A legfrissebb cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat


Friss topikok

Statisztikák

Címkék

alkotmány (20) állam (6) állambiztonság (10) állambiztonságis jelen (6) arab (9) atom (7) a mennyei birodalomban (6) bajnai gordon (10) biológia (16) bíróság (6) bkv (7) budapest (10) cigány (86) demokrácia (87) diszkrimináció (6) egyház (6) ensz (8) erkölcs (6) eu (28) európa (7) evolúció (10) fantasy (9) fasizmus (6) fidesz (148) foci (6) gay (17) gay pride (12) gáza (14) gazdaság (19) google (6) gyász (7) gyurcsány (49) hamasz (13) hitler (8) holokauszt (12) hülyeség (6) humor (9) index (10) internet (9) irán (21) iszlám (6) izrael (39) jared diamond (6) jézus (10) jobbik (73) jog (8) kádár (7) katolikus egyház (7) kdnp (10) keresztény (12) kereszténység (11) kína (11) kolbenheyer ír (162) kolbenheyer olvas (233) kommunizmus (14) környezetvédelem (6) közélet (9) közgazdaságtan (26) krimi (17) külpolitika (20) kultúra (25) liberalizmus (13) lmp (9) magyar (15) magyarország (140) magyar gárda (9) magyar hírlap (6) martin (6) mdf (12) meleg (13) mongol (18) mszp (62) náci (51) nacionalizmus (10) németország (11) nemzet (32) nemzetbiztonság (8) nyelvészet (6) obama (21) oktatás (11) orbán (56) oroszország (8) összeesküvés (6) őstörténet (6) palesztin (15) politika (215) pszichológia (14) rasszizmus (19) regény (27) reggel (67) rendőr (7) rendszerváltás (24) rowling (7) rükverc (11) rukverc (15) sci fi (11) sólyom lászló (11) szabadság (17) szdsz (20) szeretet (6) szlovákia (11) társadalom (69) tech (7) terrorizmus (8) több fényt a kdnp be (8) történelem (155) tudomány (8) tüntetés (6) usa (47) választások (34) választás 2010 (44) vallás (14) válság (11) varga e tamás (6) vendégpost (11) világ (14) voks10 (26) vona gábor (7) zene (12) zsidó (48) Címkefelhő

Designerünk

Legutolsó kommentek

Nincs megjeleníthető elem

Teljesen hülyének nézni az olvasót - Morvai Krisztina norvég

2009.04.24. 05:23 Krokodil

A Szent Korona Rádió honlapjára tévedtem, és elkezdtem olvasni az egyik érdekesnek tűnő cikket.

"A norvégok Morvai Krisztinája a hazai és nemzetközi közvélemény-kutatási eredmények egybehangzó eredményei szerint az első helyen állva vezetipártját a júniusban lebonyolítandó EU választási küzdelemben.

A Norvég Haladás Pártja (Fremskrittspartiet, FrP, Norwegian Progress Party) - az utolsó, 2009 márciusi közvélemény kutatási adatok szerint - jelenleg 32 százalékon állva toronymagasan vezeti az északi ország EU választási kampányában résztvevő pártok listáját..."

A szerző egyrészt azt sugalmazza, hogy a Fremskrittspartiet vezetője, Siv Jensen (középkorú, szőke hölgy) abban is hasonlít Morvaihoz, hogy EP-lista vezető, másrészt konkrétan leírja, hogy "az északi ország EU választási kampányában", azaz EP-választások lesznek ott. Bár az igencsak megmosolyogtatott, hogy azt azért nem merte bevállalni, hogy konkrétan leírja, hogy Norvégiában EP-választások, hanem azt írja, hogy "az északi ország EU választási kampányában". Ezt talán a szerző is belátta, hogy ha leírja, hogy "norvég EP-választások", akkor kigyulladnak a szerverek és rászakad az internet. Arra a kisebb csúsztatásra, hogy a Fremskrittspartiet lenne a Jobbik norvég megfelelője már csak halkan hívnám fel a figyelmet. A párt ugyan a szigorúbb bevándorlási politika híve, de a rasszizmust határozottan elutasítja, és szélsőségesnek nyilván nem nevezhető (hogyan is lehetne egy jobbikhoz hasonló párt a legnépszerűbb Norvégiában?). Önbevallásuk szerint elveik és céljaik a klasszikus liberalizmuson és a demokrácián nyugszanak. Liberális nézőpontjuk pedig azon, hogy az emberek különbözőek, és különbözőségük érték, amit tiszteletben kell tartani. Na meg hirdetik a szabad piacot orrba-szájba. (Tisztára Jobbik. Muhaha. Ja, és persze várom, hogy mikor fog már Vona Gábor is azzal menőzni a Jobbik honlapján, hogy fogadta őt Obama és együtt reggeliztek Washingtonban.)

