A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Magyarországon nincsenek nácik 2.

2009.12.03. 16:00 kolbenheyer

Miután tegnap este szkinhedek megütöttek a buszon, ma reggel először elmentem a fogorvosomhoz pótoltatni a törést, majd pedig a XIV. kerületi Rendőrkapitányságra, a Thököly út 83-ba. Földi halandó azonban nem juthat be olyan könnyen a szép villaépületbe. A kapunál áll egy bódé, benne egy fiatal lány, az objektumőr. (Később elmondta, hogy ő nem is rendőr, mondjuk akkor nem értem, miért van csillagos váll-lapos rendőregyenruhában. Természetesen a nevét sem árulta el.) Kapásból megpróbált lebeszélni a feljelentésről. Nem látszik rajtam sérülés. A fogorvostól jövök. Hogy-hogy nem tudok személyleírást adni? Rájuk sem mertem nézni. Miért nem hívtam rögtön rendőrt? Dőlt a vér az orromból, és haza akartam jutni. Akkor üljek le, és várjak, megpróbálja felhívni a panaszirodát. A bódéja másik helyisége volt a váró, természetesen télen is fűtetlen. Fél óra alatt teljesen átfagytam.

Ekkor bejött az objektumőr, és közölte, hogy az ügyeletes tiszt azt üzeni, hogy orvosi látlelet nélkül nem tehetek feljelentést. Visszakérdeztem, hogy ez biztos-e, erre elment, majd visszajött, hogy mégis, de akkor még várjak. Végül kimentem hozzá, megkérdezni, mi is lesz. Közölte, hogy a panasziroda munkatársa az osztályvezetőnél van, még várnom kell kb. egy órát. Tehát egy kerületi rendőrkapitányságon délelőtt 9 és 10 között nem lehet feljelentést tenni? Megtudhatnám a nevét és rangját? Erre újra felhívta az ügyeletes tisztet, majd adta a kagylót. Miben segíthet? Nem értem, hogy értekezlet van? Igen, egyetlen munkatársuk veszi fel a feljelentéseket. Írjam le, aztán küldjem el nekik. Ő legalább kérdésre elárulta a nevét: Tóth Zsuzsanna főhadnagy. Közben persze jöttek-mentek a rendőrök, kávézgattak, beszélgettek.

Eközben az a barátom, aki szemtanúja volt a tegnapi esetnek, tőlem függetlenül elment a lakóhelye szerint illetékes rendőrkapitányságra. Ő legalább eljutott egy rendőrig, de jobban nem járt, mert jóformán kiröhögték. Mi akar tulajdonképpen, ő csak szemtanú! Mi az hogy nácik? A magyarázatra – izé: vasalt bakancs, bomberdzseki, kopasz fej és azt üvölti „Mocskos zsidó!” – csak bambán néztek. Persze, hogy szoktak arra járni szkinhedek, a Jászainál is vannak. Ez nem rendőrségi ügy, hanem magánvádas. Arra sem reagáltak semmit, amikor elmesélte, hogy már többször találkozott ezen a vonalon részeg nácikkal, egyszer pedig azt is látta, hogy elkezdenek verni valakit.

A rendőrségünk nem adott esélyt arra sem, hogy elmondjuk: nem azt várjuk, hogy az öt szkinhedet most azonnal kapják el. A mi feljelentésünk alapján nem lehet kinyomozni, kik voltak, és még kevésbé lehetne elítélni őket. Hiszen nem tudunk pontos személyleírást adni, mert nem mertünk rájuk nézni. És mert szerencsére nem lett nagyobb bajom. Ezzel mind tisztában vagyunk, nem ezért mentünk el. Hanem, mert szeretnénk megelőzni a hasonló eseteket. Nem érdekelte a rendőröket, hogy az agresszió csoportban történt és nyilvánvalóan rasszista volt. Nem érdekelte a rendőröket, hogy nem ez volt az első eset, hanem ismétlődik a környéken, ahol nem mellékesen több iskola is van. Nem érdekelte őket, hogy korán este történt, amikor még sok potenciális áldozat van az utcán. Nyilván a BKV is megszokta ezt, onnan sem érkezik bejelentés.

