A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Apa, kezdődik?

2010.04.16. 12:00 Vörös BLORóka

Végre kezdődik? A mai Élet és Irodalom címoldalán Megyesi Gusztáv "Búcsú a Bourbonoktól" címmel ír a szocialisták felelősségéről a választási kudarcukban. 

Lendvai Ildikó úgy tett, mintha múlt vasárnap az égvilágon semmi se történt volna, mintha a szavazópolgárok döntő többsége nem kívánta volna pártját a pokolba, s a nyolc év alatt bevésődött reflexeknek engedve kommentálta az eseményeket.

Megengedve a szerzőnek, hogy nem nyolc, hanem inkább huszonnyolc év reflexeiről lévén szó, felidézi, ahogyan Lendvai kubatovgáborozni kezdett, majd erősen kétségbe vonja az MSZP elnökének szavait, tekintve, hogy (Bréking: Szanyi buzdított az átjelentkezésekre):

(... ) ahol én szavaztam Óbudán, ott is jött vagy háromszáz vándorszavazó, de a helyieket soron kívül előre vették, tehát egyetlen nyugdíjasnak sem kellett visszafordulnia (...)

A cikk iránya egyértelműen halad a vándorszavazókról szóló törvény előterjesztése, majd most annak letagadása mentén, az MSZP-nek az LMP-vel kapcsolatos pálfordulásán keresztül a BKV-botrányok újbóli felemlegetésén át a már címben (mármint a cikkében) is jelzett párhuzamig: 

(...) a Bourbonok ehhez képest kiváló memóriával rendelkező, magas IQ-jú társaság.

Lezárásképpen kijelenti, hogy már jobban tart ettől az MSZP-től, mint a Fidesz kétharmados többségétől, ugyanis ennyire ész nélküli politizálás, csak rossz irányba vihet mindent:

(...) az univerzum középpontjába Orbán Viktort helyezik, minden mondatukat vele kezdik, és vele fejezik be, minden apró jelben a diktatúrát látják, majd a végén, ha indokolt, ha nem, fasisztát kiáltanak, függetlenül az eseményektől, ami persze nem rossz üzlet, és az érdemi munka látszatát is kelti, csakhogy így egyszerűen nem lehet élni, így csak elhülyülni lehet. (...) minden okuk megvan rá, hogy szép csöndben, elegánsan, finom úri léptekkel visszavonuljanak. Nem fognak.

- zárja le Megyesi, magas retorikai érzékkel írását.

Az, hogy az egyébként baloldali-liberális kötődésű ÉS ilyen kritikával illeti a Párt vezetését, egyértelműen jelzi, hogy már most, a két forduló között elkezdődik az, aminek egyébként már rég ideje volt: a baloldali médiának az MSZP mögül való kihátrálása. Mondhatjuk kis cinizmussal, hogy naná, majd fognak támogatni egy bukott pártot, ám könnyen lehet, hogy más lesz a mostani Fidesz kormány alatt a baloldali sajtó retorikája. Ha a szocialisták megújulását is elutasító hangok felerősödnek a médiában, könnyen lehet, hogy - főleg az önkormányzati bukta után - az MSZP teljesen elveszíti szavazói bázisát, és négy év múlva a legnagyobb baloldali párt helyén keletkező űrt új, hitelesebb pártok fogják betölteni. Csak ki kell várni, de én már számolom a napokat, amikor az MSZP kiesik a parlamentből...

41 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr611926316

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kétharmad és a diktatúra 2010.04.19. 18:52:02

Már látom, amint tömegek szavaznak a kétharmad ellen a második fordulóban. Biztosan sokan féltik a demokráciát. Elől Debreczeni és Bauer fog menetelni, időnként Gy. Fletó félrehajtott fője is fölbukkan majd a képernyőn, mögöttük milliók a kétharmadtól ...

