A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Mitől védem Orbán Viktort?

2010.10.30. 12:00 Horváth Andor Márton

Önmagáért? Semmitől. Szlalomsör alapos elemzés tárgyává tette calam szerintem túlzott kirohanását a legutóbbi kormányintézkedések ellen. Ennek az elemzésnek igen sok állításával egyetértek. Cikke végén azonban azt írja: "vannak olyan objektív korlátok, ami után semminek nem szabad rávennie minket arra, hogy megvédjünk egy ilyen szándékot mutató szereplőt".

Szerintem egyvalaminek szabad rávennie Orbán védelmére. Annak, ha a demokrácia védelme Orbán védelmét is jelenti. Eredeti cikkemben arra hívtam fel a figyelmet, hogy calam majdnem-pontos fogalmazása olyan módon csúsztat, amely káros a demokráciára nézve.

Szerintem - szlalomsör állításával szemben - a kormány intézkedései nem egy totalitárius diktatúra kialakításának előkészületeit, hanem egy túlkapásokkal teli, de alapvetően demokratikus kormányzási cikluskezdetet mutatják. A kettő között a különbség az, hogy a demokratikus kormányzás végén bízhatunk benne, hogy a "demokrácia-checklist" lényegében rendben lesz.

Szlalomsörnek és calamnak közös tévedése, hogy a Fideszt próbálják a demokrácia bevégzőjeként beállítani. Szerintem ha az események a mostani irányban haladnak tovább, annak nem ezekben a kormányzati ciklusokban lehet végzetes hatása. Annak egy újabb világgazdasági válság vagy egy uniós krízishelyzet esetén lehet olyan következménye, amely miatt leszakadunk Nyugat-Európa demokráciáiról, és magunkra maradva szabad prédáivá válunk a szélsőjobb előretörésének. A demokráciák valahogy így szűnnek meg. Orbán nem fogja magát császárrá koronáztatni, ez biztos.

Kicsit belegondolva világossá válik, hogy Orbánnak ez a fajta védelme nem védi nagyon semmitől. Demokráciában vagyunk, demokratikus eszközökkel küzdünk, ahogy már vagy háromszor leírtuk. Szerintem le kell váltanunk ezt a kormányt.

Meg kell szüntetnünk ezt az ámokfutást. A kétharmados forradalom megbukott, mert a nemzet szabadságát veszélyezteti. És mivel ez az, amiben calammal és szlalomsörrel egyetértek, nem hiszem, hogy Orbán Viktornak túl sokat segítene, amiben mégis megvédtem.

(A témával kolbenheyer itt foglalkozott.)

201 komment · 5 trackback

Címkék: fidesz szabadság demokrácia orbán viktor

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr712406793

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy el nem hangzó gyászbeszéd 2010.11.03. 00:21:56

Tisztelt Barátaim!  A legjobb barátok azok, akik szólnak, ha túlléptem határaimat. Akik jelzik, ha etikátlan tettekre vetemedem. Akik figyelmeztetnek, amikor jogaimat és vállalt erkölcsi korlátaimat áthágom.Az Alkotmánybíróság a köztársaság bará...

Trackback: Kelj fel Palcsi meséje 2010.10.30. 20:56:13

 Atyafiak, már éppen úgy terveztem, hogy nincs több mese mára, ám nem bírtam ki, csak leszen egy mai utolsó! Már vártam mikor szóla hozzánk Viktorunk egyik jelentős játszópajtása, kit nevezzünk Palcsinak, Kelj fel Palcsinak.Nem nehéz kitalálnotok ...

Trackback: A kisebbrendűségben szenvedő kondás meséje 2010.10.30. 20:55:53

Atyámfiai, kicsit elkésve, de remélem még tetszésetekre, szeretnék egy egyszerű mesével megörvendeztetni Bennetek.No, szóval, még mielött Viktor gyermekünk csodálatosan rettentő elefántiázisában nem szenvedett,melyről előzöleg írtam, hetyke kis ko...

Trackback: A FIDESZ elefánt a porcelánboltban 2010.10.30. 20:55:36

Atyafiak, egyszer volt, hol nem, bár lassan úgy érzem inkább ne lenne. No, szóval volt egyszer egy ember aki csodás, avagy rémisztő (kinek-kinek a tetszése szerint) átváltozáson ment keresztül. Ez a Viktor gyerök egy elefánt lett a porcelánboltban!Mint...

Trackback: Gyurcsány, az Alkotmány őre 2010.10.30. 19:10:51

 Folytatjuk sorozatunkat, melyben az AB jogkörét érintő javaslat verte hullámok hatásairól értekezünk. Szóltunk már a Fidesz kommunikációs baklövéséről; feltettük a kérdést, fontosabb-e az egyébként is változtatásra ítélt Alkotmány védelme, mint a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:17:14

@rockjano_: Fentebb olvashatod a véleményem a demokráciáról. Keresd meg.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.30. 21:18:12

@rockjano_: Remélem, nem hugyozzátok össze a Kossuth teret! :)))

Cselo 2010.10.30. 21:18:37

@tonchyka: mondd csak, ki beszélt itt zsidókról? Ezt a szót ki írta itt le eddig? Te vagy az első. Nevetséges vagy! És buta!

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:19:40

@Esztergom a nemzeti összefogás városa, törpe!:

A 2,5 millió Fideszre szavazót nemzeti egységnek beállítani orbáni pofátlanság. E mögé bújva legitimálni gaz tetteiket szarháziság.

Demokrácia.szavazás, érvényes szavazatok, eredény, 2/3. Mi a fasznak beszélsz itt 2,5 millióról vaze?

Várúr 2010.10.30. 21:20:03

@Lágyi: Mi a lófa jelentősége van annak, hogy pár mai vezető 30 éve, gyerekkorában a kötelező Kisz titkára volt? Jelentősége annak van, hogy a korábbi vezetők valódi felnőtt vérkomcsi nagyfőnökök voltak.

Paralelepipedon 2010.10.30. 21:20:29

@Esztergom a nemzeti összefogás városa, törpe!: készülj a tüntetésre, de jelentsd be a rendőrségen, hogy legyen aki megvédjen.