Nem is kell tenni semmit, hiszen Magyarországon nincsenek nácik.
 

49 komment

Címkék: magyarország rendőrség náci

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr271571437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.03. 16:50:16

Egy hasznos tudnivaló: emailben is lehet feljelentést tenni. Nem kell a kapitányságon tökölni. Utóbbinak van egy előnye: ha ki bírod várni a fél napos szarakodást, kapsz egy papírt. Ez nem éri meg az időveszteséget.

eastern sugar 2009.12.03. 19:57:58

hát bazmeg mindenhova jönnek, mert valamiért egyszerűen nem bírják kihagyni ebből a témából. ne is kérdezz rá. a rendőrök tényleg nem csinálnak mást, mint kávézgatnak. pontosan hatszáz rendőr dolgozik a szűkebb-tágabb-nem tudom mekkora munkakörnyezetemben, és még a büdös életben nem láttam tőlük mást, mint kávézgatást. pedig az úgynevezett munkakörnyezetemben *nem kevés* bűncselekmény történik

Pietro Stracchi 2009.12.03. 20:39:09

Ez amúgy komolyan egy vicc... Ha nincs látleleted SEMMIT sem tehetsz, ők meg SEMMIT sem csinálnak. Ugyanígy kiröhögtek minket is, amikor öcsémet érte atrocitás. Nevetséges.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.12.03. 20:43:27

@Pietro Stracchi: emlékszel, amikor a nagydióban leszartak minket a rendőrök?

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.12.03. 20:43:55

@pavlovna: Egyebkent lattal mar olyat, h egy allami szerv kemenyen teszi a dolgat? (Nem csak Magyarorszagon, barhol mashol a vilagon a Skaninavokat leszamitva)

Bell & Sebastian 2009.12.03. 20:51:18

Az előző poszt megmaradt kommentjeit olvasván eléggé leszűkültek a lehetőségeim, így inkább konstruktív leszek.
Született falusi parasztként még a nagyvárosban sétálgatva is köszöngetni szoktam, nem kis meglepetést okozva sokaknak ezzel, -az eddig még be nem mutatott-, perverziómmal.
Minden feltűnősködést kerülve is képes vagyok elvegyülni a nép közt, igaz van némi közöm a viktimológia-kutatáshoz is, azaz tudom, mit nem szabad.

De alapvetően minden történésben a Jóisten kezenyomát vélem látni.
Az elmúlt vasárnap például V. Attila plébános úr az armageddont járta körül a prédikációjában. Szerinte közeleg. Lehet benne igazság. Különösen akkor, ha az elmúlt negyedfél tucatnyi évre gondolok.
A náculás világjelenség lehet, olyan valami válság-féle. Oka ismeretlen.

Jobbulást!

Pietro Stracchi 2009.12.03. 21:50:53

@calam (c.vince.c.d): Bizony-bizony. Bár legalább ott megkérdezték, hogy akarok-e feljelentést tenni, nem egyből hajtottak el a vérbe...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.12.03. 21:57:38

@Pietro Stracchi: csak amikor megadtuk a személyleírást, keresztnevet közölték, hogy jó, akkor teljes Belső-Erzsébetváros férfi lakossága gyanúsított.

Azoknak, akik nem voltak ott: két ember rendőrnek adta ki magát és valami jelvénnyel hadonászott és igazoltatott. PS-t pedig kicsit megpofozta az egyik.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.12.04. 00:09:20

@calam (c.vince.c.d): USAban a libertarisok mar azt csinaljak, h mindig van naluk egy kamera, es ha rendorrel van dolguk akkor bekapcsoljak. (Nincs joguk kikapcsoltatni hacsak nem valami titkos muveletrol van szo alcaval meg minden)

Ez persze nem megoldas, de sokat segit, ha a rendorok nem teszik a dolgukat, vagy a hatalmukat arra hasznaljak, h minket cseszegessen.

