és összeszámolod, a 100 házból még mindig döntő többségében vannak olyanok, amik 1970 és 1985 között épültek. Mert Kádár erre vett fel kölcsönöket, az én jövőmet elbaszva, hogy a szüleink jól éljenek.

Remek.

Halott, és még sokat fog csuklani. :-)
Ez hülye vicc volt. De beszélni fogunk róla még 30 év múlva is. Tuti.

Jó cikk.

valójábannemberci 2009.07.06. 17:02:47

@Yasashi Tanuki: Én úgy tudom, hogy az USA azért nem itt szólt közbe, mert Szuez fontosabb volt neki és a szövetségeseinek. Pedig még Elvis is dalt írt, hogy a magyar állapotokat tudatosítsa az átlagamerikai "social awareness"-ében: www.youtube.com/watch?v=zyftB7OxFcQ

A kínai mintát emlegetni nem hiábavaló, csak ezzel kapcsolatban egyet felejtenek el sokan. A kínai modell alapja a magyar modell volt. Csak míg Kína jobb irányba fejlesztette tovább (bár egy akkora gazdasággal nem is nehéz), addig mi a saját, példaértékű gazdasági modellünket elbaltáztuk.

Ami meg kimaradt: jelenleg van egy párt, ami programjában nagyon sok kádárista elvet hordoz, csak épp az irányító ideológiája van azzal szöges ellentétben. Ezt azért ne felejtsük.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.07.06. 18:44:46

@DeMarco: Nem tudom, hogy mikoriak az infóid, de én pár éve jártam az aligai Kádár villában minden faxni nélkül. Egyszerűen ott volt az aligai komplexumban egy céges rendezvényünk, és megmutatták nekünk...

De persze valahogy csak fel kellett vezetni a soros zsidózást, mert anélkül nem komment a komment, igaz? :-)

Paladin 2009.07.06. 19:40:27

Meg lett már a feje, vagy valaki a mai napig wc -nek használja??

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.07.06. 19:56:45

@Paladin: Aki igy tesz, annak sikerult még nála is mélyebbre sullyednie.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.07.06. 20:06:51

@Fedor: Jó, most akkor kezd el a "birka magyar" néphez hasonlóan minősíteni a többi népet ahol diktátorok ,uralkodtak,uralkodnak.

Kádár János-Magyarország -ez megvolt.
Josip Broz Tito-"Jugoszlávia"
Nicolae Ceausescu-Románia
Todor Hrisztov Zsivkov-Bulgária
Francisco Franco-Spanyolország
Augusto Pinochet-Chile
Fidel Castro-Kuba
Benito Mussolini -Olaszország
Adolf Hitler-Németország

Lehetne még sorolni,ennyi elég lesz elsőre.
Várom.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.07.06. 20:17:47

@blas - Ki szelet vet, vihart arat.: Jogos. Viszont csak azért, mert néhány helyen diktátorok voltak hatalomban, még nem biztos, hogy nagyon káros dolgokat hagytak volna maguk után. Ebben a jobbos diktatúrák meglepöen jól vizsgáztak. [Chile az USA es Kanada után a legfejlettebb ország az amerikai kontinensen, Taiwan és D-Korea is már viszonylag meggazdagodva léptek a demokrácia rögös útjára és Franco is aktivan megágyazott a 80-as és 90-es évek Spanyol fejlödésének]

Egyetlen balos kivétel talán Tito, akinek a Jugoszláviájának a GDPje a 80-as években elérte az olasz GPD 80%-át. Nem rossz egy kommunistától.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.07.06. 20:20:10

@Lodovik Trema: Tevedtem, Tito még sem jó példa. A rendszerének az összeomlása rengeteg vért hagyott maga után. Igy jár az, aki egymás gyulolö és nacionalista népeket kényszerit egy fedél alá.

ralf 2009.07.06. 20:36:30

Én alapvetően egyetértek a cikkel. És még lehetne elmezni, mi az, amit azért a szocializmus hozott, ami közül a legirígylésre méltóbb mai szemmel a társadalmi mobolitás.