Trackback: Lendvai lemond, az MSzP döcög tovább 2010.04.19. 11:52:07

Az MSzP "megújul". Már megint. Öröm nézni: újra meg újra.Csak az a baj, hogy bárhogyan is újul, a háttérben ott ragadnak Baja, Dr. Szekeres, Kiss Péter, Suchmann Tamás emberei, időnként ők maguk, ott csücsül Dr. Szabó Zoltán, Hajdu László, de...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.16. 13:35:29

Tök jó, meg érdekes, amit leírtál. Ha kicsit egyszerűen akarnék reagálni, akkor azt mondanám, hogy Ez az élet rendje :)

Vidéki 2010.04.16. 14:05:37

Nagyon találó megfogalmazás: „minden apró jelben a diktatúrát látják, majd a végén, ha indokolt, ha nem, fasisztát kiáltanak.”

Az LMP-nek két fontos kijelentését idézném, amelyek az én egyetértésemmel is találkoznak:

„A másik lekommunistázása, leprimitívezése, lefasisztázása lehetetlenné teszi az álláspontok ütköztetését: érdemi vita helyett csak párhuzamos kinyilatkoztatásokra ad lehetőséget. Mi ezzel a politikai stílussal szeretnénk szakítani.”

„Magyarország nem tud úgy megújulni, ha folyamatosan a szkepszisből indulunk ki.”

ralf 2010.04.16. 14:14:29

Bár én a párt megboldogulásáig SZDSZ-szavazó voltam (egyre kisebb lelkesedéssel), most pedig "baltalan" liberális lévén az MDF-re, épp ugyanezekkel az indokokkal az MSZP-re szavazást tökéletesen kizártam a lehetőségek közül. (A Jobbik soha nem volt köztük.) Osztom BLORóka örömét, de remélem, hogy a baloldal képes megújulni. És emellett azt se felejtsük el, a Fidesznek is van mit javítania az 1998-tól megismert stílusán, mert valóban az egész ország érdekét kell képviselnie.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.16. 15:01:02

ez tök jó. a kommentelők nem tudhatják, de a belső levlistánkon már két napja arról beszélek, hogy amikor a baloldali és liberális sajtó elkezdi újragondolni a dolgokat, az nagyon izgalmas és követendő folyamat lesz.
Az egyébként nem újdonság, hogy az ÉS szopatja a kormányt, így beállítani tévedés. Kovács főszerkesztő és a másik két vezérpublicistájuk kb. 2,5 éve folyamatosan olyan cikkeket ír, hogy mennyire szarok és mennyire nem szabad, hogy ők folytassák a kormányzást. Szóval ez egyáltalán nem új dolog. (Ellenben a jobbos sajtóval, amelynek a kritika sosem volt sajátja.)

Szóval ez a kritika az ÉS-sel szemben nem jogos.
Amúgy hajrá újságok, tök jó lesz olvasni!
(És lassan a Fidesz is elkezdhet csökkenni, remélem ezzel Bloróka is egyetért!)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.16. 15:04:36

@calam: a kritikusság egyébként nem csak az ÉS-re, hanem más újságokra is jellemző volt. A Narancs szerk. ugyan az MSZP mellett agitált, de a többi rovat egész végig elég egyértelmű volt. Elég csak a cigánytémát megnézni, ott mennyire támadták a kormányt, vagy egyéb témákban (titoktörvény, adatnyilvánosság, ellenőrző hivatalok basztatása).
Ezen kívül persze megnézem, amikor a Heti Válaszban megjelenik olyan cikk sorozat, amelynek egyik elemének az a címe, hogy "Miért szavazok a Fideszre"?

Összességében árnyaltabb a kép, szerintem.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.16. 15:06:56

amúgy a régi hölgyek/urak tényleg lépjenek le. Kicsit idegesítő már a Szanyi, a Szekeres Jimmi, a Kiss Péter stbstb

Sötét korom 2010.04.16. 15:13:35

@calam: Teljesen egyetértek, és szerintem minden ÉSt olvasó is, az ÉS-sel kapcsolatos véleményeddel!

Sötét korom 2010.04.16. 15:15:29

@calam: Ezzel viszont nem értek egyet: amig valakiknek van rájuk igénye,addig csinálják csak. Ne te akard ezt innen eldönteni! Miféle társadalomképed van?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.16. 15:20:15

@Sötét korom: hát nyilván addig fogják csinálni, amíg igény van rájuk. Nem fogom én eldönteni, nem is tudom, nem is akarom.