(Par honapja tortent, hogy az egyik szelsojobberre rafogdta egy rendor, h kovet dobott ra es megrugta. Sracot bevittek es par ev kinezett neki bortonben, aztan elokerult egy videofelvetel, ami bizonyitotta, h a rendor hazudik. Ot elengedtek, a rendorrel meg azota sem tortent semmi. Az allam veszelyesebb tud lenni barmilyen bunozonel.)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.12.04. 00:12:40

@Lodovik Trema: ez nyilvánvaló, az államnak a leginkább tilos bűnöznie.
ha lenne kamerám, én is ezt csinálnám, csak nem biztos, hogy itt nem rúgnák ki a kezemből.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.04. 00:22:29

@Lodovik Trema: Az a szomorú, hogy a szélsőjobber úgy alapból szabadon kószálhat. Szerintem bőven elég, ha ott van egy ilyen tüntetésen, ennek önmagában elégnek kéne lennie ahhoz, hogy bevigyék egy hosszabb látogatásra.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.12.04. 00:48:17

@calam (c.vince.c.d): Ertem es sajnos tudom, hogy igy van. Mindenki viszont nem koltozhet el Norvegiaba, muszaj ezen valtoztatni. Ahhoz meg kamera kell meg probalkozni.

Az is benne van a pakliban, hogy be visznek neha-neha. Freedom is not for free ugye. Ebben igazuk volt Jeffersoneknak.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.12.04. 00:59:01

@Lodovik Trema: ha egyszer egy fillér bevétele a Sárdobálónak, abból veszünk egy kamerát és akkor majd nyomolunk, bennevagy?:)

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.12.04. 08:02:40

Jobbulást kívánok.

Szerintem tegyél feljelentést, és nyugtasd magad azzal, hogy sokkal rosszabbul is járhattál volna.

A cigányok hogy jönnek ide?

Úgy, hogy ilyen kis affér után, a viszonylagos budapest nyugalomból írogató emberek is megtapasztalják mi az, amikor egyes vidékek kapcsán cigányterrorról beszélnek.

Tehát, megütnek, zaklatnak, kirabolnak (szigorúan 20ezer forint értékig), a rendőrség meg nagy ívben szarik az egészre.

Természetesen nem kerülte el a figyelmemet a jelen elkövetők bőrszíne, viszont a cigánykérdésben én is azon az állásponton vagyok, hogy nem az a cigány, akinek sötétebb a bőre, hanem aki úgy viselkedik.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.04. 09:22:06

@anti_troll: Ez olyan, mintha azt mondaná valaki, aki utálja a spenótot, hogy nem az a zöld főzelék a spenót, hanem bármi, ami neki nem ízlik. Csak egy kicsit veszélyesebb...

kolbenheyer 2009.12.04. 10:02:58

@anti_troll:
Figyelj. Miután megtámadnak, mert zsidónak néznek, azaz a vélt származásom miatt, te közlöd, hogy aki így tesz az cigány, azaz egy másik származási kategóriát használsz.
Ez nem ostobaság. Ez gonoszság.
Vagy abbahagyod, és kulturáltan beszélsz, vagy téged is kitiltalak. Ez most nem vita kérdése.

eastern sugar 2009.12.04. 14:16:39

figyelj, nem gonoszságból és szarháziságból, de lehet most egy kicsit elveted a sulykot...mondjon antitroll akármit is, kulturáltan mondta. ne kezdjetek el most már minden ittyre-fittyre kitiltani embereket, illetve legalább olyanokat ne, akik nem makacs, ostoba parasztok módjára rasszista hülyeségeket eregetnek. én tökre megértem hogy fel vagy dúlva és igazad van...de akkor is. nagyon szépen mosolyogva kérlek, ne vedd ezt rosszindulatnak...

Win Elen 2009.12.04. 15:35:02

@pavlovna: szerintem is. a kirekesztes ellen, nem hatasos fegyver a kirekesztes. Annak ellenere, hogy ertem a duhod. De nehogy lesullyedj arra a szintre, ahol a szubjektiv viszonyulas gerjeszti tettekke a prekoncepciokat. Nem eri meg. Raadasul onnelentmondast is general.

