A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Nemzeti érdek

2008.11.15. 20:30 Horváth Andor Márton

A posztot 2008. november 18-án módosítottam.

A politikában a dolgoknak általában nem egy okuk van. Minden több más dologból származik, és több más dologra van hatással. Ezt szokás összetéveszteni azzal a hibás megállapítással, hogy a világban nincsen tiszta fekete és fehér, csak szürke. Valójában szürke nincs. Ha szürkének látunk egy jelenséget, az csak azt mutatja, hogy nem látjuk benne a fekete-fehér részleteket.

Szlovákiában a DAC-Slovan-meccsen magyar állampolgárságú szurkolókat vertek meg szlovák rohamrendőrök. Valamiért őket a média kommandósoknak hívja, hogy talán így jackbaueresebbek lesznek. De itt nem volt szó száloptikás kameráról, műholdas központi irányításról, és helikoptert is csak a mentősök használtak. Itt csak gumibot, pajzs és szimpla erőszak volt. Aki ennyit tud, azonosulhat is rögtön a magyar szurkolókkal, akik a túlkapást elszenvedték.

De a magyar szurkolók Szlovákia önálló államiságát megkérdőjelező jelképekkel érkeztek, és ugyanahhoz a kemény maghoz tartoztak, akikre Dávid Ibolya belügyminiszterségétől a TV-székház ostromán át a nyári melegfelvonulásig sokszor tett utalást a média. Ennek szellemében szórták tele a pályát petárdákkal.

Akkor kik mellett álljunk ki? A szlovák drukkerek mellett? De hiszen ők is dobáltak petárdákat, és ők is randalírozó nacionalisták. Mellettük sem lehet kiállni.

A szlovák kormány az elmúlt időszakban egyre növekvő magyarellenességet mutat, ez sem tipikusan úniós irányelv. A szlovák parlamenti pártok pedig egyként támogatják őket.

A magyar kormány pedig máig nem tudta lemosni magáról a 2006-os rendőri túlkapások emlékét, és a rendőrség azóta sem lett hatékonyabb. (Új módszerekkel persze kísérleteznek, időnként elő is állítanak embereket, de a nyári atrocitások melegek ellen, vagy Sirályt ért támadás nem volt túl régen.)

Magyarországon a szlovákiai túlkapással szemben nem érdemes tüntetni, mert akkor az embert rögtön jobbikosnak néznék, a szlovákiai magyarok pedig így nem kapnak lakossági támogatást Magyarországról, egyáltalán, hagynák a fenébe az egészet, mert attól tartanak, hogy az ő hátukon csattan minden Budapesten elégetett szlovák zászló. Pedig pontosan azoknak kellene tüntetniük, akik nem szólalnak meg. A szlovákiai magyaroknak, akik státuszukat a szlovák államon belül határozzák meg, tehát nem tűrhetik sem a szlovák rendőrség túlkapásait, sem a szlovák állammal szembeni agressziót, illetve azoknak a magyaroknak, akik nem Szlovákia, hanem a szélsőséges nacionalizmus létjogosultságát kérdőjelezik meg.

Ha azt mondom: a magyarság ideológiai háttere éppolyan zavart, mint az arab világé, nem túlzok. Budapesten minden tizedik autón ott a nagy-Magyarország matricája. Aki ezt kirakja a kocsijára, az azt vallja, hogy Szlovákiának ma is magyar felségterületnek kellene lennie. A szlovák állam létét tartja problémának. Szerencsére a magyarok életszínvonala összehasonlíthatatlanul jobb, mint a ciszjordániai és gázai palesztinoké, ezért itthon a fanatizmus sem olyan súlyos, mint a még ki sem kiáltott Palesztinában. De ha az átlag palesztinnak volna pénze autóra, biztosan rárakná az 1948 előtti Palesztina sziluettjét.

Pedig Szlovákiában demokrácia van. Van rengeteg probléma az ottani magyarság helyzetével kapcsolatban, és a Fico-kormány magyarellenessége felháborító, de mégis rendeződni fog a helyzet: senkinek a jogai nem fognak súlyosan sérülni. Izraelben is van sok probléma a palesztinok szociális helyzetét illetően, de az is megoldódna, ha az ország külpolitikailag nyugodt helyzetbe kerülne. Mégis a palesztinok és szövetségeseik rasszista államként állítják be és létében kérdőjelezik meg Izraelt. Magyarországon pedig a Szlovákiát démonizálják, és az egész országukat Magyarországhoz csatolná a lakosság jó része (már ha hinni lehet a matricáknak.