Nem is tudom, hogy mit lehetne még ehhez hozzáfűzni azon túl, hogy ennyire nem lehet hülyének nézni az olvasókat (és ez a legtutibb az idézett cikkben, illetve jelen postom témája), hogy azt próbáljuk meg elhitetni velük, hogy Norvégiában is lesznek EP-választások. Az EU honlapján van egyébként jó kis aktív térkép, ahol alap adatokat, mint a választások időpontját, képviselők számát lehet megnézni országonként. Nem Európai Uniós országokkal azonban ne próbálkozzunk itt sem.

86 komment · 1 trackback

Címkék: eu norvégia választások jobbik morvai krisztina

A bejegyzés trackback címe:

https://sardobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr31081191

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sárdobáló 2009.04.24. 12:25:08

Nyomor a cigányok körülÉrdekes két-három napon vagyunk túl Magyarországon. Tegnap lehozta a hírt a Népszabadság, hogy Szarvason egy kísérlet keretében kiderült, hogy diszkriminálják a cigányokat, a nem-cigány szülők gyerekeit inkább felveszik a helyi evan…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TD223 2009.04.24. 08:48:45

"A párt ugyan a szigorúbb bevándorlási politika híve, de a rasszizmust határozottan elutasítja, és szélsőségesnek nyilván nem nevezhető " - Csakúgy, mint a Jobbik.

"(hogyan is lehetne egy jobbikhoz hasonló párt a legnépszerűbb Norvégiában?)." - Úgy lehetne, hogy Norvégia cionistáktól mentes és amikor egy teljesen ártalmatlan Izrael-kritika miatt a cionista rezsim elkezdte Norvégiát rasszistázni, antiszemitázni és megszállás célpontjává hirdette őket, akkor a Norvégok kiröhögték a köcsögöt, összefogtak és együtt, erőteljesen visszautasították a rasszista izraelita támadást.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.24. 09:03:23

Úbazmeg, nem semmi a linkelt cikk, és gondolom nem csak én sejtem, hogy a cikk úgy általában annyira, mint a Norvég EU-választás.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.24. 09:16:35

lemaradt: a cikk úgy általában annyira _igaz_

Például: "Siv Jensen (born 1 June 1969 in Oslo) is the chairman of the Progress Party, a liberal conservative party in Norway." (wiki)

Tényleg érdekel, mi zajlik annak a fejében, aki ezt a tömény zsidózással spékelt hazugsághalmazt képes elhinni.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 09:17:05

@mavo: hát, ilyesmi dolgok bennünk is felmerültek:) Meg az angol nyelvű változatból sok minden kiderül...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.24. 09:18:13

@TD223:

természetesen szigorúan a Norvégiában zajló bazi nagy EU kampány keretében, te ostoba fasz.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.24. 09:44:44

Norvégia érdekes hely.
Pl a kukás is norvég, ellentétben sok más nyugati országgal. + nagyon sok házon leng kis norvég zászló, egyes vidékeken az összesen. Tiszta náciak.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.04.24. 11:05:00

@TD223: "A párt ugyan a szigorúbb bevándorlási politika híve, de a rasszizmust határozottan elutasítja, és szélsőségesnek nyilván nem nevezhető " - Csakúgy, mint a Jobbik.

Csak a viccbeli Józsi bácsit tudom idézni erre. "Faszt."
A Jobbik egy idegengyűlölő, rasszista, fasisztoid (megfelel náci vagy fasiszta helyett ez a szó, remélem... ezek a szavak valóban nem pontosan fedik a Jobbikot, beleköthetnél, ha ezeket használnám) banda.

2009.04.24. 11:27:59

"a nyilvánosságra hozott rendőrségi jelentés sem, miszerint az elmúlt három évben az erőszakos nemi közösülők, az erőszakos nemi közösülés kísérletéért elkapott és elítélt emberek 100 százaléka színesbőrű bevándorló, pontosabban néger, kurd, cigány és arab volt. Három év alatt egyetlen egy norvég, vagy más fehér ember nem volt köztük."

Jellemző.
De azért éljen a tarkaság.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.24. 11:44:24

@imperial:

igen, jellemző, hogy a komplett cikk elsőre paródiának tűnt, annyi hülyeség van benne.

De higgy, ha neked az a a jó.

DeMarco 2009.04.24. 11:55:40

Nem olvasok kuruc infót, mert túlzottan elfogult és szélsőséges. Legfeljebb néha belenézek, mert szórakoztat. Na, egyre inkább így vagyok ezekkel a cikkekkel is. Pont annyira elfogultak, szélsőségesek, szórakoztatóak. Pont annyira kirekesztőek, gyűlőletkeltők. Valamelyik nap már rákérdeztem, hogy nem gondoljátok, hogy ez a fene nagy fasisztázás visszaüt rátok? Ti nem érzitek, hogy abszolút komolytalanná váltok és eléritek a Jobbik szintjét csak a másik oldalon? Mert én így látom...

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.04.24. 12:19:03

@DeMarco: Senki nem fasisztázik. A bejegyzés arról szól, hogy olvastunk egy cikket tele hazugságokkal. Egy piacpárti libertarius pártról próbálták meg nekunk beadni, hogy olyan lenne mint a Jobbik [pedig pont, h az ellentétje] ráadásul ez a párt meg fogja nyerni a norvég EP választásokat.