Jaffar 2010.10.30. 21:20:49

@Cselo: Aye meg a csontvázkommandó. Na ne röhögtess. Akik az elszámoltatást végzik, legtöbbször még számolni sem tudnak.
Ezzel nem azt mondom, hogy erre nincs szükség, igenis van, de ez már uncsi.
Ha belegondolsz, akkop van 300 képviselö, és ha ezek közül mind (ami már eleve hazugság, hisz a fideszesek nem lopnak) ellopna 1-1 milliárdot, akkor az még mindig CSAK 300 milliárd. Ez édeskevés ahhoz képest, amit a hozzánemértésükkel csinálnak. Legalábbis a nagy többség. Se a szocik, se a fidesz. Egy épkézláb ötlet nem jött még elö, hogy miböl lesz itt fejlödés, több pénz. A plusz adóztatás az alternatívája annak a pártnak, aki az elözö 4-6 évben az adócsökkentésröl papolt? Ráadásul azokat adóztatják meg, akik automatikusan továbbhárítják RÀD az egészet.
Inkább csökkentették volna genrell az adókat minden szinten, de bevezették volna az ingatlanadót, azzal többre mentünk volna. De nem is ez a legnagyobb baj sztem, hanem a foglalkoztatás. legalább 4,5 de inkább 5-5,5 millió embernek kellene dolgoznia a jelnlegi 3-3,5millió helyett.Amíg ez nem valósul meg, addig ne is várjunk jobb életszínvonalat.

rockjano_ 2010.10.30. 21:21:01

Igen sok gond van-volt a Gyurcsánnyal és kétségtelen hogy ő is komolyan oka annak hogy ma az van ami. Az LMP-nek és Schifernek ebben igaza van.

De a helyzet szimplán túllépet már ezen az egészen.

Amit az utóbbi hónapokban ez a banda az országgal tett az sokkal nagyobb rombolás minta amit szocik meg az összes eddigi kormány tett megszorozva tízzel. És lendület van bennük, ez még csak a kezdet.

Aljas, demagóg rombolás ez, és az hogy csak keveseket zavar az sokat mond rólunk magyarokról.

Táskás Tóni 2010.10.30. 21:21:33

@Cselo: Hogy a francba tudsz ekkorát hazudni. Te vagy Selmeci szeretője, b... meg. Minden mnyp visszahozta sőt meghaladta a 2008-as veszteséget.Te nagyobbat hazudsz ,mint a furulyás Selmeci, rémhírterjesztő g..i.@Várúr: A ,mnyp létrehozását mindegyik párt megszavazta 1997-ben , sőt Orbánék azt írták a programjukban ,hogy megvédik a magántulajdont , megvédik a pénztárakat.Vérszemet kapott a delejes ember ,most már minden kell neki , miközben akciózik a gazdasággal fogalma sincs ,hogy mit kell csinálni.Egyszemélyben dönt , az idióta Matolcsi meg végrehajtja. Ekkora sötét embert még nem láttam ilyen magas poszton , mint Matolcsi.Nyávog ,mint egy rossz buzi , erre bizd rá a pénzed nyugodtan én nem fogom.

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:23:40

@rockjano_: Nem egy hónap múlva mint a szerencsétlen Mesterházy töketlenkedi, hanem minél hamarabb, LMP-vel vagy Gyurcsánnyal mindegy.

Ez volt a mai nap díjnyertes kommentje. Gratulálok. Nem szoktad szégyellni magad néha?

Várúr 2010.10.30. 21:23:46

@rockjano_:
Erre mondják Janóka: nem akarásnak nyögés a vége. Ha menni akarsz, nem sokan fognak visszatartani. A magam részéről udvariasan jó utat kívánok.

Táskás Tóni 2010.10.30. 21:23:49

@Várúr: A mostani vezetők is vérkomcsi elvtársak voltak pl. Matolcsi III/II., DE EZT CSAK ÚGY MELLÉKESEN.

Cselo 2010.10.30. 21:25:32

@Táskás Tóni: nekem nagyon jól megy a hazudozás, mert a fletótól tanultam. De a buzizással vigyázz, mert van itt egy kommentelő, aki különösen érzékeny a különböző kijelentésekre.

Jaffar 2010.10.30. 21:25:55

@Várúr: Nagy jelentösége van kiskomám. Aki KISZ-titkár volt, az az akkor rezsimben tanulta a szakma csínját-binját. Ez látszik is. Ha Gyurcsán Vs Orbánt nézzük, akkor nem is lehet kérdéses, hogy ki kettejük közül a komcsibb.
Ki az, aki a ZÀLLAM-ra támaszkodna és nem a piacgazdaságra. Ki az, aki még életében nem hazudott, pedig a szakmája politikus?
S, akkor még lehetne sorolni még párszáz érvet.
Orbánhoz képest Gyurcsány kismiska. Ami mindkettöt jellemzi, hogy mindegyik azt hiszi magáról, hogy ö igazi államférfi és mindegyik bele akarja írni magát a történelmünkbe. Már elérték ezt, csak éppen negatív értelemben.

gyilkos fűegér 2010.10.30. 21:26:14

@Várúr:

Most már merő óvatosságból célszerűbb lenne kevésbé intenzíven nyalni Orbán seggét, mert egy év múlva te is csak pislogsz majd, mint Torkos Matild a Hírtévében.

rockjano_ 2010.10.30. 21:26:32

@bóbitás lótetűfing: Nem, nagyon büszke vagyok magamra, ha téged olvaslak édesem méginkább, kedves LÓFINGTETŰ (azért vannak még magáért beszélő nickek)

Várúr 2010.10.30. 21:26:58

@Jaffar:
Tényleg ennyire idióta vagy? A kétszeri nagyarányú adócsökkentés (idén a vtársasági adó felére, jövőre a személyi 16 %-ra) neked adónövelés? Melyik faiskolában hányszor buktál?

rockjano_ 2010.10.30. 21:28:04

@Várúr: Nem nyugi maradok.

Váruram ... fülkeforradalmár te!!! Látom lobog a tűz benned :-)))))

Gestas 2010.10.30. 21:29:32

@Cselo: Szép jó estét nácigeci!
Ugye nem haragszol, hogy ilyen kötetlenül laza stílusban üdvözöllek?
Te anyabaszó nagyon szépnek kell lenned, hogy a mérhetetlen butaságod, valahogy kompenzáld!

Jaffar 2010.10.30. 21:29:36

@Várúr:
Te tényleg ekkora hülye vagy bazmeg?
Tanulj meg szöveget értelmezni.
Lehúzták a multikat és a bankokat. Szerinted ki fogja ezt megfizetni?

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:30:28

@rockjano_: Személyeskedünk? Ok. A kurva anyád!