Az analógia minden hibájával: a jobbikos politikusokat is károsnak tartom, és örülnék, ha nem lennének a parlamentben.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.16. 15:22:21

@Sötét korom: mármint érted, én nem az MSZP-t akarom kívül tudni, amit a Fidesz csinál a két szélsőségről, az súlyos hazugság.

Viszont ameddig ezek a figurák vannak előtérben, addig képtelen a párt a megújulásra. Márpedig megújulás nélkül az lesz, amit Bloróka írt.

szobaisten 2010.04.16. 15:23:40

Nekem is feltűnt ma délelőtt a vezércikk hangneme és kissé szokatlannak mondható kritikája, de szerintem az ember ezen a héten elfogultabban olvasgatja a lapokat, ezért is a nagyobb érzékenység. Ráadásul nyilván veszik a lapot a folyóiratok is, hogy ezzel a pocsék szójátékkal éljek - az volt egyébként a sejtésem, bármi legyen is a tartalma, a vezércikk most különösen ütős lesz az ÉS-ben, be is jött.
Nagyon kevés időm volt még belemélyedni az újságba, de sejthető, hogy a belseje azért "stabil" maradt. Legalábbis egy-egy random átfutott mondat, valamint Bauer Tamás cikkének olvasása közben ez volt az érzésem (egyébként olvastam már tőle is csípős kritikát az MSZP kampányát illetően, ez természetes, szerintem).

marós 2010.04.16. 15:31:51

M.G. ugyanezeket saját önéletrajzába is leírhatná. Hosszú évek óta az ÉS o.v.-l ébredt, és feküdt . Úgy látszik az udvari bohócok keresik a multból való kibontakozás útját, keresik az édesebb nyalni valót.

Sötét korom 2010.04.16. 15:43:53

@calam: Az MSZP szerintem kizárt, hogy megújuljon. Az lesz, ami volt eddig is, csak egyre szolidabb (=szinvonaltalanabb) kivitelben.

@marós: Én nem érzékeltem sem MG-ben, sem az ÉS-ben Orbán-fóbiát. Orbán kritikát persze igen. De azzal mi a probléma?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.16. 18:38:07

"Az, hogy az egyébként baloldali-liberális kötődésű ÉS ilyen kritikával illeti a Párt vezetését, egyértelműen jelzi, hogy már most, a két forduló között elkezdődik az, aminek egyébként már rég ideje volt: a baloldali médiának az MSZP mögül való kihátrálása."

Az ilyen kijelentések tipikusan azoktól szoktak eredni, akik csak jobboldali sajtót olvasnak, és annak alapján azt képzelik, hogy a baloldali is ugyanolyan kritikátlan seggnyalókból áll. Az ÉS-t ugyan nem olvasom, de a Népszabadságot és a 168 Órát igen, és azok is rendszeresen kritizálták a kormányt illetve a kormánypárto(ka)t. Az ÉS-t ismerők meg leírták, hogy ott sincs ez másképp.

miva? 2010.04.16. 21:22:35

@marós: te a tényeket nem szereted, mi?

olvasod te aztatot?
a neten ott van visszamenőleg ezer évre az összes cikk, mazsolázz.

ajánlom Váncsa Istvánt.

Nála kezd o.v. keresését, pontagyú

ralf 2010.04.16. 22:00:55

@bm613: Én is ezeket olvasom. A Népszabadsággal kapcsolatban egyetértek, bár volt már olyan, hogy a neten találtam meg egy történet másik, a szocik számára kevésbé kedvező felét. De alapvetően valóban kritikus, és baloldaliságában sem pártseggnyaló.
Ez utóbbit a 168órával kapcsolatban sem lehet állítani, de az utóbbi időben egyre inkább van olyan érzésem, hogy egyre egyoldalúbb. Ennek nem örülök.
Egyébként a Heti Választól még ki is telik, hogy kritikus legyen jobboldalhoz.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.16. 22:07:38