Egy kiegészítenivalóm lenne, amit úgy fogalmazhatnék: Kádár Jánosd visszanyal. A Kádár-rendszer olyan volt, emilyen iogazságtalan, diktatúra, de annak, aki az alapvető elkukat megkötötte, élhető. Ez az, ami ma megbosszulja magát, két módon is:

1. A külföldről fibónanszírozott jólét, amit az állam "adott" polgárainak. A környező országokban irigyeltek minket, csakhogy könnyű volt hozzászokni a jóhoz. A rendszerváltozás ahhoz képest több rosszat hozott, mint jót, aszabadság nem igazi élmény, mert nincs igazi rabságélmény, viszont a jólétért, amit eddig megkaptunk állampolgári jogon, ezentúl tenni kell.
Egy román számára, aki a Ceausescu-rendszerben nőtt fel, a rendszerváltás markáns változást okozott, történt egy forradalom és a nyomorból meglátszott a kiút. Aki tesz érte, felemelkedhet, de van honnan. De nincs ez másképp a 10 évig forrongó lengyelországban, az 1968 után visszafjlődő Csehaszlovákiában, és a Zsivkovot túlélő Bulgáriában.

2. Magyarországon nem volt forradalom, nem volt felkelés, az MSZMP fokozatosan követte az eseményeket, és ezzel elkerülte komolyabb konfrontációt. A kommunista Horn Gyula és sok társa is rendszerváltó, együtt az ellenzékkel, az elszánt komcsik (Fejti, Berecz) háttérbe szorultak. Így nem volt komoly támogatása a politikából való kiszorításuknak. Ennek viszont az a kovetkezménye, hogy a kommunista típusú gondolkodás is megmaradt.
Kádár János mindenért bosszút állt.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.07.06. 20:45:32

@Lodovik Trema: Érdekes témát feszegetsz ezzel,egyrészt igazad van,gazdasági téren,de többi,"dolog"....
Tito Jugoszláviája iránt is van olyan nosztalgia mint Kádár gulyáskommunizmus után...csak ezt sokan elfelejtik.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.07.06. 20:57:22

@blas - Ki szelet vet, vihart arat.: A kommunista Jugoszláviában a (relatív) jólét mögött állt valódi és értékes ipari teljesítmény, ami nálunk azonban elmaradt és persze az is segítette a fejlödést, hogy a termékeiket Nyugaton is el tudták adni.

Bell & Sebastian 2009.07.06. 21:14:51

@Lodovik Trema:

Alapvetően jó nézőpont és felütés, következtetés.

No de:
Az átadás átvételkori mérleg nem lett volna ennyire negatív, ha jobban sikerül végelszámolni a blokkbeliekkel.

Vettünk min fel kölcsönt az orosztól a vietnámiakig mindenkinek, gyakran ki se csomagolták a modern gépeket (amit mi fizettünk), átrakták Csapnál, és ment az Urálon túlra.

A pénz jórészét a hadseregen keresztül (haditechnika) az orosz kapta. A GDP több mint 20% -ába került a az MN!

A pénznek nem volt valós fedezete, cserearány létezett csak. Régi vicc poénja: Újzélandon meghagyják a kapitalizmust, mert valahonnan csak venni kell reális árakat!

Kádár alatt a kultúra határozottan jobb állapotban volt, szignifikáns a különbség a vidék állapotában és az oktatás területén is!

Viszont nagyon rászoktunk a lopásra, a paternalizmusra, az elnyomásra (erőszskszervezetek) és az újraelosztó gondoskodó állam eszméjére. Kína valóban a magyaroktól tanult, Amerikát, Afrikát már leigázta...

A nagyimrézést nagyon útálom, komcsi vs. komcsi meccsből demokráciát levezetni elég gázos!

Akkor már inkább Monarchia vagy Kenderesy.
Alapjaiban jól látod, kérdés:

Az adott peremfeltételek közt az volt-e a lehetséges világok legjobbika?

Válasz: Az.

De a rövid-, közép-, hosszútávú előrelátás most semm jellemző ám! Ugyanazt éljük meg csökkenő életszínvonol mellett.