Tömény hazugság. - Ezért vicces.

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 12:20:52

Tisztázzuk, hogy én eddig sem náciztam, fasisztáztam le senkit. Ezután sem fogok, maximum a rasszista szót használom, az viszont viszonylag objektív. Szerintem a jobbik nem náci és nem neonáci párt. Azonban, hogy egy kis rasszizmust nem vet meg abban is biztos vagyok.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 12:31:40

@xanax: ahhoz vajon milyen állapot kell, hogy valakinek egyből a szadesz ugorjon be?

AdmiralRobert 2009.04.24. 12:32:33

Őrnagy Őrnagy Őrnagy őrnagy

bridgeman 2009.04.24. 12:34:52

@DeMarco: Senki se fasisztázik csak úgy. Ellenben a Jobbik egyértelműen rasszista (vö cigánybűnözés), a gárdája meg egy rakás külsőségben emlékeztet az SA-ra (párthoz kötődlés, egyenruha színei, katonasírok ápolása). Szóval rámondani a jobbikra, hogy szélsőséges, szélsőjobbos, rasszista párt, az objektív tényközlés. Ugyanezt pl. a fideszre mondani fasisztázás lenne.

DeMarco 2009.04.24. 12:34:58

@Krokodil: A 11 kommentben ötször írják le a náci, fasiszta szavakat. De tudom, azokat nem ti írtátok... Ugyanakkor folyamatosak a Jobbik ellenes posztok, amik gerjesztik ezt a hatást.
Úgy egyébként persze hazugság és vicces, de az elmúlt hét év is tele volt hazugsággal és az ráadásul nem is vicces.
A Jobbik tényleg nem vet meg egy kis rasszizmust, de a másik oldal sem...

netsrot6 2009.04.24. 12:36:45

Morvai nem Norvég csak egyszerűen feltűnési viszketegségben szenvedő bolond beteg!!!!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.24. 12:37:29

Az nem lehet, hogy nem hazudnak, egész egyszerűen ennyire sötétek?

@AdmiralRobert:
Más fegyvernembeli tisztekkel nem vitatkozom.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 12:38:36

"ennyire nem lehet hülyének nézni az olvasókat"

Dehogynem... Hát még a magyar választási kampányokban is ez megy, és sikerrel, hát akkor miért ne mehetne ugyanez töményebben EU-s ügyekben, amiről aztán végképp nincs halvány lilája az átlagmagyarnak (és az átlageurópainak sem, ha már itt tartunk).

Az meg megmosolyogtató, hogy egyeseknél mindenre jó válasz egy kiadós zsidózás...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 12:39:29

@Őrnagy Őrnagy: vagy sötétek, vagy hazudnak. Melyik a jobb/rosszabb?:)

DeMarco 2009.04.24. 12:39:32

@bridgeman: Senki sem komcsizik csak úgy. Ellenben a maszop egyértelműen vörös színt használ, internacionálét énekel, szovjet emlékművet koszorúz és egy rakás külsőségben emlékeztet az ÁVH-ra (párt irányította rendőrség, titkos rendőrség) Szóval rámondani a maszopra, hogy magyarellenes, idegen hatalomhoz hű, az objektív tényközlés. Ugyanezt pl. a szadeszre mondani hülyeség lenne, ők másfelé húznak...

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2009.04.24. 12:41:15

@DeMarco: Azert, mert az egyik oldalon hazudnak a másikon is lehet?

Szegyen, hogy egy ilyen cikk olvasasa utan nincs olyan Jobbik szimpatizans aki azt irna, hogy igen, ez mellement. Helyette van a mentegetes meg a relativizalas ["de hat ök is hazudnak"]. Varazsszemuveg van rajtatok is, mint a fidesz es a maszop kemény magján.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 12:41:25

Egyébként külön vicces, hogy ugye tudjuk, hogy kiknek a kódneve a jobbos szlengben a norvég. Hát nem a szőkéknek :-) Na ennek fényében olvassuk újra a bejegyzést...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 12:43:23

@Lodovik Trema: varázsszemüveg, de szép kifejezés:)

DeMarco 2009.04.24. 12:44:43

@Lodovik Trema: Talán ez azért van, mert nem olvassák ezt a blogot jobbik rajongók... De ennek csak örülhettek, mert akkor sokkal érdekesebb kommenteket kapnátok...

DeMarco 2009.04.24. 12:47:00

@calam: Varázsszemüveg rajtatok van. Én elolvastam a cikket ami full gagyi és nincs benne semmi érdekes. Ránézésre át kell ugrani. De nem, ti rápörögtök, belemagyaráztok minden hülyeséget egy jót rasszistáztok és ezzel el van intézve. Bolhából elefántot...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.24. 12:47:22

@DeMarco: Miért, szerinted az olyanok, mint pl. TD223, kire fognak szavazni?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 12:51:34

@DeMarco: hmm, ezzel mintha magadat minősítenéd

DeMarco 2009.04.24. 12:52:11

@Fedor: Leginkább akire akarnak. Remélem nem a Jobbikra, szavazzon csak a Fideszre kell a kétharmadhoz...