Szlovákiának most nincs jó vezetése, és Magyarországnak sem. Hátha legközelebb Slota majd nem kerül be a parlamentbe. A nagymagyarok pedig abbahagyhatnák végre a tömeges Szlovákia-ellenességet. Helyezkedjenek szembe a szlovák kormány politikájával. Ezzel a szlovákoknak arra adnának lehetőséget, hogy tisztességes vezetőket válasszanak, a magyar diplomáciának pedig arra, hogy a DAC-Slovan-meccshez hasonló esetekben számon tudja kérni a történteket a jelenlegi szlovák kormányon is. Persze ehhez itthon is új politikai erőre volna szükség, amely hitelesen tudja képviselni a magyarok nemzeti érdekét anélkül, hogy cigány- és zsidó-, szlovák- és idegengyűlölőkkel kellene barátkoznia.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr71764510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.15. 21:46:09

Olvastam a napokban egy könyvkritikát, ami egy olyan könyvröl szólt, ami azt taglalja, hogy mi lett volna 1914-ben, ha elégetik az összes addig irodott történelmi témályú könyvet és az emberek tudatát egyfajta amnéziával fedik le.

Az írásod olvasásakor jutott eszembe, hogy érdekes lenne elgondolkodni ezen Trianon viszonylatában - ha ezt most ki tudnánk törölni az emberek fejéböl, akkor hogyan alakulna a magyar-szlovák viszony.

heima (törölt) 2008.11.16. 02:23:11

ezt a nyálas flowerpower politikát már kipróbálta egyszer egy Károlyi nevű ember, akkor az ország kétharmada ment rá...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.16. 10:32:20

ez egy elég egyszerű történelem szemlélet, ámbár annál népszerűbb

heima (törölt) 2008.11.16. 17:31:34

Robert bácsi összefoglalta nektek a lényeget:

"Robert Fico rögtön a beszélgetés elején leszögezte, nem voltak egy súlycsoportban Gyurcsány Ferenccel a szombati kormányfői csúcson, mivel amíg ő egy gazdaságilag és politikailag stabil országot vezet, addig Gyurcsány Ferenc egy katasztrofális állapotban lévő, válsággal küszködő államot, ami meghatározza mozgásterét is."

www.inforadio.hu/hir/kulfold/hir-239220

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.16. 18:10:03

Ez így igaz. És? Min változtat? A bejegyzés ettöl még teljesen rendben van.

heima (törölt) 2008.11.16. 18:52:11

Persze, hogy rendben van, ha a flowerpowerliberál álláspont a mérce.

Csak sajnos a nemzetpolitika nem erről szól.

Kifejtem neked bővebben: anno Károlyi Mihály sietve leszereltette és hazaküldte a frontról megérkező katonának, és pedig egyetlen célból, hogy a főként paraszti származású katonák ne zavarják a hatalmát, hogy ne kelljen őket bevonnia a hatalomba. A felszínen persze nem ez volt a kommunikáció: a háború csúnya dolog, béke, összefogás, együttműködés, tárgyalás stb stb. Ennek a politikának az eredménye közismert, a bevonuló román, csehszlovák és antant haderővel semmilyen ellenlépésre nem volt képes a magyar kormány hadsereg híján, így nemzetköz téren is így lett kezelve. Ráment az ország java. (ellenpélda Töröko.)

Ma is ugyanez megy: vannak a csúnya (szlovák és magyar) nacionalisták, meg a csúnya szélsőségesek, el kell tőlük határolódni, meg tárgyalni kell, meg majd az EU megold mindent stb stb.

Hát lófaszt, a nemzetpolitika erőn alapul, minden más csak a máz, amíg Róbert bácsinak igaza lesz az idézett bekezdésben, nem is fog változni semmi.

Megvolt a lehetőség, hogy Magyarország a Kárpát-medencében domináns ország, a magyarság pedig nemzet legyen, hogy a magyar cégek ne adótcsalni, hanem terjeszkedni menjenek Szlovákiába, Romániába, hogy a magyarok vásárolják fel a határ közeli ingatlanokat, hogy megváltoztassuk a htmek helyzetét, de inkább felette a kormány ezt a lehetőséget a nyugerrekkel meg a haverokkal.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.16. 19:40:49

Károlyi Mihály azért is merte hazazavarni a katonákat, mert hitt be, hogy a tárgyalások során majd figyelembe fogják venni a nemzeti önrendelkezésröl korábban Wilson elnök álltal képviselt pontokat. Károlyi hülye volt, mert nem ismerte fel, hogy ebbe a nacionalizmustól túlfütött szomszédaink nem mennek bele és nem tudott arról az ígéretröl sem, amit a románok és a csehszlovákok kaptak a franciáktól.