Akkor most melyik (neo)kommunista a nagyobb hülye? Az EU-komcsi vagy a KGST-komcsi?

Ugyanis nettó befizetők vagyunk, ha valaki nem tudná!

DeMarco 2009.07.06. 21:29:45

@Fedor: Nem figyeltél? Minden nap a Balatonon hesszelek, legalábbis, ha jó az idő... Most peched van, mert aznap geocachingeltem ezért pontos dátumot is tudok mondani: 2009.04.13-án voltam a Club Aligában, akkor az úton és a parti sávban is magas fémráccsal volt elzárva, a szokásos sorompón kívül és kamerák lettek felszerelve, plusz biztonsági őrők. Ha egyedül vok, azért átjutottam volna, de ismerős gyerekekkel voltam, őket nem akartam egrecíroztatni... Talán nyárra megnyitották, de három hét múlva lesz csak kész az aligai nyaralónk, addig nem járunk arra. Szó sincs zsidózásról, csak közöltem egy nem elhanyagolható tényt. Egyébként tippelhetsz, h a Traubinak vajon milyen nemzetiségű a tulajdonosa?

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.07.06. 21:39:15

@Lodovik Trema:Szerintem az túlzás ,hogy itt nem volt értékes ipari teljesítmény.Legfeljebb nem volt annyira látványos mert pl. amíg ők Yugot gyártottak és azt az USA-ban passzolták el ,mi Ikarust és elláttuk az egész keleti blokkot, még most is látni azokból a buszokból arrafelé.De pl. a közel-keleti országoknak is sok értékes dolgot adott az akkori magyar ipar,amiről én tudok:víztornyok,lövegek,hidak vasszerkezetei.

DeMarco 2009.07.06. 23:06:56

@Tom Bobb: Azért ez nem ennyire egyszerű. A II.Vh. után rommá lőtték a fél országot a németek meg a ruszkik és persze az amerikai bombázók. A nagyszüleim falujában 7 azaz hét db ház maradt állva. A férfi lakosságot vagy megölték, vagy elhurcolták a gulagra. Néhánynak, köztük pár rokonomnak sikerült meglépniük. A családok kivétel nélkül sok családtagot veszítettek el, hiány volt mindenből. Csak a földek maradtak, meg néhány állat. A semmiből kezdték el újraépíteni az országot. Ekkor a komcsik bevezették a tsz-esítést amit a háború után nagy nehezen sikerült összakaparni, elvették a falusiaktól. Az állatokat elhajtották, a padlásokat lesöpörték, a férfiakat elvitték a fekete autók és "meggyőzték", h be kell lépni a tsz-be. Életbe léptek a Kulák rendeletek vidéken, a nagyvárosokból, pl. Pestről meg kitelepítették falura az értelmiséget meg az arisztokráciát. Elvették a családi üzemeket amik 4-5 vagy még több generáció óta folyamatosan fejlődtek. Nem lehetett kapni semmit, alig lehetett építőanyaghoz jutni, sokszor a fél országot be kellett járni, hogy színes csempéhez lehessen jutni. 56-nak tragikus következményei lettek, hatalmas volt a kivándorlás, az arisztokrácia elmenekült, vitték a vagyonukat, már ha tudták.
Közben felnőtt még egy generáció, a Ratkó-gyerekek. (Mi vagyunk ugye a Ratkó-unokák). Mivel be volt tiltva az abortusz és a gyermekteleneknek adót kellett fizetniük népességrobbanás következett be. A Ratkó-gyerekek különlegesen szerencsések sztem, mert úgy élhetik végig a teljes életüket, hogy nem kellett háborút megélniük és végig a fenekük alá tettek sok mindent (most ugye nyugdíjasok vagy lesznek hamarosan). Ez a népességrobbanás váltotta ki aztán a lakásproblémát és ez vezetett a paneldzsungelek megépüléséhez is, ezzel párhuzamosan a nehézipar fejlődéséhez és a városokba csalásával az embereknek. Ebben az időben már egész egyszerűen könnyebb volt építőanyaghoz jutni és mivel mindenki "dolgozott" volt rá vmennyi pénz is, persze ez utóbbi kölcsönökből.
A könnyebbség persze nem azt jelentette, hogy bementél a boltba és megvetted. Le volt adva a drót, hogy ekkor és ekkor jön egy vonat, azon lesz vmennyi cement, vagy tégla, le kell menni lerakni és elszállítani, mert x óra múlva megy tovább... így az építők összefogtak, lapátot ragadtak és rohantak le menekíteni az árut...
De a legtöbb nagyüzemből is csordogált ki a cucc, a portások jól kerestek, a főnökök nyaralói, a munkások házai egymás után épültek fel. Mint a viccben: A terv idő előtt teljesült. A tervet 250%-ban felülteljesítettük. Ugyan történtek lopások, de mégsem hiányzott soha semmi...
Ugye azt senki sem felejti el, hogy éveket kellett várni egy daciára és felejtős volt a színkérés?! Vagy, hogy úgy lehetett színes tévét kapni, ha az ember szép levelet írt egy cégvezető elvtársnak és ő karira adott egy jegyet cserébe? Vagy nem. A telefonnál le kellett adni a központban a borítékot, hogy előrevegyék a nevedet a listán és ne három év múlva vezessék be... plusz az árokásoknak egy kis jatt, hogy feléd is ássanak gödröt, h legyen mibe fektetni a kábelt. (Igaz e téren ma se sok minden változott...) Szörnyű volt az az idő sok tekintetben, gondoljatok a tv adásokra. A legkisebb porcikám se sírja vissza és szörnyű, hogy vannak akik meg igen. Most, hogy a Balcsin lógok végre látom, hogy Siófok, Balatonfüred kezdi elveszíteni a komcsi szart és egyre inkább olaszos, spanyolos mediterrán hangulatot áraszt, az épületek formája, anyaga, a sétányok, kiülős teraszok, szökőkutak. Rengeteg pénzbe kerül kimászni a szocreál mocsokból. Tom én inkább azokat a házakat mutogatom, amiket Viktor alatt építettek, amikor érdemben segítették a fiatalokat és szárnyalt az építőipar.