Es a ciganyt nem szarmazasi kategoriakent kellene csak erteni, hanem ugy, ahogyan mas a nacit hasznalja. Persze ez nehez dolog, mivel ha valaki azt mondja szek, akkor nem gondolunk az asztalra, de ha elmondja, hogy figy, ha azt mondom szek az asztalt jelent, akkor ezert nem illendo szamokerni. Voltak neves iroink is akik hasznaltak a ciganykodni szot. Amig nem tudjuk, hogy valoban rasszista retorika eszkoze, addig ne belyegezzuk meg annak. Ha igy teszunk, azzal epp a szelsoseges magatartast ligitimaljuk.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.04. 15:38:22

@Win Elen: De az nem rasszizmus önmagában, hogy egy népcsoport nevét pejoratív megjelölésként használják?

eastern sugar 2009.12.04. 16:55:52

@bm613: most előtör belőlem a demagógia és vihogva a skótokra hivatkozom. persze, magában véve rasszizmus, de néha nem árt azt is nézni hogy ki mondja és hogyan. nem kevés zsidó ismerősöm illetve rasszizmust mélyen elítélő ismerősöm szájából hangzott már el garasoskodás esetén a ne legyél mán akkora zsidó sallang, megkockáztatom, hogy szólásként, mindennemű antiszemita felhang nélkül. nem kell minden hülyeségre ráugrani. és itt jönnek a skótok is a képbe. (((zárójel: nem hiszem, hogy a mcdonalds kirekesztő politikát folytatna ellenük)))
itt most win elennek adnék igazat a székkel meg az asztallal.
uff, én beszéltem, de eközben nem támogattam a rasszista retorikát.

kolbenheyer 2009.12.04. 19:44:27

@pavlovna:
Nincs kulturált rasszizmus.
Antitroll nem először kommentel, pontosan értem, mit ír. Azt is, hogy nekünk szól a "budapesti nyugalomból irogató" kitétel. Most végre felébredek, gondolja, hogy engem is pofán vágtak.
A skót példád hülyeség, te is tudod. Fekának csak akkor mondd, hogy nigger, ha suvickos a képed.

eastern sugar 2009.12.04. 20:54:29

nem is mondtam egy k* szóval sem, hogy van kulturált rasszizmus.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.04. 23:10:40

@pavlovna: A skót viccek és hasonlók nem esnek egy kategóriába azzal, ha valaki konkrétan a BŰNÖZŐ szinonímájaként használja a "cigány" szót.

Win Elen 2009.12.04. 23:27:07

@bm613: A valaszom Nem. Es igen.

Ne egyszerusitsunk ennyire. Abban sajnos en nem tudok partner lenni.

Az utolsora. Epp errol van, szo. Tudni kell mire hasznalja. Alairom, hogy a legtobben altalaban valoban ugy ciganyoznak, hogy azzal egy kalap ala veszik az egesz nepcsoportot, es elsodleges sztereotipiakent az agressziv bunozoi tulajdonsagokkal azonositjak. De nem mindig!! Ennyi. De ezt epp azoknak kell magyarazni, akik a kirekesztes, a raszizmus, az antiszemitizmusra oly' erzekenyek? Legalabb mi ne ertsuk felre egymast :)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.04. 23:57:30

@Win Elen: anti_troll ezt írta: "nem az a cigány, akinek sötétebb a bőre, hanem aki úgy viselkedik. "
Erre reagáltam. Biztos, hogy most neked van igazad?

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.12.05. 01:43:35

@anti_troll: "Tehát, megütnek, zaklatnak, kirabolnak (szigorúan 20ezer forint értékig), a rendőrség meg nagy ívben szarik az egészre."

En eltem Budapesten, es 14 eves koromtol evente legalabb ketszer probaltak ciganyok belem kotni. (Neha futni kellett, neha magyarazkodni, neha meg semmi nem segitett, es csak azutan hittek el, h nincs nalam mobil, miutan a nadragomba is belenyultak.) Ettol fuggetlenul meg mindig nem ertem, hogy ez hogy jon ide.