Kiváló Brigád 2009.04.24. 12:53:27

@DeMarco: EP.-n lehet nyugodtan a jobbikra is. ;)

Feri nagyapa 2009.04.24. 12:54:32

Sajnos a szentkoronaradio.com-on nincs lehetőség arra, hogy a cikket kommentáljuk. Ez az EU-választás nagy melléfogás volt, egyből szemetszúrt. Ugyanakkor nem vagyok biztos abban, hogy a nemi erőszakra vonatkozó megjegyzés is baromság lenne... Szerintem a Jobbik nem fasiszta, még csak nem is fasisztoid, de a támogatói között - sajnos - sokan vannak ilyenek. Személyes tapasztalat.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.24. 12:54:52

@bridgeman: a Cbűnözés SZVSZ kontextusban válik rasszista fogalommá. Ha valaki azt érti alatta, hogy minden cigány bűnöző, akkor az bezony rasszista. Ha a cigány népcsoportra jellemző deviáns viselkedésmintákat kategorizálja objektív tényfeltárás útján, akkor nem. Ahogy az iszlám terrorizmus sem a muzulmánok kollektív megbélyegzését jelenti, hanem ahhoz a vallási csoporthoz köthető terrorizmust. Az persze más lapra tartozik, hogy számos Jobbik tag, szimpatizáns nem is annyira látens rasszista/antipiréz. Ugyanígy a jogvédői prominensek közül is számosan ugyancsak kettős mérce alapján kennek mindent a "kirekesztő magyar többségi társadalomra", utána meg csodálkoznak, hogy dafke lendületet kap a szélsőjobb. Ne essünk már át a ló egyik oldaláról a másikra.

Norvég EU választás? Na ez Buta-házy színvonal, arrafelé legfeljebb EU csatlakozási népszavazást tartanak időnként, ami rendszerint elbukik, hisz popsijuk alatt ott az olaj és köszönik jól elbálnavadászgatnak.

szeloka 2009.04.24. 12:55:19

Na, azért is a Jobbikra szavazok, hogy az ilyen gyíkok tudjanak min fröcsögni. Dajcs Tompika mennyivel jobb?

DeMarco 2009.04.24. 12:56:13

@calam: Nem igazán. Valójában bármit írhatna a Jobbik, akkor is ugyanígy belekötnétek. Kötve hiszem, hogy neked érdekes a norvég cikk. Sokkal érdekesebb, hogy bele tudsz rúgni újra a Jobbikba.

nyaf-nyaf 2009.04.24. 12:56:26

Hello. A blogíró, a Szent Korona Rádió és a kommentelők egy kicsit el van tévedve...

Először is: Nem EP választások lesznek, hanem parlamenti (Storting) választások. Itt csúsztat a Szent Korona rádió. A blogírónak teljesen igaza van, hiszen Norvégia nem EU-tag, csak EKG-tag.

Másodszor: Amit egy párt leír a saját weboldalán, mint direktíva, azt tényleg papírformaként kell venni? Kedves blogíró, ha ezt teszed, akkor a Jobbik weboldalán levő maszlagot is veheted 100%-nak, nem igaz? A védelmedben írom azért, hogy ez javarészt nem a te hibád, hiszen nem tudsz eredeti nyelven utánanézni egyes dolgoknak.


Harmadszor:
Csak néhány apró újságcikk az elműlt hónapok terméséből:

www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article2940683.ece
www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article2940529.ece
www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2939883.ece

A cikkek egy februári párteseményre utalnak. Ahol kedves Siv Jensen asszony "snikislamisering"-ről beszél. Magyarul ez azt jelenti, hogy a pártvezér szerint Norvégiában a háttérben történő rejtett-bújtatott iszlamizálódásról van szó. Azt, hogy ezt ki merte jelenteni nyilvánosan, egy pártrendezvényen, bekamerázva, egy hatalmas ellenkampányt és lenácizást eredményezett ellene.
Nos, én láttam ezt a videót, ahol kedves Siv Jensen néni igencsak felemelt hangon, mondhatni adolfi hangnemben beszélt arról, hogy Norvégiában norvég törvények és norvég törvénykezés kell.
Ezekután azt mondta, hogy nem akraja, hogy Norvégiában az történjen, ami a svédországi Malmö egyik városnegyedében, hogy az iszlám szokásjog átvegye az irányítást.
A rákövetkező napokban persze próbálták kivakarni Jensent a szarból, de hát hogy is mondjam nem nagyon megy a dolog. Azért a bevándorlók és a média sem süket-vak.


És ez csak pár cikk a legutóbbi időből...


Negyedszer:

Bár szerintem igencsak lehetetlen összehasonlítani a magyar és a norvég politikai állapotokat, azért megpróbálkozom:
Hogy egy kicsivel pontosabb képet adjak a norvég FrP-ről: képzeljétek el a Jobbik és az SZDSZ keverékét.
Támogatják a szabad piacot.
Kisebbségellenesek és bevándorlásellenesek.
Magánkézben szeretnék látni az egészségügyet.
Erősen támogatják a csak norvég termékeket, vállalkozásokat.
Támogatják a homoszekszualitást, az azonos neműek házasodását, stb...