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:31:24

@rockjano_: Inkább menj és csápolj gyurcsánynak, vagy bárkinek.

Jaffar 2010.10.30. 21:31:25

A többi kommentelötöl elnézést, de ha vki tahón kérdez, akkor én megpróbálok a saját szintjén (bár néha nem sikerül annyira lesüllyednem) válaszolni. Mégegyszer bocs.
Várúr, te tahó, rád ez nem vonatkozik. :D

Várúr 2010.10.30. 21:31:29

@gyilkos fűegér:
Ma épp csokitortát nyaltam. Édes jó szüleidnek mondogass ilyeneket, esetleg Torkos Macának. Jaffarnak csak annyit: véleményed szerint Orbán gyurcsánynál komcsibb. Látom, van egy százfokozatú komcsi skálád. Mérd meg magad rajta. Fenemód meg fogsz lepődni (én nem).

rockjano_ 2010.10.30. 21:31:31

@Várúr: na ehez nemértesz. A társasági adó csak a nagy bevételű cégeknek feleződik a többieknek 95% 1%-ot csökken slussz.

A személyi jövedelemadó meg csak a nagykeresetüeknek csökken a szegényebbeknek növekszik, ezért veszik el a magánnyugdíjbefizetéseimet.

Ettől egy dolog nem fog növekedni az meg a gazdaság.

Cselo 2010.10.30. 21:32:16

@Gestas: Szép jó estét neked is! A stílusod árulkodik rólad. És miért is érdemeltem ki ezt a szép jelzőt az első mondatodban?

gyilkos fűegér 2010.10.30. 21:33:08

Kint van a poszt az Indexen, hogy ennyi itt a nácizombi??? A filmben legalább nem kommenteltek, meg nem volt szavazati joguk.

Várúr 2010.10.30. 21:33:17

@gyilkos fűegér:
Ahogy látom, te azóta pislogsz szaporán, amióta a ballib banda eltakarodott. Bízd rám, hogy én mikor fogok pislogni.

Paralelepipedon 2010.10.30. 21:33:20

@Jaffar:
"A plusz adóztatás az alternatívája annak a pártnak, aki az elözö 4-6 évben az adócsökkentésröl papolt? Ráadásul azokat adóztatják meg, akik automatikusan továbbhárítják RÀD az egészet."
Te aztán tudod a tutit! Sokal jobb az MSZP alternatívája, miszerint nem hárítanak át semmit, hanem közvetlenül az embereket szorongatják tovább, ugye? Semmi probléma nincs itt, csak szeretnétek úgy láttatni. Egészen az őszi választásokig a bukott maszopos bagázs azt mantrázta, hogy majd nézzétek meg, hogy a választások után úgyis megszorítások lesznek. Az a ti bajotok, hogy nem lettek megszorítások. A nagy cégeket hogy ne adóztatnák már meg? Az lenne az egészséges piac, ahol olyan nagy cégek mint a Tesco nem realizálnak nyereséget, hanem offshore cégeken keresztül külföldre játsszák és egy fityinggel nem járulnak hozzá a költségvetéshez? Nem fogják áthárítani az adót, mert akkor lesz konkurrencia, aki kiszorítja őket. Ha nem tudják kigazdálkodni (persze hogy ne tudnák), akkor majd jó olcsón, veszteséggel eladják a bádogdobozaikat, és mennek a francba. A piacgazdaság az egészséges versenyről és a kiválasztódásról szól. Ugyanez érvényes a nagy szolgáltatókra is, sőt rájuk még jobban, mert hatósági ár van.

rockjano_ 2010.10.30. 21:34:35

@bóbitás lótetűfing: :-))))

A lótetűfingnek milyen anyja van???? hahahahahha

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:34:41

@rockjano_: (azért vannak még magáért beszélő nickek)

Magukért. Ha már írsz, akkor helyesen tedd.

Várúr 2010.10.30. 21:36:51

@Jaffar:
Ha már bazmegezel: a "lehúzott bankokat" személyesen te fogod megfizetni (legalábbis remélem). Ha már ennyire sajnálod.

Jaffar 2010.10.30. 21:38:33

@Paralelepipedon:
Te egybites ostoros te.
Ki a fsz mondta, hogy én helyeslem, amit az mszp tett, tesz? Ki? Bár valszeg az nem fér bele abba a pici agyadba, hogy a 2 párton, vagy akár az összesen kívül (független) is lehessen valakinek saját véleménye?

A sok multiútálót azért megkérdezném, hogy akkor miajóbüdöskurvaanyjáért van tele a teszkó meg a többi bolt szerte az országban még vasárnap este is? Ha ennyire nincsen rájuk szükség, akkor mér vannak mindig tele?

gyilkos fűegér 2010.10.30. 21:38:58

@Várúr:

És most lett csak a blog méltó a nevéhez!
Dobáljuk bazmeg két marékkal!!!

Amúgy tényleg bocs, elnézést. :-D

Várúr 2010.10.30. 21:39:00

@bóbitás lótetűfing:
Rockjankó elköltözni akar, nem helyesen írni. Majd azzal ijesztget, hogy mégis marad. Remélem, legalább tüntetni elmegy.

gyilkos fűegér 2010.10.30. 21:41:02

Már csak "Lázár János, a Fidesz Seggluka" hiányzik, meg egy diszkógömb!!!

I vill survive!

:-D

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:42:16

@rockjano_: Arockerek nevében kérek elnézést, hogy társalgom veled. na miért írtam m-et a társalgomnál és nem k-t?

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 21:43:45

@Várúr: Vízágyúzzuk le, lőjük ki a szemét, ítéljük el gyorsított eljárásban. Ja, törjük ki az ujját is.

SzöZö 2010.10.30. 21:45:59

@Cselo: és a többi agymosott fidesznyik.
Nem veszitek észre, hogy hülyére vesz Viktorka titeket. Hisztek a szép szavaknak, de ti is meg fogjátok szívni a fidesz húzásainak hosszútávú "eredményét". Ez nem gazdaságpolitka, hanem folyamatos rögtönzés.
Elhiszitek, hogy az államnál jobb helye van a pénzeteknek?
Mit gondoltok, ki fogja fizetni a nyugdíjatokat, ha oda kerül a sor?
Egyre kevesebben vannak az aktív keresők és hiába születne több gyerek, munkája egyre kevesebb embernek lesz (legalább is stagnál a létszámuk) a folyamatos modernizáció miatt.