Bell & Sebastian 2009.07.06. 23:31:04

@DeMarco:

De miután:

1., Összeadod a sárga csekkjeidet
2., Kirúgnak
3., Tönkreteszik a cégedet
4., Tehetséges kölyköd nem járhat egyetemre
5., Beteg leszel

Az egész Balatont odaadnád, hogy visszajöjjön az utoljára Jani bácsi alatt érzett langymeleg biztonság bugyisárga dácsiástól, nem?

Valamit valamiért...

DeMarco 2009.07.07. 08:17:59

@Bell & Sebastian: Tegnap elvitte a válaszomat a technika ördöge...
Nem, semmi pénzért nem akarnám vissza. Inkább halok meg szabadon, mint éljek hamis illúziókban, szegényen, külföldi utazások híján, látva ahogy elmegy mellettem a technika és közben tolják a pofámba a gyökér ideológiai baromságukat. Nem tökéletes ma sem az ország működése persze, de nem is csoda hiszen a maszop csak folytatta a kádári mutyizásos politikát, ócska trükkökkel, hatalmas adósságot felhalmozva, ebben hűen követve a mestert. Talán most mindenki belátja ezt és végre óriási pofont kapnak majd érte...

Bell & Sebastian 2009.07.07. 08:47:21

@DeMarco:

Szerver elhunyt, minden megállt...

Talán most ablak nyílik a szocialista tér-idő kontinuumban egy könnyen múló, röpke pillanatra, de az újabb re-restauráció első jele a Gárda-jelenség.

Kezdem úgy érezni, a szocialista vagy nemzetiszocialista adekvát és szofisztikált szinonímája a cionista bérencnek!