Végezetül:
A téma kicsivel bonyolultabb annál, hogy a kommentezők unalmas perceikben egymást sértegessék.

DeMarco 2009.04.24. 12:56:47

@calam: Nem igazán. Valójában bármit írhatna a Jobbik, akkor is ugyanígy belekötnétek. Kötve hiszem, hogy neked érdekes a norvég cikk. Sokkal érdekesebb, hogy bele tudsz rúgni újra a Jobbikba.

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.24. 12:57:08

Vona Gábor ellenzéki szerepből támogatja a melegházasságot és örökbefogadást? Valamiről lemaradtam? :)

Kiváló Brigád 2009.04.24. 13:01:07

@nyaf-nyaf: "Ezekután azt mondta, hogy nem akraja, hogy Norvégiában az történjen, ami a svédországi Malmö egyik városnegyedében, hogy az iszlám szokásjog átvegye az irányítást."
A nácija! Há mé' nem akarja???

DeMarco 2009.04.24. 13:01:23

@calam: Nem igazán. Valójában bármit írhatna a Jobbik, akkor is ugyanígy belekötnétek. Kötve hiszem, hogy neked érdekes a norvég cikk. Sokkal érdekesebb, hogy bele tudsz rúgni újra a Jobbikba.

szeloka 2009.04.24. 13:03:02

Amúgy a cikk tényleg sz@r :)

2009.04.24. 13:04:13

@DeMarco: ne csodálkozz. Ahogy közeleg a választás és a Jobbik valószínűsíthető áttörése, úgy nő a tehetetlenség és a gyűlölet a libsikben. Lásd például Gusztos megnyilvánulásait. Kíváncsi vagyok, hogy az elkövetkező hónapban milyen szenzációs "leleplező" írások fognak még megjelenni a Jobbikról.

szeloka 2009.04.24. 13:06:04

A Jobbik csak a megnyert perekből el fogja tartani magát :) A Gusztosék meg legatyásodnak :)

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.24. 13:07:18

@nyaf-nyaf: köszönöm a kiegészítést, te talán beszélsz is ilyen nyelven. "Hogy egy kicsivel pontosabb képet adjak a norvég FrP-ről: képzeljétek el a Jobbik és az SZDSZ keverékét.
Támogatják a szabad piacot.
Kisebbségellenesek és bevándorlásellenesek.
Magánkézben szeretnék látni az egészségügyet.
Erősen támogatják a csak norvég termékeket, vállalkozásokat.
Támogatják a homoszekszualitást, az azonos neműek házasodását, stb..."
kb nekem is ez jött le, de én csak angol cikkeket tudtam olvasni, de úgy gondolom, hogy akkor egyetértünk, hogy ez a párt azért nem a norvég Jobbik :)

DeMarco 2009.04.24. 13:10:31

@Krokodil: Azért ahogy olvasom, túl messze sem áll tőle, kivéve bizonyos kérdéseket... Egyébként tévedtem, úgy látszik van akit komolyan lázba hozott a cikk, bár ha érti a nyelvet, biztosan van valami kötődése is az országhoz.

nyaf-nyaf 2009.04.24. 13:14:53

@Krokodil: Mint mondtam, nehéz az összehasonlítás.
De az Frp hordoz magában Jobbik-os jegyeket is, úgy ahogy SZDSZ-es jegyeket.

Ahogy lehet arról vitatkozni, hogy az Frp nem Jobbik, úgy lehet arról vitatkozni, hogy az Frp nem SZDSZ. Ez is, az is. Norvégiában más politikai helyzet van, mint Magyarországon.

A szerb (törölt) 2009.04.24. 13:20:16

Komár Laci bácsi ifjúkori kalandjainak emlékére tekintettel dugnám ezt is meg Krisztinát is jó pénzért.

Sátán meg a Jocó 2009.04.24. 13:20:27

Tévedett egy sajtóorgánum.


Skandallum.

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.24. 13:24:14

@Sátán meg a Jocó: Ja tévedett. Kár, hogy nem él Pim Fortuyn, megérnénk, hogy ő lenne a holland Vona Gábor.

Sátán meg a Jocó 2009.04.24. 13:29:38

ama Pimről beszélsz, kit szimpla rendrakási szándéka miatt csúnya fasiztanáciantiszemitának hívott média, csak azt hallgatta el, hogy néger az alelnök? :)

tényleg kár, hogy nem él. De hát a PC-csőlátást nélkülöző emberek már csak így járnak, lásd legutóbb Haider.

megmondom őszintén, SZKR-t én csippantom, jó érzést látni a több ezer cikk közül ez az egy, amit ki lehet pellengérezni.

Ami pellengér ha jogos, akkor jogos, nádpálca a szerkesztőnek, nem vitatom.

pink75 2009.04.24. 13:32:51

@avus:
várj, ír még ő levelet, mint Teller Ede :)

szépmező 2009.04.24. 13:33:26

én nem értem miért baj az iszlám európai terjedése ellen küzdeni.