Win Elen 2009.12.05. 07:56:04

@bm613: Nemtudom. Nem erdekel anti_troll eppenseggel egy cseppetsem. Mondott valamit, azt tovabb gondoltam. Ha kulonobozo szituaciokba helyezed a mondandom, akkor nyilvan annak tukreben valtozik annak a megitelhetosege. En nem ugy gondolkodom, hogy megprobaljak abbszolut igazsagokat kinyilatkozni. (Ilyenek nincsenek is).

De ha most kotelezo arrol beszelni, amit o mondott, akkor egyetertek, hogy csak ezt az egy mondatot tekintve onkenyesen es tulegyszerusitve tett egy olyan kijelentest, ami igy nem all meg. Es nem tudok egyeterteni vele. /Ugyanakkor kozonbos is. Ezzel ugyanis nem mondott semmit. Nem magyarazza meg, hogy mi az o valodi hozzaallasa.

Es ha vigasztal a prekoncepcioim vele kapcsolatban hasonloak a tiedhez(?). De azok akkor is csak prekoncepciok. :)

H1GaNy 2009.12.06. 14:47:07

Nos így hallva a történtekről én sem tudok elsiklani felette. Ez az egész dolog 1 hatalmas nagy barbárság, és sajnos ez ellen a védelmi erők(rendőrség) passzivitása miatt sajnos nem lehet tenni. Jó, nekem igazándiból nincs miért félnem a skinheadektől, de attól függetlenül egy borzasztóan buta bagázs...
Már pedig buta emberek mindig is voltak, vannak és lesznek is sajnos, és ez ellen nehéz tenni.
Én bevallom őszintén, nem szeretek az utcán úgy járni, hogy arra várok h ki köt belém(részegek, cigányok stb) pedig volt már erre példa.
Mindenki jogosan a saját negatív tapasztalataiból indul ki és így lesz a helyzet egyre mélyebb és mélyebb.
Én most vagyok végzős, és odáig jutottam e történet alapján, hogy az iskolai szalagunk egy hatalmas céltáblává tesz minket?!
Ez a szomorú ebben az országban.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.16. 09:02:34

@bm613: A szélsőlibekről is hasonlóan vélekedsz?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.16. 09:51:06

@Talon Karrde: Nem. Ők csak annyit mondanak, hogy minden ember egyenlő, és csak a saját tettei alapján lehet megítélni, nem pedig a származása vagy egyéb hasonló, nem általa választott hovatartozás alapján. Aki szerint ez rossz, azzal nem tudok mit kezdeni...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.16. 10:29:27

@bm613: Úgy látom nagyon távolról nézed ezt a problémát, megpróbálom mégtávolabbról nézni és megkérdezem: Ugye hogy akkor a nácik és szkinhedek (figyelem, a kettő nem egy és ugyanaz)is emberek és csak SAJÁT tetteik alapján kell megítélni őket? Mint pl. kolbenheyer esetében is 5 (azaz öt) elmeháborodottról beszélünk és nem kell őket összemosni az egész (szélső)jobboldallal?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.16. 11:51:27

@Talon Karrde: Nácinak, szkinhednek lenni nem születési kérdés. A náci az náci, mindegyikük egy embertelen eszmét vall. Hiszen definíció szerint azok a nácik, akik ezen eszmét vallják. Ez tehát közös bennük, és ez alapján nyugodtan lehet róluk (mindannyiukról) vélekedni. Ez persze nem érinti azt, hogy esetleg megbízható, segítőkész barátok, példás családapák is lehetnek a magánéletükben.
Ellenben egy származási, szexuális, vallási, nemi stb. alapon összeálló csoportról ez alapján egyöntetű véleményt alkotni nem lehet. Illetve lehet, csak nem tisztességes dolog.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.16. 12:13:45

@bm613: Ugye, hogy a nácik és a szkinheadek is CSAK emberek, akik esetleg életük egy adott pillanatában rosszul választanak? Ugye, hogy csak SAJÁT tetteik alapján kell megítélni őket?
Mint pl. kolbenheyer esetében is 5 (azaz öt) elmeháborodottról beszélünk és nem kell őket összemosni az egész (szélső)jobboldallal?
"Ellenben egy származási, szexuális, vallási, nemi stb. alapon összeálló csoportról ez alapján egyöntetű véleményt alkotni nem lehet. Illetve lehet, csak nem tisztességes dolog."
Konkrétan milyen csoportról beszélsz most?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.16. 13:54:14

@Talon Karrde: Naná hogy a saját tetteik alapján. Konkrétan például az alapján, hogy a náci eszméket választották.