Ja és ne küldözgess minket sehova. Tudod az én őseim itt éltek már régóta. (Lehet, hogy régebben, mint Árpádék:-) és le merném fogadni, neked is lehet olyan ősöd aki esetleg izrealből származik. (Tudod a Kárát-medence a népek nagy olvasztótégelye)

Lehet, hogy elhinnék rólad, hogy volt gyerekszobád, ha el tudnád viselni, hogy másnak esetleg más a véleménye a dolgokról.

Paralelepipedon 2010.10.30. 21:50:48

@Jaffar:
akkor figyelj te egybites barom (igyekszem alkalmazkodni a retorikádhoz, remélem értékeled).
Ha nem helyesled sem az MSZP, sem a FIDESZ gazdaságpolitikáját, akkor esetleg írd le, miből fizetnéd az adósságot, a közterheket, miből tartod fent az intézményeket, úgy, hogy közben nem léped hiánycélt? Mert az egyik alternatíva, amit még az MSZP az IMF-fel levajazott, a megszorítás, a másik az, amit a FIDESZ csinál. Úgyhogy a te állítólagos saját véleményedet toldd meg valami realitással.
Multiutálat: a Tesco nem az egyetlen hely, ami vasárnap tele van, ha bezár, rögtön helyébe lép más. Nem szeretem, és nem utálom a multikat, kizárólag azzal van bajom, ha nem fizetnek. Akkor működik jól a piacgazdaság, ha a piaci szereplők a mi javunkat szolgálják. Sokra megyünk vele, ha nézhetjük, hogy "Igen! Ők jól megszedték magukat!". Szedjék csak meg magukat, de járuljanak hozzá a közterhekhez.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.10.30. 21:52:53

@Cselo:
azért kötelező, te észlény, mert sok-sok ember a pillanatnyi nettóját örömmel elkölti de izibe.
Aztán mikor nyugdíjas lenne, sírna-rína, hogy egész életében dolgozott, és mi az hogy ő nem kap nyugdíjat. Ugyanez a minimálbér+zsebbefizu esetre is.
De igazad van, tényleg. Bár ha már beleégett a a NER a retinádba, igazán értelmezhetnéd is. Mer' momentán az csak kifüggesztve fityeg, de _senki_ nem alkalmazza :S

És biza az adócsökkentés olyan jól sikerült, hogy nem _mindenki_ jár jól, azaz kevesebb lesz a nettója sok-sok embernek. Lehet, hogy meg fogtok lepődni: tök sok ember nem keres még bruttóban sem havi kétszázat.

És még valami: a belső fogyasztás felfűtése Orbán "vesszőparipája", ami sajnos nagyon nem hatékony módszer az áht-hiány ledolgozására (gondolom, emiatt nyúlnák a mnyp-t), ráadásul hazánkban eléggé nem dívik a takarékoskodás, mondjuk sok esetben nincs is miből. Ez alapvetően meghatároz egy rossz szerkezetet. És a jelen intézkedések SEM (mint ahogy az előző éra sem) azt segítették elő, hogy legyenek privát megtakarítások. Csak a hitel van, de az dögivel!

Martian (törölt) 2010.10.30. 21:57:38

@SzöZö: Elhiszitek, hogy az államnál jobb helye van a pénzeteknek?

Jogos, ne is fizessetek se adót, se nyugdíjjárulékot. Amit így félre tudtok tenni, abból építsetek egy megbízható saját portfóliót.
Ez az öngondoskodás, nem pedig az előírt privátszámlás gittegyletesdi!

Jaffar 2010.10.30. 21:59:31

@Paralelepipedon:
Mit tennék én?
Kb azt, amit Bokros javasolt. Az adózást igazságosabbá tenném. A fidesz elsö lépése megint a "gazdagoknak" kedvezett. Most még sokan hülyének nézik a kétkedöket, de amikor majd egy jó 10-essel kevesebbet kapnak kézbe, akkor majd megértik.
Ingatlanadót kellene mindenképpen bevezetni, mert az alól nem bújik ki senki sem. Az fix bevétel.
Egészségügy teljes egészében fizetössé tétele, mert most is fizetünk, de pl az én esetemben (aki kurva sokat fizet be) semmivel sem kapok többet a pénzemért, mint az, aki 10-ed annyit rak be, mint én.
Oktatás és munkahelyteremtés a kulcs. Minél több munkahely, annál több adózó = anná ltöbb pénz az államnak.
S még lehetne sorolni ezerszámra.

"kizárólag azzal van bajom, ha nem fizetnek"

Honnan veszed, hogy nem fizetnek a multik? Honnan?
Kb olyan info ez, mint az, hogy a MNYP-ok nem hoztak nyereséget. Tájékozódj elöbb. Jah, és ne csak az általad favorizált pártlapból, mert onnan (mindegy melyik oldal) csak a féligazságot, vagy még azt se, ismerheted meg.

Jaffar 2010.10.30. 22:02:05

@Martian:
Mondd mi a ráció abban, hogy kérdés nélkül lenyúlják a "bankszámládról" a pénzedet, azzal a szöveggel, hogy "szükségünk van rá, meg amúgy sem volt jó helyen és MAJD jóváírjuk".
Mit szólnál, ha jövö héten ugyanez történne meg a bankbetéteddel?

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 22:02:24

@Jaffar: Honnan veszed, hogy nem fizetnek a multik? Honnan?

Lófingnyit fizettek, elefántkakányit vittek ki.Na.

SzöZö 2010.10.30. 22:02:59

A fidesz papagály kommandójának az a dumája, msizerint "megadják a zembereknek a döntés szabadságát", meg rohadtul dühít. Ha én maradni akarok ebben a szerintük rossz magányugdíjpénztárban, akkor NE NYÚLJÁK LE A PÉNZEM!!!!
Milyen szabadság ez?
Maradhatsz, csak MI (akik mindent jobban tudunk nálad, csökkent képességű választópolgár) majd eldöntjük, hogy neked az a jó, ha 14 hónapig nem kapja meg a nyugdíjpénztárad a pénzed.
Sőt, most már úgy tünik, hogy el is sorvasztják a magánnyugdíjpénztárakat. Ez aztán a döntési szabadság.

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 22:05:31

@SzöZö: Azt, hogy a maszop meg leinflálta neked már a faszom se tudja hány százalékkal a pémzed, az mellékes.

SzöZö 2010.10.30. 22:06:32

@bóbitás lótetűfing: Ki beszél itt a maszopról. A tolvaj most a fidesz. Ők lopják a pénzem.