@bm613: @ralf: ti olvastok 168 órát?:) amikor legutóbb kezembe került, eléggé felbaszta az agyamat valami jóféle Mészáros Tamás cikk

sorokinV 2010.04.16. 22:12:30

@calam:

Van valami romantikus abban, mikor a "független" értelmiségi elhagyja az idézőjelet és valóban belekóstol a függetlenségbe. Olyan, mint az első csók, az első petting, az első titokban végigköhögött cigike. :D

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.16. 22:22:42

@sorokinV: most nem egészen értem, lehet, a fáradtság miatt. ha engem szopatsz, azt nem érzem jogosnak. régen világossá tettem, hogy a szocikat sem bírom.
ha mészáros tamást szopatod, az nem zavar.

miva? 2010.04.16. 23:02:49

az ATV besorolása mi lehet?

az echo-val versenyben van a gusztustalansági verseny első helyéért.

és se MSZP-s se FIdeszes nem vagyok :D

ralf 2010.04.16. 23:38:53

@calam: A Mészáros Tamás-tűrő képességem nekem is alacsony. Ő, mióta ismerem az írásait, mindig nagyon egyoldalú volt.
Nekem Buják Attila volt nagy csalódás, amikor egy a szélsőséges jobboldali portálokról szóló cikkben a Kurucinfóval és Barikáddal együtt említette a Reakciót (Mandiner). Csak az a bibi, hogy mivel rendszeresen olvasom, tudom, micsoda ordas hazugság ez.

sorokinV 2010.04.16. 23:39:04

@calam:

Gusztiról írtam ezt :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.16. 23:51:05

@ralf: hát, szeretik összemosni ezeket, ezért számomra mérsékelten hiteles. Amúgy nem nagyon tudom, kik írnak a 168 órába, mert amikor a kezembe kerül, akkor mindig Aczél Endre írja tele, ő pedig blogunk nagy barátja!

@sorokinV: azért szerintem olvasd vissza korábbi írásait, bennem az a kép alakult ki róla, hogy már korábban is elhajtotta a szocikat.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.17. 13:31:52

@calam: Mészáros egyoldalú, de azon az oldalon jól ír :-)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.17. 14:02:29

azt nem mondtam, hogy Krokodil véleményét a kérdésben annyira kell komolyan venni, hogy saját állítása szerint életében egyszer olvasott Élet és irodalmat.

Vörös BLORóka · http://fulke.blog.hu 2010.04.17. 15:34:55

@bm613: "Az ilyen kijelentések tipikusan azoktól szoktak eredni, akik csak jobboldali sajtót olvasnak, és annak alapján azt képzelik, hogy a baloldali is ugyanolyan kritikátlan seggnyalókból áll. Az ÉS-t ugyan nem olvasom, de a Népszabadságot és a 168 Órát igen, és azok is rendszeresen kritizálták a kormányt illetve a kormánypárto(ka)t. Az ÉS-t ismerők meg leírták, hogy ott sincs ez másképp."

Azért pl Bauer következő oldalas írása az ÉS-ben eléggé rettegősre sikerült. Csak mondom, mivel nem olvasod :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.17. 17:40:32

@Vörös BLORóka: Igen, Bauer is ír oda. Úgy hogy miközben szarnak tartja a kormányt valóban fél a Fidesztől. Nem értem, mikor lettünk ennyire egyszerűek, hogy átvettük ezt a jobbos "retteg" szöveget. (Kettőnk között: kérdéseket csak felvet, hogy vajon mit is fog kezdeni a Fidesz a hatalmával. Van némi rossz tapasztalatunka Fidesz demokrácia felfogásáról, azt hiszem, ebből nyugodtan ki lehet indulni.)

Szóval az, hogy egy lap leközöl egy cikket és milyen a szerkesztőség, nem azonos. A vezércikkek és az élet rovat évek óta a szocikat szidja. Ahogy azok a cikkek is, amelyeket a Széky ír, vagy a Várhegyi írásai. Miért nem lehet összetettebben nézni a dolgot?
Az MSZP sajtót meg te is gondold át.