Bell & Sebastian 2009.07.07. 09:37:24

@DeMarco:

Part 2:

A Kádár-köpködés jó ízét hamar elveszi, hogy harmadik utas megoldása 1,4 milliárd embert katapultált a jólét felé, és rendre-sorra kettő érvet hoznak fel ellene: az '56-os megtorlást és a felhalmozott adósságot.

Ha az utóbbit nézzük csak, nem szabad elfelejteni, hogy még a nagy SZU is rajtunk keresztül juthatott csak COCOM -listás termékekhez.

A felhalmozott adósság a nyakunkon maradt, hogy ebből valójában mennyi volt a tényleges túlfogyasztásunk, az soha nem fog kiderülni.

Az egyszerű és nyilvánvaló igazság a leggyanúsabb, főleg annak a fényében, hogy kik és milyen szirénhangok sugallatára hirdetik fennen...

Hazug rendszer volt, ám pragmatikusan kitöltötte -az amúgy erősen minimalizált szabadságfokú-, teljes játékteret.

Ítéljen a történelem, de azt mi már nem olvashatjuk.
(a fentiek is csupán egy vélekedés, semmi esetre sem bontja ki teljességében az igazságot, mivel még az is relatív - általában)

DeMarco 2009.07.07. 11:17:04

@Bell & Sebastian: Az adósság nagy része, hidd el, soha nem került az emberekhez. Túlnyomó többségében a hadsereg vitte el a zsét, elképesztő pénzt felemésztett a déli határvonal maginot vonalának kiépítése, a védekezés a lehetséges nyugati támadás ellen. Meg kellett venni a rengeteg tankot, fegyvert, fenntartani a haderőt. Ezek nagy részét aztán sutyiban eladták a Horvátoknak, meg az arab államoknak a rendszerváltás után. Létre kellett hozni a bunkereket az atomtölteteknek, az új városok alatt kiépíteni a bunkerrendszereket, stb.
Ráadásul az államadósságok alkujában is igen gyengén szerepeltünk, sokszor elengedtünk tartozásokat puszira. Ezek a lóvék pedig jól jöttek volna, csak szokás szerint arcoskodtunk, hogy nekünk nincs rá szükségünk, fejlett állam vagyunk... pannon puma feeling...

Bell & Sebastian 2009.07.07. 11:41:38

@DeMarco:

Ezek után egyetlen kérdés maradt csak megválaszolatlan:

Kinek előnyös-hasznos az állandó nagyimrézés, kádározás. húmdennyiadósságothagyottránk?

De már ez sem kérdés...

Összefoglalva:
napi cselekvés: hallgatni róla (bölcsen)
taktika: nagyrészt elismerni a teljesítményét
stratégia: kutatni a lehetséges harmadik utat (vagy szintézist ha van, ha nincs)

Ha csak eddig jutunk, már megérte kommentelgetni...

DeMarco 2009.07.07. 12:13:40

@Bell & Sebastian: Kinek előnyös? Nézd meg kik hozzák elő újra - meg újra a témát... Hol jelennek meg a cikkek és miért?
Vajon miért akarják emlékezetni az embereket Kádárra? Mert tudják, hogy egy idő után már csak a szépre emlékeznek majd? De nem mindenki szerencsére. Sok emberben megmaradtak a tüskék és átlátnak mind a Kádár-rendszeren, mind a mostani mesterkedéseken. És egyformán elutasítják mind a kettőt...

Bell & Sebastian 2009.07.07. 13:23:43

@DeMarco:

Olyan határozatlan lettem..., vagy nem?

Oroszok a spájzban eszik a befőttet, nyúlnak a kolbászért (from pig or piglet)...
És ez a .......... -ákat/-ókat nem zavarja?
Nem. Ezért éhezünk nemsoká'... (utóbbit talán, ezért gárdázunk itt néha, és repült Franz)
Hosszú távon bejöhet, röviden még nem.

(boxos elintézte tegnap)

Így áll a mérkőzős, mi meg hugyozunk bátran szembe...

Jani bá' nem piszkál Mísa, de etette, Mísa nemszeret csillag, csak pentagram, hát így van igazad!