Jaffar 2010.10.30. 22:06:40

@bóbitás lótetűfing:
Légyszi ne a fideszes-jobbikos mantrát, hanem számokat, tényeket. Gondolom ammeg nem megy, szal hagyjuk, mert a fidesznek meg a dzsobbiknak is csak ennyire tellik.
Ott vannak a fijjuk, óriási támogatottsággal. Mindenhol már az övéik ülnek, de egy rohadt törvénytervezetet nem tudnak rendesen összedobni és nem ám a törvénytervezetet írják újra, nem, ök a szabályokat módosítják a törvénytervezetükhöz. Ez aztán az igazi magyar virtus.

bóbitás lótetűfing 2010.10.30. 22:06:45

Na, libikókáim ordítsatok, nagyokat ugassatok, a hátam közepén vagytok, megyek le is mosla(é)k benneteket mára. Csá.

Jaffar 2010.10.30. 22:07:49

@bóbitás lótetűfing:
Mi közöd van neked hozzá, dönts a sajátodról, de nehogymát te vagy a zorbán mondja meg, hogy mi legyen az én PRIVÀT pénzemmel.

SzöZö 2010.10.30. 22:08:44

@bóbitás lótetűfing: Előtte olvas el az esti mesét Viktorkátől, hogy szépeket álmodj:-)

Paralelepipedon 2010.10.30. 22:09:46

@Jaffar:
"Kb azt, amit Bokros javasolt. Az adózást igazságosabbá tenném. A fidesz elsö lépése megint a "gazdagoknak" kedvezett. Most még sokan hülyének nézik a kétkedöket, de amikor majd egy jó 10-essel kevesebbet kapnak kézbe, akkor majd megértik.
Ingatlanadót kellene mindenképpen bevezetni, mert az alól nem bújik ki senki sem. Az fix bevétel."
Aha! Akkor most már ismerem a te "saját" véleményedet, aminek semmi köze nincs az MSZP-hez. Köszi!

"Honnan veszed, hogy nem fizetnek a multik? Honnan?
Kb olyan info ez, mint az, hogy a MNYP-ok nem hoztak nyereséget. Tájékozódj elöbb."
A magánnyugdíjpénztári "nyereségekről" első kézből kapok tájékoztatást magától a nyugdíjpénztártól. A legjobb évben is jobb befektetés lett volna banknál hosszútávra lekötni a pénzem.
A multik nem fizetéséről statisztikákból tudok, a Tesco például a bevételéhez képest nevetségesen keveset realizál.

"Jah, és ne csak az általad favorizált pártlapból, mert onnan (mindegy melyik oldal) csak a féligazságot, vagy még azt se, ismerheted meg."
Ezért nem olvasok én pártlapokat. És nincs favorizált lapom. Hiába igyekszel belemagyarázni ilyet. Maradjunk a tényeknél.

Jaffar 2010.10.30. 22:15:31

@Paralelepipedon:
"A multik nem fizetéséről statisztikákból tudok, a Tesco például a bevételéhez képest nevetségesen keveset realizál."

PLS adatokat, tényeket, mert ez még mindig csak lózung.

Cselo 2010.10.30. 22:41:24

@SzöZö: Igen én komolyan azt hiszem, hogy a nyugdíjalapba befizetett pénzem az államnál jobb helyen van. Miért is baj, ha ezt hiszem? Nem lehet ez a véleményem. És nem akarok én senkit elküldeni innen, csupán egy nagy embertől idéztem, de úgy látszik, hogy a szavaimban rejlő szarkazmust senki nem akarja érteni. Történetesen a nagy, táncoslábú Gyurcsány Ferenctől idézgettem szorgalmasan, ő mondogatta azt, hogy akinek nem teszik, az elmehet innen.
És még valamit: én el tudom viselni, ha másnak más a véleménye, de vissza nézheted, hogy kik reagálnak durva, nyomdafestéket nem tűrő módon mások véleményére.

Cselo 2010.10.30. 22:44:32

@Zsit (nyau és rémizé): Köszönöm szépen az észlény jelzőt. Neked is tartogatok egyet: te meg figyelmetlen vagy. Ugyanis nem azt kifogásoltam, hogy nyugdíjjárulékot kell fizetni, hanem azt, hogy kötelezően magánnyugdíj pénztárba kell fizetni. Nagy különbség ám! Ne keverjük a szezont a fazonnal! Hadd válasszak már saját magam, hogy melyikben bízom meg jobban, az államiban, vagy a magánnyugdíj pénztárban. Én az előbbire szavaznék, csakhogy a választás lehetőségétől fosztottak meg.

SzöZö 2010.10.30. 22:47:55

@Cselo: Na ez már jobban hangzik.
Szóval részemről nem lenne akadálya. Ha vissza akarsz lépni az államiba, lépj. De ne határozza meg senki, hogy én mit tegyek. Az pofátlanság (a fidesz részéről), hogy választási szabadságról írnak, de elveszik a befizetendő pénzem. Sőt már a nyugdíjpénztárakat is meg akarják szüntetni.

Cselo 2010.10.30. 22:56:18

@SzöZö: nem veszik el, hanem átmeneti időre, a nyugdíjpénztári törvények rendbetételéig az APEH nem utalja tovább. Ez nem ugyanaz, mint az elvétel. A pénz zárolt számlán megmarad. Majd rendezik a nyugdíjpénztári törvényt, amelynek két pillére lesz. Az egyik a már ma is meglévő magánnyugdíj pénztárak, amelyekbe a belépés nem lesz kötelező, ugyanakkor a jelenleginél sokkal erőteljesebb szabályokkal védenék a betétesek pénzét. A másik az állami nyugdíjrendszer, amelyben mindenkinek saját folyószámlája lesz, szemben a jelenlegi "nagykalap" rendszerrel. Az új rendszer felállása után majd mindenki megválaszthatja, hogy az APEH számlán felgyülemlett befizetéseit milyen módon akarja felhasználni. Szerintem egy felelős állam, egy felelős kormány így gondolkodik. Lehet ezzel vitatkozni, de lopásról, tolvajlásról leginkább az eltelt 8 év kormányzása alatt beszélhettünk.

Jaffar 2010.10.30. 22:58:38

@Paralelepipedon:
Ehh, akkor most szerinted melyik a hihetö?
Mert sztem az "eredmény" az nem = a nyereséggel.
Ugye szerinted sem?
btw
Google is your friend.