Vörös BLORóka · http://fulke.blog.hu 2010.04.17. 17:55:44

@calam: konzervatorium.blog.hu/2010/04/13/ketharmad_3
egyébként nyilván nem fekete-fehér, és ahogyan én sem hiszem, hogy a Fidesz minden jót el fog hozni, amit el kéne, úgy te se hidd, hogy minden rosszat meg fog tenni, amit meg tudna.

Összetettben: az ÉS baloldali-liberális újság. Az, hogy a szocikat szidják - mint írtam - normális ("majd fognak támogatni egy bukott pártot"), én csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy a címlapon egy ilyen cikket közvetlenül a választás első fordulója után leközölni egy szerkesztői döntés, amely egyértelműen kimondja azt, amit már eddig is sejtettünk: az MSZP-nek befellegzett.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.17. 18:08:29

@Vörös BLORóka: olvastam a konzervatórium írását, sok hülyeség van benne, nem tudom, ez mire hivatkozás. Nem gondolom, hogy minden rosszat meg fog csinálni, amit tehetne, én csak azt mondtam, hogy sok nem túl demokratikus dolgot tett már.

Mondom: az első oldalas cikkek évek óta szidják a szocikat, ebben semmi újdonság nincsen.Úgy beállítani, mintha az lenne, hamis beállítás.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.17. 18:11:32

@Vörös BLORóka: Tőlem bárhol bármikor bármilyen, a törvényeknek és a jó erkölcsnek megfelelő írás lejöhet. A különbség a bal- és a jobboldali sajtó közt az, hogy utóbbiban SOHA nincs semmiféle kritika az éppen aktuális Vezérrel (legyen az akár Orbán, akár Vona, attól függően, hogy melyiküknek nyaló újságról beszélünk) és társaival szemben.

Vörös BLORóka · http://fulke.blog.hu 2010.04.17. 18:24:23

@calam: Azt írtad: "(Kettőnk között: kérdéseket csak felvet, hogy vajon mit is fog kezdeni a Fidesz a hatalmával. Van némi rossz tapasztalatunka Fidesz demokrácia felfogásáról, azt hiszem, ebből nyugodtan ki lehet indulni.)"
Szerintem amit a konzervatórium írt, az egy jó példa arra, hogy hogyan lehet csak jót belelátni a kétharmadba. Te meg abból indulsz ki, hogy a múltkor is antidemokratikusok voltak, TEHÁT most is azok lesznek - szerintem ez hibás logika.

Azt írtam: "a címlapon egy ilyen cikket közvetlenül a választás első fordulója után leközölni"
- és az állításom erre a mondatra vonatkozott, tehát nem csak arra, hogy címlap-e.

@bm613: Nem tudom, ez hogyan jön a cikkemhez, de mivel én jobboldali újságot nem szoktam olvasni (kivéve Bayer mestert a Hírlapban, ha épp veszélyesen alacsony a vérnyomásom), ezért köszönöm felvilágosításod :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.17. 18:34:37

@Vörös BLORóka: mondjuk pl. a titoktörvényről szóló rész a konzis cikkben szimplán csúsztatás. A mostani, titokpárti törvényt a két párt együtt fogadta el, megvolt a 2/3. Ezek után nem bíznék. Lokális vezetési gyakorlatokból lehet következtetni az országos stílusra. Ilyen pl. Meggyes Tamás Esztergomban, vagy a bíróság által ugyan felmentett, de furának fura pécsi vízmű.
Persze a kordonbontás sem volt tök demokratikus dolog. Tehát: annyit állítok, hogy nem kritikusnak és gyanakvónak lenni a Fidesz mostani hatalmával szemben, naiv dolog. Bőven bizonyítékát adták annak, hogy legalább gyanakvóak legyünk. Ne érts félre: nem gondolom, hogy diktatúrát vezetnének be, vagy ne lenne 4 év múlva választás, sőt 4-12 éves távon valószínűleg le is lehet majd őket váltani. Abban is biztos vagyok, hogy a demokrácia megmarad. A kétkedés jogát a mindenkori hatalommal szemben azonban fenntartom magamnak.
(Én persze a szocik ilyen hatalmánál is vernyognék, kérdezd meg a nagy tudású Krokodilt, hogy négy éve is ilyet pofáztam, pedig akkor csak a feles többségük lehetősége volt meg.)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.17. 18:36:23

ja, a másodikat meg most nem értem. Ha évek óta közölnek ilyen cikkeket a címlapon, akkor miért pont a bukta után ne közölnének egy ilyet?