én pl szeretem nézni a csajokat a strandon.

szeretek alkoholt inni és szalonnát majszolni.

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.24. 13:37:00

@pink75: Teller Ede levele ugyanúgy megérdemli a pellengért mint az északi ország EU-választási kampánya.

states 2009.04.24. 13:40:02

Semmi értelme a norvég politikai viszonyokat lefordítani magyarra. Az egy bejáratott demokrácia, határozott, többnyire konzervatív értékrenddel. Szóba sem jöhet, hogy a Jobbiknak megfelelő párt ott labdába rúgjon. De egy MSZP vagy SZDSZ még úgysem...

baliquez 2009.04.24. 13:40:02

Morvai Krisztinában leginkább az a gyanús hogy Baló felesége volt, ami szerintem már alapból megkérdőjelezi épelméjűségét. Ettől függetlenül szeretem ahogy ekézi a magatokfajtájú reakciós pszeudomaoistákat.

Meg lehet nézni ezt a blogot, "politikai paletta teljes skáláját lefedi", hazugság, az utóbbi időben felvetett témák: fujfuj gárda, szegény buzik, cigányok, holokamu. Erről szól a politika? Ezek a legfontosabb témák? Nemár.

Primitív kommentvadász társaság vagytok, akik az illegitim neokommer bűnözőkormány szekerét toljátok azzal hogy a valós politikai problémák helyett az irányított bulvárpolitikát nyomatjátok, hadd rágódjanak rajta a zemberek. Nem ég a pofátok?

pink75 2009.04.24. 13:41:55

@avus: röhöccséges, tudod, nem is értem, mit foglalkozunk mi ezzel

pink75 2009.04.24. 13:42:50

@avus: ja, idén már 4x többet mentem, mint tavaly:), és jól esik

Hattory Hanzo 2009.04.24. 13:50:32

@imperial:

Srécek! Abba mit kell még belemagyarázni, amikor Vona Gábor arról értekezik, hogy kiváncsi, ki fog Jobbik plakátot tépkedni, amikor majd az Iráni Forradalmi Gárda masírozik Budapest utcáin?

W Joe 2009.04.24. 13:52:09

A norvégok Morvai Krisztinája? :D :D
A Jobbik is 32%-on áll talán?

DeMarco 2009.04.24. 13:52:13

Tegnap ezért könyörögtem, hogy kikerüljünk a címoldalra, hogy végre felvegyék a fonalat a többiek is, ne egyedül kelljen állnom a sarat. Kár, hogy ezzel a hülye norvég marhasággal kerültünk ki, nem a tegnap, tegnapelőtti cikkekkel...

Káposztakukac 2009.04.24. 14:00:28

@TD223: a jobbik a rasszizmust elutasítja??? ahhoz képest elég sok cigányozást meg zsidózást hallani az irányukból.
ez a norvég párt leginkább rendpárti. nem az iszlám vallásúakkal önmagában véve van bajuk, hanem ha a primitív iszlám törvénykezést a fejlett európai jogrend fölé állítják és mondjuk a család megöleti a saját lányát, mert az miniszoknyában mert mutatkozni. nálunk nincs nagy iszlám közösség, nem ismerjük a problémákat, nyugat-európában sajnos az ilyen esetek már mindennaposak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.24. 14:02:44

@DeMarco:

"túl messze sem áll tőle, kivéve bizonyos kérdéseket..."

:-)))


A jobbik támogatják a szabad piacot? Nagyon nem.
A Jobbik magánkézben szeretné látni az egészségügyet? Nagyon nem.
A Jobbik támogatja a homoszekszualitást, az azonos neműek házasodását? Nagyon nem.

5-ből három lényeges pont nem stimmel, de tkp. ugyanazok. :-)))

capor_ 2009.04.24. 14:17:23

Én éltem Norvégiában, és elmondhatom hogy semmi különösebb idegenutálat nincsen. Egyszerűen úgy tartják, hogyha odajön egy idegen akkor az adjon is hozzá a társadalomhoz valamit és akkor kap is... Ennek megfelelően a bevándorlók leszármazottai tökéletesen beilleszkednek a norvégok közé. És nincs az, hogy a harmadik generációs leszármazott is otthon veri a feleségét csak mert a vallása meg őshazája kultúrája ezt megengedi... És igen, elég kemény bevándorlási szabályok vannak, de hol nincs? Finnországban ha jól tudom vallás alapján felállított kvóták vannak... (bár ennek majd megpróbálok utánanézni)

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.24. 14:31:19

@pink75: kérdés csak az, hogy mit az a szám, amit négyszerezel :). Meg mivel.

nyaf-nyaf 2009.04.24. 14:34:19

@capor_: egyetértek.