Másrészt a történelmi Magyarország nemzetiségeinek nacionalizmusáért az 1914 elötti magyar politika a felelös - A 67 utáni nemzetiségi politika csak retorikájában volt liberális, a valóságban magyarosítani akartak mindenkit és a hosszú elnyomás robbanáshoz vezetett. Aki Károlyit és a szlovákokat szokta szidni, az elfelejti ennek az elözményeit sajnos.

Ugyanez a káros nacionalizmus az, ami megkeseriti a jelent is és ennek a gyökerei bizony Trianon elöttig nyúlnak.

Az egy másik kérdés, hogy hazaszeretröl igenis érdemes beszélni és az egy épitö eszme, egy adott nemzet verseképességét kétségtelenül javítja.

"Hát lófaszt, a nemzetpolitika erőn alapul, minden más csak a máz, amíg Róbert bácsinak igaza lesz az idézett bekezdésben, nem is fog változni semmi."

Eröre szükség van, mint ahogy ezt már fejtegettem, az EU-s bejegyzésemben, viszont Európában belül a 21. században két EU tagállam és demokrácia ilyet müveljen... - ez több mint szánalmas.

Valamiért Szlovéniában és Ausztriában nincsen gond a magyarokkal, de a nacionalizmust a napi politika szintjére emelö Szlovákiában igen. És erre mi a magyar válasz? Még több nacionalizmus.

Nevetséges, hogy Trianon után lassan 90 évvel még mindig nem sikerült megtanulni a leckét.

Sajnos azt is hozzá kell tenni, hogy a baloldalon tényleg vannak sokan, akik a nacionalizmust keverik a patriotizmussal és ott is fasisztáznak, ahol csak hazaszereteröl van szó, de ez még nem ment fel senkit a bünei alól.

heima (törölt) 2008.11.16. 20:05:02

"Károlyi Mihály azért is merte hazazavarni a katonákat, mert hitt be, hogy a tárgyalások során majd figyelembe fogják venni a nemzeti önrendelkezésröl korábban Wilson elnök álltal képviselt pontokat."

Igen, ez a hivatalos "kommunikáció", mint már én is írtam, de valójában szinte lényegtelen, hogy debil volt vagy hazaáruló, a politikája így is oda vezetett, ahová. És a politikájának a mai megfelelője se lett sokkal jobb.

"Másrészt a történelmi Magyarország nemzetiségeinek nacionalizmusáért az 1914 elötti magyar politika a felelös - A 67 utáni nemzetiségi politika csak retorikájában volt liberális, a valóságban magyarosítani akartak mindenkit és a hosszú elnyomás robbanáshoz vezetett."

A kor színvonalához képest jelentős jogokkal bírtak a kisebbségek, és a pesti vörös értelmiség (akinek károlyi is terméke) hazugságaival szemben nem a nacionalista elnyomással volt a probléma - az elnyomás gazdasági jellegű volt, és a magyar paraszt ugyanúgy szenvedett tőle, mint az oláh vagy a tót.

Ez is csak egy szelet a "bűnős nemzet" című sztoriból, ami már régóta íródik.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.16. 20:51:51

A nemzetiségek a hatalomból teljesen ki voltak zárva, a nyelveik [a horvátot leszámítva nem voltak elismerve]. Azzal kellett volna vigasztalniuk magukat, hogy az íreknek rosszabb a sorsuk?

Az elnyomás meg nem a parasztok gazdasági elnyomásáról szól - ök egy román vagy szlovák közigazgatás alatt is el lettek volna nyomva - hanem az iskolázottabb és vagyonosabb rétegek teljes hatalomból való kizárásáról. Ferenc Ferdinánd mind a mai napig úgy szerepel a történelemlkönyvekben, mint egy szüklátókörü, magyargyülölö arisztokrata, miközben az egyetlen büne annyi volt, hogy már korán belátta, hogy a nemzetiségeket is be kell vonni a hatalomban, különben a birodalom bukni fog. A korabeli felszólalásait a magyar vezetöi körökben gyerekes hisztivel fogadták.

A magyar elit az elmúlt 150 évben nagyon sok hibát követett el és ennek még ma is isszuk a levét - itt lenne az idö változtatni ezen. Az elsö lépésben még egyet is értek a jobbosokkal, még a szélsöségesekkel is: Ennek a kormánynak mennie kell.

heima (törölt) 2008.11.16. 22:53:13

Meglehetősen kérdéses álláspont a jelenkori modern demokráciák vívmányait számon kérni egy évszázaddal ezelőtti berendezkedésen.