Vörös BLORóka · http://fulke.blog.hu 2010.04.17. 18:41:49

@calam: Az első témához annyit szólnék hozzá, hogy úgy állsz hozzá a következő kormányhoz, ahogy akarsz, azonban félrevezető, ha minden konkrét előzmény (azaz ENNEK a kormánynak és törvényhozásnak a konkrét döntései) előtt te már félsz a túlzott hatalmuktól. Amúgy a rettegés szó pont ezt fedi le, de ebbe már ne menjünk bele. Szíved joga, mit gondolsz, mit mondasz, de ne tarts azért naivnak (Fideszesnek meg főleg ne), ha azt remélem, hogy nem lesz olyan szörnyű I. Viktor második regnálása, mint az első...

A másodikra: hát pl ha megmondták volna nekik :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.17. 19:21:31

@Vörös BLORóka: nem, a rettegés szerintem mást jelent, de ebbe a definíciós vitába ne menjünk bele. Már csak azért sem, mert a rettegés szót Bauer Tamásra szokták használni, márpedig, ha olvasod, amit ír, akkor közel sem az, amit én írok.

Elég fura álláspont, amit mondasz. Ezek a képviselők, parlamenti tisztségviselők fogadta el egy titokpárti törvényt. Ugyanezek lesznek ezután a nyilvánosság legnagyobb barátai? Miből következtethetnék egy képviselő leendő cselekvéseire, mint a korábbiakból? Konzekvensen, szinte minden párt titokpárti volt az elmúlt 20 évben. Akkor majd most a Fidesz-kormány lesz a TASZ legnagyobb barátja? Ez pedig elég konkrét előzmény.

Mi másból lehetne következtetni a következő kormány munkájára, mint abból, ahogy a helyi hatalmakat vezeti? Persze, lehet, hogy tévedek. Azt is tudom, hogy OV nem Meggyes Tamás.

Ahogy mindenkinek voltak előgondolatai a szoci kormánynál, úgy most is vannak. Egy részük bejön, egy másik nem. A gyanakvás azonban még nem rettegde. Ezt mondjuk elég határozottan állítom.

a második most még annyira sem értem.

(u.i.: bármilyen túlzott hatalomtól félek, ismersz. mérsékelten szeretem a hatalmat.)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.17. 22:14:06

@calam: "Szíved joga, mit gondolsz, mit mondasz, de ne tarts azért naivnak (Fideszesnek meg főleg ne), ha azt remélem, hogy nem lesz olyan szörnyű I. Viktor második regnálása, mint az első..."
Csak egyetlen apró jelet mondj, ami alapot ad a bizakodásra... Egy egészen picit. Én nem látok...

Vörös BLORóka · http://fulke.blog.hu 2010.04.17. 22:31:56

@calam: @bm613: Megkövetek mindenkit, most már tudom, hogy amit ti csináltok nem rettegés, ma este ugyanis abból is kaptam egy adaggal meglehetősen közeli környezetemből. Volt ott minden, Dunába lövésén át, fasisztázáson át minden.
Szóval igaz, amit ti mondtok inkább csak kétkedés, ami persze helyénvaló, mint mindig, a továbbiakat meg majd persze meglátjuk.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.04.18. 01:21:24

@Vörös BLORóka: ha ez nem irónia, akkor köszönöm.

@bm613: amit idéztél, nem én írtam.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.18. 11:31:13

@calam: Bocs, eggyel arrébb sikerült néznem.

molaris 2010.04.22. 14:09:24

@ralf:
Subject: A nap aranyköpése
A nap aranyköpése, avagy nyelvünk gazdagságára, árnyaltságára egy újabb
bizonyíték:
"Az MDF először megbokrosodott, majd herényire zsugorodott, és most
alulról szagolja az ibolyát.
XD
Úgy kaptam, csak már a maszopról lehetne ilyeneket.