A másik részhez:
Cigányokról, zsidókról, homoszexuálisokról meg ilyesmikről van szó. Tudod, akik ellen a hozzád hasonlók szoktak uszítani.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.16. 14:03:08

@bm613: Rossz érvek, sajnálom.
"Tudod, akik ellen a hozzád hasonlók szoktak uszítani."
Köszönöm a beszélgetést, részemről most ennyi.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.16. 16:51:18

@Talon Karrde: Örülök neki. Nem sikerült elérned a minimális elvárható szintet, azaz azt, hogy legalább értsd, mit ugat neked az ember...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.16. 19:48:22

@bm613: Ha most a te szinteden akarnék kommunikálni veled akkora azt mondanám, hogy a kurva anyád, de mivel én már egy kommenttel ezelőtt is ennél civilizáltabb voltam és inkább elköszöntem, megköszönném ha visszavonnád utolsó kommentedet és elgondolkodnál az utolsó előtti kommented utolsó mondatán. Puszi a hasadra.

Bell & Sebastian 2009.12.17. 03:05:04

@bm613:

Sajnálom, @Talon Karrde: -val mellényúltál.
Leszállt az éj kurvára, mi?

kolbenheyer 2009.12.17. 09:43:21

@bm613:
Az antirasszizmus nem legitimálja a sértegetést. Téged is kérünk, hogy tartsd magad a blogunk szabályaihoz.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.17. 10:01:32

"A náci az náci, mindegyikük egy embertelen eszmét vall."
Ennek az elhamarkodott kijelentésnek a kapcsán jutott eszembe valami, értékelném, ha ennek a blognak a látogatói megnéznék majd valamikor egyszer a "Swing Kids" és "A felolvasó" című filmeket. Nagyon tanulságosak.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.17. 12:01:43

@kolbenheyer: Szerinted értette, amit írtam? Arra reagált, vagy tök másra? Ha az utóbbi, akkor nem értette. Ez esetben pedig nem sértés volt, hanem tényközlés.

@Talon Karrde: Miért is elhamarkodott? Náci az, aki az embertelen náci eszméket vallja. Mivel nem értesz egyet? Azzal, hogy a nácinak náci eszméi vannak, vagy azzal, hogy azok embertelenek?

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.17. 12:21:43

@bm613: "A náci az náci, mindegyikük egy embertelen eszmét vall."
Ez a mondat így ebben a formában nem igaz. Hiába írnám körül neked 1000 féle módon azt, hogy miért, a vita csak húzódna mint a nyerstészta (közben több sértés is elhangzana mindkettőnk részéről), azért mert neked ellenségkép KELL, és a nácikban ezt megtaláltad.
Ezt kell tisztázzad magadban és ha a két általam ajánlott filmet megnézed, lehet hogy beindul ez a folyamat.
Üdv.

kolbenheyer 2009.12.17. 12:58:10

@bm613:
"Tudod, akik ellen a hozzád hasonlók szoktak uszítani. " Ezt úgy írtad, hogy a vitapartneredről nem derült ki, hogy szimpatizálna a nácikkal. Miért feltételezed? És ha feltételezed, miért terjeszted ki (hozzád hasonlók)? A csoportos megbélyegzés mindig rossz, elviekben erről írsz te is.

Win Elen 2009.12.17. 13:09:19

@Talon Karrde: viszont engem erdekelne.En sejetem mire gondolsz, de ugy velem, hogy te is sejted, hogy bm613 mire gondolt ez alat.