DeMarco 2009.07.07. 15:15:04

@Bell & Sebastian: Sajnos nem elég bátran húgyozzunk szembe, mert Franz hosszú nyelvét bedugta Mísa hátuljába és klónja Goose is ezt a vonalat folytatja, szépen lenyúlja a kvótalóvét és az eü által átdobott zöldpénzt is, hogy még véletlenül se lehessen alternatív energiaforrásba fektetni, mert akkor nem lenne szükség Mísára sem és elveszítenék a pártfogójukat, illetve elzáródna a pénzcsap amit a nyalakodásért kapnak. Lesz itt még fagyoskodás, ha nem teszünk sürgősen vmit a hazaárulók ellen...

Bell & Sebastian 2009.07.07. 20:35:05

@DeMarco:

A konziból emeltem át (finomítva):

"Euro-szibériai szemmel ez csak Elízium lányának és Cirill fiának násztánca.

Házasság párti vagyok, úgyis a nő szül gyereket!
Erre tennék is nagyobb összeget...

De előtte az USA-pozitívokat nem ártana semlegesíteni a ......hús-fogyasztás fellendítésével!

Brünhilda-nyanya fenn áll a szurokkal Wartburg tornyán, kakas kukorékol.

Önti?"

Yes, nem, ja, nyet, אּשׁצּ

DeMarco 2009.07.07. 22:22:04

@Bell & Sebastian: Elízium lánya épp azon van, h szépen kihagyjon minket a buliból, h Cirill fiának a farka a nászéjszakán kinyúljon mereven az egyik alapelem alatt és így könnyebben tudja leszívni a nedveket... Éppen ezért kellene sürgősen alternatív megoldást keresni, mert a Pannon betyár farka le fog száradni...

DeMarco 2009.07.07. 23:43:23

@Bell & Sebastian: Jah Wartburg vára egyébként elég jó, gyerekkoromban volt szerencsém megismerkedni vele...

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.07.08. 08:30:21

jo post, féltem, hogy fontos dolgok kimaradnak, de nem.
jó visszaemlékezni az idősebbeknek arra, hogy akkor még volt erős forint, meg mittomén, de hogy az emberek fejében mekkora pusztítást végzett a kommunizmus, az kifejezhetetlen, és elrejthetetlen. nézzünk csak körül.

redriot77 2009.07.08. 09:32:42

Nem vagyok kádárista, de úgy érzem a post sok helyen téved, tévesen ítélkezik.

"Sok csodálója ma sem képes elfogadni ezt, habár történelmi tény, hogy '56 leverése után a szovjet pártvezetés nem ragaszkodott Nagyék kivégzéséhez,"

Történelmi tény? Történelmi tény pl. a világosi fegyverletétel vagy a normandiai partraszállás. Ezek megtörténtek, nem lehet őket megkérdőjelezni. Az hogy a szovjet pártvezetés ragaszkodott-e vagy sem vmihez '56 novemberében, az nem tény. Hol van annak írásos bizonyítéka, hogy mit követeltek?

" Ezt leszámítva még az építészetet, a zenét, de még a gasztronómiát is akkora sokk érte, hogy azóta sem nagyon sikerult magukhoz térniuk."

A kultúra gyilkosa... A Horthy-rendszerben az átlagembernek minimálisak voltak a kultúrális lehetőségei. Kádár ideje alatt viszont mindenkinek volt lehetősége művelődni, nem csak az urak kiváltsága volt színházba járni. Sőt, színjátszókörök, kórusok, táncegyüttesek - nem csak az arisztokraták és a birtokosok kiváltságai voltak, az egyszerű embernek is volt lehetősége kamatoztatni a tehetségét.

Filmek: Sinkovits, Darvas, Major, Garas, Szabó István, Jancsó Miklós. Nem mondanám, hogy a kádári évek alatt válságban szenvedett volna a magyar film.

Sokk érte a gasztronómiát... Bazmeg, ekkora ökörséget, már ne is haragudj. A társadalmi elit számára esetleg, de a többi 9 milliónak javult a helyzete. Az átlag melós v. paraszt Horthy alatt ehette az üres krumplilevest, meg a babot. Kádár alatt legalább már default lett a tejfölös csirkepöri, meg a húsleves/rántotthús.