Jaffar 2010.10.30. 23:00:54

@Cselo:
Ha ez mind így lenne, akkor miért nem hoznak létre egy újat és csábítják oda a betéteseket, minket? Miért? Miért kell einstandolni?
Meg mondom miért, mert nem így lesz kiskomám. Én olyan politikusnak nem hiszek, aki még soha életében nem hazudott.

SzöZö 2010.10.30. 23:03:11

@Cselo: Te ezt komolyan elhiszed? Szerinted ez egy felelős kormány? Amikor naponta változtatják a mondandójukat?
Ez csak arra jó, hogy elsorvasszák a magányugdíjpénztárakat. A többségükkel mostanában semmi baj nincs. A pénzem lenyúlása nélkül is meg lehetne szigorítani a szabályozást, de nekik a PÉNZ KELL. Nem engedték nekik (EU és IMF) emelni a hiányt. (Nagyon helyesen.) Most kitaláltak (kapkodva, néhány nap alatt) egy másik módot a gazdagokat támagató adócsökkentés finanszírozására.

Jaffar 2010.10.30. 23:06:59

@Cselo:
"tolvajlásról leginkább az eltelt 8 év kormányzása alatt beszélhettünk."

Ez már a múlt, itt lenne az idö a jelenröl beszélni, meg a jövöröl. ez a 8 év meg gyurcsányozás már lejárt lemez.

Szerintem meg az EU megint el fogja meszelni ezt az egészet, nagyon helyesen. Én nem azért ellenzem, mert úgy gondolom, hogy minden amit tesz a fidesz az rossz vagy éppen a politikai nézeteim miatt. Nem, én azért, mert több, mint 10 év alatt félreraktam egy elég szép summát arra a számlácskára és most az én pénzemet egy jöttment senkiházi le akarja nyúlni, csak mert 2,5 millió zember rá szavazott. Meg se kérdez, hanem eldönti, hogy ez nekem nem jó. Pedig nekem jó, s ha nem az lesz, akkor majd én átlépek máshova, ha meg nem lehet átlépni, akkor inkább arra hozzon törvényt, hogy AKI AKAR, AZ ÀTLÈPHESSEN. Remélem vágjátok már, hogy mi az, ami a legtöbb "akadékoskodónak" nem teccik.

Paralelepipedon 2010.10.30. 23:11:25

@Jaffar: akkor linkeld be a te "hihető" adataidat. Mert gondolom én bármit linkelnék, te úgyse tartanád annak. Google barátod segít.

Cselo 2010.10.30. 23:13:57

@Jaffar: Hát ha lehetne csábítani! De nem lehet, kötelező magánnyugdíjpénztárba fizetni. Ez pontosan ugyanolyan abszurdum, mint amikor bevezették, hogy kötelező a fizetést bankszámlára utalni. Milyen alapon kötelező az én pénzemmel a bankokat kistafírozni, akik aztán szép pénzt szednek tőlem, ha hozzá akarok jutni a saját pénzemhez.

SzöZö 2010.10.30. 23:17:40

@Cselo: De most pont fordítva van!!!! Az én szabadságom korlátozzák. Azokét akik maradni akarnak. Szerinted miért nem lehetett volna egyszerűen most azt mondani, hogy te és akik még hasonlóan gondolkodtok holnaptól visszaléphettek? Ez a felelős kormányzás? Ugyan.

rockjano_ 2010.10.30. 23:19:22

@bóbitás lótetűfing: tetű, tetű.... lótetű :-))))) és még bóbitás is :-)))

Paralelepipedon 2010.10.30. 23:22:33

Persze ha egyszer csak felszívódik majd egy magánnyugdíjpénztár, akkor majd az államra mutogatnak megint a szocilibsik, hogy fizesse ki az. Jönnek majd az érvek, mint a MAL Zrt. esetében, hogy nem is hibáztak, a szabályozás rossz. Vagy ahogy a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással kapcsolatban is láttuk, milyen jól mennek a dolgok. A MÁV-biztosító felszívódott, az emberek meg futhatnak a pénzük után. Birom ahogy tudják kavarni a liberók a szart, a felelősséget meg hárítják.

Cselo 2010.10.30. 23:25:05

@SzöZö: De hiszen senki nem korlátozza a szabadságodat. Maradhatsz, ha akarsz, a magánnyugdíj pénztárnál, a pénzedet nem veszik el, az APEH külön számlán kezeli, kamatoztatja és az új rendszer kialakítását követően - ami lássuk be, nem megy két nap alatt - dönthetsz arról, hogy hová utaltatod a pénzed. És azért felelős a kormány, mert a magánnyugdíj pénztárak jelenleg szétlopják a betétesek pénzét, amit ezzel az intézkedéssel megakadályoznak.

Jaffar 2010.10.30. 23:26:53

@Paralelepipedon:

Én csak arrapróbáltam felhívni a figyelmedet, hogy amit leírtál az egy kicsit sem összeillö.
Az "eredmény" az nem = a nyereséggel. Szal itt már bukott az állításaod. Nem engem érdekel ez a téma, te vagy meggyözödve arról, hogy a multik nem fizetnek adót (ami valóban így volt anno 15-20 éve, amikor idejöttek), de egy büdös infód nincs arról, hogy valójában mit és mennyit fizetnek. Ill. amit idelinkeltél az marhára nem passzol össze.
Miért is nekem kellene bizonygatnom akkor?
Én csak azt kértem, hogy bizonyítsd be, amit állítasz, mert addig ez csak a szokásos "vagdalkozás".
Egy szóval sem mondom, hogy ne fizessenek a multik, vagy, hogy ne fizessenek többet, de a véleményed, meg a "hozzáértésed" is tükrözi, hogy hallottál jó soxor vmi baromságot az éppen favorizált párttól és akkor az biztos úgyis van. Hát nem mindig. Söt, legtöbbször nem úgy van, mert tudvalevö, hogy a politikusok sohasem hazudnak. Pláne a viktor.

@Cselo:
Pedig az egy jó dolog, ha bankba megy a pénzed. Az más kérdés, hogy Mo-n az átlagnál szemetebbek a bankok, de vajh miért van 2/3 a parlamentben, ha ilyen dolgokkal nem foglalkozik?
Így is rengetegen dolgoznak feketén meg minimálbérben + a többit okosba, ha nem lenne kötelezö a bankszámla (tehát nem lenne nyoma), akkor mi lenne?