Csak egy-két megjegyzés. A tökéletes szót nem használnám. Nem mindenki illeszkedett be, ezért vannak problémák Norvégiában is.
Pl: oslói roma-bandák közötti lövöldözéses-kocsiüldözéses eset.
Az utóbbi hónapokban igencsak megnövekedett bevándorló-erőszaka hajnali órákban. A legutóbbi tv-s beszámoló két iráni származású lányról, akit az unokabátyjuk visszatoloncolt Iránba, hogy "szexrabszolgát" csináljon belőlük.
Sorolhatnám.
Román bevándorlók lopták el tavaly nyáron az oslói vasútpályaudvar irányító-vezetékeit

Ezek mind kiragadott példák. Csak illusztrálásnak szántam arra, hogy nem minden tökéletes.

De hol nincsenek problémák, nem igaz? Ilyen az élet, szar dolgok történnek.


Azonban az is igaz capor kommentjében, hogy Norvégia toleráns ország. Magyarországhoz képest jóval toleránsabb...

valójábannemberci 2009.04.24. 14:47:54

@Hattory Hanzo: tényleg, hogyan mosnák ki magukat egy olyan vádból, hogy az ország iszlamizálására törekszenek? Hmmmm...

pink75 2009.04.24. 14:55:32

@avus: :) 40
viszont 5 nap alatt
8 óra alvás mellett, persze
bírom a netet, egy csomó helyre nagyjából azt írok, amit akarok
ha akarok

Hattory Hanzo 2009.04.24. 15:00:38

@berciXcore:

Aki ilyet mond, az nem törekszik semmire, mert szimpla elmebeteg. Bónuszként meg ott van még Hiszti Kriszti, helyesek így együtt. Csak Morvait feliratozni, vagy szinkronizálni kéne, mert elég bántó frekvencián vergődik a néni.

valójábannemberci 2009.04.24. 15:08:11

@Hattory Hanzo: azért megnézném csadorban osztani az eszet. ;]

2009.04.24. 15:08:47

@Hattory Hanzo: senki sem fog Jobbik plakátot tévedni, mert bevagonírozzák és Dunába lövetik az árpádsávos terepjáróval masírozó náci halálosztagok. Jobban is figyelhetnél a libsi prófétákra.

2009.04.24. 15:09:31

@imperial: plakátot tépkedni

capor_ 2009.04.24. 16:09:57

@nyaf-nyaf:

Igen vannak problémák, az oslo-i ismerőseim sokat panaszkodtak. De Oslo közbiztonság ügyileg (meg persze méretileg is :)) kicsit kilóg egész norvégiából.
Ugyanakkor rengeteg pozitív példa van az ellenkezőjére pl szomáliai és egyéb afrikai "kolóniák", illetve a rengeteg ösztöndíj a fejlődő országok tanulóinak. Ami nem burkoltan azt szolgálja, hogy mesterdiploma/phd után ott is maradjanak.
Itt azt is kiemelném, hogy norvégia teljesen érthetően a "tudásban" látja a jövőt. Rengeteget fordít az oktatás minden szintjére. A legkisebb tartományi főiskola is együttműködik számos európai és tengerentúli iskolával, vannak vendégoktatók stb... És bizony ez nem csak pénzkérdés.

Hattory Hanzo 2009.04.24. 16:23:24

@imperial:

Én Vona Gábort a saját beszéde alapján gondolom elmeháborodottnak, nem kell hozzá semmilyen próféta, bár az iráni vonal kapcsán a prófétákat inkább hagyjuk..

baliquez 2009.04.24. 16:33:06

@Káposztakukac:
"..ez a norvég párt leginkább rendpárti. nem az iszlám vallásúakkal önmagában véve van bajuk, hanem ha a primitív iszlám törvénykezést a fejlett európai jogrend fölé állítják és mondjuk a család megöleti a saját lányát, mert az miniszoknyában mert mutatkozni."

Tulajdonképpen nálunk sem azzal van a baj hogy legnagyobb kisebbségünk ürgepaprikással és sünpörkölttel villantgat (bár védett állat mindkettő, á 2000 Ft), hanem pont azzal van a gond ami a beilleszkedni nem akaró muzulmán hitűekkel:
sokan a saját, cigány szokásokon alapuló primitív jogrendjüket (Romani Kris) a Magyarországon hatályos írott jog fölé helyezve élik mindennapjaikat, eleve úgy nevelkedtek hogy az erőszakon kívül más példával nem találkoztak családon belül.

A Romani Kris-be pedig simán belefér a kiskorúak folytatólagos veszélyeztetése, a pedofília, a prostitúció, a jellemzően más kultúrkör (többségi társadalom) sérelmére RASSZ ALAPON ELKÖVETETT személy és vagyon elleni bűncselekmények, és végül de nem utolsósorban a szociális hálóval történő visszaélés (ld. faszpénz, segílyke, stb.), permanens élősködés.

Nem elsősorban társadalmi hanem leginkább kultúrális, neveltetési probléma ez, amit pénzzel egyáltalán nem, kizárólag teljes elszigeteléssel és a normakövető magatartásra neveléssel lehet csak orvosolni.