A kontinens első nemzetiségi törvényét hozta meg a magyar országgyűlés 1868-ban, a korban igencsak széles körű jogokat biztosítva a kisebbségeknek. Tény és való, hogy a törvény végrehajtása nem volt tökéletes, és a magyarosítás a kormányzat célja volt. Mint ahogy akkoriban a világon mindenhol a nemzetállamok kialakítása volt napirenden.

Mindazonáltal közel sem voltak olyan jogsértések, mint Trianon után, falurombolások, áttelepítések és társaik, szó sem volt olyan elnyomásról, ami miatt 120 év alatt is meg lehet magyarázni, hogy a magyar bűnös nemzet.

(és még egyszer, nem etnikai elnyomás volt ott a kérdéskör lényege, hanem az, hogy az elitet a magyar/német/zsidó nemzet adta mindenhol, akik közös egyetértésben tartották nyomorban a parasztságot, vették el tőlük a fejlődés lehetőségét köztük a nemzetiségieket is.)

heima (törölt) 2008.11.16. 22:56:18

Lehet a magyarosítást liberális elvek alapján egy csúnya gonosz dolognak beállítani, de hasonló folyamtok vezettek Európa vezető hatalmainak kialakulásához, az Egyesült Királyság, Franciaország vagy Németország is ezen úton haladt, és a korabeli magyar politika is ezen példák alapján haladt

Én nem tudom elítélni őket ezért.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.16. 23:09:12

Egy szóval nem mondtam, hogy a magyar nemzet bünös lenne, söt. Arról beszélek, hogy folyamatosan adok-kapok folyik, ami már nagyon régóta tart, és lehetnénk mi azok, akik megtörik ezt a láncot [aminek egyik eleme trianon volt].

Ezt a mondatot nem értem: "hasonló folyamtok vezettek Európa vezető hatalmainak kialakulásához, az Egyesült Királyság, Franciaország vagy Németország is ezen úton haladt, és a korabeli magyar politika is ezen példák alapján haladt"

Ha az ország kialakulásáról beszélsz, akkor nincs értelme, mert még jóval azelött létrejöttek ezek az országok [Németországot leszámítva], hogy létezett volna nacionalizmus. Ha a nagyhatalommá válás a kérdés, akkor Németország félig jó példa [az ö nacionalizmusuk nem volt ellenséges], Franciaország rossz példa [vesztes háborúkba rohantak bele emiatt], de abból a szempontból egyik sem jó példa, hogy egyik ország területén sem élt jelentös nemzetiség. [Egyesült Királyságban ott voltak a kelta népek, de az arányuk elenyészö volt a Magyarországi 50%hoz képest.]

Ilyen 'rossz' aránnyal egyedül az Egyesült Államok büszkélkedhet, ahol viszont liberálisan álltak hozzá a kérdéshez és a 19. század végére nagyhatalommá váltak.

heima (törölt) 2008.11.16. 23:21:28

"Egy szóval nem mondtam, hogy a magyar nemzet bünös lenne, sőt."

Az erőteljes utalgatás a kisebbségek Trianon előtti helyzetére akkor mi? Baráti pacsi? Lehet, hogy te nem tudsz róla, de mint már írtam, igen régóta íródik ez a sztori, és mindig sikerül hozzátenni, ma például kiderült, hogy a magyar nép rasszista és homofób, bár tudom h nem olvastad. És ez csak egy nagyon-nagyon kis szelete a dolgoknak....

"Arról beszélek, hogy folyamatosan adok-kapok folyik, ami már nagyon régóta tart, és lehetnénk mi azok, akik megtörik ezt a láncot"

Nem adok-kapok folyik, hanem Trianon óta apró megszakításokkal a magyarság van szopóágon. Te itt most nyújthatod a kezedet, mert flowerpower, nem szlovák kolléga nem megrázni fogja hanem eltörni.

A magyarosításról beszélek:

"A magyar politikusok példja Franciaország volt, aminek a XVIII. sz végén még alig 50%-át alkották a francia anyanyelvű emberek, a XIX. század közepére már 85% felett volt a francia anyanyelvűek aránya."

"A nyugati minta: francia és brit töténelmi példa nyomán fogant meg a magyar törvényalkotók és politikum fejében. Sem Britanniában, sem Franciaországban nem volt a többség anyanyelve az állam nyelve, mégis pár évtized alatt diadalmaskodott. Franciaországban (50% nem francia anyanyelvű volt még 1789-ben) nem csak a nyelvet, de a nemzeti tudatot is sikeresen rátestálták adminisztratikus oktatáspolitikai úton a kisebbségekre, ezzel teljesen és sikeresen felszámolva nemzetiségi létüket, identitásukat, míg Angliában csak a nyelvet sikerült szinte kizárólagosan használt nyelvé tenni."

hu.wikipedia.org/wiki/A_magyarorsz%C3%A1gi_nemzetis%C3%A9gek_t%C3%B6rt%C3%A9nete

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.11.16. 23:38:34

"Az erőteljes utalgatás a kisebbségek Trianon előtti helyzetére akkor mi? Baráti pacsi?"