Jaffar 2010.10.30. 23:28:50

@Paralelepipedon:
Majd ha...........

Egyszer volt, hol nem volt............

Cselo 2010.10.30. 23:29:10

@Paralelepipedon: pontosan erről van szó. A jelenlegi szabályozás - szándékosan, vagy vétlenül - rossz és lehetővé teszi, hogy egy-egy biztosító lelépjen az ügyfelei pénzével. Mint ahogyan azt is megtehette, hogy tőzsdézzenek vele. Pedig a fejlett nyugati demokráciákban ez kifejezetten tilos. A kormány deklaráltan a svéd modellt akarja adaptálni, amit eddig mindenki istenített, most csak azért szidják a liberók, mert Orbán meg meri lépni azt, amit már régen meg kellett volna?

Jaffar 2010.10.30. 23:30:48

@Cselo:
Az enyémet nem lopták szét, söt, többet hoztak az elmúlt 10 évben, mint az állami. Egyedül a 2008-as év volt deficites, de még az is feljebb volt az államinál. Akkor most hogyan is van ez?
Nagyon papagájkommandószagúak a hozzászólásaid ecsém.

Cselo 2010.10.30. 23:32:24

@Jaffar: miért is jó, ha a bankba megy a pénzem? Azért mert ezt te, vagy valaki más így nyilatkozta ki? Nekem például az is nagyon jó volt, amikor a pénztárban borítékba kaptam. Aztán majd én eldöntöm, hogy a saját pénzemmel mit kezdjek. Ez nem a választás szabadsága? nagyon nincs ínyemre ez a kettős mérce.

Jaffar 2010.10.30. 23:35:13

@Cselo:
Egy fejlett nyugati demokráciában élö rokonomnak a magánnyugdíjának a 30%-a tözsdén van, teljesen legálisan. Az ország neve Ausztria, a biztosítóé meg Wiener Städtische. Na akkor most, hogy is van ez?

"A kormány deklaráltan a svéd modellt akarja adaptálni, amit eddig mindenki istenített, most csak azért szidják a liberók, mert Orbán meg meri lépni azt, amit már régen meg kellett volna? "

Ugyanezek a zemberek áprilisban MINDENHOL CÀFOLTÀK, hogy ezt akarják bevezetni. Akkor most ök is hazudnak már?

gyilkos fűegér 2010.10.30. 23:35:51

@Cselo:
Viktor már bejelentette Brüsszelben, hogy lenyúlják, jaj, bocsánat: államosítják a magánnyugdíjpénztárak vagyonát. Kicsit le vagy maradva.

@Jaffar: "Szerintem meg az EU megint el fogja meszelni ezt az egészet, nagyon helyesen"

Hát igen, Viktorunknak ritka nagy tehetsége van hozzá, hogy arccal menjen a szívlapátnak.

Jaffar 2010.10.30. 23:36:06

@Cselo: kiválszthatod, hogy melyik bankba menjen, nem elég? ez már eleve több, mint amit a viktor akar a mi pénzünkkel tenni, nem?

SzöZö 2010.10.30. 23:37:10

@Cselo: Nos én nem a kormányt és nem az APEH-et bíztam meg a pénzem kamatoztatásával, hanem a nyugdíjpénztárat. Abban jobban megbízom. Ne akard bemesélni nekem, hogy ez jobb. De tegyük fel nem jobb. Nem az én szabdságom az ha ezt választom? Kiskorú, vagy gyengeelméjú vagyok, hogy egy "felelős kormány" döntsön helyettem Arról nem is beszélve, hogy a néhány nappal előtti szöveghez képest ma már arról beszélnek, (sejtetik), hogy mindenki visszamegy az állami rendszerbe. Ne haragudj, de amit írsz azt csak akkor hiheted el ha hiszel és nem gondolkodsz.

Cselo 2010.10.30. 23:38:41

@Jaffar: sajnos most elszóltad magad, hogy fogalmad sincs az egész rendszerről. Ugyanis az állami nyugdíjpénztár jelenlegi rendszere nem tart nyilván hozamot, azon az elven - szolidaritás elve - működik, hogy a jelen befizetéseiből finanszírozzák a mindenkori nyugdíjakat. Viszont, ha azt nézzük, hogy a magánnyugdíj pénztárak mekkora fajlagos költséggel üzemelnek, akkor látható, hogy az állami nyugdíjrendszer költségeinek a tízszeresét használják fel, míg az általuk kezelt befizetések az állami rendszernek mintegy egy huszadát teszik ki. A magánnyugdíj pénztárak által biztosított hozam, pedig meg sem közelíti azt a mértéket, mintha mondjuk azért az összegért állami kincstárjegyet vettél volna.

SzöZö 2010.10.30. 23:39:29

@Cselo: Nos én nem a kormányt és nem az APEH-et bíztam meg a pénzem kamatoztatásával, hanem a nyugdíjpénztárat. Abban jobban megbízom. Ne akard bemesélni nekem, hogy ez jobb. De tegyük fel nem jobb. Nem az én szabdságom az ha ezt választom? Kiskorú, vagy gyengeelméjú vagyok, hogy egy "felelős kormány" döntsön helyettem? Arról nem is beszélve, hogy a néhány nappal előtti szöveghez képest ma már arról beszélnek, (sejtetik), hogy mindenki visszamegy az állami rendszerbe. Ne haragudj, de amit írsz azt csak akkor hiheted el ha hiszel és nem gondolkodsz.

gyilkos fűegér 2010.10.30. 23:44:32

@Jaffar:

Az is érdekes kérdés, hogy ezek miatt a férctörvények miatt a szart is kiperlik az államból, akkor AZT ki fogja kifizetni. De tartok tőle, hogy már megint a zemberek.

Apropó, meg tudja valaki mondani, hogy ebben az országban miért nem képviseli egy párt sem azok érdekeit, akik reggel felkelnek, elmennek dolgozni, aztán hazamennek, és közben még a várost sem gyújtják fel?

dumaláma 2010.10.30. 23:44:59

apám, te inkább ne politizálj!
ez a nép azt sem tudja mit akar.
amúgy, mit zizegsz 2 hónap után?
küldöm neked és mindenkinek: pofadbabele.blog.hu/2010/10/30/budos_a_narancs

Cselo 2010.10.30. 23:45:10

@gyilkos fűegér: Idézet az index.hu-ból: "A miniszterelnők péntek délután Brüsszelben bejelentette, Magyarországon hamarosan csak két pilléres lesz a nyugdíjrendszer, vagyis az állami nyugdíjalap mellett csak önkéntes pénztárak működnek majd, a kötelező magánnyugdíj-pénztári rendszer megszűnik."
Ez szerinted egyenlő az államosítással? Akkor sajnos nagy problémák vannak a közgazdasági ismereteiddel. Persze aztán az index cikkírója jó liberós módon meg magyarázza dolgot, de hát nem is vártam tőle mást. A lényeg a lényeg állami és nem KÖTELEZŐ, hanem ÖNKÉNTES myugdíjpénztár. Lehet választani.