Lehet persze nácizni a Jobbikot, meg fasisztázni, rasszistázni, csak éppen baromság - ugyanis egyedül a Jobbik mer kiállni azért hogy az utóbbi 20 évben a szándékosan fejünkre szaporított nyomorba születő embereknek más jövője lehessen. Nem a cigányok ellen harcolnak, hanem a szegénységből és a civilizálatlanságból adódó bűnözés ellen szeretnének küzdeni. Igen, rendpártiak.

Ez azokat zavarja csak akik az elmúlt húsz év zavarosában halászva még látnak lopnivalót, és ahhoz foggal-körömmel ragaszkodnak. Nekik nem érdekük a rend egyedül. Nekik az az érdekük hogy a közvélemény brutális gyilkosságokon hörögjön, ők közben nemcsak a vérét szívják ki hanem a csontjait is darálják már az országnak.

Ne legyenek illúzióitok, ha azt nézzük hogy kinek állhat érdekében akkor látható hogy az utóbbi két lőfegyveres cigánygyilkosságot vagy a titkosszolgálat követte el, vagy az általuk felbérelt cigánymaffiózók. Szándékosan próbálják összeugrasztani a lakosságot a cigányokkal.

Mint egy falat kenyér, úgy kell nekik hogy elpattanjon a cérna és fellángoljanak a putrik, így boldogan bevezethetnék a szükségállapotot és aztán igyekeznének azt fenn is tartani, erre hivatkozva ugyanis elkerülhetők a választások, így tovább maradhatnak a hatalomban, és nekik mindegy hogy milyen áron.

valójábannemberci 2009.04.24. 17:00:51

@baliquez: én meg azt mondom, hogy a magoldás az olyan közösségek kitartó munkájában van, akik Uszkán is megváltoztatták a romák viselkedését. A bevallottan bűnöző, tolvajló, erőszakoskodó, többséggé lett romákból tisztességes, földművelő, uborkatermesztő, nagyrészt önellátó, másik részében piacra járó, rendes keresztény romákat neveltek. Öregekből és fiatalokból egyaránt.
Az SZDSZ-es polgármester meg betiltotta az alkoholt az egyetlen helyi italmérő/vegyesbolt jellegű helyen. Otthon lehet inni, de azt a falun kívül kell megvenni.
Egyetlen baja van a helynek: az ukrán határon fekvő zsákfalu, és nincs ki odamenjen beruházni, és persze munka se nagyon akad.
Elkergethetnék az egész lelkészi "pereputtyot", de nem teszik, mert ők tanították meg őket emberként értékelni magukat és másokat.

De persze nyilván ez is zsidó cigány kommunista liberális arab néger buzi cionista hazugság, és valójában nem is létezik ilyen település.

De azért én azt mondom, hogy több erőforrást, mozgásterületet azoknak a keresztény romamisszióknak, akik tevékeny embert akarnak faragni belőlük.
Nélkülük nem megy.

baliquez 2009.04.24. 19:23:58

@berciXcore:
Ha valóban sikerült volna bárhol számottevő eredményt elérni a putrilakók integrálására azzal tele lenne a sajtó, és a "liberális" fajvédők minden nyilatkozatában szerepelne.

Biztos csak azért nem reklámozza Uszkát a ballib média mert keresztény a romamisszió, ugye?

Szerintem azért nem nagyon lehet Uszkáról hallani mert a hatalomnak - az EU-s és központi pénzek bezsebelésével ellentétben - a leszakadt rétegek integrálása valójában nem érdeke.

valójábannemberci 2009.04.24. 21:10:13

@baliquez: a Heti Válasz közölt róla cikket:
www.hetivalasz.hu/index.php?page=pages/cikk&cikk_id=20370&print
És ismétlem: a polgármester, aki szintén fontos szereplője a történetnek, SZDSZ-es.

valójábannemberci 2009.04.24. 21:18:41

@berciXcore: de van Népszabis cikk is:
www.nol.hu/archivum/archiv-374241

Illetve az M1 is foglalkozott már velük:
www.mtv.hu/videotar/?id=34205

Ennyi. :)

valójábannemberci 2009.04.24. 21:23:26

@berciXcore: a videó kapcsán kérném csak az uszkai témához hozzászólni. A többi most _nem_ _releváns_.
Köszönöm.

baliquez 2009.04.24. 22:35:14

Szerintem ez kiváló és sokkal nagyobb publicitást érdemelne. Köszönöm hogy megosztottad.

molaris 2009.04.27. 08:32:19

Ezt én, hogy hagyhattam ki? Most vettem csak észre, és meg kell mondanom: kedves "calam", ez ritka gyengusra sikeredett.

Ha csak azt nézzük, hogy mennyivel másabb Norvégia alap eszmeisége, és mennyire tömbszerű a gondolkodása, ott bizony az ilyen hozzáállás a kirívó. Azt meg végképp ne feledjük, hogy ott a cionista vonal is feledhető. Orkjaik sincsenek, és csak a védekezés FOKOZATÁBAN van különbség. Nagyon rendes patrióta népség, jó lenne példát venni róluk.

@DeMarco:gratula a helytállásért, és bocs, hogy nem figyeltem.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.27. 10:03:24

@molaris: ha jobban megfigyeled a posztot nem én írtam.