Más: mégis, ki milyen alternatív múltat tudna elképzelni Magyarországnak, 1945 után? Nem lépünk be a varsói szövetségbe és a KGST-be? Moszkváig zavarjuk az oroszokat? Mégis mi a francnak kellett volna történnie?

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.07.08. 12:13:55

@redriot77: Kádár és Hruscsovék levelezéséböl derult ki [irásos bizonyiték], hogy Kádár volt az, aki ragaszkodott Nagyék kivégzéséhez, még akkor is, amikor már senki sem.

A filmet nem is irtam a felsorolásba, de az ócska zenéért bizony felelösek. A gasztronómia nem azt jelenti, hogy az emberek többet vagy kevesebbet esznek. Az étkezés kulturájára gondolok és bizony rengeteg magyar vonás és apró titok/trukk tunt el a kádár-éra alatt. A magyar gasztronomiábaol gulyás leves és még 4 másik recept lett.

Kádárt szeretjuk ugy nézni, mint aki felismerte, h a kommunizmus rossz, de a szovjetek miatt nem lázadozott, hanem a legtobbet probálta ebböl kihozni. A kommunizmus rossz dolog, de Kádár ezt nem ismerte fel, ráadásul rengeteg, a személyéhez is köthetö bun merul fel [lasd: Nagy Imre esete]

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.07.08. 13:32:58

mondjuk charles gati 56-ról szóló könyvéből, vagy Rainer M. János írásaiból tudhatjuk, hogy Kádár akarta kivégeztetni.

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.07.08. 13:59:07

@redriot77: nagyon jó a profil képed, de:
az oroszokat nem hatjhattuk volna moszkváig nyilván, de ugrálthattunk volna addig (ahogy 56-ban ez meg is mutatkozott), hogy annyira felpuhuljon nálunk is mint a jugóknál. A legvidámabb barakk státuszt nem a két szép szemünkért kaptuk. kádár nem volt hülye, de a kommunista logika marhaság, és neki sajnos az volt. a kommunista logika nem logika, nincs alapja, nincs benne semmi ratio, nézd csak meg azt a qrva sok hitelt, amit fizethetünk egymillió évig.
DE!!! amit az emberek fejében pusztított, az csak most fog kitisztulni, ingatlanadóval, mindenféle fizetős dologgal, és még a jóégtuggyamivel. a gyermekkornak vége.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.07.08. 18:31:45

@gólhaj: Jol szoltak, kiveve azt a reszt, h mi is lehettunk volna olyan, mint Jugoszlavia. Ok magukat szabaditottak fel es uztek ki a nacikat [szovjet es amcsi tamogatassal, de ez egy masik dolog] Ott nem allomasoztak szovjet csapatok sem. A gyerekkornak tényleg vége.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.09. 15:20:54

az azért érdekes, hogy a kádár korszakban születtek tán a legnagyobb filmalkotások a magyar filmtörténetben.
akkor még volt színészképző, ahol még Latin is játszatott.
ma meg ....mondjatok egy tehetséget

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.07.10. 00:11:05

@tesz-vesz: mondjuk latinovits nem volt mindennapi jelenség, velel aazért nehéz versenyre kelni.
a kosztümös filmek korának vége volt az előző rendszerrel együtt, de a kisebb költségvetésű magyar film még él.
hozzáteszem, azért a kosztümös filmek nem a kommunizmusnak köszönhetőek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.05.23. 11:45:12

@Fedor: mond te teljesen hülye vagy?
ennyire nem lehetsz ostoba!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.05.23. 14:16:19

@tesz-vesz: idefigyelj te lelketlen állat. Fogd vissza magadat, mert kikúrlak a picsába. Menjél őrjöngeni a mentálisan sérült blogodba, ezt itt ne folytasd. Itt fogalmazhatsz normálisan, de így nem. Kösz.

2010.05.24. 18:56:08

@tesz-vesz: Jó a Kulturális ellentétek című posztod.