Martian (törölt) 2010.10.30. 23:48:42

@Jaffar: "Mit szólnál, ha jövö héten ugyanez történne meg a bankbetéteddel?"

A különbség az, hogy bankbetétem szabadon mozgatható és átruházható, ha akarom akár svájci bankba is berakható... de az egyénileg vezetett számla fölött soha nem volt szabad rendelkezési jogom.
Tehát ez is csak egy privátnak álcázott állami elvonás... már a megszületése pillanatában baromságnak tartottam.

Jaffar 2010.10.30. 23:48:58

@Cselo:
"Viszont, ha azt nézzük, hogy a magánnyugdíj pénztárak mekkora fajlagos költséggel üzemelnek, akkor látható, hogy az állami nyugdíjrendszer költségeinek a tízszeresét használják fel"

Ez pártszöveg megint. Ezt már hallottuk ezerszer.
Tudod, én ennek a linknek elöbb hiszek, mint egy papagájkommandósnak.

index.hu/belfold/2010/10/27/fizess_havi_tizezret_a_nyugdijasoknak/

és akkor a szakmai blogokat, oldalakat nem is említém.

gyilkos fűegér 2010.10.30. 23:53:03

@Cselo:

Az önkéntes pénztárak nem a most megszűnt magánnyugdíjpénztárakból lesznek, a kettő két különböző dolog. Három évig árultam ezeket brókerként, nagyjából vágom mi van. A magánnyugdíjpénztárak mostani vagyona megy a levesbe, pardon: a közösbe. :-D

megmondomdom 2010.10.30. 23:56:59

Nem értek egyet a posztíróval.
Attól függ, hogy mit nevezünk "demokráciának". Hivatalosan Oroszországban is demokrácia van. Van parlament, vannak választások .... Orbán Viktor pofonvágta a "nyugati demokráciát", keletre fordult. Rövidesen majd itt is ki lehet végezni a kellemetlen kérdéseket feltevő újságírókat, lecsukni az ellenfeleket támogató gazdasági elitet, százmilliárdos vagyonokat összelopnia az Orbán-klánnak, a sor még hosszú.
Nem vagyok abban biztos, hogy a cigány Szaddam nem hozat rövidesen olyan törvényeket, amikkel véglegesen bebetonozza saját hatalmát. Ez nem a "modern demokrácia", hanem a "keleti látszatdemokrácia". Ennyi. Ha az elmebeteg cigány Szaddam kiiktatja az összes jogállami féket, akkor itt totális lepusztulás lesz. Lecsúszunk majd a fehéroroszok mellé. Persze néhány klánnak jó lesz ez, de az országnak nem. Én már azon se lepődnék meg, ha a cigány Szaddam meghirdetné a "dzsucse" eljövetelét, mert akkor senki nem korlátozná hagymázas terveit. Az ócska fideszes ujjbábok biztos nem mernének ellenmondani a "Haza atyjának".:)

Paralelepipedon 2010.10.31. 00:00:45

@Jaffar: én meg arra szeretném felhívni a figyelmedet, hogy ha azt állítod, hogy nem igaz, amit írok, akkor linkeld be te a bizonyítékot, ne a szádat tépjed itt. Itt vannak még linkek:
hiper.blog.hu/2009/05/16/a_hiper_nyeresege
termekmix.hu/tesco_spar_vesztesegesse_teheti_a_kulonado_a_lancokat
Nagyjából mindegyikből ugyanazt lehet kihámozni, a nyereség, vagy eredmény közel azonos érték.
És nem a favorit pártom, csak a hozzád hasonló zombikkal ellentétben nem szemellenzősen nézem a világot.
És még valami: az egész kommunikációd arra épül, hogy fikázni kezded azokat, akiknek a véleményével szemben nem tudsz érvelni. Itt a lehetőség, ha szerinted nem igaz amit írtam, akkor linkeld be az igazságot, ne a pofádat jártasd.

SzöZö 2010.10.31. 00:03:46

@Cselo: Nos jelenleg (még) három pillér létezik. Az állami-, a magánnyugdíjpénztár és az önkéntes. Ha a magán megszünik (vagyis mondjuk mindenki visszaléptetésével a magánba) az államosítás.

Most már ideje lefelküdni. De előtte elolvasom a NENYI-t, hogy merjek nagyokat álmodni.

Szép álmokat.

Jaffar 2010.10.31. 00:15:57

@Paralelepipedon:
Amit linkeltél az megint pont passzol :D

De tudod mit, igazad van. Okos enged......

@SzöZö:

"Most már ideje lefelküdni. De előtte elolvasom a NENYI-t, hogy merjek nagyokat álmodni."

+1

Paralelepipedon 2010.10.31. 00:28:20

@Jaffar: jól hangzik az "Okos enged", de az, hogy még mindig nem linkeled be a te "igazi" dataidat, inkább azt valószínűsíti, hogy nem is tudod, ergo: beégtél.
Persze gondolom, most megint jössz majd azzal a dumával, hogy nem is akarod. Amiket belinkeltem, az információ értelmes embereknek, de nem olyan szemellenzős zombiknak mint te, aki nem is akar tudomást venni róla.

SzöZö 2010.10.31. 06:45:58

@Paralelepipedon:
"jól hangzik az "Okos enged", de az, hogy még mindig nem linkeled be a te "igazi" dataidat, inkább azt valószínűsíti, hogy nem is tudod, ergo: beégtél."

Szóval megnyerted a nyalókát?
:-)))))

bierkamp 2010.11.01. 12:34:01

ORBÁN TAKARODJ---EZ A JELSZÓ--ÉS ÉBRESZTŐŐŐŐ!!!!!!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.11.01. 14:18:38

@bierkamp: Csak óvatosan, mert ahogy ezeket elnézem, újra lesz Andrássy út 66 és ha ilyeneket írogatsz, megnézheted belülről..Újra visszatér az ötvenes évek szelleme...