Direkt választottam szét a nemzet egészét és a magyar vezetöi köröket. Magyar felelösseg van, de ez nem kollektiv.

A példáiddal kapcsolatban az is fontos kérdés, hogy azok a kisebbségek milyen identitással rendelkeztek és azt az identitást hogyan határozták meg a többségi társadalommal szemben. A linkedböl idézek: "A magyarosítás a 19. század végére már olyannyira fokozódott, hogy az addig nem magyar nevű községek, dűlők, dombok, hegyek és egyéb helyek neveit is magyarosra változtatták. Ezek az intézkedések mindjobban kiváltották a nemzetiségek ellenszenvét."

Akárhonnan is nézem, a dolog visszafelé sült el. Azt el kell ismernem, hogy ezek szerint voltak pozitiv példák és ebben tévedtem, de akkor annál szomorubb, hogy a 19. századi magyar politika mégis beleszaladt egy ekkora pofonba, ami miatt azóta szopóágon vagyunk.

heima (törölt) 2008.11.16. 23:59:38

"Akárhonnan is nézem, a dolog visszafelé sült el." Nem volt idő, és lehetőség kifutni a dolgot, való igaz. Azért a nyugati minták nem egy sajátos államszövetség keretében próbáltak érvényesülni, és hátországokkal se kellett foglalkozni.

A pofon (Trianon) meg mint írtam, Károlyi bűne, nem a magyarosításé. Nyilván nem reális, hogy területi veszteség nélkül jöjjünk ki egy világháborúból, de ott és akkor ez a nemzeti tragédia elkerülhető lett volna, ha a pesti vörös értelmiség életében először a nemzetére gondol, nem a saját hatalmára.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.17. 00:04:37

heima, a témáról, pontosabban a mítoszokról, amiket mondasz érdemes lenne utánaolvasnod. Van egy kötet asszem az a címe, hogy Mítoszok, legendák a XX. századi magyar történelemben, Romsics Ignác szerkesztette, Trianonról meg Ablonczy Balázsnak van írása, ajánlom figyelmedbe.

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2008.11.17. 00:05:43

Hát igen, kedves heima, ahogyan írtam, azoknak kellene tüntetniük, akik nem szólalnak meg. Rólad nem mondhatnám, hogy nem szólalsz meg. Díjazom, hogy vitatkozol, de honnan tudtad, hogy hippi vagyok? Ördögöd van, most is itt ülök és a HAIR-t nézem (melltartó nélkül, tudod, melltartóval nincs flowerpower!)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.17. 00:38:13

Hú, de nem szeretem a HAIR-t. Idefigyelj Szólj Hozzá, attól még, hogy hippi vagy lehetne ízlésed!

Horváth Andor Márton · http://mitszabad.blog.hu 2008.11.17. 01:04:19

Hú ez erőltetett volt ám, calam. Amúgy a HAIR-t én sem szeretem igazán, bár azért van igazság abban is. Mindegy, majd hamarosan elzárják az orosz gázcsapot, és akkor flowerpowerral fűthetünk.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.17. 12:00:39

"De ha az átlag palesztinnak volna pénze autóra, biztosan rárakná az 1948 előtti Palesztina sziluettjét."

A fehér alapon fehér négyzet jól mutatna matricán.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2008.11.18. 08:55:51

nem hiszem, hogy a szlovákoknak az fájna, amit 1920 előtt kaptak. de ebben a dunaszerdahelyi magyarverésben az a vicc, hogy nem a világfájdalmú szlovákok verték laposra a mi derék fasisztáinkat, azzal nem is lenne baj, hanem a szlovák rendőrök. miért? mert csúnyákat mondtak? mióta nem lehet csúnyákat mondani? mert urambocsá rájuk volt rakva egy nagymagyarország? és az már azt jelenti, hogy tankjuk is van?
btw: nagylevin.freeblog.hu/archives/2008/11/04/Szlovak_rendori_intezkedes/

de a kedvencem, hogy bazdmeg fico, mi exportáljuk a fasizmust? a parlamentedbe bele, vagy mi? nem gondoltam, hogy az orbáninál alacsonyabb színvonalat is lehetséges eladni.