Ha olyan megkozelitesbol nezed a dolgot, hogy mondjuk azt mondom a gyilkos az egyertelmuen gonosz, es embertelen, (erre az emberek nagy resze egybol bologatna) akkor felmerul a kerdes, hogy mit tekintunk gyilkossagnak. Mert ha az a gyilkos, aki mas ember eletet elveszi, akkor a gonosz embertelen fogalom kihat pl. az osszes abortuszt vegzo orvosra. Sot tovabb megyek. Ha a kozvetettseg is figyelembe vesszuk, tehat a gyilkossag tenye, akkor is gyilkossag, ha gondatlansagbol tortenik, ha a halalestet kivalto tettnek sosem volt celja maga a gyilkssag ugyan, de tudataban volt annak, hogy ennek ellenere ez bekovetkezhet, akkor nem minden gazdasagi, polgari stb. szemely, aki a bioszfera, mint otthon es abszolut eletter letet kockaztatja nevezheto gyilkosnak? Ergo legtobbunk gonosz, es embertelen.

Ezt csak egy kijelentes arnyalati szinezettsegenek tekinteteben irtam, nem kell ennel jobban foglalkozni vele.

A felolvaso pedig inkabb arrol szol, hogy egy rossz eszme melle is odalhatnak amugy jo es nem gonosz emberek. Csak butak.

Szoval akkor se zard le annyival, hogy a kijelentes nem igaz, engem erdekelne miert nem. Szerinted miert nem. En tudom, hogy szerintem mi benne a hiba, de erdekel a te velemenyed.

Megvalami, mindenki aki, elkotelezi magat valamilyen ideologia, valamilyen onmagat definialo, megsem szemelyehez kotodo ertekrend mellett, az kitermeli a maga ellensegkepet. Ez szamomra legyen barmilyen oldal alaphangon mindig a butasag egyik megnyilvanulasa. Nem vitatom el azt sem, hogy bizonyos helyzetekben kotelezo az ilyen viszonyulas, de akkor mar baj van.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.17. 13:42:19

@Win Elen:
"A felolvaso pedig inkabb arrol szol, hogy egy rossz eszme melle is odalhatnak amugy jo es nem gonosz emberek. Csak butak."
Köszönöm neked, megválaszoltad a saját nekem feltett kérdésedet.

"Megvalami, mindenki aki, elkotelezi magat valamilyen ideologia, valamilyen onmagat definialo, megsem szemelyehez kotodo ertekrend mellett, az kitermeli a maga ellensegkepet. Ez szamomra legyen barmilyen oldal alaphangon mindig a butasag egyik megnyilvanulasa."
Igen, én sem köteleztem el magam semmilyen eszme mellett és dühít az elkötelezettek rendíthetetlen csőlátása.

"Nem vitatom el azt sem, hogy bizonyos helyzetekben kotelezo az ilyen viszonyulas, de akkor mar baj van."
Igen, vannak ilyen helyzetek, ilyenkor én is mérlegelek és döntök, de akkor sem kötelezem el magam.

Win Elen 2009.12.17. 13:48:15

@Talon Karrde: de az en kerdesem nem erre vonatkozott :)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.17. 14:05:25

@Win Elen: "Ha a kozvetettseg is figyelembe vesszuk, tehat a gyilkossag tenye, akkor is gyilkossag, ha gondatlansagbol tortenik, ha a halalestet kivalto tettnek sosem volt celja maga a gyilkssag ugyan, de tudataban volt annak, hogy ennek ellenere ez bekovetkezhet, akkor nem minden gazdasagi, polgari stb. szemely, aki a bioszfera, mint otthon es abszolut eletter letet kockaztatja nevezheto gyilkosnak?"
De igen, sőt lehet hogy Én is gyilkos vagyok, mert a minap leadtam (erre specializálódott céggel elvitettem) vagy 40 rossz CRT monitort + 5-6 rossz TV-t és arra gondoltam közben, hogy Úristen, vajon ezek is oda, távolba, Afrikába fognak kerülni, ahol majd szegény gyerekek szedik őket szét és mérgezik magukat mindenféle ocsmánysággal?